[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Glamdring schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:01:
[...]

Dat jij wel gewoon kan bellen als je met meerdere draadjes je verbinding dicht trekt vanaf usenet is uitzonderlijk. Tientallen mensen kunnen dit niet. Zie hiervoor het draadje Fritz!Box Fon of op de nieuwsgroepen in xs4all.adsl, xs4all.general of xs4all.voip. Gewoon even QoS instellen he? Heb jij wel een Fritz!Box 7170 AnnexA? Ik volg dit draadje al heel lang, maar ben nog geen berichtje tegen gekomen over de QoS settings voor de 7170 waarmee het allemaal wel zou lukken.
Ik gebruik geen usenet,maar torrents.Ik draai al ruim een jaar met de 7170 annex A,dus je mag komen kijken als je me niet gelooft.Met de wat oudere firmware van xs4all kon je het zo instellen.Met de laatste ook,maar zou je niet kunnen vertellen waar je het kan instellen.Moet je anders eens in het fritz forum kijken.

Heb zelf zoiezo bij settings--->internet telefonie:always use voice coding with compression aangevinkt staan.
en bij internet---->prioritization kan je ook even kijken of internet telefonie is toegevoegd bij real time applications.
En bij prioritized applications kan je ook nog wat instellen.
Dus ff in je modem kijken of dat erin staat,en dan moet het lukken.Voortaan gewoon alle menu`s eerst doorspitten en goed lezen.Het staat er allemaal duidelijk waar het voor dient.

[ Voor 23% gewijzigd door vincedd op 16-07-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:35
vincedd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:38:
[...]

Heb zelf zoiezo bij settings--->internet telefonie:always use voice coding with compression aangevinkt staan.
en bij internet---->prioritization kan je ook even kijken of internet telefonie is toegevoegd bij real time applications.
En bij prioritized applications kan je ook nog wat instellen.
Dus ff in je modem kijken of dat erin staat,en dan moet het lukken.Voortaan gewoon alle menu`s eerst doorspitten en goed lezen.Het staat er allemaal duidelijk waar het voor dient.
Ok, we gaan het proberen. Ik laat nog weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Laatst online: 17:35
Zojuist geprobeerd te bellen terwijl ik mijn 4 Mbit lijntje dichttrok vanaf usenet met de aangeraden instellingen door vincedd. Ik merk geen verschil met bellen. Ik kan de ontvanger nauwelijks verstaan. Gebruikte codec veranderd ook niet in het modem, deze blijft G7.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Volgens diverse mensen in xs4all.adsl heeft het instellen van QOS op de FritzBox niet of nauwelijks zin omdat het probleem bij XS4ALL ligt waar niet aan QOS wordt gedaan.
De FritzBox kan niets met prioriteiten doen voor wat betreft de binnenkomende data met als gevolg dat het binnenkomende gesprek inderdaad niet verstaanbaar wordt als je de lijn dichtgetrokken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Prioriteit leggen bij telefonie in de fritzbox.Anders firmware eerst eens naar vorige versie terugzetten.Ik heb het daar aan kunnen passen en helemaal geen problemen meer met de telfonie icm downloaden en uploaden van torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:45:
Volgens diverse mensen in xs4all.adsl heeft het instellen van QOS op de FritzBox niet of nauwelijks zin omdat het probleem bij XS4ALL ligt waar niet aan QOS wordt gedaan.
De FritzBox kan niets met prioriteiten doen voor wat betreft de binnenkomende data met als gevolg dat het binnenkomende gesprek inderdaad niet verstaanbaar wordt als je de lijn dichtgetrokken hebt.
* Tukk heeft een Draytek Vigor-router
Ik heb ook het probleem dat torrents mijn 1/4Mb lijn dicht trekken.

edit:
Het probleem is al eerder besproken op GoT xs4all voip slecht i.c.m downloaden newszilla

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 18-07-2009 12:36 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

vincedd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:00:
Prioriteit leggen bij telefonie in de fritzbox.Anders firmware eerst eens naar vorige versie terugzetten.Ik heb het daar aan kunnen passen en helemaal geen problemen meer met de telfonie icm downloaden en uploaden van torrents.
Ik kan nu ook rustig downloaden, gamen etc etc wanneer er gebeld wordt, en voip ondervind geen hinder meer van newszilla. Op 1 ding na. Als ik gebeld wordt, of ga bellen valt na ongeveer een minuutje de audio/video streams uit (3fmaudio of 3fm+webcam, maar ook andere streams)... Downloaden etc blijft gewoon prima gaan, alleen streaming spul dus... Nog ff puzzelen met instellingen in de fritzbox dat ik dit kan oplossen en dat de telefonie kwaliteit goed blijft

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

sjonge, noemen ze dat nu een kwaliteits provider??

heb nu al een week geleden een nete mail gestuurd via de gebruikelijke weg met inloggen enz.
Met de vraag of ze mij mijn Service-ID (lijn id) van mijn adsl verbinding kunnen toe zenden.

Maar nog steeds geen reactie van hun, overgens heb ik wel eens vaker gemailt maar op die mailtje ook geen antwoord gehad, Of is dit een mannier om mensen te pushen te bellen en dan hun klanten op kosten jagen door ze minimaal 15 a 20 min in de wacht te laten??

Vindt dat wel jammer, helemaal als je kijkt wat je voor die 'service' betaald invergelijking met andere providers.

Zit er daarom ook aan te denken om over te stappen naar speedxs, is dat een betrouwbare provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 88064 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:54:
sjonge, noemen ze dat nu een kwaliteits provider??

heb nu al een week geleden een nete mail gestuurd via de gebruikelijke weg met inloggen enz.
Met de vraag of ze mij mijn Service-ID (lijn id) van mijn adsl verbinding kunnen toe zenden.

Maar nog steeds geen reactie van hun, overgens heb ik wel eens vaker gemailt maar op die mailtje ook geen antwoord gehad, Of is dit een mannier om mensen te pushen te bellen en dan hun klanten op kosten jagen door ze minimaal 15 a 20 min in de wacht te laten??

Vindt dat wel jammer, helemaal als je kijkt wat je voor die 'service' betaald invergelijking met andere providers.

Zit er daarom ook aan te denken om over te stappen naar speedxs, is dat een betrouwbare provider?
In de wacht staan kost je gewoon lokaal tarief.Daar kunnen andere providers nog iets van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:13
vincedd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:29:
[...]

In de wacht staan kost je gewoon lokaal tarief.Daar kunnen andere providers nog iets van leren
Andere providers die geen € 55,- voor een 20 Mbit abonnement vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

wat moet je met je serviceid vraag ik me af? Zeker op korte termijn (je zit er nogal op te wachten)
En mailtje kan even duren, als ik mail duurt het meestal om en nabij een weekje voor ik antwoord heb... Wil ik snel iets hebben, dan bel ik gewoon.. Lokaal nummer, dus die kosten vallen reuze mee (itt andere providers!).. Tenzij je alleen een gsm hebt ofc
Vinnienerd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:32:
[...]

Andere providers die geen € 55,- voor een 20 Mbit abonnement vragen...
Daar kies je zelf voor...
Ik ervaar xs4all nog steeds als kwaliteit, ondanks dat de prijs/kwaliteit wel wat scheef begint te raken...
Maar goed, zolang ik deze stabiele verbinding hou, en fijn gebruik kan blijven maken van hun service, newszilla, imap en webspace zaken blijf ik wel dokken... Als ik dat allemaal los moet gaan regelen (eweka abbo'tje, eigen webserver of gokken op een gmail oid) kom ik totaal ook aardig bij dat bedrag in de buurt... Dan heb ik liever alles onder 1 dak...

Heb even een brak lijntje gehad, bleek mijn 716 te zijn die dood aan het gaan was, nu zo'n fritziebox, gaat prima, wel weer jaartje verlengd, maar ik vind het prima

[ Voor 56% gewijzigd door djidee op 21-07-2009 20:38 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor eventuele over stap naar andere provider, maar daar gaat het mij niet om.
Xs4all geeft zelf aan binnen 2 a 3 dagen te antwoorden. en ik heb op vorige mailtjes (met andere vraag) nooit geen antwoord gehad.
vincedd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:29:
[...]

ik kan mij nog goed de tijd van demon 0800 nr. herinneren koste geen cent en had je binnen 5 min iemand met verstand aan de lijn. En daar koste een 3 mb verbinding nog geen 20 euro voor die tijd erg goedkoop

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 21-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 88064 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:49:
Voor eventuele over stap naar andere provider, maar daar gaat het mij niet om.
Xs4all geeft zelf aan binnen 2 a 3 dagen te antwoorden. en ik heb op vorige mailtjes (met andere vraag) nooit geen antwoord gehad.

[...]

ik kan mij nog goed de tijd van demon 0800 nr. herinneren koste geen cent en had je binnen 5 min iemand met verstand aan de lijn. En daar koste een 3 mb verbinding nog geen 20 euro voor die tijd erg goedkoop
Als jij onbeperkt bellen hebt,kost xs4all je ook geen cent.Maar als je het te duur vind,neem je toch de aanbieding van online.Mag ik voor je duimen dat ie stabiel blijft,anders ben je maandelijks toch wel veel meer kwijt dan xs4all(alleen het bellen naar de wel luisternde,niet begrijpende en ondeskundige helldesk kost je dan al 50 euro,en dan de ergenis nog:Dat is mijn praktijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heeft online hier nou mee te maken??

Het gaat mij meer om de prijs/kwaliteit verhouding.
en die is bij xs4all niet helemaal recht.

en daarbij waarom zou ik een extra bel abo moeten nemen om gratis met de helpdesk te kunnen bellen?
Dit is meer mijn algemene mening over alle helpdesks van providers hoor, je betaal al maandelijks en dan ook nog eens moeten betalen als je problemen hebt met een van hun diensten. Maar goed dat is meer maatschappelijk gezien iets dan specifiek iets van xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 88064 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:54:
Wat heeft online hier nou mee te maken??
Jij hebt het over andere providers die goedkoper zijn,en ik begin over online.Dat is dus het verschil tussen een goedkope provider en een duurdere.Bij online heb je lage kosten,maar een duur helldesk tarief.Bij xs4all heb je hoge kosten en een lokaal helpdesk tarief.Maar als ik jou was zou ik gewoon op de fiets bij ze langs gaan.kan je gelijk over je niet beantwoorde mailtje beginnen en scheelt je belkosten.

[ Voor 48% gewijzigd door vincedd op 22-07-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hihi, moet wel lachen om je reacties, zit ik te veel aan 'jouw' xs4all? :+

Maar goed doe je huiswerk maar wat beter wat er zijn genoeg goedkopere providers die ook een helpdesk hebben tegen lokaal tarief.

en Ik zet er nu een punt achter deze discussie die toch op niks uit loopt. :O

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 23-07-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 88064 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:26:
hihi, moet wel lachen om je reacties, zit ik te veel aan 'jouw' xs4all? :+
Neehoor,xs4all is gelukkig niet van mij.Maar wel de eerste provider die het bij mij goed heeft gedaan.dan maar wat meer betalen.Verder ben ik niet boos op je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hihi nou ja dan hebben we allebei een andere ervaring met xs4all. komt misschien ook omdat ik het altijd goed heb gehad bij demon en die plotsklaps over werd genomen door xs4all en dat niet soepel was gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

We hebben sinds vorig jaar zomer een XS4ALL Only Lite abo. Daarvoor hadden we een aantal jaren XS4ALL via KPN. En sinds die overzetting heb ik net als veel anderen hier last van uitval. Meestal is het rond 21u wanneer veel mensen internetten. Wel is het wat minder geworden als de afgelopen winter. En heb hier ook een aantal keer over gebeld maar daaruit komt telkens geen oplossing. De 8mbit lijn is wel gecapt op 6,6mbit en ik zit zo'n 2km van de centrale. Ik heb een Speedtouch 716 modem en heb de splitter al een keer vervangen en de modem al vaak opnieuw ingesteld. We gebruiken de huidige lijn nog met een KPN telefoon abo.

Wij hebben een tweede lijn in ons huis, daarop is al een keer een ADSL verbinding aanwezig geweest van mn vaders werk. Zal het mogelijk zijn om mijn abo daarop over te zetten? En dan die lijn enkel voor ADSL te gebruiken? En zal de kwaliteit verhogen en de uitvallen verhelpen? Als ik er geen splitter op gebruik.

Deze info haal ik net uit de modem:
Home > Broadband Connection > DSL Connection
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
DSL Connection  - Link Information
Uptime: 0 days, 0:37:59
Modulation: G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.021 / 6.623
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   7,77 / 51,15
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    19,0 / 36,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   10,0 / 6,0
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   5.452 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   807 / 1.897
HEC Errors (Up/Down):   1.514 / 520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
T-Junkie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:33:
Wij hebben een tweede lijn in ons huis, daarop is al een keer een ADSL verbinding aanwezig geweest van mn vaders werk. Zal het mogelijk zijn om mijn abo daarop over te zetten?
Grote kans dat die lijn van precies dezelfde kwaliteit is als je huidige. Heb je al eens een ander modem geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Ander modem eens proberen, de aansluiting eens nakijken of het echt juist en optimaal is aangesloten. Je woont een behoorlijke afstand van de centrale, lijnlengte moet een 2.6km zijn als die 36.5dB de demping is bij optimaal aansluiten. De tweede lijn (2de aderpaar) zal dan dezelfde lengte en kwaliteit hebben meestal, alleen bij echt een storing op een draad kan het andere aderpaar beter zijn en deze breuk bijvoorbeeld niet hebben.

Overzetten doet met alleen tijdens een storings onderzoek wanneer dat de oplossing biedt, er is bij mijn weten geen bestelmogelijkheid bij KPN om naar een ander aderpaar te wisselen. Een aderpaar (lijn) is een lijn, wordt geen onderscheid in gemaakt en de eerst beschikbare ongebruikte wordt altijd gekozen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
asmi schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:50:
[...]
Grote kans dat die lijn van precies dezelfde kwaliteit is als je huidige. Heb je al eens een ander modem geprobeerd?
Het bood anders wel een oplossing met wegvallende verbindingen op mijn eigen KPN ADSL aansluiting toen ik nog bij mijn ouders woonde in ergens maart, april of mei van dit jaar.
Verbinding kwakkelde al een paar jaren (vooral bij erg mooi weer buiten verbrak de verbinding vaak) en de storingsmonteur besloot ons om te zetten naar het 2e aderpaar. Sindsdien blijft de verbinding gewoon stabiel met mooi weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

"n dikke maand geleden mijn abonnement opgezegd en (omdat mijn jaar is afgelopen dus per maand opzegbaar) maar vandaag alsnog 'n factuur met betalings herinnering voor 'n volledige maand gekregen omdat er (godzijdank) niet genoeg geld op mijn rekening stond en deze dus niet betaald is.

Goeie dienstverlening stelletje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 03-06 21:37
Sinds vandaag online via Ziggo. Tot op heden nog stabiel. Snelheid is wat ze beloven. In mijn geval 25Mbps down en 4 Mpbs up. Via Eweka haal ik nu een download van 2,23MB/s. Bij XS4ALL was dat 1,6MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

Anoniem: 19137 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:26:
"n dikke maand geleden mijn abonnement opgezegd en (omdat mijn jaar is afgelopen dus per maand opzegbaar) maar vandaag alsnog 'n factuur met betalings herinnering voor 'n volledige maand gekregen omdat er (godzijdank) niet genoeg geld op mijn rekening stond en deze dus niet betaald is.

Goeie dienstverlening stelletje... :(
Laatst ook opgezegd. Twee dagen later had ik de schriftelijke bevestiging in de brievenbus. Heb je die gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Eventjes een balonntje oplaten voordat ik het process in gang breng

ik zit al enkele jaren bij XS4all, maar ben voormalig DEMON klant (die heeft XS4all in 2006/2007 overgenomen). Tot op heden alles prima, absoluut geen klachten.

Nu wil ik mijn huidige abbo (ADSL Go abonnement (XS4ALL Only) -> 1.5Mbit down/ 0.5 Mbit up) verhogen (upgraden) naar een ADSL Start abbo (4Mbit down / 1 Mbit up). Dit nieuwe abbo kan hier worden geleverd aldus de website

Nu lijkt het dat me niet zon probleem alleen heb ik wel de volgende vragen:

1. Ik heb nog steeds mijn eerste modem wat ik via DEMON heb gekregen, en tot voller genoegen, werkt dat ding prima en snel genoeg. Ik wil dus ook niet beginnen te prutsen met die FRIZT!box (of hoe die ook heet). Het liefste wil ik dus mijn bestaande infrastructuur lekker laten zoals het is! kan dit?

2. Om op deze manier over te stappen / upgraden heb je dan nog kan op downtime? of wordt de overzetting over het algemeen snachts gedaan, en verneem je er niets van? Komen hier nog geregeld problemen bij naar voren, etc, etc...??

Edit: ik heb ondertussen op de site van XS4all de sectie wijzigen gevonden, en kan in 2 stappen mn abbo verhogen, volgens mij vrij makkelijk en zonder moeilijkheden...

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 28-07-2009 14:25 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:21:
[...]

Laatst ook opgezegd. Twee dagen later had ik de schriftelijke bevestiging in de brievenbus. Heb je die gehad?
Schriftelijke bevestiging heb ik 'n week na opzegging gekregen dus dat zit wel goed. Alleen heeft xs4all nog steeds niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cybpraetorian schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:06:
Eventjes een balonntje oplaten voordat ik het process in gang breng

ik zit al enkele jaren bij XS4all, maar ben voormalig DEMON klant (die heeft XS4all in 2006/2007 overgenomen). Tot op heden alles prima, absoluut geen klachten.

Nu wil ik mijn huidige abbo (ADSL Go abonnement (XS4ALL Only) -> 1.5Mbit down/ 0.5 Mbit up) verhogen (upgraden) naar een ADSL Start abbo (4Mbit down / 1 Mbit up). Dit nieuwe abbo kan hier worden geleverd aldus de website

Nu lijkt het dat me niet zon probleem alleen heb ik wel de volgende vragen:

1. Ik heb nog steeds mijn eerste modem wat ik via DEMON heb gekregen, en tot voller genoegen, werkt dat ding prima en snel genoeg. Ik wil dus ook niet beginnen te prutsen met die FRIZT!box (of hoe die ook heet). Het liefste wil ik dus mijn bestaande infrastructuur lekker laten zoals het is! kan dit?
Ik heb nog nooit een Fritxbox gehad, ik gebruik een eigen gekochte router (een vigor), ik heb zelfs vanuit de helpdesk support gehad over de instellingen in dit apparaat (alhoewel ze het officieel niet supporteren) toen ik iets zelf kapot had gemaakt.
2. Om op deze manier over te stappen / upgraden heb je dan nog kan op downtime? of wordt de overzetting over het algemeen snachts gedaan, en verneem je er niets van? Komen hier nog geregeld problemen bij naar voren, etc, etc...??
Ik ben ooit van KPN naar Only gegaan, daar kan ik me niet van herinneren uit de lucht te zijn geweest, maar ik ben dna ook geen 24/24 online.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dank Tukk voor je reactie.

Ik was bang dat je die Fritzbox werd opgedrongen, zo van die MOET je gebruiken, en daar zat ik niet op te wachten. Moet wel lukken dus. En tja, ik heb nu al een XS4ALL only abbo, dus tis alleen een versnelling en geen wisseling van abbo...

ik heb ondertussen op de site van XS4all de sectie wijzigen gevonden, en kan in 2 stappen mn abbo verhogen, volgens mij vrij makkelijk en zonder moeilijkheden...

Volgens mij is dat het makkelijkst en snelste.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Je kan idd gewoon je huidige modem gebruiken, ervanuitgaande dat deze nog voldoende snelheid kan leveren. Oude SpeedTouch modems willen vaak verminderen, en op een lagere snelheid intrainen.

Volgens mij is het belangrijkste dat je de VPI/VCI waarde in kan stellen op je huidige modem, die waarschijnlijk momenteel al 8/48 is, gezien je al xs4all only hebt.

Downtime hoef je eigenlijk niet te verwachten, het kan zijn dat je een aantal minuten je verbinding even kwijt bent, meestal wordt de verbinding daarna automatisch opnieuw gemaakt. Als dit niet het geval is volstaat een modem reboot/reset.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nakebod schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:17:
Je kan idd gewoon je huidige modem gebruiken, ervanuitgaande dat deze nog voldoende snelheid kan leveren. Oude SpeedTouch modems willen vaak verminderen, en op een lagere snelheid intrainen.

Volgens mij is het belangrijkste dat je de VPI/VCI waarde in kan stellen op je huidige modem, die waarschijnlijk momenteel al 8/48 is, gezien je al xs4all only hebt.

Downtime hoef je eigenlijk niet te verwachten, het kan zijn dat je een aantal minuten je verbinding even kwijt bent, meestal wordt de verbinding daarna automatisch opnieuw gemaakt. Als dit niet het geval is volstaat een modem reboot/reset.
Tijdens de overgang van DEMON naar XS4all heb ik niets hoeven doen, was met vakantie toen zelfs, toen ik terug kwam was het al weer klaar.

Heb een ZYXEL modem geloof ik, apparaatje uit 2003 denk ik.. Niet zo heel oud nog. Ik ga het morgen wel ff aanvragen... :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Zo net de upgrade van mn abbo aangevraagd. Ze gaan nog wel checken of het technisch mogelijk is lees ik, hopen dat het hier dan maar kan.

Heeft iemand een idee hoeveel tijd er overheen gaat voordat de snellere lijn wordt geleverd?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Toen Only er net was, duurde de overstap ongeveer 4 weken, maar dat zal vast niet meer zo lang duren, al helemaal niet als het "slechts" een snelheids upgrade is. Geen recente ervaringen met upgrades, maar ik verwacht een werkweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cybpraetorian schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:12:
Zo net de upgrade van mn abbo aangevraagd. Ze gaan nog wel checken of het technisch mogelijk is lees ik, hopen dat het hier dan maar kan.

Heeft iemand een idee hoeveel tijd er overheen gaat voordat de snellere lijn wordt geleverd?
kijk net even op de status aanvraagpagina van XS4ALL, staat er dit :+
Up/downgrade (afgerond)
29-07-2009 Opgeleverd
De dienst is door XS4ALL en KPN gewijzigd.
Verder ook geen statussen van de upgrade, zoals ingediend, verwerkt, etc.. gewoon meteen Opgeleverd!

Dakanie.... toch? 8)7

Speedtest.nl is het er iig nog niet mee eens, want het er is nog niet veranderd..

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 29-07-2009 15:40 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dit. Is. Echt. F*cking. Snel. Geregeld.

Zowel speedtest.nl en speedtest.net geven nu download snelheden die 2x zo snel zijn als eerder :|

in 2 UUR na de aanvraag was de upgrade dus al gedaan! :| 2 UUR!!! _/-\o_ _/-\o_ *O*

De upload snelheid is nog niet veranderd, maar das niet zo erg. Download ging het me meer om...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 18:05
Cybpraetorian schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:33:
[...]

kijk net even op de status aanvraagpagina van XS4ALL, staat er dit :+

[...]

Verder ook geen statussen van de upgrade, zoals ingediend, verwerkt, etc.. gewoon meteen Opgeleverd!

Dakanie.... toch? 8)7

Speedtest.nl is het er iig nog niet mee eens, want het er is nog niet veranderd..
Downgrades/upgrades doen er gemiddeld 4 uur over is mijn ervaring dus dat kan wel kloppen hoor. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasje123 op 29-07-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het idee dat ze bij xs4all verzanden in dezelfde burocratie waar heel NL momenteel onder gebukt gaat. Volgens xs4all heb ik alleen mijn account opgezegd (terwijl duidelijk in de opzegging staat XS4ALL pack) maar niet mijn ADSL lijn. Vreemd dat dan toch het hele bedrag wordt gefactureerd maar geeft het weinig hoop voor de klantvriendelijkheid van deze.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 30-07-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Heeft iemand al de nieuwe firmware van de fritzbox erop gezet (58.04.76)? En zo ja heeft dit geholpen t.a.v. het uitvallen van de fritzbox bij het downloaden op hoge snelheid en het storen van het telefoneren wanneer er wordt gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hij is tot nu toe nog niet uitgevallen, maar heb pas een paar GB sinds gister gedownload, dus het is onmogelijk om nu met zekerheid te zeggen dat hij stabieler is.
Hier viel hij heel soms uit met veel download, te onregelmatig om nu al te zeggen dat het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AW_Bos schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:21:
Ja, dat klopt, en SSH is dataverkeer.
Ik was benieuwd of iemand dit ook heeft waarbij de bijv. 's nachts de computers uit staan.
Inmiddels met een andere router was het dus ook zo.
Maar met een splinternieuwe Draytek 2820Wn heb ik het niet meer?

Raar :P?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Laatst online: 10-07-2023
Wie heeft de nieuwste firmware van de Fritzbox geinstalleerd naar Firmware version 58.04.76? Heb dit zojuist gedaan. Wat zijn de ervaringen? Voor mijn gevoel voelt het wat sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 11:48
Xiquena schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:06:
Wie heeft de nieuwste firmware van de Fritzbox geinstalleerd naar Firmware version 58.04.76? Heb dit zojuist gedaan. Wat zijn de ervaringen? Voor mijn gevoel voelt het wat sneller aan.
Bij mij nog steeds stabiel, alleen traint hij nu in met 15500 kb/s down, en met de oude firmware was dat nog 16500 kb/s... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb sinds kort die push mail aanstaan met dagelijkste statistieken rond 12 uur s'nachts, nutteloos, maar geinig :P
Ben sinds de firmware update online sinds: DSL status active for 05:04:47:13
En het beste tot nu, nog 0 reconnects de afgelopen week.
Dus na deze nog steeds korte periode heb ik wel het idee dat de firmware een stuk stabieler is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Nakebod schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:42:
Heb sinds kort die push mail aanstaan met dagelijkste statistieken rond 12 uur s'nachts, nutteloos, maar geinig :P
Ben sinds de firmware update online sinds: DSL status active for 05:04:47:13
En het beste tot nu, nog 0 reconnects de afgelopen week.
Dus na deze nog steeds korte periode heb ik wel het idee dat de firmware een stuk stabieler is bij mij.
Vaak heb ik ook 0 records,soms 1 of 2.Wat het voor mij nuttig maakt,is dat ik kan zien of er iemand draadloos probeerd in te loggen op me netwerk.En wie er wat en waarnaar toe heeft gebeld.En wat er mis gaat tijdens of voor het voipen.Wat ook geinig is:soms staat mijn upload net zo hoog als mijn download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

0 registraties hoop ik te houden :P
Voor de firmware upgrade had ik deze maand alweer 3 disconnects gehad, en vorige maand 8.
Nu lijkt 8x in een maand nog wel mee te vallen, maar het gebeurde eigenlijk altijd overdag, en nooit in de nacht, ookal staan er dan ook regelmatig (usenet) downloads aan.
Nu zijn het aantal connecties, en dus de belasting van de modem, overdag wel hoger, en dat zou, en lijkt, met de nieuwste firmware opgelost zijn.

Die WLAN registraties zijn idd ook wel handig in het overzicht ja.
Nu heb ik als het goed is het WLAN redelijk dicht, met een lange WPA2 key, en MAC filtering, dus als ze willen kost het ze meer moeite om erop te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-06 11:07

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu een beetje zat begin te worden met het Voip gedeelte van mijn XS4all-only abonnement en dan met name de problemen met tegelijk downloaden en de slechte kwaliteit van het telefoongesprek. Op een of andere manier is de kwaliteit blijkbaar niet goed te waarborgen door de Fritzbox, omdat XS4all niet aangeeft wat nu precies voip-packages zijn en wat niet.
En ik zou het niet erg vinden om Newsleecher enigszins te beperken, zeg 10% van mijn verbinding. Ik heb nu een 8MBit/sec verbinding, maar ik moet mijn download tot wel 450 KB/sec cappen, omdat de kwaliteit anders nog steeds slecht is. Dat kan toch niet kloppen? Zoveel data neemt een voip-gesprek op G.711 toch niet in beslag?
Natuurlijk is de XS4all helpdesk weer niet goed bereikbaar en wordt wegens de drukte de hoorn weer op de haak gelegd. Al met al ga ik er steeds meer in zien om naar Ziggo over te stappen, te beginnen met mijn telefoon, dan is die in ieder geval 'veilig' voor mijn (blijkbaar) exorbitant downloadgedrag.

Kleine update:
Helpdesk is ondertussen wel bereikbaar geworden (tweemaal moeten bellen met respectievelijk 40 en 30 minuten wachttijd). De eerste keer de tip gekregen om de DSL lijn zelf te specificeren (met advanced settings -> internet -> account information) en dan met een 128 Kbit van de in-training eraf). Naast het vreemde dat de settings niet onthouden worden (althans niet zichtbaar), dat er over een VPI setting gemekkerd wordt (dus maar de 8,48,mux setting ook ingegeven bij de ATM) nog geen enkele verbetering. Ook nog geprobeerd te resetten naar factory settings.
En nu dus maar door verwezen naar de AVM helpdesk. Waar alle lijnen simpelweg bezet zijn.
* Armada zoekt naar Ziggo aanmeldingsformulieren

Update 2:
Toch uiteindelijk doorgedrongen tot de AVM helpdesk. Daar zeer correct te woord gestaan, maar helaas nog niet geholpen. Ze zullen informatie sturen (dit probleem zou zeker verholpen moeten zijn in de laatste firmware), maar als dat niet helpt, dan zullen ze op basis van mijn reply en verdere gegevens bij de technische afdeling nader onderzoek verrichten. Klinkt in ieder geval beter dan: het staat niet in mijn script, u zult het wel fout doen... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Armada op 17-08-2009 14:10 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 16:42
Ik heb sinds de Fritzbox hier staat niets dan problemen :N
Eerst begon de lijn te klapperen waardoor we terug zijn gegaan naar ADSL Lite (kwam van Basic).
Affijn, de lijn leek weer stabiel en het verschil was niet zo hoog, omdat we de snelheden van ADSL Basic sowieso niet maximaal konden halen.

Nu sinds een week ofwat begin de lijn weer op te spelen. Eerst had XS4ALL een standaardbandje op de telefoon staan dat het bekend was dat er een probleem is en hun technici bezig waren het op te lossen. Inmiddels is, zoals ook al boven aangegeven, de helpdesk zo druk dat je gewoon word afgesloten?!

Ik ben dus in 3weken tijd van 5mbit/1mbit (down/up) eerst terug gegaan naar 4mbit/0.25mbit en moet nu de fritzbox op 3mbit/0.25mbit laten intrainen omdat het anders onwerkbaar onstabiel is.
Hoewel de lijn niet uitvalt fluctueert de maximale snelheid tussen 250 en zo'n 320 kb/s en is de gemiddelde latency test >100ms.

Het is dat ik vast zit aan een jaarverlenging, anders kan ik die (sowieso al) absurd hoge bedragen van hun wel beter besteden.
XS4ALL van kpn _/-\o_
XS4ALL only :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Len

Leeg

Armada schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:25:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu een beetje zat begin te worden met het Voip gedeelte van mijn XS4all-only abonnement en dan met name de problemen met tegelijk downloaden en de slechte kwaliteit van het telefoongesprek. Op een of andere manier is de kwaliteit blijkbaar niet goed te waarborgen door de Fritzbox, omdat XS4all niet aangeeft wat nu precies voip-packages zijn en wat niet.
En ik zou het niet erg vinden om Newsleecher enigszins te beperken, zeg 10% van mijn verbinding. Ik heb nu een 8MBit/sec verbinding, maar ik moet mijn download tot wel 450 KB/sec cappen, omdat de kwaliteit anders nog steeds slecht is. Dat kan toch niet kloppen? Zoveel data neemt een voip-gesprek op G.711 toch niet in beslag?
Ik heb nu hetzelfde, ik heb mijn news downloads op 50% daaren en nog heb ik gestotter. En als ik het op 100% download zet, dan reset mijn modem :o En soms komt het niet eens goed terug... Alleen een hardreset werkt dan.

pfff.. jammer :S

[ Voor 41% gewijzigd door Len op 17-08-2009 18:27 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310272

Na de firmware update van het modem (fritzbox) heb ik nog steeds dezelfde problemen.
Wanneer ik fullspeed download klapt zo nu en dan het modem eruit en reboot hij zichzelf.
Wanneer ik gebeld wordt of wil bellen terwijl ik aan het downloaden ben is het onmogelijk!

Ik had toch echt gehoopt dat AVM het probleem nu getackeld zou hebben, blijkbaar nog niet :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:17
Heeft xs4all nog veel powerusers als klant? Ik ken velen die inmiddels zijn overgestapt naar kabelinternet vanwege de veel grotere download en uploadsnelheden. Ik ben zo benieuwd wanneer de adsl providers met concurrerende snelheden gaan komen. Ik weet dat dat niet via de adsl techniek kan, maar breekt inmiddels de paniek niet uit bij de telefoonlijn-providers?

Net zoals niemand nog inbel internet heeft kunnen de adsl providers toch niet verwachten dat mensen maar bij adsl blijven als de kabel zo veel snellere aanbiedingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
SAICRJMPM schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:05:
Ik weet dat dat niet via de adsl techniek kan, maar breekt inmiddels de paniek niet uit bij de telefoonlijn-providers?
ADSL2+ is beperkt tot 1MB upload, de opvolger van ADSL is VDSL. Bij VDSL zijn snelheden van tot 52 Mbps download en 13 Mbps upload mogelijk of in synchrone modus 26 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
SAICRJMPM schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:05:
Heeft xs4all nog veel powerusers als klant? Ik ken velen die inmiddels zijn overgestapt naar kabelinternet vanwege de veel grotere download en uploadsnelheden. Ik ben zo benieuwd wanneer de adsl providers met concurrerende snelheden gaan komen. Ik weet dat dat niet via de adsl techniek kan, maar breekt inmiddels de paniek niet uit bij de telefoonlijn-providers?

Net zoals niemand nog inbel internet heeft kunnen de adsl providers toch niet verwachten dat mensen maar bij adsl blijven als de kabel zo veel snellere aanbiedingen heeft.
Ik denk dat de adsl providers rustig afwachten wat de miskleunen van de kabelproviders gaan doen(op het ogenblik upc en ziggo is ook al bezig).Reken er maar op dat er een hoop kabelgebruikers weer teruggaan naar adsl,daar worden ze niet in snelheid geknepen.Ik blijf daarom dus ook bij xs4all,heb genoeg gezeik gehad met kabelproviders en dsl providers in het verleden.Dat is dus de rede dat ik een schotel heb genomen voor mijn tv en xs4all heb genomen en inmiddels al 2 jaar tevreden ben met xs4all en ruim 5 jaar met canal digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:17
vincedd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat de adsl providers rustig afwachten wat de miskleunen van de kabelproviders gaan doen(op het ogenblik upc en ziggo is ook al bezig).Reken er maar op dat er een hoop kabelgebruikers weer teruggaan naar adsl,daar worden ze niet in snelheid geknepen.Ik blijf daarom dus ook bij xs4all,heb genoeg gezeik gehad met kabelproviders en dsl providers in het verleden.Dat is dus de rede dat ik een schotel heb genomen voor mijn tv en xs4all heb genomen en inmiddels al 2 jaar tevreden ben met xs4all en ruim 5 jaar met canal digitaal
Jaren terug had ik ook kabelinternet en dat was een ramp ja. Daarna snel naar ADSL gegaan. Ik ben nu sinds mei bij Ziggo en heb nu 50 mbps down and 5 mbps up (later dit jaar 80 mbps down en in 2010 100 mbps). Ik heb nog NUL storingen gehad. Geen leugen. De snelheid is op elk moment van de dag (doe geregeld speedtests) stabiel en hetzelfde. Kabel is er technisch t.o.v. 10 jaar terug er gigantisch op vooruit gegaan. Ik was ook huiverig in het begin (door mijn ervaring met UPC in 2000). De problemen die ik met Ziggo heb zijn puur administratief. Dat is echt een puinhoop. Technisch geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
zx9r_mario schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:50:
[...]

ADSL2+ is beperkt tot 1MB upload, de opvolger van ADSL is VDSL. Bij VDSL zijn snelheden van tot 52 Mbps download en 13 Mbps upload mogelijk of in synchrone modus 26 Mbps.
Probleem is alleen een beetje dat dit ook al te lage snelheden zijn.

Ziggo beloofd over +/- driekwart jaar 100mbit te leveren.

Ik denk eerlijk gezet dat ADSL de strijd heeft verloren. Zover ik weet stellen alle toekomstige DSL-varianten nog hogere eisen aan de bekabeling, en dat is op het moment al een breekpunt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19

Alfisti

So macht Reisen Spaß

De snelheid van 100 Mb/s zit ik niet echt op te wachten, ik ben op dit moment ook tevreden met mijn 4 Mb/s xs4all lijntje ( kwam niet verder dan 5 Mb/s met lite abbo ). De prijs echter begint mij steeds meer tegen te staan, bij Ziggo kan ik in Q1 2010 een 80/10 Mb/s verbinding, telefonie en televisie signaal krijgen voor 39,95 per maand. Bij xs4all betaal ik nu voor een 4/1 lijntje 29,95 per maand...........

Ik wil best bij xs4all blijven maar er zal een behoorlijke prijsaanpassing moeten komen om het interessant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Laatst online: 17-06 19:56
Aantal jaren tevreden klant geweest van XS4all, maar net als anderen hier vind ik het prijsverschil toch moeilijk te rechtvaardigen. Ze hebben zeker meerwaarde t.o.v. gemiddelde provider, maar dat is mij langzamerhand niet het dubbele bedrag waard.

Toch wilde ik het nog een keer proberen, ik ga per 1 september verhuizen en wilde nog een jaartje xs4all doen tot er glas komt. Dus kon mijn verhuizing netjes via de site doorgeven, ik moest weliswaar terug naar 8 mbit vanwege afstand tot telefooncentrale, maar OK, volgens site verder alles in orde.

Kreeg ik vorige week, minder dan 2 weken voor mijn verhuizing, opeens een brief dat xs4all niet mogelijk is op mijn nieuwe adres. Nu lijkt me dit sterk, want we wonen dan op 5km van het centrum van Eindhoven. Dus maar even gebeld - aan de telefoon vertellen ze dat dit "waarschijnlijk" een tijdelijk probleem was, en dat ik de verhuizing maar opnieuw via de site moest indienen. Maar mijn vraag "wanneer weet ik nu zeker of het echt wel of echt niet mogelijk is?" kon niet beantwoord worden.

Ik heb geen zin om weer opnieuw 3 weken te wachten op bericht, en dan als ik al 1 week verhuisd ben te horen te krijgen dat het echt niet gaat, en ik dan nog alsnog ander internet moet regelen. Jammer jammer, bye bye XS4all, moet nu een jaartje UPC overleven, ook geen feest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 03-06 21:37
Vandaag XS4ALL opgezegd na meer dan 15 jaar lid te zijn geweest. Met een lichte snik, maar de prijs is niet meer gerelateerd aan de de snelheid. Ze wilden met nog behouden door te stellen dat ze hard bezig waren met die snelheden (= glasvezel), maar eer dat in mijn dorp ligt zijn we 3 jaar verder. Ik sluit niet uit dat ik ooit terug keer bij XS4ALL als ze glasvezel aanbieden met hoge snelheden, zeker gezien de vreemde praktijken die o.a. UPC er op nahoudt (cappen van de verbinding met 2/3 van de snelheid bij usenet e.d.).

Adieu... misschien tot ziens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik ben ook van plan te vertrekken bij XS4all. Mijn problemen liggen voornamelijk op het VoiP gebied. De Fritzbox kan de VoiP-bandbreedte onvoldoende beschermen en heeft een buitenproportionele hoeveelheid nodig (4MBit) om zonder kwaliteitsverlies te functioneren. Vanaf vrijdag vorige week heb ik het probleem dat ik soms wel en soms niet bereikbaar ben op de vaste lijn. En het is niet zo dat dit een in gesprektoon geeft of zo, nee, bellers krijgen gewoon de mededeling dat het nummer niet in gebruik is.
Na gisteravond 40 minuten in de wacht te hebben gestaan, meldt men doodleuk dat ik een goede lijn heb, en dat ik de fabrieksinstellingen in de Fritzbox nog maar eens moet proberen. En als ik het probleem nog eens heb, dan moet ik maar weer terugbellen.
Dus, direct na het ophangen natuurlijk even met de mobiel geprobeerd. En ja hoor, dit nummer is buiten gebruik. Tijdens de weer 40 minuten wacht (dit maal met de mobiel, om niets te verstoren en ze het zelf te kunnen laten constateren!), steeds geprobeerd met de mobiel van mijn vriendin. En je gelooft het niet, maar 10 minuten voordat er daadwerkelijk opgenomen wordt, is de lijn natuurlijk weer in orde. Argh! ;(
Na in totaal 1 uur mobiel met de helpdesk verbonden te zijn geweest, is de uitkomst dat ik maar een lijstje moet opstellen van wanneer het probleem zich voordoet en dan kijkt een voip-team er naar. Maar het is te laat, ik heb er geen vertrouwen meer in. Ziggo here I come. Administratief dan misschien een rotzooitje, maar als het eenmaal werkt, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Finwe schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:24:
Aantal jaren tevreden klant geweest van XS4all, maar net als anderen hier vind ik het prijsverschil toch moeilijk te rechtvaardigen. Ze hebben zeker meerwaarde t.o.v. gemiddelde provider, maar dat is mij langzamerhand niet het dubbele bedrag waard.
Hotzenwalder schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:53:
Vandaag XS4ALL opgezegd na meer dan 15 jaar lid te zijn geweest.
Armada schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:06:
Ik ben ook van plan te vertrekken bij XS4all.
XS4All gaat het nog moeilijk krijgen de komende periode als ze niet snel met een passend antwoord op Ziggo en co komen. Meerwaarde zoals Finwe schrijft is langzamerhand ook tot het nulpunt gedaald naar mijn idee. Webspace: gebruik ik niet, helpdesk: nooit nodig, newsserver: ik heb een betere voor weinig geld, voip: doet iedereen tegenwoordig. Ik zie de meerwaarde niet meer eigenlijk.

Heb ook al zo'n 15 jaar XS4All. Nooit problemen gehad, altijd alles vlot en netjes geregeld, maar de prijzen en snelheden van Ziggo beginnen toch wel heel aanlokkelijk te worden. Voor zo'n 6 euro minder een verbinding die ongeveer 4x zo snel zal zijn of voor zo'n 25 euro minder dezelfde snelheid als ik nu heb, dat tikt wel door.

Nou ja, ik moet toch mijn "Fritz!Box periode" van nog een half jaar ongeveer uitzitten, dus weggaan is nog geen optie. Hopelijk komt XS4All voor die tijd in actie, anders zou ik ook wel eens kunnen vertrekken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou XS4ALL hier eigenlijk meelezen? Want het lijkt me dat meer mensen er zo over denken..en het lijkt me ook dat XS4ALL toch aardig wat klanten verliest nu kabel zo enorm vooruit gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Glacier schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:49:
Zou XS4ALL hier eigenlijk meelezen? Want het lijkt me dat meer mensen er zo over denken..en het lijkt me ook dat XS4ALL toch aardig wat klanten verliest nu kabel zo enorm vooruit gaat..
Enige wat me weerhoud om naar ziggo over te gaan is het dynamische ip en de poort 25 ban.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Skinkie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:00:
[...]

Enige wat me weerhoud om naar ziggo over te gaan is het dynamische ip en de poort 25 ban.
Dat is inderdaad het nadeel van Ziggo.

Ik ga per 1 september over. Het dynamische IP valt mee, hoop ik. Het modem staat altijd een en zal dus altijd op een vernieuwing van zijn huidige IP vragen.

Port 25... sja, ik hoop dat 465 open staat. Dat is een gokje..

Zosnel XS4all weer betere snelheden aanbiedt kom ik graag weer terug. Ben ruim 10 jaar lid geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

MrBarBarian schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:56:
[...]

Dat is inderdaad het nadeel van Ziggo.

Ik ga per 1 september over. Het dynamische IP valt mee, hoop ik. Het modem staat altijd een en zal dus altijd op een vernieuwing van zijn huidige IP vragen.

Port 25... sja, ik hoop dat 465 open staat. Dat is een gokje..

Zosnel XS4all weer betere snelheden aanbiedt kom ik graag weer terug. Ben ruim 10 jaar lid geweest.
M'n andere probleem wat me echt tegen houd bij ziggo is het feit dat het eigenlijk FTTH tegen werkt. Meer ontevreden DSL aanhanders zorgen eerder voor een collectief dat zich laat aansluiten dan kabelaars die eens in de 10 jaar een keer een snelheids verhoging doorvoeren. Op een snelheid die tien jaar er voor realiseerbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233026

Daarom blijf ik voorlopig nog maar even op XS4ALL van kpn hangen en wil/durf ik de overstap niet te maken naar Only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Hoe zit het eigenlijk met het "bruikleen"-gehalte van die Fritzbox? Vroeger kreeg je het modem gewoon cadeau bij verlenging (heb er nog 1 nieuw in doos als reserve), maar wat is de meerwaarde van 1 jaar verlengen als het modem niet je eigendom wordt?

Mijn belangrijkste reden om te blijven hangen zijn al die e-mail aliassen. We hebben er als gezin nogal wat in gebruik en het zou flink wat voeten in aarde hebben om alles om te gooien. Niet dat ik ontevreden ben hoor, maar de prijs/kwaliteitsverhouding lijkt de laatste tijd wat scheef.

[ Voor 36% gewijzigd door Toff op 25-08-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 17-06 17:22

TVL

Toff schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:56:
Hoe zit het eigenlijk met het "bruikleen"-gehalte van die Fritzbox? Vroeger kreeg je het modem gewoon cadeau bij verlenging (heb er nog 1 nieuw in doos als reserve), maar wat is de meerwaarde van 1 jaar verlengen als het modem niet je eigendom wordt?

Mijn belangrijkste reden om te blijven hangen zijn al die e-mail aliassen. We hebben er als gezin nogal wat in gebruik en het zou flink wat voeten in aarde hebben om alles om te gooien. Niet dat ik ontevreden ben hoor, maar de prijs/kwaliteitsverhouding lijkt de laatste tijd wat scheef.
Garantie denk ik. Als ja na 2 jaar of langer nog steeds het zelfde modem gebruikt en het modem gaat kapot ruil je hem in en krijg je een nieuwe. Er dat zijn best veel mensen die lang met een modem doen. Als je één keer een maildomain neemt bij bijvoorbeeld strato (kost je mischien 8 euro per jaar) kan je overstappen wanneer je wil en is je e-mail adres niet afhankelijk van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik lees hier heel bekende en vervelende problemen van xs4all only.
Vooral dat gestoor met bellen als je via usenet aan het downloaden bent is vreselijk. :(
Ook het plotseling zomaar wegvallen vd verbinding gebeurde nog wel eens vooral in het weekend...

Ik kan alle irritante zaken die ik hier lees alleen maar bevestigen.
xs4all is te duur voor wat ze bieden, anderen zijn goedkoper en xs4all heeft m.i. geen meerwaarde.
De helpdesk is niets bijzonders meer, dat waren ze jaren geleden weldegelijk maar tegenwoordig is het net zo slecht als een prijsvechter..goed, het is geen 0900 nummer maar dan nog.. :o
Administratief viel het mee maar dat is bij een hoop providers een drama. ;)

Ik heb na een jaar de boel opgezegd en ben naar HetNet gegaan, ik kan hier geen kabelinternet krijgen alleen maar KPN achtige ADSLproviders (kpn, hetnet,xs4all,telfort etc).
Stukken beter...met kpn of HetNet bellen en usenet gebruiken is geen enkel probleem, zelfs niet als je de lijn volledig belast (dit is VoDSL ipv VOIP en werkt dus bewezen veel beter).
Ik kan de max 8Mbit gewoon krijgen en haal dat ook, bij xs4all kon het niet en was 6Mbit max mogelijk.Dit lijkt een politiek verhaal daar de kabel, de lengte, de centrale en weet ik al niet meer volgens mij gewoon hetzelfde zijn.xs4all moet niet met een @$$#$ verhaal komen dat het niet kan... |:(

Ik kan alleen maar iedereen adviseren om bij ze weg te gaan mits mogelijk en naar een ander te gaan.
Je betaald toch niet voor een dienst die niet goed is als het bij een concurrent blijkbaar wel kan? 8)7
De xs4all van jaren terug zijn ze niet meer,te duur en hun naam is enkel historie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Armada:

Ziggo hier sinds een half jaartje. Daarvoor 30 jaar telefonie via KPN. (langer dan ik leef)

Ik merk geen verschillen en mijn ouders ook niet. Ik kan mijn internetverbinding helemaal dichttrekken, telefonie geeft geen krimp. Zit op een andere stream/frequentie op de kabel. :)

MrBarBarian:

Poort 465 staat gewoon open.

- Ziggo mailadres gebruik ik poort 25 voor de SMTP server van Ziggo.
- Hotmail en Gmail gaan via poort 587 (Hotmail server) en 465 (Gmail server).
- Voor mijn eigen domeinen gebruik ik de server van Ziggo op poort 25. De mensen naar wie je mailt zien gewoon het adres wat je bij "afzender" invult bij het accountbeheer van je email client.

Zolang het MAC-adres van je computer (of router) het zelfde blijft, verandert je IP-adres niet. Koop je een andere router, dan stel je gewoon het MAC-adres van je oude router in. Ook werk ik daarnaast met DynDNS.org, wat wordt ondersteund in mijn router. Mocht mijn IP-adres om wat voor reden ook toch veranderd worden, dan zijn mijn computers nog steeds bereikbaar van buitenaf.

Wizz:

Ik ben 6 jaar tevreden klant geweest bij XS4ALL. Na de overstap van XS4ALL via KPN naar XS4ALL Only begon het drama...

Sinds maart dit jaar ben ik naar volle tevredenheid klant van een Ziggo alles in een pakket. De activatie van de digitale televisie (aanvullend pakket) ging niet geheel vlekkeloos, maar dit werd binnen 5 minuten opgelost door de helpdesk zonder wachttijden. Facturatie even in de gaten gehouden en alles is netjes verwerkt. :)

Toff:

Ik had 2 mailboxen bij XS4ALL en een stuk of 15 "aliassen". Deze heb ik gefaseerd vervangen voor info@voornaamachternaam.nl. Duurde ongeveer een maandje voordat iedereen op de hoogte was en ik bij fora, ebay, marktplaats enzovoorts mijn adres had gewijzigd. Viel allemaal reuze mee. Ben nu provider onafhankelijk met een eigen domein en het staat nog professioneler ook. (ik gebruik Hotmail en Gmail enkel nog voor spam gevoelige zaken, zoals verplicht registreren in webwinkels)

[ Voor 10% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 26-08-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
TVL schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:26:
[...]

Garantie denk ik. Als ja na 2 jaar of langer nog steeds het zelfde modem gebruikt en het modem gaat kapot ruil je hem in en krijg je een nieuwe. Er dat zijn best veel mensen die lang met een modem doen. Als je één keer een maildomain neemt bij bijvoorbeeld strato (kost je mischien 8 euro per jaar) kan je overstappen wanneer je wil en is je e-mail adres niet afhankelijk van je provider.
Na een jaar kon ik weer een nieuwe krijgen door weer een jaar te verlengen. Weg voordeel? Wat ik bedoel is meer, of je het weer moet inleveren als je opstapt (na meer dan een jaar uiteraard)?
Ja, maildomain klinkt leuk, maar achteraf kijk je de koe in de ... Ik was juist zo blij met xs4all, ooit om van al die gratis mailproviders af te zijn die er steeds de brui aan bleken te geven. Dat was nog voor hotmail etc (die ik overigens ook ben kwijtgeraakt omdat ik blijkbaar te lang niet ingelogd had). Nu overstappen is een hele klus iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ F4T4L 3RR0R: We hebben hier alle 5 mailboxen in gebruik met meerdere personen, waarbij enkele aliassen worden gebruikt om mailverkeer te scheiden, binnen een mailbox. Noem me paranoïde, maar ik hoef op marktplaats niet hetzelfde te heten als op T-net. Iedere min of meer af te scheiden bezigheid heeft zijn eigen alias. Op T-net c.q. GoT heb ik PM en voor een andere hobby gebruik ik weer Hyves ofzo. Mail komt netjes in de juiste bakjes meestal en zo niet, dan is het meestal "verdacht". "info@etc.nl" vind ik dan weer erg onpersoonlijk c.q. webmeesachtig overkomen, maar mijn echtevoornaam+echteachternaam als domain? Nee, dank je, ik houd liever iets meer afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je kan ook altijd nog een Pack nemen van XS4ALL. Dat kost je geloof ik 9,95 euro per maand en dan kan je je email adressen behouden. :)

Edit:

Je kan ook creatief wezen met het verzinnen van een eigen domein.extensie.

Je kan dan vaak (verschilt per hoster) onbeperkt accounts aanmaken. Aliassen aanmaken kan ook en deze kan je forwarden naar het gewenste account. :)

Zorg dan wel dat je een hoster uitzoekt die het domein op JOUW naar registreert en niet onder hun eigen naam. Mocht het hosting bedrijf over de kop of je raakt in conflict, dan kan je aantonen dat jij de rechtmatige eigenaar van het domein bent en deze elders onderbrengen.

[ Voor 73% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 26-08-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 17-06 17:22

TVL

[b][message=32469651,noline]maar mijn echtevoornaam+echteachternaam als domain? Nee, dank je, ik houd liever iets meer afstand.
Dat hoeft ook niet je kan elke naam registreren die je wil mits deze vrij is. Je kan bij Strato 5 boxen aanmaken met 25 aliassen per box en je hebt 1GB ruimte per box.

[ Voor 16% gewijzigd door TVL op 26-08-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tof: wat F4T4L_3RR0R zegt is een prima optie. Voor pakweg een tientje per jaar krijg je bij providers als Webreus, Hosting2Go e.d. een eigen NL domein, met "eigen" (shared) mailserver (IMAP, SMTP, POP3) en noem maar op. XS4ALL pack is dus ongeveer 12x zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Net meer mensen met een verbinding die eruit lag?
Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met: http://www.xs4all.nl/nieu...ndigingen&id=4346&taal=nl

Maar 9:50 uur is allang geen nacht meer ;).
Anderen die offline geweest zijn? En zo ja.. tot hoelaat ongeveer?

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2009 10:01 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb sinds de laatste modem update last wanneer ik torrents aan heb staan. Normaal gesproken kon ik dan door blijven surfen maar nu lijkt het of het heel lang duurt totdat er verbinding kan worden gemaakt. Ik heb het surfen al bij de applicaties gezet die voorrang moeten krijgen maar dit heeft tot nu toe niet geholpen. Ook het aantal verbindingen in utorrent omlaag gehaald maar ook dit mocht niet baten. Tevens heb ik ook nog steeds het probleem van een slechte telefoonverbinding tijdens het downloaden van bestanden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik had ook last van dat probleem. De oorzaak ligt bij mij in het maximum aantal gelijktijdige TCP-verbindingen die wordt overschreden in Windows XP (kon ik terug vinden in de Eventviewer). Hier zijn wel trucjes voor om het op te lossen overigens, maar aangezien ik zelf zelden met het probleem te maken krijg heb ik geen trucjes toegepast en weet ik dus ook niet exact de instructies van die trucjes. Je zal dus ff moeten googlen om het trucje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik had een factuur ontvangen dat op 17-6-2009 12,08 EUR terug geboekt zal worden, nu 26-8-2009 nog niks.
Had vrijdag voor de zoveelste maal gebeld nu zeiden ze vandaag is het bedrag terug geboekt, tot nu toe nog niks terug geboekt.
Kortom de administratie weet ook niet waar ze mee bezig zijn, dit had ik niet verwacht.

Ben nu bij KPN InternetPlusbellen ben, haal gemiddeld met een 8mb abonnement 11 mb.

[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 27-08-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ F4T4L_3RR0r, tomvdlee & Valcon: Jullie hebben op zich hartstikke gelijk, maar ik zit ongeveer vanaf het begin bij xs4all, eerst nog via de telefoon. Die mail-aliassen zijn er in de loop der tijd ingeslopen en hangen nu als molenstenen om onze nekken. Het is gewoon heel veel gedoe, om alle subscriptions etc. over te zetten. Verder blijft het voor mij de vraag, of ik bij Nepneus, Ghosting&zo over 10 jaar nog dezelfde service & prijzen krijg. In de beginperiode van Internet heb ik heel veel (gratis) accounts en space gehad, maar daar is niets van over. Ik ben een beetje bang dat me hetzelfde kan overkomen bij hedendaagse prijsvechters?

@brommert: geef ff je banknummer, dan kunnen we lappen voor die poen? lekker belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff, ik heb ook vanaf 1996 bij XS4ALL gezetn (inbel ISDN, in die tijd). Sinds een jaar of twee een eigen domein, eerst thuis gehost, en daarop ook de mailserver. Langzaamaan heb ik de XS4ALL adressen/aliassen uitgefaseed. Na een paar maanden gebruikte niemand (van mijn contacten) meer onze XS4ALL adressen, alleen die van ons eigen domein. En vier maanden geleden heb ik de thuisserver opgedoekt, en alles voor 9 euro per jaar naar Webreust verhuisd (met DNS en domeinnaam erbij volgens mij totaal op 20 euro per jaar). 3 GB per maand, 300 MB opslag, onbeperkte mailadressen/aliassen, subdomains, eigen DNS-beheer, noem maar op. Inmiddels ook op Ziggo overgestapt. Ik heb nog nooit zo snel en relatief goedkoop (en stabiel) internet gehad. Helpdesk is een ramp, dat klopt, maar die heb ik alleen maar nodig gehad voor wat problemen met de digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

Wat betreft die email-adressen: ik zou zo snel mogelijk de overstap maken naar een eigen domein. Wel even goed checken of je ook echt de eigenaar wordt van het domein, dan kun je het altijd meenemen naar een andere host. Je bent dan voorgoed verlost van die afhankelijkheid. Ik heb dat zelf een tijd geleden ook gedaan. Mijn tip: doe het nu, nu je je 'oude' mailadressen nog in gebruik hebt. Dat maakt het makkelijker om je subscriptions overal over te zetten, zeker als je je wachtwoord hier en daar ook nog eens vergeten bent. Ook heb je dan nog een tijdje om in de 'oude' mailbox te kunnen zien welke je vergeten bent (als je na 1,5 maand nog eens een verdwaalde nieuwsbrief krijgt enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Armada schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:25:
Natuurlijk is de XS4all helpdesk weer niet goed bereikbaar en wordt wegens de drukte de hoorn weer op de haak gelegd. Al met al ga ik er steeds meer in zien om naar Ziggo over te stappen, te beginnen met mijn telefoon, dan is die in ieder geval 'veilig' voor mijn (blijkbaar) exorbitant downloadgedrag.

Kleine update:
Helpdesk is ondertussen wel bereikbaar geworden (tweemaal moeten bellen met respectievelijk 40 en 30 minuten wachttijd). De eerste keer de tip gekregen om de DSL lijn zelf te specificeren (met advanced settings -> internet -> account information) en dan met een 128 Kbit van de in-training eraf). Naast het vreemde dat de settings niet onthouden worden (althans niet zichtbaar), dat er over een VPI setting gemekkerd wordt (dus maar de 8,48,mux setting ook ingegeven bij de ATM) nog geen enkele verbetering. Ook nog geprobeerd te resetten naar factory settings.
En nu dus maar door verwezen naar de AVM helpdesk. Waar alle lijnen simpelweg bezet zijn.
* Armada zoekt naar Ziggo aanmeldingsformulieren

Update 2:
Toch uiteindelijk doorgedrongen tot de AVM helpdesk. Daar zeer correct te woord gestaan, maar helaas nog niet geholpen. Ze zullen informatie sturen (dit probleem zou zeker verholpen moeten zijn in de laatste firmware), maar als dat niet helpt, dan zullen ze op basis van mijn reply en verdere gegevens bij de technische afdeling nader onderzoek verrichten. Klinkt in ieder geval beter dan: het staat niet in mijn script, u zult het wel fout doen... ;)
Dat van het niet opslaan/zichtbaar zijn van de settings is bij AVM een bekend probleem, ze fixen het in de voglende firmware (volgens de mail helpdesk met hun mooie vertaalde nederlands)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Toff schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 01:01:
@ F4T4L_3RR0r, tomvdlee & Valcon: Jullie hebben op zich hartstikke gelijk, maar ik zit ongeveer vanaf het begin bij xs4all, eerst nog via de telefoon. Die mail-aliassen zijn er in de loop der tijd ingeslopen en hangen nu als molenstenen om onze nekken. Het is gewoon heel veel gedoe, om alle subscriptions etc. over te zetten. Verder blijft het voor mij de vraag, of ik bij Nepneus, Ghosting&zo over 10 jaar nog dezelfde service & prijzen krijg. In de beginperiode van Internet heb ik heel veel (gratis) accounts en space gehad, maar daar is niets van over. Ik ben een beetje bang dat me hetzelfde kan overkomen bij hedendaagse prijsvechters?

@brommert: geef ff je banknummer, dan kunnen we lappen voor die poen? lekker belangrijk!
Registreer dan niet bij een prijsvechter? Geen garantie dat de dure altijd overleven trouwens.
Je zou ook kunnen overwegen om bij een DNS boer (Zelf goede ervaring met eurodns) je domein te registreren, dus zonder hosting, mail etc.
Dan ben je geheel vrij om de DNS te beheren, en kan je bijvoorbeeld gebruik maken van Google Apps for your Domain. Of natuurlijk een eigen mailserver.

Daar ga ik wel steeds meer naar toe, zodat ik niet meer gebonden ben aan XS4ALL. En in het geval van Google vertrouw ik ze wel dat ze lang zullen bestaan. En ook qua privacy vertrouw ik ze genoeg, misschien zelfs meer dan de lokale hostingboer.

En het mooie van Google is dat je tags in een e-mail adres kan gebruiken zoals naam+tweakers@domein.tld, dat werkt ook niet bij iedere mailserver. Handig voor nieuwsbrieven e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Robinski schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:50:
[...]

Dat van het niet opslaan/zichtbaar zijn van de settings is bij AVM een bekend probleem, ze fixen het in de voglende firmware (volgens de mail helpdesk met hun mooie vertaalde nederlands)
Ik ben nu ook gevraagd om additionele info te sturen vanuit de packet trace en support data modules van de fritzbox als de problemen zich voordoen. Ben erg benieuwd of dit nog wat gaat opleveren, want mijn telefoonnummer is ondertussen al overgedragen aan Ziggo. Dan hebben de achterblijvers er hopelijk nog wat aan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hm, ik ben een paar dagen niet thuis geweest. Kom thuis, en mn XS4ALL Only 4/1 lijn is spontaan beroerd. Ping naar nxs.nl / tweakers.net duurt ongeveer 130ms. Bovendien haal ik ook geen fatsoenlijke snelheden meer, het lijkt haast alsof ik op smallband zit.

Helaas heb ik geen ander modem om even te proberen, gebruik nu al enkele jaren een Draytek Vigor 2600 Annex B (ADSL dus).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316459

Ik heb nu een maand XS4all only en het bevalt prima, ook telefonisch.

Eigenlijk maar 1 keer gehad dat tijdens een telefoongesprek naar amerika op sommige momenten de codec leekt te flippen waardoor we elkaar niet konder verstaan.

Snelheid ook uitstekend:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/rank/1403229313.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04
Toff schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:56:

Ik heb zelf nog een Speedtouch 780 modem 'in bruikleen' gekregen. Heb nog 1 jaar een abonnement gehad op XS4All en na iets meer dan 1 jaar opgezegd. XS4All heeft me nooit dit modem meer terug gevraagd. Die kosten hebben ze er namelijk allemaal al uit. Zie de abonnementsprijzen bij dit bedrijf.

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online
Een paar maanden terug zijn we overgestapt op het 5 euro Voip abonnement van XS4ALL en alles werkt prima.

Alleen kregen we laatst een onverwacht de twee maandelijkse rekening van de oude telefoonprovider, XS4ALL had ons abonnement daar niet opgezegd... terwijl op de website het volgende staat:

"U hoeft zelf niets te regelen."
"XS4ALL neemt uw huidige vaste nummer over."
"XS4ALL zegt uw contract bij uw huidige telefonieaanbieder voor u op."

Er wordt zelfs bij gezegd dat je je contract niet op MOET zeggen omdat je anders je oude nummer kwijt zou kunnen raken. Wij XS4ALL bellen, wordt er verteld dat in een geval als bij ons het contract niet wordt opgezegd, vanwege het type abonnement of iets dergelijks. We gaan er nog wel achteraan om het geld terug proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Er is nu weer een actie dat als je je abonnement verlengt een gratis Fritzbox 7170 krijgt. Maar deze krijg je in bruikleen. Hoe zit dat eigenlijk? Is die 'permanent' in bruikleen? Of wordt deze na bepaalde tijd van jou?

Ik heb namelijk al een FritzBox, 1.5 jaar geleden gekregen bij het verlengen van mijn abbonement. Nu kan ik wel een tweede pakken, en bijvoorbeeld gebruiken als reserve modem of losse switch.
Of zou je maar 1 modem per keer in bruikleen mogen hebben? Dus stel ik bestel de gratis modem, dat ik opeens een doos mee krijg om de oude op te sturen? Weet iemand hier meer over? Op de site kan ik daar niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316459

Hier een plaatje van de dsl page in de fritzbox.

Ik zie een hoop errors eigenlijk. Ik weet niet wat deze errors zijn, en in de handleiding staat echt heel beknopt wat het is, zonder het eigenlijk aan me duidelijk te maken wat dit nou betekent.

Weet iemand hier meer van?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~imuda1/tweakers/dsl_stats.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Ik zit nu al een hele dag zonder internet van XS4ALL Only. Dit ben ik toch niet gewend van hun, het is de eerste echte storing in 4 jaar voor mij, desondanks duurt het maar lang voordat ze met een oplossing komen.

Op m'n fritzbox knipperen ook alle lampjes...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 16-06 19:40

Hak

Ik heb bijna de hele zondag geen internet gehad, 's avonds gelukkig opgelost. Maar na de zoveelste storing is dit er één teveel voor me: bye Xs4all, hello Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 316459 schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:00:
Hier een plaatje van de dsl page in de fritzbox.

Ik zie een hoop errors eigenlijk. Ik weet niet wat deze errors zijn, en in de handleiding staat echt heel beknopt wat het is, zonder het eigenlijk aan me duidelijk te maken wat dit nou betekent.

Weet iemand hier meer van?

[afbeelding]
Ja hoor, je hebt een lijn met overspraak en je veroorzaakt samen met je buren collisions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hak schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:36:
Ik heb bijna de hele zondag geen internet gehad, 's avonds gelukkig opgelost. Maar na de zoveelste storing is dit er één teveel voor me: bye Xs4all, hello Ziggo!
Wacht maar tot je Ziggo een keer nodig hebt via de telefoon. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
toen ik vandaag om 9 uur uit mijn ouderlijk huis weg ging lag xs4all er daar ook nog uit, gezanik, ziggo werkt hier in utrecht dan wel ok.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
SyS_ErroR schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:49:
Hm, ik ben een paar dagen niet thuis geweest. Kom thuis, en mn XS4ALL Only 4/1 lijn is spontaan beroerd. Ping naar nxs.nl / tweakers.net duurt ongeveer 130ms. Bovendien haal ik ook geen fatsoenlijke snelheden meer, het lijkt haast alsof ik op smallband zit.

Helaas heb ik geen ander modem om even te proberen, gebruik nu al enkele jaren een Draytek Vigor 2600 Annex B (ADSL dus).

Iemand enig idee?
Zo, daar ben ik dan weer. :(
Anderhalve week zonder internet gezeten, dankjewel XS4ALL.
Vijf keer gebeld, hoop gemauw aan de telefoon.. Ja, we gaan er direct achteraan! niet dus!

Beloofd dat ik teruggebeld zou worden voor het weekend, is nooit gebeurd.
Uiteindelijk heb ik sinds zaterdagavond weer internet, maar heb er geen verklaring voor.

Ik ga maandag ff bellen, voor de laatste keer. Ik verwacht een fatsoenlijke verklaring + excuses + enige vorm van compensatie. Ik betaal voor een dienst die ze 1,5 week niet leveren, en ze komen hun afspraken niet na (en heb in totaal meer dan 5u aan de telefoon gehangen.. mijn tijd is ook geld).

Misschien toch maar eens overwegen om over te stappen naar iets betrouwbaars. Wat valt dit me vies tegen zeg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
simon schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:29:
toen ik vandaag om 9 uur uit mijn ouderlijk huis weg ging lag xs4all er daar ook nog uit, gezanik, ziggo werkt hier in utrecht dan wel ok.
Was een storing geloof ik. Er zijn diverse manier om daarvan op de hoogte te blijven of als je problemen hebt informatie te verkrijgen. Zoals...
Blijf op de hoogte
Volg ons nieuws, de nieuwsbrief, korte aankondigingen en storingen via RSS-feeds of Twitter. Storingen melden wij bovendien op teletekstpagina 444 van Net 5.
http://www.xs4all.nl/feeds
http://twitter.com/xs4all
http://twitter.com/xs4all_storing

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 16-06 19:40

Hak

Toff schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:25:
[...]

Wacht maar tot je Ziggo een keer nodig hebt via de telefoon. })
Daar zullen ook wel problemen zijn inderdaad, maar Ziggo is wel goedkoper én heeft veel hogere snelheden. De hoge prijs van Xs4all waarvoor je eerder een betrouwbare dienst kreeg, valt niet meer te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 21:34
Weet iemand hoe het zit met verhuizingen en contracten?

Ik ga namelijk binnenkort verhuizen en heb xs4all only. Alleen wil ik vanwege het prijsniveau van de 'prijsvechters' toch gaan overstappen. Het verschil is mij gewoon te groot.
Echter wil ik me eerst wat gaan verdiepen in waar ik heen wil en dat wil ik doen na de verhuizing.

Weet iemand of het zo is dat als je verhuist dat je een nieuwe contractstermijn krijgt of loopt de oude termijn gewoon door na de verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
tjerkpolle schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:36:
Weet iemand hoe het zit met verhuizingen en contracten?

Ik ga namelijk binnenkort verhuizen en heb xs4all only. Alleen wil ik vanwege het prijsniveau van de 'prijsvechters' toch gaan overstappen. Het verschil is mij gewoon te groot.
Echter wil ik me eerst wat gaan verdiepen in waar ik heen wil en dat wil ik doen na de verhuizing.

Weet iemand of het zo is dat als je verhuist dat je een nieuwe contractstermijn krijgt of loopt de oude termijn gewoon door na de verhuizing?
Goede vraag maar eigenlijk niet zeker. Ik zou even de Algemene Voorwaarden doornemen, daar staat het zeker in.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173665

Heeft iemand enig idee waarom Vista moeilijk doet over gebruikersnaam en wachtwoorden van de provider?

Ik heb nu net een nieuwe PC met Vista. Probleem is dat ik met deze PC voor het eerst verbinding met het internet moet maken, en hiervoor is mn xs4all username en wachtwoord nodig. Heb dit nog nooit eerder nodig gehad en heb dus ook geen idee meer wat mijn wachtwoord is. Je kan een nummer bellen om je wachtwoord te veranderen, maar hiervoor heb je ook je relatienummer nodig (die op de factuur staaat). Echter wordt xs4all betaalt door mijn vaders werk en ontvangen we geen facturen..

Iemand enig idee hoe ik toch achter dit nummer kan komen? Of hoe ik mn wachtwoord kan achterhalen?
Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste