Tja, was eigenlijk op zoek naar de frustrerende XS4all Fritzbox (Deutche grundlichleit)
PPPoE error: Timeout. en
Internet connection cleared.
Al een uur zitten lezen , lost niet veel op.
Ook is alles al gezegd, het enige dat ik relevant kan toevoegen:
Medio september overgestapt van KPN Basic naar Xs4all Only Basic. De zgn
klapperende lijn lijkt me inmiddels een braaf strokpaardje te zijn geworden waaraan
men alles aan kan ophangen, doet me aan de wet Mulder denken.
Maar goed:
Beloofd werd (en dan heb ik het enkel over dl) 20 Mb. Theoretisch slechts 16 Mb en in
de praktijk max. 13 Mb.
Op zich ok maar verbinding is/was niet stabiel en dus om de haverklap weg verbinding.
Vele gesprekken gevoerd met heldesk, doen hun best en ligt ook niet aan hun.
Eerst verzocht om "af te knijpen" naar 12 Mb, gedaan maar zelfde probleem. Toen KPN
mannen over de vloer, alles getest, zelfde waarden als verdeelpunt, alles ok.
Downgraded naar Lite abo en precies hetzelfde : PPPoE error: Timeout.
Internet connection cleared. etc etc etc.
Erg grappig dit soort zaken temeer daar het al jaren perfect draaide op mn oude alcatel
speedtouch home modem die weliswaar slechts max zo'n 5 Mb aankon, vandaar ook
inmiddels mn 2e Fritzbox hiuer ontvangen maar het blijft instabiel.
Het argument dat wordt gebruikt is de signaal ruis verhouding in DB was hier 6/6 nu
8/6 maar maakt dus ook niets uit. Jaja de klapperende lijn

Het schijnt zo te zijn dat de kabel waardoor ook mijn draadjes lopen door bepaalde
invloeden, zeker op hogere snelheden, vooraleer het aankomt bij mijn isra punt, door
zekere externe signalen wordt verstoord. Jaja zou het kunnen zijn dat Sinterklaas hier
de oorzaak van is ?
Zelfs op een lite abo gebeurt er weer precies hetzelfde, erg leuk, maar net echt,
wanneer je met wat mannekes aan t online racen bent, plop weer verbinding weg.
O ja en natuurlijk loopt hier een prachtige utp 4pair twisted kabel en alles correct
aangesloten.
Ik ga die Fritzbox er nu weer afpleuren en mn oude modem er inprikken, maar laatste
tijd gaat dit ook lastig omdat er aan hun kant weer iets is veranderd.
Normaliter zouden oude parameters zoals IP adres, Subnetmasker, DNS server
voorkeur en alternative genoeg moeten zijn maar werkte laatste keer ook niet meer.
PPPoE error: Timeout.
Internet connection cleared.
etc etc
Wie het weet mag het zeggen.