Toon posts:

[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 52 Laatste
Acties:
  • 382.779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 13:57
bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:36:
Hoeveel threads naar de nieuwsserver?

En heb je al eens twee bestanden tegelijk gedownload (test bestanden) vanaf bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ ?

Als je echt niet boven die 1.05MB/s uitkomt lijkt er een cap te zitten ergens, maar kan ook in je TCP/IP stack zitten. Google eens op TCPOptimizer en gebruik die eens op je windows PC voor die netwerk kaart.

En natuurlijk niet via Wireless testen, dat limiteert vanzelf ook natuurlijk.

Lijn is langer dan 1400m, die 28dB (downstream attenuation) delen door 13.8 = 2000m draadlengte ongeveer.
Hoe kom je op dat delen door 13.8 ?
Heb het hier ook even gedaan en de downstream hier is 10db dus kom uit op 725 meter.

Alleen heb ik een 12 mbit abbo en krijg er 13658 kbps / 1070 kbps en met usenet zit ik ook op 1.3 mb/sec strak of hoger.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TRAXION schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:27:
Hoe kom je op dat delen door 13.8 ?
De gemiddelde demping van een doorsnee KPN-kabel is ongeveer 13.6-13.8 dB per kilometer.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Anoniem: 190030

burne schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:05:
[...]

De gemiddelde demping van een doorsnee KPN-kabel is ongeveer 13.6-13.8 dB per kilometer.
Volgens mij gaat het niet op om de Downsteam attenuation te delen door 13,8. Bij mij is het namelijk 12dB en mijn lijn is getest (door een BBned monteur) op ongeveer 1500 meter. 12 / 13,8 = 0.86km.

Mijn Upstream attenuation is 21, dus dat wordt dan 21/13,8 = 1.52km, deze klopt wel.... of moet je altijd met upstream attenuation rekenen?

btw... ik heb geen ADSL2, weet niet of dat uitmaakt

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 190030 op 29-10-2007 15:11]

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 13:20
Ondanks dat juist veel mensen willen overstappen naar Telfort zit ik juist te denken om over te stappen naar TweakDsl.

A: De 20Mb haal ik op mijn afstand toch nooit
B: Goede nieuwsgroepen (zover begrepen)

Het "Verduiveld Aanbod" duurt toch eind van deze maand. De prijs p/m (16 Euro) per maand is nog niet zo slecht (Eweka betaal je immers ook 8 euro voor) alleen een nadeel is dat je in termijnen moet betalen. Ik ben er bang voor, maar heeft iemand een idee wat erna zal gebeuren? Misschien dat mensen weten wat er hiervoor betaald moest worden?

Anoniem: 237466

ik heb mijn probleem vanochtend aangemeld bij tweak, en ze zouden het doorsturen naar de technische dienst, ik kom thuis en wallaaaa en ik haal 1.68MB/sec !

tot nu toe snelle service zonder problemen en een prima snelheid ook de helpdesk is sochtens vroeg perfect te bereiken !

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 12:37

cjdijk

Hans favoriete radiostation

MisterE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:46:
Ondanks dat juist veel mensen willen overstappen naar Telfort zit ik juist te denken om over te stappen naar TweakDsl.

A: De 20Mb haal ik op mijn afstand toch nooit
B: Goede nieuwsgroepen (zover begrepen)

Het "Verduiveld Aanbod" duurt toch eind van deze maand. De prijs p/m (16 Euro) per maand is nog niet zo slecht (Eweka betaal je immers ook 8 euro voor) alleen een nadeel is dat je in termijnen moet betalen. Ik ben er bang voor, maar heeft iemand een idee wat erna zal gebeuren? Misschien dat mensen weten wat er hiervoor betaald moest worden?
Na die 2 jaar kun je weggaan of blijven, jouw keuze, opzegtermijn van 1 maand. Als je blijft betaal je wel veel meer, zie standaard tarieven, tussen 30(4mb) en 60(24mb) euro. Maar misschien zijn over 2 jaar de prijzen gezakt. Ikzelf blijf waarschijnlijk wel zitten, bevalt me wel goed. :) Nieuwsgroepen zijn inderdaad perfect, 100 dagen retentie, heb geen payserver nodig. :P

[Voor 4% gewijzigd door cjdijk op 30-10-2007 05:42]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 190030 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:07:
[...]

Volgens mij gaat het niet op om de Downsteam attenuation te delen door 13,8. Bij mij is het namelijk 12dB en mijn lijn is getest (door een BBned monteur) op ongeveer 1500 meter. 12 / 13,8 = 0.86km.

Mijn Upstream attenuation is 21, dus dat wordt dan 21/13,8 = 1.52km, deze klopt wel.... of moet je altijd met upstream attenuation rekenen?

btw... ik heb geen ADSL2, weet niet of dat uitmaakt
Alleen bij annexB verbindingen kan het zijn dat de down- en upstream attenuation redelijk bij elkaar in de buurt liggen of upstream soms hoger wordt weergegeven.

Bij annexA is het in de regel niet juist met je aansluiting als de upstream gelijk of hoger is aan de downstream attenuation. Meestal zit er dan een kabeltje wat niet lekker contact maakt of iets niet goed met de lijn naar de centrale. Bij annexA is de upstream attenuation normaal ongeveer 50% van de downstream attenuation.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 143269

Kixtart schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:52:
Ik denk dat het meestal max 20mbit is. Dus dan zou je 2 abonnementen moeten nemen voor 40mbit of 3 abonnementen voor je volledige snelheid. (en een downloader die kan wisselen tussen de abonnementen)
Bedankt voor je antwoord.Als dat zo is word het een dure grap dus maar even afwachten.
Dan maar even iets langer downloaden.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07-2022
ligt het nu aan mij of internet de gehele dag al super, super traag? kom niet boven de 10 kb/sec uit, modem uit gezet, router uit, modem aan, router na 5 minuutjes daarna aangezet, internet was toen heeel even ~100mb/sec maar tis nu weer zo traag als "stront"... storing? heb die dl speed nml op meerdere pc's.... zowel xp als vista pc's

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Sjowhan schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:30:
[...]

Je zou eens op tweakdsl.nl moeten inloggen en kijken of je een upgrade kan doen; vaak is dit mogelijk na het eerste jaar, waardoor je ook minder gaat betalen tegen een (evt) hogere snelheid.
Ik kan na 1,5 jaar abbonement geen upgrade doen...en ik ga ook TweakDSL verlaten als ze niet snel wat veranderen....ik heb nog even dus kan het rustig aan kijken maar de prijzen zijn er niet naar om te blijven...zonde...was super tevreden....

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08
coldasice schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:44:
[...]

Ik kan na 1,5 jaar abbonement geen upgrade doen...en ik ga ook TweakDSL verlaten als ze niet snel wat veranderen....ik heb nog even dus kan het rustig aan kijken maar de prijzen zijn er niet naar om te blijven...zonde...was super tevreden....
Zit in precies dezelfde situatie en ook ik vind het eigenlijk zonde.

Uit mijn werk weet ik dat het werven van een nieuwe klant best wat moeite kan kosten, maar het behouden van een bestaande klant vergt soms nog meer energie en is (bij ons dan) zeer belangrijk.
Dit beginsel lijkt bij Tweak niet erg op te gaan ;(

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:11
4tune schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:25:
[...]

Zit in precies dezelfde situatie en ook ik vind het eigenlijk zonde.

Uit mijn werk weet ik dat het werven van een nieuwe klant best wat moeite kan kosten, maar het behouden van een bestaande klant vergt soms nog meer energie en is (bij ons dan) zeer belangrijk.
Dit beginsel lijkt bij Tweak niet erg op te gaan ;(
Ik baal ook enorm van hetzelfde.
Ik wil graag gebruik maken van het verduiveld aanbod. Maar mag dat als bestaande klant niet.
Wel mag ik 49,95 betalen voor een wide-open verbinding. Dat is bijna 30 euro per maand meer betalen dan via het aanbod? Zo wordt je niet echt beloond voor je klantentrouw....
Maar wat is het alternatief, ik wil nu eigenlijk overstappen en dan volgend jaar zomer weer terug als het nieuwe verduiveld aanbod gaat lopen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dutch2007 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:29:
ligt het nu aan mij of internet de gehele dag al super, super traag? kom niet boven de 10 kb/sec uit, modem uit gezet, router uit, modem aan, router na 5 minuutjes daarna aangezet, internet was toen heeel even ~100mb/sec maar tis nu weer zo traag als "stront"... storing? heb die dl speed nml op meerdere pc's.... zowel xp als vista pc's
Wat voor abonnement heb jij, dat je normaal 100 Mbit/sec haalt?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 20:04
Same here.
Ben nu bijna 2 jaar actief Tweaklid, maar het ziet er naar uit dat je als bestaande klant dus niet kan meeliften op goedkopere abbo's
Anders is het deze lijn opzeggen en op een andere naam aanvragen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-02 15:59
De door mij aangevraagde upgrade is nog altijd niet geleverd. Enige wijziging die ik tot op heden merk is het feit dat mijn verbinding sinds gistermiddag plat ligt. Tot nu toe zijn alle pogingen deze weer aan de praat te krijgen op niets uitgelopen. Wat een geluk dat mijn buren zo vriendelijk zijn hun wireless router niet te beveiligen zodat ik toch nog het net op kan met m'n laptop. >:)

Bla

• Evink
  • Laatst online: 22-03 14:44
Hoi, heb 16 Dec een jaar TweakDSL 16Mbit via BBned, bevalt me prima, 0 storingen e.d.
Echter krijg ik 21 Dec de sleutels van me nieuwe huis, en wil graag de boel overgooien naar mijn nieuwe woning halverwege januari.

Ik belde vrijdag naar de de helpdesk over hoe ik dit het beste kon aanpakken.
heb aangegeven dat ik niet van plan was mijn contract op te zeggen.

Krijg ik te horen dat het overzetten mij 110 Euro zal gaan kosten.. ok duur, dan maar plan B.
als ik nou gewoon mijn contract laat aflopen en dan een nieuw contract neem voor mijn nieuwe woning... dat zou me 75 Euro kosten aan opzegging contract..?!

Ik weet dat als ik voortijdig mijn contract openbreek ik een boete krijg van 75 Euro, maar ook als ik deze uitdien en opzeg?
begonnen mij enkele nekharen overeind te staan..heb nog nooit van zulke procedures gehoord...

Mijn vraag, is het terrecht dat ze mij 75 Euro in rekening brengen voor het uitdienen van mijn jaar contract en opzeg?

( toen ik bij UPC Chello stopte was een brief genoeg met 1 maand opzeg termijn, klaar, doei).

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
Staat gewoon in de overeenkomst die je bent aangegaan, dus je had er niets eens de AV voor open hoeven te slaan...

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 20:05
Ik heb nu bijna 2 jaar B10.

Bij mij staat ook onderaan het contract in grote letters dat als ik binenn 2 jaar opzeg mij dat 75 euro kost.

Duidelijk genoeg lijkt me.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
jopie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:39:
[...]

Ik baal ook enorm van hetzelfde.
Ik wil graag gebruik maken van het verduiveld aanbod. Maar mag dat als bestaande klant niet.
Wel mag ik 49,95 betalen voor een wide-open verbinding. Dat is bijna 30 euro per maand meer betalen dan via het aanbod? Zo wordt je niet echt beloond voor je klantentrouw....
Maar wat is het alternatief, ik wil nu eigenlijk overstappen en dan volgend jaar zomer weer terug als het nieuwe verduiveld aanbod gaat lopen.
TweakDSL geeft niets om zijn trouwe klanten en dat is erg jammer. Vooral ook omdat het vaak om klanten gaat waarvan ze geen enkele last hebben. Als alles namelijk goed werkt krijg je ook geen telefoontjes of klachten. Je kunt dus "ongestoord" aan deze klanten verdienen, ze betalen braaf hun relatief hoge abonnementsgeld en je hoeft er niets voor te doen.
Natuurlijk kost het in stand houden van een (stabiele) ADSL infrastructuur ook geld maar dit zou uit de maandelijkse abo gelden makkelijk betaald moeten kunnen worden.

Veel trouwe klanten stappen dus op omdat ze dan nu eenmaal goedkoper uit zijn en het tijdelijk ongemak van overstappen dan maar voor lief nemen. Je bent anders een dief van je eigen portemonnee.
Nieuwe ISP's zoals Alice en Telfort krijgen er op die manier veel nieuwe klanten bij.
Het overstappen daar naar toe gaat zeker niet probleemloos maar het is financieel wel de moeite waard. Je kunt bovendien als het niet bevalt weer terugkeren naar je oude provider. Misschien dat je dan WEL weer een nieuwe klant bent voor TweakDSL en van de actie prijzen kunt profiteren.

• JaFFoG
JaFFoG schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:57:
(...) Enige wijziging die ik (...) merk is het feit dat mijn verbinding sinds gistermiddag plat ligt. Tot nu toe zijn alle pogingen deze weer aan de praat te krijgen op niets uitgelopen. Wat een geluk dat mijn buren zo vriendelijk zijn hun wireless router niet te beveiligen zodat ik toch nog het net op kan met m'n laptop. >:)
Net even gebeld met de support desk van TweakDSL. Ik kreeg, in tegenstelling tot mijn vorige telefonisch contact, een bijzonder vriendelijke medewerker. Dus het kán wel! :)

De status:
De lijn is omgezet naar de nieuwe snelheid (16-24Mb/1Mb via BBned), waarschijnlijk is dit de reden dat vrijdag mijn verbinding werd verbroken. Echter kan mijn huidige SeedTouch 510i om een vreemde reden geen signaal oppikken. Het modem wat ik bij de upgrade heb besteld, de Zyxel 2602HW, staat nog bij TweakDSL in bestelling. Zodra deze binnen is zal deze aan mij verstuurd worden. Het wachten is dus op het nieuwe modem.

De medewerker vindt het overigens wel vreemd dat de SpeedTouch 510i niet goed samen lijkt te werken met het nieuwe ADSL2+ signaal, dit zou volgens hem normaliter geen probleem moeten zijn.

Nog maar even een paar dagen afwachten. :)

Status update:
Inmiddels een e-mail ontvangen van het bedrijf wat de ZyXEL modem levert. Deze zal, zo staat in het bericht, binnen twee werkdagen verstuurd worden, waarbij een e-mail wordt verstuurd met track & trace nummer. Klinkt allemaal erg netjes. I'll keep you posted! :)

[Voor 10% gewijzigd door JaFFoG op 05-11-2007 17:09. Reden: Status update]

Bla

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07-2018
Mmmm... kijk ik vandaag toevallig op http://customer.cambrium.nl/ en zie ik bij upgrade, dat ik in aanmerking kom voor een upgrade:

DSL upgrade menu
Hier kan je kiezen voor een upgrade van je bestaande TweakDSL product. Daarbij gaan we er natuurlijk wel vanuit dat je eerst met de postcodecheck hebt gecontroleerd of de upgrade wel leverbaar is op je adres. Een upgrade kan alleen worden uitgevoerd wanneer ADSL2 leverbaar is op jouw adres. Controleer hieronder de gegevens die we van je hebben en stel je upgrade samen. Wanneer je de bestelknop aanklikt, ga je akkoord met de regels.

Je kan de upgrade slechts eenmaal aanvragen. Als je je keuze hebt gemaakt, zal dit menu onbereikbaar zijn.

Bestaande gegevens
XXXXXXXXXXXXX

Kies je upgrade
TweakDSLB10 (ADSL2 10Mb/1Mb) € 34,95 per maand
TweakDSLB16WO (ADSL2 16-24Mb/1Mb) € 49,95 per maand

Wil je een voice-geschikt modem ontvangen?
VoDSL VoIP Geen voice

Modem
Bij de upgrade brengen we eenmalige migratiekosten * in rekening van € 89.95
In plaat van het standaard modem, wil ik een wireless ZyXEL 2602HW ** ontvangen en betaal dan € 149,- in plaats van € 89,95

* Bestaat uit migratie, ADSL2 modem en verzendkosten
** Dit modem is niet geschikt voor VoDSL

Als ik op http://www.tweakdsl.nl/?page=mytweak/upgrade kijk, zie ik die van vorig jaar nog staan..:

MijnTweak - Upgrade
Upgrade actie Tweak B4
Uitleg
Voor onze trouwe vaste klanten die langer dan een jaar lid zijn en die momenteel een aansluiting hebben die maximaal 4 Mb (download) bevat hebben wij een speciale aanbieding gedaan per brief, die het volgende omvat:

voor klanten die een tragere verbinding hebben kunnen gratis upgraden tegen een zeer aantrekkelijk maandbedrag;
voor de huidige 4 Mb-gebruikers zijn de prijzen aangepast o.a. doordat wij scherpe afspraken gemaakt hebben met onze leverancier.

Hieronder worden een aantal zaken die wellicht nog vragen zouden kunnen oproepen verder uitgelegd.
Etc.

Dan vraag ik mij gelijk het volgende af:
1. Stel dat ik op de eerste upgrade klik , wordt die dan doorgevoerd?
2. Ik bel nu oa. met VoAtm (VoDsl) via BBNed. Als ik ga upgraden blijft die mogleijkheid dan bestaan (en krijg ik geen extra kosten, ik heb nl geen kpn meer en nu heb ik een toeslag voor isdn-2?
3. Sja (is eigenlijk geen vraag, maar constatering) ik ga van 39,95 dan naar 34,95 pm, dus duurt wel zo'n 1,5 jaar om de upgradekosten van 89,95 terug te verdienen.... (andere upgrade is geen optie zie punt 4)
4. Nu zit ik zo'n 3600 m van de centrale en men is ook wel meerdere malen bij mij geweest. Ik zit ergens op een downloadsnelheid van 340-370 Kb. Zou het waarschijnlijk zijn dat ik hier nog in snelheid op vooruit kan gaan?

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gompie98 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:05:
Dan vraag ik mij gelijk het volgende af:
1. Stel dat ik op de eerste upgrade klik , wordt die dan doorgevoerd?
2. Ik bel nu oa. met VoAtm (VoDsl) via BBNed. Als ik ga upgraden blijft die mogleijkheid dan bestaan (en krijg ik geen extra kosten, ik heb nl geen kpn meer en nu heb ik een toeslag voor isdn-2?
3. Sja (is eigenlijk geen vraag, maar constatering) ik ga van 39,95 dan naar 34,95 pm, dus duurt wel zo'n 1,5 jaar om de upgradekosten van 89,95 terug te verdienen.... (andere upgrade is geen optie zie punt 4)
4. Nu zit ik zo'n 3600 m van de centrale en men is ook wel meerdere malen bij mij geweest. Ik zit ergens op een downloadsnelheid van 340-370 Kb. Zou het waarschijnlijk zijn dat ik hier nog in snelheid op vooruit kan gaan?
1) Nee ze hebben een handtekening van je nodig, staat me bij dat je een pdf krijgt en die uit moet prinen
2) Dat blijft zoals het is
4) Denk dat je niet veel meer zult halen dan dat je nu doet.

Anoniem: 238971

Hallo,
ik maak nu gebruik van een Tweak ADSL verbinding over BBNed (TweakDSLB8-10).
Ik wil graag het telefoon abonnement "TweakPhone Gratis" gaan gebruiken.

De helpdesk van TweakDSL gaf aan dat ik dat aan kan vragen d.m.v. een briefje naar hen.
In het begin van dit topic staat dat zo een abo maar 1 jaar gratis is.
Dit kan ik in de "voorwaarden" niet terug vinden. Bestaan er nog ergens "kleine lettertjes" waar dit officieel te lezen is?

Ik wil graag mijn huidige analoge abonnement van KPN houden, en een nieuw nummer van Tweak erbij krijgen. Dit zou geen probleem zijn.
Ik wil graag heel zeker weten dat mijn huidige abonnement niet door Tweak of KPN afgesloten gaat worden. Kan iemand hier ervaringen over plaatsen?

Ik gebruik nu de Copperjet Modem die ik van TweakDSL heb ontvangen. Daar zitten ook twee "phone"-aansluitingen op. Kan ik daar een gewone analoge telefoon op aansluiten? Of moet hier een speciaal (SIP? of VOIP?) toestel op worden aangesloten?

Groet,
/ober

PS.
Sorry voor de dubbele posting, ik zie nu pas dit ik dit in eerste instantie "fout" heb gepost.

• JaFFoG
Sleejuhr schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:37:
[...]
1) (...) staat me bij dat je een pdf krijgt en die uit moet prinen
Dat klopt. Je krijgt een PDF ter download, welke je moet uitprinten, ondertekenen en opsturen.

Bla

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 238971 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:39:
Hallo,

De helpdesk van TweakDSL gaf aan dat ik dat aan kan vragen d.m.v. een briefje naar hen.
Dit kan ik in de "voorwaarden" niet terug vinden. Bestaan er nog ergens "kleine lettertjes" waar dit officieel te lezen is?

Ik wil graag mijn huidige analoge abonnement van KPN houden, en een nieuw nummer van Tweak erbij krijgen. Dit zou geen probleem zijn.
Ik wil graag heel zeker weten dat mijn huidige abonnement niet door Tweak of KPN afgesloten gaat worden. Kan iemand hier ervaringen over plaatsen?

Ik gebruik nu de Copperjet Modem die ik van TweakDSL heb ontvangen. Daar zitten ook twee "phone"-aansluitingen op. Kan ik daar een gewone analoge telefoon op aansluiten? Of moet hier een speciaal (SIP? of VOIP?) toestel op worden aangesloten?

Groet,
/ober

PS.
Sorry voor de dubbele posting, ik zie nu pas dit ik dit in eerste instantie "fout" heb gepost.
Ik heb er zelf ook voor gekozen om KPN (belbudget) te behouden. Kost niets meer dan opzeggen, maar levert wel een backuplijn op. Zolang jij er maar op let niets te laten porteren kan het niet fout gaan. Verder heb ik trouwens ook zo'n "Artech AX521 2 line switch" bij, om KPN en voip automatisch te kunnen laten switchen.

Ja, je kunt op zo'n CopperJet modem een standaard analoge telefoon aansluiten. Ik heb trouwens zelf voor zo'n Zyxel modem gekozen, die schijnt stabieler te zijn, en heeft ook een 4 poort switch en draadloos (totaal 40 euro meerprijs).

Ik weet trouwens niets van "het eerste jaar gratis". Ik betaal alleen de (goedkope) beltikken, geen vaste abonnementskosten (behalve dan die 10 euro voor KPN belbudget). Zover ik weet blijft dat gewoon zo. In elk geval voor het "verduiveld aanbod" waar ik gebruik van maak.

Anoniem: 238971

Hallo cj,
bedankt voor je snelle reactie :)
Dat van dat eerste jaar las ik aan het begin van dit topic onder "Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?".
Daar staat o.a.:
TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen.

Maar deze tekst is al heel oud. Zoals ik het abonnement lees bij de Tweak-pagina, is het dus inderdaad gratis.

groet,
/ober

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
offtopic:
@ Ober, hier op GoT doen we niet aan groeten en afsluiten met naam, iedereen kan immers links zien wie het bericht gepost heeft. ;) Maare, welkom op GoT :)

[Voor 7% gewijzigd door monnick op 05-11-2007 19:40]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nog meer mensen met SMTP problemen en de volgende melding?

Response parameter: qmail-spp failure: ;/var/qmail/bin/checkspam: can't execute (#4.3.0)

(WireShark capture).

• monterey
  • Laatst online: 03-02 12:36
Exorcist schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:31:

Response parameter: qmail-spp failure: ;/var/qmail/bin/checkspam: can't execute (#4.3.0)

(WireShark capture).
ja werkt niet hier exact zelfde melding.

• ziekloon
  • Laatst online: 23-02 07:45
Ik heb sinds vanavond problemen met het versturen van mail... aan mijn instellingen in mijn mail client (Apple mail.app) is niets veranderd. Voor de zekerheid geprobeerd met Outlook Express vanuit windows (brrr) mail te sturen, zelfde probleem. Ik krijg de melding:
Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is xxxx@yyyy.tweakdsl.nl. Onderwerp 'kkjkj', Account: 'pop.tweakdsl.nl', Server: 'smtp.tweakdsl.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '451 qmail-spp failure: ;/var/qmail/bin/checkspam: can't execute (#4.3.0)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 451, Foutnummer: 0x800CCC78
Zijn er meer mensen met deze problemen?? Overigens, verzenden via webmail werkt nog wel...

edit:
Ok... er zijn dus meer mensen met dit probleem.. :P

[Voor 4% gewijzigd door ziekloon op 05-11-2007 20:35]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ah, "goed" om te weten dat het niet aan mij ligt ;)

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 19:56
Ik heb er ook last van. Begon al te twijfelen aan mezelf. Dan maar via een andere servert.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:38
Ook last van het SMTPprobleem, hoop niet dat mijn email adres geweigerd wordt aangezien ik niet het @tweakdsl.nl email adres gebruik maar mijn eigen domain.

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:03

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Exorcist schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:31:

(WireShark capture).
Ja! Ik had t zelfde probleem. Maar het lijkt nu verholpen. Ik kan weer iets versturen en de mail van 2200 uur komt ook weer binnen.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• JaFFoG
Nou, inmiddels nogmaals een e-mail mogen ontvangen. Ditmaal met daarin een track & trace nummer en de boodschap dat de modem/router vandaag verstuurd wordt.

Wat blijkt echter bij het controleren van het nummer op http://www.tracktrace.nl/ ? Het pakketje is gisteren al verstuurd! Nouja, een vergissing in mijn voordeel. Heb ik 'm een dagje eerder (hopelijk vandaag al). :D

Edit:
En jahoor, hij is er. Nu nog aan de praat krijgen. Kan het kloppen dat op de ZyXEL default de wireless uit staat? Nouja, ik ga er morgen wel even mee klieren, kijken of het lukt allemaal.
_______

Ben toch nog even gaan klooien, maar heb de lijn nog altijd niet aan de praat gekregen. Begin te twijfelen of het misschien tóch aan de DSL verbinding ligt met TweakDSL. Mijn instellingen zijn als volgt (gebaseerd op een post uit het vorige deel van dit topic, met dank aan bjck):

ModeRouting
EncapsulationENET ENCAP
VPI0
VCI35
IP AddressAutomatic (DHCP)
DNSObtained From ISP

Hebben jullie enig idee? Ik heb Google afgezocht en GoT, maar uit de informatie die ik daaruit haal lijkt het te moeten werken. Echter is dit dus niet het geval.

[Voor 63% gewijzigd door JaFFoG op 07-11-2007 01:17. Reden: Toch nog even klooien...]

Bla

• JaFFoG
Vanmorgen wederom met de helpdesk gebeld. De medewerker beaamde dat de instellingen in het modem goed zijn en heeft een zgn. "ticket" voor BBned gemaakt zodat zij kunnen controleren waarom het signaal niet door mijn modem wordt opgevangen. Hij vermoedt dat de upgrade van de lijn niet helemaal goed is gegaan. Precies wat ik ook al vermoedde. Zie je wel, ik ben niet gek! :D

Hopelijk lukt het BBned om het probleem op te lossen. (En hopelijk een beetje vlug, ik zit al zes dagen zonder internet! :'( )

Bla

• Ghandi
  • Laatst online: 21-03 22:26
Anoniem: 238971 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:39:
Hallo,

Groet,
/ober

PS.
VoIP is bij je DSL abonnement voor je eerste nummer gratis, ook na het eerste jaar.

Als je de copperjet hebt, is het afhankelijk of je de 816 (VoDSL) of 1616 (VoDSL/VoIP) hebt.

Op de laatste, kan je dan gewoon je (analoge) telefoontoestel aansluiten. Als je de 816 hebt, kan je overwegen om:
a. een nieuw c.q. ander modem te nemen
b. VoDSL te laten activeren (ook gratis).

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 12:29

Unagi

Always aware...

Meer dan 2 weken geleden heb ik mijn ondertekende contract naar TweakDSL opgestuurd en enkele dagen geleden heb ik login gegevens ontvangen. Ik vroeg me af wanneer ik m'n modem/lijn kon verwachten dus vannochtend even met het 0900 nummer gebeld. Er werd mij verteld dat ze niet konden zien wat de status was en ik zou een mailtje krijgen met uitleg. Zojuist (ongeduldig) opnieuw gebeld en na lang zeuren wisten ze mij te vertellen dat BBned de order voor een 16-24 Mbit / 1 Mbit lijn niet accepteerde i.v.m. afstand tot de centrale (2119m volgens BBned). Het verbaast me dat dit probleem zich voordoet aangezien ze al 3 weken m'n postcode en abonnementsvorm weten. Ook had ik verwacht dat ze me hier wel van op de hoogte zouden brengen, of iig laten weten dat het langer gaat duren. Het gaat volgens TweakDSL nu nog minimaal 2 a 3 weken duren voor de lijn opgeleverd wordt, wel gaan ze proberen BBned zover te krijgen dat de lijn toch geleverd wordt. Geen prettige eerste ervaring.

• 6killer
  • Laatst online: 22:32
Ik heb sinds vanmiddag een vreemd probleem. Ik heb ongeveer een minuut internet en daarna niet meer, de lijn blijft echter wel verbonden (bij restarten).

Na met de helpdesk gebeld te hebben dacht ik dat het de splitter was, maar na enkele minuten toch weer een verbinding die niet meer werkte dus zal het waarschijnlijk de modem zijn (hij hield het wel langer vol.

Komt iemand dit bekend voor? Mijn vermoeden is de modem (oranje copperjet 816) maar ik vind het vreemd dat die wel eerst even werkt.

Anoniem: 143269

6killer schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:31:
Ik heb sinds vanmiddag een vreemd probleem. Ik heb ongeveer een minuut internet en daarna niet meer, de lijn blijft echter wel verbonden (bij restarten).

Na met de helpdesk gebeld te hebben dacht ik dat het de splitter was, maar na enkele minuten toch weer een verbinding die niet meer werkte dus zal het waarschijnlijk de modem zijn (hij hield het wel langer vol.

Komt iemand dit bekend voor? Mijn vermoeden is de modem (oranje copperjet 816) maar ik vind het vreemd dat die wel eerst even werkt.
Heb ik ook gehad. Eerst een half jaar goede verbinding(10 mb) daarna elke keer wegvallende verbinding. Weer opstarten ff internetten en weg is ie weer. Bleek overspraak op de lijn te zijn en ben daarna teruggezet op 4 mb.Nu geen last meer gehad met wegvallende verbinding.

Dit hoeft uiteraard niet bij jou het geval te zijn, is een mogelijkheid.

• 6killer
Anoniem: 143269 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:03:
[...]

Heb ik ook gehad. Eerst een half jaar goede verbinding(10 mb) daarna elke keer wegvallende verbinding. Weer opstarten ff internetten en weg is ie weer. Bleek overspraak op de lijn te zijn en ben daarna teruggezet op 4 mb.Nu geen last meer gehad met wegvallende verbinding.

Dit hoeft uiteraard niet bij jou het geval te zijn, is een mogelijkheid.
Kon jij ook niet meer lang in de modem komen als je configuratie wilde checken? (pc <->modem)
En wat was de oorzaak van de overspraak, zat je ver van de centrale of oude kabels (hier alles nieuw in nieuwbouw en heeft 3 maanden naar behoren gefunctioneerd en daarvoor een jaar in een oud zooitje goed gewerkt).

Dat bleek bij mij ook niet meer te kunnen, kwam ik pas achter toen ik de firmware wilde updaten en nu is die dood waarschijnlijk want ik kom er niet meer in.

Heeft het modem nog een veiligheid zoals mijn oude speedtouch (dubbel firmware)? Nu kan ik dus ook niks meer checken ook al ging ik er van uit dat de modem gewoon stuk was, dat van overspraak doet mij twijfelen.

Is er trouwens een mogelijkheid om een oud mxstream modem (speedtouch home) op adsl 2 werkend te krijgen? Snelheid maakt niks uit, als ik maar internet heb.

• tweaktubbie
  • Laatst online: 15-12-2022

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Sinds gisteravond 23.00 geen dhcp-toewijzing meer; kreeg nog wel requests door vanaf internet die door PeerGuardian werden afgevangen. Alles (router/modem/pc's) herstart, maar geen resultaat. Gelukkig nu op het werk ;) Oja, betreft nag1.asd-inx.nl, wijkcentrale Nieuw-Vennep (getsewoud)

/na mailtje rond 10.00 blijkt er vanaf 10.35 weer 'n IP verstrekt, probleem lost zichzelf snel op :D

[Voor 15% gewijzigd door tweaktubbie op 11-11-2007 18:38]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• JaFFoG
JaFFoG schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:37:
Vanmorgen wederom met de helpdesk gebeld. De medewerker beaamde dat de instellingen in het modem goed zijn en heeft een zgn. "ticket" voor BBned gemaakt (...)
Gisteren nogmaals gebeld met de helpdesk op verzoek. De medewerker bevestigde dat er een opdracht bij BBned is neergelegd, en verwacht dat er maandag contact over wordt opgenomen. Nou, we zullen zien... ik zit inmiddels al acht dagen zonder internet, en elke dag komt er

Bla

• brama
  • Niet online
Heeft iemand hier wel eens meer dan 20Mbit ingetraind gehad op zijn modem? Ik kan met een welgemikte steenworp de centrale raken vanaf mijn appartement, maar ik train in op 19549 / 1261 (met een asus router, met de copperjet maar 16mbit).

Uitstekend natuurlijk, maar ik vroeg me af of ze uberhaupt wel ergens een 24Mbit profiel aan hebben staan, en niet gewoon 20Mbit.

Ik heb tweakdsl via bbned overigens.

[Voor 5% gewijzigd door brama op 11-11-2007 16:17]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 18:01

Mister_T

@+31180

JaFFoG schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:47:
[...]

Gisteren nogmaals gebeld met de helpdesk op verzoek. De medewerker bevestigde dat er een opdracht bij BBned is neergelegd, en verwacht dat er maandag contact over wordt opgenomen. Nou, we zullen zien... ik zit inmiddels al acht dagen zonder internet, en elke dag komt er
Reken maar op drie weken, dat is bijna standaard bij BBnod ;(

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 13:20
Unagi schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:13:
Meer dan 2 weken geleden heb ik mijn ondertekende contract naar TweakDSL opgestuurd en enkele dagen geleden heb ik login gegevens ontvangen. Ik vroeg me af wanneer ik m'n modem/lijn kon verwachten dus vannochtend even met het 0900 nummer gebeld. Er werd mij verteld dat ze niet konden zien wat de status was en ik zou een mailtje krijgen met uitleg. Zojuist (ongeduldig) opnieuw gebeld en na lang zeuren wisten ze mij te vertellen dat BBned de order voor een 16-24 Mbit / 1 Mbit lijn niet accepteerde i.v.m. afstand tot de centrale (2119m volgens BBned). Het verbaast me dat dit probleem zich voordoet aangezien ze al 3 weken m'n postcode en abonnementsvorm weten. Ook had ik verwacht dat ze me hier wel van op de hoogte zouden brengen, of iig laten weten dat het langer gaat duren. Het gaat volgens TweakDSL nu nog minimaal 2 a 3 weken duren voor de lijn opgeleverd wordt, wel gaan ze proberen BBned zover te krijgen dat de lijn toch geleverd wordt. Geen prettige eerste ervaring.
Waarom neem je dan ook een abbo op 16-24 op meer dan 2KM afstand?? Je mag blij zijn met 6 a 7 Mb, zie ook schema
Je zou dus net zo goed 0-8Mb kunnen nemen?
Desondanks, is het niet netjes dat er geen terugkoppeling plaatsvind.

Vraag, had je hiervoor al internet (bij bbned?). In die situatie zit ik nu, en hoop dat ik niet geweigerd ga worden aangezien ik nu 512Kb heb bij een provider. BBned verteld me dat ik niet sneller kan krijgen.

• cjdijk

cjdijk

6killer schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:25:
[...]

Kon jij ook niet meer lang in de modem komen als je configuratie wilde checken? (pc <->modem)
En wat was de oorzaak van de overspraak, zat je ver van de centrale of oude kabels (hier alles nieuw in nieuwbouw en heeft 3 maanden naar behoren gefunctioneerd en daarvoor een jaar in een oud zooitje goed gewerkt).

Dat bleek bij mij ook niet meer te kunnen, kwam ik pas achter toen ik de firmware wilde updaten en nu is die dood waarschijnlijk want ik kom er niet meer in.

Heeft het modem nog een veiligheid zoals mijn oude speedtouch (dubbel firmware)? Nu kan ik dus ook niks meer checken ook al ging ik er van uit dat de modem gewoon stuk was, dat van overspraak doet mij twijfelen.

Is er trouwens een mogelijkheid om een oud mxstream modem (speedtouch home) op adsl 2 werkend te krijgen? Snelheid maakt niks uit, als ik maar internet heb.
Ik heb hier nog wel een gebruiksaanwijzing liggen om jouw modem in te stellen voor bbned (Als jij babyxl hebt, vervang dan 35 door 34). Dit heb ik vroeger ook eens gedaan toen ik van HccNet naar Demon overstapte. Kon ik alvast on-line voordat ik mijn modem binnen had. :P Ik heb hem speciaal voor jou even on-line geplaatst. http://cjdijk.tweakdsl.nl/Alcatel/ ;)

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik zit erover te denken om het Verduiveld Aanbod te nemen, het gratis tweaknews abo spreekt mij wel aan. Mijn vraag is of ik beter kan kiezen voor het BabyXL netwerk of het BBned netwerk.

En heeft iemand ervaring met het Wireless Zyxel VoIP (2602 HW) modem i.c.m. VoipCheap? Werkt dit goed?

• bjck
MisterE schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:37:
[...]

Waarom neem je dan ook een abbo op 16-24 op meer dan 2KM afstand?? Je mag blij zijn met 6 a 7 Mb, zie ook schema

Vraag, had je hiervoor al internet (bij bbned?). In die situatie zit ik nu, en hoop dat ik niet geweigerd ga worden aangezien ik nu 512Kb heb bij een provider. BBned verteld me dat ik niet sneller kan krijgen.
Dat is wel heel voorzichtig.

Er zijn lijnen die op 2000m inderdaad net aan 10Mbps halen, andere van 2500m halen soms nog best 14 a 16Mbps.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 13:50
Niet echt denderende reacties hier :|

Bij mij weigert de modem pertinent in te trainen als adsl2.

Enigste manier om in te loggen is met g.dmt (adsl1) waarbij het vreemde verschijnsel optreedt dat ik de grens van 8 mbit ruimschoots passeer ??

Kabels splitter ed zijn goed waarbij ik de modem ook lange tijd direct heb aangesloten zonder splitter oid, ook eerder lange tijd orange adsl2 gehad dus het moet mogelijk zijn.

De lijnkwaliteit lijkt mij hier niet echt denderend terwijl die naar dezelfde centrale gaat als die van orange, beide tilburg-centrum op ongeveer 1300m afstand.

Gaat hier overigens om de modem linksys wag200g, de standaard-modem heb ik nog niet mogen ontvangen.

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 10:45

SteveV

Schtiefv Meister

brama schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:17:
Heeft iemand hier wel eens meer dan 20Mbit ingetraind gehad op zijn modem? Ik kan met een welgemikte steenworp de centrale raken vanaf mijn appartement, maar ik train in op 19549 / 1261 (met een asus router, met de copperjet maar 16mbit).

Uitstekend natuurlijk, maar ik vroeg me af of ze uberhaupt wel ergens een 24Mbit profiel aan hebben staan, en niet gewoon 20Mbit.

Ja hoor geen probleem voor mij.
Ik zit op 170 meter vanaf de centrale en train in op 24,5 Mbit wat na een dag afzakt naar ongeveer 23,5Mbit.
Dit blijft verder stabiel draaien zonder disconnects.
Zie ook deze screenshot http://www.myhdtv.nl/steve/router.jpg

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• bjck

Lang niet alle lijnen gaat vanaf de centrale direct naar je huis toe. Zelfs als je centrale aan het einde van je straat staat kan je lijn in een bundel eerst naar een kabelverdeelstation gaan en van daar weer (terug) naar je woning toe.

Eigenlijk zie je inderdaad boven de 20Mbps erg weinig. Logisch ook want dan heb je alle frequenties volledig nodig en mag er geen enkele verstoring zijn op de lijn. En dat heb je alleen in een lab situatie bijna natuurlijk.
Iblies schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:38:
Niet echt denderende reacties hier :|

Bij mij weigert de modem pertinent in te trainen als adsl2.

Enigste manier om in te loggen is met g.dmt (adsl1) waarbij het vreemde verschijnsel optreedt dat ik de grens van 8 mbit ruimschoots passeer ??

Kabels splitter ed zijn goed waarbij ik de modem ook lange tijd direct heb aangesloten zonder splitter oid, ook eerder lange tijd orange adsl2 gehad dus het moet mogelijk zijn.
[afbeelding]
De lijnkwaliteit lijkt mij hier niet echt denderend terwijl die naar dezelfde centrale gaat als die van orange, beide tilburg-centrum op ongeveer 1300m afstand.

Gaat hier overigens om de modem linksys wag200g, de standaard-modem heb ik nog niet mogen ontvangen.
Nieuwe firmware in je modem stoppen en het probleem is weg, foutje in de Linksys code.

Als dat het niet is staat je profiel misschien (nog) verkeerd bij de netwerk leverancier. Dan lijkt me dat je dat bij de helpdesk moet aanmelden.

[Voor 37% gewijzigd door bjck op 15-11-2007 10:54]

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018

[Voor 112% gewijzigd door Bram1337 op 14-01-2016 10:42]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-03 10:40
Bram1337 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:01:
Iemand anders last van instabiele nieuwsgroepen? Lijkt erop dat iedereen recente games aan het downloaden is. ;)
Nee, geen problemen. Gebruik news.tweakdsl.nl.

[Voor 5% gewijzigd door thaan op 15-11-2007 22:09]

• marko77
  • Laatst online: 09-09-2022
Bram1337 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:01:
Iemand anders last van instabiele nieuwsgroepen? Lijkt erop dat iedereen recente games aan het downloaden is. ;)
hier is ie ook de hele middag al instabiel :/

Mijn rig

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik zit er over na te denken om een Verduiveld abbonement te nemen.
Ik zit 2700m van de centrale af, dus dat ie best ver. Voor welke abbonement kan ik dan beter gaan 0-8Mbit, of 10-24Mbit? Het scheelt zo'n 2 euro per maand, aangezien je de administratiekosten bij het 0-8Mbit wel moet betalen, en bij de 10-24Mbit abbonement niet. Dus het verschil is 50 euro in 2 jaar.
Zou ik voor die 2 euro dan de gok nemen om toch de 10-24Mbit abbonement te nemen? Of is het zeker dat niet haal?
BTW: Ik heb nu @home intensief 8000mbit(kabel), dit haal ik wel makkelijk alleen vind ik het veel te duur, en het is niet echt heel stabiel(als ik het test met eweka), dusja)

En wij hebben hier allemaal een mobiel, dus we hebben geen huistelefoon op dit moment(half jaar geleden nog wel).
Ik zit dit in de startpost:
Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)
Dus dat eenmalige 75 euro is in mijn geval? Want ik weet niet wat dat kaal-koper inhoud..?

[Voor 97% gewijzigd door Perzikvrucht op 16-11-2007 22:03]

• bjck
barzi schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:33:

[...]

Dus dat eenmalige 75 euro is in mijn geval? Want ik weet niet wat dat kaal-koper inhoud..?
Dat is een NLS oplevering (NewLineService). Omdat er momenteel op de koperlijn naar je huis geen dienst loopt moet deze nieuw ingebruik worden genomen. Of je moet KPN-telefonie hebben, dan geldt het niet en wordt je ADSL daarbij gezet.

• Perzikvrucht
bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:23:
[...]

Dat is een NLS oplevering (NewLineService). Omdat er momenteel op de koperlijn naar je huis geen dienst loopt moet deze nieuw ingebruik worden genomen. Of je moet KPN-telefonie hebben, dan geldt het niet en wordt je ADSL daarbij gezet.
Dus moet ik eenmaling 75 euro betalen? Of 9,90 per maand?

• JaFFoG
Gisteravond terug gekomen uit Barcelona met het bericht dat wij nog altijd geen verbinding hebben. Ik daarnet de modem in om de instellingen voor de honderdste keer te controleren, staat de VCI weer op 34 (zit via BBned, moet 35 zijn). Ook is in de voorgaande weken, tijdens mijn verwoede pogingen de lijn aan de praat te krijgen, meer dan eens de instelling in mijn modem terug gesprongen naar default (tenminste, ik denk dat dat de default instelling is).
Het fraaie is dat elke keer maar één onderdeel terug springt, en het niet altijd dezelfde is. Soms de WAN instellingen, soms de LAN, dan weer de DHCP, en nu zelfs alleen de VCI van de WAN.

Modem: ZyXEL 2602HW met meest recente firmware.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Oja, ik heb wel weer verbinding met het internet. :9

[Voor 3% gewijzigd door JaFFoG op 17-11-2007 11:31. Reden: het internet is gemaakt :p]

Bla

• cjdijk

cjdijk

barzi schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:09:
[...]

Dus moet ik eenmaling 75 euro betalen? Of 9,90 per maand?
Beide.

Wel bespaar je aanzienlijk op jouw mobiele telefoonkosten.
De beltikken via tweak zijn veel goedkoper dan wel mobiel abbo dan ook.
Ook kan iemand anders jou ineens veel goedkoper bellen (vast i.p.v. mobiel nummer).
Je zou zelfs een goedkoper mobiel abbo kunnen nemen dan.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 13:50
bjck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:50:
...
Nieuwe firmware in je modem stoppen en het probleem is weg, foutje in de Linksys code.

Als dat het niet is staat je profiel misschien (nog) verkeerd bij de netwerk leverancier. Dan lijkt me dat je dat bij de helpdesk moet aanmelden.
Nieuwste firmware staat er al lang op, maar dat doet er niet meer aan toe,
setup verandert en de modem letterlijk bij binnenkomst van de PTT-lijn neergezet, nog geen halve meter tussen, en voila hij doet het, en ook nog eens sneller dan het oude orange abbo.
Lag het waarschijnlijk toch aan de wat oudere telefoonkabels.

Misschien een tip voor andere, gebruik dikkere kabels, of houd het zo kort mogelijk.

• Perzikvrucht
cjdijk schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:00:
[...]

Beide.

Wel bespaar je aanzienlijk op jouw mobiele telefoonkosten.
De beltikken via tweak zijn veel goedkoper dan wel mobiel abbo dan ook.
Ook kan iemand anders jou ineens veel goedkoper bellen (vast i.p.v. mobiel nummer).
Je zou zelfs een goedkoper mobiel abbo kunnen nemen dan.
Maar waarom dan 75 euro betalen?
Dan ik kan ik net zo goed bij KPN een belbudget abbonement nemen van 9,90 per maand, dan betaal ik die 75 euro dus niet..

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

barzi schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:04:
Maar waarom dan 75 euro betalen?
Dan ik kan ik net zo goed bij KPN een belbudget abbonement nemen van 9,90 per maand, dan betaal ik die 75 euro dus niet..
€ 10.50 tegenwoordig. En je betaalt € 47.55 aansluitkosten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• BlackB1rd
  • Laatst online: 02-03 15:32
Iemand hier enig idee hoe ik kan inloggen op m'n TweakPhone voicemail via VoIP? Bij het bellen van *51 (na het activeren dmv. *51*) krijg ik een vriendelijke dame die vraagt om respectievelijk mailbox en password. Welke gegevens moet ik hiervoor gebruiken? De gegevens uit het "Mijn Tweak" menu werken iig niet. Hier staat een mailbox nummer en mailbox password, maar ik krijg na het invoeren van deze een login incorrect. Zie ik iets over het hoofd?

Een hele zooooi

• Unagi
  • Laatst online: 06-03 12:29

Unagi

Always aware...

MisterE schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:37:
[...]

Ik weet dat ik die snelheid niet ga halen, heb expres gevraagd of ik kon downgraden als ik aan een lager abonnement genoeg zou hebben. Ik vond het jammer dat ik echt moest zeuren om te horen te krijgen dat bbned de aanvraag niet accepteerde en dat mij daarover niks verteld was. Heb m'n modem inmiddels in huis en de lijn wordt de 22e opgeleverd (al gechecked, hij doet t helaas echt nog niet).

De vorige bewoner had een tiscali lijn met KPN telefonie, alles was opgezegd. Ik heb bij KPN eerst de goedkoopste lijn aangevraagd waarmee je kan bellen. Alhoewel de aanvraag lang duurt hebben ze nooit gezegd een lager abonnement te gaan leveren en BBned blijkbaar zover gekregen om de lijn max open te gooien, misschien kunnen ze voor jou hetzelfde doen.

• Ghandi
  • Laatst online: 21-03 22:26

Er staat inderdaad gewoon een 24Mbit profiel aan en ik heb enkele mensen ruim 23Mbit zien intrainen.

De copperjet vereist een iets hogere signaal/ruis verhouding, waardoor hij lager (lees: veiliger) intraint.

Gedurende het gebruik van je internetverbinding, kan het modem besluiten - afhankelijk van de veranderende lijn kwaliteit - om de snelheid te verhogen of te verlagen. De copperjet zet iets lager in en zal minder vaak die beslissing hoeven te nemen.

Helaas kan ik alleen maar dromen van meer dan 2.5Mbit, want ik woon te ver weg.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb dat op twee verschillende lokaties de verbinding trager is geworden.
Op één lokatie is het ongeveer 6Mbit trager en de andere 4Mbit.
Beide verbindingen zijn van TweakDSL (BBned) 16-24Mbit

Het rebooten van de modems heeft geen enkel effect gehad.
Heeft iemand een idee waardoor de lijnen trager geworden zijn? :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Na lang wikken en wegen heb ook ik besloten om mijn tijden bij TweakDSL op te zeggen mijn verbinding werd opgeleverd op 1-4-2003 en gaat er per 1-1-2008 Uit.

Reden :
Tweak word gewoon simpel weg te duur, Helpdesk alleen tijdens kantoortijden te bereiken en de antwoorden op Email ronduit belachelijk.

Dus vandaar dat ik Tabee ga van TweakDSL zoals veel trouwe abbonee's de afgelopen maanden weg zijn gegaan.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• BlackB1rd
  • Laatst online: 02-03 15:32
ShadowBumble schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:50:
Na lang wikken en wegen heb ook ik besloten om mijn tijden bij TweakDSL op te zeggen mijn verbinding werd opgeleverd op 1-4-2003 en gaat er per 1-1-2008 Uit.

Reden :
Tweak word gewoon simpel weg te duur, Helpdesk alleen tijdens kantoortijden te bereiken en de antwoorden op Email ronduit belachelijk.

Dus vandaar dat ik Tabee ga van TweakDSL zoals veel trouwe abbonee's de afgelopen maanden weg zijn gegaan.
Ik lees dat de laatste tijd hier wel vaker, dat mensen bij Tweak weggaan omdat de concurrent goedkoper is. Echter ben ik van mening dat Tweak de afgelopen jaren heeft bewezen zeer stabiel te zijn en dat vind ik ook wel wat waard. Heel leuk dat Alice enzo, dat je per maand kan opzeggen, maar het blijft een gedoe dat over en weer schakelen. En welke Tweaker heeft een helpdesk nodig? ;) Voor de gewone vragen volstaat m.i. een bereikbaarheid tijdens kantooruren.

Overigens wil ik Tweak niet aanmoedigen de prijzen zo hoog te houden, maar wat mij betreft mag er best betaald worden voor een stukje kwaliteit c.q. betrouwbaarheid. Het enige dat je niet moet doen is een upgrade van ADSL naar ADSL2+ doen, want dan lig je er 2 maanden uit 8)7 Maar dat is alweer zoooolang geleden, dat ben ik allang vergeten ;)

Een hele zooooi

• Zondagskindje

Zondagskindje

BlackB1rd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:23:
[...]

Ik lees dat de laatste tijd hier wel vaker, dat mensen bij Tweak weggaan omdat de concurrent goedkoper is. Echter ben ik van mening dat Tweak de afgelopen jaren heeft bewezen zeer stabiel te zijn en dat vind ik ook wel wat waard. Heel leuk dat Alice enzo, dat je per maand kan opzeggen, maar het blijft een gedoe dat over en weer schakelen. En welke Tweaker heeft een helpdesk nodig? ;) Voor de gewone vragen volstaat m.i. een bereikbaarheid tijdens kantooruren.

Overigens wil ik Tweak niet aanmoedigen de prijzen zo hoog te houden, maar wat mij betreft mag er best betaald worden voor een stukje kwaliteit c.q. betrouwbaarheid. Het enige dat je niet moet doen is een upgrade van ADSL naar ADSL2+ doen, want dan lig je er 2 maanden uit 8)7 Maar dat is alweer zoooolang geleden, dat ben ik allang vergeten ;)
Er zijn natuurlijk wel meer aanbieders dan alleen Alice.
En ik ben met ShadowBumble eens dat de reacties van de helpdesk, per mail, ronduit belachelijk zijn.
Natuurlijk is TweakDSL stabiel, maar ze zijn niet de enige.
En ik vind het ook niet leuk om na 5 jaar bij Tweak te vertrekken.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BlackB1rd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:23:
[...]

Nee inderdaad een echte Tweaker heeft geen helpdesk nodig dus waarom zou ik er dan voor betalen ? Van de telco waar ik heen ga verwacht ik kwa helpdesk ook geen wonderen, echter verwacht ik wel een stabiele lijn ( Dit in het begin ook niet door tweak geleverd kon worden ) en ik buiten tweak om zelf via bbned een monteur moest regelen , ( jaja echt waar want tweak vond het wel stabiel en het zou aan mij liggen ). En voor het geen dat tweak nu levert kan het ook 65% goedkoper voor hetzelfde,

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• 6killer

Reden :

Ik vind het wel meevallen, wat betreft prijzen kan je wel gelijk hebben maar vergeet niet dat aantrekkelijke prijzen vaak een lokkertje zijn en zodra je een contract hebt er niet veel meer zal veranderen. Ik betaal gezien de prijzen n nog steeds een goede prijs (35 voor 10/1 ik train wel op 8 in wat ik niet helemaal snap maar is mijn nieuwe modem misschien).

En de helpdesk kan je ook buiten de kantooruren bellen hoor en in het weekend. Vorig weekend kwam dat handig uit toen mn modem uiteindelijk kapot bleek.

Maar goed kan zijn dat je slechtere ervaringen heb (heb ik ook gehad, maar dat is alweer een lange tijd geleden, en mn verhuizing was 3 dagen na mn brief al geregeld! Vond ik wel snel).

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2022
hebben meer mensen hier het probleem dat als ze een mail versturen via de smtp van tweakdsl dat er dan een foutmelding 553 terugkomt? Maakt niet uit welk mailadres.

Volledige foutmelding:
Recipient error [553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Zondagskindje schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:42:
Ik heb dat op twee verschillende lokaties de verbinding trager is geworden.
Op één lokatie is het ongeveer 6Mbit trager en de andere 4Mbit.
Beide verbindingen zijn van TweakDSL (BBned) 16-24Mbit

Het rebooten van de modems heeft geen enkel effect gehad.
Heeft iemand een idee waardoor de lijnen trager geworden zijn? :?
Iemand?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Er is dan toch eindelijk een aanbieding voor bestaande klanten: http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/devils_offer_multimedia misschien moet je ingelogd zijn, ik weet het niet zeker

Ik weet niet of het al eerder is vermeld maar ja dan staat het er maar 2x. In het kort: 2 jaar 12-24 Mbit, 600 euro vooruit betalen (25 euro per maand) en ook nog een iPod van 30 GB krijgen. Niet slecht, ik heb net gebeld en deze actie is speciaal voor bestaande klanten.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• jopie
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar volgens mij is het enige verschil dat je er voor 100 euro een ipod bijkoopt. Ik ben bang dat ook dit niet voor bestaande klanten is.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik lees zogauw niet dat het voor bestaande klanten is :?
Eigen telefonische helpdesk tegen lokaal tarief
Is dit nieuw? Zo ja, wat is het nummer (ik zat bij al mijn problemen van aansluiten nog op een paar tientjes 0900-xxx kosten)...

• Sjowhan
  • Laatst online: 22-03 15:10

Reden :

Klinkt bekend. Ben in 2004 abonnee geworden (ADSL-1 8/1, EUR 69,95/mnd) en toen de upgrade kwam overgestapt naar de 10/1. Nooit problemen gehad :).
Vandaag enkel aangesloten @ nieuwe appartement (moest anders lijn verhuizen, minimaal 110 euro kosten bij Tweak) bij Telfort. Aanvraag voor de nieuwe lijn kostte me 'maar' 14,95 aansluitkosten :).
Daarnaast zijn de kosten per maand (veel) lager.

In het begin (2004-2006) was TweakDSL qua helpdesk aan de betere kant; enkel de laatste keren dat ik emailcontact gehad heb, waren de antwoorden zoals ook ShadowBumble verteld "belachelijk".

http://specs.tweak.to/5253

• RC2
  • Laatst online: 20:56

RC2

Resistance is futile

Staat bij de voorwaarden dat je de laatste 12 maanden niet van een tweakdsl aanbieding gebruik gemaakt mag hebben. Dus als je lid was en nog onder een actie contract zat mag je vast niet meedoen.

Who wants to life forever anyway...

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Het is echt voor bestaande klanten: ik heb gebeld met 09008932543 met deze specifieke vraag. Enige reden dat ik niet mag meedoen is omdat mijn abo pas over 10 maanden afgelopen is en daarom mocht het niet, anders had ik hem nu al met 2 jaar verlengd. Stuur morgen mailtjes, bel ze op. Zijn antwoord was dat deze actie juist voor bestaande klanten is maar dat nieuwe klanten er ook gebruik van mochten maken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• jopie
Maar ben je dan pas 2 maanden lid, of val je nog onder een 2 jarige aktie van ooit. Ik zit nog met een 35 euro 10 mbit abbo.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-03 20:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ze vragen naar mijn mening te hoge prijzen. Mijn internetlijn bij Telfort is inmiddels volledig operationeel. Supersnel, gratis modem, geen line-sharing, kosten en netjes een contract voor 12 maanden 8)

Ik heb dus momenteel 2 ADSL-lijnen, maar ik ga TweakDSL ook een opzegbrief sturen. Na ruim 4 jaar klant te zijn geweest, ga ik met Telfort (Tiscali) door.

Redenen voor opzegging Tweak:
  • Line-sharing kosten, ik moet € 9,50 dokken omdat ik geen KPN abbonnement meer heb.
  • Abonnementskosten voor bestaande klanten zijn crimineel hoog.
  • Slechte e-mail dienst, ladingen SPAM!
  • Telefonietarieven zijn te hoog
  • Kwaliteit van VoDSL is slecht.
De betrouwbaarheid van Tweak is zeer hoog, maar de kosten van line-sharing op de al hoger liggende abonnements- en gesprekskosten begonnen mij de keel uit te hangen. Zeker als je voor die 10 euro line-sharing kosten een echo-put VoDSL lijn terug krijgt. Uiteindelijk betaal ik circa 30 euro meer bij Tweak per maand dan bij Telfort. Eerlijk is eerlijk, heb dan wel geen vast-ip en newsserver, maar voor een besparing van € 360,00 op jaarbasis wil ik daar wel afstand van doen.

Ik kan weer een duivels aanbod doen, maar;
• contract van 24 maanden
• moet 2 enorme bedragen lappen.
• betaal nog steeds line-sharing kosten á € 9,40 p.m.
• lijn aanpassingen gaat altijd fout bij BBned of bij Tweak :X
• houdt eenVoDSL lijn met hoge gesprekskosten.

/dev/null

• Zondagskindje

Zondagskindje

Sjowhan schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:21:
[...]

Klinkt bekend. Ben in 2004 abonnee geworden (ADSL-1 8/1, EUR 69,95/mnd)
Ik heb zelfs nog paar maanden €95,= betaald. B)
I_stealth_I schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:55:
Ze vragen naar mijn mening te hoge prijzen. Mijn internetlijn bij Telfort is inmiddels volledig operationeel. Supersnel, gratis modem, geen line-sharing, kosten en netjes een contract voor 12 maanden 8)

Ik heb dus momenteel 2 ADSL-lijnen, maar ik ga TweakDSL ook een opzegbrief sturen. Na ruim 4 jaar klant te zijn geweest, ga ik met Telfort (Tiscali) door.

Redenen voor opzegging Tweak:
  • Line-sharing kosten, ik moet € 9,50 dokken omdat ik geen KPN abbonnement meer heb.
  • Abonnementskosten voor bestaande klanten zijn crimineel hoog.
  • Slechte e-mail dienst, ladingen SPAM!
  • Telefonietarieven zijn te hoog
  • Kwaliteit van VoDSL is slecht.
De betrouwbaarheid van Tweak is zeer hoog, maar de kosten van line-sharing op de al hoger liggende abonnements- en gesprekskosten begonnen mij de keel uit te hangen. Zeker als je voor die 10 euro line-sharing kosten een echo-put VoDSL lijn terug krijgt. Uiteindelijk betaal ik circa 30 euro meer bij Tweak per maand dan bij Telfort. Eerlijk is eerlijk, heb dan wel geen vast-ip en newsserver, maar voor een besparing van € 360,00 op jaarbasis wil ik daar wel afstand van doen.

Ik kan weer een duivels aanbod doen, maar;
• contract van 24 maanden
• moet 2 enorme bedragen lappen.
• betaal nog steeds line-sharing kosten á € 9,40 p.m.
• lijn aanpassingen gaat altijd fout bij BBned of bij Tweak :X
• houdt eenVoDSL lijn met hoge gesprekskosten.
Kortom, niet een bepaald interessant aanbod voor de bestaande en vooral trouwe klanten.
Iig fijn om te lezen dat Telfort, tot nu toe, goed bevalt. :)
Ik hoop volgende week over te zijn naar Telfort, zonder telefonie overigens.

Anoniem: 214909

Vrienden ook jaren bij Tweak gezeten(en tevreden over de lijn) Echter deprijs is nu erg hoog tov andere aanbieders. Zelf stappen de meeste over op concepts-ict wat ook gewoon erg stabiel en goed is. Zelf denk ik eerlijk gezegd dat ADSL(2) uberhaupt gewoon stabiel is tegenwoordig.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-03 10:40
Anoniem: 214909 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:27:
Zelf denk ik eerlijk gezegd dat ADSL(2) uberhaupt gewoon stabiel is tegenwoordig.
Niet mee eens. Heb hier heel veel problemen met de stabiliteit, is het niet het modem dat de verbinding kwijtraakt, dan raak ik intern in me netwerk plotseling wel de verbinding met het modem kwijt. Erg raar allemaal. Om 1 of andere reden werkt het nu wel stabiel, voorlopig, maar heel erg vertrouw ik nog niet op de stabiliteit van ADSL2.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 20:04
Mijn adsl2 verbinding is ook niet meer wat het was.
Zodra ik een dikke lijn open zet naar internet, een nieuwsgroepje download, is het meestal na 5 min. Klap internet eruit.
Ziet er naar uit dat zodra ik de lijn echt vol benut, de lijn het niet aan kan.
Heb namelijk een ander modem aangesloten en daar gebeurd precies hetzelfde.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voorwaarden voor die aanbieding ;

Allerlaatste kans: Voor de snelle beslisser (t/m 31 december 2007)
Genoemde abonnementsgelden zijn gebaseerd op automatische incasso, linesharing en inclusief 19% BTW.
Betaling van het abonnement zal in 2 termijnen plaatsvinden, 1e termijn bij je bestelling
€ 250,- en het 2e termijn 2 maanden daarna, doch uiterlijk in december € 249,-
De snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.
De minimale contractsduur is 24 maanden, daarna opzegbaar per maand.
De administratiekosten €49,95 worden separaat in rekening gebracht.
Alle prijzen zijn gebaseerd op een doe-het-zelf-installatie. Installatie door een monteur op aanvraag en tegen meerprijs.
Wireless Zyxel VoIP (2602 HW) modem leverbaar tegen meerprijs van € 60,-
Deze actie is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen van TweakDSL.
De laatste 6 maanden geen lid geweest van TweakDSL.
Je krijgt ook nog de beschikking over een tijdelijk VoIP-nummer dat vervalt indien je binnen 3 maanden na activatie dit nog niet gebruikt hebt

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 16:19
@Exorcist:
Dus dat is inclusief Linesharing!?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Y3PP3R schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:26:
@Exorcist:
Dus dat is inclusief Linesharing!?
Geen idee, dat staat er niet expliciet bij, of in ieder geval niet op een manier waarop het makkelijk te ontcijferen is ;)

• Japser
  • Laatst online: 16:03

Japser

Jeej!

Ik heb nog steeds mn iPod niet binnen, na 4 maanden sinds de ingang van mn nieuwe abbo :( Beetje jammer dat ik nu daarachteraan moet gaan rennen.

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik had [TweakDSL 16-24] en heb sinds deze week [TweakT 12-24 Verduiveld Aanbod Multimediaal], via Tiscali/BabyXL ofzo. Downloadsnelheid is iets instabieler maar heb soms betere piek downloadssnelheid. Daarintegen is het internet gamen echt zwaar achteruit gegaan: veel chokes en packet loss :(.

Update::
Met TweakDSL gesproken en ze adviseren om de oude CopperJet modem (van de vorige abonnement) te proberen en kijken of dat beter gaat.
To be continued.

Update 2::
Bovenstaande issue is de laatste tijd al een stuk minder geworden zonder dat ik wat aan gedaan heb. Ik wacht af en hoop dat uiteindelijk het probleem automatisch weggaat.

[Update 3::]
Na 3 maanden toch nog die CopperJet geinstalleerd. Ping/Latency is nu beter.

[Voor 58% gewijzigd door minotaurus op 23-02-2008 23:09]

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• jopie
Dat is balen, ik zit nu op tweak B10, en wil eigenlijk wel over op multimediaal T12-24, maar dit stelt me niet echt gerust....

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 16:19
ik heb maar ff gebeld... die prijzen zijn exclusief linesharing. Dat betekent dat je bij die verduivelde aanbieding je DSL betaald vooraf, voor je hele contract periode, maar je krijgt elke maand nog die 9,50 KPN kosten gefactureerd... En als gamen kut is, zoek ik verder!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49

Wildfire

Joy to the world!

Hmm, een kwartiertje ofzo geleden klapte m'n lijntje eruit. Ik haal nu consequent een sync die 1 tot 1.5 mbit lager is dan normaal. Ik zit normaal altijd op zo'n 17 mbit, nu mag ik al blij zijn als ik 16 mbit haal. Wat kan er hier aan de hand zijn?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Anoniem: 80823

Zou 20/11 opgeleverd worden.

21/11 Tweak helpdesk gebeld, geven KPN de schuld.

22/11 Interne relatie bij KPN gebeld, geen order van BBNet te vinden op mijn adres.
Tweak helpdesk gebeld, gingen het uitzoeken

23/11 Weer Tweak helpdesk gebeld, werd met een kluitje in het riet gestuurd.

26/11 Fax verstuurd, geen reactie.

Vandaag bij Tweak op het stationsplein in Almere langs geweest, dat konden ze niet waarderen ;)
Gaven nu toe dat de fout bij BBNet zit, zouden proberen de boel te versnellen. Nog steeds geen idee wanneer ik I-net krijg. Kan de boel wel annuleren, maar dan zit ik zeker nog 3 weken zonder, niet handig als je 2 dagen per week wilt thuis werken.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 21-03 20:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een opzegging gedaan voor Tweak. Zal benieuwen hoe ze dit oppakken. ;) Voorgaande wijzigingen per brief waren altijd zoek, niet aangekomen en onzichtbaar. Administratief lijkt het net ambtenarij bij Tweak.

Iemand hier ervaring mee?

[Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 28-11-2007 23:13]

/dev/null

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wildfire schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:27:
Hmm, een kwartiertje ofzo geleden klapte m'n lijntje eruit. Ik haal nu consequent een sync die 1 tot 1.5 mbit lager is dan normaal. Ik zit normaal altijd op zo'n 17 mbit, nu mag ik al blij zijn als ik 16 mbit haal. Wat kan er hier aan de hand zijn?
Dan ben je niet de enige.
Ik heb dit zo'n 3 weken.
Maar ik maak me er niet meer druk om; deze week ga ik over naar Telfort.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:08

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

--

[Voor 100% gewijzigd door Nijl op 29-11-2007 12:18]

You are NIJL-ed!

• cjdijk

cjdijk

I_stealth_I schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:12:
Ik heb een opzegging gedaan voor Tweak. Zal benieuwen hoe ze dit oppakken. ;) Voorgaande wijzigingen per brief waren altijd zoek, niet aangekomen en onzichtbaar. Administratief lijkt het net ambtenarij bij Tweak.

Ik zou dat niet trekken. Een weekje of 3 tot 6 zonder adsl. Als ik zou willen overstappen zou ik niet opzeggen. Maar gewoon bij mijn nieuwe provider aanvinken dat ik momenteel adsl bij iemand anders heb. Dan zorgt die nieuwe provider voor het naadloos opzeggen. Dan ben je 1 tot 2 uur zonder adsl. Uiteraard hoef je je dan zowiso geen zorgen te maken over zoekgeraakte brieven. :P

• Sjowhan
  • Laatst online: 22-03 15:10
I_stealth_I schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:12:

Ja.
Probeer het per MAIL te versturen (ingescand dus). Je krijgt in alle gevallen een ticketnummer terug, waardoor de opzegging nooit 'zoek' kan gaan.
Enige nadeel (iig wat ik heb ondervonden): pas nadat het ticket behandelt is, zal de opzegging gelden. Dus moet je -nadat je een bevestiging hebt gehad- 5 dagen wachten op antwoord, zal de opzegging 5 dagen later ingaan.
Dit heb ik nog even per mail laten weten dat ze hier niet sterk in staan (mijn factuur was 4,66 EURO tot 05 december, terwijl ik op 01-11 de opzegging had verstuurd).

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1 2 3 ... 52 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee