[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

kfaessen schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:33:
Ze doen er toch al wat aan:

24/1 voor 499 euro per 2 jaar... dat is omgerekend iets meer dan 20 euro. Dus goedkoop zijn ze intussen al.
Dat is allemaal leuk:
- verhuiskosten zijn erg hoog vergeleken met andere aanbieders (110 las ik pas, alleen 1e jaar?)
- prijzen per maand zakken enorm de laatste tijd (20mbit abo's zoals genoemd orange,telfort,alice) Heb ook een 2 jarig abo genomen hoor toen ik ging samenwonen: eerste jaar leuk 9,95 en nu 27,95 voor 6/1mbit terwijl er nu 20mbit voor die prijs mogelijk is bij een aantal anderen: de kans is gewoon erg groot dat de abo's sneller zijn/je voor minder geld meer krijgt bij een ander. Natuurlijk is tweaknews een leuk extraatje: maar ik ga denk ik niet meer zo snel over naar een 2 jarig abo, vooral omdat ik sowieso aan het kijken ben naar een eigen woning met t meisje en geen onzinnig veel geld uit wil geven aan zo'n vrij eenvoudige mutatie als een verhuizing :X

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hallo Allen,

Even een vraagje als ik een andere modem neem verandert dan mijn ip nummer bj tweakdsl ? Dus voor de buiten wereld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Mainuser X schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:39:
Hallo Allen,

Even een vraagje als ik een andere modem neem verandert dan mijn ip nummer bj tweakdsl ? Dus voor de buiten wereld ?
Hoi met Allen,
ja, want daar zit een ander mac adres in dat modem. Dus als je die neemt krijg je voor de buiten wereld een ander IP nummer.

Mocht je nog vragen hebben, dan kan je ze altijd stellen.
Wij zitten de HELE avond voor je klaar!

Groet
Allen

[ Voor 26% gewijzigd door Nijl op 31-12-2007 17:13 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Niet als je een vast ip adres hebt aangevraagd via de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Hollanda schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:52:
Niet als je een vast ip adres hebt aangevraagd via de helpdesk...
nee hoor, ander modem is ander mac adres,en dus ander IP.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

Nijl schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:12:
[...]

Nope. Vorig jaar was m'n ZyXEL kapot, nieuwe gekregen en hetzelfde IP netjes terug.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Wildfire schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:24:
[...]

Nope. Vorig jaar was m'n ZyXEL kapot, nieuwe gekregen en hetzelfde IP netjes terug.
Lijkt me sterk

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nijl schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:12:
En het is niet mogelijk een reservation voor een mac-adres aan te passen? (Iets wat we in 2001, pak'm beet een jaar voordat tweakdsl in z'n huidige vorm bestond, al uitgedacht hadden en wat dus sinds die tijd 1 muisklik voor een helpdesker is)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

burne schreef op maandag 31 december 2007 @ 20:37:
[...]

En het is niet mogelijk een reservation voor een mac-adres aan te passen? (Iets wat we in 2001, pak'm beet een jaar voordat tweakdsl in z'n huidige vorm bestond, al uitgedacht hadden en wat dus sinds die tijd 1 muisklik voor een helpdesker is)
ehrzm.. nouja, ik weet niet wat jullie allemaal uitspoken :) maar als jij zegt dat t kan.. heb ik niks meer in te brengen...

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Laatst online: 08-08 08:42
Goedmorgen,

Ten eerste allemaal de beste wensen voor het komende jaar.

Ten tweede heeft Nijl gelijk ik heb twee modems thuis(tot mijn verbazing werkte mijn 4 jaar oude modem ook nog) Je krijgt met een andere modem een nieuwe ip adres. Ik heb ook nooit een vaste gevraagd. In ieder geval allemaal bedankt voor de inzet en nogmaal gelukkig nieuwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:07:
[...]

Dat is allemaal leuk:
- verhuiskosten zijn erg hoog vergeleken met andere aanbieders (110 las ik pas, alleen 1e jaar?)
- prijzen per maand zakken enorm de laatste tijd (20mbit abo's zoals genoemd orange,telfort,alice) Heb ook een 2 jarig abo genomen hoor toen ik ging samenwonen: eerste jaar leuk 9,95 en nu 27,95 voor 6/1mbit terwijl er nu 20mbit voor die prijs mogelijk is bij een aantal anderen: de kans is gewoon erg groot dat de abo's sneller zijn/je voor minder geld meer krijgt bij een ander. Natuurlijk is tweaknews een leuk extraatje: maar ik ga denk ik niet meer zo snel over naar een 2 jarig abo, vooral omdat ik sowieso aan het kijken ben naar een eigen woning met t meisje en geen onzinnig veel geld uit wil geven aan zo'n vrij eenvoudige mutatie als een verhuizing :X
Heb voor mezelf nu besloten mijn huidige abo aan te houden (2 jr zijn in april voorbij, daarna per maand opzegbaar) en op te zeggen als we gaan verhuizen. Kan ik meteen in kpn eruit flikkeren, toch zonde geld die 10,50 per maand. Neem ik wel op een kale lijn lekker een 20mbit abo en kijk ik dan wel of newszilla nog wil werken of dat ik een los nieuwsabo neem. Geen zin voor een paar maanden (mogelijk) te kutten met een overstap en verhuiskosten :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola,

Heeft hier iemand Tweakdsl-voip-voicemail eigenlijk
WEL werkend ??

Ik ben nu al een half jaar aan het stoeien met de
helpdesk en de tweedelijnsboys maar niemand krijgt
het aan de praat...

(Probleem: computerstem vraagt naar mailbox en password en
wat ik ook ingeef, ze antwoord 'login incorrect' en begint weer opnieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Ik ben ook 1 van de tweakdsl gebruikers die naar telfort 20mb gegaan is. Maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb sinds 12-1-06 Tweak B10 van bbned gehad, en per 2-2-08 zeg ik mijn abonnement op!

Mijn contract zegt dat als ik het na 1 jaar opzeg, €75 euro opzegkosten moet betalen, maar na 2 jaar is het gratis. Nu heeft Tweakdsl mij dus een bedrag van 75 euro opgelegd, omdat ik "binnen" de 2 jaar mijn abonnement opzeg. Ik heb mijn opzegging toch aangevraagd "buiten" de 2 jaar contract?

Dit kunnen ze toch niet menen? Ik heb dan in totaal 25 maanden lang tweak gehad en dan komen ze met een lullige smoes om mij die 75 euro te laten betalen.

Wie kan mij vertellen of ik fout bezig ben of tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Kaizah schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:59:
Ik ben ook 1 van de tweakdsl gebruikers die naar telfort 20mb gegaan is. Maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb sinds 12-1-06 Tweak B10 van bbned gehad, en per 2-2-08 zeg ik mijn abonnement op!

Mijn contract zegt dat als ik het na 1 jaar opzeg, €75 euro opzegkosten moet betalen, maar na 2 jaar is het gratis. Nu heeft Tweakdsl mij dus een bedrag van 75 euro opgelegd, omdat ik "binnen" de 2 jaar mijn abonnement opzeg. Ik heb mijn opzegging toch aangevraagd "buiten" de 2 jaar contract?

Dit kunnen ze toch niet menen? Ik heb dan in totaal 25 maanden lang tweak gehad en dan komen ze met een lullige smoes om mij die 75 euro te laten betalen.

Artikel 5 Duur van de overeenkomst
Een contract met TweakDSL wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.

op 3-3 lijkt me dus niks meer aan de hand te zijn. Je zit nog met je 1 kalendermaand opzeggen. Tis maar net hoe je de kleine letterstjes leest.

[ Voor 20% gewijzigd door Nijl op 04-01-2008 16:29 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb nu zo'n 1,5 jaar een abbo van TweakDSL via bbned maar zit er aan te denken om te switchen
naar Telfort 20MB. Ik vind het nu te duur worden want de concurrentie kan het een stuk goedkoper aanbieden. Mijn is vraag is alleen kan ik naast Telfort 20MB ook een TweakNews 20MB gebruiken of werkt dit alleen voor TweakDSL klanten (d8 zelf van niet?).
Dit is mijn enige twijfelpuntje om te switchen.

Zijn er hier misschien al mensen die deze combo hebben (Telfort + TweakNews) en hoe bevalt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:08:
Standaard als TweakDSL klant heb je al gratis TweakNews. Als je het i.c.m. telfort wil dan moet je extra betalen.
Ik weet inderdaad dat je standaard TweakNews hebt als TweakDSL klant, maar dit wil ik dus als het ware mee verhuizen naar Telfort en alleen mijn internet abbo opzeggen bij TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Weet niet of ik goed zit in dit topic, maar ik heb de laatste tijd geen verbinding met tweaknews en dan eigenlijk vooral in de avond uren. Zij er meer mensen die hier last van hebben of iets meer weten. Want anders neem ik even contact op met hun.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

mad_max234 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:30:
Weet niet of ik goed zit in dit topic, maar ik heb de laatste tijd geen verbinding met tweaknews en dan eigenlijk vooral in de avond uren. Zij er meer mensen die hier last van hebben of iets meer weten. Want anders neem ik even contact op met hun.
news.tweakdsl.nl
news.tweaknews.nl

proberen :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:50:
Huh? Gewoon los TweakNews abbonement aanschaffen.
Dat was dus precies mijn vraag, ik kan dus gewoon TweakNews abbo aanschaffen en dit gebruiken met een Telfort abbo. Ik twijfelde nl. of het Tweaknews abbo wel zou werken bij een andere provider.
Ik heb nl. wel eens gehoord dat bv. UPC dit niet ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Kaizah schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:59:

Volgens mij is het toch echt het slimste even je overeenkomst erbij te pakken, gezien de kosten voor opzeggen volgens mij per aanbieding / abbo nog wel eens willen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik had sinds eind 2005 T24, en helaas moest ik ook 75 euro betalen. Ik heb mijn contract opgevraagd en helaas, het staat inderdaad op het contract. Ik was van mening van niet, maar het staat er toch echt op.

Er staat niets in over dat het na 2 jaar kwijtgescholden wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door J3roen op 04-01-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nijl schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:52:
[...]

news.tweakdsl.nl
news.tweaknews.nl

proberen :)
Hoe bedoel je?Als hostname? Want dat heb ik news.tweaknews.nl en ook even news.tweakdsl.nl geprobeerd maar werkt ook niet. Nu kan ik op het moment niks downloaden, maar vannacht kan ik wel gewoon downloaden. Lijk me dat het iet aan de instelling ligt van de host. Denk dat ik maar even contact opneem want niemand lijkt er last van te hebben.

Is er ergens een forum van tweaknews of iets in die richting waar nieuws word gemeld?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook altijd onder de veronderstelling dat de 75 euro's kwijtgescholden zouden worden na 2 jaar. Ik zie het niet in de algemene voorwaarden van voor 2006. Het zou best kunnen zijn dat het verschilt per abonnement. Ik heb zelf een tweakdslT8HCC Voip PSTN abo. Volgens mij bij deze abo wordt het wel kwijtgescholden na 2 jaar. Heeft iemand de 2005 HCCdagen aanvullende voorwaarden bij de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:52:
Hola,

Heeft hier iemand Tweakdsl-voip-voicemail eigenlijk
WEL werkend ??

Ik ben nu al een half jaar aan het stoeien met de
helpdesk en de tweedelijnsboys maar niemand krijgt
het aan de praat...

(Probleem: computerstem vraagt naar mailbox en password en
wat ik ook ingeef, ze antwoord 'login incorrect' en begint weer opnieuw)
100% een fout in de Asterisk config of de config van je adapter.
- Je DTMF-tonen staan verkeerd in je profiel of in je modem
- Je voicemail staat dubbel geconfigureerd bij Tweak.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook even mijn contract opgezocht en daar staat inderdaad letterlijk het volgende :
Accoordverklaring
Door ondertekening van dit contract geef ik aan op de hoogte te zijn van en accoord te gaan met de Algemene
Voorwaarden (zoals deze op de TweakDSL website te vinden zijn). Ik ga deze overeenkomst aan voor de periode van
12 maanden. Ik weet dat er bij opzegging binnen twee jaar na ondertekening van het contract € 75,- kosten in rekening
worden gebracht en de eventueel resterende termijnen. Ik machtig TweakDSL de eenmalige kosten (indien van
toepassing), alsmede de maandelijkse abonnementskosten automatisch te incasseren van de hierboven aangegeven
girorekening.
Ik heb een TweakDSLB16WO PSTN abonnement.
Is wel pijnlijk dat ik hier niet meer aan heb gedacht, maar op zich haal ik die 75 euries er misschien weer uit omdat ik bij bv. Telfort 20MB al zo'n € 200,-- per jaar bespaar ... maar goed het zijn toch wel weer 75 euries ... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:27:
Heb ook even mijn contract opgezocht en daar staat inderdaad letterlijk het volgende :

[...]

Ik heb een TweakDSLB16WO PSTN abonnement.
Is wel pijnlijk dat ik hier niet meer aan heb gedacht, maar op zich haal ik die 75 euries er misschien weer uit omdat ik bij bv. Telfort 20MB al zo'n € 200,-- per jaar bespaar ... maar goed het zijn toch wel weer 75 euries ... :-(
Dus buiten de twee jaar wordt bij jou geen 75 euries in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:47:
Dus buiten de twee jaar wordt bij jou geen 75 euries in rekening gebracht.
Dat begrijp ik er dus wel uit ja, dus als mijn 2 jaar om zijn dan kan ik gewoon opzeggen zonder de € 75,-- te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan weg ...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:21:
O, niet ondersteund? Nee, alleen een aantal kabelaars die "knijpen" usenet verkeer, geen ADSL providers voor zover ik weet.
Nog even wat verder gezocht en kwam zag op de site http://www.internetten.nl dat Telfort GEEN ondersteuning voor nieuwsgroepen biedt ;(
Ik begrijp dan alleen niet helemaal of Telfort dan bv. echt nieuwsgroepen blokkeert of dat ze gewoon
dit zelf niet aanbieden maar je dus bv. wel via TweakNews dit kunt aanvragen.
Ik kan dit niet terug vinden op de site van Telfort.

Ik zou graag een reactie horen van iemand die al Telfort internetten heeft en gebruik maakt van nieuwsgroepen of iemand kent die dit afneemt want het wordt mij toch wel beetje onduidelijk :?
Heb niet zoveel zin om er straks achter te komen dat ik geen gebruik kan maken van nieuwsgroepen en dus een jaar vast zit aan Telfort :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Weet niet of dit de juiste plaats is maar ik heb een probleempje met tweaknews. Het downloaden (grabit) stopt steeds een paar tellen en gaat dan voor een minuut of twee full speed verder en stopt dan weer een paar tellen enz. enz. Zijn er meer die dit constateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Dat begrijp ik er dus wel uit ja, dus als mijn 2 jaar om zijn dan kan ik gewoon opzeggen zonder de € 75,-- te hoeven betalen.
Als dat bij jouw contract ook staat, dan lijkt me dat idd wel ja. Bij echter stond die bepaling van kwijtschelding na 2 jaar er niet in. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 15:10

Japser

Jeej!

Wat is nou ook alweer het te gebruiken wachtwoord voor newsgroups? Ik gebruik mn webmail login (via de brief gekregen) en de webmail werkt. Exact dezelfde gegevens werken dus niet voor mn usenet, daar staat dat de handel ongeldig is?

Of ligt de servert er soms uit dat iemand weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 15:10

Japser

Jeej!

Hell...vaagheid :X Nu wel dus. altijd een wachtwoord ingevoerd gehad!

[ Voor 67% gewijzigd door Japser op 05-01-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Japser schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:54:
Hell...vaagheid :X Nu wel dus. altijd een wachtwoord ingevoerd gehad!
ga je via een andere proxy ofzo

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die 75 euro, dat is enkel als je een BBNED verbinding hebt(weet ik bijna 99% zeker) is hetzelfde bij veel andere BBNED providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:28:
Over die 75 euro, dat is enkel als je een BBNED verbinding hebt(weet ik bijna 99% zeker) is hetzelfde bij veel andere BBNED providers
Ik had geen BBNed maar Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_stealth_I schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:25:
[...]

100% een fout in de Asterisk config of de config van je adapter.
- Je DTMF-tonen staan verkeerd in je profiel of in je modem
- Je voicemail staat dubbel geconfigureerd bij Tweak.
Instellingen van de modem staan volgens helpdesk goed
Dtmf-tonen staan nu ook goed
Helpdesk is er nog steeds mee bezig

Maar werkt bij jou de voicemail wel dan ? En hoor jij bij het bellen
naar *51 alleen 'Password ??' of hoor jij "Kameleon Mail. Mailbox ?"

(Ik schijn alleen het eerste te moeten horen, maar ik word steeds
gevraagd naar mijn mailbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:08
mad_max234 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:21:
[...]

Hoe bedoel je?Als hostname? Want dat heb ik news.tweaknews.nl en ook even news.tweakdsl.nl geprobeerd maar werkt ook niet. Nu kan ik op het moment niks downloaden, maar vannacht kan ik wel gewoon downloaden. Lijk me dat het iet aan de instelling ligt van de host. Denk dat ik maar even contact opneem want niemand lijkt er last van te hebben.

Is er ergens een forum van tweaknews of iets in die richting waar nieuws word gemeld?
Er is technisch gezien geen reden, waarom tweaknews overdag niet- en 's avonds wel zou werken. Heb je misschien een wireless netwerk, waarbij je overdag het accesspoint van je buren gebruikt oid. Het moet iets vaags zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ghandi schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:26:
[...]

Er is technisch gezien geen reden, waarom tweaknews overdag niet- en 's avonds wel zou werken. Heb je misschien een wireless netwerk, waarbij je overdag het accesspoint van je buren gebruikt oid. Het moet iets vaags zijn.
Inderdaad, naast dat niemand hier dat sooert problemen ondervind. Ik download zowel overdag als 's avonds even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En ja hoor, m'n internet ligt er weer eens uit. Meestal een bokkende gateway die na een paar uur weer reageert, maar nu heb ik zelfs geen fysieke DSL verbinding (sinds gisteravond). De helpdesk gebeld, zo'n onspraakzame lapswans aan de telefoon waarbij je echt enorm door moet vragen om een beetje informatie uit 'm te krijgen, maar het kwam er iig op neer dat hij het door zou geven aan de technische dienst. En dan? Dan wordt het opgelost. Hoe lang duurt dat? Binnen afzienbare tijd. Hoe lang is een afzienbare tijd? Euh... 2 tot 3 dagen.

Fuck zeg... voor service hoef je iig niet bij tweak te zijn. Ik overweeg ook sterk om over te stappen naar een andere aanbieder, scheelt tevens een hoop geld.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

.oisyn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:23:
Ik overweeg ook sterk om over te stappen naar een andere aanbieder, scheelt tevens een hoop geld.
En je denkt dat het daar anders gaat? Je verwacht binnen 4 uur een monteur op de stoep? Het kan, maar het kost je een paar honderd euro per maand. Zakelijke SLA's zijn nou eenmaal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

burne schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:21:
[...]

En je denkt dat het daar anders gaat? Je verwacht binnen 4 uur een monteur op de stoep?
Dat verwacht ik helemaal niet, ik verwacht dat mijn verbinding gewoon fatsoenlijk blijft werken en er niet 3x per maand eruit ligt. Vind jij dat ook teveel gevraagd dan? Ik was altijd tevreden klant, maar de laatste 4 a 5 maanden is het gewoon crap. Ook verwacht ik een informatieve helpdesker en niet eentje die probeert zo min mogelijk te praten. Maar goed, overstappen overweeg ik natuurlijk niet alleen om deze klachten, maar ook door goedkopere alternatieven.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2008 13:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik hoop dat bij de andere provider alles goed gaat. Ik zit nu alweer 3 jaar bij tweak (dunno for sure) en heb nog nooit problemen gehad.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

.oisyn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:41:
Dat verwacht ik helemaal niet, ik verwacht dat mijn verbinding gewoon fatsoenlijk blijft werken en er niet 3x per maand eruit ligt. Vind jij dat ook teveel gevraagd dan? Ik was altijd tevreden klant, maar de laatste 4 a 5 maanden is het gewoon crap. Ook verwacht ik een informatieve helpdesker en niet eentje die probeert zo min mogelijk te praten.
Heb je vier of vijf maanden terug ook al een storing gemeld? Want als ze niet weten dat er iets mis is, kunnen ze niets doen. Los daarvan: je hebt nu geen sync, en of de helpdesker nu twee woorden zegt of 25 minuten vol lult: z'n inhoudelijke antwoord zal niet anders worden. "Ik kan dit niet verhelpen, dit moet ik doorgeven aan de tweede lijn en die zullen na controle de telco aansturen, en dat duurt 2 tot 3 dagen." Zoals gezegd, de tweedelijn controleert de melding, stuurt de telco aan, die de apparatuur in de telefooncentrale controleert en vervolgens KPN aanstuurt. Het is je niet met zoveel woorden gezegd, maar je hebt nu vier of vijf man aan het werk om je storing te verhelpen. De twee mensen die ook echt voor je in de auto stappen worden ingeroosterd op beschikbaarheid, en dat duurt dus even. Als je wilt dat ze alles uit hun handen laten vallen en gelijk voor je op pad gaan kan dat ook, maar dan betaal je twee- tot driehonderd gulden ex BTW per maand voor je verbinding. Dit soort termijnen en bedragen zul je overigens bij iedere provider aantreffen.

En een helpdesker met een slechte dag kun je bij iedere provider tegenkomen. Hoe goedkoper de provider, hoe vaker je 'normaal' callcenter-vee zult treffen en hoe groter de kans op een 'slecht' gesprek. Vaste helpdeskers kosten geld en goede vaste helpdeskers kosten nog meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wederom probeer je aannames te doen en tussen de regels door te lezen, wat je blijkelijk niet echt goed af gaat. Lees mijn post nog eens, en interpreteer die dan letterlijk ipv zelf dingen erbij te verzinnen. En ja, verpakking vind ik nou eenmaal ook belangrijk bij het onderhouden van relaties met klanten.

@Kixstart: ik zit momenteel 2.5 jaar bij tweak, waarvan 2 geheel zonder problemen :). Ik maak me niet de illusie dat het bij een andere provider per se beter is, maar als ik dezelfde instabiliteit krijg voor 2 tientjes in de maand minder ben ik al tevreden :P

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34

Jan20

CMJJKFE

.oisyn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:50:
Wederom probeer je aannames te doen en tussen de regels door te lezen, wat je blijkelijk niet echt goed af gaat. Lees mijn post nog eens, en interpreteer die dan letterlijk ipv zelf dingen erbij te verzinnen. En ja, verpakking vind ik nou eenmaal ook belangrijk bij het onderhouden van relaties met klanten.
Hij geeft gewoon de feiten weer. Het komt nou eenmaal voor dat (a)dsl lijnen om de zoveel tijd instabiel kunnen zijn en dat is klote voor de gebruiker, maar als helpdeskmedewerker kan je daar vaak nou eenmaal niet 1/2/3 iets aandoen i.v.m met het aantal schakels in de keten.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, en ik gaf even mijn frustratie weer een paar posts terug. Ik snap dat gezeur eigenlijk niet zo :). Ik snap ook wel dat problemen niet per direct opgelost kunnen worden. Ik snap ook wel dat een helpdesker daar ook niet zo heel veel invloed op heeft. Ik beweerde verder ook niet anders.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:28:
Zal me benieuwen na 5 jaar Tweak lid te zijn, of ze vasthouden aan die €75,- opzegkosten.
Dat zou des te meer reden zijn om Tweakdsl ver achter je te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
burne schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:45:of de helpdesker nu twee woorden zegt of 25 minuten vol lult: z'n inhoudelijke antwoord zal niet anders worden. "Ik kan dit niet verhelpen, dit moet ik doorgeven aan de tweede lijn en die zullen na controle de telco aansturen, en dat duurt 2 tot 3 dagen." Zoals gezegd, de tweedelijn controleert de melding, stuurt de telco aan, die de apparatuur in de telefooncentrale controleert en vervolgens KPN aanstuurt.
Uit ervaring kan ik je meedelen dat wat ze schijnbaar volgens het boekje moeten meedelen niet aan de klant wordt verteld. Het is erg prettig als ze dat wel doen maar ook in mijn geval leek het erop dat er gewoon totaal geen aktie werd ondernomen.

Dus stop aub met je aannames, de werkelijkheid is een totaal ander iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:39:
[...]

Zal me benieuwen na 5 jaar Tweak lid te zijn, of ze vasthouden aan die €75,- opzegkosten.
Dat zou des te meer reden zijn om Tweakdsl ver achter je te laten.
Dat zijn kosten die BBNed/Tiscali rekent bij opzeggen. Ik heb zelf trouwens gekozen voor zo'n 2 jarig abbo. Daar stond bij dat die 75 euro niet berekend wordt. Zit dan bij het maandbedrag in. Wellicht dat dit ook geldt voor mensen die langer dan 2 jaar blijven zitten.

Ik snap trouwens het hele probleem niet. Ik vind het juist fijn dat Tweak zo duidelijk omgaat met het melden van kosten. Een andere provider komt daar meestal pas later mee aanzetten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Laatst online: 14-05 20:48
cjdijk schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 03:13:
[...]

Dat zijn kosten die BBNed/Tiscali rekent bij opzeggen. Ik heb zelf trouwens gekozen voor zo'n 2 jarig abbo. Daar stond bij dat die 75 euro niet berekend wordt. Zit dan bij het maandbedrag in. Wellicht dat dit ook geldt voor mensen die langer dan 2 jaar blijven zitten.

Ik snap trouwens het hele probleem niet. Ik vind het juist fijn dat Tweak zo duidelijk omgaat met het melden van kosten. Een andere provider komt daar meestal pas later mee aanzetten.
waar het wel of niet betalen van 75 euro afsluitkosten vandaan komen is me zo een raadsel ik moest zelf mn modem kopen en betaal 39,95 per maand en heb 75 eur afsluitkosten als ik wegga.

mn schoonmoeder betaald nog geen 17 euro per maand heeft het modem gratis gekregen en heeft geen 75 eur afsluitkosten als ze weggaan,bijde abbo's op tiscali dus waarom de een wel die kosten moet betalen en de ander niet is mij volkomen onduidelijk.

kloppen doet het in geen geval gelijke kappen gelijke monnikken maar die vlieger gaat bij tweak niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

27-02-2006

Volgens de rekening hebben ze al €75,- extra gerekend:

Eenmalige migratiekosten
Modem: CP816 2p PSTN
€ 75.5900

Nog een keer €75,- zou betekenen dat ze 150 euri's pakken, lijkt me wel wat veel om alleen over te stappen naar ADSL-2 en na 2 jaar opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg over 2 maanden een nieuwe verbinding, nl 35 mb/s glasvezel. In april loopt mijn 2 jarige contract af bij Tweak (BBNED).

Aangezien we nu tweaknews verbindingen tot 60 mb/s is mijn vraag als volgende.

Gewoon abo opzeggen per 1 mei (b.v.) en gelijk tweaknews aanvragen aangezien deze dus wegvalt bij de andere provider?

Zou dit geen problemen opleveren?
Wat is wijsheid?

Zit niet graag enkele weken zonder de newsserver, en heb geen idee hoelang het duurt voor een abo op de newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:18:
Krijg over 2 maanden een nieuwe verbinding, nl 35 mb/s glasvezel. In april loopt mijn 2 jarige contract af bij Tweak (BBNED).

Aangezien we nu tweaknews verbindingen tot 60 mb/s is mijn vraag als volgende.

Gewoon abo opzeggen per 1 mei (b.v.) en gelijk tweaknews aanvragen aangezien deze dus wegvalt bij de andere provider?

Zou dit geen problemen opleveren?
Wat is wijsheid?

Zit niet graag enkele weken zonder de newsserver, en heb geen idee hoelang het duurt voor een abo op de newsserver.
Dit is inderdaad de gangbare weg. Voor TweakNews is de doorlooptijd circa 2 dagen voor je je trial account krijgt en dan kan je binnen 10 dagen je formulieren terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Nevermind, ik had per ongeluk nog een VPN verbinding open staan.

[ Voor 95% gewijzigd door Coenen op 13-01-2008 16:22 . Reden: Foutje, het lag bij mij niet bij Tweak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Graag wil ik mijn verhaal delen met mede tweakdsl gebruikers om ze het zelfde fout te laten vermijden..

Een aantal berichten eerder had ik een verhaal gepost over de afsluitkosten van tweak (75€). Ik bezit over een Tweak B10 abo, met de regeling na 1 jaar afsluiten = 75€, na 2 jaar = 0€.

Nu ben ik alsnog 75€ kwijt. Na aantal gesprekken verder met de help desk hebben ze mij het volgende verteld.

Contract begon op 12-1-2006, en 2 jaar zou betekenen 12-1-2008, in mijn ogen. Maar omdat ik mijn abonnement op 31-12-2007 heb aangevraagd, dus binnen de periode van 2 jaar. Val ik niet onder de regeling. Helpdesker zei: als ik per 13-1 een opzegging aanvroeg kreeg ik geen afsluitkosten. 8)7

De laatste persoon vertelde mij nog dat ik dom geweest was en contact moest opzoeken, terwijl ik ze op 31-12-2007 gebeld had over de opzegging, en niemand die mij wat verteld dat als ik een weekje later opzeg, 75 bespaar..

Al met al is dit een goedkoop lesje :X . Maar het gaat alsnog tegen mijn logica in. Bij het vragen van deze stelling: "Als ik een contract nam in 2006, een opzegging aanvroeg voor 2009 in 2007 (2 jaar van te voren), ben ik dan alsnog 75 euro kwijt". Kreeg ik als antwoord "Ja". |:(

Soms wou ik dat ik rechten gestudeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Kaizah schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:56:
Graag wil ik mijn verhaal delen met mede tweakdsl gebruikers om ze het zelfde fout te laten vermijden..

Een aantal berichten eerder had ik een verhaal gepost over de afsluitkosten van tweak (75€). Ik bezit over een Tweak B10 abo, met de regeling na 1 jaar afsluiten = 75€, na 2 jaar = 0€.

Nu ben ik alsnog 75€ kwijt. Na aantal gesprekken verder met de help desk hebben ze mij het volgende verteld.

Contract begon op 12-1-2006, en 2 jaar zou betekenen 12-1-2008, in mijn ogen. Maar omdat ik mijn abonnement op 31-12-2007 heb aangevraagd, dus binnen de periode van 2 jaar. Val ik niet onder de regeling. Helpdesker zei: als ik per 13-1 een opzegging aanvroeg kreeg ik geen afsluitkosten. 8)7

De laatste persoon vertelde mij nog dat ik dom geweest was en contact moest opzoeken, terwijl ik ze op 31-12-2007 gebeld had over de opzegging, en niemand die mij wat verteld dat als ik een weekje later opzeg, 75 bespaar..

Al met al is dit een goedkoop lesje :X . Maar het gaat alsnog tegen mijn logica in. Bij het vragen van deze stelling: "Als ik een contract nam in 2006, een opzegging aanvroeg voor 2009 in 2007 (2 jaar van te voren), ben ik dan alsnog 75 euro kwijt". Kreeg ik als antwoord "Ja". |:(

Soms wou ik dat ik rechten gestudeerd heb.
ik zou daar toch even achteraan gaan. Je abbo stopt buiten die 2 jaar, (je deelt mede dat je per.. wenst te stoppen, dus buiten die 2 jaar..) die 75 euro aan kosten zijn dus onterecht.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Ik heb ongeveer 5x gebeld in totaal, en ik heb hun eerst verteld dat ik de factuur mogen opsturen, maar ze geen geld van mij krijgen. Maar goed, ik weet niet waar ik sta, en heb geen zin in al dat recht gedoe dus laat ik het maar hierbij.

Voordat ik het weet, deurwaarde dit en dat, en dan een horing enz.

En om helemaal eerlijk te zijn, ik heb mijn contract niet kunnen terug vinden :X. Maar ik ben er absoluut 100% zeker van dat het bij mijn abonnement behoort. En dat heeft de helpdesk in een zekere zin ook bevestigd.

Ik heb het hele tweakdsl niet na 1 jaar opgezegd, vanwege de 2 jaar regeling.

En nog een punt dat ik vergeten was te vertellen. Ik heb geprobeerd om mijn opzegging te annuleren, zodat ik het een week later kon doen. 1 maand extra +35 euro - 75 afsluitkosten = besparing 35 euro.. zelfs dit mocht niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Kaizah op 14-01-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nijl schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:58:
[...]

ik zou daar toch even achteraan gaan. Je abbo stopt buiten die 2 jaar, (je deelt mede dat je per.. wenst te stoppen, dus buiten die 2 jaar..) die 75 euro aan kosten zijn dus onterecht.
Dat was idd ook mijn gedachte. En zelfs als hij er niet bij heeft gezegd "per ...", dan nog is het prima omdat er een maand opzegtermijn aan vast zit, waardoor je dus effectief pas 13 februari 2008 opzegt (tenzij er elk moment opgezegd kan worden, dat zul je even moeten nakijken, maar dan nog is het pas 31 januari 2008).

.edit: het staat er idd niet bij dat het per maand verlengd wordt, je hebt dus gewoon alleen je opzegtermijn:
Artikel 5 Duur van de overeenkomst
Een contract met Tweak wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 of 2 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.
Ze zeggen er zelfs letterlijk bij dat je 'm tijdens de minimale duur al kenbaar mag maken dat je 'm op wil zeggen, zolang je de minimale duur maar uitzit en rekening houdt met een opzegtermijn van 1 maand.
Overigens lees ik hierin niets over het betalen van 75 euro.

@Moekookeh1: ik zit er sinds augustus 2005 bij, maar ik kan me niet herinneren dat ik expliciet een contract heb moeten ondertekenen en dat op heb moeten sturen :?. Wellicht dat die procedure aangepast is natuurlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 24-09 10:39
bleh morge maar bellen als internet dan nog gaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrr

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47
Dutch2007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:14:
bleh morge maar bellen als internet dan nog gaar is :(
Bij mij is het inderdaad ook niet vooruit te branden. Zit in Gouda. Jij in de buurt?

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 24-09 10:39
Hans C schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:14:
[...]

Bij mij is het inderdaad ook niet vooruit te branden. Zit in Gouda. Jij in de buurt?
nee zuid-limburg, heerlen

maar ik zit volgens mij aangesloten via almere ofzo, want al die text ads, e.d. van die zogenaamd mooie, schone dames, komen allemaal uit almere/amsterdam...

maar gisteren haalde ik rond 23:50 weer mijn 2000KB/sec dus voor mij is het problem fixed iig

gisteren had ik dus tussen de 300 en 600kb/sec nog "maar" download, uploda was wel nog ~80kb/sec ipv 108-120kb/sec (via speedtest, en daar valt de download meestal lager uit dan wat ik via de news server van tweakdsl haal...)

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch2007 op 15-01-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Wel.. ze maken het nu wel heel bont nu. Na dat ik op 29 december (1) een mail had gestuurd, dat mijn telefoon inkomend maar met1 lijn werkte en uitgaand wel met 2 lijnen (ik heb isdn op vodsl) hebben ze zonder waarschuwing op 31 dec de hele telefoon er maar uitgegooid......
Wat of ik nu ook doe, mailen of bellen met tweak (met voip ja), ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Dan beginnen ze weer over hoe ik alles heb aangelsoten, dan weer dat BbNed doorgeeft dat alles goed staat enz.enz. bla bla.
Ja we geven het door. We hebben een ticket aangemaakt. We zullen het doorgeven.
Zullen we het maar op escaleren zetten?
Er wordt gewoon niets gedaan.
De telefoon heeft al 3 jaar gewerkt (en ook met 2 lijnen inkomend..) en er is bij mij niets veranderd. Internet werkt, telefoon dus niet.
(ja, ik heb ook nog een ander modem geprobeerd en dat modem had ik op 28 dec ook uitgeprobeerd, daarbij hetzelfde: inkomend 1 lijn, uitgaand 2 lijnen).

Ik begin het goed zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

zijn er ook mensen die op dit moment geen dhcp connectie verkrijgen?
sinds 5 uur vanmorgen is de lijn down namelijk.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Laatst online: 06-10 20:26
Bij mij ook. Regio Ede :(

Ben dus niet de enige. Gelukkig nog umts van mij werk zodat ik iedergeval nog een aantal basis zaken kan doen.

[ Voor 69% gewijzigd door falconxp op 16-01-2008 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06
Nijl schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:52:
zijn er ook mensen die op dit moment geen dhcp connectie verkrijgen?
sinds 5 uur vanmorgen is de lijn down namelijk.
Hier precies hetzelfde!
Maar een vriend van mij die ook Tweak heeft en 3 straten verder op woont heeft nergens last van.
Mijn locatie is Alphen aan den rijn (ridderbuurt)
Edit: ik ook via Tiscali

[ Voor 3% gewijzigd door hullepim op 16-01-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Groningen, 9645, TISCALI lijn via tweak. Down sinds 5.00

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Laatst online: 06-10 20:26
Ik zit op het oude tiscali netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

16-01-2008 05:30 Storing tiscali
Vanaf 05:30 ervaren we een storing op de interconnectie met het Tiscali netwerk. Hierdoor is er voor een gedeelte van onze klanten op dit moment geen DSL verkeer mogelijk. Tiscali probeert de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

815 uur: lijn komt weer op.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:19

Smarron

The bend

falconxp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:57:
Bij mij ook. Regio Ede :(

Ben dus niet de enige. Gelukkig nog umts van mij werk zodat ik iedergeval nog een aantal basis zaken kan doen.
* Smarron groet mede-inwoner van Ede. Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/bye.gif

Hier werkt het ook weer, net als iedereen blijkbaar. Dit is 1 van de eerste storingen die ik meemaak sinds mei 2006. Best netjes.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had standby dienst en ben als een gek naar de zaak moeten rijden (gelukkig niet zo ver) want ik had een storing om 6:00.

Krijg nu nog geen een onbereikbaar op ping. (2 minuten later edit: werkt nu wel)

ik wacht af, trouwens voor mij ook de eerste storing waar ik last van heb sinds het begin van de ADLS2+ levering van tweak.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duende
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-10-2022
Nijl schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:58:
Groningen, 9645, TISCALI lijn via tweak. Down sinds 5.00
Hmm.. ik zit in Amsterdam (1094) en heb BBNED via Tweak..
die ging plots om 22:00 uur al down... net toen ik bezig was om wat VPN Tunneltjes te testen... geweldig natuurlijk lol... 8)7
vanochtend voor ik naar werk ging probeerde ik nog de modem opnieuw te starten, hij trained verder wel goed in.. maar geen DHCP..

Dit is idd na een LANGE tijd dat ik zolang down ben via Tweak.

Iemand anders ook zelfde probleem, maar dan via BBNED? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik ook uit Amsterdam en BBNed, vanochtend ging het lampje weer op groen maar idd geen dhcp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze topic al een tijdje gevolgd en dan hier mijn eerste vraag:

ik heb vandaag een nieuw Zyxel Prestige 2602HW wireless modem gekregen omdat we vanaf 1 februari gaan upgraden met ons abonnement. We hebben al een aantal jaren hetzelfde 8Mbit abonemment met een klein ASUS modempje.

Nu is mijn vraag: kan ik de nieuwe router alvast installeren, of moet ik wachten tot 1 februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:33:
Ik heb deze topic al een tijdje gevolgd en dan hier mijn eerste vraag:

ik heb vandaag een nieuw Zyxel Prestige 2602HW wireless modem gekregen omdat we vanaf 1 februari gaan upgraden met ons abonnement. We hebben al een aantal jaren hetzelfde 8Mbit abonemment met een klein ASUS modempje.

Nu is mijn vraag: kan ik de nieuwe router alvast installeren, of moet ik wachten tot 1 februari?
Met een zyxel moet dat ook gewoon kunnen hoor, en je hebt nog eens veel meer mogelijkheden ook.

Misschien dat je het een en ander moet instellen, al helemaal niet als je bij tiscali blijft. Wat op zich vrij logisch is op dit moment, aangezien er nog steeds een orderstop is op BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sta op het punt over te stappen.

Meer als 2 jaar een 16WO abbo

40 euro/maand + 10 kpn

Telfort/Alica = 20 euro/mnd

TweakDsl heeft op dit moment geen aanbiedingen, wat ik persoonlijk erg jammer vindt.

Wil wel met een andere provider straks tweaknews aanvragen, ben wel zeer te spreken over de nieuwesservice dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vanmorgen ook geen verbinding met tiscali. Toen heb ik mijn modem gereset. Nu zit ik alles weer op mijn gemakje in te stellen alleen krijg ik mijn telefoon niet meer werkend.

Afbeeldingslocatie: http://i253.photobucket.com/albums/hh75/mrcaveman200_2008/sipconfig.jpg

Doe ik iets fout?

Wie o wie weet raad?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Raar dat Tweak helemaal geen aanbiedingen meer heeft.

Met abonnementen van 50-60 euro (EXCL KPN-kosten) prijs je jezelf toch compleet uit de markt, als een concurrent (telfort) voor precies hetzelfde 20 euro vraagt?
Dan ben je dus minimaal 200% te duur.
En als ik zo de reacties van klanten lees, dan is de verbinding nu niet zo fantastisch, dat je 3x zoveel ervoor wilt betalen.
Wil tweak van zijn adsl-verbindingen af?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34

Jan20

CMJJKFE

Verschillen in strategie he ;) Als provider, zoals Telfort is het knap lastig om geld te kunnen verdienen met een 20 mbit lijn voor 20 euro (helemaal als veel mensen gebruik maken van usenet). Vaak probeer je de markt te penetreren en later maak je een calculatie waarbij een aantal klanten weglopen, maar er ook een bepaalde groep blijft zitten. De klanten die blijven zitten daaraan ga je als provider vaak je geld verdienen, niet aan de personen die een 20 euro per maand betalen.

Deze strategie is vaker gebruikt bij veel telecom providers.

[ Voor 33% gewijzigd door Jan20 op 16-01-2008 20:06 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:39:
Raar dat Tweak helemaal geen aanbiedingen meer heeft.

Met abonnementen van 50-60 euro (EXCL KPN-kosten) prijs je jezelf toch compleet uit de markt, als een concurrent (telfort) voor precies hetzelfde 20 euro vraagt?
Dan ben je dus minimaal 200% te duur.
En als ik zo de reacties van klanten lees, dan is de verbinding nu niet zo fantastisch, dat je 3x zoveel ervoor wilt betalen.
Wil tweak van zijn adsl-verbindingen af?
De aanbiedingen zijn net afgelopen. Dus het zal nog ff duren voordat er weer nieuwe komen.

Ik heb nog net met de aanbieding mee gedaan 16-24mbit voor 20€ per maand. Gaat als het goed is vrijdag in. Heb alleen nog geen modem ontvangen. Hoop dat ie snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
feep schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:09:
[...]

De aanbiedingen zijn net afgelopen. Dus het zal nog ff duren voordat er weer nieuwe komen.

Ik heb nog net met de aanbieding mee gedaan 16-24mbit voor 20€ per maand. Gaat als het goed is vrijdag in. Heb alleen nog geen modem ontvangen. Hoop dat ie snel komt.
Ik ontving via de email een reactie dat er spoedig aanbiedingen zouden komen. Jammer alleen dat spoedig een abstract woord is wat net zo goed 1 jaar kan betekenen.

Verder heb ik die verduiveld aanbiedingen toen wel gezien maar die waren niet voor bestaande klanten en weer voor 2 jaar. Ik zie liever een abo van 1 jaar.

En wat iemand al zei, ik probeer echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Want ik weet ook best dat Telfort etc. zeker geen usenet bieden dus dat zou er nog bij komen.

Maar het verschil is wel erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 06-10 22:19

Smarron

The bend

Ik betaal nu ook 60 euro p/m (50 euro + 10 euro KPN). Als ik Telfort zou nemen betaal ik voor dezelfde snelheid nog minder dan de helft (extra tweaknews account al inbegrepen)! Ze mogen wel heel gauw zijn met aanbiedingen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
Even een domme vraag, ik heb mijn linksys wag54gs naar een nieuwe firmware geflashed en toen naar fabrieksinstellingen gezet. Ik moest nu alles opnieuw instellen van Tweakdsl/adsl 1 gedaan, maar ik zie dat ik wel de dsl-verbinding heb, maar geen internet(lampje)/gateway = down. Ik moet toch ook in de router een usernaam/wachtwoord invullen? Ik weet het echt niet meer, erg dom! Tweakdsl helpdesk gebeld, maar die zegt dat dat niet nodig is?!

H E L P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
crazytaxi819 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 07:46:
Even een domme vraag, ik heb mijn linksys wag54gs naar een nieuwe firmware geflashed en toen naar fabrieksinstellingen gezet. Ik moest nu alles opnieuw instellen van Tweakdsl/adsl 1 gedaan, maar ik zie dat ik wel de dsl-verbinding heb, maar geen internet(lampje)/gateway = down. Ik moet toch ook in de router een usernaam/wachtwoord invullen? Ik weet het echt niet meer, erg dom! Tweakdsl helpdesk gebeld, maar die zegt dat dat niet nodig is?!

H E L P ?
je username en wachtwoord zijn inderdaad niet nodig.

Het enige wat je voor je internet verbinding moet instellen (meestal) is je ip op automatisch, je VCI en VPI en je encapsulation en nog iets.

Als je line status up is maar geen ip krijgt is denk ik je vci/vpi niet goed.

volgens mij moet dit 0/34 of 0/35 zijn.
Maar dit doe ik allemaal uit me hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je tips, ik heb die allemaal (denk ik) goed staan, ubr,0/35, VC, etc...voordat ik mijn router flashde, had ik nooit connectie problemen. Ik heb trouwens van Tweakdsl een vast ip adres. Maar mijn mac-adres (basis van tweakdsl voor het vast-ip adres) is ook niet veranderd...Moet ik tweakdsl bellen of ze het opnieuw wil toekennen (ip-adres) of zo?

(edit: zit nu op mijn werk,ander userid)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
De link naar de storingspagina in de startpost is onjuist :'(

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:19

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoppa, verdomme weer het hele weekend zonder internet gezeten (zaterdag-ochtend deed hij het al niet). Geen DSL linesync. :(

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 21-01-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb net het modem ontvangen van tweak voor m'n nieuwe abonnement(16-24mbit). Ik had daarvoor een paar dagen mijn oude modem gebruikt dat (adsl1) is omdat ik zo lang moest wachten op het modem. Ik haalde toen met downloaden een snelheid van 1300kb/s met nieuwsgroepen (iets meer dan 10mbit). Nu heb ik mijn nieuwe modem (2602H-D1A) eraan gehangen en ik haal precies de zelfde snelheid.

Volgens snelheids testen op internet zou ik rond de 20 mbit moeten kunnen halen. Ik zit op iets minder dan 1.4km van de aansluiting vandaan. En heb alle kabels in huis zo kort mogelijk gemaakt.

Komt de snelheid door dat ik eerst met een ander modem heb gebruikt of is het gewoon een instelling?

Bij het isra punt zijn maar 2 kabels aangesloten maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
feep schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:54:
Ik heb net het modem ontvangen van tweak voor m'n nieuwe abonnement(16-24mbit). Ik had daarvoor een paar dagen mijn oude modem gebruikt dat (adsl1) is omdat ik zo lang moest wachten op het modem. Ik haalde toen met downloaden een snelheid van 1300kb/s met nieuwsgroepen (iets meer dan 10mbit). Nu heb ik mijn nieuwe modem (2602H-D1A) eraan gehangen en ik haal precies de zelfde snelheid.

Volgens snelheids testen op internet zou ik rond de 20 mbit moeten kunnen halen. Ik zit op iets minder dan 1.4km van de aansluiting vandaan. En heb alle kabels in huis zo kort mogelijk gemaakt.

Komt de snelheid door dat ik eerst met een ander modem heb gebruikt of is het gewoon een instelling?

Bij het isra punt zijn maar 2 kabels aangesloten maakt dat uit?
Botte pech. 1.4KM is al best ver, bovendien is dat de afstand gemeten in vogelvlucht. De daadwerkelijke afstand is dus zeer waarschijnlijk hoger. Sommige modems kun je wel hoger laten intrainen door wat minder kritisch te zijn, maar in de praktijk haal je dan nog steeds dezelfde snelheid, omdat er dan meer pakketjes stukgaan onderweg.

2 kabels @ isra punt is geen probleem, dat is standaard (rood & blauw).

[ Voor 3% gewijzigd door brama op 23-01-2008 13:54 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:17:
Hoppa, verdomme weer het hele weekend zonder internet gezeten (zaterdag-ochtend deed hij het al niet). Geen DSL linesync. :(
Sinds gistermiddag deed ie het weer -O-. Ik geloof dat je compensatie krijgt bij storingen die langer dan 48 uur duren, dus dat ga ik mooi innen ook (het heeft minstens 76 uur geduurd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 16:38

Crusader

Arc Nature

.oisyn schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:14:
[...]

Sinds gistermiddag deed ie het weer -O-. Ik geloof dat je compensatie krijgt bij storingen die langer dan 48 uur duren, dus dat ga ik mooi innen ook (het heeft minstens 76 uur geduurd) :)
En wat ga je met die twee euro doen? :+

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 ... 5 ... 52 Laatste