[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00
W00fer schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:08:
Ik kreeg een brief dat XS4all in de loop van 2010 voor haar abonnees de snelheid gaat verhogen. Of dat voor ADSL only is, en/of voor normaal ADSL van XS4ALL (zoals ik heb) weet ik niet. Wel zal het een snelheidsverhoging zijn die kostenloos is.
Brief inderdaad ook ontvangen, maar vraag mij af hoe ze dat willen realiseren als ik al aan de max van mijn lijn zit (8 Mbit). Heb het idee dat het meer is bedoeld om de klanten bij zich te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Skinkie schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:50:
...ik vermoed dat er vandaag een nieuwe DSL storing aan zit te komen.
Leg uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
captain007 schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:41:
[...]

Brief inderdaad ook ontvangen, maar vraag mij af hoe ze dat willen realiseren als ik al aan de max van mijn lijn zit (8 Mbit). Heb het idee dat het meer is bedoeld om de klanten bij zich te houden.
Als ik het goed begrepen heb, gaan ze het grootste deel van je "lijn" vervangen door glas. Dat gaat echt wel winst opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Toff schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:59:
[...]

Ik vind dat eigenlijk een betere deal dan dat eeuwige gratis modem, tegenwoordig "in bruikleen". Op de site nog niet gezien helaas. Wel is sinds 27/11 de nieuwe McAfee downloadbaar.
Een klant van ons vroeg of deze deal handig was. Toen heb ik nog maar even uitgerekend wat die ene maand gratis nou eigenlijk betekende... Ik schrok er zelf een beetje van, ondanks dat ik de hoge prijzen van xs4all natuurlijk wel ken. Overstappen naar een kwaliteitsprovider zoals Solcon levert niet een maand gratis op, maar na twee jaar een gratis computer!
Mad_Manic schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:48:
[...]

Bruikleen heeft ook z'n voordelen, afgelopen week is de bliksem door de modem gegaan. Kostenloos binnen 3 dagen een nieuwe Fritzbox in huis gekregen.
Zoals je hierboven kan zien, is dat dus niet kostenloos... Als je veel blikseminslagen hebt, heb je na 3 jaar inplaats van 2 jaar die nieuwe computer bijelkaar gespaard... Bovendien hoef je niet 3 dagen zonder te zitten maar kan je gewoon naar een winkel naar keuze.

En dan heb ik het hierboven dus alleen over de financiele kant van het "premium brand" XS4ALL, met het kastje en de muur heb ik ook wat ervaringen, en daarna wat heen en weer gekaats met de afdeling klachten die zelf van de techniek niks snappen en dus recht langs het punt heenpraten. Het enige positieve was dat we mochten proberen om een geconstateerd zwak punt te "hacken". Nouja, leuk, maar niet productief verder. Veel meer slechte ervaringen heb ik niet, ik wil bij mijn klanten gewoon dat gezeik niet dus is de overstap snel genoeg gemaakt. Niet dat we op stel en sprong iedereen migreren, maar zo geleidelijk aan raken ze wel klanten kwijt.

[ Voor 46% gewijzigd door mae-t.net op 07-12-2009 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik zag dat er vanmorgen op het ADSL netwerk van KPN een probleem met de authenticatie was.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Toff schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:59:
[...]
Wel is sinds 27/11 de nieuwe McAfee downloadbaar.
Ah goed om te lezen, dat wist ik nog niet. Mijn huidige Mcafee loopt begin maart af, dus kan wel wel weer een nieuwe gebruiken. Of is er ook een andere manier om gewoon van je huidige software de licentie gratis te verlengen via XS4ALL?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Cybpraetorian:
Mijn ervaring is, dat het ruim voortijdig vervangen van je McAfee-software via XS4ALL niet van invloed is op de lengte van de licentie. Als je geen problemen ondervindt, kan je beter wachten dus, anders kan je in maart weer aan de slag.
Verder levert het vervangen van de software, kort voor de vervaldatum van de licentie, enig verlies aan geldigheidsduur, aangezien de nieuwe licentie ingaat op de dag van (her-)activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Nee, als je redelijk zorgenvrij wil doorstarten met de McAfee van XS4ALL dan moet je je oude versie uninstallen, de McAfee Removal Tool draaien (MCPR.exe) en dan pas je nieuwe software installeren. Andere opties zijn bijna garantie voor problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Allemachtig, alweer de 4de keer binnen 2 uur dat de verbinding eruit vliegt..
Kan ik weer handmatig die kabel erin en eruit doen omdat die suckzbox de verbinding niet automatisch hersteld.

Ook geen storingen bij mij in de buurt, dus dr zullen wel weer blaadjes op de kabels liggen ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is vanavond weer niet best hier..downloads gaan niet bijster snel en de ping wisselt ook behoorlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Pendaco schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:21:
Allemachtig, alweer de 4de keer binnen 2 uur dat de verbinding eruit vliegt..
Kan ik weer handmatig die kabel erin en eruit doen omdat die suckzbox de verbinding niet automatisch hersteld.

Ook geen storingen bij mij in de buurt, dus dr zullen wel weer blaadjes op de kabels liggen ofzo :/
Probeer de nieuwe firmware (stond vandaag op de Frontpage) eens, die zou betere DSL stabiliteit hebben.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uploadstream is op de een of andere manier stuk. Deze is erg traag of werkt amper. Die tests van speedtest.nl en speedtest.net werken helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: connectie is weer terug op zijn normale snelheid... jammer dat ik weer een dag zonder internet zat :(

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Robinski schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:35:
Probeer de nieuwe firmware (stond vandaag op de Frontpage) eens, die zou betere DSL stabiliteit hebben.
Thnx voor de tip :) Ik zie dat ie ook al in het Fritzbox topic staat.

Dit ziet er iig hoopgevend uit;
DSL: optimized behavior in case of transmission errors. On certain lines this now triggers a DSL reconnect to avoid an invalid state
Het vreemde was, die disonnects waren weer net zo snel verdwenen als dat ze kwamen, maargoed xs4all zal wel weer aan het knutselen zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Lopend] Trage ADSL verbinding
gemeld door Marcel op 14-12-2009, 20:25
begintijd: 19:00, duur: Onbekend
status: lopend

Klanten op access router dr4.d12 kunnen problemen ondervinden met de
snelheid van de ADSL verbinding. Deze klanten zijn willekeurig over
Nederland verspreid, maar het gaat om een kleine groep.

KPN is ingelicht en werkt aan een spoedige oplossing.

Onze excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
jfeelders schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:23:
Nee, als je redelijk zorgenvrij wil doorstarten met de McAfee van XS4ALL dan moet je je oude versie uninstallen, de McAfee Removal Tool draaien (MCPR.exe) en dan pas je nieuwe software installeren. Andere opties zijn bijna garantie voor problemen...
EN: Een nieuw email adres gebruiken, aldus de helpdesk van XS4ALL. Het wordt steeds idioter met die mcafee updates. Waarom niet gewoon een verlenging van de bestaande software. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar voor Mcafee zit gewoon een prijs inbegrepen. (de "fee" zit zelfs al in de naam)

Dat de procedure zo'n puinhoop is, kan ik echt niet begrijpen. Elk jaar hetzelfde gedonder, vorig jaar een foute software versie, en nu dit gedoe weer.

Ik heb overigens op mijn pc's helemaal rare dingen meegemaakt: Na het eroverheen installeren, kwam mijn XP desktop keurig met een nieuwe datum voor het komende jaar; zonder nieuw email adres dus.

Maar toen ik vervolgens de vista laptop deed, kwam als einddatum 2008 naar voren, dus niet eens de huidige datum, nee, nog een jaar eerder! Daarna toen alles er weer af gegooid, en geinstalleerd vanuit het account bij mcafee en toen ging het wel goed.

Wat mij betreft is het mcafee gedoe gewoon prutswerk.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Robinski schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:35:
[...]

Fritzie herkent hem nog niet:
Version of the firmware currently installed: 58.04.76

Checking whether a new firmware version is available on the AVM Update Server.

No firmware was found that is newer than the installed version.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vorige week ook een paar disconnects gehad bij Telfort. M'n fritzbox kreeg wel weer een linesync te pakken, maar het daadwerkelijke internet signaal bleef uit. Een restart hielp wel in beide gevallen. Helaas is er voor mijn Fritzy (7140) geen nieuwe versie van de firmware beschikbaar.

Anyway, denk niet dat het specifieke XS4ALL storingen waren, maar meer KPN storingen aangezien ik er dus bij Telfort ook last van had.

[ Voor 38% gewijzigd door jules op 14-12-2009 22:08 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 01:51
Ik lig er nu compleet uit met xs4all only.
Met dank aan mijn buren een een default speedtouch kan ik toch internetten, maar toch.
Toen ik thuiskwam om 19:00u was het al enorm traag, net kwam ik thuis en weg is mijn verbinding...

Hoe kom ik er achter of ik access router dr4.d12 gebruik?
<edit>
hmm... een traceroute naar mijn domein vanaf de buren levert dit op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|              Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|---------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                 SpeedTouch.lan -    0 |   48 |   48 |    0 |   17 |  219 |   16 |
|                  195.190.241.4 -    3 |   48 |   46 |   15 |   32 |  141 |   15 |
|    nl-asd-dc2-isp-bb21.kpn.net -    3 |   48 |   47 |   15 |   32 |   94 |   31 |
|    nl-asd-dc2-isp-bb21.kpn.net -    0 |   48 |   48 |   15 |   26 |   93 |   31 |
|          ams-ix.tc2.xs4all.net -    0 |   48 |   47 |   15 |   39 |  234 |   15 |
| 0.so-2-0-0.xr3.3d12.xs4all.net -    0 |   48 |   48 |   15 |   38 |  219 |   31 |
|          No response from host -  100 |   48 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |

Tijd voor een belletje?

[ Voor 65% gewijzigd door 0siris op 14-12-2009 23:36 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mistraller schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:24:
EN: Een nieuw email adres gebruiken, aldus de helpdesk van XS4ALL.
[...]

Het wordt steeds idioter met die mcafee updates. Wat mij betreft is het mcafee gedoe gewoon prutswerk.
Ik heb deze keer (na verwijdering) "gewoon" geupdate, maar mijn abonnement verloopt plotseling in augustus 2010, ipv december...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[...]
EN: Een nieuw email adres gebruiken, aldus de helpdesk van XS4ALL. Het wordt steeds idioter met die mcafee updates. Waarom niet gewoon een verlenging van de bestaande software. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar voor Mcafee zit gewoon een prijs inbegrepen. (de "fee" zit zelfs al in de naam)

Dat de procedure zo'n puinhoop is, kan ik echt niet begrijpen. Elk jaar hetzelfde gedonder, vorig jaar een foute software versie, en nu dit gedoe weer.
Zelf ben ik sinds een paar maanden weg bij XS4ALL. Ik wilde echter laatst de laptop van mijn schoonmoeder (die nog wel bij XS zit) van de nieuwe versie van McAfee voorzien. Dit gedoe was reden voor mij om McAfee eruit te gooien en Microsoft Security Essentials te installeren als virusscanner en PC Tools als firewall. Werkt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb een xs4all lite abo, maar nooit een snellere verbinding gehad dan 6000 kBit/s down en 700 kBit/s up. Al diverse malen over geklaagd bij xs4all en KPN, maar het lag aan de kwaliteit van de lijn en daar konden ze niks aan doen.

Nu was ik gister een update van de Nokia suite aan het doen en die download ging wel heel erg snel. En nu heb ik volgens mijn Fritzbox opeens de verbindingssnelheid welke ik zou moeten hebben: 8004 kBit/s down en 889 kBit/s up. Mij hoor je niet klagen, maar ben toch wel benieuwd hoe dit nou kan. Ik heb niks veranderd, dus blijft KPN of xs4all over. Iemand een idee? Ik woon in Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb overigens op mijn pc's helemaal rare dingen meegemaakt: Na het eroverheen installeren, kwam mijn XP desktop keurig met een nieuwe datum voor het komende jaar; zonder nieuw email adres dus.

Maar toen ik vervolgens de vista laptop deed, kwam als einddatum 2008 naar voren, dus niet eens de huidige datum, nee, nog een jaar eerder! Daarna toen alles er weer af gegooid, en geinstalleerd vanuit het account bij mcafee en toen ging het wel goed.

Wat mij betreft is het mcafee gedoe gewoon prutswerk.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb nog nooit de moeite genomen de afgelopen 5 jaar om McAfee te deinstalleren, gewoon de nieuwe erover heen geinstalleerd en nog nooit een probleem gehad (XP en Vista), knock, knock, knock on wood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Steenvoorde schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:04:
Ik heb een xs4all lite abo, maar nooit een snellere verbinding gehad dan 6000 kBit/s down en 700 kBit/s up. Al diverse malen over geklaagd bij xs4all en KPN, maar het lag aan de kwaliteit van de lijn en daar konden ze niks aan doen.

Nu was ik gister een update van de Nokia suite aan het doen en die download ging wel heel erg snel. En nu heb ik volgens mijn Fritzbox opeens de verbindingssnelheid welke ik zou moeten hebben: 8004 kBit/s down en 889 kBit/s up. Mij hoor je niet klagen, maar ben toch wel benieuwd hoe dit nou kan. Ik heb niks veranderd, dus blijft KPN of xs4all over. Iemand een idee? Ik woon in Leiden.
KPN heeft de afgelopen tijd veel ADSL2 kaarten of profielen vervangen voor ADSL2+. en specifiek voor de 8Mbit abbonementen. Er zijn al meer meldingen geweest dat dit een (kleine) versnelling tot gevolg heeft/had.
Dus grote kans dat dit de oorzaak is.

Daarnaast is het ook zo dat je lijn misschien minder interferentie heeft omdat een deel van je buren zijn over gestapt op Kabel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Robinski schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:47:
[...]

Daarnaast is het ook zo dat je lijn misschien minder interferentie heeft omdat een deel van je buren zijn over gestapt op Kabel oid.
Dat is wel een goede reden om bij XS te blijven... als laatste klant heb je maximale snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]

KPN heeft de afgelopen tijd veel ADSL2 kaarten of profielen vervangen voor ADSL2+. en specifiek voor de 8Mbit abbonementen. Er zijn al meer meldingen geweest dat dit een (kleine) versnelling tot gevolg heeft/had.

Dank je voor je reactie. Het zal inderdaad wel zoiets zijn, dat van die kaarten klinkt aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Dat kan wel kloppen.
Ik zag toevallig gister in mijn modem staan Modulatie: G.992.5 annex B die was altijd 992.1 of 992.3 ik weet het niet meer. We konden ieder geval hier geen ADSL2+ krijgen. Nu staat er 992.5 alleen een postcode check op de xs4all site staat er nog bij ADSL basic 20Mb Helaas niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wij hebben hetzelfde probleem eigenlijk, alleen hebben ze hier nog niets gedaan. Zou het zin hebben om te vragen of KPN ook "onze" centrale gaat upgraden, of geven ze die informatie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Die ellende had ik zondag ws te pakken..google.nl pingde 200ms oid :')

En mijn programma op ActionRadio ging wel heel erg de mist in door de enorme lag :X

Maargoed, vanaf 26 januari telfort hier :) Hopen dat de overstap een beetje vlekkeloos gaat :P

• Eagle Creek
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

--

[ Voor 98% gewijzigd door Eagle Creek op 17-12-2009 22:52 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 12-09 08:37
Op 30 november is mijn Xs4all abbo volledig opgezegt, middels de overstapservice van Ziggo.

Wat schetst mijn ervaring, ik zit vast aan een Xs4all Pack... heb ik nooit om gevraagd, maar het wordt gewoon even toegevoegd!

Na wat zoeken op internet blijk ik niet de enige te zijn. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=73546

Mensen hier op tweakers ook ervaring mee? Inmiddels al een email gestuurd naar Xs4all, maar uit de reacties blijkt wel dat het niet makkelijk is om je geld terug te krijgen. Ik heb verder helemaal geen brief gehad, zoals door andere mensen aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik ben blij dat ik alsnog Pack kon behouden na het opzeggen van XS4ALL-only. Het ging allemaal naadloos. Maak er nu bijna een jaar gebruik van :). Wel vervelend voor de mensen die het niet wilden natuurlijk. Heb je duidelijk aangegeven dat je geen e-mail wilde? Lastig is dat je het opzeggen door een derde partij hebt laten doen. Zo is de situatie alleen maar lastiger geworden.

edit: toeval, of was je al op de hoogte?
nieuws: 'Afspraken voor snelle overstap internetprovider werken niet'
Overstappers zouden niet alleen te lang zonder internet zitten, ze zouden ook dikwijls te maken hebben met administratieve problemen, zoals oude providers die rekeningen blijven sturen en abonnementen die niet worden stopgezet.

[ Voor 39% gewijzigd door jules op 06-01-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
jules schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:02:
Ik ben blij dat ik alsnog Pack kon behouden na het opzeggen van XS4ALL-only. Het ging allemaal naadloos. Maak er nu bijna een jaar gebruik van :). Wel vervelend voor de mensen die het niet wilden natuurlijk. Heb je duidelijk aangegeven dat je geen e-mail wilde? Lastig is dat je het opzeggen door een derde partij hebt laten doen. Zo is de situatie alleen maar lastiger geworden.

edit: toeval, of was je al op de hoogte?
nieuws: 'Afspraken voor snelle overstap internetprovider werken niet'
[...]
Punt is, ik heb nergens om gevraagd en Ziggo heeft Xs4all opdracht gegeven mijn telefonie en internet account op te zeggen (en dat is ook gedaan, want dat kan ik terugvinden op de factuur van Xs4all, daar staat netjes per wanneer mijn abbo wordt opgezegd).

Ik heb nooit een Xs4all pack gehad, nog is het me ooit aangeboden, laat staan dat ik er om gevraagd heb. Het lijkt er dus op dat Xs4all een Pack toevoegd aan alle klanten die Xs4all opzeggen, of ze daar nu om vragen of niet.

Lijkt met niet dat het is toegestaan om zonder toestemming van de klant een betaalservice te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

tm030614 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:43:
[...]

Punt is, ik heb nergens om gevraagd en Ziggo heeft Xs4all opdracht gegeven mijn telefonie en internet account op te zeggen (en dat is ook gedaan, want dat kan ik terugvinden op de factuur van Xs4all, daar staat netjes per wanneer mijn abbo wordt opgezegd).

Ik heb nooit een Xs4all pack gehad, nog is het me ooit aangeboden, laat staan dat ik er om gevraagd heb. Het lijkt er dus op dat Xs4all een Pack toevoegd aan alle klanten die Xs4all opzeggen, of ze daar nu om vragen of niet.

Lijkt met niet dat het is toegestaan om zonder toestemming van de klant een betaalservice te activeren.
Theoretisch gezien had je natuurlijk al Pack, want dit is je e-mail account, webspace en McAfee.
Dat je daarnaast ook nog internet (ADSL) en telefonie (VoIP) had kan kloppen.
Dus eigenlijk heeft ziggo maar een deel van je abonnement opgezegd en niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik neem aan dat de doorsnee klant XS4ALL kiest voor hoofdzakelijk internet. Bijkomende diensten zijn vaker bijzaak (tenminste, ik zie het hier even als bijzaak).
Je zegt je abonnement op, lees internet en dus ook bijbehorende zaken. Waarom XS4ALL je dan nog steeds na aflopen van een abonnement laat betalen voor pack is in deze situatie dan de vraag. Dit zou mijn inziens en volgens mij wettelijk ook niet mogen.

Ergens gaat er hier iets mis, en we kunnen hier op dit moment alleen maar insinueren.
Wel kunnen we een klein onderzoekje starten om te achterhalen waar het evt fout kan gaan. Waar ik zelf aan zit te denken is dat je gebruikt maakt van diensten buiten het normale internet abonnement, zoals voip. Verder kunnen zaken als hoe de opzegbrief is opgesteld en door wie de opzegbrief is opgesteld ook nog een rol spelen. Als alles onzer zijde is goed gegaan (lees, je bent duidelijk en transparant geweest in je opzegbrief), dan is XS4ALL de schuldige. Daarom altijd een kopie van de opzegbrief bewaren totdat minimaal alle shizzle voorbij is.

Dus mocht je problemen hebben na je opzegging. Vermeld ajb bovenstaande extra informatie :)
Robinski schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:08:
[...]

Theoretisch gezien had je natuurlijk al Pack, want dit is je e-mail account, webspace en McAfee.
Theoretisch. Maar als ik een internet abonnement neem, dan ga ik er vanuit dat er vaak wel een e-mail adres en webspace bij zit. Bij het opzeggen van het internet abonnement ga ik er vanuit dat dit dan ook beëindigd, ik heb immers niet voor 2 aparte abonnementen gekozen :)
Dus eigenlijk heeft ziggo maar een deel van je abonnement opgezegd en niet alles.
We weten niet wat er in Ziggo's brief heeft gestaan. Het is dus gissen naar wat er is mis gegaan. En insinueren dat Ziggo de schuldige is vind ik niet juist.

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 06-01-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jules schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:11:
Ergens gaat er hier iets mis, en we kunnen hier op dit moment alleen maar insinueren.
Er gaat niet echt iets mis; dit is de standaardprocedure bij xs4all.
Ik heb zo mijn twijfels of xs4all dat wel duidelijk genoeg vermeldt; ik zie het alleen in de kleine lettertjes staan op de overstap-pagina (https://oms.xs4all.nl/adsl/overstappen), maar moet een overstapper die pagina wel altijd bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
jules schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:11:
Als alles onzer zijde is goed gegaan (lees, je bent duidelijk en transparant geweest in je opzegbrief), dan is XS4ALL de schuldige. Daarom altijd een kopie van de opzegbrief bewaren totdat minimaal alle shizzle voorbij
Maar de grap is nu juist, dat je nieuwe provider die opzegbrief verstuurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

Dus moet je klagen bij je nieuwe provider.. Die heeft het niet goed opgezegd.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Len schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:52:
Dus moet je klagen bij je nieuwe provider.. Die heeft het niet goed opgezegd.
Niet helemaal waar.. Ziggo geeft XS4ALL een signaal om internet + bellen over te nemen. XS4ALL stuurt vervolgens een brief naar de klant met de mededeling dat ze dit verzoek om over stappen hebben ontvangen, en met het verzoek om dit te bevestigen op www.xs4all.nl/bevestig. Zo niet, dan blijft je Pack account actief, dit is inderdaad een standaard abonnement dat bij alle abo's zit inbegrepen en waar je emailadressen e.d. onder zitten.

Indien je deze brief niet hebt ontvangen, dan zou ik als ik jou was even de klantenservice bellen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:59:
[...]

Niet helemaal waar.. Ziggo geeft XS4ALL een signaal om internet + bellen over te nemen. XS4ALL stuurt vervolgens een brief naar de klant met de mededeling dat ze dit verzoek om over stappen hebben ontvangen, en met het verzoek om dit te bevestigen op www.xs4all.nl/bevestig. Zo niet, dan blijft je Pack account actief, dit is inderdaad een standaard abonnement dat bij alle abo's zit inbegrepen en waar je emailadressen e.d. onder zitten.

Indien je deze brief niet hebt ontvangen, dan zou ik als ik jou was even de klantenservice bellen...
Ik heb 2 brieven ontvangen en in géén van beide brieven wordt ook maar iets vermeld over pack of dat ik moet bevestigen. In tegendeel er staat juist dat ik contact op moet nemen als er juist NIET moet worden opgezegt.

Xs4all heeft in de twee brieven slechts vermeld wanneer brief 1 mijn VOIP nummer wordt overgedragen/afgesloten en brief 2 wanneer mijn Internet account wordt afgesloten.

Vind dit erg laag van Xs4all, gewoon een verkapte mannier om nog snel paar euro van een ex-klant af te troggelen. Xs4all was al niet meer wat het geweest is en dat bewijzen ze nu maar weer eens temeer.

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 07-01-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Robinski schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:08:
[...]

Dat je daarnaast ook nog internet (ADSL) en telefonie (VoIP) had kan kloppen.
Bullshit, toen ik bij Xs4all klant werd hoefde ik helemaan niet aan te geven dat ik een ADSL pack wilde etc. Ik vroeg slechts 'Xs4all ADSL' aan. Dat zeg ik nu op, en dus beïndig ik ook mijn e-mail account, webspace etc. zie geen rede waarom ik afzonderlijk mijn emailadres zou moeten annuleren.

Daarbij deze kosten worden ook helemaal niet afzonderlijk vermeld op de factuur. Ik betaal gewoon voor Xs4all ADSL en niet voor ADSL, E-mail account etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Begin oktober ben ik ook overgestapt van Ziggo naar XS4all en ik heb hier helemaal niet mee te maken gehad. Misschien omdat ik het zelf geregeld heb: eerst alleen Voip-telefonie heb laten migreren en daarna zelf bij Ziggo geupgrade naar alles-in-een en XS4all zelf opgezegd. Bij de bevestiging van mijn opzegging stond juist dat alles ophield en dat als ik nog gebruik wilde maken van mijn xs4all emailadressen, dat ik dan voor een bepaalde tijd contact moest opnemen met de afdeling verkoop en doorgeven dat ik een Pack-abo wilde. Ik vertrouwde niet dat Ziggo de opzegging bij XS4all goed zou regelen, dus daarom heb ik het maar zelf gedaan. Misschien wel de goede keuze als ik het zo lees...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Laatst online: 17:54
Deze week al de derde keer dat tijdens een telefoongesprek de verbinding eruit klapt en de hele modem opnieuw opgestart moet worden.
Dit moet niet vaker voor gaan komen want dan vertrek ik met mijn handel. Ik zit er sowieso aan te denken om een domeinnaam (niet bij xs4all, veeeel te duur) te gaan registreren met gebruik van emailadressen. Dmv e-mail forwarding ben ik dan minder gebonden aan een internetprovider en kan ik makkelijker overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Mad_Manic schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:15:
Deze week al de derde keer dat tijdens een telefoongesprek de verbinding eruit klapt en de hele modem opnieuw opgestart moet worden.
Dit moet niet vaker voor gaan komen want dan vertrek ik met mijn handel. Ik zit er sowieso aan te denken om een domeinnaam (niet bij xs4all, veeeel te duur) te gaan registreren met gebruik van emailadressen. Dmv e-mail forwarding ben ik dan minder gebonden aan een internetprovider en kan ik makkelijker overstappen.
Probeer een ander FON poort+Firmware upgrade, ook nummer opnieuw toevoegen in modem. Kan ook geen kwaad om met een ander toestel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
XS4ALL laten opzeggen door de overstapservice van Ziggo is ook bij mij niet goed gegaan.

Ziggo stuurt een verzoek tot opzegging namens mij naar XS4ALL, en XS4ALL moet dat honoreren. XS4ALL kan dan op zijn buurt een brief naar mij sturen, met de mededeling dat het abonnement wordt beëindigd en indien het misbruik betreft, instructies om het proces te stoppen. KPN heeft dit in ieder geval wel zo gedaan voor wat betreft de vaste telefoonaansluiting.

Maar XS4ALL negeerde of negeert verzoeken van andere providers. De klant moet via een speciale pagina een soort "opzeg-ID" aanvragen en dit als klantnummer op het overstapformulier van de nieuwe provider vermelden. Tja, zal wel goed bedoeld zijn, maar mijn inziens wijkt deze procedure sterk af vergeleken met andere providers. Voor zover ik weet zijn er zelfs speciale afspraken en protocollen onder de providers onderling, maar XS4ALL wijkt hier van af.

Heb daardoor een maand lang dubbel internet gehad, zowel van XS4ALL als van Ziggo.

Per direct stopzetten of restitutie van een ongebruikte lijn wilden ze niks van weten. Heb meerdere verzoeken gestuurd, telkens anders geformuleerd, maar kreeg telkens na weken wachten op een antwoord, dezelfde standaard reactie terug: "ligt niet aan XS4ALL, u moet bij ziggo klagen".

In alle brief en mailwisselingen werd Ziggo telkens zonder hoofdletter geschreven door verschillende medewerkers. Ben ik nou een paranoïde of wordt dit expres zo gedaan? Ze zijn volgens mij geïrriteerd doordat de trouwe klanten opeens afhaken en dan gaan ze kinderachtig doen en de ex-klanten zoveel mogelijk uitmelken en dwars zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Weet iemand wat de ADSL Only instellingen zijn voor de nieuwe Draytek 120 Annex B over PPoA en wat de ervaring is over analoge lijn?

[ Voor 3% gewijzigd door donderdraak op 08-01-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Armada schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:21:
Begin oktober ben ik ook overgestapt van Ziggo naar XS4all en ik heb hier helemaal niet mee te maken gehad. Misschien omdat ik het zelf geregeld heb: eerst alleen Voip-telefonie heb laten migreren en daarna zelf bij Ziggo geupgrade naar alles-in-een en XS4all zelf opgezegd. Bij de bevestiging van mijn opzegging stond juist dat alles ophield en dat als ik nog gebruik wilde maken van mijn xs4all emailadressen, dat ik dan voor een bepaalde tijd contact moest opnemen met de afdeling verkoop en doorgeven dat ik een Pack-abo wilde. Ik vertrouwde niet dat Ziggo de opzegging bij XS4all goed zou regelen, dus daarom heb ik het maar zelf gedaan. Misschien wel de goede keuze als ik het zo lees...
Die brieven heb ik ook gehad, dus Ziggo heeft volgens mij gewoon netjes opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
donderdraak schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:17:
Weet iemand wat de ADSL Only instellingen zijn voor de nieuwe Draytek 120 Annex B over PPoA en wat de ervaring is over analoge lijn?
Ligt eraan, standaard zou het zijn: PPPoA/VCMux, vpi 8, vci 48, username ingevuld en ww ingevuld.
Als dit niet werkt, kan je beter de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik heb even een vraagje over XS4All Only, aangezien me iets niet helemaal duidelijk is.

Op het moment hebben wij XS4All via KPN, maar we kunnen dus overstappen naar Only en meer snelheid krijgen (+ nieuw modem).
Als we overstappen naar Only blijft de analoge telefoonlijn nog gewoon behouden via KPN? En gaat dat dus niet via het modem naar de huistelefoons, maar gewoon via de splitter zoals het nu is? En als er een storing is bij XS4All, is onze analoge lijn nog gewoon bereikbaar?

Wat ik nu dus niet wil is telefonie via XS4All, maar gewoon behouden via KPN zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Correct, tenzij je echt heel expliciet VoIP/Telefonie van XS4ALL gaat nemen ofzo.

Maar "XS4ALL Only" wil niet automatisch zeggen dat je ook telefonie via XS4ALL laat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Mottebelke schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:54:
Op het moment hebben wij XS4All via KPN, maar we kunnen dus overstappen naar Only en meer snelheid krijgen (+ nieuw modem).
Mjah, tot op heden ben ik niet echt tevreden over Only. Tuurlijk kregen we meer snelheid en een kekke fritz(fail) box, maar daarbij heb ik in al die jaren dat ik bij xs4all/kpn zat (voorheen hccnet in mijn geval) nog nooit zoveel disconnects gehad...

Dat vorige gedeelde (kpn/xs4all) netwerk was vele malen stabieler. Het nadeel van niet overstappen is dat je meer moet betalen zonder enige snelheidswinst of wat dan ook. Kans bestaat ook dat dat netwerk na verloop van tijd net zo instabiel wordt..

En de analoge lijn blijft idd gewoon bij KPN, daar krijg je netjes een aantal brieven van KPN en Xs4all over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ok, dat is wat ik wilde horen. Het werd me namelijk niet echt duidelijk via XS4ALL's website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Pendaco schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:07:
[...]

Mjah, tot op heden ben ik niet echt tevreden over Only. Tuurlijk kregen we meer snelheid en een kekke fritz(fail) box, maar daarbij heb ik in al die jaren dat ik bij xs4all/kpn zat (voorheen hccnet in mijn geval) nog nooit zoveel disconnects gehad...

Dat vorige gedeelde (kpn/xs4all) netwerk was vele malen stabieler. Het nadeel van niet overstappen is dat je meer moet betalen zonder enige snelheidswinst of wat dan ook. Kans bestaat ook dat dat netwerk na verloop van tijd net zo instabiel wordt..

En de analoge lijn blijft idd gewoon bij KPN, daar krijg je netjes een aantal brieven van KPN en Xs4all over.
Ik blijft het toch raar vinden dat zo veel mensen een instabiele lijn hebben met de Fritz!Box, welke ik persoonlijk de meest prettige modem vind die ik tot nu toe gezien heb.
Draai je wel een geupdate firmware, want er waren wel problemen ooit.

Even terug komen op Mottebelke, als je over stapt blijft de telefonie gewoon zoals het is.
Eventueel kun je (let op!!! KUN je) eventueel ooit de telefonie alvast via de Fritz!Box (modem) laten lopen, deze kan namelijk ook met de analoge telefonie overweg, en zo heb je er eventueel een antwoord apparaat en binnenhuis centrale bij.

Ook zou je dan VoIP kunnen gaan uitproberen, want je krijgt van XS4all tot 2 VoIP nummers gratis (apart aanvragen) waarmee je dus een tijdje kunt proberen, en dan kan je eventueel ooit besluiten je telefonie ook over te zetten (of zelfs een andere VoIP provider te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
tm030614 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:43:
[...]

In navolging van dit, voor mensen met hetzelfde probleem:

Xs4all wijst me van kastje naar de muur. Ik zou hierover een brief hebben gehad - niet dus - waarin staat dat als ik géén gebruik wil maken van Xs4all Pack ik de link in de brief zou moeten volgen.

Hierop contact opgenomen met Consuwijzer. Deze laat weten dat deze handelswijze niet is toegestaan, zelfs als ik een brief gehad zou hebben betreft het een zogenaamde 'negatieve optie' en deze resulteerd, wanneer de klant niet reageerd, nooit tot een rechtsgeldige overeenkomst. Xs4all zit hier dus echt fout!

Klacht weer voorgelegd aan Xs4all en als die weigeren stap ik naar de geschillencommissie.

Edit: En na nog meer bellen, nog meer doorverbinden bij Xs4all zijn ze er ook daar uit. Ik krijg al m'n geld terug. Ze wilde in eerste instantie enkel crediteren vanaf vandaag - omdat ze vanaf vandaag het Pack hebben opgezegt - de maand december moest ik echter gewoon betalen. Dat hoeft nu dus niet, nadat ze de argumenten van Consuwijzer hebben gehoord. Gelukkig bespaard weer een hoop tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 08-01-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

Ja hoor, het is weer zover: uitvallende verbindingen constant. Xs4all is echt een k*t provider geworden. Helpen doen ze je niet aan de telefoon, maar wel uitvallende internetverbindingen verkopen. Het is dat UPC ook niet de meest goede provider is, anders waren we allang overgestapt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik heb vandaag ook al een paar disconnects gehad :(

Het eventlog zegt ook niet veel:

code:
1
2
3
4
09.01.10 14:40:06 PPPoE error: Timeout.
09.01.10 14:39:53 Timeout during PPP negotiation.
09.01.10 14:39:52 Internet connection cleared.
09.01.10 13:48:28 Internet connection established successfully. IP address: 82.95.255.153, DNS server: 194.109.6.66 and 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.227, Broadband PoP: dr4.d12

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Robinski schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:57:
Ik blijft het toch raar vinden dat zo veel mensen een instabiele lijn hebben met de Fritz!Box, welke ik persoonlijk de meest prettige modem vind die ik tot nu toe gezien heb.
Draai je wel een geupdate firmware, want er waren wel problemen ooit.
Ja, die van een aantal weken geleden, die je ook nog eens handmatig moest downloaden/installeren. Gebruiksvriendelijk is ie zeker maar qua verbinding lijkt het op een dure (kieskeurige) cd-speler die de grootst mogelijke moeite heeft om een gebrand cd'tje af te spelen ;)

Ik had geloof ik al een aantal pagina's terug aangegeven dat ik met een goedkoop Sweex modem geen enkel probleem had. Wellicht connect dat oude ding gewoon sneller bij een wegvallende verbinding, maar de Fritz Box doet er toch minimaal 2-3 minuten over om de verbinding te herstarten.

Gelukkig doet ie dat sinds de laatste update nu wel automatisch, scheelt mij weer op en neer lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Len schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:21:

code:
1
2
3
4
09.01.10 13:48:28 Internet connection established successfully. IP address: 82.95.255.153, DNS server: 194.109.6.66 and 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.227, Broadband PoP: dr4.d12
Hmmm, ik heb om dezelfde tijd een disconnect gehad (ook rond 14:39), en nu net weer. Bijzonder storend, vooral omdat er volgens de storingspagina niets aan de hand is....

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Pendaco schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:07:
Pendaco schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:28:
Ja, die van een aantal weken geleden, die je ook nog eens handmatig moest downloaden/installeren.
Het is maar een idee, maar het zou juist aan die nieuwe firmware kunnen liggen. Immers volgens de Fritz AVM site over de firmware van 9 december:
New Features:
DSL: optimized behavior in case of transmission errors. On certain lines this now triggers a DSL reconnect to avoid an invalid state
Noem het maar een "new feature". Voor hetzelfde geld triggered ie nu te veel en misschien ook onterecht een reconnect. Ik gok maar wat, maar wie weet.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evienna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
er staat op de storingspagina van xs4all toch echt een landelijke storing open vanaf 15.40 ...

17 seconds of compasion,17 seconds of peace,17 seconds to remember love is the energy behind wich all is created (smashing pumpkins -17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

evienna schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:37:
er staat op de storingspagina van xs4all toch echt een landelijke storing open vanaf 15.40 ...
Gemeld: 15:41
begintijd: 16:10 ?!?

Ik had al eerder vandaag storingen, het valt me op dat het vrij lang duurt voordat een storing op de pagina terechtkwam (waar je tevens weinig aan hebt tijdens een storing...).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 07:35
Ik heb ook al vanaf vanmiddag last van de landelijke adsl storing.
Internet valt vaker weg, zit nu maar via mn iPhone met tethering dat is stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Hier in Alkmaar ook veel last van de landelijke adsl storing, soms werkt internet 5-10 minuten en daarna niet.
Gelukkig heb ik goed contact met de buren want hun kpn adsl werkt gewoon goed.

Zelf zit ik er ook al een tijdje over te denken om Xs4all de deur uit te doen. Nu kreeg ik een paar maanden terug een brief dat er een snelheidsverhoging aankomt. Nu had ik inmiddels wel verwacht meer informatie of minimaal een vooraankondiging met een specifieke tijdsplanning en snelheden bekend zouden zijn gemaakt.

Want als ik hier in de straat mensen hoor die overgestapt zijn op UPC en daar 55+ mbit halen voor 5 cent per maand meer dan ik voor me 8 mbit betaal. Dan ga je toch twijfelen zeker omdat er de laatste tijd soms zomaar disconnects zijn. Dit is erg irritant tijdens het online gamen,. ook is mijn latency hoger dan vroeger.

Het is jammer dat de kwaliteit zoveel achteruit is gegaan de laatste jaren.
Deze storing is weer een druppel in de emmer die bijna overloopt, als we 5x meer dan een upc gebruiker betalen per mbit per maand mag je toch wel verwachten dat je een snelle en vooral stabiele verbinding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het is dat ik dit topic toevallig zit te lezen, anders had ik niet geweten dat er een landelijke storing zou zijn...
Nergens last van op mijn XS4All lijn in midden Groningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 23-07 09:53
Ook ik heb deze storing helaas meerdere malen geen verbinding meer, ben je eens alleen thuis en kun je lekker gamen........

Ook dat over die fritzbox vind het een onding valt mij er te vaak uit dus ga die binnenkort vervangen voor een ander exemplaar.

Edit: Storing in Assen btw

[ Voor 5% gewijzigd door LightStar op 09-01-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
in almere buiten ook geen last gehad van de storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

De storing stond overigens gemeld bij ADSL van KPN, terwijl ikzelf XS4All Only heb. Ik kon de melding niet meer terugvinden op de storingspagina, maar dat was dus omdat ik 'goed' zocht.
Nu ben ik wel benieuwd of de storing betrekking op ADSL van KPN en Only had, of alleen op Only.

Ik blijf me nog steeds (lichtelijk geïrriteerd) verbazen dat met zulke storingsgevoelige techniek een provider ook telefonie durft aan te bieden (de voip ligt er op zo'n moment ook uit).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Kun je ook overstappen van KPN IPB naar XS4ALL Only en Bellen? Of moet je dan eerst een nieuwe lijn aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo-nl schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:57:
Kun je ook overstappen van KPN IPB naar XS4ALL Only en Bellen? Of moet je dan eerst een nieuwe lijn aanvragen?
Dit zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Bas1978 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:26:
Zelf zit ik er ook al een tijdje over te denken om Xs4all de deur uit te doen. Nu kreeg ik een paar maanden terug een brief dat er een snelheidsverhoging aankomt. Nu had ik inmiddels wel verwacht meer informatie of minimaal een vooraankondiging met een specifieke tijdsplanning en snelheden bekend zouden zijn gemaakt.
XS4All gaat in de loop van 2010 VDSL aanbieden volgens dit nieuwsartikel:
We realiseren ons heel goed dat snelheid belangrijk is. In november hebben we in een persoonlijke brief onze klanten beloofd dat we de snelheid van hun ADSL-verbindingen kosteloos gaan verhogen. Dat zijn we nu aan het voorbereiden. Sneller dan 20 Mbit/s wordt mogelijk met nieuwe technieken. Ook daar zijn we achter de schermen druk mee bezig. Meer nieuws daarover volgt al in het eerste kwartaal van dit jaar.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
Len schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:21:

code:
1
2
3
4
zie PM

[ Voor 9% gewijzigd door MadDonkey op 10-01-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Nu ik dat artikel lees zie ik dat ze reageren op het feit dat ze 5x zo duur zouden zijn. Maar dat is gewoon een gemeten feit, hun marketing mensen proberen allemaal zaken erbij te halen waarom mensen voor xs4all kiezen, maar toen ik lid werd heb ik voor xs4all gekozen omdat ze een betrouwbare snelle verbinding konden leveren. Waar ze niet gaan klagen als je zelf een server draait. En dus niet voor allemaal secundaire zaken waar misschien 5% van de abonnees volledig gebruik van maakt..

Het lijkt wel of ze nu veranderd zijn, in een marketing bureau, kom bij ons dan krijg je op 950 plekken in Nederland gratis internet, Een mailbox met 1gb opslag wel 5x hoor!(Hotmail heeft standaard al 5gb, alsof er ooit maar iemand is die 100en megabytes in zijn mailbox gaat ontvangen), ook krijg virus software, een draadloos modem en een gratis monteur. Oh en hierbij gratis een klapperende internet verbinding met hoge latency.

Inderdaad maak ik persoonlijk wel gebruik van het Mcafee pakket op 2 pc's. Mijn mailbox is nooit voller dan 50mb geweest. Maar van de hotspots heb ik nog nooit gebruik gemaakt en zal daar ook nooit gebruik van gaan maken. Tevens is een gratis draadloos modem leuk maar ik ben al meer dan 7 jaar klant en heb nog nooit een gratis modem gehad, ook die gratis monteur was er nog niet toen ik lid werd.

Tevens zie ik allemaal vage beloften qua snelheid. Sneller dan 20mbit klinkt leuk maar 13mbit is de maximum op mijn huidige lijn daarom ben ik teruggegaan naar 8mbit. Ik hoop echt dat die nieuwe technieken er voor zorgen dat ik 20+mbit kan halen, maar ik ben niet van plan +20 euro meer per maand te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 23-07 09:53
Hier moet ik je volledig gelijk in geven, eerder waren ze een super goed bedrijf goeie stabiele verbindingen. Dit is ook de reden waarom ik voor XS4all gekozen heb, mijn ouders hadden het ook altijd en nooit uitval gehad in de jaren maar dat was gewoon Xs4all Basic niet only ofzo, zelf heb ik toen ik het huis uit ging gekozen voor een XS4ALL only pakket enkel heb ik hier zoveel problemen mee gehad dat ik het middels wel een beetje bui ben, zit mijn tijd uit tot ik kan overstappen en dat gaat ook zeker gebeuren.

Het is dat ik nu niet direct kan overstappen anders was dit al gebeurt. Goeie service (bellen en een dag later zijn ze er) maar bagger kwalliteit kwa lijn stabiliteit, iets wat ik niet kan gebruiken....
Bas1978 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:18:
Nu ik dat artikel lees zie ik dat ze reageren op het feit dat ze 5x zo duur zouden zijn. Maar dat is gewoon een gemeten feit, hun marketing mensen proberen allemaal zaken erbij te halen waarom mensen voor xs4all kiezen, maar toen ik lid werd heb ik voor xs4all gekozen omdat ze een betrouwbare snelle verbinding konden leveren. Waar ze niet gaan klagen als je zelf een server draait. En dus niet voor allemaal secundaire zaken waar misschien 5% van de abonnees volledig gebruik van maakt..

Het lijkt wel of ze nu veranderd zijn, in een marketing bureau, kom bij ons dan krijg je op 950 plekken in Nederland gratis internet, Een mailbox met 1gb opslag wel 5x hoor!(Hotmail heeft standaard al 5gb, alsof er ooit maar iemand is die 100en megabytes in zijn mailbox gaat ontvangen), ook krijg virus software, een draadloos modem en een gratis monteur. Oh en hierbij gratis een klapperende internet verbinding met hoge latency.

Inderdaad maak ik persoonlijk wel gebruik van het Mcafee pakket op 2 pc's. Mijn mailbox is nooit voller dan 50mb geweest. Maar van de hotspots heb ik nog nooit gebruik gemaakt en zal daar ook nooit gebruik van gaan maken. Tevens is een gratis draadloos modem leuk maar ik ben al meer dan 7 jaar klant en heb nog nooit een gratis modem gehad, ook die gratis monteur was er nog niet toen ik lid werd.

Tevens zie ik allemaal vage beloften qua snelheid. Sneller dan 20mbit klinkt leuk maar 13mbit is de maximum op mijn huidige lijn daarom ben ik teruggegaan naar 8mbit. Ik hoop echt dat die nieuwe technieken er voor zorgen dat ik 20+mbit kan halen, maar ik ben niet van plan +20 euro meer per maand te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bas1978 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:18:
Tevens is een gratis draadloos modem leuk maar ik ben al meer dan 7 jaar klant en heb nog nooit een gratis modem gehad, ook die gratis monteur was er nog niet toen ik lid werd.
Als je een beetje had opgelet, had je een hele verzameling modems gratis gehad inmiddels. Iedere keer wanneer je 12 mnd verlenging van je abonnement pleegt, krijg je zo'n modem voor nop, de laatste tijd in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik heb ook weer verlengd voor een Fritzbox... Baal wel als een stekker dat ik nu al dagen achtereenvolgend iedere 10 minuten mijn verbinding kwijt ben; wat een drama zeg...

"Inactiviteitstime-out is bereikt". :'(

Edit:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.005
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 14,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 3,0 / 9,0

Verrassend. Normaliter is exact 8000/1024 vanwege de afstand tot de/onze centrale al jaren het maximale...

[ Voor 42% gewijzigd door StarWolfer op 11-01-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

StarWolf schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:37:
Ik heb ook weer verlengd voor een Fritzbox... Baal wel als een stekker dat ik nu al dagen achtereenvolgend iedere 10 minuten mijn verbinding kwijt ben; wat een drama zeg...

Ik heb 2e-hands een vigor 2700 op de kop getitkt en ik heb echt nergens last van.. Wel weer mooi bij xs4all dat je ze compleet vrij laten in de keuze van je moden/router.
(en zelfs support geven als het even niet werkt op dat andere modem)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

StarWolf schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:37:

Edit:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.005
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 14,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 3,0 / 9,0

Verrassend. Normaliter is exact 8000/1024 vanwege de afstand tot de/onze centrale al jaren het maximale...
Toch niet bij de Connection settings de "Clear Internet connection automatically" aanstaan? :o

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Len schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:23:
[...]

Toch niet bij de Connection settings de "Clear Internet connection automatically" aanstaan? :o
Daar lijkt het wel op met die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik moet zeggen dat wij hooguit (soms nooit) 1x per jaar storing hebben in Utrecht centrum. Tevens is de Fritzbox hier thuis beter bevallen dan de Thompson (voorgaand cadeau) wat betreft bereik en stabiliteit. Wist niet dat er zoveel mensen waren met problemen :| .. wij halen volgens de frizbox de volledige 8mbit met onze verbinding (ADSL Lite). Ik kan dus niet oordelen over het Basic abonnement, maar ben wel benieuwd naar de snelheidsverhogingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Robinski schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:45:
[...]
Daar lijkt het wel op met die melding.
Ik ben geconnect met een Speedtouch 780, niet met een Fritzbox. Het probleem is overigens erger geworden. Ik heb (met welke modem ik het ook probeer) nu totaal geen DSL connectie meer (lift nu maar mee op/bij de slecht beveiligde buurman).

Vindt het overigens raar dat Xs4all toegeeft dat er problemen zijn, het niet op haar website vermeldt, en schuin tegenover mij (andere straat) er wel verbinding met Xs4all Only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

StarWolf schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:59:
[...]

Ik ben geconnect met een Speedtouch 780, niet met een Fritzbox. Het probleem is overigens erger geworden. Ik heb (met welke modem ik het ook probeer) nu totaal geen DSL connectie meer (lift nu maar mee op/bij de slecht beveiligde buurman).

Vindt het overigens raar dat Xs4all toegeeft dat er problemen zijn, het niet op haar website vermeldt, en schuin tegenover mij (andere straat) er wel verbinding met Xs4all Only...
Misschien een probleem met de kaart of sectie in de centrale waar jij op aangesloten zit?
Ik neem aan dat als XS4all toegeeft dat er een probleem is, dat ze een monteur er op uit sturen om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06

zeroday

There is no alternative!

Pas geleden overgestapt van XS4ALL KPN naar XS4ALL Only
had altijd een stabiele verbinding met KPN en een ADSL modem, daarna met dit zelfde modem op XS4ALL only om de haverklap een disconnect, maar dan dusdanig erg het modem over de rode dat ie niet meer kon verbinden..

Dus toen maar via via een Fritz Box die geleverd wordt door xs4all aangesloten ..
wauw .. wat een drama ding. Hij klapt eruit (net wat hier geschreven wordt, maar is dan wel in staat om een auto-reconnect na x minuten te doen .. )

Maar .. Fritz .. ik bemerk dat ik 400 tot 500kb/s minder snelheid heb op de 20MB/s lijn (en ik mag me gelukkig prijzen nog geen 50 meter van de centrale te zitten (centrum apeldoorn .. )
als ik de fritz box aansluit

pak ik dan een ander adsl modem (ja ik heb er meerdere) dan kom ik weer op een mooie 1.9 / 2.0 MB/s verbinding uit ..

Al met al lijkt me de compabiliteit nou niet je van het te zijn ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

zeroday schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:57:
Pas geleden overgestapt van XS4ALL KPN naar XS4ALL Only
had altijd een stabiele verbinding met KPN en een ADSL modem, daarna met dit zelfde modem op XS4ALL only om de haverklap een disconnect, maar dan dusdanig erg het modem over de rode dat ie niet meer kon verbinden..

Dus toen maar via via een Fritz Box die geleverd wordt door xs4all aangesloten ..
wauw .. wat een drama ding. Hij klapt eruit (net wat hier geschreven wordt, maar is dan wel in staat om een auto-reconnect na x minuten te doen .. )

Maar .. Fritz .. ik bemerk dat ik 400 tot 500kb/s minder snelheid heb op de 20MB/s lijn (en ik mag me gelukkig prijzen nog geen 50 meter van de centrale te zitten (centrum apeldoorn .. )
als ik de fritz box aansluit

pak ik dan een ander adsl modem (ja ik heb er meerdere) dan kom ik weer op een mooie 1.9 / 2.0 MB/s verbinding uit ..

Al met al lijkt me de compabiliteit nou niet je van het te zijn ..
Wederom welke Firmware heb je in je Fritz!Box, in het verleden was er een veel minder stabiele firmware.
En ondanks dat je op 50 meter zit (zit zelf op +/-150), was zijn de waardes van je lijn?
Hoeveel SNR en attenuation?
En heb je veel CRC fouten op de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03-2024

Plu

Sinds ongeveer 2 weken heb ik dramatische downloadsnelheden op m'n xs4all-only (theoretische) 8Mbit lijn (Den Haag). Iets downloaden is geen optie meer! helaas... Ik heb de helpdesk nog niet gebeld omdat deze waarschijnlijk m'n modem wil resetten (al gedaan) oid. Daarnaast durf ik eigenlijk weinig te pielen omdat sinds kort eindelijk het bellen een beetje werkt (na maanden), eerder continue niet bereikbaar of niet mogelijk om te bellen. Heeft iemand een idee of een veilige suggestie om weer een beetje snelheid in de lijn te krijgen?

http://picasaweb.google.n...4-yCDhTCQ?feat=directlink

http://picasaweb.google.n...j3U0aYL7A?feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Plu schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:40:
Sinds ongeveer 2 weken heb ik dramatische downloadsnelheden op m'n xs4all-only (theoretische) 8Mbit lijn (Den Haag). Iets downloaden is geen optie meer! helaas... Ik heb de helpdesk nog niet gebeld omdat deze waarschijnlijk m'n modem wil resetten (al gedaan) oid. Daarnaast durf ik eigenlijk weinig te pielen omdat sinds kort eindelijk het bellen een beetje werkt (na maanden), eerder continue niet bereikbaar of niet mogelijk om te bellen. Heeft iemand een idee of een veilige suggestie om weer een beetje snelheid in de lijn te krijgen?

http://picasaweb.google.n...4-yCDhTCQ?feat=directlink

http://picasaweb.google.n...j3U0aYL7A?feat=directlink
Laat eerst maar eens je lijnstatistieken zien. Kun je opzoeken in de webinterface van je modem.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plu

Plu

Kanarie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:58:
[...]

Laat eerst maar eens je lijnstatistieken zien. Kun je opzoeken in de webinterface van je modem.
Bedoel je deze?
http://picasaweb.google.n...rPI47XvYA?feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Die wordt bedoeld ja.
Als ik de waardes van je Signal-noise ratio en attenuation zo zie dan zit je
- of erg ver weg van de centrale (+/- 3.5 KM)
- of is je modem niet aangesloten zoals dit zou moeten

Je modem train in met 6 Mbit wat een logische snelheid is voor zo een kwaliteit lijn.
Als we dan kijken naar de CRC errors (onderin) dan zijn deze wel erg hoog.

Dus probeer eens te kijken hoe ver je ongeveer van de centrale zit, en controleer je bekabeling van telefoon aansluiting naar de modem eens. Anders ga je nooit meer halen dan dat, en is het misschien zelfs raadzaam te downgraden naar 4/1 zodat je minder fouten op de lijn hebt en dus een stabielere verbinding.

PS.
Wat is overigens de Firmware versie? Misschien dat er met een nieuwere Firmware nog een paar bit meer uit de lijn te halen is (zeer onwaarschijnlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Robinski op 14-01-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Sinds gisterochtend op onze xs4all-lijn (only) de volgende melding in de fritzbox: (en dus geen internet)

code:
1
2
3
4
5
6
7
01.01.70 00:58:58 DSL synchronization starting (training).

01.01.70 00:57:18 DSL synchronization starting (training).

01.01.70 00:55:37 DSL synchronization starting (training).

01.01.70 00:53:57 DSL synchronization starting (training).

Elke 100 seconden komt er weer een nieuwe van deze melding bij. Xs4all zegt dat KPN zijn kabels heeft stuk gemaakt en dat we maar moeten wachten.. pff

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plu

Plu

Robinski schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Die wordt bedoeld ja.
Als ik de waardes van je Signal-noise ratio en attenuation zo zie dan zit je
- of erg ver weg van de centrale (+/- 3.5 KM)
- of is je modem niet aangesloten zoals dit zou moeten

Je modem train in met 6 Mbit wat een logische snelheid is voor zo een kwaliteit lijn.
Als we dan kijken naar de CRC errors (onderin) dan zijn deze wel erg hoog.

Dus probeer eens te kijken hoe ver je ongeveer van de centrale zit, en controleer je bekabeling van telefoon aansluiting naar de modem eens. Anders ga je nooit meer halen dan dat, en is het misschien zelfs raadzaam te downgraden naar 4/1 zodat je minder fouten op de lijn hebt en dus een stabielere verbinding.

PS.
Wat is overigens de Firmware versie? Misschien dat er met een nieuwere Firmware nog een paar bit meer uit de lijn te halen is (zeer onwaarschijnlijk)
Zit inderdaad wel ver van de centrale >3,5km, Wat ik echter vreemd vind is dat het wel heeft gewerkt (downloaden met 4 Mbit snelheid). Ik heb ook niet aan de bedrading gezeten oid. Het lijkt me ook dat het niet een beetje goed aangesloten kan zijn. Als het verkeerd is aangesloten zou het helemaal niet moeten werken, toch?. Wat is overigens de Forward Error Correction, deze is helemaal hoog? Is dit normaal?
Misschien toch maar de helpdesk bellen?? (wat heb ik toch een spijt van Xs4all, hiervoor Adsl direct van KPN nog nooit een probleem gehad!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Plu schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:30:
[...]

Zit inderdaad wel ver van de centrale >3,5km, Wat ik echter vreemd vind is dat het wel heeft gewerkt (downloaden met 4 Mbit snelheid). Ik heb ook niet aan de bedrading gezeten oid. Het lijkt me ook dat het niet een beetje goed aangesloten kan zijn. Als het verkeerd is aangesloten zou het helemaal niet moeten werken, toch?. Wat is overigens de Forward Error Correction, deze is helemaal hoog? Is dit normaal?
Misschien toch maar de helpdesk bellen?? (wat heb ik toch een spijt van Xs4all, hiervoor Adsl direct van KPN nog nooit een probleem gehad!)
Ik zou kijken via de Helpdesk of ze je (kostenloos) kunnen downgraden naar 4 Mbit, omdat je huidige 8 Mbit intraint op 6 en je vind dat het niet stabiel is.
Overigens kun je je ADSL wel deels verkeerd aansluiten, maar dat heeft dan meestal negatieve invloed op je waardes, maar omdat je aangeeft inderdaad zover af te wonen dan kloppen de waardes behoorlijk.

Die FEC errors zijn niet erg dat zijn namelijk fouten welke hersteld konden worden. Het ADSL netwerk draait op een interleaved mode (vraag me niet wat het betekend) en daardoor kunnen veel transmissie fouten toch nog hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Stuurt XS4ALL nog schriftelijk een opzegbevestiging als je dmv de Telfort overstapservice hebt opgezegd? Dat hebben we nu ruim een maand geleden gedaan en XS4ALL heeft dus ons nog gebeld of we echt niet wilden blijven, maar een schriftelijke bevestiging hebben we hier niet in de bus gekregen..of doen ze dat nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Een familielid van mij zit nog steeds op ADSL van KPN, en ik probeer al tijden iemand aan de lijn te krijgen die mij nu eens kon vertellen wat nu exact de technische reden is dat ze niet op Only kunnen. Er is nu een lijnmeting uitgevoerd, waaruit bleek dat ze ca 5 a 6 km van de centrale af zitten. De medewerker zei dat het technisch wel mogelijk was om over te stappen naar Only, maar dat er weinig te merken zal zijn van de snelheidsverhoging. (Huidig 1,5Mbit) In dat kader is het dus veel te duur betaald, en de medewerker adviseerde dan ook om op kabel over te stappen indien de snelheid een issue is.
Op zich is hij tevreden met xs4all en omdat de rest van de familie wel xs4all-voiped is het qua telefonie wel lekker goedkoop.
Beetje een dilemma dus. Als ik de verhalen hier lees, wordt het met Only echt niet beter, als je geen optimale lijn hebt, dus zou een overstap naar Only dan wel een verstandige zet zijn?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Heu! ben weer eens afgesloten van XS4ALL internet op het "feit" dat ik gisteravond om 18.33 met een iPhone met de iPhone WORM op internet ben geweest. Best knap aangezien wij geen iPhone hebben... Nou ja, nu ff aan het internetten via de Proxy.xs4all.nl, net al ff mailtje terug gestuurd, maar ja die zijn natuurlijk niet in het weekend, dus zal wel morgen worden dat de verbinding weer normaal tot stand wordt gebracht...

:( baalt best wel... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 17-01-2010 14:04 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:03:
Heu! ben weer eens afgesloten van XS4ALL internet op het "feit" dat ik gisteravond om 18.33 met een iPhone met de iPhone WORM op internet ben geweest. Best knap aangezien wij geen iPhone hebben... Nou ja, nu ff aan het internetten via de Proxy.xs4all.nl, net al ff mailtje terug gestuurd, maar ja die zijn natuurlijk niet in het weekend, dus zal wel morgen worden dat de verbinding weer normaal tot stand wordt gebracht...

Je hebt misschien een draadloos netwerk die niet beveiligd of beveiligd is met WEP? Dan kan in principe iemand misbruik maken van je aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

robertpNL schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Je hebt misschien een draadloos netwerk die niet beveiligd of beveiligd is met WEP? Dan kan in principe iemand misbruik maken van je aansluiting.
i know, is dicht getimmerd. Bedenk me wel ineens dat er bezoek is geweest gister met een iPhone, wellicht dat die ff verbinding heeft gemaakt.. }:|

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cybpraetorian schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:03:

Blokkade van de verbinding zou weer opgelost moeten zijn, aldus de mail. Thuis maar ff weer checken... O-)

[ Voor 44% gewijzigd door DerOllie op 18-01-2010 11:39 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Glacier schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:11:
Stuurt XS4ALL nog schriftelijk een opzegbevestiging als je dmv de Telfort overstapservice hebt opgezegd? Dat hebben we nu ruim een maand geleden gedaan en XS4ALL heeft dus ons nog gebeld of we echt niet wilden blijven, maar een schriftelijke bevestiging hebben we hier niet in de bus gekregen..of doen ze dat nooit?
Het antwoord hierop is nee vermoed ik. Ik heb XS4ALL gemaild met deze vraag en er werd (na een week) geantwoord dat de opzegging in goede orde was ontvangen en dat ik me dus geen zorgen hoefde te maken over de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mogelijk zijn een 2e fritz box in bruikleen te ontvangen van xs4all?
Ik weet dat het klinkt als een rare vraag maar providers, en helemaal xs4all, moeten het toch steeds meer van de coulance hebben de laatste tijd.
Hij zal dan gebruikt gaan worden als extender om het bereik wat uit te breiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom zou je niet gewoon zo'n ding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:58:
Zou het mogelijk zijn een 2e fritz box in bruikleen te ontvangen van xs4all?
Ik weet dat het klinkt als een rare vraag maar providers, en helemaal xs4all, moeten het toch steeds meer van de coulance hebben de laatste tijd.
Hij zal dan gebruikt gaan worden als extender om het bereik wat uit te breiden :)
Kan je niet gewoon een betere antenne gebruiken? Of een goedkope router op marktplaats aanschaffen (wrt54g-tje en daar OpenWRT op installeren).

---------------

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste