Toon posts:

[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 52 Laatste
Acties:
  • 382.779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49

Wildfire

Joy to the world!

Zondagskindje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:18:
[...]

Dan ben je niet de enige.
Ik heb dit zo'n 3 weken.
Maar ik maak me er niet meer druk om; deze week ga ik over naar Telfort.
Ik had gehoopt dat het gisteren opgelost/voorbij zou zijn, maar toen ik gisteravond mijn modem liet resyncen kwam ik uit op 15.5 mbit -- dat is gewoon bijna 2 mbit lager dan de sync die ik altijd heb gehad!

Bah! :(

Ik kan me niets anders bedenken dan dat er ofwel in de telefooncentrale, ofwel bij TweakDSL iets mis is. Zomaar opeens een 2 mbit lagere sync slaat nergens op. Tijdelijk, bv. door een onweer, kan ik nog wel begrijpen. Maar zomaar opeens, 's avonds tussen zeven en acht, *poef*, linesync even foetsie en sindsdien zo'n 1.5 tot 2 mbit lager syncen. Dan mòet er toch iets aan de hand zijn?

-- Edit: het is trouwens een Tiscali-lijntje in Tilburg, centrale de Reit.

[Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 30-11-2007 13:15]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Anoniem: 80823

Maar gewoon bij mijn nieuwe provider aanvinken dat ik momenteel adsl bij iemand anders heb. Dan zorgt die nieuwe provider voor het naadloos opzeggen. Dan ben je 1 tot 2 uur zonder adsl.
Dat dacht ik ook, maar nu blijkt in de praktijk dat je oude provider je wel afsluit en BBNet je vervolgens niet aansluit. Ik weet via tweak alleen dat het bij BBNet is fout gegaan, niet wat er fout gegaan is.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Sjowhan schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:51:
[...]

Ja.
Probeer het per MAIL te versturen (ingescand dus). Je krijgt in alle gevallen een ticketnummer terug, waardoor de opzegging nooit 'zoek' kan gaan.
Enige nadeel (iig wat ik heb ondervonden): pas nadat het ticket behandelt is, zal de opzegging gelden. Dus moet je -nadat je een bevestiging hebt gehad- 5 dagen wachten op antwoord, zal de opzegging 5 dagen later ingaan.
Dit heb ik nog even per mail laten weten dat ze hier niet sterk in staan (mijn factuur was 4,66 EURO tot 05 december, terwijl ik op 01-11 de opzegging had verstuurd).
Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen. Vanaf vandaag ben ik over van Tweak naar Telfort.
De factuur voor 01-12-07 t/m 31-12-07 heeft Tweak al geïncasseerd, echter deze factuur heb ik vandaag gestorneerd.

Mijn overstapbrief heb ik aangetekend (met handtekening retour) verstuurd op 15-10-07.
Daarop kreeg ik een brief terug dat mijn abonnement afloopt per 31-12-07.
Dus dit wordt nog interessant...
Wildfire schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:51:
[...]

Ik had gehoopt dat het gisteren opgelost/voorbij zou zijn, maar toen ik gisteravond mijn modem liet resyncen kwam ik uit op 15.5 mbit -- dat is gewoon bijna 2 mbit lager dan de sync die ik altijd heb gehad!

Bah! :(

Ik kan me niets anders bedenken dan dat er ofwel in de telefooncentrale, ofwel bij TweakDSL iets mis is. Zomaar opeens een 2 mbit lagere sync slaat nergens op. Tijdelijk, bv. door een onweer, kan ik nog wel begrijpen. Maar zomaar opeens, 's avonds tussen zeven en acht, *poef*, linesync even foetsie en sindsdien zo'n 1.5 tot 2 mbit lager syncen. Dan mòet er toch iets aan de hand zijn?
Tja, ik hoef me daar niet meer over te ergeren.
Succes iig :)

[Voor 27% gewijzigd door Zondagskindje op 29-11-2007 21:13]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 242131

Hi mensen, ben nieuw hier en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een 10mbit verbinding van tweakdsl en sinds 2 dagen gaat mn internet heel traag en krijg speeds van 300kb ipv 1200kb maar alleen op nieuwsgroepen krijg ik wel mn maximale speed..
Verder heb ik een standaard modem/router van tweakdsl (copperjet) en ik heb ook gemerkt dat mn ping op gameservers veelste hoog is.
Ik heb tweakdsl gebeld en ook e-mails gestuurd maar ze kunnen mij niet helpen (zie hieronder).

Geachte klant, Het modem traint netjes in op 10Mbit, ik kan hier geen problemen aan ontdekken.Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt in uw interne netwerk, u kunt het beste even uw router en overige randapparatuur nalopen.
Met vriendelijke Groet,TweakDSL

Hebben jullie nog tips voor me? Volgens mij hebben er meer mensen last van bij tweakdsl?
Ik heb geen virus/spyware en de kabels zijn redelijk nieuw.
Ik ga vanavond wel even een andere router en splitter proberen maar ik denk toch dat probleem ergens anders ligt omdat ik wel maximale download krijg met nieuwsgroepen.
Alvast bedankt

:)

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Zondagskindje schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:42:
Ik heb dat op twee verschillende lokaties de verbinding trager is geworden.
Op één lokatie is het ongeveer 6Mbit trager en de andere 4Mbit.
Beide verbindingen zijn van TweakDSL (BBned) 16-24Mbit

Het rebooten van de modems heeft geen enkel effect gehad.
Heeft iemand een idee waardoor de lijnen trager geworden zijn? :?
Dat viel mij gister dus ook op.
Voorheen zat ik op 1,4 MB / sec te downloaden. Nu nog maar op 850 KB / sec.
Ik heb echter een ADSL2+ Tiscali WO abbo.
Vanavond maar eens kijken waar het modem op traint...

[Voor 4% gewijzigd door E-Bastard op 30-11-2007 22:36. Reden: typo]

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 12:45
mijn (TweakT-16-24) verbinding hapert sinds enige tijd elke 10 minuten. Dan valt telkens de verbinding even weg. Router (softwarematig) resetten haalt niets uit; heeft iemand dit ook? (omgeving Eindhoven..)

en na een harde reset en wat meer kijken naar de details van de verbinding zie ik dat'ie nu ook nog maar op 2 mbit down traint, terwijl dit zo rond de 10 lag voorheen..

oh eerst lezen.. vertraagde lijnen hebben meer mensen last van..

[Voor 38% gewijzigd door bartjenl op 30-11-2007 21:56]

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• E-Bastard
Niet dus even in het modem (speedtouch 716v5) gekeken.
En ja hoor: modem traint nu op 7770 Kbit.

30 dagen geleden zat ik nog op bijna 15000 Kbit.
20 dagen geleden was het 10000 Kbit
en de laatste week is het van 8800 naar 7770 Kbit gegaan.

Heb als test maar even de laatste firmware (R6.2.T.2) erop gezet, maar totaal geen verschil.

Lijkt me niet echt normaal. Sinds het Netwerkonderhoud van Tiscali op 1 Oktober is het dus om te janken...

Morgen TweakDSL dus maar eens bellen.
Binnen 42 dagen in snelheid gehalveerd.... daar betaal ik niet voor....
:'(

[Voor 19% gewijzigd door E-Bastard op 30-11-2007 21:55. Reden: Info toegevoegd]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05
E-Bastard schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:46:

Lijkt me niet echt normaal. Sinds het Netwerkonderhoud van Tiscali op 1 Oktober is het dus om te janken...
Kan natuurlijk van alles zijn, 'netwerkonderhoud' hoeft helemaal niets met een DSLAM te maken te hebben waar je modem tegen praat. Kan zelfs je modem zijn die het langzaam begeeft of de bekabeling binnenshuis die opeens veel verstoring opvangt van iets wat je veranderd hebt.

Visite dat met de stoel tegen een stekker in de muur heeft zitten wiebelen kan al een slecht contact veroorzaakt hebben. Of met de regen iemand die een paraplu in de meterkast heeft gesmeten wat de bekabeling heeft geraakt.

[Voor 113% gewijzigd door bjck op 30-11-2007 22:01]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• E-Bastard
bjck schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:58:
[...]

Kan natuurlijk van alles zijn, 'netwerkonderhoud' hoeft helemaal niets met een DSLAM te maken te hebben waar je modem tegen praat. Kan zelfs je modem zijn die het langzaam begeeft of de bekabeling binnenshuis die opeens veel verstoring opvangt van iets wat je veranderd hebt.

Visite dat met de stoel tegen een stekker in de muur heeft zitten wiebelen kan al een slecht contact veroorzaakt hebben. Of met de regen iemand die een paraplu in de meterkast heeft gesmeten wat de bekabeling heeft geraakt.
Ja dat zou natuurlijk kunnen, maar zoals je kan lezen zijn er meer mensen met een tragere verbinding dan voorheen. Nu is het zo dat ik aan mijn thuisnetwerk helemaal niets heb gewijzigd het laatste jaar.
Modem staat netjes in de meterkast, 30cm naast de splitter en daar kom ik echt nooit.
Aan de modemlogs kon (nu niet meer, want heb hem vanavond dus opnieuw geflashed) je zien dat hij om de paar dagen gewoon lager begon te trainen... (zie eerder bericht).

Nu zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat mijn modem het langzaam begeeft (laten we het hopen, want dan is het snel opgelost), maar ik vind het nogal vreemd dat sinds het grote onderhoud mijn snelheid toch echt gehalveerd is.

Edit:
Om nog even op de bekabeling terug te komen.
Nog even getest met een paar splinternieuwe kabeltjes, maar het levert geen verbetering op.

[Voor 6% gewijzigd door E-Bastard op 30-11-2007 22:21. Reden: typo]

Anoniem: 130799

Hoi medetweakers,

Ik heb sinds een maandje verduiveld 12-24 via tiscali. Er werd in de eerste brief omschreven dat ik als de lijn opgeleverd zou zijn zou ik een brief met het wachtwoord voor voip ontvangen. Die heb ik nooit gehad. Hier is nu al een maand correspondentie via mail met tweakdsl gedaan en meerdere malen beloofd dat ik die brief alsnog zou ontvangen. Tot ik het een beetje erg zat begon te worden hebben ze mij een wachtwoord per mail opgestuurt met erbij geschreven dat dat wel een heel hoge uitzondering is. :P

Afijn ik ga in het modem, zyxel P-2602hw voip wizard en als ik daar het wachtwoord en de overige gegevens invul krijg ik de melding dat mijn dsl kabel niet aangesloten is. :?
????? Ik heb hier vanalles geprobeerd maar kom er zelf niet uit? Heeft iemand hier ervaring mee?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 12:37

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Anoniem: 130799 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:20:
Hoi medetweakers,

Ik heb sinds een maandje verduiveld 12-24 via tiscali. Er werd in de eerste brief omschreven dat ik als de lijn opgeleverd zou zijn zou ik een brief met het wachtwoord voor voip ontvangen. Die heb ik nooit gehad. Hier is nu al een maand correspondentie via mail met tweakdsl gedaan en meerdere malen beloofd dat ik die brief alsnog zou ontvangen. Tot ik het een beetje erg zat begon te worden hebben ze mij een wachtwoord per mail opgestuurt met erbij geschreven dat dat wel een heel hoge uitzondering is. :P

Afijn ik ga in het modem, zyxel P-2602hw voip wizard en als ik daar het wachtwoord en de overige gegevens invul krijg ik de melding dat mijn dsl kabel niet aangesloten is. :?
????? Ik heb hier vanalles geprobeerd maar kom er zelf niet uit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Die wizard heb ik nog nooit gebruikt. :P

Kies: Advanced setup, Voice, Sip settings.
Active Sip aanvinken.
Sipnummer compleet invullen 31318xxxxxx
In mijn geval landcode 31 kengetal 0318 de nul weglaten.
Hetzelfde invullen bij username
Voip Paswoord van je brief (mail).
Port 5060
Server sip.tweakphone.nl
Vinkje bij Send caller ID.
Vinkje bij Apply to Phone 1

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Rhodan
  • Laatst online: 16:02
Zal ook eens mijn 5 cents geven.
Was altijd zeer tevreden over XS, tenslotte zeker 5 jaar lid geweest.
Tot een paar maanden geleden, maar dit is een Tweakdsl topic en daar zal ik het maar bij laten.
Tweakdsl 10-24 BBned aangevraagd in september.
Half oktober kreeg ik netjes bericht dat de voip over gezet was van XS naar Tweakdsl, werkte zonder problemen. Toen eens gebeld hoe de staat was met de rest, hadden ze het contract niet ontvangen...
Afgesproken met een medewerker dat het via inscannen contract en mailen kon.
Kpn werd netjes aangestuurd en een medewerker kwam gisteren de lijn door meten en de draadjes omzetten. Vervolgens mijn Draytek 2800vg ingesteld op Tweakdsl en draai dus sinds gisteren (nog heel kort natuurlijk) via Tweakdsl.
De snelheid is hoger dan XS en dat voor beduidend minder centen.
Ook de newsgroups van Tweakdsl ziet er goed uit, denk dan ook dat ik mijn payserver bij eweka niet gaat verlengen.
Kreeg trouwens ook gisteren netjes de brief met de login voor mijn mail beheer.
Tot nu toe happy camper en nu nog af wachten of XS ook netjes blijft en mijn contract beeindig zoals ik met hun hem afgesproken.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Anoniem: 168864

Ik dacht dat de helpdesk van Tweakdsl op zaterdag bereikbaar was. Als ik ze bel dan wordt na een kleine aankondiging steeds weer de verbinding verbroken. Is dit normaal of ben ik abuis?

• E-Bastard
bjck schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:58:
[...]

Ben zelf nog maar even op onderzoek uitgegaan.
Heb een ander modem gebruikt, zelfde model speedtouch 716v5.
Conclusie hetzelfde: traint in op 7770 Kbit

Zonder splitter: zelfde resultaat.

Hierna maar even gebeld met TweakDSL.
Volgens de helpdesk traint mijn modem inderdaad erg laag in en er is een lijnonderzoek request uitgegaan.

Wordt vervolgd dus...

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 13:20
Hopelijk is er iemand hier die me kan helpen. Ik had na de overzetting van een vorige bbned provider problemen dat de modem deed intrainen maar geen WAN IP kreeg. Hierna kreeg ik een zyxel P-2602R-D1A modem van ze maar hetzelfde resultaat. Inmiddels werkt internet wel via mijn eigen modem (een sweex CC300011) maar niet via de zyxel.
Na mijn modem gebruik ik een linksys switch om meer poortjes te creeeren.

mijn sweex staat als volgt ingesteld:
encapsulation = 1483 Bridged IP LLC
VPI = 0
VCI = 35
Service Category = UBR
NAT = enabled
Mode = NAPT
Hiermee werkt het dus. Nou probeer ik het dus ook via mijn xyzel werkend te krijgen. Als ik het goed begrijp dan zijn er twee manieren hoe je hem moet kunnen instellen, onder "Bridge" en "Routing".

Bridge:
Ik had hierbij de pc rechtsteeks aan de router hangen. Als het goed is moet dan je pc het WAN IP krijgen? En is er maar 1 pc mogelijk? Dit was bij mij niet het geval. ik kreeg gewoon 192.168.1.33.
Deze mode vind ik verder dan ook niet interessant.

Routing:
Hierbij is het me niet duidelijk of ie op "RFC 1483" of "ENET ENCAP" moet staan. Schijnbaar moet het met beide kunnen? Aangezien ik bij de laatste wel een WAN IP krijg lijkt me de laatste beter. Het punt is dat alleen internet nog steeds niet werkt. Weet iemand iets?
Multiplexing staat op LLC. En "Obtain an IP address automatically" staat aan.

Verder heb ik ook al met "Network Address Translation: SUA Only" zitten spelen. Op de site van Tweak staat ook nog:
encap=VCMux
HDLC framing=never
ik weet niet wat ik daarmee moet doen...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MisterE schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:37:
Bridge:
Ik had hierbij de pc rechtsteeks aan de router hangen. Als het goed is moet dan je pc het WAN IP krijgen? En is er maar 1 pc mogelijk? Dit was bij mij niet het geval. ik kreeg gewoon 192.168.1.33.
Deze mode vind ik verder dan ook niet interessant.
Dat is 'ie wel:

http://www.zyxel.nl/support/z137.php?toon=bm#bridge
Routing:
Gelijk weer vergeten, dat krijg je niet aan de praat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
I_stealth_I schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:12:
Ik heb een opzegging gedaan voor Tweak. Zal benieuwen hoe ze dit oppakken. ;) Voorgaande wijzigingen per brief waren altijd zoek, niet aangekomen en onzichtbaar. Administratief lijkt het net ambtenarij bij Tweak.

Iemand hier ervaring mee?
wil je niet weten, half oktober een brief de deur uit gedaan mbt een migratie naar Telfort op 1-12-2007
30 oktober een brief gekregen van Tweak dat de lijn bij Tweak op 24-12-2007 opgeheven gaat worden
op 24-11-2007 geen adsl signaal meer, ga er vanuit dat Telfort de boel overneemt.
Op 25-11-2007 nog geen signaal, Telfort gebeld hoe het er mee zit, krijg tot mijn stomme verbazing te horen dat mijn lijn gesloopt wordt en dat zij de lijn niet kunnen overnemen.
Tweak helpdesk gebeld, krijg te horen dat mijn lijn gesloopt wordt, na mijn opmerking dat dit volgens hun brief uiterlijk op 24-12 zou gebeuren het antwoord: kan niet.
Brief ingescand en gemaild naar Tweak, krijg twee antwoorden: eerste antwoord is dat Telfort te laat heeft doorgegeven dat zij de lijn willen overnemen, volgens de Tweak helpdesk moet dat minimaal drie dagen voor de overname.
Op mijn antwoord dat dat moeilijk zal gaan als je een week voor de migratie datum een lijn laat slopen wordt het stil en komt het tweede antwoord cq smoesje: er zou een typefout staan in de brief van Tweak, het had 24-11-2007 moeten zijn geweest en niet 24-12-2007!!!!!!!!!!!!!
Sloop van de lijn afzeggen is volgens Tweak ook niet mogelijk.
Volgende opmerking van mij was dat ik daar doodziek van was omdat ik dan eerder aan de bel had kunnen trekken.
Op mijn vraag of Tweak een slechte verliezer is omdat er mensen weggaan naar goedkopere providers werd er na een stilte aarzelend gezegd dat dat er niets mee te maken heeft .
Tweak bij deze bedankt voor feestdagen zonder internet, misschien zouden jullie je administratie eens wat minder chaotisch kunnen houden. :( :( :( :( :(
Een ding moet mij echter wel van het hart, het is makkelijk om te schelden op de mensen van de helpdesk ( wat ik niet doe), zij kunnen er niets aan doen, de mensen die verantwoordelijk zijn voor dit soort grappen blijven altijd buiten schot, vind ik best wel frustrerend.......

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 Cactus PT110 Shine bjr 2018

• cjdijk

cjdijk

Heel spijtig voor je, maar je hebt het zelf niet op de juiste manier geregeld.
Dat opzeggen had je door Telfort moeten laten doen, niet jijzelf.
cjdijk in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"
Toch sterkte gewensd voor de 3 tot 6 weken zonder adsl.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
d-super schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:42:
[...]

Een ding moet mij echter wel van het hart, het is makkelijk om te schelden op de mensen van de helpdesk ( wat ik niet doe), zij kunnen er niets aan doen, de mensen die verantwoordelijk zijn voor dit soort grappen blijven altijd buiten schot, vind ik best wel frustrerend.......
Een goede helpdesk houd zijn calls in de gaten, ook al is het een 2e lijn geworden. Daarmee wil ik niet zeggen dat de helpdeskers niet goed zijn, maar de organisatie erachter. Overigens heb ik geen idee hoe het bij Tweak geregeld is, dus ook daar kan ik niets over zeggen... Ik zeg alleen hoe het zou 'moeten' zijn ;)

Overigens ben ik, na een zeer moeizame start (van 4 maanden), alweer 3 jaar zeer tevreden klant bij TweakDSL!

[Voor 7% gewijzigd door Room42 op 02-12-2007 06:21]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Zondagskindje

Zondagskindje

cjdijk schreef op zondag 02 december 2007 @ 06:07:
Ik had de algemene opzegbrief van Telfort gebruikt en die op 14 oktober naar Tweak gestuurd.
Daarin staat dat je het abonnement beëindigt en dat de lijn wordt overgenomen door Telfort.

Maar mijn opzegbrief wordt niet goed gelezen door Tweak, want zij stuurden een brief terug dat mijn abonnement per 31-12-07 beëindigt zou worden. Inmiddels zit ik nu bij Telfort en heb de laatste factuur van Tweak (maand december) gestorneerd.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Hoe zijn de nieuwsgroepen van telfort in vergelijking met die van tweakdsl?
En een vraag voor degene die al over zijn op telfort, bevalt het?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• bartjenl
dadj schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:53:
Telfort heeft, voor zover ik weet, geen nieuwsgroepen.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Zondagskindje

Zondagskindje

dadj schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:53:
Telfort heeft geen nieuwsgroepen, dus ik heb nu een payserver Eweka.
En dan nog ben ik goedkoper uit dan bij Tweak.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zag op de website van tweakDSL een goede aanbieding staan voor een abonnement en dat leuk me een goede optie. Totdat ik dit forum zag en wel heel erg veel slechte berichten las. Is het echt zo slecht geregeld met tweakDSL of zijn dit alleen de slechte ervaringen en zijn er ook veel goede.

Bij alle providers waar ik een aansluiting heb gehad had ik problemen met het opzeggen dus dat is niet alleen bij tweakDSL.

Is tweakDSL een goede optie of kan ik beter door zoeken?

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-03 22:26
Anoniem: 242131 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:05:
Hi mensen, ben nieuw hier en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een 10mbit verbinding van tweakdsl en sinds 2 dagen gaat mn internet heel traag en krijg speeds van 300kb ipv 1200kb maar alleen op nieuwsgroepen krijg ik wel mn maximale speed..
Verder heb ik een standaard modem/router van tweakdsl (copperjet) en ik heb ook gemerkt dat mn ping op gameservers veelste hoog is.
Ik heb tweakdsl gebeld en ook e-mails gestuurd maar ze kunnen mij niet helpen (zie hieronder).

Geachte klant, Het modem traint netjes in op 10Mbit, ik kan hier geen problemen aan ontdekken.Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt in uw interne netwerk, u kunt het beste even uw router en overige randapparatuur nalopen.
Met vriendelijke Groet,TweakDSL

Hebben jullie nog tips voor me? Volgens mij hebben er meer mensen last van bij tweakdsl?
Ik heb geen virus/spyware en de kabels zijn redelijk nieuw.
Ik ga vanavond wel even een andere router en splitter proberen maar ik denk toch dat probleem ergens anders ligt omdat ik wel maximale download krijg met nieuwsgroepen.
Alvast bedankt

:)
Controlleer eens of er netwerk verkeer loopt, als je niets doet. Als dat wel het geval is, dan is het advies van de helpdesk juist.

En de gameserver, staat die in nederland of ergens anders in de wereld?

• Zondagskindje

Zondagskindje

TweakDSL is een goede provider. Verbinding is stabiel en Tweak heeft een goede newsserver.
Ik heb niet voor niets bijna 5 jaar bij deze provider gezeten.

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-03 13:42

Jan20

CMJJKFE

feep schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:19:
Ik zag op de website van tweakDSL een goede aanbieding staan voor een abonnement en dat leuk me een goede optie. Totdat ik dit forum zag en wel heel erg veel slechte berichten las. Is het echt zo slecht geregeld met tweakDSL of zijn dit alleen de slechte ervaringen en zijn er ook veel goede.

Bij alle providers waar ik een aansluiting heb gehad had ik problemen met het opzeggen dus dat is niet alleen bij tweakDSL.

Mensen met klachten komen hier vaak. Ik ben al jaren lid van Tweakdsl en nooit problemen gehad. De helpdesk vind ik prima en de newsserver is echt toppie :)

CMJJKFE

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 11:39

Crusader

Arc Nature

feep schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:19:

Don't worry, mensen die klagen hoor je het meest. Tevreden gebruikers bijna niet, dus ter compensatie:
ik ben een zeer tevreden gebruiker, één keer een klein snelheidsprobleempje gehad (was niet stabiel) maar dat is destijds prima opgelost. Twee weken geleden zat ik twee dagen zonder internet omdat een onhandige KPN monteur aan mijn draadjes heeft lopen kloten. Lag niet aan TweakDSL dus.

Mijn verbinding is superstabiel, strakke latency en eigenlijk nooit downtime.
Ik heb een 10 Mbit verbinding via BBned.

Eigenlijk net als met vliegen, het opstijgen en het landen is het gevaarlijkst, oftewel voornamelijk met het aansluiten of overstappen kunnen er dingen misgaan.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-12-2022
Je snelheid heeft te maken, met de ruiswaarden van je lijn!
Als je met 10mbit werkt, ga je over VDSL? Of adsl 2+ ?
Je zou eens moeten zien, wat de attn en snr waarden zijn.
Hoe hoger de attn hoe lager de snelheid. Zit je snr waarden, onder de 6 zit je op de maximum van je lijn. Zit je eronder, dan zal je sync steeds wegvallen. Het is goed mogelijk dat je fouten op de lijn hebt, dat je splitter niet goed is, of erges een verlies op de lijn van kpn.
Deze kun je nakijken, door in de logs van je modem te zien.

Ik ben zelf dsl technieker in belgie, en doe dagelijks storingen als de deze...

Support engineer

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
cjdijk schreef op zondag 02 december 2007 @ 06:07:
Ik had de brief bij Telfort gedownload en daarin staat duidelijk vermeld dat het een overname betreft die op 1 december plaats zou vinden, in plaats daarvan sturen zij mij een brief dat de lijn op 24 december opgeheven wordt en trekken ze de stekker er op 24 november uit.
Wie regelt wat nou niet goed????
Administratie bij Tweak is een zooitje punt.
krijg ik ook nog een rekening voor de maand december, betaal ik toch echt niet. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[Voor 6% gewijzigd door d-super op 02-12-2007 16:57]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 Cactus PT110 Shine bjr 2018

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Zondagskindje schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:12:
[...]

Telfort heeft geen nieuwsgroepen, dus ik heb nu een payserver Eweka.
En dan nog ben ik goedkoper uit dan bij Tweak.
ok.. en de stabiliteit bij telfort? Wel eens problemen, die heb ik bij tweakdsl echt nauwelijks..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• cjdijk

cjdijk

d-super schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:56:
[...]

Ik had de brief bij Telfort gedownload en daarin staat duidelijk vermeld dat het een overname betreft die op 1 december plaats zou vinden, in plaats daarvan sturen zij mij een brief dat de lijn op 24 december opgeheven wordt en trekken ze de stekker er op 24 november uit.
krijg ik ook nog een rekening voor de maand december, betaal ik toch echt niet. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat toen ik begin dit jaar overstapte van Demon naar Tweak, ik gewoon bij de aanvraag bij Tweak had aangevinkt dat ik reeds Demon adsl had. Verder moest ik ook invullen op welke datum ik overgezet wilde worden. Ik heb zelf niks opgezegd bij Demon. Dan kan het gewoon niet foutgaan. Ik begreep van jou dat jij zelf een opzegbrief hebt verstuurd naar Tweak. Dat is vragen om problemen, tenminste zo denk ik erover. Ik heb trouwens gewoon het teveel betaalde abbo-geld terugontvangen van Demon. Maar wellicht vergis ik mij, en zal het opzeggen bij Tweak minder soepel lopen, ook als je geen opzegbrief verstuurt, kan ik niks over zeggen, geen ervaring mee. :P

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-03 13:23

Tags NL

Harmful or Harmless?

d-super schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:56:
[...]

Ik had precies hetzelfde :) Had ze gebeld om te vragen waarom het ineens 24 december was i.p.v de gevraagde 1 december, ze zouden het uitzoeken en kreeg later een brief met de juiste datum van 1 december.

Paar weken later moest ik ineens 150 euro betalen, twee keer afsluitkosten dus! Dit kwam blijkbaar omdat ik twee brieven had gehad, weer gebeld en ik kreeg een paar dagen later 75 euro terug.

Al met al een rare overgang naar Telfort, maar het is wel sneller gegaan dan toen ik van Demon naar TweakDSL was overgegaan en meer als een maand geen internet had :(

https://powershellisfun.com

• Zondagskindje

Zondagskindje

dadj schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:06:
[...]

ok.. en de stabiliteit bij telfort? Wel eens problemen, die heb ik bij tweakdsl echt nauwelijks..
Dat is een beetje te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen.
Ik heb vanaf donderdag j.l. verbinding via Telfort.
Tot nu toe heb ik net zo stabiel lijntje als bij Tweak.

• Hielko
  • Laatst online: 22:28
Ok, mensen ik zit met een probleem: heb sinds donderdag geen internet :(

TweakDSL al een aantal maal gebeld en die dachten dat het probleem bij mijn modem lag, maar dat is niet het geval: ook met een ander modem krijg ik geen internetverbinding.

Als ik op mijn linksys WAG 200G modem/router kijk zie ik op de gateway pagina het volgende:

Login Type: RFC 1483 Bridged
Interface: down
Gevens zoals ip address. gateway en subnetmask zijn allemaal leeg: ik krijg dus geen ip

Bij de DSL connection status tab zie ik de volgende gegevens:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 15227 kbps Ik heb een 4mbit abbo, misschien relevant??
Upstream Rate: 1022 kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 12 db
Downstream Line Attenuation: 13 db
Upstream Line Attenuation: 1 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 17 db

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
Enable: Yes
PVC Status: Up
Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?

• Rhodan
  • Laatst online: 16:02
Moet die VCI niet 35 zijn?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Anoniem: 195305

[...]

Ik zit sinds 6 november bij Telfort en geen problemen, via de Tiscali lijn. Newsgroup abonnement bij Hitnews.eu

• Sjowhan
  • Laatst online: 22-03 15:10
[...]

Aangezien Telfort pas sinds 11-10 internettoegang aanbied, is deze vraag nog niet echt te beantwoorden ;).

http://specs.tweak.to/5253

• Sjowhan
  • Laatst online: 22-03 15:10
Ligt eraan op welk netwerk hij aangesloten is.
0/34 is Tiscali
0/35 is BBned.

http://specs.tweak.to/5253

• Hielko
Heb inderdaad Tiscali, dus die instellingen kloppen wel. TweakDSL heeft mijn melding nu doorgestuurd naar Tiscali, maar heb begrepen dat dat wel vijf dagen kan duren voordat die 't oplossen :(

Anoniem: 214909

Sjowhan schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:37:
[...]

Ligt eraan op welk netwerk hij aangesloten is.
0/34 is Tiscali
0/35 is BBned.
Een vriend had dit probleem ook. Om een of vage reden was zijn modem op een andere VCI instelling komen te staan. (na 1,5 jaar) Lopen zoeken, klooien etc....Belletje naar Tweak, en die hadden een how to gestuurd.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 13:20
burne schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:56:
[...]

Dat is 'ie wel:

http://www.zyxel.nl/support/z137.php?toon=bm#bridge

[...]

Gelijk weer vergeten, dat krijg je niet aan de praat.
Zou je iets meer info kunnen geven?
Als ik het zo lees dan kan ik, als ik hem instel als "Bridge" mode, niet meerdere computers aansluiten, geen NAT meer en geen DHCP. Dat is dus niet mijn bedoeling. Dus hij moet in "Routed" mode staan? Mijn sweex kan dit allemaal wel, dus zal het met deze toch ook moeten kunnen?
Niet dat ik van plan was deze router uiteindelijk te gaan gebruiken. Hij is traag met opstarten, trage menu's. Het dubbele in stroomverbruik. Wil alleen dat ie werkt zodat ik later bij problemen kan terugvallen op de *kugh* support *kugh* van Tweak. Die mensen die me nu al niet kunnen vertellen hoe ie ingesteld moet worden.

Als ik hem toch als "Bridge" instel met NAT uit dan krijg ik als WAN IP: "N/A"
met NAT op "Sua only" krijg ik: "0.0.0.0".

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

maandag 03 december 2007 @ 15:59:
Sinds 2002 is TweakDSL en later ook TweakFiber gericht op onder andere bbned als een van de toeleveranciers. Voor DSL is de andere leverancier GreenISP (Tiscali Wholesale/BabyXL) en vanaf 2008 KPN wholesale.

Als Tweak hebben wij gekozen voor kwaliteit en streven er naar om u dit in alle produktfacetten te laten merken. Dit betekend, dat eventuele verstoringen en leveringsproblemen voor DSL- en Fiber produkten voor alle toeleveranciers zo professioneel mogelijk worden opgepakt, om u, als klant een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden.

Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstafen en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden. Dit heeft onderstaand besluit tot gevolg:

Per maandag 3 december 2007 is er besloten om de nieuwe levering van alle bbned produkten te staken, buiten de orders welke onderweg zijn.

Dit betekend, dat u voor bbned produkten, dus geen upgrades of nieuwe lijnen meer kunt bestellen. Wel zullen wij de storingsafhandelingen volgens de normale procedures volgen.

U als klant op het bbned netwerk kunt kosteloos gebruik maken van alle aanbiedingen, welke wij doen op DSL gebied. U kunt dus ook overstappen naar de verduivelde aanbiedingen.

TweakFiber abonnees ontvangen in de loop van december een apart schrijven met betrekking tot de fiberaansluiting. Nieuwe aansluitingen op TweakFiber zullen met ingang van 3 decemer 2007 niet meer in behandeling genomen worden.
Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Het voordeel is voor mensen die bbned dsl gebruiken, kunnen gaan switchen naar de verduivelde aanbieding van Tweakdsl.

Ik had al zo'n vermoeden dat zoiets ging gebeuren omdat mij al het advies werd gegeven om nog even te wachten, want dan kan er weer gebruik gemaakt worden van een aanbieding :)

Ik vraag mij alleen af waarop zij bbned beoordelen, want problemen duurde inderdaad erg lang bij bbned en het glasvezel project liep nou ook niet echt om naar huis te schrijven.

CMJJKFE

Anoniem: 127255

Alleen hoe zou het gaan bij mij? ik heb per 11 april 2007 een verduiveld (2 jaar) BBNED verbinding.
Zou ik die zo kunnen laten omzetten naar een Tiscali/KPN verbinding??

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Anoniem: 127255 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:21:
Alleen hoe zou het gaan bij mij? ik heb per 11 april 2007 een verduiveld (2 jaar) BBNED verbinding.
Zou ik die zo kunnen laten omzetten naar een Tiscali/KPN verbinding??
Bestaande lijnen zullen gewoon blijven werken, zoals ik in de voorwaarden kan lezen. Ik zie dus geen problemen ontstaan (of even helpdesk bellen)

CMJJKFE

• pjotter101
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:19
ik heb tweakdsl en ben zeer tevreden over de snelheid en de goede nieuwsserver.
maar helaas doet de verbinding de laatste tijd vreemd... (BBned)

heb een Speedtouch 780WL als bridge ingesteld en werkt verder prima.
verder hangt er een Linksys WRT54G aan en mijn spel/download computer via LAN kabel

wat is er aan de hand:
internetten met mijn laptop werkt elke keer maar ongeveer 30 minuten.
daarna werkt het niet meer....maar als ik van de speedtouch naar de linksys wissel
dan kan ik wel weer internetten, tot internet niet meer werkt en ik weer moet wisselen!?!

en deze week had ik wel iets heel bijzonders op mijn download computer.
was aan het downloaden met 900KB/sec. prima dus!! :)
en tegelijker tijd was ik aan het internetten, dit werkte dus 30 minuten waarna ik niet
meer kon internetten, helaas kan ik met mijn lan kabeltje dus niet wisselen...

internetten lukte dus niet meer maar grabit deed het nog steeds met 900KB/sec!?!
met mijn verbinding is dus niets mee!
na een uur valt ook grabit uit... en moet ik de computer opnieuw opstarten...

wie weet waar dit aan kan liggen?? (windows xp geheel geupdate!)

[Voor 3% gewijzigd door pjotter101 op 03-12-2007 18:00]

Misschien heeft het hier niets mee te maken, maar ik kan sinds een nieuwe instal van XP en (zoals voorheen) outlook 2003 wel mail versturen via mijn twaek account maar niet ontvangen(De pop3 en smtp instellingen zijn correct). Als ik mijzelf via hotmail een mail stuur, dan krijg ik die ook niet te zien in mijn webmail. Weet iemand de oorzaak en de oplossing. Zaterdag was de helpdesk niet deskundig genoeg dus ik wacht ook nog op hun antwoord, maar hoe eerder opgelost hoe beter

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 168864 op 03-12-2007 19:04]

• cjdijk

cjdijk

Jan20 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:59:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Het voordeel is voor mensen die bbned dsl gebruiken, kunnen gaan switchen naar de verduivelde aanbieding van Tweakdsl.

Ik had al zo'n vermoeden dat zoiets ging gebeuren omdat mij al het advies werd gegeven om nog even te wachten, want dan kan er weer gebruik gemaakt worden van een aanbieding :)

Ik vraag mij alleen af waarop zij bbned beoordelen, want problemen duurde inderdaad erg lang bij bbned en het glasvezel project liep nou ook niet echt om naar huis te schrijven.
Dat is gunstig. Ik heb sinds januari van dit jaar de 8/1mb verbinding via BBNed, 2 jaar voor 200 euro, dus als die afgelopen is, kan ik nogeens 2 jaar voor 200 euro, maar dan via Babyxl :P Aan de andere kant wel jammer eigenlijk, ik ben best tevreden met BBNed, nooit storing gehad. Verder vind ik het niet zo'n prettig idee dat Babyxl van KPN is. Toen ik 5 jaar geleden bij KPN zat, heb ik wel zo af en toe downtijd gehad. Ook nog even afwachten of KPN gaat besluiten hun prijzen gelijk te trekken (verhogen) in vergelijking met hun andere providers. Dan zien we dan wel weer over 3 jaar. :D

• Ghandi
Anoniem: 168864 schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:04:
Misschien heeft het hier niets mee te maken, maar ik kan sinds een nieuwe instal van XP en (zoals voorheen) outlook 2003 wel mail versturen via mijn twaek account maar niet ontvangen(De pop3 en smtp instellingen zijn correct). Als ik mijzelf via hotmail een mail stuur, dan krijg ik die ook niet te zien in mijn webmail. Weet iemand de oorzaak en de oplossing. Zaterdag was de helpdesk niet deskundig genoeg dus ik wacht ook nog op hun antwoord, maar hoe eerder opgelost hoe beter
Stuur je mail van een tweakdomein, of van een eigen domein, welke niet bij tweak staat?
Zo ja, staan er in dit domein dan spf settings? (Bijvoorbeeld chello.nl, werkt niet bij versturen vanf tweak).

Anoniem: 127255

Jan20 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:35:
[...]

Bestaande lijnen zullen gewoon blijven werken, zoals ik in de voorwaarden kan lezen. Ik zie dus geen problemen ontstaan (of even helpdesk bellen)
Ik zie ook geen probleem alleen is bbned nu een adsl centrale en via tiscali is het een adsl2+ dus zou ik misschien naar een wide open verbinding kunnen gaan...
Maar goed ik heb de helpdesk een mailtje gestuurd met de vraag of ik eventueel kan migreren naar tiscali. ben benieuwd... :)

Anoniem: 192551

Mijn broek zakt nu helemaal af. Zo te zien kunnen tweakdsl gebruikers op de bbned network overstappen naar babyxl en gebruik maken van alle aanbiedingen. Oude klanten op de babyxl network mogen dit niet. Nieuwe klanten en bbned gebruikers hebben dus allerbij dezelfde voordeel. Tijd om echt op te stappen

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Blergh... al ruim een week zomaar een anderhalve megabit lagere sync. Ik mag nu al blij zijn dat ik na een paar keer resyncen 16 mbit haal, terwijl ik voorheen altijd op zo'n 17.5 mbit zat.

Zijn er anderen in Tilburg (specifiek: centrale de Reit, Tiscali-lijntje) die ook dit probleem hebben? Zomaar opeens consequent een lagere sync?

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Wildfire schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:16:
Blergh... al ruim een week zomaar een anderhalve megabit lagere sync. Ik mag nu al blij zijn dat ik na een paar keer resyncen 16 mbit haal, terwijl ik voorheen altijd op zo'n 17.5 mbit zat.

Zijn er anderen in Tilburg (specifiek: centrale de Reit, Tiscali-lijntje) die ook dit probleem hebben? Zomaar opeens consequent een lagere sync?
Dat noemen we nou vocht in de grond ;)

Anoniem: 172342

BBNed loopt al een tijd te klooien,

BBned's engineers geven ook de meest asosociale reacties..van zoek het maar uit...
ik vind dat Tweak het nog erg lang hebben volgehouden. Bij TIS gaat het structureel gewoon beter, van service tot kwaliteit.

Ben benwd welke actie binnenkort bij Tweak komt :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mexxus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:06:

[...]

Dat noemen we nou vocht in de grond ;)
Serieus? Het is natuurlijk wel flink vochtig de laatste tijd met die regen, maar kan die echter zomaar een drop van 1.5 mbit ofzo veroorzaken? Upload blijft daarentegen wel keer op keer vlak tegen de 1100kbps aan syncen, ik zou juist verwachten dat ook die zou zakken dan.

Ghandi schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:44:
[...]

Stuur je mail van een tweakdomein, of van een eigen domein, welke niet bij tweak staat?
Zo ja, staan er in dit domein dan spf settings? (Bijvoorbeeld chello.nl, werkt niet bij versturen vanf tweak).
dank voor je reactie, maar tot mijn spijt begrijp ik jouw opmerking/vraag niet. ben nl. niet zo'n held op dit gebied. Zou je svp iets uitgebreider kunnen zijn met jouw antwoord. Alvast dank!

• E-Bastard
Wildfire schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:16:

Wees blij dat het maar een kleine perfornancedrop is; mijn download sync is van 15000 Kbit naar 7770 Kbit gegaan...
Echter niet in omgeving Tilburg... maar omgeving Haarlem...
En ik ga er niet van uit dat dat aan vocht in de grond ligt....

Van het weekend al contact gehad met Tweak, er zou vanuit Tiscali een lijncheck gedaan gaan worden.

• Hielko
Anoniem: 172342 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:10:
BBNed loopt al een tijd te klooien,

BBned's engineers geven ook de meest asosociale reacties..van zoek het maar uit...
ik vind dat Tweak het nog erg lang hebben volgehouden. Bij TIS gaat het structureel gewoon beter, van service tot kwaliteit.
Nou TIS is anders ook niet zo fijn... zit ondertussen al weer bijna een complete week zonder internet en TweakDSL kan me niks meer vertellen dat iemand van Tiscali er naar gaat kijken....

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Hielko schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:00:
[...]

Nou TIS is anders ook niet zo fijn... zit ondertussen al weer bijna een complete week zonder internet en TweakDSL kan me niks meer vertellen dat iemand van Tiscali er naar gaat kijken....
Even doordrammen bij de helpdesk. De mederwerkers van tis-whosale zijn een stuk beter dan die van bbned.

Wij hebben zelf ooit een contact gehad met bbned over een glasvezelproject in Rotterdam, maar het contact was een letterlijk drama bij die partij.

CMJJKFE

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 19:31
Hebben meer mensen in groningen last van een klapperende lijn van BBned.
Sinds een week traint ie in op verschillende snelheden varierend van 5 tot 9 Mbit.
Terwijl dit tot een week terug steevast 10Mbit was.
Ook heb ik een steeds wegvallende verbinding.
Terwijl ik dit korte bericht type dus weer :-(

• bartjenl
peukiemon schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:19:
Hebben meer mensen in groningen last van een klapperende lijn van BBned.
Sinds een week traint ie in op verschillende snelheden varierend van 5 tot 9 Mbit.
Terwijl dit tot een week terug steevast 10Mbit was.
Ook heb ik een steeds wegvallende verbinding.
Terwijl ik dit korte bericht type dus weer :-(
ik heb datzelfde (alleen traint'ie hier op 2 Mbit i.p.v. 10) en is het Tiscali...

• cjdijk

cjdijk

Opvallend veel negatieve reakties. Ik heb alweer 4 jaar adsl via het BBNed netwerk, waarvan de eerste 3 jaar bij Demon (8mb) (zonde dat die door KPN om zeep geholpen is), het laatste jaar bij Tweak (8mb) (een goede opvolger). In het totaal, alles bij elkaar opgeteld, net geen hele dag off-line geweest. Kortom ik ben supertevreden. :*)

Dat was voor die tijd wel anders, heb daarvoor ook 2 jaar adsl via KPN gehad (Hccnet), totaal zo'n anderhalve week off-line geweest. Ook een paar maanden dat ik bepaalde websites niet kon bezoeken, waaronder die van mijzelf (via een 56k inbelverbinding ging het toen wel goed). Pas toen ik iemand van KPN liet komen (onder de voorwaarde dat ik ging betalen als het probleem bij mij lag), werd het probleem opgelost. :/

Daarvoor had ik trouwens internet via de kabel (Casema). Dat was helemaal een drama. :P

• bartjenl
de aanvraag voor Telfort is hier ook de deur uit, al is het alleen maar omdat het de helft van de prijs is van mijn huidige Tweak-abo over precies hetzelfde netwerk..

• Savages
  • Laatst online: 15-03 23:36
Nou, mooi kl*te dit... Ik ben onlangs verhuisd, daarvoor iets van 5 jaar xs4all gehad (draait nog steeds in ouderlijk huis), maar voor mezelf vind ik dit uiteraard te duur (54 euro ofzo).
Ik was dus vol interesse aan het kijken naar Tweak Verduiveld. Ik heb begin november op het punt te staan dit te bestellen, maar na contact gehad te hebben met de helpdesk eerst besloten een analoge lijn aan te vragen. Deze wordt nu eindelijk opgeleverd morgen, dus was ik van plan vandaag of morgen de verduivelde aanbieding eindelijk af te sluiten... Wat ziet mijn verbazing: geen BBNed meer! :(

Ik woon nu in een nieuwbouwwijk (houten), maar de wijkcentrale heeft geen adsl2 van BabyXL... Tiscali gaat dus niet. Andere alternatieven zijn er vrijwel niet, kabelinternet vind ik niet te doen, en andere aanbieders op BBned hebben volgens mij niet van die leuke aanbiedingen....

Voor niks dus die analoge KPN-lijn aangevraagd, inclusief aansluitkosten ed.... :'(

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Savages schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:04:
Nou, mooi kl*te dit... Ik ben onlangs verhuisd, daarvoor iets van 5 jaar xs4all gehad (draait nog steeds in ouderlijk huis), maar voor mezelf vind ik dit uiteraard te duur (54 euro ofzo).
Ik was dus vol interesse aan het kijken naar Tweak Verduiveld. Ik heb begin november op het punt te staan dit te bestellen, maar na contact gehad te hebben met de helpdesk eerst besloten een analoge lijn aan te vragen. Deze wordt nu eindelijk opgeleverd morgen, dus was ik van plan vandaag of morgen de verduivelde aanbieding eindelijk af te sluiten... Wat ziet mijn verbazing: geen BBNed meer! :(

Ik woon nu in een nieuwbouwwijk (houten), maar de wijkcentrale heeft geen adsl2 van BabyXL... Tiscali gaat dus niet. Andere alternatieven zijn er vrijwel niet, kabelinternet vind ik niet te doen, en andere aanbieders op BBned hebben volgens mij niet van die leuke aanbiedingen....

Voor niks dus die analoge KPN-lijn aangevraagd, inclusief aansluitkosten ed.... :'(
Ik had gelijk met de aanvraag voor een nieuwe kpn-lijn (ook verhuizing) ook de aanvraag voor tweakdsl de deur uit gedaan. Nou ja, het duurde 2 dagen eer ik het telefoonnummer wist, maar toen kon ik het meteen bij tweakdsl aanvragen. Dat had ik nog expliciet gevraagd aan de helpdesk.

Beetje mosterd na de maaltijd nu natuurlijk.. maar waarom leveren ze geen bbned meer..?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:08
Lees maar even hier terug brama.
Staat ook op de Tweaksite onderaan bij de Flitsen.

[Voor 18% gewijzigd door KroontjesPen op 05-12-2007 12:28. Reden: Te vroeg op versturen geklikt :)]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben benieuwd of dat op de lange termijn gevolgen heeft voor de BBNed TweakDSL'rs onder ons.

• dôh
  • Laatst online: 21-03 16:54
Exorcist schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:36:
Ben benieuwd of dat op de lange termijn gevolgen heeft voor de BBNed TweakDSL'rs onder ons.
Ik heb net met ze gebeld, ik heb zelf ook een B16WO verbinding via Tweak. Betaal nu €49,95 per maand.

Je kunt als BBned klant kostenloos overstappen op het Tiscali netwerk en gebruik maken van alle aanbiedingen op de website. Ik ga dus denk ik een 1 jarig abbo nemen voor €249, dan betaal ik nog maar €20,82 per maand. Scheelt meer dan de helft, voor dezelfde verbinding. Dat is het mij toch wel waard.

Zat de laatste tijd al te twijfelen over Telfort, alleen zat ik met de nieuwsgroepen in mijn maag. Ik denk dat dit voor mij dus een motivatie is bij Tweak te blijven. :)

Polestar 2 | Honda S2000

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dôh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:30:
[...]

Ik heb net met ze gebeld, ik heb zelf ook een B16WO verbinding via Tweak. Betaal nu €49,95 per maand.

Je kunt als BBned klant kostenloos overstappen op het Tiscali netwerk en gebruik maken van alle aanbiedingen op de website. Ik ga dus denk ik een 1 jarig abbo nemen voor €249, dan betaal ik nog maar €20,82 per maand. Scheelt meer dan de helft, voor dezelfde verbinding. Dat is het mij toch wel waard.

Zat de laatste tijd al te twijfelen over Telfort, alleen zat ik met de nieuwsgroepen in mijn maag. Ik denk dat dit voor mij dus een motivatie is bij Tweak te blijven. :)
Maar anderzijds, als je nu geen problemen ondervind, waarom dan overstappen? Ik heb een B10 abo, maar geen problemen (en nooit gehad)...op de prijs per maand na dan, maar dan moet je apart de nieuwsgroepen nog betalen?

• dôh
  • Laatst online: 21-03 16:54
Exorcist schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:47:
[...]

Maar anderzijds, als je nu geen problemen ondervind, waarom dan overstappen? Ik heb een B10 abo, maar geen problemen (en nooit gehad)...op de prijs per maand na dan, maar dan moet je apart de nieuwsgroepen nog betalen?
Omdat 30 euro verschil toch niet niks is? Vind het een beetje zonde dat ik voor minder geld hetzelfde kan krijgen. En ja, de nieuwsgroepen zitten er ook gewoon bij in.

Plus dat ik wel problemen heb gehad met BBned vorige maand, m'n lijn klapperde ook, elke 10 seconden sync weg. Ze konden niks vinden, hebben toen "per ongeluk" m'n profiel verwijderd waarna ik helemaal geen IP meer kreeg. Nu werkt het weer perfect...

Dus tsja...

Polestar 2 | Honda S2000

• Ghandi
brama schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:11:
[...]

Ik had gelijk met de aanvraag voor een nieuwe kpn-lijn (ook verhuizing) ook de aanvraag voor tweakdsl de deur uit gedaan. Nou ja, het duurde 2 dagen eer ik het telefoonnummer wist, maar toen kon ik het meteen bij tweakdsl aanvragen. Dat had ik nog expliciet gevraagd aan de helpdesk.

Beetje mosterd na de maaltijd nu natuurlijk.. maar waarom leveren ze geen bbned meer..?
Vanaf 1 februari is tiscali met 100% dekking te leveren en volgnes mij zijn alle tiscali locaties geupgraded naar ADSL-2+.

Leg de vraag even per email aan de helpdesk voor; kan er gekeken worden wat mogelijk is.

[Voor 6% gewijzigd door Ghandi op 05-12-2007 16:47]

• Savages
Ghandi schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:45:
[...]

Vanaf 1 februari is tiscali met 100% dekking te leveren en volgnes mij zijn alle tiscali locaties geupgraded naar ADSL-2+.

Leg de vraag even per email aan de helpdesk voor; kan er gekeken worden wat mogelijk is.
Dit gaat over mijn opmekringen hoop ik!? Dat zou namelijk betekenen dat ik alsnog een Tweak-abbo kan afsluiten gebaseerd op Tiscali? :9

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• bartjenl
is het normaal dat je aan de telefonische helpdesk eerst de eerste in de wachtrij bent, dan de 2e, dan 3e, dan weer 2e en dat de wachttijd steeds maar oploopt??

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bartjenl schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:28:
is het normaal dat je aan de telefonische helpdesk eerst de eerste in de wachtrij bent, dan de 2e, dan 3e, dan weer 2e en dat de wachttijd steeds maar oploopt??
Volgens Bartjens zou dat niet normaal zijn :)

• bjck
Savages schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:04:

Houten (Htn)
Houten-Schonauwen (Htn-Snw)

Houten heeft 2 centrales inderdaad, en met wat ik kan vinden heeft de eerste inderdaad BBned, KPN, BaByXL en vermoedelijk ook Orange en Tele2 wel. De tweede alleen BBned en KPN waar alleen BBned er ADSL2+ apparatuur heeft staan.

Waar de nieuwbouw op is aangesloten waar je het over hebt geen idee, maar vermoedelijk dus Htn-Snw.

• Savages
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:37:
[...]

Houten (Htn)
Houten-Schonauwen (Htn-Snw)

Houten heeft 2 centrales inderdaad, en met wat ik kan vinden heeft de eerste inderdaad BBned, KPN, BaByXL en vermoedelijk ook Orange en Tele2 wel. De tweede alleen BBned en KPN waar alleen BBned er ADSL2+ apparatuur heeft staan.

Waar de nieuwbouw op is aangesloten waar je het over hebt geen idee, maar vermoedelijk dus Htn-Snw.
klopt... postcode 3991NK... dit is de oudste wijk nu in die Vinex-buurt, gebouwd in 2000, de rest is daar allemaal nog nieuwer... en dan zou je toch denken dat daar wel een fatsoenlijke internetverbinding te krijgen zou zijn.... :O

Enig idee of er nog een provider is op BBnet met niet al te hoge maandlasten, betrouwbaar, geen geblokte poorten, en liefst een nieuwsserver!? :?

en iemand een idee of de andere aanbieders nog bezig zijn met het plaatsen van ADSL2-apparatuur in de wijkcentrales?

[Voor 6% gewijzigd door Savages op 06-12-2007 17:05]

• bjck
Savages schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:04:
[...]

klopt... postcode 3991NK... dit is de oudste wijk nu in die Vinex-buurt, gebouwd in 2000, de rest is daar allemaal nog nieuwer... en dan zou je toch denken dat daar wel een fatsoenlijke internetverbinding te krijgen zou zijn.... :O

Enig idee of er nog een provider is op BBnet met niet al te hoge maandlasten, betrouwbaar, geen geblokte poorten, en liefst een nieuwsserver!? :?
Kom-kom, beetje zoeken moet lukken toch. Je kan bij BBned al vinden wie hun partners zijn voor consumenten verbindingen.
en iemand een idee of de andere aanbieders nog bezig zijn met het plaatsen van ADSL2-apparatuur in de wijkcentrales?
Dat is vrij statisch het laatste jaar al volgens mij.

• bartjenl
oke.. ander modem eraan gehangen en nu zijn de problemen ineens weer verdwenen.. zucht.. modem kapot dus. :(

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

RC2

Resistance is futile

apart...in de upgrade pagina staan nog steeds de voor mij beschikbare upgrades naar het BBNED...terwijl mijn verbinding Tiscali is. Was al vreemd dat je dan van netwerk zou moeten switchen om te upgraden, nog vreemder dat dat nu nog aangeboden wordt terwijl ze de banden met BBNED aan het verbreken zijn.

Who wants to life forever anyway...

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RC2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:21:
apart...in de upgrade pagina staan nog steeds de voor mij beschikbare upgrades naar het BBNED...terwijl mijn verbinding Tiscali is. Was al vreemd dat je dan van netwerk zou moeten switchen om te upgraden, nog vreemder dat dat nu nog aangeboden wordt terwijl ze de banden met BBNED aan het verbreken zijn.
Een verbinding naar een ander profiel zetten is natuurlijk niet een nieuw contract aangaan. Vandaar dat deze optie er nog op staat denk ik. Denk dat als je de optie tot upgrade doet je vanzelf wel terug gebeld wordt of je niet liever bij Tiscali blijft.
Zo is dit bij mij ook gebeurd, zat bij Tiscali, deed de aanvraag tot upgrade. Toen ze doorkregen dat ik bij Tiscali zat hebben ze me gebeld of ik niet liever bij hen bleef. Daar heb ik dan ook voor gekozen.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
Waar haal ik een nieuwe firmware voor mijn Zyxel 2602HW (voor BBned) vandaan?

Is het btw normaal dat als ik via WLAN verkeer maar zo'n 8 mbit haal en de CPU van de Zyxel dan meteen vol uitslaat (komt misschien door WPA)?

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 09:23
Ik heb een vraagje. Ik ga binnekort een nieuwe internet aanschaffen. Ik heb nu casema, maar de verbinding is belachelijk instabiel en vooral s'avonds (rond 2en~4en) is de verbinding beperkt. Ik wil nu een professionele provider hebben die een stabiele verbinding (geen plotse lag op willekeurige momenten tijdens games etc.) kan garanderen. Ik twijfel nu tussen XS4all en tweakDSL. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is en waaorm ik de ene wel of niet moet nemen, en of het eventueel aan mijn router kan liggen (heb nu een billion router).

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:18:
Ik heb een vraagje. Ik ga binnekort een nieuwe internet aanschaffen. Ik heb nu casema, maar de verbinding is belachelijk instabiel en vooral s'avonds (rond 2en~4en) is de verbinding beperkt. Ik wil nu een professionele provider hebben die een stabiele verbinding (geen plotse lag op willekeurige momenten tijdens games etc.) kan garanderen. Ik twijfel nu tussen XS4all en tweakDSL. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is en waaorm ik de ene wel of niet moet nemen, en of het eventueel aan mijn router kan liggen (heb nu een billion router).
Al jaren lang Tweakdsl en nooit problemen met de ping. Ik heb een zeer stabiele ping en er valt goed mee te gamen. Een zeer groot pluspunt van Tweakdsl is toch wel usenet :P tot/met 140 dagen al ik bestanden van de server. Dit hoef je bij xs4all niet te proberen

CMJJKFE

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hollanda schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:06:
Waar haal ik een nieuwe firmware voor mijn Zyxel 2602HW (voor BBned) vandaan?
Wilde gok: www.zyxel.nl, op support klikken, dan op 'firmware' of 'drivers' of misschien 'download' klikken? Lees anders de policy eens, over wat je zelf geacht wordt te proberen voordat je vragen stelt? Wellicht dat dat je de volgende keer ook helpt?

• Hollanda
Zucht

Er is een speciale tweak firmware pagina, ik kan nergens de url vinden.
Dit product is uitsluitend uitgeleverd met een ZyNOS versie welke speciaal is toegesneden op de provider. Deze firmware versies zijn niet publiekelijk beschikbaar via door ZyXEL gehoste servers. Neem contact op met de desbetreffende provider.
Inmiddels zelf al gevonden: http://firmware.tweakdsl.nl/

Overigens kom ik bedraad ook maar aan 14 Mpbs via de Zyxel op LAN, iemand die dit bekend voorkomt?

[Voor 88% gewijzigd door Hollanda op 08-12-2007 21:55]

Anoniem: 176280

Heb sinds gisteren ook Tweak en alles was redelijk vlot geïnstalleerd. Heb echter nog wel 1 vraag.
Op de site van Tweak staat dat nummerweergave standaard uit staat (bij VOIP) maar in de toekomst mogelijk wel beschikbaar wordt. Aangezien dat informatie op de site niet altijd even actueel is vraag ik me dus af of nummerweergave eigenlijk wel mogelijk is bij Tweak. Mijn telefoon is er in ieder geval wel geschikt voor.

Zo ja, hoe zou ik e.e.a. moeten instellen? Heb al wat rondgeneusd her en der maar kon geen antwoord vinden.

Iemand die raad weet?

• peukiemon
Ik heb v/d week een paar keer contact gehad met tweak met oog op de verbinding b10.
De verbinding blijft klapperen verschillende modems geprobeerd hij wil alleen nog op 4mbit intrainen.
Terwijl ik altijd op 10mbit kon intrainen en stabiel was.
De verbinding heeft er gisteren ook meer uitgelegen dan dat ik verbinding had.
Nog meer mensen in groningen hier last van ook op andere netwerken kan dan ook zijn dat het serverpark problemen heeft.

• Hollanda
Anoniem: 176280 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:15:
Heb sinds gisteren ook Tweak en alles was redelijk vlot geïnstalleerd. Heb echter nog wel 1 vraag.
Op de site van Tweak staat dat nummerweergave standaard uit staat (bij VOIP) maar in de toekomst mogelijk wel beschikbaar wordt. Aangezien dat informatie op de site niet altijd even actueel is vraag ik me dus af of nummerweergave eigenlijk wel mogelijk is bij Tweak. Mijn telefoon is er in ieder geval wel geschikt voor.

Zo ja, hoe zou ik e.e.a. moeten instellen? Heb al wat rondgeneusd her en der maar kon geen antwoord vinden.

Iemand die raad weet?
Er is ergens een help pagina voor VOIP, je moet met een bepaalde code nummerweergave aktiveren (iets van *31 oid).

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Krijg geen connectie met newsserver. Zal wel niet aan mij liggen, dus mochten er meer mensen last van hebben, je bent niet de enige :)
Ik wacht wel geduldig af.

edit: hij doet ut weer.

[Voor 7% gewijzigd door Crusader op 09-12-2007 18:43]

Anoniem: 80823

Als Tweak hebben wij gekozen voor kwaliteit en streven er naar om u dit in alle produktfacetten te laten merken. Dit betekent, dat eventuele verstoringen en leveringsproblemen voor DSL- en Fiber produkten voor alle toeleveranciers zo professioneel mogelijk worden opgepakt, om u, als klant een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden.

Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstafen en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden. Dit heeft onderstaand besluit tot gevolg:

Per maandag 3 december 2007 is er besloten om de nieuwe levering van alle bbned produkten te staken, buiten de orders welke onderweg zijn.
Ik vindt het behoorlijk onprofessioneel om orders geplaatst voor 03/12 bij BBNet te laten doorgaan terwijl ze daar boven stellen dat BBNet niet voldoet aan de Tweak maatstaven en normen. :(

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 80823 schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:21:
Ik vindt het behoorlijk onprofessioneel om orders geplaatst voor 03/12 bij BBNet te laten doorgaan terwijl ze daar boven stellen dat BBNeD niet voldoet aan de Tweak maatstaven en normen. :(
'Waar er twee kiften hebben er twee schuld' gaat hier ook op.
(En ik mag er over oordelen, ik heb 3 jaar bij Cambrium (en dus Tweakdsl) gewerkt en anderhalf jaar bij BBNed.)

Anoniem: 214909

Weet iemand of de Zyxel 2602H die tweak meeleverd met het 12-24T abo ook te gebruiken is ICM voipbuster? Of is deze modem zo ingesteld dat je enkel VOIP via TWEAK mag/kan gebruiken?

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 80823 schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:21:
Ik vindt het behoorlijk onprofessioneel om orders geplaatst voor 03/12 bij BBNet te laten doorgaan terwijl ze daar boven stellen dat BBNet niet voldoet aan de Tweak maatstaven en normen. :(
Lijkt mij redelijk dat ze orders die al geplaatst zijn door klanten in principe door laten gaan. Anders gaan mensen weer klagen dat ineens orders afgezegd zijn, terwijl ze bijvoorbeeld kabel al opgezegd hebben etc. Als je er zelf last van hebt, moet je ze dat misschien voorleggen en vragen of je je contract alsnog mag opzeggen (of omzetten naar -T).

Misschien is de kwaliteit van de BBned lijnen prima maar is alleen samenwerking met BBned stroef waardoor het ze gewoon teveel moeite kost om alles geregeld te krijgen...

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• bjck
Anoniem: 214909 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:51:
Weet iemand of de Zyxel 2602H die tweak meeleverd met het 12-24T abo ook te gebruiken is ICM voipbuster? Of is deze modem zo ingesteld dat je enkel VOIP via TWEAK mag/kan gebruiken?
Dat modem wordt je eigendom, dus lijkt me heel sterk dat iets geblokkeerd is. Je kan denk ik gewoon aannemen dat alles wat op de ZyXEL site staat ook kan met dat modem gewoon.

Anoniem: 145165

peukiemon schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:50:
Ik heb v/d week een paar keer contact gehad met tweak met oog op de verbinding b10.
De verbinding blijft klapperen verschillende modems geprobeerd hij wil alleen nog op 4mbit intrainen.
Terwijl ik altijd op 10mbit kon intrainen en stabiel was.
De verbinding heeft er gisteren ook meer uitgelegen dan dat ik verbinding had.
Nog meer mensen in groningen hier last van ook op andere netwerken kan dan ook zijn dat het serverpark problemen heeft.
Ging ook hier af en toe lastig, woon ook in de provincie. Zie nu ineens een UL van ruim 200 kb/s, snelheidsverhoging? Lijkt me toch niet...

• peukiemon
Upload hier is om te janken evenals de download 300kb/s :-(
Zal wel weer een ticket van BBned krijgen

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-03 15:35
offtopic:
TweakDSL gebruikers. Ik heb een website die (mogelijk) niet te benaderen is via TweakDSL.

Stuur me een DM en je krijgt de link, ik zou het fijn vinden als er iemand dit even kan bevestigen (Floor-is kan namelijk mijn site / foto's niet bekijken).
quote: Floor-is
Misschien andere TweakDSL-erts eens benaderen? Ik heb geen inzage meer in de klantgegevens, dus kan je helaas niet vertellen wie dat dan wel en niet zijn, maar er is vast wel een TweakDSL-thread ergens die je kunt raadplegen

[Voor 4% gewijzigd door Nik op 11-12-2007 12:40]

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Werkt :)

CMJJKFE

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:02

Kixtart

Destruction = Improvement

Check #2. Werkt

☻/
/▌
/ \

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03 13:18
Vraagje. Je krijgt bij een Tweak abbo een sip nummer er bij. Toch vind ik de kosten van het bellen met dit nummer via Tweak behoorlijk hoog voor VoIP. Waarom zou je dit nummer dan gebruiken t.o.v. bijvoorbeeld een sip account van Voipbuster?
Pagina: 1 2 3 ... 52 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee