Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Je hebt zo te zien niks te vrezen nee. Die verhalen van snelheidsverlies bij drukte spelen net zo goed bij Ziggo en andere kabelaanbieders.

Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat er door drukte overdag de verbinding wat langzamer was, dit is al weer een aantal jaar geleden en bleek een netwerkfout bij KPN te zijn.

Ook bij Telfort of T-Mobile krijg je gewoon 30Mbit up, alleen wordt er niet actief mee geadverteerd.

Snelheidsverlies door afstand zal bij jou niet spelen. Dat verhaal geldt voor aansluitingen die nog niet omgezet zijn naar de nieuwe straatkasten maar die nog via de centrale lopen die kilometers verder op staan.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3813932087.png

Dit haal ik momenteel over de Wi-Fi. Keurig de beloofde snelheid. Die 10Mbit upload haal ik omdat ik nog op een oude centrale zit (MDF), die gaat tot maximaal 50/10.

Ik heb trouwens een 40/4 abonnement van KPN zelf ;). Dus krijg al meer dan op papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:18:
[...]

Ik had die site inderdaad al gevonden via Google. Ik kom uit op 111 Mbit/s op en er staat inderdaad SDF bij als distributiepunt. Die upload snelheid van 30 Mbit had ik op de Tele2 site voorbij komen. Maar gek genoeg niet bij T-Mobile en Telfort, daar zijn zelfs de duurdere abo's tot max 10mbit upload. Hier zal ik uit kiezen:

KNIP
Standaard, mits je achter SDF zit, is je snelheid 30 Mbit upload. Maar het klopt dat niet elke provider adverteert op hun site met deze snelheden. Je kunt echter ook achter MDF zitten en dan is je snelheid momenteel maximaal 50 down en 10 up, zonder pairbonding.

Fluctuerende snelheden tijdens spitsuur is kenmerkend voor kabelinternet en komt niet voor bij ADSL of VDSL. De achilleshiel bij xDSL is namelijk de lengte van de koperverbinding en niet de wijkcapaciteit. Vandaar dat kabelinternet ook een zeer slechte reputatie had in het begin, wat Multikabel destijds aanspoorde om kabelinternet te marketen als zijnde ADSL. Bron: nieuws: Multikabel gaat "ADSL" via de kabel aanbieden. Juist bij die "slome" koperverbinding beschik je over een eigen lijn tot aan de centrale. Van daaruit is het glasvezel en die verbindingen zijn heel goed schaalbaar (DWDM). Bij kabel deel je de verbinding met de wijk en dat gaat over het algemeen goed. Je kunt het echter ook slecht treffen als je in de buurt te maken hebt met grote dataverbruikers en dan is het lastiger voor Ziggo om dat op te schalen.

Bij xDSL verbinding kun je te maken krijgen met overspraak. Dit verstoort dus het signaal en daardoor haal je minder snelheid. Dit soort situaties kwamen voor in wijken waar iedereen op ADSL zat, achter kilometers lange koperverbindingen en ook toen was het zeldzaam. Met VDSL achter een straatkast is dat verleden tijd dankzij de kortere afstanden en nieuwe technieken (Vectoring bijv.).

Wat kabelinternet betreft kunnen mensen nu al geen 400 of 500Mbit tijdens de spitsuren halen. Forums staan er vol mee. In het buitenland (VK) waar ze nog veel meer mensen achter dezelfde capaciteit zetten regent het constant klachten over verbindingen die überhaupt niet bruikbaar zijn in de avonduren. Google eens op Virgin Media overutilization.

Ten slotte gingen de WiFi problem over de firmware versie die KPN bij hun eigen V10 heeft draaien. Telfort, NLE, Tele2 etc. draaien op een andere firmware en hebben geen problemen ondervonden. < Klopt niet kennelijk. Maar ondertussen zijn ook bij KPN al enige weken die problemen opgelost.

Kortom. Ik denk dat je zeer aangenaam verrast zult zijn met die "slome" xDSL verbinding. Ook al is de snelheid minder, toch voelt het sneller aan dan kabelinternet.

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 08-04-2018 09:57 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het binnenkort allemaal meemaken, ik kan niet wachten. Nieuw stadje, nieuwe huis én een nieuwe internetprovider. Door jullie reacties ben ik in ieder geval een stuk optimistischer geworden over het internet via het KPN telefoonlijntje. Gaat helemaal goed komen denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk vanaf 20 april weg van ziggo. 400mbit en nu xs4all pairbonding 160mbit. Ben echt benieuwd of de snelheidservaring anders is (hopelijk beter :))
vr6-only schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:31:
[...]

Kortom. Ik denk dat je zeer aangenaam verrast zult zijn met die "slome" xDSL verbinding. Ook al is de snelheid minder, toch voelt het sneller aan dan kabelinternet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:41:
Ik ben eindelijk vanaf 20 april weg van ziggo. 400mbit en nu xs4all pairbonding 160mbit. Ben echt benieuwd of de snelheidservaring anders is (hopelijk beter :))

[...]
Persoonlijk merk ik bij elke Ziggo aansluiting tijdens het surfen een nare lag bij het laden van websites. Ik merk geen verschil tussen Youtube video's laden etc, maar enkel switchen tussen pagina's. Die "lag" zit er niet in bij VDSL of glavezel waar ik ervaring mee heb.

Ik heb zelf ook jarenlang, bij gebrek aan wat beters, kabelinternet gehad. Ik had nota bene een timer achter het modem hangen om dat ding elke week te laten herstarten zodat de buffer niet vol liep. De Cisco die ik toen kreeg, die zogenaamd beter zou zijn dan de Ubee, verhielp dat probleem helaas ook niet. Als er nu VDSL of glasvezel aanwezig is in de woning? Dan is het geen moeilijke keuze voor mij.

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 07-04-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

vr6-only schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:31:
[...]

Ten slotte gingen de WiFi problem over de firmware versie die KPN bij hun eigen V10 heeft draaien. Telfort, NLE, Tele2 etc. draaien op een andere firmware en hebben geen problemen ondervonden. Maar ondertussen zijn ook bij KPN al enige weken die problemen opgelost.
Intresante post.
Alleen dat laatste klopt niet helemaal.
Hoewel telfort een ander firmware versie heeft op de v10 hadden hun ook last van het wifi probleem.
Daarom werd ook om de 3 dagen het modem gereset.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

chucky666 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:52:
[...]

Intresante post.
Alleen dat laatste klopt niet helemaal.
Hoewel telfort een ander firmware versie heeft op de v10 hadden hun ook last van het wifi probleem.
Daarom werd ook om de 3 dagen het modem gereset.
Ik spreek uit ervaring en derhalve wil ik benadrukken dat het geen feiten zijn. In mijn kring ken ik 4 mensen, leken, met Telfort. Bij 1 heb ik sowieso een uptime van ruim 6 maanden gezien, kort voordat ook Telfort een update heeft uitgevoerd (uit mijn hoofd: T01.9).

Geen van hen ik ooit gehoord over issues en geloof mij, ze zeiken bij minste of geringste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

vr6-only schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:56:
[...]

Ik spreek uit ervaring en derhalve wil ik benadrukken dat het geen feiten zijn. In mijn kring ken ik 4 mensen, leken, met Telfort. Bij 1 heb ik sowieso een uptime van ruim 6 maanden gezien, kort voordat ook Telfort een update heeft uitgevoerd (uit mijn hoofd: T01.9).

Geen van hen ik ooit gehoord over issues en geloof mij, ze zeiken bij minste of geringste.
Heb zelf ook telfort en heb er toch last van gehad.
Toen een asus erachter gehangen en wifi uitgezet, toen merkte ik dat me wifi om de 3 dagen weer terug was van de v10 door her resetten van de modems vanuit telfort.
Toen maar eco mode aangezet en wifi uit, toen niet meer terug gezien.
Op het telfort forum liep er ook een topic over.
Dus de telfort klanten met de v10 hadden er ook last van al hebben ze dat niet altijd gemerkt.
En een heleboel mensen hebben ook nog een v8 bij telfort.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Telfort had er ook last van.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

vr6-only schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:44:
Persoonlijk merk ik bij elke Ziggo aansluiting tijdens het surfen een nare lag bij het laden van websites. Ik merk geen verschil tussen Youtube video's laden etc, maar enkel switchen tussen pagina's. Die "lag" zit er niet in bij VDSL of glavezel waar ik ervaring mee heb.
Kan je daar wat meer over vertellen ?

Ik hoor de laatste tijd dergelijke klachten over een Ziggo verbinding, maar elke keer als ik zelf wat ga testen merk ik daar niks van :/
Ik heb zelf ook jarenlang, bij gebrek aan wat beters, kabelinternet gehad. Ik had nota bene een timer achter het modem hangen om dat ding elke week te laten herstarten zodat de buffer niet vol liep. De Cisco die ik toen kreeg, die zogenaamd beter zou zijn dan de Ubee, verhielp dat probleem helaas ook niet. Als er nu VDSL of glasvezel aanwezig is in de woning? Dan is het geen moeilijke keuze voor mij.
Op het desbetreffende adres is ook een Cisco in Bridge mode actief : Heb je dan ook kans op dergelijke problemen ?

Door dit soort gezeik ben ik steeds gelukkiger met zijn simpele 50/30Mbps verbinding :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:18:
[...]

Ik had die site inderdaad al gevonden via Google. Ik kom uit op 111 Mbit/s op en er staat inderdaad SDF bij als distributiepunt. Die upload snelheid van 30 Mbit had ik op de Tele2 site voorbij komen. Maar gek genoeg niet bij T-Mobile en Telfort, daar zijn zelfs de duurdere abo's tot max 10mbit upload. Hier zal ik uit kiezen:

- Telfort 50/5 voor € 25 of 100/10 voor € 30 (bedragen zijn incl. € 5 Combivoordeel)
- T-Mobile 50/5 voor € 28 of 100/10 voor € 31
- Tele2 60/29 voor € 30 of 100/29 voor € 32

Omdat ik nooit een DSL verbinding heb gehad en ik die verhalen ken over afstand tot de wijkcentrale en snelheidsverlies tijdens spitsuren heb ik een beetje de neiging om een relatief sneller abonnement af te sluiten zodat ik een soort 'marge' heb. Maar als ik blijkbaar helemaal goed zit wat betreft de netco snelheidscheck en SDF als distributiepunt dan heb ik met 50/5 Mbit niks te vrezen denk ik.

Ik verhuis trouwens van Utrecht naar Woerden. Een vriend van mij woont in Almere-Stad vlakbij het centrum en die haalt via de netco check slechts 12 Mbit met distributiepunt MDF. Dus blijkbaar zegt de grootte van de stad ook niet veel over de snelheid of prioriteit die KPN daaraan geeft :)
Die 30 Mbit krijg je zeker wel.
Heel Almere is al jaren glasgebied dus daar zal KPN zeker geen snelheidsupgrade meer uitvoeren op DSL. En ja, ik weet dat er woningen zijn waar de glasaansluiting niet mogelijk was (zeker in het centrum) of niet toegestaan werd door de gebouweigenaar. Dus als je daardoor geen glasvezel hebt, dan is het wel zuur dat je het met die oude snelheden moet doen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Introductie WBA Vplus met snelheid 200/30 Mbit/s (Down/Up) op single koper
23 maart 2018
KPN is voortdurend bezig om hogere snelheden te realiseren op het kopernetwerk. De nieuwste ontwikkeling hierin is Vplus access (super vectoring). Met deze nieuwe access techniek is 200/30Mbit/s (down/up) haalbaar over een enkele koperlijn. Per 24 mei 2018 is deze snelheid op basis van Vplus afneembaar op WBA. Het kopernetwerk van KPN biedt hiermee nog meer waarde voor uw klanten.

Vplus is vooral effectief voor klanten binnen een afstand van ongeveer 400m tot de straatkast. Daarom biedt KPN deze nieuwe techniek alleen aan op adressen binnen deze range. Op grotere afstanden zijn de huidige WBA smaken zoals ADSL2+ en (B)(V)VDSL effectiever. In de WBA FPI kunt u per adres raadplegen of Vplus access beschikbaar en afneembaar is. De techniek Vplus werkt alleen in combinatie met modems (CPE) met een chipset die dit ondersteunen.

Vplus zal in eerste instantie alleen afneembaar zijn in combinatie met een best effort EVC 200/30 Mbit/s (8419 wide open) en een premium EVC 256/256Kbit/s.

Met ingang van 24 mei 2018 is de nieuwe snelheid afneembaar. De nieuwe annexen 2 en 4 bij de raamovereenkomst WBA verschijnen vandaag op de KPN Wholesale website.

KPN start technische veldproef Bonded Vplus
23 maart 2018
In navolging van de aanstaande livegang van WBA op basis van Vplus technologie, start er een technische veldproef voor WBA Bonded Vplus. Met WBA op basis van Bonded Vplus technologie is 400/60Mbit/s (down/up) over koper haalbaar.

De veldproef is kleinschalig van opzet en zal naar verwachting in juni a.s. starten. Deelname aan de technische veldproef is opengesteld voor marktpartijen. Voor informatie over en deelname aan de veldproef kunt u zich tot en met vrijdag 13 april a.s. aanmelden bij rolf.koning@kpn.com onder vermelding van “Veldproef Bonded Vplus”.

Al een paar wekend bekend, maar ik had ze nog niet gezien. Lijkt alsof er nu eindelijk vaart zit in het Vplus verhaal. Laten we nu hopen dat er ook daadwerkelijk abbonementen komen van 200 tot 400 Mb/s, en dat de upload lekker bij trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Zit ik hier met 50Mbit ;w

Haha, vroeger was het een voordeel door bij de centrale te wonen. Tegenwoordig niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
Balance schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:59:
Introductie WBA Vplus met snelheid 200/30 Mbit/s (Down/Up) op single koper
23 maart 2018
KPN is voortdurend bezig om hogere snelheden te realiseren op het kopernetwerk. De nieuwste ontwikkeling hierin is Vplus access (super vectoring). Met deze nieuwe access techniek is 200/30Mbit/s (down/up) haalbaar over een enkele koperlijn. Per 24 mei 2018 is deze snelheid op basis van Vplus afneembaar op WBA. Het kopernetwerk van KPN biedt hiermee nog meer waarde voor uw klanten.

Vplus is vooral effectief voor klanten binnen een afstand van ongeveer 400m tot de straatkast. Daarom biedt KPN deze nieuwe techniek alleen aan op adressen binnen deze range. Op grotere afstanden zijn de huidige WBA smaken zoals ADSL2+ en (B)(V)VDSL effectiever. In de WBA FPI kunt u per adres raadplegen of Vplus access beschikbaar en afneembaar is. De techniek Vplus werkt alleen in combinatie met modems (CPE) met een chipset die dit ondersteunen.

Vplus zal in eerste instantie alleen afneembaar zijn in combinatie met een best effort EVC 200/30 Mbit/s (8419 wide open) en een premium EVC 256/256Kbit/s.

Met ingang van 24 mei 2018 is de nieuwe snelheid afneembaar. De nieuwe annexen 2 en 4 bij de raamovereenkomst WBA verschijnen vandaag op de KPN Wholesale website.

KPN start technische veldproef Bonded Vplus
23 maart 2018
In navolging van de aanstaande livegang van WBA op basis van Vplus technologie, start er een technische veldproef voor WBA Bonded Vplus. Met WBA op basis van Bonded Vplus technologie is 400/60Mbit/s (down/up) over koper haalbaar.

De veldproef is kleinschalig van opzet en zal naar verwachting in juni a.s. starten. Deelname aan de technische veldproef is opengesteld voor marktpartijen. Voor informatie over en deelname aan de veldproef kunt u zich tot en met vrijdag 13 april a.s. aanmelden bij rolf.koning@kpn.com onder vermelding van “Veldproef Bonded Vplus”.

Al een paar wekend bekend, maar ik had ze nog niet gezien. Lijkt alsof er nu eindelijk vaart zit in het Vplus verhaal. Laten we nu hopen dat er ook daadwerkelijk abbonementen komen van 200 tot 400 Mb/s, en dat de upload lekker bij trekt.
Dit ziet er nog eens goed uit! :) laten we hopen dat KPN snel gaat beginnen met het uitrollen van sneller internet op koper. Het lijkt mij dat KPN dat wel gaat doen, vooral als iedereen (bijv T-Mobile Thuis) deze snelheid ook kan gaan aanbieden als ze het afnemen bij KPN wholesale. Dan kan KPN toch niet achterblijven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
De kans dat je binnen 400 meter woont is 50/50 zeker? Ik woon iig te ver weg voor die nieuwe snelheid, met 600 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Iedereen die als Attainable Speed over de 100 Mbps heen heeft moet dat toch wel kunnen halen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Maar komt de 200/60mbit ook na 24mei? Vind vooral de 30 --> 60 upload belangrijk, 100 --> 200 download is leuk maar minder belangrijk voor ons.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vandermark schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:32:
Maar komt de 200/60mbit ook na 24mei? Vind vooral de 30 --> 60 upload belangrijk, 100 --> 200 download is leuk maar minder belangrijk voor ons.
Nee dus. Er staat dat vanaf 24 mei het 200/30 profiel beschikbaar komt. En dat er een test komt met bonding Vplus en daar zou 60 upload beschikbaar zijn.
Maar die is nu ook al beschikbaar als je een pairbonding lijn hebt en dicht genoeg bij de kast woont.
Nadeel is echter dat met Vplus 200 mbit op een enkel paar mogelijk wordt. Daardoor zal pairbonding veel minder snel nodig zijn. En blijf je dus bij 1 aderpaar en dus ook bij 30 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Barre73 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:12:
[...]

Nee dus. Er staat dat vanaf 24 mei het 200/30 profiel beschikbaar komt. En dat er een test komt met bonding Vplus en daar zou 60 upload beschikbaar zijn.
Maar die is nu ook al beschikbaar als je een pairbonding lijn hebt en dicht genoeg bij de kast woont.
Nadeel is echter dat met Vplus 200 mbit op een enkel paar mogelijk wordt. Daardoor zal pairbonding veel minder snel nodig zijn. En blijf je dus bij 1 aderpaar en dus ook bij 30 Mbit.
Zou KPN echt de upload gaan terugschroeven van 60 (twee lijnen) naar 30? dan lopen ze achter op Ziggo terwijl ze nu voor lopen op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
king006 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:29:
[...]

Zou KPN echt de upload gaan terugschroeven van 60 (twee lijnen) naar 30? dan lopen ze achter op Ziggo terwijl ze nu voor lopen op Ziggo.
Je snapt me niet... Als je twee lijnen krijgt om die 200 Mbit mogelijk te maken (dat abonnement zal binnenkort wel komen), dan heb je 60 Mbit upload. Maar voor veel adressen geldt straks dat pairbonding niet nodig is om die 200 te halen omdat het ook met 1 lijn kan. En op 1 lijn krijg je hoguit 30 Mbit. Ook met Vplus.

Als je nu pairbonding hebt en je upgrade naar een 200 Mbit abonnement dan ben ik heel benieuwd of KPN die tweede lijn actief houdt als het ook met 1 lijn kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Barre73 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:00:
[...]
Als je nu pairbonding hebt en je upgrade naar een 200 Mbit abonnement dan ben ik heel benieuwd of KPN die tweede lijn actief houdt als het ook met 1 lijn kan....
Mijn tweede aderpaar wordt over een paar dagen aangesloten (ingelast?) en de volgende dag begint mijn
BVVDSL 160/16 Mbit/s contract bij XS4ALL (in de praktijk dus 160/60).
Ook op mijn aansluiting zal na 24 mei a.s. VPlus mogelijk zijn... is er een kans dat die dan wordt overgezet
van BVVDSL naar 160/30 VPlus? Anders gezegd, waarin ligt het voordeel van het niet langer actief hoeven
te houden van die tweede lijn?

Ik geloof trouwens ook niet dat de Fritz!Box 7581 op een enkel aderpaar 200 Mbit/s aan kan.

[ Voor 6% gewijzigd door hkoster1 op 19-04-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Barre73 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:00:
[...]

Duidelijk! :) vooralsnog gaat er bij ons niets wijzigen in de aankomende twee maanden. Zonder pairbonding staat 111 en met 222.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hkoster1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:31:
[...]

Mijn tweede aderpaar wordt over een paar dagen aangesloten (ingelast?) en de volgende dag begint mijn
BVVDSL 160/16 Mbit/s contract bij XS4ALL (in de praktijk dus 160/60).

Ik geloof trouwens ook niet dat de Fritz!Box 7581 op een enkel aderpaar 200 Mbit/s aan kan.
Vandaag is de tweede draad ingelast. 160mbit abbo bij XS4all. Ik haal 163 mbit down en 58 mbit up.
Onderstaande is het intrainen van de fritzbox. Ik ben tevreden :-)
Ik kom van ziggo 400/40. Heb nu een hogere up :9

222 mtr van de straatkast.

DSL
connected↓ 205,4 Mbit/s↑ 62,0 Mbit/s
LAN
connected (LAN 1, LAN 2, LAN 3)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2018 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hkoster1
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:50:
[...]

Ik kom van ziggo 400/40. Heb nu een hogere up :9

222 mtr van de straatkast.

[...]
Ik kom ook van Ziggo 400/40, maar ik vond die 400 Mbit/s bij Ziggo nogal geflatteerd. Een eerste speedtest (die van Ziggo zelf) klimt typisch langzaam naar zo'n 150 Mbit/s; pas bij een herhaalde speedtest kwam ik ergens tussen 300 en 400 Mbit/s uit, afhankelijk van het tijdstip.

Ik heb eerder XS4ALL VVDSL over een enkele lijn gehad met ongeveer 100/30 Mbit/s, en dat voelde bij gewoon een beetje surfen al net zo snel als die 400 van Ziggo.

Nog 4 nachtjes slapen en dan staat er een KPN monteur of aannemer op de stoep om die tweede lijn aan te sluiten (in te lassen).
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mijn ervaring ook bij ziggo. Bij downloads na een tijd zeker 400 plus. Surfervaring...mwa. Voelde altijd langzaam aan. Nou, je gaat genieten. Van 400 ziggo naar xs4all 160 en voelt lekkerder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
hkoster1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:43:
[...]

Ik kom ook van Ziggo 400/40, maar ik vond die 400 Mbit/s bij Ziggo nogal geflatteerd. Een eerste speedtest (die van Ziggo zelf) klimt typisch langzaam naar zo'n 150 Mbit/s; pas bij een herhaalde speedtest kwam ik ergens tussen 300 en 400 Mbit/s uit, afhankelijk van het tijdstip.

Ik heb eerder XS4ALL VVDSL over een enkele lijn gehad met ongeveer 100/30 Mbit/s, en dat voelde bij gewoon een beetje surfen al net zo snel als die 400 van Ziggo.

Nog 4 nachtjes slapen en dan staat er een KPN monteur of aannemer op de stoep om die tweede lijn aan te sluiten (in te lassen).
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Uploadsnelheid bij Ziggo is inderdaad maar mager. Toch wil ik niet klagen (draadloos, 1e try):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/7247603390.png

Goed, bij NLE haalde ik ook makkelijk 100/30 een paar maanden geleden, misschien heb ik mazzel met de bekabeling naar mijn huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
En kennelijk ook mazzel met de drukte in de ether bij jullie. :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus net 160mbit bij xs4all, maar de waarden van de router zeggen mij niet veel. Zijn die ok?

Negotiated Connection Properties
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s - - - -
Min. DSLAM throughput kbit/s - - - -
Attainable throughput kbit/s 109748 111648 48847 49221
Current throughput kbit/s 102631 102813 31317 30669
Seamless rate adaptation on on on on

Latency 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms
Impulse Noise Protection (INP) 80 78 55 77
G.INP on on

Signal-to-noise ratio dB 8 8 5 6
Bitswap on on on on
Line attenuation dB 15 15 15 14

Profile 17a
G.Vector full full

Carrier record B43 B43 B43 B43

Error Counter
Seconds With Not Remediable Errors (CRC)
Errors (ES) Many
Errors (SES) per
Minute Last
15 Minutes
FRITZ!Box 0 0 0 0
Central exchange 0 0 0 0

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 15:44
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:57:
Attainable throughput kbit/s 109748 111648 48847 49221
Current throughput kbit/s 102631 102813 31317 30669
Deze waarden zijn allemaal per lijn.

'Attainable' moet je lezen als 'technisch hoogst haalbare', maar daar zet KPN zijn eigen limiet op (een tikkie lager, voor meer stabiliteit, en maximaal 111/33 per lijn).

Dan wordt het samengevoegd (opgeteld voor wat betreft deze discussie) en doorgestuurd naar Xs4all, die er weer hun eigen limiet opzetten, namelijk 160 op de download.

Zo hou je in jouw geval 160/62 over. Prachtige score. Is dat ook wat je zo'n beetje ziet op speedtest.net ? Wel bedraad testen.
Error Counter
Seconds With Not Remediable Errors (CRC)
Errors (ES) Many
Errors (SES) per
Minute Last
15 Minutes
FRITZ!Box 0 0 0 0
Central exchange 0 0 0 0
Met 0 errors. Zoals het hoort.

Maw, een prachtig resultaat.

Zelf vond ik het ook prettig te merken dat bij VVDSL de latency ("ping" in de volksmond) lekker laag is - die zie je niet terug in het overzicht (de tellertjes hier staan altijd op 0, zover ik weet).

[ Voor 5% gewijzigd door VlasBaard op 23-04-2018 19:54 ]

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, helder :-) Goede waardes dus.
Speedtest bedraad en met netgear a6210 is hetzelfde 160+ en 58 mbit up. Stabiel op verschillende momenten van de dag.

Draadloos:
PING
11
ms
DOWNLOAD
165.67
Mbps
UPLOAD
57.81
Mbps
DEEL

Result ID 7252173446
XS4ALL
80.101.xxx
NaN stars
LeaseWeb
Haarlem
Wijzig server

Ja, ik merk echt dat het browsen veel sneller reageert nu dan de 400mbit bij ziggo. Ik ben tevreden.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 20:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krakendmodem
Bij DSL merk ik soms dat de verbinding soepeler en sneller respons geeft dan bij kabel. Zeker met vectoring is het erg soepel. Waarschijnlijk omdat KPN/xs4all de achterliggende routering net wat beter voor elkaar hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het vergelijken nu het moment omdat ik net overgestapt ben. Het laden van webpages is echt soepeler. Echt een verschil met afgelopen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
hkoster1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:43:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dan staat hij vandaag op de stoep ;) hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkoster1
king006 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:05:
[...]

Dan staat hij vandaag op de stoep ;) hou je ons op de hoogte?
Monteur (namens KPN) is net langs geweest.

Ik woon in een flatgebouw dat nog geen 10 jaar oud is, en de hoofdkabel loopt vertikaal door mijn
meterkast. Er was kennelijk nog een ongebruikt aderpaar in die hoofdkabel: mijn tweede aderpaar
werd er op aangesloten, en ook in de wijkkast werd dat aderpaar aangesloten. Het was allemaal
binnen een uur gepiept.

Guidion (namens XS4ALL) komt dinsdag de pair-bonding doen in de wijkkast. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
hkoster1 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:59:
[...]

Monteur (namens KPN) is net langs geweest.

Ik woon in een flatgebouw dat nog geen 10 jaar oud is, en de hoofdkabel loopt vertikaal door mijn
meterkast. Er was kennelijk nog een ongebruikt aderpaar in die hoofdkabel: mijn tweede aderpaar
werd er op aangesloten, en ook in de wijkkast werd dat aderpaar aangesloten. Het was allemaal
binnen een uur gepiept.

Guidion (namens XS4ALL) komt dinsdag de pair-bonding doen in de wijkkast. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat is snel gegaan dan! :) je ziet neem ik aan de tweede lijn nog niet actief staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:16
Bij mij zijn ze gisteren langsgeweest om het tweede aderpaar in te lassen wat ook grofweg een uurtje duurde. Vandaag in no-time de pairbonding opgeleverd door Guidion. Voor ik goed en wel doorhad dat de lijn offline was kwam 'ie alweer online. Modem traint nu in op 216.740 kbit/s down en 66.060 kbit/s up. Alleen Speedtest geeft helaas nog steeds slechts 100Mbps downstream aan. Ook is netco nog niet geüpdatet, de upgrade staat daar nog geplant op 24 mei...

Ik hoop dat Xs4all voor het weekend de upgrade aan hun kant nog administratief doorvoert :)

UPDATE: Even een belletje gegeven, schijnbaar moet mijn abonnement daarvoor gedowngrade worden en weer geüpgrade. Dat gaan ze nu dus doen. Ik ben benieuwd.

UPDATE #2: Vandaag is de oplevering ook administratief gedaan volgens de XS4All statuspagina en ik zie in mijn account nu ook netjes 160Mbps staan. Binnenkort maar eens kijken of ik dat ook daadwerkelijk haal, ik ga er wel vanuit.

[ Voor 26% gewijzigd door Xudonax op 26-04-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
KPN (Wholesale) is niet te volgen.

Die veldproef voor bonded Vplus (400Mbit) was gepland voor herfst vorig jaar en volgens een bericht op Tweakers begin van dit jaar, zou dit in het 2e kwartaal 2018 breed beschikbaar gemaakt worden.

Nu ineens heeft die veldproef nog niet plaatsgevonden en gaat alleen single V+ (technisch) uitgerold worden :? 8)7

Er zijn vooralsnog ook geen providers die een abonnement van 200Mbit/s aanbieden.

Voorlopig blijven we dus op maximaal 160Mbit steken (xs4all) :O

Provider KPN komt meestal per 1 juli met nieuwe abonnementen...dus wie weet :? :O

[ Voor 58% gewijzigd door Speed61 op 27-04-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Speed61 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:44:
Provider KPN komt meestal per 1 juli met nieuwe abonnementen...dus wie weet :? :O
KPN bood tijdelijk (een deel van haar) klanten aan om DSL te upgraden naar 200Mb en glasvezel naar 1000Mb. Werd weer offline gehaald omdat het een test was die niet publiek had moeten worden gemaakt. Per 1 juli zal het wel voor nieuwe klanten beschikbaar worden.

https://forum.kpn.com/int...pgraden-naar-200mb-449928

[ Voor 10% gewijzigd door DiedB op 27-04-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

Wildfire

Joy to the world!

DiedB schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:49:
[...]

KPN bood tijdelijk (een deel van haar) klanten aan om DSL te upgraden naar 200Mb en glasvezel naar 1000Mb. Werd weer offline gehaald omdat het een test was die niet publiek had moeten worden gemaakt. Per 1 juli zal het wel voor nieuwe klanten beschikbaar worden.

https://forum.kpn.com/int...pgraden-naar-200mb-449928
Glas naar 1000 was een fake screenshot, ook toegegeven door de user die 'm gepost had.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed61
Aannemelijker is dat het nieuwe abonnement per ongeluk online is geplaatst.
Iemand met de knoppen zitten spelen?

Moderator forum KPN vroeg zich af:
Maak jij deel uit van een testgroep binnen KPN? Want dit is volgens mij niet iets wat wij momenteel commercieel aanbieden.
Een testgroep is niet de testgroep.

Lees het hele verhaal op het het forum van KPN.

Getest hoeft het niet meer te worden. Single V+ is reeds compleet getest en klaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Speed61 op 27-04-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
Ik vind het ook altijd frappant dat mensen klachten maken over de planning en boos worden als een gratis geplande upgrade uitgesteld is en maandje later opgeleverd wordt.

Bij het vernieuwen van bekabeling komt heel wat bij kijken, en daarna het technische stukje.

Is echt iets typisch Nederlands, staat je adres in de planning mag je gewoon blij wezen, zelfs als je hoort dat ze eindelijk bezig zijn mag je in mijn ogen blij wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Minaaj schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:35:
Ik vind het ook altijd frappant dat mensen klachten maken over de planning en boos worden als een gratis geplande upgrade uitgesteld is en maandje later opgeleverd wordt.
Eens, maar er zijn upgrades die letterlijk jarenlang worden uitgesteld. Snap dat klanten zich aan het lijntje gehouden voelen, die planning is op lange termijn echt een teringzooi.

De keus van KPN om upgrades pas weer te geven als ze binnen twee maanden komen is vanuit commercieel oogpunt heel verstandig en dat had eigenlijk 3 jaar geleden al moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Hugo__Boss schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:53:
Al tijden zijn wij klant van Ziggo, maar de KPN Fourstack die hier al vaak genoemd is, geeft aan dat er hier bonding mogelijk is. Interessant. Maar nu ben ik er vandaag achter gekomen dat er op een van de aderparen ADSL sync aanwezig is. Een ISRA check wijst ook uit dat er een actieve service ID op zit. Iemand hier toevallig enig idee hoe ik erachter kan komen wat dit voor lijn is, bij welke provider die hoort en vooral van wie die is? Neem aan dat het een foutje zal zijn om een DSL lijn aan te sluiten op ons huisadres. Enige tijd terug was deze lijn er niet.
Nu bijna een half jaar verder hebben we nog steeds een ADSL lijn bij ons thuis op een van de twee aderparen. Niet dat we op hele korte termijn over willen stappen vanaf Ziggo, maar pairbonding is op die manier niet mogelijk. Nog steeds geen idee van wie de lijn is of van welke provider. Ik ben wel achter het service id gekomen, die begint met CBV. Iemand die toevallig weet van welke provider deze afkomstig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:13:
[...]

Nu bijna een half jaar verder hebben we nog steeds een ADSL lijn bij ons thuis op een van de twee aderparen. Niet dat we op hele korte termijn over willen stappen vanaf Ziggo, maar pairbonding is op die manier niet mogelijk. Nog steeds geen idee van wie de lijn is of van welke provider. Ik ben wel achter het service id gekomen, die begint met CBV. Iemand die toevallig weet van welke provider deze afkomstig is?
Dat kun je niet zien aan service id. Het gaat wel om een redelijk oude verbinding. Zitten nu ergens bij CGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hugo__Boss schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:13:
[...]

Is het niet mogelijk een fritzbox op de lijn aan te sluiten en kijken of die online komt door automatisch te zoeken op die lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
DiedB schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:58:
[...]

Eens, maar er zijn upgrades die letterlijk jarenlang worden uitgesteld. Snap dat klanten zich aan het lijntje gehouden voelen, die planning is op lange termijn echt een teringzooi.

De keus van KPN om upgrades pas weer te geven als ze binnen twee maanden komen is vanuit commercieel oogpunt heel verstandig en dat had eigenlijk 3 jaar geleden al moeten gebeuren.
Tja van oorsprong was de netco-fpi alleen voor intern gebruik bij KPN (en dochters) toen was een Qx aanduiding geen probleem als je maar aangaf dat de datum niet erg nauwkeurig is. Of je gaf gewoon eerlijk aan dat het niet op korte termijn was.

Tegenwoordig ligt de url op straat en gaan mensen er proberen rechten aan te ontlenen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bij mij Thuis was oorspronkelijk de planning Q4-2016. Opgeleverd 13-04-2018! moet ik wel nog via xs4all bestellen om de lijn ook daadwerkelijk sneller te krijgen (had 32Mbps met BVDSL).
Oplevering daarvan is 7-5-2018. Die 2 maanden is ook niet echt betrouwbaar wat 10-12-2018 is ook een plandatum geweest van KPN.
Racer89 schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:56:
[...]

Dat kun je niet zien aan service id. Het gaat wel om een redelijk oude verbinding. Zitten nu ergens bij CGS.
Als je toch ooit zal willen bestellen is dat geen probleem hoor. Lijn kan gewoon overgenomen worden. Krijgt de huidige klant zomaar geen rekeningen meer. Al kan het ook zijn dat KPN hem in de wijkcentrale vergeten los te maken is. blijft die ook actief.

De meeste providers komen trouwens gewoon online als je fritz!box en expiriabox aansluit (niet altijd stabiel) maar dan heb je een IP adres. Misschien dat die je verder kan helpen, die zijn meestal wel naar een provider te herleiden.

[ Voor 23% gewijzigd door ewoutw op 29-04-2018 21:45 . Reden: Was nog een reactie waar ik wilde reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dan is er nu officieel eindelijk gecommuniceerd dat vanaf 1 juli een 200 Mbit abonnement beschikbaar is voor DSL klanten:

https://forum.kpn.com/int...ingen-bij-kpn-2018-449789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Haha, de 40/4 abonnementen gaan naar 50/5. Die snelheid is al jaren 50/10, dus ik verwacht daar geen verandering in. En hogere snelheden zijn hier niet beschikbaar :'(

Toch maar eens gaan kijken naar een andere provider. KPN wordt wel duur zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een klein vraagje:

Mijn Fritzbox zegt heel fijn dat ik ben ingetrained op:
connected, ↓ 111,2 Mbit/s ↑ 33,0 Mbit/s

Maar mijn abbonement is ↓ 80 Mbit/sen ↑ 30,0 Mbit/s

Waar wordt het technisch nou precies gecapped. Voorheen gebeurde dit in de profiles op de DSLAM volgens mij, maar nu dus niet meer? Iemand een idee hierover? Just interesting! :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
AW_Bos schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:07:
Een klein vraagje:

Waar wordt het technisch nou precies gecapped. Voorheen gebeurde dit in de profiles op de DSLAM volgens mij, maar nu dus niet meer? Iemand een idee hierover? Just interesting! :)
Wat later in de keten (dichter naar je provider toe) wordt er shaping toegepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hier hetzelfde : 100/30 Mbps wordt 50/30 Mbps uiteindelijk, want basis abonnement! :)

Maar wat ik me afvraag : Is het straks dus mogelijk om voor € 8,99 extra ook dit abonnement naar 200/30 Mbps te upgraden :?

Of kan dat alleen bij het duurste abonnement ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
nero355 schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:58:
Hier hetzelfde : 100/30 Mbps wordt 50/30 Mbps uiteindelijk, want basis abonnement! :)

Maar wat ik me afvraag : Is het straks dus mogelijk om voor € 8,99 extra ook dit abonnement naar 200/30 Mbps te upgraden :?

Of kan dat alleen bij het duurste abonnement ?
Normaliter is de upgrade mogelijkheid niet gekoppeld aan het soort abonnement. Op glasvezel kan je ook een instapabonnement nemen en alleen de internet snelheid opwaarderen naar 500/500. Die upgrade prijs is altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
AW_Bos schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:07:
Een klein vraagje:

Het intrainen is puur de snelheid tussen modem en centrale (of straatkast in jouw geval).
De cap gebeurd dan ook bij de BRAS van je ISP ;)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@DutchCrownNL BRAS staat voor? En waar zou die moeten staan? In het datacenter van de ISP? Of in het wijkcentralehuisje ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
AW_Bos schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:20:
@DutchCrownNL BRAS staat voor? En waar zou die moeten staan? In het datacenter van de ISP? Of in het wijkcentralehuisje ofzo?
Ah sorry, BRAS staat voor broadband remote access server.
Deze staat in het datacenter van de ISP :)

In het huisje "om de hoek" heb je eigenlijk alleen de apparatuur van KPN hangen (DSLAMS), waar je modem mee verbonden is.
Daarvandaan gaat het via glas richting de betreffende ISP, en kom je (meestal) als eerste de BRAS tegen.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
De BRAS staat in het datacenter van je provider. Daar vind ook de shaping plaats. Maar wel alleen voor jouw download. Voor de upload zou de shaping in je modem moeten plaatsvinden. Maar je modem weet helemaal niet wat voor abbo je hebt dus krijg je vaak alle beschikbare upload 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ewoutw schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:48:
De BRAS staat in het datacenter van je provider. Daar vind ook de shaping plaats. Maar wel alleen voor jouw download. Voor de upload zou de shaping in je modem moeten plaatsvinden. Maar je modem weet helemaal niet wat voor abbo je hebt dus krijg je vaak alle beschikbare upload 🙂
Dat is niet helemaal waar. Op DSL krijg je inderdaad alles maar dat is bewust gedaan.
Op glasvezel krijg je zeker niet de volle upload maar wel ruim meer dan waar je voor betaalt.
De techniek voor beide verbindingen is bij KPN hetzelfde. De Dslams zijn zelfs hetzelfde. Alleen de insteek kaarten uiteraard niet gezien de poorten die je nodig hebt bij koper of bij glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DutchCrownNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:58:
[...]

Ah sorry, BRAS staat voor broadband remote access server.
Deze staat in het datacenter van de ISP :)
Datacenter...

Members only:
In het huisje "om de hoek" heb je eigenlijk alleen de apparatuur van KPN hangen (DSLAMS), waar je modem mee verbonden is.
Klopt, de DSLAM zit weer aangesloten op het L2 netwerk van KPN. Deze apparatuur hangt altijd in de wijkcentrales in je dorp en is feitelijk een L2 switch.
Daarvandaan gaat het via glas richting de betreffende ISP, en kom je (meestal) als eerste de BRAS tegen.
Niet helemaal waar. Je verkeer gaat door het complete L2 netwerk van KPN heen om bijvoorbeeld in Amsterdam 'overhandigt' te worden aan XS4ALL die de L3 routeringen op haar beurt weer doet op haar eigen BRAS.

Members only:

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
Minaaj schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:35:

Bij het vernieuwen van bekabeling komt heel wat bij kijken, en daarna het technische stukje.

Is echt iets typisch Nederlands, staat je adres in de planning mag je gewoon blij wezen, zelfs als je hoort dat ze eindelijk bezig zijn mag je in mijn ogen blij wezen.
Ff serieus hoor.. heb je die prijzen van KPN gezien?
Ik ben ergens in 2015 overgestapt van destijds UPC naar KPN op een 50Mbit/s abo. Inmiddels is mijn abo in snelheid en prijs verhoogd, snelheid naar 60/80 en wordt nu 100.. de prijs is inmiddels ook met een goeie 10 euro per maand omhoog..
Meerdere malen is de update (Q1 2017 was het laatste) beloofd totdat deze opeens eruit is gevallen en nooit meer terug is gekomen. Ik zit nu met een bonding lijn op 65..
Er gaat al jaren een hoop geld naar KPN en dan mag ik blij wezen als ze eindelijk een keer een upgrade uit gaan voeren die 2 jaar geleden al op de planning stond, die voorlopig waarschijnlijk helemaal niet gaat komen omdat ik rechtstreeks op de centrale zit? Het is dat ik 0 vertrouwen heb in ziggo hier..
Weet niet hoor, maar volgens mij heeft KPN ergens de boot gemist mbt hun eigen ambitie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:21:
[...]
Datacenter...

***members only***

[...]

Klopt, de DSLAM zit weer aangesloten op het L2 netwerk van KPN. Deze apparatuur hangt altijd in de wijkcentrales in je dorp en is feitelijk een L2 switch.

[...]

Niet helemaal waar. Je verkeer gaat door het complete L2 netwerk van KPN heen om bijvoorbeeld in Amsterdam 'overhandigt' te worden aan XS4ALL die de L3 routeringen op haar beurt weer doet op haar eigen BRAS.

***members only***
Check BRAS is tegenwoordig een BNG, BRAS is hetzelfde maar de oude markt naam.

Mooie uitleg: https://rickmur.com/bras-on-juniper-mx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:21:
[...]

Weet niet hoor, maar volgens mij heeft KPN ergens de boot gemist mbt hun eigen ambitie..
Nou ja, we hebben hier al wat vergelijken gemaakt maar Ziggo/UPC is voor ons met alle nodige opties toch echt meer dan 10 euro per maand duurder dan KPN.

Maar daarbij is T-Mobile weer goedkoper dan KPN. (ook 10 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
king006 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Nou ja, we hebben hier al wat vergelijken gemaakt maar Ziggo/UPC is voor ons met alle nodige opties toch echt meer dan 10 euro per maand duurder dan KPN.

Maar daarbij is T-Mobile weer goedkoper dan KPN. (ook 10 euro)
De ambitie niet qua prijs, maar om 85% van Nederland eind 2016 te voorzien van snel internet (>100Mbit/s). Hier op het dorp is er wellicht 25% boven de 100Mbit.. terwijl ziggo hier overal FTTC heeft liggen..
Qua prijs zal het om het even zijn, voor mezelf vergeleken, ziggo is inderdaad duurder door Spotify aangezien ik op een oud abo zit bij KPN. Maar wel 200 Mbit/s down..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
ExiZTeNcE schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:12:
[...]

De ambitie niet qua prijs, maar om 85% van Nederland eind 2016 te voorzien van snel internet (>100Mbit/s). Hier op het dorp is er wellicht 25% boven de 100Mbit.. terwijl ziggo hier overal FTTC heeft liggen..
Qua prijs zal het om het even zijn, voor mezelf vergeleken, ziggo is inderdaad duurder door Spotify aangezien ik op een oud abo zit bij KPN. Maar wel 200 Mbit/s down..
Dan is het inderdaad begrijpelijk! wij zitten dichtbij de centrale en ons modem traint nu al in op 222/66. Wij kunnen dus gemakkelijk 200/20 gaan halen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik hoor van kpnnetwerk dat de upgrade datum in fourstack telkens verschuift als niet alle providers de apparatuur geplaatst hebben. En als niet alle providers dit gedaan hebben mag kpn niet leveren ivm oneerlijke concurrentie.
In ons geval stond de upgrade voor 4-5 gepland. Deze is echter nog niet definitief doorgevoerd. Blijf me verbazen over dit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat mij opvalt, en ik hoop dat het zo blijft, als het kan. Is dat de upload bij xs4all zo belachelijk hoog is.
Ze claimen zelf 8 mbit te leveren, maar ik heb juist bijna 30 mbit aan upload 8)7.

Meerdere mensen die dat hebben? Of wordt er ergens iets niet goed gecapped en heb ik mazzel ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
.NCK schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:04:
Ik hoor van kpnnetwerk dat de upgrade datum in fourstack telkens verschuift als niet alle providers de apparatuur geplaatst hebben. En als niet alle providers dit gedaan hebben mag kpn niet leveren ivm oneerlijke concurrentie.
In ons geval stond de upgrade voor 4-5 gepland. Deze is echter nog niet definitief doorgevoerd. Blijf me verbazen over dit proces.
Nadat KPNnetwerkNL klaar is met de werkzaamheden ter betrekking tot de straatkast is het verder weer KPN zelf die de technische oplevering nog moet afronden, weet niet hoe het exact gaat. Meestal is dit maximaal 1/2 weekjes volgens mij.
AW_Bos schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:27:
Wat mij opvalt, en ik hoop dat het zo blijft, als het kan. Is dat de upload bij xs4all zo belachelijk hoog is.
Ze claimen zelf 8 mbit te leveren, maar ik heb juist bijna 30 mbit aan upload 8)7.

Meerdere mensen die dat hebben? Of wordt er ergens iets niet goed gecapped en heb ik mazzel ;)?
Volgens mij is het moeilijk om de upload te cappen voor providers, lees meerdere gebruikers die volledige snelheid halen.

[ Voor 40% gewijzigd door Minaaj op 07-05-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07

In het shapen van snelheid is het alleen mogelijk om te beperken hoe snel je verzend. Wanneer je op ontvangstniveau gaat cappen dan loop je een hoog risico op packet loss. Het moet voor de infrastructuur makkelijker zijn om blijkbaar het modem niet op upload te cappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het is iets met Vectored DSL dus waar ik op zit? En dat die gebruikers erg blij mogen zijn, in vergelijking met de mensen die direct op de DSLAM in de centrale zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
AW_Bos schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:29:
Het is iets met Vectored DSL dus waar ik op zit? En dat die gebruikers erg blij mogen zijn, in vergelijking met de mensen die direct op de DSLAM in de centrale zitten?
Het is zelfs bewust. KPN WBA verkoopt de profielen met 30 Mbit upload. De providers beperken dat zelf vaak in hun abonnement om geen problemen te krijgen met mensen die te ver van de kast wonen of die direct op de centrale zitten zonder vectoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Dat heeft vrijwel iedereen die Vectoring VDSL heeft. Je bent niet de enige.

Ik heb pech en "maar" 10Mbit upload aangezien ik geen Vectoring aansluiting heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Raar dat ze dan adverteren met 8 tot 10 mbit. En niet
"tot 30 mbit * "
" * = afhankelijk van de aansluiting".
Gezien de normaliter lage uploadsnelheid denk ik niet dat veel mensen er het zal interesseren, tenzij ze video-filmpjes op internet plaatsen of andere grote bestanden.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 07-05-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
Dat is inderdaad bij iedereen! Wij halen over twee lijnen zelfs 60 Mbps upload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Bij mij geeft het modem nu een attainable van +-60Mbit aan voor upload en 111Mbit voor download. upload is wel 30Mbit, lijkt een cap in het modem te zijn (single line)

[ Voor 4% gewijzigd door wortelsoft op 08-05-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
wortelsoft schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:49:
Bij mij geeft het modem nu een attainable van +-60Mbit aan voor upload en 111Mbit voor download. upload is wel 30Mbit, lijkt een cap in het modem te zijn (single line)
Wij halen 60 Mbps upload via KPN. Wellicht provider gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
king006 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:24:
[...]

Wij halen 60 Mbps upload via KPN. Wellicht provider gebonden?
Nope, bij pairbonding haal je 2x30 Mbit up. Per lijn dus 30Mbit.

Er zijn ook lijntjes die 100Mb kunnen halen zonder pairbonding, dus daar krijg je dan maar 30Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zit bij mijn opa en oma en het valt me op dat hun ADSL2+ lijntje van 14/1Mbit naar 6700/450kbps is gegaan... Heb de KPN gebeld en die kunnen zien dat de lijn "unstable" is, de lijn reset zich zo te zien ook elke nacht. Gelukkig kijken ze TV via de schotel, dus het heeft geen haast

Momenteel hangt het modem in de woonkamer aan een WCD ipv in de meterkast waar de lasdop zit. Maar aangezien het lange tijd gewoon rond de 11Mbit download was, kan ik me amper voorstellen dat het aan de bekabeling ligt. Line attenuation is van 28 naar 38dB gegaan. De lijn naar de centrale is ongeveer 3000 meter. (wat klopte met die 28dB)

Zal binnenkort een stopcontact in de meterkast plaatsen en daar het modem eens een tijdje aan het ISRA hangen, vandaag was het te lekker weer om binnen te zitten :+

Heb eerder het idee dat het probleem buitenshuis zit, enkele jaren terug zat het probleem in een kabelverdeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

krakendmodem schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:46:
Zit bij mijn opa en oma en het valt me op dat hun ADSL2+ lijntje van 14/1Mbit naar 6700/450kbps is gegaan... Heb de KPN gebeld en die kunnen zien dat de lijn "unstable" is, de lijn reset zich zo te zien ook elke nacht. Gelukkig kijken ze TV via de schotel, dus het heeft geen haast

Momenteel hangt het modem in de woonkamer aan een WCD ipv in de meterkast waar de lasdop zit. Maar aangezien het lange tijd gewoon rond de 11Mbit download was, kan ik me amper voorstellen dat het aan de bekabeling ligt. Line attenuation is van 28 naar 38dB gegaan. De lijn naar de centrale is ongeveer 3000 meter. (wat klopte met die 28dB)

Zal binnenkort een stopcontact in de meterkast plaatsen en daar het modem eens een tijdje aan het ISRA hangen, vandaag was het te lekker weer om binnen te zitten :+

Heb eerder het idee dat het probleem buitenshuis zit, enkele jaren terug zat het probleem in een kabelverdeler.
Sluit een lasdop nooit uit als oorzaak. Wat voor ellende ik daar regelmatig onder aantref...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wildfire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:55:
[...]

Sluit een lasdop nooit uit als oorzaak. Wat voor ellende ik daar regelmatig onder aantref...
Toen er een KPN monteur over de vloer kwam vroeg ik ook of die vervangen mocht worden. Tot twee keer toe niet gebeurd. :(.

Maar onze lapdop houdt het al wel een kleine 50 jaar vol. Pompt netjes 50Mbit over de lijn heen

Even een screenshotje gemaakt: Klik

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 09-05-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@krakendmodem de lasdop op zich zelf is geen probleem. De ellende wat er in kan zitten wel haha. De lage upload snelheid wijst er meestal op dat de verbinding op 1 ader draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

krakendmodem schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:15:
[...]

Toen er een KPN monteur over de vloer kwam vroeg ik ook of die vervangen mocht worden. Tot twee keer toe niet gebeurd. :(.
Bijzonder, want het is de bedoeling dat wij een lasdop altijd vervangen, ook al komen we voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wildfire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:20:
[...]

Bijzonder, want het is de bedoeling dat wij een lasdop altijd vervangen, ook al komen we voor iets anders.
Weet niet hoelang dat beleid er al is, maar de laatste monteur die hier over de vloer kwam is al een 3 jaar geleden denk ik. Ik vroeg toen al wel of het isra vervangen moest worden, maar dat hoefde toen niet volgens hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:20:
[...]

Ook de lasdoppen die ze vervangen in vochtige kelders? :9 half jaar later kun je weer terug om een lasdop te plaatsen of een gel-doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:35
De nieuwe snelheden van KPN zijn al actief? ik had 2 maandjes geleden die 2 euro 50 er af gehaald en nu zit ik weer net over de 100Mbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Racer89 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:48:
[...]

Ook de lasdoppen die ze vervangen in vochtige kelders? :9 half jaar later kun je weer terug om een lasdop te plaatsen of een gel-doosje.
In vochtige ruimtes laten we ofwel de lasdop zitten, ofwel plaatsen we een geldoosje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed61
Voor degenen die het gemist hebben:

XS4all verhoogt vanaf 5 juni het 160/16Mbit abonnement naar 200/20Mbit/s.

Kijk hier voor het bericht op de site van XS4all.

[ Voor 31% gewijzigd door Speed61 op 10-05-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
De KPN PQCC lijkt bij mij al een tijd niet te werken, ik krijg een xml met allerlei errors terug. Ben ik de enige met dat probleem?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zie ook niets meer, behalve afstand en adres, maar geen info over dsl enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:05:
De KPN PQCC lijkt bij mij al een tijd niet te werken, ik krijg een xml met allerlei errors terug. Ben ik de enige met dat probleem?
Doet het al een ruime maand niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
VDSL wordt geshaped door de provider b.v. op 80 of 160Mb. Gebeurt dat ook bij 40Mb lijntjes
↓ 48,6 Mbit/s↑ 6,1 Mbit/s ?

Afbeeldingslocatie: https://jbredero.home.xs4all.nl/monitor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
Ik heb al jaren Ziggo thuis omdat kpn maar 12mbit aanbied.

Ik zag nu dat laatst mijn straat is geüpdate naar 102mbit. Maar tot mijn verbazing is de hele straat geüpdate behalve mijn huis en mijn bovenburen. Zelf het appartement onder mij heeft volgens fourstack 102mbit.

Hoe kan zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

menzo schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:11:
Ik heb al jaren Ziggo thuis omdat kpn maar 12mbit aanbied.

Ik zag nu dat laatst mijn straat is geüpdate naar 102mbit. Maar tot mijn verbazing is de hele straat geüpdate behalve mijn huis en mijn bovenburen. Zelf het appartement onder mij heeft volgens fourstack 102mbit.

Hoe kan zo iets?
Wat ik gezien heb bij fourstack:
- als een aansluiting niet in gebruik is (omdat op dat adres Ziggo gebruikt wordt) zie je een conservatieve schatting van de haalbare snelheid
- als een aansluiting wel in gebruik is zie je de werkelijke snelheid (fourstack volgt die met enige vertraging)

Mijn gok is dat jouw aansluiting nog wel signaal levert en dus (volgens fourstack) nog aangesloten is en dan zie je wat jouw laatste snelheid was voordat je het modem afkoppelde.

Maar misschien komt er iemand met een betere verklaring.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

hp-got schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:28:
[...]

Wat ik gezien heb bij fourstack:
- als een aansluiting niet in gebruik is (omdat op dat adres Ziggo gebruikt wordt) zie je een conservatieve schatting van de haalbare snelheid
- als een aansluiting wel in gebruik is zie je de werkelijke snelheid (fourstack volgt die met enige vertraging)

Mijn gok is dat jouw aansluiting nog wel signaal levert en dus (volgens fourstack) nog aangesloten is en dan zie je wat jouw laatste snelheid was voordat je het modem afkoppelde.

Maar misschien komt er iemand met een betere verklaring.
In mijn geval geeft Fourstack 50 mbit aan als maximum, terwijl mijn modem als meerdere jaren ingetraind is op 55 mbit down en 10 mbit up en ook dat er geen bonding en vectoring mogelijk is.
Maar de providers geven allemaal weer andere opties:
KPN: "Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid 49 Mbit/s down en 0 Mbit/s up."
Xs4all: "De maximaal haalbare snelheid is: tot 78 Mbit/s download - tot 0 Kbit/s upload"
Telfort: "Max. downloadsnelheid: 50 Mb/s Max. uploadsnelheid: 0 Mb/s"
Tele2: "Download: 41 Mb/sUpload: 4 Mb/s"

Kortom, zo betrouwbaar is Fourstack helemaal niet! Want hoe kan Xs4all 78 mbit leveren zonder bonding en vectoring? :P

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
markdejong schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:07:
De nieuwe snelheden van KPN zijn al actief? ik had 2 maandjes geleden die 2 euro 50 er af gehaald en nu zit ik weer net over de 100Mbps...
Dat klopt! KPN zet stapsgewijs abonnementen over naar de nieuwe snelheden. Mijn buurman is ook van 80/8 naar 100/10 gegaan.

Wij hebben “Sneller Internet 100/10” als optie bij KPN maar deze is nog niet naar 200/20 gegaan. Waarschijnlijk gebeurd dat pas op 1 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
slaay schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:02:
[...]

In mijn geval geeft Fourstack 50 mbit aan als maximum, terwijl mijn modem als meerdere jaren ingetraind is op 55 mbit down en 10 mbit up en ook dat er geen bonding en vectoring mogelijk is.
Maar de providers geven allemaal weer andere opties:
KPN: "Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid 49 Mbit/s down en 0 Mbit/s up."
Xs4all: "De maximaal haalbare snelheid is: tot 78 Mbit/s download - tot 0 Kbit/s upload"
Telfort: "Max. downloadsnelheid: 50 Mb/s Max. uploadsnelheid: 0 Mb/s"
Tele2: "Download: 41 Mb/sUpload: 4 Mb/s"

Kortom, zo betrouwbaar is Fourstack helemaal niet! Want hoe kan Xs4all 78 mbit leveren zonder bonding en vectoring? :P
XS4ALL komt dan langs om een extra lijn in te lassen en pairbonding actief te maken.

Overigens klopt Netco in heel veel gevallen ook wel. 55Mbit is effectief net iets meer dan 50Mbit qua downloadspeed aangezien er ook wat overhead op de lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik probeer al een tijd te begrijpen hoe DLM werkt, iets dat verder gaat dan de alinea die hieraan gewijd is in de OP van dit topic.

Wat ik zou willen weten is wat de criteria zijn waarop DLM besluit in te grijpen, hoeveel fouten in hoeveel tijd, en hoe lang de verbinding weer stabiel moet zijn voordat DLM de snelheid weer verhoogt.

Googelen brengt me niet veel verder.
Er is uiteraard wel van alles te vinden, maar geen details over de criteria op het KPN netwerk.

Wat ik eigenlijk zoek is iets als dit verhaal, maar dan met getallen die gelden voor de Nederlandse situatie.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:07
krakendmodem schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:00:
[...]

De site ligt er nu helemaal uit. Weet iemand of hij weer in de lucht komt of een soortgelijke database? Ik vond het een erg handige naslagsite, vooral om te kijken of het mogelijk is om een tweede lijn in te laten lassen en welke opties er leverbaar zijn op vdsl of glas gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
hp-got schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:46:
Ik probeer al een tijd te begrijpen hoe DLM werkt, iets dat verder gaat dan de alinea die hieraan gewijd is in de OP van dit topic.

Wat ik zou willen weten is wat de criteria zijn waarop DLM besluit in te grijpen, hoeveel fouten in hoeveel tijd, en hoe lang de verbinding weer stabiel moet zijn voordat DLM de snelheid weer verhoogt.

Googelen brengt me niet veel verder.
Er is uiteraard wel van alles te vinden, maar geen details over de criteria op het KPN netwerk.

Wat ik eigenlijk zoek is iets als dit verhaal, maar dan met getallen die gelden voor de Nederlandse situatie.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Er wordt hoofdzakelijk gekeken naar de onderbrekingen wat het modem heeft. Er zit ook nog verschil tussen IQ en HQ profiel. IQ - Internet Quality voor internet only, en HQ voor High Quality voor lijnen met ITV er bij. IQ word dacht ik gekeken onderbrekingen per 48 uur en HQ onderbrekingen per 24 uur. Dit is ook bepalend of een lijn stabiel is en DLM niks doet of dat de lijn unstable is en de DLM gaat reageren. Specifieke instellingen word ook bepaalt door leverancier. Zoals Alcatel en of Nokia. Het is dus een samenhang tussen Fouten, bij te veel fouten / onderbrekingen en vervolgens wordt dit vergeleken met de tijd wat er tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Oh? Ik heb net een xml opgevraagd van mijn eigen adres en ik zie niks vreemds. Gewoon wat er altijd in stond.
Lijnlengtes tot MDF/SDF, deliverable products, etc.

@henk26 en anderen: Gebruiken jullie deze link?

https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v8.0/Pqcc.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 15-05-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:03
Ja ik gebruik die link, en die werkt al meer dan 1 maand niet meer. Eerst werkte alleen de WBA call niet meer (nog wel een xml, maar zonder de existing situation en deliverable secties) , en sinds een paar dagen geeft zelfs de Pqcc.aspx een 403 forbidden. Heel jammer dat het onbereikbaar is gemaakt voor het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Misschien alleen nog vanaf KPN ip-adressen te bezoeken? Hier is hij ook niet meer te bereiken, heb het vanaf verschillende niet KPN ranges geprobeerd.
Pagina: 1 ... 55 ... 77 Laatste