Toon posts:

[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 52 Laatste
Acties:
  • 382.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
siemed schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:03:
Vraagje. Je krijgt bij een Tweak abbo een sip nummer er bij. Toch vind ik de kosten van het bellen met dit nummer via Tweak behoorlijk hoog voor VoIP. Waarom zou je dit nummer dan gebruiken t.o.v. bijvoorbeeld een sip account van Voipbuster?
Omdat ik voipbuster inkomend niet werkend kreeg op mijn Asterisk server. Gebruik nu mijn VoIP nummer vooral inkomend dus. Als ik wil kan ik uitgaand over elke goedkope aanbieder laten gaan die ik wil.

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Hebben anderen er ook last van dat de ZyXel P-2602HW-D1A zo'n slecht wireless signaal afgeeft/storingsgevoelig is? Door omstandigheden is mijn gehele netwerk aangesloten op dit wireless signaal. Als ik met Flashget 100MB van http://speedtest.bbned.nl ging downloaden, klapte het modem er steeds uit en haalde ik 1,4MB/sec. Het modem staat 7 meter van mijn ontvanger af.

Nu heb ik m'n oude vertrouwde Speedtouch 546 aangesloten met een US Robotics 8054 en haal ik netjes 2MB/sec.

Voordat ik (wellicht uren) ga tweaken, vroeg ik me af of ik alleen de VOIP functie van de ZyXel P-2602HW-D1A kan gebruiken? De ZyXel krijgt dan het internetsignaal via mijn Speedtouch 546.

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-05 12:38
fb_slim schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:45:
Hebben anderen er ook last van dat de ZyXel P-2602HW-D1A zo'n slecht wireless signaal afgeeft/storingsgevoelig is? Door omstandigheden is mijn gehele netwerk aangesloten op dit wireless signaal. Als ik met Flashget 100MB van http://speedtest.bbned.nl ging downloaden, klapte het modem er steeds uit en haalde ik 1,4MB/sec. Het modem staat 7 meter van mijn ontvanger af.

Nu heb ik m'n oude vertrouwde Speedtouch 546 aangesloten met een US Robotics 8054 en haal ik netjes 2MB/sec.

Voordat ik (wellicht uren) ga tweaken, vroeg ik me af of ik alleen de VOIP functie van de ZyXel P-2602HW-D1A kan gebruiken? De ZyXel krijgt dan het internetsignaal via mijn Speedtouch 546.
Ja, dat kan op zich. Let alleen even op, dat het VoIP platform van Tweak niet volledig NAT ondersteund en ik zou dan ook de zyxel modem met een wifi router gebruiken.

De zyxel op zich is een - naar mijn ervaring - probleemloos werkend modem, welke in een mission criticle situation (lees: ouders) is ingezet en voor de laatste driekwart jaar probleemloos werkt.

• Ghandi
bjck schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:41:
[...]

Dat modem wordt je eigendom, dus lijkt me heel sterk dat iets geblokkeerd is. Je kan denk ik gewoon aannemen dat alles wat op de ZyXEL site staat ook kan met dat modem gewoon.
Het is jou modem, dus je kan het aanpassen, zoals je wilt. Passworden zijn default.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:04

knakworst

Get Dilberted!

fb_slim schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:45:

Nee ik zou je zyxel gebruiken voor internet en voip, en je US robotics voor access point. Dan moet het wel goed werken.

• fb_slim
knakworst schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:37:
[...]

Nee ik zou je zyxel gebruiken voor internet en voip, en je US robotics voor access point. Dan moet het wel goed werken.
Mijn Speedtouch traint net ietsjes hoger in.

@Ghandi, bedoel je dat ik mijn ZyXel als modem moet gebruiken? Zo niet, hoe moet ik de ZyXel dan instellen?
En hoe stel ik die mission criticle situation in en waarom is dit beter? Haal je 2MB+ draadloos op 7 meter afstand?
@knakworst, heb je het ooit eens geprobeerd?

@Iedereen, is Zyxel 2602HW-D1A PSTN Versie 340AOR1b1-1 de laatste versie, kan ik nog een andere versie gebruiken?

Alvast bedankt!

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018

[Voor 248% gewijzigd door Bram1337 op 12-10-2016 12:07]

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28
nm

[Voor 97% gewijzigd door Hollanda op 12-12-2007 11:33]

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
P-2602H-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 11/22/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Voor bovenstaande is er niks nieuws.
Of kijk ik niet goed?

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 18:26
De slechte samenwerking ligt denk ik meer aan tweak. Hiervoor zat ik bij een andere bbned provider. Daar had ik in het begin problemen dat mijn router problemen met de dslam in de centrale veroorzaakte. Door deze provider werd ik meteen geholpen. Een lijnmeting werd meteen gedaan, centrale reset etc.

Ik zit nu bij Tweak. Daar maken ze een ticket aan en ik krijg geen resultaten.

Dus, of er moet bij bbned in die 3 jaar een boel veranderd zijn of het is gewoon een chaos bij Tweak.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

MisterE schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:15:
De slechte samenwerking ligt denk ik meer aan tweak. Hiervoor zat ik bij een andere bbned provider. Daar had ik in het begin problemen dat mijn router problemen met de dslam in de centrale veroorzaakte. Door deze provider werd ik meteen geholpen. Een lijnmeting werd meteen gedaan, centrale reset etc.

Ik zit nu bij Tweak. Daar maken ze een ticket aan en ik krijg geen resultaten.

Dus, of er moet bij bbned in die 3 jaar een boel veranderd zijn of het is gewoon een chaos bij Tweak.
Overdrijven is ook een vak. Een conclusie als: 'het is gewoon een chaos bij Tweak' zou ik niet durven trekken o.b.v. de gegevens in jouw reactie. Een beetje nuance zou niet verkeerd zijn.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 18:26
Azqi schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:40:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Een conclusie als: 'het is gewoon een chaos bij Tweak' zou ik niet durven trekken o.b.v. de gegevens in jouw reactie. Een beetje nuance zou niet verkeerd zijn.
Ik kan ook niet zeggen dat het altijd en bij iedereen het geval zou zijn. Mijn ervaringen zijn dit natuurlijk. Dit waren bij mijn andere provider (was ook duurder) beter. Het probleem was in mijn opzicht dat ze alles afschoven op bbned. "ja het ticket loopt..."
En als je dan na dagen nog niets hoort....

Het voordeel is wel dat wanneer internet werkt dat je er meestal ook weinig meer mee te maken hebt.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55
Dat klopt wel, heb van 29 november tot 11 december geen internet gehad en het enige wat de helpdesk kan vertellen is dat ze een ticket bij Tiscali hebben lopen. En elke keer als ik ze bel (+/- 10x) krijg ik te horen: we houden u op de hoogte. Nou dat heb ik gemerkt, heb geen enkele keer een email of telefoontje gekregen.....

En als klap op de vuurpijl ligt mijn internet er nu al weer uit :(. Heb wel een hele 24 uur kunnen internetten: en ik mag hopen dat ze het nu minder lang dan twee weken gaat duren. Twee week down, 1 dag up is toch niet echt waarvoor ik betaal...

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01-2021
Hey mensen,

Ik ben aan het overwegen om over te schakelen naar TweakDSL... Echter vraag ik mij af welk abonnement er tegenwoordig overeenkomt met het 'T16WO' abonnement dat op speedtest.nl vermeld staat...

Op dit moment staan er de volgende abonnementen van TweakDSL op de website:
TweakT 0-4 (€29.95)
TweakT 4-8 (€39.95)
TweakT 8-16 (€49.95)
TweakT 16-24 (€59.95)

Ik vraag me met name of of dat nu het 8-16 of 16-24 abonnement is... Op speedtest.nl staat een prijs van 49.95 euro vermeld... dus dat zou het 8-16 abonnement moeten zijn, maar waarom vind ik dan geen 16-24 abonnement op speedtest.nl (dat dan nog sneller zou moeten zijn...)?

Reden dat ik mogelijk wil overstappen is de snelheid vermeld op speedtest.nl... Dus als ik vanwege de snelheid overstap, wil ik ook zeker zijn dat ik op diezelfde snelheden kom als vermeld op speedtest.nl :P (rekening houdend met afstand tot centrale e.d.).

Groeten,
Tijl Kindt

• Hollanda
max 16 mbit lijkt mij...

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 23:51
Zijn er meer mensen waarbij hun 'vaste' ip nummer ineens is verandert?

• Hollanda
Dit is pas doorgevoerd, stond geloof ik ook aangekondigd, tenzij je al een vast ip had aangevraagd.

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 23:51
Ja bijna 2 jaar geleden al een vast ip gekregen. Deze is een maand geleden denk ik ineens veranderd. Vond het al vreemd dat wake-on-lan via internet niet meer werkte en vandaag zag ik ineens dat ik een ander extern ip had.

[Voor 4% gewijzigd door Striker2k2 op 12-12-2007 19:27]

• Hollanda
Een vast ip moet je specifiek aanvragen, de mijne is gewoon nog steeds dezelfde, alhoewel dat ook geen garantie is.

• Ghost60
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
Zijn de nieuwe abbo's van tweakdsl die via babyxl lopen stabieler dan die met bbned? Ben van plan om van UPC naar tweakdsl over te stappen en ik zag dat tweak hun samenwerking met bbned niet voortzet en dat alle nieuwe abbo's via babyxl lopen. Is dat een betere netwerk dan die van bbned of liggen tweakdsl en babyxl elkaar beter dan tweak en bbned?

• Ghandi
Ghost60 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:10:
Zijn de nieuwe abbo's van tweakdsl die via babyxl lopen stabieler dan die met bbned? Ben van plan om van UPC naar tweakdsl over te stappen en ik zag dat tweak hun samenwerking met bbned niet voortzet en dat alle nieuwe abbo's via babyxl lopen. Is dat een betere netwerk dan die van bbned of liggen tweakdsl en babyxl elkaar beter dan tweak en bbned?
Het leveringsproces en de supportafhandeling wordt in de praktijk als stukken beter ervaren bij babyxl.

BabyXL kent geen overboekingsfaktoren in het netwerk, alleen een minimale bandbreedte garantie van 80% van de lijnspeed binnen het netwerk. BBNed kent daarintegen overboekingen (1:25 voor ADSL-1, 1:40 voor ADSL-2).

In de praktijk zijn beide netwerken technisch even goed en zijn de verschillen alleen merkbaar als er problemen op treden of bij specifieke thuis situaties.

Voor ADSL geldt zowiezo dat de maximaal haalbare snelheid afhankelijk is van de lengte van het koperpaar en de kwaliteit van je binnenhuisinstallatie. Hiervoor staat een tabelletje met richtwaarden op de supportsectie van Tweak.

Anoniem: 80823

Zit al sinds 20/11 zonder i-net thuis, de BBNed verbinding via Tweak is nog steeds niet geleverd.
Op mijn vriendelijke verzoek of ik gezien de problemen tussen Tweak en BBNed mocht annuleren, kreeg ik de volgende reactie:
Geachte klant,

WIj kunnen er niets meer aan doen.
Wij gaan leveren.
En u kunt er niet meer vanaf.
Helaas is het niet anders.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
DS
Als bedrijf zou ik me schamen om een klant een product te verkopen waarvan je van te
voren weet dat het niet aan je eigen kwaliteits normen voldoet. Van tweakdsl had ik
enige coulance verwacht mbt opzeggen in dit geval, dat zou wel zo proffesioneel geweest
zijn. Voorlopig kan ik weinig anders doen dan afwachten .... :(

• fb_slim
Ghandi schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:54:
[...]

Het leveringsproces en de supportafhandeling wordt in de praktijk als stukken beter ervaren bij babyxl.

BabyXL kent geen overboekingsfaktoren in het netwerk, alleen een minimale bandbreedte garantie van 80% van de lijnspeed binnen het netwerk. BBNed kent daarintegen overboekingen (1:25 voor ADSL-1, 1:40 voor ADSL-2).

In de praktijk zijn beide netwerken technisch even goed en zijn de verschillen alleen merkbaar als er problemen op treden of bij specifieke thuis situaties.

Voor ADSL geldt zowiezo dat de maximaal haalbare snelheid afhankelijk is van de lengte van het koperpaar en de kwaliteit van je binnenhuisinstallatie. Hiervoor staat een tabelletje met richtwaarden op de supportsectie van Tweak.
Ik kan alleen zeggen dat ik BBned heb en zeer zeer tevreden ben, heb alleen mijn eigen modem moeten aansluiten om de maximale snelheid (19Mbit wireless versturen lukt niet met de ZyXel die 1 kamer verder en 1 etage hoger staat). Ik ping tweakdsl.nl met 8ms over een draadloos netwerk.

Nu ik hier toch ben, xou iemand mijn vragen die ik eerder stelde wellicht kunnen beantwoorden?

Alvast bedankt!

• Ghost60
Thanks voor de reactie Ghandi en anderen.

Die "verduivelde" aanbod die op hun site staat, is wel erg aanlokkelijk moet ik zeggen. 599 voor 24 maanden waarbij je ook nog eens een iPod van 30 gig krijgt. Als de meningen hier over tweakdsl wat positiever waren, had ik gelijk die aanbod aangenomen, maar moet zeggen dat ik erg twijfel. Meer ook omdat na mijn telefoontje gisteren naar hun klanten service, de beste jongen achter de telefoon helemaal niets van ADSL af wist en alles telkens moest na vragen. Zelfs over de kosten wist ie niets.

Iemand die mij gerust kan stellen?

Verder had ik het volgende vragen:

Ik heb nu dus chello power ( 6 mbit down/1 mbit up), die ondersteunt geen newsgroupen, dus moet ik een betaalservice aansluiten wil ik van usenet gebruik maken. Verder worden Torrent en DC++ verkeer afgeknepen. Aangezien Tweakdsl eigen newsserver heeft, is dat natuurlijk mooi meegenomen en scheelt weer in kosten. Maar hoe ervaren jullie Tweakdsl wat torrent en DC++ verkeer betreft?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds een paar dagen is me verbinding erg traag. 400 kb/s op de newsserver en hoge pingtijden bij o.a. warcraft 3 online.

Na het resetten van de verbinding is het dan vaak weer beter.

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018

[Voor 180% gewijzigd door Bram1337 op 14-01-2016 10:42]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghost60 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:36:
Thanks voor de reactie Ghandi en anderen.

Die "verduivelde" aanbod die op hun site staat, is wel erg aanlokkelijk moet ik zeggen. 599 voor 24 maanden waarbij je ook nog eens een iPod van 30 gig krijgt. Als de meningen hier over tweakdsl wat positiever waren, had ik gelijk die aanbod aangenomen, maar moet zeggen dat ik erg twijfel. Meer ook omdat na mijn telefoontje gisteren naar hun klanten service, de beste jongen achter de telefoon helemaal niets van ADSL af wist en alles telkens moest na vragen. Zelfs over de kosten wist ie niets.

KNIP
Ik ben destijds ook van UPC naar BBNed adsl gegaan en later naar bbned adsl2+ en heb op wat verwaarloosbare storingen na enorm veel plezier van die verbinding. Super stabiel en de newsserver is gewoon :9~

FUP kent Tweakdsl niet, dus nooit vervelende mailtjes zoals bij UPC. Voor wat betreft de helpdesk: Ook op zondagmorgen 05:00 uur wil er wel eens iemand je probleemmail beantwoorden. Krijg dat maar eens ergens anders. Behandel de helpdesk zoals je zelf ook behandeld wilt worden, dat maakt een wereld van verschil.

Als je geen problemen hebt, post je hier normaal niet. Daarom ontstaat er wel eens een vertekend beeld.

[Voor 8% gewijzigd door Azqi op 13-12-2007 17:24]

• Centauriprime
  • Laatst online: 10:36
Was altijd tevreden over tweakdsl. Maar nu is dat toch wel veranderd.

Heb een verhuizing doorgegeven voor eind januari 2008. Is ie 7 december 2007 verhuisd.

Ok foutje kan gebeuren ben niet de moeilijkste. Maar als we het dan hebben over de snelheid waarmee de helpdesk hun eigen fout afhandelen. :(
Nu bijna een week later is het nog niet in behandeling gezet om de lijn terug te verhuizen.

Dit slaat toch echt helemaal nergens op.

15x330 SW38

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 16:54
Anoniem: 80823 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:13:
Zit al sinds 20/11 zonder i-net thuis, de BBNed verbinding via Tweak is nog steeds niet geleverd.

Als bedrijf zou ik me schamen om een klant een product te verkopen waarvan je van te
voren weet dat het niet aan je eigen kwaliteits normen voldoet. Van tweakdsl had ik
enige coulance verwacht mbt opzeggen in dit geval, dat zou wel zo proffesioneel geweest
zijn. Voorlopig kan ik weinig anders doen dan afwachten .... :(
De coulance waar je op mag rekenen staat haarfijn beschreven in de Algemene Voorwaarden:

"Als levering van de Tweak verbinding niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden, mag door Contractant kosteloos het contract worden ontbonden."

Daar ben je mee akkoord gegaan, dus je wist welke coulance er gold. Dat maakt het voor jou niet minder klote dat je zonder internet zit natuurlijk.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Hielko
  • Laatst online: 10:55
Zit net de algemende voorwaarden te lezen, en denk dat ik maar eens wat geld moet gaan terugvragen. Totaal 14 dagen geen internet gehad afgelopen periode, dus dat lijkt me een halve maand abbo geld retour.

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Ghost60 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:36:
Ik denk dat je dat zelf moet doen. Ervaringen zijn (zoals bij veel providers) erg wisselend, dus het hangt maar net af wie je op welk moment treft. Ik heb zelf een tijdje terug ook een verduiveld aanbieding voor 2 jaar gedaan, omdat dat neerkwam op 17 euro per maand (8 Mbit) waarvan ik inschat dat dat de komende twee jaar een redelijke prijs blijft, zeker als je de nieuwsserver er bij betrekt.

Over stabiliteit van de lijn heb ik hier niet veel te klagen. In het begin een paar keer gehad dat de lijn even weg was (paar minuten hooguit), maar de laatste tijd is hij goed stabiel. Vanwege de afstand tot de centrale zou ik ongeveer 12 Mbit kunnen halen, maar omdat ik een 8Mbit abonnement heb heb ik dus altijd de maximale snelheid.

De wireless van het Zyxel modem lijkt niet altijd IP adressen te willen uitdelen (om een of andere reden lijkt het beter te gaan als er ook iets via een draad aangesloten is), maar daar hebben we niet zo veel last van.

De kwaliteit van de VoIP verbinding is wel heel wisselend. Soms is het prima, maar andere keren hapert het allemaal enorm - ook als er helemaal niets gedown- of geupload wordt gedurende die tijd. Omdat ik er niet zo veel mee bel heb ik daarover overigens geen contact gezocht met de helpdesk, zou ik eigenlijk wel moeten doen want misschien is het makkelijk op te lossen :)

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Ghost60
Bedankt voor de info jongens en meisjes. Ik denk dat ik het idd gewoon ga proberen. Hopelijk heb ik mazzel en ondervind ik niet al teveel opstart problemen. Het is iig beter dan die gecapde verbinding van UPC.

Anoniem: 80823

De coulance waar je op mag rekenen staat haarfijn beschreven in de Algemene Voorwaarden:

"Als levering van de Tweak verbinding niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden, mag door Contractant kosteloos het contract worden ontbonden."
Dat is geen coulance maar gewoon een afspraak, ik doelde op het feit dat Tweak sinds 3/12 geen zaken meer doet met BBNed, bestaande klanten mogen overstappen:
U als klant op het bbned netwerk kunt kosteloos gebruik maken van alle aanbiedingen, welke wij doen op DSL gebied. U kunt dus ook overstappen naar de verduivelde aanbiedingen.
Maar klanten welke nog niet geleverd gekregen hebben krijgen BBNed gewoon door de strot geduwt.
Coulance zou zijn dat die mensen hun bestelling zouden kunnen annuleren of omzetten, zoals voor de bestaande BBNed aansluitingen.

Anoniem: 127255

Wat ze er ook niet bijzetten in de mededeling is dat je contract al afgelopen moet zijn.
Ik bijvoorbeeld zit nog voor 16 maanden aan een BBNed verbinding (verduiveld aanbieding) en ik kan dus tussentijds niet switchen naar tiscali.
Ik vind dat ze dat er best wel duidelijk bij mogen zetten, is volgens mij niet echt duidelijk

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 80823 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:02:
het feit dat Tweak sinds 3/12 geen zaken meer doet met BBNed
Dat is geen feit maar een onwaarheid. Met ingang van 3/12 plaatsen ze geen nieuwe orders meer. Bestaande orders, al geleverd of wel aangevraagd maar nog niet opgeleverd, lopen gewoon door. En zolang er nog 1 klant op een BBNed-verbinding zit zullen ze zaken moeten blijven doen met BBNed.

Dat staat, al dan niet expliciet, keurig netjes in het nieuwsbericht, dus alles wat je er anders in denkt te moeten lezen heb je toch helemaal zelf verzonnen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Anoniem: 245052

ShadowBumble schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:50:
Na lang wikken en wegen heb ook ik besloten om mijn tijden bij TweakDSL op te zeggen mijn verbinding werd opgeleverd op 1-4-2003 en gaat er per 1-1-2008 Uit.

Reden :
Tweak word gewoon simpel weg te duur, Helpdesk alleen tijdens kantoortijden te bereiken en de antwoorden op Email ronduit belachelijk.

Dus vandaar dat ik Tabee ga van TweakDSL zoals veel trouwe abbonee's de afgelopen maanden weg zijn gegaan.
Ik kan niet anders dan hetzelfde zeggen.

Te duur, te veel spam.
Na 5 jaar en een behoorlijk goeie verbinding ga ik ook eens verder shoppen, want voor bestaande klanten doen ze niets.
So be it.

Kom over een jaar nog wel eens kijken voor een verduiveld aanbod :)

Anoniem: 35492

Anoniem: 245052 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:38:
[...]

Ik kan niet anders dan hetzelfde zeggen.

Te duur, te veel spam.
Na 5 jaar en een behoorlijk goeie verbinding ga ik ook eens verder shoppen, want voor bestaande klanten doen ze niets.
So be it.

Kom over een jaar nog wel eens kijken voor een verduiveld aanbod :)
Jullie kunt toch gebruik maken van de Duivelse Aanbieding Multimediaal??!!

De enige restrictie is "De laatste 12 maanden geen gebruik gemaakt van een TweakDSL actie.". Dat is voor bestaande abonnees dus wel degenlijk relevant dacht ik. Bij de gewone Duivelse Aanbieding staat er echt een restrictie voor bestaande abonnees "De laatste 6 maanden geen lid geweest van TweakDSL."

Wil niet zeggen dat Tweak nu zo gewledig is, heb zelf ook een Duivelse Aanbieding, maar haal van de beloofde 16-24 niet meer dan 10. Echter alles bij elkaar is het nog steeds een goede aanbieding ondanks die behaalde 10Mb. En inderdaad, de helpdesk su.............!!!!! Bij mij beweren ze dat die 10Mb de max is omdat er apparaten zijn aangesloten tussen het ISRA en modem, wat totale crap is. Zit zelf op 1200m van de centrale.

Greetz,

Anoniem: 35492 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:29:
[...]
Jullie kunt toch gebruik maken van de Duivelse Aanbieding Multimediaal??!!

De enige restrictie is "De laatste 12 maanden geen gebruik gemaakt van een TweakDSL actie.". Dat is voor bestaande abonnees dus wel degenlijk relevant dacht ik. Bij de gewone Duivelse Aanbieding staat er echt een restrictie voor bestaande abonnees "De laatste 6 maanden geen lid geweest van TweakDSL."
Ik zit echt niet op een Ipod te wachten.
Daarnaast is VoDSL altijd crap geweest (echoooooo) en te duur.
Het spam verhaal waar men zogenaamd druk mee is (al jaren volgens mij)
Er zijn momenteel betere aanbiedingen dus er zijn geen redenen om Tweak NIET op te zeggen.

Nogmaals, over het algemeen een prima verbinding gehad en een prima newsserver.
Dus zonder gevoelens van #^%& :+

Anoniem: 82810

Al enige tijd wil ik overstappen naar TweakDSL. Zojuist heb ik echter een Telfort abbo afgesloten, en wel om de volgende reden:

Ik woon in een studentenhuis, waarbinnen ik het internet moet delen met 24 anderen. Op dit moment hebben we Orange Cable, maar daar betalen we ons scheel aan (€92,- p/m), en die haalt vaak de snelheid (15 mb/s) niet.
Als ik via de website van TweakDSL het Verduiveld aanbod 10-24 aanvraag, moet ik allerlei dingen invullen waar ik weinig verstand van heb. Zo ben ik bijvoorbeeld verplicht om gegevens van de huidige KPN contracttant in te vullen. Maar op dit moment hebben we geen vaste telefoon of ADSL, dus ik heb die gegevens niet. Nou begrijp ik zelf ook niet helemaal hoe het zit, maar de man die ik sprak aan de helpdesk begreep mij denk ik ook niet.

Enfin, ik ben naar de Telfort site gegaan, heb daar geprobeerd internet aan te vragen, en dat ging stukken makkelijker. Zo is Tweak toch een klant kwijt geraakt.

Anoniem: 35492

Anoniem: 245052 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:01:
[...]

Ik zit echt niet op een Ipod te wachten.
Daarnaast is VoDSL altijd crap geweest (echoooooo) en te duur.
Het spam verhaal waar men zogenaamd druk mee is (al jaren volgens mij)
Er zijn momenteel betere aanbiedingen dus er zijn geen redenen om Tweak NIET op te zeggen.

Nogmaals, over het algemeen een prima verbinding gehad en een prima newsserver.
Dus zonder gevoelens van #^%& :+
Hi Morpheus9991

Zonder verder een eigenwijs stuk vreten te willen zijn. En ik heb niets geen aandelen of inbreng bij Tweak, dus beschuldig me niet van klantje winnen. O-) O-)

VoDSL hebben ze meen ik niet meer. Voor zover ik weet is het nu altijd VOIP. Heb het zelf ook en eigenlijk geen problemen mee, gebruik het echter niet vaak moet ik toegeven.

Wat spam betreft, ik heb tweak nu ongeveer 9 maanden en heb zeggen en schrijven NOG NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT een spam mailtje ontvangen. Weet echter wel dat ik voorzichtig moet zijn waar ik m'n email adres achterlaat. Vandaar ook dat ik zelf een aantal Yahoo adressen heb. Bij een die ik gebruik voor twijfelachtige websites en forums krijg ik inderdaad een 400 spam mails per maand.

De Ipod, ik denk dat als je die voor dat bedrag op marktplaats aanbiedt je hem binnen de kortste keren kwijt bent. Misschien dat er hier ook wel mensen zijn die zeggen, "Hier met dat kreng voor dat bedrag"??

Success met je zoektocht verder.

Greetz,

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35492 op 16-12-2007 12:36]

• Hollanda
Ik kan me prima voorstellen dat je veel spam bij tweakdsl krijgt (gebruik het zelf niet), gezien ze horde gebruiken, of ze moeten nog andere spam methodes gebruiken dat die beschikbaar zijn voor horde...

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hollanda schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:45:
Ik kan me prima voorstellen dat je veel spam bij tweakdsl krijgt (gebruik het zelf niet), gezien ze horde gebruiken, of ze moeten nog andere spam methodes gebruiken dat die beschikbaar zijn voor horde...
Horde/IMP is een webmail-client, en als die spam voor je moet filteren is het al veel te laat. Filteren doe je in je MTA (qmail) en in je MDA (in 'mijn' tijd maildrop) met behulp van RBL's, spamassassin en iets als clamav.

• Hollanda
Dat zeg ik wijsneus, de opties die voor horde beschikbaar zijn zijn alleen niet afdoende of je moet gebruik maken van methodes die voor ze op je webmail binnen komen filteren.

[Voor 79% gewijzigd door Hollanda op 16-12-2007 16:03]

• Xandrios
  • Laatst online: 11:20
Zeg wijsneus, jij mag je wel eens gedragen. Naast het feit dat iemand je heel terrecht op iets wijst denk je dat je dan ook nog op die manier kunt reageren? Ga je alsjeblieft ergens anders vermaken...

• Ghost60
Moet eerlijk toegeven dat ik weer begin te twijfelen. Gezien de lange contract duur, heb ik geen zin in kat in de zak.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47
Mazzel ik effe.... :o :+

Ik ben destijds ingestapt voor een 20MBit abo voor 39.95 per maand. Van die 20 haal ik er met gemak 17 en dat ook nog eens op de TweakNews.

Ik heb al eens gekeken naar Tiscali ADSL (20 MBit voor 19.95) maar dan moet ik er nog een newsserver abo bij nemen plus ik raak mijn vaste IP adres kwijt. Reken op dat onbeperkte tweaknews abo eens 15 euro en het scheelt me nog maar 5.... O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Hollanda
Xandrios schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:38:
Zeg wijsneus, jij mag je wel eens gedragen. Naast het feit dat iemand je heel terrecht op iets wijst denk je dat je dan ook nog op die manier kunt reageren? Ga je alsjeblieft ergens anders vermaken...
Anders ga je de postgeschiedenis in dit topic van Burne eerst even na, elke keer die wijze opmerkingen die totaal niets toevoegen maar onderstrepen wat ik al eerder zeg. Komt mij nogal wijs over.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:20

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

asing schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:52:
Mazzel ik effe.... :o :+

Ik ben destijds ingestapt voor een 20MBit abo voor 39.95 per maand. Van die 20 haal ik er met gemak 17 en dat ook nog eens op de TweakNews.

Ik heb al eens gekeken naar Tiscali ADSL (20 MBit voor 19.95) maar dan moet ik er nog een newsserver abo bij nemen plus ik raak mijn vaste IP adres kwijt. Reken op dat onbeperkte tweaknews abo eens 15 euro en het scheelt me nog maar 5.... O-)
Er zijn natuurlijk ook goedkopere payservers die net zo goed zijn als TweakNews.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Xandrios
Hollanda schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:06:
[...]

Anders ga je de postgeschiedenis in dit topic van Burne eerst even na, elke keer die wijze opmerkingen die totaal niets toevoegen maar onderstrepen wat ik al eerder zeg. Komt mij nogal wijs over.
Je hoeft mij niet te vertellen wat te doen. Gezien jouw post en Burne z'n reply daarop ben je verkeerd bezig. Einde verhaal.

• asing
Zondagskindje schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:09:
[...]

Er zijn natuurlijk ook goedkopere payservers die net zo goed zijn als TweakNews.
Klopt, maar dat vaste IP adres is me heel wat waard. Dan kan je zeggen "laat het modem aanstaan".... Maar dat heb ik in het begin gedaan en ze zijn 2 maal aan de centrale wezen klussen en 2 maal heeft mijn lijn er een dag uitgelegen. Voila één vers IP adres.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Hmmm sinds vandaag traint m'n modem in op 20-21mbit ipv 17mbit.... eerst was ik even blij maar dit heeft dus een erg instabiele verbinding tot gevolg...
Iemand weleens zo'n probleem gehad? Ik zit nu uit ellende maar even op een oud ST510 modem (ADSL1).
Zou dit te maken kunnen hebben met dat Tweak niet meer over bbned wil leveren? Of zou er iets in de centrale zijn veranderd?

Edit: zowel de ADSL2 modem van Tweak (copperjet1616) als m'n Speedtouch716 trainen ineens veel te hoog in... het ligt dus niet aan de modem, maar aan iets bij Tweak of bbned.

[Voor 19% gewijzigd door Exar op 16-12-2007 22:58]

Signature

Anoniem: 156833

Jan20 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:53:
[...]

Al jaren lang Tweakdsl en nooit problemen met de ping. Ik heb een zeer stabiele ping en er valt goed mee te gamen. Een zeer groot pluspunt van Tweakdsl is toch wel usenet :P tot/met 140 dagen al ik bestanden van de server. Dit hoef je bij xs4all niet te proberen
140 dagen retentie. Kan iemand dat bevestigen?

• cjdijk
  • Laatst online: 27-05 17:18

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Anoniem: 156833 schreef op maandag 17 december 2007 @ 03:04:
[...]

In elk geval 100 dagen, dit staat op hun site, en heb ik zelf ook al eens nodig gehad.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Anoniem: 156833 schreef op maandag 17 december 2007 @ 03:04:
[...]

Ik haal maximaal tussen de 110 en 115 dagen, absoluut geen 140

• asing
Op de bekende groepen kom ik niet verder dan een dag of 80.... :X De bekende groepen zullen dus een wat lagere retentie hebben dan de onbekende.

Anoniem: 156833

Jullie zijn er vlug bij. Bedankt mensen.

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Exar schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:57:
Edit: zowel de ADSL2 modem van Tweak (copperjet1616) als m'n Speedtouch716 trainen ineens veel te hoog in... het ligt dus niet aan de modem, maar aan iets bij Tweak of bbned.
Kan ook zijn dat er iets aan de lijn (of rondom de lijn) veranderd is. Misschien is er een storingsbron verdwenen, of juist een bijgekomen die onregelmatig is waardoor het trainen wel goed gaat, maar de data daarna niet.

Wel cru overigens, als er iets gewijzigd wordt dat het trainen lager gaat zijn mensen altijd ontevreden, en nu is hoger ook al niet meer goed :/ :o ... [Ik begrijp dat je niks aan een instabiele verbinding hebt hoor, maar dit is volgens mij de eerste keer dat iemand klaagt dat zijn verbinding ineens hoger intraint O-) ]

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
_ep schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:29:
[...]
Wel cru overigens, als er iets gewijzigd wordt dat het trainen lager gaat zijn mensen altijd ontevreden, en nu is hoger ook al niet meer goed :/ :o ... [Ik begrijp dat je niks aan een instabiele verbinding hebt hoor, maar dit is volgens mij de eerste keer dat iemand klaagt dat zijn verbinding ineens hoger intraint O-) ]
Hmm jah, maarja 17mbit is zat vind ik en ik heb 'm inderdaad liever wat stabieler. ;)
Maar ik heb inmiddels ontdekt dat er een zogenaamde DMT tool is waarmee je je modem lager kan laten intrainen... misschien kan ik daarmee wel tussen de 17 en 20 mbit gaan zitten voor zowel wat hogere snelheid als stabiliteit! :)
Vanavond ga ik dat maar es proberen als ik thuis ben. :)

[Voor 3% gewijzigd door Exar op 17-12-2007 13:19]

Signature

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hollanda schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:06:
http://hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl/

(en dat is het laatste wat ik er over zeg..)

[Voor 10% gewijzigd door burne op 17-12-2007 15:41]

• vassago
  • Laatst online: 12:03
Ik heb sinds 27-09-2005 een abonnement bij Tweak en hiervoor toen gebruik gemaakt van de "TweakDSL T16WO actie".
Er staat me bij dat er geen aansluitkosten waren maar wel 75 eur. afsluitkosten, in de algemene voorwaarden is hier niets over terug te vinden. (Die in het "mijn tweak" gedeelte staan, de papieren versie kan ik even niet meer terugvinden).
Ik hoor ook iets dat je na 2 jaar geen afsluitkosten zou betalen, weet iemand hoe dit zit?

Eigenlijk wil ik overstappen aangezien het bij Tweak niet helemaal bevalt. Regelmatig heb ik periodes dat ik internet spontaan wegvalt, wel linesync, geen internet, geen nieuw DHCP IP adres.
De storing kan binnen een paar minuten opgelost zijn maar het kan ook een halve dag duren :(

Bel je naar Tweak weten ze van niets "U heeft gewoon verbinding meneer" als je geluk hebt kom je bij de 2de lijns terecht, die resetten "iets" en voilla verbinding.
Storingen duren een week of wat en dan is het weer een paar maanden goed, tot het weer feest is.

• FaWaka
  • Laatst online: 21-05-2020
Ik sluit me aan bij Vassago. Ik ben sinds begin 2006 klant met dezelfde 16WO verbinding. Bij mij hebben ze de snelheid verlaagd naar 8 en als ik het weer naar wide open wil hebben dan moet ik verklaren dat ik geen aanspraak meer maak op support. Als ik een nieuw abbo afsluit bij bv BabyXL via tweakdsl dan zijn er geen afsluitkosten, maar ik vraag me af of dat ook zo is als ik helemaal weg zou gaan en een andere ISP neem. Ik vraag me overigens ook af wat mijn opzegtermijn is in dit geval. Mijns inziens zou dat er niet moeten zijn omdat er niet meer geleverd wordt waar ik een contract voor heb afgesloten. Weet iemand dit?

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

FaWaka schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:44:
Ik sluit me aan bij Vassago. Ik ben sinds begin 2006 klant met dezelfde 16WO verbinding. Bij mij hebben ze de snelheid verlaagd naar 8 en als ik het weer naar wide open wil hebben dan moet ik verklaren dat ik geen aanspraak meer maak op support.
Dan heb je dus een Baas- of Nacap-monteur over de vloer gehad, die heeft je installatie nagekeken, de telefoonlijn nagemeten en vastgesteld dat die te lang of te slecht van kwaliteit was voor 16Mbit/s, en de enige manier om je lijn stabiel te krijgen was terugzetten in snelheid.

Je gaat met andere DSL-providers exact hetzelfde probleem krijgen. Er zijn verschillen tussen de apparatuur die telco's gebruiken, maar die zijn heel klein.

Je kunt alles wat er nu bekend is over je lijn inderdaad kwijtraken door naar een Tiscali-lijn over te stappen. Maar dan zit je weer met dezelfde problemen als eerst, en het einde van het verhaaltje gaat worden dat iemand je lijn op 8Mbit/s zet om 'm stabiel te krijgen. Daar gaan dus wel een paar weken van onbruikbaar klapperend internet aan vooraf.

Als dat vooruitzicht je trekt: ga je gang. Maar verwacht niet dat je opeens 24Mbit/s stabiel als een huis hebt. Wonderen gebeuren, maar niet met een stuk koper wat in de grond ligt te roesten. Dat geneest niet, wordt niet beter.

• FaWaka
  • Laatst online: 21-05-2020
burne schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:57:
[...]

Dan heb je dus een Baas- of Nacap-monteur over de vloer gehad, die heeft je installatie nagekeken, de telefoonlijn nagemeten en vastgesteld dat die te lang of te slecht van kwaliteit was voor 16Mbit/s, en de enige manier om je lijn stabiel te krijgen was terugzetten in snelheid.

Als dat vooruitzicht je trekt: ga je gang. Maar verwacht niet dat je opeens 24Mbit/s stabiel als een huis hebt. Wonderen gebeuren, maar niet met een stuk koper wat in de grond ligt te roesten. Dat geneest niet, wordt niet beter.
Nopes, dit is bepaald door lijntests waar ik niets van af wist. Enige wat ik had was een paar dagen geen internet, daarna werkte het gewoon, totdat ik bericht kreeg dat het omlaag gezet was en of ik daar akkoord voor wilde tekenen. Niet dus, omdat het me rauw op me dak viel.

Grappig, ik ben al blij dat ik als ik op 12 zit. Dat zou dus 50% van de capaciteit zijn als waar jij het over hebt. Moet kunnen lijkt mij.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb al weken last van een POP3 server die niet of nauwelijks te bereiken is. Verzenden/ontvangen kán erg lang duren, ook op de account van mn vriendin. B10 abo btw.
Iemand die daar ook last van heeft?

asing schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:22:
Op de bekende groepen kom ik niet verder dan een dag of 80.... :X De bekende groepen zullen dus een wat lagere retentie hebben dan de onbekende.
Hmm wel vreemd, zit net wat uit a.b.boneless te downloaden van 93 dagen en geen probleem...
Wat is je "nieuws" client bijvoorbeeld?

Anoniem: 236966

Hollanda schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:40:
Zucht

Er is een speciale tweak firmware pagina, ik kan nergens de url vinden.

[...]

Inmiddels zelf al gevonden: http://firmware.tweakdsl.nl/

Overigens kom ik bedraad ook maar aan 14 Mpbs via de Zyxel op LAN, iemand die dit bekend voorkomt?
Dit komt mij inderdaad erg bekend voor. Modem traint met 16.3 Mb aan het inet. Ik hou hier echter achter het modem maar rond de 12-13 Mb aan over. Heb nu het 3e Zyxel modem, is allemaal hetzelfde. Ik krijg nu een Copperjet, gaat sneller.

• Hollanda
Nee internet heb ik wel de max maar niet via WLAN via de zyxel, alleen via LAN.

• Ghandi
Hollanda schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:07:
Nee internet heb ik wel de max maar niet via WLAN via de zyxel, alleen via LAN.
BIj WLAN ligt de snelheid zowiezo lager. Als je 54Mbps wlan hebt, heb je volgens mij iets van 5Mbit per sessie maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• Ghandi
Anoniem: 127255 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:52:
[...]

Hmm wel vreemd, zit net wat uit a.b.boneless te downloaden van 93 dagen en geen probleem...
Wat is je "nieuws" client bijvoorbeeld?
Je moet ruim 100 dagen kunnen halen; ergens tussen de 114 en 115 dagen ligt waarschijnlijk op dit moment de grens.

Zelf wat spul gedownload en vrijwel alles is helemaal compleet (of met par te herstellen).

Anoniem: 176280

Sinds 2 weken ook Tweakdsl en (nog) niet tevreden. Heb gebruik gemaakt van het 12-24 aanbod maar de snelheid valt bar tegen. Downloaden uit nieuwsgroepen gaat met 900 kb/s (voorheen met > 2Mb/s, via kabel dat wel) maar ook eerdere Tele2-20mbit verbinding was veel sneller (ook bij nieuwsgroepen). Ik zit op 2067 meter van de centrale. Misschien dat iemand iets kan roepen over onderstaanden waarden:

DSL Up 8910 kbps / 1147 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

en

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd dd de ee de ed dd dd dc cc ba
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 34 db

Ik verwacht geen 24Mbit voor mijn verbinding maar het moet toch mogelijk zijn dat mijn modem hoger intraint dan 8910 kb/s?? Iemand een idee of ik hier nog wat aan kan verbeteren?

• Xandrios
Ghandi schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:21:
[...]

BIj WLAN ligt de snelheid zowiezo lager. Als je 54Mbps wlan hebt, heb je volgens mij iets van 5Mbit per sessie maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Asus wl-300 + Apple airport receiver:
$ wget -O /dev/null ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
--15:52:41-- ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
=> `/dev/null'
Resolving ftp.tweakdsl.nl... 217.19.16.145
Connecting to ftp.tweakdsl.nl|217.19.16.145|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD /test ... done.
==> PASV ... done. ==> RETR 10mb.bin ... done.
Length: 10,485,760 (10M) (unauthoritative)

100%[====================================>] 10,485,760 1.22M/s ETA 00:00

15:52:50 (1.11 MB/s) - `/dev/null' saved [10485760]
Trekt vrijwel m'n hele dsl dicht. Maargoed, met wat mindere kwaliteit hardware zou wifi een probleem kunnen zijn inderdaad. 't is alleen niet zo dat er altijd een 5Mbit limiet is.

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Anoniem: 176280 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:50:
Sinds 2 weken ook Tweakdsl en (nog) niet tevreden. Heb gebruik gemaakt van het 12-24 aanbod maar de snelheid valt bar tegen. Downloaden uit nieuwsgroepen gaat met 900 kb/s (voorheen met > 2Mb/s, via kabel dat wel) maar ook eerdere Tele2-20mbit verbinding was veel sneller (ook bij nieuwsgroepen). Ik zit op 2067 meter van de centrale. Misschien dat iemand iets kan roepen over onderstaanden waarden:

DSL Up 8910 kbps / 1147 kbps
Staat je modem niet op ADSL1 ipv ADSL2, als ik zo eens naar die waardes kijk

Anoniem: 176280

Mister_T schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 08:45:
[...]

Staat je modem niet op ADSL1 ipv ADSL2, als ik zo eens naar die waardes kijk
Modem geeft gewoon aan ADSL2+ dus dat is het helaas niet. Moet zo onderhand toch Tweak maar eens gaan bellen want het is me echt te langzaam.

Anoniem: 214417

Bij mij is de verbinding weggevallen per 25-12-2007, ik heb een copperjet modem 1616-2p, naar mijn mening heeft ie nooit goed gefunctioneerd. |:(
Maar volgens Tweak wel.
Heb m'n oude modem van Demon _/-\o_ er maar weer opgezet een Zyxel prestige 650R-31, en voila, ik heb weer internet.
Meer mensen hier last van ?????

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 12:54

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Die copperjets heb ik vanaf het begin al niet gemogen; overal waar ik die dingetjes moest planten werken ze niet. Speedtouchjes, sitecom.. alles doet het verder wel. Zyxel ook prima ding!

[Voor 6% gewijzigd door Nijl op 25-12-2007 16:00]

You are NIJL-ed!

• -MB-
  • Laatst online: 21-05 07:12
Verbinding doet ineens vandaag heel lastig, vanochten al 6x wegegevallen, nu ineens weer moeiete om te synchen.

• monterey
  • Laatst online: 01-05 21:20
de verbinding is de laatste 2 dagen al super slecht valt om de haverklap weg en snelheid gaat van vol naar niets terug,ook de nieuwsserver is een drama.

• Ghost60
Heum, niet echt een stabiele service bij Tweak dus!

• Nijl

Nijl

Problemen moet je wel even melden bij tweakdsl. Als dit vaker voorkomt in ieder geval. Ze kunnen niet ruiken op afstand dat er wat mis is. Als je er melding van maakt nemen ze er notitie van, en kunnen eventueel direkt een mannetje inschakelen die de zaken test. Je klappende lijn kunnen ook een indicatie zijn andere/ergere problemen.

Hier afreageren heeft dan geen enkele nut lijkt mij.

You are NIJL-ed!

• Nijl

Nijl

Ghost60 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:33:
Wat heeft de service van tweak er mee te maken?

You are NIJL-ed!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Omdat een paar mensen even last hebben van hun verbinding, en dat posten in een topic over TweakDSL. Ja, daar kun je conclusies uit trekken 8)7

• Nijl

Nijl

Misschien moet je eens wat minder internetten in je baas zijn tijd. _/-\o_

You are NIJL-ed!

• Nijl

Nijl

Ik heb laatst ook een instabiele lijn gehad, zelfs nieuw modem gehaald, problemen bleven. Dus maar even contact gezocht. Ik had er al vaker last van, en na mijn belletje is het nu al weer 2 weken goed.

You are NIJL-ed!

Tweakdsl heeft het op hun homepage over:

Vanaf eind december heeft TweakNews de snelheden voor TweakNews abonnementen drastisch opgeschroefd! Nieuwe abonnementen krijgen voortaan de beschikking over 20Mbit of maar liefst 60Mbit in snelheid, verdeeld over respectievelijk 8 threads van 2,5Mbit of 12 threads van 5Mbit! Het zwaardere 60Mbit abonnement is natuurlijk perfect om je glasvezelverbinding eens echt te laten zweten! Ben je reeds TweakNews klant? Dan zal de snelheid van jouw abonnement vanzelf worden geupgrade en hoef je zelf alleen maar het aantal ingestelde threads aan te passen.

Geldt dit ook voor bestaande abbonnee's of alleen niet-abonnee's die alleen geabbonneerd zijn op de server en dus veel minder kwijt zijn?

• Ghandi
Anoniem: 245052 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:38:
Tweakdsl heeft het op hun homepage over:

Vanaf eind december heeft TweakNews de snelheden voor TweakNews abonnementen drastisch opgeschroefd! Nieuwe abonnementen krijgen voortaan de beschikking over 20Mbit of maar liefst 60Mbit in snelheid, verdeeld over respectievelijk 8 threads van 2,5Mbit of 12 threads van 5Mbit! Het zwaardere 60Mbit abonnement is natuurlijk perfect om je glasvezelverbinding eens echt te laten zweten! Ben je reeds TweakNews klant? Dan zal de snelheid van jouw abonnement vanzelf worden geupgrade en hoef je zelf alleen maar het aantal ingestelde threads aan te passen.

Geldt dit ook voor bestaande abbonnee's of alleen niet-abonnee's die alleen geabbonneerd zijn op de server en dus veel minder kwijt zijn?
Dit geldt ook voor bestaande abonnees. Snelheden zijn reeds aangepast. Het betekend dus, dat je op je TweakDSL abonnement altijd de maximale lijnsnelheid kan halen op de newsserver, want er wordt op het Tweak netwerk niet geknepen.

[Voor 7% gewijzigd door Ghandi op 28-12-2007 19:00]

Anoniem: 201834

Ghandi schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:59:
[...]

Dit geldt ook voor bestaande abonnees. Snelheden zijn reeds aangepast. Het betekend dus, dat je op je TweakDSL abonnement altijd de maximale lijnsnelheid kan halen op de newsserver, want er wordt op het Tweak netwerk niet geknepen.
Hoe kom ik er achter hoeveel threads ik mag gebruiken bij mijn abbo?

• Hollanda
Als het goed is 8

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:20

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 201834 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:46:
[...]

Hoe kom ik er achter hoeveel threads ik mag gebruiken bij mijn abbo?
Bijvoorbeeld door uit te proberen.
Vink eens 12 threads aan, is dat te veel dan haal je een vinkje weg.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Ghandi schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:59:
[...]

Da's lief, ik haal dus gewoon m'n 10 Mbit.
Reden te meer om over te stappen. :)

• Ghost60
Nijl schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:18:
[...]

Misschien moet je eens wat minder internetten in je baas zijn tijd. _/-\o_
Heb je aandelen bij Tweak?

Anoniem: 40510

Laat Tweakdsl maar eens wat doen aan de prijzen of snelheden van de abbo`s.
Een 10 mb lijn voor 34,95 + kaalkoper kosten zo`n 44 euro per maand is erg duur inmiddels.
Telfort,alice,orange etc bieden allemaal 20 mb lijnen aan voor rond de 20 - 25 per maand incl kaalkoper.
Oke je mist dan je nieuwsgroepen, een abbootje daarop kost rond de 7,5 euro..
Ik zit er over te denken om op te stappen bij tweakdsl en naar telfort tegaan bijv.
Maar heb een stille hoop dat tweakdsl nog wat gaat doen..
Zo niet zal ik na 3 jaar tweakdsl weer eens opzoek moeten gaan naar wat anders..

• cjdijk
  • Laatst online: 27-05 17:18

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Anoniem: 40510 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:21:
Een 10 mb lijn voor 34,95 + kaalkoper kosten zo`n 44 euro per maand is erg duur inmiddels.
Telfort,alice,orange etc bieden allemaal 20 mb lijnen aan voor rond de 20 - 25 per maand incl kaalkoper.
Ik zit er over te denken om op te stappen bij tweakdsl en naar telfort tegaan bijv.
Zo niet zal ik na 3 jaar tweakdsl weer eens opzoek moeten gaan naar wat anders..
Ja inderdaad, nogal duur. Maar voorlopig zit ik nog 3 jaar goed voor 16.67 euro per maand (ik vind 8/1mb voldoende), daarna even verder kijken. Ik zit nu op de helft van die 2 jarige aanbieding (BBNed), en kan over een jaar opnieuw gebruik maken van een 2 jarige aanbieding, maar dan via Babyxl. Geluk hebben dat Tweak van BBNed af wil. :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:10
Ze doen er toch al wat aan:

24/1 voor 499 euro per 2 jaar... dat is omgerekend iets meer dan 20 euro. Dus goedkoop zijn ze intussen al.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

Japser

Jeej!

Snap er niks van, ik wou eens mijn webspace gaan benaderen. ik dus ingelogd, maar ik kom dus niet in een www directory. ik kan verder keurig inloggen met mn username en password maar dan kan ik dus n iks.

CuteFTP geeft aan: 500 Illegal PORT command, Error opening data socket.

Wat kan dit wezen??

• brama
  • Niet online
Japser schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:03:
Snap er niks van, ik wou eens mijn webspace gaan benaderen. ik dus ingelogd, maar ik kom dus niet in een www directory. ik kan verder keurig inloggen met mn username en password maar dan kan ik dus n iks.

CuteFTP geeft aan: 500 Illegal PORT command, Error opening data socket.

Wat kan dit wezen??
Probeer te togglen tussen active ftp en passive ftp. Waarschijnlijk moet je passive ftp mode gebruiken, omdat bij active ftp je firewall waarschijnlijk in de weg zit.

Waar deze instelling bij cuteftp zit weet ik niet, maar kan nooit ver verstopt zitten.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

Japser

Jeej!

Hebbes, thanks!

kfaessen schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:33:

24/1 voor 499 euro per 2 jaar... dat is omgerekend iets meer dan 20 euro. Dus goedkoop zijn ze intussen al.
Nee want tiscalli is niet leverbaar op mijn adres.
En aangezien ik bbend heb en tweakdsl geen zaken meer diet met bbned.
Kan ik geen gebruik maken van wel aanbod dan ook.

kfaessen schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:33:

Nee want tiscalli is niet leverbaar op mijn adres.
En aangezien ik bbend heb en tweakdsl geen zaken meer diet met bbned.
Kan ik geen gebruik maken van wel aanbod dan ook.

• Nijl

Nijl

[quote]Anoniem: 40510 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:23:

[...]

werkt t goed nu? wat gaat er gebeuren als het niet goed gaat werken na overstappen?

You are NIJL-ed!

Nijl schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:55:
[quote]Anoniem: 40510 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:23:

[...]

werkt t goed nu? wat gaat er gebeuren als het niet goed gaat werken na overstappen?
Oke dat is nu iets waar ik goed moet over nadenken.
Op het moment dat ik Tweakdsl opzeg kan ik niet meer terug naar tweakdsl,
omdat ze GEEN bbned meer leveren en ik hier geen tiscali kan krijgen..
Het prijsverschil is ongeveer 200 euro per jaar wat ik goedkoper uit ben per jaar bij een andere provider en een 20mb lijn ipv 10mb.
Ik zit dus nu in een stage van overwegen wat het beste is blijven of opstappen.
Dus in het kort Tweakdsl (10mb lijn) is duur ivm andere providers maar verder goed.
Andere providers zijn 50% goedkoper en eens zo snel.(20mb lijn) hoe stabiel die providers zijn weet ik niet.
Pagina: 1 ... 4 ... 52 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee