Beetje jammer van Xs4all dat ze vooraf beloofden dat ze jouw wel die 20mbit konden leveren... maar je weet zelf toch ook dat het verschil niet in de provider zal zitten want die moeten allemaal via dezelfde centrale dan de kabel naar jouw huis. Wat soms nog weleens verschil wil maken is de positie op de Dslam kaart maar dat zal zeker geen 12mbit zijn.arjan571 schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:30:
[...]
Haal je nu wel 20mbit met xs4all ?
Ik kon voorheen ook niet snellder dan 8mbit bij planet, maar xs4all verzekerde mij dat dit bij hun wel kon ! (20mbit)
Not dus, ik haal maximaal 9mbit en nu wordt er doodleuk gezegd "Mijnheer u zit te ver van de centrale en wij kunnen de snelheid niet garanderen, maar kunnen u wel downgraden..." ja, daar vraag ik dus niet om !
Vrijdag is xs4all hier opgeleverd:
Zal zo eens een SIP telefoon aan het netwerk hier knopen.
Hoe zit dat eigenlijk met de flat-fee abo's, geldt die 12.50 (voor small) per nummer dat je hebt? Wij hebben er 2 ,waardoor het dan al een stuk duurder wordt.
Echt net op de maand-grens24-04-09 Opgeleverd
De dienst is aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
24-04-09 Technisch gereed
Uw telefoonlijn is geschikt gemaakt voor XS4ALL Only.
Zal zo eens een SIP telefoon aan het netwerk hier knopen.
Hoe zit dat eigenlijk met de flat-fee abo's, geldt die 12.50 (voor small) per nummer dat je hebt? Wij hebben er 2 ,waardoor het dan al een stuk duurder wordt.
Vroeger kon ik met mijn oude linksys modem zonder problemen een VPN verbinding maken met mijn school (Erasmus Universiteit) en dan kon ik artikelen zoeken via de database van de EUR, sinds we hier zijn overgestapt op XS4ALL only (FritzBox modem) kan ik nog wel verbinding maken met de vpn alleen heb ik geen internet meer dus heb ik er niets aan. Moet ik settings veranderen of poorten open gooien in de FritzBox of doe ik iets anders verkeerd?
Blijkbaar dachten ze bij xs4all dat jij bij Planet niet een hoger abo kon nemen dan 8Mbit. Xs4all kan in principe natuurlijk gewoon abo's leveren tot 20Mbit, net zoals elke andere ISP. In de praktijk wordt dit volgens mij sowieso nooit gehaald. Je zit altijd op ong. 80% meen ik. En dat is als je nog dicht bij de centrale woont. Zodra die afstand te lang wordt neemt je snelheid ook af. Dit geld overigens voor elk abo, bij welke provider ook. Dus als je 20Mbit wil halen, moet je verhuizen ben ik bang.arjan571 schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:30:
[...]
Haal je nu wel 20mbit met xs4all ?
Ik kon voorheen ook niet snellder dan 8mbit bij planet, maar xs4all verzekerde mij dat dit bij hun wel kon ! (20mbit)
Not dus, ik haal maximaal 9mbit en nu wordt er doodleuk gezegd "Mijnheer u zit te ver van de centrale en wij kunnen de snelheid niet garanderen, maar kunnen u wel downgraden..." ja, daar vraag ik dus niet om !
Ik ben er nu achter gekomen dat ik al een hele tijd niet gebeld kan worden op mijn 085 nummer. Hebben meer mensen dat probleem? Telefoon gaat wel over, maar er wordt geen verbinding opgezet.
[ Voor 19% gewijzigd door Skinkie op 29-04-2009 08:15 ]
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Anoniem: 19137
Momenteel lijkt het erop dat de lijnen overbelast raken, ik hoor steeds meer mensen klagen over klapperende lijnen waar de snelheid terug gezet moet worden.ExPlanE schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:13:
[...]
Je zit altijd op ong. 80% meen ik. En dat is als je nog dicht bij de centrale woont. Zodra die afstand te lang wordt neemt je snelheid ook af. Dit geld overigens voor elk abo, bij welke provider ook...
Zoals ik hier al eerder heb gepost. Het is niet overbelast, maar het is dat niet alle klanten van het grote spectrum gebruik kunnen maken. En dat de kans op collisions toeneemt als je blijft hangen op ADSL1/2 vs ADSL2+.Anoniem: 19137 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:18:
[...]
Momenteel lijkt het erop dat de lijnen overbelast raken, ik hoor steeds meer mensen klagen over klapperende lijnen waar de snelheid terug gezet moet worden.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Daar heb ik hier in ieder geval geen last van. Nooit gehad ook. Haal altijd netjes de beloofde snelheid.Anoniem: 19137 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:18:
[...]
Momenteel lijkt het erop dat de lijnen overbelast raken, ik hoor steeds meer mensen klagen over klapperende lijnen waar de snelheid terug gezet moet worden.
Ligt dat aan xs4all, of aan andere dingen, denk aan een firewall of aan je browser-instellingen?
Ik heb problemen met mijn FritzBox. Met de laatste firmware versie .67 restart mijn modem wanneer ik voluit download (1.44 mb/s) via Newsleecher. Het lijkt erop alsof hij het niet trekt. Hebben meer mensen hier last van?
Jep dat heb ik net ook 2x gehad dat mijn modem resetten na het starten van newsleecher op volle snelheid.
Dit is normaal nooit geweest.
Ik heb btw maar 8Mbit van xs4all.
Dit is normaal nooit geweest.
Ik heb btw maar 8Mbit van xs4all.
oi :P
Ik zag deze topic en het leek me handig voor anderen om er iets over te zeggen.
Het abonnement:
ADSL Lite €39,95
Downloadsnelheid: 8 Mbit/sec Uploadsnelheid: 1 Mbit/sec
Samen met de Fritzbox
Snelheden via de Fritzbox - Goed
Getest met Nieuwsgroepen van XS4all vanuit Tiel
Met LAN verbinding ong. 900kb/sec
Met wireless g verbinding (via plafond, ±3m afstand) ong. 850kb/sec
Met wireless g verbinding (via plafond en muur, ±7m afstand) ong. 750kb/sec
Soms zijn de snelheden wat hoger, soms wat lager maar de uitschieters naar beneden zijn hooguit 100kb op normale dagen. Dit gebeurd meestal niet in een spike (piek) naar beneden. Ik heb hier geen klagen over.
Fritzbox - Goed
De Fritzbox hadden we hier met de bijgeleverde handleiding binnen 5 minuten incl. aankoppelen het internet aangesloten en een beveiligd draadloos netwerk aangelegd.
We zitten hier dagelijks met 4 computers via de Fritzbox op het internet (2 World of Warcraft spelers, torrents downloaden, gewoon surfen) zonder veel klachten. Met onze vorige draadloze router waren we gewent dat hij na een 'zware' belasting (zie hierboven) uitviel en hij soms zelfs regelmatig een reset (= aan en uitzetten door de stekker eruit te trekken) nodig had... Met deze router is dit verminderd naar een keer per maand dat hij om de een of andere reden uitvalt. Als hij uitvalt is het meestal voldoende om hem te resetten door op de knop te drukken. Heel soms werkt dat niet en is het nodig om het 'hardhandig' uit het stopcontact te halen en de stekker er na 2 min. weer in te doen. Hij vergeet de instellingen niet.
XS4all services - Uitstekend
XS4all verdient een pluim voor de duidelijkheid. De handleidingen, brieven en de website is het heel helder over hoe het moet gebeuren en hoe je dingen het beste kunt doen.
Ook kun je via de XS4all site een gratis McAfee downloaden voor de bescherming van je computer. Zelf heb ik het geïnstalleerd staan ondanks het feit dat het een stuk zwaarder is dan de concurrenten. Ik heb namelijk slechte ervaringen met andere anti-virus progs zoals AVG.
Uitval - Goed
Wat valt hierover te zeggen? Ik weet nog dat er in de herfst van 2008 het internet er in vrijwel het hele land eruit lag maar dat XS4all daar wel goed mee omging door er duidelijk mee te zijn en een vergoeding te bieden.
Ook zijn er incidenteel kleine storinkjes (eens per maand een uur of 3) waarvan ik niet weet of XS4all hier iets mee te maken heeft. Het netwerk in Tiel is nou niet dat je zegt 'joepie'.
Conclusie - Uitstekend
Voor mensen die de computerbasics begrijpen op Windows (zoals mijn moeder) is het heel gemakkelijk om alles aan de praat te krijgen. Wel zijn er soms storingen, maar dat is meestal niet hinderlijk en ze zijn duidelijk in de berichtgeving. Mijn complimenten voor XS4all!
Ik maak hier geen reclame voor XS4all maar wil gewoon even zeggen dat als je een solide provider zoekt, dan zit je bij XS4all best wel goed.
Het abonnement:
ADSL Lite €39,95
Downloadsnelheid: 8 Mbit/sec Uploadsnelheid: 1 Mbit/sec
Samen met de Fritzbox
Snelheden via de Fritzbox - Goed
Getest met Nieuwsgroepen van XS4all vanuit Tiel
Met LAN verbinding ong. 900kb/sec
Met wireless g verbinding (via plafond, ±3m afstand) ong. 850kb/sec
Met wireless g verbinding (via plafond en muur, ±7m afstand) ong. 750kb/sec
Soms zijn de snelheden wat hoger, soms wat lager maar de uitschieters naar beneden zijn hooguit 100kb op normale dagen. Dit gebeurd meestal niet in een spike (piek) naar beneden. Ik heb hier geen klagen over.
Fritzbox - Goed
De Fritzbox hadden we hier met de bijgeleverde handleiding binnen 5 minuten incl. aankoppelen het internet aangesloten en een beveiligd draadloos netwerk aangelegd.
We zitten hier dagelijks met 4 computers via de Fritzbox op het internet (2 World of Warcraft spelers, torrents downloaden, gewoon surfen) zonder veel klachten. Met onze vorige draadloze router waren we gewent dat hij na een 'zware' belasting (zie hierboven) uitviel en hij soms zelfs regelmatig een reset (= aan en uitzetten door de stekker eruit te trekken) nodig had... Met deze router is dit verminderd naar een keer per maand dat hij om de een of andere reden uitvalt. Als hij uitvalt is het meestal voldoende om hem te resetten door op de knop te drukken. Heel soms werkt dat niet en is het nodig om het 'hardhandig' uit het stopcontact te halen en de stekker er na 2 min. weer in te doen. Hij vergeet de instellingen niet.
XS4all services - Uitstekend
XS4all verdient een pluim voor de duidelijkheid. De handleidingen, brieven en de website is het heel helder over hoe het moet gebeuren en hoe je dingen het beste kunt doen.
Ook kun je via de XS4all site een gratis McAfee downloaden voor de bescherming van je computer. Zelf heb ik het geïnstalleerd staan ondanks het feit dat het een stuk zwaarder is dan de concurrenten. Ik heb namelijk slechte ervaringen met andere anti-virus progs zoals AVG.
Uitval - Goed
Wat valt hierover te zeggen? Ik weet nog dat er in de herfst van 2008 het internet er in vrijwel het hele land eruit lag maar dat XS4all daar wel goed mee omging door er duidelijk mee te zijn en een vergoeding te bieden.
Ook zijn er incidenteel kleine storinkjes (eens per maand een uur of 3) waarvan ik niet weet of XS4all hier iets mee te maken heeft. Het netwerk in Tiel is nou niet dat je zegt 'joepie'.
Conclusie - Uitstekend
Voor mensen die de computerbasics begrijpen op Windows (zoals mijn moeder) is het heel gemakkelijk om alles aan de praat te krijgen. Wel zijn er soms storingen, maar dat is meestal niet hinderlijk en ze zijn duidelijk in de berichtgeving. Mijn complimenten voor XS4all!
Ik maak hier geen reclame voor XS4all maar wil gewoon even zeggen dat als je een solide provider zoekt, dan zit je bij XS4all best wel goed.
Kom van Telfort af, maar de snelheid van Xs4all valt tegen, bij Telfort had ik 11 Mb, bij Xs4all 8 Mb abonnement haal ik maar 6.5 Mb, dat had ik niet verwacht, ik had gerekend op 8 Mb.
Xs4all gebruikt andere apparatuur in de centrale dan telfort: KPN bitstream wel genoemt. Het is mij ook opgevallen dat xs4all via KPN stabieler is,dan xs4all only via KPN bitstream.Verder.Wat voor modem gebruik je en wat zijn de waardes uit je modem?Misschien reageert de apparatuur in de centrale en bij jou thuis toch anders dan de Telford verbinding die je eerst had.brommer1 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:13:
Kom van Telfort af, maar de snelheid van Xs4all valt tegen, bij Telfort had ik 11 Mb, bij Xs4all 8 Mb abonnement haal ik maar 6.5 Mb, dat had ik niet verwacht, ik had gerekend op 8 Mb.
Heb gewoon de Fritzbox met de nieuwste software, heb gebeld met de helpdesk, het antwoord was, je bent op een andere kaart aangesloten in de centrale dan bij Telfort, vind ik wel vreemd, heb een adsl 2 centrale.
De verbind is wel stabiel, dat was het ook bij Telfort en de telefoon is uitstekend, veel beter dan bij Telfort.
De verbind is wel stabiel, dat was het ook bij Telfort en de telefoon is uitstekend, veel beter dan bij Telfort.
[ Voor 11% gewijzigd door brommer1 op 03-05-2009 18:51 ]
Slechte telefoonverbinding is een instelling in de fritz.Weet ff niet zo snel wat het vinkje was wat aanmoet.Moet je even in het fritz forum opzoeken.Adsl 2 centrale zegt helemaal niets over wat jou nieuwe verbinding word.Het hangt er gewoon vanaf op welke poort je zit.Zo ie zo zit je nu op een andere dslam dan Telfort,dus dat kan je nieuwe snelheid ook beinvloeden.Maar laat eens wat waardes uit de fritz zien.Welke software staat er in de fritz?brommer1 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:32:
Heb gewoon de Fritzbox met de nieuwste software, heb gebeld met de helpdesk, het antwoord was, je bent op een andere kaart aangesloten in de centrale dan bij Telfort, vind ik wel vreemd, heb een adsl 2 centrale.
De verbind is wel stabiel, dat was het ook bij Telfort, maar te veel storingen en slechte telefoon verbinding.
Bedoelt U deze:
FRITZ!Box Connection DSL exchange
999 kBit/s 6485 kBit/s
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
[7day(s)23:15:09]
ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex A Broadcom
2.0 - H1 0
B5004244434D6291
00
00
Max. DSLAM data rate kBit/s 8000 1024
Min. DSLAM data rate kBit/s 1024 32
Attainable data rate kBit/s 6512 999
Current data rate kBit/s 6485 999
Latency fast fast
Bit swap on on
Seamless Rate Adaption off off
Impulse Noise Protection 0.0 0.0
L2 Power mode enabled - -
Signal-to-noise ratio dB 6 6
Line attenuation dB 20 9
Power cutback dB 0 0
FRITZ!Box Connection DSL exchange
999 kBit/s 6485 kBit/s
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
[7day(s)23:15:09]
ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex A Broadcom
2.0 - H1 0
B5004244434D6291
00
00
Latency fast fast
Bit swap on on
Seamless Rate Adaption off off
Impulse Noise Protection 0.0 0.0
L2 Power mode enabled - -
Signal-to-noise ratio dB 6 6
Line attenuation dB 20 9
Power cutback dB 0 0
[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 03-05-2009 18:51 ]
Er staat een 8 Mbit profiel in de centrale op een adsl2 kaart,alleen komt er bij jou niet meer dan 6485 Kb aan
Dit zijn mijn waardes in de Fritz:
Attainable data rate kBit/s 10984 1071
Current data rate kBit/s 7996 1023
Signal-to-noise ratio dB 12 8
Line attenuation dB 31 17
Power cutback dB 0 0
Ik zit met een iets kleiner profiel en verder weg van de centrale toch met een hogere snelheid.Jou modem traint lager in.Je dsl verbinding is al 8 dagen aan 1 stuk online. Gebruik je de bijgeleverde kabel,of heb je zelf kabel geknepen?En wat voor firmware staat er in het modem.Ik heb de laatste erin staan en is:58.04.67
Er staat een 8 Mbit profiel in de centrale op een adsl2 kaart,alleen komt er bij jou niet meer dan 6485 Kb aan
Dit zijn mijn waardes in de Fritz:
Attainable data rate kBit/s 10984 1071
Signal-to-noise ratio dB 12 8
Line attenuation dB 31 17
Power cutback dB 0 0
Ik zit met een iets kleiner profiel en verder weg van de centrale toch met een hogere snelheid.Jou modem traint lager in.Je dsl verbinding is al 8 dagen aan 1 stuk online. Gebruik je de bijgeleverde kabel,of heb je zelf kabel geknepen?En wat voor firmware staat er in het modem.Ik heb de laatste erin staan en is:58.04.67
Heb de laatste software, en de zelfde kabels als bij Telfort.
Ik heb niks veranderd nog steeds de zelfde kabels heb alleen de modem om gewisseld.
Waarom haalde ik vroeger bij Telfort wel 11mbit met een 20mbit abonnement en bij Xs4all met 8mbit abonnement nog maar 6.5 mbit?
Vind het maar raar. Volgens mij ligt het aan de centrale, dat ik niet de goed ben aangesloten.
Ga morgen maar weer eens bellen met Xs4all(Sales) niet met de helpdeks-die geeft steeds de zelfde antwoord.
Postcode 2253 Voorschoten
Ik heb niks veranderd nog steeds de zelfde kabels heb alleen de modem om gewisseld.
Waarom haalde ik vroeger bij Telfort wel 11mbit met een 20mbit abonnement en bij Xs4all met 8mbit abonnement nog maar 6.5 mbit?
Vind het maar raar. Volgens mij ligt het aan de centrale, dat ik niet de goed ben aangesloten.
Ga morgen maar weer eens bellen met Xs4all(Sales) niet met de helpdeks-die geeft steeds de zelfde antwoord.
[ Voor 32% gewijzigd door brommer1 op 04-05-2009 01:46 ]
In de newsgroup xs4all.adsl kan je hier meer informatie over vinden.Groentenman schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:58:
Ik heb problemen met mijn FritzBox. Met de laatste firmware versie .67 restart mijn modem wanneer ik voluit download (1.44 mb/s) via Newsleecher. Het lijkt erop alsof hij het niet trekt. Hebben meer mensen hier last van?
"I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers." — ikkenai
Heb ik je hierboven allemaal uitgelegtbrommer1 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 01:08:
Heb de laatste software, en de zelfde kabels als bij Telfort.
Trek de stekker van je modem eens `smorgens vroeg eruit en doe hem een minuut later er weer in.Misschien traint je modem dan hoger in dan 6,5 Mbit.Anders kan je die 6,5 Mbit zien als het maximale wat je uit je lijn kan halen.Ze hebben tenslotte in de centrale jou profiel op 8 Mbit gezet.
[ Voor 18% gewijzigd door vincedd op 04-05-2009 19:04 ]
De fout is waarschijlijk ontdekt waarom ik de snelheid niet haal met Only 8Mbit abonnement.
Had deze vraag ook vandaag gesteld in de newsgroup van Xs4all,
Wat blijkt:
In mijn modem staat bij DSL Information: Overview:
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
[18:16:35]
ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex A
Volgens de newsgroup met er staan:
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
[18:03:52]
ADSL 2+ (ITU G.992.5)
Volgens xs4all is de modem waarschijnlijk defect, wordt nu een nieuwe modem opgestuurd(3 weken oud).
Had deze vraag ook vandaag gesteld in de newsgroup van Xs4all,
Wat blijkt:
In mijn modem staat bij DSL Information: Overview:
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
[18:16:35]
Volgens de newsgroup met er staan:
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
ADSL 2+ (ITU G.992.5)
Volgens xs4all is de modem waarschijnlijk defect, wordt nu een nieuwe modem opgestuurd(3 weken oud).
Ik zit zelf in almere buiten.Heb daar ook een 8 Mbit verbinding.Deze is ook:ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex A
Het maakt geen drol uit welke verbinding je hebt.Ik heb zelfs een adsl1 verbinding gehad hierna toe met xs4all,geen verschil.Je profiel staat op 8 Mbit in de centrale ingesteld.Hij zou als ie adsl2+ ingesteld is ,misschien iets hoger intrainen.Vind het wel knap dat je modem stuk kan zijn.Dan draai ik zeker al een half jaar supergoed op een defect modem,en als ik mijn speedtouch 780 eraan hang,heb ik dezelfde verbinding adsl2,met dezelfde snelheid.Hoever staat je modem van het isra af?en heb je de bijgeleverde kabel van de Fritzbox gebruikt?
Ik blijf erbij dat je er echt niet meer uitgaat halen.Je zit op een andere dslam aangesloten dan dat je eerst bij Telfort zat.Dit is KPN bitstream,das een totaal ander netwerk dan KPN adsl.Andere apparatuur in de centrale dan telfort,dat kan gevoeliger zijn,waardoor je modem lager intraint.Misschien heb je nu meer last van de overspraak van andere dsl lijnen die ook meelopen naar de straatverdeler.Trek morgenochtend om half 6 eens de spanning van je modem en kijk eens hoe ie dan intraint.(dit is namelijk het rustigste moment op het internet in Nederland)
Het maakt geen drol uit welke verbinding je hebt.Ik heb zelfs een adsl1 verbinding gehad hierna toe met xs4all,geen verschil.Je profiel staat op 8 Mbit in de centrale ingesteld.Hij zou als ie adsl2+ ingesteld is ,misschien iets hoger intrainen.Vind het wel knap dat je modem stuk kan zijn.Dan draai ik zeker al een half jaar supergoed op een defect modem,en als ik mijn speedtouch 780 eraan hang,heb ik dezelfde verbinding adsl2,met dezelfde snelheid.Hoever staat je modem van het isra af?en heb je de bijgeleverde kabel van de Fritzbox gebruikt?
Ik blijf erbij dat je er echt niet meer uitgaat halen.Je zit op een andere dslam aangesloten dan dat je eerst bij Telfort zat.Dit is KPN bitstream,das een totaal ander netwerk dan KPN adsl.Andere apparatuur in de centrale dan telfort,dat kan gevoeliger zijn,waardoor je modem lager intraint.Misschien heb je nu meer last van de overspraak van andere dsl lijnen die ook meelopen naar de straatverdeler.Trek morgenochtend om half 6 eens de spanning van je modem en kijk eens hoe ie dan intraint.(dit is namelijk het rustigste moment op het internet in Nederland)
[ Voor 29% gewijzigd door vincedd op 04-05-2009 20:22 ]
Ben hier (Almere Buiten) een ruim half jaar geleden terug gezet van een 20Mbit profiel abonnement naar een 8Mbit omdat de 20Mbit met geen mogelijkheid stabiel te krijgen was.
Heb een aantal maanden stabiel 14+Mbit gehaald met het 20Mbit abonnement en dat was van de ene op de andere dag over en ik werd geconfronteerd met tig disconnects per dag.
Ook een 12Mbit profiel mocht niet baten, de aangeboden 10Mbit heb ik afgewezen omdat dit te dicht in de buurt kwam van het 8Mbit abonnement wat ik vervolgens genomen heb.
Sinds ik nu een 8Mbit abonnement heb is de hele boel volkomen stabiel.
Uit mijn modem :
DSL enabled
[91day(s)00:04:10]
Volgens jouw informatie zou mijn modem dus ook defect moeten zijn ?
Heb een aantal maanden stabiel 14+Mbit gehaald met het 20Mbit abonnement en dat was van de ene op de andere dag over en ik werd geconfronteerd met tig disconnects per dag.
Ook een 12Mbit profiel mocht niet baten, de aangeboden 10Mbit heb ik afgewezen omdat dit te dicht in de buurt kwam van het 8Mbit abonnement wat ik vervolgens genomen heb.
Uit mijn modem :
DSL enabled
Wat voor modem heb je?ook een fritz 7170?Ik namelijk wel en ik kan niet geloven wat brommer1 zegt.Ik draai volgens de mensen die hij via xs4all nieuwsgroepen heeft gesproken al ruim 7 maanden met een kapot modem wat bij mij gewoon 100% functioneerd met de dezelfde modificaties die jij hierboven zet,ninjazx9r98 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:39:
Ben hier (Almere Buiten) een ruim half jaar geleden terug gezet van een 20Mbit profiel abonnement naar een 8Mbit omdat de 20Mbit met geen mogelijkheid stabiel te krijgen was.
Uit mijn modem :
DSL enabled
[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 04-05-2009 22:11 ]
Het probleem is dat de helpdesk zei dat ik ADSL2+ heb en in het display
staat ADSL2 bij mij, volgens hun moet ik ook 8Mbit kunnen halen, we zullen
wel zien wat de nieuwe modem gaat doen, Xs4all heeft gevraagd hun te bellen,
zodat ze mee kunnen kijken of alles goed gaat met de instellingen en de
nieuwste software.
Dit schreef iemand in het forum:
Op onderstaande link[1] schreef iemand dat kpn voor 8mbit abonnementen
> zelf een 12mbit adsl2+ op de lijn zet (als je centrale adsl2+ is). Ik
> weet niet of dat waarheid is, maar als het waar is, haal je bij kpn
> vermoedelijk meer snelheid dan met het 8mbit abonnment dat je nu hebt,
> mits het probleem niet aan je bekabeling/modem in huis ligt.
Maar is het wel waar wat daar staat?
XS4ALL beweert dat 8 Mbit/s over een ADSL2 geleverd wordt omdat KPN niet
bereid is het over een ADSL2+ te leveren.
En nou staat daar ineens dat ze dat wel doen en zelfs nog extra snelheid
incalculeren voor het ATM verlies???
Dat zou de eerste keer zijn dat dat bij ADSL gebeurt. Je krijgt daar tot
nu toe altijd ATM snelheden voorgeschoteld in advertenties.
Kortom, wie bevestigt dat het waar is wat er in die tweakers posting staat,
en zo ja wanneer gaan de XS4ALL lijnen daar aan aangepast worden?
Toen schreef iemand:
ik heb XS4ALL only met:
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
ADSL 2+ (ITU G.992.5) Annex A
staat ADSL2 bij mij, volgens hun moet ik ook 8Mbit kunnen halen, we zullen
wel zien wat de nieuwe modem gaat doen, Xs4all heeft gevraagd hun te bellen,
zodat ze mee kunnen kijken of alles goed gaat met de instellingen en de
nieuwste software.
Dit schreef iemand in het forum:
Op onderstaande link[1] schreef iemand dat kpn voor 8mbit abonnementen
> zelf een 12mbit adsl2+ op de lijn zet (als je centrale adsl2+ is). Ik
> weet niet of dat waarheid is, maar als het waar is, haal je bij kpn
> vermoedelijk meer snelheid dan met het 8mbit abonnment dat je nu hebt,
> mits het probleem niet aan je bekabeling/modem in huis ligt.
Maar is het wel waar wat daar staat?
XS4ALL beweert dat 8 Mbit/s over een ADSL2 geleverd wordt omdat KPN niet
bereid is het over een ADSL2+ te leveren.
En nou staat daar ineens dat ze dat wel doen en zelfs nog extra snelheid
incalculeren voor het ATM verlies???
Dat zou de eerste keer zijn dat dat bij ADSL gebeurt. Je krijgt daar tot
nu toe altijd ATM snelheden voorgeschoteld in advertenties.
Kortom, wie bevestigt dat het waar is wat er in die tweakers posting staat,
en zo ja wanneer gaan de XS4ALL lijnen daar aan aangepast worden?
Toen schreef iemand:
ik heb XS4ALL only met:
DSL version
1.35.61.10 DSL enabled
ADSL 2+ (ITU G.992.5) Annex A
Je hebt geen KPN adsl lijn,maar xs4all only draait over een KPN bitstream lijn,dat is heel anders wat jij hierboven neerzet.
In de centrale kan er wel helemaal geen adsl2+ apparatuur staan, of alle poorten zitten vol.Dat is ook niet nodig,want jij kan het gewoon met adsl1 of 2 af.
Je profiel staat op 8 Mbit ingesteld,dat kon ik aan de waardes van je modem zien.
Bij mij thuis in me modem staat ook adsl2 als profiel met ingestelde waarde 8000/1024.Ik hou alleen op het einde meer over.Volgens mijn modem kan ik ook max. 10 Mbit halen.
Dit is wat ik maximaal kan halen uit me dsl lijn: Attainable data rate kBit/s 10984 1071
En dit is wat ik thuis krijg: Current data rate kBit/s 7996 1023
Dit is wat jij maximaal uit je dsl lijn kan halen: Attainable data rate kBit/s 6512 999
dit is wat jij overhoud thuis: Current data rate kBit/s 6485 999
Dat modem en de dslam rekenen gewoon uit wat maximaal mogelijk is op je lijn.
Er zit geen rek meer in voor je,ook niet met een nieuw modem,ook niet op adsl 2+
Heb je je modem wel juist aangesloten?dus niet meters kabel tussen je isra(waar je telefoonlijn binnenkomt) en modem.Daar heb ik nog steeds geen antwoord op terug gehad.
In de centrale kan er wel helemaal geen adsl2+ apparatuur staan, of alle poorten zitten vol.Dat is ook niet nodig,want jij kan het gewoon met adsl1 of 2 af.
Je profiel staat op 8 Mbit ingesteld,dat kon ik aan de waardes van je modem zien.
Bij mij thuis in me modem staat ook adsl2 als profiel met ingestelde waarde 8000/1024.Ik hou alleen op het einde meer over.Volgens mijn modem kan ik ook max. 10 Mbit halen.
Dit is wat ik maximaal kan halen uit me dsl lijn: Attainable data rate kBit/s 10984 1071
En dit is wat ik thuis krijg: Current data rate kBit/s 7996 1023
Dit is wat jij maximaal uit je dsl lijn kan halen: Attainable data rate kBit/s 6512 999
dit is wat jij overhoud thuis: Current data rate kBit/s 6485 999
Dat modem en de dslam rekenen gewoon uit wat maximaal mogelijk is op je lijn.
Er zit geen rek meer in voor je,ook niet met een nieuw modem,ook niet op adsl 2+
Heb je je modem wel juist aangesloten?dus niet meters kabel tussen je isra(waar je telefoonlijn binnenkomt) en modem.Daar heb ik nog steeds geen antwoord op terug gehad.
[ Voor 39% gewijzigd door vincedd op 04-05-2009 23:04 ]
Alles is hier aan gelegd door de KPN( die zij toen al dat ik 8Mbit kan halen), toen ik 3 weken geleden van Telfort kwam heb ik alleen de modem om gewisseld.
Op de dag toen ik het Xs4all signaal kreeg, had ik bij Telfort de zelfde dag nog 11Mbit snelheid. toen ik na 2 uur weer signaal had en de modem omgewisseld had was de snelheid direct al 6.4 Mbit bij Xs4all.
Vandaag ben ik ook gebeld door een callcentrum die vroeg in opdracht van Xs4all of ik tevreden was met de oplevering, ik zij nee en of er klachten waren, ik zij ja en ze vroegen of ze terug moesten bellen heb ik ja gezegd.
Als ik Only 8Mbit aanvraag ga ik wel vanuit dat ik dat ook geleverd wordt en niet 6.4 Mbit.
Op de dag toen ik het Xs4all signaal kreeg, had ik bij Telfort de zelfde dag nog 11Mbit snelheid. toen ik na 2 uur weer signaal had en de modem omgewisseld had was de snelheid direct al 6.4 Mbit bij Xs4all.
Vandaag ben ik ook gebeld door een callcentrum die vroeg in opdracht van Xs4all of ik tevreden was met de oplevering, ik zij nee en of er klachten waren, ik zij ja en ze vroegen of ze terug moesten bellen heb ik ja gezegd.
Als ik Only 8Mbit aanvraag ga ik wel vanuit dat ik dat ook geleverd wordt en niet 6.4 Mbit.
[ Voor 10% gewijzigd door brommer1 op 04-05-2009 23:21 ]
Bij mijn zus thuis heeft kpn ook haar dsl aangelegt.Steeds problemen met uitval van het internet als er gebeld werd.Bleek dus gewoon nog een telefoon voor de splitter te zitten en het modem stond ipv naast het isra,boven op de slaapkamer( 12 meter vanaf het israpunt),omdat meneer het makkelijker vond(hoefde ie geen cat 5 kabel te leggen).Heb dus de hele boel maar opnieuw aangesloten.En probleem van uitval was weg.brommer1 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:12:
Alles is hier aan gelegd door de KPN, toen ik 3 weken geleden van Telfort kwam heb ik alleen de modem om gewisseld.
Moraal van dit verhaal,KPN prutst ook aan,controleer alles volgens de gebruiksaanwijzing die xs4all heeft meegeleverd(dat gele boekje dus).Sluit dingen uit.Gebruik de bijgeleverde kabel en dat adaptortje.Alleen met een modem wissel kom je er soms niet.Ik kom te vaak bij dit soort klanten over de vloer die dit soort problemen hebben.
Xs4all heeft gewoon geleverd waar jij om vroeg: 8 Mbit.Dat het of bij jou thuis niet goed zit,of in de lijn kunnen zij niets aan doen.
[ Voor 5% gewijzigd door vincedd op 04-05-2009 23:24 ]
Ik ben een leek op dat gebied, op een blauwe maandag een abonnement met BBned netwerk gehad met 6Mbit, die haalde maar max. 4Mbit, toen is de KPN/BBned geweest en heeft alles toen door gemeten en zijden toen alles is goed en je kan met KPN lijn max.11Mbit halen en met een Bbned netwerk max. 4Mbit dat was 2 jaar geleden.
De KPN heeft hier in 2000 alles aangelegd, ik was toen een van de eerste in Voorschoten met ADSL van Xs4all.
Er zit op de muur een zwart kastje van de PTT Alcatel-1000ADSL LP(onder de tafel waar de modem opstaat) daar komt de kabel binnen van de isra en daar vanuit gaat een kabel naar de modem.
Bij Telfort had ik een stabiele verbinding, bij Xs4all dito.
De KPN heeft hier in 2000 alles aangelegd, ik was toen een van de eerste in Voorschoten met ADSL van Xs4all.
Er zit op de muur een zwart kastje van de PTT Alcatel-1000ADSL LP(onder de tafel waar de modem opstaat) daar komt de kabel binnen van de isra en daar vanuit gaat een kabel naar de modem.
Bij Telfort had ik een stabiele verbinding, bij Xs4all dito.
Je haalt altijd, bij welke provider dan ook, maximaal zo'n 80% van de opgegeven snelheid. 80% van 8Mbit = 6,4Mbit. (Of: 8Mbit = 1MB/s. 80% daarvan is dus 800KB/s.) Dat zit 'm gewoon in de kwaliteit van de kabel en de afstand van je huis tot de centrale. Zie ook hier voor de gemiddelde snelheden. Staat overigens netjes vermeld op de website van xs4all.brommer1 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:12:
Yep, de gegevens die ik liet zien komen uit een Fritz 7170.vincedd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:10:
[...]
Wat voor modem heb je?ook een fritz 7170?Ik namelijk wel en ik kan niet geloven wat brommer1 zegt.Ik draai volgens de mensen die hij via xs4all nieuwsgroepen heeft gesproken al ruim 7 maanden met een kapot modem wat bij mij gewoon 100% functioneerd met de dezelfde modificaties die jij hierboven zet,
Deze Fritz heb ik gekregen ter vervanging van een Thomson die ik had staan omdat men destijds het idee had dat de Thomson aan het overlijden was. (plotselinge reboots ed)
De Fritz had ik ook al in gebruik toen de lijn nog klapperde en ik weet 100% zeker dat ik een ADSL 2+ profiel had en dat dit terug gegaan is naar een ADSL 2 profiel toen m'n abonnement werd terug gezet naar 8Mbit.
Anoniem: 110753
Hallo,
Ik ben al jaren lid van XS4ALL, maar gezien ik binnenkort zelf voor mijn internetaansluiting moet gaan betalen, heb ik even goed ons abonnement onder de loep genomen.
Wij hebben een KPN+XS4ALL Basic abonnement, maar hebben nog nooit de snelheden die daarbij horen behaald. Gezien wij vrij ver van een telefooncentrale afwonen, klopt het wel dat onze snelheid nooit optimaal is geweest. Daarbij komt ook nog dat wij vrij veel apparaten in huis hebben. Gemiddeld haal ik een snelheid van rond de 380 kb/s.
Nu ben ik me heel bewust van het feit dat wij al jaren eigenlijk te veel betalen, gezien wij nooit van de snelheden van basic gebruik hebben kunnen maken. Nu heb ik de helpdesk hiervoor opgebeld en zij gaven mij het advies om een XS4ALL Only - Start te nemen. Deze heeft 4Mbit, wat dus max op 500kb/s uitkomt.
Nu vraag ik mij af of:
* XS4ALL only wel een goed idee is, gezien de veelal negatieve reacties in dit topic
* Of onze snelheid niet naar ratio naar beneden gaat, of dat we waarschijnlijk dezelfde snelheid houden
* Overige adviezen die op basis van ervaring kunnen worden gegeven.
Ik ben al jaren lid van XS4ALL, maar gezien ik binnenkort zelf voor mijn internetaansluiting moet gaan betalen, heb ik even goed ons abonnement onder de loep genomen.
Wij hebben een KPN+XS4ALL Basic abonnement, maar hebben nog nooit de snelheden die daarbij horen behaald. Gezien wij vrij ver van een telefooncentrale afwonen, klopt het wel dat onze snelheid nooit optimaal is geweest. Daarbij komt ook nog dat wij vrij veel apparaten in huis hebben. Gemiddeld haal ik een snelheid van rond de 380 kb/s.
Nu ben ik me heel bewust van het feit dat wij al jaren eigenlijk te veel betalen, gezien wij nooit van de snelheden van basic gebruik hebben kunnen maken. Nu heb ik de helpdesk hiervoor opgebeld en zij gaven mij het advies om een XS4ALL Only - Start te nemen. Deze heeft 4Mbit, wat dus max op 500kb/s uitkomt.
Nu vraag ik mij af of:
* XS4ALL only wel een goed idee is, gezien de veelal negatieve reacties in dit topic
* Of onze snelheid niet naar ratio naar beneden gaat, of dat we waarschijnlijk dezelfde snelheid houden
Ik heb in mijn Speedtouch 780 nu firmware 6.2.17.5 die standaard in het modem zat. Er is firmware beschikbaar op de website met firmware 6.2.29.2. Is het aan te raden de firmware te veranderen? Hebben mensen deze update ook gedaan en verbeteringen gemerkt? Sneller, stabieler?
Is er een optie in de FritZ box om de mogelijkheid uit te zetten dat iemand je kan pingen ?
Ik vermoed dat iemand mij in-game probeert te pingne om me te laten laggen.
Dit speelt al heel lang en ligt niet aan mijn hardware of aan de hardware van de servers.
Normaal heb ik een ping van 20 en soms zonder enige reden springt ie naar 120 of hoger houd dat een tijdje aan en valt weer terug naar 20 en dan een paar minuten later gebeurt het feest weer opnieuw.....
Iemand een idee ? Verder werkt xs4all perfekt !
Dit speelt al heel lang en ligt niet aan mijn hardware of aan de hardware van de servers.
Normaal heb ik een ping van 20 en soms zonder enige reden springt ie naar 120 of hoger houd dat een tijdje aan en valt weer terug naar 20 en dan een paar minuten later gebeurt het feest weer opnieuw.....
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Als ik uit eigen ervaring spreek dan ben ik altijd tevreden geweest over XS4ALL. Het is niet de meest goedkope dienst, ook niet de snelste, maar qua service wel een van de beste. Althans, zo heb ik het ervaren.Anoniem: 110753 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:46:
Nu heb ik de helpdesk hiervoor opgebeld en zij gaven mij het advies om een XS4ALL Only - Start te nemen. Deze heeft 4Mbit, wat dus max op 500kb/s uitkomt.
Nu vraag ik mij af of:
Ben wel bang dat je snelheid er waarschijnlijk op achteruit gaat. Als ik hier kijk, hebben jullie nu een 6Mbit abo lopen. Als je naar 4Mbit gaat lijkt het me vanzelfsprekend dat het langzamer wordt.
Als je ver af van de centrale woont, zul je nooit de beloofde snelheid halen. Welk abo je ook neemt, je snelheid zal altijd lager worden door de lange kabel die er nu ligt. Voorbeeld, haal je nu 50% van je abo snelheid, dan ga je dat straks ook doen. Heb je nu 4Mbit, dan haal je nu 2Mbit in feite... en neem je straks 8Mbit dan haal je straks 4Mbit. Even simpel gezegd.
die 50% geldt niet helemaal.ExPlanE schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:32:
[...]
Als ik uit eigen ervaring spreek dan ben ik altijd tevreden geweest over XS4ALL. Het is niet de meest goedkope dienst, ook niet de snelste, maar qua service wel een van de beste. Althans, zo heb ik het ervaren.
Ben wel bang dat je snelheid er waarschijnlijk op achteruit gaat. Als ik hier kijk, hebben jullie nu een 6Mbit abo lopen. Als je naar 4Mbit gaat lijkt het me vanzelfsprekend dat het langzamer wordt.
Als je ver af van de centrale woont, zul je nooit de beloofde snelheid halen. Welk abo je ook neemt, je snelheid zal altijd lager worden door de lange kabel die er nu ligt. Voorbeeld, haal je nu 50% van je abo snelheid, dan ga je dat straks ook doen. Heb je nu 4Mbit, dan haal je nu 2Mbit in feite... en neem je straks 8Mbit dan haal je straks 4Mbit. Even simpel gezegd.
Zo kunnen ook de kabels te lang/rot zijn, waardoor je bijv. nu al max intraint op 4Mbit.
Ik zou dat eerst eens uitzoeken, voordat je veranderd!
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Voor iedereen die XS4all wil dumpen:
Voor bestaande abonnees (voor 1 mei 2009) veranderen de algemene voorwaarden per 1 juni. Als je het niet eens mee bent, kun je tot 1 juni as opzeggen. Voor de zekerheid KS gebeld. Bij opzegging wordt het abonnement ook per 1 juni beëindigd.
PS Nieuwe klanten per 1 mei hebben nu al de nieuwe voorwaarden.
Voor bestaande abonnees (voor 1 mei 2009) veranderen de algemene voorwaarden per 1 juni. Als je het niet eens mee bent, kun je tot 1 juni as opzeggen. Voor de zekerheid KS gebeld. Bij opzegging wordt het abonnement ook per 1 juni beëindigd.
[ Voor 7% gewijzigd door zx9r_mario op 05-05-2009 17:04 ]
Wat ik vreemd vind van Only ADSL Lite 8Mbit, toen ik vroeger KPN-Direct ADSL Basic 6Mbit had; haalde ik de zelfde snelheid 6.4Mbit.
Volgens mij is het gewoon een 6Mbit abonnement.
[ Voor 7% gewijzigd door brommer1 op 05-05-2009 15:38 ]
Nee hoor. Ik ben van XS4ALL via KPN Basic (6 Mbps) naar XS4ALL Only Lite (8 Mbps) gegaan en de snelheid in wel degelijk omhoog gegaan. Bij het downloaden van Newszilla had ik voorheen rond de 600 KB/s, nu tussen de 780 en 800 KB/s.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dat is een ander netwerk met andere apparatuur.Je kan geen appels met peren vergelijken.Sloop eerst eens die oude splitter ertussen uit die je nu hebt zitten,en gebruik eens de bijgeleverde spullen die in de doos van het modem zitten.Kijk dan wat voor snelheid je dan haalt.De bottleneck zit volgens mij grotendeels bij jou thuis.En anders laat je een monteur komen om het door te meten.Wat heb je zelf al gedaan thuis om het probleem op te lossen?splitter ,bekabeling vervangen?of alleen maar domweg je modem vervangen door de fritzbox?Ik kan niet uit jou reacties opmaken dat je er nou zelf erg veel moeite voor hebt gedaan.brommer1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:29:
Wat ik vreemd vind van Only ADSL Lite 8Mbit, toen ik vroeger KPN-Direct ADSL Basic 6Mbit had; haalde ik de zelfde snelheid 6.4Mbit.
[ Voor 17% gewijzigd door vincedd op 05-05-2009 16:24 ]
Dat gaat niet, de isra kabel gaat rechtstreeks naar het zwarte kastje van de PTT Alcatel-1000ADSL LP(onder de tafel waar de modem opstaat) aan de muur, daarvan uit gaat de kabel rechtstreeks de modem in.
Die 50% was slechts ter illustratie overigens. Verder geen betekenis.Robinski schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:48:
[...]
die 50% geldt niet helemaal.
Zo kunnen ook de kabels te lang/rot zijn, waardoor je bijv. nu al max intraint op 4Mbit.
Ik zou dat eerst eens uitzoeken, voordat je veranderd!
Je bedoeld dat de kabels sowieso niet meer data kunnen hebben dan die 4Mbit? Dus dat je met alles hoger dan 4Mbit niks kunt in feite? Lijkt me wel het uitzoeken waard dan. Voordat je een duur abo koopt en vervolgens de snelheid haalt die je ook met een goedkoper abo kunt halen...
Wat wel zo is, is dat naarmate je verder van de centrale zit je snelheid met een bepaald percentage (hangt natuurlijk ook af van de kabelkwaliteit) afneemt. In dat geval leidt een hogere abo snelheid wel tot sneller internet, alleen haal je nooit het maximale eruit.
Dat gaat wel,even het klepje aan de onderkant losmaken.stekkertje loshalen en op de nieuwe splitter aansluiten.brommer1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:25:
Dat gaat niet, de isra kabel gaat rechtstreeks naar het zwarte kastje van de PTT Alcatel-1000ADSL LP(onder de tafel waar de modem opstaat) aan de muur, daarvan uit gaat de kabel rechtstreeks de modem in.
Heb ik gedaan, stekkertje los gemaakt in de splitter gestopt, de dikke kabel in de splitter gestopt met een tussenkoppeling(anders gaat de dikke kabel er niet in), het zelfde resultaat 6.5Mbit.vincedd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:28:
[...]
Dat gaat wel,even het klepje aan de onderkant losmaken.stekkertje loshalen en op de nieuwe splitter aansluiten.
Andere vraag, wat haal ik met een 20Mbit abonnement?
[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 05-05-2009 16:54 ]
Dezelfde snelheid.brommer1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:52:
[...]
Heb ik gedaan, stekkertje los gemaakt in de splitter gestopt, de dikke kabel in de splitter gestopt met een tussenkoppeling(anders gaat de dikke kabel er niet in), het zelfde resultaat 6.5Mbit.
Andere vraag, wat haal ik met een 20Mbit abonnement?
Goed, of het nu een xs4all probleem is of een speedtouch probleem, ik heb geen idee meer.
Ik had bij de vorige modem verleng actie nog een 780 gescoord, terwijl ik er al 1 had (Nadat mijn 510 was overleden), en alle 2 crashen ze als er ook maar een beetje internet verkeer overheen gaat.
Eerst dacht ik dat het gewoon een probleem van mijn normale modem was, die andere modem heeft het nu ook constant. Toevallig
hebben ze wel dezelfde firmware versie, de "nieuwste".
En dan lijkt de modem momenteel wel weer werkend te zijn, maar komt totaal niet meer online. Toevallige storing of dood moet nog blijken uit nadere inspectie, maar dat komt later wel.
Fritzbox maar aangevraagd met verlenging, hopen dat het wat oplost.
Ik had bij de vorige modem verleng actie nog een 780 gescoord, terwijl ik er al 1 had (Nadat mijn 510 was overleden), en alle 2 crashen ze als er ook maar een beetje internet verkeer overheen gaat.
Eerst dacht ik dat het gewoon een probleem van mijn normale modem was, die andere modem heeft het nu ook constant. Toevallig
En dan lijkt de modem momenteel wel weer werkend te zijn, maar komt totaal niet meer online. Toevallige storing of dood moet nog blijken uit nadere inspectie, maar dat komt later wel.
Fritzbox maar aangevraagd met verlenging, hopen dat het wat oplost.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dan moet je wel idioot hard vaak veel pingen. En of je ICMP ping-reply nou uitzet of niet, die pings komen toch hoe dan ook bij jou aan, dus reply uitzetten helpt dan niks volgens mij. Kan me in elk geval niet voorstellen dat dat jouw probleem veroorzaakt.salutem schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:05:
Is er een optie in de FritZ box om de mogelijkheid uit te zetten dat iemand je kan pingen ?
Hier overigens mijn fritz waarden:
Attainable data rate kBit/s 10000 1167
DSL enabled
[11day(s)01:12:20]
Firmware version 58.04.67
We zijn in onze familie nu allemaal naar Fritzen aan het gaan, maar de 780 heeft wel altijd goed gewerkt bij iedereen, met de xs4all firmware. (Hele familie zit bij XS4ALL, lekker gratis bellen
[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 06-05-2009 21:39 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Naar aanleiding van het bericht dat XS4All nu ook IPv6 native ondesteund ben ik van plan om over te stappen. Ik kan alleen op de website van XS4All behalve het nieuwsbericht verder niets terugvinden hierover.
Weet iemand of dit voor alle nieuwe abonnementen geldt?
Weet iemand of dit voor alle nieuwe abonnementen geldt?
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Vandaag mijn Fritzbox 7170 weer eens uit de kast gehaald omdat de laatste firmware de mogelijkheid bied om USB schijven te delen in je netwerk. Helaas helaas alleen ondersteuning voor FAT en FAT32. Heb de Fritzbox nog even aan laten staan om te zien welke snelheid hij bood t.o.v. mijn Speedtouch 716. De ST blijft koploper in snelheid. Zelfs al laat je de Fritzbox een tijdje trainen, dan nog is de ST sneller. Zijn er nog andere mensen met die ervaring? Mijn abbo is XS4ALL Only Basic.
Overigens verwacht ik eind dit jaar over te stappen op Ziggo aangezien die snelheden gaan bieden waar ADLS zwaar bij achter blijft. Hoe gaat XS4ALL reageren op het snelheidsverschil tussen ADSL en kabel?
Overigens verwacht ik eind dit jaar over te stappen op Ziggo aangezien die snelheden gaan bieden waar ADLS zwaar bij achter blijft. Hoe gaat XS4ALL reageren op het snelheidsverschil tussen ADSL en kabel?
Het enige dat XS4ALL kan doen is de tarieven verlagen. Snelheidsverhoging zit er IMHO niet in omdat dit bepaald wordt door de beperkingen van het laatste stukje netwerk naar de gebruiker. Coax heeft nu eenmaal veel meer bandbreedte dan twisted pair telefoondraad.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik zit op dit moment ook zwaar te dubben of ik gebruik zal maken van de mogelijkheid om mijn abonnement per 1 juni op te zeggen. XS4all levert bij mij nu 8MBit en bij overstap levert dat nu een 10MBit verbinding voor een paar euro minde op, maar dat wordt verhoogd naar 20 MBit (zou door een prijsverlaging van XS4all nog te halen zijn) en volgend jaar naar 30MBit (ligt al boven de ADSL specs).Hotzenwalder schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:02:
Zoals altijd, het gras is groener aan de overkant en je merkt kwaliteit pas op het moment dat je naar een butt-service overstapt, maar er lijken nog maar weinig voordelen te zijn om bij XS4all te blijven.
Newsserver: tja, ik gebruik tweaknews veel beter en wel serieus genomen, terwijl newszilla alleen maar een uit de hand gelopen hobby-project blijft.
Anti-virus: mja, ik gebruik liever Kaspersky dan McAfee
Anti-spam op en grootte van mailboxen: ik gebruik nu een paar jaar primair mijn Gmail (laat ook daar naartoe forwarden vanuit mijn XS4all box), dus ondertussen redelijk vrij van een provider.
Anderen met hetzelfde dilemma zitten, of hebben jullie nog andere aspecten die ik mee zou moeten nemen in de afweging?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Zelfde dilemma hierArmada schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:07:
[...]
Anderen met hetzelfde dilemma zitten, of hebben jullie nog andere aspecten die ik mee zou moeten nemen in de afweging?
Anoniem: 79553
Ik heb ook XS4All-Only.
Het is een mooi idee dat VOIP, maar in de praktijk scheelt het me geen reet op mijn telefoonkosten.
Ongeveer de helft (als het niet meer is) van de vaste telefoontjes die ik via mijn XS4All-VOIP probeer te plegen, eindigt in een door een debiel ingesproken en verknipt allelijnen vandepersoon die uprobeert tebereiken zijnbezet probeertuhet laternogeens.
Serieus, los van dat ik het totaal onacceptabel vind dat de meeste telefoontjes op deze onzinnige manier afketsen met een foutmelding die gewoon onjuist is:
- Welke gek heeft dat zo opgezet, die achterlijke foutmelding met die Duitse vrouwenstem?
- Hoe kan het dat dat gewoon al meer dan een jaar zo blijft? Zegt niemand er wat van, of kan XS4All dat niet schelen?
..Maar al met al, elke keer dat ik dus geen contact kan krijgen via mijn vaste lijn, moet ik bellen met mijn mobiele, dus extra veel meer betalen. Tel uit je verlies.
(dan blijken allelijnen dushelemaalniet bezettezijn)
En dan denk ik nog geeneens aan alle keren dat ik waarschijnlijk gebeld ben, en niet bereikt kon worden op m'n vaste lijn dankzij dit kutsysteem.
Al met al ben ik zeer ontevreden over hoe het gaat met XS4All VOIP. Vooral omdat het nu al zo lang misgaat.
Ik denk er sterk over om weer terug te gaan naar een ouderwets verbindingsgeschakeld kpn-telefonie abonnement.
Het is een mooi idee dat VOIP, maar in de praktijk scheelt het me geen reet op mijn telefoonkosten.
Ongeveer de helft (als het niet meer is) van de vaste telefoontjes die ik via mijn XS4All-VOIP probeer te plegen, eindigt in een door een debiel ingesproken en verknipt allelijnen vandepersoon die uprobeert tebereiken zijnbezet probeertuhet laternogeens.
Serieus, los van dat ik het totaal onacceptabel vind dat de meeste telefoontjes op deze onzinnige manier afketsen met een foutmelding die gewoon onjuist is:
- Welke gek heeft dat zo opgezet, die achterlijke foutmelding met die Duitse vrouwenstem?
- Hoe kan het dat dat gewoon al meer dan een jaar zo blijft? Zegt niemand er wat van, of kan XS4All dat niet schelen?
..Maar al met al, elke keer dat ik dus geen contact kan krijgen via mijn vaste lijn, moet ik bellen met mijn mobiele, dus extra veel meer betalen. Tel uit je verlies.
(dan blijken allelijnen dushelemaalniet bezettezijn)
En dan denk ik nog geeneens aan alle keren dat ik waarschijnlijk gebeld ben, en niet bereikt kon worden op m'n vaste lijn dankzij dit kutsysteem.
Al met al ben ik zeer ontevreden over hoe het gaat met XS4All VOIP. Vooral omdat het nu al zo lang misgaat.
Ik denk er sterk over om weer terug te gaan naar een ouderwets verbindingsgeschakeld kpn-telefonie abonnement.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 79553 op 07-05-2009 12:33 ]
Ik denk dat ik dat ga doen, ben te veel terug gegaan met de snelheid(Telfort 11Mbit, Xs4all 6,.4Mbit).zx9r_mario schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:21:
Voor iedereen die XS4all wil dumpen:
Nu heb ik voor 1 jaar 8Mbit voor € 30,- had gevraagd of me konden over zetten naar 20Mbit voor € 45,-, dat ging niet.
Denk over na KPN-Internet te gaan 8Mbit, had daar goede ervaringen met de snelheid.
Heb zelf net een lijn van Xs4all aangevraagd, omdat zij een van de weinig providers zijn waar je zonder problemen een eigen mailserver kan draaien.Armada schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:07:
[...]
Ik zit op dit moment ook zwaar te dubben of ik gebruik zal maken van de mogelijkheid om mijn abonnement per 1 juni op te zeggen. XS4all levert bij mij nu 8MBit en bij overstap levert dat nu een 10MBit verbinding voor een paar euro minde op, maar dat wordt verhoogd naar 20 MBit (zou door een prijsverlaging van XS4all nog te halen zijn) en volgend jaar naar 30MBit (ligt al boven de ADSL specs).
Zoals altijd, het gras is groener aan de overkant en je merkt kwaliteit pas op het moment dat je naar een butt-service overstapt, maar er lijken nog maar weinig voordelen te zijn om bij XS4all te blijven.
Newsserver: tja, ik gebruik tweaknews veel beter en wel serieus genomen, terwijl newszilla alleen maar een uit de hand gelopen hobby-project blijft.
Anti-virus: mja, ik gebruik liever Kaspersky dan McAfee
Anti-spam op en grootte van mailboxen: ik gebruik nu een paar jaar primair mijn Gmail (laat ook daar naartoe forwarden vanuit mijn XS4all box), dus ondertussen redelijk vrij van een provider.
Bij ziggo kan dit niet omdat de poort 25 gewoon dicht zit. Ik zou graag een flinke snelheid willen hebben, maar zolang ik geen mail kan draaien vallen ze gewoon af.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
http://www.xs4all.nl/alle...g/adsl/modemactie_faq.php
Bel ik een uurtje geleden Sales of ik in aanmerking kom als ik mijn abonnement verleng!!
Er staat tenslotte een modem twv 199Euro als CADEAU !!
Helaas, meneer de salesman kon enkel maar sorrie zeggen maar een gratis modem zat er niet in.
Ik vind dit toch behoorlijk misleidende taal.
Iemand dit ook gezien/meegemaakt??
p.s. de tekst alvast hieronder want medewerker liet side aanpassen
Modem cadeau bij contractverlenging
Alles inklappen Alles uitklappen
1. Hoe lang is deze actie geldig?
2. Wat is het voordeel gedurende deze actie van XS4ALL?
3. Ik ben wel klant, maar heb geen ADSL (XS4ALL Only) abonnement. Kan ik toch gebruik maken van de actie?
4. Kan ik met een wireless modem overal in huis draadloos internetten?
5. Kan ik ergens zien of ik ADSL (XS4ALL Only) heb?
6. Wat moet ik doen als mijn vraag er niet tussen staat?
De actieperiode loopt van 6 mei 2008 t/m 31 augustus 2009.
Wanneer u in de actieperiode uw ADSL Start, Lite, Basic of Fast abonnement (XS4ALL Only) verlengt, krijgt u een wireless modem cadeau t.w.v. 199,-
3. Ik ben wel klant, maar heb geen ADSL (XS4ALL Only) abonnement. Kan ik toch gebruik maken van de actie?
Hebt u nu ADSL van KPN, dan kunt u overstappen op ADSL (XS4ALL Only) en daarna gebruik maken van de actie. Alles over overstappen leest u hier. Als u nog geen ADSL hebt, dan kunt u dit gewoon aanvragen. Bij de aanvraag krijgt u in de huidige actie hetzelfde modem cadeau.
Op draadloos internetten zijn externe factoren van invloed die het bereik van het modem beinvloeden. Zie onze webpagina over draadloos internet.
U kunt dit zien aan uw factuur. Hebt u ADSL van KPN, dan staat een deel van de ADSL-kosten vermeld op uw KPN-factuur. Hebt u ADSL (XS4ALL Only) dan staat het abonnementsgeld in z'n geheel op uw XS4ALL-factuur.
Kijk eerst bij een van de andere veelgestelde vragen op deze website. XS4ALL verzamelt hier alle informatie over haar ADSL-abonnementen. Vindt u het antwoord op uw vraag ook daar niet, neem dan contact op met de sales afdeling van XS4ALL. Sales is bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 20 uur op 020-3987666 of per e-mail op info@xs4all.nl.
Bel ik een uurtje geleden Sales of ik in aanmerking kom als ik mijn abonnement verleng!!
Er staat tenslotte een modem twv 199Euro als CADEAU !!
Helaas, meneer de salesman kon enkel maar sorrie zeggen maar een gratis modem zat er niet in.
Ik vind dit toch behoorlijk misleidende taal.
Iemand dit ook gezien/meegemaakt??
p.s. de tekst alvast hieronder want medewerker liet side aanpassen
Modem cadeau bij contractverlenging
Alles inklappen Alles uitklappen
De actieperiode loopt van 6 mei 2008 t/m 31 augustus 2009.
Wanneer u in de actieperiode uw ADSL Start, Lite, Basic of Fast abonnement (XS4ALL Only) verlengt, krijgt u een wireless modem cadeau t.w.v. 199,-
Hebt u nu ADSL van KPN, dan kunt u overstappen op ADSL (XS4ALL Only) en daarna gebruik maken van de actie. Alles over overstappen leest u hier. Als u nog geen ADSL hebt, dan kunt u dit gewoon aanvragen. Bij de aanvraag krijgt u in de huidige actie hetzelfde modem cadeau.
Op draadloos internetten zijn externe factoren van invloed die het bereik van het modem beinvloeden. Zie onze webpagina over draadloos internet.
U kunt dit zien aan uw factuur. Hebt u ADSL van KPN, dan staat een deel van de ADSL-kosten vermeld op uw KPN-factuur. Hebt u ADSL (XS4ALL Only) dan staat het abonnementsgeld in z'n geheel op uw XS4ALL-factuur.
Kijk eerst bij een van de andere veelgestelde vragen op deze website. XS4ALL verzamelt hier alle informatie over haar ADSL-abonnementen. Vindt u het antwoord op uw vraag ook daar niet, neem dan contact op met de sales afdeling van XS4ALL. Sales is bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 20 uur op 020-3987666 of per e-mail op info@xs4all.nl.
Een gratis modem in bruikleen zeker. Hmmzja... als je lang klant bent krijg je niets, ben je nieuw krijg je een netbook.
Tsja als ze alle klanten bij elke actie iets, in dit geval een netbook, kado moesten doen dan kunnen ze de tent wel sluiten
. Logisch natuurlijk dat dit soort acties gedaan worden. Het lokt immers klanten, als ze bij een nieuwe internetaansluiting een mooie nieuwe netbook krijgen.
Ik ben ruim 7 jaar bij XS4All geweest met volle tevredenheid, zeker toen het nog via de KPN ging. Daar betaalde ik met een korting nog 49,95 euro voor. Was een basic abo op 6MBit. Later werd de aanbieding gegeven naar XS4All only te gaan en het abonnement werd geupgrade naar wel 20 Mbit. Ivm de afstand tot de centrale kan dit niet bij ons met 20Mbit gaan maar via de XS4All only verbinding tot en met 8Mbit. Dus we gingen vanzelf zonder bijbetalen naar een lite abo.
We hadden met 8Mbit een klapperende verbinding. De speedtouch 780 die we hebben kon niet goed intrainen met deze snelheid en met regelmaat van de klok viel dus ons internet weg. Na een mail naar de helpdesk en een telefoontje met de 2e lijns helpdesk heeft met onze verbinding handmatig teruggezet naar 6Mbit. Dat werkte een stuk beter. Edoch, 6Mbit voor 39,95 euro / maand en de nogal instabiele techniek via de XS4All only distributie (lees maar eens de vele ervaringen in dit topic deel 2) liet me verder gaan kijken naar een andere provider.
Wij zijn verhuisd van XS4All naar Concepts-ICT en hebben via dezelfde aansluiting, alleen nu een andere telefoonsplitter en ander modem, een Siemens gigaset SX762 modem, een aansluiting die ligt tussen de 7 en 8 Mbit, en stabiel, geen uitval en ook niet bij erg veel downloaden. Verschil is dat we nu zitten op een BBned netwerk ipv XS4All only netwerk. De migratie is vlekkeloos gegaan, kreeg 1 mei een rood DSL lampje op onze oude Speedtouch 780. Configureren naar een RFC1483 setting deed het lampje weer groen op lichten. En ook dit oude modem werkte stabiel op deze snelheid...
Kortom, als je de KPN hotspots niet gebruikt, en de softwareondersteuning van antivirus voor lief neemt, we kunnen een boel zelf, dan scheelt het je 20 euro/maand. En 11 euro/maand als we downloaden via EWEKA. Die server is nog beter ook dan de newszilla server. Dus mbt. de prijspolitiek moeten ze toch maar gaan zakken, want ook de 'trouwe' klanten gaan weglopen. Ze halen mensen binnen met aanbiedingen, de oudere klanten blijven meer betalen....Met een beetje 'winkelen' is er meer te koop voor minder geld...
We hadden met 8Mbit een klapperende verbinding. De speedtouch 780 die we hebben kon niet goed intrainen met deze snelheid en met regelmaat van de klok viel dus ons internet weg. Na een mail naar de helpdesk en een telefoontje met de 2e lijns helpdesk heeft met onze verbinding handmatig teruggezet naar 6Mbit. Dat werkte een stuk beter. Edoch, 6Mbit voor 39,95 euro / maand en de nogal instabiele techniek via de XS4All only distributie (lees maar eens de vele ervaringen in dit topic deel 2) liet me verder gaan kijken naar een andere provider.
Wij zijn verhuisd van XS4All naar Concepts-ICT en hebben via dezelfde aansluiting, alleen nu een andere telefoonsplitter en ander modem, een Siemens gigaset SX762 modem, een aansluiting die ligt tussen de 7 en 8 Mbit, en stabiel, geen uitval en ook niet bij erg veel downloaden. Verschil is dat we nu zitten op een BBned netwerk ipv XS4All only netwerk. De migratie is vlekkeloos gegaan, kreeg 1 mei een rood DSL lampje op onze oude Speedtouch 780. Configureren naar een RFC1483 setting deed het lampje weer groen op lichten. En ook dit oude modem werkte stabiel op deze snelheid...
Kortom, als je de KPN hotspots niet gebruikt, en de softwareondersteuning van antivirus voor lief neemt, we kunnen een boel zelf, dan scheelt het je 20 euro/maand. En 11 euro/maand als we downloaden via EWEKA. Die server is nog beter ook dan de newszilla server. Dus mbt. de prijspolitiek moeten ze toch maar gaan zakken, want ook de 'trouwe' klanten gaan weglopen. Ze halen mensen binnen met aanbiedingen, de oudere klanten blijven meer betalen....Met een beetje 'winkelen' is er meer te koop voor minder geld...
Ed1969
Het is dat mijn ouders niet willen overstappen, alleen maar om het email adres 
Anders was ik zeer waarschijnlijk ook al lang weggeweest. Maar goed, zit er voorlopig weer een jaar aan vast met gratis modem.
Ik gebruik dan wel een aantal extra diensten zoals de IPv6 tunnel, newszilla, "grote" mailboxen, webruimte, maar dat is ook bijna overal gratis te regelen, danwel bijna gratis.
Zodra mijn appartement volgend jaar ergens klaar is, kan ik iig voor mezelf een goedkopere provider zoeken, die nog meer snelheid heeft ook. Die extra diensen scoor ik wel ergens anders.
Anders was ik zeer waarschijnlijk ook al lang weggeweest. Maar goed, zit er voorlopig weer een jaar aan vast met gratis modem.
Ik gebruik dan wel een aantal extra diensten zoals de IPv6 tunnel, newszilla, "grote" mailboxen, webruimte, maar dat is ook bijna overal gratis te regelen, danwel bijna gratis.
Zodra mijn appartement volgend jaar ergens klaar is, kan ik iig voor mezelf een goedkopere provider zoeken, die nog meer snelheid heeft ook. Die extra diensen scoor ik wel ergens anders.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Neem een maildomein bij een bedrijf als Strato. Kost je nog geen tientje per jaar. Voordeel is dat je een eigen domeinnaam kan kiezen met heel veel mailadressen en mailboxen met een behoorlijke grootte. Je kan bovendien ook gebruik maken van IMAP net zoals bij XS4ALL. Mailadressen zijn nu onafhankelijk van je provider.Nakebod schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:39:
Het is dat mijn ouders niet willen overstappen, alleen maar om het email adres
Anders was ik zeer waarschijnlijk ook al lang weggeweest.
http://www.strato.nl/domains/index.html
En in de overgangsperiode kan je nog xs4all pack aanhouden met de mail en software erin, dan kan je rustig iedereen op de hoogte brengen van het nieuwe mail adres en daarna het pack ook opzeggen
Wat een puinhoop bij Xs4all, al 4 dagen ligt de site plat voor: Ik wil overstappen naar een andere provider, waar je Contract-ID nummer kan zien.
Vrijdag gebeld, gevraagd hoelang gaat het duren, weten we niet, misschien maandag, wat was het bij Telfort gemakkelijk, daar stond het bij je gegevens.
Vrijdag gebeld, gevraagd hoelang gaat het duren, weten we niet, misschien maandag, wat was het bij Telfort gemakkelijk, daar stond het bij je gegevens.
Gewoon een domeinaam is al voldoende, email forwarders zijn tegenwoordig overal onbeperkt. Als je dan verhuist van ISP hoef je alleen je forward adres aan te passen.TVL schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:42:
[...]
Neem een maildomein bij een bedrijf als Strato. Kost je nog geen tientje per jaar. Voordeel is dat je een eigen domeinnaam kan kiezen met heel veel mailadressen en mailboxen met een behoorlijke grootte. Je kan bovendien ook gebruik maken van IMAP net zoals bij XS4ALL. Mailadressen zijn nu onafhankelijk van je provider.
http://www.strato.nl/domains/index.html
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Anoniem: 31879
Dat lijkt mij niet, met basic krijg je een adsl2+ profiel i.p.v. adsl2 voor lite.
Ik heb nu ook lite en met 6db s/n marge haal ik maar net 8mbps. met een basic haal ik ongeveer 11mbps.
Ik vind het verschil echter niet groot genoeg om 15 euro extra voor neer te tellen.
Ik heb nu ook lite en met 6db s/n marge haal ik maar net 8mbps. met een basic haal ik ongeveer 11mbps.
Ik vind het verschil echter niet groot genoeg om 15 euro extra voor neer te tellen.
Heb vaak genoeg gebeld naar XS4ALL vanwege hun storingen en vanwege het feit dat ik met een beetje geluk maximaal 7 van de 8 Mb/s haal, terwijl er zelfs 20 mogelijk zou moeten zijn (maar dat pakket hoefde ik dan ook niet).
Aangezien de Algemene Voorwaarden wijzigen per 1 juni, ben ik dus weg per 1 juni.
Lang leve de Wii, en ik geef de kans eens aan Telfort. Zit slechts een paar meter van de centrale dus dat wordt (hopelijk!) 20 Mb/s voor 25,- i.p.v. 8 Mb/s voor 40,-.
Aangezien de Algemene Voorwaarden wijzigen per 1 juni, ben ik dus weg per 1 juni.
Lang leve de Wii, en ik geef de kans eens aan Telfort. Zit slechts een paar meter van de centrale dus dat wordt (hopelijk!) 20 Mb/s voor 25,- i.p.v. 8 Mb/s voor 40,-.
PSN ID = Jorco
heb nu sins december vorig jaar Xs4all via Kpn
en sins 3 maanden Xs4all only, eerste maand was wat problemen geen down tijd maar wel sloom af en toe.
daarna een firmware update gedaan op de fritzbox en nu loopt het als een trein
Torrent, soulseek, emule en data back up server.
daarnaast internet gaming
dus redelijk zware belasting voor een 8Mb verbinding maar nergens last meer van sins de update alles loopt even strak.
@DT-PiSanG
7 van de 8 halen is heel netjes bij iedere ander provider moet je met 8 blij zijn dat je de 5 a 6 haalt
veel succes bij telfort zie je volgend jaar wel terug als je het zat bent om maar 14-16 te krijgen van je 20 verbinding.
en sins 3 maanden Xs4all only, eerste maand was wat problemen geen down tijd maar wel sloom af en toe.
daarna een firmware update gedaan op de fritzbox en nu loopt het als een trein
Torrent, soulseek, emule en data back up server.
daarnaast internet gaming
dus redelijk zware belasting voor een 8Mb verbinding maar nergens last meer van sins de update alles loopt even strak.
@DT-PiSanG
7 van de 8 halen is heel netjes bij iedere ander provider moet je met 8 blij zijn dat je de 5 a 6 haalt
veel succes bij telfort zie je volgend jaar wel terug als je het zat bent om maar 14-16 te krijgen van je 20 verbinding.
[ Voor 21% gewijzigd door dispie op 11-05-2009 13:05 ]
Heb de knoop door gehakt, en ben over gestapt naar KPN InternetPlusBellen 8 Mb/s.
Waar ik goede ervaringen had.
Waar ik goede ervaringen had.
Er is ook niemand die duidelijk kan aangeven hoe je de QoS goed zijn werk kan laten doen op de FritzBox? Welke instellingen ik ook gebruik in de laatste firmware, als ik vol download, dan wordt het gesprek problematisch.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
De maximale snelheid is oa afhankelijk van de afstand telefooncentrale en het ISRA punt. Ik zit op 1300 meter en haal max 11MB ipv 20MBdispie schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:01:
@DT-PiSanG
Telfort heeft mij (zwart op wit) gegarandeerd dat ik er MINSTENS 18 zal halen. Tel daarbij het feit dat ik ook nog eens stuk minder betaal en dan vind ik dat niet zo'n ramp. Maar de afstand tot de centrale is nog geen 300 meter en heb voorheen bij Planet ook de maximum snelheid gehaald.dispie schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:01:
Dus mocht het niks worden dan zit ik binnen no-time op kpn extra
PSN ID = Jorco
Mijn ervaring was dat het via KPN ADSL sneller was dan nu via XS4ALL Only.
Laatste snelheidstest (20Mbit abbo)

DSL waardes (Speedtouch 716)
]
Laatste snelheidstest (20Mbit abbo)

DSL waardes (Speedtouch 716)
Ik stap dit jaar nog over op Ziggo Alles in 1 extra. Die geeft nu 20Mbit, straks 50Mbit en in 2010 80Mbit (op papierUptime: 2 days, 12:51:27
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 17.050
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 7,22 / 39,90
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,5 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,5 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 10 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 217 / 363
HEC Errors (Up/Down): 6.436 / 282
Ik ben ook van plan een overstap te doen. Het klinkt misschien raar, maar ADSL (bij xs4all in dit geval dan), heeft voor mij niets gebracht wat ik er van heb verwacht. Hiervoor altijd kabelinternet van Casema gehad (demos, com21, eurodocsis, been there done it), en eigenlijk nooit grote problemen (behalve dan de administratieve rotzooi bij Casema). Ik dacht dat xs4all zich altijd behoorlijk onafhankelijk bewoog van KPN, echter ben ik bang dat het misschien niet zo lang meer zal duren dat KPN ook het 'brand' xs4all eruit gooit (lees: op laat gaan in bestaande diensten).
In de wijzigingen van de AV per 1 juni staat immers (compleet nieuw artikel):
In de wijzigingen van de AV per 1 juni staat immers (compleet nieuw artikel):
Misschien zie ik wel spoken, maar voor mij genoeg reden om ze eruit te doen. Bedankt voor de wii17.2 XS4ALL is gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde, indien zulks geschiedt in het kader van een overdracht van (een onderdeel van) de door haar gedreven onderneming.
Mijn kennismaking met XS4All kan niet slechter. Ik heb voor XS4All gekozen omdat ze zo'n goede klantenservice zouden hebben. Maar toen ik me halverwege maart aanmelde, had ik ook niet kunnen weten dat het welkomstpakket nooit aan zou komen. Inmiddels loopt ons abonnement al enkele weken, en is het pakket nog altijd spoorloos. Vele telefoontjes en mails met adsl-winkel.nl (waar we de aanvraag hebben gedaan) en XS4All hebben niks opgeleverd. ADSL-Winkel geeft aan de juiste gegevens doorgegeven te hebben; XS4All zegt het modem naar het goede adres gestuurd te hebben. De TNT tracking code laat zien dat het pakket daadwerkelijk is afgeleverd, maar de postcode die ik in combinatie met de code moet invullen komt niet overeen met mijn postcode! Hier gaat dus al iets mis. Er zou getekend zijn door iemand die ik niet ken. Uiteraard lag er geen briefje in de bus van TNT dat het elders bezorgd zou zijn, of er überhaupt een bezorgpoging was. XS4All weigert gewoon om een nieuw pakket op te sturen. Zelfs ADSL-winkel heeft bij XS4all hierom gevraagd, maar tevergeefs.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik zou het liefste weer weggaan bij XS4all, want ik wil best iets meer betalen dan bij andere providers, maar als DIT nu de klantvriendelijkheid is die ik verwacht had?
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik zou het liefste weer weggaan bij XS4all, want ik wil best iets meer betalen dan bij andere providers, maar als DIT nu de klantvriendelijkheid is die ik verwacht had?
[ Voor 5% gewijzigd door Elektronicanet op 12-05-2009 23:41 ]
Nederlander in België
Ik zou me sowieso focussen op xs4all, want dat is waarschijnlijk de partij met wie je een contract bent aangegaan (correct me if i'm wrong). Zo'n adsl-winkel is niks anders dan een 't for telecom'-winkel maar dan voor adsl-abo's. Met hun kun je weinig beginnen.Elektronicanet schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:39:
Vele telefoontjes en mails met adsl-winkel.nl (waar we de aanvraag hebben gedaan) en XS4All hebben niks opgeleverd.
Dan is ook simpelweg het pakket naar die specifieke postcode gestuurd...De TNT tracking code laat zien dat het pakket daadwerkelijk is afgeleverd, maar de postcode die ik in combinatie met de code moet invullen komt niet overeen met mijn postcode! Hier gaat dus al iets mis.
Heb je al wel een brief gekregen met de bevestiging van je contract? En heb je hun letterlijk gevraagd om te controleren of jouw adres overeenkomt met hetgeen wat bij hun in het systeem bekend staat?
Xs4all gebruikt volgens mij een externe leverancier voor het versturen van die welkomstpakketen (BNS data logistics). Als die een fout hebben gemaakt ipv Xs4all dan wordt het natuurlijk wat lastiger. Ook de gemiddelde Xs4all helpdesker kan dan die fout niet herleiden.
Eigenlijk zou je op basis van bovenstaande informatie kunnen concluderen waar het fout is gegaan, namelijk bij Xs4all zelf of bij hun leverancier voor de welkomstpakketten. Van wie heb je trouwens dat track-n-trace nummer gekregen? Als dat van Xs4all was kan je duidelijk aantonen dat de postcode van die S3-code niet overeenkomt met het jouwe. In dat geval is het zo klaar als een klontje en kan Xs4all niet meer ontkennen onschuldig te zijn aan een verkeerde aflevering.Er zou getekend zijn door iemand die ik niet ken. Uiteraard lag er geen briefje in de bus van TNT dat het elders bezorgd zou zijn, of er überhaupt een bezorgpoging was. XS4All weigert gewoon om een nieuw pakket op te sturen. Zelfs ADSL-winkel heeft bij XS4all hierom gevraagd, maar tevergeefs.
Tja Xs4all is qua serviceniveau imho toch wat minder dan paar jaren terug. Maar dat is wel bij elke ISP het geval. Als men al begonnen is met incasseren van de abo-kosten deze zsm storneren, tot Xs4all de problemen oplost. Gewoon in gebreke stellen per brief, dat je ze twee weken gunt om de problemen te verhelpen en daarna gewoon de nietigheid van het contract uitroepen. Gaat wat ver, kan leiden tot wat consequenties, maar dat is wel de manier in een poging nu nog je contract ongedaan te maken.Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik zou het liefste weer weggaan bij XS4all, want ik wil best iets meer betalen dan bij andere providers, maar als DIT nu de klantvriendelijkheid is die ik verwacht had?
Je kunt ook gewoon per brief meedelen wat er aan schort en dan achteraf je onterecht betaalde abo-geld terugvragen, in mijn ervaring is Xs4all hier netjes mee.
Ik begrijp overigens de voorzichtigheid van Xs4all enigszins, want ja, nu ze al die dure cadeau's weggeven zul je altijd zien dat er mensen zijn die beweren niks ontvangen te hebben en dan gaan voor de 2-voor-de-prijs-van-1 tactiek. Maar ze moeten elke klacht natuurlijk wel serieus oppakken en onderzoeken, zodat ze niet ten onrechte geld incasseren van klanten die niet online kunnen.
Deze ochtend is het internet hier verschrikkelijk slecht..heel veel packet loss en vooral buitenlandse site zijn slecht bereikbaar zo lijkt het..
Edit: Ik zie het al, de dsl knalt er steeds uit en hij traint echt op belachelijk lage waardes in zo af en toe..normaal 5500 ofzo, net onder de 3500, daarvoor 4700..het wisselt enorm..
* Glacier hoopt dat het snel gefixt is en gaat zo iig zijn kabels checken
Edit: Ik zie het al, de dsl knalt er steeds uit en hij traint echt op belachelijk lage waardes in zo af en toe..normaal 5500 ofzo, net onder de 3500, daarvoor 4700..het wisselt enorm..
* Glacier hoopt dat het snel gefixt is en gaat zo iig zijn kabels checken
[ Voor 48% gewijzigd door Glacier op 18-05-2009 09:43 ]
Helaas vandaag na een flink aantal jaren mijn XS4ALL abonnement op gezegd.
Ik wilde vandaag mijn verhuizing regelen. Via de site kreeg ik de melding dat er op de nieuwe locatie geen adsl mogelijk was. aangezien alle overburen wel keurig adsl-en heb ik de helpdesk maar gebeld, de medewerker daar wist mij te melden dat mijn huis geen isra heeft, ik, jawel die hangt keurig in de meterkast, hij nee dat kan niet, ik geloof me hij hangt er echt, hij o mischien is hij dan niet aangesloten, dan moet je even kpn bellen, ik, ik heb een XS4ALL only dus ik heb niets met KPN te maken, hij, ja sorry dan kan ik niets voor u doen.
Ik heb hem gevraagd waarom veel andere providers dat wel kunnen regelen en waarom zij dat dan niet willen regelen? Daar kreeg ik geen antwoord, na een tijdje werd ik doorverbonden naar een tweede lijn, hier heb ik keurig 30minuten in de wacht gehangen en heb ik besloten op te hangen en de helpdesk maar weer te bellen. Hier kreeg ik nu een huppelk.. aan de lijn, deze was erg geirriteerd en wist mij te vertellen dat ik dan maar een telefoonlijn aan moest vragen bij kpn, zij konden niets voor mij doen (lees wilde) Eind van het verhaal, ik heb de boel na vele jaren opgezegd en ga lekker kabelen.
Jammer dat een bedrijf die zo goed schijnt te zijn en met dit soort prijzen zo met hun klanten omgaat.
Ik wilde vandaag mijn verhuizing regelen. Via de site kreeg ik de melding dat er op de nieuwe locatie geen adsl mogelijk was. aangezien alle overburen wel keurig adsl-en heb ik de helpdesk maar gebeld, de medewerker daar wist mij te melden dat mijn huis geen isra heeft, ik, jawel die hangt keurig in de meterkast, hij nee dat kan niet, ik geloof me hij hangt er echt, hij o mischien is hij dan niet aangesloten, dan moet je even kpn bellen, ik, ik heb een XS4ALL only dus ik heb niets met KPN te maken, hij, ja sorry dan kan ik niets voor u doen.
Ik heb hem gevraagd waarom veel andere providers dat wel kunnen regelen en waarom zij dat dan niet willen regelen? Daar kreeg ik geen antwoord, na een tijdje werd ik doorverbonden naar een tweede lijn, hier heb ik keurig 30minuten in de wacht gehangen en heb ik besloten op te hangen en de helpdesk maar weer te bellen. Hier kreeg ik nu een huppelk.. aan de lijn, deze was erg geirriteerd en wist mij te vertellen dat ik dan maar een telefoonlijn aan moest vragen bij kpn, zij konden niets voor mij doen (lees wilde) Eind van het verhaal, ik heb de boel na vele jaren opgezegd en ga lekker kabelen.
Jammer dat een bedrijf die zo goed schijnt te zijn en met dit soort prijzen zo met hun klanten omgaat.