Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Racer89 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Er wordt hoofdzakelijk gekeken naar de onderbrekingen wat het modem heeft.
Dank je voor je reactie.

Naast die onderbrekingen wordt er zeker ook gekeken naar het aantal lijnfouten die niet gecorrigeerd kunnen worden door het modem, de CRC errors.
Er zijn ongetwijfeld x CRC errors per y tijd toegestaan, de vraag is wat x en y zijn.

Als je een FRITZ!Box gebruikt kun je drie fout-indicatoren zien, de ES (Errored Seconds), de SES (Severe Errored Seconds) en de CRC errors per minuut.
AVM rekent dat niet zomaar uit, je kunt hieruit de MTBE (Mean Time Between Errors) afleiden en dat is iets dat de DLM zou gebruiken volgens deze link.

Het zou me niet verbazen als de situatie op het KPN netwerk vergelijkbaar is met wat BT doet volgens de link die ik eerder postte.
De grote vraag is welke getalletjes KPN hanteert.
Racer89 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Specifieke instellingen word ook bepaalt door leverancier. Zoals Alcatel en of Nokia.
Zoals ik dit lees zou dat kunnen betekenen dat een Alcatel DLM zich anders gedraagt dan een Nooitgedacht DLM.
Is dat ook wat je bedoelt?
Zou de netbeheerder (KPN) de parameters niet zo kunnen instellen als hij het hebben wil?

[ Voor 1% gewijzigd door hp-got op 15-05-2018 14:14 . Reden: verduidelijking genormaliseerde errors ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Oh? Ik heb net een xml opgevraagd van mijn eigen adres en ik zie niks vreemds. Gewoon wat er altijd in stond.
Lijnlengtes tot MDF/SDF, deliverable products, etc.

@henk26 en anderen: Gebruiken jullie deze link?

https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v8.0/Pqcc.aspx
Ik krijg deze melding vanaf een KPN 4G verbinding.

The page cannot be displayed
Explanation: There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.
Try the following:

Refresh page: Search for the page again by clicking the Refresh button. The timeout may have occurred due to Internet congestion.
Check spelling: Check that you typed the Web page address correctly. The address may have been mistyped.
Access from a link: If there is a link to the page you are looking for, try accessing the page from that link.
Technical Information (for support personnel)

Error Code: 403 Forbidden. The server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). Contact the server administrator. (12202)

Over DSL ook trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
Aotearoa schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:58:
[...]

Ja ik gebruik die link, en die werkt al meer dan 1 maand niet meer. Eerst werkte alleen de WBA call niet meer (nog wel een xml, maar zonder de existing situation en deliverable secties) , en sinds een paar dagen geeft zelfs de Pqcc.aspx een 403 forbidden. Heel jammer dat het onbereikbaar is gemaakt voor het publiek.
Ik krijg ook een 403 via mijn telefoon op zowel 4G als KPN wifi.
Maar het werkt wel op mijn laptop als ik op kantoor ben... ;)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:07
Barre73 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Oh? Ik heb net een xml opgevraagd van mijn eigen adres en ik zie niks vreemds. Gewoon wat er altijd in stond.
Lijnlengtes tot MDF/SDF, deliverable products, etc.

@henk26 en anderen: Gebruiken jullie deze link?

https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v8.0/Pqcc.aspx
Ja. Het lijkt er dus op dat KPN deze database heeft afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:09:
[...]

Ik krijg ook een 403 via mijn telefoon op zowel 4G als KPN wifi.
Maar het werkt wel op mijn laptop als ik op kantoor ben... ;)
Beetje jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een Draytek vigor 130 geïnstalleerd in Bridge modus voor T-Mobile Thuis. Nu blijft alleen bij het intrainen de upload hangen op een actual van 19Mbit terwijl de Attainable netjes op 44Mbit staat. Download gaat wel goed

Iemand hier ervaring mee en idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de upload ook netjes gaat intrainen.

> vdsl status
vdsl status
---------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A/B/C) -----------
Running Mode : 17A State : SHOWTIME
DS Actual Rate :110898000 bps US Actual Rate : 19170000 bps
DS Attainable Rate :114302268 bps US Attainable Rate : 44939000 bps
DS Path Mode : Fast US Path Mode : Fast
DS Interleave Depth : 1 US Interleave Depth : 1
NE Current Attenuation : 13 dB Cur SNR Margin : 5 dB
DS actual PSD : 1. 6 dB US actual PSD : 13. 0 dB
NE CRC Count : 43 FE CRC Count : 0
NE ES Count : 13 FE ES Count : 0
Xdsl Reset Times : 0 Xdsl Link Times : 1
ITU Version[0] : b5004946 ITU Version[1] : 544e0000
VDSL Firmware Version : 05-07-09-0F-01-07 [with Vectoring support]
Power Management Mode : DSL_G997_PMS_L0
Test Mode : DISABLE
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
Far Current Attenuation : 13 dB Far SNR Margin : 13 dB
CO ITU Version[0] : b5004244 CO ITU Version[1] : 434db1e4
DSLAM CHIPSET VENDOR : < BDCM >

> sys version
sys version
Router Model: Vigor130 Version: 3.8.2_m8 English
Profile version: 3.0.0 Status: 1 (0x495137dc)
Router IP: 192.168.1.1 Netmask: 255.255.255.0
Firmware Build Date/Time: Jan 22 2018 14:02:35
Router Name:
Revision: 71144 V376
Current VDSL2 Firmware Version: 05-07-09-0F-01-07
ADSL Firmware Version: 05-07-03-0F-00-01 Annex A
VDSL2 Firmware Version: 05-07-09-0F-01-07

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2018 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

hp-got schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:06:

[...]

Naast die onderbrekingen wordt er zeker ook gekeken naar het aantal lijnfouten die niet gecorrigeerd kunnen worden door het modem, de CRC errors.
Er zijn ongetwijfeld x CRC errors per y tijd toegestaan, de vraag is wat x en y zijn.
KPN Hanteert maximaal 1 CRC error per kwartier. Ik kan het weten, ben KPN monteur. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 17-05-2018 21:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Wildfire schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:12:
[...]

KPN Hanteert maximaal 1 CRC error per kwartier. Ik kan het weten, ben KPN monteur. :)
Dank je! Dat is één van de DLM puzzelstukjes die ik zocht!

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05-2023
Probeer eens andere firmware b.v. de modem 5 of de modem 6..

De modem 6 firmware kun je volgens mij alleen van draytek.com afhalen en niet van draytek.nl
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:55:
Gisteren een Draytek vigor 130 geïnstalleerd in Bridge modus voor T-Mobile Thuis. Nu blijft alleen bij het intrainen de upload hangen op een actual van 19Mbit terwijl de Attainable netjes op 44Mbit staat. Download gaat wel goed

Iemand hier ervaring mee en idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de upload ook netjes gaat intrainen.

> vdsl status
vdsl status
---------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A/B/C) -----------
Running Mode : 17A State : SHOWTIME
DS Actual Rate :110898000 bps US Actual Rate : 19170000 bps
DS Attainable Rate :114302268 bps US Attainable Rate : 44939000 bps
DS Path Mode : Fast US Path Mode : Fast
DS Interleave Depth : 1 US Interleave Depth : 1
NE Current Attenuation : 13 dB Cur SNR Margin : 5 dB
DS actual PSD : 1. 6 dB US actual PSD : 13. 0 dB
NE CRC Count : 43 FE CRC Count : 0
NE ES Count : 13 FE ES Count : 0
Xdsl Reset Times : 0 Xdsl Link Times : 1
ITU Version\[0] : b5004946 ITU Version\[1] : 544e0000
VDSL Firmware Version : 05-07-09-0F-01-07 [with Vectoring support]
Power Management Mode : DSL_G997_PMS_L0
Test Mode : DISABLE
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
Far Current Attenuation : 13 dB Far SNR Margin : 13 dB
CO ITU Version\[0] : b5004244 CO ITU Version\[1] : 434db1e4
DSLAM CHIPSET VENDOR : < BDCM >

> sys version
sys version
Router Model: Vigor130 Version: 3.8.2_m8 English
Profile version: 3.0.0 Status: 1 (0x495137dc)
Router IP: 192.168.1.1 Netmask: 255.255.255.0
Firmware Build Date/Time: Jan 22 2018 14:02:35
Router Name:
Revision: 71144 V376
Current VDSL2 Firmware Version: 05-07-09-0F-01-07
ADSL Firmware Version: 05-07-03-0F-00-01 Annex A
VDSL2 Firmware Version: 05-07-09-0F-01-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

velderkamp schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:05:
Probeer eens andere firmware b.v. de modem 5 of de modem 6..

De modem 6 firmware kun je volgens mij alleen van draytek.com afhalen en niet van draytek.nl

[...]
Thanks! Zal het van het weekend eens proberen als niemand thuis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:49:
Thanks! Zal het van het weekend eens proberen als niemand thuis is :)
ftp://ftp.draytek.com/Vigor130/Firmware/v3.8.2/

Ik kijk altijd direct via de FTP of er nieuwe firmwares zijn voor mijn DrayTek 2860, hoewel er ook een GUI dingetje voor is op de router zelf :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@Verwijderd Een andere modemfirmware kan nogal verschil maken, zie: ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"
Al ging het bij mij voornamelijk om ping latency die ik kon halveren met een andere firmware.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Heb eindelijk mijn upgrade gehad. Ben van 32Mbps naar 141Mbps gegaan. Al geeft netco 222Mbps. Modem (Fritz!box 7581 fw: 06.85-50446 PLUS).

reboot & fac.reset gedaan. Niet kom ik niet verder dan 138Mbps :s. En natuurlijk ook het kabeltje vervangen. maar dat hielp ook allemaal niets.

Tijd om XS4ALL te bellen. De beste jongen kon zo zien dat de lijn op een fallback profiel staat. In zijn infonatiesysteem stond dat dat normaal is als de straatkast net upgradede is. en dat dit enkle maanden kan duren en de snelheid fors lager ligt. Oke is dat duidelijk. Maar wat hij niet wist hoelang een paar maanden is. Nu is mijn vraag. is er iemand hier die dat wel weet? en die meer weet over dit fallback profiel. Gaat om een BVVDSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Je zit die bij xs4all. Dan heb je een 160mb abonnement?
Ik zou het effe geven. In het begin had ik nog wel af en toe CRC fouten maar nu helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Kasper1985 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:42:
@akatar Inmiddels heb ik nieuwe firmware ontvangen van Zyxel. Deze staat nog niet op de algemene ftp van Zyxel.

Ze zijn aan het kijken of dat wel gaat gebeuren maar daar moet weer een andere afdeling over beslissen.

Firmware staat er nu een uurtje op. Bridging werkt inderdaad, mijn asus routertje maakt feiloos verbinding met dezelfde instellingen zoals op de 1.0 firmware. Wel blijft de snelheid wat achter in vergelijking met de fritzbox.

Laat me maar weten via een PM of je de nieuwe firmware wilt uit proberen dan zet ik hem ergens op een dropbox ofzo.

Kasper
Hoe bevalt de firmware in de praktijk?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 12:56
Eiríkr schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Hoe bevalt de firmware in de praktijk?
Set and forget.

Ik heb toen de nieuwe firmware op het modem gezet en sindsdien niet meer naar gekeken.
nog wel een slechte verbinding maar daar wil men niets meer aan doen (het is wat het is en veel succes ermee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Firmware werkt prima. Stabiel sinds het erop staat. Alleen de snelheid blijft bij speedtests nog steeds achter. Daar moet eigenlijk een nieuw ticket voor geopend bij Zyxel maar nog geen tijd/zin in gehad. Dat is zeker een issue met het Zyxel modem want met de Fritzdoos haalde ik netjes 160mbit.

Wat betreft jouw issue @ewoutw ik zou hier zeker geen genoegen mee nemen. Als netco aangeeft dat dat de snelheid is die mogelijk is dan zou je (volgens mij) gewoon 160 moeten kunnen halen. Het verbaasd me ook enigszins normaal is xs4all zeer vlot met het aansturen van KPN in dit soort gevallen. Misschien een nieuwe medewerker?

Wat is de upload snelheid die je haalt?

Een algemener punt: Heb gezien dat de snelheid wordt verhoogd naar 200mbit/sec. Ziggo levert al jaren 400 en dat gaat alleen maar omhoog.

Met deze prijs wijziging is 200 toch volstrekt belachelijk? Ik begrjp eerlijk gezegd niet waarom we zolang moeten wachten op de groot schalige uitrol van Vplus dus bonded snelheden tot 400mbit.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ewoutw schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:36:
Heb eindelijk mijn upgrade gehad. Ben van 32Mbps naar 141Mbps gegaan. Al geeft netco 222Mbps. Modem (Fritz!box 7581 fw: 06.85-50446 PLUS).

reboot & fac.reset gedaan. Niet kom ik niet verder dan 138Mbps :s. En natuurlijk ook het kabeltje vervangen. maar dat hielp ook allemaal niets.

Tijd om XS4ALL te bellen. De beste jongen kon zo zien dat de lijn op een fallback profiel staat. In zijn infonatiesysteem stond dat dat normaal is als de straatkast net upgradede is. en dat dit enkle maanden kan duren en de snelheid fors lager ligt. Oke is dat duidelijk. Maar wat hij niet wist hoelang een paar maanden is. Nu is mijn vraag. is er iemand hier die dat wel weet? en die meer weet over dit fallback profiel. Gaat om een BVVDSL lijn.
Pas als daadwerkelijk iedereen in dezelfde kabelverdeler over is gezet kan vectoring echt aan. Anders zou er nog teveel verstoring zijn en daarom zit je nu dus op een fallback profiel. Maar hoe lang dat gaat duren kan ik helaas ook niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Gisteren een "nieuwe" aansluiting van NLE aangesloten. Deze zat eerst in de woonkamer met een minder ideale aansluiting; inmiddels in de meterkast direct op de ISRA.

Nu ruim 33 uur verder. Ben nog niet helemaal tevreden over de snelheid, er zou 100Mb mogelijk moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WBo6xuX.jpg

Zijn er nog verbeteringen mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 20-05-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

krakendmodem schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:13:
Gisteren een "nieuwe" aansluiting van NLE aangesloten. Deze zat eerst in de woonkamer met een minder ideale aansluiting; inmiddels in de meterkast direct op de ISRA.

Nu ruim 33 uur verder. Ben nog niet helemaal tevreden over de snelheid, er zou 100Mb mogelijk moeten zijn.

[afbeelding]

Zijn er nog verbeteringen mogelijk?
Aan het aantal FEC errors te zien zit je aan de max van je lijn, als deze nu op de juiste wijze (korte kabel van isra naar modem etc.) is aangesloten.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Kasper1985 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:43:
Een algemener punt: Heb gezien dat de snelheid wordt verhoogd naar 200mbit/sec. Ziggo levert al jaren 400 en dat gaat alleen maar omhoog.

Met deze prijs wijziging is 200 toch volstrekt belachelijk? Ik begrjp eerlijk gezegd niet waarom we zolang moeten wachten op de groot schalige uitrol van Vplus dus bonded snelheden tot 400mbit.

Kasper
en @Wildfire
Worden de bestaande vectoring lijnen direct na de dslam update allemaal naar Vplus omgezet of moet dat aangevraagd en handmatig omgezet worden?
Met een beetje geluk gaat het allemaal automatisch en laten ze de snelheidsbeperkingen gewoon los na de update van komende week. De BVVDSL lijnen zullen dan in praktijk Bonded Vplus zijn, want lijkt me niet dat ze huidige BVVDSL aansluitingen met volledige snelheid eerst gaan omzetten naar Vdsl zonder bonding.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

@timmie1 Helaas heb ik als monteur geen inzage in wat wanneer gebeurt. Ik weet wel dat lijnen pas overgaan naar vectoring (en ik neem aan volgens hetzelfde principe ook naar Vplus) als alle lijnen in de kast er geschikt voor zijn. Indien niet dan verstoren de andere lijnen teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
slaay schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:02:
[...]

Aan het aantal FEC errors te zien zit je aan de max van je lijn, als deze nu op de juiste wijze (korte kabel van isra naar modem etc.) is aangesloten.
Standaard kabeltje van 30 cm uit installatiepakket aan ISRA1 aan het modem. Ik vind het wel een beetje vreemd dat de uploadsnelheid wel wat achterblijft.

Had iets meer verwacht, afstand is iets van 200 mter ofzo. Ik twijfel een beetje aan de afstand inmiddels.
Er staan namelijk twee VDSL kasten in de buurt, mogelijk dat deze aansluiting toch op een andere kast dan ik dacht.

Als iemand dat kan checken, dan hoor ik dat graag. ;) . De bekende sites om de afstand te checken zijn offline (en breedbandwinkel geeft niet aan dat er een straatkast tussen zit).

Er staan namelijk 2 straatkasten in de buurt. 9281RM en thv 9281RD 1. Twijfel dus via welke kast deze loopt.

Enige wat ik dan nog kan verzinnen is het ISRA punt, maar die ziet er goed uit, en denk niet dat daar het probleem zit.

Ik kan eventueel nog bellen met NLE, maar ik denk dat dit voor nu toch wel de max is. En opzich is de lijn prima stabiel en snel genoeg voor de bewoners daar, maar ik wil natuurlijk zoveel mogelijk eruit halen :+

[ Voor 54% gewijzigd door krakendmodem op 21-05-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
KPN is in Gouda weer flink aan de weg aan het timmeren. Zag toen ik van de snelweg kwam een nieuwe kast staan bij een oude kabelverdeler, en heb gisteren even een rondje gereden om te kijken of er meer in de planning zit. Voor zover ik kan zien zijn er in deze ronde nu ongeveer 13 oude straatkasten vervangen en hier en daar al blauwe buizen die de grond in gaan. Een heel duidelijk patroon overigens, de kasten die de grootste afstand tot de centrale hebben gaan eerst. Er is nu een ring van ~800 meter rond de centrales waar nog oude straatkasten staan, de rest is allemaal vervangen. Nog niets te zien in de planning van upgrades overigens, maar dat lijkt me logisch aangezien de upgrade in deze fase >2 maanden gaat duren.

Ik zit stiekem te hopen dat de kast om de hoek bij mijn ouders ook een keer vervangen wordt. Zit er denk ik (nog) niet in, op 600 meter hemelsbreed van de centrale... 26Mbit begint nogal krap te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DiedB schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:04:
KPN is in Gouda weer flink aan de weg aan het timmeren. Zag toen ik van de snelweg kwam een nieuwe kast staan bij een oude kabelverdeler, en heb gisteren even een rondje gereden om te kijken of er meer in de planning zit. Voor zover ik kan zien zijn er in deze ronde nu ongeveer 13 oude straatkasten vervangen en hier en daar al blauwe buizen die de grond in gaan. Een heel duidelijk patroon overigens, de kasten die de grootste afstand tot de centrale hebben gaan eerst. Er is nu een ring van ~800 meter rond de centrales waar nog oude straatkasten staan, de rest is allemaal vervangen. Nog niets te zien in de planning van upgrades overigens, maar dat lijkt me logisch aangezien de upgrade in deze fase >2 maanden gaat duren.

Ik zit stiekem te hopen dat de kast om de hoek bij mijn ouders ook een keer vervangen wordt. Zit er denk ik (nog) niet in, op 600 meter hemelsbreed van de centrale... 26Mbit begint nogal krap te worden.
Dan is de kabelafstand wel veel meer dan 600. Bij die afstand zou je echt ruim meer dan 26 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:31:
[...]

Standaard kabeltje van 30 cm uit installatiepakket aan ISRA1 aan het modem. Ik vind het wel een beetje vreemd dat de uploadsnelheid wel wat achterblijft.

Had iets meer verwacht, afstand is iets van 200 mter ofzo. Ik twijfel een beetje aan de afstand inmiddels.
Er staan namelijk twee VDSL kasten in de buurt, mogelijk dat deze aansluiting toch op een andere kast dan ik dacht.

Als iemand dat kan checken, dan hoor ik dat graag. ;) . De bekende sites om de afstand te checken zijn offline (en breedbandwinkel geeft niet aan dat er een straatkast tussen zit).

Er staan namelijk 2 straatkasten in de buurt. 9281RM en thv 9281RD 1. Twijfel dus via welke kast deze loopt.

Enige wat ik dan nog kan verzinnen is het ISRA punt, maar die ziet er goed uit, en denk niet dat daar het probleem zit.

Ik kan eventueel nog bellen met NLE, maar ik denk dat dit voor nu toch wel de max is. En opzich is de lijn prima stabiel en snel genoeg voor de bewoners daar, maar ik wil natuurlijk zoveel mogelijk eruit halen :+
DM het adres maar, dan kijk ik even welke kast en welke afstand het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Barre73 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:13:
[...]

Dan is de kabelafstand wel veel meer dan 600. Bij die afstand zou je echt ruim meer dan 26 verwachten.
Dat is 'ie zeker, ongeveer 1 kilometer. Heb in het verleden wel snelheden van 33-35 gezien op dezelfde verbinding met andere profielen, maar op 17a wordt het niet sneller dan dit.

Bonding is ook wel mogelijk maar dat is het geld niet waard. Nu 30 euro per maand bij Telfort voor Internet+TV, voor een verbinding met bonding zou je het dubbele moeten aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ik kan trouwens bij m'n grootouders ook weer bezig. :P. Lijntje wat voorheen op 2900 meter net de 12Mbit aantikte is compleet ingezakt, zit nu rond de 5Mbit down en 512kb up. Dat merk je ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
timmie1 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:37:
[...]
en @Wildfire
Worden de bestaande vectoring lijnen direct na de dslam update allemaal naar Vplus omgezet of moet dat aangevraagd en handmatig omgezet worden?
Met een beetje geluk gaat het allemaal automatisch en laten ze de snelheidsbeperkingen gewoon los na de update van komende week. De BVVDSL lijnen zullen dan in praktijk Bonded Vplus zijn, want lijkt me niet dat ze huidige BVVDSL aansluitingen met volledige snelheid eerst gaan omzetten naar Vdsl zonder bonding.
Ookal zou technisch de kast klaar gemaakt worden voor vplus/400mbit/sec dan nog wordt dat administratief niet aangeboden in een abonnements vorm. Dus grote kans dat dat weer afwachten wordt tot volgend jaar juli.

Of ze moeten tussentijds een nieuw abonnement gaan aanbieden of het huidige glas abbo van 500/500 gaan aanbieden aan DSL users met een max snelheid van 400. Persoonlijk zou het me niet eens gaan om de 400 download maar meer om de upload verhoging die daarmee samen zou hangen.

Zou het wellicht met de CPE hardware te maken hebben? De 7581 is voorzover ik heb gezien niet geschikt voor vplus en de opvolger daarvan is weer niet geschikt voor bonding.

XS4all zelf geeft hier iig nul duidelijkheid over.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kasper1985 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:56:
[...]Zou het wellicht met de CPE hardware te maken hebben? De 7581 is voorzover ik heb gezien niet geschikt voor vplus en de opvolger daarvan is weer niet geschikt voor bonding.
Belangrijk punt. Zit de beperking in de SOC of in de software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
[...]
Zou het wellicht met de CPE hardware te maken hebben? De 7581 is voorzover ik heb gezien niet geschikt voor vplus en de opvolger daarvan is weer niet geschikt voor bonding.

Kasper
De routeshop gelukkig wel :) https://www.routershop.nl...vectoring-opvolger-vdsl2/

M.i. kan hij zelfs pair-bonding Vplus ;) Dus 400/60 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Kasper
“Met VDSL-bonding en supervectoring zorgt de FRITZ!Box 7581 voor een temposprong voorwaarts in je thuisnetwerk. Beide nieuwe technologieën maken het mogelijk om bandbreedte uit te breiden, zodat gegevensoverdracht met 450 Mbit/s en meer mogelijk wordt.”

Aldus Avm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
OK dan zat ik ernaast. Ik dacht begrepen te hebben dat de 7581 niet geschikt was voor vplus.

Ik hoop dat de upload er wel meer op vooruit gaat dan 60mbit/sec.

Dan blijft het onduidelijk of vplus dit jaar nog gaat komen op grotere schaal. Die testen zijn volgens mij al jaren bezig.

Kasper

[ Voor 49% gewijzigd door Kasper1985 op 21-05-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kasper1985 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:59:
OK dan zat ik ernaast. Ik dacht begrepen te hebben dat de 7581 niet geschikt was voor vplus.

Ik hoop dat de upload er wel meer op vooruit gaat dan 60mbit/sec.

Dan blijft het onduidelijk of vplus dit jaar nog gaat komen op grotere schaal. Die testen zijn volgens mij al jaren bezig.

Kasper
Dan heb je een paar berichten gemist. Vplus wordt over drie dagen landelijk aangezet. Vplus met bonding gaat nu de provider test fase in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Dan heb ik inderdaad een paar berichten gemist!

Ik ga even terug lezen. Dank!

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Barre73 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:23:
[...]

Dan heb je een paar berichten gemist. Vplus wordt over drie dagen landelijk aangezet. Vplus met bonding gaat nu de provider test fase in.
https://www.kpn-wholesale...op-wbavula-komt-eraan.htm

https://www.kpn-wholesale...eldproef-bonded-vplus.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
[...]

....

Komy omdat xs4all altijd achter de feiten aanloopt. HD en KS moeten meestal het wiel allemaal zelf eerst uit vinden voordat xs4all zijn personeel traint. Blijkbaar iemand getroffen die geen zin had om het uit te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:01
Ik heb nu bonding, met vectoring, gaat Vplus voor mij ook over 3 dagen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07

Illusion

(the art of)

Barre73 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:23:
[...]

Wat houdt dat in voor mensen met eigen modems? Bijvoorbeeld een Fritzbox7490 op Telfort?

De fritzbox heeft een Lantiq chipset, terwijl broadcom wordt aangeraden/vereist. Moet men dan terug naar de experiabox?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Illusion schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:17:
[...]

Wat houdt dat in voor mensen met eigen modems? Bijvoorbeeld een Fritzbox7490 op Telfort?

De fritzbox heeft een Lantiq chipset, terwijl broadcom wordt aangeraden/vereist. Moet men dan terug naar de experiabox?
De V10 ondersteund het. Of je koopt een nieuwe Fritzbox 7581 of 7590.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Mijn verbinding is sinds korte tijd opeens 155 Mbps down, (Bundled Vectoring) met KPN, heb het 80/8 abbo met upgrade naar 100/10

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YWtKkXf.png

Heb wel bonding met vectoring, Vplus is nog niet actief, wordt morgen ? of 1 juni ? dus spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Vplus gaat zeker nog niet uitgerold worden in de wijkcentrales ofwel? Wat zou gaan betekenen dat de kloof qua haalbare snelheid met verbindingen op de straatkasten en wijkcentrale 150 mbit gaat worden (indien er geen bonding op je adres beschikbaar is). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
supayoshi schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:16:
Mijn verbinding is sinds korte tijd opeens 155 Mbps down, (Bundled Vectoring) met KPN, heb het 80/8 abbo met upgrade naar 100/10

[afbeelding]

Heb wel bonding met vectoring, Vplus is nog niet actief, wordt morgen ? of 1 juni ? dus spannend?
Ik ben benieuwd of dit zo blijft. Mocht dit het geval zijn, dan kan KPN nog wel eens veel klanten over de streep trekken.

Dit zijn mooie snelheden, en de concurrentie (voornamelijk Ziggo) zal dit niet leuk gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
supayoshi schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:16:

[afbeelding]

Wij hebben ook het abonnement van 80/8 met de “Sneller Internet 100/10” optie. Vandaag merkte ik op dat we 150/60 halen. Ik heb het vermoeden dat het profiel omhoog is gezet en dat hij per 1 juli 2018 naar 200/20 gaat zoals KPN heeft beloofd met dezelfde voorwaarde.

Het is zeker aan te raden voor de mensen die 200/20 kunnen halen op koper om voor 1 juli de optie “Sneller Internet 100/10” aan te zetten voor 4,99 euro per maand. Je betaalt namelijk per 1 juli dan (zelfde voorwaarde) 4,99 euro voor 200/20. Doe je dat niet voor 1 juli? Dan betaal je 8,99 euro per maand voor 200/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik zit af en toe met een schuin ook te kijken naar de DSL aanbieders.
Nu heb ik gezien via netco dat de maximale snelheid die gehaald kan worden nu 197Mbps is.

Echter als ik nu kijk bij kpn, Telfort of tmobile dan kan ik max 100 afnemen.
Weet iemand waar dat door komt?

Zou de apparatuur van de aanbieders nog niet hoger kunnen of speelt er iets anders ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
MdO82 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:44:
Vanaf 1 juli biedt KPN een 150Mbit pakket, XS4ALL heeft al een 160Mbit pakket.De overige providers vinden het 200Mbit profiel denk ik te duur, 200Mbit DSL is namelijk bijna 3x zo duur als 100Mbit bij wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 12:56
MdO82 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:44:
Ik zit af en toe met een schuin ook te kijken naar de DSL aanbieders.
Nu heb ik gezien via netco dat de maximale snelheid die gehaald kan worden nu 197Mbps is.

Zou de apparatuur van de aanbieders nog niet hoger kunnen of speelt er iets anders ?
Het zou kunnen dat je dit alleen met pairbonding haalt?
Zover ik weet wordt dit alleen geleverd door KPN en Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
akatar schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Waarschijnlijk met VPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
RobinF schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:20:
[...]
Waarschijnlijk met VPlus
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dco15gT.png

nee is zonder Vplus dit, nog steeds profiel 17a , beide lijnen 155 Mbps :) capped,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ja dat begreep ik, ik dacht dat dit de 200Mbit/s pakketten betrof waar akatar het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 13-09 10:57
akatar schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Nu keek ik vandaag even opnieuw bij netco om te kijken of het bonding was zie ik dat de upgrade weer verwijderd is 8)7

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
De straatkast waar ik op aangesloten zit is al maanden terug geplaatst. De oplevering laat echter maar op zich wachten en is nu al meer dan drie keer uitgesteld (na een specifiek genoemde datum).

Volgens kpnnetwerk (Reggefiber) komt dit doordat nog niet alle providers apparatuur hebben geplaatst en kon daarom niet zelf al mag gaan leveren.

Klinkt dit plausibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
.NCK schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:43:
De straatkast waar ik op aangesloten zit is al maanden terug geplaatst. De oplevering laat echter maar op zich wachten en is nu al meer dan drie keer uitgesteld (na een specifiek genoemde datum).

Volgens kpnnetwerk (Reggefiber) komt dit doordat nog niet alle providers apparatuur hebben geplaatst en kon daarom niet zelf al mag gaan leveren.

Klinkt dit plausibel?
Zit er meer in dat kpnnetwerk zich alleen bezig houdt met de werkzaamheden, de technische oplevering doet andere tak van KPN weer als kpnnetwerk klaar is met de bekabeling tussen de kasten en eventueel de extra kasten die geplaatst worden.

Heb wel eens een post hier gelezen dat nadat kpnnetwerk klaar is met de kasten dat er dan ook nog heel wat qua instellingen/configuratie/tweaking/testing moet gebeuren om te kijken welke snelheden stabiel aangeboden kunnen worden.

Dat klinkt vrij plausibel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Kan melden dat mijn Line met bonded vectoring de 200 mbit en 60 up aan tikt.

Maak gebruik van de 100 mbit upgrade.

Mooie snelheden over de wifi met 5ghz :)

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1805/409027/vJYeL6Nf.png

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 27-05-2018 01:14 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Jaloers :P.

Ik haal dit..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RSb6uhM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
White_Collar schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:12:

[afbeelding]
Voor DSL zijn deze waardes echt heerlijk, ook de latency ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006

[afbeelding]
Dan heb jij geluk! Hier met de sneller internet optie van 100/10 nog steeds 150/60. Zou dat gaan betekenen dat onze lijn (pair bonding) dan toch geen 222/66 haalt zoals de V10 beloofd? De voorgaande modems (V9) toonde namelijk als snelheid 150/60 en dat halen we nu ook met de V10.

Netco zegt ook 222 met bonding en zonder 111.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi

[afbeelding]
Waar traint jouw modem op in? Heb je een V10? Mijn V10 traint in op 220/60 maar haalt maar 155 Mbps down,m, mm.. misschien eens proberen direct op de Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
supayoshi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Waar traint jouw modem op in? Heb je een V10? Mijn V10 traint in op 220/60 maar haalt maar 155 Mbps down,m, mm.. misschien eens proberen direct op de Experia.
Dat hebben wij dus ook! Direct via de V10 maakte hier geen verschil. Mogelijk heeft KPN ons profiel nu nog op 150 staan? En dat die per 1 juli naar 200 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
supayoshi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Ik heb inderdaad een V10, woon 200 meter van de verdeler af, en traint in op 220/60.
Attainable rate is qua upload zelfs nog veel hoger, op 1 lijn doet tie 50 mbit en op de andere 48 mbit.
Fourstack geeft ook aan Bonded Koper/DSL 222 Mbit/s.

Ik gok dat ik per abuis al op een 200 profiel zit van Wholesale of dat mijn lijn op een vage manier niet goed geknepen wordt naar 150 mbit.
king006 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:56:
[...]

Dan heb jij geluk! Hier met de sneller internet optie van 100/10 nog steeds 150/60. Zou dat gaan betekenen dat onze lijn (pair bonding) dan toch geen 222/66 haalt zoals de V10 beloofd? De voorgaande modems (V9) toonde namelijk als snelheid 150/60 en dat halen we nu ook met de V10.

Netco zegt ook 222 met bonding en zonder 111.
Ik vermoed dat ik ook een mazzeltje te pakken heb hier.

Aankomende maandag komt er wel een graaf ploeg langs omdat ik wat line sync issues had van de week.
Bij een meeting door een monteur bleek dat er veel te hoge voltage op de lijn zat.

[ Voor 49% gewijzigd door White_Collar op 27-05-2018 14:56 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Als ik het goed begrijp heeft maar een klein deel van de straatkasten laatst de VPlus upgrade gekregen. In onze stad zijn dat maar 2 of 3 straatkasten, terwijl we er toch wel meer dan 10 hebben. Iemand een idee wat daar de reden voor kan zijn? Misschien te veel klanten met modems die niet geschikt zijn of kasten met te veel bonding aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
T zou ook goed kunnen zijn dat er andere type lijnkaarten in komen (fysiek). Dit is volgensmij ook de reden dat er zoveel upgrades zijn uitgesteld: De kasten moesten namelijk direct VPlus kunnen doen (waarschijnlijk vanwege kosten)

EDIT: Nu ik er over na denk kan het ook wel gewoon software matig. Er werd eerder al gezegd dat ze direct VPlus konden en volgensmij is alleen de activatie van kasten uitgesteld. De fysieke plaatsing van apparatuur niet.

[ Voor 32% gewijzigd door RobinF op 28-05-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
RobinF schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:36:
EDIT: Nu ik er over na denk kan het ook wel gewoon software matig. Er werd eerder al gezegd dat ze direct VPlus konden en volgensmij is alleen de activatie van kasten uitgesteld. De fysieke plaatsing van apparatuur niet.
Over welke periode van uitgestelde upgrades heb je het? Was het plaatsen van lijnkaarten niet toevallig onderdeel van de activatie? Vaak was er al een nieuwe kast geplaatst en lag er al glas.

Heb uit interesse even rondgezocht op internet, maar kan er niet veel over vinden. KPN gebruikt apparatuur van Alcatel Lucent/Nokia voor FttN, en die hebben wel nieuwe lijnkaarten uitgebracht in de laatste jaren. Hoe het met Vplus-support zit op oudere lijnkaarten, geen idee. Het zou me niet verbazen als er nieuwe hardware voor nodig is, je bent immers een breder frequentiespectrum aan het gebruiken en er is dubbel zoveel rekenkracht nodig om vectoring toe te passen op dat bredere spectrum, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Voor ~2 maand terug is de activering van een groot aantal kasten uitgesteld terwijl ze er al lang stonden. Dit had te maken met het direct leveren van VPlus.

Eerder werd er genoemd dat de lijnkaarten softwarematig geupgraded konden worden, maar t kan zomaar zijn dat die zin langzamerhand verbogen is en origineel iets langs de lijnen was van makkelijk of simpel upgraden naar VPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
RobinF schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:51:
Voor ~2 maand terug is de activering van een groot aantal kasten uitgesteld terwijl ze er al lang stonden. Dit had te maken met het direct leveren van VPlus.
Helder, daar was ik niet van op de hoogte. Zou in dat geval zomaar kunnen dat er daadwerkelijk kaarten moeten worden vervangen.

Het gat dat wordt geslagen tussen de straatkast en de wijkcentrale wordt nu wel heel erg groot, en het is nogal stil vanuit KPN. Zijn er al updates m.b.t. VULA en wijkcentrales? Het lijkt me duidelijk dat het gaat komen, upgrade-beleid van straatkasten lijkt alles wat enigszins in de buurt van de centrales staat nog steeds te negeren.

Ben een beetje bang dat je met een lijntje op 900 meter van de centrale straks enorm buiten de boot valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:03
Er is wel iets gebeurd, want sinds 25 mei is op ons adres ineens bonding leverbaar.
Kabellengte naar straatkast=979 meter
Kabellengte centrale=1871 meter
Die pair-bonding lijkt echter uit de centrale te gaan komen en niet uit de straatkast.
Helaas kunnen we er nog geen gebruik van maken, want op het 2e aderpaar is nog een analoge alarmlijn actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Weet iemand of dat een VDSL verbinding die momenteel staat aangesloten op een wijkcentrale (MDF) automatisch wordt gemigreerd zodra de straatkast (SDF) klaar is voor VVDSL, of moet je hiervoor contact opnemen met je ISP?

Het gaat om een NLE verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 16:52
De oplevering van de kast in de straat is inderdaad niet hetzelfde als het migreren van de aansluiting.
In mijn geval was er een extra straatkast bijgeplaatst omdat de andere vol zat. Tussen de brief van KPN netwerk over verbeterd DSL (en de datum van upgrade in Fourstack) en de daadwerkelijke migratie zat acht weken.

Wat er op de achtergrond allemaal speelt, kan ik jou niet precies vertellen. Ik had van een KPN-monteur gehoord dat hij enkel KPN-klanten direct zelf mocht migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Jeffrey87 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:35:
Weet iemand of dat een VDSL verbinding die momenteel staat aangesloten op een wijkcentrale (MDF) automatisch wordt gemigreerd zodra de straatkast (SDF) klaar is voor VVDSL, of moet je hiervoor contact opnemen met je ISP?

Het gaat om een NLE verbinding.
Even bellen met NLE zodra de upgrade er doorheen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

king006 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:10:
Het is zeker aan te raden voor de mensen die 200/20 kunnen halen op koper om voor 1 juli de optie “Sneller Internet 100/10” aan te zetten voor 4,99 euro per maand. Je betaalt namelijk per 1 juli dan (zelfde voorwaarde) 4,99 euro voor 200/20. Doe je dat niet voor 1 juli? Dan betaal je 8,99 euro per maand voor 200/20.
Dat bedrag werd toch sowieso verhoogd binnenkort :?

Mocht ik het verkeerd hebben : Is dat ook aan te raden voor een 50/30 lijntje ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
nero355 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:24:
[...]

Dat bedrag werd toch sowieso verhoogd binnenkort :?

Mocht ik het verkeerd hebben : Is dat ook aan te raden voor een 50/30 lijntje ?!
Er zijn twee opties om 200/20 te krijgen per 1 juli 2018:

1) Je activeert 100/10 voor 1 juli 2018, dan betaal je zolang Sneller Internet 100/10 (dadelijk 200/20) aanstaat slechts 4,99 euro per maand

2) Je activeert na 1 juli 2018 de optie “Sneller Internet 200/20”, dan betaal je 8,99 euro per maand

De optie Sneller Internet 100/10 wordt overigens automatisch uitgeschakeld als je geen 200/20 kunt halen. Je kunt het beste even kijken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl of 200 (of hoger) haalbaar is. Zo niet, dan heeft de optie geen zin omdat hij automatisch wordt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Iemand ervaring met het krijgen van pairbonding terwijl netco/fourstack zegt dat dat niet aanwezig is?

Hier op het platteland (2,1km van de centrale) al jaren een 17/2 verbinding. Nu gaf xs4all (onze provider dus) op hun website ineens de optie voor 33/0 ( :? ). Helpdesk gebeld en die wisten te vertellen dat pairbonding mogelijk was. Een aantal jaar geleden ooit al eens met (toen nog) KPN over gehad maar volgens hun zat de straatkabel vol, nu beweerde de medewerker van xs4all dat het echt kon en dat het systeem het prima pakte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yoiiyNovGfyidpbbUL2PqFqC/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door mfransen op 03-06-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:54
mfransen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:05:
Iemand ervaring met het krijgen van pairbonding terwijl netco/fourstack zegt dat dat niet aanwezig is?

Hier op het platteland (2,1km van de centrale) al jaren een 17/2 verbinding. Nu gaf xs4all (onze provider dus) op hun website ineens de optie voor 33/0 ( :? ). Helpdesk gebeld en die wisten te vertellen dat pairbonding mogelijk was. Een aantal jaar geleden ooit al eens met (toen nog) KPN over gehad maar volgens hun zat de straatkabel vol, nu beweerde de medewerker van xs4all dat het echt kon en dat het systeem het prima pakte.

[afbeelding]
Xs4all heeft hier de pair bonding actief laten maken nadat ik was overgestapt.

Of te wel stap na hun over en ze zorgen ervoor dat pair bonding actief word gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

mfransen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:05:

[afbeelding]
Xs4all beweert dat op mijn adres ook, maar toen ik het een keer wilde doorzetten, bleek toch dat er geen pairbonding mogelijk was en er geen plek meer was om een extra lijn in te lassen.
Dus die toezegging van Xs4all is niet altijd een garantie om het daadwerkelijk te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Zijn er nog meer klanten van XS4all met 160Mbit abonnement waar nog steeds geen 200MBit/s geactiveerd is :?

Zou vandaag 5 juni geactiveerd worden... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice Minelandr
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 12:01
Speed61 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:24:
Zijn er nog meer klanten van XS4all met 160Mbit abonnement waar nog steeds geen 200MBit/s geactiveerd is :?

Zou vandaag 5 juni geactiveerd worden... ;w
Ja, bij mij ook nog steeds 160 :(

[ Voor 80% gewijzigd door Ice Minelandr op 05-06-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij geen update van 160 naar 200 nog. Heb de router gereset, maar helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
In de brief staat "vanaf" 5 juni en niet "op" 5 juni. Maar ook hier, nog geen update van 40 naar 50. En al helemaal geen upgrade van de straatkast :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:14
Op twitter van xs staat in de komende weken. Dus effe geduld. Ik zat nu al met een abo van 40 al op 51. Ben benieuwd hoe dat is na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Bij XS4ALL duren die snelheidsverhogingen altijd een behoorlijk lange periode, dat zal deze keer niet anders zijn.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed61
Inmiddels de update gehad

Via speedtest.net haal ik nu iets boven de 195/62 Mbit/s ping 9 ms, terwijl modem aangeeft dat de verbinding 216,8/66,1 Mbit/s is en technisch ongeveer 220/88 Mbit/s maximaal haalbaar is. Dit via bonded vvdsl.

Laat bonded V+ nu maar komen :9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de router opnieuw moeten opstarten, of ging het vanzelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed61
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:10:
Heb je de router opnieuw moeten opstarten, of ging het vanzelf?
Dinsdag router uit en weer aan gezet zonder resultaat.

Woensdag bij thuiskomst na werk had ik de nieuwe snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
@Speed61 welk (postcode)gebied zit je? Ik zit in 1079 en nog niks gezien aan upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
Kasper1985 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:55:
@Speed61 welk (postcode)gebied zit je? Ik zit in 1079 en nog niks gezien aan upgrade
Gouda 2805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
We nemen momenteel het volgende af bij KPN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rzlsI5cS5F2GjRaMpTUlU6nH/thumb.png

En ik ben benieuwd wat voor snelheid en (extra) kosten ik kan verwachten per 1 juli, iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:45
2804 Gouda nog niet maar komt nog wel denk gewoon geduldig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hierzo zijn de snelheden vandaag verhoogd. Het valt wel op dat de snelheid maar traag toeneemt, speedtesten zijn te kort om tot de volledige snelheid te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Volgens mij hoef je niet opnieuw in te trainen als je van 80 naar 100 wilt gaan. Er wordt halverwege ergens dus gecapped, en dat profiel wordt aangepast. Intranen doet mijn router al op 110 Mbit.

* AW_Bos weet nog dat hij 2 Mbit had.... met Xs4all Lite ofzo. Wat zijn de tijden veranderd :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
AW_Bos schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:11:
Volgens mij hoef je niet opnieuw in te trainen als je van 80 naar 100 wilt gaan. Er wordt halverwege ergens dus gecapped, en dat profiel wordt aangepast. Intranen doet mijn router al op 110 Mbit.

* AW_Bos weet nog dat hij 2 Mbit had.... met Xs4all Lite ofzo. Wat zijn de tijden veranderd :)
Als we toch nostaligsch worden: 1,5Mbit bij HetNet :D. Mijn PC was een uur aan het downloaden voor een film van 700MB met een snelheid van 160Kbps.

Paar jaar later naar 8Mbit ADSL1 internet wat net geen 850Kbps down was, en werd het helemaal feest toen we in 2011 via VDSL naar 40Mbit gingen. Downloaden met 5MB/s.

ADSL tot 20Mbit hebben we (helaas) niet gehad. Weet wel nog dat de buren netjes 18Mbit binnenkregen op 20Mbit pakketten. Dat waren de tijden.

Nu nog steeds die VDSL2 lijn die we in 2011 kregen. Jammer dat daar de rek momenteel er even uit is, we hebben momenteel maximaal 50Mbit.

Met 4G haal ik inmiddels 230Mbit down.. Dat is gewoon 4,5 keer sneller.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
beezjeh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:32:
[afbeelding]

En ik ben benieuwd wat voor snelheid en (extra) kosten ik kan verwachten per 1 juli, iemand enige idee?
Daar zou je inmiddels wel een mail van moeten hebben gekregen. Internet standaard begon een paar jaar geleden als 60/6, vorig jaar werd het 80/8 en nu wordt het 100/10.
Prijs gaat van 65 naar 68,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
timmie1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:53:
Hierzo zijn de snelheden vandaag verhoogd. Het valt wel op dat de snelheid maar traag toeneemt, speedtesten zijn te kort om tot de volledige snelheid te komen...
Inmiddels lijkt de upgrade wel doorgevoerd. Sluit me volledig aan bij het bovenstaande; speedtest komt niet hoger dan 170.

Heb nog geen "duurmeting" uitgevoerd maar zal vanavond eens een 10GB bestand ofzo van een FTP halen.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
beezjeh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:32:
[afbeelding]

Diverse internet snelheden gaan bij KPN omhoog:

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/kpn-prive-nl/attachment/32dc7d0e-f74c-446e-ae98-d984118195ad.png

Heb je nu 'Sneller Internet 100/10' als extra optie? deze gaat per 1 juli 2018 onder dezelfde voorwaarden naar 'Sneller Internet 200/20'. Heb je nu 'Sneller Internet 100/10' voor 2,50 euro per maand zolang het abonnement loopt? dan betaal je ook 2,50 euro per maand voor 'Sneller Internet 200/20' zolang het abonnement loopt. Betaal je nu 4,99 euro voor 'Sneller Internet 100/10', dan betaal je per 1 juli 4,99 euro voor 'Sneller Internet 200/20'. Deze wijziging gebeurd automatisch en hoef je zelf niets voor te doen. Heb je nu 'Sneller Internet 100/10' maar kun je geen 200/20 halen? dan haalt KPN de optie automatisch weg.

Kun je nu geen 200/20 halen maar bijvoorbeeld na 1 juli 2018 wel, dan betaal je 8,99 euro per maand voor 200/20. Het is dus zeker de moeite waard om te controleren op https://netco-fpi-info.fourstack.nl of je 200/20 kunt halen op koper. Indien ja, overweeg dan om de optie 'Sneller Internet 100/10' voor 1 juli 2018 te activeren zodat je niet 8,99 euro maar 4,99 euro per maand gaat betalen.

[ Voor 49% gewijzigd door king006 op 08-06-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
king006 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:45:
[...]

Diverse internet snelheden gaan bij KPN omhoog:

[afbeelding]

Heb je nu 'Sneller Internet 100/10' als extra optie? deze gaat per 1 juli 2018 onder dezelfde voorwaarden naar 'Sneller Internet 200/20'. Heb je nu 'Sneller Internet 100/10' voor 2,50 euro per maand zolang het abonnement loopt? dan betaal je ook 2,50 euro per maand voor 'Sneller Internet 200/20' zolang het abonnement loopt. Betaal je nu 4,99 euro voor 'Sneller Internet 100/10', dan betaal je per 1 juli 4,99 euro voor 'Sneller Internet 200/20'. Deze wijziging gebeurd automatisch en hoef je zelf niets voor te doen. Heb je nu 'Sneller Internet 100/10' maar kun je geen 200/20 halen? dan haalt KPN de optie automatisch weg.

Kun je nu geen 200/20 halen maar bijvoorbeeld na 1 juli 2018 wel, dan betaal je 8,99 euro per maand voor 200/20. Het is dus zeker de moeite waard om te controleren op https://netco-fpi-info.fourstack.nl of je 200/20 kunt halen op koper. Indien ja, overweeg dan om de optie 'Sneller Internet 100/10' voor 1 juli 2018 te activeren zodat je niet 8,99 euro maar 4,99 euro per maand gaat betalen.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting.

We hebben inderdaad 'Sneller Internet tot 100/10' ingeschakeld voor 2,50 euro per maand. Bij Netco staat de Koper/DSL snelheid op 160 Mbit/s aangesloten op distributiepunt SDF. Komt het erop neer dat KPN de optie weg gaat halen per 1 juli?

Overigens zie ik dat mijn broer die een straatje verder woont 213Mbit/s kan halen, is dat normaal/acceptabel aangezien de snelheidsverschil vrij groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
beezjeh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide toelichting.

We hebben inderdaad 'Sneller Internet tot 100/10' ingeschakeld voor 2,50 euro per maand. Bij Netco staat de Koper/DSL snelheid op 160 Mbit/s aangesloten op distributiepunt SDF. Komt het erop neer dat KPN de optie weg gaat halen per 1 juli?

Overigens zie ik dat mijn broer die een straatje verder woont 213Mbit/s kan halen, is dat normaal/acceptabel aangezien de snelheidsverschil vrij groot is.
Ik geloof niet dat KPN proactief opties uitschakelt. Dat kan je voor de zekerheid beter zelf doen. Scheelt weer 2,50 per maand en dan is je prijsverhoging al bijna weer teniet gedaan.Of je laat 'em aanstaan zodat je een 200/20 upgrade krijgt. Wat in jouw geval dan maximaal 160 Mbit is gezien de haalbare snelheid.
Ligt eraan wat je de moeite waard vindt..

Dat laatste kan inderdaad voorkomen. De route van de kabels vanuit de straatkast is niet altijd even logisch. Een straat verderop kan ook op een andere straatkast aangesloten zijn die dichterbij ligt.

Ik zag laatst op het KPN forum iemand die op zijn oude adres 100 Mbit kon halen (via pairbonding direct op de nabijgelegen centrale). Daarna verhuisde hij hemelsbreed 300 meter maar dat adres was aangesloten op een andere centrale (geen actieve straatkasten) die ruim 2 kilometer verderop stond.
Toen bleef er nog maar 5 of 10 Mbit over...

Het kan verkeren zal ik maar zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
beezjeh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Haal je op dit moment 100/10? en zie je de optie 'Sneller Internet 100/10' nog tussen je abonnement staan? dan laten ze de optie actief omdat je 160 Mbit/s kunt halen. Haal je toevallig niet al meer dan 100? Het kan inderdaad voorkomen dat snelheden afwijken per huishouden of straat. Wij hebben bijvoorbeeld pairbonding en dus 222/66 als mogelijkheid terwijl mijn buurman 1 deur verder geen pairbonding kan aanvragen en slechts 111/33 haalt.
Barre73 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Ik geloof niet dat KPN proactief opties uitschakelt. Dat kan je voor de zekerheid beter zelf doen. Scheelt weer 2,50 per maand en dan is je prijsverhoging al bijna weer teniet gedaan.Of je laat 'em aanstaan zodat je een 200/20 upgrade krijgt. Wat in jouw geval dan maximaal 160 Mbit is gezien de haalbare snelheid.
Ligt eraan wat je de moeite waard vindt..
KPN schakelt bij mensen die in hun abonnement nu 100/10 krijgen de optie 'Sneller Internet 100/10' uit als er niet meer snelheid dan 100/10 haalbaar is. Dit doen ze omdat je al 100/10 krijgt uit je abonnement ;)

Extra informatie:

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/kpn-prive-nl/attachment/29f5f5d7-ea8b-4fb0-bc2f-27ed57e59548.png

[ Voor 39% gewijzigd door king006 op 08-06-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had 160 bij xs4all die ik haalde met speedtest 160,162 mbit. Via newsleecher zat ik op 18 a 19 mbyte.
Nu met upgrade 200: 175 mbit max speedtest, meestal 170. Newsleecher 20 mbyte. Niet indrukwekkend helaas.

Mijn hoop is dat ze snel toch overstappen naar glas met ziggo die er aan komt met 3.1 waar 1 gb mogelijk wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:51:
Had 160 bij xs4all die ik haalde met speedtest 160,162 mbit. Via newsleecher zat ik op 18 a 19 mbyte.
Nu met upgrade 200: 175 mbit max speedtest, meestal 170. Newsleecher 20 mbyte. Niet indrukwekkend helaas.

Mijn hoop is dat ze snel toch overstappen naar glas met ziggo die er aan komt met 3.1 waar 1 gb mogelijk wordt.
Ik heb de XS4ALL upgrade (BVVDSL) ook sinds vandaag en haal om en nabij 185/60 na diverse tests.

Het aanleggen van glas naar de deur zie ik niet snel gebeuren. Vplus en G.fast, daar wordt door KPN op ingezet. Zoveel mogelijk uit het koper dat nu al je naar huis binnen komt persen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook BVVDSL. Hoop dat ze dan maar snel Vplus gaan aanbieden hier en dan bondend. Gfast zie ik niet gebeuren. Te korte afstanden voor commercieel gebruik ;-)
En als ziggo over 1 of 2 jaar docsys3.1 gaat aanbieden. Dan moeten ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
king006 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Haal je op dit moment 100/10? en zie je de optie 'Sneller Internet 100/10' nog tussen je abonnement staan? dan laten ze de optie actief omdat je 160 Mbit/s kunt halen. Haal je toevallig niet al meer dan 100? Het kan inderdaad voorkomen dat snelheden afwijken per huishouden of straat. Wij hebben bijvoorbeeld pairbonding en dus 222/66 als mogelijkheid terwijl mijn buurman 1 deur verder geen pairbonding kan aanvragen en slechts 111/33 haalt.
Hier is de extra snelheid optie (€2,50)wel automatisch uitgezet. Wij hebben ook BVVDSL, volgens netco 200Mbit, in realiteit rond de 180Mbit. Een tijdje terug ging de snelheid, net als bij vele andere, omhoog naar 150Mbit, maar dit is sinds een paar dagen weer teniet gedaan. Ik haal nu weer 100Mbit en zie geen extra snelheidsoptie meer in "Mijn KPN".

Had op z'n minst die 150Mbit willen houden. Zal nog eens op het KPN forum navragen wat hier gebeurd is...
Pagina: 1 ... 56 ... 77 Laatste