[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een storing, geen internet op 5035 KE, 143 omgeving tilburg sinds ongeveer 7 feb 2008 19:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Wildfire schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:58:
Je modem traint in op 6.35 mbit, dus dat betekent in de praktijk dat je inderdaad op een maximum van zo'n 650 kilobyte/sec zult uitkomen.
Yep, maar zou het modem niet meer in de buurt van de 8 mbit moeten intrainen? Deze waarden zijn zowel met als zonder splitter. En in dat laatste geval met het modem direct aan het ISRA-punt met 20 cm kabel ertussen. De helpdesk kon het niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
atjong schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:30:
[...]

Yep, maar zou het modem niet meer in de buurt van de 8 mbit moeten intrainen? Deze waarden zijn zowel met als zonder splitter. En in dat laatste geval met het modem direct aan het ISRA-punt met 20 cm kabel ertussen. De helpdesk kon het niet verklaren.
Dat is bij mij ook zo. (wel op een hogere snelheid) maar traint altijd in op de zelfde snelheid. Ik kan splitter er tussen doen en hele lange kabels maar maakt helemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet iemand wat de opzegtermijn is van TweakDSL? Ik heb een contract vanaf october 2004.
Op de website is niets te vinden, en zie ook niets in m'n contract er over staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Smarron

The bend

Artikel 5 Duur van de overeenkomst

Een contract met Tweak wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 of 2 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.
Staat gewoon bij de voorwaarden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt tweak op z'n gat ?

Krijg m'n email niet binnen en de website lijkt ook offline in ieder geval kan ik hem niet bereiken.

En alles doet het weer :)

En nu weer niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:56:
Ligt tweak op z'n gat ?

Krijg m'n email niet binnen en de website lijkt ook offline in ieder geval kan ik hem niet bereiken.

En nu weer niet.
Werkt prima

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:56:
Ligt tweak op z'n gat ?

En nu weer niet.
Er was gisteren wel iets aan de hand inderdaad. Ik heb ongeveer 30 minuten lang zo'n 50% packetloss gehad. Daarna was alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 21:46

Smarron

The bend

Mijn homepage was niet toegankelijk inderdaad, echter kon ik er via FTP wel gewoon in. :?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Net ff postcodecheck gedaan:
TweakDSL - Abboneer Me

Sorry je hebt nog geen mogelijkheden voor TweakDSL producten binnen jouw postcode gebied op dit moment.

Automatische Berichten
Tiscali WbaToolsUnavailable
BBned SUCCESS
WTF? BBned deden ze toch niet meer? En zit toch echt op TIS6. Vreemd dat die 'laatste 6 maanden geen tweak' is vervallen (of weggevallen in overzichtscherm?).

Vraag me af of je kosteloos kunt upgraden. Of toch maar opzeggen en na afsluiting even rondkijken en evt deze aanbieding met nieuw modem doen? Heb nu tot 8Mb (geloof ik) modem van ze.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:49

Mister_T

@+31180

Houdt BBNed soms een keer per jaar onderhoud in hun centrale 's ?

Precies een jaar geleden viel mijn verbinding terug van ADSL 2 ( B10) naar ADSL 1.
Nu precies een jaar later staat hij ineens weer op ADSL2 rara 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag tweakers,

Weet niet of dit de goede plek is maar dat hoor ik dan vast wel.
Heb nu al een paar maanden Tweakdsl, ben erg tevreden over de snelheid die ik haal er is helaas wel iets waar ik iets minder blij om ben en dat is dat ik elke dag last heb van uitval avn mijn internet. Het is niet te zeggen wanneer dit gebeurt, dan is het internet soms een paar uur prima en dan opeens valt hij een 10sec- 5 min lang uit.
Heb 4 computers hier staan en die doen het dan allemaal niet meer op het draadloze netwerk. Er staat dat ik nog wel verbonden ben met de adapter maar niet connected ben met het internet.

Als ik dan naar het modem loop en een kabel erin steek dan doet me internet het gewoon. Nu is mijn vraag is er iets mis met mijn modem? Moet ik me firmware updaten? Of moet ik een ander modem proberen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
Ik ben ook niet happy :|

Kortgeleden ben ik overgezet van een BBned naar een Tiscali account, de verduveld aanbieding 12-24. Gelijk maar een Zyxel P-2602HW bij besteld. De BBned verbinding met Copperjet modem is altijd super stabiel geweest. Dat kan ik niet zeggen van de Tiscali verbinding die ik nu heb.

Bij het opstarten van PC valt, als de diverse Windows services opstarten, onmiddellijk de DSL lijn/internet verbinding weg. Connectie tussen Zyxel en PC gaat ook down en doet het pas weer als de UTP kabel eruit is gehaald en weer terug gestopt. Nadat alles weer tot rust is gekomen valt bij normaal gebruik de verbinding regelmatig weg. Download snelheid is ook niet wat het zou moeten zijn. Het enige wat afwijkt van de standaard configuratie op de Zyxel is dat ik een bridge heb ingesteld tussen WLAN en het bekabelde netwerk met maar 1 PC. Modem is niet direct bij ISRA aangesloten maar op een meter of 10 daarvandaan. Dit was bij het BBned abonnement geen enkel probleem.

Iemand suggesties wat hier mis kan zijn?
Kan ik testen met m'n ouwe Copperjet 816?

Download attn = 15dB
Modem traint rond de 17.000 kbps
Download komt niet boven de 10.000 kbps uit.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

10 meter is echt te lang. Probeer het eens met 1m en kijk wat er dan gebeurd. Daarnaast kan je je modem nog resetten, kan ook altijd helpen.

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:28:
Goedendag tweakers,

Weet niet of dit de goede plek is maar dat hoor ik dan vast wel.
Heb nu al een paar maanden Tweakdsl, ben erg tevreden over de snelheid die ik haal er is helaas wel iets waar ik iets minder blij om ben en dat is dat ik elke dag last heb van uitval avn mijn internet. Het is niet te zeggen wanneer dit gebeurt, dan is het internet soms een paar uur prima en dan opeens valt hij een 10sec- 5 min lang uit.
Heb 4 computers hier staan en die doen het dan allemaal niet meer op het draadloze netwerk. Er staat dat ik nog wel verbonden ben met de adapter maar niet connected ben met het internet.

Als ik dan naar het modem loop en een kabel erin steek dan doet me internet het gewoon. Nu is mijn vraag is er iets mis met mijn modem? Moet ik me firmware updaten? Of moet ik een ander modem proberen?

Bvd
Ben je er zeker van, dat draadloos goed werkt? Is vaak een probleem.
Probeer eens een tijdje tegelijk in ieder geval met 1 pc met een draadje te werken.
Dan weten we dat zeker.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Ik heb een soort gelijk probleem. Modem begint op 16Mbit. Binnen een dag zakt dit terug tot 10Mbit of soms zelfs naar 4Mbit. Ik zou een 12 - 24Mbit verbinding moeten hebben.

Modem dichtbij dan wel ver weg van het ISRA punt afzetten maakt niks uit. Ik heb ook een zyxel 260 nog wat.

:(

Bovendien vind ik erg vreemd hoe je email moet instellen (mij nog niet gelukt) ftp gebruik idem, voip werkt nog niet.

Klaag uurtje :D

[ Voor 19% gewijzigd door lowfi op 14-02-2008 14:19 ]

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:49

Mister_T

@+31180

4tune schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:00:
Dat lijkt me het proberen waard, je moet in de copperjet wat in het profiel aanpassen en dan zou hij volgens mij probleemloos moeten draaien op Tis.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is er iemand met ervaring met het gebruikt van GrabIT voor TweakNews?

Op dit moment zie ik vooral dit:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/24g6lbr.jpg
Dit lijkt me toch een beetje vreemd en het schiet dus ook voor geen meter op?

Edit: Vanmorgen opnieuw opgestart en het draait netjes de max bandbreedte er doorheen! :9

Edit2: Vanmiddag helaas wederom hetzelfde beeld :'( Heeft dit met beperkingen van TweakDSL te maken?

[ Voor 30% gewijzigd door eNaSnI op 15-02-2008 18:15 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:08
Gompie98 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:40:
[...]

Ben je er zeker van, dat draadloos goed werkt? Is vaak een probleem.
Probeer eens een tijdje tegelijk in ieder geval met 1 pc met een draadje te werken.
Dan weten we dat zeker.
Misschien een rare vraag, maar treedt dit op, nadat je gebeld bent, of nadat iemand 1 keer de telefoon heeft over laten gaan?

Hoe zit je telefooninstallatie in huis in elkaar? Is dit gewoon: splitter met modem en telefoontoestel; splittern bij het isra punt, voor de telecom zooi?

Terugval in snelheid kan altijd, in de loop van de dag of in de loop van de periode, maar niet met 75%

Edit: Volgens mij reageer ik op het verkeerde item in bovenstaande post en moest dat er 1 onder zijn.

Wegvallende wireless? ALs je modem gewoon verbinding heeft (en blijft houden, want je kan de connect tijd zien) en je wireless valt weg, kijk dan eens naar storingsbronnen. Een heel populaire bij mij thuis is de magnetron. Die staat met stip op 1. Bij een zwakke verbinding, kan alles wat beweegd van invloed zijn.

Is je wireless zwak, neem dan een betere antenne of een 2e accesspoint.

[ Voor 26% gewijzigd door Ghandi op 15-02-2008 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
4tune schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:00:

Kortgeleden ben ik overgezet van een BBned naar een Tiscali account, de verduveld aanbieding 12-24. Gelijk maar een Zyxel P-2602HW bij besteld. De BBned verbinding met Copperjet modem is altijd super stabiel geweest. Dat kan ik niet zeggen van de Tiscali verbinding die ik nu heb.

Bij het opstarten van PC valt, als de diverse Windows services opstarten, onmiddellijk de DSL lijn/internet verbinding weg. Connectie tussen Zyxel en PC gaat ook down en doet het pas weer als de UTP kabel eruit is gehaald en weer terug gestopt. Nadat alles weer tot rust is gekomen valt bij normaal gebruik de verbinding regelmatig weg. Download snelheid is ook niet wat het zou moeten zijn. Het enige wat afwijkt van de standaard configuratie op de Zyxel is dat ik een bridge heb ingesteld tussen WLAN en het bekabelde netwerk met maar 1 PC. Modem is niet direct bij ISRA aangesloten maar op een meter of 10 daarvandaan. Dit was bij het BBned abonnement geen enkel probleem.

Download attn = 15dB
Modem traint rond de 17.000 kbps
Download komt niet boven de 10.000 kbps uit.
Je kan je oude copperjet hergebruiken; even vci 35 in vci 34 veranderen. Volgens mij is het ip adres van dat ding: 172.16.3.1, maar dat staat op de supportpages.

Die download, doe je dat van de newsserver? Zo ja, stel dan eens 8 (ipv 4) threads in. Het zijn namelijk threads van 2.5Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 15:03
Kan iemand me misschien wat vertellen over de kwaliteit van voip van tweakdsl ?
Kan dit als je al een adsl 2 lijntje bij tweak hebt, krijg je er een modem en geschikte telefoon bij of is dit voor eigen rekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 22:56
Nou ik heb wederom gebeld met de helpdesk van Tweakdsl, omdat de verbinding nu wel stabiel is maar opeens maar zo'n 680kByte/sec waar ik normaal 995/1050 KByte/sec haal. Was tijdens de storing die dik 2 dagen duurde zo´n 15 tot 100 kByteSec.

De helpdesk vertelde mij omdat ik klachten had gemeld dat Tiscali (daar draai ik dus schijnbaar op) zei hebben mij teruggezet naar een lagere intrain snelheid van 6Mbit, stond voor de problemen op 8Mbit.

Nou is mijn vraag die ik stelde de volgende waarom is een verbinding die ik al 2,5 jaar heb en altijd heel stabiel was opeens niet meer stabiel. En hoe haalt Tiscali het in zijn hoofd om zonder mijn weten de verbinding opeens te cappen op 6Mbit (hallo ik betaal voor 20Mbit, en ja ik weet dat ik te ver van de centrale woon, dus het verlies neem ik op de koop toe, maar ik wil wel het maximaal haalbare)

Hij zei dat de verbinding op deze manier stabieler blijft, en daardoor is er gekozen om me terug te zetten naar 6Mbit. Dit wordt dus gewoon gedaan zonder dat ik daarvan op de hoogte wordt gesteld, en dit alleen maar omdat ik eens een keer meld dat het internet traag is, misschien heeft KPN wel werkzaamheden. Nee gewoon in 1 dag even terugzetten.

Ik ben hier dus niet akkoord mee gegaan en ze gaan nu met Tiscali overleggen om me terug te plaatsen naar de oude snelheid. Mocht dit er weer voor zorgen dat mijn verbinding instabiel wordt en zouden ze weer terug moeten gaan naar de 6Mbit dan zouden daar kosten voor in rekening worden gebracht. Dat ga ik dus mooi niet betalen.
Ik wordt dus aankomende week misschien vandaag nog' teruggeplaatst naar 8Mbit en als de verbinding instabiel blijkt te zijn dan zeg ik dus mooi de verbinding op, het is gewoon een capaciteitsprobleem aan hun kant, waarvan ik niet de dupe hoef te zijn neem ik aan.
Lijkt mij een logische conclusie, of mag een provider gewoon zomaar tot deze stappen overgaan, omdat ze zelf met teveel mensen-klanten op een netwerk zitten en daardoor in de knel raken met de hoeveelheid verbindingen want ik vermoed dat dat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Een capaciteitsprobleem kun je wel uitsluiten. Daar doet geen van de partijen moeilijk over.

DSL is een lastige techniek, en de stabiliteit is afhankelijk van externe factoren. De nieuwe DSL verbinding van je buren kan ervoor zorgen dat jou lijn instabiel wordt. Het verlagen van de snelheid is dan meer een extraatje die ze aanbieden. Immers een lagere snelheid maar hogere stabiliteit is altijd beter dan een hogere snelheid en instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 07:41:
[...]

Je kan je oude copperjet hergebruiken; even vci 35 in vci 34 veranderen. Volgens mij is het ip adres van dat ding: 172.16.3.1, maar dat staat op de supportpages.

Die download, doe je dat van de newsserver? Zo ja, stel dan eens 8 (ipv 4) threads in. Het zijn namelijk threads van 2.5Mbit.
Ook ik wil me ongenoegen uiten over de overstap van BBNed naar Tiscali. Wat een drama. Snelheid is lager en voornamelijk mijn ping (in games, zoals CSS) is kl*te. Ik heb bijna 4jaar BBNed gehad voorheen bij Demon daarna bij TweakDSL. Altijd uitstekend geweest.

Helpt het echt om de oude copperjet te gebruiken? Ik zit namelijk nu ook op de Zyxel 2602HW

Ik woon tussen de 500/600meter van de centrale af. Haal rond 2000 kB/S in usenet

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd ed ee ef fe ff fe ef dc b9 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 16 db
tone 32- 63: 22 56 88 9a ab bb cc cd dd dd de ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee de dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc
tone 160-191: cd cd cc dd cc cc cc dc cc cc cc cc cc cc dc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 2c cc cc
tone 256-287: 9d dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc dc cc cc cc
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 320-351: cc cb bc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa ab
tone 416-447: ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87

Kan iemand deze diagnostic toelichten? Helaas had de copperjet deze functie niet toen ik nog bij BBNed zat. Anders kon ik het vergelijken...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

taz3d_nl schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:05:
Kan iemand me misschien wat vertellen over de kwaliteit van voip van tweakdsl ?
Kan dit als je al een adsl 2 lijntje bij tweak hebt, krijg je er een modem en geschikte telefoon bij of is dit voor eigen rekening ?
Kwaliteit is redelijk (af en toe een kraakje door het geluid). Het modem van Tweak (Zyxel en Copperjet) bezit een telefoonaansluiting (eigenlijk 2) voor een standaard analoge telefoon. Geen speciale telefoon nodig (ook niet meegeleverd).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:40:
[...]

Ook ik wil me ongenoegen uiten over de overstap van BBNed naar Tiscali. Wat een drama. Snelheid is lager en voornamelijk mijn ping (in games, zoals CSS) is kl*te. Ik heb bijna 4jaar BBNed gehad voorheen bij Demon daarna bij TweakDSL. Altijd uitstekend geweest.

Helpt het echt om de oude copperjet te gebruiken? Ik zit namelijk nu ook op de Zyxel 2602HW

Ik woon tussen de 500/600meter van de centrale af. Haal rond 2000 kB/S in usenet

[i]noise margin upstream: 9 db
Probeer het in ieder geval eens uit, of het helpt. De copperjet heeft de naam hoger in te trainen, maar ook gevoeliger te zijn voor variaties in verbindingsveranderingen (overspraak op kabels).

Ik ben zelf ook wel benieuwd of de copperjet een betere ping geeft op het Tis netwerk voor gamers.

Wat versta je onder een 'klote ping'? 1 of 2 ms extra of een enorme fluctuatie. en packetloss?

Zelf gebruik ik al jaren het tiscali netwerk en heb een super constante verbinding (gebruik een Copperjet 815 (exotisch geval). als modem en een draytek vigor 2900 als router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:00:
[...]

Probeer het in ieder geval eens uit, of het helpt. De copperjet heeft de naam hoger in te trainen, maar ook gevoeliger te zijn voor variaties in verbindingsveranderingen (overspraak op kabels).

Ik ben zelf ook wel benieuwd of de copperjet een betere ping geeft op het Tis netwerk voor gamers.

Wat versta je onder een 'klote ping'? 1 of 2 ms extra of een enorme fluctuatie. en packetloss?

Zelf gebruik ik al jaren het tiscali netwerk en heb een super constante verbinding (gebruik een Copperjet 815 (exotisch geval). als modem en een draytek vigor 2900 als router).
Okey ik heb geprobeerd de copperjet 816 aan de praat te krijgen maar het werkt niet. De instelling exact het zelfde als van BBNed alleen heb ik de VPI/VCI ofzo 34 ipv 35 gezet.

Op de copperjet brandt DSL & ETHERNET lampje. DSL knippert alleen niet.. En me router (D-Link DSG4300) krijgt geen ip adres van de copperjet.

Kan iemand mij de exacte settings geven voor de copperjet 816 op tiscali netwerk...

Klote ping bedoel ik de relatief hoge ping (vaak 2x zo hogere ping, in NL had ik altijd de laagste ping!!!) Ping naar scandinavisch landen is ook dramatisch, vaak ruim boven 60. Ook veel last van loss/choke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Zijn er toevallig weer problemen met het Voipen?
Ik moet elke dag mijn modem resetten om bereikbaar te zijn.
Heb vorig jaar ook al zo'n accefietje gehad wat uiteindelijk meer dan 2 maanden heeft geduurd!

Ze kregen na 4 modems ineens het idee dat het wel eens aan de instellingen van het modem zou kunnen liggen.
Deze optie heb ik nu aangepast zodat de storing verhopen zou moeten zijn, maar sinds ik maandag een dochter heb, ben ik gewoon totaal onbereikbaar voor de buitenwereld.
(lekker handig dat je ook het nummer dan op het geboorte kaartje heb gezet)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
cjdijk schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 06:49:
[...]

Kwaliteit is redelijk (af en toe een kraakje door het geluid). Het modem van Tweak (Zyxel en Copperjet) bezit een telefoonaansluiting (eigenlijk 2) voor een standaard analoge telefoon. Geen speciale telefoon nodig (ook niet meegeleverd).
Bedankt voor de info, met dat kraakje valt te leven denk ik ;)
Weet je ook uit welke type modems je kan kiezen ? Heb namelijk een draadloze nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:40:
[...]

noise margin upstream: 9 db
tone 32- 63: 22 56 88 9a ab bb cc cd dd dd de ee ee ee ee ee
......
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87

Kan iemand deze diagnostic toelichten? Helaas had de copperjet deze functie niet toen ik nog bij BBNed zat. Anders kon ik het vergelijken...
Hier is er wat over te vinden

http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#afentoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Ghandi schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 07:41:
[...]

Dat simpele 'probleem' was het inderdaad. :D Was ook op het verkeerde been gezet door het downloaden van een 100MB.bin bestand van een FTP test server. Die blijft ook exact op 1000 kB/s hangen.

Disconnectie probleem lijkt met een reset to factory defaults ook te zijn opgelost. Zou het instellen van een bridge tussen WLAN en het bekabelde netwerk dan fout gaan op een Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:22:
Heb vorig jaar ook al zo'n accefietje gehad wat uiteindelijk meer dan 2 maanden heeft geduurd!

Ze kregen na 4 modems ineens het idee dat het wel eens aan de instellingen van het modem zou kunnen liggen.
Deze optie heb ik nu aangepast zodat de storing verhopen zou moeten zijn, maar sinds ik maandag een dochter heb, ben ik gewoon totaal onbereikbaar voor de buitenwereld.
Er zijn toevallig geen problemen met VoIP, maar wat heb je veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week de brief opgestuurd om over te stappen op 12-24 Mbit met voip (ik had B10 met VoDSL).
Enig idee hoelang het duurt voordat het is overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm....ik heb nu afgelopen week voor de 3e keer een Zyxel P2602R binnen gekregen, maar bij dit modem blijft het probleem ook : Na een dag kan ik de webinterface niet meer bereiken.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Ook verbrak de verbinding eens in de zoveel dagen...dit heb ik overigens met het laatste modem vooralsnog niet kunnen constateteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:38:
Afgelopen week de brief opgestuurd om over te stappen op 12-24 Mbit met voip (ik had B10 met VoDSL).
Enig idee hoelang het duurt voordat het is overgezet?
8 tot 12 dagen na verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

taz3d_nl schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:22:
[...]

Bedankt voor de info, met dat kraakje valt te leven denk ik ;)
Weet je ook uit welke type modems je kan kiezen ? Heb namelijk een draadloze nodig....
Zyxel 2602HW, die heb ik zelf ook genomen. Zit router, 4 poorts-switch en wifi op. Dat zit allemaal niet op die Copperjet. Die Zyxel kost wel iets extra, dacht 20 euro meerprijs. Ook schijnt die Zyxel stabieler te zijn.
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:22:

Ik heb er zelf voor gekozen om 5 cent per maand extra te betalen voor 100% betrouwbaarheid bij inkomende gesprekken. Ofwel het prijsverschil tussen opzeggen (kaal-koper) en KPN-belbudget. :P Ik hoef mijn modem zowiso vrijwel nooit te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

TheVMaster schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:15:
Hmm....ik heb nu afgelopen week voor de 3e keer een Zyxel P2602R binnen gekregen, maar bij dit modem blijft het probleem ook : Na een dag kan ik de webinterface niet meer bereiken.

Ook verbrak de verbinding eens in de zoveel dagen...dit heb ik overigens met het laatste modem vooralsnog niet kunnen constateteren...
Webinterface onbereikbaar, dat had ik met mijn 2602 ook. Is een firmware probleem, dus gewoon een recentere firmware erin zetten (wel opletten dat je een goede pakt, ZyXEL firmwares kunnen een oerwoud zijn, soms lijk je de juiste te hebben maar dan blijkt dat toch niet zo te zijn).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 21:13
TheVMaster schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:15:

Ja webinterface probleem heb ik ook. Durf het niet aan om een firmware erop te gooien, want ik zie door de bomen het bos niet meer vanwege alle firmware versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Goeiedag..onderstaande e-mail ontving ik vandaag van Tweak
Dat er 2 keer hetzelfde (ontzettend zeldzame) probleem ontstaat met het modem, is misschien nog te begrijpen, maar om dan te moeten constateren dat dit de derde keer weer gebeurt bij u, terwijl wij nooit eerder van dit probleem hebben gehoord, moet ergens toch wijzen op een probleem dat niet van onze kant af komt.

U zult best kunnen begrijpen dat wij dit antwoord geven, als u zich even voorstelt dat wij dit probleem nooit eerder van andere klanten hebben vernomen, maar nu met het derde modem alweer hetzelfde probleem krijgen.
Als het aanpassen van de firmware de oplossing is waarom vertellen ze dat niet gewoon? ;) 'k heb dat trouwens ook al voorgesteld (zou het geen firmwareprobleem kunnen zijn) en ik kreeg als antwoord dat ik de laatste firmware al had...

Maar ehh...welke firmware zou ik dan moeten hebben..?

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 16-02-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29

Arno

PF5A

Ik loop erover te denken om mijn (veel te dure) XS4all op te zeggen en voor hetzelfde geld een ADSL2 te pakken bij Tweak. Nu zeggen ze dat je (op verzoek) je IP kunt vastzetten en een eigen hostname kunt opgeven.

Hebben mensen hier ervaring mee? Die hostname is een nice-to-have, echter een vast IP is voor mij wel belangrijk vanwege beheer op afstand :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Arno schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:45:
Ik loop erover te denken om mijn (veel te dure) XS4all op te zeggen en voor hetzelfde geld een ADSL2 te pakken bij Tweak. Nu zeggen ze dat je (op verzoek) je IP kunt vastzetten en een eigen hostname kunt opgeven.

Hebben mensen hier ervaring mee? Die hostname is een nice-to-have, echter een vast IP is voor mij wel belangrijk vanwege beheer op afstand :)
Yep, na aansluiting even contact opnemen met de helpdesk en vragen om een vast IP adres en daarbij meteen de juiste Reverse DNS laten aanmaken. Zelf moet je dan nog even de DNS entry aan (laten) maken bij je hoster. binnen een uurtje is dan alles geregeld (tenminst zo ging het anderhalf jaar geleden bij mijn overstap van Demon naar Tweak).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afgelopen week even contact gehad met Tweak over de nieuwe abonnementen. Tweak verzameld momenteel alle aanvragen en zo rond eind maart worden dan diegenen die aangevraagd hebben in een keer doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dat is wel vervelend, dat zou betekenen dat ik pas per 1 mei over zou kunnen...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

TheVMaster schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:47:

[..]

Als het aanpassen van de firmware de oplossing is waarom vertellen ze dat niet gewoon? ;) 'k heb dat trouwens ook al voorgesteld (zou het geen firmwareprobleem kunnen zijn) en ik kreeg als antwoord dat ik de laatste firmware al had...

Maar ehh...welke firmware zou ik dan moeten hebben..?
Ja, dat firmware-gedoe is wel lastig.

Ik heb zelf dus een 2602H-61C (ander model waar het hier dus om gaat), maar daar heb ik dus dezelfde problemen mee gehad - de webinterface was maar een dag ofzo bereikbaar, daarna foetsie. Het modem bleef verder gewoon normaal werken.

Uiteindelijk een andere firmware erop gekeild en het probleem was verholpen.

Qua firmwares is het dus lastig. Beter even informeren in #tweakdsl op irc.tweakers.net

Ik heb iig

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wildfire schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:03:
[...]

Ja, dat firmware-gedoe is wel lastig.

Ik heb zelf dus een 2602H-61C (ander model waar het hier dus om gaat), maar daar heb ik dus dezelfde problemen mee gehad - de webinterface was maar een dag ofzo bereikbaar, daarna foetsie. Het modem bleef verder gewoon normaal werken.

Uiteindelijk een andere firmware erop gekeild en het probleem was verholpen.

Qua firmwares is het dus lastig. Beter even informeren in #tweakdsl op irc.tweakers.net

Ik heb iig

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Brr...IRC :) hehe da's lang geleden. Misschien dat ik dat wel ff ga doen binnenkort.

• Ghandi
megatronics schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:26:
Afgelopen week even contact gehad met Tweak over de nieuwe abonnementen. Tweak verzameld momenteel alle aanvragen en zo rond eind maart worden dan diegenen die aangevraagd hebben in een keer doorgevoerd.
Dat lijkt me sterk, dat dat pas eind maart is.

Volgens mij worden aanvragen gewoon bij binnenkomst verwerkt als alle gegevens compleet zijn en dat betekend in de praktijk een levertijd van circa 15 dagen op.

• Arno

Arno

PF5A

Dat zou fijn zijn :)

Jeremy Clarkson

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ghandi schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:02:
[...]

Dat lijkt me sterk, dat dat pas eind maart is.

Volgens mij worden aanvragen gewoon bij binnenkomst verwerkt als alle gegevens compleet zijn en dat betekend in de praktijk een levertijd van circa 15 dagen op.
ik heb dit te horen gekregen van de helpdesk en op zich is het wel te begrijpen dat ze zo veel mogelijk upgrades in een keer willen doorgeven.

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb nu TIS6 en gemailed of die 10-for-2 nog kosten met zich meebrengt en of je modem krijgt. nette en snelle reactie dat het kan en je modem krijgt.

Maar over die kosten en termijn (en hoe lang geldt die actie?) niets gehoord. Anderen die dat al hebben gedaan? Twee jaar tweak tegen die prijs is nooit verkeerd en gedoe met opzeggen en weer aanmelden voor kosten/modem is ook beetje overdreven :)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• taz3d_nl
Heb je bij Tweakphone ( voip ) ook een nummermelding, zodat je kan zien wie er gebeld heeft ?
Of kan dat alleen via vodsl ?

[ Voor 18% gewijzigd door taz3d_nl op 21-02-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
taz3d_nl schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:38:
Heb je bij Tweakphone ( voip ) ook een nummermelding, zodat je kan zien wie er gebeld heeft ?
Of kan dat alleen via vodsl ?
Nummermelding inkomend werkt op voip zonder problemen. Uitgaand is ook geen probleem overigens, als je dat besluit aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
ja heb nummerherkenning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Gaat weer lekker bij tweak net weer 1,5uur zonder verbinding gezeten.
Van de week heeft het er iedere dag ook al even uitgelegen :(

Bleef linesync houden maar ik kreeg gewoon geen ip adres, gateway, en DNS meer van de server.

Is het tweak netwerk overbelast aangezien de DNS server de laatste tijd ook al zo traag is met het omzetten van adressen?

Ik hoop dat XMS of KPN hier snel fiber/all-ip aan komt leggen in Arnhem.
heb het helemaal gehad met dat adsl gekloot.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ghandi schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:38:
[...]

Er zijn toevallig geen problemen met VoIP, maar wat heb je veranderd?
Dat is het hem dus juist, ik heb niets veranderd.

Heeft iemand dan de juiste firmware voor de modems, die het web interface probleem hebben.

En nog een vraag.
Heeft het standaard zyxelmodem genoeg kracht om een voip signaal te transporteren over 10 meter UTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Ligt tweakdsl bij jullie op dit moment ook plat?
Ik heb BBned in Zeewolde, en mijn mail server is opeens onbereikbaar :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Ik heb ook opeens een nieuw ip adres. :(

Ik ga m vast laten zetten.
Dit is trouwens wel voor het eerst in 2 jaar dat ik een storing heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:23:

Ik heb bovenstaand probleem en kom er niet uit. Gebeld/gemaild met helpdesk maar dit lost het probleem niet op.
Ik heb een dik half jaar zitten kutten met de voicemail (tezamen met
de helpdesk) en was het ZO zat dat ik een antwoordapparaat heb
aangeschaft................. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

jhead22 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:51:
Ligt tweakdsl bij jullie op dit moment ook plat?
Ik heb BBned in Zeewolde, en mijn mail server is opeens onbereikbaar :-S
Ik log zo op je server in hoor..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06
Ik kan mijn server ook niet bereiken + mijn andere pc's. Bij mij ligt hij er op het moment dus ook uit (Alphen aan den Rijn, Tis verbinding)
Gebeurt naar mijn idee de laatste tijd wel vaker dan vroeger (2 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ook hier (5052 BB --> Goirle/Tilburg --> BBNed) sinds 13.00 uur geen verbinding meer. Mijn Fritz geeft aan dat er wel DSL-verbinding is, maar er komt geen IP-adres.

18.30u Update: Verbinding is weer up and running!

[ Voor 14% gewijzigd door Dmitri op 26-02-2008 18:31 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
hullepim schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:11:
Ik kan mijn server ook niet bereiken + mijn andere pc's. Bij mij ligt hij er op het moment dus ook uit (Alphen aan den Rijn, Tis verbinding)
Gebeurt naar mijn idee de laatste tijd wel vaker dan vroeger (2 jaar geleden)
Dit was onderhoud; ik zelf had er ook last van (IJm-C)

Exact om 9 uur was'ie weer terug.

• Dj Neo Ziggy
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Dat is het hem dus juist, ik heb niets veranderd.

Heeft iemand dan de juiste firmware voor de modems, die het web interface probleem hebben.

En nog een vraag.
Heeft het standaard zyxelmodem genoeg kracht om een voip signaal te transporteren over 10 meter UTP?
Iemand een oplossing voor bovenstaande vragen?

• cjdijk

cjdijk

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:57:
[...]

In mijn modem heb ik nog de orginele firmware zitten (Zyxel 2602H-61 Firmware V3.40(AJE.1)b1-1 | 5/19/2006). Geen probleem kunnen vinden, ook niet met het opvragen van de webinterface. Als iets goed werkt, zit ik er niet aan (Do't try to fix it, if it isn't broken). :P

De maximale afstand voor ethernet zonder halverwege een extra switch of hub is 80 meter zover ik weet. Het maakt daarbij niet uit welk modem je hebt. Bij mij thuis zit er 15 meter tussen mijn modem en mijn switch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:21
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:57:
[...]

Vraag 1: Er is geen nieuwe firmware, dus ook geen oplossing.
Vraag 2: Zie: Wikipedia: Fast Ethernet voor de specificaties van de verschillende netwerkkabels en technieken. Ik denk alleen dat je iets anders bedoeld namelijk dat je een ethernet kabel wilt gebruiken ipv een telefoonkabel. Letterlijk vraag je of de modem een ethernet signaal over 10 meter kan sturen. Want VOIP is gewoon een manier die over TCP/IP gaat. Dat is dus gewoon de pc op de modem aansluiten. |:(

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

kfaessen schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:48:
Want VOIP is gewoon een manier die over TCP/IP gaat. Dat is dus gewoon de pc op de modem aansluiten. |:(
...
Hij bedoelt probably het aansluiten van z'n analoge telefoon op het modem met een UTP kabeltje ertussen ipv. een standaard dun telefoonkabeltje.

UTP verbindingen (100mbit) mogen 100 meter zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door BHQ op 02-03-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
M'n ouders hebben in Mei 2 jaar Tweakdsl. Maar gaan verhuizen over een aantal maanden. Moet ik de boel nu al opzeggen of kan je over laten we zeggen 4 maanden de boel ook nog opzeggen, of wordt het contract dan meteen weer verlengt met een jaar?

Aangezien er geloof ik 2 maand opzegtermijn geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

spokje schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:39:
M'n ouders hebben in Mei 2 jaar Tweakdsl. Maar gaan verhuizen over een aantal maanden. Moet ik de boel nu al opzeggen of kan je over laten we zeggen 4 maanden de boel ook nog opzeggen, of wordt het contract dan meteen weer verlengt met een jaar?

Aangezien er geloof ik 2 maand opzegtermijn geldt?
Je hebt vast dit al gelezen? Eén maand opzegtermijn dus na uitdienen van de eerste overeenkomstduur.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Ah, nee dat kon ik niet vinden. Maar ik kan dus zodra het contract afloopt per maand opzeggen :) ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb vanwege een verhuizing en de mogelijkheid goedkoper meer snelheid te krijgen + de KPN lijn eruit te knikkeren Tweakdsl beëindigd. Via fax verstuurd en vrij vlot per brief een bevestiging. Enige aandachtspunt is dat ze me veranderd hebben in een mannetje in die brief :P Maar al met al heb ik toch veel breedbandplezier gehad en zal ik de lijn tot 29 maart nog even flink gaan gebruiken :> ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

dôh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:24:
[...]

Dat kan dus niet... heb ze net gebeld, is niet mogelijk! Bestaande klanten met BBNed hebben pech...
Ik heb net gebeld. Ik kan wel overstappen naar de aanbiedingsprijs.(Ben wel al lang uit de contractsperiode)

Dus overstap van BBned abbonnement naar aanbiedingsabbo van Tiscali(10 voor 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Eventjes een check hier.

Was het TweakT 12-24 Verduiveld Aanbod van eind vorig jaar nu inclusief of exclusief toeslag non linesharing van ca. € 10,-- ? Kan geen zekerheid hierover vinden uit voorgaande reply's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Yapser schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:04:
[...]

...
Hij bedoelt probably het aansluiten van z'n analoge telefoon op het modem met een UTP kabeltje ertussen ipv. een standaard dun telefoonkabeltje.

UTP verbindingen (100mbit) mogen 100 meter zijn.
Wat ik bedoel, Uit je voip poort van je modem moet je natuurlijk een telefoon aansluiten.
Nu wil ik mijn basis station 10 meter verderop hebben, kan ik dat dan zomaar aansluiten zodat ik geen loss heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Je bedoelt je telefoon? Ja, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
4tune schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:11:
Eventjes een check hier.

Was het TweakT 12-24 Verduiveld Aanbod van eind vorig jaar nu inclusief of exclusief toeslag non linesharing van ca. € 10,-- ? Kan geen zekerheid hierover vinden uit voorgaande reply's.
exclusief.

NLS is circa 9.40 per maand en wordt gewoon maandelijks gefactureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zo, dat was even een groot hiccupje met het uitgeven van een IP adres volgens mij, had al een vriend met Tweakdsl uit Venlo (zelf zit ik in Nijmegen) aan de lijn die vroeg "jouw internet werkt ook niet"? toen ik onderweg was naar mijn modem :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 13:33
Niet enkel een hiccupje, volgens mij doen een aantal routers hun werk momenteel niet goed. Trace naar oa. tweakdsl.nl en www.xs4all.nl komen niet aan, hoewel beide gewoon bereikbaar zijn! En Tweak's voip centrale is momenteel ook stuk :-(

edit 11:03: voip doet het weer, trace doet het nog steeds niet naar bovengenoemde adressen. Andere werken weer wel, geheugen probleempje in de router / gateway waarop ik zit verbonden?

[ Voor 28% gewijzigd door BlackB1rd op 12-03-2008 11:04 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BlackB1rd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:59:
Niet enkel een hiccupje, volgens mij doen een aantal routers hun werk momenteel niet goed. Trace naar oa. tweakdsl.nl en www.xs4all.nl komen niet aan, hoewel beide gewoon bereikbaar zijn! En Tweak's voip centrale is momenteel ook stuk :-(
Krijg inderdaad timeouts bij vanalles (was nog ff druk met mail lezen) dus het is nog niet helemaal fit. Even afwachten dan maar, het werkt weer een beetje dus ze zullen wel op de hoogte zijn gezien wat knipperende rode lampjes en dergelijke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

2Dutch schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:52:
Zo, dat was even een groot hiccupje met het uitgeven van een IP adres volgens mij, had al een vriend met Tweakdsl uit Venlo (zelf zit ik in Nijmegen) aan de lijn die vroeg "jouw internet werkt ook niet"? toen ik onderweg was naar mijn modem :P
Zelf heb ik vanmorgen (venlo) ook opeens veel problemen met tweak. Sommige websites doen het niet terwijl de rest perfect werken (en ook irc). Heb net ook de modem uit gehad en duurde opeens een aantal minuten voor external-ip.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben ze een klein hikje gehad. En zou nu alles weer moeten werken

Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Krijg ik vandaag een brief met daarop vermeldt "Laatste herinnering"..... :(

Ik heb nog niet eens een normale herinnering ontvangen en nog geen 5 dagen na stornering van de door hun automatisch geinaccasseerde opzeggingskosten krijg ik al zo'n brief, gelijk met dreigementen dat ze het als het bedrag niet binnen 5 dagen is gestort het uit handen geven aan een incassobureau. :(
En ook nog eens 10 euro administratiekosten toevoegen....

Echt waardeloos, stelletje geldwolven daar...
Je zou ze toch eigenlijk aan de hoogste boom moeten hangen..

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 12-03-2008 20:41 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Zaterdag mijn formulier op gestuurd om mijn verbinding naar Tis over te zetten. Vandaag al een mail met de bevestiging en ordernummer. Als het goed is met max 3 weken over van bb ned naar tiscali en van 35 naar 22 euro met meer snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Snowwie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:41:
Ik heb nog niet eens een normale herinnering ontvangen
Die ervaring heb ik ook. Ze gaan niet goed om met wanneer er een automatische incasso mis gaat. Vervolgens worden er allerlei kosten bij de rekening opgeteld. En ook het 'genoegen' van hun incassobureau heb ik al eens mogen meemaken. En dat terwijl 1 herinneringsmailtje van hun naar mij genoeg was geweest om mij de rekening alsnog te laten betalen.

Edit 13-03-2008 11:22
Ligt de website van Tweak eruit? Ik probeer mijn webmail op te halen maar kan geen connectie krijgen met www.tweakdsl.nl

[ Voor 12% gewijzigd door atjong op 13-03-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atjong schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:29:
[...]

Die ervaring heb ik ook. Ze gaan niet goed om met wanneer er een automatische incasso mis gaat. Vervolgens worden er allerlei kosten bij de rekening opgeteld. En ook het 'genoegen' van hun incassobureau heb ik al eens mogen meemaken. En dat terwijl 1 herinneringsmailtje van hun naar mij genoeg was geweest om mij de rekening alsnog te laten betalen.

Edit 13-03-2008 11:22
Ligt de website van Tweak eruit? Ik probeer mijn webmail op te halen maar kan geen connectie krijgen met www.tweakdsl.nl
Ik heb opgezegd, vanwege dit soort praktijken en de helpdesk is ongeloofelijk slecht, ik ben moeilijk boos te krijgen maar die mensen daar lukt het! nooit meer tweak voor mij, vanaf 24-4 ben ik er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:37:
Ik heb opgezegd, vanwege dit soort praktijken en de helpdesk is ongeloofelijk slecht,
In tegenstelling tot de financiele afdeling vind ik de helpdesk weer erg goed. Ik heb ze maar een paar keer nodig gehad, maar dan waren het ook keren dat het probleem lastig was. Ze waren technisch en zijn door blijven zoeken en vragen tot er een oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atjong schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:50:
[...]

In tegenstelling tot de financiele afdeling vind ik de helpdesk weer erg goed. Ik heb ze maar een paar keer nodig gehad, maar dan waren het ook keren dat het probleem lastig was. Ze waren technisch en zijn door blijven zoeken en vragen tot er een oplossing was.
het kan tuurlijk dat ze technisch zijn en dat mag je ook verwachten, ik mijn geval vond ik ze niet klantvriendelijk. ik kan het ook niet helpen maar 3 mensen die alle drie iets anders zeggen, beloftes over terugbellen niet nakomen, waardoor je vervolgens maar aan het bellen blijft wat kosten met zich mee brengt. daar wordt ik moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
De helpdesk is RUK bij Tweak. Heb ze al een groot aantal keren aan de lijn gehad (ook via e-mail) maar totop de dag van vandaag zijn mijn problemen niet opgelost.... :( En als het ze te moeilijk wordt reageren ze gerwoon niet meer op e-mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 02-08 11:17
2Dutch schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:45:
Heb vanwege een verhuizing en de mogelijkheid goedkoper meer snelheid te krijgen + de KPN lijn eruit te knikkeren Tweakdsl beëindigd. Via fax verstuurd en vrij vlot per brief een bevestiging. Enige aandachtspunt is dat ze me veranderd hebben in een mannetje in die brief :P Maar al met al heb ik toch veel breedbandplezier gehad en zal ik de lijn tot 29 maart nog even flink gaan gebruiken :> ;)
Heb jij misschien een voorbeeld fax , ga namelijk ook mijn abonnenment opzeggen.
Ga verhuizen naar een plaats waar ze nog geen adsl2+ hebben uitgevonden......

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Terrestra schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:36:
[...]

Heb jij misschien een voorbeeld fax , ga namelijk ook mijn abonnenment opzeggen.
Ga verhuizen naar een plaats waar ze nog geen adsl2+ hebben uitgevonden......
sorry meneer, zullen we niet meer doen 8)7

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
atjong schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:29:
[...]
Het zal me benieuwen wat ze gaan doen. Omdat ik Tweak heb opgezegd brengen ze 75 euro in rekening. Normaal gesproken niet zo'n ramp, maar dat geld had ik deze maand niet. Ze probeerden dit bedrag in combinatie met een normaal maandbedrag (totaal a 102 euro) te incasseren van mijn rekening. Dit wou niet omdat het saldo niet toereikend was en het bedrag werd automatisch gestorneerd. Feitelijk geweigerd. Nu heb ik een brief naar Tweak gestuurd met het verzoek of de 75 euro over de resterende 7 maanden kan worden uitgesmeerd en dat ik ze machtig 36 euro per maand af te schrijven. De "laatste herinnering" brief hebben ze eerder verstuurd dan dat ze de brief van mij ontvangen hebben. Daarom, ben ik nu even nieuwsgierig naar wat ze gaan doen. Gaan ze moeilijk doen en verder dreigen met incassobureau's of stellen ze zich schappelijker op en gaan ze akkoord met mijn voorstel?

Oh ja, hoe ze het ook wenden of keren die 10 euro administratiekosten betaal ik niet, ook al sturen ze me 20 incassobureau's op m'n dak.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Snowwie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:34:
[...]

Het zal me benieuwen wat ze gaan doen. Omdat ik Tweak heb opgezegd brengen ze 75 euro in rekening. Normaal gesproken niet zo'n ramp, maar dat geld had ik deze maand niet. Ze probeerden dit bedrag in combinatie met een normaal maandbedrag (totaal a 102 euro) te incasseren van mijn rekening. Dit wou niet omdat het saldo niet toereikend was en het bedrag werd automatisch gestorneerd. Feitelijk geweigerd. Nu heb ik een brief naar Tweak gestuurd met het verzoek of de 75 euro over de resterende 7 maanden kan worden uitgesmeerd en dat ik ze machtig 36 euro per maand af te schrijven. De "laatste herinnering" brief hebben ze eerder verstuurd dan dat ze de brief van mij ontvangen hebben. Daarom, ben ik nu even nieuwsgierig naar wat ze gaan doen. Gaan ze moeilijk doen en verder dreigen met incassobureau's of stellen ze zich schappelijker op en gaan ze akkoord met mijn voorstel?

Oh ja, hoe ze het ook wenden of keren die 10 euro administratiekosten betaal ik niet, ook al sturen ze me 20 incassobureau's op m'n dak.
doe je een overstap ofzo binnen je 2-jarig contract?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Heeft Tweak-Dsl iets met Tweakers te maken ? Zijn ze net zo "goed" als XS4all ?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nee en nee, XS4all heeft betere ondersteuning/helpdesk etc maar daar betaal je voor.

offtopic: Bedoel je de UNKLE van DJ Shadow?

[ Voor 25% gewijzigd door Moby op 19-03-2008 13:05 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mobyrick schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:04:
Nee en nee, XS4all heeft betere ondersteuning/helpdesk etc maar daar betaal je voor.

offtopic: Bedoel je de UNKLE van DJ Shadow?
Wel, nu zit ik bij Orange en da's pas een slechte helpdesk..... Ruim een jaar geleden bij Demon en had daar eigenlijk de hele helpdesk niet nodig. Wil wel meer betalen maar geen € 74,95 zoals XS4all wil. Fritzbox heb ik niet nodig en ook geen aansluitkosten 8)
Als de nieuwe provider een goed "modem" heeft met NAT-loopback en weinig netwerk ellende, dan ben ik al tevreden. LiveBox is haatbox.

offtopic: het is UNCLE van Napoleon Solo en Ilya Kuriakin

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 19-03-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

Ik zit nu met een 10 Mbit lijn van BBned en dat draait al jaren stabiel, haal het maximale uit de verbinding en altijd stabiele latency.
10 Mbit begint voor mij toch wat tekortkomingen te vertonen en zou willen overstappen naar een 12-24 Mbit lijn. Echter, Tiscali is de enige mogelijkheid omdat BBned niet meer geleverd wordt en dat schijnen ze ook niet meer te upgraden.

Nu ben ik erg benieuwd naar de kwaliteit van het Tiscali netwerk ten opzichte van BBned, als ik deze twee berichten lees wordt ik niet vrolijk:

4tune in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26" en
Verwijderd in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"

Zijn er nog meer zinnige dingen te melden over de verschillen tussen BBned en Tiscali? Is het toch maar beter om bij m'n 10 Mbit te blijven? Ik stap liever niet over naar een andere provider, dat ik iets meer betaal maakt mij niet uit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Crusader:

zou zeggen blijf waar je bent. Heb zelf een 12-24 verbinding met Orange en de download is goed. Ping is matig/slecht. Telefoon via Voip is slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 19-03-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Heb een paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar tweakdsl om mijn B10 abbonement te upgraden naar een 12-24mbit lijntje incl voip.
Heb nu een formulier thuis gekregen waar je alleen kan kiezen dat je per maand betaald ( 39,95 euro ) en dus niet het betalen in 4 termijnen.
Beetje raar, het lijkt wel of ze uit gaan dat ik een nieuwe klant ben ofzo.
Is dit een standaard formulier die ik gekregen heb of hebben ze gewoon de verkeerde gestuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Crusader schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:17:
Nu ben ik erg benieuwd naar de kwaliteit van het Tiscali netwerk ten opzichte van BBned, als ik deze twee berichten lees wordt ik niet vrolijk:
Imho is het netwerk prima, that is, ze hebben overal DSL2+ dslams, niet te hoge pings en netwerktechnisch zit het ook wel goed met elkaar. BBned heeft op locaties nog Cisco DSLAMS (max. ADSL1 en vrij hoge latencies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

Yapser schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:20:
[...]

BBned heeft op locaties nog Cisco DSLAMS (max. ADSL1 en vrij hoge latencies).
Hoe kom je daar nou bij? Ik zit al twee jaar op ADSL2+ met BBned.

Ben wel benieuwd naar de variatie in latency als je bijvoorbeeld een ping -t doet naar een willekeurige nederlandse website, zoals tweakers.net.

Kan iemand met TweakDSL bevestigen (liefst postcodegebied 2718) dat Tiscali net zo strak gaat als deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=9ms TTL=58

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 14, Received = 14, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 9ms, Average = 9ms

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
taz3d_nl schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:22:
Heb een paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar tweakdsl om mijn B10 abbonement te upgraden naar een 12-24mbit lijntje incl voip.
Heb nu een formulier thuis gekregen waar je alleen kan kiezen dat je per maand betaald ( 39,95 euro ) en dus niet het betalen in 4 termijnen.
Beetje raar, het lijkt wel of ze uit gaan dat ik een nieuwe klant ben ofzo.
Is dit een standaard formulier die ik gekregen heb of hebben ze gewoon de verkeerde gestuurd ?
Da's nou humor. Ik had afgelopen weekend contact met de helpdesk over een upgrade. Aanbod was 12-24/1 voor 500 Euro / 2 jaar. Krijg ik vandaag het formulier en... goed, het antwoord weet je al. Knap vreemd dus.

Ik vandaag weer een mailtje naar de helpdesk en het antwoord was "Als u deze ingevuld naar ons terugstuurt, dan nemen wij het formulier in behandeling".

Mocht ik gaan overstappen dan pas ik dit standaard (mijn inschatting) formulier gewoon aan zodat het goedkopere 2jr / 500 Euro aanbod er staat en ik stuur de mailwisseling mee met een erg duidelijk begeleidend schrijven.

Probleem met (de helpdesk van) TweakDSL is dat ze soms wel heel erg (kort door de bocht) antwoorden en dan is e.e.a. opeens niet erg duidelijk meer (voor de klant dan).

Overigens ben ik ook erg geïnteresseerd in de kwaliteit en stabiliteit van het Tiscali netwerk t.o.v. BBned wat ik nu heb. Want dat is bij bij al meer dan 2 jaar volkomen stabiel op 10/1 en met heel erg lage ping tijden. En ik heb geen zin in meer snelheid (en minder geld) voor minder kwaliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door fractal op 19-03-2008 22:33 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 52 Laatste