Klopt ik heb het beide exact gehad op de wijze die jij net schetst.g1n0 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:33:
[...]
Volgens mij is 35b supervectoring op 1 paar, en gaat bonding (bij kpn in ieder geval) over 2x 17a. KPN zet volgens mij ook nergens 35b in op het moment.
Maar aan heel deze reactie kunnen absoluut geen rechten worden ontleend
Supervectoring heet volgens mij Vplus bij KPN. Dat zetten ze wel degelijk in op een aantal locaties dus dan zouden ze 35B wel moeten gebruiken?g1n0 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:33:
[...]
Volgens mij is 35b supervectoring op 1 paar, en gaat bonding (bij kpn in ieder geval) over 2x 17a. KPN zet volgens mij ook nergens 35b in op het moment.
Maar aan heel deze reactie kunnen absoluut geen rechten worden ontleend
Maar inderdaad: pairbonding zijn twee aparte lijnen met twee aparte Dslam poorten dus logischerwijs ook twee keer 17a.
@tijgetje57 je weet wel zeker dat jouw 200 Mbit abonnement wordt geleverd met pairbonding? En niet met Vplus op 1 aderpaar?
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 29-08-2023 21:41 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Vplus is inderdaad profile 35b, staat ook in het document met technische eisen voor gebruik van een eigen modem.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Ja, weet ik zeker, want ik heb 2 lijnen geplugd met een y-kabel en daardoor kon ik geen telefonie meer afnemen bij de KPN. Gelukkig heb ik VOIP.Barre73 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:40:
[...]
Supervectoring heet volgens mij Vplus bij KPN. Dat zetten ze wel degelijk in op een aantal locaties dus dan zouden ze 35B wel moeten gebruiken?
Maar inderdaad: pairbonding zijn twee aparte lijnen met twee aparte Dslam poorten dus logischerwijs ook twee keer 17a.
@tijgetje57 je weet wel zeker dat jouw 200 Mbit abonnement wordt geleverd met pairbonding? En niet met Vplus op 1 aderpaar?
Als je pairbonding hebt kun je gewoon telefonie afnemen bij KPN, je prikt je huistelefoon dan gewoon op je modem. Tenzij je echt een fysiek afzonderlijke lijn bedoelt voor de huistelefoon want met pairbonding kan dat logischerwijs niet omdat beide lijnen al in gebruik zijn (uitzonderingen daargelaten zoals woningen waar vier lijnen binnen komen of waar een ISRA10 ofzo aanwezig is).tijgetje57 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:25:
[...]
Ja, weet ik zeker, want ik heb 2 lijnen geplugd met een y-kabel en daardoor kon ik geen telefonie meer afnemen bij de KPN. Gelukkig heb ik VOIP.
Yup. Afgelopen week nog een Vplus lijntje opgeleverd bij een klant. Maar in de praktijk kom ik Vplus niet zo vaak tegen.Barre73 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:40:
[...]
Supervectoring heet volgens mij Vplus bij KPN. Dat zetten ze wel degelijk in op een aantal locaties dus dan zouden ze 35B wel moeten gebruiken?
Bonded Vplus bestaat trouwens ook nog, maar wordt in de praktijk niet ingezet. Wel jammer, want dat zou sommige klanten die vlakbij een buitenring kabelverdeler wonen 400mbit over DSL kunnen opleveren.
Correctomundo.Maar inderdaad: pairbonding zijn twee aparte lijnen met twee aparte Dslam poorten dus logischerwijs ook twee keer 17a.
[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2023 12:31 ]
Je kunt dat alsnog niet want analoge telefonie van de woning tot in de centrale bestaat niet meer...Wildfire schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:27:
[...]
Als je pairbonding hebt kun je gewoon telefonie afnemen bij KPN, je prikt je huistelefoon dan gewoon op je modem. Tenzij je echt een fysiek afzonderlijke lijn bedoelt voor de huistelefoon want met pairbonding kan dat logischerwijs niet omdat beide lijnen al in gebruik zijn (uitzonderingen daargelaten zoals woningen waar vier lijnen binnen komen of waar een ISRA10 ofzo aanwezig is).
Je kunt bij KPN nog gewoon een analoge telefoonlijn aanvragen hoor. Je krijgt dan een EPOTS verbinding opgeleverd. Alhoewel steeds vaker je dan gewoon een trage internetverbinding krijgt opgeleverd met een modem waar je je huistelefoon op kunt aansluiten.jongetje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:21:
[...]
Je kunt dat alsnog niet want analoge telefonie van de woning tot in de centrale bestaat niet meer...
[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2023 16:23 ]
Niet aanmoedigen... PSTN is ouderwets. Ook al is het EPOTS.Wildfire schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:22:
[...]
Je kunt bij KPN nog gewoon een analoge telefoonlijn aanvragen hoor. Je krijgt dan een EPOTS verbinding opgeleverd. Alhoewel steeds vaker je dan gewoon een trage internetverbinding krijgt opgeleverd met een modem waar je je huistelefoon op kunt aansluiten.
@Wildfire @Barre73
Hoe worden tegenwoordig de aansluitingen voor alarmsystemen geregeld eigenlijk ?!
Ik kan me herinneren dat die via een aparte lijn gingen, maar weet effe niet meer zo goed wat daar speciaal aan was, echter wel afhankelijk van POTS of ISDN geloof ik
Hoe worden tegenwoordig de aansluitingen voor alarmsystemen geregeld eigenlijk ?!
Ik kan me herinneren dat die via een aparte lijn gingen, maar weet effe niet meer zo goed wat daar speciaal aan was, echter wel afhankelijk van POTS of ISDN geloof ik
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sommige alarmsystemen kunnen gewoon op een EPOTS lijn worden aangesloten omdat zo'n lijn zich grotendeels als een normale telefoonlijn gedraagt. Maar een beetje fatsoenlijk alarmsysteem zal nu via 4G of internet gaan en niet meer via een telefoonlijn. Fabrikanten van alarmsystemen zijn al jaren op de hoogte van het feit dat telefonie over koper aan het uitsterven is.nero355 schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:45:
@Wildfire @Barre73
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 11-09-2023 01:08 ]
Ik hoop dan dat ze opties aanbieden om meer dan 1 type verbinding redundant te gebruiken : Wel zo handig als er een Vodafone centrale uitbrandt of een graafmachine je xDSL/COAX/Glasvezel aansluiting sloopt!Wildfire schreef op maandag 11 september 2023 @ 01:07:
Maar een beetje fatsoenlijk alarmsysteem zal nu via 4G of internet gaan en niet meer via een telefoonlijn.
Fabrikanten van alarmsystemen zijn al jaren op de hoogte van het feit dat telefonie over koper aan het uitsterven is.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
wat @Wildfire zegt. Bij de uitschakeling van koper zie je dit ook nog steeds af en toe langskomen als probleem. Maar er zijn vele alternatieven voor een analoog (persoons) alarmsysteem. IP based of 4G/5G.nero355 schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:45:
@Wildfire @Barre73
Van de een op andere dag van bijna 100/30 gegaan naar Actual rate (Up/Down) 24735/64595 kbps
Attainable rate (Up/Down) 24735/66230 kbps. Lekker dan.
Daar ga je al fout. WAN / upstream of CPE zou je sowieso niet moetem vertrouwen en als compromosed zien.nero355 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:14:
[...]
*nero355 vertrouwt alleen DrayTek spul voor xDSL gebruik dus vandaar bovenstaande linkjes!![]()
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Dat is 25/6,6 Mbit ? Wat als je het modem reset?Boerenlater schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:20:
Van de een op andere dag van bijna 100/30 gegaan naar Actual rate (Up/Down) 24735/64595 kbps
Als je pairbonding hebt, dan zou ik ook even in het modem controleren of beide lijnen nog wel actief zijn. Ik heb ook ooit gehad dat 1 van de 2 lijnen niet meer werkte en er een monteur naar de wijkkast moest.Boerenlater schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:20:
Wel aan/uit gedaan maar hielp niet. Na werk eens een reset proberen.stormfly schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:24:
[...]
Dat is 25/6,6 Mbit ? Wat als je het modem reset?
Ik heb Youfone dus geen pair bonding.mattijssch schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:28:
[...]
Als je pairbonding hebt, dan zou ik ook even in het modem controleren of beide lijnen nog wel actief zijn. Ik heb ook ooit gehad dat 1 van de 2 lijnen niet meer werkte en er een monteur naar de wijkkast moest.
Ehh... OK... leuk... en toenjurroen schreef op donderdag 14 september 2023 @ 01:19:
Daar ga je al fout. WAN / upstream of CPE zou je sowieso niet moetem vertrouwen en als compromosed zien.
Jouw Firewall gerelateerde opmerking heeft echt 0,0 te maken met mijn Hardware/Merk gerelateerde reactie namelijk
Als je er vanuit gaat dat de apparatuur sowieso niet te vertrouwen of compromised (en daar naar handelt) is kun je er sowieso niet op misgaan.nero355 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:20:
[...]
Ehh... OK... leuk... en toen
Jouw Firewall gerelateerde opmerking heeft echt 0,0 te maken met mijn Hardware/Merk gerelateerde reactie namelijk
Dus met name het "vertrouwt alleen X" stuk
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
En dat ging daar dus niet over...jurroen schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:53:
Als je er vanuit gaat dat de apparatuur sowieso niet te vertrouwen of compromised (en daar naar handelt) is kun je er sowieso niet op misgaan.
Dus met name het "vertrouwt alleen X" stuk

Nu heb ik een aantal jaren vdsl pair bonding van XS4All met een FritzBox 7583.
KPN Netwerk kwam netjes de boel fixen daarvoor toendertijd, in mijn gangkast heeft ie wat aders aan elkaar geknoopt. En ongetwijfeld wat in de straatkast gedaan.
Als ik wil overstappen wordt mijn pair bonding dan weer ongedaan gemaakt? Bijvoorbeeld in de straatkast.
Zijn er providers die gebruik maken van KPN netwerk en pair bonding ondersteunen?
Nu heb ik zelf een 7583 gekocht, dus een modem is geen issue.
Youfone bijv, biedt het niet aan op zijn website, via internetten.nl wel lijkt het.
Naast XS4All, KPN en Freedom kan ik weinig info vinden of er anderen zijn die gewoon de dubbele lijn van KPN overnemen zeg maar.
Thanks!
KPN Netwerk kwam netjes de boel fixen daarvoor toendertijd, in mijn gangkast heeft ie wat aders aan elkaar geknoopt. En ongetwijfeld wat in de straatkast gedaan.
Als ik wil overstappen wordt mijn pair bonding dan weer ongedaan gemaakt? Bijvoorbeeld in de straatkast.
Zijn er providers die gebruik maken van KPN netwerk en pair bonding ondersteunen?
Youfone bijv, biedt het niet aan op zijn website, via internetten.nl wel lijkt het.
Naast XS4All, KPN en Freedom kan ik weinig info vinden of er anderen zijn die gewoon de dubbele lijn van KPN overnemen zeg maar.
Thanks!
helaas heeft mijn leverancier de 180-t niet meer leverbaar.
hebben jullie hier nog suggesties voor een SFP DSL modem?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Dat wordt een lastig verhaal. Is het niet handiger een Zyxell VMG4005-BA aan te schaffen en deze via UTP aan je router/firewall te koppelen?Geckoo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:27:
helaas heeft mijn leverancier de 180-t niet meer leverbaar.
Je zult dan heel specifiek moeten zoeken op de website van de provider zelf. Elke provider kan pairbonding aanvragen, aangezien dit gewoon door WBA wordt aangeboden. Echter vanwege de extra kosten die dit met zich meebrengt willen providers dit niet aanbiedenEtienne74 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:39:
Nu heb ik een aantal jaren vdsl pair bonding van XS4All met een FritzBox 7583.
Thanks!
@Etienne74 Er zijn maar weinig providers die pairbonding doen vanwege de kosten. Cheapconnect doet het bijv. ook, maar daar betaal je wel voor 2 lijnen.
Bedankt voor de uitleg.mad-dog schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:39:
[...]
Je zult dan heel specifiek moeten zoeken op de website van de provider zelf. Elke provider kan pairbonding aanvragen, aangezien dit gewoon door WBA wordt aangeboden. Echter vanwege de extra kosten die dit met zich meebrengt willen providers dit niet aanbieden
Eigenlijk jammer dat velen het niet doen dan. Fysiek is het al geregeld zou je zeggen.
En bij een overstap kan ik me niet voorstellen dat een monteur in de straatkast, laat staan bij mij thuis, de kabel komt losmaken.
Dus het is een kwestie van signaal aan en uit zetten op lijn 2 vermoed ik?
Ja, als jij nu pairbonding hebt via KPN, dan zit lijn 1 aangesloten op een poort van de Dslam en lijn 2 op een andere poort van de Dslam. In de KPN administratie ziet men ook twee aparte service-ID's dus echt twee lijnen.Etienne74 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:45:
[...]
Bedankt voor de uitleg.
Eigenlijk jammer dat velen het niet doen dan. Fysiek is het al geregeld zou je zeggen.
En bij een overstap kan ik me niet voorstellen dat een monteur in de straatkast, laat staan bij mij thuis, de kabel komt losmaken.
Dus het is een kwestie van signaal aan en uit zetten op lijn 2 vermoed ik?
Stap je over naar een provider die er voor kiest om geen pairbonding aan te bieden, dan wordt/blijf je nog maar op 1 poort van de Dslam aangesloten. Die andere poort komt vrij voor een andere klant.
Hoi ik vraag me af wat voor snelheid ik met Odido 100/30 kan halen. Ben pas verhuisd naar een flat (12 hoog).
Ik woon ongeveer op 200 meter van de straatkast. Had in april glasvezel besteld met de hoop dat het in juli aangesloten zou worden (helaas wordt het steeds uitgesteld). Gelukkig krijg ik wel van Odido steeds onbeperkte data vouchers waar ik mee vooruit kan behalve gamen dat werkt niet zo fijn.
Nou vraag ik me af of het zin heeft om toch tijdelijk gebruik te maken van VDSL met deze gegevens. Kan ik de 100 mbit/s halen of is de afstand tot de wijkcentrale (2.3km) te veel ?
Ik woon ongeveer op 200 meter van de straatkast. Had in april glasvezel besteld met de hoop dat het in juli aangesloten zou worden (helaas wordt het steeds uitgesteld). Gelukkig krijg ik wel van Odido steeds onbeperkte data vouchers waar ik mee vooruit kan behalve gamen dat werkt niet zo fijn.
Nou vraag ik me af of het zin heeft om toch tijdelijk gebruik te maken van VDSL met deze gegevens. Kan ik de 100 mbit/s halen of is de afstand tot de wijkcentrale (2.3km) te veel ?
/f/image/ucWr9V1y8uyFjBhA1CEcuF9N.png?f=fotoalbum_large)
Op basis van deze gegevens zul je dit moeiteloos halen! Met KPN zelfs 200mbit down en 60mbit upload (pair bonding).Supreme_One schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:19:
Hoi ik vraag me af wat voor snelheid ik met Odido 100/30 kan halen. Ben pas verhuisd naar een flat (12 hoog).
[Afbeelding]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Die afstand tot de wijkcentrale maakt dus niet zoveel uit? Kom van een woning waar ik 1 gigabit glasvezel had helaas moet ik nog even wachten op de aansluiting hier. Heb 2 mobiele abonnementen van Odido en wil graag toch bij Odido blijven vanwege de goede ervaringen.Trackerfire schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Op basis van deze gegevens zul je dit moeiteloos halen! Met KPN zelfs 200mbit down en 60mbit upload (pair bonding).
Tsja de laatste keer ADSL is alweer meer dan 10 jaar geleden en toen haalde ik amper 10 mbit/s.
Zoals ik al aangaf heb ik met onbeperkte data 4G vouchers (top service van Odido) een redelijk stabiele verbinding en omdat mijn glasvezel abonnement nog niet is ingegaan betaal ik eigenlijk daar ook niet voor. Dus ik ben aan het twijfelen of mijn verbinding echt stabieler/sneller gaat worden. Ik heb nu een ping rond de 35-40 ms.
Tussen de wijkcentrale en een actieve straatkast ligt er glasvezel, dus die afstand maakt niet meer uit. De afstand tussen jou en de actieve straatkast wel.Supreme_One schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Die afstand tot de wijkcentrale maakt dus niet zoveel uit?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik haal over deze zelfde VDSL verbinding als die bij jou aangeboden wordt een PING van 5-6ms (bedraad) wat vergelijkbaar is met glasvezel. Dus dat ga je zeker met gaming zeker merken. Tel daarbij op dat je automatisch wordt overgezet naar glasvezel op het moment van aansluiten zou ik zeker de overstap nu alvast wagen.Supreme_One schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Die afstand tot de wijkcentrale maakt dus niet zoveel uit? Kom van een woning waar ik 1 gigabit glasvezel had helaas moet ik nog even wachten op de aansluiting hier. Heb 2 mobiele abonnementen van Odido en wil graag toch bij Odido blijven vanwege de goede ervaringen.
Tsja de laatste keer ADSL is alweer meer dan 10 jaar geleden en toen haalde ik amper 10 mbit/s.
Zoals ik al aangaf heb ik met onbeperkte data 4G vouchers (top service van Odido) een redelijk stabiele verbinding en omdat mijn glasvezel abonnement nog niet is ingegaan betaal ik eigenlijk daar ook niet voor. Dus ik ben aan het twijfelen of mijn verbinding echt stabieler/sneller gaat worden. Ik heb nu een ping rond de 35-40 ms.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ja, klopt want dit is echt niks. Planning was juli. Ik kreeg eind juni een bericht dat de monteur zou langskomen. Ruim 3 maanden laten nog steeds niks. Enkel maandelijkse mailtjes met de verwachting dat ze verwachten het binnen 2 maanden aan te sluiten. Meerdere malen met e-fiber contact gehad en zij weten het ook niet.Trackerfire schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:04:
[...]
Ik haal over deze zelfde VDSL verbinding als die bij jou aangeboden wordt een PING van 5-6ms (bedraad) wat vergelijkbaar is met glasvezel. Dus dat ga je zeker met gaming zeker merken. Tel daarbij op dat je automatisch wordt overgezet naar glasvezel op het moment van aansluiten zou ik zeker de overstap nu alvast wagen.
Top! Ik ga morgen even met ze spreken en dan maar voorlopig VDSL gebruiken ipv elke week een nieuwe voucher.
Enige verschil is dat T-Mobile dan 100Mbit kan bieden op je locatie. En KPN via pairbonding 200/60. Wellicht kan dat de latency bij KPN nog ietsje lager zijn, maar dat zal alsnog rond de 10ms zitten. Dat is prima te doen.Supreme_One schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:08:
[...]
Ja, klopt want dit is echt niks. Planning was juli. Ik kreeg eind juni een bericht dat de monteur zou langskomen. Ruim 3 maanden laten nog steeds niks. Enkel maandelijkse mailtjes met de verwachting dat ze verwachten het binnen 2 maanden aan te sluiten. Meerdere malen met e-fiber contact gehad en zij weten het ook niet.
Top! Ik ga morgen even met ze spreken en dan maar voorlopig VDSL gebruiken ipv elke week een nieuwe voucher.
Even een kickje aan dit topic: Hoofdverdelers, ze lijken nog gebruikt te worden. Ik ben sinds kort in mijn dorp verhuisd naar een appartementje die een kilometer verderop staat. En natuurlijk heb ik KPN aangevraagd voor internet.
Via mail kreeg ik te horen dat mijn aansluiting door een monteur moest worden opgeleverd, en dat ik hem over de vloer zou krijgen. Nu heb ik een moderne KPN wandcontactdoos als ISRA, dus veel spannends hoefde het naar mijn idee niet te zijn.
De monteur die kwam had mijn verteld dat hij van te van te voren al in de centrale was verteld om mijn DSL-aansluiting te regelen, en mijn poort op de DSLAM te koppelen. Blijkbaar worden hoofdverdelers in de wijkcentrale-huisjes nog regelmatig gebruikt. Nu is het zo dat mijn huis op steenworp afstand van de wijkcentrale staat, en dus leek het KPN wel handig om die in stand te houden. Mijn vorige huis zat op een vectoring aansluiting op een straatkast.
Nu heb ik wel het probleem dat mijn verbinding best klappert, maar ik heb een vermoeden dat dit ergens in mijn modem zit, of de bekabeling. (heb er een topic over gestart)
Anyway, ik weet nu in mijn 20 jaar DSL-gebruik dat ik aangesloten ben op een Ikanos, Broadcom en nu in mijn nieuwe woning op een Nokia DSLAM, maar dan weer zonder Vectoring. (geloof ik)
Via mail kreeg ik te horen dat mijn aansluiting door een monteur moest worden opgeleverd, en dat ik hem over de vloer zou krijgen. Nu heb ik een moderne KPN wandcontactdoos als ISRA, dus veel spannends hoefde het naar mijn idee niet te zijn.
De monteur die kwam had mijn verteld dat hij van te van te voren al in de centrale was verteld om mijn DSL-aansluiting te regelen, en mijn poort op de DSLAM te koppelen. Blijkbaar worden hoofdverdelers in de wijkcentrale-huisjes nog regelmatig gebruikt. Nu is het zo dat mijn huis op steenworp afstand van de wijkcentrale staat, en dus leek het KPN wel handig om die in stand te houden. Mijn vorige huis zat op een vectoring aansluiting op een straatkast.
Nu heb ik wel het probleem dat mijn verbinding best klappert, maar ik heb een vermoeden dat dit ergens in mijn modem zit, of de bekabeling. (heb er een topic over gestart)
Anyway, ik weet nu in mijn 20 jaar DSL-gebruik dat ik aangesloten ben op een Ikanos, Broadcom en nu in mijn nieuwe woning op een Nokia DSLAM, maar dan weer zonder Vectoring. (geloof ik)
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
@AW_Bos Zover ik weet wordt vectoring alleen gebruikt vanuit de straatkasten. Of het moet de laatste jaren veranderd zijn. Dit had ermee te maken dat de VVDSL frequentie anders zou gaan storen op de VDSL & ADSL verbinding die op lange afstanden werkten vanuit de centrale.
Nee, vectoring wordt tegenwoordig ook aangeboden op dslams die in de centrale staan. Zeker nog niet alle maar al zeker wel een (groot)deel. Langere afstanden kun je ook overbruggen met long reach. Wel klopt het dat VDSL en VVDSL niet worden aangeboden over dezelfde vectoring groepRacer89 schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:00:
@AW_Bos Zover ik weet wordt vectoring alleen gebruikt vanuit de straatkasten. Of het moet de laatste jaren veranderd zijn. Dit had ermee te maken dat de VVDSL frequentie anders zou gaan storen op de VDSL & ADSL verbinding die op lange afstanden werkten vanuit de centrale.
Zie ook: https://www.kpn-wholesale...-vanaf-central-office.htm
[ Voor 25% gewijzigd door Economics op 01-09-2024 01:04 ]
Let op:
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.