Dank je voor je reactie.Racer89 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Er wordt hoofdzakelijk gekeken naar de onderbrekingen wat het modem heeft.
Naast die onderbrekingen wordt er zeker ook gekeken naar het aantal lijnfouten die niet gecorrigeerd kunnen worden door het modem, de CRC errors.
Er zijn ongetwijfeld x CRC errors per y tijd toegestaan, de vraag is wat x en y zijn.
Als je een FRITZ!Box gebruikt kun je drie fout-indicatoren zien, de ES (Errored Seconds), de SES (Severe Errored Seconds) en de CRC errors per minuut.
AVM rekent dat niet zomaar uit, je kunt hieruit de MTBE (Mean Time Between Errors) afleiden en dat is iets dat de DLM zou gebruiken volgens deze link.
Het zou me niet verbazen als de situatie op het KPN netwerk vergelijkbaar is met wat BT doet volgens de link die ik eerder postte.
De grote vraag is welke getalletjes KPN hanteert.
Zoals ik dit lees zou dat kunnen betekenen dat een Alcatel DLM zich anders gedraagt dan een Nooitgedacht DLM.Racer89 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Specifieke instellingen word ook bepaalt door leverancier. Zoals Alcatel en of Nokia.
Is dat ook wat je bedoelt?
Zou de netbeheerder (KPN) de parameters niet zo kunnen instellen als hij het hebben wil?
[ Voor 1% gewijzigd door hp-got op 15-05-2018 14:14 . Reden: verduidelijking genormaliseerde errors ]
Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe