|
[Voor 100% gewijzigd door Xandrios op 20-10-2007 17:31]
|
[Voor 100% gewijzigd door Xandrios op 20-10-2007 17:31]
Ik weet dat de eerste 7 werkdagen niets ondernomen wordt door de nieuwe ISP.
[...]
Ah, dan neem ik aan dat als je het zo meldt ze niet een sloop opdracht op de lijn plaatsen nee.
[...]
Dwarsliggen kan niet, de nieuwe ISP is leidend in een overstap. De latende kan alleen maar toekijken en krijgt berichtgevingen via de telco. Eigenlijk is dwarsliggen alleen mogelijk door snel een sloop opdracht op de lijn te zetten voordat de nieuwe ISP de overstap in kan plannen.
Houdt er rekening mee dat nieuwe ISP's vaak 7 dagen of 7 werkdagen een aanvraag laten liggen. Wel bevestigen netjes, maar nog niets mee doen omdat je nog moet kunnen annuleren. Meestal wordt eerst de aanvraag bevestigd en daarna pas bevestigd met de definitief ingeplande migratie datum (na die bedenk tijd dus pas ingepland vaak).
[Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 19-10-2007 21:46]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik zit praktisch tegen de centrale aan (nog geen 100m denk ik).Epitome schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:32:
[...]
Hoever zit jij van de telefooncentrale?![]()
Zou je een andere abonnee adviseren om te upgraden na de ellende met TweakDSL die je hebt meegemaakt of maakt die snelle verbinding die je nu hebt alles goed?![]()
Heb je van een aanbieding gebruik kunnen maken of betaal je nu het volle pond?
Think of me long enough to make a memory
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
CMJJKFE
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
En als je contract van je nieuwe verbinding voorbij is ga je weer shoppen?Zondagskindje schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:47:
Ik stap niet over omdat TweakDSL geen goede ISP zou zijn of dat mijn verbinding niet goed is.
De reden dat ik na bijna 5 jaar wegga is dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee wil zijn.
TweakDSL kan of wil geen (goed) aanbod doen om mij te behouden.
Dus ik ga nu €30,= besparen op mijn verbinding.
Als ik goedkoper kan, zal ik het zeker niet laten.Dazsur schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:57:
[...]
En als je contract van je nieuwe verbinding voorbij is ga je weer shoppen?
Dit systeem heb ik mijn zus aangeraden!
Overstappen en wisselen tussen ADSL en Kabel.
Anoniem: 59887
Je zou eens op tweakdsl.nl moeten inloggen en kijken of je een upgrade kan doen; vaak is dit mogelijk na het eerste jaar, waardoor je ook minder gaat betalen tegen een (evt) hogere snelheid.Anoniem: 59887 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:22:
Ik heb deze topics al in geen tijden bezocht en nou last ik net dat rijtje met abonnementen.
Ik heb een UltraDSL verbinding 8down 1up en betaal nog altijd € 69.95 per maand.
Ik zie mijn type abonnement er niet bij staan wel eentje die qua snelheid overeen komt maar veel minder kost?
http://specs.tweak.to/5253
Dat kan prima. Is redelijk gelijk met wat alle ISP's zo'n beetje doen.Anoniem: 59887 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:22:
Ik heb deze topics al in geen tijden bezocht en nou last ik net dat rijtje met abonnementen.
Ik heb een UltraDSL verbinding 8down 1up en betaal nog altijd € 69.95 per maand.
Ik zie mijn type abonnement er niet bij staan wel eentje die qua snelheid overeen komt maar veel minder kost?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Aha, je gaat dus ook TweakDSL verlaten....Zondagskindje schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:47:
Ik stap niet over omdat TweakDSL geen goede ISP zou zijn of dat mijn verbinding niet goed is.
De reden dat ik na bijna 5 jaar wegga is dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee wil zijn.
TweakDSL kan of wil geen (goed) aanbod doen om mij te behouden.
Dus ik ga nu €30,= besparen op mijn verbinding.
Ik ga TweakDSL inderdaad verlaten...HoppyF schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:52:
[...]
Aha, je gaat dus ook TweakDSL verlaten....
Zo gaan de trouwe klantjes wel weg. Dat is wel de schuld van TweakDSL zelf want ze doen bestaande klanten geen aanbod. Je moet na een actie altijd de volle prijs blijven betalen ook al heb je al jaren een abonnement.
Ik denk dat Telfort (KPN) ook wel een leuke aanbieding heeft, dit ontloopt elkaar niet met Alice.
Het belangrijkste verschil is de contractduur.
Snelheid, gratis vaste nummer bellen is vrijwel gelijk.
Ik heb TweakDSL netjes opgezegd en van hun ook een brief ontvangen.
Ik heb in mijn opzegbrief duidelijk vermeld dat ik mijn ADSL wil voortzetten bij een nieuwe ISP. Verder niets. Hiermee zijn ze blijkbaar akkoord gegaan want per 1 okt. is het keurig gestopt.
Ik had eind augustus opgezegd, dus ietsje meer dan 1 maand van te voren, en wel ingaand op de eerste van de maand. Ik meen dat dit ook in hun voorwaarden staat.
Ik heb doordat Alice wat traag was wel even bijna twee weken zonder internet gezeten maar dat is het risico, als ik op safe had willen spelen had ik er nog een maandje bij moeten doen.
In mijn geval geen ramp want ik heb in de tussentijd even van draadloos gebruik gemaakt. (buurman).
/dev/null
Dat is precies wat ik ook ga doen.I_stealth_I schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:26:
ook ik ga TweakDSL na bijna 4 jaar verlaten. Ik ben zeer tevreden over TweakDSL, maar om prijstechnische redenen ga ik switchen. Men wilde me geen nieuw contract aanbieden volgende duivelse actie en ik vind het onzin om maandelijks 9 euro te betalen voor een kale lijn en voor gesprekskosten naar een vaste lijn.
Ik betaal bij Tweak voor 10Mbit+kaalkoper in totaal bijna 45 euro. Ik kan voor het prijsverschil bij de concurrentie wel afstand doen van een vast-IP en newsserver.
Ik ga Telfort 20Mb proberen voor 19,95 op een kale lijn. Aangezien het een Tiscali verbinding is onder de vlag van KPN zal het wel in orde zijn.En anders gaan we wel weer terug.
Nog een trouwe klant die TweakDSL gaat verlaten, er gaan er dus (veel) meer mag ik aannemen.I_stealth_I schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:26:
ook ik ga TweakDSL na bijna 4 jaar verlaten. Ik ben zeer tevreden over TweakDSL, maar om prijstechnische redenen ga ik switchen. Men wilde me geen nieuw contract aanbieden volgende duivelse actie en ik vind het onzin om maandelijks 9 euro te betalen voor een kale lijn en voor gesprekskosten naar een vaste lijn.
Ik betaal bij Tweak voor 10Mbit+kaalkoper in totaal bijna 45 euro. Ik kan voor het prijsverschil bij de concurrentie wel afstand doen van een vast-IP en newsserver.
Ik ga Telfort 20Mb proberen voor 19,95 op een kale lijn. Aangezien het een Tiscali verbinding is onder de vlag van KPN zal het wel in orde zijn.En anders gaan we wel weer terug.
Dat hangt af van de strategie die de internetproviders voeren. Zij proberen nieuwe klanten lid te laten worden, doormiddel van lage prijzen (marktpenetratie) op deze klanten wordt vaak verlies geleden of zijn zeer kleine marges van toepassing.HoppyF schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:06:
[...]
Nog een trouwe klant die TweakDSL gaat verlaten, er gaan er dus (veel) meer mag ik aannemen.
Niet ieder zal hier zijn vertrek verhaal immers posten.
Het is wel een feit dat mensen alleen om de prijs gaan vertrekken, dat heb ik immers ook gedaan. Het prijsverschil is gewoon TE groot. Een paar Euro is te overzien want je krijgt daar ook extra support voor of andere diensten. Als het verschil echter te groot wordt is dat niet meer te rechtvaardigen.
Wat ik vooral niet begrijp van TweakDSL (maar ook andere ISP's) is het feit dat men trouwe klanten geen goed aanbod doet. Acties zijn bedoeld om nieuwe klanten te werven maar bestaande klanten worden vaak vergeten. Bij GSM telefonie zie je dat ook, daar is men er echter wel van bewust dat ze klanten moeten behouden en doet men vaak een interessant aanbod om het contract te verlengen.
Dat zou in de ADSL wereld ook moeten gebeuren, zo niet zullen mensen veel gaan overstappen en de overlast hiervan voor lief nemen. Kortlopende contracten dragen mee aan dit gedrag.
Contracten met een automatische verlenging van maar liefst 1 jaar zijn ook niet meer van deze tijd.
CMJJKFE
Voor de winstmarge (of het gebrek daaraan) maakt het niet uit of iemand veel of weinig betaalt. Iemand die destijds voor 80 euro in de maand een contract afsloot kost Tweakdsl nog altijd iedere maand een euro of 58. Dat is wat Tweakdsl per maand aan de telco betaalt. Pas als die meneer migreert naar een ander product wordt de prijs door de telco aangepast. De afgelopen jaren is de prijs fors gezakt, maar alleen voor nieuw geleverde lijnen.HoppyF schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:06:
Wat ik vooral niet begrijp van TweakDSL (maar ook andere ISP's) is het feit dat men trouwe klanten geen goed aanbod doet. Acties zijn bedoeld om nieuwe klanten te werven maar bestaande klanten worden vaak vergeten. Bij GSM telefonie zie je dat ook, daar is men er echter wel van bewust dat ze klanten moeten behouden en doet men vaak een interessant aanbod om het contract te verlengen.
Dat zou in de ADSL wereld ook moeten gebeuren, zo niet zullen mensen veel gaan overstappen en de overlast hiervan voor lief nemen. Kortlopende contracten dragen mee aan dit gedrag.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Waarom zou een ISP niet met de telco praten over de prijs? Bestaande lijnen naar een nieuw prijsplan zetten is vast bespreekbaar. Anders zou een ISP ze ook kunnen opheffen en opnieuw aanleggen of zelfs migreren naar een andere telco als een ISP gebruik maakt van meerdere.burne schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:27:
[...]
Voor de winstmarge (of het gebrek daaraan) maakt het niet uit of iemand veel of weinig betaalt. Iemand die destijds voor 80 euro in de maand een contract afsloot kost Tweakdsl nog altijd iedere maand een euro of 58. Dat is wat Tweakdsl per maand aan de telco betaalt. Pas als die meneer migreert naar een ander product wordt de prijs door de telco aangepast. De afgelopen jaren is de prijs fors gezakt, maar alleen voor nieuw geleverde lijnen.
Daarom krijg je niet automatisch een lagere prijs. Je moet (wettelijk gezien) een nieuwe overeenkomst en een nieuw product gaan afnemen, dus actie van jouw kant is verplicht voor een product- en prijsaanpassing. Natuurlijk zouden ze iedereen die al vijf jaar hetzelfde product afneemt kunnen gaan bellen, maar ken je de term 'dief van je eigen portomonee'? Plus dat migraties altijd risico met zich meebrengen en je wilt mensen die al zes jaar tevreden zijn niet onnodig aan downtijd helpen, toch?
Er worden wel eens omzet- of staffelkortingen aangepast, maar de prijs van producten blijft onveranderd, bij mijn weten. Je kunt eens een accountmanager aanspreken over het waarom. Er is een boekhoudkundige reden voor, maar ik weet helemaal niets van de saleskant.bjck schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:31:
Waarom zou een ISP niet met de telco praten over de prijs? Bestaande lijnen naar een nieuw prijsplan zetten is vast bespreekbaar. Anders zou een ISP ze ook kunnen opheffen en opnieuw aanleggen of zelfs migreren naar een andere telco als een ISP gebruik maakt van meerdere.
Bij ongeveer de helft van de telco's is een productaanpassing een nieuwe gang door het provisioning-systeem, met de kans op fouten. En een fors deel van je klanten (misschien wel de helft) zal als je ze benadert een ander product kiezen, en dat is zeker een herprovisioning.Welk risico zou je hebben met het omzetten van een prijsplan/product. Als de snelheid onveranderd blijft hoeft er geen bitje veranderd te worden aan configuratie van het netwerk.
Anoniem: 54299
Helaas is de theoretische maximale upload snelheid voor Adsl-1 maximaal 1 mb. Voor Adsl-2 is dat maximaal 1.3mb (dat maakt dus weinig verschil). De download snelheid verschilt wel aanzienlijk (Adsl-1 = 8mb Adsl-2 = 20mb). Ik zou zelf ook liever een hogere upload hebben dan nog meer download snelheid. Nog even wachten op glasvezel dus, dat gaat in principe tot 100 mb upload.Exorcist schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:25:
Ik zit best bij TweakDSL (BBNed, 10/1). Nu anderhalf jaar, maar ik zie genoeg voordelen.
- Vast IP
- Geen FUP
- Nieuwsserver
- Uptime
Ik betaal dan wel 34,95 per maand, en dan nog 9,95 voor mn KPN telefoon, maar dat heb ik er wel voor over. Hiervoor had ik Wanadoo ADSL 20 Mbit, en daar had ik veel meer problemen mee dan dat ik nu bij Tweak heb. Ook hadden zij geen nieuwsserver.
Wat ik wél zou willen zien, is een (lichte) verhoging van de upload, naar bijv. 1,5 Mbit. Dat blijft volgens mij al een lange tijd steken bij de meeste providers. Op zich logisch, aangezien 1 Mbit voor de meeste mensen ruim afdoende is, maar bij TweakDSL kunnen ze wellicht meer verwachten van hun klanten.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Anoniem: 236966
Die 21dB die je post is dat je downstream attenuation? Dan is de lijn (veel) langer dan die 400m die je noemt, eerder een 1500 meters lang.Anoniem: 236966 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:07:
[...]
Afstand tot centrale: ~ 400 meter , Zyxel 2620 modem, ISDN, 50 cm van ISRA punt
Dat je niet de 16Mbit ziet bij dingen als speedtest en nuria is niet zo raar, is al vaak uitleg over gegeven waarom dat is op GoT.Via Nuria, Speedtest etc kom ik niet hoger dan ~ 12MB!! terwijl ik intrain op ~16MB (zie overzicht). al met al ongeveer 20% langzamer dan mijn huidige Casema aansluiting (is wel 70 euri).
[Voor 3% gewijzigd door bjck op 22-10-2007 17:35]
Het is waar dat een paar jaar geleden de prijs een stuk hoger was dan nu, maar zo zijn nu eenmaal de ontwikkelingen in de markt. Er worden veel meer lijnen aangesloten tegen lagere kosten, schaalvergroting dus. De prijs kan hierdoor omlaag ook al zijn de winstmarges dan wellicht wat lager.burne schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:27:
[...]
Voor de winstmarge (of het gebrek daaraan) maakt het niet uit of iemand veel of weinig betaalt. Iemand die destijds voor 80 euro in de maand een contract afsloot kost Tweakdsl nog altijd iedere maand een euro of 58. Dat is wat Tweakdsl per maand aan de telco betaalt. Pas als die meneer migreert naar een ander product wordt de prijs door de telco aangepast. De afgelopen jaren is de prijs fors gezakt, maar alleen voor nieuw geleverde lijnen.
Daarom krijg je niet automatisch een lagere prijs. Je moet (wettelijk gezien) een nieuwe overeenkomst en een nieuw product gaan afnemen, dus actie van jouw kant is verplicht voor een product- en prijsaanpassing. Natuurlijk zouden ze iedereen die al vijf jaar hetzelfde product afneemt kunnen gaan bellen, maar ken je de term 'dief van je eigen portomonee'? Plus dat migraties altijd risico met zich meebrengen en je wilt mensen die al zes jaar tevreden zijn niet onnodig aan downtijd helpen, toch?
Het heeft niets met Tweakdsl of Bbned specifiek te maken. KPN doet het net zo goed, en alle andere ISP's zitten dus met hetzelfde probleem. Als iemand 6 jaar lang hetzelfde product af blijft nemen blijft 'ie zes jaar lang hetzelfde maandbedrag betalen. Hoe Tiscali daar mee omgaat weet ik niet, en Tele2/Orange hebben geen resellers dus geen idee hoe die dat intern doen.fast-server schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:01:
Tweak heeft heel veel oude trouwe BBNed klanten en die echt wel gaan weglopen op deze manier.
Je haalt nu twee dingen door elkaar. Dat is administratieve aanpassingen en verhuizingen. KPN rekent voor verhuizingen het tarief van een afsluiting en een aansluiting. Verhuizen is dus niet interessant, qua kosten, je mag altijd 129 euro extra lappen. Afsluiten is meestal gratis, aansluiten altijd, dus je bespaart minimaal 75 euro, en houdt er nog een vers modem aan over ook, ongeacht of je wel of niet van ISP wisselt.HoppyF schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:46:
Een "gewone" administratieve verlenging zou mogelijk gemaakt moeten worden, als men daar niet aan wil krijg je klanten die niet blij zijn en weg gaan lopen.
Anoniem: 127255
[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 127255 op 23-10-2007 07:50]
[Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 23-10-2007 13:27]
Anoniem: 54299
Dat staat uitgebreid in de aanbieding, goed lezen is blijkbaar nog steeds een kunst, het tarief gaat dan behoorlijk (lees winstgevend) omhoog en het contract is per maand opzegbaar (heel coulant dus).Anoniem: 127255 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:49:
Misschien dan een domme vraag, maar wat gebeurd er met die contracten van 2 jaar die er nu in de aanbieding zijn, na die 2 jaar? Gaan jullie dan ineens 39,95 vragen voor in mijn geval een TweakB 0-8 Mbit? Of krijg ik dan van jullie een nieuw Verduiveld Aanbod om in 2x voor 2 jaar te betalen??
Anoniem: 134924
heb al de hele dag problemen met connectie richting de states, ook everydns.net reageerde niet goed.Exorcist schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:22:
Nog meer mensen problemen op dit moment? Kan mn mail niet ophalen, en niet surfen naar www.tweakdsl.nl .
/nu weer wel, vreemd
Anoniem: 218260
Zowieso is de DNS bij TweakDSL erg traag met updaten van wijzigingen, heb het vermoeden dat het regelmatig meer dan 48 uur duurt.Anoniem: 134924 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:46:
[...]
heb al de hele dag problemen met connectie richting de states, ook everydns.net reageerde niet goed.
tevens op mijn werk gemerkt dat ook de dns server vaan bbeyond niet goed werken...
wellicht een uplink naar de states die aan het klapperen is ?
Een DNS 'update' je niet.Hollanda schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:15:
[...]
Zowieso is de DNS bij TweakDSL erg traag met updaten van wijzigingen, heb het vermoeden dat het regelmatig meer dan 48 uur duurt.
Die laatste vraag is natuurlijk compleet offtopic in deze thread. Als je de threads van beide ISP's / producten leest zie je dat de eerste mensen bij beide ISP's net online komen omdat ze beide vrij nieuw zijn.Anoniem: 218260 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:43:
Ook ik ben van plan om over te stappen naar een andere provider (bijv. alice).
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de dsl lijntjes van tweak en op zich betaal ik voor mijn 8mbit lijntje ook niet al teveel. Heb alleen al sinds de invoering van Voip problemen met deze dienst en "we" krijgen dit maar niet gefixed! ze geven aan alles te hebben gedaan en dat het een "best effort" dienst is. ofwel betalen voor een dienst dat (bij mij) niet werkt!
Misschien dat iemand van jullie al evaringen heeft met voip bij Telfort of Alice?
Ben hier erg benieuwd naar!!!
[Voor 43% gewijzigd door bjck op 23-10-2007 23:22]
Ik ben pas overgestapt naar Alice, sinds 16 oktober ben ik aangesloten, eigenlijk ietsje eerder want een paar dagen daarvoor werkte de lijn al.Anoniem: 218260 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:43:
Ook ik ben van plan om over te stappen naar een andere provider (bijv. alice).
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de dsl lijntjes van tweak en op zich betaal ik voor mijn 8mbit lijntje ook niet al teveel. Heb alleen al sinds de invoering van Voip problemen met deze dienst en "we" krijgen dit maar niet gefixed! ze geven aan alles te hebben gedaan en dat het een "best effort" dienst is. ofwel betalen voor een dienst dat (bij mij) niet werkt!
Misschien dat iemand van jullie al evaringen heeft met voip bij Telfort of Alice?
Ben hier erg benieuwd naar!!!
[Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 23-10-2007 23:32]
[Voor 32% gewijzigd door Hollanda op 24-10-2007 00:09]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Och, krijg je als mensen niet snappen hoe de techniek werkt heKroontjesPen schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:20:
Als bjck onzin praat Hollanda, dan denk ik dat we dit draadje en vele andere wel kunnen sluiten.
*NIX ftw
Misschien is de persoon ziek die altijd de nieuwe IP's toevoegt aan de DNS bij TweakHollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:08:
@bjck; praat onzin man. TTL van servers heeft niks te maken met de tijd die ISP's instellen om updates op te halen, TweakDSL is gewoon traag met updaten, simpel. Een ISP hoeft zich totaal niet te houden aan de TTL waarde die bv een webserver aanhoudt. Dit speelt dus vooral parten als het ip van een service op het net wijzigt.
Dat is nogal lastig als je nogal eens met hosting zaken bezig houdt.
[Voor 41% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 15:01]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
De TTL wordt niet door de beheerders van caching nameservers ingesteld (dus niet door Tweak) maar door de beheerder van een domein in de DNS server van dat domein. De caching nameservers van een ISP die jij gebruikt en DNS server noemt volgen die TTL dus die ze krijgen als ze iets opvragen ergens anders.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:58:
@bjck als je mijn opmerking niet snapt, waarom ga je er dan op in? De TTL van (name)servers hoeft en wordt ook vaak niet aangehouden door ISP's. Tweak houdt zich er niet aan en is dus vrij traag met updaten.
Ipv inlezen kan je je beter bezig houden met de realiteit. Hield elke ISP zich maar aan de regeltjes zoals jij ze net opnoemt, in realiteit is het namelijk niet zo.
Mijn opmerking is slechts een opmerking, niks meer en niks minder. Ik verwacht ook niet dat er wat aan verbeterd.
Wat een bullshit. Hoe kom je nou op zulke fabels? Noem me eens 1 goede reden waarom een ISP z'n resolver zo ernstig zou vermeubelen door ttl's van gecachte hosts aan te passen?Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:58:
@bjck als je mijn opmerking niet snapt, waarom ga je er dan op in? De TTL van (name)servers hoeft en wordt ook vaak niet aangehouden door ISP's. Tweak houdt zich er niet aan en is dus vrij traag met updaten.
Noem es 1 die dat niet doet dan?Ipv inlezen kan je je beter bezig houden met de realiteit. Hield elke ISP zich maar aan de regeltjes zoals jij ze net opnoemt, in realiteit is het namelijk niet zo.
Goed zo. Ik ben niet van plan om ook maar iets aan de caching nameservers te wijzigen. Ik heb ze nl. zelf geinstalleerd en geconfigureerd.Mijn opmerking is slechts een opmerking, niks meer en niks minder. Ik verwacht ook niet dat er wat aan verbeterd.
[Voor 17% gewijzigd door Hollanda op 24-10-2007 16:29]
Geef even een voorbeeld, dan kunnen mensen ook meekijken in plaats van gokken. Je geeft niet het domein dat je hebt aangemaakt, geen tijden met wat je wanneer hoe hebt gecontroleerd.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:27:
Goh wat een vriendelijkheid alom zeg![]()
Toch wel leuk dat je hier zit, leg mij dan uit waarom updates van een A record die ik aanmaak met een lage TTL waarde pas laat doorkomt op mijn TweakDSL verbinding ?
Verder noem je je baas ofzo maar knul.
[Voor 19% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 16:34]
[Voor 18% gewijzigd door Hollanda op 24-10-2007 16:41]
Van onzin raak ik gepikeerd en derhalve onvriendelijk.
Kom maar op met je voorbeeld dan.Toch wel leuk dat je hier zit, leg mij dan uit waarom updates van een A record die ik aanmaak met een lage TTL waarde pas laat doorkomt op mijn TweakDSL verbinding ?
Dat is natuurlijk een loos voorbeeld.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:36:
voorbeeld: Ik maak een nieuw A record aan voor mijn domein onlydutch.com en het duurt veelal een stuk langer voor die door tweakdsl wordt opgepakt. Vaak meer dan 24 uur.
De TTL van dit domein staat nu op 24 uur, de site is onlangs verhuisd, toen stond de TTL op 5 min en toen werd het nog pas vrij laat opgepakt.
Ik heb nog steeds geen concrete voorbeelden gehoord.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:36:
Echter zijn er nog veel meer providers die TTL updates nog later oppakken. Denk aan de Belgische ISP's.
[Voor 64% gewijzigd door Hollanda op 24-10-2007 16:51]
[Voor 44% gewijzigd door Hollanda op 24-10-2007 17:03]
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat die processen inconsequent zijn in het expiren van cache entries..Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:01:
Nou TweakDSL is nog vrij snel, maar naar mijn ervaring niet altijd consequent. Weer andere providers zijn nog weer veel trager met updaten, wat gewoon tegen het systeem in gaat.
Volgende keer ff bookmarken. Dan wil ik ook ff meelezenWel heb ik ergens anders onlangs nog mogen lezen dat veel ISP's zich niet houden aan de TTL waarde van een domein.
Dat hangt er vanaf op welke ttl je doelt. Als je op ttl's van de entries onder een domain doelt, nee. Dat is de keuze van de domain beheerder, en ik vind een dag geen onverstandige keuze. Waarom lager?Het systeem van bv sidn doet tegenwoordig 12 updates per etmaal, dus zouden de TTL waardes die vrijwel altijd op 24 uur staan tegenwoordig toch ook omlaag kunnen ?
Tja dat zijn niet mijn servers, dus ik heb liever snelle updatesFr1ek schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:17:Dat hangt er vanaf op welke ttl je doelt. Als je op ttl's van de entries onder een domain doelt, nee. Dat is de keuze van de domain beheerder, en ik vind een dag geen onverstandige keuze. Waarom lager?
Dat levert alleen maar onnodig load op op de authoritative nameserver.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Je wil pietjes.domein.nl toevoegen als A-record. En als pietje.domein.nl eerst niet bestond en je vraagt het op aan de caching nameservers hebben zij als antwoord opgehaald dat het niet bestaat.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:15:
Vraag wat op?
Als je KPN telefonie het ook niet doet (geen kiestoon of nauwelijks) kan je KPN gewoon het probleem laten oplossen. Dan is je ADSL ook 99% kans weer opgelostCrusader schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:33:
Pfff, lekker, heb ik weer... vanmorgen opeens geen linesync meer. Tevens KPN lijn dood.
Tweak helpdesk zegt wel m'n modem te kunnen zien en dat ie online is. Modems geven bij mij aan dat ze in de handshaking blijven hangen.
KPN storingsdienst zegt dat lijn in orde is, dit wordt geweldig morgen, als de monteur langskomt.
Als ik soms de spookverhalen lees... ik hoop dat dit snel verholpen is.
[Voor 32% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 18:59]
[Voor 37% gewijzigd door Hollanda op 24-10-2007 18:59]
Ik maak nu, speciaal voor jou, een 'hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl' aan. Moet jij eens kijken hoe lang het duurt voordat je die ziet.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:36:
voorbeeld: Ik maak een nieuw A record aan voor mijn domein onlydutch.com en het duurt veelal een stuk langer voor die door tweakdsl wordt opgepakt. Vaak meer dan 24 uur.
[Voor 18% gewijzigd door burne op 24-10-2007 19:37]
Goed. Pas ik 'm nu aan. Moet je over hooguit iets minder dan een uur terugzien. En ik neem aan dat je dat thuis doet, dus met de nameservers van TweakDSL.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:38:
Dacht dat je een grapje maakte, maar hij werkt hoor.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $ dig hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl ; <<>> DiG 9.3.4 <<>> hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl ;; global options: printcmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 53673 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl. IN A ;; ANSWER SECTION: hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl. 86078 IN A 83.96.144.70 |
[Voor 63% gewijzigd door burne op 24-10-2007 19:47]
Niet altijd.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:58:
Als de TTL van dat domein op 5 min staat zou het binnen 5 min moeten werken inderdaad, maar zoals ik opmerk is dat dus vaak niet zo.
Echter als je iets aanmaakt wat er eerst niet was, maar eerst al het hebt opgevraagd voordat de nameservers een antwoord wisten (die van het domein) wordt er een lege entry gecached en die heeft geen TTL.Een A record is natuurlijk wel een subdomein maar wordt gewoon apart meegenomen in de TTL updates , je kan zelfs per A record een eigen TTL waarde opgegeven.
En alle andere mensen die niet een TweakDSL verbinding hebben hadden de post te laat gezien en krijgen je nieuwe antwoord. Die caching nameservers hadden nog geen antwoord en zijn het gaan vragen voor dit (sub)domein en kwamen met het nieuwe A-record gelijk op de proppen natuurlijk.burne schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:42:
[...]
Goed. Pas ik 'm nu aan. Moet je over hooguit iets minder dan een uur terugzien. En ik neem aan dat je dat thuis doet, dus met de nameservers van TweakDSL.
Dang! Net dat domein genomen wat op 24 uur staat omdat er toch nooit iets mee gebeurt.
Nouja. Het duurt dus nog 23 uur en 50 minuten.
[Voor 43% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 20:29]
Koffie werkt echt!
/dev/null
Precies mijn idee, maar ik ben dan bang dat telefonie het weer doet, maar ADSL niet... dan mag BBned er ook nog eens naar kijken. Hoe dit soort dingen zo plotseling kunnen optreden is mij een raadsel, tenzij er vanmorgen een monteur in de centrale heeft lopen prutsen en mijn verbinding geraakt heeft.bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:57:
[...]
Als je KPN telefonie het ook niet doet (geen kiestoon of nauwelijks) kan je KPN gewoon het probleem laten oplossen. Dan is je ADSL ook 99% kans weer opgelost
Klinkt als een verbinding die ergens nauwelijks contact maakt opeens waardoor je modem nog wel probeert en ze dat op de centrale registreren nog net.
Die lijn moet wellicht even gereset worden door BBned. Of wellicht is een aantal uur modem uitzetten al voldoende om de lijnkaart te laten 'triggeren'.Crusader schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:49:
[...]
Precies mijn idee, maar ik ben dan bang dat telefonie het weer doet, maar ADSL niet... dan mag BBned er ook nog eens naar kijken. Hoe dit soort dingen zo plotseling kunnen optreden is mij een raadsel, tenzij er vanmorgen een monteur in de centrale heeft lopen prutsen en mijn verbinding geraakt heeft.
/dev/null
Volgens mij was dat redelijk buiten het punt.Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:00:
Uhm ik beheer zelf de DNS dus ik weet echt wel wat ik daar wel of niet invul.
Dan zet ik de modem vannacht maar uit. Alle beetjes helpen. Bedankt voor de tipI_stealth_I schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:56:
[...]
Die lijn moet wellicht even gereset worden door BBned. Of wellicht is een aantal uur modem uitzetten al voldoende om de lijnkaart te laten 'triggeren'.
De issue gaat om het wijzigen van ips van reeds bestaande records. Zal er eens mee aan de gang gaan.IEFtm schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:28:
[...]
Volgens mij was dat redelijk buiten het punt.
Het punt was: heb je het domein al opgevraagd (op je eigen verbinding, op de caching nameservers van Tweak) voordat het bestond? Dan heb je een redelijk grote kans dat er al een lege entry gecached is, en dat het dus inderdaad langer duurt voordat die expired.
Enige manier om het te testen als je nog niet overtuigd bent is wederom een (sub)domein aanmaken, en te testen hoe lang het duurt voordat de caching nameservers van Tweak de correcte info hebben.
(en dus zeker weten niet van te voren opgevraagd)
Het lijkt me dat Tweak wel enige zolide basis heeft, ik ken het al jaren, en ik verwacht (uhh, hoopkoffiedrinker schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:26:
Welke zekerheden heb je als er onverhoopt iets mis gaat bij Tweak? Volgens mij is het dan einde geld, of is Tweak (dus Cambrium) solide genoeg?
*NIX ftw
Dat hoop ik ook, want anders ga ik er geen geld insteken in de vorm van een nieuw contract. Maar toch het gaat toch niet om weining geldKingOfDos schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:01:
[...]
Het lijkt me dat Tweak wel enige zolide basis heeft, ik ken het al jaren, en ik verwacht (uhh, hoop) dat het nog jaren bestaat. Als Tweak zou wegvallen dan ben ik namelijk genoodzaakt om mezelf bij een "domme consumenten ISP" aan te sluiten. Daar heb ik geen behoefte aan.
Koffie werkt echt!
Anoniem: 143269
[Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 26-10-2007 09:54]
☻/
/▌
/ \
[Voor 8% gewijzigd door marko77 op 26-10-2007 10:14]
Is dat niet te realiseren met de configuratietools die je bij speedtouch kunt downloaden?marko77 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:02:
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mn zyxel modem (veel uitval, resetten noodzakelijk etc).
Nu heb ik nog een oude speedtouch 516 liggen, die heb ik geplugd en die krijg ik op zich wel aan de praat, echter alleen in bridged mode (vpi/vci 0/35).
Dan heb ik dus geen intern netwerk meer én ik heb een vast IP, dus dat is niet handig.
Is het mogelijk om een 516 zo aan te sluiten dat de modem het IP krijgt en mn interne netwerk intact blijft, is het überhaupt mogelijk om deze modem goed te gebruiken met tweakdsl?
Ik weet wel dat bridged inhoudt dat je juist 1op1 een lijn krijgt, maar op een andere manier krijg ik mn speedtouch niet aan de praat (dan moet ik namelijk username/passwd invullen en die heb ik bij tweak niet)
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Anoniem: 237466
[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 237466 op 27-10-2007 14:01]
[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 237466 op 27-10-2007 15:08]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[Voor 22% gewijzigd door bjck op 27-10-2007 23:18]
Zomaar een stomme vraag, maar weet je zeker dat het tussen je modem en router en tussen je router en je PC 100Mbit/s is? UTP is raar spul en een keer op de verkeerde plek op je UTP staan en je krijgt alleen nog maar 10Mbit/s door je (auto-select) verbinding. Met een beetje latency en de TCP-overhead komt dat op 1.05Mbyte/s uit.Anoniem: 237466 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:17:
IK heb sinds vandaag een mailtje dat het officieel is opgeleverd, alleen het zyxel modem nog niet binnen, geen rare spyware of andere dingen lopen en die 1.05mb/sec is superstabiel...
burne schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:37:
[...]
Zomaar een stomme vraag, maar weet je zeker dat het tussen je modem en router en tussen je router en je PC 100Mbit/s is? UTP is raar spul en een keer op de verkeerde plek op je UTP staan en je krijgt alleen nog maar 10Mbit/s door je (auto-select) verbinding. Met een beetje latency en de TCP-overhead komt dat op 1.05Mbyte/s uit.
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 237466 op 28-10-2007 22:05]
Tja, ondanks meer dan 30 jaar ervaring duurde het toch even voor ik er aan dacht er naar te vragen. En ook Bjck dacht er niet aan het te vragen.Anoniem: 237466 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:02:
tevens zit ik zelf al een jaartje of 10 in de ict dus ben niet bepaald een noob als het goed is :-)
Haal eens een andere splitter. Ik heb in het verleden ook 3 getest en er was 1 van speedtouch geleverd die er erg bovenuit stak met zijn snelheid. Wellicht heb je een splitter van mindere kwaliteit.Anoniem: 237466 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:02:
het is echt 100mbit.
op 2 pc's met een andere netwerk controller precies hetzelfde.
tevens zit ik zelf al een jaartje of 10 in de ict dus ben niet bepaald een noob als het goed is :-)
Helpdesk Tweak een mailtje gestuurd maar een standaard antwoord:
De meeste speedtests zijn niet heel erg betrouwbaar. Test u eens de snelheid vanaf ftp.tweakdsl.nl/test en dan het 100mb.bin bestand.
Het kan ook zijn dat de wireless connectie niet een hogere doorvoer heeft of dat de ethernet
verbinding maar op 10mbit werkt.
net even op 100mbit full gezet, precies hetzelfde resultaat.
You are NIJL-ed!
Anoniem: 164721
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details