MaartenBW schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:30:
[...]
[Afbeelding]
Deze dus, met aansluiting op de grondkabel.
Heb deze zelf een paar jaar geleden laten monteren (door een KPN monteur) toen ik hier kwam wonen, aangezien de grondkabel daarvoor met een kroonsteen was doorverbonden naar een varkenssnuit in de woonkamer. Dat werkte helemaal matig.
Vanaf toen deze oplossing met router in meterkast.
Ai, dit is NIET volgens de regels en ziet er ook niet echt goed uit. De invoerkabel moet rechtstreeks in het ISRA afgewerkt zijn, hier lijkt er nog een geldoosje voor te zitten met een doorlas op DSL-kabel. Er lijkt ook nog tape ofzo om die kabel te zitten, dat is zelden een goed teken. Wie weet hoe dat er in dat geldoosje zelf nog uitziet...
Dit moet door een monteur echt opnieuw gedaan worden, redelijk grote kans dat die CRC- en FEC-errors hierdoor veroorzaakt worden.
Een geldoosje is alleen voor toepassing in vochtige ruimtes en dient dan alleen om de invoerkabel vochtvrij door te lassen op een kabel naar een andere (droge) ruimte waar dan het ISRA wordt geplaatst.
Het is dat je niet om de hoek woont, anders was ik wel een keer langs gereden om het te fixen
(jouw ISRA is een voorbeeld van wat ik als monteur "broddelwerk" noem)
slaay schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:14:
Zit net in mijn modem te kijken en valt me op dat deze vannacht herstart is en nu intraint op:
Actual rate (Up/Down) 10111 / 57343 kbps
Bij MDF (wijkcentrale) zonder VVDSL is de maximale intrainsnelheid toch 55mbit? Althans dat is altijd het maximum geweest waarop het modem ingetraind was.
Het modem zou hoger kunnen intrainen: Attainable rate (Up/Down) 28435 / 77560 kbps
Is dit een 'foutje'? Of is KPN bezig om toch voorzichtig de snelheid te verhogen bij MDF verbindingen?
Als je in een DM je postcode/huisnummer stuurt, kan ik misschien een lijnmeting doen. Eens kijken wat daar dan uitkomt.
[
Voor 38% gewijzigd door
Wildfire op 16-03-2020 16:01
]