Dat bedoel ik.Robinski schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:51:
Al dan nie teen consumenten lijn, toch ben ik ook van mening dat er gewoon 24/7 een storings dienst beschikbaar moet zijn om dit soort problemen op te lossen.
Update: firmware van de ST716 geupgrade. Vanochtend overgezet van KPN naar XS4ALL, dus de analoge lijn is nu definitief exit.
Even getest en de klikgeluiden zijn foetsie. De lijnkwaliteit is prima.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Klinkt als mijn storing.. XS4all goed op de huid zitten.. elke dag bellen en blijven pushen.. Bij mij hadden ze het na 3 weken nog niet opgelost.Anoniem: 135195 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:14:
Zo, en nu is het mis bij mij... Afgelopen vriijdag om 14.20 was er opeens geen internet meer. Het DSL lampje op m'n Fritz!box knipperde. Xs4all gebeld met de mobiel, want de telefoon deed het natuurlijk ook niet meer. En WEG is de winst die ik heb gemaakt met m'n flat fee abonnement... Eind van de middag was ik zo'n 8 euro prepaid tegoed armer. Enfin, ik heb twee helpdeskmedewerkers versleten die er niet uitkwamen met alleen maar het doorlopen van de modeminstellingen... Niet vreemd, want die waren goed: alles had immers een paar maand goed gewerkt. Uiteindelijk iemand van de échte helpdesk gekregen, oftewel iemand die de lijnen kan checken, en die zag al gauw dat de lijn compleet dood was... Probleem kon zelfs in de KPN-kast in de buurt liggen of zo.
Toen ik vroeg hoe lang dit kon gaan duren, kreeg ik doodleuk te horen dat ik het weekend sowieso wel kon vergeten en dat ze er pas maandag naar zouden kijken... Misschien dat er zelfs een of andere monteur de KPN-kast hier moest nalopen.
Dat vind ik toch wel belachelijk... Als de boel plat ligt, is het een noodgeval en moet er gewoon iemand naar kijken, weekend of niet. Helemaal nu we ook telefoon via internet hebben. En het was toen trouwens nog vrijdagmiddag. Maar goed, het is vooralsnog gegaan zoals verwacht: er is nog geen moer gedaan. Het enige wat ik tot nu toe aan nieuws heb, is een bevestigings sms-je met het ticketnummer... Ik heb zaterdag nog even de Helpdesk gebeld om te achterhalen of er misschien toch nog iets alvast gedaan kon worden, maar in het weekend is alleen de dombo-helpdesk open en daar heb je helemaal niets aan. Die komen niet verder dan 'modem herstarten' en de instellingen nalopen.
Nu ben ik wel HEEL ERG BENIEUWD of er vandaag écht wat gaat gebeuren... Ik heb het idee dat ik al HEEEEEEL blij mag zijn als iemand vandaag m'n ticket bekijkt... Heeft iemand hier al eens zoiets meegemaakt? Hoe lang kan dit gaan duren? Als er echt een monteur in m'n woonplaats moet gaan kijken, dan klinkt dat bij mij zo van 'dit gaat dagen zo niet weken duren'... En ondertussen zit de familie thuis chagerijnig te zijn... Ben blij dat ik internet op het werk heb zodat ik tenminste dit even kan posten.
Heb je de oude config gerestored of heb je de ST716 compleet opnieuw ingesteld?EXX schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:53:
Update: firmware van de ST716 geupgrade. Vanochtend overgezet van KPN naar XS4ALL, dus de analoge lijn is nu definitief exit.
Overstappen van KPN naar Xs4all -> dan heb je nog geen nieuw contract. Als je een contractverlenging bij Sales doet (voor een jaar) heb je recht op een nieuw gratis modem in gebruiksleen.
Als je geen problemen hebt met een contract voor een jaar bij Xs4all, dan wil ik je aanraden om voor een CV te gaan => dan heb je in ieder geval een splinternieuw reserve modem!
Anoniem: 135195
O... daar wordt ik niet echt vrolijker van...rjeggens schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:10:
[...]
Klinkt als mijn storing.. XS4all goed op de huid zitten.. elke dag bellen en blijven pushen.. Bij mij hadden ze het na 3 weken nog niet opgelost.

Ik heb de ST716 compleet opnieuw ingesteld (geen restore dus). Zoveel werk is het niet. Ik zou inderdaad het contract voor een jaar kunnen verlengen om zo een nieuw modem te krijgen, maar ik heb nog een ST716 als reserve ter beschikking.Dazsur schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:45:
[...]
Heb je de oude config gerestored of heb je de ST716 compleet opnieuw ingesteld?
Overstappen van KPN naar Xs4all -> dan heb je nog geen nieuw contract. Als je een contractverlenging bij Sales doet (voor een jaar) heb je recht op een nieuw gratis modem in gebruiksleen.
Als je geen problemen hebt met een contract voor een jaar bij Xs4all, dan wil ik je aanraden om voor een CV te gaan => dan heb je in ieder geval een splinternieuw reserve modem!
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik nu al een jaarAnoniem: 135195 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:27:
[...]
O... daar wordt ik niet echt vrolijker van...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Anoniem: 135195
Nou, ik heb schijnbaar mazzel: ik werd zonet gebeld door een monteur van KPN: bij werkzaamheden afgelopen vrijdag was er schijnbaar een draadje losgegaan (1 van de 2 die nodig zijn of zo...). Hij had alles weer goed verbonden, alleen bleef de verbinding er steeds uitvliegen: of ik dus m'n modem even wilde herstarten, want daar zou het nu dan van komen. Ik zat op m'n werk, dus we spraken af dat ik zou proberen thuis te bereiken en dan zou hij terugbellen: als het herstarten niet zou werken, zou hij even bij ons langs moeten komen. Gelukkig was m'n vrouw thuis (met de mobiel aan) en na een herstart bleek alles inderdaad weer te werken! De monteur belde ook netjes binnen een paar minuten alweer terug. Eind goed, al goed.
Had van mij alsnog sneller gemogen
maar achteraf bezien, valt het me erg mee: in feite is het dus binnen twee werkdagen opgelost.
Had van mij alsnog sneller gemogen
Heel herkenbaar. De 'service' is, het spijt me om te moeten zeggen, heel slecht. Zodra het moeilijker wordt dan een fout geconfigureerd modem, is het praktisch onmogelijk om iemand binnen de organisatie te spreken te krijgen die een oplossing kan voorstellen.Klinkt als mijn storing.. XS4all goed op de huid zitten.. elke dag bellen en blijven pushen.. Bij mij hadden ze het na 3 weken nog niet opgelost..
Sinds afgelopen donderdag (5 maart) geen ADSL meer. Na lang bellen met de technische helpdesk (dag, beltegoed) komen we er die avond nog achter dat er een probleem met de lijn is, dankzij de KPN, die deze foutief heeft afgesloten. Ik krijg de toezegging dat de volgende dag ik teruggebeld wordt, nadat er zaken worden uitgezocht.
Tot op dat punt ging het goed, maar na dat moment is het helemaal misgegaan. De volgende dag ben ik niet meer teruggebeld en als je dan zelf gaat bellen (ettelijke wachtrijen) krijg je iedere keer weer ander persoon aan de lijn. Dan wordt er weer naar de KPN verwezen, dan wordt je weer doorverbonden en sta je weer in de wachtrij. Toezeggingen om informatie te geven worden steeds minder (en consequent niet nagekomen). "u wordt binnen 4 uur teruggebeld".... niet dus.
Uiteindelijk krijg ik zelfs een tweedelijns helpdeskjongen aan de lijn die zijn achternaam niet wil noemen, zodat ik die kan gebruiken in referentie aan mijn probleem en hij suggereert dat aangezien het technisch niet te verhelpen valt ik vooral het webklachtenformulier (haha, zonder internet, lolbroek) moet invullen, omdat er niet verder te escaleren valt!
Vandaag dan maar opgebeld naar de klantenservice dat ik mijn abonnement wil opzeggen... Als ik geen dienst geleverd kan krijgen en niemand met enig redelijk voorstel of termijn kan komen waarbinnen het probleem opgelost wordt, lijkt het me niet echt nut hebben om een abonnement aan te houden. Maar zelfs dat schijnt niet te kunnen, omdat mijn status al op afgesloten staat... maar in de tussentijd wel mooi factureren!
Conclusie: De technische dienstverlening van XS4All is prima geweest, maar zodra het administratief mis gaat is er niks meer over van de 'premium service' en is er niemand te bereiken die buiten de geijkte paden kan treden. Het blijft allemaal hangen op "Computer says no.".
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren om met KPN/XS4All de lijn in ieder geval weer op orde te krijgen dat ik met een andere provider verder kan....
[/rant]
Anoniem: 88064
Ik heb een vraagje over adsl in het algemeen.
Gaat het volgens scherma 1 of juist 2?
ISRApunt (telecom) ---> DSLAM in centrale (telecom) ---> netwerk ISP
Of
ISRApunt (telecom) ---> DSLAM in centrale (ISP) ---> netwerk ISP
En dan gaat het me met name om wie bepaalt hoe vol en in welke DSLAM kaart je geprinkt wordt en of die kaart ook de snelheid over de gebruikers bepaalt?
En als je van telecom zou wisselen je dan ook fysiek in een andere DSLAM wordt geprinkt of gebeurt dat al als je van ISP wisseld?
Ow ja en dan nog eentje, Als je modem instellingen op 0/ 35 staan bij een xs4all only abo. zit je dan ook echt op het bbned netwerk of is het dan ook gewoon bitstream?
Of
En dan gaat het me met name om wie bepaalt hoe vol en in welke DSLAM kaart je geprinkt wordt en of die kaart ook de snelheid over de gebruikers bepaalt?
En als je van telecom zou wisselen je dan ook fysiek in een andere DSLAM wordt geprinkt of gebeurt dat al als je van ISP wisseld?
Ow ja en dan nog eentje, Als je modem instellingen op 0/ 35 staan bij een xs4all only abo. zit je dan ook echt op het bbned netwerk of is het dan ook gewoon bitstream?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 13-03-2009 21:30 ]
Anoniem: 212604
Op je eerste vragen durf ik geen antwoord te geven, maar op je 2e vraag: XS4ALL levert Only alleen via Bitstream. Je bent hoogstwaarschijnlijk ooit gemigreerd van Cistron/Demon/HCCNet waar je wel op BBNed zat. Bij die migraties is ervoor gekozen om je instellingen (dus 0/35 van BBNed) zo te houden zodat de klant niets opnieuw zou moeten instellen.Anoniem: 88064 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:22:
KPN/BBned access netwerk ATM naar ISP.Anoniem: 88064 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:22:
Ik heb een vraagje over adsl in het algemeen.
Oude BabyXL opzet; daarmee kun je dus tot het einde multicasten.Of
Volgens mij is dat een waar is ruimte vrij fenomeen.En dan gaat het me met name om wie bepaalt hoe vol en in welke DSLAM kaart je geprinkt wordt en of die kaart ook de snelheid over de gebruikers bepaalt?
Ok, dus het netwerk is van de telecom en die gaat weer met ene lijntje naar de provider en dan naar internet.
En ik zit dus nu gewoon met bbned instellingen in een DSLAM van knp (bitstream) geprinkt in plaats van een bbned DSLAM kaart, waar ik bij demon op zat?
En ik zit dus nu gewoon met bbned instellingen in een DSLAM van knp (bitstream) geprinkt in plaats van een bbned DSLAM kaart, waar ik bij demon op zat?
Ik heb sinds kort een nieuwe woning. Omdat ik de bui al zag hangen heb ik meteen ADSL bij xs4all aangevraagd in de hoop dat het zou werken als ik in de woning trek. Na een week ontving ik het modem en zou de verbinding anderhalve week later worden opgeleverd.
Die dag naar mijn woning gegaan, modem aangesloten, laptopje eraan, wizard gedaan en klaar! Werkte meteen zonder problemen. Nu maar hopen dat als ik het "echt" ga gebruiken dat het dan ook werkt
Die dag naar mijn woning gegaan, modem aangesloten, laptopje eraan, wizard gedaan en klaar! Werkte meteen zonder problemen. Nu maar hopen dat als ik het "echt" ga gebruiken dat het dan ook werkt
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Bij mij zijn ze hun afspraken 2x netjes nagekomen.Enigste nadeel vind ik dat only toch minder stabiel is dan xs4all via kpn.Het ligt er zeker 1x per maand uit in Almere buiten oostbasvdijk1647 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:46:
Ik heb sinds kort een nieuwe woning. Omdat ik de bui al zag hangen heb ik meteen ADSL bij xs4all aangevraagd in de hoop dat het zou werken als ik in de woning trek. Na een week ontving ik het modem en zou de verbinding anderhalve week later worden opgeleverd.
Dat is jammer te horen. Zodra ik er zit (over 2 maanden) laat ik mijn bevindingen weten. Voordeel voor mij zou kunnen zijn dat ik in een flat kom te wonen met vrij veel ouderen. Ik vermoed dat daarvan weinig mensen internet hebben...
[ Voor 3% gewijzigd door basvdijk1647 op 16-03-2009 20:28 ]
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Die tijd is voorbij.
Je moest eens weten hoeveel ouderen internet hebben.
Maar ze hebben dan vaak internet+bellen (ipb)
Je moest eens weten hoeveel ouderen internet hebben.
Maar ze hebben dan vaak internet+bellen (ipb)
True maar de meeste zitten op UPC en niet op de telefoonlijn
Hoe weet jij dat?heb je inzage in de cijfers van kpn,upc en andere providers over gebruikers en leeftijd?basvdijk1647 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:59:
True maar de meeste zitten op UPC en niet op de telefoonlijn

Nee, maar wel mensen in de flat gevraagd. Kan ook toeval zijn maar daar gaat het niet om. Statistisch is het idd niet bewezen
mm, ik krijg steeds meer het gevoel dat xs4all (capaciteit van het netwerk) het probleem is en niet mijn lijn.
Aan gezien ik nooit errors of een klapperende lijn heb. maar mijn de snelheid die ik altijd continu had nu steeds vaker gehalveerd of nog meer word.
Want bij overspraak of slechte lijn zou je dat toch moeten kunnen zien in de modem aan bijvoorbeeld errors, diconnecten dsl verbinding??
modem trimmend altijd netjes de juiste snelheid zowel up als down en dat geld het zelfde voor de noice margin.
Aan gezien ik nooit errors of een klapperende lijn heb. maar mijn de snelheid die ik altijd continu had nu steeds vaker gehalveerd of nog meer word.
Want bij overspraak of slechte lijn zou je dat toch moeten kunnen zien in de modem aan bijvoorbeeld errors, diconnecten dsl verbinding??
modem trimmend altijd netjes de juiste snelheid zowel up als down en dat geld het zelfde voor de noice margin.
Meer ex-XS4ALL'ers waarbij Ziggo (of een andere provider) het niet voor elkaar krijgt om het abonnement op te zeggen?
Kreeg net een brief van Ziggo:
Vervolgens deelde de medewerker mij mede dat mijn abonnement dan op 17 april wordt stopgezet (een maand vanaf vandaag), maar hier was ik het niet mee eens omdat ze niet op verzoeken van Ziggo reageerden. Ik heb op zijn verzoek een e-mail gestuurd:
Kreeg net een brief van Ziggo:
Net even gebeld naar XS4ALL, ging allemaal erg moeizaam. In eerste instantie werd mij mede gedeeld dat mijn abonnement tot 06-06-2009 loopt. Dit omdat ik vanaf 06-06-2008 een XS4ALL Only abonnement had en daarvoor XS4ALL via KPN. Ik deelde mede dat ik al vanaf 2003 klant was en ik volgens de Algemene Voorwaarden destijds gewoon mijn contractduur meenam en ik gewoon per maand op kan zeggen.Ziggo heeft meerdere keren geprobeerd bij XS4ALL uw contract op te zeggen.
Helaas reageert XS4ALL niet op onze verzoeken om uw contract te beëindigen.
Daarom dient u het internet abonnement bij uw oude provider zelf op te zeggen.
Vervolgens deelde de medewerker mij mede dat mijn abonnement dan op 17 april wordt stopgezet (een maand vanaf vandaag), maar hier was ik het niet mee eens omdat ze niet op verzoeken van Ziggo reageerden. Ik heb op zijn verzoek een e-mail gestuurd:
Ik zal blij zijn als ik van KPN/XS4ALL af ben.Sinds 27 februari 2009 heb ik internet via Ziggo. Op diezelfde datum heb ik Ziggo opdracht gegeven om mijn internetabonnement bij XS4ALL per 28 maart 2009 te beëindigen.
Vandaag 17 maart 2009 kreeg ik een brief van Ziggo, ik citeer:
-------
Ziggo heeft meerdere keren geprobeerd bij XS4ALL uw contract op te zeggen.
Helaas reageert XS4ALL niet op onze verzoeken om uw contract te beëindigen.
Daarom dient u het internet abonnement bij uw oude provider zelf op te zeggen.
-------
Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met XS4ALL om mijn abonnement te beëindigen. Omdat de opzegtermijn een maand bedraagt, loopt het abonnement pas op 17 april 2009 af.
Ik heb kenbaar gemaakt dat ik het hier niet mee eens ben, mede vanwege het feit dat XS4ALL niet op verzoeken van Ziggo reageert. De telefonische medewerker adviseerde mij om deze e-mail te sturen.
Daarnaast heft KPN een dezer dagen mijn telefoonlijn op. Ik kan daardoor waarschijnlijk ook geen gebruik meer maken van de diensten van XS4ALL.
Mijn laatst voldane factuur bestrijkt de periode 01-03-2009 tot 01-04-2009.
Als XS4ALL de verzoeken van Ziggo had gehonoreerd, dan was mijn abonnement vlak voor deze periode beëindigt.
Ik maak sinds 12 maart 2009 geen gebruik meer van de diensten van XS4ALL.
Door deze ontstane situatie, hoop ik dat mijn abonnement niet tot 16 april, maar tot 1 april loopt, zodat ik geen nieuw factuur ontvang voor de periode 01-04-2009 tot 16-04-2009.

Waarom zou xs4all het goed moeten vinden dat jouw ADSL-abonnement door Ziggo of pakweg je groenteboer wordt opgezegd?F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:46:
Vervolgens deelde de medewerker mij mede dat mijn abonnement dan op 17 april wordt stopgezet (een maand vanaf vandaag), maar hier was ik het niet mee eens omdat ze niet op verzoeken van Ziggo reageerden.
Dit zou nieuw zijn ziggo die adsl opzegt.
Telefoon misschien wel omdat je je nummer mee neemt maar adsl.
Telefoon misschien wel omdat je je nummer mee neemt maar adsl.
Omdat ze dat verplicht zijn volgens de OPTA.asmi schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:52:
[...]
Waarom zou xs4all het goed moeten vinden dat jouw ADSL-abonnement door Ziggo of pakweg je groenteboer wordt opgezegd?
Je kan de rollen ook omdraaien, XS4ALL die je vaste lijn opzegt bij KPN wanneer je dat wil bij XS4ALL Only met telefonie. Als KPN daar niet op zal reageren, zal XS4ALL het daar ook niet mee eens zijn.
Dat ligt wat anders, bij nummerportering of ADSL-ADSL-migratie is om technische redenen een samenwerking van de providers nodig, maar bij jouw overstap speelt dat niet.F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:05:
Je kan de rollen ook omdraaien, XS4ALL die je vaste lijn opzegt bij KPN wanneer je dat wil bij XS4ALL Only met telefonie. Als KPN daar niet op zal reageren, zal XS4ALL het daar ook niet mee eens zijn.
Kennelijk zijn er vrijwillige afspraken; ik zie op Consuwijzer dat xs4all en Ziggo inderdaad zouden moeten samenwerken bij het overstappen. Het aardige is wel dat blijkbaar je nieuwe provider, Ziggo dus, verantwoordelijk is, en dat je daar dus zou moeten klagen als het fout loopt.Omdat ze dat verplicht zijn volgens de OPTA.
Ik vind je timing overigens wel vreemd. Je hebt dus Ziggo gevraagd om je xs4all-abonnement op te zeggen nadat je Ziggo-abonnement is ingegaan?
Ja, omdat de opzegdatum minstens een maand in de toekomst moet liggen. Op 27 februari Ziggo aangevraagd en als opzegdatum 28 maart opgegeven.asmi schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:45:
Je hebt dus Ziggo gevraagd om je xs4all-abonnement op te zeggen nadat je Ziggo-abonnement is ingegaan?
Dan overlapt het ene het andere. Dat beter dan een paar weken geen internet.
Mmh, nu voor het eerst (sinds ongeveer een jaar) echt een storing met XS4ALL only.
Maar dan is het ook meteen landelijk.
Wel vervelend natuurlijk. Schijnt volgens de service pagina al vanaf 11:01 uur te zijn.
Ben benieuwd of het een totale landelijke storing is, of dat het een gedeelte is.
Maar dan is het ook meteen landelijk.
Wel vervelend natuurlijk. Schijnt volgens de service pagina al vanaf 11:01 uur te zijn.
Ben benieuwd of het een totale landelijke storing is, of dat het een gedeelte is.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Lag er ook 2 uur uit, met hij doet het weer....
If you can't take the heat, get burried!
Helemaal nergens last van gehad,alles draaide hier naar behoren.
Vorig jaar (Wii actie, you know) ben ik klant geworden bij XS4ALL.
Afgelopen week wilde ik nou wel eens weten waarom ik nog steeds geen ADSL Basic kan aanvragen bij XS4ALL. Ik zit noodgedwongen nog steeds op 8Mbit (stabiel, naar volle tevredenheid, dat wel), maar ik was wel eens benieuwd of er nog schot in de zaak zit.
Nou is mijn vermoeden dat onze wijkcentrale gewoon nog niet op ADSL2+ is ingeregeld, maar je weet nooit wat er nog meer aan de hand is.
Eerst maar eens een mailtje naar sales bij XS4ALL gestuurd. Die kwamen met het lumineuze idee dat het kwam door de afstand tot de centrale (die is zeker wel een whopping 273 meter...
), maar binnen nu en 10 jaar komt er wel een keer glasvezel, dus dan is het opgelost
.
Daarna ben ik maar eens naar KPN gaan bellen (tja, tijd teveel en gratis bellen), daar kreeg ik een uiterst vriendelijke Tukker aan de lijn die eens wat ging doormeten. Schijnbaar kon hij mijn lijn niet doormeten, omdat ik bij XS4ALL zit (
), maar hij zag dat m'n buren Internet+bellen hebben, dus die heeft hij even in z'n tooltje gegooid. Daaruit bleek dat wij inderdaad nog een antieke centrale hebben en dat ik geluk heb dat ik meestal op volle snelheid internet, want schijnbaar garanderen ze maar 5,7 van de 8 Mbit op mijn postcode.
Vervolgens gevraagd of er een planning bekend is wanneer onze centrale een upgrade krijgt, maar dat is schijnbaar niet bekend. Daarvoor moest ik weer bij XS4ALL zijn. Wat ik dan weer erg vreem vind, aangezien het een KPN centrale is en XS4ALL daar alleen maar gebruik van maakt. Maar omdat de KPN-Tukker echt niks meer kon doen voor me, heb ik inderdaad XS4ALL weer een mail gestuurd. Helaas krijg ik daar helemaal geen antwoord meer vandaan.
Maar goed, moraal van het verhaal:
Klopt het wat KPN zegt, ligt het schema van de upgrades bij XS4ALL? En is dat niet wat vreemd, aangezien apparatuur en koper van KPN is?
Afgelopen week wilde ik nou wel eens weten waarom ik nog steeds geen ADSL Basic kan aanvragen bij XS4ALL. Ik zit noodgedwongen nog steeds op 8Mbit (stabiel, naar volle tevredenheid, dat wel), maar ik was wel eens benieuwd of er nog schot in de zaak zit.
Nou is mijn vermoeden dat onze wijkcentrale gewoon nog niet op ADSL2+ is ingeregeld, maar je weet nooit wat er nog meer aan de hand is.
Eerst maar eens een mailtje naar sales bij XS4ALL gestuurd. Die kwamen met het lumineuze idee dat het kwam door de afstand tot de centrale (die is zeker wel een whopping 273 meter...
Daarna ben ik maar eens naar KPN gaan bellen (tja, tijd teveel en gratis bellen), daar kreeg ik een uiterst vriendelijke Tukker aan de lijn die eens wat ging doormeten. Schijnbaar kon hij mijn lijn niet doormeten, omdat ik bij XS4ALL zit (
Vervolgens gevraagd of er een planning bekend is wanneer onze centrale een upgrade krijgt, maar dat is schijnbaar niet bekend. Daarvoor moest ik weer bij XS4ALL zijn. Wat ik dan weer erg vreem vind, aangezien het een KPN centrale is en XS4ALL daar alleen maar gebruik van maakt. Maar omdat de KPN-Tukker echt niks meer kon doen voor me, heb ik inderdaad XS4ALL weer een mail gestuurd. Helaas krijg ik daar helemaal geen antwoord meer vandaan.
Klopt het wat KPN zegt, ligt het schema van de upgrades bij XS4ALL? En is dat niet wat vreemd, aangezien apparatuur en koper van KPN is?
Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Ik heb volgens mij een oude centrale waar maar max 8 Mbit haalbaar is. Ik woon in een huis dat in 2002 opgeleverd. Mijn 1 jaar contract zit er bijna op en ik denk dat ik maar naar Ziggo overstap. Ze hebben een goede newsserver schijnt dus dat vind ik wel belangrijk. Bovendien zijn ze een stuk goedkoper.
Kpn beheerd de apparatuur in de centrale,dus de kaarten in de centrale:adsl,adsl2 en adsl2+ zijn van KPN.Maar xs4all doet geen upgrades in centrales,dat doet kpn.Maar ik denk niet dat je hoger gaat komen,aangezien kpn al met het all ip netwerk gaat beginnen.Gabberhead schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:01:
Zijn er ook mensen die de voip dienst afnemen bij xs4all? Ik zit nu bij UPC met internet en bellen en wil graag overstappen op xs4all met telefonie, dus zonder vaste KPN lijn.
Hoe zijn de ervaringen hiermee? Ik bel ook regelmatig naar het buitenland, hoe is de connectie hiermee?
Hoe zijn de ervaringen hiermee? Ik bel ook regelmatig naar het buitenland, hoe is de connectie hiermee?
Op zich prima, alleen je moet niet de volle downloadcapaciteit op dat moment gebruiken. De fritzbox doet zeer weinig om de kwaliteit te beschermen en bij mij hakkelt het dan enorm. Laat ik zo'n 300 KB/sec download vrij, dan haal ik wel goede kwaliteit (8MBit lijn).Aalard99 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:43:
Zijn er ook mensen die de voip dienst afnemen bij xs4all? Ik zit nu bij UPC met internet en bellen en wil graag overstappen op xs4all met telefonie, dus zonder vaste KPN lijn.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Hmm, dat is best een punt waaraan ik mij in de toekomst kan gaan ergeren, het kan best irritant zijn als je net iets aan het downloaden bent en de telefoon gaat over zodat ik eerst naar de computer moet lopen om de download te stoppen. Ik krijg eigenlijk ook een raar gevoel aangezien ik net ophang met de verkoop afdeling van xs4all, ik stelde de vraag of de voip dienst ook nadelen had en ik kreeg als antwoord dat het net zo goed was als mijn kpn/upc lijn, dit blijkt dus niet waar te zijn.Armada schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:58:
[...]
Op zich prima, alleen je moet niet de volle downloadcapaciteit op dat moment gebruiken. De fritzbox doet zeer weinig om de kwaliteit te beschermen en bij mij hakkelt het dan enorm. Laat ik zo'n 300 KB/sec download vrij, dan haal ik wel goede kwaliteit (8MBit lijn).
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Bij de fritzbox kan je iets instellen om het gehakkel tegen te gaan.Een soort van qos.Ik had dat probleem in het begin ook,even nagevraagt hier op het forum(kan ook ff niet meer voor me halen wat het nu was wat je moest aanvinken).Sindsdien draai ik gewoon maximaal met me downloads zonder gehakkel aan de telefoon (ook 8 Mbit).Armada schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:58:
[...]
Op zich prima, alleen je moet niet de volle downloadcapaciteit op dat moment gebruiken. De fritzbox doet zeer weinig om de kwaliteit te beschermen en bij mij hakkelt het dan enorm. Laat ik zo'n 300 KB/sec download vrij, dan haal ik wel goede kwaliteit (8MBit lijn).
Met de speedtouch 780 ging telefonie en downloaden totaal niet goed.Gesprekken waren gewoon niet te verstaan met een download aan.Verder heb ik met voip van Xs4all met bellen in Nederland geen problemen,andere landen heb ik nog niet gebeld(heb onbeperkt bellen in de benelux).Heel soms moet ik even opnieuw bellen,maar de gesprekskwaliteit doet gewoon niet onder aan een traditionele analoge telefoonlijn.
Enigste nadeel is dat als me dsl er voor de zoveelste keer in de maand eruit ligt,je ook niet kan bellen via je voip.Maar dan heb ik mijn mobiel nog.
[ Voor 33% gewijzigd door vincedd op 24-03-2009 22:05 . Reden: nog even wat dingen toegevoegd ]
Niet iedereen heeft hier last van, exacte cijfers heb ik niet. De kans dat je er last van hebt is klein en bij mensen die er last van hadden heeft de nieuwe firmware een hoop opgelost. Echter zijn er nog steeds mensen die dit probleem hebben.Aalard99 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:51:
[...]
Hmm, dat is best een punt waaraan ik mij in de toekomst kan gaan ergeren, het kan best irritant zijn als je net iets aan het downloaden bent en de telefoon gaat over zodat ik eerst naar de computer moet lopen om de download te stoppen. Ik krijg eigenlijk ook een raar gevoel aangezien ik net ophang met de verkoop afdeling van xs4all, ik stelde de vraag of de voip dienst ook nadelen had en ik kreeg als antwoord dat het net zo goed was als mijn kpn/upc lijn, dit blijkt dus niet waar te zijn.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik draai de allernieuwste frimware, heb de kwaliteit op 'altijd vaste lijn' en prioriteit geven aan voip-pakketjes. Toch heeft dit geen effect, een telefoongesprek wordt onuitvoerbaar als ik op 840 KB/sec download. Geloof me, ik heb alles afgestruind in de instellingen, er is gewoon niets meer in te stellen.vincedd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:56:
[...]
Bij de fritzbox kan je iets instellen om het gehakkel tegen te gaan.Een soort van qos.Ik had dat probleem in het begin ook,even nagevraagt hier op het forum(kan ook ff niet meer voor me halen wat het nu was wat je moest aanvinken).Sindsdien draai ik gewoon maximaal met me downloads zonder gehakkel aan de telefoon (ook 8 Mbit).
1 ding wat wel vermeld moet worden, denk ik, is dat de kwaliteit door Iping wordt getest. Kwaliteit, succesrate bij connecties. Dat wordt niet bij andere providers gedaan en het zou dus zomaar kunnen dat andere aanbieders slechtere resultaten hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Armada op 24-03-2009 22:44 ]
Heb je ook usenet (port 119) op low priority gezet? Ik heb Fritz! pas een week en downloaden in combinatie met bellen nog niet getest, maar ik hoop toch wel dat deze wel een fatsoenlijke QoS heeft tov dat primitieve SpeedTouch ding.Armada schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:41:
[...]
Ik draai de allernieuwste frimware, heb de kwaliteit op 'altijd vaste lijn' en prioriteit geven aan voip-pakketjes. Toch heeft dit geen effect, een telefoongesprek wordt onuitvoerbaar als ik op 840 KB/sec download. Geloof me, ik heb alles afgestruind in de instellingen, er is gewoon niets meer in te stellen.
Met 'dat primitieve speedtouch ding' is de verbinding in ieder geval rete-stabielYanze schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:25:
[...]
Heb je ook usenet (port 119) op low priority gezet? Ik heb Fritz! pas een week en downloaden in combinatie met bellen nog niet getest, maar ik hoop toch wel dat deze wel een fatsoenlijke QoS heeft tov dat primitieve SpeedTouch ding.
VOIP heeft in dat primitieve ding absolute voorrang en geen last van BT, NG's of id.
[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 24-03-2009 23:41 ]
Errm, deze toch: 58.04.67? Gewoon degene die je via http://fritz.box kan laten checken op nieuwste, of mis ik nu wat?
Nee, dat heb ik inderdaad niet gedaan, dus dat kan ik proberen. Maar als ik handmatig mijn traffic moet shapen door aan te geven welke ports prioriteit hebben en welke niet, dan heb ik niet het idee dat de QoS protocollen goed werken. Die moeten toch op type pakketje uit kunnen maken welke voorrang hebben en welke niet? Ik moet trouwens even zoeken waar ik dan ports op low priority kan zetten in de firmware. Maar dat betekent dus ook dat je dan andere porten op low priority moet gaan zetten (naar Steam, naar Blizzard Downloader, etc.). Ik vind dat niet wenselijk.Yanze schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:25:
[...]
Heb je ook usenet (port 119) op low priority gezet? Ik heb Fritz! pas een week en downloaden in combinatie met bellen nog niet getest, maar ik hoop toch wel dat deze wel een fatsoenlijke QoS heeft tov dat primitieve SpeedTouch ding.
Voor mij heeft de Fritzbox absoluut een zeer goede verbinding, dat is niet het probleem. Ik heb geen enkele uitval sinds ik dat ding heb. Als ik usenet gebruik, dan is het op 100%.Edgarz schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:40:
[...]
Met 'dat primitieve speedtouch ding' is de verbinding in ieder geval rete-stabiel
Wel ga ik me nu stiekem afvragen of Ziggo een beter alternatief is. Ik heb me in het Ziggo topic laten vertellen dat VoiP daar buiten de bandbreedte van de internetconnectie valt, waardoor je geen enkele zorg hebt over prioriteit.
-edit-
Ik heb nog eens gespit door de firmware settings. Ik had al in:
advanced settings> internet> prioritization bij 'real-time applications' al 'internet telephony' staan, maar ik heb het ook nog toegevoegd in de categorie ' Prioritized Applications'. Ik denk eerlijk gezegd dat dat betrekking heeft op software waar je mee kan bellen, maar goed het kan geen kwaad.
[ Voor 9% gewijzigd door Armada op 25-03-2009 09:52 ]
Ik wil graag de interne faxmachine van de Fritz!box FON WLAN 7170 met firmware 58.04.67 aan zetten, maar ik krijg het op geen enkele manier werkende.
Hierbij moet ik opmerken dat ik 1 telefoonnummer aan zowel een fysieke telefoonpoort van de Fritz!box heb toegewezen als aan de interne fax. Tevens heb ik een fax gestuurd vanaf een fax-apparaat vanaf mijn ouderlijk huis via een ISDN-aansluiting. Dat fax-apparaat heeft een interne speaker. Ik hoor de telefoon 30 seconden overgaan en dan springt de voicemail van XS4All in. Dit terwijl ik in de Fritz!box heb ingesteld dat de faxmachine al na 15 seconden moet inspringen.
En heeft iemand ook enig idee of en zo ja hoe je lokale DNS-entry's kan instellen?
Ik heb namelijk een eigen domeinnaam met daaronder diverse subdomeinen. Nu kan ik bij mijn ouders thuis de SpeedTouch 716i lokale DNS-entry's geven zodat me dat een hoop werk scheelt met hosts-bestanden van Windows bijwerken, maar ik vraag me dus af of het bij de Fritz!box ook kan...
Het leek mij net iets beter om de vragente stellen in het grote topic over de Fritz!box, maar die kan ik helaas nergens meer terug vinden.
Hierbij moet ik opmerken dat ik 1 telefoonnummer aan zowel een fysieke telefoonpoort van de Fritz!box heb toegewezen als aan de interne fax. Tevens heb ik een fax gestuurd vanaf een fax-apparaat vanaf mijn ouderlijk huis via een ISDN-aansluiting. Dat fax-apparaat heeft een interne speaker. Ik hoor de telefoon 30 seconden overgaan en dan springt de voicemail van XS4All in. Dit terwijl ik in de Fritz!box heb ingesteld dat de faxmachine al na 15 seconden moet inspringen.
En heeft iemand ook enig idee of en zo ja hoe je lokale DNS-entry's kan instellen?
Ik heb namelijk een eigen domeinnaam met daaronder diverse subdomeinen. Nu kan ik bij mijn ouders thuis de SpeedTouch 716i lokale DNS-entry's geven zodat me dat een hoop werk scheelt met hosts-bestanden van Windows bijwerken, maar ik vraag me dus af of het bij de Fritz!box ook kan...
Het leek mij net iets beter om de vragente stellen in het grote topic over de Fritz!box, maar die kan ik helaas nergens meer terug vinden.

Deze firmware lost veel voipproblemen en 'stabiliteitsproblemen' op, maar een zware downloader zal merken dat het voip gedeelte dan opeens wat mankementen zal vertonen.Armada schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:37:
[...]
Errm, deze toch: 58.04.67? Gewoon degene die je via http://fritz.box kan laten checken op nieuwste, of mis ik nu wat?
Ik heb ook Firmware version 58.04.67 op mijn fritz 7170 en geen last van hakkelende telefoongesprekken.Ik download toch ook aardig er op los.Alleen moet ik eens per maand even een herstart doen,omdat dat ding toch iets sneller vastloopt dan de speedtouch 780 die ik er voor gebruikte.
Nou ik heb sinds vandaag Xs4all only nadat ik 2003 xs4all basic nam.
Abbo is teruggezet naar lite aangezien wij hier nog geen adsl2 hebben
Maak gebruik van de St780 snelheden zijn opzich keurig: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 7.392 niet de volle 100% maarja stabiel @ 805kb/sec pingtijden ook nog steeds prima
Vraag was eigenlijk of ik met dat Voip mijn 2dect toestellen gewoon kan aansluiten op die 780 aangezien ze nu zijn aangesloten op een Isdn centrale (webvox) of moet ik nieuwe analoge toestellen kopen of de fritzbox 7120 aanschaffen?
Abbo is teruggezet naar lite aangezien wij hier nog geen adsl2 hebben
Maak gebruik van de St780 snelheden zijn opzich keurig: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 7.392 niet de volle 100% maarja stabiel @ 805kb/sec pingtijden ook nog steeds prima
Vraag was eigenlijk of ik met dat Voip mijn 2dect toestellen gewoon kan aansluiten op die 780 aangezien ze nu zijn aangesloten op een Isdn centrale (webvox) of moet ik nieuwe analoge toestellen kopen of de fritzbox 7120 aanschaffen?
Als ik zo de handleiding van de Webvox bekijk heb je nu al analoge toestellen aangesloten dus is het niet nodig om nieuwe toestellen te kopen. Wil je echter de functionaliteit van de webvox behouden (intern doorverbinden e.d.) dan kun je ook beluiten de Webvox aan te sluiten op de S0 poort van een Fritz!Box FON met ISDN-aansluiting hoewel zo'n Fritz!Box ook al veel van die functiesingebakken heeft zitten en je je telefoontoestellen ook rechtreeks op de Fritz!Box kan aansluiten ipv je Webvox.
Edit
Uiteraard wel op voorwaarde dat je ook bellen van XS4All hebt natuurlijk. Als je nog een gewone KPn ISDN lijn hebt kun je het naar mijn mening beter zo gescheiden houden als je nu al hebt: dan is een Fritz!box tbv telefonie er bij tussen enigszins overbodig.
Edit 2:
Oh ja, die handleiding van de Webvox heb ik trouwens hier gevonden: http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-6936.html
Voor de mensen die net als mij ook geen Webvox hebben en de handleiding ook willen doorneuzen.
Edit
Uiteraard wel op voorwaarde dat je ook bellen van XS4All hebt natuurlijk. Als je nog een gewone KPn ISDN lijn hebt kun je het naar mijn mening beter zo gescheiden houden als je nu al hebt: dan is een Fritz!box tbv telefonie er bij tussen enigszins overbodig.
Edit 2:
Oh ja, die handleiding van de Webvox heb ik trouwens hier gevonden: http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-6936.html
Voor de mensen die net als mij ook geen Webvox hebben en de handleiding ook willen doorneuzen.
[ Voor 34% gewijzigd door Joen op 27-03-2009 19:25 ]
Ey super man dan ga ik gewoon voor voip op me 780! thank you very muchJoen schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:21:
Hoop tekst hoop info!
[ Voor 7% gewijzigd door Pimmuz op 27-03-2009 22:00 ]
Ik heb gisteren de fritz!box ontvangen en die heeft nu mijn instabiele 780 vervangen. Echter wat ik heel vreemd vind is dat hij niet van alle systemen de hostnames overneemt. De speedtouch was aansluiten en alles werkte op hostname en nu werkt het voor geen meter
Firewalls staan uit op de verschillende systemen.
Het lijkt dus wel of ie het niet goed 'roept' over het netwerk.
Het lijkt dus wel of ie het niet goed 'roept' over het netwerk.
Weet iemand meer van de storing bij xs4all only? Ik had een kwartier geleden nog internet en nu ligt de verbinding eruit.
Op mijn speedtouch geeft hij aan dat dsl wel verbonden is, maar hij kan geen verbinding met internet maken. Als ik klik op "Verbinden" zegt hij na een tijdje "Verbinding verbroken door gebruiker"
Op mijn speedtouch geeft hij aan dat dsl wel verbonden is, maar hij kan geen verbinding met internet maken. Als ik klik op "Verbinden" zegt hij na een tijdje "Verbinding verbroken door gebruiker"
Hail to the king baby!
Ik heb al sinds ongeveer 1745 geen internet meer hier.. Eerst gaf mijn modem nog aan dat hij verbonden was (ondanks dat ik geen internet verbinding had) maar nu geeft hij aan dat er geen verbinding is, en dat deze ook niet gemaakt kan worden, krijg een time out..
edit: hmm nu ineens weer internet..
edit: hmm nu ineens weer internet..
[ Voor 6% gewijzigd door Algurgazan op 30-03-2009 20:27 ]
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Even ter info, er is wat groots mis in het DNS gedeelte van het bitstream netwerk ( adsl-only en KPN bizz)
IS reeds sinds 14:30 aan de gang.
De groene mannetjes zijn al bezig maar nog onbekend wanneer het opgelost is.
Voor de meeste mensen lijkt het alsof alles zou moeten werken, je krijg zelfs een IP van XS4all etc.
Alleen kom je traffic nergens aan!
Even gedult, er zijn nog 2876*8 wachtenden voor u
IS reeds sinds 14:30 aan de gang.
De groene mannetjes zijn al bezig maar nog onbekend wanneer het opgelost is.
Voor de meeste mensen lijkt het alsof alles zou moeten werken, je krijg zelfs een IP van XS4all etc.
Alleen kom je traffic nergens aan!

Even gedult, er zijn nog 2876*8 wachtenden voor u
Ik gebruik open dns, en heb geen dns problemen.. maar had dus wel een paar uur geen internet..
[ Voor 6% gewijzigd door Algurgazan op 30-03-2009 20:47 ]
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Ja kan wel zo zijn, maar dit is het Bitstream interne gebeuren!
Dus soort van interne DNS tussen KPN en het GROTE BOZE internet zelf
Ik had het zelfde probleem, belde met de helpdesk.Kaneda Mishima schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:56:
Ja kan wel zo zijn, maar dit is het Bitstream interne gebeuren!
Daar hoorde ik het al op het bandje. Landelijke problemen met Xs4all-Only
-
Maar nu werkt het allemaal weer.
automation fanboy
Ik heb vandaag vanaf ongeveer half 6 geen internet gehad. Nu net weer internet. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer ontevreden begin te worden over XS4ALL (Only). In Januari ergens ook al een storing. Ook toen een halve dag zonder internet en telefoon (!) gezeten. Dit noem ik geen service.
Doodziek word je toch van dat XS4ALL only. En ik (idioot) heb een contract voor 2 jaar genomen waarvan ik nog zeker 17 maanden moet uitzitten.
Ik heb m'n abonnement net maar verlaagt naar de goedkoopste vorm en heb gelijk Ziggo besteld. Kost me wel een hoop geld maarja, dan heb ik tot de tijd dat het contract bij XS4ALL verloopt 2 verbindingen, heb toch een dual wan router dus dan heb ik tenminste ALTIJD internet, hoewel dat niet aan XS4ALL zou liggen.
Wat een prutsers daar zeg, en dan 30 euro per maand durven vragen voor 4 mbit down en 1 mbit up. Ongelooflijk.
Ik ging bij hen omdat het de beste provider van Nederland zou zijn, achteraf blijkt het de allerslechtste
Ik heb m'n abonnement net maar verlaagt naar de goedkoopste vorm en heb gelijk Ziggo besteld. Kost me wel een hoop geld maarja, dan heb ik tot de tijd dat het contract bij XS4ALL verloopt 2 verbindingen, heb toch een dual wan router dus dan heb ik tenminste ALTIJD internet, hoewel dat niet aan XS4ALL zou liggen.
Wat een prutsers daar zeg, en dan 30 euro per maand durven vragen voor 4 mbit down en 1 mbit up. Ongelooflijk.
Ik ging bij hen omdat het de beste provider van Nederland zou zijn, achteraf blijkt het de allerslechtste
Ik heb zelf weinig last van storingen bij xs4all only. Alleen die grote storing vorig jaar, en nu vanavond lag het er even uit. Heb maar eventjes tv gekeken, en nu doet hij het gelukkig weer.
Wat mij betreft wegen de voordelen van xs4all zwaarder dan dat er af en toe eens storing is.
Wat mij betreft wegen de voordelen van xs4all zwaarder dan dat er af en toe eens storing is.
Hail to the king baby!
Wehehe veel plezier met ziggo; zie o.a. http://www.totaalwijzer.n...15&cat=65&ond=333&pk=1907mkools24 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:55:
elke provider heeft wel eens problemen; wil je _altijd_ verbinding, neem je toch lekker een zakelijk abbo
Ook hier ffe geen DNS

Asus Zenbook i7 256gb
Ik was toch al wel naar Ziggo gegaan omdat zij met 50 mbit komen. Ik heb jarenlang @Home gehad en nooit problemen. In mijn buurt heeft iedereen Ziggo en die hebben aaaaltijd internet.Ghostrider schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:13:
[...]
Wehehe veel plezier met ziggo; zie o.a. http://www.totaalwijzer.n...15&cat=65&ond=333&pk=1907
elke provider heeft wel eens problemen; wil je _altijd_ verbinding, neem je toch lekker een zakelijk abbo
Ook hier ffe geen DNS
Ik baal gewoon van de service van XS4ALL. Ik dien een klacht in en ik word doorgestuurd naar de helpdesk die mij doodleuk met een kluitje het riet in stuurt en zegt dat er de afgelopen tijd niks aan de hand is geweest in mijn regio
Er zitten daar bij XS4ALL echt een stelletje infantielen die nog nooit van service hebben gehoord maar wel overal de hoofdprijs voor rekenen. Als ze denken dat ik die 25 euro downgrade kosten ga betalen hebben ze het echt mis
De dag dat XS4ALL bij mij de deur uit is trek ik een fles whiskey open.
LOL zal je nodig hebben die whiskey, als je de helpdesk van Ziggo te spreken krijg...ALS je ze te spreken krijg, gemidelde kennis is niet veel hoger dan een gedroogte druif ( aka KRENTmkools24 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:29:
[...]
Ik was toch al wel naar Ziggo gegaan omdat zij met 50 mbit komen. Ik heb jarenlang @Home gehad en nooit problemen. In mijn buurt heeft iedereen Ziggo en die hebben aaaaltijd internet.
Ik baal gewoon van de service van XS4ALL. Ik dien een klacht in en ik word doorgestuurd naar de helpdesk die mij doodleuk met een kluitje het riet in stuurt en zegt dat er de afgelopen tijd niks aan de hand is geweest in mijn regioAls je veel storingen hebt biedt dan iig nog je excuses aan of kom me tegemoet maar er kan helemaal niks van af, je moet het maar gewoon slikken allemaal.
Er zitten daar bij XS4ALL echt een stelletje infantielen die nog nooit van service hebben gehoord maar wel overal de hoofdprijs voor rekenen. Als ze denken dat ik die 25 euro downgrade kosten ga betalen hebben ze het echt mis
De dag dat XS4ALL bij mij de deur uit is trek ik een fles whiskey open.
ALLE providers hebben wel eens storingen, en zijn allemaal goed wanneer er niks aan de hand is!
De kunde en service komt pas boven als je het nodig heb, en de drama's die ik heb moge aanhoren van de ziggo paupers en UPC/Tele2, telfort en Hetnet..... met name als men JUIST hulp nodig heeft.
Doe al tijdje installs voor XS4all, en al gaat dat niet altijd zoals het hoort, de tijd om probs op te lossen en zeer acceptabel. Nee wat service betreft is xs4al nog steeds Nr.1
Zoiezo is goedkoop duurkoop dat staat vast. Wanneer je een 2e lijns monteur te pakken weet te krijgen dan is het bij de meeste providers wel snor. Al heb ik met Xs4all weinig tot geen problemen gehad in die 7 jaar dat ik het heb.
[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 30-03-2009 23:16 ]
Ik zou ook graag bij xs4all wegwillen want ik ben niet echt tevreden met hun dienstverlening.
Ze zijn niet goedkoop maar dat zou niet het ergste zijn als de dienstverlening goed zou zijn.
Met de bijgeleverde FritzBox had ik regelmatig dat mijn verbinding wegviel.
Ook was het bellen allesbehalve zuiver, veel storingen door de lijn heen enz.
Na heel wat heen en weer gesteggel tussen xs4all en mijzelf tot de afdeling Escalatie toe is er besloten om voor mij een ander modem in te zetten ipv de FritzBox nl de oudere Speedtouch 716.
Dat heeft een boel problemen bij mij opgelost.
De wegvallende verbindingen werden duidelijk minder en de kwaliteit van het bellen was een stuk beter.
Blijkbaar was de combinatie Fritzbox/xs4all lijn in mijn geval slechter dan de combinatie Speedtouch/xs4all lijn.
Dus dat liet ik dan maar zo en heb de Fritzbox opgeborgen voor noodgevallen.
Mijn verbinding (lite dus 8 / 1) is destijds wat teruggezet na de snelheidsverdubbeling naar 6 / 0,75 vanwege een klapperende lijn.
Het wegvallen van de lijn gebeurde daardoor om de 10 minuten en bij xs4all was de status "instabiele lijn" op mijn lijn te zien.
Door de verbinding een stap lager te zetten was het klapperen in elk geval weer weg.
In de tussentijd is het jaarcontract verlopen en zou ik willen overstappen.
Ik wilde terug net HetNet Snel Surfen en Bellen omdat dit goedkoper is en omdat op zich prima werkte voordat ik naar xs4all overstapte.
Ik stapte van HetNet over naar xs4all vorig jaar omdat de upload van xs4all een stuk hoger was terwijl de prijs van het abbo maar een beetje hoger was en....omdat xs4all als zeer goed bekend stond
Ik vraag dus HetNet SSB aan wat in de tussentijd 8 /1 mbit is geworden maar HetNet wijst de aanvraag af omdat HetNet niet kan garanderen dat zij ook daadwerkelijk de snellheid kunnen leveren bij mij.
Daarmee in conclaaf met HetNet geweest maar meer dan het veel tragere standard abbo kan ik bij HetNet niet krijgen.
Overigens was deze "meneer" van KPN klantenreacties erg formeel en ik kreeg ook regelmatig van die flauwe dingen te horen zoals "KPN heeft geen leveringsplicht en al dat soort afschuif verhalen"
Conclusie HetNet...NetNiet!
KPN 8 /1 hetzelfde verhaal, ook niet mogelijk dus verplicht de optie 3 / 0,5 te kiezen....zucht
Tele2 levert hier ook.....helaas tot 4 Mbit met hoogstens 0.3 mbit upload.......
Anderen zoals Telfort of Online zou kunnen maar hebben geen "volledig gratis bellen altijd naar vaste nummers" vanwege het starttarief.
Een heel verhaal maar het komt er voorlopig op neer dat ik bij praktisch elke andere isp een flink stuk van mijn snelheid moet gaan inleveren omdat zij de profielvormen zoals xs4all (6 mbit down en 0,75Mbit upload) niet kennen of niet willen inzetten...
Ik vind dit erg vervelend en zou toch graag zien dat ik toch kan overstappen.
Iemand hier nog ideeen over?
Ze zijn niet goedkoop maar dat zou niet het ergste zijn als de dienstverlening goed zou zijn.
Met de bijgeleverde FritzBox had ik regelmatig dat mijn verbinding wegviel.
Ook was het bellen allesbehalve zuiver, veel storingen door de lijn heen enz.
Na heel wat heen en weer gesteggel tussen xs4all en mijzelf tot de afdeling Escalatie toe is er besloten om voor mij een ander modem in te zetten ipv de FritzBox nl de oudere Speedtouch 716.
Dat heeft een boel problemen bij mij opgelost.
De wegvallende verbindingen werden duidelijk minder en de kwaliteit van het bellen was een stuk beter.
Blijkbaar was de combinatie Fritzbox/xs4all lijn in mijn geval slechter dan de combinatie Speedtouch/xs4all lijn.
Dus dat liet ik dan maar zo en heb de Fritzbox opgeborgen voor noodgevallen.
Mijn verbinding (lite dus 8 / 1) is destijds wat teruggezet na de snelheidsverdubbeling naar 6 / 0,75 vanwege een klapperende lijn.
Het wegvallen van de lijn gebeurde daardoor om de 10 minuten en bij xs4all was de status "instabiele lijn" op mijn lijn te zien.
Door de verbinding een stap lager te zetten was het klapperen in elk geval weer weg.
In de tussentijd is het jaarcontract verlopen en zou ik willen overstappen.
Ik wilde terug net HetNet Snel Surfen en Bellen omdat dit goedkoper is en omdat op zich prima werkte voordat ik naar xs4all overstapte.
Ik stapte van HetNet over naar xs4all vorig jaar omdat de upload van xs4all een stuk hoger was terwijl de prijs van het abbo maar een beetje hoger was en....omdat xs4all als zeer goed bekend stond
Ik vraag dus HetNet SSB aan wat in de tussentijd 8 /1 mbit is geworden maar HetNet wijst de aanvraag af omdat HetNet niet kan garanderen dat zij ook daadwerkelijk de snellheid kunnen leveren bij mij.
Daarmee in conclaaf met HetNet geweest maar meer dan het veel tragere standard abbo kan ik bij HetNet niet krijgen.

Overigens was deze "meneer" van KPN klantenreacties erg formeel en ik kreeg ook regelmatig van die flauwe dingen te horen zoals "KPN heeft geen leveringsplicht en al dat soort afschuif verhalen"

Conclusie HetNet...NetNiet!
KPN 8 /1 hetzelfde verhaal, ook niet mogelijk dus verplicht de optie 3 / 0,5 te kiezen....zucht
Tele2 levert hier ook.....helaas tot 4 Mbit met hoogstens 0.3 mbit upload.......
Anderen zoals Telfort of Online zou kunnen maar hebben geen "volledig gratis bellen altijd naar vaste nummers" vanwege het starttarief.
Een heel verhaal maar het komt er voorlopig op neer dat ik bij praktisch elke andere isp een flink stuk van mijn snelheid moet gaan inleveren omdat zij de profielvormen zoals xs4all (6 mbit down en 0,75Mbit upload) niet kennen of niet willen inzetten...

Ik vind dit erg vervelend en zou toch graag zien dat ik toch kan overstappen.
Iemand hier nog ideeen over?
@ pinolief: Blijkbaar biedt XS4ALL jou als enige de meest optimale optie, maar je wilt toch overstappen?

hier draai ik ook al jaren op xs4all.
daarvoor op @home
ik ben blij dat ik daar weg ben, daar had ik altijd gezeik met me internet verbinding....
vandaag heb ik er ook een halve dag uitgelegen, jammer dan.
dat is me lang niet meer gebeurd maarja, zoals andere mensen ook al zeggen: alle providers hebben wel eens een storing. vandaag was het dan xs4all.
@ pienotief: als je wilt overstappen, dan moet je dat gewoon doen. als die provider het dan nog slechter doet, dan horen we het hier wel weer...
daarvoor op @home
ik ben blij dat ik daar weg ben, daar had ik altijd gezeik met me internet verbinding....
vandaag heb ik er ook een halve dag uitgelegen, jammer dan.
dat is me lang niet meer gebeurd maarja, zoals andere mensen ook al zeggen: alle providers hebben wel eens een storing. vandaag was het dan xs4all.
@ pienotief: als je wilt overstappen, dan moet je dat gewoon doen. als die provider het dan nog slechter doet, dan horen we het hier wel weer...

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Ik heb nu een Speedtouch 780 van XS4ALL (eigendom) nu kan ik mijn abonnement verlengen en een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 in bruikleen krijgen. Is die FRITZ! veel beter als die Speedtouch? Een USB aansluiting en een betere verbinding (maar ook sneller) zijn de criteria om voor de FRITZ! te kiezen. Ik heb een laptop met een ingebouwde Intel 802.11n draadloze netwerkkaart. Kan ik hiermee ook de 125 Mbps halen of moet ik hiervoor een speciale FRITZ! adapter hebben?
Als je mijn verhaal leest heb je inderdaad gelijk dat xs4all voor mij op dit moment de beste snelheid geeft.Toff schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 01:58:
@ pinolief: Blijkbaar biedt XS4ALL jou als enige de meest optimale optie, maar je wilt toch overstappen?
Ik heb echter om het verhaal niet nog langer te maken wat van het totale verhaal weggelaten.
Waar het om gaat is het feit dat het voip bellen dat ik erbij heb niet prettig werkt als je ook nog je lijn belast door bv downloaden.
Je krijg dat continue gehakkel ed te horen wat verdwijnt als je het downloaden/mijn lijn belasten dus stopt.
We bellen behoorlijk veel (ik heb niet voor niets de flatfee naar vaste nummers in nl gekozen voor 12,50 euro)
en dan is het gehakkel/gestoor bijhoorlijk irritant waardoor je het downloaden dan maar tijdelijk stopt.
Hiervoor had ik SSB van HetNet dat blijkbaar anders werkt (voice over dsl oid?)en waarbij dit nooit optrad.
Je snelheid werd wat lager met het downloaden maar het bellen was storingsvrij.(QoS?)
Dit lukt niet bij xs4all.Niet met de Fritzbox modem en ook niet met door hen ingezette Speedtouch modem wat voor mij de conclusie geeft dat hun manier niet perfect werkt.
Ik ben dus aan het verderkijken en aangezien ik goed ervaringen met HetNet had voor deze problemen ligt het voor de hand dat ik naar hen wil terugkeren.Zeker omdat de prijs lager is (denk ook aan de korting de 1e zes maanden!)maar ook omdat de verbinding van SSB van HetNet nu ook even snel kan zijn dan xs4all.
Ik laat de perikelen wat overstappen kan veroorzaken en wat je met een Helpdesk krijgt als problemen niet makkelijk zijn op te lossen in dit verhaal maar achterwege want dan wordt het wel een erg lang verhaal.
Ook is het nu niet relevant voor de rest.
Dus ja xs4all biedt zeer waarschijnlijk in mijn situatie de snelste verbinding maar dat zie ik anders dan de beste verbinding na wat ik hierboven beschreven heb.
Kwa training vind ik de fritz beter, en zeker USB support is uitgebreider. Let wel dat je nieuwste firmware erop zet dan.!TVL schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:41:
Ik heb nu een Speedtouch 780 van XS4ALL (eigendom) nu kan ik mijn abonnement verlengen en een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 in bruikleen krijgen. Is die FRITZ! veel beter als die Speedtouch? Een USB aansluiting en een betere verbinding (maar ook sneller) zijn de criteria om voor de FRITZ! te kiezen. Ik heb een laptop met een ingebouwde Intel 802.11n draadloze netwerkkaart. Kan ik hiermee ook de 125 Mbps halen of moet ik hiervoor een speciale FRITZ! adapter hebben?
En voor 125Mbit wifi moet je de fritz-stick hebben, same-chip double link van TI. Ondersteunt dus geen N/draft etc.
Wacht trouwens tot morgen met verlengen!
vanaf morgen kan je weer een Netbook krijgen bij een 2j. abo
Wij zijn vorige week overgegaan van KPN-Xs4all naar Xs4all only. Volgens Xs4all was er maar één nadeel: dat je IP adres wijzigde. Stond me niet aan maar 20 mbit tov de 8 die via KPN mogelijk was sprak me wel aan.
Helaas besloten om over te stappen. We hebben door een fout van of KPN of Xs4all ruim een week zonder internet gezeten. Dagelijks met de helpdesk gebeld maar je wordt er gewoon niet serieus genomen. Ze zeggen er niets aan te kunnen doen en geen enkele invloed op KPN te kunnen uitoefenen en geen info te hebben wanneer het weer goed komen gaat. Geduld moest ik hebben.
Wat me nog het meest tegenstaat dat niemand je verteld dat je door de overstap minimaal 1 dag zonder internet zit. Dat werd me pas duidelijk tijdens bellen met de helpdesk. "Nee meneer, dat kan wel 2 tot 3 dagen duren voordat U weer internet heeft". Dat kan je toch niet toch niet maken zonder daarvoor te waarschuwen.....
Helaas besloten om over te stappen. We hebben door een fout van of KPN of Xs4all ruim een week zonder internet gezeten. Dagelijks met de helpdesk gebeld maar je wordt er gewoon niet serieus genomen. Ze zeggen er niets aan te kunnen doen en geen enkele invloed op KPN te kunnen uitoefenen en geen info te hebben wanneer het weer goed komen gaat. Geduld moest ik hebben.
Wat me nog het meest tegenstaat dat niemand je verteld dat je door de overstap minimaal 1 dag zonder internet zit. Dat werd me pas duidelijk tijdens bellen met de helpdesk. "Nee meneer, dat kan wel 2 tot 3 dagen duren voordat U weer internet heeft". Dat kan je toch niet toch niet maken zonder daarvoor te waarschuwen.....
Quod licet lovi, non licet bovi
Je kan wel degelijk overstappen zonder dat je 1 dag zonder internet komt te zitten. Heb hier ervaring mee (Orange --> Telfort). Kost meestal wel veel moeite om dit te stroomlijnen (heeft mij 60 euro helpdesk gekost)MrDry schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:46:
Wij zijn vorige week overgegaan van KPN-Xs4all naar Xs4all only. Volgens Xs4all was er maar één nadeel: dat je IP adres wijzigde. Stond me niet aan maar 20 mbit tov de 8 die via KPN mogelijk was sprak me wel aan.
De nieuwe provider zegt bv. dat KPN niet meewerkt en als je KPN belt wat het probleem is zegt die doodleuk dat de nieuwe provider de overstap goed moet regelen......
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
En wat moeten we hier nu weer van denken ?
Met ingang van 1 mei 2009 wijzigt XS4ALL de structuur van haar
gesprekstarieven voor XS4ALL belabonnementen. Vanaf 1 mei 2009 worden
gesprekken naar boven afgerond tot de eerst volgende hele minuut en per hele
minuut gefactureerd. Momenteel worden gesprekken na de eerste minuut nog per
seconde gefactureerd.
Net als gesprekken tussen XS4ALL-abonnees onderling, blijven de gesprekken
naar vaste nummers binnen een Flat Fee abonnement kosteloos. Ook brengt
XS4ALL geen starttarief in rekening. Hierin verandert niets.
Hoe zit dit bij andere providers ? Reden, volgens Xs4all, zijn de gestegen kosten
(= lees KPN ?).
seconde gefactureerd.
Net als gesprekken tussen XS4ALL-abonnees onderling, blijven de gesprekken
naar vaste nummers binnen een Flat Fee abonnement kosteloos. Ook brengt
XS4ALL geen starttarief in rekening. Hierin verandert niets.
Hoe zit dit bij andere providers ? Reden, volgens Xs4all, zijn de gestegen kosten
(= lees KPN ?).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat ze gaan handelen in spookminuten en dit gewoon nog een reden is om XS4ALL vriendelijk te bedanken voor hun geleverde prutswerk. (En ja, ik heb ze teruggemaild)loekf2 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:02:
En ook ConsuWijzer maar even gebeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Skinkie op 31-03-2009 16:20 ]
Let wel! Ik stapte over van xs4all -> xs4all. En dan een week zonder internet zittenOgWok schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:07:
[...]
Je kan wel degelijk overstappen zonder dat je 1 dag zonder internet komt te zitten. Heb hier ervaring mee (Orange --> Telfort). Kost meestal wel veel moeite om dit te stroomlijnen (heeft mij 60 euro helpdesk gekost)
De nieuwe provider zegt bv. dat KPN niet meewerkt en als je KPN belt wat het probleem is zegt die doodleuk dat de nieuwe provider de overstap goed moet regelen......

Quod licet lovi, non licet bovi
Las ook het mailtje, ach, men bied de mogelijkheid om kostenloos op te zetten, en aangezien het bellen een losse dienst is, geen reden voor contractbreuk... Voor ons heeft het zowieso geen impact (flatfee, behalve het bellen van vast -> mobiel, maar dat is nihil), dus het viel allemaal weer mee...
"Mekker, blaat"
Hmm, ik had eigenlijk verwacht dat ze de kosten van hun voip naar beneden zouden gooien, aangezien ze hiermee ook niet echt erg goedkoop zijn...loekf2 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:02:
seconde gefactureerd.
* Glacier twijfelt sterk over Alice na vandaag, gisteren en vorige week weer zonder internet te hebben gezeten..
Die netbook is alleen voor nieuwe klanten, niet bij 2j verlenging van je bestaande contract.Kaneda Mishima schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:20:
[...]
Kwa training vind ik de fritz beter, en zeker USB support is uitgebreider. Let wel dat je nieuwste firmware erop zet dan.!
En voor 125Mbit wifi moet je de fritz-stick hebben, same-chip double link van TI. Ondersteunt dus geen N/draft etc.
Wacht trouwens tot morgen met verlengen!
vanaf morgen kan je weer een Netbook krijgen bij een 2j. abo( mag ik eigenlijk nog niet zeggen denk ik, but he! ( Sorry Jester
)
Wat betreft de nieuwe VOIP tarieven vind ik XS4ALL niet echt duurder dan bv. KPN IPB. XS4ALL rekent dan wel nu hele minuten, maar je hebt geen starttarief.
Een voorbeeldje: bellen naar mobiel.
• XS4ALL VOIP: 15,5 ct/min
• KPN IPB: 17 ct/min + 5 ct starttarief
Voor bellen naar vaste nummer neem je toch flatfee. Bij XS4ALL is dat niet alleen binnen NL, maar de hele Benelux.
[ Voor 23% gewijzigd door EXX op 01-04-2009 10:40 ]
Mijn internet heeft ong. anderhalve maand probleemloos gewerkt, maar sinds een paar dagen heb ik om de zoveel tijd weer last van storingen.. iemand anders ook in de regio Amstelveen?
Het komt nu helemaal slecht uit omdat ik veel bezig ben met Remote Desktop.. iedere keer als Xs4all eruit knalt moet ik fysiek aanwezig zijn om de stroomkabel van de Fritz eruit en weer erin te doen.. het werkt nooit zomaar opeens weer
Het komt nu helemaal slecht uit omdat ik veel bezig ben met Remote Desktop.. iedere keer als Xs4all eruit knalt moet ik fysiek aanwezig zijn om de stroomkabel van de Fritz eruit en weer erin te doen.. het werkt nooit zomaar opeens weer
Bij sync problemen is het aangeraden de .67 firmware in de fritz te zetten, die zal minder snel intrainen en accepteer wat meer ruis dan de .57 firmware!YoG schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:48:
Mijn internet heeft ong. anderhalve maand probleemloos gewerkt, maar sinds een paar dagen heb ik om de zoveel tijd weer last van storingen.. iemand anders ook in de regio Amstelveen?
Ik ben vorige week donderdag 's nachts overgezet en heb zelf geen downtime ervaren! hele zaak draait als een tierelier had hier voor xs4all basic 6mbit nu haal ik maar 7.4mbit van die 8 maar hij is stabielMrDry schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:46:
Wel kut dat je gewoon week zonder zat terwijl het zo ook kan
Ik draai de .67 al sinds de dag dat ie uitkwam..Kaneda Mishima schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:07:
[...]
Bij sync problemen is het aangeraden de .67 firmware in de fritz te zetten, die zal minder snel intrainen en accepteer wat meer ruis dan de .57 firmware!
Hij mekkert in de Event Viewer altijd over een DHCP server die hij niet kan bereiken.. ik heb mijn ip en dns servers maar zelf handmatig vastgelegd.. kan dit nog kwaad? Ik kan me herinneren dat sommige providers dit niet toestaan.. dat confliceert dan met de nieuwe ip-leases enzo
Ik kom met vast ingestelde dns-servers niet in de Fritzbox.. het kan wel met de public-https site.. toch heb ik liever de oude manier.. iemand die weet hoe ?
[ Voor 11% gewijzigd door YoG op 01-04-2009 19:19 ]
Heb je je eigen login naam etc gebruikt in de PPP settings?YoG schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:18:
[...]
Ik draai de .67 al sinds de dag dat ie uitkwam..![]()
Hij mekkert in de Event Viewer altijd over een DHCP server die hij niet kan bereiken.. ik heb mijn ip en dns servers maar zelf handmatig vastgelegd.. kan dit nog kwaad? Ik kan me herinneren dat sommige providers dit niet toestaan.. dat confliceert dan met de nieuwe ip-leases enzo
Ik kom met vast ingestelde dns-servers niet in de Fritzbox.. het kan wel met de public-https site.. toch heb ik liever de oude manier.. iemand die weet hoe ?
NIET DOEN!
Bij adsl-only is een user account niet meer nodig.
maar er moet wel wat staan, dus wat ik altijd doet = adsl@xs4all.nl met WW 1 t/m 5 ofzo.
ATM settings op autodetect, en routed PPP.
Als dit zo staat, even de fritz full reset geven, de DHCP service wil nog wel eens buggy zijn.
Via de software van frits zelf. Of als dat niet werk, analoge telefoon op fon1 aansluiten en de volgende code op de tel. doen
#991*15901590*
Even wachten tot leds uitvallen. Daarnaa weer config wizard uitvoeren.
Succes
Wat de meeste helpdeskers doen is wel de volledige gebruikersnaam@xs4all.nl, dit ivm met de logs enzo. Wachtwoord mag inderdaad alles zijn.Kaneda Mishima schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:43:
[...]
Heb je je eigen login naam etc gebruikt in de PPP settings?
NIET DOEN!
Bij adsl-only is een user account niet meer nodig.
maar er moet wel wat staan, dus wat ik altijd doet = adsl@xs4all.nl met WW 1 t/m 5 ofzo.
ATM settings op autodetect, en routed PPP.
Als dit zo staat, even de fritz full reset geven, de DHCP service wil nog wel eens buggy zijn.
Via de software van frits zelf. Of als dat niet werk, analoge telefoon op fon1 aansluiten en de volgende code op de tel. doen
#991*15901590*
Even wachten tot leds uitvallen. Daarnaa weer config wizard uitvoeren.
Succes
Verder vraag ik me af wat het nut is om de boel in te stellen en vervolgens een "full reset" te doen. Verder is het soms nodig dat de ATM Settings op handmatig moet worden gezet omdat het modem de instellingen niet juist oppakt, ook na een volledige reset is dit soms nodig.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
En toen lag het access netwerk er WEER uit.
Bij mij ook. Het is alweer op, maar nu kan ik alleen nog maar gebeld worden op mijn voip van xs4all bij uitbellen krijg ik de melding "het nummer dat u gekozen heeft is niet toegewezen".Skinkie schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:58:
En toen lag het access netwerk er WEER uit.
Goed begin. Heb mijn adsl pas sinds 1 april! (geen grap) (of misschien toch) (van xs4all..)
Tandem rulez.... IBM s*cks
Anoniem: 130184
Dat is gewoon prutswerk en onzinnig. Ik heb bij xs4all ook veel gepruts meegemaakt en gelukkig ben ik er al een tijd vanaf, maar een van de weinige dingen die bij mij dan weer WEL goed gingen was de overstap naar only. Dat heb ik niet eens gemerkt, behalve dat ik ineens zag dat ik een ander IP had.MrDry schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:30:
[...]
Let wel! Ik stapte over van xs4all -> xs4all. En dan een week zonder internet zitten
Anoniem: 219080
Hey iedereen. Ik ben op zoek naar een provider aangezien kpn mij een beetje had laten zitten. Ik wilde weten of de Fritz!Box die geleverd wordt bij deze Xs4all op bridge mode /dhcp server uit kan worden gezet? de techsupport gaf me een droge nee, maar ik denk dat die niet alles mogen zeggen. Zou het misschien wel kunnen in de expert mode of via een omweg? Alvast bedankt voor enige reactie!
*Edit*
Misschien is het handig om er bij te vertellen dat ik een router klaar heb liggen voor erachter die ' Compatible with vista' is. Dit heb ik nodig omdat de upnp op dit ding (DIR-615) dan compatible is met multiple xbox 360's. Ik kan me niet voorstellen dat de Fritz!Box dit ondersteunt. Poorten openzetten werkt maar voor 1 xbox at a time. Daarnaast is mijn lijnsloop gister om een uur of 2-3 s'middags in werking gezet, het zou nice zijn als ik binnen 24 uur een nieuwe provider heb.
*Edit2*
Ok ok, laatste edit
, haha. In de nederlanstalige handleiding waar naar wordt doorgelinkt op de 'modem' pagina op xs4all.nl staat wel degelijk dat de dhcp functie kan worden uitgezet. Geeft XS4all zelf firmwares af die dat afschermen, of iets anders waardoor het niet kan?
*Edit*
Misschien is het handig om er bij te vertellen dat ik een router klaar heb liggen voor erachter die ' Compatible with vista' is. Dit heb ik nodig omdat de upnp op dit ding (DIR-615) dan compatible is met multiple xbox 360's. Ik kan me niet voorstellen dat de Fritz!Box dit ondersteunt. Poorten openzetten werkt maar voor 1 xbox at a time. Daarnaast is mijn lijnsloop gister om een uur of 2-3 s'middags in werking gezet, het zou nice zijn als ik binnen 24 uur een nieuwe provider heb.
*Edit2*
Ok ok, laatste edit
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 219080 op 03-04-2009 10:42 . Reden: meer informatie geven ]
Ook gepost in het Fritz-topic, maar misschien weten jullie hier meer: Yanze in "Fritz!Box Fon"
Sinds enkele weken in het bezit van de Fritz!Box 7170 via XS4ALL (contract weer eens verlengd) en alles werkt, ik kan bellen met voip, ik kan internetten, draadloos functioneert, etc.
Als ik nu via Newsleecher aan het downloaden ben en iemand belt ons op dan is er niet te verstaan wat de ander zegt, dat komt natuurlijk doordat Newsleecher de hele lijn dicht trekt, logisch. Fritz scheen hier een oplossing voor te hebben in de vorm van Prioritization dus dat heb ik geprobeerd. Bij HighPrio stond al standaard VOIP ingevuld en voor LowPrio heb ik een custom program aangemaakt (TCP poort 119). Helaas werkt dit niet en blijft een gesprek onmogelijk tijdens heftig downloaden.
Zie ik iets over het hoofd?
Sinds enkele weken in het bezit van de Fritz!Box 7170 via XS4ALL (contract weer eens verlengd) en alles werkt, ik kan bellen met voip, ik kan internetten, draadloos functioneert, etc.
Als ik nu via Newsleecher aan het downloaden ben en iemand belt ons op dan is er niet te verstaan wat de ander zegt, dat komt natuurlijk doordat Newsleecher de hele lijn dicht trekt, logisch. Fritz scheen hier een oplossing voor te hebben in de vorm van Prioritization dus dat heb ik geprobeerd. Bij HighPrio stond al standaard VOIP ingevuld en voor LowPrio heb ik een custom program aangemaakt (TCP poort 119). Helaas werkt dit niet en blijft een gesprek onmogelijk tijdens heftig downloaden.
Zie ik iets over het hoofd?
Anoniem: 19137
Klinkt heel bekend in m'n oren, dezelfde situatie heb ik nl 'n week of 6 geleden ervaren (net op 't moment dat ik met 'n ingeklapte long met 'n ambulance naar het zkh werd vervoerd). Het is alsof er 'n virus rondwaart op de ADSL lijn. Toen ik thuiskwam heeft het voor 'n aantal weken goed gedraaid waar het momenteel klappert als 'n idioot en (omdat de medewerker 'n foutmelding kreeg) kan het wel 2 tot 3 dagen duren voordat ze mijn download naar 16Mb hebben gezet.Anoniem: 135195 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:14:
Zo, en nu is het mis bij mij... Afgelopen vriijdag om 14.20 was er opeens geen internet meer. Het DSL lampje op m'n Fritz!box knipperde. Xs4all gebeld met de mobiel, want de telefoon deed het natuurlijk ook niet meer. En WEG is de winst die ik heb gemaakt met m'n flat fee abonnement... Eind van de middag was ik zo'n 8 euro prepaid tegoed armer. Enfin, ik heb twee helpdeskmedewerkers versleten die er niet uitkwamen met alleen maar het doorlopen van de modeminstellingen... Niet vreemd, want die waren goed: alles had immers een paar maand goed gewerkt. Uiteindelijk iemand van de échte helpdesk gekregen, oftewel iemand die de lijnen kan checken, en die zag al gauw dat de lijn compleet dood was... Probleem kon zelfs in de KPN-kast in de buurt liggen of zo.
Als je dan zegt dat het op gezette tijden is gaat er bij niemand 'n lampje branden en krijg je alleen de standaard antwoorden.
Het lijkt er nl op dat er via internet 'n gigantische backup wordt gedraaid 2x per dag. Lijkt me dat ze dit kunnen traceren.
Jaren heeft het goed gewerkt en nu opeens problemen alom bij meerdere personen merk ik in dit topic
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 03-04-2009 13:11 ]
Hrmm kan bevestigen dat dat inderdaad NIET kan! Je krijg met geen mogenlijkheid je IP door de fritz heenAnoniem: 219080 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:14:
Hey iedereen. Ik ben op zoek naar een provider aangezien kpn mij een beetje had laten zitten. Ik wilde weten of de Fritz!Box die geleverd wordt bij deze Xs4all op bridge mode /dhcp server uit kan worden gezet? de techsupport gaf me een droge nee, maar ik denk dat die niet alles mogen zeggen. Zou het misschien wel kunnen in de expert mode of via een omweg? Alvast bedankt voor enige reactie!
Wij hebben dit uitvoerig getest vanwege aantal lokaties met een Zywall Hardware VPN router. Zelfs met AVM support gesproken, maar is niet "gebruikelijk" in een partikulieren omgeving dus daarom maken ze het niet mogenlijk!
Ik zelf zit met een multi IP-block, en moet dus een radius script draaien in de modem, ook DIT kan de Fritz niet........
Ik heb net even rondgekeken in mijn Fritz!Box en kan het volgende kwijt over het probleem van Atreus:
- Je kan een netwerkapparaat zelf een PPPoE verbinding oid laten maken zodat de Fritz!Box puur alleen een DSL-modem is en en je de verdere routering door een ander netwerkapparaat laat afhandelen. Het betreft de optie "Use FRITZ!Box as a DSL modem - Each connected computer establishes its own Internet connection using its own access software".
Zie ook deze screenshot:

(klikbaar)
Overigens staat een aantal regels daar onder ook nog "Connected network devices are also allowed to establish their own Internet connections (PPPoE Passthrough)" die je aan of uit kunt vinken.
- De DHCP-server is uitschakelbaar.
- Ik zie geen opties dat de Fritz!Box als router blijft werken en aan 1 PC het externe IP-adres doorgeeft.
- Je kan een netwerkapparaat zelf een PPPoE verbinding oid laten maken zodat de Fritz!Box puur alleen een DSL-modem is en en je de verdere routering door een ander netwerkapparaat laat afhandelen. Het betreft de optie "Use FRITZ!Box as a DSL modem - Each connected computer establishes its own Internet connection using its own access software".
Zie ook deze screenshot:

(klikbaar)
Overigens staat een aantal regels daar onder ook nog "Connected network devices are also allowed to establish their own Internet connections (PPPoE Passthrough)" die je aan of uit kunt vinken.
- De DHCP-server is uitschakelbaar.
- Ik zie geen opties dat de Fritz!Box als router blijft werken en aan 1 PC het externe IP-adres doorgeeft.
Ja daar hebben wij ook mee gestoeid, maar dat is voor coin-payment systems en b.v. ADSL-Time abo's, die dus betalen per minuut etc.....
aka computer kan een PPP sessie starten en stoppen, maar de modem blijft in synch.
Iedergeval was dat niet functioneel bij de Zywall's omdat die geen PPP service hebben in de software!
Als een router erachter dat wel heeft, een PPP sessie over ethernet, wellicht dat het dan wel werkt!
Hoor het graag als dat getest word?
aka computer kan een PPP sessie starten en stoppen, maar de modem blijft in synch.
Iedergeval was dat niet functioneel bij de Zywall's omdat die geen PPP service hebben in de software!

Als een router erachter dat wel heeft, een PPP sessie over ethernet, wellicht dat het dan wel werkt!
Hoor het graag als dat getest word?
Volgende week krijg ik ADSL only basic, ben benieuwd of ik ook allemaal horror verhaal te vertellen heb over enkele weken. Ik zit in ieder geval op minder dan 500m van de centrale en ik krijg er z'on Fritzel Box bij.
Moet ik voor de echte snelheid zo een usb stick bij kopen ?
Moet ik voor de echte snelheid zo een usb stick bij kopen ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ben van Telfort naar Xs4all Lite gegaan, ben met snelheid zeer veel terug gegaan.Ik heb een 12 Mbit centrale, bij Telfort haalde ik gemiddeld 11 Mbit en bij Xs4all 6.7 Mbit, gebeld, ze zeiden je kan niet sneller, hebben hier meer mensen last van.
Als ik een 8 Mbit neem verwacht ik wel dat je op een 12Mbit centrale toch wel 8 Mbit haal.
Tot ik vroeger een KPN abonnement van 6 Mbit had, haalde ik gemiddeld 6.6 Mbit.
Ligt het soms aan netwerk(Bit-Stream) van Xs4all of aan de Fritz!box, de nieuwste update heb ik geinstalleerd.
Als ik een 8 Mbit neem verwacht ik wel dat je op een 12Mbit centrale toch wel 8 Mbit haal.
Tot ik vroeger een KPN abonnement van 6 Mbit had, haalde ik gemiddeld 6.6 Mbit.
Ligt het soms aan netwerk(Bit-Stream) van Xs4all of aan de Fritz!box, de nieuwste update heb ik geinstalleerd.
[ Voor 11% gewijzigd door brommer1 op 13-04-2009 14:56 ]
Ik ben thuis ook maar over gegaan, heb me op 25-3 aangemeld. We hadden nog een 8mbit basic abo van 59E....(kennelijk nooit aangepast die prijs) dat is dus nu een stukkie goedkoper geworden.
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor het opgeleverd wordt, ik wil het vooral gaan gebruiken ivm het gebruik van mijn Cisco VoIP telefoons... ook daar ik wss binnenkort ga verhuizen (abo blijft wel op dit adres staan bij mijn ouders).
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor het opgeleverd wordt, ik wil het vooral gaan gebruiken ivm het gebruik van mijn Cisco VoIP telefoons... ook daar ik wss binnenkort ga verhuizen (abo blijft wel op dit adres staan bij mijn ouders).
Anoniem: 299340
Ik zat met hetzelfde probleem, heb het vinkje weggehaald bij "Insert area code for outgoing calls" (Internet Telephony- Edit - Internet number) Daarna kon ik wel bellen naar vaste en mobiele nummers. Kreeg nu niet meer de melding 'Het nummer wat u belt is niet toegewezen, uw oproep kan niet uitgevoerd worden'.dijkp schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:58:
[...]
Bij mij ook. Het is alweer op, maar nu kan ik alleen nog maar gebeld worden op mijn voip van xs4all bij uitbellen krijg ik de melding "het nummer dat u gekozen heeft is niet toegewezen".
Goed begin. Heb mijn adsl pas sinds 1 april! (geen grap) (of misschien toch) (van xs4all..)
Dinsdag a.s. wordt mijn nummer van Telfort geporteerd naar XS4ALL, ben benieuwd of het dan goed werkt.
Bellen naar een ander werkt tenminste nu .... kan momenteel niet gebeld worden ... het schijnt moeilijk te zijn voor beide providers dit goed met elkaar af te kunnen stemmen, zodat de gebruiker er weinig van merkt.
Mocht het bij u inmiddels opgelost zijn, dan ben ik benieuwd naar de oplossing.
Ik kan nu via newsgroepen downloaden met max speed. Voorheen zat ik op altijd op ca 740 kB/s nu op 1600. Heb ik een aankondiging gemist?
Haal je nu wel 20mbit met xs4all ?MrDry schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:46:
Ik kon voorheen ook niet snellder dan 8mbit bij planet, maar xs4all verzekerde mij dat dit bij hun wel kon ! (20mbit)
Not dus, ik haal maximaal 9mbit en nu wordt er doodleuk gezegd "Mijnheer u zit te ver van de centrale en wij kunnen de snelheid niet garanderen, maar kunnen u wel downgraden..." ja, daar vraag ik dus niet om !