Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:49
Hier wordt ik dan wel weer sip van:
Deze bridge komt met een speciale KPN firmware en is daardoor alleen in het KPN WBA netwerk in te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
akatar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:32:
[...]

Hier wordt ik dan wel weer sip van:
Deze bridge komt met een speciale KPN firmware en is daardoor alleen in het KPN WBA netwerk in te zetten
Wat is het probleem, DSL in Nederland is alleen maar via WBA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
mad-dog schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:07:
[...]

Wat is het probleem, DSL in Nederland is alleen maar via WBA
Bij speciale kpn firmware vraag ik me af of dit gaat werken bij providers die internet op een ander vlan hebben dan 6.
Hier draait deze gewoon met de normale draytek firmware icm unifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
akatar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:40:
[...]

Bij speciale kpn firmware vraag ik me af of dit gaat werken bij providers die internet op een ander vlan hebben dan 6.
Een modem heeft niks met VLAN's te maken, vziw zou dat gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
mad-dog schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:42:
[...]

Een modem heeft niks met VLAN's te maken, vziw zou dat gewoon moeten werken
Je hebt deze begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Nee, maar een modem is een modem.
Daarnaast meldt de webshop dat het alleen werkt op het WBA-netwerk. WBA is meer dan alleen KPN/XS4ALL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
akatar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:40:
[...]

dit heeft totaal niks met vlan's te maken. VMG4005-B50A-EU03V1F zorgt puur voor de dsl verbinding up komt,geeft 1 op 1 het verkeer door. zelfde als een NT op glas. op je router stel je pas je betreffende vlan in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
jopoh schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:44:
[...]

dit heeft totaal niks met vlan's te maken. VMG4005-B50A-EU03V1F zorgt puur voor de dsl verbinding up komt,geeft 1 op 1 het verkeer door. zelfde als een NT op glas. op je router stel je pas je betreffende vlan in
Dit is toevallig een modem/router.
Verder zal er iets anders moeten zijn als KPN aangeeft dat deze speciale firmware heeft die niet buiten het kpn netwerk werkt.

Indien alle aanbieders van dsl via kpn gaan (zoals door iemand aangegeven) lijkt de de opmerking overbodig en een speciale kpn firmware ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
akatar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:48:
[...]

Dit is toevallig een modem/router.
Verder zal er iets anders moeten zijn als KPN aangeeft dat deze speciale firmware heeft die niet buiten het kpn netwerk werkt.

Indien alle aanbieders van dsl via kpn gaan (zoals door iemand aangegeven) lijkt de de opmerking overbodig en een speciale kpn firmware ook.
nee dit is geen router want dit ding bouw alleen de dsl op, je moet er echt nog router achter hangen om er iets mee te kunnen.

alle providers op kpn leveren via WBA. alleen oude tele2 lijnen worden nog hier en daar via hen vesatel dslam geleverd.

Waarom er andere software in zit heeft te maken met bonding op de standaard firmware liep dat niet lekker kwam na voren en dat is met aangepaste firmware verholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sorry, maar ZyXel producten zou ik echt als de pest vermijden! :X

Als DrayTek geen optie is dan zou ik alleen nog naar AVM FRITZ!Box producten kijken en de rest laten voor wat het is als het om xDSL Modems/Routers gaat! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
jopoh schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:52:
[...]

nee dit is geen router want dit ding bouw alleen de dsl op, je moet er echt nog router achter hangen om er iets mee te kunnen.

alle providers op kpn leveren via WBA. alleen oude tele2 lijnen worden nog hier en daar via hen vesatel dslam geleverd.

Waarom er andere software in zit heeft te maken met bonding op de standaard firmware liep dat niet lekker kwam na voren en dat is met aangepaste firmware verholpen :D
Dan denk ik dat ik in de war ben, ik heb hier 1 draaien en ik meen me te heugen dat ik toen moest kiezen in welke modus hij moest draaien. Maar dit kan ook maar zo een ander modem geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
akatar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:02:
[...]

Dan denk ik dat ik in de war ben, ik heb hier 1 draaien en ik meen me te heugen dat ik toen moest kiezen in welke modus hij moest draaien. Maar dit kan ook maar zo een ander modem geweest zijn.
Dat is alleen als je de generieke variant koopt. De variant van de webshop van KPN is direct klaar voor gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
mad-dog schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:12:
[...]

Dat is alleen als je de generieke variant koopt. De variant van de webshop van KPN is direct klaar voor gebruik
Die heb ik dus. (de generieke variant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
akatar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:15:
[...]

Die heb ik dus. (de generieke variant)
Dan gewoon bridge modus aanzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mad-dog
nero355 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:59:
Sorry, maar ZyXel producten zou ik echt als de pest vermijden! :X

Als DrayTek geen optie is dan zou ik alleen nog naar AVM FRITZ!Box producten kijken en de rest laten voor wat het is als het om xDSL Modems/Routers gaat! :)
Een Fritz!Box 7583 moet je sowieso mijden bij pairbonding, zeker bij iets langere afstanden. Niet voor niks dat KPN-monteurs in bepaalde gevallen een Zyxel VMG4005-B50A ingezet hebben, aangezien het onmogelijk was om met de Fritz!Box 7583/7583VDSL een betrouwbare verbinding te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 13:07

Impry

Rallymedia.nl

MORCIK schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:59:
[...]

Je moet de metalen kast openen en op het eerste aderpaar proberen. Dat zouden de bovenste 3 schroeven moeten zijn waarvan de hoogste aarde is. Je mag het aansluiten, maar het hoeft niet. De 2 lagere schroeven moet je hebben.
Monteur is langs geweest, eerst van T-Mobile, die kon/wilde er niets mee. Zijn vermoeden was dat het in de wijkkast niet goed aangesloten zat.
Die heeft KPN ingeschakeld en die heeft het op bovenstaande manier opgelost.
Beide mannen zijn max. 10 min. bezig geweest.
Achteraf had ik het zelf wel kunnen doen, maar ik zag het ook al voor me dat ik weer een tijd bezig was zonder resultaat.

Overgang Ziggo naar T-Mobile is wel goed gegaan, ik heb de hele tijd signaal behouden, tót de dag dat de monteur van KPN langs kwam. (7-jan) Toen ging internet 's ochtends ineens uit, terwijl het Ziggo modem nog wel signaal gaf. Dat was een vreemde gewaarwording/timing.
Maar toch, Ziggo heeft in principe ruim 1,5 week de verbinding in stand gehouden. Nu nog even de facturen goed checken.

Dank @Wildfire @MichelJ @nero355 voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 11-01-2022 09:25 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 18:33
Heeft er inmiddels iemand toevallig al wat meer informatie over ombouw van de binnenring? Muv van https://www.kpn-wholesale...-vanaf-central-office.htm blijft het angstvallig stil.. in een artikel op kpnnetwerknl, https://www.kpnnetwerk.nl...ar-een-duurzamer-netwerk/ , van gisteren wordt nog iets geroepen over het aansluiten op vdsl kasten tot de komst van glas. Maar echt concreet is er niks.. en bij gebrek aan Fourstack kun je tegenwoordig ook echt helemaal niets meer zien natuurlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jopoh
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:56:
Heeft er inmiddels iemand toevallig al wat meer informatie over ombouw van de binnenring? Muv van https://www.kpn-wholesale...-vanaf-central-office.htm blijft het angstvallig stil.. in een artikel op kpnnetwerknl, https://www.kpnnetwerk.nl...ar-een-duurzamer-netwerk/ , van gisteren wordt nog iets geroepen over het aansluiten op vdsl kasten tot de komst van glas. Maar echt concreet is er niks.. en bij gebrek aan Fourstack kun je tegenwoordig ook echt helemaal niets meer zien natuurlijk
vvdsl vanuit de telefooncentrale is maar kleine 200 centrales van 1300. dit geld vooral voor de kleine centrales waarin ze dit uitgerold hebben( en er is project geweest in amsterdam centrum)

buitenringen worden verders niet meer geplaatst dat is eigenlijk klaar, omdat ze vol inzetten op glas uitrol. Waar dat nieuws bericht overgaat van kpnnetwerk. is zodra er in kern glas ligt en daar koper uit gaat. bouwen ze klanten om van buitengebied na buitenringen die al ergens staan of er tussen worden gezet. zodat de grote telefooncentrale uit kan kwa appratuur. maar grote uitrol wordt niet meer gedaan

wil meer info pm maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38
jopoh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:35:
[...]

vvdsl vanuit de telefooncentrale is maar kleine 200 centrales van 1300. dit geld vooral voor de kleine centrales waarin ze dit uitgerold hebben( en er is project geweest in amsterdam centrum)

buitenringen worden verders niet meer geplaatst dat is eigenlijk klaar, omdat ze vol inzetten op glas uitrol. Waar dat nieuws bericht overgaat van kpnnetwerk. is zodra er in kern glas ligt en daar koper uit gaat. bouwen ze klanten om van buitengebied na buitenringen die al ergens staan of er tussen worden gezet. zodat de grote telefooncentrale uit kan kwa appratuur. maar grote uitrol wordt niet meer gedaan

wil meer info pm maar
Dat nieuwsbericht van KPN Netwerk gaat over iets anders namelijk twee verschillende dingen.
1) in 6 gebieden de centrale volledig uitzetten en ontmantelen. Dat waren de 6 proefgebieden waar koper dus volledig uit is en de centrale leeg
2) Verkleinen van centrales en de HVD om bouwen, in veel gevallen naar een straatkast die dan buiten bij de weg komt te staan zodat het gebouw verder leeg kan. Dat gebeurt vooral in gebieden waar glas is uitgerold maar maar veel koperadressen nog geen glas hebben (niet alleen buitengebieden).
Dit laatste omdat KPN nu niet meer hele gebieden uitschakelt maar losse adressen. Wel ruim 2 miljoen adressen maar niet per gebied.
Daardoor kunnen centrales niet uit maar verliezen wel een boel functionaliteit. Daardoor kunnen ze flink ingekrompen worden en soms is alleen een straatkast al voldoende ter vervanging.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 02-02-2022 18:02 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:50
Ik zie dat alle aanbieders die vorig jaar nog DSL op mijn adres aanboden, dit niet meer doen. Wat een beetje gek is, want ik weer dat er veel kopergebruikers in de straat zijn, en dat er eind 2021 nog een upgrade naar VDSL2+ was. Weet iemand wat hier aan de hand is? Juist omdat het door VDSL2+ interessant was, wilde ik aan het eind van mn oude contract overstappen, maar dat lijkt niet meer te kunnen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Brent schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:51:
Ik zie dat alle aanbieders die vorig jaar nog DSL op mijn adres aanboden, dit niet meer doen. Wat een beetje gek is, want ik weer dat er veel kopergebruikers in de straat zijn, en dat er eind 2021 nog een upgrade naar VDSL2+ was. Weet iemand wat hier aan de hand is? Juist omdat het door VDSL2+ interessant was, wilde ik aan het eind van mn oude contract overstappen, maar dat lijkt niet meer te kunnen.
toevallig glasvezel aanwezig reggefiber/kpnnetwerk ? zo ja en ligt er allanger dan worden langzaam aan in de database koper geblokeerd en is alleen nieuwe aanvraag op glas mogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Brent schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:51:
Ik had je vraag ook al in het Youfone topic beantwoord maar hier voor de anderen ook nog dan:

Als je op een adres woont waar glas beschikbaar is en DSL volgend jaar februari uitgaat ​is de DSL mogelijkheid voor nieuwe bestellingen per 1 januari 2022 uitgezet. Bestaande lijnen blijven werken zolang je bij dezelfde provider blijft. Maar tot februari 2023 want dan gaat het signaal echt uit.

Dat zijn ruim 2 miljoen adressen en geldt voor alle DSL providers. En na februari elk kwartaal weer tienduizenden adressen die uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
@jopoh @Barre73 Dank voor de info. Het vreemde en vervelende is dat ik daar echter nooit van op de hoogte gebracht, dat koper er kennelijk 2023 uit gaat in mijn woning/straat. Vorig jaar heb ik nog contact gehad over de upgrade van de wijkkast. Vandaar dat het verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Brent schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:24:
@jopoh @Barre73 Dank voor de info. Het vreemde en vervelende is dat ik daar echter nooit van op de hoogte gebracht, dat koper er kennelijk 2023 uit gaat in mijn woning/straat. Vorig jaar heb ik nog contact gehad over de upgrade van de wijkkast. Vandaar dat het verrast.
Je huidige provider is ook degene die dat met je moet communiceren als je nu op DSL zit.
Zit je nu bij Ziggo dan kon je dit natuurlijk niet weten.
En die upgrade van de centrale is niet alleen voor VVDSL (VDSL2) maar ook voor VDSL Longreach om adressen die ver weg liggen beter te kunnen bedienen.
Toen je vorig jaar contact had met een provider had deze het kunnen weten maar ik heb al wel door de klantenservice van een provider geen handig tooltje heeft om te checken of een adres wel of niet aangekondigd voor Koper Uit. Zouden ze wel kunnen bouwen maar doen ze blijkbaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Barre73 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Je huidige provider is ook degene die dat met je moet communiceren als je nu op DSL zit.
Zit je nu bij Ziggo dan kon je dit natuurlijk niet weten.
En die upgrade van de centrale is niet alleen voor VVDSL (VDSL2) maar ook voor VDSL Longreach om adressen die ver weg liggen beter te kunnen bedienen.
Toen je vorig jaar contact had met een provider had deze het kunnen weten maar ik heb al wel door de klantenservice van een provider geen handig tooltje heeft om te checken of een adres wel of niet aangekondigd voor Koper Uit. Zouden ze wel kunnen bouwen maar doen ze blijkbaar niet...
Eigenlijk heb ik het gewoon via fourstack gepeild, van zowel providers als KPN infra wisten aan de lijn helemaal niets van de omzet naar VSDL2+ af, terwijl dit duidelijk op fourstack stond en staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Brent schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:35:
[...]

Eigenlijk heb ik het gewoon via fourstack gepeild, van zowel providers als KPN infra wisten aan de lijn helemaal niets van de omzet naar VSDL2+ af, terwijl dit duidelijk op fourstack stond en staat.
de fourstack die in de lucht nog was toen je keek was al deels niet meer actueel op dat moment omdat die hele tool er uit kwa vrije toegang. providers gebruiken nu een andere tool hiervoor zo ik weet :)

Maar je hebt nu je antwoord iniedergeval, dat er alleen nog order aangevraagd kunnen worden op glasvezel :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Hier ook nergens meer adsl te bestellen. Alleen nog kabel en glasvezel, zit bij budget maar heb nog niks van ze gehoord maar budget is niet zo best in communicatie.

Maar kan ik er dus van uitgaan dat ik dus ook val onder de adressen waar in februari 2023 vdsl uitgaat?

Budget heeft nog een paar maanden om te reageren. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
@Dancis Het heeft ook geen zin om je nu al te informeren. Het duurt nog een jaar en vanwege de kosten zullen ze je echt niet voor december overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dancis schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 02:17:
Hier ook nergens meer adsl te bestellen. Alleen nog kabel en glasvezel, zit bij budget maar heb nog niks van ze gehoord maar budget is niet zo best in communicatie.

Maar kan ik er dus van uitgaan dat ik dus ook val onder de adressen waar in februari 2023 vdsl uitgaat?

Budget heeft nog een paar maanden om te reageren. :O
Niet helemaal. Er zijn ook adressen die op 1 januari zijn dichtgezet voor nieuwe aanvragen maar later in 2023 volledig uitgezet worden. Als je Budget belt kunnen ze het zien maar dat kan nog wel eens flink doorzetten en doorvragen worden.

Maar in 2022 kan je echt wel een migratie verwachten naar glas. Hoe Budget dat gaat doen qua maandelijkse kosten weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:54:
@Dancis Het heeft ook geen zin om je nu al te informeren. Het duurt nog een jaar en vanwege de kosten zullen ze je echt niet voor december overzetten.
Dat laatste hoop ik niet. Voor een migratie naar glas is in principe een monteur nodig. Als je als provider gaat wachten tot het laatste moment zie ik wel een probleem ontstaan... Het zijn niet een paar adressen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Dat laatste hoop ik niet. Voor een migratie naar glas is in principe een monteur nodig. Als je als provider gaat wachten tot het laatste moment zie ik wel een probleem ontstaan... Het zijn niet een paar adressen:-)
Dat is gewoon een project en wordt ingepland door Budget/KPN. Daarbij hoeven ze niet iedereen om te zetten maar alleen die paar honderd klanten in dat gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:29:
[...]

Dat is gewoon een project en wordt ingepland door Budget/KPN. Daarbij hoeven ze niet iedereen om te zetten maar alleen die paar honderd klanten in dat gebied.
Volgens mij hebben we hier een verwarring. Koper gaat niet per gebied uit maar per adres (ruim 2 miljoen adressen). Maar dan wel door heel Nederland. Budget kent relatief veel xDSL klanten door de goedkope prijs. Dan zijn er wel wat meer dan een paar honderd door heel Nederland om te migreren. Dus waar haal je die monteurs vandaan als je dat tot het laatste moment uitstelt? Er zijn al tijden te weinig huismonteurs bij alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik wacht het gewoon af. Zat toch nog een jaar vast aan budget vast(geregeld door bewind) zelf had ik nooit 2 jaar afgesloten voor internet.

Maar goed ik zie wel wat er gaat gebeuren, maar er zit dus waarschijnlijk schot in de migratie naar glas. Vdsl is goed maar glas is beter :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Volgens mij hebben we hier een verwarring. Koper gaat niet per gebied uit maar per adres (ruim 2 miljoen adressen). Maar dan wel door heel Nederland. Budget kent relatief veel xDSL klanten door de goedkope prijs. Dan zijn er wel wat meer dan een paar honderd door heel Nederland om te migreren. Dus waar haal je die monteurs vandaan als je dat tot het laatste moment uitstelt? Er zijn al tijden te weinig huismonteurs bij alle providers.
Die 2 miljoen adressen gaan niet tegelijk uit maar de komende 5 jaar en niet al die adressen hebben dsl. Dat zal niet enorm veel zijn aangezien er in die gebieden al jaren glasvezel ligt. Dus dat zal wel los lopen met hoeveel mensen er per maand over moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Die 2 miljoen adressen gaan niet tegelijk uit maar de komende 5 jaar en niet al die adressen hebben dsl. Dat zal niet enorm veel zijn aangezien er in die gebieden al jaren glasvezel ligt. Dus dat zal wel los lopen met hoeveel mensen er per maand over moeten.
Euh.. nee. Die ruim 2 miljoen adressen gaan echt tegelijk uit op 22 februari 2023.
En daarna elk eerste van het kwartaal weer enkele tienduizenden.

https://www.kpn-wholesale...iensten-gefaseerd-uit.htm

Het zal je trouwens verbazen hoeveel koperlijnen daar nog actief zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 12-02-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Barre73 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:01:
[...]
Euh.. nee. Die ruim 2 miljoen adressen gaan echt tegelijk uit op 22 februari 2023.

Dat zal voor mij dus nog wel even duren (helaas), voor zover ik weet, ligt er hier nergens in de buurt glas in de grond.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
jopoh schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:07:
[...]

de fourstack die in de lucht nog was toen je keek was al deels niet meer actueel op dat moment omdat die hele tool er uit kwa vrije toegang. providers gebruiken nu een andere tool hiervoor zo ik weet :)
Fourstack was dus juist meer up to date, want toen de verandering die daar aangekondigd stond geeffectueerd was, wist KPN infra er opeens wel vanaf en kon eea bevestigen.
Maar je hebt nu je antwoord iniedergeval, dat er alleen nog order aangevraagd kunnen worden op glasvezel :D
Heel fijn vind ik het niet om minder keuze te hebben, zeker niet omdat die voor dezelfde bandbreedte bijna het dubbele kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:00

jurroen

Security en privacy geek

Barre73 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Vervelend. Mijn primaire verbinding is FttH, maar heb ook een fallback via xDSL. Maar ff gaan kijken naar een andere fallback dan :9

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32
In een bepaald postcodegebied lijkt de postcodecheck te zijn aangepast om alleen nog snelheden uit de MDF te tonen. Betekent dit dat de SDF vol is, of heeft dat een andere reden? Er is geen xPON/FttH via KPN beschikbaar, dus het heeft niets te maken met het afstoten van het kopernetwerk.

[ Voor 23% gewijzigd door timmie1 op 13-09-2022 13:40 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
timmie1 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:39:
In een bepaald postcodegebied lijkt de postcodecheck te zijn aangepast om alleen nog snelheden uit de MDF te tonen. Betekent dit dat de SDF vol is, of heeft dat een andere reden? Er is geen xPON/FttH via KPN beschikbaar, dus het heeft niets te maken met het afstoten van het kopernetwerk.
Ja, dat betekent vrijwel altijd dat er geen beschikbare poorten zijn op de SDF (in de kast dus). Meestal wordt dat ook opgelost met het bijplaatsen van een kaart in de Dslam van de kast. Kan wel een aantal weken duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:53
Waar checken jullie dit tegenwoordig? De link naar Fourstack werkt niet meer...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jopoh
schraal schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:39:
Waar checken jullie dit tegenwoordig? De link naar Fourstack werkt niet meer...
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

deze werkt gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
Ja inderdaad, thanks. Misschien kan iemand dat rode blok van de quickreply aanpassen, want de link die daar staat werkt niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
schraal schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:38:
[...]

Ja inderdaad, thanks. Misschien kan iemand dat rode blok van de quickreply aanpassen, want de link die daar staat werkt niet.
Dat kan ik zeker, bij deze.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Dank, ik wist niet dat er weer een werkende site in de lucht was. Veel gebruik van gemaakt voorheen om snel te kunnen zien welke aansluitpunten er aanwezig zijn op een bepaalde postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extricate.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Weet iemand of ergens de interactieve kaart van https://www.breedbandatlas.nl/ nog beschikbaar is? Op de website zelf kan ik hem namelijk niet vinden :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Extricate. schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:20:
Weet iemand of ergens de interactieve kaart van https://www.breedbandatlas.nl/ nog beschikbaar is? Op de website zelf kan ik hem namelijk niet vinden :?
In het menu op die website staat de optie "glaskaart"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extricate.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Barre73 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:39:
[...]

In het menu op die website staat de optie "glaskaart"...
Dit is niet te kaart waarop ik doel, deze geeft namelijk alleen wat algemene informatie per gemeente weer. De kaart waar ik naar op zoek ben is de kaart die per woning aangeeft welke verbindingen er liggen, zoals in de afbeelding hieronder te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://www.breedbandatlas.nl/wp-content/uploads/2021/07/Home_2V2DL-scaled.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Extricate. schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:30:
[...]

Dit is niet te kaart waarop ik doel, deze geeft namelijk alleen wat algemene informatie per gemeente weer. De kaart waar ik naar op zoek ben is de kaart die per woning aangeeft welke verbindingen er liggen, zoals in de afbeelding hieronder te zien is.

[Afbeelding]
Ah zo.. Nee, nu ik verder kijk op die website (zowel via laptop als mobiel) concludeer ik voorzichtig dat ze het die kaart hebben dichtgezet en nu alleen nog de data verkopen... Ik kan daar alleen niks van terug vinden als nieuwsbericht of zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
Helaas is de foutstack tool al weer enige tijd onbruikbaar, ik krijg in ieder geval de melding SSL_read: sslv3 alert certificate expired

Echt balen, want het geeft gewoon helder weer wat je met welke techniek op een adres kan krijgen.

de VDSL jager van Robin Flikkema (https://vvdsl.robinflikkema.nl/index.php) is helaas ook al sinds 2020 niet meer bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 23:29
moppentappers schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:01:
Helaas is de foutstack tool al weer enige tijd onbruikbaar, ik krijg in ieder geval de melding SSL_read: sslv3 alert certificate expired

Echt balen, want het geeft gewoon helder weer wat je met welke techniek op een adres kan krijgen.

de VDSL jager van Robin Flikkema (https://vvdsl.robinflikkema.nl/index.php) is helaas ook al sinds 2020 niet meer bijgewerkt.
Deze doet het hier nog: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ Staat ook gewoon in de topicwarning ;)

Excuus, de site laadt maar je ziet bij 'Actuele Beschikbaarheid' idd die foutmelding wanneer je een adres invult.

[ Voor 12% gewijzigd door Tom Paris op 26-10-2022 13:09 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2K9qxfoO7MdC99bKoM1R07ZtiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/97hbB5bIRVwymcVVokrGjvNX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik zie zojuist dat ie weer werkend is, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
moppentappers schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Doet KPN nog updates dan aan hun DSL netwerk? Hier is die jaren vooruit geschoven totdat de glasvezel plannen uit de kast zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Doet KPN nog updates dan aan hun DSL netwerk? Hier is die jaren vooruit geschoven totdat de glasvezel plannen uit de kast zijn gehaald.
Nee, dat doen ze niet.
Maar deze checker gaat ook over FttH. En daarbij is het soms toch handig te zien wat er technisch haalbaar is op je adres qua DSL snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
jongetje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Hier is de wijkkast eind 2021 nog geupdate (je krijgt hier nu 100mbit ...), terwijl we in afschakelgebied zitten (... je kunt geen nieuwe abbo's afsluiten.) Bij de mensen aan de lijn van KPN infra wisten ze hier vooraf helemaal niets van en lachten ze erom (terwijl het wel te vinden was via fourstack, en de upgrade ook op moment dat was aangegeven is uitgevoerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

moppentappers schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Klopt, ik heb het gemeld. :)
Fourstack wordt vziw niet door KPN beheerd.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 02-11-2022 16:28 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
AW_Bos schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:27:
[...]

Klopt, ik heb het gemeld. :)
Fourstack wordt vziw niet door KPN beheerd.
Held! Ik was een beetje bang om slapende honden wakker te maken, met het vermoeden dat die tool epr ongelijk weer beschikbaar is gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Helaas hier nog steeds geen uitzicht op glasvezel van KPN (wel van T-Mobile, maar daar heb ik weinig vertrouwen in na hun routering gezeik via Deutsche Telekom), dus volgende week komt er een kpn monteur om een extra aderpaar aan te sluiten.

Zojuist m'n vigor 165 vervangen door een vigor 2862B en draait perfect. (PPPoE gaat via een mikrotik, dus overzetten was echt zo gedaan dankzij de full-bridge modus).

Echter blijf ik die modem-codes altijd verschrikkelijk verwarrend vinden. Ik kan nergens vinden welke nou echt goed zouden werken icm met een provider of wat de verschillen zijn.
Weet iemand van jullie waar ik kan vinden welke modem-code het beste zou werken? (Snelheid is prima hoor, 97 mbps op een 100mbps abbo, maar wil wel echt zoveel mogelijk eruit knijpen nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
g1n0 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:11:
Helaas hier nog steeds geen uitzicht op glasvezel van KPN (wel van T-Mobile, maar daar heb ik weinig vertrouwen in na hun routering gezeik via Deutsche Telekom), dus volgende week komt er een kpn monteur om een extra aderpaar aan te sluiten.
Dit heeft één week gespeeld in 2019. Niet ideaal, maar dat is xDSL ook niet tov glasvezel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19

Zojuist m'n vigor 165 vervangen door een vigor 2862B en draait perfect. (PPPoE gaat via een mikrotik, dus overzetten was echt zo gedaan dankzij de full-bridge modus).

Echter blijf ik die modem-codes altijd verschrikkelijk verwarrend vinden. Ik kan nergens vinden welke nou echt goed zouden werken icm met een provider of wat de verschillen zijn.
Weet iemand van jullie waar ik kan vinden welke modem-code het beste zou werken? (Snelheid is prima hoor, 97 mbps op een 100mbps abbo, maar wil wel echt zoveel mogelijk eruit knijpen nu).
Op de 2862B pak ik altijd de MDM1, maar bij stabiliteitsissues moet je geloof ik de MDM3 proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Vroeger stond dat altijd in de PDF op de FTP Server van DrayTek : https://fw.draytek.com.tw/Vigor2862/Firmware/v3.9.9/

Maar nu is daar niet veel meer te zien dan op https://www.draytek.com/products/vigor2862 helaas... -O-

Stuur anders hun Support afdeling effe een e-mail en dan komt het wel goed! ;)
Freee!! schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:02:
offtopic:
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Die blunder zal ze nog jaren achtervolgen, duur geintje voor ze, hoop dat ze ervan geleerd hebben (maar ik neem voorlopig ook nog geen T-mobile, precies hierom).
+1 Trouwens d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 03-12-2022 19:13 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ANdrode schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:07:
[...]
Dit heeft één week gespeeld in 2019.
offtopic:
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Die blunder zal ze nog jaren achtervolgen, duur geintje voor ze, hoop dat ze ervan geleerd hebben (maar ik neem voorlopig ook nog geen T-mobile, precies hierom).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Helaas hier nog steeds geen uitzicht op glasvezel van KPN (wel van T-Mobile, maar daar heb ik weinig vertrouwen in na hun routering gezeik via Deutsche Telekom)
Tja, dat ze het binnen een week hebben teruggedraaid en niet meer hebben gedaan zegt toch ook genoeg. Ik heb een prima verbinding van tmobile.

Daarnaast kun je (in mijn geval) ook bijv. Freedom krijgen via het glasvezel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 13:16
jongetje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:19:
[...]

Tja, dat ze het binnen een week hebben teruggedraaid en niet meer hebben gedaan zegt toch ook genoeg. Ik heb een prima verbinding van tmobile.

Daarnaast kun je (in mijn geval) ook bijv. Freedom krijgen via het glasvezel.
Bovendien maakt het Nederlandse T-Mobile geen onderdeel meer uit van Deutsche Telekom AG, omdat Deutsche Telekom (en Tele2) alle aandelen heeft verkocht aan Warburg Pincus en Apax (link). Dus de kans dat de routeringen weer via DTAG gaan lopen om kosten te besparen is klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

rclahsen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:21:
[...]
Bovendien maakt het Nederlandse T-Mobile geen onderdeel meer uit van Deutsche Telekom AG, omdat Deutsche Telekom (en Tele2) alle aandelen heeft verkocht aan Warburg Pincus en Apax (link). Dus de kans dat de routeringen weer via DTAG gaan lopen om kosten te besparen is klein.
Maar dat weet de gemiddelde consument niet (wist ik ook niet totdat ik bovenstaande las), alleen de naam en de blunder blijven in het geheugen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 11:08
Heb sinds vorige week een zeer vreemd probleem. Heb nog ouderwets kpn adsl, maar dat is bijzaak in dit probleem denk ik.

Mijn ip adres wordt sinds vorige week dus aangezien als "belgisch" wat betekend dat dingen als npo live tv niet meer werken.

Gebeld met kpn, doorverbonden met technische mensen en als dooddoener hebben zen een modem opgestuurd. Heb nog steeds hetzelfde ip adres dus nog steeds "Belgisch". Heb weer teruggebeld, het ticket staat nog open en zou worden teruggebeld, daar is het wachten op.

Zou ik zelf iets kunnen ondernemen? Denk dat het in een whois database ergens misgaat? Snap het zelf ook totaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Heel veel diensten gebruiken maxmind. Je kunt proberen om via die manier een correctie aan te vragen:
https://www.maxmind.com/en/geoip-data-correction-request

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
g1n0 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:46:
Heel veel diensten gebruiken maxmind. Je kunt proberen om via die manier een correctie aan te vragen:
https://www.maxmind.com/en/geoip-data-correction-request
Bedankt, aanvraag gedaan, bij hun sta ik ook te boek als Belgisch sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Achiel007 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:37:
Zou ik zelf iets kunnen ondernemen?
Probeer eens iets van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

te e-mailen of zo :)
Denk dat het in een whois database ergens misgaat?
Geo-IP Details die IMHO dus de NOC afdeling van KPN moet fixen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
nero355 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Probeer eens iets van

***members only***

te e-mailen of zo :)

[...]

Geo-IP Details die IMHO dus de NOC afdeling van KPN moet fixen! ;)
Nee hoor. Er zijn teveel GEO IP diensten om dat als provider te fixen. Dus is er maar eentje die telt en dat is RIPE. Als het daar goed staat heeft de provider voldoende gedaan. Het zijn de (commerciele) Geolocation diensten zelf die vanuit daar de zaken actueel moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Of een "Ja hoor." want :
Er zijn teveel GEO IP diensten om dat als provider te fixen. Dus is er maar eentje die telt en dat is RIPE. Als het daar goed staat heeft de provider voldoende gedaan. Het zijn de (commerciele) Geolocation diensten zelf die vanuit daar de zaken actueel moeten houden.
Zowel jij als ik weten niet wat de huidige situatie is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
Bij RIPE sta ik goed in de database, bij maxmind is er een database aanpassing goedgekeurd. Echter langs de andere kant ook aan de slag geweest, als het goed is krijg ik bij KPN een interne verhuizing binnen een week en dus een ander ip adres. Dan zou het ook opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
nero355 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:44:
[...]

Of een "Ja hoor." want :

[...]

Zowel jij als ik weten niet wat de huidige situatie is :)
Alhoewel ik dit bij KPN zelden hoor, komt dit probleem vaak langs als een provider een blok gebruikte IP4 adressen opkoopt.
En altijd is het zo dat dit bij RIPE wel goed is geregistreerd maar bij een commerciële partij verderop in de keten nog niet. Daarom zeg ik dat de provider geen blaam treft en het dus ook niet kan of moet fixen, zoals jij van mening was.

En zoals we hier nu zien is dat ook hier weer het geval.
KPN NOC kan alleen bij RIPE aankloppen als het daar fout zou staan. Maar door opgedane ervaringen had ik alvast geconcludeerd dat dat wel goed zou zijn. En dat klopte dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
Het vreemde is dat ik denk ik dit ip adres toch al jaren heb, echter weet ik dat niet zeker. Het is dus ergens anders mis gegaan denk ik. Niet de schuld van KPN inderdaad, maar wel makkelijk op te lossen door mij een ander IP te geven, al is dat niet hun policy. Wat anderen al zeiden en jij ook RIPE heeft zijn zaakjes goed voor elkaar maar het is ondoenlijk alle andere services te gaan zoeken en contacteren waar het niet klopt. Zodoende voor de ander IP adres oplossing gekozen, de makkelijkste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 15:41
Vrij recent verhuisd van de ene koopwoning naar de andere. Van glasvezel naar vdsl. Dat is best een dingetje qua internet.

Ik had nog een 2860 van draytek, gekoppeld en vectoring actief en Showtime. Maar toch niet de 200mbps. Sterker geen output op de lan zijde.

Ik heb nu een zyxel sbg3500n ik zie de lijn opkomen, maar niet sneller dan 112mbit.
Vdsl profile aangepast naar bridge, door naar vlan 1.

De modems in de draytek gaven aan profile 17a.

Vdsl is toch net even te lang terug voor mij. Iemand advies hoe wel die pairbonding voor elkaar krijg en wel vlot internet krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13
Welke provider heb je? Er staat me iets van bij dat pairbonding alleen door KPN geleverd kan worden. Werkt het met de modem van de provider wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
tijgetje57 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:37:
Vrij recent verhuisd van de ene koopwoning naar de andere. Van glasvezel naar vdsl. Dat is best een dingetje qua internet.

Ik had nog een 2860 van draytek, gekoppeld en vectoring actief en Showtime. Maar toch niet de 200mbps. Sterker geen output op de lan zijde.

Ik heb nu een zyxel sbg3500n ik zie de lijn opkomen, maar niet sneller dan 112mbit.

Vdsl is toch net even te lang terug voor mij. Iemand advies hoe wel die pairbonding voor elkaar krijg en wel vlot internet krijg?
2860 zou geen bonding kunnen daarvoor is 2862b gekomen

en zyxel is vrij oud als ik zie maar alleen N netwerk heeft kan zijn dat die daardoor niet beide vvdsl lijnen juist opstart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris

Je moet een modem hebben dat profile 35b ondersteunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010

nelizmastr

Goed wies kapot

Pairbonding is inderdaad iets wat expliciet ondersteund moet zijn, dat kan de gemiddelde vdsl modem niet.

Zyxel retourneren en op jacht :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Is dit een zyxel die dat wel kan?
https://www.routershop.nl...sl-bridge-modem/pid=68168

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Heb je geen modem van je provider gekregen? Dat kost je niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
jongetje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Heb je geen modem van je provider gekregen? Dat kost je niets...
die kan niet in bridge en is zo lek als een mandje. Betreft een ZTE modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
deze kan zeker werken op bonding lijn, alleen standaard firmware was dacht ik soms instabiel op kpn wba

aangezien kpn zelf voor zakelijke markt er 1 levert met aangepaste firmware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
tijgetje57 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

die kan niet in bridge en is zo lek als een mandje. Betreft een ZTE modem...
Je bedoelt de V10 van KPN? Die is niet lek, maar kan inderdaad niet in bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
Focus niet teveel op pairbonding, KPN gaat dat alleen in bijzondere situaties leveren. Je moet een modem hebben dat profile 35b ondersteunt. Maar überhaupt, welke snelheid geeft KPN aan dat mogelijk is op je adres? Niet overal is dat 200 Mbps...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Tom Paris schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

Focus niet teveel op pairbonding, KPN gaat dat alleen in bijzondere situaties leveren. Je moet een modem hebben dat profile 35b ondersteunt. Maar überhaupt, welke snelheid geeft KPN aan dat mogelijk is op je adres? Niet overal is dat 200 Mbps...
KPN levert pairbonding in elke situatie waarin alleen DSL leverbaar is en dit voor gevraagde abonnement niet haalbaar is met 1 aderpaar. Dus zo bijzonder hoeft dat niet te zijn.
Als er met paribonding 150Mbit mogelijk is en met 1 aderpaar dus 75, en jij vraagt een 100 of 200 Mbit abonnement aan, dan krijg je pairbonding (mits beschikbaar uiteraard). Zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Vrij oppeld en vectoring actief en Showtime. Maar toch niet de 200mbps. Sterker geen output op de lan zijde.

bij de zyxel moet je een vinkje zetten bij bonded line (is alweer een tijdje geleden voor mij)

• tijgetje57
Barre73 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Je bedoelt de V10 van KPN? Die is niet lek, maar kan inderdaad niet in bridge.
Het is het ZTE modem en is dus wel lek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
tijgetje57 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Voordat we een welles-nietes krijgen. Heb je een bron waarin staat dat het modem van KPN lek is? Anders hebben heel veel mensen op dit moment een veiligheidsissue (en kan ik me niet voorstellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
jongetje schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Voordat we een welles-nietes krijgen. Heb je een bron waarin staat dat het modem van KPN lek is? Anders hebben heel veel mensen op dit moment een veiligheidsissue (en kan ik me niet voorstellen).
Tuurlijk niet. Het is Chinees dus het is lek :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:41

Kek

3flix

jopoh schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

deze kan zeker werken op bonding lijn, alleen standaard firmware was dacht ik soms instabiel op kpn wba

aangezien kpn zelf voor zakelijke markt er 1 levert met aangepaste firmware
is die firmware ook ergens te vinden? heb zelf deze modem al enige tijd en af en toe klappert het wat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
tijgetje57 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

BS.. alles wat er aan software in zit is van KPN zelf. Enige reden dat KPN overstapte op Arcadyan (de V10a) was de boycot van ZTE die door Amerika werd afgedwongen.
KPN heeft behoorlijk serieuze security-eisen. Denk je nou echt dat zij zoveel ZTE routers/modems neerzetten als ze lek zouden zijn?

Draytek en Zyxel zijn Taiwanese bedrijven. Is vast een stuk beter beveiligd :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 24-08-2023 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010

nelizmastr

Goed wies kapot

Barre73 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:48:
[...]

Draytek en Zyxel zijn Taiwanese bedrijven. Is vast een stuk beter beveiligd :-)
Arcadyan ook.

Ben nu zoooo bang dat mijn Huawei GPON ONT mij spioneert. Alufolie is niet aan te slepen :O 8)7

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Het zte modem is gewoon lek, er is weinig over te vinden. Tijdens WarCon waren ze er gewoon in op afstand, niemand voelde er iets voor om ZTE te informeren....

FCC heeft ZTE en Huawei al op de ban lijst geplaatst. RCE exploit gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze Zyxel ondersteund alleen bonding met profile 17a (vdsl). Waneer er gebruik gemaakt wordt van profile 35b (supervectoring/vplus) dan alleen een enkele lijn.
tijgetje57 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:49:
Het zte modem is gewoon lek, er is weinig over te vinden. ...
Dat een ZTE kastje lek is zou mij niet verbazen. Echter gebruikt KPN van een compleet andere firmware, waardoor de CVE's voor het ZTE modem niet zomaar van toepassing zijn op de experiabox. Zonder bron dat de Experiabox vatbaar is voor dezelfde vulnabilities kan je niet zomaar zeggen dat hij lek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gecondoleerd ;(
Als je een Bridged Modem wilt en echt een Bonded VDSL2 35b lijn hebt dan kan je deze modellen overwegen :
- https://www.draytek.com/products/vigor165
- https://www.draytek.com/products/vigor166
- https://www.draytek.com/products/vigor167

Voor nog meer keuze zie : https://www.draytek.com/products/dsl-routers/

*nero355 vertrouwt alleen DrayTek spul voor xDSL gebruik dus vandaar bovenstaande linkjes! :Y) O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:14:
[...]

Gecondoleerd ;(

[...]

Als je een Bridged Modem wilt en echt een Bonded VDSL2 35b lijn hebt dan kan je deze modellen overwegen :
- https://www.draytek.com/products/vigor165
- https://www.draytek.com/products/vigor166
- https://www.draytek.com/products/vigor167

Voor nog meer keuze zie : https://www.draytek.com/products/dsl-routers/

*nero355 vertrouwt alleen DrayTek spul voor xDSL gebruik dus vandaar bovenstaande linkjes! :Y) O+
De 165 heeft toch geen bonding? Anderen ken ik zo uit mn hoofd niet, maar ik weet wel dat ik de 165 met de 2862B heb vervangen puur om een pairbonding met bridgemodus voor elkaar te krijgen

OT: ik verhuis over een paar maanden naar een huis met glasvezel dus heb nog een 165 en 2862B in de aanbieding 😉

[ Voor 7% gewijzigd door g1n0 op 29-08-2023 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

g1n0 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:45:
De 165 heeft toch geen bonding? Anderen ken ik zo uit mn hoofd niet, maar ik weet wel dat ik de 165 met de 2862B heb vervangen puur om een pairbonding met bridgemodus voor elkaar te krijgen.
Dat is raar, want er wordt wel 35b genoemd en dat is meteen ook Pair Bonding voor zover ik weet :?

/EDIT : NEE dus! :$ O-)

@tijgetje57 claimt ook een hogere snelheid dan degene die 17a kan bieden te moeten krijgen dus ik denk dat je dan zo'n model nodig hebt ?!
OT: ik verhuis over een paar maanden naar een huis met glasvezel dus heb nog een 165 en 2862B in de aanbieding ;)
Gefeliciteerd! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 31-08-2023 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:10:
[...]

Dat is raar, want er wordt wel 35b genoemd en dat is meteen ook Pair Bonding voor zover ik weet :?
[...]
Volgens mij is 35b supervectoring op 1 paar, en gaat bonding (bij kpn in ieder geval) over 2x 17a. KPN zet volgens mij ook nergens 35b in op het moment.
Maar aan heel deze reactie kunnen absoluut geen rechten worden ontleend :)
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste