[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:00:
Hier een plaatje van de dsl page in de fritzbox.

Ik zie een hoop errors eigenlijk. Ik weet niet wat deze errors zijn, en in de handleiding staat echt heel beknopt wat het is, zonder het eigenlijk aan me duidelijk te maken wat dit nou betekent.

Weet iemand hier meer van?

[afbeelding]
Ik heb geen ervaring met de Fritsbox. Maar die errors kunnen worden veroorzaakt door ruis op de lijn.
Sluit je modem eens direct aan het ISRA aan?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 07-09-2009 19:35 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:22:
Heeft iemand enig idee waarom Vista moeilijk doet over gebruikersnaam en wachtwoorden van de provider?

Ik heb nu net een nieuwe PC met Vista. Probleem is dat ik met deze PC voor het eerst verbinding met het internet moet maken, en hiervoor is mn xs4all username en wachtwoord nodig. Heb dit nog nooit eerder nodig gehad en heb dus ook geen idee meer wat mijn wachtwoord is. Je kan een nummer bellen om je wachtwoord te veranderen, maar hiervoor heb je ook je relatienummer nodig (die op de factuur staaat). Echter wordt xs4all betaalt door mijn vaders werk en ontvangen we geen facturen..

Iemand enig idee hoe ik toch achter dit nummer kan komen? Of hoe ik mn wachtwoord kan achterhalen?
Heb je je PC direct aan de ADSL-lijn hangen, zonder router? Dta is de enige verklaring die ik heb voor een eventuele vraag voor user/password. Of bedoel je het wachtwoord voor je e-mail e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

OMX2000

By any means necessary...

Dolle pret mijn dsl lijn is de hele avond dood. En Murphy's law komt natuurlijk net nu om de hoek kijken. Ik heb juist vandaag een VPN verbinding naar mijn werk nodig... Ik heb nu al 3 keer mijn modem gereset, maar nog steeds geen internet.

De storing is wel bekend, blijkbaar zijn er problemen bij voormalige Demon (was ik daar nog maar lid van) en Hcc net abonnees. Het is dus nog onduidelijk wanneer het opgelost wordt...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
OMX2000 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 03:11:
Dolle pret mijn dsl lijn is de hele avond dood. En Murphy's law komt natuurlijk net nu om de hoek kijken. Ik heb juist vandaag een VPN verbinding naar mijn werk nodig... Ik heb nu al 3 keer mijn modem gereset, maar nog steeds geen internet.

De storing is wel bekend, blijkbaar zijn er problemen bij voormalige Demon (was ik daar nog maar lid van) en Hcc net abonnees. Het is dus nog onduidelijk wanneer het opgelost wordt...
Ik heb als, ex-Demon klant, er ook last van, nog geen internet...

Leuke is dat ik er al diverse keren door de helpdesk op gewezen was dat ik mezelf niet als 'ex-Demon klant' hoefde te beschouwen omdat ik volledig over was op het XS4ALL Only-netwerk. Alleen bij de storingen maken ze een uitzondering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

netblade

Sunrise

Al bied ziggo 100MBIT aan voor 50 euro, zolang die lui weigeren een vast IP te geven en poortje 25 open niet open durven te zetten mogen ze hun lijntje lekker houden. Technisch is het namelijk prima mogelijk om met kabel een vast ip te krijgen. Ziggo is gewoon hetzelfde bij elkaar geraapte zooitje als Casema vroeger, en daar wil ik niks mee te maken hebben.

* netblade is tevreden xs4all gebruiker :Y)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03-2024

Plu

<<Deze vraag ook in een Fritz topic gepost maar heb het idee dat dit een betere plek is>>
Ik heb een probleem met xs4all / FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A. Sinds 2 weken ben ik over op bellen/ internet van xs4all. Na lang twijfelen, durfde niet terug naar de kabel (caiway) en wilde internet/bellen. Ik heb nu echter al spijt!
Er blijven geregeld browsers "hangen" en websites zijn niet te bereiken. Start ik dan een andere browser op kan ik dezelfde website vaak wel bereiken. Ook links vanuit een werkende browser zijn gewoon te openen. Heeft iemand een idee waar dit door komt? en hoe het op te lossen is. De dsl connectie is wel continue en wordt niet gecleared oid. Als iemand iets weet zou ik erg geholpen zijn! alvast bedankt....

- laatste firmware.
- adsl lite
loss of signal 0 en 69
loss of frame 0 en 136
Forward Error Correction 18672 en 1292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plu schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:38:
<<Deze vraag ook in een Fritz topic gepost maar heb het idee dat dit een betere plek is>>
Ik heb een probleem met xs4all / FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A. Sinds 2 weken ben ik over op bellen/ internet van xs4all. Na lang twijfelen, durfde niet terug naar de kabel (caiway) en wilde internet/bellen. Ik heb nu echter al spijt!
Er blijven geregeld browsers "hangen" en websites zijn niet te bereiken. Start ik dan een andere browser op kan ik dezelfde website vaak wel bereiken. Ook links vanuit een werkende browser zijn gewoon te openen. Heeft iemand een idee waar dit door komt? en hoe het op te lossen is. De dsl connectie is wel continue en wordt niet gecleared oid. Als iemand iets weet zou ik erg geholpen zijn! alvast bedankt....

- laatste firmware.
- adsl lite
loss of signal 0 en 69
loss of frame 0 en 136
Forward Error Correction 18672 en 1292
Heb je wel al uitgesloten dat het niet aan je PC ligt? Al eens op een andere PC geprobeerd dus?

Hoe is je netwerk ingesteld? (Vast ip, dns?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

netblade schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:48:
Al bied ziggo 100MBIT aan voor 50 euro, zolang die lui weigeren een vast IP te geven en poortje 25 open niet open durven te zetten mogen ze hun lijntje lekker houden. Technisch is het namelijk prima mogelijk om met kabel een vast ip te krijgen. Ziggo is gewoon hetzelfde bij elkaar geraapte zooitje als Casema vroeger, en daar wil ik niks mee te maken hebben.

Bij die prijs gaat er gewoon een ipv6 tunneltje overheen hoor :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Plu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03-2024

Plu

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:56:
[...]

Heb je wel al uitgesloten dat het niet aan je PC ligt? Al eens op een andere PC geprobeerd dus?

Hoe is je netwerk ingesteld? (Vast ip, dns?)
Ik internet op m'n laptop middels wifi. De laptop krijgt een ipadres van de fritzbox. Het vreemde is dat een aantal websites helemaal niet te benaderen zijn. (geenstijl bv.). Ik heb het nog niet op een andere PC geprobeerd (niet aangesloten). Ook op m'n mobiele telefoon (dus ook wifi) kan ik "geenstijl" niet opvragen. Ook krijgen mensen die bellen (naar de xs4all lijn) regelmatig een bandje dat het nummer niet te bereiken is. Dus ik heb dus het vermoeden dat het of een instelling is in de fritzbox of dat er bij xs4all toch iets niet helemaal ok is (de lijn slecht oid). Zou alleen niet verklaren dat browsers blijven hangen lijkt mij en andere die het wel doen. Ik dacht ga naar de beste provider (en duurste) kan er niks misgaan.... heeft er iemand een idee?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

netblade schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:48:

* Robinski is met NetBlade

Zolang poort 25 niet open is/kan en er geen vast ip mogelijk is mogen ze alles houden.

zoals xs4all het oplost met poort 25 is volgens mij het meest ideale, zo bied je sommige klanten toch de mogelijkheid om poorten open te zetten, maar zitten ze standaard dicht.

Verder doet XMS (glasvezel) het naar mijn idee netjes m.b.t het mogelijk maken van vaste IPs, daar kun je namelijk een vast ip "kopen".

Dus al Ziggo ooit iets in deze richting gaat doen zou het super zijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste anderhalve week een nogal trage verbinding. Waar ik met de XS4all online snelheidstest normaal iets van tegen de 6000 Kbit haalde, blijf ik nu steeds steken op de 2000 Kbit. Als ik mazzel heb... want het gaat ook zomaar naar de 1000.

Iemand enig idee of ze ergens mee bezig zijn of dat er tijdelijk iets niet lekker loopt...? Er worden op zich geen storingen gemeld. En het lijkt me sterk dat ze de boel hebben vertraagd zonder het te melden...

Ik heb natuurlijk alles al meerdere malen gereset etc., en alle instellingen nagelopen, maar ik kan niets geks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Jong
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb ook last van een ZEER lage doorvoersnelheid. Normaal zo´n 12000 kbps (op een 14.400 upstream), maar nu slechts 1400 tot 2300 kbps. Het was gisterochtend nog wel even snel, maar het is nu niet lekker werken.

Zijn er meer mensen die last hebben van een lage doorvoersnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
Hier is ie iets lager,maar merk dat er wel veel wisseling in de snelheid zit.Het is niet zo stabiel als ie afgelopen week was.zit nog steeds rond de 680- 700 met een 8 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Robinski is met NetBlade is met mash_man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

+1 voor iedereen die last heeft van lagere snelheden: bij mij viel het ook al op.
Zeker 70 KB langzamer dan een week ofzo terug.
Heb de START abbo, haalde voorheen 330kb nu maar max 260kb. De snelheid fluctueert ook nogal...

Leest er iemand van XS4ALL mee misschien???

[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 15-09-2009 11:27 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:58
Jarenlang tevreden gebruiker geweest maar nu toch opgezegd.
Denk dat XS4ALL beetje arrogant aan het worden is van al het succes en nu steken laat vallen.

- Slechte helpdesk en verkeerd geinformeerd over storing (wat vroeger een prima helpdesk was)
- Snelheid wordt steeds minder tov bijv. ziggo (wij zitten aan het einde van de "lijn")
- Vrij hoge prijs (was altijd prima icm altijd werkende verbinding en goede service maar helaas zijn deze 2 punten nu verleden tijd en daarom nu ook opgezegd en ga naar Ziggo)

*gaat btw over ADSL Basic ik haal max 870 KB/sec. geloof dat ik bij Ziggo alles in 1 plus naar 1,5 MB p sec ga :) (+ dat die als het goed is niet steeds uitvalt in tegenstelling tot xs4all)

[ Voor 15% gewijzigd door kernie op 15-09-2009 11:31 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:22
Voor mij een beetje het zelfde verhaal. Begin het ook een beetje zat te worden met mijn abonnement bij xs4all.
Had een lange tijd het basic abonnement. Deze is een tijdje geleden gedowngrade omdat door de verhoging van de snelheid de ruis op de lijn te groot werd (ik zit ruim 2,5 km van de centrale). Doordat er steeds meer providers abonnementen aanbieden met hoge snelheden
werd de belasting op de lijn alsmaar groter waardoor ik nu in de centrale ben teruggezet naar een nog lager snelheid ( haal nu net 625kb/s down) omdat de lijn weer kuren begon te vertonen. Maar betaal wel nog steeds voor de hogere snelheid.

Het zit hem dus niet zo zeer in xs4all zelf, sterker nog ben zeer tevreden over de helpdesk en de uptime, modem, etc. Ik woon gewoon net te ver van de centrale om een lekkere adsl verbinding te hebben.

Heeft iemand misschien een suggestie voor een andere provider (adsl, kabel?) op postcode 2931cl?
Ik heb al zitten kijken naar UPC fiber abonnementen, maar ergens ben ik een beetje bang dat zo'n commercieel bedrijf van alles tegenwerkt. Wil natuurlijk wel goed gebruik van de nieuwsgroepen kunnen blijven maken.

Dus nog even voor de duidelijkheid, ik vindt dat xs4all fantastisch is, mits je niet te ver van de centrale woont (maar dat telt natuurlijk voor elke adsl provider). Ze zijn wel wat aan de dure kant in vergelijking met de snelheid die ze aanbieden. Daar krijg je dan wel weer een stabiele provider voor terug in de brede zin van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

jojoba007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:15:
...
Dus nog even voor de duidelijkheid, ik vindt dat xs4all fantastisch is, mits je niet te ver van de centrale woont (maar dat telt natuurlijk voor elke adsl provider). Ze zijn wel wat aan de dure kant in vergelijking met de snelheid die ze aanbieden. Daar krijg je dan wel weer een stabiele provider voor terug in de brede zin van het woord.
Ik zit ruim 3km van de centrale en haal met mijn 20Mb/s abo net aan 12Mb/s, wat op zich best redelijk is. Zou xs4all een 10Mb/s abo hebben, zou ik die nemen, maar downgraden naar 8Mb/s is toch net ff te.

Jij zit dichter bij de centrale, maar die centrale of in ieder geval de lijn is erg beroerd als je maar de helft haalt t.o.v. mijn lijn. Daar moet toch iets aan te doen zijn. Aan de andere kant snap ik wel dat je het beu raakt om hier steeds weer achteraan te gaan.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Jong
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Vandaag heb ik een aantal keer de bandbreedte snelheid gemeten via de snelheidsmeter van XS4all zelf.
http://www.xs4all.nl/alle...andwidthmeter/results.php

In de ochtend en middag had ik over het algemeen een snelheid van bijna 12.000 kbps. Gedurende het einde van de middag zag ik dat wegzakken naar zo'n 8.000 kbps en soms zelf 4.500 kbps. Net ook nog wat testen gedaan en toen kwam ik niet boven 3.000 kbps. Ik heb de metingen uitgevoerd op een machine die als enige is aangesloten op een Speedtouch via een UTP-kabel. Dus geen invloed van andere systemen. De lijn is verder goed als ik de waardes op de Speedtouch bekijk. De connectie staat meer dan een week actief en heeft een downloadsnelheid van 14.400 kbps. (Geen extreme errors.)

Mijn conclusie is dat de gedeelde bandbreedte van/voor XS4all ergens vol loopt. Of dat plaatsvindt binnen het KPN gedeelte van de ADSL voorziening of op de gateways van XS4all kan ik niet aangeven. De dienstverlening zelf vanuit XS4all vind ik goed, maar de honger naar bandbreedte gaat nu wel voor problemen zorgen. Misschien toch maar en kabelaansluiting erbij nemen voor de bandbreedte en XS4all Only voor de beschikbaarheid. (Kabelinternet wordt dan Ziggo. Niet echt aantrekkelijk.)

Ik zal deze week eens contact zoeken met XS4all over de bandbreedte bevindingen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb helaas vanavond ook ontdekt dat tijdens prime time de verbinding echt bagger was :( 300-400 KB/s ipv 750-800KB/s die normaal gehaald wordt ( 8Mbit lijn )

Nu is het weer ok, maar ik ga het eens in de gaten houden, erg gelukkig wordt ik er niet van als dit straks de toekomst wordt :'(

En ik heb mijn modem gegevens gecontrolleerd, die zijn uitstekend, zit hemelsbreed 300 meter van de centrale dus dat mag het probleem niet zijn :)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik ben al meer dan 10 jaar abonnee bij XS4All en heb nog nooit noemenswaardige problemen gehad.
Sinds begin augustus ben ik overgestapt van het oude MXStream-abonnement (XS4All-basic) naar het nieuwe XS4All-basic abonnement (XS4All only; ADSL+bellen).

Eigenlijk heb ik enorm veel spijt van deze overgang.
De lijn valt constant weg, minstens twee keer per dag. Dat was vroeger minder dan 1x per drie maanden.
De Fritx-box kan op een of andere manier niet opnieuw verbinding maken, en blijft dus offline tot ik hem gereset heb. Heel af en toe komt-ie wel automatisch online.
De VOIP-verbinding valt *altijd* uit tijdens een telefoongesprek. Nooit vlak ervoor, erna of gewoon willekeurig, nee, tijdens een telefoongesprek.

Ik heb al een ander modem ervoor gezet (Linksys ADSL2+ modem), en de Fritz-box gebruikt als telefooncentrale. Nog steeds valt mijn internet weg. De Fritz-box meldt de VOIP-verbinding daarna niet altijd aan.

De XS4All-helpdesk reageert niet op mijn mails of aanmeldingen via hun klachtenformulier, en bellen naar hun heeft geen zin, want met zulke wachttijden is mijn VOIP-verbinding er allang uitgeknald.

Het meest beroerde vind ik dat ik niet weet wanneer ik telefonisch niet bereikbaar ben. Maar ik snap ook niet dat zelfs een (voorheen)kwaliteitsprovider als XS4All blijkbaar zo'n slecht product aflevert. Het modem kan niet reageren op een uitvallende verbinding, maar XS4All is zelf blijkbaar ook niet in staat om een goede verbinding te leveren. Juist omdat ze ook telefonie leveren vind ik dat ze veel adequater moeten reageren op helpdesk-aanvragen. De houding van XS4All in deze vind ik eigenlijk schandalig slecht. XS4All levert geen service, en daarbij zit ik nu een jaar aan hun vast.

Kan ik opzeggen omdat XS4All niet levert waarvoor ik betaal? En is het bijv. mogelijk om dan weer terug te gaan naar KPN voor het bellen? Ik ben er nu wel achter dat VOIP-bellen nog echt in de kinderschoenen staat, zelfs anno 2009 en zelfs met een provider als XS4All. Ik heb me echt vergist in XS4All.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
Arjan welke firmware gebruik je?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Momenteel 58.04.76, daarvoor de firmware van XS4All. Maar beide maken niet uit.
Sowieso vliegt de ADSL-verbinding er minstens 2x per dag uit, welk modem ik ook gebruik (heb naast de Fritz-box nog 2 andere modems en die hebben dezelfde haperingen, Linksys en Speedtouch).

Canon EOS | DJI M2P

• vincedd
Hoe heb jij je modem aangesloten?rechtstreeks op het isra of zitten er meters kabel tussen?

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Arjan A schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:19:
Kan ik opzeggen omdat XS4All niet levert waarvoor ik betaal? En is het bijv. mogelijk om dan weer terug te gaan naar KPN voor het bellen? Ik ben er nu wel achter dat VOIP-bellen nog echt in de kinderschoenen staat, zelfs anno 2009 en zelfs met een provider als XS4All. Ik heb me echt vergist in XS4All.
Je kan Voip alweer na twee weken opzeggen, dus je kan zo weer terug. Het ADSL-gedeelte kan langer duren afhankelijk van het uitzitten van je contract.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het klinkt een beetje alsof je je telefoons ook aan de inkomende lijn hebt zitten zonder splitter oid.
Hoe heb je precies je kabels aangesloten!?
Hoe zit het verder met de waardes op je lijn zoals de SNR en Attenuation?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

vincedd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:44:
Hoe heb jij je modem aangesloten?rechtstreeks op het isra of zitten er meters kabel tussen?
Ik heb alles met de bijgeleverde kabels gedaan. Het modem is nog geen meter van het ISRA-punt vandaan.
Overigens had ik mijn oude modem op zolder staan, en een telefoonkabel getrokken vanaf de splitter naar zolder (plm 15m). Dat ging altijd goed.
Robinski schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:11:
Het klinkt een beetje alsof je je telefoons ook aan de inkomende lijn hebt zitten zonder splitter oid.
Hoe heb je precies je kabels aangesloten!?
Hoe zit het verder met de waardes op je lijn zoals de SNR en Attenuation?
Ik heb de telefoons niet op de inkomende lijn zitten. Ik heb al ADSL sinds het beschikbaar was, en splitters nog groter waren dan de telefoon.
Vanaf het ISRA-punt gaat er een lijntje naar de splitter, vanaf de splitter naar het modem. Korte touwtjes, de meegeleverde kabels etc.

Wat ik al heb gedaan:
Met / zonder splitter: maakt niets uit.
Oude of nieuwe splitter: maakt niets uit.
Met telefoon eraan op zonder: maakt niet uit.
Ander modem (Linksys): maakt niet uit.
Plus alle hierboven beschreven dingen uit mijn vorgie post: maakt allemaal geen drol uit. Sinds ik XS4All-only heb en op een ander apparaat in de centrale ben aangesloten is het huilen, huilen en nog eens huilen.
Dat ik op een ander apparaat zit, kan ik zien op de Fritz-box.

Waardes (klikken voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://www.flickoramio.com/img/6125/f99a654cd71ff14a1b100450650cd5af/4/DSL-info.jpg

Canon EOS | DJI M2P

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Inmiddels heb ik via MP een Speedtouch 780 op de kop kunnen tikken.
Die heb ik vandaag geïnstalleerd. Tot nu toe lijkt alles goed te gaan, bellen gaat goed. 23 Minuten gebeld zonder disconnects of kraken en zelfs ff een torrent aangezet zonder problemen.
Op de Speedtouch is de SNR (up/dn) 6,5/7 dB, dat is dus al beter, alleen kom ik nu niet meer boven de 14.900 kbps uit (zou 20.008 moeten zijn, op de Fritz zat ik meestal tussen de 17.000 en 19.000).
Het enige echte verschil tussen de Fritz en de ST is dat de ST een transmit power van 12,5 dBm heeft, waar de Fritz 0 had. Als ze nou in de centrale ook de power wat zouden willen verhogen dan zal de down-SNR misschien ook wat hoger komen en heb ik een stabielere lijn.
Morgen de helpdesk maar eens bellen en kijken of ze een lijnmeting willen uitvoeren...

Het enige nadeeltje van de ST is dat ik nog niet heb ontdekt hoe ik static routes kan aanmaken.

Canon EOS | DJI M2P

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 21:50

Andy

rm -r

offtopic en hoogstwaarschijnlijk totale onzin (kan er ook nergens iets over vinden) maar vanmiddag beweerde een kennis vrij stellig dat het financieel niet zo goed gaat met xs4all (betalingsproblemen). Nu lees ik hier over teruglopende performance etc. Zou er iets van waar kunnen zijn of is het onzin?

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Andy schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:06:
offtopic en hoogstwaarschijnlijk totale onzin (kan er ook nergens iets over vinden) maar vanmiddag beweerde een kennis vrij stellig dat het financieel niet zo goed gaat met xs4all (betalingsproblemen). Nu lees ik hier over teruglopende performance etc. Zou er iets van waar kunnen zijn of is het onzin?
Ze zouden hun 95 percentile wat aan het glad trekken kunnen zijn. Maar als ze echt in de problemen zaten gingen ze vast wel op een andere manier bezuinigen ;)

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 21:10
Andy schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:06:
heel erg interessant is het wel. Er lopen inderdaad klanten weg bij xs4all. Waar werkt je kennis trouwens? Heeft xs4all nog een rekening bij hem openstaan?

Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat xs4all betalingsproblemen heeft. Ook vanwege de forse prijzen die gevraagd worden. Daarnaast is xs4all ook nog eigendom van kpn die genoeg kapitaal heeft.

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
twisterNL schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:16:
[...]
Daarnaast is xs4all ook nog eigendom van kpn die genoeg kapitaal heeft.
Denk toch dat de dochter niet de moeder mee omlaag zou trekken, wanneer het echt slecht zou gaan. Ieder bedrijf moet de eigen broek ophouden.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Zou jammer zijn, maar begrijpelijk. De prijs/kwaliteit loopt uit de hand, en dus zoeken mensen wat anders.. En die krijg je met alleen een prijsverlaging niet terug. En aangezien xs4all al een tijdje aan het gooien is met mooie aanbiedingen, zou er best wel eens noodzaak kunnen zijn om meer klanten/omzet/volume om de broek omhoog te houden

"Mekker, blaat"

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik was meer dan 10 jaar klant en ben ook weg gegaan, dan is er toch wat mis lijkt me zeker als ik lees dat meer langjarige klanten opzeggen.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En hier nog een langdurige klant die weggaat :P
Zou jammer zijn als XS4ALL kopje onder zou gaan..maar ze zijn er zelf wel debet aan helaas..

En waarom ze nog steeds prijzen winnen is me een raadsel met zo'n inzakkende snelheid, storingen en meer dan matige helpdesk..ze mailen gewoon niet terug of je krijgt een standaard antwoord terug..en dan die prijs..

Ben benieuwd wanneer KPN nou overal glas aanbiedt..dat is hard nodig om een beetje bij te kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ga ook weg bij xs4all, zit er al sinds modem/isdn tijd.

Mijn lijn haalt een magere 6mbit hoger gaat deze klapperen, niet de schuld van xs4all maar wel van adsl en ze leveren niets anders.
Dan betaal je dus de premium prijs voor andere diensten zoals helpdesk en de experimentele diensten.

De helpdesk per mail is gewoon ruk, mailen echt veel te langzaam terug voor een helpdesk die altijd van die awards schijnt te krijgen.
Per telefoon werd ik niet heel erg serieus genomen toen ik belde (modem uit en weer aan, je kent het wel), terwijl (bleek later toen ze me door hadden verbonden met een technische kpn lijn) ik de eerste was die de storing melde.
De overige diensten van xs4all zijn leuk maar deze kan je voor 9,95 per maand behouden.
Ik stap nu dus over naar 20mbit en behoud de andere diensten en dan ben ik even duur uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, voor de verandering dan maar wat goed nieuws over xs4all.

Vorig jaar wat problemen met een modem die iedere dag rond 1200 uur disconnecte maar toen ik de firmware van de fritzbox heb geupgraded nergens meer problemen mee gehad. Ik krijg precies waar ik voor betaal, kan downloaden en bellen tegelijk, en ben dus zeer tevreden (in tegenstelling tot Chello, Orange en Online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gaat nog druk worden bij de afdeling opzeggingen :') Na 6 jaar xs4all ga ik het maandag ook opzeggen, Ziggo heeft mijn nieuwe verbinding donderdag opgeleverd dus xs4all kan er uit. Het prijsverschil tussen "kwaliteits provider" ( 25 en 35 minuten in de wacht gehangen vorige maand ) xs4all en Ziggo is mij te groot geworden.

Ziggo geeft mij voor €33,75 ( €49,95 minus €16,20 voor het televisie pakket welke ik toch al had ) een 20Mb/s lijntje terwijl ik bij xs4all niet verder kom dan een 6Mb/s voor €39,95.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Okee,ook dan maar even.Volgend jaar (vanwege de laptop aktie)ga ik na 4 jaar weg bij xs4all.Stabiel is het niet.helpdesk is zoals zovelen hier slecht bereikbaar en de prijs is veels te hoog.Er zijn i.nderdaad zat providers die meer voor minder leveren en met pack erbij ben ik nog goedkoper uit.Wat het gaat worden weet ik nog niet,maar daar heb ik nog een heel jaar de tijd voor om dat uit te zoeken(online word het zeker niet).Op deze manier prijst xs4all zichzelf erg de markt uit en zullen ze na een jaartje of 2 weinig klanten meer overhouden

[ Voor 23% gewijzigd door vincedd op 25-09-2009 22:17 ]

• Ed1969
  • Laatst online: 12-09 10:04
Ook ik had jarenlang een 6mbit (teruggeschroefd van 8 naar 6 mbit vanwege teveel ruis op de lijn) abonnement bij hen. Maar ik ben vanwege de nogal scheve prijs/kwaliteit verhouding ook weggegaan naar een andere ADSL provider, waar we ook 6mbit hebben. Weliswaar zonder nieuwsserver voor het bekende 'binnenhalen van van alles en nog wat'. Met een Eweka abonnement erbij scheelt het me bij de nieuwe provider nog 11 euro/maand. Kabel aansluiting hebben wij helaas niet, omdat je bij hen altijd vast zit aan een 'analoog' pakket van 16 euro/maand, wat het internet dan weer boven verhouding duur gaat maken. Maar mensen die dit wel hebben, maken een logische stap. Jammer XS4All.

[ Voor 14% gewijzigd door Ed1969 op 27-09-2009 15:13 ]

Ed1969

• Hotzenwalder
Het is definitief.... therival@xs4all.nl is niet meer. Afgesloten, opgezegd, weg... foetsie. Na +10 jaar... snif.
Mijn ziggo account is nog steeds stabiel, dus lang treuren zal ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

9 minuten en 21 seconde verder.............. en mijn xs4all abbo is opgezegt, nog 1 maand opzegtermijn en dan ook het einde van alfisti@xs4all.nl. Ik werd keurig en vriendelijk te woord gestaan zonder enige vervelend commentaar dat ik naar Ziggo overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Alfisti schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:01:
9 minuten en 21 seconde verder.............. en mijn xs4all abbo is opgezegtd
Wachttijden bij Ziggo zijn gemiddeld 3x zo lang, voor 0,10 euro per minuut en dan heb je nog maar zo'n 25% kans dat je enigzins fatsoenlijk wordt geholpen, zo is mijn ervaring. En dan heb ik alleen nog maar TV van Ziggo...
Wel jammer dat men bij XS blijkbaar geen moeite doet om te achterhalen waarom mensen weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Toff schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:47:
[...]

Wachttijden bij Ziggo zijn gemiddeld 3x zo lang, voor 0,10 euro per minuut en dan heb je nog maar zo'n 25% kans dat je enigzins fatsoenlijk wordt geholpen, zo is mijn ervaring. En dan heb ik alleen nog maar TV van Ziggo...
Wel jammer dat men bij XS blijkbaar geen moeite doet om te achterhalen waarom mensen weglopen.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat niet allang weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
[b][message=32650738,noline]
XS4ALL - € 54,95 - snelheid tot 20Mbit, in de praktijk 16Mbit (upload 1Mbit)
Ziggo - € 64,95 (waarvan € 9,95 voor telefonie en € 16,25 voor TV) - Snelheid 50Mbit, in de praktijk 45Mbit (upload 5Mbit)

Je betaald per saldo dus veel minder en je krijgt veel meer snelheid. Het is voor mij gewoon een simpele rekensom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Snelheid is ook niet alles hoor, genoeg is genoeg, maar sinds de laatste snelheidverhoging van de kabelaars begint de prijs/qualiteitsverhouding wel wat scheef te lopen inderdaad. Aangezien de limiet van ADSL wel zo'n beetje bereikt is en niet iedereen zit te wachten op nog meer experimentele diensten, zal XS uiteindelijk aan de prijs moeten gaan sleutelen om nog mee te komen. Of, wie weet, XS4ALL via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Ook vandaag opgezegd na het installeren van me ziggo pakket (wat perfect werkt op het moment) ;)
De vriendelijke mijnheer aan de telefoon zei dat ze ergens begin volgend jaar met glasvezel aan de gang gaan.
Voordat dat natuurlijk overal beschikbaar en werkend is zal nog wel iets langer duren, maar ze zijn dus wel met iets bezig.
Misschien slim om een actie op te zetten (korting op glasvezel als je nu alvast inschrijft) of in ieder geval hun bestaande klanten in te lichten voordat meer mensen weg gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
gri- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:21:
Ook vandaag opgezegd na het installeren van me ziggo pakket (wat perfect werkt op het moment) ;)
De vriendelijke mijnheer aan de telefoon zei dat ze ergens begin volgend jaar met glasvezel aan de gang gaan.
Voordat dat natuurlijk overal beschikbaar en werkend is zal nog wel iets langer duren, maar ze zijn dus wel met iets bezig.
Misschien slim om een actie op te zetten (korting op glasvezel als je nu alvast inschrijft) of in ieder geval hun bestaande klanten in te lichten voordat meer mensen weg gaan :)
Dat is het 'nieuwe VDSL (ook alweer 10 jaar oud)' waar KPN (en dus dan ook XS4All ook mee aanklikt?) bij ons in Apeldoorn ook mee bezig is, maar ook hier prijzen die erg hoog liggen t.o.v. de kabelaars en voor mij niet erg interessant, vanwege de nogal lage snelheden zie link, want VDSL, en zeker VDSL2 kan meer snelheid hebben, Prijstechnisch gaat het interessanter worden als ook de bij BBNED aangesloten bedrijven meegaan in dit project, voor wat transparantere prijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ed1969 op 29-09-2009 23:25 ]

Ed1969

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Hm, voor 20 euro per maand meer krijg je de helft van de snelheid van een UPC FP60 lijn... Zowel up als down, dus.

Niet interessant, IMHO. :|

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

servies

Veni Vidi Servici

Richub schreef op woensdag 30 september 2009 @ 06:40:
Hm, voor 20 euro per maand meer krijg je de helft van de snelheid van een UPC FP60 lijn... Zowel up als down, dus.

Niet interessant, IMHO. :|
Maar wel ALLE poorten open en NIET geknepen...

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

servies schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:43:
[...]

Maar wel ALLE poorten open [...]...
Da's voor mij ook de enige reden dat ik nog bij XS4All zit :/ .
Nu al een week lang met een SpeedTouch 780-modem met snelheden tussen de 14000 en 17000 en werkende voip. Beter dan die Fritz box in ieder geval...

Canon EOS | DJI M2P

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmmm, Hier dus ook een ontevreden XS4ALL klant. Ook ik heb reeds een aantal jaar een XS4ALL abo. Tot vorig jaar Juni woonde ik zo'n 1,5KM van de central en buiten de bebouwde kern van het dorp. Altijd een strakke 8Mb/sec lijn gehad nooit storingen (met een SpeedTouch510). Eesrt XS4ALL + KPN en later XS4ALL Only. Nu sinds zomer 2008 woon ik in de nieuwbouw van een kleine stad, mijn verbinding komt niet boven de 6Mb/sec en met grote regelmaat dropouts waarbij de verbinding volledig weg is (XS4ALL Only).

De prijs/kwaliteit van XS4ALL is erg hard aan het terug lopen, daarnaast loop ik mij al een hele poos te ergeren aan de reclame campagnes van ze. Nieuwe abbonees worden overspoeld met laptops, terwijl vast en trouwe klanten met instabiele verbindingen blijven zitten en de aanbieding krijgen met verlenging de "geweldige" Fritzbox toegezonden te krijgen. De kwaliteit van deze Fritzbox laat ook behoorlijk te wensen over als ik de fora zo lees.

Op het moment zijn ze hier de hele stad aan het "verglassen", ik wil eens gaan kijken of alleen ZiGGo hier gebruik van kan maken of mogelijk ook andere aanbieders, maar zoals het er nu uitziet zal ook ik niet lang meer gebruik blijven maken van de diensten die XS4ALL aanbied.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• vincedd
Ed1969 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:18:
[...]

Dat is het 'nieuwe VDSL (ook alweer 10 jaar oud)' waar KPN (en dus dan ook XS4All ook mee aanklikt?) bij ons in Apeldoorn ook mee bezig is, maar ook hier prijzen die erg hoog liggen t.o.v. de kabelaars en voor mij niet erg interessant, vanwege de nogal lage snelheden zie link, want VDSL, en zeker VDSL2 kan meer snelheid hebben, Prijstechnisch gaat het interessanter worden als ook de bij BBNED aangesloten bedrijven meegaan in dit project, voor wat transparantere prijzen.
Glavezel het nieuwe vdsl????
Glasvezel en vdsl zijn 2 verschillende technieken,en xs4all wil zoiezo op glasvezel,dat zei de gene waar jij op reageerde.
Xs4all zal ook zeker met vdsl pakketten aankomen waaien

[ Voor 8% gewijzigd door vincedd op 30-09-2009 16:28 ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Het is nog even wachten tot het budget er is om een nieuwe tv aan te schaffen (nu gare crt), dan ga ik denk ik kijken naar een ziggo alles-in-1 pakket met hd meuk voor een leuk prijsje... xs4all gaat dan naar pack ivm mijn mail. Die imap ruled behoorlijk....

Kwaliteit <-> prijs is behoorlijk zoek aan het raken, en ik zie dat zo niet 1,2,3 veranderen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Mocht XS4ALL ooit voor hetzelfde geld de snelheid bieden van de kabelaars dan overweeg ik weer terug te keren aangezien ik bij XS4ALL niet verwacht dat er ooit gezeurd wordt over het aantal GB's wat je download of poorten die je open hebt staan. Ik vrees echter dat die tijd niet snel zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Laat ik dan even positief doen!
Heb zelf sinds ik in mei verhuist ben een XS abbo met een Fritz!Box en dit werkt **klopt af** perfect.
De prijs is misschien iets hoger dan wat ik bij Ziggo of een andere KPN dochter kwijt zou zijn (meer is niet beschikbaar), maar daar staat wel tegen over dat je:
1. een vast IP adres krijgt
2. de reversed DNS zelf kunt instellen
3. alle poorten open (kunnen) staan

Voor mij waren deze punten van redelijk belang omdat ik graag zelf mijn mail wil afhandelen.
Vroeger zat ik bij mijn ouders op een SpeedLinq lijn, wat overigens ook prima was, echter na de omzetting naar Telfort is dit toch wat minder geworden omdat het IP adres niet meer vast is.

Overigens hoop ik dat KPN, net als Tele2 in de (nabije) toekomst ook de kaarten in de DSLAMs gaat upgraden naar VDSL2. Zelf zit ik namelijk zeker dicht genoeg bij de centrale (< 200 meter), zodat ik gemakkelijk sneller zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
vincedd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:25:
[...]

Glavezel het nieuwe vdsl????
Glasvezel en vdsl zijn 2 verschillende technieken,en xs4all wil zoiezo op glasvezel,dat zei de gene waar jij op reageerde.
Xs4all zal ook zeker met vdsl pakketten aankomen waaien
Ik lees een misverstand: Het gaat er om dat KPN (lees dus ook waarschijnlijk Xs4All in het Apeldoornse geval) VDSL gaat leveren aan huis. Voorbeeld: ik woon in postcode 7327 en in de wijkkast vlak bij ons komt een grote 'glasvezelader' binnen waarop vervolgens in die kast de abonnees aangesloten worden. Van de kast naar de huizen betekent in mijn geval een afstand van 400 meter. Ipv de lengte naar de klassieke telefooncentrale van ongeveer 2900 meter. Dit betekent een enorme toename in snelheid. Glasvezel wordt in Apeldoorn niet doorgetrokken naar de huizen, maar slechts naar de wijkcentrales in tegenstelling tot bijvoorbeeld Enschede, waar je het binnen kan krijgen in de meterkast.

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt er snel VDSL voor Xs4all (Only en KPN netwerken algemeen)... Goed voor ons, maar ik denk ook goed voor Xs4all (en hun aantal klanten).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ed1969 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Ik lees een misverstand: Het gaat er om dat KPN (lees dus ook waarschijnlijk Xs4All in het Apeldoornse geval) VDSL gaat leveren aan huis. Voorbeeld: ik woon in postcode 7327 en in de wijkkast vlak bij ons komt een grote 'glasvezelader' binnen waarop vervolgens in die kast de abonnees aangesloten worden. Van de kast naar de huizen betekent in mijn geval een afstand van 400 meter. Ipv de lengte naar de klassieke telefooncentrale van ongeveer 2900 meter. Dit betekent een enorme toename in snelheid. Glasvezel wordt in Apeldoorn niet doorgetrokken naar de huizen, maar slechts naar de wijkcentrales in tegenstelling tot bijvoorbeeld Enschede, waar je het binnen kan krijgen in de meterkast.
Inderdaad ,een misverstand O-)
Bij jullie word de dslam verplaatst vanuit de telefooncentrale naar de wijkkast.Dat word fiber to the curbe genoemd bij KPN.Dat verkort de afstand en maakt hogere snelheden haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
Ja inderdaad, we wachten er met smart op tot dat ook de andere providers zich hierbij gaan aansluiten. Alleen KPN is zo verrekte duur voor alleen een beetje internet.

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Hebben meerdere mensen last van ingekakte snelheden met only?Ik heb de laatste week een snelheidsvermindering van 400 Kb/sec. Heb een 8 Mbit abbo,modem(fritzbox 7170) traint ook 8 Mbit in ook naar herstart,maar downloads lopen niet hoger dan 400/500 Kb/sec.speedtest op bbnet komt ook niet echt hoger dan 450 kb/sec.Mijn upload is daaraan tegen wel goed 1Mbit/sec. Ik zit in Almere buiten stripheldenbuurt.Eerst maar eens met de speetouch 780 kijken of het beter gaat en als dit zo aanhoud maar even met de helpdesk bellen.Lijkt wel of mijn profiel in de dslam niet goed staat.

[ Voor 12% gewijzigd door vincedd op 02-10-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik snap, jammer genoeg, de oude garde die weg gaat. Mijn xs4all-mailadres viert momenteel z'n 12,5 jarig jubileum en ook ik ben niet echt tevreden...

Waar ik wel blij van wordt, hoop ik, is dat xs4all TV gaat aanbieden. Ik ben benieuwd wat de prijs en het aanbod gaat worden. Ik zit namelijk echt niet te wachten op kastjes van de kabelboeren, ik neem aan dat ik bij xs4all veel meer vrijheid krijg in het kiezen van hardware...

nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN
Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN

KPN is bezig met de voorbereidingen voor de uitrol van zijn vdsl2-productaanbod. Het telecombedrijf is momenteel druk doende zijn glasvezelnetwerk hiervoor geschikt te maken. Dochter Xs4all start begin volgend jaar met zijn vdsl-aanbod.

KPN zelf wil nog weinig kwijt over zijn plannen met betrekking tot vdsl2. "Het mag duidelijk zijn dat KPN al langer de mogelijkheden onderzoekt om sneller internet aan te bieden. De snelheden zullen dus omhoog gaan. Wanneer en hoe, daarover willen we nu echter nog niets kwijt", aldus woordvoerder Steve Hufton.

KPN-dochter Xs4all, die voor zijn productaanbod gebruikmaakt van het netwerk van KPN, is echter een stuk spraakzamer. Deze provider bevestigt desgevraagd in de eerste helft van 2010 een vdsl2-pakket op de markt te zullen brengen. Het vdsl2-abonnement zal een downloadsnelheid van maximaal 50Mbps hebben, met een uploadsnelheid van 13Mbps. Prijzen zijn nog onbekend.

"Het wachten is voor ons op KPN", aldus Niels Huijbrechts, woordvoerder van Xs4all. "Wij maken gebruik van het glasvezelnetwerk van KPN." Xs4all zelf is momenteel druk doende zijn klantsystemen geschikt te maken voor het nieuwe aanbod.

Xs4all zal overigens na de introductie van vdsl2 ook een televisie-abonnement gaan aanbieden. Dit iptv-abonnement zal naar alle waarschijnlijkheid een afgeleide zijn van het iptv-product van KPN. De kans bestaat dat KPN in diezelfde periode zijn iptv-aanbod zal uitbreiden met hd-signalen. Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers in juli maakte KPN al bekend in 2010 met hdtv via iptv te zullen komen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

_Dune_ schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:39:
mmmm, Hier dus ook een ontevreden XS4ALL klant. Ook ik heb reeds een aantal jaar een XS4ALL abo. Tot vorig jaar Juni woonde ik zo'n 1,5KM van de central en buiten de bebouwde kern van het dorp. Altijd een strakke 8Mb/sec lijn gehad nooit storingen (met een SpeedTouch510). Eesrt XS4ALL + KPN en later XS4ALL Only. Nu sinds zomer 2008 woon ik in de nieuwbouw van een kleine stad, mijn verbinding komt niet boven de 6Mb/sec en met grote regelmaat dropouts waarbij de verbinding volledig weg is (XS4ALL Only).

De prijs/kwaliteit van XS4ALL is erg hard aan het terug lopen, daarnaast loop ik mij al een hele poos te ergeren aan de reclame campagnes van ze. Nieuwe abbonees worden overspoeld met laptops, terwijl vast en trouwe klanten met instabiele verbindingen blijven zitten en de aanbieding krijgen met verlenging de "geweldige" Fritzbox toegezonden te krijgen. De kwaliteit van deze Fritzbox laat ook behoorlijk te wensen over als ik de fora zo lees.

Op het moment zijn ze hier de hele stad aan het "verglassen", ik wil eens gaan kijken of alleen ZiGGo hier gebruik van kan maken of mogelijk ook andere aanbieders, maar zoals het er nu uitziet zal ook ik niet lang meer gebruik blijven maken van de diensten die XS4ALL aanbied.
Dune,
ik heb precies hetzelfde probleem met een speedtouch 580.
Maar wat blijkt: xs4all only is adsl 2+ en de speedtouch 580 en jouw 510 trekken dat helemaal niet.
Resultaat: lagere snelheden en als ik gebeld word vliegt de verbinding eruit.

xs4all biedt mij lekker slim een fritzbox aan maar dan moet je wel voor een jaar tekenen. hier pas ik dus voor.
Dit hadden ze moeten melde maar nee hoor: u kunt gewoon met uw 580 op xs4all only. NIET dus.

Ik heb ze nog niet zo ver gekregen dat ik om deze reden een gratis oplossing krijg maar ik voel me wel redelijk genaaid.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

vincedd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:36:
Hebben meerdere mensen last van ingekakte snelheden met only?Ik heb de laatste week een snelheidsvermindering van 400 Kb/sec. Heb een 8 Mbit abbo,modem(fritzbox 7170) traint ook 8 Mbit in ook naar herstart,maar downloads lopen niet hoger dan 400/500 Kb/sec.speedtest op bbnet komt ook niet echt hoger dan 450 kb/sec.Mijn upload is daaraan tegen wel goed 1Mbit/sec. Ik zit in Almere buiten stripheldenbuurt.Eerst maar eens met de speetouch 780 kijken of het beter gaat en als dit zo aanhoud maar even met de helpdesk bellen.Lijkt wel of mijn profiel in de dslam niet goed staat.
Ik zit in Landgoederenbuurt, vandaag sinds een tijdje weer op Internet en haal niet meer dan 437 Kbit volgens de XS4All Snelheidstest, terwijl mijn modem op 20mbit in trained... via NTTP haal ik trouwens nog wél een vrij nette 1,8 Mbps... Ruikt een beetje naar UPC achtige praktijken maar dan andersom.... HTTP wordt schijnbaar keihard afgeknepen in plaats van zaken zoals NNTP (hoe het zit met BitTorrent weet ik niet, daar maak ik maar heel sporadisch gebruik van).

Anyway, als dit zo blijft dan schop ik XS4All hier ook het huis uit; wil voor die 55 per maand wel een beetje fatsoenlijk op het web kunnen surfen en trailers bekijken bij de diverse film sites...

[ Voor 25% gewijzigd door mindcrash op 03-10-2009 15:35 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

mindcrash schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:30:
[...]
HTTP wordt schijnbaar keihard afgeknepen in plaats van zaken zoals NNTP
Heel onwaarschijnlijk. Heb je uberhaupt al geprobeerd op andere PC's / OS-en op je verbinding dit beeld te bevestigen?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik heb het dus met speedtest.net,daar is mijn snelheid een stuk lager dan eerst.Downloads vanaf microsoft lopen met max. 150 Kb.Torrents lopen niet lekker,downloads van sites die snel waren lopen ook niet lekker.Pagina's laden slecht.Soms komt de snelheid niet boven de 250 Kb. uit.dit allemaal uitgevoegeld vanaf meerdere pc's met vaste netwerkaansluiting.Volgens mij heeft er iemand fouten gemaakt met de profielen op de dslam.Maanadagavond eerst maar eens mijn speedtouch 780 eraan hangen om te kijken of het probleem in het modem zit of in de lijn.En misschien hang er er ook nog wat andere modems aan om dat gedeelte helemaal uit te sluiten.En daarna maar even bellen met de helpdesk als blijkt dat de fritzbox de boosdoener is of dat blijkt dat me lijn niet goed is.

[ Voor 5% gewijzigd door vincedd op 03-10-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Hier valt sinds donderdag (met XS4All Only) ook regelmatig de verbinding weg..

In m'n Fritzbox dan de hele tijd het volgende geneuzel;

code:
1
2
3
4
03.10.09 16:08:20 Timeout during PPP negotiation.
03.10.09 16:08:20 Internet connection cleared.
03.10.09 16:07:58 Internet connection cleared.
03.10.09 16:07:58 Timeout during PPP negotiation.

Waardoor ik steeds handmatig de aansluiting opnieuw in en uit kan pluggen (modem rebooten kan ook maar duurt vele malen langer).

Heb nu ook maar m'n oude speedtouch splitter in de meterkast vervangen voor de meegeleverde xs4all splitter maar ook dat lijkt niet uit te maken.

Ik ga maar eens bellen met die club want hier krijg ik echt een schrale aars van..
(zit al jaren bij ze maar sinds ik over ben naar xs4all only + fritzbox beginnen de problemen)

Edit: op moment van schrijven valt de verbinding weer weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De routers van xs4all zijn nooit wat geweest, ik heb meerdere Speedtouch 510's gehad en ik heb bij andere mensen vaker Fritxboxen en speedtouchen mogen gebruiken. Ik heb daarom heb ik een Vigor 2700 gekocht, koste me tweedehands nog 80 euro, maar ik heb echt geen enkel probleem met xs4all only.

Jammer dat statistiek met n=1 zo weinig zegt. Hebben anderen met ander merk routers problemen met xs4all only?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 22:14
Pendaco schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:07:
Hier valt sinds donderdag (met XS4All Only) ook regelmatig de verbinding weg..

In m'n Fritzbox dan de hele tijd het volgende geneuzel;

code:
1
2
3
4
03.10.09 16:08:20 Timeout during PPP negotiation.
03.10.09 16:08:20 Internet connection cleared.
03.10.09 16:07:58 Internet connection cleared.
03.10.09 16:07:58 Timeout during PPP negotiation.

Waardoor ik steeds handmatig de aansluiting opnieuw in en uit kan pluggen (modem rebooten kan ook maar duurt vele malen langer).

Heb nu ook maar m'n oude speedtouch splitter in de meterkast vervangen voor de meegeleverde xs4all splitter maar ook dat lijkt niet uit te maken.

Ik ga maar eens bellen met die club want hier krijg ik echt een schrale aars van..
(zit al jaren bij ze maar sinds ik over ben naar xs4all only + fritzbox beginnen de problemen)

Edit: op moment van schrijven valt de verbinding weer weg 8)7
Dat ligt toch echt aan je router hoor, niet aan je verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik kan niet wachten totdat mijn contract over is en ik kan overstappen naar iets anders... ik stapte over naar XS4ALL omdat dit het betrouwelijkst moest zijn.. nou de afgelopen 1.5 jaar heb ik dat dus niet gezien... verbindingen die meerdere keren uitvielen dan mijn provider die ik hiervoor had... laat staan hoe duur xs4all is ivm met andere providers..

Nee van mij hoeft dit niet meer.. vind het wel jammer.. ze promoten zichzelf wel als "de beste provider" maar goed.. van mij kan het veel goedkoper en beter !

:) (moest het ergens kwijt toch haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Vinnienerd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:13:
Dat ligt toch echt aan je router hoor, niet aan je verbinding ;)
Ik geloof het graag hoor, t grappige is dat ik met een 20-30 euro Sweex modem hiervoor, nooit problemen heb gehad. Ik heb er ook al even over gedacht om die box tegen de muur aan te smashen, just for funsies >:)

Maar als ik in de logs kijk zie ik;

Loss of signal aan de COE (ADSL devices at the exchange) kant @ 627. Voor Loss of Frame hetzelfde verhaal. Dat lijkt mij toch aan de kant van de ISP te komen toch?

Kan me herinneren dat die voorheen nog netjes op 0 bleven staan. Of is die box het gewoon langzaam aan t begeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Pendaco op 03-10-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kanarie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:44:
[...]

Heel onwaarschijnlijk. Heb je uberhaupt al geprobeerd op andere PC's / OS-en op je verbinding dit beeld te bevestigen?
Zit met de iPing snelheidstest zoals die op xs4all.nl staat met zowel OS X als Windows 7 op +/- 771 kbit/s snelheid... en dat met een ADSL Fast abo.

Ergens klopt er dus iets niet; maar het lijkt me sterk dat het aan mijn Mac/Windows doos/CPE ligt...

UPDATE: Momenteel (zondagmorgen) zit ik op 11382 kbit/s; nog steeds niet de snelheid die je van een 20mbit abo mag verwachten, maar in ieder geval een stuk sneller dan gistermiddag.

[ Voor 22% gewijzigd door mindcrash op 04-10-2009 10:53 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 10-09 19:04
Ook hier drama met XS4ALL Only. In juli dit jaar overgestapt van het oude KPN ADSL netwerk (toen nog afgesloten via HCCnet - die stopte ermee en werd overgenomen door XS4ALL).

Via dit netwerk nooit problemen gehad en de verbinding was toen 4 Mbit en bleef stabiel. Op het Only netwerk van XS4ALL is het piek en dal verhaal, de snelheid fluctueert enorm. En dit terwijl het ADSL2+ modem aangeeft dat hij op 8 Mbit down en 1 Mbit up is verbonden met de DSLAM. Ook de CRC fouten vallen mee. Op de down geeft hij enkele aan. De TX blijft netjes 0. Er is dus sprake van enorme overboeking. Er is minder capaciteit beschikbaar op dit netwerk waardoor je de ene keer op 6 Mbit down zit en de andere keer op 1 Mbit down (op basis van een 8Mbit verbinding). De upstream blijft wel constant. Afgelopen vrijdag een ticket laten aanmaken bij de servicedesk van XS. Zij gooien deze richting KPN. Het is maar afwachten wat eruit komt (verwacht er niet veel van).

Toch vraag ik me af of dit bij de andere ADSL providers veel beter is. Het gaat ook om de capaciteit die je inkoopt bij de AMS-IX. UPC heeft onlangs meer bandbreedte ingekocht, vandaar dat de FP abonnementen redelijk goed uit de bus komen. Als ik zo dit board afstruin op de ervaringen van Online en Alice, zijn ook niet echt positief te noemen v.w.b. snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Tsja, na bijna 14 jaar bij XS overweeg ik nu toch ook serieus om weg te gaan. Eerder dit jaar al een paar dagen zonder verbinding gezeten en uren in de wacht gestaan bij de helpdesk. De laatste weken alleen overdag nog 15 van de 20mbit, 's avonds zakt het consistent in naar nog geen 2mbit. Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige met inzakkende snelheden. Jammer. Maar ja, de idealistische oprichters zijn al weg sinds de overname door KPN. En dat is ook alweer een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Het grappige is natuurlijk door die vdsl2 aankondiging dat ze klanten proberen te behouden. Als het meezit dan zouden ze pas over een maand of 6 vdsl2 kunnen aanbieden. Weer een half jaar inkomsten opgestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog zo'n verhaal van iemand die al heel lang bij XS4all zit. Maar nu krijg ik toch een vreemd gevoel. Mijn internetverbinding zakt 's avonds echt weg naar dramatisch lage snelheden.
Opmerking van helpdeskmedewerker: Uw Modem staat te ver van uw ISRA punt. Ja, ik weet dat die ver weg staat. Maar vroeger had ik nergens last van, en nu wel, en alleen 's avonds.
Voordat ik allemaal kabels om ga gooien... raakt de beste man de juiste snaar? Gaat het helpen? Of is mijn aansluiting gewoon zwaar overgeboekt? (iemand anders hier? 1223JM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:29:
Hier nog zo'n verhaal van iemand die al heel lang bij XS4all zit. Maar nu krijg ik toch een vreemd gevoel. Mijn internetverbinding zakt 's avonds echt weg naar dramatisch lage snelheden.
Opmerking van helpdeskmedewerker: Uw Modem staat te ver van uw ISRA punt. Ja, ik weet dat die ver weg staat. Maar vroeger had ik nergens last van, en nu wel, en alleen 's avonds.
Voordat ik allemaal kabels om ga gooien... raakt de beste man de juiste snaar? Gaat het helpen? Of is mijn aansluiting gewoon zwaar overgeboekt? (iemand anders hier? 1223JM?)
Als het langzaam wordt, check dan in het modem de intrainwaardes (Downstream snelheid, upstream snelheid, SNR waardes). Als deze dan nog gewoon normaal zijn zal het verplaatsen van je modem niet gaan helpen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:29:Opmerking van helpdeskmedewerker: Uw Modem staat te ver van uw ISRA punt. Ja, ik weet dat die ver weg staat. Maar vroeger had ik nergens last van, en nu wel, en alleen 's avonds.
Voordat ik allemaal kabels om ga gooien... raakt de beste man de juiste snaar? Gaat het helpen?
Wat denk je zelf? Tenzij je duidelijke storingsbronnen in de buurt hebt, die alleen 's-avonds optreden - zou verlichting/dimmers kunnen zijn? - lijkt het mij niet echt zinvol, behalve dat je weer een maand verder bent, voor je opzegt. Als het goed heeft gewerkt - en waarom niet, ik zit zelf ook een flink end van mijn ISRA-punt en ik denk niet dat mijn kabel slechter is dan die van KPN - en er is bij jou niets veranderd, dan zou ik me niet gek laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:32:
[...]

Als het langzaam wordt, check dan in het modem de intrainwaardes (Downstream snelheid, upstream snelheid, SNR waardes). Als deze dan nog gewoon normaal zijn zal het verplaatsen van je modem niet gaan helpen.
Onderstaande waardes heb ik. De helpdeskmeneer zei dat hij iets ging knijpen (de max?) en dat dat ging helpen. Maar dat hielp dus niet. Met onderstaande waardes? Modem verplaatsen of opzeggen?
  • Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.742
  • Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,38 / 69,47
  • Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 16,0
  • Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,0 / 12,5
  • SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 6,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:40:
[...]

Onderstaande waardes heb ik. De helpdeskmeneer zei dat hij iets ging knijpen (de max?) en dat dat ging helpen. Maar dat hielp dus niet. Met onderstaande waardes? Modem verplaatsen of opzeggen?
  • Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.742
  • Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,38 / 69,47
  • Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 16,0
  • Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,0 / 12,5
  • SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 6,5
Met deze waardes zou je gewoon 1.3MB/s-1.4MB/s moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Toevallig meer mensen problemen met de SIP server? Hij ligt er bij mij uit, de traceroute houdt op bij b3g-1.xs4all.net. Kleine kanttekening: Ik probeer wel te bellen vanaf een UPC lijn (al moet dat niet uitmaken).

* Stoney3K vraagt zich af of dit toevallig iets te maken heeft met de Leaseweb/TPB affaire begin vandaag... ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:45:
Toevallig meer mensen problemen met de SIP server? Hij ligt er bij mij uit, de traceroute houdt op bij b3g-1.xs4all.net. Kleine kanttekening: Ik probeer wel te bellen vanaf een UPC lijn (al moet dat niet uitmaken).

* Stoney3K vraagt zich af of dit toevallig iets te maken heeft met de Leaseweb/TPB affaire begin vandaag... ;)
De laatste maanden krijgen we vaak de melding dat we onbereikbaar zijn via Voip van XS4ALL. Zo ook weer gistermiddag. Heb het toen een aantal keren zelf geprobeerd, met een interval van enkele uren. Inderdaad waren we niet te bellen. Uitgaand bellen ging overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
Zelfde probleem hier. Tot op heden heeft XS4All het als enige voor elkaar gekregen om een stabiele verbinding te maken met de centrale op 4km afstand. Daarom verbaasde het mij dat wij gisteren ineens niet meer telefonisch bereikbaar waren. Ik hoop dat het een incident is, want anders moet ik weer naar KPN voor een standaard lijntje. De ADSL-boeren hebben tot op heden niet veel goeds kunnen leveren en ZIGGo... Nee dank je.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

BamSlam_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:04:
[...]

De laatste maanden krijgen we vaak de melding dat we onbereikbaar zijn via Voip van XS4ALL. Zo ook weer gistermiddag. Heb het toen een aantal keren zelf geprobeerd, met een interval van enkele uren. Inderdaad waren we niet te bellen. Uitgaand bellen ging overigens wel.
Mijn Softphone blijft gewoon staan op "Resolving STUN server name" of "Waiting for proxy registration..." als ik probeer te bellen. Dus ik vermoed een globale storing :(

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57
Ik heb net aan de telefoon gehangen met de helpdesk van Xs4all. Na een korte wachttijd van ongeveer 2 minuten werd ik te woord gestaan door een jongeman. Heb hem haarfijn mijn probleem uitgelegd (Speedtouch 780 die zichzelf op onvoorziene momenten herstart) en krijg nu een Fritzbox 7170 thuis gestuurd.

Al met al, goed en snel geholpen. Nu wachten op de Fritzbox, alles instellen en gaan met die banaan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:19:
Ik heb net aan de telefoon gehangen met de helpdesk van Xs4all. Na een korte wachttijd van ongeveer 2 minuten werd ik te woord gestaan door een jongeman. Heb hem haarfijn mijn probleem uitgelegd (Speedtouch 780 die zichzelf op onvoorziene momenten herstart) en krijg nu een Fritzbox 7170 thuis gestuurd.

Al met al, goed en snel geholpen. Nu wachten op de Fritzbox, alles instellen en gaan met die banaan! :9
Let wel op dat je die kapotte Speedtouch terugstuurt wanneer daar om wordt gevraagd.. ik ben dit ooit vergeten en prompt werd er 125 euro van mn rekening afgeschreven ivm nieuwe Speedtouch.. kon er niets tegen inbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:29:
Hier exact hetzelfde verhaal. 'S avonds zakt de snelheid gewoon terug naar 75 tot 250 kb/s. Hij is ook erg onregelmatig. Op het "oude HCCnet" netwerk van KPN was de snelheid gewoon contant. Met 3 Mbit/s haalde ik 330 kB/s. Zakte nooit in. Sinds ik op het ADSL Only netwerk van XS4ALL zit, is het huilen met de pet op. Het begon al met een storing. We konden hierdoor 4 dagen geen gebruik maken van internet. Ik heb iedere dag anderhalf uur in de wacht moeten staan om te vragen hoe het staat met de storing. Erg jammer dit. XS4ALL is nu duidelijk bezig met aboneetje proppen op hetzelfde ATM netwerk. En dat netwerk ligt er belabberd bij. De Consumentenbond providermonitor: Nummer 1. Nou, XS4ALL staat bij mij nog niet eens in de top tien! Dus ik weet niet hoe de Consumentenbond verbonden is met deze provider, maar het is niet op de manier zoals wij hier op dit board verbonden zijn. De ADSL verbindingen zijn bij de meesten gewoon goed. XS4ALL laat jou geloven dat het je verbinding is. Is niet zo. Wel verdacht dat ik op het oude netwerk gewoon stabiel internet had en op het Only netwerk niet meer. Je krijgt namelijk niet voor niets een ander IP adres na de migratie naar XS4ALL only, je gaat namelijk een ander netwerk op. Een netwerk wat gewoon beroerd is. :'( :(

Maar wat ik me afvraag: hoe doen de andere ADSL aanbieders het nu? Is het daar ook belabberd? Is het uberhaüpt nog mogelijk een ADSL verbinding aan te vragen die contant en stabiel is (zoals XS4ALL vroeger)? Of dien je hiervoor gewoon over te stappen op kabelinternet van UPC en Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22
Soundwork schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:46:
[...]

Maar wat ik me afvraag: hoe doen de andere ADSL aanbieders het nu? Is het daar ook belabberd? Is het uberhaüpt nog mogelijk een ADSL verbinding aan te vragen die contant en stabiel is (zoals XS4ALL vroeger)? Of dien je hiervoor gewoon over te stappen op kabelinternet van UPC en Ziggo?
Afgaande op verhalen van collega's die bij diverse 'prijsvechters' abonnee zijn (hetzij ADSL danwel chello/ziggo) is het daar prima vertoeven en wordt er regelmatig smakelijk gelachen om XS4ALL perikelen die zo afentoe besproken worden tijdens de koffie.
Ik hoor meerdere mensen die op 1300 meter lachend 14Mbit en meer halen terwijl mijn XS4ALL lijn met 1200 meter teruggeschroefd moest worden naar 8Mbit om te voorkomen dat ik tig disconnects per dag heb (terwijl alle getallen erop wijzen dat ik stabiel 14Mbit moet kunnen halen)
Letterlijk uren aan de telefoon hangen met de helpdesk is mij ook niet onbekend en ondertussen is het een kwestie van tijd voor ik vertrek bij XS4ALL.
Het glasvezel kastje hangt hier al een paar maanden, nu nog oplevering van het eea door de KPN en dan is het bye bye XS4ALL die hier (Almere) overigens ook glasvezeldiensten zou gaan aanbieden maar die optie lijkt van de aardbodem verdwenen en bij XS4ALL weet men van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KPN glasvezel is anders verre van goedkoop:

http://www.kpnglasvezel.n...len-televisie-details.htm

Zeker vergeleken bij ONSnet wat we hier in Zuid-oost brabant kunnen binnenhalen. Ik nog niet (Eindhoven :( ) Maar wel al in de omliggende gemeenten.

100 mbit voor 40 euro pmaand versus de 65 euro voor 30 mbit.

[ Voor 40% gewijzigd door W00fer op 08-10-2009 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22
Prijs interesseert me eerlijk gezegd niet zo heel veel.
Als ik bij elkaar optel wat ik nu betaal voor vaste telefonie, analoge TV en internet dan is die 65 euro helemaal zo gek nog niet en dan gaat m'n snelheid ook nog eens met een factor 4 omhoog.
Andere aanbieders die (zogenaamd ?) goedkoper kunnen laten het hier volledig afweten.
Online belooft van alles maar komt tot op de dag van vandaag niet met een aanbieding.
Solcon heeft voorlopig geen interesse in Almere gezien de hoge kosten.
XS4ALL zou vast niet goedkoop zijn maar het persbericht dat men diensten gaat aanbieden is al geruime tijd verdwenen en verder is er totale stilte.
UPC had ik al jaren geleden m'n buik van vol en daar wil ik het liefste zo ver mogelijk bij vandaan blijven dus dan blijft KPN glasvezel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
ninjazx9r98 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:33:
[...]

Afgaande op verhalen van collega's die bij diverse 'prijsvechters' abonnee zijn (hetzij ADSL danwel chello/ziggo) is het daar prima vertoeven en wordt er regelmatig smakelijk gelachen om XS4ALL perikelen die zo afentoe besproken worden tijdens de koffie.
Ik hoor meerdere mensen die op 1300 meter lachend 14Mbit en meer halen terwijl mijn XS4ALL lijn met 1200 meter teruggeschroefd moest worden naar 8Mbit om te voorkomen dat ik tig disconnects per dag heb (terwijl alle getallen erop wijzen dat ik stabiel 14Mbit moet kunnen halen)
Letterlijk uren aan de telefoon hangen met de helpdesk is mij ook niet onbekend en ondertussen is het een kwestie van tijd voor ik vertrek bij XS4ALL.
Het glasvezel kastje hangt hier al een paar maanden, nu nog oplevering van het eea door de KPN en dan is het bye bye XS4ALL die hier (Almere) overigens ook glasvezeldiensten zou gaan aanbieden maar die optie lijkt van de aardbodem verdwenen en bij XS4ALL weet men van niets.
Hier in Ewijk (vlakbij Nijmegen) vandaag nog XS4ALL aan de telefoon gehad. Ik zit ongeveer 500 meter van de centrale en bij mij vliegt sinds XS4ALL Only er is (na omzetting van XS4ALL via KPN) de verbinding er ook om de haverklap uit. Volgens mij is de KPN lijn rot, want modem (speedtouch 546) gereset, andere kabels geprobeerd en mag allemaal niet baten. De modem laat ook verdachte lage waarden bij de uplink zien:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,5

Volgens de medewerker van de helpdesk is er dus een slechte verbinding (bevestigd na een lijntest door XS4ALL) en nu is dus het ruis filter op de lijn aangezet. Als dat niet helpt moet ik mijn snelheid laten terugzetten naar 6Mbit! En dat bij een afstand van onder de 500 meter tot de centrale :(! Alternatieven zijn er niet, alleen UPC, maar daar wil ik absoluut never en nooit zaken mee doen. Bovendien komt de UPC kabel niet in de meterkast binnen, maar aan de zijkant van het huis in de woonkamer (erg onlogisch aangelegd). Krijg dus maar weer bevestigd dat hier de infrastructuur van KPN van erg slechte kwaliteit is aangezien het pas 35 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
Ik heb nu na aandringen en prijsverhoging van xs4all voor KPN toch in augustus besloten ook om XS4ALL only te nemen. Maar ik heb er inmiddels spijt van, want met Only valt met mijn oude speedtouch 510 modem (dat wel) ook de verbinding (on)regelmatig weg. En van die helpdesk heb ik even genoeg na wat gezever in januari.
Dat ik de 8Mb niet haal vind ik geen eens het grootste probleem als je maar 4 Mb had, maar dat wegvallen wel. Ben je op internet aan het surfen, is opeens je verbinding weg.

En ik ben bang dat een nieuw modem (afgezien dat ik niet weet welke) niks gaat uithalen tegen die wegvallende verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Johandmc op 08-10-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 21:10
Na Planet wordt ook Het Net wordt samengevoegd bij KPN. Ik heb mijn vermoedens dat xs4all wel eens de volgende kan zijn. Denkt iemand hier anders over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

twisterNL schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:22:
Na Planet wordt ook Het Net wordt samengevoegd bij KPN. Ik heb mijn vermoedens dat xs4all wel eens de volgende kan zijn. Denkt iemand hier anders over??
Zou zomaar kunnen, binnen twee jaar ofzo. De oude garde is er allang weg, en van het idealistische karakter is bar weinig (niets) over...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
captain007 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:53:
[...]

Hier in Ewijk (vlakbij Nijmegen) vandaag nog XS4ALL aan de telefoon gehad. Ik zit ongeveer 500 meter van de centrale en bij mij vliegt sinds XS4ALL Only er is (na omzetting van XS4ALL via KPN) de verbinding er ook om de haverklap uit. Volgens mij is de KPN lijn rot, want modem (speedtouch 546) gereset, andere kabels geprobeerd en mag allemaal niet baten. De modem laat ook verdachte lage waarden bij de uplink zien:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,5

Volgens de medewerker van de helpdesk is er dus een slechte verbinding (bevestigd na een lijntest door XS4ALL) en nu is dus het ruis filter op de lijn aangezet. Als dat niet helpt moet ik mijn snelheid laten terugzetten naar 6Mbit! En dat bij een afstand van onder de 500 meter tot de centrale :(! Alternatieven zijn er niet, alleen UPC, maar daar wil ik absoluut never en nooit zaken mee doen. Bovendien komt de UPC kabel niet in de meterkast binnen, maar aan de zijkant van het huis in de woonkamer (erg onlogisch aangelegd). Krijg dus maar weer bevestigd dat hier de infrastructuur van KPN van erg slechte kwaliteit is aangezien het pas 35 jaar oud is.
Jij hebt nog erg mooie waardes in je modem staan. Ik heb een echte 6mbit verbinding van Concepts en heb waarden van Line Att up/down: 23/40,1. Er blijft nog 5,8mbit van deze verbinding over, en dat voor 19,95 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/587414865.png

[ Voor 3% gewijzigd door Ed1969 op 09-10-2009 17:10 ]

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan A schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

Zou zomaar kunnen, binnen twee jaar ofzo. De oude garde is er allang weg, en van het idealistische karakter is bar weinig (niets) over...
Dat lijkt mij stug, dat een bedrijf meerdere merknamen heeft om meerdere markt segementen te bedienen is niets vreemds maar door overname heeft KPN er inmiddels wel erg veel.

Dat ze dit dus gaan uitdunnen is logisch, dan kun je ook helpdesks e.d. samen voegen wat kosten besparing betekend.

Ik denk echter niet dat ze naar 1 merknaam gaan mits dsl dusdanig achter gaat lopen met de techniek dat het houden van meerdere merknamen vanwege het te klein wordende klanten bestand een onhoudbare zaak wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Hoe opvallend kan het zijn. Om 15.00 uur kwam ik thuis. Internet functioneert op volle snelheid en super stabiel.
Twee uurtjes later: weer één en al drama. Toch wel opvallend dit. Het begint er steeds meer op te lijken dat het capaciteitsproblemen zijn op hun netwerk. De ADSL verbinding staat hier echt los van. Wie van jullie ervaart precies hetzelfde? (met name aan het begin van de avond dat de snelheid inzakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Sinds gisteren 13-10-2009 rond 19.30 uur ligt mijn internet (en daarmee ook telefonie) er uit. In de Eventlog van de Fritzbox was eerst sprake van PPP negotiation timeout en na dat ik de Fritzbox geherstart heb continu PPPoE timeout. De ADSL-verbinding is er wel, maar geen data.

XS4All zelf spreekt alleen van een korte onderbreking op hun access router: http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=4472&taal=nl. Als je 11 uur later nog steeds geen verbinding weer hebt noem ik dat niet kortstondig. Het vervelende is ook dat ik deze week voornamelijk 's morgens voor 8.00 uur vertrek en voornamelijk 's avonds na 20.00 uur weer thuis ben en de helpdesk maar open is van 09.00 tot 20.00 uur... Ik kan het dus ook niet echt melden en samen met hun controleren...

Zijn er nog meer mensen die door deze storing getroffen worden?

offtopic:
Ik zit nu op mijn werk, dus je meot niet denken: hoe typ je dit bericht dan??? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 14-10-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ja, bij ons ook... Herstart/Reset fritzbox niet geholpen.. Loopt nog steeds dus? (zit sinds 6.30 op mn werk)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Hier ook last van de storing (ook ik zit op mijn werk). Gisteravond om 19:39 opeens de verbinding plat en vanochtend (6:10) was hij nog altijd plat. Er was ook bij mij wel DSL, maar geen internet.
Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste