[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het laatste moment dat ik het controleerde was 6.30 uur en nog steeds plat. Vergeten te vermelden in mijn vorige post. :P

offtopic:
djidee! :w

[ Voor 12% gewijzigd door Joen op 14-10-2009 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Geen idee hoe lang hij er hier (Regio Nijmegen) uit heeft gelegen, minimaal om 0:00, en waarschijnlijk eerder. Om 0:00 loopt er een cronjob die 'apt-get update' runt op onze webserver, en alle mirrors waren niet benaderbaar.
Sinds ongeveer 7.45 heb ik de verbinding kunnen herstellen. Deze lijn wordt semi-zakelijk gebruikt als internetlijn, zodat onze glasvezel lijn voor de belangrijke dingen overblijft. (Mail, webserver, citrix)
Maar gelukkig werkt het weer, hoeven we niet over te schakelen naar 1 lijn voor alles :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Laatst online: 23-04 21:21
Update: hier is de verbinding vanaf 7:33 weer oke (volgens de event log in de Fritz box)

Edit: dit had ik niet gecontroleerd voor m'n vorige post. Ik heb net even remote in m'n modem gechecked.

[ Voor 38% gewijzigd door RoyPh op 14-10-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik krijg remote nog geen contact met mijn Fritzbox. Storing staat ook nog niet volledig vermeld als verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Inmiddels staat de storing als opgelost gemeld, maar kan ik mijn Fritzbox nog steeds niet remote bereiken. Hopelijk is het vanavond met een simpele herstart verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Net bij 2 van mijn klanten geweest en de FB stond daar ingesteld dat die automatisch de ATM settings moest ophalen, na handmatig instellen, werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Hier in Almere buiten nergens last van gehad.Heb nog even in de logs gekeken,maarniets aan het handje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Hier ook geen last gehad van de storing. Wat wel opvalt is dat mijn internetverbinding wel weer de snelheid heeft die hij hoort te hebben. Of de reboot van de access router hier mee te maken heeft gehad weet ik niet, maar het valt wel op. Er loopt nog een ticket bij de servicedesk over mijn probleem m.b.t. snelheid, maar die is nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57
Ik heb een vraag: ik heb sinds vorige week de Fritz!Box 7170. Nu heb ik er een USB-key op aangesloten met wat MP3's, een videobestand en wat foto's. Op mijn PC heb ik een mapping gemaakt naar die USB-locatie en kan ik de bestanden ook benaderen en openen via Windows Explorer.
Maar hoe zorg ik er nou voor dat ik deze bestanden ook op mijn PS3 of op mijn mediaspeler naast de TV kan afspelen? Want beide apparaten zien de bestanden niet (of de USB-key for that matter). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Joen schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:59:
Inmiddels staat de storing als opgelost gemeld, maar kan ik mijn Fritzbox nog steeds niet remote bereiken. Hopelijk is het vanavond met een simpele herstart verholpen.
En een herstart did the trick. 8)
Toch jammer dat de Fritzbox 7170 niet net zoals ik gewend was van mijn oude SpeedTouch 716i de verbinding uit zich zelf weer hersteld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Skinkie schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:12:
Het grappige is natuurlijk door die vdsl2 aankondiging dat ze klanten proberen te behouden. Als het meezit dan zouden ze pas over een maand of 6 vdsl2 kunnen aanbieden. Weer een half jaar inkomsten opgestreken.
Grappig toch altijd dat met het stellen van een simpele vraag bevestigd kan krijgen. 6 maanden it is (op z'n vroegst)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of het zinvol is om van XS4ALL Only over te stappen naar KPN Altijd Online. Ik heb te vaak last van traag internet met Only, met name 's nachts, en daarnaast wil ik zo-wie-zo een mobiele kaart of usb stick voor m'n laptop hebben.

Heeft iemand anders hier deze overstap overwogen of gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 12:23
Bij mij lag elke ochtend mijn internet er weer uit, stekker eruit en er weer in of software matig rebooten verhield het dan, maar bij langere inactiviteit kapte die er weer mee (met langer bedoel ik aantal uren geen internet), nu met Tele2 totaal geen last van, ook al hangt die router en nog steeds tussen (om te dienen als switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Vandaag helpdesk gebeld, me op de wondere wereld van hotspots gestort (dacht, xs4all is gratis bij kpn, kpn heeft contract met t-mobile over onderlinge toegang, dus mag ik ook vast op de t-mobile hotspot met mn xs4all (nee dus :( ))

Daarna nog aangestipt over de scheve prijs/kwaliteit momenteel, en wat xs4all er de komende tijd wat aan gaat doen... HD'er ging notitie maken en communiceren, het fenomeen is hem bekend. Wat er in de pijplijn zit kon hij niet zeggen, dus we wachten nog even af... Begin toch langzaam te neigen naar ziggo alles in 1 ding (moet toch nog digitale tv scoren) + xs4all pack... Maar we wachten het nog ffkes af... Woon toch in een gat die de komende jaren geen glas gaat krijgen (zit ook vast aan 8mbit abbo van xs4all)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Wij hebben vrijdag de nieuwe router van XS4ALL gekregen en geinstalleerd. De FR!TZbox. Daarvoor hadden wij een SpeedTouch Thompson. Deze router verloor wel eens zijn internet waardoor ik een melding kreeg om een DSL kabel goed aan te sluiten maar na een minuutje deed alles weer. Omdat dit zo 3x in de week voorkwam hadden we dus gevraagd naar een nieuwe router.

Deze Router hebben wij dus Vrijdag aangesloten. Als ik ga internetten zelf heb ik er geen probleem mee maar wanneer ik ga gamen dan heb ik een ping dat begint bij 29 maar om de 20 minuten tot 45 minuten schiet hij boven de 200 of valt hij zelfs uit. Ik erg me hier heel erg aan.
Ik raad iedereen aan om niet overtestappen naar XS4ALL of wat dan ook. Die nieuwe router die ze gratis meeleveren geeft zoveel problemen. Ik zit BTW Draadloos verbonden. ik wil deze week nog gaan testen op bedraad internet en hopelijk krijg ik dan geen PING van boven de 200

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

angienl schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:27:
Wij hebben vrijdag de nieuwe router van XS4ALL gekregen en geinstalleerd. De FR!TZbox. Daarvoor hadden wij een SpeedTouch Thompson. Deze router verloor wel eens zijn internet waardoor ik een melding kreeg om een DSL kabel goed aan te sluiten maar na een minuutje deed alles weer. Omdat dit zo 3x in de week voorkwam hadden we dus gevraagd naar een nieuwe router.

Deze Router hebben wij dus Vrijdag aangesloten. Als ik ga internetten zelf heb ik er geen probleem mee maar wanneer ik ga gamen dan heb ik een ping dat begint bij 29 maar om de 20 minuten tot 45 minuten schiet hij boven de 200 of valt hij zelfs uit. Ik erg me hier heel erg aan.
Ik raad iedereen aan om niet overtestappen naar XS4ALL of wat dan ook. Die nieuwe router die ze gratis meeleveren geeft zoveel problemen. Ik zit BTW Draadloos verbonden. ik wil deze week nog gaan testen op bedraad internet en hopelijk krijg ik dan geen PING van boven de 200
Denk dat het toch door het WLAN komt.
Heb zelf ook een Fritz!box en die werkt prima bedraad, als draadloos.
Mijn 4/1 lijn trek ik gemakkelijk vol met uTorrent, en daar kan ik dan nog steeds redelijk bij internetten.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:01:
Ik vraag me af of het zinvol is om van XS4ALL Only over te stappen naar KPN Altijd Online. Ik heb te vaak last van traag internet met Only, met name 's nachts, en daarnaast wil ik zo-wie-zo een mobiele kaart of usb stick voor m'n laptop hebben.

Heeft iemand anders hier deze overstap overwogen of gemaakt?
Ja ik ben naar KPN InternetPlusBellen Extra gegaan 8 Mb/s en haal nu(zeer stabiel):

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.006

Dat is veel meer dan mijn abbonement 8 Mb/s van XS4ALL waar ik maar 6 Mb/s haalde.
Als je de telfoon er bij neemt( EUR 15,-) kan je de hele wereld meebellen, bij XS4ALL EUR 20,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Iemand meer last van een brakke verbinding vanavond ?

Ik heb een XS4all basic abbo en haal zo rond de 12 - 13 Mbps.

Het modem zegt dat ie die verbinding ook heeft, maar als je gaat downloaden is het echt niet meer
dan 50 - 200 KB/s (= zeg 0.5 Mbps - 1.5 Mbps) effectief.

Bij ADSL speedtests op het net zie je ook soms dat de downlink trager is dan de uplink. Heb een Fritzbox 7270, maar ik zie in de statistics niet zo veel mis.

Lijkt of in de centrale of bij XS4all zelf (geen idee hoe de verbindingen verder lopen) het gewoon niet sneller wil.

EDIT: even de bin test op ftp.xs4all.nl gedaan.... 8 KB/s :'(

EDIT: nog een leuke... met Alt.Binz als je 50 connecties opent naar een nieuws server zie ik max. 20 KB/s per connectie. Totaal kom je dan rond de 800 KB/s. Uh ?

[ Voor 16% gewijzigd door loekf2 op 31-10-2009 00:05 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat ze een 7170 fritz box leveren ipv een 7270 welke 802.11n ondersteund.
Gratis monteur is dan wel weer goede service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:07:
Wel jammer dat ze een 7170 fritz box leveren ipv een 7270 welke 802.11n ondersteund.
Gratis monteur is dan wel weer goede service :)
Ik heb een 7270 zelf gekocht na te veel issues met VoIP bij downloaden. 7270 slaagt er wel in om redelijke gesprekskwaliteit te leveren in tegenstelling tot de 7170 die dan begint de stotteren, hakkelen etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Ik heb sinds een tijdje ook XS4All only, en had al eens gevraagd of ik mijn Bel (Basis/Budget) abo bij KPN ook op kan zeggen. Nu had ik al begrepen dat dit kon, maar als ik dat doe, ga ik dan ook nog meer betalen per maand bij xs4all voor de lijnhuur? Of zit dit al bij Only inbegrepen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

urk_forever schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:41:
Ik heb sinds een tijdje ook XS4All only, en had al eens gevraagd of ik mijn Bel (Basis/Budget) abo bij KPN ook op kan zeggen. Nu had ik al begrepen dat dit kon, maar als ik dat doe, ga ik dan ook nog meer betalen per maand bij xs4all voor de lijnhuur?
Nee
Of zit dit al bij Only inbegrepen?
Ja

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Kijk, dat is duidelijk, thnx.

Over het algemeen geen problemen met xs4all only, alleen gisteravond een kleine storing van 2 uurtjes, maar dat bleek een algemene ADSL van KPN storing te zijn en dus iedereen met ADSL van KPN had geen internet.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb al in dit topic gezocht over het volgende maar nog niet gevonden. En het is best leuk nieuws voor XS4All abonnees.

Ik heb een brief gekregen waarin zij een snelheidverhoging aankondigen voor alle ADSL lijnen. Dit in het kader van "XS4All is druk bezig met de toekomst". De snelheidverhoging zal in de zomer van 2010 plaats vinden.

En XS4All gaat ook beginnen met TV.

Meer info: www.xs4all.nl/toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
urk_forever schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:27:
alleen gisteravond een kleine storing van 2 uurtjes, maar dat bleek een algemene ADSL van KPN storing te zijn en dus iedereen met ADSL van KPN had geen internet.
Iedereen op Urk bedoel je zeker? Niks gemerkt hier.
Dat mag eigenlijk geen info heten. Wat een vaag verhaaltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:03
Dat lijkt me te maken hebben met dit verhaal:
http://tweakers.net/nieuw...a-netwerk-kpn-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:25
robertpNL schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:42:
Ik heb al in dit topic gezocht over het volgende maar nog niet gevonden. En het is best leuk nieuws voor XS4All abonnees.

Ik heb een brief gekregen waarin zij een snelheidverhoging aankondigen voor alle ADSL lijnen. Dit in het kader van "XS4All is druk bezig met de toekomst". De snelheidverhoging zal in de zomer van 2010 plaats vinden.

Dooddoeners hoor. Tuurlijk is xs4all eindelijk eens bezig met hun toekomst. Anders zijn ze ten dode opgeschreven.
Welke ISP is er NIET met TV bezig. Volgens mij stond er al in de oudere speedtouch modem firmwares iets van "geschikt voor internet telefonie en tv". Maw ik wacht er al 3 jaar op....

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViewFromSpace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb de Fritzbox 7170, en als men me probeert te bellen krijgen ze regelmatig de melding: "Nummer is niet in gebruik, bel 1888" Ik wacht wel op nieuwe firmware.....tot dan gebruik ik m'n Speedtouch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hm.. ik heb die brief nog niet in de bus gehad.
Wel beetje jammer dat xs4all nog niet aangeeft wat de nieuwe snelheden dan zullen worden.
Zo moeten we alsnog tot volgend jaar wachten tot we dat weten.

We kunnen natuurlijk wel wat speculeren, wat denken jullie?
Zelf hoop ik ongeveer het volgende:

Start verhoogd met 50% naar 6 Mb/s down, 1 Mb/s up
Lite verhoogd met 50% naar 12 Mb/s , 1 Mb/s up
Basic blijft maar goedkoper (20 Mb/s down , 1 Mb/s up)
Nieuwe: Basic VDSL met nieuwe snelheden (40 Mb/s down, 4 Mb/s up)
En dan misschien nog wel een nieuwe extreme met 60 down met 6 Mb/s up of zelfs "tot" 100 Mb/s down en 100 Mb/s up (wide open)

Een 100/100 lijn mits je lijn niet te lang zou erg leuk zijn natuurlijk, maar de upload zal wel niet heel erg verhoogd worden.

Zelf zit ik momenteel op een Start lijn, maar de keuze hiervoor is voornamelijk beïnvloed door dat deze toch al de maximale upload heeft welke gehaald kan worden. Ik zou bijv. best sneller willen kunnen binnenhalen, maar daar wil ik niet zo veel meer voor betalen.
Dus hopelijk worden de upload snelheden met VDSL aanzienlijk verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zijn er meer mensen die ervaren dat newszilla 's avonds trager wordt?
Vroeger meestal nergens last van en overdag valt het ook mee (ik heb een 8mbit lijntje)

Het is niet alleen newszilla, de hele verbinding wordt nu traag 's middags en 's avonds :(
Nu 2300kb/s volgens de speedtest bij xs4all...

[ Voor 33% gewijzigd door bouwfraude op 07-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
ik heb de laatste tijd met torrents gehad en dat ligt niet aan het aantal seeders.die zijn er genoeg.Maar op het ogenblik is het hier weer prima.Misschien wat probleempjes met wat apparatuur van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Laat maar.. ik zie dat ik een glasvezelaansluiting heb. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Tsuru op 09-11-2009 23:25 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met XS4All Only bellen?
Sinds 20.30 uur zie ik dit soort meldingen en zijn zowel in- als uitgaande gesprekken niet mogelijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
15.11.09 21:57:43 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:56:24 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:51:41 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 408

15.11.09 21:51:00 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:48:28 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:48:19 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:47:07 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:46:58 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:46:17 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:45:44 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:45:18 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 408

15.11.09 21:45:16 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:44:34 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 408

Ik zie ook geen storingsmeldingen op de website van XS4All staan en de VoIP selfcare is ook normaal bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Joen schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:07:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met XS4All Only bellen?
Sinds 20.30 uur zie ik dit soort meldingen en zijn zowel in- als uitgaande gesprekken niet mogelijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
15.11.09 21:57:43 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:56:24 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:51:41 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 408

15.11.09 21:51:00 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:48:28 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:48:19 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:47:07 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:46:58 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:46:17 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:45:44 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:45:18 Registration of Internet number [telnr 1] failed. Remote site reports reason for error 408

15.11.09 21:45:16 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 500

15.11.09 21:44:34 Registration of Internet number [telnr 2] failed. Remote site reports reason for error 408

Ik zie ook geen storingsmeldingen op de website van XS4All staan en de VoIP selfcare is ook normaal bereikbaar.
8)

Inmiddels wel: http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=4554&taal=nl

Ik heb er ook last van, het is een landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Oh, net iets te vroeg met posten geweest. :P
Mijn moeder merkte vanavond mijn onbereikbaarheid op.
Ik gebruik de telefoon niet zo veel, dus het is niet zo'n ramp. :P
Ik was vooral nieuwsgierig of het een grootse storing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Begrijpen jullie dit dan nogsteeds niet? XS4ALL schiet eerst een vaag persbericht over VDSL in 2010Q1. Zomer 2010 is WEER een half jaar later. Iedere maand dat je ze langer de kans geeft had je al bij een andere provider nu een snellere lijn kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Skinkie schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:40:
Begrijpen jullie dit dan nogsteeds niet? XS4ALL schiet eerst een vaag persbericht over VDSL in 2010Q1. Zomer 2010 is WEER een half jaar later. Iedere maand dat je ze langer de kans geeft had je al bij een andere provider nu een snellere lijn kunnen hebben.
Ach mijn abbo loopt toch pas volgend jaar oktober af,dus misschien kan ik het nog meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, vervelend, opeens een shitload aan foutmeldingen in mijn fritzbox logs... Error 423, 408, 500. Hopen dat de storing snel word opgelost.

Wat betreft abo kosten... Zit nu bijna een jaar bij Telfort met nog xs4all pack. Dat is de Telfort snelheid en prijs en de goede diensten van xs4all. Al moet ik bekennen dat ik de nieuwsserver al een tijdje niet meer gebruik vanwege de beperkte retentie...

[ Voor 48% gewijzigd door jules op 16-11-2009 00:19 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

jules schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:16:
Hmz, vervelend, opeens een shitload aan foutmeldingen in mijn fritzbox logs... Error 423, 408, 500. Hopen dat de storing snel word opgelost.
Is inmiddels opgelost, ik kwam er gisteravond ook achter dat voip eruit lag.
[Opgelost] Bellen van XS4ALL niet beschikbaar.

gemeld door Timo op 15-11-2009, 22:13
begintijd: 20:00, duur: onbekend
status: opgelost

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 23-07 09:53
vincedd schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:20:
[...]

Ach mijn abbo loopt toch pas volgend jaar oktober af,dus misschien kan ik het nog meemaken
Zo gaat dat hier ook idd, ik moet ook nog tot volgend jaar die tijd dus ben benieuwd hoe snel het gaat worden en anders ga ik toch de overstap maken naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Iets over 01.00u de laatste errors in m'n logs gevonden. Gelukkig hebben ze er wat nachtwerk van gemaakt. Zoiets hoef je volgens mij niet te verwachten bij bijv een Telfort volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Leg eens uit hoe je aan een contract kunt vastzitten als er een wettelijke opzegtermijn van 1 maand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Skinkie schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:43:
Leg eens uit hoe je aan een contract kunt vastzitten als er een wettelijke opzegtermijn van 1 maand is?
Omdat die wettelijke regeling in de Telecomwet pas op 1 juli 2009 in gegaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uhmz, is het niet zo dat als je contract langer dan een jaar geleden is afgesloten, je er dus alsnog vanaf kan? Behalve als je een 2 jarig contract hebt afgesloten, maar bij mijn weten heeft XS4ALL dit soort contracten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jules schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:01:
Uhmz, is het niet zo dat als je contract langer dan een jaar geleden is afgesloten, je er dus alsnog vanaf kan? Behalve als je een 2 jarig contract hebt afgesloten, maar bij mijn weten heeft XS4ALL dit soort contracten niet...
Die wet geldt alleen voor contracten die afgelopen zijn of binnenkort aflopen. Dat wil zeggen dat je voorheen drie maanden van tevoren moest opzeggen om er op de vroegst mogelijk datum af te zijn, en nu nog maximaal een maand van tevoren.
XS4ALL heeft ook tweejarige abonnementen met acties, zoals de gratis minilaptop.

Als je contractsvrij bent, dus als de eerste minimale abonnementstermijn is afgelopen, kun de dankzij de nieuwe wet niet stilzwijgend een jaar langer vastzitten en je kunt dan altijd het abonnement beëindigen met een maximale opzegtermijn van een maand.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je hebt het wat netter verwoord, maar dat bedoelde ik dus :). Dat je na je eerste contractsperiode een opzeg termijn hebt van maximaal een maand. Zelf heb ik begin dit jaar ook mijn XS4ALL opgezegd. Mijn contract was een jaar en een paar maanden daarvoor afgesloten (verlenging om voor nieuw modem in aanmerking te komen). Heb geen extra kosten gehad of wat dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 16-11-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Heb vanwege een verhuizing die niet kon bij xs4all een nieuw 2 jarig contract afgesloten.scheelde mij verhuiskosten(die niet kon) en ik kreeg een minilaptop gratis.mijn voipnummer kon gewoon omgezet worden en mailadressen moest ik 2 maanden op wachten(ook niet echt een probleem).Ik wist toch wel dat ik voorlopig bij ze bleef,vandaar een 2 jarig contract en die loopt in oktober 2010 af.+ dat het in het verleden gewoon bij xs4all kon dat als je jaarcontract afgelopen was,je gewoon per maand op kon zeggen,en dat hadden andere providers toen nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door vincedd op 16-11-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook erg trage internet verbinding ?

in emmen hier is het de hele dag al erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Zutphen de hele dag al bagger als ik mijn zoon mag geloven.In ieder geval nu erg slecht:

Pingen naar xs4all.nl [194.109.21.4] met 32 bytes aan geg
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=276 ms TTL=61
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=553 ms TTL=61
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=704 ms TTL=61
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=893 ms TTL=61

Ping-statistieken voor 194.109.21.4:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking i
Minimum = 276ms, Maximum = 893ms, Gemiddelde = 606ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:40:
Hier in Zutphen de hele dag al bagger als ik mijn zoon mag geloven.In ieder geval nu erg slecht:

Pingen naar xs4all.nl [194.109.21.4] met 32 bytes aan geg
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=276 ms TTL=61
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=553 ms TTL=61
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=704 ms TTL=61
Antwoord van 194.109.21.4: bytes=32 tijd=893 ms TTL=61

Ping-statistieken voor 194.109.21.4:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking i
Minimum = 276ms, Maximum = 893ms, Gemiddelde = 606ms
tracert / traceroute zegt veel meer. Waarschijnlijker dat iemand de lijn dichttrekt, maar kan ook zijn dat de core router waar je op zit even kuren heeft.
Hier gaat het op (via lo1.dr5.d12.xs4all.net) gelukkig nog goed.

code:
1
2
3
4
5
 Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. speedtouch..........              0.0%     6   44.7  55.8  44.7  97.5  20.5
 2. lo1.dr5.d12.xs4all.net            0.0%     5    8.9  10.0   8.9  12.5   1.5
 3. 0.ge-3-3-0.xr4.1d12.xs4all.net    0.0%     5    8.5   8.9   8.5   9.2   0.2
 4. xs3.xs4all.nl                     0.0%     5    8.8   8.9   8.5   9.2   0.3

[ Voor 28% gewijzigd door Kanarie op 16-11-2009 23:25 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Ik heb hier geen last van een hoge ping, maar wel de hele ochtend een schommelende verbinding tussen de 10KB en 150KB per seconde. Modem traint netjes in op 4Mbit. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren ook een trage verbinding. Speedtest gaf aan dat ik maar op 10% van mijn normale snelheid zat. Het is nu inmiddels al weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier is het nog steeds bagguh.
Traceren van de route naar xs4all.nl [194.109.21.4]
via maximaal 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 569 ms 792 ms 408 ms xs3.xs4all.nl [194.109.21.4]

Dat moet niet lang meer duren anders zijn ze 1 van hun oudste klanten kwijt. Ik betaal er genoeg voor.

Heb het lek boven, een freeware downloadprogramma van mijn zoon vertraagt alles zo'n 20 keer.
:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 17:57 . Reden: nieuw inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:37:

Heb het lek boven, een freeware downloadprogramma van mijn zoon vertraagt alles zo'n 20 keer.
:(
Zoiets kan de boel behoorlijk vertragen ja. Enkele tips: limiteer de up/download snelheid per pc met bijv netlimiter vanaf de pc zelf, of zet een router/server op die aan traffic shaping doet. De download is niet zo heel boeiend, daar kun je met een gerust hart 75% van de verbinding per pc instellen. Bij upload snelheid zou ik op 25-50% gaan zitten als dit soort programma's de gehele dag aan staan.

Daarnaast kan een (consumenten) router ook over z'n nek gaan van veelvuldige connecties in een kort tijdsbestek. Download programma's die via de bekende p2p protocols werken kunnen een grote aanslag plegen, meestal zijn dit de boosdoeners. Zelf heb ik ook het vermoeden het downloaden van gigantisch veel bestandjes vanaf een ftp server en of het openen van veel zware html pagina's tot soortgelijke problemen kunnen leiden. Dat laatste is echter lastig te repliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10-2023
Ook al een aantal jaren nooit problemen gehad met XS4ALL toen ik er nog geen telefonie bij had, maar na de overstap van een aantal weken geleden naar XS4ALL Only, niet anders dan verbindingsproblemen in de avonduren.

Heb al een monteur over de vloer gehad (overdag), maar die kon niets bijzonders constateren. Een 24 uurs meting laten uitvoeren, ook dat leverde blijkbaar niets op. Het enige wat toen gebeurde, was dat ik een ander modem toegestuurd kreeg. Probleem is nog steeds hetzelfde.

Afstand tot de centrale is ong. 3,7 km wat ik begreep.

De Signal-to-noise ratio lag meestal rond de 9 (ontvangen) en 7 (verzenden).

Tijdens een gesprek met een mede zendamateur, waar ik het over deze problemen had, is er het vermoeden ontstaan, dat er hier in de buurt bepaalde storingsbronnen zijn (bijv. straatverlichting of in huis), die de lijn ook kunnen beinvloeden. Het feit, dat het 's-avonds meer is, dan overdag bijv.

Op dit moment ben ik bezig met een aantal tests uit te voeren (verlichting uit en aan (lichtdimmers zijn echte stoorbronnen!!!), DECT telefoon verplaatst en het plaatsen van zogenaamde ferriet-kernen om de kabels die vanuit de muur naar het kastje lopen. Ik heb bij lichtdimmers waar een stroomkabel aan zit, ook al ferriet zitten.

Voor degene die niet weten wat Ferriet is, zie : Ferriet

Ik had nog een oud K-Com RF-1 (single line modular) blokje liggen, die ik nu tussen het ISRA punt en de bekabeling die ik van XS4ALL heb gekregen heb geplaatst en het resultaat is, dat de waarde van ontvangen is gestegen naar 's-avonds 10/11 en overdag 12 en ik nog geen onderbreking heb gehad _/-\o_ , sinds ik dit blokje ertussen heb geplaatst. Nu draait het nog geen 24-uur, dus ik moet even bezien hoe het de komende dagen gaat, maar het geeft mij al een indicatie, dat de omgeving ook enige invloed heeft op de verbinding.

Volgens mij bestaat de firma K-Com niet meer, maar ik vond een soortgelijk bedrijf, die dezelfde benaming lijkt te gebruiken voor die blokjes, genaamd KY-Filters http://www.ky-filters.com/ . Uiteraard heb ik hier geen ervaring mee.

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Boeiend nieuws gisteren met de post: XS4ALL gaat zomer volgend jaar de snelheden verhogen en TV aanbieden. Concrete verhogingen zijn nog niet bekend, net als andere details.

http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Elwood Blues schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:13:
Boeiend nieuws gisteren met de post: XS4ALL gaat zomer volgend jaar de snelheden verhogen en TV aanbieden. Concrete verhogingen zijn nog niet bekend, net als andere details.

http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/
dan ben je vrij laat op de hoogte gebracht... :'( ;) :z 2 weken terug heeft de rest al deze info gekregen:

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Argh niks van meegekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Ik ben wel benieuwd naar die verhogingen, vooral ook hoe ze omgaan met het buitengebied. Ik wilde laatst upgraden naar 8mbit maar m'n verbinding kon niet sneller dan 4mbit, dus ik ben weer terug bij af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Cybpraetorian schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:57:
[...]

dan ben je vrij laat op de hoogte gebracht... :'( ;) :z 2 weken terug heeft de rest al deze info gekregen:

[...]
Ze doen elke week een andere batch... en dat duurt totaal 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
Ik zit nu zo'n 6 jaar bij de xs4all, voornamelijk vanwege hun extra's en hun helpdesk, die ik tot voor kort als zeer prettig en deskundig heb ervaren. Helaas ben ik sinds een maand of 6 niet meer zo lyrisch over ze, omdat ik er achter gekomen ben dat ook bij xs4all ze de overbekende kastjes en muren hebben. Ik wil de tweakers hier toch even daarvan op de hoogte brengen, ook met het oog op de Gouden Steeksleutel, waar xs4all het elk jaar weer goed in doet.

Ik heb een tijd op twee adressen een xs4all verbinding gehad op mijn naam. Geen enkel probleem, keurig werkend en ook goede ondersteuning gehad bij wat opstart probleempjes, die snel opgelost waren. Na enige tijd gaan samenwonen en één van de twee abbo's opgezegd. Keurig brief ontvangen, alles gaat zoals het moet gaan. Althans, dat denk je dan.

Na een jaar, bij het overstappen naar een xs4all only abonnement, kom ik er achter dat de xs4all twee keer per maand exact hetzelfde bedrag afschrijft van mijn rekening. Ik eens terug gaan in mijn betaalgeschiedenis en verdraaid: dat is al 12 maanden zo. En omdat er telkens twee weken tussen zit, zat elke betaling ook op een andere pagina bij mijn overzicht van mijn internetbankieren zag het er eigenlijk heel plausibel uit. Maar ik had toch echt maar 1 abonnement waarvoor ik nog moest betalen. dus ik maar een contact opnemen met de xs4all, die vervolgens zien dat er ergens in hun systeem iets fout is gegaan, waarbij de schuld voor een groot deel bij de KPN werd gelegd. De KPN die overigens niet gedurende 12 maanden de adsl-kosten bij mij in rekening heeft gebracht ;) .

Maar het zou allemaal geregeld worden en ik zou de teveel betaalde kosten (zo'n €250) teruggestort krijgen zodra mijn abonnement "gesloopt" was. (Toch een mooie term in het helpdesk jargon)

En nu even in een stroomversnelling: ik ben nu ruim 5 maanden verder en na een beginperiode dat we hevig converseerden met de xs4all staat nu elke 2 weken de reminder om weer eens te kijken of het geld er al is en weer een e-mail te sturen. Het slopen van het abonnement heeft tot oktober geduurd. (Ik heb complete flatgebouwen sneller gesloopt zien worden, en we hebben het hier maar over 1 dom abonnementje). In totaal heeft de xs4all me nu al een kleine €35 terugbetaald van de beloofde €250, in twee termijnen, 1 keer korting op een maandelijkse betaling op mijn nieuwe xs4all only abonnement en 1x een storting.

En elke keer krijg je weer hetzelfde soort antwoorden: of je hebt iemand aan de lijn die niks voor je kan doen en je doorverbindt, of je wordt er op gewezen dat je toch wel ongeduldig bent en je moet wachten op de sloop van je abonnement (ja, ook na 4 maanden durven ze dat rustig te zeggen). En omdat we altijd vriendelijk, geduldig en correct blijven krijg je zo af en toe ook een ouderwetse xs4all helpdesk medewerker (vaak in de 2e lijn) die inziet dat het echt belachelijk is en vervolgens echt zijn best doet om je verder te helpen. Dat zijn vaak ook de mensen waardoor onze zaak weer een klein beetje verder richting een oplossing wordt geholpen.

Maar voor mij begint nu toch het punt te naderen waarop ik serieus twijfel hoe lang mijn positieve ervaringen met xs4all nog opwegen tegen deze malaise, die nu al bijna een half jaar duurt. Bij mij is het imago van xs4all als provider met de beste helpdesk en meeste klantgerichtheid toch danig aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

gevalletje voor Kassa! ? :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Misschien even persoonlijk bij ze langsgaan?dat word sneller opgelost dan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Lijkt me een goeie ja :) Want de mythe dat XS4ALL de beste support/helpdesk/administratie heeft mag nu toch wel eens worden doorgeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, was eigenlijk op zoek naar de frustrerende XS4all Fritzbox (Deutche grundlichleit)

PPPoE error: Timeout. en
Internet connection cleared.

Al een uur zitten lezen , lost niet veel op.

Ook is alles al gezegd, het enige dat ik relevant kan toevoegen:

Medio september overgestapt van KPN Basic naar Xs4all Only Basic. De zgn

klapperende lijn lijkt me inmiddels een braaf strokpaardje te zijn geworden waaraan

men alles aan kan ophangen, doet me aan de wet Mulder denken.
Maar goed:
Beloofd werd (en dan heb ik het enkel over dl) 20 Mb. Theoretisch slechts 16 Mb en in

de praktijk max. 13 Mb.
Op zich ok maar verbinding is/was niet stabiel en dus om de haverklap weg verbinding.
Vele gesprekken gevoerd met heldesk, doen hun best en ligt ook niet aan hun.
Eerst verzocht om "af te knijpen" naar 12 Mb, gedaan maar zelfde probleem. Toen KPN

mannen over de vloer, alles getest, zelfde waarden als verdeelpunt, alles ok.
Downgraded naar Lite abo en precies hetzelfde : PPPoE error: Timeout.
Internet connection cleared. etc etc etc.

Erg grappig dit soort zaken temeer daar het al jaren perfect draaide op mn oude alcatel

speedtouch home modem die weliswaar slechts max zo'n 5 Mb aankon, vandaar ook

inmiddels mn 2e Fritzbox hiuer ontvangen maar het blijft instabiel.

Het argument dat wordt gebruikt is de signaal ruis verhouding in DB was hier 6/6 nu

8/6 maar maakt dus ook niets uit. Jaja de klapperende lijn ;)
Het schijnt zo te zijn dat de kabel waardoor ook mijn draadjes lopen door bepaalde

invloeden, zeker op hogere snelheden, vooraleer het aankomt bij mijn isra punt, door

zekere externe signalen wordt verstoord. Jaja zou het kunnen zijn dat Sinterklaas hier

de oorzaak van is ?

Zelfs op een lite abo gebeurt er weer precies hetzelfde, erg leuk, maar net echt,

wanneer je met wat mannekes aan t online racen bent, plop weer verbinding weg.

O ja en natuurlijk loopt hier een prachtige utp 4pair twisted kabel en alles correct

aangesloten.

Ik ga die Fritzbox er nu weer afpleuren en mn oude modem er inprikken, maar laatste

tijd gaat dit ook lastig omdat er aan hun kant weer iets is veranderd.

Normaliter zouden oude parameters zoals IP adres, Subnetmasker, DNS server

voorkeur en alternative genoeg moeten zijn maar werkte laatste keer ook niet meer.

PPPoE error: Timeout.
Internet connection cleared.

etc etc

Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XxOrpheusxX schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:54:
Ik zit nu zo'n 6 jaar bij de xs4all, voornamelijk vanwege hun extra's en hun helpdesk, die ik tot voor kort als zeer prettig en deskundig heb ervaren. Helaas ben ik sinds een maand of 6 niet meer zo lyrisch over ze, omdat ik er achter gekomen ben dat ook bij xs4all ze de overbekende kastjes en muren hebben. Ik wil de tweakers hier toch even daarvan op de hoogte brengen, ook met het oog op de Gouden Steeksleutel, waar xs4all het elk jaar weer goed in doet.

Ik heb een tijd op twee adressen een xs4all verbinding gehad op mijn naam. Geen enkel probleem, keurig werkend en ook goede ondersteuning gehad bij wat opstart probleempjes, die snel opgelost waren. Na enige tijd gaan samenwonen en één van de twee abbo's opgezegd. Keurig brief ontvangen, alles gaat zoals het moet gaan. Althans, dat denk je dan.

Na een jaar, bij het overstappen naar een xs4all only abonnement, kom ik er achter dat de xs4all twee keer per maand exact hetzelfde bedrag afschrijft van mijn rekening. Ik eens terug gaan in mijn betaalgeschiedenis en verdraaid: dat is al 12 maanden zo. En omdat er telkens twee weken tussen zit, zat elke betaling ook op een andere pagina bij mijn overzicht van mijn internetbankieren zag het er eigenlijk heel plausibel uit. Maar ik had toch echt maar 1 abonnement waarvoor ik nog moest betalen. dus ik maar een contact opnemen met de xs4all, die vervolgens zien dat er ergens in hun systeem iets fout is gegaan, waarbij de schuld voor een groot deel bij de KPN werd gelegd. De KPN die overigens niet gedurende 12 maanden de adsl-kosten bij mij in rekening heeft gebracht ;) .

Maar het zou allemaal geregeld worden en ik zou de teveel betaalde kosten (zo'n €250) teruggestort krijgen zodra mijn abonnement "gesloopt" was. (Toch een mooie term in het helpdesk jargon)

En nu even in een stroomversnelling: ik ben nu ruim 5 maanden verder en na een beginperiode dat we hevig converseerden met de xs4all staat nu elke 2 weken de reminder om weer eens te kijken of het geld er al is en weer een e-mail te sturen. Het slopen van het abonnement heeft tot oktober geduurd. (Ik heb complete flatgebouwen sneller gesloopt zien worden, en we hebben het hier maar over 1 dom abonnementje). In totaal heeft de xs4all me nu al een kleine €35 terugbetaald van de beloofde €250, in twee termijnen, 1 keer korting op een maandelijkse betaling op mijn nieuwe xs4all only abonnement en 1x een storting.

En elke keer krijg je weer hetzelfde soort antwoorden: of je hebt iemand aan de lijn die niks voor je kan doen en je doorverbindt, of je wordt er op gewezen dat je toch wel ongeduldig bent en je moet wachten op de sloop van je abonnement (ja, ook na 4 maanden durven ze dat rustig te zeggen). En omdat we altijd vriendelijk, geduldig en correct blijven krijg je zo af en toe ook een ouderwetse xs4all helpdesk medewerker (vaak in de 2e lijn) die inziet dat het echt belachelijk is en vervolgens echt zijn best doet om je verder te helpen. Dat zijn vaak ook de mensen waardoor onze zaak weer een klein beetje verder richting een oplossing wordt geholpen.

Maar voor mij begint nu toch het punt te naderen waarop ik serieus twijfel hoe lang mijn positieve ervaringen met xs4all nog opwegen tegen deze malaise, die nu al bijna een half jaar duurt. Bij mij is het imago van xs4all als provider met de beste helpdesk en meeste klantgerichtheid toch danig aangetast.
Hoi XxOrpheusxX,

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, maar ik raad je aan om toch nog een klachtenbrief te sturen... Dit is helaas veelal de enige echt effectieve manier om je case onder de aandacht te brengen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 12-09 13:25
Ze komen tegenwoordig ook al wel eens voor in de OP=OP rubriek van de volkskrant.

Zelf heb ik een andere kwalijke ervaring; Ik wilde onlangs het regionale nummer van de huisartsenpost regio Den Bosch eo. bellen. Dit is een 0900 nummer.

Dit bleek niet mogelijk, omdat er iets in de tarieven niet goed gekoppeld is.

Hierdoor moest ik dus met een mobieltje bellen, wat op dat moment even lastig was, want het ding was al eventjes kwijt.

Op mijn klacht kreeg ik als antwoord dat ik maar op 0900alternatieven.nl (oid) moest kijken, waar dit nummer uiteraard niet op staat.

Op mijn volgende mail waarop ik aangaf dat dit geen acceptabele oplossing was, omdat het om spoedeisende zaken kan gaan, waar nog net geen 112 voor nodig is, werd ik afgescheept.
Wat betekent dit voor u?
U kunt 's avonds, 's nachts, in het weekend en op feestdagen een beroep doen op de huisartsenpost. Maar de huisartsenpost belt u alleen als u met spoed medische hulp nodig heeft. Uw hulpvraag heeft spoed als het niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts.
Men wilde ook geen bericht aan de nieuwsbrief toevoegen om mensen te waarschuwen dat ze de regionale huisartsenposten niet kunnen bellen. (veel regio's hebben een 0900 nummer tegen lage kosten)

Volgens de helpdesk werd er hard aan gewerkt. Het probleem bestaat echter al sinds de introductie van VOIP. In de voorwaarden van XS4ALL wordt echter gesuggereerd dat je bepaalde betaalde diensten niet kan bellen, waarbij mensen dus denken aan dure nummers. Het betreffende nummer is echter maar 10ct/minuut.

Helaas is mijn bericht naar de volkskrant niet geplaatst. Ik snap er echt niets van dat ze nog zo hoog in de statistieken staan, want dat is allang niet meer verdiend.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:32:
Ik had gisteren ook een trage verbinding. Speedtest gaf aan dat ik maar op 10% van mijn normale snelheid zat. Het is nu inmiddels al weer over.
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:34:
Iemand anders ook erg trage internet verbinding ?

in emmen hier is het de hele dag al erg traag.
LieveNiels schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:17:
Ik heb hier geen last van een hoge ping, maar wel de hele ochtend een schommelende verbinding tussen de 10KB en 150KB per seconde. Modem traint netjes in op 4Mbit. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
wel toevallig dit!
Kijk eens naar dit topic kpn heeft hetzelfde atm

[ Voor 56% gewijzigd door Snyder op 25-11-2009 13:17 . Reden: quote toevoegen ]

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

M@rijn schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:44:
Ik ben wel benieuwd naar die verhogingen, vooral ook hoe ze omgaan met het buitengebied. Ik wilde laatst upgraden naar 8mbit maar m'n verbinding kon niet sneller dan 4mbit, dus ik ben weer terug bij af :(
Ik verwacht er niet heel veel van eigenlijk. Anders hadden ze vast meer info in hun mailing gegeven. Nu kwam de brief op mij over als een ietwat wanhopige poging om de klanten te behouden die dreigen te zwichten voor het offensief van de Ziggo's van deze wereld.

Heb zelf een 20Mbps abo, die op theoretische max van 16Mbps is gezet en waarmee ik net geen 12Mbps haal. Zit zo'n 3km van centrale. Wordt eens tijd dat ze hier een centrale erbij zetten, want ik zit nou niet echt in het buitengebied.

Maar goed, als het nu al niet lukt om maar enigszins in de buurt van het eigenlijke maximum te komen van 20Mbps, hoe denken ze dan straks een verhoging door te kunnen voeren? Als ze eerst eens voor zouden kunnen zorgen dat ik met het huidige abo zo rond de 18 a 20Mbps haal, dan zou dat al een stuk opschieten.

En ja, ik weet dat XS4all niet over centrales en zo gaat, maar het dreigt langzamerhand toch wel heel erg "meer beloven dan men kan waarmaken" te worden.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

xs4all adsl hier op mijn werk (amsterdam) ligt er nu uit en wil niet verbinden. Iemand anders hier last van? (of iets van gehoord?)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier bij ons ook in Almere, vanaf een uur of 14.30 ongeveer. Helpdesk is momenteel niet bereikbaar. Heb nog wel DSL verbinding maar geen internet

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Goed om te horen dat niet alleen wij er last van hebben, Router geeft een PPPoE error: timeout aan. Wachten dus..

@hieronder:
Dan heb jij denk ik mazzel:
http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=4580&taal=nl

[ Voor 36% gewijzigd door Joran op 25-11-2009 15:02 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lijkt het momenteel al weer te werken. We hebben al weer een paar minuten internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op locatie in Oud-Beijerland ligt het internet er op dit moment nog uit gelukkig hebben we nog een backup internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
Hier (Ede) doet het het ook weer (nu zo'n 5 minuten). Volgens de helpdesk betrof het een landelijke storing, maar gezien het aantal reacties hier lijkt dat toch mee te vallen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

TVL

Dit topic is ook niet bedoelt om te melden dat bij jou in de straat je ADSL van XS4ALL het wel of niet doet.

Verwijderd

TVL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:27:
Dit topic is ook niet bedoelt om te melden dat bij jou in de straat je ADSL van XS4ALL het wel of niet doet.
Tuurlijk wel.
Dat is immers je (realtime) ervaring van de verbinding.
Hier de laatste tijd heel vaak timeouts, wegvallen van de verbinding.
De 23e, 25e en vandaag, de 24 is alles goed gegaan :/ niet al te mooi de laatste dagen dus, die ervaring.

• Toff

Toff

FP ProMod
Nietus! ;)
Of Jantje en Pietje op moment X wel of geen verbinding hebben is IMHO totaal niet relevant voor de rest van de wereld. Voor mij voegt het niets toe iig. Heb je zes keer in de week time-outs en word je door de helpdesk afgebekt of juist prima geholpen, dan gaat het ergens over, maar op elk moment zal er wel ergens iemand zijn die geen internet heeft. Zonder aanwijzingen over de oorzaken of eventuele oplossingen schiet niemand iets op met dit soort berichten. Hier geen klachten (heeft ook niemand iets aan), dus misschien makkelijk kletsen, maar het is wel zo.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik heb sinds 3 weken de PPPoE connection timeout, connection cleared bug. Ondertussen een nieuw modem (weer een fritzbox) gekregen en die uiteindelijk wel geüpdatet naar de laatste versie die wel de nodige bugs weer heeft.
De laatste firmware toont je instellingen niet in settings/account information. Volgens xs4all ligt het aan de dslam die blijkbaar pppoe profielen accepteerd en de fritzbox die je blijkbaar niet hard op PPPoA kan zetten (ook al staat hij op PPPoA/VCmux). Resets van het modem helpen soms, een andere keer moet xs4all de dslam resetten voordat mijn verbinding werkt.
De lijn zelf is prima, ik kan zelfs nog hogere snelheden halen dan ik nu heb (heb nu 8 mbit). Het is puur een fout bij het aanmelden, dit heeft xs4all bevestigd.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:04
Low-Tech schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:48:
Ik heb sinds 3 weken de PPPoE connection timeout, connection cleared bug. Ondertussen een nieuw modem (weer een fritzbox) gekregen en die uiteindelijk wel geüpdatet naar de laatste versie die wel de nodige bugs weer heeft.
De laatste firmware toont je instellingen niet in settings/account information. Volgens xs4all ligt het aan de dslam die blijkbaar pppoe profielen accepteerd en de fritzbox die je blijkbaar niet hard op PPPoA kan zetten (ook al staat hij op PPPoA/VCmux). Resets van het modem helpen soms, een andere keer moet xs4all de dslam resetten voordat mijn verbinding werkt.
De lijn zelf is prima, ik kan zelfs nog hogere snelheden halen dan ik nu heb (heb nu 8 mbit). Het is puur een fout bij het aanmelden, dit heeft xs4all bevestigd.
Nou en voor mij is dit keer op keer een bevestiging dat ik blij ben dat ik weg ben bij XS4All.Ik heb nu een verbinding voor 20 euro/maand minder en heb vrijwel geen uitval. Tot nu toe 2 keer (1x serieuze storing en 1x modem aan/uit zetten, was binnen 1 uur opgelost)

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4All Toekomst en nu - Volledige overgang naar KPN?

Ik heb al vele jaren adsl van XS4all. Sinds ongeveer twee jaar is dit adsl-only met voip geworden. Over het algemeen gezien loopt de adsl redelijk goed. De kwaliteit van voip-telefonie vind ik echter erg mager tot slecht.
Onlangs de Fritzbox 7170 in gebruik genomen in de hoop dat daar bijvoorbeeld de Qos op een goede wijze mee te regelen zou zijn omdat bij downloaden telefoneren eigenlijk onmogelijk is. Eerste testen en wat zoeken op fora heeft opgeleverd dat XS4all zelf kennelijk geen verkeersscheiding kent en ook het modem er niets mee kan ondanks het feit dat er in grote letters is aangegeven dat het modem bandbreedtebeheer kent.

Wat de prijsstelling en het zich zelf alsmaar op de borst kloppen als de beste provider betreft ben ik helemaal niet meer tevreden. XS4all heeft erg veel last gekregen van zelfoverschatting en vergeten om de dienstverlening zowel technisch als qua helpdesk en zeker niet als laatste de prijzen op een goed niveau te houden. Het persbericht dat het volgend jaar met de nodige verbeteringen (lees snelheidsverhoging en internet TV) zal komen is volgens mij een ongeplande noodgreep omdat er kennelijk nogal wat klanten weglopen.

XS4ALL HOLDING BV wordt opgegeten door KPN BV
Begin november zag ik in het dagblad Trouw in een klein juridisch stukje dat XS4ALL Holding BV verdwijnt en opgaat in KPN BV. Kennelijk is KPN net als bij Het Net bezig om de brand-name KPN vol in de etalage te zetten. Een logisch gevolg daarvan lijkt mij dat XS4all zelf ook binnen niet al te lange tijd volledig in KPN zal opgaan.

Ik heb XS4all nog even gemaild en gevraagd wat het opheffen van de Holding voor de klanten van gevolgen zal hebben. Wat zulke zaken betreft is XS4all kennelijk niet zo communicatief. Op het antwoord is het nog steeds wachten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
xs4all zou in de toekomst toch het zakelijke gedeelte van kpn worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Huilie Huilie brief van XS4ALL.

Ik zou wel voor een actie zijn om XS4ALL te dwingen de prijzen te verlagen totdat er VDSL geleverd kan worden. We hebben met Lakeman gezien wat een paar boze consumenten kunnen doen :)

Vergeten we met z'n alleen niet dat XS4ALL een paar maanden leden Q1 beloofde? Nu wordt het al Q2, met geen enkele stok achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22
Gisteren viel er een aanbieding van XS4ALL in de bus met aan de buitenkant de opdruk "Speciaal voor u: 1 maand ADSL gratis"
Komt er op neer dat je voor 12 december het abonnement met één jaar kunt verlengen en dan één maand kado krijgt.

Tevens staat er in dat in de zomer van 2010 een kosteloze snelheidsverhoging zal zijn en daarbij hoop ik twee dingen :
1. Dat KPN hier ondertussen de glasvezelverbinding actief heeft gemaakt zodat we al weg zijn bij XS4ALL
2. Indien punt 1 niet opgaat dat men eea niet ongevraagd plotseling actief maakt omdat onze lijn ondanks een theoretische max van ruim 14Mbit ontzettend gaat klapperen op ieder profiel van 12Mbit of hoger.
Het pakket voor kwalitatief hoogwaardig internet + bellen + tv pakket is volgens dezelfde folder in ontwikkeling en daarbij wordt verder niet over een termijn gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ninjazx9r98 schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:53:
Gisteren viel er een aanbieding van XS4ALL in de bus met aan de buitenkant de opdruk "Speciaal voor u: 1 maand ADSL gratis"
Komt er op neer dat je voor 12 december het abonnement met één jaar kunt verlengen en dan één maand kado krijgt.
Ik vind dat eigenlijk een betere deal dan dat eeuwige gratis modem, tegenwoordig "in bruikleen". Op de site nog niet gezien helaas. Wel is sinds 27/11 de nieuwe McAfee downloadbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis tips voor XS4all om echt de beste provider kunnen worden.

In en eerdere post gaf ik al aan dat XS4all wat mij betreft zwelgt in zelfgenoegzaamheid. Een soort Narcissus die vol van bewondering voor zijn eigen spiegelbeeld niet in de gaten heeft dat de wereld continu in verandering is.
Door het toenemende aanbod van adsl en de daarmee verbonden diensten zijn steeds meer klanten van XS4all van mening dat de prijs/aanbod/dienstverlenings-verhouding uit balans is geraakt. De helpdesk is de laatste jaren kwalitatief achteruit gegaan, de kwaliteit van VOIP blijft gewoon erg mager. Voor VOIP moet je nog steeds extra betalen en van innovaties is de laatste jaren weinig meer te merken.

Xsa4ll heeft druk, zijnde met het maken van advertenties hoe goed men toch wel is, geen aandacht gehad voor klanten die ontevreden begonnen te worden met als gevolg dat er steeds meer gaan weglopen.

Daarom onderstaand een schets hoe het wat mij betreft een stuk beter zou kunnen.

De abonnementen

1 - ADSL-VOIP Low-budget. Prijs 19.95
  • 6 Mb/s download en 1Mb/s upload
  • VOIP standaard met 1 vast nummer en geen kosten voor bellen binnen Nederland
  • 2 mailboxen met elk 10 emailadressen
  • Draadloos modem met desgewenst éénmalige kostenloze installatie
2 - ADSL-VOIP Basic. Prijs 29.95
  • 20Mb/s download en 2Mb/s upload
  • 1 eigen domeinnaam (nl, eu of anders) op naam van de klant
  • 5 mailboxen met elk 10 emailadressen onder het eigen domein
  • 500 MB webruimte onder eigen domein met in elk geval php en 5 Gb-maand verkeersruimte
  • Als extra optie tegen beperkte meerprijs IP-TV voor één stream
3 - ADSL-VOIP Power. Prijs 39.95
  • 50Mb/s download en 4Mb/s upload
  • 500 MB webruimte onder eigen domein met in elk geval php en 10 Gb-maand verkeersruimte
  • Inbegrepen IP-TV voor één streams
  • Als extra optie tegen beperkte meerprijs IP-TV voor twee streams
Verdere standaard voorzieningen
  1. Een zeer goede en snel bereikbare helpdesk met professionals.
  2. Een service-center waarin alle instellingen kunnen worden gewijzigd en waar per klant ook een read-only pagina in te zien is waarin alle administratieve en technische handelingen, klachten en afspraken zijn opgenomen, zodat de klant zijn of haar verhaal niet steeds weer opnieuw hoeft te vertellen en duidelijk is wat er aan de klant is toegezegd.
  3. Een goede en actuele informatievoorziening van XS4all naar de klant toe omtrent technische en overige ontwikkelingen waarin de klant als een volwaardige partner wordt gezien (duurzame relatie).
  4. Last but not least een klantenforum, openbaar toegankelijk, waarin XS4all en de klanten op een nette manier, van gedachten kunnen wisselen over klachten en wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Zijn er meer mensen die bij de Fritz!Box last hebben van spooktelefoontjes? Ik bel via de vaste lijn van KPN en heb de telefoon doorgelust naar de Fritz!Box. Regelmatig gaat vervolgens de telefoon over en als je dan opneemt na een paar keer overgaan krijg je de kiestoon. Wanneer ik de telefoon rechtstreeks op de splitter aansluit heb ik hier geen last van. Heb overigens wel veel ruis op de spraak zitten (is al wat beter geworden sinds de KPN een paar moffen in de straat heeft vervangen en naar de voeding heeft gekeken in de kast in de straat), dus denk dat door de ruis de Fritz!Box soms onterecht denkt dat er een inkomend gesprek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Laatst online: 17:54
Toff schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:59:
[...]

Ik vind dat eigenlijk een betere deal dan dat eeuwige gratis modem, tegenwoordig "in bruikleen". Op de site nog niet gezien helaas. Wel is sinds 27/11 de nieuwe McAfee downloadbaar.
Bruikleen heeft ook z'n voordelen, afgelopen week is de bliksem door de modem gegaan. Kostenloos binnen 3 dagen een nieuwe Fritzbox in huis gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:21:
Gratis tips voor XS4all om echt de beste provider kunnen worden.

In en eerdere post gaf ik al aan dat XS4all wat mij betreft zwelgt in zelfgenoegzaamheid. Een soort Narcissus die vol van bewondering voor zijn eigen spiegelbeeld niet in de gaten heeft dat de wereld continu in verandering is.
Door het toenemende aanbod van adsl en de daarmee verbonden diensten zijn steeds meer klanten van XS4all van mening dat de prijs/aanbod/dienstverlenings-verhouding uit balans is geraakt. De helpdesk is de laatste jaren kwalitatief achteruit gegaan, de kwaliteit van VOIP blijft gewoon erg mager. Voor VOIP moet je nog steeds extra betalen en van innovaties is de laatste jaren weinig meer te merken.

Xsa4ll heeft druk, zijnde met het maken van advertenties hoe goed men toch wel is, geen aandacht gehad voor klanten die ontevreden begonnen te worden met als gevolg dat er steeds meer gaan weglopen.

Daarom onderstaand een schets hoe het wat mij betreft een stuk beter zou kunnen.

De abonnementen

1 - ADSL-VOIP Low-budget. Prijs 19.95
  • 6 Mb/s download en 1Mb/s upload
  • 2 mailboxen met elk 10 emailadressen
2 - ADSL-VOIP Basic. Prijs 29.95
  • 20Mb/s download en 2Mb/s upload
  • 500 MB webruimte onder eigen domein met in elk geval php en 5 Gb-maand verkeersruimte
  • Als extra optie tegen beperkte meerprijs IP-TV voor één stream
3 - ADSL-VOIP Power. Prijs 39.95
  • 50Mb/s download en 4Mb/s upload
  • 500 MB webruimte onder eigen domein met in elk geval php en 10 Gb-maand verkeersruimte
  • Inbegrepen IP-TV voor één streams
  • Als extra optie tegen beperkte meerprijs IP-TV voor twee streams
Verdere standaard voorzieningen
  1. Een zeer goede en snel bereikbare helpdesk met professionals.
  2. Een service-center waarin alle instellingen kunnen worden gewijzigd en waar per klant ook een read-only pagina in te zien is waarin alle administratieve en technische handelingen, klachten en afspraken zijn opgenomen, zodat de klant zijn of haar verhaal niet steeds weer opnieuw hoeft te vertellen en duidelijk is wat er aan de klant is toegezegd.
  3. Een goede en actuele informatievoorziening van XS4all naar de klant toe omtrent technische en overige ontwikkelingen waarin de klant als een volwaardige partner wordt gezien (duurzame relatie).
  4. Last but not least een klantenforum, openbaar toegankelijk, waarin XS4all en de klanten op een nette manier, van gedachten kunnen wisselen over klachten en wensen.
Heel leuk die abonnementen maar een ADSL lijn kan technisch niet meer dan 24Mbit down en 1.2Mbit up aan.
Daarnaast zou ik persoonlijk het VOIP gedeelte los willen zien, zodat je ook zonder VOIP kunt afnemen.
Ook het domein naam, en webruimte zou ik los willen zien, heb ik en vele met mij, niet nodig.
IP-TV zou ik ook als losse add-on willen zien.
Het mooiste zou het wat mijn inziens zijn, als je zelfs mail los kunt doen.

Ook wel, gewoon een basis abonnement voor je verbinding (ADSL of VDSL), waarbij de prijs afhangt van de snelheid die je afneemt. (Aangepast aan de huidige markt, dus goedkoper)

Voor "meer" prijs, mailboxen (soort pack), en het liefst ook mogelijk dat je dit kunt afnemen als je bij een andere provider zit. (Goed voor concurrentie)

Dan voor "meer" prijs, een VOIP account, welke je ook eventueel los kunt afnemen als je bij een andere DSL/Kabel provider zit (Goed voor concurrentie, en hopelijk ook kwaliteit)

Dan voor "meer" prijs, TV
etc.

Uiteraard zal het niet raar zijn, als je korting krijgt als je meerdere pakketten tegelijk afneemt waardoor bijv. Telefonie en Mail gratis worden als je ook TV en het snelste abonnement afneemt.

Maar ieder zo zijn smaak over vormen van "verkoop".

Zelf ben ik overigens erg tevreden met mijn lijn, het mag uiteraard altijd goedkoper.
Ook met de Fritz en VOIP heb ik geen problemen.
Wel zou ik graag meer upload zien, maar dit is met ADSL niet mogelijk, als er meer upload beschikbaar komt, zal ik zeker overwegen over te stappen naar een ander abonnement. (zit nu op het laagste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Robinski schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:01:
Heel leuk die abonnementen maar een ADSL lijn kan technisch niet meer dan 24Mbit down en 1.2Mbit up aan.
Dit zal dan ook een vdsl verbinding zijn, aangezien XS4ALL heeft gezegd vanaf komende zomer met zulke abo's te komen. Dat kan dus wel. Alleen vermoed ik dat de beschikbaarheid erg laag zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Glacier schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:11:
[...]
Dit zal dan ook een vdsl verbinding zijn, aangezien XS4ALL heeft gezegd vanaf komende zomer met zulke abo's te komen. Dat kan dus wel. Alleen vermoed ik dat de beschikbaarheid erg laag zal zijn..
Waarschijnlijk tot max 1,5 Km vanuit de wijkcentrale (waardoor het bij mij niet gaat werken:afstand is 2,6 Km).Ik zie kpn niet erg druk zijn met het leggen van glasvezel naar de curb(straatverdeler) toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mad_Manic schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:48:
[...]
Bruikleen heeft ook z'n voordelen, afgelopen week is de bliksem door de modem gegaan. Kostenloos binnen 3 dagen een nieuwe Fritzbox in huis gekregen.
Lucky you! Hopelijk verder geen schade? Ik heb nog een nagelnieuwe modem/router (eigendom) van een oudere verlenging op de plank liggen en ik heb dat bruikleending overgeslagen omdat ik het niet nodig had. Een of twee keer een maand gratis abonnement en je kan van het prijsverschil een nieuw modem kopen. Hoe vaak gaat zo'n ding stuk? Zelfs blikseminslag c.q. -inductie komt niet zo veel voor, dus hoewel jij er mazzel mee hebt gehad, blijft cash-korting de beste optie volgens mij. Of het nieuwe snellere net moet weer nieuwe eisen aan de apparatuur stellen natuurlijk, dan sta ik weer vooraan voor een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Low-Tech schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:48:
Precies en die fritzboxjes gaan als warme broodjes.
Nu al dagen op mn oude Alcatel Speedtouch home, weliswaar gelimiteerd tot zo 4.5 Mb maar zo stabiel als wat.
En met downgraded Lite abo. Klacht naar xs is onderweg ben benieuwd hoe daar op gereageerd gaat worden.
Ik heb trouwens het vermoeden dat wanneer je niet upgrade nr laatste firmware 58.04.76 alles beter werkt.
Maar goed dat kan mazzel zijn geweest.

Leuk he telkens die KPN resets aanvragen ....Ben benieuwd of mn telefoonkosten ook vergoed worden.
Ben ik nog blij dat ik geen xs telefoon heb genomen, had ik toch al zo'n, 2 maanden zonder gezeten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Er is mogelijk iets misgegaan bij je bericht, want ik zie alleen een quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:42:
[...]

Er is mogelijk iets misgegaan bij je bericht, want ik zie alleen een quote?
Lol, dacht eerst te moeten inloggen maar was ik nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Bron

Koren op de molen voor de klagers op de behaalde snelheden bij Xs4all. :/
'Snelheid providers minder hoog dan beloofd'

AMSTERDAM – De snelheid van een internetverbinding is vaak lager dan door de provider is beloofd.

Dat blijkt uit het een onderzoek van Telecompaper.

Gemiddeld halen consumenten een downloadsnelheid van 8.98 mb per seconde. In advertenties wordt vaak meer aangeboden, gemiddeld 14,9 mb. Het feitelijke percentage ligt dus op 60 procent van de beloofde snelheid.

Vooral DSL-verbindingen scoren slecht. Gemiddeld wordt maar 55 procent van de beloofde snelheid gehaald. Bij glasvezel en kabel ligt dit percentage op respectievelijk 62 en 65 procent.

Van de providers scoort Het Net het best, gevolgd door UPC, KPN en Ziggo. Aanbieders XS4ALL, Alice, Online, Tele2 en Telfort scoren onder de 60 procent, zo schrijft Webwereld.
http://www.nu.nl/internet...der-hoog-dan-beloofd.html

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Tukk schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:00:
Bron

[...]

http://www.nu.nl/internet...der-hoog-dan-beloofd.html
Ik haal ook mijn beloofde snelheid niet, mijn intrain waardes zijn overigens wel optimaal.
En ik heb op een lijn van +/- 200 meter een 4Mbit abbo.
Ook de upload haal ik niet.

Dit allemaal getest met geen tot zeer weinig internet verkeer door het programma van Telecompaper/IPing (Nuria).
Als mijn jaar contract over is (in Mei) dan ga ik misschien wel voor een snellere verbinding, maar ik denk dat ik het VDSL aanbod afwacht om te zien of ik er ook meer Upload uit kan slepen.

edit
Overigens zit ik met mijn downloadsnelheid op de zelfde lijn als andere met de zelfde verbindings type.
Dit is 3 Mbit, terwijl 4 mogelijk zou moeten zijn.
Mijn uploadsnelheid is over het algemeen iets hoger dan andere met de zelfde verbindings type, zelf zit ik rond de 750kbit, andere rond de 600kbit, terwijl 1000kbit mogelijk zou moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Robinski op 04-12-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:00:
Bron

Overdag haal ik de snelheid wel maar 's avonds en in het weekeinde niet meer.
Ik heb de helpdesk al eens gebeld en het zou beter moeten worden na 25 november maar het is
nu ca 340KB/s ipv iets van 800KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kreeg een brief dat XS4all in de loop van 2010 voor haar abonnees de snelheid gaat verhogen. Of dat voor ADSL only is, en/of voor normaal ADSL van XS4ALL (zoals ik heb) weet ik niet. Wel zal het een snelheidsverhoging zijn die kostenloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

...ik vermoed dat er vandaag een nieuwe DSL storing aan zit te komen.

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste