[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
Crusader schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:28:
[...]

En wat ga je met die twee euro doen? :+
De telefoonkosten betalen die hij maakt om die vergoeding terug te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 21:41
Sinds vandaag is mn hele verbinding over de zeik. Eerder haalde ik een max snelheid van 1.5MB/sec, nu nog maar max 430Kb/sec... En daarnaast ook nog random drop-outs. Niets aan setup verandert, en er is ook niemand aan de lijn/kabels aan het sleutelen, zowel niet binnen als buiten.

Modem: ZyXeL 2602HW

Iemand hier toevallig ook al eens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
Sypheron schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:52:
Sinds vandaag is mn hele verbinding over de zeik. Eerder haalde ik een max snelheid van 1.5MB/sec, nu nog maar max 430Kb/sec... En daarnaast ook nog random drop-outs. Niets aan setup verandert, en er is ook niemand aan de lijn/kabels aan het sleutelen, zowel niet binnen als buiten.

Modem: ZyXeL 2602HW

Iemand hier toevallig ook al eens last van gehad?
Yep hier zelfde probleem maar sinds eergisteren al.

M'n modem traint op ADSL2 nog maar in tot zo'n 6Mbit en na een paar seconden linesync weg.
Als ik op ADSL laat trainen krijg ik een schamele 4Mbit en die blijft dan wel stabiel.
Voor die tijd altijd tussen de 9 en 10Mbit stabiel.
Modem is een Draytek 2800VG (heb ook een Cisco soho97 getest en die traint helemaal niet meer).

Heb gisteren al een melding gemaakt bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Crusader schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:28:
[...]

En wat ga je met die twee euro doen? :+
Een ijsje kopen. Het gaat om het principe :P

[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2008 18:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Ik heb momenteel een KPN belbudget abbo in combinatie met een TweakDSL internet abbo. (6mbit/1mbit).

Dat telefoneren is gewoon schrikbarend duur met een belbudget (€ 0,10 per minuut voor locaal bellen).
Ik zit al een tijdje te overwegen om VoDSL te nemen, maar als ik zo kijk naar die tarieven:

Type Bestemming Starttarief Piek Dal Weekend
VoDSL Nationaal (KPN) 4,50ct 3,50 ct 1,80 ct 1,80 ct
Naar mobiel 4,50 ct 19,00 ct 19,00 ct 19,00 ct
VoIP Nationaal (KPN) 4,50 ct 2,70 ct 1,70 ct 1,70 ct
Naar mobiel 4,50 ct 18,00 ct 18,00 ct 18,00 ct

Echt vrolijk wordt ik daar ook niet van. Vooral het bellen naar mobiel is nog altijd reteduur.
Daarentegen heb je bij bv. Orange enkel het starttarief, en dan kun je net zo lang bellen als je wil naar alle vaste nummers in Nederland.

Van Orange lees ik ook weer niet zoveel positieve berichten, en ik zit bij TweakDSL nog met een tweejarig contract, dat afloopt in augustus dit jaar.

Wat kan ik nu het beste doen om tot die tijd zo goedkoop mogelijk te bellen, vooral naar mobiele nummers?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
voip modem + abbo bij 1 van de goedkopere providers nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 21:41
Mijn probleem is verholpen, modem was kaduuk. Heb even voor nood de enige ADSL2+ modem bij de MM meegenomen (Sweex :o, vandeweek maar even wat fatsoenlijks halen :P), maar die lijkt het tot nu toe nog beter te doen dan de ZyXeL, in ieder geval qua snelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Sypheron op 23-01-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen eens met Tweak bellen want ik betaal €49,95 p/m voor een 12/24Mbit abo en nu kost dat nog maar €39,95 p/m. :(
Er zijn zelfs klanten die €59,95 p/m betalen voor een abonnement dat per maand nu dus €20,- goedkoper is geworden. 8)7
Ik denk dat ik het antwoord al een beetje weet, maar dan denk ik wel dat ik wat anders ga zoeken zodra mijn twee jaar er op zit.

# Naam Snelheid ** Type Prijs/maand * Diverse
367 Tweak 4-12Mbit 4-12 Mbit/ 1Mbit ADSL € 29.95
368 Tweak 12-24Mbit 12-24 Mbit/ 1Mbit ADSL € 39.95
366 Tweak 0-4Mbit 0-4 Mbit/ 256-1000 Kbit ADSL € 19.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:12:
Ik ga morgen eens met Tweak bellen want ik betaal €49,95 p/m voor een 12/24Mbit abo en nu kost dat nog maar €39,95 p/m. :(
Er zijn zelfs klanten die €59,95 p/m betalen voor een abonnement dat per maand nu dus €20,- goedkoper is geworden. 8)7
Ik denk dat ik het antwoord al een beetje weet, maar dan denk ik wel dat ik wat anders ga zoeken zodra mijn twee jaar er op zit.

# Naam Snelheid ** Type Prijs/maand * Diverse
367 Tweak 4-12Mbit 4-12 Mbit/ 1Mbit ADSL € 29.95
368 Tweak 12-24Mbit 12-24 Mbit/ 1Mbit ADSL € 39.95
366 Tweak 0-4Mbit 0-4 Mbit/ 256-1000 Kbit ADSL € 19.95
De vaste abbo's zijn in prijs verlaagd, dat is goed nieuws. Waarom overstappen als je na je contract bij Tweak minder gaat betalen?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

cjdijk schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 06:28:
[...]

De vaste abbo's zijn in prijs verlaagd, dat is goed nieuws. Waarom overstappen als je na je contract bij Tweak minder gaat betalen?
Omdat er geen enkele garantie is dat je minder gaat betalen. Mijn 1ste contractperiode is al afgelopen, maar tweak pas de prijs niet aan...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:19

Smarron

The bend

Nou, ik vind € 40,- nog steeds zwaar overpriced. Daar komt sowieso nog € 10,- bij voor een KPN abo. Totaal € 50,- dus.

Neem je tegenwoordig een willekeurig ADSL 20mbit abo betaal je € 20.- tot € 25,- en geen KPN-kosten meer. Ofwel, 50% goedkoper! Hadden ze dat abo € 30,- p/m gemaakt was ik wel gebleven, maar ik vind het persoonlijk gewoon keihard afzetterij.

Nog 4 maandjes en ik ben weg, helaas.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07-2020
Sanchezzz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:00:
[...]

Yep hier zelfde probleem maar sinds eergisteren al.

M'n modem traint op ADSL2 nog maar in tot zo'n 6Mbit en na een paar seconden linesync weg.
Als ik op ADSL laat trainen krijg ik een schamele 4Mbit en die blijft dan wel stabiel.
Voor die tijd altijd tussen de 9 en 10Mbit stabiel.
Modem is een Draytek 2800VG (heb ook een Cisco soho97 getest en die traint helemaal niet meer).

Heb gisteren al een melding gemaakt bij Tweak.
Hier ook geen internet meer, sinds gisteravond 23 uur. Dadelijk maar eens bellen vanuit mn werk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:12:

KNIP
Ehh, je hebt toch zelf een contract voor 2 jaar gesloten? Wat wil je nu? 'Ja meneer, we breken uw contract open en u gaat minder betalen.' Het is een bedrijf hoor, geen liefdadigheidsinstelling. |:(

Na die 2 jaar contract kun je doen wat je wilt en is b.v. Telfort een prima alternatief voor je als je voor de prijspakker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Tweak 12-24Mbit (ADSL2) 39,95 per maand:

Modem met wireless leverbaar tegen een meerprijs van € 15,-
Genoemde abonnementsgelden zijn gebaseerd op automatische incasso en inclusief 19% BTW.
De snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.
De minimale contractsduur is 1 jaar
De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.

Alle prijzen zijn gebaseerd op een doe-het-zelf-installatie. Installatie door een monteur op aanvraag en tegen meerprijs.

Het dikgedrukte is volgens mij een verandering.
Dit zou betekenen dat je voor 39,95 een adsl-verbinding krijgt zonder kpn-kosten en met tweaknews.

Dan zijn ze nog duurder dan andere aanbieders, als je ook telefonie wilt: telfort 30 euro incl telefonie + 7,5 voor een betaalde newsserver is 37,50.
Bij tweak betaal je 39,95+10 euro aan een aparte Voip-aanbieder = 49,95.
Maar het verschil wordt wel een stuk kleiner.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Quacka schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:07:
Tweak 12-24Mbit (ADSL2) 39,95 per maand:

De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.

Het dikgedrukte is volgens mij een verandering.
Dit zou betekenen dat je voor 39,95 een adsl-verbinding krijgt zonder kpn-kosten en met tweaknews.

Dan zijn ze nog duurder dan andere aanbieders, als je ook telefonie wilt: telfort 30 euro incl telefonie + 7,5 voor een betaalde newsserver is 37,50.
Bij tweak betaal je 39,95+10 euro aan een aparte Voip-aanbieder = 49,95.
Maar het verschil wordt wel een stuk kleiner.
Dat maakt het voor mij al weer interessanter. Zit nu te wachten op een aanbieding op de nieuwe prijzen om mijn oude BBNED abbo te migreren naar een T abbo. Ik zit er hard over te denken om mijn vaste lijn maar te wieberen. Bel ik echt nauwelijks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07-2020
laen schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:47:
[...]

Hier ook geen internet meer, sinds gisteravond 23 uur. Dadelijk maar eens bellen vanuit mn werk hier.
Om maar even op mezelf terug te komen, ze zijn de gegevens van ons kwijt, gewoon kwijt. Hooray. Ze snappen het zelf niet en bellen me terug. En dan doen ze nooit, dus ik mag de hele dag naar ze gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een week geleden de helpdesk gemailed of er nieuwe aanbiedingen zouden komen.
Als antwoordt werd ik geinformeerd dat er inderdaad over een aantal weken aanbiedingen zouden komen ook voor huidige klanten.
Ik zit in mijn derde jaar en ben van plan even te wachten.
Bij mijn vriendin is telfort pas opgeleverd. 19.95 euro inclusief vaste lijn. Hemelsbreed 2 Km en zeer stabiel 1.5 Mbyte. Indien tweak niet met een fatsoenlijk bod komt ben ik deze keer zeker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Quacka schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:07:
Da's leuk, maar dan heb je nog altijd geen telefoonlijn. Je kunt natuurlijk VOIP via tweak doen, maar dat vind ik persoonlijk wat duur, zeker gezien andere aanbieders (Orange, Telfort, Abel, Alice) voor minder geld je ook nog eens goedkoper laten bellen (gratis naar vaste nummers bijvoorbeeld). Het enige dat je dan wel weer niet hebt is TweakNews, maar daar zou je altijd nog een apart abo voor kunnen afsluiten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Azqi schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Dat maakt het voor mij al weer interessanter. Zit nu te wachten op een aanbieding op de nieuwe prijzen om mijn oude BBNED abbo te migreren naar een T abbo. Ik zit er hard over te denken om mijn vaste lijn maar te wieberen. Bel ik echt nauwelijks op.
Voor mij ook! Want ik heb al een tijd geen KPN meer, maar mijn T.DSL factuur is wel stiekem verhoogd met € 10,-. :X

€ 40,- all-in is dan wel netjes. Trek daar een € 7,- af voor tweaknews en het is al redelijk concurrerend met de rest. Over de kwaliteit ben ik namelijk zeer te spreken en daar wil ik best iets meer voor betalen dan bij een andere provider. Heb in het verleden Cistron gehad en XS4All. Beiden zwaar overpriced, maar kwaliteit leverden ze wel! Ik vind persoonlijk dat TweakDSL ook best in dat rijtje geplaatst mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Smarron: hoe meet jij kwaliteit? Als je geen problemen tegenkomt wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze kwalitatief goed zijn. Het kan natuurlijk dat ze daadwerkelijk nooit problemen hebben, maar het kan net zo goed dat je ook mazzel hebt. Iets dat er niet is kun je ook niet meten ;). Niet om te zeuren trouwens, ik vroeg het me gewoon af. Wellicht heb je een paar positieve ervaringen gehad die je mee wilt delen? :)

(ik sta zelf namelijk op het punt om over te stappen op Telfort, wegens relatief duur bellen via KPN en het feit dat mijn verbinding in de afgelopen 4 maanden nou al een stuk of 7 keer eruit heeft gelegen - daarvoor 2 jaar lang geen problemen gehad trouwens)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

.oisyn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:30:
Smarron: hoe meet jij kwaliteit? Als je geen problemen tegenkomt wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze kwalitatief goed zijn. Het kan natuurlijk dat ze daadwerkelijk nooit problemen hebben, maar het kan net zo goed dat je ook mazzel hebt. Iets dat er niet is kun je ook niet meten ;). Niet om te zeuren trouwens, ik vroeg het me gewoon af. Wellicht heb je een paar positieve ervaringen gehad die je mee wilt delen? :)

(ik sta zelf namelijk op het punt om over te stappen op Telfort, wegens relatief duur bellen via KPN en het feit dat mijn verbinding in de afgelopen 4 maanden nou al een stuk of 7 keer eruit heeft gelegen - daarvoor 2 jaar lang geen problemen gehad trouwens)
Tja, voor mij is kwaliteit onder andere het volgende: proces tot oplevering van de lijn. Ging behoorlijk snel en goed. Modem aangepast achteraf, ging ook goed. Facturatie altijd in orde. Verder is de lijn (op 2 weken geleden na) altijd goed geweest (periode vanaf mei 2006). En de helpdesk vond ik ook dik in orde. Ik heb ze geloof ik slechts een enkele maal gebeld (en niet voor verbinding, maar administratief meen ik), maar altijd direct bereikbaar en ik werd prima geholpen. Verder is er geen FUP en geen downloadlimiet, daar hecht ik ook waarde aan.

Met de mensen van Cistron en XS4All heb ik veel vaker contact gehad, ook goed geholpen, maar ik wil ze liever niet spreken, want meestal ging dat over storingen etc. Dat zegt ook wat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Smarron schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:31:
Verder is er geen FUP en geen downloadlimiet, daar hecht ik ook waarde aan.
Is er serieus nog een provider in Nederland die een datalimiet hanteert, danwel gaat klagen bij een overschreiding van de FUP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

.oisyn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:47:
[...]

Is er serieus nog een provider in Nederland die een datalimiet hanteert, danwel gaat klagen bij een overschreiding van de FUP?
Dat is weer een andere vraag. Maar zolang providers dat in hun voorwaarden neerzetten, is er het risico dat er ingegrepen kan worden. Tweakdsl is daar gewoon simpel en duidelijk in, die doen dat gegarandeerd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Da's waar idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:21
Support krijgt bij mij een dikke 10. Ze gaven zelfs informatie aan ons die orange eigenlijk behoordde te geven. Overigens had orange die informatie telkens niet gegeven waardoor Orange van mij een 1 krijgt bij het support.

Ook merk ik bij tweakdsl dat ze alles netjes noteren, als je belt komen ze direct met het bericht toen had u ook gebeld en dit en dit was toen het geval. Ze kunnen dus direct verder gaan als de case nog niet helemaal duidelijk was of afgehandeld. De antwoorden zijn technisch prima (voor een leek misschien iets te technisch, maar het kan ook zijn dat de personen het niveau kunnen schatten van de klant)

Bij andere providers moet ik telkens het hele verhaal opnieuw uitleggen (ervaring met orange en @home) en dan is het maar te hopen dat ze je kunnen helpen. Bij orange had ik telkens het idee dat de mensen er maar maximaal 2 weken werken en nergens verstand van hebben buiten de standaardvragen (die ze kunnen aflezen uit een boekje ofzo).

Dit is dus mijn persoonlijke ervaring. Ik heb TweakDSL intussen al ongeveer 4 keer gebeld met technische vragen omtrent de aansluiting.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Een goede helpdesk is altijd handig als je hem echt nodig hebt.

Maar wat anders. Ik zit nu al weer 2 jaar hier en zit met een 10/1Mbit abbo voor € 34.95. Best wel duur dus. Daarnaast zitten ik nog met een oude ISDN lijn waar we vanaf willen vanwege de abonnementskosten van KPN. Al met al zijn we nu ~ 61.95 per maand kwijt aan telefoon + internet.
Een wijziging van ISDN <-> PSTN kost € 110,- daarnaast kan ik niet profiteren van eventuele aanbiedingen (if any atm).

Je raad het al: eerdags tabé TweakDSL. Gewoon te duur.

Nu nog zoeken naar een nieuw abo met degelijke lijn, vast ip en een goeie prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Jij werkt bij Tweak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Badger schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:44:
Nu nog zoeken naar een nieuw abo met degelijke lijn, vast ip en een goeie prijs...
De enige die ik ben tegengekomen met een vast IP is abel telecom. Voor ik dacht 33,90 per maand (24,95 eerste jaar) heb je 20mbit internet zonder linesharing kosten en gratis bellen naar vaste nummers in nederland. De rest (orange, telfort, alice) hebben allemaal dynamische IP's helaas, maar op zich is dat ook redelijk vast als je gewoon je modem aan laat staan (en niet bridget uiteraart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit zojuist tegen onderaan mijn factuur. Voor die mensen die tijdens hun contractduur dus over willen stappen op de nieuwe abo-vormen, zou dit een mogelijkheid moeten bieden:

De nieuwe TweakDSL abonnementen voor 2008 staan online! Tweak biedt een drietal vernieuwde volledige abonnementen aan, voorzien van gratis TweakNews, VoIP, een eigen domein en natuurlijk supersnel en ongelimiteerd ADSL. Als bestaande TweakDSL klant bieden we je de mogelijkheid over te stappen op een van deze nieuwe abonnementen. Check snel de website voor de specificaties en voorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:46:
Ik kwam dit zojuist tegen onderaan mijn factuur. Voor die mensen die tijdens hun contractduur dus over willen stappen op de nieuwe abo-vormen, zou dit een mogelijkheid moeten bieden:

De nieuwe TweakDSL abonnementen voor 2008 staan online! Tweak biedt een drietal vernieuwde volledige abonnementen aan, voorzien van gratis TweakNews, VoIP, een eigen domein en natuurlijk supersnel en ongelimiteerd ADSL. Als bestaande TweakDSL klant bieden we je de mogelijkheid over te stappen op een van deze nieuwe abonnementen. Check snel de website voor de specificaties en voorwaarden!
ik las het ook. ik heb vanmorgen al een mail gestuurd (voordat ik dit las) aan de helpdesk of ik als bestaande klant kon overstappen op een ander abonnement.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn besluit staat nu vast. Vandaag ga ik opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind zelf ook weinig nieuws aan de aanbieding. Het enige verschil (met mijn huidige abo dus) is dat je nu een gratis .nl domein krijgt. Woei, dat scheelt toch wel €12 per jaar :P (en ondertussen zit je natuurlijk wel weer een jaar vast aan tweak). It doesn't quite rock my boat, ik stap waarschijnlijk ook over. Als ze nou eens de VOIP tarieven omlaag gooien (gratis onbeperkt bellen naar vaste nummbers bijvoorbeeld, en de kosten naar mobiel ook omlaag) dan werd het nog zowaar interessant.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
.oisyn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:47:
[...]

O ja hoor, als je bij een kabelaar zit in ieder geval wel.
Ik had gelijk na de 1e maand al iemand aan de lijn van Caiway...... :+ (mrt/apr 2007)

[ Voor 36% gewijzigd door Gompie98 op 25-01-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dus gelijk bellen dat ik interesse heb in één van de nieuwe (goedkopere) abonnementen.
Moet ik een brief schijven met al mijn gegevens en een handtekening.
Dat moet in het digitale tijdperk toch ook anders kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Weet iemand of ze nog met overstap kosten werken? Ik zit nu op B10 voor 35 euro, en wil best naar T16-24 voor 5 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de voorwaarden staan?? Ik kan ze namelijk niet zo 123 vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Tweak gaat er bij mij uit, vandaag besloten. Meteen ISDN lijn eruit, scheelt ook weer 25 euro per maand.

Telfort aangevraagd op kale lijn en telefoon nummers laten porteren naar budgetphone. Besparing van €55 per maand.

Bye Tweak!

Heb altijd met plezier gebruik gemaakt van Tweak, verbinding was prima! Binaries maakt ik ook dankbaar gebruik van, kan ik nu wel een los abbotje van nemen. Geen vast IP adres zit ik ook niet mee, DynDNS doet ook z'n werk. :)

Bij de helpdesk deden ze geen eens moeite om me als klant te houden, jammer vind ik dat... Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Hehe Dôh vandaag is ook zo'n beetje de keuze gemaakt voor Telfort.
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie met 2 a 3 verschilletjes:
-nieuwsgroepen maak ik geen gebruik van en indien ik dit wel wil doen en zoals je zelf stelt: abo voor een paar euro is altijd mogelijk
-mijn domein(en) staan bij Argeweb en een wat `vaster` ip is dan wel fijn. Ok, dat kan ook via dyndns maar is wat omslachtig.
-kwaliteit van de verbinding bij telfort (ook voor voice).

Tweak was ok de eerste 2 jaar maar hun product/product verhouding is niet meer intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Badger schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:07:
Hehe Dôh vandaag is ook zo'n beetje de keuze gemaakt voor Telfort.
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie met 2 a 3 verschilletjes:
-nieuwsgroepen maak ik geen gebruik van en indien ik dit wel wil doen en zoals je zelf stelt: abo voor een paar euro is altijd mogelijk
-mijn domein(en) staan bij Argeweb en een wat `vaster` ip is dan wel fijn. Ok, dat kan ook via dyndns maar is wat omslachtig.
-kwaliteit van de verbinding bij telfort (ook voor voice).

Tweak was ok de eerste 2 jaar maar hun product/product verhouding is niet meer intressant.
Je kan een .com domein aanvragen bij no-ip, werkt prima met een dynamisch IP en is goedkoper dan DynDNS. Gebruik ik zelf ook.

Wat ik bij Telfort trouwens heb gemerkt is dat het IP toch wel vrij statisch heb. Op m'n werk heb ik Telfort als backup lijntje en daar hebben we al tijden hetzelfde IP.

Verder ga ik niet voor voice van Telfort maar laat ik m'n telefoon nummer porteren naar Budgetphone prepaid en ga ik uitbellen met Voipbuster (of een andere Betamax kloon). Waar ik overigens als meer dan 2 jaar mee bel en wat mij uitstekend bevalt, daarmee bedoel ik dus ook de kwaliteit!

En wat de binaries betreft, denk dat ik die wel gewoon bij Tweak af blijf nemen. Vind de binaries van Tweak top, keek nog bij Eweka, zie dat ze daar een wat lagere retentie hebben en wat minder storage. Kan altijd switchen als ik wil, is toch per maand. :)

Mogelijkheden genoeg dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46
Mijn Internetverbinding bij TweakDSL (Almere Buiten) is ontzettend instabiel vanochtend. Gisteravond nog probleemloos vanaf TweakNews gedownload, maar vanochtend valt voortdurend de verbinding weg (zichtbaar doordat m'n ICQ, GoogleTalk/Jabber en MSN de hele tijd offline gaan). Ook de hele tijd dat webpagina's niet geladen kunnen worden, en dan even later weer wel. Echt een knipperlicht verbinding: online, offline, online, offline, online, offline...

Mijn verbinding bij TweakDSL loopt overigens via BBNed. Vraag me af wat er aan de hand is...

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 26-01-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:17:
[...]

ik las het ook. ik heb vanmorgen al een mail gestuurd (voordat ik dit las) aan de helpdesk of ik als bestaande klant kon overstappen op een ander abonnement.
Antwoord van de helpdesk:

Je kan inderdaad upgraden, we sturen je komende week een formulier hiervoor op.
Er zijn verder geen kosten aan verbonden. Wel ga je een nieuw jaarcontract aan.

Mvg

tweakDSL

We zullen het deze week zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 17:20
Ik heb tweakdsl inmiddels opgezegd na een enorme reeks problemen met een instabiele verbinding.
Na meer dan een jaar een stabiele 10Mbit verbinding via BBned kan ik niet meer boven de 3Mbit uikomen.
Dit willen ze niet oplossen omdat ze beweren dat ze telefonisch met mij hebben afgesproken dat ik naar
8Mbit zou worden gezet en als ik dat niet deed alle support zou vervallen.
Dit is dus nooit gezegt maar ze blijven volhouden en leveren geen enkel bewijs dat dat gezegd is.
Ik ben blij dat ik straks van dit stelletje oplichters af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb nogsteeds erg veel plezier van mijn verbinding.
Ik wil graag overstappen naar 1 van hun andere abbonementen maar ........
Als ik de postcode check doe zijn er geen mogelijkheden meer voor mij ?!?!?! ik zie alleen nog tiscali lijnen en geen BBned meer.

Betekend dit dat ik niet kan overstappen of zal ik er een mailtje richting helpdesk aan wagen ?

Mijn huidige jaar contract loopt pas ergens in juli af dus ik heb nog even maar minder betalen wil ik wel :)

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41
.oisyn schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:04:
[...]

Een ijsje kopen. Het gaat om het principe :P
Tja, ik had het vorige maand ook kunnen doen, maar vond ik uiteindelijk te veel werk voor die paar euro's. In plaats daarvan zit ik met ingang van 1 feb mooi bij Telfort. 5x de snelheid voor de helft van het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Haay schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:25:
Mijn Internetverbinding bij TweakDSL (Almere Buiten) is ontzettend instabiel vanochtend. Gisteravond nog probleemloos vanaf TweakNews gedownload, maar vanochtend valt voortdurend de verbinding weg (zichtbaar doordat m'n ICQ, GoogleTalk/Jabber en MSN de hele tijd offline gaan). Ook de hele tijd dat webpagina's niet geladen kunnen worden, en dan even later weer wel. Echt een knipperlicht verbinding: online, offline, online, offline, online, offline...

Mijn verbinding bij TweakDSL loopt overigens via BBNed. Vraag me af wat er aan de hand is...
peukiemon schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:53:
Ik heb tweakdsl inmiddels opgezegd na een enorme reeks problemen met een instabiele verbinding.
Na meer dan een jaar een stabiele 10Mbit verbinding via BBned kan ik niet meer boven de 3Mbit uikomen.
Tja lees dit stukje van de site van tweakdsl:
Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstaven en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden.
Vandaar dat tweakdsl dus niet meer samenwerkt met bbned voor nieuwe verbindingen.
Gevolg hiervan kan overigens ook zijn dat bbned nu helemaal geen moeite meer gaat doen om problemen met tweak-verbindingen op te lossen.
Dus tweak erkent gewoon de problemen met de verbindingen met bbned.

De vraag is alleen of ze netjes om gaan met klanten die een bbned-aansluiting hebben.
Netjes zou zijn dat ze zonder voorwaarden, zoals weer een nieuw jaarcontract, de abonnees met problemen gratis over zouden zijn naar hun niet-bbned-verbindingen.
Tweakdsl zou moeten snappen dat klanten die al maanden een relatief slechte verbinding hebben twijfels hebben over hun provider. Je zult dus goed je best moeten doen om die klanten binnenboord te houden. Een nieuw jaarcontract is dan niet de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 17:20
Nou van netjes omgaan hebben ze dus niet van gehoord als provider zou ik toch graag m'n klanten willen houden.
Dit gaat voor tweak dus waarschijnlijk niet op, enorm veel email wisseling met ze gehad waar ik glashard als leugenaar wordt uitgemaakt door hun.
Zij blijven volhouden dat ik geen support van hun meer krijg omdat ik zgn. geweigerd heb om teruggezet te worden naar 8Mbit.
Maart vorig jaar is er een software probleem bij BBned geweest waarbij vele verbindingen enorm instabiel werden.
Ik heb toen contact met de helpdesk gehad en die hebben mij tijdelijk teruggezet naar 8Mbit, toen de problemen met BBned voorbij waren heb ik gevraagd om weer naar 10Mbit gezet te worden om te kijken of het weer stabiel was.
Dit was dus het geval tot een paar weken terug.
Nu blijven ze stug volhouden dat de support voor mij is vervallen omdat ik weer naar 10Mbit ben gezet.
Het moet toch niet gekker worden, en in februari vorig jaar ook een probleempje dat uiteindelijk bij Kpn
scheen te liggen.
Waarbij ik zelf alles heb moeten regelen, dit is toch van de gekke ik neem een product bij tweak af hun horen de zaak op te lossen.
Maar ik heb het opgezegd zal blij zijn als ik van dat zooitje arrogante lui af ben.
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt, en dan helemaal dat ze je uitmaken voor
leugenaar. Dit kan je als "proffesioneel" bedrijf toch niet maken.
Inderdaad "proffesioneel" dat ze geen schaamte hebben over hoe ze mails opstellen een kind uit groep 6 maakt nog minder spelfouten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

megatronics schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:17:
[...]

Het zijn abo's waar 95% van de klanten niet bepaald warm voor loopt denk ik, moest er zelf nogal om grijnzen, totaal niet concurrerend. Zelf dien ik mijn contract uit en met wat geluk heb ik dan een eigen huis (en dus een andere ISP) of anders maar even geen internet (op het werk kan altijd, en heb gprs onbeperkt abo ). Erg jammer, ondanks alle spookverhalen in dit topic heb ik nooit echt problemen gehad met Tweak,maar een halvering van mijn maandelijkse kosten door naar een ander over te stappen vind ik voor mezelf nog steeds doorslaggevend: dan maar een echte Hollander ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:08
SteveV schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:06:
Ik heb nogsteeds erg veel plezier van mijn verbinding.
Ik wil graag overstappen naar 1 van hun andere abbonementen maar ........
Als ik de postcode check doe zijn er geen mogelijkheden meer voor mij ?!?!?! ik zie alleen nog tiscali lijnen en geen BBned meer.

Betekend dit dat ik niet kan overstappen of zal ik er een mailtje richting helpdesk aan wagen ?

Mijn huidige jaar contract loopt pas ergens in juli af dus ik heb nog even maar minder betalen wil ik wel :)
Vanaf 1 februari wordt tweak 99% dekkend in Nederland, dus dit probleem vervalt vanzelf.

De nieuwe tarieven worden 19.95, 29.95 en 39.95 voor de drie vaste produkten, waarbij Tweak ook nog de kaalkoperkosten in het hoogste produkt voor haar rekening neemt als KPN wordt opgezegd.

Alle abonnementen zijn inclusief gratis TweakNews en gratis TweakPhone.

Bestaande klanten, kunnen na 1 jaar (bij reguliere abonnementen) of na de aktieperiode overstappen naar dit tariefsplan.

Let op, dat ook de aansluit c.q. opzegkosten er gewoon helemaal uit zijn. Dus als je een bestaand abonnement met opzegkosten hebt en je stapt over op dit abonnement, dan ben je volgend jaar opzegkostenvrij.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghandi op 27-01-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Thanks dan wacht ik nog even met emailen richting helpdesk.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Ghandi schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:48:
[...]

Vanaf 1 februari wordt tweak 99% dekkend in Nederland, dus dit probleem vervalt vanzelf.

De nieuwe tarieven worden 19.95, 29.95 en 39.95 voor de drie vaste produkten, waarbij Tweak ook nog de kaalkoperkosten in het hoogste produkt voor haar rekening neemt als KPN wordt opgezegd.

Alle abonnementen zijn inclusief gratis TweakNews en gratis TweakPhone.

Bestaande klanten, kunnen na 1 jaar (bij reguliere abonnementen) of na de aktieperiode overstappen naar dit tariefsplan.

Let op, dat ook de aansluit c.q. opzegkosten er gewoon helemaal uit zijn. Dus als je een bestaand abonnement met opzegkosten hebt en je stapt over op dit abonnement, dan ben je volgend jaar opzegkostenvrij.
Van welke netwerken gaan ze dan gebruik van maken?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghandi schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:48:
[...]
En kun je misschien ook vertellen wat de aanbiedingsprijzen worden? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zat eens te kloten met mijn aansluiting. Ik haal namelijk al een tijdje 14 mbit, terwijl ik in het verleden (maar da's een jaar of 1.5 geleden oid) 17 mbit haalde. Ik weet niet precies meer wanneer dit verschil nou precies is opgetreden, maar ik wilde altijd nog m'n bekabeling wat netter aansluiten (zoals met echte RJ11 plugs ipv kroonsteentjes :P) en hoopte daarmee een wat snellere verbinding te halen.

Het valt me echter vies tegen, ik schijn niet meer boven de 13.8 oid mbit uit te komen, en rond de 900kbit voor upload. Zelfs niet als ik het modem direct op de kabel die het huis binnenkomt aansluit met een kabeltje van ongeveer 20 cm. Maar daar zit 'm denk ik ook het probleem. De kabel die bij mij het huis in komt is omringd met metaal. De plastic omhuizing van de aderen is dermate oud dat het er gewoon brokkelt / scheurt, waardoor ik dus effectief kale aderen uit de kabel krijg, en dat ook maar zo'n 2 a 3 cm lang. Er zit nu dus een kroonsteentje direct op de kabel, maar er is geen mogelijkheid dat enigszins te fatsoeneren want ik kom natuurlijk niet door die metalen omhulsel heen om het verder af te strippen (en volgens mij mag ik dat überhaupt niet eens doen).

Nou lees ik op wikipedia dat KPN verantwoordelijk is voor de bekabeling vóór het ISRA punt. Nou zou ik bij god niet weten wat bij ons het ISRA punt is :P, we hebben een jaren 30 woning in Utrecht, de vorige bewoner heeft volgens mij het hele huis bekabeld, en destijds bij het aanvragen van TweakDSL was er het probleem dat de vorige bewoner z'n internet nog niet had opgezegd. Kwam erop neer dat een mannetje voor de deur moest gaan graven en een ander mannetje onder het trapgat heeft gerommeld waar de buiten-kabel aan de binnen-kabel gekoppeld is. Toen ik later mijn ADSL modem naar de gang heb verhuisd en ik wat netwerkkabels had getrokken naar verschillende kamers in het huis, vond ik het wel zo praktisch om het modem direct op dat eerder genoemde punt aan te sluiten, aangezien de telefoonkabels naar de verschillende wantcontactdozen niet in serie geschakeld waren maar parallel (waardoor er dus geen "eerste wandcontactdoos" is).

Maar wat kan ik hier nu aan doen? Moet ik KPN bellen om te vragen of ze hun kabel komen fixen? Of krijg ik dan ineens de schuld omdat ik er zelf aan heb zitten prutsen (hoewel ik het makkelijk weer in oude staat terug kan brengen, het was namelijk al een warboel met kroonsteentjes)? Of betekent dat fixen ook meteen dat ze een hele nieuwe kabel moeten trekken naar de wijkcentrale, wat me nogal een dure operatie lijkt? Of liggen er überhaupt twee van dat soort kabels, wat de reden was dat dat mannetje is komen graven, en wat nu dus wederom gewisseld kan worden aangezien ik wel aanneem dat die oude lijn inmiddels wel weer is opgeheven (dat was namelijk 2.5 jaar geleden ;))?

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Azqi schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:05:
[...]

En kun je misschien ook vertellen wat de aanbiedingsprijzen worden? >:)
dit zijn toch al nette prijzen?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nijl schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 07:35:
[...]

Vergeleken bij de oude prijzen zeker. Zo ga ik waarschijnlijk de overstap maken van 6 mbit voor 27,95 naar de max 12 mbit voor 29,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

megatronics schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 07:42:
[...]

Vergeleken bij de oude prijzen zeker. Zo ga ik waarschijnlijk de overstap maken van 6 mbit voor 27,95 naar de max 12 mbit voor 29,95.
Idd, vergeleken met hun oude prijzen is het wel ok, vergeleken met andere providers nog steeds veel duurder. Ik ga overigens van 60 euro naar 40 euro als ik zou blijven. Dat is toch een besparing van 240 euro per jaar. Maar bij een andere 20mbit provider zou mijn jaarbesparing ongeveer 400 euro (dit is al incl. een tweaknews abo) kunnen zijn, wat ik gewoon een erg groot verschil vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nijl schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 07:35:
[...]
Vind je?
Bij andere providers krijg je voor 30 euro een 20mb-lijn, met telefonie, zonder kpnkosten.
Waarbij je ook nog onbeperkt kan bellen naar vaste nummers.

Dan is 39,95 zonder onbeperkt bellen best wel duur.
Als je een beetje belt, dan kom je 50-60 euro. En wanneer je dat vergelijkt met de concurrenten, dan moet de service van Tweak wel heeeeeeeeeeeeeel erg goed zijn.
En gezien de verhalen in dit draadje valt dat ook wel weer mee (lees: tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Quacka schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:05:
[...]

Vind je?
Bij andere providers krijg je voor 30 euro een 20mb-lijn, met telefonie, zonder kpnkosten.

Dan is 39,95 zonder onbeperkt bellen best wel duur.
Als je een beetje belt, dan kom je 50-60 euro. En wanneer je dat vergelijkt met de concurrenten, dan moet de service van Tweak wel heeeeeeeeeeeeeel erg goed zijn.
En gezien de verhalen in dit draadje valt dat ook wel weer mee (lees: tegen)
er zijn altijd mensen die voor een duppie op de 1e rang willen zitten.
Je kan overstappen.. maar ik heb altijd geleerd: if it is not broken, do not fix it.
en telefonie over digitale lijnen is nog helemaal niet stabiel. wil je goede telefonie; dan moet je op koper blijven.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nijl schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:15:
[...]

er zijn altijd mensen die voor een duppie op de 1e rang willen zitten.
Je kan overstappen.. maar ik heb altijd geleerd: if it is not broken, do not fix it.
en telefonie over digitale lijnen is nog helemaal niet stabiel. wil je goede telefonie; dan moet je op koper blijven.
Bij tweak zijn ze dus niet stabiel, maar wel duur.
Ik snap best dat het iets duurder is dan telfort/alice/orange, maar het moet wel leuk blijven.

Adsl-tarieven zijn dus wel concurrerend geworden, maar de beltarieven zijn niet meer van deze tijd. Daar moet dus nog naar gekeken worden, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quacka schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:05:
[...]

Vind je?
Vooral erg handig als je internet er uit ligt, kun je meteen niet meer bellen met je vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Quacka schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Bij tweak zijn ze dus niet stabiel, maar wel duur.
Ik snap best dat het iets duurder is dan telfort/alice/orange, maar het moet wel leuk blijven.

Adsl-tarieven zijn dus wel concurrerend geworden, maar de beltarieven zijn niet meer van deze tijd. Daar moet dus nog naar gekeken worden, vind ik.
ik heb sinds 2004 tweak; altijd stabiel geweest; ik heb ook netjes gebruik mogen maken van aanbiedingen. ik betaal 39.95 per maand en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om koper op te zeggen. voor die paar euro winst neem ik die risicos niet.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
megatronics schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:05:
[...]

Vooral erg handig als je internet er uit ligt, kun je meteen niet meer bellen met je vaste lijn.
Als mijn normale telefoonlijn eruit ligt, dan kan ik niet meer internetten.
Als de stroom uitvalt, dan werkt mijn draadloze telefoon volgens mij ook niet

En heb jij geen mobiel? De meeste mensen tenminste wel.

En tweak biedt nu eenmaal Voip aan, dus dan moeten ze ook met tarieven komen die te vergelijken zijn met de concurrentie.
Vrijwel alle concurrenten bieden, desnoods tegen meerprijs, onbeperkt bellen aan.
Bij tweak moet je per minuut betalen.
Nijl schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:16:
[...]

ik heb sinds 2004 tweak; altijd stabiel geweest; ik heb ook netjes gebruik mogen maken van aanbiedingen. ik betaal 39.95 per maand en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om koper op te zeggen. voor die paar euro winst neem ik die risicos niet.
Welke risico's?
Dat je wellicht een paar keer per jaar even niet kan bellen, in geval van storing?
Kijk, ik kan me dat voorstellen als je een bedrijf hebt of iets dergelijks, maar als gewone consument |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Quacka op 29-01-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals zoveel dingen heeft alles een voor en nadeel. Ikzelf heb naast mijn KPN belbudget ook een VoIP adapter lopen met een budgetphone account draaien om de kosten ook minimaal te houden.

Plus daarbij heb ik in de anderhalve jaar dat ik Tweak heb weinig uitval gehad en dat is ook wel wat waard.

Maar goed, iedereen moet zelf weten wat hij/zij wel of niet wil, anders kan KPN wel alles opkopen en alles gelijktrekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
megatronics schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:23:
Zoals zoveel dingen heeft alles een voor en nadeel. Ikzelf heb naast mijn KPN belbudget ook een VoIP adapter lopen met een budgetphone account draaien om de kosten ook minimaal te houden.

Plus daarbij heb ik in de anderhalve jaar dat ik Tweak heb weinig uitval gehad en dat is ook wel wat waard.

Maar goed, iedereen moet zelf weten wat hij/zij wel of niet wil, anders kan KPN wel alles opkopen en alles gelijktrekken :+
Begrijp me goed:
Ik wil tweak niet afkraken, maar ik hoop juist dat er goede providers over blijven.
Maar om nieuwe klanten te trekken moet je wel met een aanbod komen die interessant is voor nieuwe klanten.
Want als je je enkelt gaat richten op de mensen die hun kpn-aansluiting willen houden, dan schakel je een boel potentiele klanten uit. Dat kan nooit goed zijn voor de bedrijfsvoering van tweak.

Alleen kpn overhouden zou een drama zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Een bedrijf dat een goed produkt/dienst verkoopt hoeft niet te stunten. Daar komt vanzelf aanwas op af.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
.oisyn schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 01:37:
Nou lees ik op wikipedia dat KPN verantwoordelijk is voor de bekabeling vóór het ISRA punt. Nou zou ik bij god niet weten wat bij ons het ISRA punt is :P, we hebben een jaren 30 woning in Utrecht, de vorige bewoner heeft volgens mij het hele huis bekabeld, en destijds bij het aanvragen van TweakDSL was er het probleem dat de vorige bewoner z'n internet nog niet had opgezegd. Kwam erop neer dat een mannetje voor de deur moest gaan graven en een ander mannetje onder het trapgat heeft gerommeld waar de buiten-kabel aan de binnen-kabel gekoppeld is.
...
Maar wat kan ik hier nu aan doen? Moet ik KPN bellen om te vragen of ze hun kabel komen fixen? Of krijg ik dan ineens de schuld omdat ik er zelf aan heb zitten prutsen (hoewel ik het makkelijk weer in oude staat terug kan brengen, het was namelijk al een warboel met kroonsteentjes)? Of betekent dat fixen ook meteen dat ze een hele nieuwe kabel moeten trekken naar de wijkcentrale, wat me nogal een dure operatie lijkt? Of liggen er überhaupt twee van dat soort kabels, wat de reden was dat dat mannetje is komen graven, en wat nu dus wederom gewisseld kan worden aangezien ik wel aanneem dat die oude lijn inmiddels wel weer is opgeheven (dat was namelijk 2.5 jaar geleden ;))?
In dit document van de Opta staan een aantal dingen wel aardig uitgelegd: http://www.opta.nl/download/ordl_aansluitlijn_020702.pdf (vanaf punt E, pagina 6)

Wat bij jouw dus het geval is geweest is een levering op het vrije aderpaar van de invoerkabel, die echter nog moest worden ingelast op de aftakkabel (NLS type 2). De aftakkabel ligt doorgaans onder de stoep voor een huis, en de invoerkabel loopt dus vanaf de kabel onder de stoep naar je IS/RA punt (dus in de orde van enkele tientallen meters). Technisch is het vervangen van de invoerkabel maar een paar uurtjes werk, en zal niet de hele stoep naar de telefooncentrale open moeten ;)

Het vervangen van de invoerkabel en het plaatsen van een nieuw IS/RA punt is in principe dus prima mogelijk. Van schuld zal geen sprake zijn, zolang er maar betaald wordt ;) Je kan wel uitgaan van een rekening van minstens 300 euro... Het moeilijkst is nog om KPN opdracht te laten geven aan een onderaannemer om dit uit te voeren. Als je vooraf zegt dat je alles wilt betalen helpt het misschien - en als je uiteraard een KPN abonnement hebt anders moet alles via de provider die de kaal koper lijn van KPN afneemt (en zolang je 14 Mbit hebt heeft het voor zo'n provider geen enkele zin om daar tijd aan te besteden...)

Om de zoveel tijd pleegt KPN trouwens wel onderhoud waarbij bijvoorbeeld alle kabels onder de grond worden vervangen. Soms gebeurt dit wanneer ook tegelijkertijd een riolering wordt onderhouden of iets dergelijks. Misschien kan je eens navraag doen bij KPN hoe de planning is van het onderhoud van jouw wijk of misschien kan je achterhalen welke onderaannemer dit doet voor KPN en direct eens vragen of er wat aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier enig idee hoe ik kan inloggen op m'n TweakPhone voicemail via VoIP? Bij het bellen van *51 (na het activeren dmv. *51*) krijg ik een vriendelijke dame die vraagt om respectievelijk mailbox en password. Welke gegevens moet ik hiervoor gebruiken? De gegevens uit het "Mijn Tweak" menu werken iig niet. Hier staat een mailbox nummer en mailbox password, maar ik krijg na het invoeren van deze een login incorrect. Zie ik iets over het hoofd?
Heeft hier iemand Tweakdsl-voip-voicemail eigenlijk
WEL werkend ??

Ik ben nu al een half jaar aan het stoeien met de
helpdesk en de tweedelijnsboys maar niemand krijgt
het aan de praat...

(Probleem: computerstem vraagt naar mailbox en password en
wat ik ook ingeef, ze antwoord 'login incorrect' en begint weer opnieuw)
(Probleem: computerstem vraagt naar mailbox en password en
wat ik ook ingeef, ze antwoord 'login incorrect' en begint weer opnieuw)

100% een fout in de Asterisk config of de config van je adapter.
- Je DTMF-tonen staan verkeerd in je profiel of in je modem
- Je voicemail staat dubbel geconfigureerd bij Tweak.
Ik heb bovenstaand probleem en kom er niet uit. Gebeld/gemaild met helpdesk maar dit lost het probleem niet op. Kan ik de DTMF-tonen overigens zelf ook aanpassen in mijn profiel/modem? En zo ja, hoe? Heb een Zyxell 2602HW-modem.

Dan nog een andere vraag; ik krijg mijn nummerweergave (dus van inkomende telefoonnummers) ook niet goed. Daarnaast werkt mijn nummerherkenning (uitgaand) ook niet. Ook hier kan de helpdesk geen oplossing voor vinden. Heeft dit mogelijk ook te maken met de Asterisk-config of weet iemand hoe dit op te lossen is? Is een behoorlijk irritant probleem aan het worden. En ja, mijn telefoon is wel geschikt voor de nummerweergave/herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geh, we werden gisteren gebeld door Tweak. Ik was niet thuis maar m'n vriendin wel. "Internet doet het weer hoor". Euh, no shit. Maar voor welke melding bellen jullie eigenlijk? "Die van 7 januari". Oh. Want twee weken geleden heeft het er nog een keer uitgelegen (en hebben we ook gemeld), maar dat werkt inmiddels ook alweer. Maar bedankt voor de 'tip' 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nijl schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:32:
Een bedrijf dat een goed produkt/dienst verkoopt hoeft niet te stunten. Daar komt vanzelf aanwas op af.
men hoeft niet te stunten, maar men moet wel met een vergelijkbaar aanbod komen.
De concurrentie heeft 'gratis' bellen.
Dus moet tweak, desnoods tegen meerprijs, dit ook aanbieden.

En zo goed is de service van Tweak nu ook niet, gezien de reacties in dit draadje.
Ze zullen vast iets beter zijn dan Orange, maar daar is natuurlijk vrij weinig voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:55:
Geh, we werden gisteren gebeld door Tweak. Ik was niet thuis maar m'n vriendin wel. "Internet doet het weer hoor". Euh, no shit. Maar voor welke melding bellen jullie eigenlijk? "Die van 7 januari". Oh. Want twee weken geleden heeft het er nog een keer uitgelegen (en hebben we ook gemeld), maar dat werkt inmiddels ook alweer. Maar bedankt voor de 'tip' 8)7
hahah das effe lachen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Tarief voor up/downgrade staat nog op de site; dus overstap naar ander abonnement brengt toch ietsje kosten met zich mee? :?

Ben er nog niet uit; een 20Mb abo elders met newsserverabo komt rond 27 uit, zelfde als nu voor 6mbitlijntje (27,95). Telfort check gaf vorige maand 20Mb aan, nu zou 't 15Mb worden. Alice geeft 16-20 aan; was vorige maand 5?! De topics over beide geven aan dat het niet altijd allemaal perfect aangesloten wordt.

Als ze nou een soort tele2-compleetachtig iets hadden van bv 6-10Mb met vastnet gratis bellen voor 39,95 dan zouden ze me houden. Maar ik lees nog steeds VOIP-oplossinkjes en beltarieven.

Als je nou *wist* dat tweakdsl met iets dergelijks zou komen, dan wachtte ik wel.Fijne tweaknews houdt me op dit moment nog heel eventjes bij ze. :O

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:35

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Grappig, ik ben net bij TweakDSL weg.
Doe ik net een postcodecheck op het adres waar ik Tweak had, is Tweak op dat adres niet leverbaar! 8)7

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel B10 bij tweak, wil ik upgraden krijg ik via de postcode check te zien dat er niets te leveren valt op mijn adres.

Schijnt halverwege feb opgelost te zijn, dan bied tweakdsl volgens zeggen landelijke dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt geen hout van die postcodecheck (geven ze ook zelf toe). Heb al maanden Tweak terwijl het volgens de postcodecheck niet leverbaar is. 8)7
Kan morgen weer anders zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
.oisyn schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 01:37:
Ik zat eens te kloten met mijn aansluiting. Ik haal namelijk al een tijdje 14 mbit, terwijl ik in het verleden (maar da's een jaar of 1.5 geleden oid) 17 mbit haalde. Ik weet niet precies meer wanneer dit verschil nou precies is opgetreden, maar ik wilde altijd nog m'n bekabeling wat netter aansluiten (zoals met echte RJ11 plugs ipv kroonsteentjes :P) en hoopte daarmee een wat snellere verbinding te halen.

Het valt me echter vies tegen, ik schijn niet meer boven de 13.8 oid mbit uit te komen, en rond de 900kbit voor upload. Zelfs niet als ik het modem direct op de kabel die het huis binnenkomt aansluit met een kabeltje van ongeveer 20 cm. Maar daar zit 'm denk ik ook het probleem. De kabel die bij mij het huis in komt is omringd met metaal. De plastic omhuizing van de aderen is dermate oud dat het er gewoon brokkelt / scheurt, waardoor ik dus effectief kale aderen uit de kabel krijg, en dat ook maar zo'n 2 a 3 cm lang. Er zit nu dus een kroonsteentje direct op de kabel, maar er is geen mogelijkheid dat enigszins te fatsoeneren want ik kom natuurlijk niet door die metalen omhulsel heen om het verder af te strippen (en volgens mij mag ik dat überhaupt niet eens doen).

Nou lees ik op wikipedia dat KPN verantwoordelijk is voor de bekabeling vóór het ISRA punt. Nou zou ik bij god niet weten wat bij ons het ISRA punt is :P, we hebben een jaren 30 woning in Utrecht, de vorige bewoner heeft volgens mij het hele huis bekabeld, en destijds bij het aanvragen van TweakDSL was er het probleem dat de vorige bewoner z'n internet nog niet had opgezegd. Kwam erop neer dat een mannetje voor de deur moest gaan graven en een ander mannetje onder het trapgat heeft gerommeld waar de buiten-kabel aan de binnen-kabel gekoppeld is. Toen ik later mijn ADSL modem naar de gang heb verhuisd en ik wat netwerkkabels had getrokken naar verschillende kamers in het huis, vond ik het wel zo praktisch om het modem direct op dat eerder genoemde punt aan te sluiten, aangezien de telefoonkabels naar de verschillende wantcontactdozen niet in serie geschakeld waren maar parallel (waardoor er dus geen "eerste wandcontactdoos" is).

Ik heb hier ook last van.... Ik haal max 14Mbit. Echter woon ik in een appartementen complex van geloof 10 jaar oud en heb geen kroonsteentjes en dat soort dingen. Modem direct achter het iSRA punt zetten maakt 0,0% uit. Verder woon ik 1100meter van de centrale af. Ik dacht dat ik wel meer zou kunnen halen. Al kan een hoge overboeking roet in het eten gooien? Helaas. Scheelt toch weer 20min op een dvd download natuurljk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:21:
Heb momenteel B10 bij tweak, wil ik upgraden krijg ik via de postcode check te zien dat er niets te leveren valt op mijn adres.

Schijnt halverwege feb opgelost te zijn, dan bied tweakdsl volgens zeggen landelijke dekking.
Upgraden bij BbNed? Ik denk dat dat niet kan, daar tweak niet meer met BbNed wil samenwerken. Lopende contracten blijven, maar geen nieuwe meer....
En waarschijnlijk kan je niet over op tiscali, dus kan je niets helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Gompie98 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:39:
[...]

Upgraden bij BbNed? Ik denk dat dat niet kan, daar tweak niet meer met BbNed wil samenwerken. Lopende contracten blijven, maar geen nieuwe meer....
En waarschijnlijk kan je niet over op tiscali, dus kan je niets helaas.
Dat klopt.

Zodra de postcode check op de site is geimplementeerd, kan dit geleverd worden en komt er een aankondiging over.

Je kan daarna upgraden (in combinatie met een ISP migratie/lager tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
tweaktubbie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:30:
Tarief voor up/downgrade staat nog op de site; dus overstap naar ander abonnement brengt toch ietsje kosten met zich mee? :?

Ben er nog niet uit; een 20Mb abo elders met newsserverabo komt rond 27 uit, zelfde als nu voor 6mbitlijntje (27,95). Telfort check gaf vorige maand 20Mb aan, nu zou 't 15Mb worden. Alice geeft 16-20 aan; was vorige maand 5?! De topics over beide geven aan dat het niet altijd allemaal perfect aangesloten wordt.

Als ze nou een soort tele2-compleetachtig iets hadden van bv 6-10Mb met vastnet gratis bellen voor 39,95 dan zouden ze me houden. Maar ik lees nog steeds VOIP-oplossinkjes en beltarieven.

Als je nou *wist* dat tweakdsl met iets dergelijks zou komen, dan wachtte ik wel.Fijne tweaknews houdt me op dit moment nog heel eventjes bij ze. :O
Het 39.95 abonnement is in ieder geval inclusief de non-linesharing kosten, dus je mag KPN opzeggen.

De beltikken? Hoeveel mensen halen daadwerkelijk 10 euro gesprekskosten op nationaal/internationaal bellen.

Al die belbundels, zijn exclusief 06 verkeer en internationaal verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Altijd leuk die website. Er zijn geen aanbiedingen als je op de betreffende link klikt, maar als je kijkt bij de abonnementen zie ik toch best een leuke aanbieding:
Tweak 12-24 10-for-2
nu eenmalig € 499.00 voor 2 jaar in 4 termijnen
  • Abonnement Tweak 12-24 10-for-2 (ADSL2)
  • Kosten Per maand € 59,95
  • Eenmalig € 499.00 voor 2 jaar!
  • Snelheid up/down 12-24 Mbit / 1 Mbit
  • Aansluitkosten Geen
  • Opzegkosten Geen
  • E-mailadressen Onbeperkt
  • Ruimte voor homepage en mail 250 MB
  • Data limiet Unlimited
  • Nieuwsserver Inclusief TweakNews (+100 dagen retentie uncapped)
  • Modem Inclusief Zyxel 2602H VoIP modem
  • Administratiekosten €25,- administratiekosten
  • Telefonie Inclusief 1 VoIP-nummer
Voorwaarden
  • Genoemde abonnementsgelden zijn gebaseerd op automatische incasso, linesharing en inclusief 19% BTW.
  • Betaling van het abonnement zal in vier termijnen plaatsvinden. Betaling gaat telkens om de twee maanden. :?
  • De snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.
  • De minimale contractsduur is 24 maanden, daarna opzegbaar per maand.
  • De administratiekosten €25,- worden separaat in rekening gebracht.
  • Alle prijzen zijn gebaseerd op een doe-het-zelf-installatie. Installatie door een monteur op aanvraag en tegen meerprijs.
  • Wireless Zyxel VoIP (2602 HW) modem leverbaar tegen meerprijs van € 60,-
  • Deze actie is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen van TweakDSL.
  • De laatste 6 maanden geen lid geweest van TweakDSL.
  • Je krijgt ook nog de beschikking over een tijdelijk VoIP-nummer dat vervalt indien je binnen 3 maanden na activatie dit nog niet gebruikt hebt.
http://www.tweakdsl.nl/?f...e=dsl/prodspec&prodid=370

Er is ook nog bijna dezelfde actie, maar dan betaal je het bedrag in 2 termijnen. De prijs blijft hetzelfde, dus daar zit verder geen financieel voordeel in. Wellicht voor persoonlijke doeleinden.

Deze abo's betreffen wel een nieuwe aansluiting. Als bestaande klant helaas niet te gebruiken. Dat is dan weer jammer. Betaling lijkt dus binnen de eerste 8 maanden van het contract plaats te vinden en daarna 16 maanden niks meer.

Dit zou overigens betekenen dat je omgerekend slechts € 20,79 p/m kwijt zou zijn en dan is de aanbieding behoorlijk concurrerend, want dit is ook incl. TweakNews waardoor je dus goedkoper uit bent dan vrijwel elke andere aanbieder en geen datalimiet of FUP.

Overigens is mijn downloadsnelheid sinds gisteren ook ineens verhoogd. Mijn limiet lag ongeveer op 1,72Mb/s. Vrijwel een jaar stabiel op deze snelheid. Sinds gisteren is dit opeens 1,81Mb/s geworden! Heel vreemd, maar ik vind het wel best! :9

[ Voor 7% gewijzigd door Smarron op 06-02-2008 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Smarron schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:02:
KNIP

Deze abo's betreffen wel een nieuwe aansluiting. Als bestaande klant helaas niet te gebruiken. Dat is dan weer jammer. Betaling lijkt dus binnen de eerste 8 maanden van het contract plaats te vinden en daarna 16 maanden niks meer.

Dit zou overigens betekenen dat je omgerekend slechts € 20,79 p/m kwijt zou zijn en dan is de aanbieding behoorlijk concurrerend, want dit is ook incl. TweakNews waardoor je dus goedkoper uit bent dan vrijwel elke andere aanbieder en geen datalimiet of FUP.

KNIP
Klanten die nu bij Tweak zitten en nog adsl van BBned hebben, kunnen hiervan wel gebruik maken.

Dit lijkt erg op de aanbieding waar ik op zat te wachten. >:) Het komt overigens op € 21,83 per maand, als je de administratiekosten van € 25,- meetelt.(bij betaling in 4 termijnen.)

[ Voor 13% gewijzigd door Azqi op 06-02-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Azqi schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:38:
[...]

Klanten die nu bij Tweak zitten en nog adsl van BBned hebben, kunnen hiervan wel gebruik maken.

Dit lijkt erg op de aanbieding waar ik op zat te wachten. >:) Het komt overigens op € 21,83 per maand, als je de administratiekosten van € 25,- meetelt.(bij betaling in 4 termijnen.)
Willen ze zich helemaal populair maken, moeten ze de actie ook beschikbaar maken voor mensen van andere netwerken. Ik denk dat ze met deze aanbieding echt klanten kunnen behouden die twijfelen om over te stappen naar een willekeurige 20mbit provider welke 20 euro kost. Mij zouden ze hiermee zeker wel behouden, helaas zit ik op het Tiscali netwerk.

Administratiekosten was ik idd vergeten mee te tellen, maar die zullen wel direct afgeschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
en dan gaat tweak over een halfjaar failliet (ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, of realistisch gezien kan gebeuren), dan heb je 524 euro betaald voor een halfjaar internet.
524/6 = € 87,33 per maand.

Het risico ligt dan bij jou.

En ook bij problemen moet je maar zien dat je geholpen gaat worden. Je hebt als klant totaal geen drukmiddel meer. Je hebt immers al voor 1,5 jaar vooruit betaald. Dus als de verbinding slecht van kwaliteit wordt, moet je maar hopen dat Tweak je wilt helpen.
In uiterste gevallen kan je naar de rechter gaan, maar jij en vooral Tweak weten dat die kans vrij klein is dat iemand dit doet.
Ik zal dus nooit zo'n overeenkomst aan gaan. En ik zou het iedereen af willen raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Quacka schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:19:
en dan gaat tweak over een halfjaar failliet (ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, of realistisch gezien kan gebeuren), dan heb je 524 euro betaald voor een halfjaar internet.

En ook bij problemen moet je maar zien dat je geholpen gaat worden. Je hebt als klant totaal geen drukmiddel meer. Je hebt immers al voor 1,5 jaar vooruit betaald. Dus als de verbinding slecht van kwaliteit wordt, moet je maar hopen dat Tweak je wilt helpen.
In uiterste gevallen kan je naar de rechter gaan, maar jij en vooral Tweak weten dat die kans vrij klein is dat iemand dit doet.
Ik zal dus nooit zo'n overeenkomst aan gaan. En ik zou het iedereen af willen raden.
Ja, en morgen word ik overreden door een bus.

* Smarron klopt dit overigens wel even af.

Kom op zeg. Als je op die manier denkt, kun je beter je hele leven binnen blijven zitten. Iedereen z'n eigen keuze natuurlijk, maar om die reden kan ik dat echt niet gaan weigeren. Op dit moment leveren ze een zeer goede lijn en ik heb er vertrouwen in dat ze dat wel door kunnen zetten in de toekomst. Ik zou niet eens in kunnen zien waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Smarron schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:32:
[...]
Ja, en morgen word ik overreden door een bus.

* Smarron klopt dit overigens wel even af.

Kom op zeg. Als je op die manier denkt, kun je beter je hele leven binnen blijven zitten. Iedereen z'n eigen keuze natuurlijk, maar om die reden kan ik dat echt niet gaan weigeren. Op dit moment leveren ze een zeer goede lijn en ik heb er vertrouwen in dat ze dat wel door kunnen zetten in de toekomst. Ik zou niet eens in kunnen zien waarom niet.
Omdat je dit bij geen enkel bedrijf wil zien.
Ga trouwens meer uit van mijn 2e deel. De kans dat je problemen krijgt met je verbinding is 1000x groter, dan de kans dat tweak failliet gaat.
Feit is gewoon dat je vooruit betaald voor diensten in de toekomst.
Een bedrijf is geneigd beter zijn best te doen als ze nog geld tegoed hebben van die klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Quacka schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:19:

Jij hebt slechte ervaringen, maar ik ben altijd erg netjes door ze geholpen. Daarnaast ben ik in het bezit van een rechtsbijstandverzekering, dus er zijn drukmiddelen genoeg.

Het risico van een faillissement is echter wel aanwezig, daarom zou ik ook voor de 4 termijnen optie kiezen, dan vallen jouw berekeningen en doemscenario's allemaal wel mee.

En wie het risico te groot vindt, moet het gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Azqi schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:27:
[...]

Jij hebt slechte ervaringen, maar ik ben altijd erg netjes door ze geholpen. Daarnaast ben ik in het bezit van een rechtsbijstandverzekering, dus er zijn drukmiddelen genoeg.

Het risico van een faillissement is echter wel aanwezig, daarom zou ik ook voor de 4 termijnen optie kiezen, dan vallen jouw berekeningen en doemscenario's allemaal wel mee.

En wie het risico te groot vindt, moet het gewoon niet doen.
Ik heb helemaal geen ervaring met Tweak. Ik ben er alleen van op de hoogte dat Tweak een bedrijf is, net als alle andere providers. En daar moet je rekening houden.
De 4 termijnen, zoals hierboven door iemand is uitgelegd, moet je steeds binnen 2 maanden betalen.
Dus aan het begin, na 2 mnd, na 4 mnd en na 6 mnd.... En daarna 1,5 jaar niets!
Zou het nu zijn aan het begin, na 6 maanden, na 1 jaar en laatste na 1,5 halfjaar. Dan zou ik je helemaal gelijk geven, dan loop je hooguit een halfjaar risico. Hier loop je zeker 1,5 jaar risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Quacka schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:00:
Een bedrijf is geneigd beter zijn best te doen als ze nog geld tegoed hebben van die klant.
Kijk, met deze toch wel gevaarlijke bewering ga je al mank. Ik werk ook in een bedrijf en ik heb echt liever klanten die eerder betalen dan achteraf. De mensen van de klantenservice gaan echt niet eerst kijken naar je facturen als je een probleem met je verbinding hebt hoor? Daarvoor zijn andere mensen aan het werk.

Volgens mij heeft Tweak deze acties al eens eerder gehad. Toen ging er ook niks mis.
Quacka schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:07:
Ik ben er alleen van op de hoogte dat Tweak een bedrijf is, net als alle andere providers. En daar moet je rekening houden.
Er rekening mee houden dat het een bedrijf is? Tuurlijk kan elk bedrijf failliet gaan. Dat kan Tweak, dat kan KPN etc. etc. Ik acht de kans gewoon klein in dat dat gebeurt en als het gebeurt komt er echt wel een oplossing. Ik meen dat een paar jaar geleden ook een aanbieder failliet was gegaan, maar de klanten over werden genomen door een andere provider om .... juist, de diensten voort te kunnen laten zetten voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Azqi schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:38:
[...]

Dat kan dus niet... heb ze net gebeld, is niet mogelijk! Bestaande klanten met BBNed hebben pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Wat mij wel verbaast van Tweak is dat ik nu sinds het begin al problemen heb met m'n modem. de verbinding valt af en toe weg, ik kan dan de webinterface ook niet meer bereiken. Ze sturen me nu voor de 2x keer een nieuw modem op, maar ik vraag me af of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
dôh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:24:
[...]

Dat kan dus niet... heb ze net gebeld, is niet mogelijk! Bestaande klanten met BBNed hebben pech...
Damn, waarom kunnen dan wel huidige klanten op BBned overstappen op het T12-24 abbonnement, maar niet op de aanbieding, scheelt maar zo'n slordige 15 euro per maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Smarron schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:21:
[...]
Kijk, met deze toch wel gevaarlijke bewering ga je al mank. Ik werk ook in een bedrijf en ik heb echt liever klanten die eerder betalen dan achteraf. De mensen van de klantenservice gaan echt niet eerst kijken naar je facturen als je een probleem met je verbinding hebt hoor? Daarvoor zijn andere mensen aan het werk.

Volgens mij heeft Tweak deze acties al eens eerder gehad. Toen ging er ook niks mis.
Toen dacht ik precies hetzelfde.
Ik zeg niet dat het mis GAAT, maar dat het mis KAN gaan.
De enige die risico loopt ben jij als klant. Echt de enige.
Ik kan me weinig branches voor de geest halen waar klanten 2 jaar vooruit betalen.

Neem nu een voorbeeld:
Klant A en Klant B. Beide hebben problemen met de verbinding.
Klant A belt naar Tweak met de melding dat de verbinding heel traag is. Tweak gaat het onderzoeken.
Klant B belt ook. Ook dan zal tweak beloven om het te onderzoeken.

Klant A belt maand later terug: "Maand geleden heb ik doorgegeven dat mijn verbinding zo traag is, tot nu geen reactie van jullie. Ik geef jullie nog een maand om mijn problemen op te lossen, anders zeg ik de verbinding op".

Klant B belt ook maand later terug met hetzelfde dreigement. Tweak zal reageren: "zeg maar op, je hebt toch al voor anderhalf jaar vooruit betaald".
Kortom: je hebt als klant vrij weinig in handen om de provider te dwingen problemen op te lossen.

En ga nu niet zeggen dat er geen mensen zijn die problemen met hun tweak-verbinding hebben. Want dan kan je tig quotes geven uit dit draadje.
Je zult dan als klant maar moeten blijven smeken dat Tweak asjeblieft de problemen op wil lossen... Nou: daar wil ik heel graag voor passen. Dan neem ik liever een andere provider, of betaal nog liever iets extra.
[...]
Er rekening mee houden dat het een bedrijf is? Tuurlijk kan elk bedrijf failliet gaan. Dat kan Tweak, dat kan KPN etc. etc. Ik acht de kans gewoon klein in dat dat gebeurt en als het gebeurt komt er echt wel een oplossing. Ik meen dat een paar jaar geleden ook een aanbieder failliet was gegaan, maar de klanten over werden genomen door een andere provider om .... juist, de diensten voort te kunnen laten zetten voor klanten.
Ja tuurlijk, maar die nieuwe provider wordt dan weer gewoon betaald door die klanten. Men nam een provider over omdat ze een klantenbestand kregen. Maar niet om die klanten, maar omdat die klanten geld betalen.
Er gaat echt geen enkele aanbieder na een faillisement gratis diensten aanbieden, omdat die klant al heeft betaald aan een ander bedrijf.
Zover ik weet is er nog nooit een provider geweest die mensen zolang vooruit heeft betaald, laatstaan dat zo'n bedrijf failliet is gegaan. Je kan mij niet wijs maken dat een provider netjes de verbinding onderhoud waar ze 1,5 jaar lang alleen maar kosten op maken en totaal geen inkomsten voor krijgen.
Zo werkt de economie nu eenmaal niet.

Kortom: Mensen, trap niet in hun aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34

Jan20

CMJJKFE

Quacka schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:19:
[...]

Toen dacht ik precies hetzelfde.
Ik zeg niet dat het mis GAAT, maar dat het mis KAN gaan.
De enige die risico loopt ben jij als klant. Echt de enige.
Ik kan me weinig branches voor de geest halen waar klanten 2 jaar vooruit betalen.

Neem nu een voorbeeld:
Klant A en Klant B. Beide hebben problemen met de verbinding.
Klant A belt naar Tweak met de melding dat de verbinding heel traag is. Tweak gaat het onderzoeken.
Klant B belt ook. Ook dan zal tweak beloven om het te onderzoeken.

Klant A belt maand later terug: "Maand geleden heb ik doorgegeven dat mijn verbinding zo traag is, tot nu geen reactie van jullie. Ik geef jullie nog een maand om mijn problemen op te lossen, anders zeg ik de verbinding op".

Klant B belt ook maand later terug met hetzelfde dreigement. Tweak zal reageren: "zeg maar op, je hebt toch al voor anderhalf jaar vooruit betaald".
Kortom: je hebt als klant vrij weinig in handen om de provider te dwingen problemen op te lossen.

En ga nu niet zeggen dat er geen mensen zijn die problemen met hun tweak-verbinding hebben. Want dan kan je tig quotes geven uit dit draadje.
Je zult dan als klant maar moeten blijven smeken dat Tweak asjeblieft de problemen op wil lossen... Nou: daar wil ik heel graag voor passen. Dan neem ik liever een andere provider, of betaal nog liever iets extra.

[...]
Ja tuurlijk, maar die nieuwe provider wordt dan weer gewoon betaald door die klanten. Men nam een provider over omdat ze een klantenbestand kregen. Maar niet om die klanten, maar omdat die klanten geld betalen.
Er gaat echt geen enkele aanbieder na een faillisement gratis diensten aanbieden, omdat die klant al heeft betaald aan een ander bedrijf.
Zover ik weet is er nog nooit een provider geweest die mensen zolang vooruit heeft betaald, laatstaan dat zo'n bedrijf failliet is gegaan. Je kan mij niet wijs maken dat een provider netjes de verbinding onderhoud waar ze 1,5 jaar lang alleen maar kosten op maken en totaal geen inkomsten voor krijgen.
Zo werkt de economie nu eenmaal niet.

Kortom: Mensen, trap niet in hun aanbieding.
Sorry hoor, maar je kan jezelf toch niet geloven wat voor onzin je hier allemaal aan het vertellen bent.

Je hebt een overeenkomst tussen elkaar en je zult gezamenlijk de afspraken moeten nakomen die gemaakt zijn. Mocht Tweak (Cambrium) volgens de overeenkomst hun afspraken niet nakomen kan je gewoon je geld teruginnen.

Jij zegt dat je geen ervaring hebt met Tweakdsl, bemoei je dan alsjeblieft niet met topic want het klopt voor geen meter wat jij weergeeft.

Offtopic:

Er zijn wel degelijk zeer veel branches waar 2 jaar voorruit betaald moeten worden. Dat gebeurt wel bij de geavanceerde apparatuur, zoals chipmachines, schepen, etc. Het heeft voor internet providers natuurlijk veel voordelen, zoals de administratie, bijhouden van de financiële administratie, rentevoordelen, etc.

Als klant heb je beide gelijke rechten en Tweakdsl mag klanten ook niet discrimineren, indien de voorwaarden gelijk zijn.

Bij elke provider zijn er problemen, dat klopt ook bij Tweakdsl. Maar denk nou eens logisch na klagende klanten zitten nou eenmaal sneller op een forum te zeuren / praten dan tevreden klanten.

Tweakdsl kan zelf niet alle problemen oplossen, zoals je kunt lezen zijn er een stuk minder problemen dan een tijd geleden. Tweakdsl is ook afhankelijk van meerdere partijen in de keten en daarom kan het inderdaad bij sommige klanten mislopen (hoe meer schakels in de keten hoe lastiger het is om de informatiestroom te regelen).

Cambrium bestaat al een aantal jaren, kijk even naar de personen achter dit bedrijf en dan kan je goed lezen dat dit nou niet echt mensen zijn die gisteren begonnen zijn. Tweakdsl is een zeer stabiel bedrijf, ze bestaan al een aantal jaren. Ik verwacht ook niet dat zij zomaar failliet zullen gaan is zeer klein, gezien het verleden van Tweakdsl en de grote van Cambrium op dit moment (gezien de cijfers van de kamer van koophandel).

Alleen maar kosten maken? Tweakdsl doet toch een financiële calculatie van hoeveel het hun zal opbrengen en wat het hun zal gaan kosten. Tweakdsl (cambrium en de dochters) zijn besloten vennootschappen die als doel continuïteit te waarborgen en winst te genereren.

Het kan ook best zo zijn dat hun aan aantrekkelijke deal hebben kunnen sluiten met hun toeleveranciers over vooruitbetaling van bepaalde lijnen voor 2 jaar? Jij en ik kunnen beiden niet kijken binnen Tweakdsl, daarom vind ik de uitspraken die jij doet niet bepaald slim.......

Ik zit zelf al jaren bij Tweakdsl, heb ook mijn verbinding is zo’n 3 jaar geleden ooit 2 jaar vooruit betaald en heb nooit problemen ondervonden en ben zelf altijd netjes geholpen door de helpdesk medewerkers. Hier hebben zij dus een zeer tevreden klant zitten!

[ Voor 3% gewijzigd door Jan20 op 06-02-2008 21:56 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
jopie schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:02:
[...]

Damn, waarom kunnen dan wel huidige klanten op BBned overstappen op het T12-24 abbonnement, maar niet op de aanbieding, scheelt maar zo'n slordige 15 euro per maand....
Ja, ik weet het ook niet, het gaat nergens over. Ik ga in ieder geval weg bij ze. Scheelt mij teveel geld in vergelijking met de concurrent. En zo veel krijg ik er ook niet voor terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Jan20 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:47:
[...]

Sorry hoor, maar je kan jezelf toch niet geloven wat voor onzin je hier allemaal aan het vertellen bent.

Je hebt een overeenkomst tussen elkaar en je zult gezamenlijk de afspraken moeten nakomen die gemaakt zijn. Mocht Tweak (Cambrium) volgens de overeenkomst hun afspraken niet nakomen kan je gewoon je geld teruginnen.
Als je zegt dat het onzin is: Hoe denk jij dit voor elkaar te krijgen?
Met een rechtzaak die je duizenden euro's gaat kosten, mocht je niet winnen?
Ik kan je vertellen: dat zal NIEMAND doen.
Jij zegt dat je geen ervaring hebt met Tweakdsl, bemoei je dan alsjeblieft niet met topic want het klopt voor geen meter wat jij weergeeft.
Wat klopt dan gvd niet? Omdat ik een bedrijf niet vertrouw met mijn geld, ook al staat het in het verleden goed bekend? DAF en Fokker stonden vroeger ook goed bekend. Allebei failliet gegaan. En dit draadje staat bol van problemen. Niet zoveel als bij andere providers. Dat klopt helemaal. Dat is verdorie ook de reden waarom ik dit draadje volg. Omdat het in theorie een van de betere providers van nederland is. Maar ABSOLUUT NIET HEILIG. Dat is namelijk geen enkel commercieel bedrijf. Maar misschien leer je ooit die economische lessen wel.
Er zijn wel degelijk zeer veel branches waar 2 jaar voorruit betaald moeten worden. Dat gebeurt wel bij de geavanceerde apparatuur, zoals chipmachines, schepen, etc. Het heeft voor internet providers natuurlijk veel voordelen, zoals de administratie, bijhouden van de financiële administratie, rentevoordelen, etc.
Consumenten zijn wij....
Als klant heb je beide gelijke rechten en Tweakdsl mag klanten ook niet discrimineren, indien de voorwaarden gelijk zijn.

Bij elke provider zijn er problemen, dat klopt ook bij Tweakdsl. Maar denk nou eens logisch na klagende klanten zitten nou eenmaal sneller op een forum te zeuren / praten dan tevreden klanten.

Tweakdsl kan zelf niet alle problemen oplossen, zoals je kunt lezen zijn er een stuk minder problemen dan een tijd geleden. Tweakdsl is ook afhankelijk van meerdere partijen in de keten en daarom kan het inderdaad bij sommige klanten mislopen (hoe meer schakels in de keten hoe lastiger het is om de informatiestroom te regelen).

Cambrium bestaat al een aantal jaren, kijk even naar de personen achter dit bedrijf en dan kan je goed lezen dat dit nou niet echt mensen zijn die gisteren begonnen zijn. Tweakdsl is een zeer stabiel bedrijf, ze bestaan al een aantal jaren. Ik verwacht ook niet dat zij zomaar failliet zullen gaan is zeer klein, gezien het verleden van Tweakdsl en de grote van Cambrium op dit moment (gezien de cijfers van de kamer van koophandel).
Heb ik dan ergens gezegd dat ik denk dat ze failliet gaan?
Ik zeg alleen dat je als klant in de problemen komt als dit toevallig wel zou gebeuren.
Alleen maar kosten maken? Tweakdsl doet toch een financiële calculatie van hoeveel het hun zal opbrengen en wat het hun zal gaan kosten. Tweakdsl (cambrium en de dochters) zijn besloten vennootschappen die als doel continuïteit te waarborgen en winst te genereren.
Als Tweak failliet ZOU gaan, dan zou een eventuele overname van het klantenbestand betekenen dat ze voor een deel van de klanten 1,5 jaar geen geld krijgen.
Ik snap niet wat daar moeilijk aan is.
Volg eens van lessen economie.
Het kan ook best zo zijn dat hun aan aantrekkelijke deal hebben kunnen sluiten met hun toeleveranciers over vooruitbetaling van bepaalde lijnen voor 2 jaar? Jij en ik kunnen beiden niet kijken binnen Tweakdsl, daarom vind ik de uitspraken die jij doet niet bepaald slim.......
Waarom is het niet slim?
Het is dom om een bedrijf op zijn woord te geloven, zonder er vraagtekens bij te zetten.
Potentiele klanten van Tweak zullen wellicht door mijn woorden goed nadenken wat ze doen. En dan de beslissing nemen om toch in de aanbieding in te gaan. Ik zou het persoonlijk nooit doen.
Iedereen moet doen wat hij wil, ik geef alleen mijn mening.
Ik zit zelf al jaren bij Tweakdsl, heb ook mijn verbinding is zo’n 3 jaar geleden ooit 2 jaar vooruit betaald en heb nooit problemen ondervonden en ben zelf altijd netjes geholpen door de helpdesk medewerkers. Hier hebben zij dus een zeer tevreden klant zitten!
Gelukkig voor je.
Ik heb nergens gezegd dat Tweakdsl expres de verbinding slecht gaat maken van mensen die 2 jaar vooruit hebben betaald. Ik zeg alleen dat je weinig mogelijkheden hebt om Tweak onder druk te zetten, als ze een slecht produkt ZOUDEN leveren.
In theorie kunnen ze natuurlijk wel expres de lijnen van de genoemde mensen wat kunnen knijpen. Maar die kans lijkt me uitzonderlijk klein, gezien de status van Tweak.

Ik wil dus niet jouw heilige provider aanvallen, ik wil alleen mensen waarschuwen dat ze goed moeten nadenken wat ze doen. En melden dat ik er zelf nooit voor zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Laten we anders maar weer gewoon ontopic gaan, want we discussieren nu over iets wat mogelijk een probleem in de ogen van 1 iemand zou kunnen gaan gebeuren als de provider failliet ofzo zou gaan.

Nogal veel als als en doemscenario etc. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Smarron schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:16:
Laten we anders maar weer gewoon ontopic gaan, want we discussieren nu over iets wat mogelijk een probleem in de ogen van 1 iemand zou kunnen gaan gebeuren als de provider failliet ofzo zou gaan.

Nogal veel als als en doemscenario etc. :O
Kans op doemscenario is niet zo groot. Kans op problemen zijn een stuk groter (gewoon omdat menig internetter wel problemen met zijn verbinding heeft gehad)
Maar goed, als jullie geen kritiek willen, dan kunnen jullie beter vragen of dit draadje dicht kan.
Want GoT is niet bedoeld als reclame voor providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
Je bent aan het doordraven. Dat wordt als vervelend ervaren :)

[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 07-02-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Quacka schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:32:
Maar goed, als jullie geen kritiek willen, dan kunnen jullie beter vragen of dit draadje dicht kan.
Blaat. Heb je de draad überhaupt gelezen? Staat genoeg kritiek in. Er is een verschil tussen kritiek leveren en doelloos zeiken. Wellicht heeft het feit dat je niet gehoord wordt eerder met je eigen relaas te maken dan de onkunde van de rest om kritiek op de provider te incasseren :). De situatie die je schetst is mogelijk, maar niet plausibel. Misschien dat jij je daarvoor in wilt dekken, dan is de aanbieding idd niets voor jou. Je bent niet verplicht 'm te nemen. Als andere mensen het prima vinden is dat hun goed recht. Je hebt gezegd wat je wil zeggen, dus laten we er niet meer woorden aan vuil maken dan nodig :).

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
-Edit-

Kan ik beter ergens anders plaatsen

[ Voor 95% gewijzigd door Reb87 op 08-02-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Welke downspeedsnelheden halen jullie met je Tweak internet abonnement? Ik heb een 8 mbit ADSL2 abbo via bbned (HCC-aanbieding 2005) en haal op de usenet server een stabiel maximum van 650 KB/s. Dit is de snelheid die NewsLeecher zelf aangeeft. Ik verwacht meer iets in de orde van 750 a 800 KB/s down. Ik zit op 1350 meter van de centrale en het modem traint in op 6350/950 mbit. Veel hierover bellen met de helpdesk het afgelopen halfjaar heeft niet geleid tot een beter resultaat :/.

Ow, ik gebruik nu een Belkin wirelessG modem/router maar met de CopperJet 1616p die ik hiervoor gebruikte had ik precies dezelfde snelheden.

[ Voor 12% gewijzigd door atjong op 08-02-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

atjong schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:39:
Welke downspeedsnelheden halen jullie met je Tweak internet abonnement? Ik heb een 8 mbit ADSL2 abbo via bbned (HCC-aanbieding 2005) en haal op de usenet server een stabiel maximum van 650 KB/s. Dit is de snelheid die NewsLeecher zelf aangeeft. Ik verwacht meer iets in de orde van 750 a 800 KB/s down. Ik zit op 1350 meter van de centrale en het modem traint in op 6350/950 mbit. Veel hierover bellen met de helpdesk het afgelopen halfjaar heeft niet geleid tot een beter resultaat :/.

Ow, ik gebruik nu een Belkin wirelessG modem/router maar met de CopperJet 1616p die ik hiervoor gebruikte had ik precies dezelfde snelheden.
Je modem traint in op 6.35 mbit, dus dat betekent in de praktijk dat je inderdaad op een maximum van zo'n 650 kilobyte/sec zult uitkomen. Immers, het is niet puur een kwestie van delen door acht om op je kilobyte-snelheid uit te komen. Delen door tien, dan heb je je snelheid.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 6 ... 52 Laatste