Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
@akatar Inmiddels heb ik nieuwe firmware ontvangen van Zyxel. Deze staat nog niet op de algemene ftp van Zyxel.

Ze zijn aan het kijken of dat wel gaat gebeuren maar daar moet weer een andere afdeling over beslissen.

Firmware staat er nu een uurtje op. Bridging werkt inderdaad, mijn asus routertje maakt feiloos verbinding met dezelfde instellingen zoals op de 1.0 firmware. Wel blijft de snelheid wat achter in vergelijking met de fritzbox.

Laat me maar weten via een PM of je de nieuwe firmware wilt uit proberen dan zet ik hem ergens op een dropbox ofzo.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:40
@Kasper1985
Graag zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
http://www.alarmfase1.nl/...an-1-appingedam/11493582/

https://www.rtvnoord.nl/n...ebouw-in-Appingedam-blank

Las op internet dat het halve KPN gebouw onder water stond. Het water kwam er bij de ramen uit. Zou dit een een leeg gedeelte van die centrale zijn? Of zou de apparatuur daar ook een natte douche hebben gekregen? Lees geen meldingen dat internet eruit lag.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 06-03-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08
Voor iedereen die op een update van een straatkast/centrale zit te wachten:
KPN NetwerkNL stuurt gewoon een week later de hele buurt een brief en een folder (inclusief promo voor "KPN [... en] andere providers zoals Telfort en XS4ALL" :) ) als de werkzaamheden afgerond zijn.

En fourstack heeft het nu over max 9 mbit op mijn adres, dus die snapt het nu niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mar-10 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:49:
Voor iedereen die op een update van een straatkast/centrale zit te wachten:
KPN NetwerkNL stuurt gewoon een week later de hele buurt een brief en een folder (inclusief promo voor "KPN [... en] andere providers zoals Telfort en XS4ALL" :) ) als de werkzaamheden afgerond zijn.
Bedoel je (B)VDSL2 beschikbaarheid of de DSLAM update waardoor hopelijk de 2862B eindelijk bruikbaar wordt of beiden :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08
@nero355 ik bedoel meer algemeen: Als je wijkkast geupgrade is, dan krijg je een stukje reclame in de brievenbus.

Ik heb zelf geen pro-modem. En in mijn geval was er reeds VDSL, die nu wat sneller geworden is (40 naar 60 mbit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik heb een "probleem" hier.
Hier ligt Bonded VDSL van XS4all op een ouderwetse nummercentrale.
code:
1
2
3
4
5
                            Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s  -       -       -       -
Min. DSLAM throughput   kbit/s  -       -       -       -
Attainable throughput   kbit/s  56584   38821   21239   9850
Current throughput      kbit/s  48311   34139   6558    4543

Normaal haal ik dan 40 a 50 Mbps download en 10 a 11 Mbps upload en de resterende 30 M download is mooi in gebruik door de TV, wanneer die aan staat.
Speedtest resultaat
Dat klopt dus niet he! :)
Nu de cap van de upload nog af en dan zijn we weer helemaal happy :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Welk pakket heb je dan?

Normaal gesproken is bij bonding gewoon de snelheid van de twee lijnen optellen, als je abonnement hoger is dan 50Mb.

Al heb ik bij KPN ook gehad dat een 50Mbit lijntje je gewoon 70Mbit down opleverde met vectoring.

Hier het 40/4 pakket wat gewoon 50/10 is. Mocht de snelheid hier ook iets omhoog gaan, dan kan veranderd ik wel weer van het instap naar standaard pakket.

Vergeleken met 4G (ook KPN) heeft KPN hier nog wel wat te doen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qeKhvR7.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 11-03-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dubbel...

[ Voor 96% gewijzigd door krakendmodem op 11-03-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Ik heb sinds 1 maand vdsl, de snelheid is stukken lager dan wat Fourstack (en Kpn.com) aangeeft, er zijn in totaal 2 Kpn monteurs op bezoek geweest om het eea door te meten en ook zijn de oude kabels in de woning tot aan het isra punt vervangen door hun. Conculsie van de Kpn monteurs: meer snelheid ga jij niet meer krijgen op dit adres.

Ik heb een Kpn internet en tv pakket, max download is 40Mbits via Speedtest.net, Kpn en Fourstack geven aan dat tot 68Mbit mogelijk is. Experia modem traint niet hoger in dan 45000

Bij de buren in het portiek naast mij is pairbonding mogelijk volgens Fourstack, en ook Kpn.com geeft aan dat het 4K abonnement te bestellen is op die postcode.

Om voor pairbonding in aanmerking te komen moet het 2e aderpaar zijn gelast, is dat niet het geval, dan kan je dat laten doen door een analoge telefoonlijn aan te vragen bij Kpn.

Helaas pindakaas, een analoge telefoonlijn aanvragen is sinds 1 januari 2018 niet meer mogelijk, de medewerker van Kpn had het over linesharing en linekaping, dat mag niet meer. Aangegeven waarom ik een analoge lijn wilde aanvragen (2e aderpaar activeren\laten lassen), medewerker gaf mij het advies om dit aan te vragen via mijnaansluitingen.nl, en gaf daarbij aan dat de kans heel groot is dat het ook daar wordt afgewezen.

iemand nog tips ?
(ik zat tot 1 maand geleden nog bij Ziggo, wil niet met hangende pootjes terug)

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
zipper646 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:09:
Aangegeven waarom ik een analoge lijn wilde aanvragen (2e aderpaar activeren\laten lassen), medewerker gaf mij het advies om dit aan te vragen via mijnaansluitingen.nl, en gaf daarbij aan dat de kans heel groot is dat het ook daar wordt afgewezen.

iemand nog tips ?
(ik zat tot 1 maand geleden nog bij Ziggo, wil niet met hangende pootjes terug)
Ik dacht dat de tweede telefoonlijn aangevraagd moest worden voor een analoge alarmcentrale. En dat XS4ALL dit kennelijk voor een aantal klanten in het topic zelf had aangevraagd bij xDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

ANdrode schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:52:
[...]

Ik dacht dat de tweede telefoonlijn aangevraagd moest worden voor een analoge alarmcentrale. En dat XS4ALL dit kennelijk voor een aantal klanten in het topic zelf had aangevraagd bij xDSL.
Precies. Optie 1 is inderdaad een analoge lijn aanvragen voor een alarmcentrale. Mijn ervaring is dat het even doorvragen is, sommige KPN-ners leven niet meer in het analoge tijdperk. Daarna moet de analoge lijn eerst afgesloten zijn, daarna kan pas het VDSL signaal op deze lijn. Soms moet je de resterende termijn van het jaarabonnement nog aan KPN betalen. Dit heb ik allemaal zelf gedaan en het heeft de nodige moeite gekost waarbij sommige tweakers intern bij KPN het nodige hebben proberen te regelen.

Optie 2 lijkt tegenwoordig makkelijker. Neem XS4all ;)

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 11-03-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik heb hier Internet Smart.
Zonet op de site van XS4all gekeken:
Abonnementssnelheid 80 Mbit/s 8 Mbit/s
Volgens mij was het tot voor kort 50 Mbps down (geknepen), omdat ik op een oude nummercentrale zit.

Was in elk geval blij verrast om te zien dat downloads boven de 8 MByte/sec uitkwamen en toen ging ik even kijken ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646

zipper646

...shit happens

2e lijn is wel mogelijk, kost je alleen heel veel moeite blijkbaar, jammer.

Dan maar mijn contract uitdienen bij Kpn (nog maar 10 maanden) en dan overstappen naar Xs4all, mits zij dan nog steeds de service hebben om Kpn opdracht te geven het 2e aderpaar te lassen.

Dank voor de reacties :)

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

zipper646 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:27:
Dan maar mijn contract uitdienen bij Kpn (nog maar 10 maanden) en dan overstappen naar Xs4all
Je kan toch tegenwoordig alles per maand opzeggen :?

Gewoon alles wat je van ze hebt gekregen teruggeven, nadat je de boel opzegt en dan lekker XS4ALL nemen!

/EDIT :

Nee dus =>
krakendmodem schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:53:
Als je als nieuwe klant een pakket krijgt dan dan dien je eerst je jaarcontract uit te zitten .
mad-dog schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:36:
Niet als je nog in een contract zit van een jaar, daarna is het maandelijks opzegbaar

[ Voor 37% gewijzigd door nero355 op 15-03-2018 22:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Als je als nieuwe klant een pakket krijgt dan dan dien je eerst je jaarcontract uit te zitten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:16
Wat moet ik bij Xs4all vragen om de tweede lijn ingelast te krijgen? Het zou prettig zijn om naar 160/60Mbps te gaan }) Eigenlijk stond KPN bellen op mijn lijstje met dingen om te doen deze maand, maar dat gaat dus niet meer op voor de tweede lijn als ik het goed lees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:35
Xudonax schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:00:
Wat moet ik bij Xs4all vragen om de tweede lijn ingelast te krijgen? Het zou prettig zijn om naar 160/60Mbps te gaan }) Eigenlijk stond KPN bellen op mijn lijstje met dingen om te doen deze maand, maar dat gaat dus niet meer op voor de tweede lijn als ik het goed lees
Je kunt ze alitjd nog om de oren slaan met deze tweet:
https://twitter.com/xs4all/status/937669260029153281

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Weinig, in hun werksysyeem kunnen medewerkers laswerkzaamheden aanvragen, zodat pairbonding mogelijk is.
Niet via website aanvragen, dan kan het pas aangevraagd worden als de single lijn volledig is opgeleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
XS4all is inderdaad als enige provider momenteel bezig om (waarschijnlijk als proef) NLS2 pairbonding orders in te schieten bij KPN WBA. Als jij op de website van XS4all je postcode en husinummer checkt en daarbij ziet dat je veel meer snelheid kan krijgen dan bij andere providers (terwijl pairbonding bij jou volgens Fourstack niet mogelijk is), dan is het een kwestie van XS4all benaderen en aangeven dat je het 160/16 abonnement wil.

Ik heb ze dit sowieso zien doen bij klanten die direct op de nummercentrale zitten. Zoals bekend halen die niet meer dan 50 Mbit download maar met pairbonding kunnen ze alsnog naar 100 Mbit. En als pairbonding niet mogelijk is bij die klant, dan wordt het met een inlasopdracht alsnog mogelijk gemaakt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Barre73 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:38:
[...]

XS4all is inderdaad als enige provider momenteel bezig om (waarschijnlijk als proef) NLS2 pairbonding orders in te schieten bij KPN WBA. Als jij op de website van XS4all je postcode en husinummer checkt en daarbij ziet dat je veel meer snelheid kan krijgen dan bij andere providers (terwijl pairbonding bij jou volgens Fourstack niet mogelijk is), dan is het een kwestie van XS4all benaderen en aangeven dat je het 160/16 abonnement wil.

Ik heb ze dit sowieso zien doen bij klanten die direct op de nummercentrale zitten. Zoals bekend halen die niet meer dan 50 Mbit download maar met pairbonding kunnen ze alsnog naar 100 Mbit. En als pairbonding niet mogelijk is bij die klant, dan wordt het met een inlasopdracht alsnog mogelijk gemaakt.
Ze doen dit ook bij 100/30 aansluitingen, zodat 160/60 leverbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Wat moet ik bij Xs4all vragen om de tweede lijn ingelast te krijgen?
Als je op deze site je postcode/huisnummer intypt, klikt op copper en dan check krijg je een XML bestandje. Daarin kan je zien of er op je adres NL2 lijnen zijn dat ziet er zo uit:

code:
1
2
3
          <isra-specs>001///</isra-specs>
          <number-of-nl1-lines>1</number-of-nl1-lines>
          <number-of-nl2-lines>1</number-of-nl2-lines>

Als er NL2 lijnen zijn dan is bonding een stuk makkelijker leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
esky schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:42:
[...]

Als je op deze site je postcode/huisnummer intypt, klikt op copper en dan check krijg je een XML bestandje. Daarin kan je zien of er op je adres NL2 lijnen zijn dat ziet er zo uit:

code:
1
2
3

Ik zie praktisch hetzelfde als jouw voorbeeld, dus dit zou aan te vragen moeten zijn? Ik ben al klant, dus vanmiddag maar even een belletje doen naar ze dan :) Xs4all geeft zelf ook 160/61Mbps aan, dus ik hoop dat ze dit ook voor bestaande klanten doen.

code:
1
2
3
<isra-specs>001/B/MTK/METERKAST</isra-specs>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Xudonax schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Ik zie praktisch hetzelfde als jouw voorbeeld, dus dit zou aan te vragen moeten zijn? Ik ben al klant, dus vanmiddag maar even een belletje doen naar ze dan :) Xs4all geeft zelf ook 160/61Mbps aan, dus ik hoop dat ze dit ook voor bestaande klanten doen.

code:
1
2
3
<isra-specs>001/B/MTK/METERKAST</isra-specs>
Maar, als je klant bent kan je toch gewoon je pakket wijzigen en kijken wat er gebeurt? Als er niets gebeurt etc gewoon weer terug zetten en kijken of je dat extra geld terug kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:24
RobinF schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Maar, als je klant bent kan je toch gewoon je pakket wijzigen en kijken wat er gebeurt? Als er niets gebeurt etc gewoon weer terug zetten en kijken of je dat extra geld terug kan krijgen
Hier werd destijds door XS4ALL aangegeven dat er geen bonding mogelijk was omdat er maar één aderpaar is ingelast. Ondertussen is er een upgrade geweest dat naast MDF ook SDF mogelijk is volgens de netco site. Toen meteen een upgrade naar het 80/8 abonnement besteld bij XS4ALL want er werd aangegeven dat er nu 100 Mbit haalbaar is. Naar aanleiding van de berichten van Barre73 en esky net even gekeken en XS4ALL geeft nu aan dat het 160/16 abonnement leverbaar is.

Eerst maar eens afwachten wanneer de eerste order wordt opgeleverd. Bestelling staat wel in de OMS portal van XS4ALL maar ik heb helemaal geen mails ter bevestiging mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
RobinF schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Ik zit al op het 100/30 abbonement, en volgens hun website https://www.xs4all.nl/internetsnelheid is het maximum 108/32 (wat ik dus op dit moment haal, lang leve de straatkast onder mijn raam). Online ga ik het dus niet kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Xudonax schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Ik zit al op het 100/30 abbonement, en volgens hun website https://www.xs4all.nl/internetsnelheid is het maximum 108/32 (wat ik dus op dit moment haal, lang leve de straatkast onder mijn raam). Online ga ik het dus niet kunnen doen
Maar dan gaan ze het ook niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:35
esky schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:42:
[...]

code:
1
2
3

code:
1
2
3
          <number-of-nl2-lines>5</number-of-nl2-lines>
Huh, vijf?

Nee, ik woon niet in een omgebouwd kantoorpand. Gewoon een goedkoop flatje. Bouwjaar 1965. Wie weet waarom ik meer dan 2 lijnen heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
RobinF schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:02:
[...]
Maar dan gaan ze het ook niet doen
Zojuist gebeld en de aanvraag is ingeschoten. De oplevering word 6 april als er niets tussen komt. Er zijn aansluitingen in het pand welke netjes 222Mbps melden in Fourstack, dus ik heb goede hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik vraag me een paar dingen af over DLM bij mijn VDSL2 aansluiting.
Ik heb de KPN VULA WBA annexen 2 en 3 doorgenomen, maar daar staat niet helemaal in wat ik zoek....

Om te beginnen: als er op een lijn een x aantal fouten in y tijd voorkomt grijpt DLM in en wordt de lijn op een lagere snelheid gezet.
Als de oorzaak van die fouten eenmaal weggenomen is wat dan?
Wordt de lijn hersteld naar het vorige niveau? Wordt er opnieuw ingetraind? Op wat voor termijn, hoe lang gaat het duren voordat je hier iets van merkt?

Als er en DLM reset nodig is (ik begrijp uit de startpost dat DLM wel eens "hangt"): wie kan er bij de reset-knop? Volgens de startpost is dat de klantenservice van de ISP, die heb ik intussen gebeld maar ze weten van niets, de techneuten van de 2de lijn ook niet.
En, als het de ISP is die dit zou moeten kunnen en mogen, waar kan ik naar refereren? Bij voorkeur een KPN-WBA-document en hoofdstuk zodat ze het zelf ook kunnen vinden? Ik heb zo'n document zelf nog niet gevonden, maar als het bestaat zou dat fijn zijn!

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
hp-got schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:01:
Om te beginnen: als er op een lijn een x aantal fouten in y tijd voorkomt grijpt DLM in en wordt de lijn op een lagere snelheid gezet.
Wordt de lijn hersteld naar het vorige niveau? Wordt er opnieuw ingetraind? Op wat voor termijn, hoe lang gaat het duren voordat je hier iets van merkt?
Goede vraag waar ik je helaas niet bij kan helpen, maar waar ik ook graag het antwoord op zou willen weten.
Als er en DLM reset nodig is (ik begrijp uit de startpost dat DLM wel eens "hangt"): wie kan er bij de reset-knop?
Je ISP kan een DLM reset aanvragen. Het zou best kunnen dat de telefoniche helpdesk het niet snapt, je kunt het per mail/forum proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

esky schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Je ISP kan een DLM reset aanvragen. Het zou best kunnen dat de telefoniche helpdesk het niet snapt, je kunt het per mail/forum proberen.
De telefonische helpdesk heeft het al aan een tweedelijn-techneut gevraagd maar die wist / snapte het ook niet.
Mijn plan is inderdaad om het verder per mail te doen (vooropgesteld dat de DLM het niet allemaal automagisch zelf doet, daar wil ik het liefst eerst meer duidelijkheid over hebben).
Als ik een mail ga sturen wil ik ze graag meteen de goede kant op loodsen zodat ik geen zinloze gescripte antwoorden krijg, dus vandaar mijn vraag naar een referentie, waar vind ik wat.....

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Ik heb vorig jaar mijn contract bij XS4ALL opgezegd omdat ik wel de hoofdprijs moest betalen voor het 160 Mbps contract, terwijl pair bonding op mijn adres niet mogelijk was en ik net 101/29 Mbps had (92 Mbps als de TV aan stond).

Wat kunnen zaken snel veranderen! Ineens is pair bonding wel mogelijk, kan al in april worden opgeleverd,
met max snelheden 202/58, dus zeker 160 Mbps als de TV aan staat. Yippie! En dan in de toekomst nog BVPlus...

(Sorry Ziggo, die geadverteerde 400 Mbps downloadsnelheid haal je alleen met een gigabyte download, bij lange na niet met gewoon een beetje surfen. Dat viel meteen op komend van 101 Mbps VVDSL2...)

Mijn dank aan de discussies hier! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ik heb de KPN VULA WBA annexen 2 en 3 doorgenomen, maar daar staat niet helemaal in wat ik zoek....

Als er en DLM reset nodig is (ik begrijp uit de startpost dat DLM wel eens "hangt"): wie kan er bij de reset-knop? Volgens de startpost is dat de klantenservice van de ISP, die heb ik intussen gebeld maar ze weten van niets, de techneuten van de 2de lijn ook niet.
En, als het de ISP is die dit zou moeten kunnen en mogen, waar kan ik naar refereren? Bij voorkeur een KPN-WBA-document en hoofdstuk zodat ze het zelf ook kunnen vinden? Ik heb zo'n document zelf nog niet gevonden, maar als het bestaat zou dat fijn zijn!
Dat wordt dan "uit zich zelf" bijgesteld. Termijn zou ik niet weten, maar is ook afhankelijk van het type verbinding, hoe erg er is ingegrepen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

RobinF schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:36:
[...]
Dat wordt dan "uit zich zelf" bijgesteld. Termijn zou ik niet weten, maar is ook afhankelijk van het type verbinding, hoe erg er is ingegrepen etc
Dank je voor de reactie.

Toch nog even verder filosoferen......

Ik heb het over een VDSL2 aansluiting op ruim 1600 meter van de centrale.
Volgens fourstack is maximaal 20 Mbps leverbaar, in de praktijk had ik maanden 24 Mbps stabiel.
Totdat het foutging en DLM ingreep. De fout is hersteld, ik zie nu vrijwel geen CRC errors meer (vanmorgen om 6 uur ééntje, dat was het dan voor vandaag) maar de snelheid is slechts 12 Mbps. Lage snelheid en weinig CRC errors gaat hand in hand, maar wat mij betreft mag er nu wel een tandje bij.

Na een DLM reset wordt er opnieuw ingetraind en dan is na 10 dagen de optimale snelheid bereikt (zo snel mogelijke lijn met acceptabel aantal errors).

Als ik geen DLM reset vraag en gewoon ga zitten wachten, hoeveel geduld moet ik dan hebben?
Dat hoeft niet op een dag nauwkeurig hoor, maar denk je aan een week voordat er een betere snelheid komt? Of twee weken? Een maand? Wanneer ga je denken dat de DLM "hangt"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
Ik zal hier ook maar weer eens actief gaan meedoen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

De DLM kijkt ook naar de lijn als die zich weer beter gedraagt en normaliter zou bij betere waardes DLM weer hoger moeten schakelen, maar de praktijk leert dat dat niet altijd gebeurt.

Van KPN-klanten en diverse wholesale-klanten kan ik de lijn meten en als er DLM op de lijn zit kan ik een DLM reset doen. DM Me je postcode/huisnummer en dan kan ik eens verder kijken, mocht je dat willen.

DLM Schakelt normaliter binnen 48h, dat is tenminste letterlijk de melding die mijn meetsysteem geeft nadat ik DLM heb gereset. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 15-03-2018 22:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
nero355 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:40:
[...]

Je kan toch tegenwoordig alles per maand opzeggen :?

Gewoon alles wat je van ze hebt gekregen teruggeven, nadat je de boel opzegt en dan lekker XS4ALL nemen!
Niet als je nog in een contract zit van een jaar, daarna is het maandelijks opzegbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Wildfire schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:18:
[...]
DM Me je postcode/huisnummer en dan kan ik eens verder kijken, mocht je dat willen.
Je hebt post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646

zipper646

...shit happens

Stel:

je hebt een vdsl abonnement (1 aderpaar in gebruik) en je vraagt bij een andere provider ook vdsl aan, zonder gebruik te maken van de overstapservice, je zegt je huidige provider niet op.

Wat gebeurt er dan met de nieuwe aanvaag?
Word dan het 2e aderpaar aangesloten, of alleen als deze al gelast is?
Of men keurt de aanvraag af omdat er al 1 ader paar actief (bezet) is?

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
zipper646 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:24:
Stel:

je hebt een vdsl abonnement (1 aderpaar in gebruik) en je vraagt bij een andere provider ook vdsl aan, zonder gebruik te maken van de overstapservice, je zegt je huidige provider niet op.

Als er nog niks gelast is etc zal er sprake zijn van lijnkaping
Als er nog een vrij aderpaar is zal hierop geleverd worden.
Het erbij lassen kan alleen bij XS4ALL bij aanvraag via de KS, niet via website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Stel:

Als er in je ISRA punt 2 lijnen zijn (eentje niet in gebruik dus) en je vraagt een tweede vdsl lijn aan dan zal die vaak op het lege aderpaar geleverd worden, tenzij je bij een provider als T-Mobile bestelt want die kapen dan standaard de lijn die al in gebruik is. Een lijn inlassen (NL2) kost extra geld dus dat doen providers meestal niet uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
Stel:

Slamming is dan het gevolg. Je slammed met je nieuwe aanvraag je huidige lijn. Sommige providers zijn slim en controleren daadwerkelijk of er een 2e ader beschikbaar is waar ze overheen kunnen leveren maar in de regelmaat gebeurd dit niet en word je dus door jezelf geslammed. Abonnement word vaak niet eens opgezegd dus zit je met 2 abonnementen / 2 facturen. Vaak gebeurd dit door een onbekende, maar je zou het ook zelf kunnen veroorzaken :P

[ Voor 4% gewijzigd door rolandos582 op 17-03-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646

zipper646

...shit happens

De aanvraag via mijnaansluitingen.nl is doorgestuurd naar Kpn, vervolgens is er door Kpn contact met mij opgenomen, antwoord: NEE!

Vervolgens werd er gevraagd wie mij naar deze website doorverwezen had (ik druk dit nog vriendelijk uit...) (medewerker Kpn servicedesk) en dat die persoon mij dus verkeerd ingelicht had. De reden van de afwijzing is het bedrag (eur 600.-) en het feit dat er straks 600.000 klanten van Kpn dezelfde weg gaan bewandelen.

Op mij vraag welke provider nog een opdracht tot lassen geeft, was zijn antwoord: niemand, ook Xs4all niet.

De toon van deze meneer was niet echt klantvriendelijk, eerder arrogant.

Weer een ervaring rijker.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:40
zipper646 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:35:
De aanvraag via mijnaansluitingen.nl is doorgestuurd naar Kpn, vervolgens is er door Kpn contact met mij opgenomen, antwoord: NEE!

Vervolgens werd er gevraagd wie mij naar deze website doorverwezen had (ik druk dit nog vriendelijk uit...) (medewerker Kpn servicedesk) en dat die persoon mij dus verkeerd ingelicht had. De reden van de afwijzing is het bedrag (eur 600.-) en het feit dat er straks 600.000 klanten van Kpn dezelfde weg gaan bewandelen.

Op mij vraag welke provider nog een opdracht tot lassen geeft, was zijn antwoord: niemand, ook Xs4all niet.

De toon van deze meneer was niet echt klantvriendelijk, eerder arrogant.

Weer een ervaring rijker.
dat zal de nieuwe klantvriendelijkheid van KPN zijn, bij mij valt steeds 1 van mijn 2 lijnen uit (alleen in het weekend) Wat is de conclusie van de monteur: Jammer dan, 1 lijn is ook mooi. misschien moet je daar maar mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:54
XS4all heeft ondertussen de BVDSL snelheid van mij aansluiting weer weggehaald op hun website.
als ik daar de postcode check doe staat daar weer de 18mbit die ik nu ook heb.

De afspraak voor het lassen van het 2de aderpaar van begin april staat nog wel altijd ingepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkoster1
Vreemd, die uiteenlopende ervaringen met het inlassen van een NL2 aderpaar.

Ik zag een paar dagen geleden op de XS4ALL website dat BVVDSL2 met 160/58 Mbps snelheid nu wel beschikbaar was op mijn adres (vorig jaar nog niet) en heb het onmiddellijk besteld. Ik kreeg net een vriendelijk telefoontje van KPN die de werkzaamheden (er moet gegraven worden) wilde inplannen met de aannemer en met mij. Er wordt dus vaart achter gezet.

Heb ik nu zo'n geluk, of hebben anderen zo'n ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Bij mij staat ook een afspraak voor eind april (24 april om precies te zijn) om een tweede aderpaar in te lassen. Als ik het me goed herinner heb ik bij KPN contact gehad met ene Marco die het geheel ging begeleiden. Eigenlijk nergens problemen mee gehad, raar dat het nu ineens zo'n probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Hier ook een afspraak begin april, allemaal geen enkel probleem. Hoefde er niet eens expliciet over te beginnen, het werd mij aangeboden. Ik ben echter al wel wat langer klant bij XS4ALL...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik heb Xs4all er wel expliciet over gevraagd, zal nu... net wel net geen twee jaar klant bij ze zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hkoster1 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:45:
Heb ik nu zo'n geluk, of hebben anderen zo'n ongeluk?
Het zal beleid zijn als je de goede vragen stelt. Misschien wordt dit wel alleen aangeboden in bepaalde gebieden (wat betreft infrastructuur en/of concurrentie)

Welke providers zijn er daar verder actief?
offtopic:
Fysiek graven is *duur*. Mijn schatting is dat je voor bijna hetzelfde bedrag een glasvezel naar binnen brengt vanaf een mantelbuis in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
@ANdrode
offtopic:
Fysiek graven is *duur*. Mijn schatting is dat je voor bijna hetzelfde bedrag een glasvezel naar binnen brengt vanaf een mantelbuis in de straat.
Ja, de aansluiting in de straat. Maar dan moet in mijn geval de glasvezel nog wel via een paar woonlagen door meterkasten worden gewurmd. Dat laatste zal het meeste tijd (en dus kosten) vergen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hkoster1 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:57:
Ja, de aansluiting in de straat. Maar dan moet in mijn geval de glasvezel nog wel via een paar woonlagen door meterkasten worden gewurmd. Dat laatste zal het meeste tijd (en dus kosten) vergen, denk ik.
Het is wel interessant hoe dit aangepakt wordt. Je zou het aanleggen van dit soort aansluitingen ook kunnen zien als pilot voor het goedkoop naar bringen brengen van nieuwe buizen bij bestaande bouw.

Ik ben vooral benieuwd wat men aanlegt. Wordt dat een mantelbuis vanaf de straat waar later eventueel glas doorheen kan? En worden andere appartementen (gok) in hetzelfde pand direct ook met pairbonding aangesloten? Bij een centrale verdeler zou dat kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkoster1
@ANdrode Koper pair-bonding wordt door XS4ALL ook aangeboden bij mijn buren in hetzelfde gebouw.
Het gebouw is 9 jaar oud en heeft inderdaad op de BG een KPN-verdeelpaneel. Afgaand op de bekabeling in mijn meterkast is er geen loze leiding om glasvezel door te schieten. (De glasvezelverdeelkast staat naast de koperverdeelkast op 138 meter; er loopt al een glasvezelkabel door de straat naar vorig jaar opgeleverde nieuwbouw.)

Ik ben dus ook benieuwd naar wat men gaat aanleggen, en zodra ik het weet deel ik dat graag met dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Vandaag kwam ik deze nieuwe straatkast tegen naast een grote betonnen kast (B20?B12?). Als de nieuwe operationeel is wordt de oude dan afgebroken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DSxjCGEV4sXCVNrecsuwI8E4/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Zou de stoep wel van opknappen, wat een lelijk ding :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:32:
Vandaag kwam ik deze nieuwe straatkast tegen naast een grote betonnen kast (B20?B12?). Als de nieuwe operationeel is wordt de oude dan afgebroken?

[afbeelding]
Dat gaat niet passen ben ik bang....
Nee, de betonnen verdeler zit te vol met afwerkstroken om nog actieve apparatuur in te hangen. Die komt dus in een kast ernaast met een aantal dikke koperkabels ertussen voor de verbindingen naar de poorten van de actieve apparatuur.
Liefst vlak naast de betonnen verdeler maar dat zal hier niet hebben gekund denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Wiley02 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Kan beter worden inderdaad, ligt eraan of je verbinding nu slecht is en PSTN een storende factor is. PSTN hoeft geen storende factor te zijn bij een vdsl verbinding.

Maar inderdaad, als jij telefonie (voip) aanvraagt bij XS4all, en je doet dit met nummer behoud dan raak je de PSTN linesharing kwijt. Houd er wel rekening mee dat je die niet zomaar terug krijgt.
Hoe weet je of PSTN POTS een storende factor is voor vdsl? Is dat duidelijk merkbaar? Trager internet?

Gaat bellen, na een overstap naar VoIP van KPN of XS4ALL, ten koste van je download/upload? Ga je dat merken? Wellicht logisch, maar check het graag even. :)

Dus niet meer apart zoals hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/VDSL2_frequencies.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09
G3kk3Henkie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Hoe weet je of PSTN POTS een storende factor is voor vdsl? Is dat duidelijk merkbaar? Trager internet?

Gaat bellen, na een overstap naar VoIP van KPN of XS4ALL, ten koste van je download/upload? Ga je dat merken? Wellicht logisch, maar check het graag even. :)

Dus niet meer apart zoals hieronder.
[afbeelding]
Meestal wordt de lijn dan instabiel, met lagere downloadsnelheid als gevolg. Zolang je een goede splitter hebt bij linesharing, zal je er geen last van hebben. Bij overspraak, en dus vreemde spanning op de kabel heb je wel grote kans op verstoringen.

VoIP merk je praktisch niks van op je down of uploadsnelheid. Ik weet de precieze nummers niet, maar dat zal een paar kb/s zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Wiley02 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:28:
[...]

Meestal wordt de lijn dan instabiel, met lagere downloadsnelheid als gevolg. Zolang je een goede splitter hebt bij linesharing, zal je er geen last van hebben. Bij overspraak, en dus vreemde spanning op de kabel heb je wel grote kans op verstoringen.

VoIP merk je praktisch niks van op je down of uploadsnelheid. Ik weet de precieze nummers niet, maar dat zal een paar kb/s zijn.
afaik is het minder dan 100kb p/gesprek en dan zit je nog ruim

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Geckoo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:41:
[...]
afaik is het minder dan 100kb p/gesprek en dan zit je nog ruim
Het hangt af van de gebruikte codec maar hou maar tussen de 64 en 80 Kbps aan hoor. Hoeveel dat per gesprek is hangt uiteraard af van het aantal seconden in het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
@Wiley02 @Geckoo @Barre73

Bedankt :) Die 80 Kilobit per seconde ga je idd niet merken. Bovendien gaat KPN ook over op ePOTS, dus kiezen voor apart telefoon-signaal kan straks sowieso niet meer.

Van tv via vdsl zou je wel iets kunnen merken op een trage verbinding of goedkoop abo, dacht ik. Ik lees inmiddels links en rechts dat je provider - als het kan - de 'overtollige' bandbreedte (verschil tussen maximaal haalbare bandbreedte en bandbreedte van je abo) gebruikt voor tv.

[ Voor 7% gewijzigd door G3kk3Henkie op 30-03-2018 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
G3kk3Henkie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:03:

Van tv via vdsl zou je wel iets kunnen merken op een trage verbinding of goedkoop abo, dacht ik. Ik lees inmiddels links en rechts dat je provider - als het kan - de 'overtollige' bandbreedte (verschil tussen maximaal haalbare bandbreedte en bandbreedte van je abo) gebruikt voor tv.
Bij een trage verbinding kan je er inderdaad iets van merken,. Maar dan moet de verbinding wel heel traag zijn. 1 keer HDTV kijken bij KPN kost 7,2 Mbit per seconde. SD zenders 3,6 Mbit per seconde.
Dit geldt dus vooral voor buitengebieden en andere woningen op grote afstand van de centrale/straatkast.

Bij een goedkoop abonnement hoeft dat dus niet perse want inderdaad: TV bandbreedte gaat eerst af van de totale technische haalbare bandbreedte en dan pas van je abonnementssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Ik heb momenteel in Assen een aansluiting met een enkel aderpaar, ongeveer 138 meter verwijderd van een wijkkast (SDF), waarvoor netco-fourstack een Koper/DSL snelheid laat zien van 104 Mbit/s en niets voor Bonded Koper/DSL.

XS4ALL heeft mij een 160 Mbit/s snelheid toegezegd, waarvoor mijn aansluiting dus een upgrade krijgt, naar ik dacht het "inlassen" van mijn tweede NL2 aderpaar in de hoofdkabel. Ik heb met KPN afgesproken dat de monteur (of aannemer) op 25 april a.s. langs komt om dit te regelen.

Op netco-fourstack staat de geplande upgrade nu vermeld voor 24 april (de dag ervoor dus) en laat zien dat de Koper/DSL snelheid 213 Mbit/s zal worden; er staat niets vermeld bij Bonded Koper/DSL.

Mmm... dan toch geen pair bonding? Geen BVVDSL2 aansluiting?

Maar wordt het dan een VPlus aansluiting op mijn enkele aangesloten aderpaar? Daar zou ik niet zo blij mee zijn, want dan geen mogelijke toekomstige verdubbeling met BVPlus.

Ik ben benieuwd.

Upgrade:
Ik heb met netco-fourstack ook wat andere adressen in mijn buurt bekeken die zijn aangesloten op SDF wijkkast Asn-C. In mijn eigen flatgebouw (22 appartementen) en het gebouw ernaast (allebei vrij nieuw met enkele aangesloten aderparen) geldt dezelfde upgrade:

Actueel
Koper/DSL: 104 Mbit/s
Bonded Koper/DSL: -

Planned upgrade 24 april 2018
Koper/DSL: 213 Mbit/s

Voor een oudere aansluiting met twee aangesloten aderparen:
Actueel
Koper/DSL: 108 Mbit/s
Bonded Koper/DSL: 216 Mbit/s

Koper/DSL: 222 Mbit/s

Het lijkt erop dat KPN op 24 april 2018 in SDF wijkkast Asn-C VPlus gaat uitrollen.
Nogmaals, ik ben benieuwd.

[ Voor 28% gewijzigd door hkoster1 op 02-04-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
Uit betrouwbare bron:

Heel veel DSLAM's hebben al VPlus kaarten. Ze hoeven enkel nog "aangezet te worden" ;)

[ Voor 25% gewijzigd door tubejack op 02-04-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 15:07
hkoster1 schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:54:
Ik heb momenteel in Assen een aansluiting met een enkel aderpaar, ongeveer 138 meter verwijderd van een wijkkast (SDF), waarvoor netco-fourstack een Koper/DSL snelheid laat zien van 104 Mbit/s en niets voor Bonded Koper/DSL.

XS4ALL heeft mij een 160 Mbit/s snelheid toegezegd, waarvoor mijn aansluiting dus een upgrade krijgt, naar ik dacht het "inlassen" van mijn tweede NL2 aderpaar in de hoofdkabel. Ik heb met KPN afgesproken dat de monteur (of aannemer) op 25 april a.s. langs komt om dit te regelen.

Op netco-fourstack staat de geplande upgrade nu vermeld voor 24 april (de dag ervoor dus) en laat zien dat de Koper/DSL snelheid 213 Mbit/s zal worden; er staat niets vermeld bij Bonded Koper/DSL.

Mmm... dan toch geen pair bonding? Geen BVVDSL2 aansluiting?

Maar wordt het dan een VPlus aansluiting op mijn enkele aangesloten aderpaar? Daar zou ik niet zo blij mee zijn, want dan geen mogelijke toekomstige verdubbeling met BVPlus.

Ik ben benieuwd.

Upgrade:
Ik heb met netco-fourstack ook wat andere adressen in mijn buurt bekeken die zijn aangesloten op SDF wijkkast Asn-C. In mijn eigen flatgebouw (22 appartementen) en het gebouw ernaast (allebei vrij nieuw met enkele aangesloten aderparen) geldt dezelfde upgrade:

Actueel
Koper/DSL: 104 Mbit/s

Koper/DSL: 213 Mbit/s

Voor een oudere aansluiting met twee aangesloten aderparen:
Actueel
Koper/DSL: 108 Mbit/s
Bonded Koper/DSL: 216 Mbit/s

Koper/DSL: 222 Mbit/s

Het lijkt erop dat KPN op 24 april 2018 in SDF wijkkast Asn-C VPlus gaat uitrollen.
Nogmaals, ik ben benieuwd.
Volgens vvdsl.robinflikkema.nl zijn er opeens honderden upgrades gepland op 1 dag door heel Nederland. Als ik deze upgrade bekijk valt mij op dat bij elk van deze geupgrade gaat worden naar koper/dsl 222mbit/s. Echter verdwijnt bonding daarmee (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik ben vooral benieuwd naar de aansluitingen die al bonding hebben, zouden die dan 400Mb kunnen halen?

Ben benieuwd of dat feestje qua Vplus doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Ik ben vooral benieuwd of er met VPlus op een enkel aderpaar ook in de toekomst nog een NL2 aderpaar kan worden ingelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
hkoster1 schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:06:
Ik ben vooral benieuwd of er met VPlus op een enkel aderpaar ook in de toekomst nog een NL2 aderpaar kan worden ingelast.
Niet als de afgenomen snelheid gehaald kan worden met een enkel paar. Dat is wat telt
Om op jouw geval in te zoomen: als de netwerkleverancier (KPN) de 160 mbit mogelijk kan maken met VPlus dan is dat voldoende en hoeft er geen tweede aderpaar te worden ingelast. Voor iedereen een stuk goedkoper.
Als providers in de toekomst een abonnement van 300 mbit willen leveren (bijvoorbeeld), dan komt pairbonding pas weer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

TheBorg

Resistance is futile.

Ik vind het niet normaal hoe KPN kleine ondernemers op industrieterreintjes in de kou laat staan. Wij hebben 10MBit down, 1MBit up. Het is niet eens genoeg om fatsoenlijk gebruik te maken van VOIP.

Ziggo ligt aan de overkant van de straat. Glasvezel ligt ook aan de overkant van de straat. Abbonnementprijs glas voor consumenten is geloof ik 60 Euro. Dus willen wij ook wel glasvezel. Aansluitkosten zijn 1500 Euro en dan 400 Euro per maand abbonement omdat we 50 meter van een woonwijk zitten. Totaal idioot.

En dit is niet het eerste maar het derde kantoor waar ik dat probleem heb.

Ik had gehoopt op pair bonding om voor een schappelijk bedrag toch nog wat snelheid te krijgen maar er staat geen enkele upgrade geplanned. Mijn idee is nu om gewoon meerdere abbonementen af te sluiten en dan met een Edgerouter aan elkaar te knopen. Er liggen 16 aderparen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TheBorg schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:02:
Ik had gehoopt op pair bonding om voor een schappelijk bedrag toch nog wat snelheid te krijgen maar er staat geen enkele upgrade geplanned. Mijn idee is nu om gewoon meerdere abbonementen af te sluiten en dan met een Edgerouter aan elkaar te knopen. Er liggen 16 aderparen. Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik een edgerouter met xs4all en ziggo voor load balancing en failover. Werkt op zich prima. Besef je wel dat enkele TCP connecties niet 2x zo snel gaan met 2 verbindingen.
Ook zou het in jouw situatie kunnen helpen om een Edgerouter met Smart Queue QoS in te zetten, zodat VoIP goed blijft werken bij een druk bezette lijn.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik vind het niet normaal hoe KPN kleine ondernemers op industrieterreintjes in de kou laat staan. Wij hebben 10MBit down, 1MBit up. Het is niet eens genoeg om fatsoenlijk gebruik te maken van VOIP.

Ziggo ligt aan de overkant van de straat. Glasvezel ligt ook aan de overkant van de straat. Abbonnementprijs glas voor consumenten is geloof ik 60 Euro. Dus willen wij ook wel glasvezel. Aansluitkosten zijn 1500 Euro en dan 400 Euro per maand abbonement omdat we 50 meter van een woonwijk zitten. Totaal idioot.

Dat er geen upgrade gepland staat hoeft niet waar te zijn. Fourstack is aangepast en laat alleen updates zien in de komende twee maanden. Er worden juist heel veel bedrijventerreinen aangepast naar VDSL met nieuwe straatkasten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

Als ik jou was zou ik een offerte opvragen bij Ziggo zakelijk. Wij hadden een soortgelijk probleem aan de hand. KPN lijn wilde niet sneller dan 8mbit. Ziggo lag een stuk verderop. Ondanks de afstand die gegraven moest worden berekende Ziggo geen aansluitkosten. De maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar met een (bonded) vdsl lijn.
Prompt nadat we Ziggo aan hadden laten leggen kreeg de straatkast een upgrade :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik ben ook benieuwd wanneer de mensen die aan de nummercentrale hangen een keer aan de beurt zijn. KPN moet daar mijn inziens deadlines gaan stellen en alle legacy apparatuur daar gaan verbannen. Het kan toch niet zo zijn dat een enkele provider met oude apparatuur Vectoring uit de nummercentrale tegen kan houden ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Jassy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:32:
Ik ben ook benieuwd wanneer de mensen die aan de nummercentrale hangen een keer aan de beurt zijn. KPN moet daar mijn inziens deadlines gaan stellen en alle legacy apparatuur daar gaan verbannen. Het kan toch niet zo zijn dat een enkele provider met oude apparatuur Vectoring uit de nummercentrale tegen kan houden ?!
Ach, met een beetje geluk heeft CIF eerder glasvezel gelegd in het buitengebied dan dat KPN onze nummercentrale in het dorp omgebouwd heeft. Tot die tijd red ik het nog wel met mn bonded lijntjes. Daarna kan KPN mooi wieberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:54

qless

...vraag maar...

Barre73 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:43:
[...]

Dat er geen upgrade gepland staat hoeft niet waar te zijn. Fourstack is aangepast en laat alleen updates zien in de komende twee maanden. Er worden juist heel veel bedrijventerreinen aangepast naar VDSL met nieuwe straatkasten e.d.
Nou dat probleem hadden we hier ook. Geen zicht op verbetering, en er werd mij (ook in dit topic) verteld dat kpn liefst geen bedrijfsterreinen van vdsl voorziet. Die mogen lekker betalen voor glaslijnen...

Dus hier is KPN helemaal weg, hebben dan maar ziggo zakelijk glas genomen. Niet goedkoop, maar 12 mbps/1mbps ging echt niet meer.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
B2 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:43:
[...]

Ach, met een beetje geluk heeft CIF eerder glasvezel gelegd in het buitengebied dan dat KPN onze nummercentrale in het dorp omgebouwd heeft. Tot die tijd red ik het nog wel met mn bonded lijntjes. Daarna kan KPN mooi wieberen.
Hier ligt al wel glasvezel van CIF en bonded krijg ik volgende week woensdag. Desondanks is het wel bijzonder om te zien dat KPN schijnbaar voor de kleinere kernen en mensen die niet op de buitenring zitten niet zoveel aandacht meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Jassy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:20:
[...]
Desondanks is het wel bijzonder om te zien dat KPN schijnbaar voor de kleinere kernen en mensen die niet op de buitenring zitten niet zoveel aandacht meer heeft.
What else is new...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

TheBorg

Resistance is futile.

Kanarie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:14:
Ik gebruik een edgerouter met xs4all en ziggo voor load balancing en failover. Werkt op zich prima. Besef je wel dat enkele TCP connecties niet 2x zo snel gaan met 2 verbindingen.
Ook zou het in jouw situatie kunnen helpen om een Edgerouter met Smart Queue QoS in te zetten, zodat VoIP goed blijft werken bij een druk bezette lijn.
Ik gebruik ook de Smart Queue, maar soms is het gewoon niet voldoende.
henk26 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:54:
Als ik jou was zou ik een offerte opvragen bij Ziggo zakelijk. Wij hadden een soortgelijk probleem aan de hand. KPN lijn wilde niet sneller dan 8mbit. Ziggo lag een stuk verderop. Ondanks de afstand die gegraven moest worden berekende Ziggo geen aansluitkosten. De maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar met een (bonded) vdsl lijn.
Prompt nadat we Ziggo aan hadden laten leggen kreeg de straatkast een upgrade :P .
Net een extra Xs4all abonnement aangevraagd zodat ik snel iets heb. Nu ga ik contact opnemen met Ziggo.

- edit -
Xs4all wilde wel pair bonding aanbieden maar dan moet je lijn een minimale snelheid hebben. En dat hebben we helaas niet.

- edit -
Ziggo laat een aannemer contact met ons opnemen. Fingers crossed dat het geen kilometers graafwerk is.

[ Voor 9% gewijzigd door TheBorg op 03-04-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:54
thieske1 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:11:
XS4all heeft ondertussen de BVDSL snelheid van mij aansluiting weer weggehaald op hun website.
als ik daar de postcode check doe staat daar weer de 18mbit die ik nu ook heb.

De afspraak voor het lassen van het 2de aderpaar van begin april staat nog wel altijd ingepland.
Vandaag zijn ze aan het graven geweest en is de BVDSL actief gemaakt

Alles is ondertussen aangesloten en werkt.

Snelheid is van 13mbit down/2mbit up naar 29mbit down/5mbit up gegaan

Tot zover zeer tevreden over hoe het allemaal is verlopen. Monteur gaf aan veel van dit soort werkaaamheden ineens te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is raar : Ik heb heel lang een dergelijke verbinding gehad en alles werkte prima daarop :)
Hmm... ik kreeg ook zoiets ooit (in 2010 of zo...) aangeboden als zakelijk glasvezel lijntje, maar dat was NOG ERGER :
- € 2500 graafkosten.
- € 230 per maand voor de lijn zelf.

En dat werd dan 10Mbps synchroon @ 1:10 overboeking 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
nero355 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:22:
[...]

Dat is raar : Ik heb heel lang een dergelijke verbinding gehad en alles werkte prima daarop :)

[...]

Hmm... ik kreeg ook zoiets ooit (in 2010 of zo...) aangeboden als zakelijk glasvezel lijntje, maar dat was NOG ERGER :
- € 2500 graafkosten.
- € 230 per maand voor de lijn zelf.

En dat werd dan 10Mbps synchroon @ 1:10 overboeking 8)7
Destijds heb ik er bij 1 locatie wel voor gekozen om deze kosten maar voor lief te nemen. Ook toen iets van €2k aan aansluitkosten voor onze kiezen gehad en rond die € 230 aan abonnementskosten. Niet lang er na kregen we een aanbod van KPN om tegen een lager maandbedrag over te stappen naar 20/20. Vervolgens kwam na verloop van tijd weer een aanbieding om voor hetzelfde maandbedrag over te stappen naar 100/100 wat we uiteraard ook hebben gedaan. Toentertijd waren het forse kosten, maar als ik nu 8 jaar later terug kijk hebben we er geen moment spijt van gehad. Die zakelijke glasvezel lijnen zijn inderdaad duur, maar ze leveren wel waar voor hun geld. In die 8 jaar hebben we volgens mij 1 keer storing gehad, maar toen lag het hele KPN netwerk er landelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 22:28
Netco lijkt nu de Vplus upgrade weer te geven, bijvoorbeeld op mijn postcode, maar ik zag het op meerdere postcodes voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CbeYJKt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Zo'n 2.000 kasten hebben nu een upgrade naar 222Mbit/s bij Koper/DSL staan. Allemaal op 24 05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
RobinF schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:23:
Zo'n 2.000 kasten hebben nu een upgrade naar 222Mbit/s bij Koper/DSL staan. Allemaal op 24 05.
Goed te lezen dat KPN druk bezig is met de upgrades :) zouden de snelheden binnenkort dan eindelijk op koper omhoog gaan? is het alleen niet apart dat bij mensen waar 'bonding' mogelijk was nu een streepje staat? vervalt bonding dan bij 'iedereen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
king006 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:40:
[...]

Goed te lezen dat KPN druk bezig is met de upgrades :) zouden de snelheden binnenkort dan eindelijk op koper omhoog gaan? is het alleen niet apart dat bij mensen waar 'bonding' mogelijk was nu een streepje staat? vervalt bonding dan bij 'iedereen' ?
Volgensmij is dat meer omdat Bonded VPlus niet echt geleverd wordt. Vermoedelijk zal de 222 bij bonding dus ook blijven staan.

Verder hoop ik dat de snelheid omhoog gaat maar durf vrij weinig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
RobinF schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:41:
[...]
Verder hoop ik dat de snelheid omhoog gaat maar durf vrij weinig te zeggen.
Dat hoeft ook niet! we zullen het vanzelf gaan merken ;) het lijkt mij namelijk stug dat KPN upgrades uitvoert en vervolgens de internet snelheid niet gaat verhogen naar 150 of 200 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
king006 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:44:
[...]

Dat hoeft ook niet! we zullen het vanzelf gaan merken ;) het lijkt mij namelijk stug dat KPN upgrades uitvoert en vervolgens de internet snelheid niet gaat verhogen naar 150 of 200 down.
Ze hebben net een 200 abonnement op glas geïntroduceerd dus je mag verwachten dat dat ook mogelijk gaat worden op xDSL (met Vlplus of BVVDSL).
Eerst die upgrades maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Ziggo Alles in 1 abo van 40/4 mbit, waar ik 56 euro p/mnd voor betaal. Ik ga binnenkort verhuizen en ik wil niet meer verder met Ziggo, omdat ik vanaf nu alleen een internet abo wil hebben voor thuis. Er komt zelfs geen tv meer te staan in mijn nieuwe huis.

Op het nieuwe adres is DSL mogelijk tot max 100 mbit, helaas geen glasvezel. Ik twijfel nu tussen een Telfort internet abo van 50/5 voor 25 euro per maand (incl. 5 euro combivoordeel), of bij T-Mobile ook 50/5 snelheid maar dan 28 euro per maand. Ik doe niet aan online gamen, films of andere grote bestanden downloaden doe ik ook niet. Het is eigenlijk alleen maar internetten, Spotify streamen, YouTube en live tv of uitending gemist kijken op de laptop.

Ik heb totaal geen kennis of ervaring in de wereld van DSL, kan iemand mij vertellen welke van deze twee providers ik het beste kan kiezen en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:19:
Ik heb momenteel een Ziggo Alles in 1 abo van 40/4 mbit, waar ik 56 euro p/mnd voor betaal. Ik ga binnenkort verhuizen en ik wil niet meer verder met Ziggo, omdat ik vanaf nu alleen een internet abo wil hebben voor thuis. Er komt zelfs geen tv meer te staan in mijn nieuwe huis.

Op het nieuwe adres is DSL mogelijk tot max 100 mbit, helaas geen glasvezel. Ik twijfel nu tussen een Telfort internet abo van 50/5 voor 25 euro per maand (incl. 5 euro combivoordeel), of bij T-Mobile ook 50/5 snelheid maar dan 28 euro per maand. Ik doe niet aan online gamen, films of andere grote bestanden downloaden doe ik ook niet. Het is eigenlijk alleen maar internetten, Spotify streamen, YouTube en live tv of uitending gemist kijken op de laptop.

Ik heb totaal geen kennis of ervaring in de wereld van DSL, kan iemand mij vertellen welke van deze twee providers ik het beste kan kiezen en waarom?
Persoonlijk zou ik voor Telfort gaan, omdat het niet alleen goedkoper is, maar ook een betere router levert (WiFi), namelijk de Experiabox V10. Zie hier: https://forum.telfort.nl/...rijg-je-bij-telfort-69350.

Voor de rest zit er technisch weinig tot geen verschil tussen de providers, aangezien ze beide leveren over het KPN netwerk. Uiteraard is er wel verschil in administratie en klantenservice. Maar volgens mij regent het bij beide niet wat betreft klachten.

Je zou ook Tele2 kunnen overwegen. 60Mb voor 30 euro of 100Mb voor 32 euro en ook een Experiabox V10.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 06-04-2018 14:00 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Dan zou ik Telfort kiezen. Is "gewoon" KPN met een ander stickertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Ik zou direct voor een 100Mb abo gaan, dat kost je maar 2 euro o.i.d. p/m extra

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:14
RobinF schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:23:
Vraag mij af wat de upload snelheid is bij een enkele Vplus lijn vergeleken met een bondel VDSL lijn van 108 per lijn. De reden voor mij XS4ALL af te nemen is eigenlijk puur de 60 Mbit up, als dat in de toekomst verandert dan wordt xDSL een stuk minder interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Mmore schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:22:
[...]Vraag mij af wat de upload snelheid is bij een enkele Vplus lijn vergeleken met een bondel VDSL lijn van 108 per lijn.
Volgens dit artikel wordt er 222/33 mbit gehaald via Vplus over 1 aderpaar.

KPN wholesale introduceert per 24-05-2018 naast een 200/60 profiel ook een 200/30 profiel, zouden de goedkopere providers dan ook (eindelijk) meer dan 100Mbit gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
esky schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:10:
[...]

KPN wholesale introduceert per 24-05-2018 naast een 200/60 profiel ook een 200/30 profiel, zouden de goedkopere providers dan ook (eindelijk) meer dan 100Mbit gaan leveren?
Die 30Mbit up halen we momenteel ook al met vectoring. Ik gok dat de snelheid qua upload dus wel hoger kan/zal liggen.

Het enige "nadeel" is misschien wel dat KPN nooit heeft geadverteerd met 30Mbit up. Het zou dus zomaar kunnen dat bij Vplus er straks dus nog steeds ~30Mbit upload is op een enkele lijn. Dat zullen we wel weten na 24 april :P.

En wat die goedkopere providers betreft. Die zullen ooit wel volgen, met een bijbehorende prijsverhoging.

Opzicht wel jammer dat pairbonding dan (al dan niet tijdelijk) niet meer gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
esky schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:10:
[...]

Wij halen op dit moment met twee lijnen en KPN al 100/60. We zouden 111/30 kunnen halen over 1 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties op mijn bovenstaande vraag. Tele2 had ik al naar gekeken maar heb ik daar niet zo’n goed gevoel bij op de één of andere manier. Slechte ervaringen ook van mensen uit mijn omgeving zowel met thuis internet als mobiel. Ik denk dat ik voor Telfort ga, mede omdat ik sinds 10+ jaar een zeer tevreden mobiel klant bij hun ben. Ik hoop op een stabiele Wifi verbinding en minimaal 40 van de 50mbit. We shall see..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:47:
Bedankt voor de reacties op mijn bovenstaande vraag. Tele2 had ik al naar gekeken maar heb ik daar niet zo’n goed gevoel bij op de één of andere manier. Slechte ervaringen ook van mensen uit mijn omgeving zowel met thuis internet als mobiel. Ik denk dat ik voor Telfort ga, mede omdat ik sinds 10+ jaar een zeer tevreden mobiel klant bij hun ben. Ik hoop op een stabiele Wifi verbinding en minimaal 40 van de 50mbit. We shall see..
De V10 heeft een tijdje problemen gehad met de Wi-Fi (waar ik geen last van had overigens), maar de snelheid over Wi-Fi is gewoon goed. Haal de volle 50Mbit over Wi-Fi. De Wi-Fi problemen zouden inmiddels ook opgelost moeten zijn.

Gebruik zowel 2,4 als 5Ghz Wi-Fi, op beide haal ik de 50Mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 07-04-2018 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:47:
Heb je op deze site ook gecheckt wat de maximale technisch haalbare snelheid is? Als daar ook rond de 100 Mbit staat en bij distributiepunt "SDF", dan zit je helemaal goed. Dan krijg je die 50 Mbit sowieso binnen (in ieder geval bedraad) en dan zal de upload rond de 30 Mbit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:18:
[...]

Heb je op deze site ook gecheckt wat de maximale technisch haalbare snelheid is? Als daar ook rond de 100 Mbit staat en bij distributiepunt "SDF", dan zit je helemaal goed. Dan krijg je die 50 Mbit sowieso binnen (in ieder geval bedraad) en dan zal de upload rond de 30 Mbit zijn.
Ik had die site inderdaad al gevonden via Google. Ik kom uit op 111 Mbit/s op en er staat inderdaad SDF bij als distributiepunt. Die upload snelheid van 30 Mbit had ik op de Tele2 site voorbij komen. Maar gek genoeg niet bij T-Mobile en Telfort, daar zijn zelfs de duurdere abo's tot max 10mbit upload. Hier zal ik uit kiezen:

- Telfort 50/5 voor € 25 of 100/10 voor € 30 (bedragen zijn incl. € 5 Combivoordeel)
- T-Mobile 50/5 voor € 28 of 100/10 voor € 31
- Tele2 60/29 voor € 30 of 100/29 voor € 32

Omdat ik nooit een DSL verbinding heb gehad en ik die verhalen ken over afstand tot de wijkcentrale en snelheidsverlies tijdens spitsuren heb ik een beetje de neiging om een relatief sneller abonnement af te sluiten zodat ik een soort 'marge' heb. Maar als ik blijkbaar helemaal goed zit wat betreft de netco snelheidscheck en SDF als distributiepunt dan heb ik met 50/5 Mbit niks te vrezen denk ik.

Ik verhuis trouwens van Utrecht naar Woerden. Een vriend van mij woont in Almere-Stad vlakbij het centrum en die haalt via de netco check slechts 12 Mbit met distributiepunt MDF. Dus blijkbaar zegt de grootte van de stad ook niet veel over de snelheid of prioriteit die KPN daaraan geeft :)
Pagina: 1 ... 54 ... 77 Laatste