[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:43

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Wat is dat KPN toch een logge takke toko.

Kom na een week vakantie thuis en zie dat de DSL eruit ligt/knippert. Blijkbaar door het noodweer van afgelopen week.

Daardoor is de lijn in een soort lus gekomen vertelden ze bij XS4All en daarvoor hadden ze voor de Fritz Box een firmware update uitgebracht.

Via omwegen de link naar de firmware naar m'n mobiel gestuurd, gedownload en weer naar de pc gekopieerd om vervolgens de Fritz box te updaten.

Allemaal gelukt, goed geholpen bij de XS4All helpdesk maar.. de wijkcentrale moet door KPN nog worden herstart.

Ticket door XS4All bij KPN (zondag) ingeschoten, maar nu (dinsdag) nog steeds geen internet..

KPN die (na bellen) met het vingertje naar XS4All wijst maar ondertussen nog steeds die centrale niet herstart heeft. En nu blijkt dat dat nog wel 2 werkdagen kan duren..

Wat is dat KPN toch een klote toko.. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Jippie, mijn zakkende verbinding is ook weer terug vermoedelijk. Ik heb nu meerdere keren per dag dat dit gebeurt met mijn SNR:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50254601/XS4ALL/Zakkende%20SNR/SNR.gif

Dit gebeurt meerdere keren per dag. Deze gif is van screenshots gedurende een kleine 30sec. Dan zakt een tab eerder mijn SNR ook van 8 naar 1/2/3 en lopen de CRC fouten op. Even later kan de de grafiek compleet niet meer veranderen en dan is de verbinding weer goed. Ook heb ik wel dat op carrier ~64 de SNR soms van 43 naar 20ish terugvalt en de upload (carrier 0-64) ipv tot 64 opeens naar 512 schiet.

En hoe moet een monteur dit gaan meten aangezien het niet constant is en soms dagenlang niet voorkomt.... Misschien toevallig, maar vandaag gebeurde het net voor/tijden/na regenbuien en dan liep de CRC ook goed op (hele dag geen fouten en gedurende de buien tussen de 8 en 36 fouten per uur)

EDIT
Nu 1945 weer regen en onweer en gelijk weer 48 CRC errors in een paar minuten. Lijkt me nu wel duidelijk dat dat er mee te maken heeft. Ander leuk feit is dat mijn verbinding opeens veel beter dan normaal is nu de telefooncentrale van de buren geen stroom meer heeft. KPN heeft ons hun 2e aderpaar gegeven en mijn SNR is met 2 omhoog gegaan nu de huiscentrale losgekoppeld is. Ter vergelijking (beide tijdens regen gemaakt):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50254601/XS4ALL/Zakkende%20SNR/Huiscentrale.gif

[ Voor 29% gewijzigd door wontcachme op 09-05-2014 20:09 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Toen ik nog ADSL had, ontstonden problemen ook steeds tijdens en direct na regenbuien. De monteur kwam op een stralende dag en zijn metingen gaven prima waarden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Mijn modem is zojuist ontploft. Blikseminslag :/

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Vervangende modem binnen, maar die werkt ook maar half door vermoedelijk chipset probleem met de centrale. Echter is mijn originele "inzakkend internet" probleem weer terug.

Vandaag al 9 resyncs gehad. Elke keer gaat het een tijd goed (30 minuten tot een paar uur) en daarna gaat opeens de CRC errors uit zijn dak. Loopt dan in de 500+ per minuut en enkele duizenden per 15 minuten. Dan verliest de modem zijn sync en gaat alles weer goed voor even.

Het vreemde is eigenlijk wel dat ik dit probleem nu met 4 modems heb gehad (Fritz 7340, Vigor 120, Fritz 7360 en Fritz 130) terwijl alleen de 7360 aangeeft CRC fouten te zien wanneer dit gebeurt. De 7340 zakte ook de verbinding in, maar gaf niet aan dat er CRC fouten waren.

EDIT 15-05-2014 - 2107
Vanavond is kpn langsgeweest en direct op de isra meten hun ook problemen. Ergens onderweg waarschijnlijk een las kapot. Dat wordt graven voor ze :P.

[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 15-05-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Voorheen bood XS4ALL max. 40 mbit aan voor het Basis-pakket. Nu zag ik dat dit verhoogd is naar 50mbit.
Ik zit nu op een afstand van een kilometer van de centrale op iets van 25,7 Mbit/s. Betekent dit dat ik dus naar 35 mbit kan worden overgezet? Een snelheidscheck bij de KPN leverde 44 mbit op voor mijn adres (lijkt me voorbarig, maar wie weet)...

Wat denken jullie? Ik ga morgen maar eens bellen naar XS4ALL. :)

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 03-11-2014 00:36 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

AW_Bos schreef op maandag 03 november 2014 @ 00:34:
Voorheen bood XS4ALL max. 40 mbit aan voor het Basis-pakket. Nu zag ik dat dit verhoogd is naar 50mbit.
Ik zit nu op een afstand van een kilometer van de centrale op iets van 25,7 Mbit/s. Betekent dit dat ik dus naar 35 mbit kan worden overgezet? Een snelheidscheck bij de KPN leverde 44 mbit op voor mijn adres (lijkt me voorbarig, maar wie weet)...

Gewoon doen, volgens wat 'checks' zit ik op 2.9km van de 'centrale' en haal ik nu net geen 50mbit. Ik had voordat ik VDSL had maar 8mbit met ADSL2+.

Laten we maar hopen dat ze snel vectoring aan gaan zetten en de centrales gaan voorbereiden. Dan zouden we 100-200mbit moeten kunnen halen met ons gare koperlijntje.
Wikipedia: Very-high-bit-rate digital subscriber line 2

Maar aangezien dit bij KPN ligt... zal het wel ff duren, ik zit hier toch al in een verdom hoekje als het om internet gaat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Als het morgen is, bel ik wel even xs4all, of ze mijn profiel kunnen verhogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar als je nu al 40 Mb/s zou moeten kunnen halen... En dat haal je niet.. Hoezo zou een profielwijziging dan kunnen helpen? Want al die VDSL2-profielen volgens Wikipedia kunnen allemaal 50 Mb/s aan.

Die 25,7 Mb/s lijkt me simpelweg komen door beperkingen in je koperlijn. Die niet gaan veranderen door een abonnementsverandering/verkoop-praatje bij XS4ALL.

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 03-11-2014 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Je zal gek opkijken wat de snelheden zijn nu vergeleken met de oude ADSL2+ snelheden, bij XS4ALL gaven ze aan dat ik geen wonderen hoefde te verwachten. Ik heb toen aangegeven dat ze mij op de snelste moesten zetten en als het dan niet naar wens of niet werkte ik contact op zou nemen om het te laten verlagen.

Je moet het wel treffen daar aangezien ze bij die helpdesk niet allemaal even behulpzaam/slim zijn.

Zolang mijn lijn niet begint te klapperen laat ik het lekker zo, en het gaat nu al meer dan een jaar goed ondanks dat de snelheid iets omlaag is gegaan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08

Speedmaster

Make my day...

Ik denk dat die 44Mbps gebaseerd is op een pair-bonding aansluiting, dit zie je namelijk niet in de test terug en kan je dus op het verkeerde been zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Als ik die doe krijg ik 'Max 50mbits' wat op zich wel klopt. Ik weet dat ik ook pair bonding kan krijgen maar waarom dat niet aangegeven word? Het lijkt me niet dat ze dan 'maar' 44mbit aangeven zonder dit te vermelden. Het is me alleen de prijs niet waard ik zou toen 80mbit kunnen krijgen maar dan moest ik tegen de 70 euro p/m neerleggen, ik betaal nu 40 euro.

Het is gewoon irritant om te zien dat je voor 60 euro 500/500 zou kunnen krijgen en dat je dus maar 50/5 hebt... omdat het niet leverbaar is op je adres. De stap tussen 100/100 en 500/500 is nog veel kleiner... Er kan gezegd worden dat je het 'niet nodig hebt' maar ik zou graag 500/500 hebben zeker nu ik wecloud draai en voor mijn werk vaak bestanden moet uploaden van 200mb-1GB (met hier en daar uitschieters) of je nou 20 seconden moet wachten of 200 seconden voor 1 bestand. Meestal zijn het er meer 6-10 en dan is het bijna sneller om het op een externe schijf te zetten en langs te fietsen.

Aangezien op de zaak de download maar 20mbit is omdat er dus ook niet sneller te krijgen is zonder gelijk 1000+5000 voor het aanleggen van glas en maandelijkse kosten van 550 euro te rechtvaarden, en dan hebben we maar 100/100....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

En?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Ben geen lid van kpn, die snelheidscheck werkt dan ook niet, flauw zeg, mijn buren hebben telfort, kunnen ze toch daar naar kijken.
Tevens is hier de hele buurt geupgrade in de straatkasten/VDSL2, bijzonder jammer dat ik geen uitsluitsel heb wat ik haal (ja totdat ik het aanschaf). Edit: ow via buren kom ik erachter dat ik max 10 haal via kpn-check, klopt niet, want buren halen 17 bij telfort. Maar belangrijker wanneer wordt die Database eens geupdate, of heb ik die straten hier voor jan l zien opengaan..?

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 03-11-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Helaas, er is geen snelheidsverbetering mogelijk.

Vectoring is nog niet mogelijk, en de medewerker die ik aan de telefoon had zag inderdaad dat KPN ook 44 mbit meldt, maar dat is volgens XS4ALL de snelheid met vectoring, terwijl volgens hem ook geen vectoring wordt gedaan in mijn dorpje (en dat ook nog niet op de planning staat).
Een fout resultaat van de KPN. ;)

Verder is pair-bonding ook geen oplossing, dat wordt hoofdzakelijk alleen bij bedrijven gedaan, en daarvoor zou je dan ook twee abbonementen moeten afnemen. Dat laatste is wel vreemd, want ik heb een filmpje van de KPN gezien dat er gewoon pairbonding wordt gedaan bij een particulier 8)7, wel eentje met digitale TV van KPN verder, misschien dat het alleen mogelijk is als ik ook TV van XS4ALL zou afnemen? :?

Anyway.... sneller lukt gewoon niet in dit boerendorp, en ik blijf voorlopig nog wel bij de 25,7 mbit. In ieder geval beter dan de rand van Winschoten waar ze een schamele 7 mbit halen :P. En glasvezel.... dat zal nog wel minimaal 1,5 jaar duren.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 03-11-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41
De check op http://www.kpn.com/prive/...internetsnelheid/tips.htm is inclusief Vectoring of Pairbonding techniek, het is dus niet zo zeer een fout resultaat van KPN. Echter toont het een vertekend beeld vergeleken met andere xDSL provider die geen pairbonding leveren.

Bij KPN kan je inderdaad als particulier ook gewoon een pairbonding aansluiting krijgen, XS4ALL biedt dit vooralsnog niet aan. Het kan dus waarschijnlijk wel sneller maar dan zal je via KPN een abo moeten nemen.

• Toff

Toff

FP ProMod
Waar mijn VDSL downloadsnelheid en de ping constant blijven, is de uploadspeed de laatste tijd uitzonderlijk gestegen. Oorspronkelijk (contractueel) rond de 5, in september opeens 8 en nu zelfs meer dan 20:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8pa0X9wm6lpwhx4qZpAwgttD/full.png

Fritzbox geeft zelfs een maximaal haalbare download aan van meer dan 100, maar de S/N is hierbij wel flink gedaald van ongeveer 20 naar 7 dB en er zit sowieso blijkbaar een cap op. Hogere theoretische downloadspeed dan wat ik nu heb is volgens mij niet zo belangrijk, omdat de beperking meestal aan serverzijde ligt.

Meer Tweakers ervaring met recent gestegen snelheden?

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:58
Yups, hier ook 22Mbit upload sinds een aantal dagen en een gedaalde s/n voor de downstream.
Echter nog steeds geen crc errors dus mij hoor je niet klagen :-)

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41
In dit topic melden er ook een aantal personen dat er snelheden zijn verhoogt over hun VVDSL verbindingen Dbm12 in "VDSL echte snelheid"

Het lijkt er op dat ze aan het testen zijn met een 110/22 profiel, waarschijnlijk knijpt XS4ALL nog wel de downloadsnelheid waardoor jullie alleen een hogere uploadsnelheid ervaren :)

• Toff

Toff

FP ProMod
Die kende ik nog niet, Prolution.
Nadere blik in de Fritzbox leert dat vectoring inmiddels aan staat. Me happy! :*)

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Dag mensen, ik hoop dat ik deze vraag in het goede topic stel.

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe alles in 1 provider en XS4ALL is best aantrekkelijk. Ik zit alleen een beetje in de knoop met de bekabeling binnenshuis. Ik probeer een balans te vinden tussen de aanleg van nieuwe kabels (wat op sommige plaatsen niet eens mogelijk is) en kosten voor draadloos aansluiten.

Ik heb de volgende vragen:
  • Zou het bij XS4ALL mogelijk zijn om het modem niet direct bij het IS/RA punt neer te zetten, of zal dit de snelheid beïnvloeden doordat je nog een stuk extra telefoonkabel tussen het IS/RA punt en je modem hebt zitten?
  • Omdat het tv-signaal slechts op één poort van het modem wordt verstuurd heb je een switch nodig om twee televisies aan te sluiten. Moet dit een specifieke switch zijn of is elke switch geschikt? (heb nog een goedkope router liggen die ik als switch wil gebruiken nl. :P )
  • Heeft er iemand ervaring met het versturen van data- danwel televisiesignaal door het elektriciteitsnetwerk dmv een devolo homeplug? Hoe is de kwaliteit?
  • Is er een mogelijkheid om zowel tv als internetsignaal over één UTP kabel te versturen? Volgens XS4ALL is dit niet mogelijk door simpelweg een switch aan het eind neer te zetten. Zou dit wel mogelijk zijn door middel van twee rj45-splitters/combiners zoals deze?Afbeeldingslocatie: http://www.bestlinknetware.com/products/102105.jpg

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 23:54
Met een managed switch kan het wel. Je IP-TV over een aparte VLAN laten verlopen en dan werkt het prima. Moet je echter wel op 2 plaatsen een switch neerzetten.

[ Voor 80% gewijzigd door Steephh op 27-11-2014 15:11 ]

_@/'

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

•Zou het bij XS4ALL mogelijk zijn om het modem niet direct bij het IS/RA punt neer te zetten, of zal dit de snelheid beïnvloeden doordat je nog een stuk extra telefoonkabel tussen het IS/RA punt en je modem hebt zitten?
Bij mij hangt tussen modem en IS/RA een kabel van ongeveer 3,5 meter en ik haal netjes 50/5 zoals mijn abonnement hoort te doen en ik heb nooit storing of drops in de verbinding. Dus ja, het is mogelijk.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Osiris
  • Niet online
Krekker schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:49:
Dag mensen, ik hoop dat ik deze vraag in het goede topic stel.

Ik heb de volgende vragen:
  • Omdat het tv-signaal slechts op één poort van het modem wordt verstuurd heb je een switch nodig om twee televisies aan te sluiten. Moet dit een specifieke switch zijn of is elke switch geschikt? (heb nog een goedkope router liggen die ik als switch wil gebruiken nl. :P )
De Fritz!Box 7490/7390 met FW 6.20 schijnt iets te ondersteunen wat "Routed mode" heet. Daarmee kun je, voor zover ik begrepen heb, internet en TV via een willekeurige F!B-poort aansluiten en heb je geen aparte VLAN-capabele switches nodig.

Die feature is alleen nog niet officieel ondersteund bij de Klantenservice (testen, instructies aan klantenservice/monteurs e.d.)

Uit xs4all.general (link naar thread):

On 2014-11-19, dutchguy <dfbb@xs4all.nl> wrote:
> Ik heb nu al van een paar klanten gehoord dat de routed mode werkt met de
> nieuwste firmware 6.20. Kan dit kloppen? Ik heb zelf ook 6.20 (7490), maar ik
> kan nog niet elke willekeurige poort gebruiken voor TV/Internet.

Ja het werkt, maar het is nog niet officieel ondersteund. Knutselen op eigen
risico dus, "When it breaks, you get to keep both pieces"

- Op TV ontvanger "software verwijderen"
- Modem via wizard op profiel "XS4ALL" zetten (dus niet XS4ALL IPTV)

Je kan op de ontvanger controleren in welke mode deze staat, door te kijken
bij instellingen > systeem instellingen > systeem informatie, daar zie je
bridged of routed modus staan.

Nogemaals, de helpdesk ondersteunt dit nog niet, zij kunnen je hier dus ook
niet mee helpen.

-- Timo

• Krekker
Bedankt Osiris, maar dit verhaal gaat mijn technische kennis toch iets te boven. Ik denk dat ik dan maar gewoon de betreffende computer via WiFi laat internetten.

• Osiris
  • Niet online
Euh, maar 't zijn slechts twee simpele stappen.. :P

Je moet natuurlijk wel in kunnen loggen in je Fritz!Box en weten waar je het profiel moet veranderen. ('Internet' - 'Account Information' in menu en daar onder 'Select your Internet service provider' bij het dropdown-menuutje 'Select your Internet service provider' niet voor "XS4ALL IPTV" kiezen, maar voor "XS4ALL".

En dus eerst de software 'verwijderen' van je settopbox. Dan installeert 'ie automagisch nieuwe, de recentste die weet hoe met Routed mode om te gaan.

• Krekker
Het is het proberen waard natuurlijk, maar ik kan er bij het kiezen van een provider niet vanuit gaan dat dit gaat werken.

• Osiris
  • Niet online
Fair enough. Dan heb je 2 switches nodig die VLAN-functionaliteit hebben.

• Krekker
Het is uiteindelijk Ziggo geworden 8)7 Was goedkoper, hoef minder kabels en nieuwe hardware aan te leggen en aan te schaffen en biedt een snellere verbinding voor een lagere prijs. Waarschijnlijk zal de kwaliteit en service minder zijn dan XS4ALL, maar daar heb ik dan maar mee te leven. Toch bedankt allemaal voor de informatie. :)

Edit: ook het behoud van analoge televisie speelde een belangrijke rol

[ Voor 10% gewijzigd door Krekker op 27-11-2014 22:35 ]

• Sjah
OT: het analoge signaal bij Ziggo/Upc gaat er in 2017 wel vanaf, althans dat verwachten de mensen op de fora dije ik volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Huh, dat is apart. Volgens XS4ALL zou ik nooit 27 mbit down kunnen halen in ons dorpje, maar na een stroomstoring heeft mijn Fritzbox opeens met 31 mbit ingetraind? 8)7

Blijkbaar is er toch wat aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:16
AW_Bos schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:58:
Huh, dat is apart. Volgens XS4ALL zou ik nooit 27 mbit down kunnen halen in ons dorpje, maar na een stroomstoring heeft mijn Fritzbox opeens met 31 mbit ingetraind? 8)7

Blijkbaar is er toch wat aangepast :)
Volgens de website van XS4ALL haal ik ook maar maximaal 20mbps, de KPN info tool (in de winkel gevraagd) gaf toch echt 42mbps aan over VDSL. Misschien gebruiken ze andere systemen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 22:36
Ik zag dat hier meerdere mensen zijn met VDSL over 1+km. Kunnen jullie mij zeggen of jullie met de overgang naar vectoring een snelheidstoename hebben gemerkt? Als ik nu overga, zal ik ook op VVDSL komen maar ik vrees dat de snelheid net zo laag zal zijn als KPN nu aangeeft...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb in ieder geval geen vectoring actief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sinds vectoring hier actief is, is de ping van 12 naar 8/9 msec gegaan. Up- en dowloadsnelheid ongewijzigd op ong. 21 en 47 Mbps gebleven.

Anoniem: 59483

Zijn er hier mensen waarbij vectoring actief is, die meer dan 2 TV ontvangers hebben kunnen krijgen van XS4ALL?

Blijf het natuurlijk een beetje onzin vinden dat als je modem op 100+ Mbit intraint, je maar 2 TV ontvangers kan bestellen.

• Sjah
Nee, kan niet, ik ben geen lid, maar de check zegt dat ik 80 Mbit kan krijgen, en toch maar 2 ontvangers.
Waar wel (zelfs ) 4 mogelijk is, is Vodafone.

Anoniem: 55212

Is er iemand die ook de Fritz! Fon app gebruikt? De app (iOS7) werkt prima, maar ik kan de taal niet aanpassen (deze staat nu op duits). Op de iPhone van mijn vrouw staat deze wel in het engels.

• timmie1
Anoniem: 55212 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:02:
Is er iemand die ook de Fritz! Fon app gebruikt? De app (iOS7) werkt prima, maar ik kan de taal niet aanpassen (deze staat nu op duits). Op de iPhone van mijn vrouw staat deze wel in het engels.
Ik gebruik hem wel, maar in Android. Altijd in Engels gehad, overigens

• Osiris
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:03:
Ik zag dat hier meerdere mensen zijn met VDSL over 1+km. Kunnen jullie mij zeggen of jullie met de overgang naar vectoring een snelheidstoename hebben gemerkt? Als ik nu overga, zal ik ook op VVDSL komen maar ik vrees dat de snelheid net zo laag zal zijn als KPN nu aangeeft...
Ik zát op 1,3 of 1,7 km met ADSL, maar sinds ik VDSL heb, zit ik op 83 m. Omdat je DSL-koperlijntje i.p.v. dóór de wijkverdeelkast naar de centrale gaat hij daar stópt en je op de "buitenring" aangesloten zit.

Kortom, op je ADSL-afstand kun je niet varen, maar gebruik de postcodecheck: netco.fpi-info.fourstack.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 21:07
Van de zomer al een migratie van ISDN naar analoog lijntype aangevraagd, hebben ze het lijntype wel omgezet maar de verbinding niet, nog steeds Annex B dus 8)7 Over anderhalf week van 15 naar 50 Mbit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 13:49
Helaas een zeer moeizame overstap aan het maken van Telfort naar XS4ALL...
Telfort werdt op aderpaar 1 geleverd (met zo'n 1500m van de centrale af) standaard 29mbit.
XS4ALL wou de overstap makkelijk laten verlopen door de verbinding laten lopen over aderpaar 2.
Dit loopt echter dramatisch, modem traint in op 10mbit ipv 29mbit.
Ze sturen nu al voor de 2de keer een kpn monteur langs om het isra te laten controleren (wat al goedgekeurd was door de vorige monteur) en er is al een DSLAM reset uitgevoerd.
Wat kan hier toch aan de hand zijn?
Iemand, misschien kan ik een tip meegeven aan de monteur die morgen voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
Gewoon vragen of de dikaders 1 en 2 willen omwisselen zodat je bekabelings problemen onderweg kunt takkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Volgens netco.fpi-info.fourstack.nl zou in November Vectoring aan gaan maar zoals ik al verwacht had loopt het niet 1 maar 2+ maanden uit. Het zal wel Jan/Feb 2015 worden. Mijn FB is al uptodate en geeft aan dat vectoring uit staat dus ben benieuwd wat er uit komt als dat eenmaal geactiveerd is.

Wat me wel opvalt is dat na verloop van tijd mijn intrain snelheid blijft zakken... Toen ik keek op de eerste dag was de 'Max trainable?' speed 55000 en ik haalde toen ook 5.5-5.7Mb/s en nu 2? jaar later zitten we alweer op 52xxx en is de maximale snelheid waar ik mee verbonden ben maar 50xxx dus mjah..

Dit had ik ook al met ADSL2+ daar begon ik met 20/2 en zakte in 3+ jaar tijd terug naar 8/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 13:49
Bleek dus uiteindelijk om corrosie op de lijn te gaan.
Monteur heeft het gefixt en nu afwachten wat de DSLAM gaat doen.
Iniedergeval weer 18 mbit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:17
Vandaag een brief gekregen dat ik naar het netwerk van Xs4all wordt overgezet. Ik zit nog op het oude mxstream netwerk van KPN en dat is altijd rete stabiel. Ik ben daarom niet heel erg blij hiermee eigenlijk want ik vrees dat het er allemaal niet beter op gaat worden. Snelheid zou dan max 20Mbit moeten zijn maar ik haal nu 4 mbit dus daar verwacht ik ook niets van. Ga wel iets minder betalen per maand. Nog meer mensen die (verplicht) over moeten stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kanter schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:04:
Vandaag een brief gekregen dat ik naar het netwerk van Xs4all wordt overgezet. Ik zit nog op het oude mxstream netwerk van KPN en dat is altijd rete stabiel. Ik ben daarom niet heel erg blij hiermee eigenlijk want ik vrees dat het er allemaal niet beter op gaat worden. Snelheid zou dan max 20Mbit moeten zijn maar ik haal nu 4 mbit dus daar verwacht ik ook niets van. Ga wel iets minder betalen per maand. Nog meer mensen die (verplicht) over moeten stappen?
Grappig om te zien dat dit topic zo weinig is gebruikt de laatste jaren. Dat zou je als een goed signaal kunnen zien omdat dit zou komen omdat klanten van XS4All zo weinig problemen ervaren.

Toch wil ik eerst even terugkomen op die gedwongen overstap naar XS4All Only. Ik werd daar ook mee geconfronteerd en ik heb het eerste jaar veel meer storingen (uitval) gehad dan ik in het dozijn jaren daaraan voorafgaand op het MXstream netwerk heb gehad. Tot die overstap kon ik mij niet heugen ooit een storing te hebben gehad.

Het is gelukkig na zo'n 1,5 jaar gedoe schat ik weer beter geworden en nu lijkt het weer het oude niveau te hebben bereikt. Dat was ook wel nodig want ik was knap ontevreden over die storingen. Het is te hopen dat wat er ook van déze ontwikkelingen terecht komt... Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv) ... die betrouwbaarheid/kwaliteit van de verbinding gehandhaafd zal blijven.

Maar de reden om dit topic nog even op te zoeken was de tip dat klanten van XS4All bij contractverlenging van een jaar een gratis (€10 verzendkosten) Fritz!WLAN 1750E WiFi repeater kunnen krijgen.

Deze: https://nl.avm.de/product...fritzwlan-repeater-1750e/

Afbeeldingslocatie: https://nl.avm.de/fileadmin/user_upload/Global/Produkte/FRITZWLAN/1750E/fritzwlan_repeater_1750e_left_de_640x600.png

Bij XS4All in de webshop €65.
https://webshop.xs4all.nl...fritzwlan-repeater-1750e/

Het is maar dat men het weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je weet dat er al lang een ander (actief) XS4ALL topic is? Daar staat wel glasvezel bij maar volgens mij is dat het enige actieve topic :P

[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 01-08-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat is specifiek glasvezel. Dat hebben veel klanten (waaronder ik) niet. Het zal actief in gebruik zijn bij glasvezelklanten neem ik aan.

[ Voor 31% gewijzigd door CaptJackSparrow op 01-08-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
ik222 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:15:
Je weet dat er al lang een ander (actief) XS4ALL topic is? Daar staat wel glasvezel bij maar volgens mij is dat het enige actieve topic :P

[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie
Dat is inderdaad wel een actief topic, maar dat gaat over glasvezel van XS4All. Beter is om DSL van XS4All netjes in dit topic te bespreken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dan is dit topic over xDSL in het algemeen, een stuk actiever :P
Het grote xDSL-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
CaptJackSparrow schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:13:
[...]
Maar de reden om dit topic nog even op te zoeken was de tip dat klanten van XS4All bij contractverlenging van een jaar een gratis (€10 verzendkosten) Fritz!WLAN 1750E WiFi repeater kunnen krijgen.
Heb je daar een link van? Kan er niks van vinden bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Toff schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 00:06:
[...]

Heb je daar een link van? Kan er niks van vinden bij XS4ALL.
Daarom meld ik het ook. Klantenservice even bellen. Die regelen het met je.

Momenteel krijgen nieuwe klanten deze repeater. Het is bij dergelijke acties vaak dat bestaande klanten daar dan ook gebruik van kunnen maken als ze een jaar contractverlenging aangaan.

[ Voor 26% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-08-2019 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
De beruchte Fritz!box 7581 is eindelijk vervangen door de 7583 of de 7590, te verkrijgen bij 1 jaar contractverlenging. Maar of dat in deze onzekere tijden verstandig is?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat is er zo berucht aan die 7581? Ik heb die zelf nu ruim een jaar in gebruik en het ding doet gewoon zijn werk. Er staat me vaag bij dat er toen ik hem kreeg 'iets' was waarvoor ik even de firmware naar de laatste versie moest updaten. Is die firmware in het verleden soms een bron van problemen geweest of zijn er nu ook nog issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
Het forum xs4all.gebruikers.eu was uitgestorven voor de 7581 uitkwam en het ontplofte zowat in de maanden daarna. Crashes, krakende telefoons, afgebroken gesprekken, vage wifi issues, te veel om op te noemen.

Na 1 jaar van updates is het een stuk beter, maar nog steeds zijn er issues, zo heb ik zelf nog steeds af een toe een spontane reboot, anderen hebben nog steeds krakende telefoons.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja. Nu je het zegt. Ik had inderdaad een probleem met het telefoongeluid meen ik. Dat was na die toen al beschikbare update weg dus dat heb ik maar heel kort gehad. Slordig als men een apparaat uitbrengt met nog zo veel bugs. Gelukkig nam ik hem pas in gebruik toen die grotendeels gefikst waren lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Goedemiddag medetweakers,

Ik heb voor mijn internet een abonnement bij xs4all afgesloten, maar die gaat pas in de toekomst in. Nu ben ik al 2x gebeld door KPN wanneer ze de 2e lijn kunnen leggen, is dit puur omdat de huidige bewoner al een KPN abonnement heeft en die dus pas opzegt wanneer ik de woning betrek? Heeft dat voor mij nog verdere complicaties?

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
Venraiden4K schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:06:

Ik heb voor mijn internet een abonnement bij xs4all afgesloten, maar die gaat pas in de toekomst in. Nu ben ik al 2x gebeld door KPN wanneer ze de 2e lijn kunnen leggen, is dit puur omdat de huidige bewoner al een KPN abonnement heeft en die dus pas opzegt wanneer ik de woning betrek? Heeft dat voor mij nog verdere complicaties?
Meteen doen, kun je pairbonding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Venraiden4K schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:06:

Ik gok dat XS4ALL Pairbonding wil gaan inzetten op je verbinding en daarvoor zal KPN een extra lijn moeten "aanleggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
tlpeter schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Meteen doen, kun je pairbonding gebruiken.
Ja, maar ik snap niet waarom deze ineens zo gelegd moet worden en of dit nog kosten meebrengt. Ook wil ik de huidige bewoner hier niet mee opzadelen.

edit: Gezien er dus al gewoon een abonnement aanwezig is, en het raar is dat er nu ineens een extra lijn wordt gelegd.

Ook hadden ze het aan de telefoon over een 2e abonnement.

[ Voor 22% gewijzigd door Venraiden4K op 06-08-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
Het verhaal gaat verder.

Abonnement zou dit weekend in moeten gaan, maar ik kreeg maar geen spul om het allemaal op te gaan zetten. Afijn kan gebeuren, ik bel wel even.

Na 22 minuten bellen (waarvan 20 minuten in de wacht omdat er dingetjes uitgezocht moesten worden) blijkt dat er dus iets mis is gegaan met de hele aanvraag en dat ze alles opnieuw hebben moeten aanvragen.

Nu is het dus hopen dat ik op tijd alles binnen heb en aan kan sluiten, en natuurlijk ook hopen dat alles nu wél gewoon doorloopt. Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen met xs4all gehad?

Ik vond het ook jammer dat ik echt een ongemotiveerde medewerker aan de lijn kreeg, gaf me niet echt een goed gevoel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CaptJackSparrow schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:16:
Wat is er zo berucht aan die 7581? Ik heb die zelf nu ruim een jaar in gebruik en het ding doet gewoon zijn werk. Er staat me vaag bij dat er toen ik hem kreeg 'iets' was waarvoor ik even de firmware naar de laatste versie moest updaten. Is die firmware in het verleden soms een bron van problemen geweest of zijn er nu ook nog issues?
Ik kan me herinneren dat het pure ellende was, en dat bepaalde WiFi-devices niet goed functioneerden. Maar na een hoop updates in een jaar tijd is dat allemaal beter geworden, en momenteel heb ik met versie 7.01 nergens last van. Alleen hier en daar een Duitse vertaling geloof ik, maar dat is volgens mij altijd al een issue geweest bij AVM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Dan blijft er de vraag doet de 7590 het beter als de 7581 :)
Ik moet zeggen dat mijn 7581 op 7.01 behoorlijk stabiel is idd, ik gebruik overigens geen telefoon.
AW_Bos schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:23:
[...]

Ik kan me herinneren dat het pure ellende was, en dat bepaalde WiFi-devices niet goed functioneerden. Maar na een hoop updates in een jaar tijd is dat allemaal beter geworden, en momenteel heb ik met versie 7.01 nergens last van. Alleen hier en daar een Duitse vertaling geloof ik, maar dat is volgens mij altijd al een issue geweest bij AVM :P

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:19

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

post naar glasvezel topic verplaatst.

[ Voor 98% gewijzigd door Xqlus1ve op 20-08-2019 11:50 ]

• Joen
Ik zie net op mijn Facebook tijdlijn dat Fritz!OS 7.12 is uitgekomen voor de Fritz!Box 7581: https://www.facebook.com/.../2663065783777009/?type=3

Ik heb zelf de 7581 alleen als backup-modem ongebruikt in een doos staan en gebruik mijn zelf aangeschafte 7590 (die werd toen nog niet bij verlengingen aangeboden).

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 22-08-2019 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik verwacht veel van de volgende FRITZ!OS update, ik heb een bug aangemeld bij AVM over de tijdstempels in het System Event Log. Als dat opgelost is kan ik met een PHP script op m'n Synology NAS het log van het modem vastleggen in Log Center. Wordt het bijhouden van modem resets een stuk eenvoudiger van. Het is een bug die in 6.85 en 7.13 zit. In 6.85 wordt het niet meer opgelost. Ik heb ook gevraagd of AVM het syslog protocol wilde gaan implementeren, maar daar kwam geen echt antwoord op. Misschien gaan ze het doen..

En voor degene die zich afvragen, zal @biomass het delen? De code komt hier:

https://github.com/biocod...x-SynologyLogCenterDaemon

[ Voor 12% gewijzigd door biomass op 19-09-2019 22:17 . Reden: Github repo ]

• timmie1
Heeft iemand hier recent nog een verlengingsaanbod gekregen of gevraagd van XS4ALL? Zo ja, wat was dat aanbod dan?

Ik overweeg om contactverlenging aan te vragen, maar het enige wat tot nu toe wordt aangeboden is €5,00 korting voor 3 maanden en een Fritz! WiFi-repeater voor €10,00 bij internet en bellen. Bij omzetting naar Alles-in-een 6 maanden gratis tv met één decoder, maar wij kijken bijna geen Nederlandse tv-zenders meer en bovendien moet men tegenwoordig extra betalen voor een tweede tv decoder terwijl het tot voor kort inbegrepen was.

Ook ben ik wat huiverig wat betreft de migratie en het uitkleden van de diensten door KPN, maar de klantenservice garandeert dat iedereen contractvrij is rond het moment dat KPN de dienstverlening overneemt en echt een vinger in de pap krijgt. M.a.w. je kunt gelijk weg als het zover is en het je niet bevalt. Is dat echt zo? Met de migratie en integratie van Planet internet, Het Net en Freeler destijds had je namelijk geen keuze als je nog binnen contractperiode was.

• Joen
timmie1 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:37:
Heeft iemand hier recent nog een verlengingsaanbod gekregen of gevraagd van XS4ALL? Zo ja, wat was dat aanbod dan?

Ik overweeg om contactverlenging aan te vragen, maar het enige wat tot nu toe wordt aangeboden is €5,00 korting voor 3 maanden en een Fritz! WiFi-repeater voor €10,00 bij internet en bellen. Bij omzetting naar Alles-in-een 6 maanden gratis tv met één decoder, maar wij kijken bijna geen Nederlandse tv-zenders meer en bovendien moet men tegenwoordig extra betalen voor een tweede tv decoder terwijl het tot voor kort inbegrepen was.

Ook ben ik wat huiverig wat betreft de migratie en het uitkleden van de diensten door KPN, maar de klantenservice garandeert dat iedereen contractvrij is rond het moment dat KPN de dienstverlening overneemt en echt een vinger in de pap krijgt. M.a.w. je kunt gelijk weg als het zover is en het je niet bevalt. Is dat echt zo? Met de migratie en integratie van Planet internet, Het Net en Freeler destijds had je namelijk geen keuze als je nog binnen contractperiode was.
Sowieso kun je een nieuw modem krijgen bij verlenging: https://www.xs4all.nl/ser...ij-contractverlenging.htm

Ik persoonlijk kan wel verlengen en had het normaal gesproken ook wel willen doen, maar ik wil welk gedoe dan ook voorkomen als het plan B van het actiecomité ineens van kracht word. Ik kijk met veel belangstelling naar hun plannen en als die plannen mij bevallen wil ik naar hun overstappen. Op dat moment wil ik dan ook geen enkel gedoe met lopende contracten hebben en dus verleng ik voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Ik heb net FRITZ!OS 7.14 van 19 december 2019 voor de 7583 geflashed, ben benieuwd of het tijdstempel probleem opgelost is, mijn support ticket is niet terug te vinden in de changelog..

• Toff

Toff

FP ProMod
Joen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:27:
[...]

Sowieso kun je een nieuw modem krijgen bij verlenging: https://www.xs4all.nl/ser...ij-contractverlenging.htm

Ik persoonlijk kan wel verlengen en had het normaal gesproken ook wel willen doen, maar ik wil welk gedoe dan ook voorkomen als het plan B van het actiecomité ineens van kracht word. Ik kijk met veel belangstelling naar hun plannen en als die plannen mij bevallen wil ik naar hun overstappen. Op dat moment wil ik dan ook geen enkel gedoe met lopende contracten hebben en dus verleng ik voorlopig niet.
In de eerste plaats "krijg" je al jaren geen modem van XS4ALL, maar "krijg je er een in bruikleen". Zelf zie ik geen reden om een goedwerkend modem te vervangen door een onbekend exemplaar, zolang er niets verandert.

Verder schrijft KPN/XS4ALL in de laatste nieuwsbrief: "Uw abonnement gaat over wanneer de dienstverlening gelijkwaardig of beter is dan wat u heeft. Dit is op z’n vroegst eind 2020".
Nu is dus een prima moment om wat korting en extra hardware te scoren, tenzij je voor de troepen uit wilt lopen als pionier bij de nieuwe provider natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-06 11:46
De handleiding voor het in bridge mode zetten van de Fritzbox 7581 is verhuisd:

http://kasper.mycheapconnect.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Nadat FRITZ!OS 6.15 uitkwam voor de 7583, heb ik https support toegevoegd voor mijn System Log script. Het probleem met de tijdstempels is volgens mij opgelost, en AVM heeft bevestigd dat mijn support ticket verwerkt is.

https://github.com/biocod...x-SynologyLogCenterDaemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:23
Kasper1985 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:59:
De handleiding voor het in bridge mode zetten van de Fritzbox 7581 is verhuisd:

http://kasper.mycheapconnect.nl/
Iemand die weet of deze stappen ook bij de 7583 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-06 11:46
mfransen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:32:
[...]

Ik heb het zelf niet getest op een 7583. Ik heb ook al een tijd geen FB meer. Dus ik weet ook niet 100% zeker of het uberhaupt nog werkt aangezien er ontgetwijfeld firmware updates zijn geweest.

Misschien iets om te vragen in het algemene dsl topic. De Fritzbox is ook bij klanten van andere ISP’s populair sinds KPN vrije modemkeuze toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 19:57
mfransen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:32:
[...]

Voor wat ik weet is deze functie uit de Fritzbox 7583 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
Sinds afgelopen week ben ik van een glasvezellokatie (500 Mbit symmetrisch) verhuisd naar een plek waar ik het met een VVDSL-lijntje moet doen. De site van verschillende aanbieders geeft een max van 75Mbit aan. Toen de KPN-monteur hier de boel heeft aangesloten was de teleurstellende haalbare snelheid 58 Mbit. Met twee thuiswerkers en twee streamende kinderen niet ideaal.
De KPN-monteur van dienst vroeg mij waarom XS4all geen bonding heeft aangevraagd op mijn adres, gezien het feit dat volgens hem alle lijnen in onze wijk zo worden opgeleverd. Bovendien had hij in de wijkkast gezien dat er op mijn adres twee lijnen zijn ingelast en dat er plek is voor een bonding-verbinding. In FPI-info lijkt zichtbaar dat administratief gezien mijn woning geen bonding-mogelijkheid heeft.
XS4all gaf bij het aanvragen van de verhuizing aan sowieso geen bonding aan te vragen omdat deze monteurs dat niet doen in deze corona-tijden. Wonderlijk, want de gewone installatiemonteur kwam immers ook gewoon over de vloer.

Hoe kom ik er nou achter of de monteur het juist gezien heeft, en hoe krijg ik XS4all zo ver om pair bonding op te leveren op mijn adres (vooral als er in FPI staat dat het niet beschikbaar is, hoewel de KPN-monteur zelf fysiek heeft gezien dat dat onjuist is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:06
bravoure schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:26:
Sinds afgelopen week ben ik van een glasvezellokatie (500 Mbit symmetrisch) verhuisd naar een plek waar ik het met een VVDSL-lijntje moet doen. De site van verschillende aanbieders geeft een max van 75Mbit aan. Toen de KPN-monteur hier de boel heeft aangesloten was de teleurstellende haalbare snelheid 58 Mbit. Met twee thuiswerkers en twee streamende kinderen niet ideaal.
De KPN-monteur van dienst vroeg mij waarom XS4all geen bonding heeft aangevraagd op mijn adres, gezien het feit dat volgens hem alle lijnen in onze wijk zo worden opgeleverd. Bovendien had hij in de wijkkast gezien dat er op mijn adres twee lijnen zijn ingelast en dat er plek is voor een bonding-verbinding. In FPI-info lijkt zichtbaar dat administratief gezien mijn woning geen bonding-mogelijkheid heeft.
XS4all gaf bij het aanvragen van de verhuizing aan sowieso geen bonding aan te vragen omdat deze monteurs dat niet doen in deze corona-tijden. Wonderlijk, want de gewone installatiemonteur kwam immers ook gewoon over de vloer.

Hoe kom ik er nou achter of de monteur het juist gezien heeft, en hoe krijg ik XS4all zo ver om pair bonding op te leveren op mijn adres (vooral als er in FPI staat dat het niet beschikbaar is, hoewel de KPN-monteur zelf fysiek heeft gezien dat dat onjuist is).
bonding wordt alleen nog maar gedaan als ze zeker weten er 2 aders in zitten en daarnaast zijn er in verleden problemen geweest met bonding op het betreffende adres wordt die ook dicht gezet.
je mag wel pm sturen met postcode huisnr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
jopoh schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:38:
[...]

bonding wordt alleen nog maar gedaan als ze zeker weten er 2 aders in zitten en daarnaast zijn er in verleden problemen geweest met bonding op het betreffende adres wordt die ook dicht gezet.
je mag wel pm sturen met postcode huisnr
DM gestuurd. Helaas bleek bonding geen mogelijkheid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Ik krijg net een SMS van KPN (!) dat er vannacht een software op mijn Experiabox zal plaatsvinden. Dit terwijl ik klant ben bij XS4ALL en dus een FRITZ!Box heb.

Ook staat er in de SMS dat ik een nieuw IP adres ga krijgen.

Is dit een eerste teken dat XS4ALL geintegreerd gaat worden in de systemen van KPN?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jassy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:23:
Ik krijg net een SMS van KPN (!) dat er vannacht een software op mijn Experiabox zal plaatsvinden. Dit terwijl ik klant ben bij XS4ALL en dus een FRITZ!Box heb.

Ook staat er in de SMS dat ik een nieuw IP adres ga krijgen.

Is dit een eerste teken dat XS4ALL geintegreerd gaat worden in de systemen van KPN?
Wat is de afzender van dat sms-bericht?

Het zou niet het eerste zijn wat bij KPN geintgreerd gaat worden. De klantgegevens van XS4ALL klanten zijn immers al naar KPN overgeheveld.

Heb tevens via-via mogen vernemen dat KPN graag de 'gratis' 1GB databundels van XS4ALL-klanten wil schrappen omdat het teveel zou kosten. Als ze dat daadwerkelijk gaan doen, dan blijft er wel heel weinig over voor de klant om nog bij XS4ALL te blijven en die hogere prijs te rechtvaardigen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
timmie1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Wat is de afzender van dat sms-bericht?

Het zou niet het eerste zijn wat bij KPN geintgreerd gaat worden. De klantgegevens van XS4ALL klanten zijn immers al naar KPN overgeheveld.

Heb tevens via-via mogen vernemen dat KPN graag de 'gratis' 1GB databundels van XS4ALL-klanten wil schrappen omdat het teveel zou kosten. Als ze dat daadwerkelijk gaan doen, dan blijft er wel heel weinig over voor de klant om nog bij XS4ALL te blijven en die hogere prijs te rechtvaardigen. :-(
De afzender is KPN en in de SMS wordt een link gegeven: kpn.com/update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elLrH8o3huJD48mHtfa-b4BuQpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJ2Fxh9S7uePWNDuWH9ucDtT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Jassy op 10-05-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jassy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:59:
[...]

De afzender is KPN en in de SMS wordt een link gegeven: kpn.com/update

[Afbeelding]
Het ziet er echt uit. In dat geval zouden we kunnen concluderen dat de technische misgratie van XS4ALL klanten naar het KPN-netwerk daadwerkelijk is begonnen.

Anderzijds kan het ook zijn dat KPN met dit bericht een fout heeft gemaakt. Wellicht sturen ze een sms naar alle eigen klanten in dezelfde batch vanwege dit event, maar omdat je al in de KPN systemen als hun eigen klant staat door de migratie van XS4ALL klantdata krijg je de sms ook.

Zou jij na dat tijdstip eens een traceroute kunnen uitvoeren en kunnen kijken of traceroute en het ip-adres daadwerkelijk veranderd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
timmie1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Het ziet er echt uit. In dat geval zouden we kunnen concluderen dat de technische misgratie van XS4ALL klanten naar het KPN-netwerk daadwerkelijk is begonnen.

Anderzijds kan het ook zijn dat KPN met dit bericht een fout heeft gemaakt. Wellicht sturen ze een sms naar alle eigen klanten in dezelfde batch vanwege dit event, maar omdat je al in de KPN systemen als hun eigen klant staat door de migratie van XS4ALL klantdata krijg je de sms ook.

Zou jij na dat tijdstip eens een traceroute kunnen uitvoeren en kunnen kijken of traceroute en het ip-adres daadwerkelijk veranderd zijn?
We gaan het in de gaten houden. Ik zal vanavond een paar trace routes maken. Morgen ga ik controleren wat mijn IP adres is en ook weer een aantal trace routes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:42
Het internet is hier in elk geval drama. Dacht eerst dat het het WiFi was (met het xs4all modem bereik tot op zolder en in de de achtertuin!) maar het is gewoon ruk. Hoop niet dat dit een voorbode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Znorkus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:55:
Het internet is hier in elk geval drama. Dacht eerst dat het het WiFi was (met het xs4all modem bereik tot op zolder en in de de achtertuin!) maar het is gewoon ruk. Hoop niet dat dit een voorbode is.
Wat is er drama dan? Ervaar je lage snelheden, hoge ping of heb je last van packet loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Znorkus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:55:
Dat is het bij ons ook al een paar weken.... Heel traag en niet responsief... Ik heb daar een "klacht" over ingediend maar ze konden niets vreemds vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
timmie1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb vanmorgen gelijk gekeken in mijn modem en zag gelijk dat er niks veranderd was. De verbinding is niet verbroken geweest en mijn IP is ook niet veranderd.

Het lijkt er dus op dat KPN een fout heeft gemaakt en mij ten onrechte de SMS heeft verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jassy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Ik heb vanmorgen gelijk gekeken in mijn modem en zag gelijk dat er niks veranderd was. De verbinding is niet verbroken geweest en mijn IP is ook niet veranderd.

Het lijkt er dus op dat KPN een fout heeft gemaakt en mij ten onrechte de SMS heeft verstuurd.
Dank voor de terugkoppeling. Dus toch loos alarm, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Even uit interesse, zijn er al mensen die door XS4ALL naar KPN gemigreerd zijn?
Ik heb begrepen dat dit (offcourse) automatisch gaat. Enig idee hoelang die downtime duurt? En zijn er nog ervaringen van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10

Arjan A

Cenosillicafoob

AW_Bos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 01:31:
Even uit interesse, zijn er al mensen die door XS4ALL naar KPN gemigreerd zijn?
Ik heb begrepen dat dit (offcourse) automatisch gaat. Enig idee hoelang die downtime duurt? En zijn er nog ervaringen van anderen?
Ik heb een mailtje gehad, enige tijd geleden, dat het een keer zou gebeuren. Nog geen datum gekregen.
Ben benieuwd wat hier eerder gaat gebeuren: glas van KPN (aanleg is april/mei gepland) of de overstap van XS4All naar KPN.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35

Gaitman

The Real One

Arjan A schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 01:42:
[...]

Ik heb een mailtje gehad, enige tijd geleden, dat het een keer zou gebeuren. Nog geen datum gekregen.
Ben benieuwd wat hier eerder gaat gebeuren: glas van KPN (aanleg is april/mei gepland) of de overstap van XS4All naar KPN.
Vraag me wel af wat er dan eventueel met een korting of gratis apparatuur gebeurd als XS4All eerder na KPN is omgezet dan je eigen overstap.

• AW_Bos

AW_Bos

Blijkbaar zijn de eerste tekenen van de migratie naar KPN al van start gegaan. Zo te zien ben ik nu verbonden met een andere gateway (ik weet niet zeker of deze altijd hetzelfde was). En verder heb ik nu ook een andere Broadband PoP, die voorheen altijd dr12.d12 was en nu opeens dr22.2f300.

Het IP-adres is nog hetzelfde gebleven.

Eerst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-suheUVuD2sZv74oOk_b4wJLCWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VuGgq9c5I47EtunjJtILa5Iu.png?f=fotoalbum_large

Vannacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXctIS7LqazISy2iKZgzoG4hnqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Oo7kxvn6Db8vSAub9cg9Q5O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb gehoord dat dit bovenste los zou staan van de migratie.

Wel kreeg ik vanmiddag een mail dat ik volgende week 's nachts wordt omgezet, en dat ik een nieuw IP zal krijgen. Die is inmiddels ook al bekend, en zit in de 77.163.207.xxx reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ach, er verandert geruisloos wel meer:

Eind 2019: "Fijn dat u meehelpt met het testen van XS4ALL Drive. Hopelijk heeft u er veel plezier van. De 10 GB gratis opslagruimte behoudt u zolang u klant bent van XS4ALL. Ook als we XS4ALL Drive niet voor alle klanten introduceren."

Januari 2022: "Vóór 31 maart 2022 moet u bestanden in uw online opslagruimte van XS4ALL Drive veiligstellen."
en
"Na de overgang naar de techniek van KPN is een nieuwe toekomstvaste online opslagdienst voor u beschikbaar [...] Wij informeren u na de omzetting van uw abonnement(en) als u de nieuwe online opslagdienst kunt gebruiken."

Leuk en aardig, maar ik heb geen idee wanneer mijn abonnement wordt omgezet en hoe lang "na" bij KPN gaat duren. In de tussentijd moet ik alle gebruikers (er staan voornamelijk foto's op) op de hoogte brengen van de nieuwe links (naar minder privacyvriendelijke cloud-opslag en dan straks weer, als de omzetting heeft plaatsgevonden.
Op zich is veranderen niet onoverkomelijk, maar ik zou het een stuk prettiger vinden, wanneer die nieuwe opslagdienst eerst beschikbaar zou komen, met een overgangsperiode. Nu voelt het echt alsof het door mijn strot geduwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Bij deze een ervaring met de "gedwongen" migratie van XS4ALL DSL naar KPN DSL:

Brief gekregen met tijdstip van migratie('s nachts tussen 01:00 en 07:00), vanaf ontvangst brief geen mutaties in Mijn XS4ALL-systeem meer mogelijk. Rond 02:30 werd de fysieke DSL-verbinding verbroken, 5 minuten later kwam hij weer op met een IP in een KPN-range. Enkele dagen later nog geen verschil in snelheden en ping merkbaar.

Telefonie overzetten ging niet soepel, deze bleef op de oude manier werken na de migratie tot een uur of 10 overdag totdat er allerlei 401(Proxy auth required) fouten kwamen en SIP half uur later helemaal uitviel. Er was van tevoren aangekondigd dat er aparte brieven zouden worden verstuurd met nieuwe SIP-serveradres, username en password om e.e.a. zelf in te kunnen stellen. Dit is niet gebeurd, en de KPN Sipgegevens tool (waarmee je de juiste gegevens voor je eigen device op kunt halen) herkende de aansluiting niet.

Vervolgens XS klantenservice gebeld. Na ruim 50 minuten in telefonische wachtrij te weten gekomen dat KPN direct na de migratie de Fritzbox met een nieuwe SIP-profiel probeert te provisionen. Dit gaat mis, want
a) veel gebruikers zetten providertoegang tot de Fritzbox en autoprovision uit en
b) sommige gebruikers maken gebruik van VoIP-devices/ATA's in het interne netwerk, terwijl de KPN IMS standaard een blokkade heeft op SIP-toegang vanaf andere devices dan de bij KPN geregistreerde Fritzbox.

De oplossing bleek uiteindelijk om bovengenoemde blokkade eraf te laten halen, en 12 uur(als de administratieve migratie naar KPN-systemen definitief voorbij is) later nogmaals de KPN tool voor sipgegevens te draaien. Sip-gegevens opgehaald, ingevoerd in ATA en alles werkt weer.

De XS4ALL simkaart schijnt vooralsnog te blijven werken tot één week na versturen van de envelop met de nieuwe simkaart van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
timmie1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:06:
De XS4ALL simkaart schijnt vooralsnog te blijven werken tot één week na versturen van de envelop met de nieuwe simkaart van KPN.
In de vooraankondiging die ik kreeg staat:
"Uw oude simkaart blijft nog twee maanden werken nadat u de nieuwe simkaart heeft ontvangen."
Niet dat je zo lang nodig hebt om hem te verwisselen natuurlijk, maar wel vreemd als dit nu anders blijkt te zijn. Hopelijk geen indicatie voor de overige toezeggingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wel een beetje duf dat elke traceroute vanaf een KPN-verbinding twee time-outs geeft omdat die servers geen ICMP toestaan. Bij XS4ALL was dit geen probleem, maar het grotere KPN dus wel. :P

Er was wel een parameter om de timeouts te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Toff schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:59:
[...]

In de vooraankondiging die ik kreeg staat:
"Uw oude simkaart blijft nog twee maanden werken nadat u de nieuwe simkaart heeft ontvangen."
Niet dat je zo lang nodig hebt om hem te verwisselen natuurlijk, maar wel vreemd als dit nu anders blijkt te zijn. Hopelijk geen indicatie voor de overige toezeggingen...
Die vooraankondiging heb ik ook gekregen, blijkbaar heeft men dat nu toch anders gedaan.
AW_Bos schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:37:
Wel een beetje duf dat elke traceroute vanaf een KPN-verbinding twee time-outs geeft omdat die servers geen ICMP toestaan. Bij XS4ALL was dit geen probleem, maar het grotere KPN dus wel. :P

Er was wel een parameter om de timeouts te versnellen.
Heb ik ook gemerkt. Dacht even dat er iets mis was bij mij, maar dat is dus structureel bij KPN verbindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@timmie1

Jep, bij elke KPN verbinding gebeurt dit.
Ze willen niks prijsgeven over hun routers.

Met -w 100 zorg ik ervoor dat elke time-out sneller duurt.

C:\Users\****>tracert -w 100 -4 tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     7 ms     5 ms     5 ms  195-190-228-100.fixed.kpn.net [195.190.228.100]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     9 ms    15 ms     8 ms  et-0-0-0.adt-spine-02.true.nl [87.233.21.7]
  6     8 ms     7 ms     8 ms  et-0-0-1.adt-mx-03-02.true.nl [87.233.21.159]
  7    15 ms     8 ms     7 ms  87.233.195.210
  8    12 ms    17 ms    17 ms  87.233.241.110
  9     8 ms     7 ms     8 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste