[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb deze regel ook vaak genoeg gezien.
Het zijn inkomende telefoontjes die niet door je beantwoord zijn. In je call log zie je er ook van die rode icoontjes voor staan.
Bij mij kwamen de tijdstippen die bij die regels staan overeen met de niet aangenomen telefoontjes in het call logboek.
Het gaat dus om "Incoming calls during absence".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ongetwijfeld maar na ongeveer 15 seconden komt er een bandje dat we niet aanwezig zijn.

Dat is dus niet de bedoeling, we hebben vaak meer tijd nodig om bij de telefoon te komen (groot huis :+).
Kan ik dat ergens aanpassen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Is dat ene bandje met jouw stem? Dan heb je òf de voicemail in de Fritzbox zelf werkende (die ik zelf nooit werkende heb gekregen) en moet je dus daarin even zoeken òf je hebt dan de XS4All voicemail actief. Dan moet je even kijken in de VoIP selfcare (er staan wel links naar toe in de selfcare).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmm inderdaad ja, de voip selfcare omgeving.

Bah, heb ik daarvoor in mijn modem lopen te zoeken .

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
Boudewijn schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:31:
Ik heb sinds ene paar dagen rare telefoon-issues met xs4all only, zal morgen de helpdesk eens spammen.
Weet iemand wat hier mis gaat:
code:
1
23.05.09 20:51:25 Error in Internet telephony during connection with XXXXXXXXXXX over sip.xs4all.nl. Reason for error: Session canceled (487)

Het gaat hier om zo'n 25 telefoontjes in 1 week, dus dat is echt niet acceptabel.

XXX is het nummer van de beller.
Dat staat bij mijn in me fritz regelmatig.Maak me daar niet erg druk om.Telefonie werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

vincedd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:41:
[...]

gewoon de afdeling verkoop bellen,is het zo geregeld.
Ik heb de sales afdeling aan de lijn gehad, maar daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Alleen voor PSTN en ISDN bestaat een leverplicht (ik geloof volgens de wet zelfs, maar dat weet ik niet zeker). XS4All only is letterlijk gezien geen van beide aangezien het "alleen ADSL" betreft. Zolang er dus geen infrastructuur van KPN naar je huis ligt is XS4All dus niet verplicht je diensten te leveren en wordt je naar KPN doorverwezen om de infrastructuur in orde te maken (helaas bestaat de kans dat je allicht een flinke rekening moet betalen als er nogal een stukje kabel gelegd zou moeten worden bijvoorbeeld).
Ik denk dat het zaak is voor je na te gaan wat er precies mankeert aan de infrastructuur en je dan door beide partijen te laten adviseren wat je er aan kunt doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Joen op 24-05-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik hierheen verhuisde. KPN en Xs4all zeiden tussen de regels door gewoon dat ik maar bij kpn zelf moest zijn dan.
Dus nu zit ik aan een duur abbo vast, zonder de voordelen die xs4all dan nog bied...
Over 4 maanden kan ik opzeggen, reken maar dat ik dat ga doen, kut KPN...
t'is gewoon illegaal volgens mij, op deze manier de klant iets opdringen als hij geen vaste telefonie wil afnemen en wel adsl wil activeren op een nieuwe lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het wel niet helemaal snappen, maar ik kwam achter het volgende:
  1. Een verhuizing kost bij XS4ALL 30 euro.
  2. Opzeggen, een nieuw abbo nemen (en "gratis" een mini-laptop en nieuw modem) kost niks.
Dus als ik gewoon wil verhuizen (kleine administratieve handeling) moet ik als klant dokken. Als ik echter opzeg, en opnieuw aanmeld, bezorg ik XS4ALL extra werk (intake e.d.) en word ik ook nog eens beloond 8)7

Ligt dat aan mij, of lijkt dit behoorlijk klantonvriendelijk? Ik denk dat ik dus ga opzeggen, en gewoon Ziggo AIO neem. Da's een stuk goedkoper; vond XS4ALL toch al te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:15:
Ik zal het wel niet helemaal snappen, maar ik kwam achter het volgende:
  1. Een verhuizing kost bij XS4ALL 30 euro.
  2. Opzeggen, een nieuw abbo nemen (en "gratis" een mini-laptop en nieuw modem) kost niks.
Dus als ik gewoon wil verhuizen (kleine administratieve handeling) moet ik als klant dokken. Als ik echter opzeg, en opnieuw aanmeld, bezorg ik XS4ALL extra werk (intake e.d.) en word ik ook nog eens beloond 8)7

Ligt dat aan mij, of lijkt dit behoorlijk klantonvriendelijk? Ik denk dat ik dus ga opzeggen, en gewoon Ziggo AIO neem. Da's een stuk goedkoper; vond XS4ALL toch al te duur worden.
Dat heb ik dus gedaan.Ze konden mij niet verhuizen naar mijn nieuwe adres.Maar wel op dat adres een nieuwe aansluiting realiseren.Dus ik vroeg aan de medewerker of ie het wel begreep,het was gewoon mogelijk.Maar omdat zijn systeem aangaf dat verhuizen niet mogelijk was,moest ik maar opzeggen.
Prima,opzegging de deur uit.Op nieuwe adres nieuwe aanvraag gedaan,mailadressen was ik 2 maanden kwijt,konden ze niet van klantnummer overzetten(want ik heb een nieuw klantnummer),maar heb ik inmiddels weer terug.Voip nummers bleven behouden.Dus voor mij:geen verhuiskosten ala 30 euries,en gelijk maar voor 2 jaar getekend,dus nog een gratis mini-laptop ook.Prima hoor,die systemen die de providers gebruiken.Voorlopig,dus nog ruim een jaartje xs4all,en dan maar eens verder kijken als ze niet met de prijzen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn vraag ook sales gesteld. Het antwoord:
Naar aanleiding van uw bericht kan ik u mededelen dat wij dit doen omdat klanten die van hun emailadressen van hun huidige abonnement gebruik maken dit ook graag willen blijven doen.

Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om een nieuw abonnement te nemen met daarbij de laptop, maar als u uw emailadressen van uw standaard account wilt behouden betaalt u naast het nieuwe ADSL ook voor dit pakket. Dit levert weer extra kosten op. Daarnaast duurt het ook weer vier weken voordat u dan weer verbinding heeft met een nieuwe aanvraag.

daarom raden wij eerder een verhuizing aan dan dat een nieuwe aanvraag ingediend wordt. Dit doen wij niet om klanten te "straffen" zoals u dat noemt. Dit is enkel de procedure die XS4ALL volgt en daarbij hebben wij natuurlijk voor de huidige klanten het modem actie.
Zucht, helaas een standaard sales-antwoord, van iemand die totaal geen inlevingsvermogen in de klant heeft. Ik gebruik de mail niet (eigen domein met mailserver), en ik heb een paar weken overlap, dus ik kan alvast internet op adres 2 aanvragen terwijl internet op adres 1 is opgezegd en nog een kleine maand door loopt.
Maar ik heb er geen zin meer in.
Vroeger was XS4ALL een toko die nog echt moeite deed voor de klanten. En en die klanten waren vaak techneuten of computer-hobbyisten. Tegenwoordig doen ze alleen maar moeite om nieuwe klanten binnen te halen (met laptopjes e.d.) maar de bestaande klanten, die al meer dan 10 jaar klant zijn, laat men in de kou staan.
Het wordt tijd voor wat nieuws. Ik ga weer eens in zee met Ziggo, denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm....m'n xs4all doet het niet :+ (Oewww..wat een 'eindgebruiker' opmerking ). Strange...kom net thuis en wilde nog ff wat internetten....hmm...kan geen connectie maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

* Nakebod is ook verbindingsloos, ook ergens sinds vannacht.
Zie op de xs4all pagina wel heel wat xs4all only storingen de laatste dagen, maar geen melding van vannacht van de regio Nijmegen, of iets in de buurt.

Zit nu op een normale xs4all verbinding, en als bovenstaande bericht te lezen is werkt deze :+
Len schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:22:
Nu was de internet verbinding erg slecht. Het disconnecte als ik grote bestanden ging downloaden. Nu heb ik in de fritzbox bij "DSL InformationDSL Information"/"Settings" het op "Max. stability" gezet. Na het intrainen ging ik van 16000 naar 14024 kBit/s, en ik heb geen disconnects gehad.
Dit probleem komt mij bekend voor, gepaard met spontane modem reboots.
Dit was voor mij de reden om van mijn eigen SpeedTouch 780 (Welke ook regelmatig ineens wlan signaal kwijt was) om te wisselen voor de gratis SpeedTouch 780 die ik nog reserve had staan van de vorige "gratis" modem bij verlengen. Probleem was echter nog hetzelfde (wlan was wel opgelost). Met een (te) grote regelmaat was of de verbinding even weg, of crashte de hele modem, en werd de modem reset. Duurde dan iets van 5 minuten totaal.

Heb nu sinds een maandje de Fritzbox, en de disconnects zijn er nog steeds. Nu kan ik echter nergens vinden bij "DSL Information" hoe je die "Max. stability" instelt. Ik zal wel iets over het hoofd zien?

Als ik 7xxx/9xx zou hebben met een stabiele verbinding, zou ik blijer zijn dan met 8000/9xx met veel disconnects.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:28:
Heb nu sinds een maandje de Fritzbox, en de disconnects zijn er nog steeds. Nu kan ik echter nergens vinden bij "DSL Information" hoe je die "Max. stability" instelt. Ik zal wel iets over het hoofd zien?
Achter het tabblad "Settings". Als je dat niet ziet heb je waarschijnlijk Expert Mode uit staan of je hebt niet de laatste softwareversie.

[ Voor 8% gewijzigd door asmi op 29-05-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

58.04.67 , dus de laatste versie momenteel, en expert mode staat hier vanzelfsprekend aan :+
Ik log in, ga naar Settings > Advanced Settings > Internet > DSL
Dan heb ik de keuze uit Overview, DSL, Spectrum, Statistics, maar nergens iets als Settings. Wel op iedere pagina een Refresh en Help knop.
Heb bijvoorbeeld wel de optie Advanced Settings > Internet > Priorization, welke je zonder de expert settings niet ziet.

Ik kan hooguit bij Account Information onder "Prioritization of the network devices requires data about the speed of your DSL line:" de optie: Set the speeds of the DSL line manually" vinden, maar volgens mij doet dat iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:29:
Ik kan hooguit bij Account Information onder "Prioritization of the network devices requires data about the speed of your DSL line:" de optie: Set the speeds of the DSL line manually" vinden, maar volgens mij doet dat iets anders.
Nee dat is 'm inderdaad niet. Het enige verschil dat ik zo nog zie is dat mijn Fritzbox een Annex B is. Zou het daarin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zou misschien kunnen, ik heb A.
In de Help zag ik echter wel iets over DSL Settings, behalve dat er geen link/locatie bijstaat :+ (En DSL Information werd ook genoemd, welke ik wel kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Len

Leeg

Advanced Settings - Internet - DSL Information - tabblad "Settings"

Firmware version 29.04.67 Annex-B

Ik heb dus ook ISDN. vaaag :o

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:20:
Ik had mijn vraag ook sales gesteld. Het antwoord:

[...]

Vroeger was XS4ALL een toko die nog echt moeite deed voor de klanten. En en die klanten waren vaak techneuten of computer-hobbyisten. Tegenwoordig doen ze alleen maar moeite om nieuwe klanten binnen te halen (met laptopjes e.d.) maar de bestaande klanten, die al meer dan 10 jaar klant zijn, laat men in de kou staan.
Het wordt tijd voor wat nieuws. Ik ga weer eens in zee met Ziggo, denk ik :/
Tja als de helpdeks van Scarlet een 9.1 krijgt en die van Xs4all een 4.9...

http://www.telecommerce.n...kbaarheidstest2009ITO.pdf

Het is inderdaad niet meer zoals vroeger. Wijzelf gaan binnenkort verhuizen en dat is een mooie reden om Xs4all op te zeggen en over te stappen naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al 13 jaar bij xs4all. Sinds kort over gegaan op xs4all only. Laatste paar jaar adsl via kpn/xs4all. Abonnement: 6144kbit down en 768kbit up. De speedtouch gaf dit ook altijd aan en online speed tests kwamen bijna altijd heel dicht bij die genoemde snelheden.

Helaas kan ik op mijn locatie maximaal 8mbit/1mbit krijgen. Zowel met de speedtouch als de nieuwe fritzbox kom ik nooit hoger dan 7014kbit down en 928 kbit up. Lijntype is digitaal (isdn gehad) en ik zit maar 425 meter van de centrale (opgave van xs4all helpdesk). De fritzbox meldt bovendien 10tallen fouten per dag. Merk daar opzicht niks van. Online speedtest geven echter een download van ~6200kbit en upload van ~780bit. Die snelheden haal ik in de praktijk ook als ik down- of upload. DUS niet de door de fritzbox genoemde snelheid.

De snelheid valt me tegen. Had toch verwacht die 8192/1024 te halen. De helpdesk vindt mijn gehaalde snelheid heeeeel erg goed. :| Ik niet. Die 8192/1024 moeten toch te halen zijn als je zo dicht bij een centrale zit?

Uiteraard heb ik alle kabels nagekeken en voor de zekerheid een paar kabels vervangen. Helpt niks.

Op de vraag waarom op de xs4all website niets wordt gemeld over de minimale snelheid per abonnement... (lange stilte).... eh, tja, eh.... (nog langere stilte).... dat weet ik eigenlijk ook niet. Schiet je dus niets mee op.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:03
Ik had een 20 mbps abo bij xs4all. Haalde maar 12 mbps door afstand tot centrale. Ik ben recent overgestapt naar Kabelinternet. Daar haal ik precies de 20 mbps. En vanaf 1 juli wordt het 50, einde jaar 80 mbps. ADSL zit vast aan die 20 mbps. Als ik jou was zou ik weggaan bij xs4all. Zit nu al 3 weken bij Ziggo en nog geen storing gehad en een stabiele snelheid. Je trouw aan xs4all is mooi (en het is de beste provider die er is inderdaad) maar ze hebben de pech dat ze alleen ADSL kunnen bieden. Als je snelheid echt belangrijk vindt heb je nu maar één keus: de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SAICRJMPM schreef op maandag 01 juni 2009 @ 07:54:
Ik had een 20 mbps abo bij xs4all. Haalde maar 12 mbps door afstand tot centrale. Ik ben recent overgestapt naar Kabelinternet. Daar haal ik precies de 20 mbps. En vanaf 1 juli wordt het 50, einde jaar 80 mbps. ADSL zit vast aan die 20 mbps. Als ik jou was zou ik weggaan bij xs4all. Zit nu al 3 weken bij Ziggo en nog geen storing gehad en een stabiele snelheid. Je trouw aan xs4all is mooi (en het is de beste provider die er is inderdaad) maar ze hebben de pech dat ze alleen ADSL kunnen bieden. Als je snelheid echt belangrijk vindt heb je nu maar één keus: de kabel.
Eigenlijk zit ik te wachten op het moment dat de kabel vrijgegeven gaat worden, in plaats van koppelverkoop van ISP en hardware-leveranvier die nu bestaat. Xs4all heeft al eens kabelboer gespeeld (bestaat dat nu nog?), kan ik me herinneren.

Ik neem aan (hoop), dat xs4all dat ook met tv gaat komen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ook vaag..

Abonnement opgezegd ivm de gewijzigde algemene voorwaarden, zou per 1-6 worden afgesloten.
Maar ik ben nog steeds online :D

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een brief op de deurmat van XS4ALL dat de korting op mijn adsl gekort word en ik 3euro per maand meer moet gaan betalen.
Ik krijg wel de mogelijkheid om over te stappen op XS4ALL Only. Heb ik wat snellere verbinding als soort goedmakertje...
Nou heb ik al veel gelezen over Only alleen zoek ik even bevestiging over het volgende:
Ik heb al jaren lekker simpel KPN vaste lijn + telefoonnummertje daarvan..prima....Daarnaast dus XS4ALL ADSL van KPN (zoals ze dat tegenwoordig noemen)
Als ik Only aanvraag dan zeggen ze mijn KPN deel op. Maar wat ik niet helder krijg...zeggen ze dan ook mijn KPN vaste lijn + telefoonnummertje automatisch op? Dat wil ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Len

Leeg

Nee, je betaalt nu een deel van je ADSL aan KPN, dat deel nemen ze over. Ik heb het ook gedaan en belde ook nog met mijn vaste nummer.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Als je ONLY neemt garandeer ik je bijna dat je in snelheid achteruit zal gaan. Is bij mij ook gebeurd op dezelfde lijn waar ik eerst via KPN wel de volle bandbreedte mee haalde. Blijf lekker bij KPN zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:12:
Als je ONLY neemt garandeer ik je bijna dat je in snelheid achteruit zal gaan. Is bij mij ook gebeurd op dezelfde lijn waar ik eerst via KPN wel de volle bandbreedte mee haalde. Blijf lekker bij KPN zou ik zeggen.
Ik kan maximaal 8mb krijgen ivm mijn wijkcentrale. Nu heb ik een abbo voor 3mb. Als ik van mijn huidige lite abbo naar Only lite overstap ga ik dus naar max. 8mb. Ik verwacht dus ook geen snelheden van 20mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:54:
Vandaag een brief op de deurmat van XS4ALL dat de korting op mijn adsl gekort word en ik 3euro per maand meer moet gaan betalen.
Ik krijg wel de mogelijkheid om over te stappen op XS4ALL Only. Heb ik wat snellere verbinding als soort goedmakertje...
Fraai is dat.

Ik heb ook een Lite abonnement met korting. Die 3Mb is trouwens al weer een tijdje terug zonder enige melding naar 4Mb gegaan. Het wegpesten van het Mxstream netwerk wordt nu toch wel wat erg hinderlijk agressief.

Ik heb enkele keren contact gehad met XS4All. Onder andere over contractverlenging en ook over de verschillende netwerken. Hieronder wat van mijn ervaringen.

Toen eind 2002 in mijn woonplaats ADSL mogelijk werd ben ik na het uitzitten van mijn contract bij Planet begin maart 2003 klant van XS geworden. Ik wou een modem/router/switch combinatie gaan gebruiken maar die hadden ze toen nog niet. Alleen modems voor 1 PC. Ik heb daarom toen ook geen gebruik kunnen maken van een goedkope modemaanbieding en heb zelf gewoon een E-Tech ISDN modem/router/switch gekocht die het nu al die jaren al in principe probleemloos doet (met ondertussen twee switches erachter :')).

Toen VOIP een beetje in opkomst was heb ik me daar ook eens even in verdiept en was daardoor op de hoogte van de vrij veelzijdige Fritzboxen. Toen ik eens belde voor contractverlenging kon ik evt. wel een modem krijgen maar dat waren van die oninteressante flutdingen die niets méér konden dan wat ik al heb. Ik maakte die XS medewerker toen attent op die Fritzboxen (die kende hij niet) en zei dat dát nou pas interessante dingen waren en dat ze die nou eens aan moesten gaan bieden. Dat deden ze toen nl. nog niet. Hij moest maar eens bij AVM op de site gaan kijken zei ik hem. Ruim binnen een jaar geloof ik bood XS toen plotseling trots die modems aan voor nieuwe abonnees. Ik weer bellen. Ja ik kon nu ook zo'n modem krijgen bij contractverlenging maar dan raakte ik wel mijn korting kwijt en moest ik ook overstappen naar Only. Als ik trouwens op 4Mb wil blijven (met 2x zo hoge upstream dan nu), wat ik eerlijk gezegd wel genoeg vind, zou ik ook geloof ik iets van 6 euri minder dan ik nu per maand betaal kwijt zijn. Maar dan ook weer verplicht naar Only. Pure chantage vond ik en ik ging er ook niet mee akkoord. Ik had al mindere berichten over de kwaliteit van de Only verbinding gehoord. Ik ben dus meer blijven betalen om op Mxstream te kunnen blijven zitten. Links en rechts krijgen nieuwe abonnees de mooiste presentjes en ik heb nog nooit iets van XS gehad. Daar ben je dan al weer ruim zes jaar trouwe klant voor.

Ik ben me eens gaan afvragen waarom XS (KPN dus) de mensen zo graag van dat Mxstream netwerk af wou hebben en naar het Bitstream netwerk wil overhevelen en kwam op de volgende theorie uit. Het is voor KPN natuurlijk veel makkelijker/goedkoper om i.p.v. én analoog én ISDN én ADSL slechts één netwerk te hoeven ondersteunen. Omdat ADSL voor internet toch nodig is is het het makkelijkst om daar alles mee te doen. Vandaar dat KPN ons liefst allemaal aan de VOIP heeft. Ik vermoedde dat nieuwe telefoonaansluitingen wel eens gewoon standaard een ADSL aansluiting in de meterkast zouden kunnen gaan krijgen waar dan, ook als je geen internet zou nemen, wel gewoon de telefonie over zou kunnen gaan.

Ik vermoedde ook dat, om de kwaliteit van de telefonieverbindingen te kunnen waarborgen, KPN misschien wel eens dat Mxstream netwerk primair zou kunnen willen gebruiken voor VOIP en ander verkeer alleen maar toestaan als dat het telefonieverkeer niet schaadt. TCP/IP is nu eenmaal uit de aard der zaak zeker niet heel erg geschikt voor een tijdskritische toepassing als telefonie. Om vertraagde datapakketjes te vermijden kun je beter zorgen dat het niet te druk is op het voor VOIP gebruikte netwerk.

Ergens vorig jaar had ik weer eens contact met ze en ik wou weten wat me stond te wachten. Of XS me evt. zou gaan dwingen om naar dat Bitstream netwerk over te stappen, waar ik nou niet bepaald alleen maar enthousiaste mensen over hoorde? Ik had nl. een keer eerder een XS medewerkster horen zeggen dat dit evt. zou kunnen gaan gebeuren. Ik zou nl. goed nijdig worden als ik al die tijd extra betaald had om op Mxstream te blijven zitten en ze me dan plotseling toch naar het Bitstream netwerk over zouden zetten. Toen werd gezegd dat dit NIET zou gebeuren. Ik vroeg toen ook naar de achtergronden van XS/KPN om zo hardhandig te proberen mij van dat Mxstream netwerk weg te krijgen. De XS medewerker wist dat niet, verwachtte ik ook niet want het is een netwerkaspect en daar gaat KPN over, en ik werd toen met de contactpersoon voor XS bij KPN doorverbonden. De persoon waar XS dus blijkbaar contact mee opneemt als ze iets met KPN te verhapstukken hebben. Mooi dacht ik. Dat zal tenminste iemand met enige kennis van zaken zijn.

En inderdaad. Toen ik hem mijn theorie even voorlegde BEVESTIGDE hij die. KPN zou inderdaad het hele telefonieverkeer naar VOIP willen gaan overzetten om op termijn analoog en ISDN de deur uit te kunnen doen en daar inderdaad het Mxstream netwerk primair voor willen gebruiken. Ook zouden nieuwe aansluitingen (nieuwbouw huizen?) alleen nog maar VOIP telefonie krijgen. Toen ik opmerkte dat zo voortvarend overstappen naar een protocol dat i.v.m. het niet noodzakelijkerwijs sequentieel (of überhaupt) aankomen van de datapakketjes eigenlijk niet optimaal geschikt was voor telefonie, ook al reserveer je daar dan capaciteit op een netwerk voor, toch eigenlijk wel een beetje vreemd was reageerde hij met: "Glasvezel". Blijkbaar gaat men er van uit dat als eenmaal tot ver in de wijken overal glasvezel ligt tot uiteindelijk door-to-door dat dan de communicatie zo snel is dat de beperkingen van TCP/IP geen limiting factor meer zullen zijn en dit voor spraak 'goed genoeg' zal zijn. Dat beaamde hij ook. Wist ik dat ook weer. :)

Nu heb ik ook eens ergens iets in ik meen een XS nieuwsgroep gelezen van iemand die er blijkbaar verstand van had dat Mxstream 'Pure Ethernet' is/aan het worden is en dat Bitstream (nog?) ATM zou zijn en dat dit o.a. het verschil in kwaliteit veroorzaakte. Ik heb dat nog niet helemaal uitgezocht. Zijn er hier evt. netwerkguru's die daar meer over weten? Mijn verbinding met XS is tot op heden nog altijd PPPoA (over ATM dus) geweest en niet PPPoE (over Ethernet).

Maar zo'n prijsverhoging voelt dus aan als een volgende stap om ons Mxstreamers weg te pesten naar het Bitstream netwerk om Mxstream vrij te maken voor telefonie omdat KPN analoog en ISDN eruit wil gooien.

Ik vind dat eerlijk gezegd nogal schofterig. }:|

Het zal mij benieuwen wat dat zal gaan worden.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reply. Daar zit inderdaad logica in.
Ben zelf ook al jarennnn klant bij XS4ALL. Nieuwe klanten krijgen allemaal kado's maar bestaande klanten hoo maar....Het overstappen naar andere providers vind ik altijd een martelgang en switch daarom niet snel naar een andere provider....Het gaat bijna nooit in een keer goed.
Daarom dacht ik dat met een kleine handeling van mij door het aanvragen van Only het toch wat sneller kon worden qua internetsnelheid aangezien ik toch maar max. 8mb kan halen. Het hele VOIP gebeuren is nog lang niet stabiel genoeg en heeft te veel storingen. Kijk maar eens naar de storingsmeldingen bij de providers. Daarom wil ik nog even vasthouden aan de "oude" vaste lijn.
Zodra ik op Only zit verandert er niet veel voor mij...Ander factuurtje alleen. Net als bij het overstappen naar andere provider word ik altijd wat sceptisch over de snelheid die ik ga halen. Ik woon niet in een drukke stad met drukke wijkcentrales. Dat kan natuurlijk ook goed van invloed zijn op de snelheden.
Als ik Only heb en ik ben er niet tevreden heb, kan ik natuurlijk niet terug naar het oude en zal ik in het ergste geval over moeten stappen naar een andere provider?!?

Doe mij maar glasvezel maar dat gaat nog jaren duren....

Maar goed, ik lees nu wel sceptische reacties over de mogelijke overstap naar Only. Zijn er ook nog positieve verhalen ? Ik hou best van een gokje maar wil wel graag dat het bij deze goed uitpakt. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ben nu 3 dagen weg en heb nu KPN InternetPlusBellen 8mb en haal nu 10mb, bij Xs4all met 8 mb, 6.4mb.

Blij dat ik de overstap heb gemaakt, waarom kan het bij de KPN wel en niet bij Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Doen jullie ook nog wel eens iets leuks met je internetverbinding?

Eigenlijk is het verschil tussen bv 8 of 10 Mb volgens mij nl volkomen onbelangrijk. Ik zou, geloof ik, iets van 20 moeten halen, maar ik zit rond de 15 ofzo. Duurt het downloaden een klein beetje langer, maar al surfend geloof ik niet dat ik er veel van merk, ook niet als we met 3 man tegelijk online zijn.
De upload, dat is een ander verhaal, maar dat is inherent aan Adsl, afaik, dus ik krijg regelmatig (intern) telefoon, of ik ajb even geen foto's wil uploaden, omdat iemand z'n ping naar god gaat in een online shooter. >:)

Al dat testen van de snelheid kost volgens mij meer tijd dan dat het ooit zal kunnen opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:31
@ Whizz85

Sinds eind november 2008 ben ik overgestapt op ONLY.
Van 3000 naar 4100 kBit/s download en 1031 up.
Geen problemen gehad; netjes de verrekening van de dagen kpn tov xs4all .
Via KPN gewoon mijn telefoon behouden.
De Fritzbox 7170 doet uitstekend zijn werk maar wordt simpel als router gebruikt zonder voip of wlan.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:11:
Doen jullie ook nog wel eens iets leuks met je internetverbinding?

Eigenlijk is het verschil tussen bv 8 of 10 Mb volgens mij nl volkomen onbelangrijk. Ik zou, geloof ik, iets van 20 moeten halen, maar ik zit rond de 15 ofzo. Duurt het downloaden een klein beetje langer, maar al surfend geloof ik niet dat ik er veel van merk, ook niet als we met 3 man tegelijk online zijn.
De upload, dat is een ander verhaal, maar dat is inherent aan Adsl, afaik, dus ik krijg regelmatig (intern) telefoon, of ik ajb even geen foto's wil uploaden, omdat iemand z'n ping naar god gaat in een online shooter. >:)

Al dat testen van de snelheid kost volgens mij meer tijd dan dat het ooit zal kunnen opleveren...
Of het nou 8 of 10 mb is maakt mij ook niet zo gek veel uit maar als ik van 3mb naar 8mb kan vind ik dat wel de moeite. ;) Daarnaast verdubbelt de uploadsnelheid.

Het lijkt zo leuk en makkelijk, overstappen naar Only maar ik ben er nog niet over uit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost :X

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 00:31 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Heb zelf nooit op het oude netwerk bij Xs4all gezeten, maar ben sinds een maand Xs4all Only klant (na verhuizen) en ben erg tevreden met de Fritz!Box en de stabiliteit van internet en telefonie.
Heb dan wel de langzaamst snelheid gekozen (4mb), maar dat vond ik ruim genoeg voorlopig en VOIP uiteraard. Overigens gebruik ik de DHCP en DNS niet meer, omdat anders de ActiveDirectory niet werkt.

Mijn ouders waar ik voorheen internet genoot hebben een telfort 5mb account waar naar mijn idee vaker een storing optreed, tevens vind ik de modem niks (allied data oid), dat is nog een oude SpeedLinq modem van voor de overname door KPN. Overigens hadden we daarvoor Planet, wat ook altijd wel goed beviel, maar die groene USB modem was ook niet echt stabiel omdat hij vaak net te veel spanning van de USB poort vroeg en dus uitviel.

Al met al, persoonlijk dik tevreden met de Only vebinding. Ok de prijzen zijn wat aan de hoge kant in vergelijking met andere providers maar daar krijg je dan wel een vast IP en geen blokkade op poort 25 voor terug.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dispie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Dit is mijn ervaring met Xs4all

Ik heb sins een half jaar ca 7maanden ook Xs4all ben er naar overgestapt na een flink drama met Orange huidige online wat ze beter kunnen her noemen naar offline want dat was ik minimaal 1 a 2 keer per week.

Ik ben over gegaan omdat we bij mijn bedrijf op een particuliere lijn van xs4all 8mb jaren lang hebben gewerkt met denk ik in 2 jaar tijd 1 dag geen internet omdat eneco de leiding had opgegraven. daarnaast is de particuliere lijn van xs4all stabieler dan de zakelijke in deze tijd zaten we nog wel over het kpn netwerk.

wij zijn halverwegen vorig jaar met het bedrijf verhuis naar onderkant Barendrecht waar de infrastructuur van Kpn en Upc zeer slecht is Kpn bood ons maar max 1 a 4mb verbinding over hun lijn terwijl Xs4all only 20mb bood wij zijn met het bedrijf dan ook over op 20mb nu van xs4all only (particulier nogsteeds geen zakelijke lijn) en het loop heel stabiel en snel.

samen met de verhuizing hebben we namelijk ook al onze servers off site en doen we dus alles remote en ik moet zeggen we merken er niets van heb zelf idee dat het allemaal wat soepler loopt onze servers waren dan ook stukken antiek.

Wij wilde een backup line bestellen bij Upc voor het voip verkeer maar Upc blijkt geen kabels naar ons terrein te hebben dus hadden we daar pech. misschien dat we nog een xs4all bestellen voor het voip verkeer.

Na dus 2-3 jaar de stabiliteit van xs4all met 10 medewerkers er op gezien te hebben ben ik over gestap van mijn Offline(online) En ik ben na 3 maanden van Kpn over gegaan op xs4all only ik merkte dat ik wat snelheid hierdoor achteruit was gegaan.

Ik heb toen is verder gekeken en kwam er achter dat je als je xs4all only heb je komplete kpn kan afsluiten als je toch geen huis telefoon wil hebben zoals ik dus, kan je ook je buget bell of ander abo voor je kpn uitsluit punt opzeggen ( let op kpn zal eerst zeggen dat dat niet kan en dat je dan je internet ook kwijt bent ) dat is NIET zo ! Sterker nog zodra je Kpn helemaal heb verwijderd zal je merken dat je snelheid van xs4all only weer omhoog gaat zoals bij mij is gebeurt.

even wat feiten:
online 20mb verbinding kwam nooit boven de 8-14mb uit ik had het idee dat als ik veel p2p verkeer had dat ze de schakelaar omzetten en me verbinding afsloten.

Xs4all 8mb verbinding via kpn zat ik aan de 7.2-7,6mb
Xs4all 8mb via xs4all only zakte in naar 6.8mb
Xs4all only kpn aansluiting opgezegd 7.4-7.8mb

Verder draai ik
fritzbox heerlijke modum super veel mogelijkheden moet ik zeggen
Daar achter staat een linux vmware firewall, virtual maschine torrent server komt nog een virtual maschine bij misschien binnen kort.
Dan me netwerk:
Data server
Game systemen
Soms meer met lan partys dan trek ik me 24 switch uit de kast en zetten we een unreal/quake/call of duty server op en gaan we los met een man of 5 tot 15

werkt allemaal vlekkeloos moet ik zeggen.

Voordelen:
1.stabiel en bijna 98% van jaar online ( belangrijk vanwege me server)
2. Geen gezeik, echte snelheid
3. Professionele helpdesk grote plus vindt ik dat ( zitten tenminste niet met een a4 voor zich met standaard vragen en als je wat anders vraag dat ze in de stress schieten en ophangen)
4. heel goede modem ( geen onzin ding of instabiel rammel bakje zoals de live box waar ik er van online zo 5 a 6 in een jaar van heb gezien omdat ze telkens kapot gingen )

Nadeel aan xs4all is:
1. de prijs die is vrij hoog
2. Helpdesk tijden zijn alleen werk dagen en niet daarbuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:23
dispie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:42:
Dit is mijn ervaring met Xs4all

Nadeel aan xs4all is:
1. de prijs die is vrij hoog
2. Helpdesk tijden zijn alleen werk dagen en niet daarbuiten
De helpdesk van Xs4all is niet alleen op werkdagen open, maar ook in het weekend.
Dan is men open van 12:00 - 17:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Xs4all 8mb verbinding via kpn zat ik aan de 7.2-7,6mb
Xs4all 8mb via xs4all only zakte in naar 6.8mb
Xs4all only kpn aansluiting opgezegd 7.4-7.8mb
Het kan niet, maar ik ben benieuwd wat je zou halen met een kpn verbinding zonder telefonie. De snelheid van xs4all only is iig een stuk minder dan die van kpn zelf.

Ik wil nog steeds overstappen, maar we hebben hier ISDN en via online, telfort en alice is dat allemaal niet officieel ondersteund en aan te vragen..heeft iemand hier nog tips over? ISDN is eigelijk wel noodzakelijk hier, aangezien we hier prive en praktijk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dispie
Ik heb nooit telefonie gehad ik heb een mobiel en daar bel ik mee,

telefonie bij je Internet is vragen om problemen en onstabiel Internet aangezien ik voor stabiliteit ga heb ik voor xs4all gekozen.

dus deze snelheden zijn gebaseerd op metingen van xs4all via kpn netwerk,
xs4all only maar nogsteeds kpn betalen voor je kpn aansluitpunt,
en Xs4all only zonder betalen voor je kpn aansluitpunt, en dan kom je er achter dat als je kpn uit je huis verwijderd dat je snelheid beter wordt.

Is ook logisch want dan heb je een kompleet lijn zonder andere signalen er over voor je Internet,
zolang je een kpn aansluit punt heb en dus via kpn kan bellen staat er een bepaalde ruis verhouding op je lijn deze belemmert de snelheid een beetje.

ik heb die ruis dus nu niet meer en dat scheelt in snelheid

Tip en aanrader dus als je alleen maar xs4all wil en niet wil bellen via kpn om ook je aansluiting op te zeggen.
scheelt je tevens 9euro per maand of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Black_Adder schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:00:
Ik heb hier dezelfde problemen als menig, het opeens omlaag gaan van de intrain-snelheid. Heb na mijn verhuizing 9 maanden lang op een rots-stabiele 19000kbps gezeten. Nu is dat opeens nog maar 16200kbps.

Zoals de meeste hier heb ik het probleem eerst aan mijn kant gezocht en ook alle mogelijke problemen uitgesloten. Tijd om contact op te nemen met xs4all dus. Na een redelijk uitgebreid mailtje van mijn kant, met wat referentiepunten naar dit topic, kreeg ik een zeer verontrustend mailtje terug.

[...]

Hij spreekt zichzelf al tegen door te zeggen dat de theoretische max 12mbit is en ik 16.2mbit haal. De kwaliteit van de helpdesk lijkt wel heel erg hard achteruit gegaan. Ook heb ik geen antwoord op mijn vraag gekregen waarom ik opeens maar 16200kbps haal, mijn huis is niet opeens verder van de centrale gaan afstaan, of andersom.

Volgens alle bronnen over afstand en snelheid moet ik gewoon de volle 20mbit kunnen halen. Heb maar een mailtje terug gestuurd met wat referentie materiaal, ben benieuwd wat er nu voor antwoord op mijn vraag komt.
Aangezien ik geen zin meer had in het welles/nietes en vinger gewijs verhaal. Heb ik dit probleem maar laten rusten. Tot gisteren, ik merkte dat mijn verbinding weer trager was geworden. Nu nog maar 15mbit.

Dus van 19mbit voor een jaar stabiel naar 16.2mbit naar 15mbit. Na een redelijk lang telefoongesprek met xs4all helpdesk wilden/konden ze mij niet helpen. Ze garanderen immers geen 20mbit en het zal wel aan de koperlijn liggen naar mijn huis.

Dit is dus de laatste druppel. Ik ga geen 55 euro betalen voor een verbinding die eerst 19mbit is en na een tijdje afneemt naar nog maar 15mbit. Er werd nog even door neus en lippen door gemeld dat ze er niet raar van op zouden kijken als de verbinding nog verder in snelheid zou afnemen.

Jammer maar helaas, na 10 jaar trouw en tevreden xs4all klant te zijn geweest houd het op. De 'kwaliteit' en 'betrouwbaarheid' die hun huidige prijzen zouden moeten rechtvaardigen zijn niet meer aanwezig. Vroeger deden ze echt nog iets voor je, nu ben je een nummer en word je afgescheept zodra ze de mogelijkheid zien.

Morgen maar eens bellen met upc over de voorwaarden voor een Fiber Power 90 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
dispie schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:00:
telefonie bij je Internet is vragen om problemen en onstabiel Internet aangezien ik voor stabiliteit ga heb ik voor xs4all gekozen.
Enig idee waar die splitter voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Wat ik me blijf afvragen bij xs4all, is wat er nou gebeurd met hun innovatieve karakter. We betalen allemaal bewust wat extra voor hun service, en extra en innovatieve diensten. Maar ze worden nu echt links en rechts ingehaald. Het lijkt wel alsof KPN er niet echt ingeloofd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat Xs4all het bruikleen Fritz!box modem komt terugclaimen?

@OMX2000: Een aantal posts terug verbaasde ik me nog over de voorwaardenwijziging van Xs4all inzake het overnemen van het contract door derden in geval Xs4all onder andere leiding komt te staan. Bij mij gingen alle bellen rinkelen.

Het blijft een beetje glazenbol, maar waarom dit ineens in de contracten komt en er nooit eerder in heeft gestaan is natuurlijk wel een beetje apart, het zet in ieder geval de deuren open voor KPN om 'iets' te doen met het bedrijf Xs4all.

Internet is nu 'gewoon' internet, die dienst an sich is niet meer zo bijzonder. Op een bepaald moment is een ISP gewoon een beetje klaar met het aanbieden van het aantal services (even los van het kwaliteitsniveau van sommige providers). En wat je steeds vaker ziet is als mensen alternatieve internetdiensten willen ze deze gewoon afnemen bij een dienstverlener die daar op gespecialiseerd is; voippen bij voipbuster, newsservertje leechen bij eweka, shellaccountje gebruiken bij sdf, emailen met gmail. Enige wat je dus wil is een betrouwbare internetlijn voor het liefst een zo laag mogelijke prijs. Aan dat eerste voldoet Xs4all wel, maar dat laatste niet. Imho ligt het merk Xs4all nog wel prima in de markt, alleen het productaanbod niet. Die zijn wel verbonden natuurlijk, dus het is tijd dat er wat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Glacier schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:08:
[...]

Het kan niet, maar ik ben benieuwd wat je zou halen met een kpn verbinding zonder telefonie. De snelheid van xs4all only is iig een stuk minder dan die van kpn zelf.

Ik wil nog steeds overstappen, maar we hebben hier ISDN en via online, telfort en alice is dat allemaal niet officieel ondersteund en aan te vragen..heeft iemand hier nog tips over? ISDN is eigelijk wel noodzakelijk hier, aangezien we hier prive en praktijk hebben..
Uhm...Xs4all met de Fritz!Box
Via VOIP kun je namelijk ook meerdere nummers laten binnenkomen op de Fritz!Box en hier vervolgens twee analoge en een ISDN bus aan hangen. En per "lijn" aangeven welk nummer etc.

Geen idee of Telfort, Alice en/of Online de mogelijkheid hebben voor meer tel nummers.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik moet zeggen dat mijn snelheid iets verbeterd is sinds ik de Fritzbox weer aangekoppeld heb. Nu nog de firmware erop die de reboots fixed (wegens te hoge belasting) en ik ben weer even tevreden. Ik ga echter vanaf 1 juli wel proefdraaien met Ziggo (25/1,5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voordelen:
1.stabiel en bijna 98% van jaar online ( belangrijk vanwege me server)
Hmmm met een provider waarvan de verbinding slechts 98% van het jaar online is neem ik echt geen genoegen. Bedenk wel dat dit betekent dat je met die provider ruim 7 volle dagen per jaar offline bent!

Ik heb geen server, maar voor die 1 tot 1,5 dag per jaar zonder internetverbinding neem ik waarschijnlijk binnenkort al een extra Ziggo-lijn naast XS4ALL. Downtime vindt namelijk altijd plaats als het echt niet uitkomt, en dan interesseren de kosten me ook niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Hotzenwalder schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:35:
Nu nog de firmware erop die de reboots fixed (wegens te hoge belasting) en ik ben weer even tevreden.
Bedoel je dat je firmware nog moet installeren of dat hij nog moet komen? Ik zit namelijk al een tijd te wachten op nieuwe firmware om die irritante reboots te verhelpen maar heb tot nog toe nog niks gezien of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Groentenman schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:47:
[...]
Bedoel je dat je firmware nog moet installeren of dat hij nog moet komen? Ik zit namelijk al een tijd te wachten op nieuwe firmware om die irritante reboots te verhelpen maar heb tot nog toe nog niks gezien of gehoord.
Ik heb een case bij AVM aangemeld waarin ik melding maakte van het probleem en ik kreeg vandaag een mailtje terug met een beta-firmware eraan vast. Heb hem nu actief staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
XS4ALL gaat haar helpdesk versterken in samenwerking met Randstad IT Services. Hiermee wil XS4ALL beter en sneller kunnen inspringen op het groeiende aantal helpdesk-calls. Met behoud van het hoge serviceniveau dat XS4ALL onderscheidt en dat klanten van XS4ALL verwachten. De IT-specialisten van Randstad zullen vast worden gedetacheerd binnen XS4ALL en als eigen medewerkers in het team worden opgenomen. Dat zal zorgen voor een optimaal niveau van kennis en betrokkenheid, zodat de klanttevredenheid onverminderd hoog zal blijven.

Het versterken van de helpdesk is nodig om de wachttijden aan de telefoon kort te houden. In 2006 liepen de wachttijden te hoog op en om deze te verkorten werd tijdelijk samengewerkt met een callcenter.
Daarmee lukte het de wachttijden terug te brengen, maar de hoge kwaliteitsnormen die XS4ALL aan haar helpdesk stelt, kwamen onder druk te staan. Door de speciale samenwerking met Randstad IT Services verwachten we weer aan de hoogste kwaliteitseisen te kunnen voldoen. Op dit moment wordt 85% van alle problemen die de helpdesk aangeboden krijgt binnen één gesprek opgelost. Dit First Time Fix percentage is een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van de helpdesk. De nieuwe medewerkers zetten zich in om het percentage nog hoger te krijgen.

De overeenkomst is vandaag getekend en gaat per direct in. In totaal zullen zo'n 75 medewerkers via Randstad IT Services bij XS4ALL aan het werk gaan, op een totaal aantal van 125 helpdeskmedewerkers.

http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&id=1041&msect=nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Hotzenwalder schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:48:
[...]

Ik heb een case bij AVM aangemeld waarin ik melding maakte van het probleem en ik kreeg vandaag een mailtje terug met een beta-firmware eraan vast. Heb hem nu actief staan.
Kan je ons op de hoogte houden van de firmware en ben je eventueel geneigd deze door te sturen want ik wordt er gek van al die reboots. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dazsur schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:17:
XS4ALL gaat haar helpdesk versterken in samenwerking met Randstad IT Services. Hiermee wil XS4ALL beter en sneller kunnen inspringen op het groeiende aantal helpdesk-calls. Met behoud van het hoge serviceniveau dat XS4ALL onderscheidt en dat klanten van XS4ALL verwachten.
(...)

In 2006 liepen de wachttijden te hoog op en om deze te verkorten werd tijdelijk samengewerkt met een callcenter.
Daarmee lukte het de wachttijden terug te brengen, maar de hoge kwaliteitsnormen die XS4ALL aan haar helpdesk stelt, kwamen onder druk te staan. (...)Op dit moment wordt 85% van alle problemen die de helpdesk aangeboden krijgt binnen één gesprek opgelost. Dit First Time Fix percentage is een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van de helpdesk. De nieuwe medewerkers zetten zich in om het percentage nog hoger te krijgen.

De overeenkomst is vandaag getekend en gaat per direct in. In totaal zullen zo'n 75 medewerkers via Randstad IT Services bij XS4ALL aan het werk gaan, op een totaal aantal van 125 helpdeskmedewerkers.

http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&id=1041&msect=nieuws
Dat is goed nieuws... met dit bericht vind ik dat ze aangeven dat ze service wel degelijk nog steeds belangrijk vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het valt me alleen wel op dat ze het op een hele dure manier doen door maar even een blik met 75 helpdeskmedewerkers open te trekken. Ik zou wel een veel goedkopere manier weten. Ze hebben blijkbaar geld te veel door de te hoge prijzen die ze daar nog steeds vragen door de bijna monopoliepositie van KPN. Dan krijg je situaties dat men problemen op probeert te lossen door er flink wat geld tegenaan te smijten in plaats van het slim aan te pakken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:16:
Het valt me alleen wel op dat ze het op een hele dure manier doen door maar even een blik met 75 helpdeskmedewerkers open te trekken. Ik zou wel een veel goedkopere manier weten. Ze hebben blijkbaar geld te veel door de te hoge prijzen die ze daar nog steeds vragen door de bijna monopoliepositie van KPN. Dan krijg je situaties dat men problemen op probeert te lossen door er flink wat geld tegenaan te smijten in plaats van het slim aan te pakken.

8)
Helaas heb je geen idee waar je het over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dispie
Canaria schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:15:
[...]

Hmmm met een provider waarvan de verbinding slechts 98% van het jaar online is neem ik echt geen genoegen. Bedenk wel dat dit betekent dat je met die provider ruim 7 volle dagen per jaar offline bent!

Ik heb geen server, maar voor die 1 tot 1,5 dag per jaar zonder internetverbinding neem ik waarschijnlijk binnenkort al een extra Ziggo-lijn naast XS4ALL. Downtime vindt namelijk altijd plaats als het echt niet uitkomt, en dan interesseren de kosten me ook niet.
98-99% krijgen meestal alleen zakelijke klanten en dan betaal je dan ook voor en flink,
in de practeik is het stukken minder moet ik zeggen en ligt het zo ronde de 2dagen per jaar totaal wat je merkt dat je down bent.

Als je echt kompleet zeker wil zijn dat je altijd online bent moet je kabel en Adsl nemen zodat je altijd verbinding hebt ook als het telefoon netwerk down is of anders om.

maar als je geen server hebt waarom is de online tijd dan zo belangrijk dat je er zoveel geld uit voor wil geven vraag ik me dan af ?
(want van server diensten zijn andere afhankelijk en kost het dus geld als je offline bent, of je krijgt weer zeurende users)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:52:
[...]

Bijna goed. JIJ hebt geen idee waar ik het over heb.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dispie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:54:
[...]

98-99% krijgen meestal alleen zakelijke klanten en dan betaal je dan ook voor en flink,
in de practeik is het stukken minder moet ik zeggen en ligt het zo ronde de 2dagen per jaar totaal wat je merkt dat je down bent.

Als je echt kompleet zeker wil zijn dat je altijd online bent moet je kabel en Adsl nemen zodat je altijd verbinding hebt ook als het telefoon netwerk down is of anders om.

maar als je geen server hebt waarom is de online tijd dan zo belangrijk dat je er zoveel geld uit voor wil geven vraag ik me dan af ?
(want van server diensten zijn andere afhankelijk en kost het dus geld als je offline bent, of je krijgt weer zeurende users)
Online werken (al dan niet via een VPN)?
Klanten helpen?
Bankieren?

Ik zou niet blij worden met wat randstad pikkies aan de telefoon. De mensen bij xs4all hebben over het algemeen meer kennis dan de gemiddelde callcenter-miep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:42:
[...]

Online werken (al dan niet via een VPN)?
Klanten helpen?
Bankieren?

Ik zou niet blij worden met wat randstad pikkies aan de telefoon. De mensen bij xs4all hebben over het algemeen meer kennis dan de gemiddelde callcenter-miep.
Dat was inderdaad tot pakweg 1-2 jaar geleden zo ja, nu echt niet meer. Sterker nog ik kreeg laatste keer dat ik Ziggo nodig had zelfs nuttigere antwoorden dan de laatste keren bij XS, dat zegt toch wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Groentenman schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:35:
[...]
Kan je ons op de hoogte houden van de firmware en ben je eventueel geneigd deze door te sturen want ik wordt er gek van al die reboots. :P
Geen reboots op dit moment tijdens een zware download. Lijkt dus beter te gaan. Interface van de Fritzbox is echter niet te raadplegen als de lijn druk bezet is.

Als je een case aanmaakt bij www.avm.de en je meldt dat je bij XS4ALL zit en je legt uit dat je reboots hebt dan krijg je volgens mee ook de beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Dazsur schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:17:
Op dit moment wordt 85% van alle problemen die de helpdesk aangeboden krijgt binnen één gesprek opgelost. Dit First Time Fix percentage is een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van de helpdesk. De nieuwe medewerkers zetten zich in om het percentage nog hoger te krijgen.
Gheh, dat percentage is idd redelijk hoog, vraag is wat er onder het domein van XS4all valt en wat de basis van meting is.
Daarnaast is het altijd zo dat als een grote medewerkers begint, in eerste instantie dat percentage stevig daalt, tijden omhoog gaan. De vraag is of ze dat onder controle krijgen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Hotzenwalder schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Als je een case aanmaakt bij www.avm.de en je meldt dat je bij XS4ALL zit en je legt uit dat je reboots hebt dan krijg je volgens mee ook de beta versie.
Dit heb ik al eerder gedaan alleen was er toen nog geen beta beschikbaar. Misschien toch nog even een mailtje weer terug sturen om te vragen of ik ook de beta kan krijgen. Tnx voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:52:
[...]

Mag ik diteen andere kant opleiden?
zou er misschien een aktie aankomen per 1 juli, zodra ze ingewerkt zijn >:)

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

beascob schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:45:
[...]

Mag ik diteen andere kant opleiden?
zou er misschien een aktie aankomen per 1 juli, zodra ze ingewerkt zijn >:)
Je bedoelt de gratis 1 jaar mobiel + 2 jaar dsl?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
CaptJackSparrow schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:11:
[...]

Bijna goed. JIJ hebt geen idee waar ik het over heb.

8)
Zoals je in het persbericht hebt kunnen lezen hebben ze het juist ook al op een goedkopere manier gedaan met externe callcenters en liep dat nog steeds niet goed. Ik vind dan als ik hun persbericht echt mag geloven dat ze een verstandige beslissing hebben genomen en hun geld in iets goeds stoppen op deze manier...

Dit gezegd hebbende krijg ook ik het idee dat je niet helemaal door hebt waar je het over hebt (omdat je bijvoorbeeld het belangrijkste stuk niet gelezen hebt over de verkeerd uitgepakte eerdere aanpak).

nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weer integendeel. Uit mijn eigen contacten over de jaren met XS was me al opgevallen dat de kennis van de helpdeskmedewerkers op een gegeven moment duidelijk minder leek. Ik vermoedde toen al dat XS een callcentre als eerste lijn was gaan gebruiken. Dat werd door dit persbericht bevestigd.

Aangezien ik geen details heb gegeven over hóe ik denk dat het ook anders kan is niemand hier in staat om te beoordelen of dat al dan niet een redelijk alternatief voor het inhuren van 75 Randstadters zou kunnen zijn. Het lijkt me in elk geval dat dit de duurste optie is. Ik zou tenminste niet zo gauw een duurdere weten.

Ik gebruikte het dan ook om aan te geven dat ik denk dat XS geld te veel heeft omdat ze onvoldoende hoeven te concurreren omdat KPN naast XS ook een groot deel van de andere ISP's bezit. Zolang ik bij XS (te) veel geld betaal vindt mama KPN het prachtig. Stap ik over naar Telfort vind KPN het ook goed. Dan ben ik nog steeds klant van hun. Ik moet alleen een hoop gedoe waaronder het verlies van mijn e-mailadressen verdragen om ván KPN náár KPN te gaan. Als er echte concurrentie zou zijn (als KPN niet eigenaar zou zijn van al die ISP's) dan zou XS veel harder proberen mij als klant te behouden want dan zouden zij mijn geld ook echt kwijt zijn als ik naar bijv. Telfort over zou stappen. Dan zouden ze dus wel eens wél hun prijzen kunnen laten zakken.

Dát was dus eigenlijk het hoofdonderwerp van wat ik zei in die posting. Het feit dat KPN veel te veel de kans krijgt om zich een monopoliepositie te verwerven en daar misbruik van maakt door concurrentie tegen te gaan.

Veronderstellen is niet de beste basis om een opinie op te baseren. Zoals iedereen zou moeten weten: "Assumption is the mother of all fuck-ups."

Iets wat ik altijd in mijn achterhoofd hou.

PS
'XS4All Only' is ook eigenlijk een verlakkende term. Het is in feite 'KPN Only'.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
KPN mag dan dochtermaatschappij zijn van KPN, ze hebben wel een zeer aparte status die hen het recht heeft gegeven volledig zelfstandig te opereren.
"XS4All Only" geeft inderdaad natuurlijk alleen maar aan dat je alle brieven en communicatie via XS4All hebt lopen, maar onderwater is het wel veel KPN inderdaad: infrastructuur, moedermaatschappij, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
De verhuis helpdesk van xs4all zit tegenwoordig gebakken aan hun scriptje?
Ik wil een kale adsl only lijn verhuizen naar een analoge kpn lijn, echter op dat adres is ook idsn adsl aanwezig.
"Ja meneer volgens mij postcodecheck zit daar al adsl" en dat herhaalt ze 4 keer nadat ik het verhaal telkens weer duidelijk probeer te maken en dat haar systeem te *dom* is....
En KPN heeft me al bevestigd dat ik gewoon adsl kan verhuizen...
Maar... het is gelukt.... ze gaat het nu handmatig aanvragen (ja joh... die computer snapt het niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joen schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:28:
KPN mag dan dochtermaatschappij zijn van KPN, ze hebben wel een zeer aparte status die hen het recht heeft gegeven volledig zelfstandig te opereren.
"XS4All Only" geeft inderdaad natuurlijk alleen maar aan dat je alle brieven en communicatie via XS4All hebt lopen, maar onderwater is het wel veel KPN inderdaad: infrastructuur, moedermaatschappij, etc.
Dat klopt, maar echt competitiever is het er niet meer op geworden sinds kpn almachtig op adsl terrein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Die status was er contractueel voor een jaar of 3... die is er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nog steeds niet overuit.. :/ Aan de ene kant heb ik zoiets van; ik stap over naar Only vanwege de hogere snelheid. Andere kant ben ik nog sceptisch om het toch maar niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ben overgestapt met nummer behoud naar KPN InternetPlusBellen Extra, wat blijkt, kennis van mij die mij belt met internettenbellen van Xs4all, krijgt te horen dit nummer is niet in gebruik.
Ik kan hem wel bellen, maar hij mij niet.

Iedereen kan me bellen met internetbellen alleen Xs4all mensen niet, ze doen er niks aan, ze schuiven de zwarte piet door naar de KPN.

Blij dat ik weg ben, wat blijkt KPN 15,- EUR voor de telefoon is wereldwijd, bij Xs4all wereldwijd 20,- EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

brommer1 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:18:
Iedereen kan me bellen met internetbellen alleen Xs4all mensen niet, ze doen er niks aan, ze schuiven de zwarte piet door naar de KPN.
Klacht indienen tegen XS4ALL bij de OPTA. Staat altijd leuk als in een persbericht. Nu heeft XS4ALL hun telefonie business uitbesteed, en kunnen ze waarschijnlijk ook niets aan doen... maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
brommer1 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:18:
Ben overgestapt met nummer behoud naar KPN InternetPlusBellen Extra, wat blijkt, kennis van mij die mij belt met internettenbellen van Xs4all, krijgt te horen dit nummer is niet in gebruik.
Ik kan hem wel bellen, maar hij mij niet.

Blij dat ik weg ben, wat blijkt KPN 15,- EUR voor de telefoon is wereldwijd, bij Xs4all wereldwijd 20,- EUR.
Heb nergens last van.Ik kan met mijn xs4all lijntje gewoon naar KPN internetplusbellen toe bellen en verder ook gewoon de rest van de wereld.Zal wel een instelling bij hem verkeerd staan,aangezien je alles in je modem en online in kan stellen.
Verder weten we nu wel dat de ervaring die jij met xs4all had minder was,dus dat hoeven we niet steeds weer te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
vincedd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:32:
[...]

Heb nergens last van.Ik kan met mijn xs4all lijntje gewoon naar KPN internetplusbellen toe bellen en verder ook gewoon de rest van de wereld.Zal wel een instelling bij hem verkeerd staan,aangezien je alles in je modem en online in kan stellen.
Verder weten we nu wel dat de ervaring die jij met xs4all had minder was,dus dat hoeven we niet steeds weer te zien. ;)
Het is gekomen toen ik mijn voip telefoonnummer over liet nemen door de KPN, dag voor de overnamen werkte het wel perfect.

Heb zelf de helpdeks van Xs4all gebeld, toen ze mijn telefoon nummer belde met voip kregen ze het ook te horen, dit is nummer is niet in gebruik, ze wisten niet wat ze moesten doen, mijn telefoonnummer wordt ergens bij Xs4all geblokkeerd, toen ik een dag later belde of het op gelost was, zeiden ze, bel maar de KPN.

Daarna de KPN gebeld, heeft mijn modem door gemeten, ze zeiden Xs4all blokkeert jou nummer, in je modem is niks geblokkeerd, ze vonden het niet leuk dat Xs4all niet mee werkte, ze gaan nu bij Xs4all vragen waarom mijn telefoon geblokkeerd is, volgens de KPN ligt het probleem bij Xs4all, ze hopen dat ze medewerking krijgen, mijn kennis kan al 1 week mij niet bellen.

[ Voor 22% gewijzigd door brommer1 op 23-06-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:31:
[...]

Die status was er contractueel voor een jaar of 3... die is er niet meer.
Bron?

Dat wil ik graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Dit is algemeen bekend hoor ;) maar ook tijdens een aantal jubilea door de hoofdpersonen verteld.
Dat wil ik graag weten :)
Wellicht moet je ook eens naar de veranderde algemene voorwaarden kijken. Vroeger kreeg je een jaar gratis internet bij XS4ALL als je root werd op hun systemen. De complete algemene voorwaarden zijn dit veranderd, en er staat echt niets meer in over hacken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

KPN mag dan dochtermaatschappij zijn van KPN ??
je bedoelt zekets XS4ALL mag dan dochtermaatschappij zijn van KPN

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb net de helpdesk maar eens gebeld, en het viel me enorm mee.
De jongen dacht echt actief mee, dus ik vind het niet al te sleceht geworden.

Mijn situatie:

Ik heb een 8mbit abo sinds 2004 en daar trek ik bijna 7mbit van, en ik zit 4.6km (volgens de helpdesk) van het wijkkastje af. Dit werkte prima tot ik een maand geleden xs4all only nam; het valt op dat het modem eruit dondert (line sync) als er wordt gebeld, dat is vrij storend.Gebeurt dus ook 10x per dag.

De helpdesker vond dat we te ver van de centrale afwonen en vindt dat xs4all dit niet aan mocht bieden. Hij kon me als oplossing naar 6 mbit terugzetten ,zonder prijsverlaging. Of naar 4 met prijsverlaging. Beetje sneu allebei mi.

Terug naar KPN kon mischien als KPN het wil.... 8)7.
Nu heb ik in mijn dsl settings in de fritzbox 7170 de max-performance vs. max stability in het midden gezet ipv op max performance. Is het reeel hiervan te verwachten of dit me helpt, of kan ik beter een ander abo gaan zoeken?

Wel klote van ze dat ze dat nu pas ontdekken ipv meteen.
Grappig trouwens dat de SNR gemiddeld op 6 ligt, maar als hij naar 4 zakt (2dB minder!) er weinig resyncs zijn. Bij een SNR van 6 is het dan weer relatief vaak feest 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
mexel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:24:
[...]

KPN mag dan dochtermaatschappij zijn van KPN ??
je bedoelt zekets XS4ALL mag dan dochtermaatschappij zijn van KPN
Ja, klopt. Foutje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:46:
[...]

Dit is algemeen bekend hoor ;) maar ook tijdens een aantal jubilea door de hoofdpersonen verteld.

[...]

Wellicht moet je ook eens naar de veranderde algemene voorwaarden kijken. Vroeger kreeg je een jaar gratis internet bij XS4ALL als je root werd op hun systemen. De complete algemene voorwaarden zijn dit veranderd, en er staat echt niets meer in over hacken...
keej, tnx voor je info :) Hoewel ik al jaren abonnee ben van xs4all, is dit mij blijkbaar helemaal ontgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Bah, 't gaat steeds beter bij Only... Ik betaal voor 20 Mb/s; vanwege "lijnproblemen" staat mijn profiel in de DSLAM op 12 Mb/s en nu blijkt dat ik met Newsleecher met 8 Mb/s al m'n volledige lijn dichttrek. :?

Hopelijk wordt de buurt waar ik woon snel op de glasring in Almere aangesloten. Krijg ik hopelijk écht waar ik voor betaal :(

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Mijn verbindingsproblemen lijken nu eindelijk opgelost te zijn... Maandag heeft een helpdesker op aanraden van een van zijn tech-collega's impulse noise protection op mijn lijn aangezet. Sindsdien geen meerdere resyncs per uur meer, en hij heeft ook weer gewoon een 20 ipv 12Mbit profiel eraan gehangen :) (ik haal nu 14-15 Mbit, ongeveer hetzelfde als ik voorheen met Wanadoo/Orange/Online had)

Mochten anderen dus nog met een klapperende lijn zitten, kijk in de fritzbox config even bij advanced settings -> internet -> dsl information -> DSL of "Impulse Noise Protection" op 1.x staat. Staat hier nog 0.0, vraag eens of ze dat aan willen zetten, niet alle helpdeskers lijken het te kennen.

[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 01-07-2009 08:49 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 18:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een vraag.
Als jullie in de uptime van de ADSL-connectie kijken in jullie modem. Lijkt deze dan ook op opnieuw te beginnen nadat er geen dataverkeer over de lijn is geweest?

(dus NIET de uptime van de modem/router zelf)
Hier lijkt het wel zo. En was benieuwd of meer mensen dit hadden :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

schopje, ik was even benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

AW_Bos schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:18:
Even een vraag.
Als jullie in de uptime van de ADSL-connectie kijken in jullie modem. Lijkt deze dan ook op opnieuw te beginnen nadat er geen dataverkeer over de lijn is geweest?

(dus NIET de uptime van de modem/router zelf)
Hier lijkt het wel zo. En was benieuwd of meer mensen dit hadden :).
Deze bedoel je?

DSL enabled
[2day(s)22:11:53]
ADSL 2+ (ITU G.992.5) Annex A

Bij mij blijft die altijd doortellen voor zover ik weet, al staat er hier altijd wel een ssh-sessie open.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, dat klopt, en SSH is dataverkeer.
Ik was benieuwd of iemand dit ook heeft waarbij de bijv. 's nachts de computers uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik merk af en toe wat vaags met mijn Fritzbox.
Gisteravond was schijnbaar de DSL connectie weggevallen. Ok, kan gebeuren, lag toch te slapen dus daar heb ik weinig van gemerkt. Vanmorgen merkte ik dat ik geen internet had, dus ik log even in op de modem, DSL was disconnected.
De kans dat hij er zo lang fysiek uitklapt acht ik vrij klein, dus ik "reset" de modem.
Nu heb ik dat idee vaker gehad bij een disconnect, dat een restart van de modem geen echte reset is ofzo, want nadat de modem weer online was bleef DSL nog steeds op disconnected staan.
Pas nadat ik de stekker uit de modem had gehaald, en een soort van cold-boot had gedaan kwam hij weer online.

- Heeft de Fritzbox, net zoals de Speedtouch, geen "reconnect" optie?
- Werkt die reset wel zoals het zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:02

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Weten jullie toevallig waarom ik ADSL Fast wel kan selecteren/bestellen en Basic niet met het 20mb/s pakket? Ik woon +-2km van de centrale.
Zou toch graag wat snellers willen, maar ik snap niet waarom ik fast wel kan selecteren en die andere niet. Lijkt mij dat als ik 20mb/s kan bestellen dat basic dan ook zou moeten?
Of zit er een verschil tussen die 2 pakketen? Heb op het moment al adsl van XS4ALL alleen het lite pakket dan.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:23
mydogisgone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 05:22:
Weten jullie toevallig waarom ik ADSL Fast wel kan selecteren/bestellen en Basic niet met het 20mb/s pakket?
Ja, de reden dat je dit kan is de volgende:
ADSL Lite = € 39.95
ADSL Basic = € 54.95
ADSL Fast = € 74.95

Bij ADSL Start, Lite en Basic krijg je dus ruimte voor een homepage te maken met dus een url die dus ongeveer zo is: http://www.xs4all.nl/~loginnaam
Bij ADSL Fast krijg je dit ook, maar tevens krijg je een Advanced website erbij, dus meer ruimte, en een domeinnaam.

De prijs van een Lite abonnement is dus € 39,95 tel je daar de Advanced website erbij van € 29,95 kom je op € 69,90.
Dit is iets minder dan de € 74,95 van de Fast, maar bij Fast krijg je dus maximaal 20 mbit, dit kan dus ook bijv 12 mbit zijn.
Haal je die 12 mbit ook niet, dan is het dus goedkoper om bij Lite te blijven en een losse Advanced website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Ik snap zoieso niet welke particulier nu een advanced website neemt van Xs4all. Wat is het voordeel hier aan? Ze zijn in mijn ogen veel te duur voor wat ze bieden, daar kun heel wat meer voor krijgen bij een willekeurige web-hosting provider.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:02

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Juist heb het gezien, kan fast alleen selecteren om de site. :S Dacht eindelijk 20mb/s te kunnen selecteren. Wordt gek van die max 8mb/s. We zitten hier soms met 6/7 man op 1 verbinding te vertoeven en dan kan het soms wel erg langzaam worden.
Denk dat ik hier maar eens wat moet gaan load balancen. :|

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
OMX2000 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:43:
Ik snap zoieso niet welke particulier nu een advanced website neemt van Xs4all. Wat is het voordeel hier aan? Ze zijn in mijn ogen veel te duur voor wat ze bieden, daar kun heel wat meer voor krijgen bij een willekeurige web-hosting provider.
Is denk ik om een aantal redenen. Van oudsher bood xs4all zijn zakelijke klanten al dit pakket. Voor toen der tijd waren dit competitieve prijzen én xs4all is geen beroerde hostingpartij natuurlijk. Ze hebben hun uplinks goed voor elkaar, ook hun uptime zal wat hoger liggen dan de 30-Euro-per-jaar-hosters. Maar inderdaad, het blijft veel geld. Ze zullen ongetwijfeld (zakelijke) klanten hebben die daar ooit zijn begonnen en het wel prima vinden en niet voor een paar rotcenten de zaak willen overhevelen naar een andere partij.

Dan heb je ook nog de principiële klanten, die kiezen Xs4all vanwege het vrijzinnige karakter. Van die extreem-linkse (buitenlandse) sites worden er gehost en als het gaat om zaken als privacy of encryptie (anti-spionage) dan doet Xs4all ook niet moeilijk. Sterker nog, ze zullen zaken voor de rechter verdedigen waar nodig, bijvoorbeeld die Spaink vs Scientology zaak. Ik zie dat die 10 in een dozijn hoster niet echt doen, dan is het gewoon een notice and take down, end of story.

(Ik denk dat je prima je bittorrent tracker bij Xs4all zou kunnen hosten, want over het algemeen vinden ze het maar al te leuk om een proefprocesje te draaien om zo de nodige jurisprudentie te krijgen in de 'virtuele' wereld.)

[ Voor 7% gewijzigd door ebia op 06-07-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een 4Mbit lijntje bij XS4ALL. Als ik aan het downloaden ben uit nieuwsgroepen en telefoon krijg (via bellen van XS4ALL) dan is de persoon aan de andere kant van de lijn niet goed te verstaan. Komt dit door het 4Mbit lijntje en zal het helpen om dit op te lossen door een 8Mbit lijntje te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:03:
Wij hebben een 4Mbit lijntje bij XS4ALL. Als ik aan het downloaden ben uit nieuwsgroepen en telefoon krijg (via bellen van XS4ALL) dan is de persoon aan de andere kant van de lijn niet goed te verstaan. Komt dit door het 4Mbit lijntje en zal het helpen om dit op te lossen door een 8Mbit lijntje te nemen?
Nee,wat voor modem heb je?speedtouch of fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Fritzbox. Hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Dat los je alleen op door met een lagere snelheid te downloaden op het moment dat je telefoon krijgt danwel gaat bellen.
Je download trekt je verbinding dicht met als gevolg dat er niet genoeg bandbreedte meer beschikbaar is voor telefoonverkeer.
Upgraden naar 8Mbit helpt niet, je zal dan de 8Mbit weer voltrekken met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bij mij is juist de upload een probleem. Als de een foto's gaat uploaden, terwijl de ander aan het gamen is, wordt de ping van laatstgenoemde onacceptabel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
gewoon qos instellen op je modem,heb je nergens last van.Staat hier in dit topic vermeld,maar moet je even zoeken.Ik bel ook via de fritz.Als ik maximaal download of upload kan ik gewoon bellen zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Boudewijn schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:21:
...
Nu heb ik in mijn dsl settings in de fritzbox 7170 de max-performance vs. max stability in het midden gezet ipv op max performance. Is het reeel hiervan te verwachten of dit me helpt, of kan ik beter een ander abo gaan zoeken?
Zit deze instelling ook nog in firmware 58.04.68? Ik zie 'm niet, maar het rare is ook dat ik sowieso geen verschil zie in de menu's of ik nu expert mode aanvink (en apply) of niet. Vreemd :?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:53
vincedd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 05:24:
gewoon qos instellen op je modem,heb je nergens last van.Staat hier in dit topic vermeld,maar moet je even zoeken.Ik bel ook via de fritz.Als ik maximaal download of upload kan ik gewoon bellen zonder haperingen.
Dat jij wel gewoon kan bellen als je met meerdere draadjes je verbinding dicht trekt vanaf usenet is uitzonderlijk. Tientallen mensen kunnen dit niet. Zie hiervoor het draadje Fritz!Box Fon of op de nieuwsgroepen in xs4all.adsl, xs4all.general of xs4all.voip. Gewoon even QoS instellen he? Heb jij wel een Fritz!Box 7170 AnnexA? Ik volg dit draadje al heel lang, maar ben nog geen berichtje tegen gekomen over de QoS settings voor de 7170 waarmee het allemaal wel zou lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, het werkt hier dan ook niet.

Als ik hard ga QoSen (lees cappen....) met de router die erachter ligt lukt het. Maar er ligt een analogie telefonienet achter het modem.... en elke keer met de hand eerst QoS aanzetten werkt niet lekker.

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste