Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
mad-dog schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:24:
[...]

Echter is TV bij ziggo zonder opnemen..
Ik snap dat je dat zegt. Alleen ik heb al een tijdje Ziggo en heb hier 2 HD Harddisk recorders staan die ook voorzien zijn van interactieve TV. Deze zijn nog uit de tijd dat je zelf apparatuur moest kopen (of er voor een klein bedrag bij kreeg). Kun je ook via marktplaats kopen en is goedkoper dan 10euro per maand aan huur van een Horizonbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 09:25
mad-dog schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:24:
[...]

Echter is TV bij ziggo zonder opnemen..
Edit:reactie gekruist.. dan scheelt dat wel behoorlijk met ziggo en xs4all.

[ Voor 34% gewijzigd door ExiZTeNcE op 25-11-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
Zonder hier teveel een Ziggo topic van te maken. Let wel op dat zomaar een harddisk recorder van marktplaats alleen gaat werken (voorzover ik weet) in "oud Ziggo gebied". Als je in een gebied woont waar Ziggo voorheen UPC heette dan was het nooit mogelijk om eigen apparatuur aan te sluiten en was je dus altijd voor zowel modem als TV aangewezen op de (huur) apparatuur van UPC. Zij melden dit in hun systemen aan.

Of het in Oud Ziggo gebied nog wel werkt durf ik niet te zeggen maar dat was wel altijd zo. Ik heb weleens begrepen dat het met de fusie de bedoeling is om ook deze systemen samen te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 19:04
Zelfs in het oud-Ziggo gebied heb je voor deze apparatuur een smartcard nodig, en Ziggo verkoopt en activeert geen smartcards meer. Dit lijkt me dus alleen mogelijk voor bestaande Ziggo klanten die de oude apparatuur al hebben staan, en niet voor nieuwe klanten.

foutje, voor de meeste kanalen heb je tegenwoordig bij Ziggo geen smartcard meer nodig (staan ongecodeerd op de kabel). Maar dan lijkt het me dat het in oud-UPC gebied ook moet werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Lrrr op 25-11-2018 18:46 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:38
Ik ga binnenkort verhuizen en twijfel nog beetje tussen kabel van ziggo of dsl.

Volgens KPN kan ik tot 200mbit halen, als ik dan kijk op https://netco-fpi-info.fourstack.nl krijg ik dit:

Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
160 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
206 Mbit/s

Als ik kijk naar de afstand tot de centrale is dat 2388 meters.

Wat kan ik realistisch gezien verwachten van een 100 of 200mbit dsl lijn in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Crazyanz schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:44:
Ik ga binnenkort verhuizen en twijfel nog beetje tussen kabel van ziggo of dsl.

Volgens KPN kan ik tot 200mbit halen, als ik dan kijk op https://netco-fpi-info.fourstack.nl krijg ik dit:

Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
160 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
206 Mbit/s

Als ik kijk naar de afstand tot de centrale is dat 2388 meters.

Wat kan ik realistisch gezien verwachten van een 100 of 200mbit dsl lijn in deze situatie?
Op 2.4km kom je niet verder dan ADSL2+ en meer dan 10 tot 15 megabit/sec heb je dan niet. Of onder goede omstandigheden misschien nog net 20 megabit/sec met bonded VDSL.

Als Fourstack zegt dat je hoger kunt, zal er een buitenring kabelverdeler relatief dicht bij jouw huis staan. En de Fourstack snelheden kloppen vaak wel.

---

By the way, voor Fourstack kun je beter https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ gebruiken. Dat is een recentere versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 08-12-2018 13:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:38
Wildfire schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:48:
[...]

Op 2.4km kom je niet verder dan ADSL2+ en meer dan 10 tot 15 megabit/sec heb je dan niet. Of onder goede omstandigheden misschien nog net 20 megabit/sec met bonded VDSL.

Als Fourstack zegt dat je hoger kunt, zal er een buitenring kabelverdeler relatief dicht bij jouw huis staan. En de Fourstack snelheden kloppen vaak wel.

---

By the way, voor Fourstack kun je beter https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ gebruiken. Dat is een recentere versie.
Dus met een 100mbit abonnement zou ik de 12.5 MB/s wel moeten kunnen aantikken? Ik moet nog even overwegen of ik daar mee kan leven komend van 200mbit. Maar naast grote game updates heb ik die snelheid eigenlijk toch niet nodig. En scheelt 15 euro per maand.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl levert zelfde 160/200 op

[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 08-12-2018 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Crazyanz schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:54:
[...]

Dus met een 100mbit abonnement zou ik de 12.5 MB/s wel moeten kunnen aantikken? Ik moet nog even overwegen of ik daar mee kan leven komend van 200mbit. Maar naast grote game updates heb ik die snelheid eigenlijk toch niet nodig. En scheelt 15 euro per maand.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl levert zelfde 160/200 op
Gezien jouw Fourstack resultaten zal er Vplus worden geleverd op jouw adres. Als dan 160 megabit/sec het verwachtte maximum over 1 telefoonlijn is, kan over die ene telefoonlijn 100 megabit/sec prima gehaald worden dan. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:01
Ter info: de mogelijkheid tot het controleren van de afstand tot de straatkast is enige tijd slecht mogelijk geweest. Vanaf nu wordt dit weer getoond op Breedbandwinkel.nl (na postcodecheck, muis over snelheid bij een DSL abonnement). Wat ook nieuw is, is dat nu wordt weergegeven of de lijn onder water, een hoofdweg of een spoorweg door gaat. Uiteraard ook zaken die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van de lijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.breedbandwinkel.nl/assets/img/tmp/Schermafbeelding%202018-12-10%20om%2010.41.06

[ Voor 15% gewijzigd door man-o-script op 10-12-2018 10:41 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:48
man-o-script schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:04:
Ter info: de mogelijkheid tot het controleren van de afstand tot de straatkast is enige tijd slecht mogelijk geweest. Vanaf nu wordt dit weer getoond op Breedbandwinkel.nl (na postcodecheck, muis over snelheid bij een DSL abonnement). Wat ook nieuw is, is dat nu wordt weergegeven of de lijn onder water, een hoofdweg of een spoorweg door gaat. Uiteraard ook zaken die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van de lijn.

[Afbeelding]
Net even gekeken bij een adres waarbij de kabel 100% zeker onder een spoorlijn moet gaan (anders kom je gewoon niet bij de wijkcentrale), maar dit geeft de site niet aan .

Snelheid klopt wel overigens. Aansluiting haalt 12Mbit down.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FhqAi3E.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 10-12-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door krakendmodem op 10-12-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

krakendmodem schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:43:

[...]

Net even gekeken bij een adres waarbij de kabel 100% zeker onder een spoorlijn moet gaan (anders kom je gewoon niet bij de wijkcentrale), maar dit geeft de site niet aan .
En bij mij staat de kabelverdeler er niet eens tussen, alsof de telefoonlijn hier alleen maar op de hoofdverdeler zit. Dat klopt niet (en ik kan het weten, ik werk voor KPN :P).

Verwachtte snelheid lijkt wel te kloppen daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:36
Hier geeft ie aan dat de afstand tot de straatkast 382 meter is en dat de lijn onder het water loopt.

De straatkast waar ik op zit staat een kleine 150 meter van mijn huis vandaan, en deze lijn gaat ook zeker niet onder het water door ;)

Met 382 meter had mijn modem denk ik ook niet op 116 Mb ingetraind.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey87 op 10-12-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jeffrey87 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:27:
Hier geeft ie aan dat de afstand tot de straatkast 382 meter is en dat de lijn onder het water loopt.

De straatkast waar ik op zit staat een kleine 150 meter van mijn huis vandaan, en deze lijn gaat ook zeker niet onder het water door ;)

De afstand tot je huis is niet per se de afstand die de kabel ondergronds aflegt. Als je je postcode/huisnummer per DM stuurt kan ik hier even kijken in de SIP24 gegevens, dan weet ik de lijnlengte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:23
Ik zit dus maar op 70 meter, maar toch kan het niet sneller dan 14mbit. :'(

Snelhied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

menzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:47:

[Afbeelding: Snelhied]
Die kabelverdeler zal dan geen buitenring zijn en dan komt je verbinding dus vanuit de hoofdverdeler, een lijnlengte van ca. 1.5 km dus.

Per DM je al geïnformeerd, lijnlengte is 161 meter tot de kabelverdeler welke een buitenring kabelverdeler is dus je verbinding zal daar ook starten.

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 11-12-2018 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:36
Wildfire schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:31:
[...]

Per DM je al geïnformeerd, lijnlengte is 161 meter tot de kabelverdeler welke een buitenring kabelverdeler is dus je verbinding zal daar ook starten.
Thanks voor de bevestiging, dat is inderdaad wat ik al vermoedde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
[...]
[Afbeelding]
Zo zie je maar dat geen enkele bron 100% is. Die bron is overigens gewoon KPN, dus zou toch moeten kloppen. Mocht je er voor open staan, zou je mij de postcode/huisnummer willen sturen per DM? Dan kan ik eventueel uit laten zoeken wat er mis gaat in dit geval.
Wildfire schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:59:
[...]
En bij mij staat de kabelverdeler er niet eens tussen, alsof de telefoonlijn hier alleen maar op de hoofdverdeler zit. Dat klopt niet (en ik kan het weten, ik werk voor KPN :P).
Dit kan gebeuren wanneer de kabelverdeler even ver of zelfs verder (ook dat komt voor vreemdgenoeg) is geplaatst dan de hoofdverdeler, dan tonen we hem niet. In alle andere gevallen zou hij er gewoon moeten staan.
De lijn tussen de wijkcentrale en de straatkast kan ook onder water door uiteraard, is dat wellicht het geval? De lengte zegt helaas weinig over de afstand, een lijn kan soms raar lopen.
menzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:47:
Zo te zien heb je gekeken bij een abonnement dat nog als ADSL wordt ingekocht (Tele2 Basis?), kijk je bij een VDSL abonnement zie je waarschijnlijk hogere waardes.
[...]
Apart dat wij andere waardes ontvangen, is nogal een verschil tussen 161 en 382. Fijn dat jullie even meekijken. Mocht onze bron niet betrouwbaar genoeg blijken, gaan we een andere oplossing zoeken uiteraard.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
man-o-script schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:23:

[...]

Zo te zien heb je gekeken bij een abonnement dat nog als ADSL wordt ingekocht (Tele2 Basis?), kijk je bij een VDSL abonnement zie je waarschijnlijk hogere waardes.
Dit is bij het 50Mbit abbo van KPN. Hier ook maar 14mbit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oTxucYOehehcBieGpLUq7GC9/full.jpg
[...]

Die kabelverdeler zal dan geen buitenring zijn en dan komt je verbinding dus vanuit de hoofdverdeler, een lijnlengte van ca. 1.5 km dus.
Oké duidelijk, wat wel raar is dat de buren wel 200mbit kunnen halen met 1.4km lengte.

[ Voor 28% gewijzigd door menzo op 11-12-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:04
menzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:29:
[...]

Dit is bij het 50Mbit abbo van KPN. Hier ook maar 14mbit.

[Afbeelding]

[...]

Oké duidelijk, wat wel raar is dat de buren wel 200mbit kunnen halen met 1.4km lengte.
Wat geeft Fourstack aan bij jouw adres dan?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
16mbit. dus de data van breedband winkel komt wel met fourstack overeen. Maar het is zo raar dat mijn onderburen 100mbit kunnen halen en de buren naast me 200mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
menzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:37:
[...]

16mbit. dus de data van breedband winkel komt wel met fourstack overeen. Maar het is zo raar dat mijn onderburen 100mbit kunnen halen en de buren naast me 200mbit.
Dan doe ik een wilde gok en zeg ik dat jij in Kanvas (het KPN systeem) niet bent geregistreerd op de straatkast maar op de hoofdverdeler. terwijl je buren wel op de straatkast zijn geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
[...]
[Afbeelding]
Net ook even rondgeneusd in Grijpskerk en het blijkt dat de water/weg/spoor info daar niet beschikbaar is. Blijkbaar is dit niet voor iedere lijn of centrale beschikbaar. Er stond in jouw geval dus onterecht een 'nee', dit is nu aangepast.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Barre73 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:49:
[...]

Dan doe ik een wilde gok en zeg ik dat jij in Kanvas (het KPN systeem) niet bent geregistreerd op de straatkast maar op de hoofdverdeler. terwijl je buren wel op de straatkast zijn geregistreerd.
Dus als ik ooit naar de xDSL provider wil overstappen heb ik pech, en krijg ik een veel lagere snelheid dan mijn buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
man-o-script schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:54:
[...]

Net ook even rondgeneusd in Grijpskerk en het blijkt dat de water/weg/spoor info daar niet beschikbaar is. Blijkbaar is dit niet voor iedere lijn of centrale beschikbaar. Er stond in jouw geval dus onterecht een 'nee', dit is nu aangepast.
Ik heb je een DM gestuurd voor de postcode ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
menzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:06:
[...]

Dus als ik ooit naar de xDSL provider wil overstappen heb ik pech, en krijg ik een veel lagere snelheid dan mijn buren?
Stuur me even je PC en husinr in een DM, en ook het huisnummer van de buren die wel 100 kunnen krijgen. Dan zal ik wat verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

man-o-script schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:23:

[...]

Dit kan gebeuren wanneer de kabelverdeler even ver of zelfs verder (ook dat komt voor vreemdgenoeg) is geplaatst dan de hoofdverdeler, dan tonen we hem niet. In alle andere gevallen zou hij er gewoon moeten staan.
Dan gaat er iets fout, kvd staat veel dichterbij dan de hoofd verdeler hier. Het is ook nog eens een buitenring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

menzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:37:
[...]

Stuur me even een DM met je postcode/huisnummer, dan kijk ik hier even naar de SIP24 data van jouw lijn (de route door het net van jouw lijn). Ik werk zelf voor KPN dus kan makkelijk die info voor je opvragen.

(geen vrijbrief voor Jan en Alleman om het ook aan me te vragen trouwens :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 11-12-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:25:
[...]

Stuur me even een DM met je postcode/huisnummer, dan kijk ik hier even naar de SIP24 data van jouw lijn (de route door het net van jouw lijn). Ik werk zelf voor KPN dus kan makkelijk die info voor je opvragen.

(geen vrijbrief voor Jan en Alleman om het ook aan me te vragen trouwens :P)
Ik heb al gekeken. Adres staat uberhaupt niet in Kanvas, laat staan in de SIP24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Terwijl ik 8 jaar geleden den gewoon adsl van kpn had.

[ Voor 4% gewijzigd door menzo op 12-12-2018 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:31:
[...]

Ik heb al gekeken. Adres staat uberhaupt niet in Kanvas, laat staan in de SIP24.
Ook niet via een algemeen ISRA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Grappig dat je op de website van KPN NetwerkNL over pairbonding kan lezen, maar er staat niet bij dat je dit alleen bij KPN en Xs4all (en Telfort ook?) kan krijgen. Ze doen net alsof je bij koper altijd pairbonding kan krijgen voor extra snelheid.
https://www.kpnnetwerk.nl...alleen-bij-kpn-netwerknl/

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
slaay schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:31:
Grappig dat je op de website van KPN NetwerkNL over pairbonding kan lezen, maar er staat niet bij dat je dit alleen bij KPN en Xs4all (en Telfort ook?) kan krijgen. Ze doen net alsof je bij koper altijd pairbonding kan krijgen voor extra snelheid.
https://www.kpnnetwerk.nl...alleen-bij-kpn-netwerknl/
Wat daar staat klopt precies. Elke provider kan namelijk pairbonding aanvragen. Zelfs als het niet beschikbaar is (inlassen extra ader). Pairbonding en ook extra aders inlassen is gewoon een aanbod voor iedereen in het portfolio van KPN Wholesale.
Dat alleen KPN en XS4All (Telfort niet) het inzetten kan je KPN Netwerk niet aanrekenen. Andere providers vinden het blijkbaar te duur. Je betaalt als provider namelijk ook dubbele lijnhuur en de meeste providers op xDSL zitten behoorlijk laag in de prijs. Dat kan dus meestal niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb nu een jaar via usb tethering/wifi hotspot met mijn Tmobile unlimited SO lopen internetten op de pc, tv gekeken on demand en lopen gamen. Nu werkt het prima maar day 1 patches of RDR2 hengel je niet zo maar even binnen.

Dus ben ik toch maar weer een vaste internetaansluiting aan het overwegen. En dan heb je NLE, Tmobile, Youfone, Telfort, Online en Tele2. Pak je een alles in 1 pakket dan is die na 3/6/9mnd bij allemaal zo alweer 40+ euro. Maar je krijgt wel de beste korting. Kijk ik naar internet only (meer heb ik niet nodig) dan is Tele2 het goedkoopst met 25 euro maar aan adsl ga ik niet meer aan beginnen.

Zowel youfone/nle/tele2 bieden voor 30/32 euro dezelfde snelheid aan: 100/10 wat feitelijk 100/30 is. Nu heb ik al Tmobile mobiel. Dat loopt sowieso tot juli volgend jaar. Combineer ik Tmobile thuis met unlimited mobiel dan kan ik een snelheidsverhoging krijgen. Voor 28 euro kan ik het 50/10 pakket dan upgraden naar 100/10.

Een goedkopere snelle internet only zie ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 10:36
Ik heb onlangs (in mei) de upgrade gehad naar Vectoring.
Heerlijk van 17Mb down en 1,5Mb up naar 62Mb down en 25Mb up(op een 40/4Mb Telfort abonnement... gek genoeg, ik klaag zeker niet!)

Dus dan ga je rondkijken, zien wat er te krijgen is.
Mijn Experiabox v10 zegt namelijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b7oWhgr.jpg

En Netco:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0gHkGW4.jpg

Bij Telfort kan ik intern mijn abonnement niet wijzigen, behalve naar het huidige laagste (50Mb) pakket:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MoQQvrP.jpg

Prima, Telfort heeft de boel vaker niet op orde.
Tot ik een nieuw abonnement neem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/icb5PqK.jpg
De concurentie, Online.nl etc. geven ook 100Mb aan.
Xs4All zelfs 176 Mbit/s down, 47 Mbit/s up.

Maar als ik dan een nieuw abonnement wil bij KPN:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eUZyzOp.jpg
Een chat met KPN geeft aan dat "Kanvas of Canvas" zegt dat ik 49,75Mb aan kan op mijn BVVDSL2 POTS lijn.
Gek dat ik dan nu al meer dan dat haal...

Gisteren mijn Fritz!Box 7490 eraan gehangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GeOqNUp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FMhVI7p.jpg

(62Mb Down / 25Mb up is al flink beter dan wat ik had! >:) )

Mijn concrete vragen bij dit luxe probleem zijn eigenlijk:
Waarom kan ik geen Pairbonding krijgen bij KPN, terwijl ik wel 2 aderparen heb en mooie snelheden haal op 1 paar?
En waarom geen 100Mb bij KPN op een enkel paar, waar de concurrentie dat wel kan via datzelfde netwerk?

[ Voor 224% gewijzigd door Medic op 25-12-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
https://www.nu.nl/mobiel/...s4all-en-yes-telecom.html

Ben benieuwd, lijkt me in elk geval het einde van de Fritzboxen voor Nederland.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 15:53
guido66 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:01:
https://www.nu.nl/mobiel/...s4all-en-yes-telecom.html

Ben benieuwd, lijkt me in elk geval het einde van de Fritzboxen voor Nederland.
Optie 1: KPN komt met een woud aan pakketten om zowel de Telfort als XS4ALL doelgroep te bedienen
Optie 2: Telfort doelgroep moet meer gaan betalen, XS4ALL doelgroep krijgt minder service

Ik hoop dat er een optie 3 is want deze 2 lijken me niet perse een verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Medic schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:49:
Heerlijk van 17Mb down en 1,5Mb up naar 62Mb down en 25Mb up(op een 40/4Mb Telfort abonnement... gek genoeg, ik klaag zeker niet!)

Dus dan ga je rondkijken, zien wat er te krijgen is.
Mijn Experiabox v10 zegt namelijk:
[Afbeelding]

En Netco:
[Afbeelding]

Bij Telfort kan ik intern mijn abonnement niet wijzigen, behalve naar het huidige laagste (50Mb) pakket:
[Afbeelding]

Prima, Telfort heeft de boel vaker niet op orde.
Tot ik een nieuw abonnement neem:
[Afbeelding]
De concurentie, Online.nl etc. geven ook 100Mb aan.
Xs4All zelfs 176 Mbit/s down, 47 Mbit/s up.

Maar als ik dan een nieuw abonnement wil bij KPN:
[Afbeelding]
Een chat met KPN geeft aan dat "Kanvas of Canvas" zegt dat ik 49,75Mb aan kan op mijn BVVDSL2 POTS lijn.
Gek dat ik dan nu al meer dan dat haal...

Gisteren mijn Fritz!Box 7490 eraan gehangen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

(62Mb Down / 25Mb up is al flink beter dan wat ik had! >:) )

Waarom kan ik geen Pairbonding krijgen bij KPN, terwijl ik wel 2 aderparen heb en mooie snelheden haal op 1 paar?
En waarom geen 100Mb bij KPN op een enkel paar, waar de concurrentie dat wel kan via datzelfde netwerk?
Meestal komt dit omdat de kast technisch wel kan leveren maar tijdelijk is dichtgezet voor commerciële bestellingen. Voor zover ik weet is KPN de enige die haar postcodechecker direct heeft gekoppeld aan die commerciële bestelbaarheid. De andere providers checken alleen de Fourstack database. Bij hen zou je dus na bestelling te horen moeten krijgen dat het toch nog niet mogelijk is.
2 mogelijkheden:
1) Het is tijdelijk nadat de kast klaar was (dat was in september 2018) om bestaande klanten eerst te migreren van centrale naar kast. Dan zou dit niet lang meer moeten duren.
2) Het gaat langer duren want de actieve apparatuur in de kast zit al vol met alle klanten die zijn omgezet en nieuw hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 08-06 10:36
Barre73 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Meestal komt dit omdat de kast technisch wel kan leveren maar tijdelijk is dichtgezet voor commerciële bestellingen. Voor zover ik weet is KPN de enige die haar postcodechecker direct heeft gekoppeld aan die commerciële bestelbaarheid. De andere providers checken alleen de Fourstack database. Bij hen zou je dus na bestelling te horen moeten krijgen dat het toch nog niet mogelijk is.
2 mogelijkheden:
1) Het is tijdelijk nadat de kast klaar was (dat was in september 2018) om bestaande klanten eerst te migreren van centrale naar kast. Dan zou dit niet lang meer moeten duren.
2) Het gaat langer duren want de actieve apparatuur in de kast zit al vol met alle klanten die zijn omgezet en nieuw hebben besteld.
Dankje, ik hoop dat het bijtrekt, ooit.

Wel bijzonder dat mijn modem wel intraint op 101Mb/37Mb en een lijnengte aangeeft van 409m met vectoring.
Waar dat eerder 17Mb/1,5Mb was op 1300+ meter zonder vectoring.
Ik ga nu al harder dan wat ik betaal, en ook al harder dan wat KPN aangeeft zou moeten kunnen!
Dan verwacht je juist dat ik wel op de nieuwe kast zit en het mogelijk is om een hoger abonnement te kunnen afsluiten.

*Edit*
Zo net maar eens gebeld met KPN, en ook daar kijken ze er van op.
Canvas geeft aan 48Mb Down en 48Mb up.
Dat is voor VVDSL2 wel erg raar.
Dit geeft hij aan voor de hele straat waar ik woon.

De lijn is tijdelijk gemaximaliseerd vanwege de upgrade naar 48/48.
Binnen 2 maanden veranderd het en gaat de lijn vol open, ook in het bestelsysteem.
Jouw optie 1 dus ;)
Thx!

[ Voor 14% gewijzigd door Medic op 10-01-2019 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is gewoon de huidige snelheid van de instap abonnementen en hoort dus zo! ;)

Op mijn lijn haal ik zelfs gewoon de volle 60/30 Mbps :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Gewoon ter info twee screenshots van een modem dat eerst op eem 30/3Mbit profiel zat en daarna op een 50/10Mbit profiel.

30/3Mbit:
30-3Mbit

50/10Mbit:
50-10Mbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
esky schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:07:
Gewoon ter info twee screenshots van een modem dat eerst op eem 30/3Mbit profiel zat en daarna op een 50/10Mbit profiel.

30/3Mbit:
[Afbeelding: 30-3Mbit]

50/10Mbit:
[Afbeelding: 50-10Mbit]
Kan het kloppen dat je op een wijkcentrale bent aangesloten? (Dus niet een straatkast).

Zo zien de waarden er namelijk wel uit. Hier exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Twee aderparen hebben wil niet zeggen dat dat 2e aderpaar ondergronds ook daadwerkelijk is ingelast.

En niet iedereen heeft hun database van te halen snelheden goed op orde helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
krakendmodem schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:36:
[...]

Kan het kloppen dat je op een wijkcentrale bent aangesloten? (Dus niet een straatkast).
Nee, sinds een paar maanden staat er een nieuwe actieve straatkast (SDF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:43:
[...]

Nee, sinds een paar maanden staat er een nieuwe actieve straatkast (SDF).
Dat wil niet zeggen dat jij daarop aangesloten bent. Jouw koperaders lopen misschien wel die nieuwe kast in maar ze eindigen hoogstwaarschijnlijk niet in de nieuwe apparatuur die er in zit (er vanuit gaande dat de kast ook al helemaal klaar en opengesteld is). Jouw koperaders lopen gewoon door naar de oude wijkcentrale en daar zit jij op een "oude" VDSL verbinding (zonder Vectoring)

Als KPN Netwerk NL een kast heeft geplaatst/verbouwd en deze is helemaal klaar en opengesteld voor levering, dan zullen ze in de paar maanden erna proberen om de KPN klanten pro-actief om te zetten naar de actieve apparatuur in die kast. Klanten van andere providers mogen zij niet doen, dat moet gebeuren in opdracht van die provider. Helaas zie je meestal dat andere DSL providers dit niet pro-actief doen en wachten tot een klant zich meldt.

Dus wil jij ook een veel betere upload, dan moet je eerst even je adres checken op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl
Als daar staat dat jij zonder pairbonding ruim meer kan halen dan 50 Mbit dan is die kast zo goed als zeker opengesteld en wordt het tijd voor een belletje naar je provider.
Zeg ik wel eerlijk bij dat je geen recht hebt om overgezet te worden als je nu inderdaad precies krijgt waar je voor betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:41:
[...]
Dat wil niet zeggen dat jij daarop aangesloten bent.
Daar dacht ik ook aan, maar de lijn naar de wijkcentrale is bijna 1500meter en volgens het modem staat G.Vector aan:

dsl-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Daar dacht ik ook aan, maar de lijn naar de wijkcentrale is bijna 1500meter en volgens het modem staat G.Vector aan:

[Afbeelding: dsl-stats]
En ik zie nu ook een attainable rate die past bij een straatkast. Welke provider is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:54:
[...]

En ik zie nu ook een attainable rate die past bij een straatkast. Welke provider is dit?
Dit is een lijn bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat is interessant, is Tweakdsl de enige provider die bij vvdsl de upload kapt op 10Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dolby schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:40:
Dat is interessant, is Tweakdsl de enige provider die bij vvdsl de upload kapt op 10Mbps?
Ja vandaar mijn vraag. Het is onmogelijk om op poortniveau dit te cappen als provider zijnde (want de poort is van de operator) en de operator past geen cap toe.
Dus blijkbaar zit de cap hier in het modem. De meeste andere providers nemen niet de moeite om dat te doen aangezien het geen cent extra kost om meer upload te geven maar Tweak dus wel begrijp ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:49:
[...]
Ja vandaar mijn vraag. Het is onmogelijk om op poortniveau dit te cappen als provider zijnde (want de poort is van de operator) en de operator past geen cap toe.
Dus blijkbaar zit de cap hier in het modem. [...]
Ik weet niet of dit helemaal waar is (tenzij ik je opmerking niet goed begrijp.....)

Ik zit ook bij Tweak met een DSL aansluiting en een 30 Mbps abonnement.
De straatkast in mijn wijk is recent omgebouwd naar VVDSL.
Op mijn adres is ruim 100 Mbps leverbaar.
Op mijn verzoek ben ik na oplevering van de actieve straatkast omgezet van wijkcentrale naar straatkast.

Ik heb een Fritz!Box 7490 als modem/router er aan hangen (mijn eigendom, Tweak kan er niet in).
De Fritz traint in op 52 Mbps down en 10 Mbit/s up.
Als ik een speedtest doe zie ik 30 Mbps down en 3 Mbps up.

Blijkbaar zijn er in mijn situatie twee caps:
- eentje in de DSLAM in de straatkast
- eentje in de afhandeling van het verkeer bij Tweak

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
hp-got schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Ik weet niet of dit helemaal waar is (tenzij ik je opmerking niet goed begrijp.....)

Ik zit ook bij Tweak met een DSL aansluiting en een 30 Mbps abonnement.
De straatkast in mijn wijk is recent omgebouwd naar VVDSL.
Op mijn adres is ruim 100 Mbps leverbaar.
Op mijn verzoek ben ik na oplevering van de actieve straatkast omgezet van wijkcentrale naar straatkast.

Ik heb een Fritz!Box 7490 als modem/router er aan hangen (mijn eigendom, Tweak kan er niet in).
De Fritz traint in op 52 Mbps down en 10 Mbit/s up.
Als ik een speedtest doe zie ik 30 Mbps down en 3 Mbps up.

Blijkbaar zijn er in mijn situatie twee caps:
- eentje in de DSLAM in de straatkast
- eentje in de afhandeling van het verkeer bij Tweak
Ik zal mezelf verduidelijken: De provider koopt een bepaald profiel bij de operator. De meeste gebruikte bij VVDSL zijn:
≤ 50 / ≤ 10 Mbit/s (down/up) en
≤ 100 / ≤ 30 Mbit/s (down/up)

Ik ging er vanuit dat Tweak, net als de meeste DSL providers een 100/30 profiel inkoopt voor jouw adres en dat zelf in het modem afkapt op 30Mbit download.Daar krijg je dan gratis een upload bij van 30 Mbit omdat de upload vanuit het profiel van KPN WBA al 30 Mbit is.Het kost Tweak dus geen extra geld als ze de abonnementssnelheid van 3 Mbps niet afkappen.

Maar blijkbaar hebben zij het 50/10 profiel ingekocht hier en dat zie je dus ook in je modem als intrainsnelheid. Dat is geen cap in de Dslam, dat is een profiel.
Wat ik dan nog steeds niet snap is dat Tweak in dat modem een cap op de upload zet. Zoals ik hierboven al zei krijgen ze van KPN voor hetzelfde geld 10 Mbit upload dus waarom zouden ze dat begrenzen. Boel moeite voor niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb al tien jaar niets meer met DSL gedaan.. Maar...

Je had 30/3, je bent verhuist (naar de straatkast), en je hebt nog altijd 30/3? Dan is het fysiek verhuizen dus uitgevoerd, maar je lijn nog niet voorzien van een nieuw geprovisioned profiel.

Dat profiel wordt door de telco op de lijn gezet, en dient twee doelen:

1: het definieert (soms) het product wat je afneemt (als je minder dan het maximum voor de lijn afneemt..)

2: het definieert voor het netwerk wat er aan resources voor je gereserveerd moet worden.

Dat was vroeger, toen DSL nog enkel en alleen AAL5 over ATM was, noodzakelijk. Zonder gereserveerde bandbreedte en overcommit ging er geen bit door je verbinding heen.

Hoe het nu zit weet ik niet.

Soms gaat het opnieuw provisionen van een lijn mis doordat er een storing optreed of doordat de instellingen of het gedrag van de DSLAM/ASAM afwijken. BBNED had daar zelfs een aparte afdeling voor die dit in de gaten hield en waar nodig met de hand ingreep.

Ik heb je de magische woorden voor de helpdesk al gegeven: profiel niet aangepast na verhuizing. Dat kan snel genoeg nagekeken en aangepast worden als je dat meldt bij de tweak helpdesk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Ik zal mezelf verduidelijken
[...]
Ik ging er vanuit dat Tweak, net als de meeste DSL providers een 100/30 profiel inkoopt
[...]
Maar blijkbaar hebben zij het 50/10 profiel ingekocht hier en dat zie je dus ook in je modem als intrainsnelheid.
Dank je voor de verduidelijking.

Tweak levert geen DSL abonnement sneller dan 50 Mbps, dat zal wel de reden zijn waarom ze 50/10 inkopen.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:30:
[...]
Ik ging er vanuit dat Tweak, net als de meeste DSL providers een 100/30 profiel inkoopt voor jouw adres en dat zelf in het modem afkapt op 30Mbit download.Daar krijg je dan gratis een upload bij van 30 Mbit omdat de upload vanuit het profiel van KPN WBA al 30 Mbit is.Het kost Tweak dus geen extra geld als ze de abonnementssnelheid van 3 Mbps niet afkappen.
Dus een budget provider als Telfort koopt een 100/30Mbit profiel in of je nu hun 50/5 of 100/10 pakket neemt? Dat lijkt me zonde van het geld. Ok het prijsverschil is volgens de KPN prijslijst €0,52 per maand maar toch je bent budget provider of je bent het niet :)

Na alle berichten hier van mensen die 60/30 verbindingen kregen bij diverse providers dacht ik dat het profiel van kpn zo ruim was, blijkbaar zitten die allemaal op het 100/30 profiel en knijpt de provider de downloadsnelheid af.

Even ter verduidelijking Tweak laat de config van het modem compleet open dus dat ze erin cappen lijkt me onwaarschijnlijk. Ze vinden het ook prima als je je eigen modem aansluit dus dan zou een cap in het modem niet werken. De logische verklaring lijkt me dan dat ze bij KPN de 30/3 en 50/10 profielen afnemen en verder niks cappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 13:44
Ik wil mijn router gaan vernieuwen, en wil eigenlijk het IPTV routed verkeer, over mijn eigen router laten lopen...

Nu heb ik in het verleden begrepen, dat je daarvoor i.c.m. de Experiabox op VDSL, 2 poorten op je router voor moet reserveren. (1 voor IPTV uplink, en 1 voor Internet uplink WAN vanuit de Expariabox.

Echter ben ik de handleiding / hulp kwijt, hoe je de twee netwerken samenvoegt, tot 1.
Ik wil dit gaan doen i.c.m. OpenWRT.

Daarbij wil ik de WAN poort voor internet gebruiken op de TPLINK, maar één van de 4 LAN poorten, als WAN poort voor IPTV, om dit zo het netwerk op te krijgen. Vervolgens d.m.v. het aansluiten van de STB achter de TPLINK een werkende IPTV te krijgen, in mijn eigen netwerk.

Echter moet ik hiervoor nog wel het één en ander doen, en voor deze opstelling loop ik vast, want ik kan alleen informatie vinden hoe het te doen i.c.m. Glasvezel en VLANS apart opzetten in de router, maar dat wil ik niet want ik moet dan een duur VDSL modem kopen, dan maar dubbel nat. |:(

• esky
Volgens KPN wordt "Het programma van de verglazing van de wijkkasten (FTTC) wordt dit jaar afgerond."

Dat zal wel betekenen dat ze de al ingeplande kasten afronden, want als ze alle kasten willen doen hebben ze er nog zo'n 15.000 te gaan volgens deze site.

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:25
Hi, ik had een vraag. Mijn afstand tot de wijkcentrale is 2,5 km. Volgens de vergelijkingssites kan ik toch 100 Mb/s krijgen, maar ik geloof dit niet. Zelfs met VDSL2 is de afstand tot wijkcentrale veels te ver. Klopt dit wat ik zeg, of zie ik nu iets over het hoofd?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
ykc1994 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:22:
Hi, ik had een vraag. Mijn afstand tot de wijkcentrale is 2,5 km. Volgens de vergelijkingssites kan ik toch 100 Mb/s krijgen, maar ik geloof dit niet. Zelfs met VDSL2 is de afstand tot wijkcentrale veels te ver. Klopt dit wat ik zeg, of zie ik nu iets over het hoofd?
Dat kan best kloppen, maar als je volgens vergelijkingssites 100Mb/s kunt halen wordt je waarschijnlijk aangesloten op een straatkast in plaats van de wijkcentrale.

• Barre73
esky schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:50:
Volgens KPN wordt "Het programma van de verglazing van de wijkkasten (FTTC) wordt dit jaar afgerond."

Dat zal wel betekenen dat ze de al ingeplande kasten afronden, want als ze alle kasten willen doen hebben ze er nog zo'n 15.000 te gaan volgens deze site.
Met het eerste heb je gelijk. Maar de aantallen op de site van Robin kloppen niet (meer). Er zijn er ruim meer verglaasd dan wat daar staat.

• krakendmodem
Barre73 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:23:
[...]

Met het eerste heb je gelijk. Maar de aantallen op de site van Robin kloppen niet (meer). Er zijn er ruim meer verglaasd dan wat daar staat.
Gaat KPN dan "alle" oude straatkasten nog verglazen? Of bestaat de kans dat er enkele oude kastjes blijven staan en deze niet worden geüpgraded?

(En Vectoring vanuit de wijkcentrale mag ook wel eens opschieten O-) )

• Barre73
krakendmodem schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:51:
[...]

Gaat KPN dan "alle" oude straatkasten nog verglazen? Of bestaat de kans dat er enkele oude kastjes blijven staan en deze niet worden geüpgraded?

(En Vectoring vanuit de wijkcentrale mag ook wel eens opschieten O-) )
Ik mag hier geen aantallen noemen maar uiteraard worden niet alle oude kasten nog verglaasd. Dit jaar wordt alles afgemaakt wat nog in de planning zat. Dat klopte.
En ja, vectoring vanuit de centrale zou ook meteen een boel extra aansluitingen van 100 Mbit opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 08-06 09:25
Barre73 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:44:
[...]

Ik mag hier geen aantallen noemen maar uiteraard worden niet alle oude kasten nog verglaasd. Dit jaar wordt alles afgemaakt wat nog in de planning zat. Dat klopte.
En ja, vectoring vanuit de centrale zou ook meteen een boel extra aansluitingen van 100 Mbit opleveren..
Is er inmiddels wat bekend over vectoring vanuit de centrale? Daar hoor je al jaren zaken over, maar om dat de realiseren moet eerst alles over naar VULA mbt apparatuur van andere providers, maar het is al tijden angstvallig stil over dit onderwerp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:56:
[...]

Is er inmiddels wat bekend over vectoring vanuit de centrale? Daar hoor je al jaren zaken over, maar om dat de realiseren moet eerst alles over naar VULA mbt apparatuur van andere providers, maar het is al tijden angstvallig stil over dit onderwerp..
Er zullen vast centrales zijn waar geen apparatuur van derden staat, maar als ik bij bijvoorbeeld Tele2 kijk dan zijn er nog genoeg centrales waar een "Tele2 DSL P2P" product leverbaar is en dat klinkt als via eigen apparatuur.

Dit is puur speculatie, maar zou KPN wachten tot de apparatuur van derden weg is en ISDN/POTS is uitgefaseerd zodat ze al die centrales tegen de vlakte kunnen gooien, de grond verkopen en alle apparatuur in een straatkast proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
esky schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:11:
[...]

Er zullen vast centrales zijn waar geen apparatuur van derden staat, maar als ik bij bijvoorbeeld Tele2 kijk dan zijn er nog genoeg centrales waar een "Tele2 DSL P2P" product leverbaar is en dat klinkt als via eigen apparatuur.

Dit is puur speculatie, maar zou KPN wachten tot de apparatuur van derden weg is en ISDN/POTS is uitgefaseerd zodat ze al die centrales tegen de vlakte kunnen gooien, de grond verkopen en alle apparatuur in een straatkast proppen?
Dit gaat er uit eindelijke wel van komen. Centrales kosten geld / onderhoud terwijl ze voor 2/3 leeg staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:35
Wat betreft de wijk telefooncentrales:

Ik heb zelf een paar maanden geleden een gesprek gehad met een insider hierover. Die gaf aan dat er bonje is tussen KPN en partijen als o.a. Tele2 + Euronet(Online.nl). Deze partijen die in de wijkcentrales nog hun eigen apparatuur hebben verzetten zich tegen verwijdering uit de centrale. Gevolg is dat het hele VULA proces flinke vertraging oploopt en niet kan worden doorgezet.

Ik weet van één centrale dat het gebouw binnenkort voor een groot deel zal worden gesloopt ten behoeve van nieuwbouw, waardoor men nu gedwongen gaat worden om een groot deel van de apparatuur weg te halen. Er blijft een heel klein gedeelte van de centrale over. Ik verwacht dat KPN daar de migratie naar e-POTS wel gauw zal afronden en VULA in werking zal stellen.

Wat betreft de oude verdeelkasten kan ik zeggen dat er inderdaad oude lijnverdeelkasten zijn die 'onactief/on-omgebouwd' zullen blijven. KPN heeft de visie dat die kasten het ombouwen niet waard zijn vanwege de kosten voor ombouw en ingraven van glasvezel en het feit dat voor een deel van de lijnen de snelheidswinst volgens hen onvoldoende zal zijn. Waarschijnlijk zal het in de toekomst een "4G-Only voor buitengebied" of de 5G variant daarvan worden op die plaatsen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-03-2023
KPN introduceert PON-technologie voor snelheden tot 10 Gbps over glasvezel (FTTH)

Deze technologie gaat gebruikt worden om nieuwe glasvezel-netwerken aan te leggen en om bestaande FttC (VVDSL/V+) te transformeren naar FttH. Het laatste stuk koper tusssen straatkast en woning wordt dan vervangen door glasvezel. Het is wel de vraag hoeveel haast KPN daar mee gaat maken.

Volgens onderstaande bron wordt Bonded Vplus (400 Mbps) ook overal beschikbaar gemaakt (dit jaar?):

KPN rolt PON-glasvezel uit met Nokia als leverancier

[ Voor 3% gewijzigd door Speed61 op 05-03-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mijn gok is dat de wijken die nu al Vplus kunnen krijgen, dat dat eerst zo blijft en de wijken waar DSL nog weinig snelheid kan bieden als eerste aangepakt gaan worden.

En waarschijnlijk worden de grotere plaatsen als eerste op de glasvezel aangesloten, dat levert het snelst het meeste op. Ik moet het eerst maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Die PON aansluitingen die KPN gaat realiseren vallen binnen de 1 miljoen aansluitingen die KPN voor eind 2021 gaat realiseren. De locaties zijn dus deels al bekend, die in het artikel staan en in Zeeland gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
esky schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:57:
Die PON aansluitingen die KPN gaat realiseren vallen binnen de 1 miljoen aansluitingen die KPN voor eind 2021 gaat realiseren. De locaties zijn dus deels al bekend, die in het artikel staan en in Zeeland gok ik.
Ik verwacht niets groots in Zeeland. Ja, ze gaan Tholen stad aanpakken, want daar zijn geen verdeelkasten omgebouwd tot actieve kasten met DSLAMs. En in de andere steden/dorpen op het eiland Tholen is vaak hetzelfde dus de kans dat ze dat ook gelijk meenemen lijkt me aanzienlijk, kunnen ze gelijk de paar kleine nummercentrales daar sluiten. Maar in de rest van de provincie (buitengebieden uitgezonderd) hebben ze een heel groot deel van de verdeelkasten al omgebouwd. In Goes(Aria) en Middelburg(Mortiere) zijn kleine enclaves van Reggefiber glasvezel gebruikers, maar het gaat hier echt om enkele tientallen huizen in totaal. Ik heb vernomen dat dit een test was om te kijken hoe de kosten-baten verhouding daar zou zijn(M.a.w. gingen genoeg mensen over op glasvezel om verdere uitbouw rendabel te maken?) maar dat dit op niets uitliep. Bovendien hebben ze nu op minstens één actieve wijkkast in die steden VPlus geactiveerd, dus ik ga ervan uit dat ze veel liever die update naar de DSLAMs pushen en VPlus activeren dan glas de grond in te stoppen.
krakendmodem schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:37:
Mijn gok is dat de wijken die nu al Vplus kunnen krijgen, dat dat eerst zo blijft en de wijken waar DSL nog weinig snelheid kan bieden als eerste aangepakt gaan worden.

En waarschijnlijk worden de grotere plaatsen als eerste op de glasvezel aangesloten, dat levert het snelst het meeste op. Ik moet het eerst maar zien.
Eens wat betreft Vplus. Echter, de grotere steden als eerste verglazen betwijfel ik omdat het daar vaak om relatief korte lijnafstanden gaat en het in de grond doen van glasvezel relatief kostbaar is vanwege verkeershinder, vele leidingen in de grond en daaruit voorkomende dure vergunningen. Ik denk dus dat ze waarschijnlijk eerst de dorpen dichtbij de eigen huidige glasvezel infrastructuur doen, dan kunnen ze daarmee gelijk laten zien dat ze ook iets voor het platteland doen. Of ze moeten flinke subsidie/korting krijgen van die grotere steden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
@timmie1 ik had met "opzet" grotere plaatsen genoemd, en geen steden. Zat grotere dorpen waar de KPN vast wel een kabeltje wil gaan graven.

Maar dat is afwachten. Wat dat betreft heb ik dubbel pech: ik woon vlakbij de CO met maximaal 50Mbit DSL op dit moment. KPN zal waarschijnlijk rekening gaan houden met het uitfaseren van die apparatuur uit de wijkcentrale (vula), maar dat kan nog wel even gaan duren ben ik bang. En als KPN daar dan Vectoring uit kan leveren, waardoor ik rond de 100Mb/s kan ontvangen, dan zie ik momenteel geen glasvezel hier in de stoep komen.

Probleem is dat KPN de strijd met Ziggo hier dan compleet verloren heeft. Dus of ze gaan alsnog met glasvezel aan de gang, of ze zijn binnen een paar jaar alle klanten voor internet aan Ziggo kwijt.

Die klanten zijn dan wel de stabiliteit kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Om eens een brutale vraag te stellen....

Het dorp waar ik woon krijgt glasvezel, nou ja, huizen met een tragere verbinding dan 30Mbit.
Tot mijn verbazing krijgt "mijn" straat dit dus niet, verbindingen (verschilt natuurlijk per huisnummer) zijn tussen de 16 en 34 Mbit. Navraag leerde dat adressen met deze snelheid ook worden overgeslagen indien KPN aangeeft er binnen 3 jaar iets mee te doen (opwaarderen naar een snelheid van 30Mbit plus)
Dit zal niet gaan lukken zonder ergens een nieuwe wijkkast te plaatsen, mijn vraag is dus, heeft iemand hier zicht op of dit inderdaad in de planning ligt of is het beleid van KPN om zoveel mogelijk dsl gebruikers te houden en dus glasvezel buiten de deur te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

akatar schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:15:
Om eens een brutale vraag te stellen....

Het dorp waar ik woon krijgt glasvezel, nou ja, huizen met een tragere verbinding dan 30Mbit.
Tot mijn verbazing krijgt "mijn" straat dit dus niet, verbindingen (verschilt natuurlijk per huisnummer) zijn tussen de 16 en 34 Mbit. Navraag leerde dat adressen met deze snelheid ook worden overgeslagen indien KPN aangeeft er binnen 3 jaar iets mee te doen (opwaarderen naar een snelheid van 30Mbit plus)
Dit zal niet gaan lukken zonder ergens een nieuwe wijkkast te plaatsen, mijn vraag is dus, heeft iemand hier zicht op of dit inderdaad in de planning ligt of is het beleid van KPN om zoveel mogelijk dsl gebruikers te houden en dus glasvezel buiten de deur te houden?
KPN Is nu weer meer op glasvezel aan het focussen. Glasvezel is in beheer goedkoper dan DSL namelijk.

Mede daarom zijn ze nu dus weer meer bezig glasvezel uit te rollen, helaas is dat een heel erg veel jaren project.

In sommige gebieden willen ze zelfs het kopernetwerk al geheel gaan uitschakelen. En in gebieden waar klanten op koper zitten maar er ook glas is, is het beleid bij storingen klanten meteen naar glas te migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
@Wildfire zo eenvoudig ligt het hier niet, het dorp is gescheiden in witte en grijze adressen (wit is minder dan 30Mbit en krijgt glasvezel) de rest krijgt geen glasvezel. sterker nog die adressen hebben ook geen info gehad over het feit dat er glasvezel wordt aangelegd voor de witte adressen.

Hier zijn hele straten als grijs weggezet en komen dus niet in aanmerking voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Welke provider gaat die glasvezel aanleggen? En in welke provincie? Hebben jullie momenteel wel TV-kabel liggen?

Hier doet KabelNoord hetzelfde. Indien >30Mbit of CAI aanwezig is, gaat het feestje niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
krakendmodem schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:17:
Welke provider gaat die glasvezel aanleggen? En in welke provincie? Hebben jullie momenteel wel TV-kabel liggen?

Hier doet KabelNoord hetzelfde. Indien >30Mbit of CAI aanwezig is, gaat het feestje niet door.
In mijn straat is geen Ziggo aansluiting (Ziggo sluit gewoon niemand meer aan)
gemeente is (oude) gemeente Slochteren

(eigenlijk geen idee wie de glasvezel gaat leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
akatar schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:05:
[...]

In mijn straat is geen Ziggo aansluiting (Ziggo sluit gewoon niemand meer aan)
gemeente is (oude) gemeente Slochteren

(eigenlijk geen idee wie de glasvezel gaat leggen)
Die grens van 30 mbit en die drie jaar is van belang omdat hier overheidssubsidie in zit. Dat mag alleen in "witte" gebieden.
Zie onderstaande link voor info:

https://www.rodin-group.com/snel-internet-groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:20
Vanmorgen omgezet naar vplus.

Was een beetje sceptisch maar lijkt allemaal goed te komen:
(Sceptisch omdat fourstack van 200 naar 135Mb was teruggeschroefd. Maar 200 is dus wel haalbaar.)
Afbeeldingslocatie: https://www.soepie.com/tweakers/vplus.png

Zal vanavond eens kijken of alles verder werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Soepie op 11-03-2019 14:42 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Nette waarden. Ik ben jaloers :p

Ik heb momenteel dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O0dZseul.png

[ Voor 55% gewijzigd door krakendmodem op 11-03-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
Barre73 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 02:44:
[...]

Die grens van 30 mbit en die drie jaar is van belang omdat hier overheidssubsidie in zit. Dat mag alleen in "witte" gebieden.
Zie onderstaande link voor info:

https://www.rodin-group.com/snel-internet-groningen
Klopt, vandaag dat mijn eerste vraag ook was of iemand zicht heeft in de planning van KPN, dan zou er namelijk binnen 3 jaar een wijkkast in mijn buurt geplaatst moeten gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
akatar schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:23:
[...]

Klopt, vandaag dat mijn eerste vraag ook was of iemand zicht heeft in de planning van KPN, dan zou er namelijk binnen 3 jaar een wijkkast in mijn buurt geplaatst moeten gaan worden.
Ga maar uit van niet. Dit jaar worden alle kasten die al ingepland waren nog afgemaakt. Daarna gaat de volle focus verder op glasvezel (tot in de woning dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:20
Snap ik zeker in jouw geval...

Gister avond nog even gewoon speedtesten en dergelijke gedaan, lijn haalt de snelheid en is gewoon stabiel.
Niets mis mee dus. Zorgen gemaakt om niets.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Soepie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Snap ik zeker in jouw geval...

Gister avond nog even gewoon speedtesten en dergelijke gedaan, lijn haalt de snelheid en is gewoon stabiel.
Niets mis mee dus. Zorgen gemaakt om niets.
Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat KPN hier de boel gaat upgraden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie1
Eindelijk goed nieuws voor gebruikers met VDSL aansluitingen die rechtstreeks aan een DSLAM in een telefooncentrale hangen. KPN gaat per 1 april G.INP inschakelen! Dit betekent dat de maximale upload van deze VDSL aansluitingen van 10Mbit naar 20Mbit zal gaan en het zou een verlaging van de (in vergelijking met ping van aansluitingen aan de straatkast) hogere ping inhouden plus verhoging van de haalbare downloadsnelheid. Zie:
Al enige jaren past KPN met succes de automatische DSL stabilisatietechniek G.INP toe bij de WBA access technieken VDSL, Vectored VDSL en ook Bonded Vectored VDSL. De voordelen ten opzichte van de eerdere stabilisatietechniek FEC (Forward Error Control) zijn een lagere delay (3-4x), vaak hogere bandbreedte (5-10%) en een betere throughput. Voor Bonded VDSL (vanaf de Centrale) wordt G.INP nog niet ingezet, maar per 1 april 2019 zal dat veranderen. De WBA netwerk DSL profielen voor Bonded VDSL zullen worden aangepast waarmee G.INP wordt geactiveerd en de maximale upstream bandbreedte wordt verhoogd van 10 naar 20 Mb/s. Bestaande Bonded VDSL lijnen zullen in een maintenance window worden omgezet naar het nieuwe profiel met G.INP. De exacte data zullen via de WBA Release Notes bekend worden gemaakt.
Onder andere goed nieuws voor @krakendmodem geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik wacht het af :P

Alleen lees ik in dat artikel dat het gaat om Bonded VDSL vanuit de CO.

G.INP was al beschikbaar voor gewone VDSL lijnen. Dat is nog niet actief op mijn lijn, maar bijvoorbeeld wel op die van de buren. Misschien pakken ze die van mij ook mee. Ik wacht af.

Ik zal een vraag bij KPN uitzetten. Kijken wat ze zeggen.

Edit: @timmie1 Ik heb voor de zekerheid de vraag bij KPN neergelegd, die zeggen ook dat normale VDSL lijnen vanaf 1 april gefaseerd G.INP krijgen. Waarschijnlijk met netwerkonderhoud en centrales die in de nacht worden aangepakt. Las namelijk in dat artikel dat het alleen over bonding ging.

[ Voor 126% gewijzigd door krakendmodem op 14-03-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 08:53
krakendmodem schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:31:
Ik wacht het af :P

Alleen lees ik in dat artikel dat het gaat om Bonded VDSL vanuit de CO.

G.INP was al beschikbaar voor gewone VDSL lijnen. Dat is nog niet actief op mijn lijn, maar bijvoorbeeld wel op die van de buren. Misschien pakken ze die van mij ook mee. Ik wacht af.
Ik heb dit inderdaad ook niet op mijn toen nog enkelvoudige VDSL lijn gehad. Heb nu ook bonding vanuit de centrale en hoop dat ze het nu wel in zullen gaan schakelen. Die 20Mb Upload zou heel erg leuk zijn!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Laatst online: 09:10
https://vvdsl.diederik.it/map is niet meer online?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Wat betekend dan dit: https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=7048
Als ik die straatkast zie heeft die de meest uiteenlopende snelheden. Hangt dat dan af hoe je gepatched bent of is dat anders? Loopt van 17 t/m 111Mbit zonder bonding. Is nogal een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
jongetje schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:44:
Wat betekend dan dit: https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=7048
Als ik die straatkast zie heeft die de meest uiteenlopende snelheden. Hangt dat dan af hoe je gepatched bent of is dat anders? Loopt van 17 t/m 111Mbit zonder bonding. Is nogal een verschil.
De maker @RobinF kan het vast beter verwoorden, maar volgens mij is de snelheid 109Mbit zonder en 219Mbit met bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 15:01
esky schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:48:
[...]

De maker @RobinF kan het vast beter verwoorden, maar volgens mij is de snelheid 109Mbit zonder en 219Mbit met bonding.
Correct!

De snelheden daaronder zijn gewoon logs van wat het achterliggende systeem allemaal gezien heeft, en dat is soms wat onoverzichtelijk omdat er meerdere snelheden op één dag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
RobinF schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:50:
[...]

Correct!

De snelheden daaronder zijn gewoon logs van wat het achterliggende systeem allemaal gezien heeft, en dat is soms wat onoverzichtelijk omdat er meerdere snelheden op één dag staan.
Het gekke is dat als ik een huisnummer aangesloten op die kast invoer ik die 17 Mbit krijg en niet de 111 (helaas). Vandaar dat ik benieuwd was of dat dus per aansluiting anders is (en ze die dus kunnen ompatchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 15:01
jongetje schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Het gekke is dat als ik een huisnummer aangesloten op die kast invoer ik die 17 Mbit krijg en niet de 111 (helaas). Vandaar dat ik benieuwd was of dat dus per aansluiting anders is (en ze die dus kunnen ompatchen).
Volgensmij bestaat dat niet.

Je bent of niet op die kast aangesloten, of die kast (de lijnkaarten) is op dit moment vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
timmie1 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:42:
Eindelijk goed nieuws voor gebruikers met VDSL aansluitingen die rechtstreeks aan een DSLAM in een telefooncentrale hangen. KPN gaat per 1 april G.INP inschakelen! Dit betekent dat de maximale upload van deze VDSL aansluitingen van 10Mbit naar 20Mbit zal gaan en het zou een verlaging van de (in vergelijking met ping van aansluitingen aan de straatkast) hogere ping inhouden plus verhoging van de haalbare downloadsnelheid. Zie:

[...]

Onder andere goed nieuws voor @krakendmodem geloof ik :P
Is dit al bij iemand daadwerkelijk omgezet? Ik heb nog altijd 11Mb upload in plaats van 20 en ook geen G.INP. Of is dit iets wat geleidelijk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat gaat geleidelijk. Ik ben ook nog niet overgezet naar G.INP.

Ook heb ik vraagtekens of die upload bij mij daadwerkelijk verhoogd wordt. Bij pairbonding snap ik die nog wel, maar niet bij gewone VDSL lijnen. Dat zou dan mogelijk storen op de andere apparatuur die op de telefoonlijnen zijn aangesloten, zoals ISDN

Deze vraag had ik ook bij kpn voorgelegd.

klik

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 01-04-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 21:54
Het gaat alleen bij bonding volgens deze.
https://www.kpn-wholesale....inp-voor-bonded-dsl-.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
krakendmodem schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:57:
Dat gaat geleidelijk. Ik ben ook nog niet overgezet naar G.INP.

Ook heb ik vraagtekens of die upload bij mij daadwerkelijk verhoogd wordt. Bij pairbonding snap ik die nog wel, maar niet bij gewone VDSL lijnen. Dat zou dan mogelijk storen op de andere apparatuur die op de telefoonlijnen zijn aangesloten, zoals ISDN

Deze vraag had ik ook bij kpn voorgelegd.

klik
Volgens mij gaat alleen de upload bij pairbonding omhoog, maar had jij dat ook niet?

Ik zal het in de gaten houden en tzt berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Voor mijn ouders ben ik aan het onderzoeken of overstappen op kpn zinnig is.
Volgens fourstack is er geen bonding mogelijk en is internet beperkt tot 37MBit down.
Dat is te weinig voor internet + 3 decoders (HD).

Kan ik op de een of ander manier uitvinden waarom bonding niet mogelijk is?
Ligt er maar 1 lijn (huis is gebouwd in 1999) of is de info in fourstack incorrect?

edit: paar huizen (jaren 30 woningen) verderop is bonding wel mogelijk, apart.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 01-04-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jassy schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:07:
[...]

Volgens mij gaat alleen de upload bij pairbonding omhoog, maar had jij dat ook niet?

Ik zal het in de gaten houden en tzt berichten.
Nee, ik heb geen pairbonding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Vandaar dat mijn Xperiabox v10 gisteren een reset van buitenaf heeft gehad. De CRC errors die er regelmatig waren, zo'n 4 per uur, zijn verdwenen en staan na meer dan 24 uur nog keurig netjes op nul. Tevens zijn de down- en uploadsnelheden op beide lijnen ietsje hoger, een zeer stabiele 200/60. Zeer tevreden, dank KPN.
Pagina: 1 ... 61 ... 77 Laatste