Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
@VlasBaard Dankjewel. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik tv werkend kan krijgen met dd-wrt. Wel op de website van xs4all de eventuele instellingen en dat meer tv dan niet werkt maar dat gebruik ik toch niet.

Overigens "hang" ik nu direct aan de fritzbox met m'n iMac. Maar kom nog steeds niet bij de fritzbox. Nog een tip misschien? Extra instelling oid?

Edit: Het IP van de fritz is ook niet te pingen

Edit2: De Fritzbox heeft een "emergency IP": http://169.254.1.1/ hiermee is de Fritzbox te bereiken als je deze als puur modem gebruikt.

Kasper

[ Voor 20% gewijzigd door Kasper1985 op 30-09-2017 22:22 ]

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 15:44
Je krijgt wel gewoon een ip adres van de DHCP server? In de Fritz range?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Kasper1985
Nee de Fritz zet uitsluitend de DSL verbinding op. Dus geen PPPoE sessie. Krijgt dus ook geen IP van de DSLAM.

Vervolgens zet ik met mac of router een PPPoE sessie op. Werkt vlekkeloos. Ik kan als ik het met de mac doe nog steeds in de fritzbox met het emergency IP.

En sinds ik de DNS servers in de router naar die van google heb aangepast werkt alles feiloos.
Dus dat probleem is ook opgelost.

Enige jammere is dat ik niet in de fritzbox kan als ik via de router verbonden ben en niet rechtstreeks een sessie opzet. Maar dat ga ik ook nog wel uitvogelen.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Ik heb een vraag over bonded internet bij andere koper aanbieders. Ik heb namelijk nu bij KPN een bonded snelheid van 31 mbps.

Kijk ik bij andere aanbieders dan zie ik dat zij uitgaan van mijn maximale snelheid op basis van één lijntje. Klopt het dat bonded internet alleen via KPN beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27
Volgens mij bij XS4ALL ook, maar verder klopt het dat andere providers geen bonding doen.

Ik denk dat dat het stukje 'premium' is wat KPN voor zichzelf wil houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:07
Randy21 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:10:
Ik heb een vraag over bonded internet bij andere koper aanbieders. Ik heb namelijk nu bij KPN een bonded snelheid van 31 mbps.

Kijk ik bij andere aanbieders dan zie ik dat zij uitgaan van mijn maximale snelheid op basis van één lijntje. Klopt het dat bonded internet alleen via KPN beschikbaar is?
Elke provider mag het gebruiken maar alleen KPN en XS4all doen dat. Is ook duurder voor de provider uiteraard.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Oké, in dat geval blijf ik maar bij KPN. Anders blijft er helemaal niets over van m'n snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:49
Hallo,
Ik zit bij xs4all met pairbonding en een fritz 7581. Met een abo oorspronkelijk tot 50 mbits. De fritz trainde in op 63 mbits. Na de snelheidsverhoging(80mbits) zakte dit tot 50 mbits. Nu is er een guidion monteur geweest. Heeft het een en ander nagemeten en ook op de centrale gechecked. Conclusie helaas, kan niet hoger. De snelheidsverhoging naar 80 geeft problemen op de lijn. Nu heb ik effe advies nodig. De verhoging indien mogelijk terug laten zetten op de oude situatie of het abo downgraden naar 40 mbits ( 5 euro minder) in de hoop dat de fritz wel wat hoger intraind richting 45 plus. Overigens geeft fourstack met bounding 79 aan. Helaas in de ideale wereld. 39mbit zonder pairbounding wil dus niet zeggen dat dit met bounding simpel verdubbeld.

Update : net bericht van xs gekregen. Ze gaan er bij kpn nog achteraan.

[ Voor 10% gewijzigd door fmrama op 03-10-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 20:40
Fourstack is niet heilig meer, zijn meer richtgetallen geworden, in mijn geval geeft fourstack 100Mbit aan. Ik haal 70Mbit.
De multiskill monteur zei gelijk tegen mij: dit is het, ik ga er verder niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@fmrama Het kunnen 2 dingen zijn, of de nieuwe Pair bonding profielen zijn lager dan je oorspronkelijk VDSL profiel. Of de lijnen hebben onderling last van elkaar.

Het laatste kun je evt. zelf even testen. Eerst even kijken welke snelheid de lijnen nu hebben, Vervolgens verbreek je de verbinding op beide lijnen en laat je alleen 1 lijn in sync. komen. En even kijken wat deze nu voor een snelheid heeft. Is dit een hogere snelheid dan weet je dat ze op elkaar storen. Dan zou KPN hier evt. iets aan kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Racer89 op 04-10-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Enkele lijn geeft geen verschil . Het prfiel staat nu op 8 b voor beide. De beter lijn komt na reset soms op 17a.
Er is nu een kpn ticket aangemaakt. Afwachten maar.
Morgen komt (weer) een kpn monteur in huis. Zien wat het oplevert.

[ Voor 17% gewijzigd door fmrama op 04-10-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Zijn hier tweakers met een Draytek 2862
Ik heb hier namelijk dan een paar vragen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Ik wil nog steeds proberen om tv werkend te krijgen als ik de fritzbox puur als modem gebruik en de pppoe sessie met m’n netgear opzet.

Nou kan ik nergens vinden hoe ik dit moet gaan doen. Kan ik gewoon lan 4 taggen in dd-wrt op de wan poort en zou dit dan moeten werken?

Ik kom vele posts en handleidingen tegen voor glas en ook bij het gebruik van een eigen modem. Ik heb een bonded lijn en een eigen modem kost dan 275 euro. Als het kan door de fritzbox te gebruiken voor het modem gedeelte dan zou dit m’n voorkeur hebben. Als iemand me hier een duwtje in de goede richting kan geven hoor ik het graag.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Kasper1985 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:50:
Ik wil nog steeds proberen om tv werkend te krijgen als ik de fritzbox puur als modem gebruik en de pppoe sessie met m’n netgear opzet.

Nou kan ik nergens vinden hoe ik dit moet gaan doen. Kan ik gewoon lan 4 taggen in dd-wrt op de wan poort en zou dit dan moeten werken?

Ik kom vele posts en handleidingen tegen voor glas en ook bij het gebruik van een eigen modem. Ik heb een bonded lijn en een eigen modem kost dan 275 euro. Als het kan door de fritzbox te gebruiken voor het modem gedeelte dan zou dit m’n voorkeur hebben. Als iemand me hier een duwtje in de goede richting kan geven hoor ik het graag.

Kasper
TV komt binnen op VLAN 4 aan de DSL zijde van je fritzbox. Of dit doorgezet word naar een van de LAN poorten hangt af van de configuratie van je FritzBox. Het feit dat XS4All deze modems standaard levert suggureerd dat dit mogelijk is maar de benodigde config hiervoor is niet triviaal en ik vrees dat er weinig tot geen voorbeelden op internet te vinden zijn.

Je kunt eens kijken op wehavemorefun.de voor inspiratie.

Zelf heb ik een en ander opgezet met een Draytek 130 (zonder bonding) en MPoA (RFC 1483 Bridged) waardoor de pakketjes van de DSL zijde met VLAN en al doorgezet worden naar de LAN poort (dit model heeft er maar een.) De rest handel ik af met mijn router.

Voor bonding is dit geen oplossing maar misschien kun je een config voor je Fritzbox in elkaar zetten die dit voor elkaar krijgt. Om dit te doen zul je de config van je fritzbox moeten downloaden, handmatig editen, een nieuwe checksum berekenen en uploaden.

Helaas kan ik je verder niet veel helpen. Dit staat voor mij nog op mijn to-do lijstje voor een regenachtige zondag maar helaas ben ik er nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Dankjewel @luxan

Mijn duits is non existent dus daar ga ik niet veel verder mee komen.

Ik heb nu weer de fritzbox in (semi) bridge mode gezet. Met de netgear een PPPoE sessie opgezet en vlan 4 getagged op eth0 (WAN poort).

VLAN 4 heb ik vervolgens aan br0 gekoppelt maar krijg geen beeld op de tv met foutcode 561 dat suggereert een foutief IP adres. Ik heb nu een range van 172.16.1.1 toegewezen aan vlan 4.

Ik ga verder puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

akatar schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:27:
Zijn hier tweakers met een Draytek 2862
Ik heb hier namelijk dan een paar vragen over.
Wat wil je weten ? Ik heb een DrayTek 2860 dus misschien kan ik je ook helpen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
@luxan Ik heb nog even verder gekeken naar wat je noemde mbt de fritzbox. Ik vind het een beetje tricky gezien het een bruikleen modem is.

Toch eigenwijs en voor een draytek 2860 gegaan die ik toevallig tegen kwam op marktplaats.

Maar mocht je het ooit aan de praat krijgen via de semi bridge mode op de fritz hou ik me aanbevolen voor de goude tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
nero355 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:26:
[...]

Wat wil je weten ? Ik heb een DrayTek 2860 dus misschien kan ik je ook helpen :)
Het gaat specifiek over het pairbinding model, Ik heb deze met 3,87 v2 draaien (met full bridge). Deze versie is niet uit, maar deze kan de lijnen niet langer dan 5 seconden in sync houden.
Ik heb xs4all enhad dan de vraag of ze misschien wel stabiel blijven met een kpn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

akatar schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:39:
Het gaat specifiek over het pairbinding model, Ik heb deze met 3,87 v2 draaien (met full bridge). Deze versie is niet uit, maar deze kan de lijnen niet langer dan 5 seconden in sync houden.
Ik heb xs4all enhad dan de vraag of ze misschien wel stabiel blijven met een kpn lijn.
Ik zie dat je er al eerder mee bezig was : Heb je al DrayTek benaderd via het hoofdkantoor ?
Dus gewoon op https://www.draytek.com/en/support/email-support.html en dan "Direct to DrayTek" ?

Die heb ik een paar keer gemaild en de communicatie ging erg snel :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
nero355 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:00:
[...]

Ik zie dat je er al eerder mee bezig was : Heb je al DrayTek benaderd via het hoofdkantoor ?
Dus gewoon op https://www.draytek.com/en/support/email-support.html en dan "Direct to DrayTek" ?

Die heb ik een paar keer gemaild en de communicatie ging erg snel :)
het ligt al bij Draytek, daar komt ook de 3,87 firmware vandaan, ze weten ook dat het modem alles behalve stabiel is. Ik heb hierop verder nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
fmrama schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:35:
Enkele lijn geeft geen verschil . Het prfiel staat nu op 8 b voor beide. De beter lijn komt na reset soms op 17a.
Er is nu een kpn ticket aangemaakt. Afwachten maar.
Morgen komt (weer) een kpn monteur in huis. Zien wat het oplevert.
Er blijkt een straat verder een uitbreiding/verkenging van de kabelboom te zijn gemaakt voor nieuwbouw die waarschijnlijk storing veroorzaakt. Ze zijn druk bezig dit de lokaliseren en beetje bij beetje op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Even een update betreffende de Draytek 2862,
De full bridge werkt met de 3.87 rc3 firmware (mocht iemand dit modem hebben en deze willen proberen, stuur dan even een PM)
Helaas werkt de pairbonding niet, hij is op dit moment slechts met 1 lijn te gebruiken, Draytek is hiervan op de hoogte en komen zsm met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Vraagje want bij XS4ALL weten ze het niet zeker en ik kan dit nergens anders vinden. Ik begrijp uit eerdere posts hier dat wanneer je 108 Mbit koper/DSL en 216 Mbit bonded koper/DSL en SDF hebt staan in fourstack dat je een upload van ongeveer 30 Mbit mag verwachten op een enkele lijn. Als ik bij XS4ALL het pakket met 160 Mbit down bestel (Internet Pro), krijg ik dan automatisch een pairbonded verbinding? En kan ik dan ongeveer 60 Mbit verwachten als upload snelheid? Zo ziet fourstack eruit op mijn adres.

De medewerker die ik sprak wist het niet zeker maar zei niets meer te kunnen beloven dan 10 Mbit up.... Daar kan ik anno 2017 niet meer mee vooruit ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Mmore op 10-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Mmore schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:07:
Vraagje want bij XS4ALL weten ze het niet zeker en ik kan dit nergens anders vinden. Ik begrijp uit eerdere posts hier dat wanneer je 108 Mbit koper/DSL en 216 Mbit bonded koper/DSL en SDF hebt staan in fourstack dat je een upload van ongeveer 30 Mbit mag verwachten op een enkele lijn. Als ik bij XS4ALL het pakket met 160 Mbit down bestel (Internet Pro), krijg ik dan automatisch een pairbonded verbinding? En kan ik dan ongeveer 60 Mbit verwachten als upload snelheid? Zo ziet fourstack eruit op mijn adres.

De medewerker die ik sprak wist het niet zeker maar zei niets meer te kunnen beloven dan 10 Mbit up.... Daar kan ik anno 2017 niet meer mee vooruit ;(
Als je meer dan 100Mb afneemt, dan krijg je pairbonding. En dus ook meestal 2x 30Mbit up.

Hier is maar 50/10 beschikbaar, lucky you :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mmore schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:07:

Je hebt het helemaal goed. Voor een 160 abonnement is pairbonding nodig. Bij een download van 108 op een enkele lijn hoort een upload van circa 30. Dus in jouw geval 60.
Totdat KPN/XS4all een manier bedenkt om de upload te cappen naar 16 Mbit zoals in je abonnement staat :-)

Want vergeet dat niet: je betaalt voor 16 Mbit dus meer is leuk maar het geeft je geen recht op 60 Mbit. Maar je mag dat zeker verwachten in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Volgens fourstack kan ik met bonding 79 halen, volgens xs4 all tot 80. De centrale geeft per lijn 52, dus samen 104. Echter op lokatie, 960 mtr van de centrale haal ik 50 mbits op de lijnen samen. Dus 30 minder dan . Van de week gecheckt door guidion, door kpn er A en kpn er B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Ik lees zojuist dat KPN specifiek een nieuwsbericht heeft geschreven over VVDSL in een aantal stadsdelen van Eindhoven op https://www.kpnnetwerk.nl...erk-in-eindhoven-centrum/

Jammer genoeg blijken niet alle aansluitingen voorzien te worden van VVDSL, want net als mijn aansluiting die rechtstreeks naar de wijkcentrale loopt staat niet op de planning om VVDSL te krijgen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
fmrama schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:14:
Volgens fourstack kan ik met bonding 79 halen, volgens xs4 all tot 80. De centrale geeft per lijn 52, dus samen 104. Echter op lokatie, 960 mtr van de centrale haal ik 50 mbits op de lijnen samen. Dus 30 minder dan . Van de week gecheckt door guidion, door kpn er A en kpn er B.
Hier net zo. Fourstack geeft aan koper: 43 Mbit/s en met bonding 87 Mbit/s.
Maximale snelheid wat we halen is 28 Mbit/s zonder bonding op 950m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb mijn best gedaan om wat meer informatie te vinden, maar ik krijg er de vinger niet achter, misschien kan iemand hier mij helpen.

Hoe wordt het VDSL2 profiel bepaald? Ik heb een Vigor 130 modem, die trainde op mijn vorige adres, met KPN in op profiel 17a. Op mijn nieuwe adres traint hij met T-mobile thuis in met profiel 8b.

Hoe bepaalt het modem welk profiel hij kiest. Wordt dat opgelegd vanuit de provider, of kan ik op mijn modem (theoretisch) kiezen voor een ander profiel?

Mijn ideetje is namelijk dat ik ws. op randje zit waar profiel 17a vs 8b de juiste keuze is, dus ik zou eigenlijk wel eens willen kijken of een ander profiel hogere snelheid geeft: Ik haal nu +- 30 Mbps van de onder het abonnement maximaal te leveren 50 Mpbs.

De reden dat ik dat denk:
Fourstack zegt dat mijn buren zowel links als rechts 40 Mbps zouden halen... Mijn vermoeden is dat dat klopt, als ze profiel 17a zouden gebruiken. Dan zou ik net boven de 1 km zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
8b wordt meestal voor langere lijnen vanaf de centrale gebruikt.

Vaak is het zelfs zo dat op profiel 17a de maximale snelheid lager ligt op een lange lijn dan als er profiel 8b wordt gebruikt. Zelf hier een lijn gehad op 1,2km die op profiel 8b 36Mbit haalde en na een update op de DSLAM in de wijkcentrale naar 17a ging en de snelheid met 6Mbit daalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Zover ik weet, legt de provider dit op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Volgens de kpn man die maandag jl bij mij was wordt de waarde automatisch op de lijn gepakt. Kan dus , zoals bij mij, wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Recent ben ik wat aan het experimenteren met OpenWRT/LEDE op een Zyxel P-2812HNU-F1 die ik voor dit doel gekocht heb. Ik heb een identiek exemplaar in gebruik als origineel modem vanuit Telfort.

Nu traint de Telfort Zyxel in op 30/3Mbps, wat ook de snelheid van mijn abonnement is. De Zyxel met LEDE werkt prima, maar traint alleen niet hoger in dan 22/2Mbps, wat ik ook probeer. Ik heb de originele modem al geroot en de Lantiq driver eraf gehaald, maar ook daarmee werkt LEDE niet op 30/3Mbps. Profiel is in beide gevallen 17a, en vectoring staat aan.

Enig idee wat ik hier nog aan kan doen om toch de maximale snelheid te halen? Ik zou graag LEDE gebruiken, aangezien de originele Zyxel/Telfort firmware niet altijd stabiel is.

[ Voor 4% gewijzigd door reynard80 op 17-10-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:37
Volgend jaar krijgt KPN een nieuwe CEO: Maximo Ibarra (link).

Zou dat wat kunnen uitmaken voor de snelheid van de VVDSL uitrol of (het gebrek aan) uitrol van glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
N.a.v. de startpost heb ik mijn postcode + huisnummer door de https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx "Wholesale coverage checker" of hoe dat ding ook mag heten gehaald.

Een regeltje eruit vond ik interessant:
<Cgb Name="XXX-X" LengthLastDistributor="158" NetNumber="XXX" LengthMdf="970" />
Ik heb ff wat privacy-gevoelige informatie eruit gehaald (de X'en). Maar de Cgb-Name is de naam van mijn wijkcentrale.

Begrijp ik dit regeltje goed door dit te interpreteren als: de wijkcentrale (MDF) zit op 970m, maar de laatste kabelverdeler zit op 158m?

Op dit moment lijkt er geen upgrade gepland voor de die verdeler, maar zodra dat gebeurt en in een actieve straatkast verandert, dan zit ik met die 158m dus gebakken voor een snelheidsverbetering?

[ Voor 9% gewijzigd door Keypunchie op 22-10-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Keypunchie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:21:

Begrijp ik dit regeltje goed door dit te interpreteren als: de wijkcentrale (MDF) zit op 970m, maar de laatste kabelverdeler zit op 158m?
Ja.
Op dit moment lijkt er geen upgrade gepland voor de die verdeler, maar zodra dat gebeurt en in een actieve straatkast verandert, dan zit ik met die 158m dus gebakken voor een snelheidsverbetering?
Ja. Tenzij je lijn van slechte kwaliteit blijkt te zijn. Maar in principe zou je hiermee een lijnsnelheid van 110Mbit down en 30Mbit up per lijn moeten kunnen halen

[ Voor 14% gewijzigd door timmie1 op 22-10-2017 22:48 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Even een vraag aan de KPN mensen (experts) die ongetwijfeld op dit forum actief zijn. Ik had al eens aangegeven dat ik in het bezit ben van een Draytek 2862 modem, dit is een pairbonding variant. Dit modem werkt dus NIET op een pairbinding lijn. Na een aantal weken heen-en-weer gemaild te hebben met Draytek erkennen ze dit probleem. Zij zeggen dat dit ligt aan de software/firmware op de dslams die KPN gebruikt.

copy/paste van draytek:

Dat bonding op deze locatie wel werkt met andere merken kan te maken hebben met de gebruikte chipset en/of de gebruikte software voor deze chip.
Naar verluidt is enkel een bepaalde divisie van KPN verantwoordelijk voor het inplannen en upgraden van de DSLAMs. Het is ons nog niet gelukt hier duidelijkheid in te krijgen van KPN

Nu is de vraag dus ook, is dit correct, komt er een update voor de KPN dslams of kan ik dit modem inmidddels beter opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
De DSLAM's worden met regelmaat geupdate. Vaker zijn erna ook problemen met KPN modems, dit word meestal met spoed opgelost door nieuwe updates op de modems te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

akatar schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:28:
Even een vraag aan de KPN mensen (experts) die ongetwijfeld op dit forum actief zijn. Ik had al eens aangegeven dat ik in het bezit ben van een Draytek 2862 modem, dit is een pairbonding variant. Dit modem werkt dus NIET op een pairbinding lijn. Na een aantal weken heen-en-weer gemaild te hebben met Draytek erkennen ze dit probleem. Zij zeggen dat dit ligt aan de software/firmware op de dslams die KPN gebruikt.

copy/paste van draytek:

Dat bonding op deze locatie wel werkt met andere merken kan te maken hebben met de gebruikte chipset en/of de gebruikte software voor deze chip.
Naar verluidt is enkel een bepaalde divisie van KPN verantwoordelijk voor het inplannen en upgraden van de DSLAMs. Het is ons nog niet gelukt hier duidelijkheid in te krijgen van KPN

Nu is de vraag dus ook, is dit correct, komt er een update voor de KPN dslams of kan ik dit modem inmidddels beter opgeven?
Dat is dus ook de reden waarom providers bepaalde modems meeleveren. Die zijn dus getest met de bepaalde chipset in de dslam's.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

slaay schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:08:
Dat is dus ook de reden waarom providers bepaalde modems meeleveren. Die zijn dus getest met de bepaalde chipset in de dslam's.
Dat is leuk voor ze, maar sinds KPN van de Speedtouch 510 is afgestapt is het allemaal rommel geworden dus sindsdien heb ik een DrayTek 2820 gebruikt en sinds ik VDSL heb een 2860 en dat werkt allemaal prima op één lijn :)

Moet er ook niet aan denken om iets anders te hebben wat dat betreft dus zolang eigen apparatuur een optie is blijft het lekker zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 13:05
Okee ik heb dus al een half jaar zien staan op fourstack dat ik 98Mbit kon hebben. Neem ik een abbonement met de veronderstelling dat ik (dicht bij) de 100Mbit ga krijgenn, blijft ie al 11 dagen op 30Mbit steken en kijk ik vandaag, zie ik op mijn adres staan 68Mbit bij fourstack????! Wat is dit voor oplichterij? Alle andere huisnummers in mijn flatgebouw staan wel nog steeds op 100Mbit.

Kan iemand mij wijs maken wat hier nu aan de hand is?

[ Voor 9% gewijzigd door Undie op 25-10-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
underdog007007 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:03:
Okee ik heb dus al een half jaar zien staan op fourstack dat ik 98Mbit kon hebben. Neem ik een abbonement met de veronderstelling dat ik (dicht bij) de 100Mbit ga krijgenn, blijft ie al 11 dagen op 30Mbit steken en kijk ik vandaag, zie ik op mijn adres staan 68Mbit bij fourstack????! Wat is dit voor oplichterij? Alle andere huisnummers in mijn flatgebouw staan wel nog steeds op 100Mbit.

Kan iemand mij wijs maken wat hier nu aan de hand is?
Staat de 98Mbit (nu 68Mbit) Bij "Koper/DSL" of "Bonded Koper/DSL"? Als het bij bonded staat heb je een abonnement bij KPN of XS4all? Dat zijn de enige providers die bonded leveren.

Achter fourstack zit een algoritme dat een mix maakt van lijnlengte en daadwerkelijk behaalde snelheden. Als jouw koperdraad slecht is maar je hebt geen dsl abonnement gaat hij voornamelijk uit van lijnlengte. Neem je een abonnement dan wordt de snelheid die je echt haalt meegenomen in de berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
slaay schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

Zou dat een reden zijn (naast prijs) dat er maar zo weinig providers bonded dsl leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
esky schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Staat de 98Mbit (nu 68Mbit) Bij "Koper/DSL" of "Bonded Koper/DSL"? Als het bij bonded staat heb je een abonnement bij KPN of XS4all? Dat zijn de enige providers die bonded leveren.

Achter fourstack zit een algoritme dat een mix maakt van lijnlengte en daadwerkelijk behaalde snelheden. Als jouw koperdraad slecht is maar je hebt geen dsl abonnement gaat hij voornamelijk uit van lijnlengte. Neem je een abonnement dan wordt de snelheid die je echt haalt meegenomen in de berekening.
Bij koper/dsl. Bonded had ik eerst dicht tegen de 200Mbit aan, maar niet dat dat wat uitmaakte want ik had uiteindelijk gekozen voor NLEx. Merkte me op dat ik ook ontiegelijk veel FEC errors heb. Zo'n 4enhalf miljoen in 10 uur tijd, en ook mijn Noise Margin(Up/Down) staat op 5.3/4.9 dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
underdog007007 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:26:
[...]

Bij koper/dsl. Bonded had ik eerst dicht tegen de 200Mbit aan, maar niet dat dat wat uitmaakte want ik had uiteindelijk gekozen voor NLEx. Merkte me op dat ik ook ontiegelijk veel FEC errors heb. Zo'n 4enhalf miljoen in 10 uur tijd, en ook mijn Noise Margin(Up/Down) staat op 5.3/4.9 dB.
Wat zegt de helpdesk van NLEx erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
esky schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:33:
[...]

Wat zegt de helpdesk van NLEx erover?
De helpdesk heeft me eerst gevraagd een speedtest via de kabel te doen en vervolgens om mijn gegevens om verder te kijken wat ze voor me kunnen doen, echter treed ze niet in details wat er mis zou kunnen zijn. Zelf heb ik wel gelezen dat wat FEC errors niet veel uitmaken, maar mochten het er ontiegelijk veel zijn dat er dan wel iets loos kan zijn met de verbinding tussen centrale en ISRA punt. En de noise waardes zouden eigenlijk rond de 6 of hoger moeten zitten.

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/fb144bb9-cc3f-4e09-a93f-ded634ec8cdb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/818683bd-3d46-4ddb-959d-b9aaa739f01b.jpg (Reden waarom de uptime maar zo laag is, is omdat ik gisteren een dsl kabeltje heb vervangen om te kijken of dat hielp met de noise margin, maar hij bleef gelijk; dit zijn de foto's die ik naar de helpdesk heb gestuurd)

[ Voor 25% gewijzigd door Undie op 25-10-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esky schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:21:
[...]

Zou dat een reden zijn (naast prijs) dat er maar zo weinig providers bonded dsl leveren?
Nou? Bonded lijnen zijn zo'n 3x zo duur om in te kopen. Daar is voor de meeste providers dus te weinig mee te verdienen. Ik denk dat dat er ook een hoop mee te maken heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:10:
[...]
Nou? Bonded lijnen zijn zo'n 3x zo duur om in te kopen. Daar is voor de meeste providers dus te weinig mee te verdienen. Ik denk dat dat er ook een hoop mee te maken heeft. :)
Als ik de tarievenlijst van VULA goed begrijp is DSL zonder bonding €10,14 en met bonding €12,36. Dat valt toch wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esky schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:26:
... DSL zonder bonding €10,14 en met bonding €12,36. Dat valt toch wel mee?
:? Zo weinig verschil nog maar?
Poe, nou dat moet ik weer eens bekijken dan. :D Eerder was 1 (DSL) lijn zo'n 4 euro nog wat per maand.
En bonding DSL (2 gebundelde lijnen dus) was wel ergens rond die 12 euro.

Maar het was alweer een tijdje geleden dat ik me er in verdiept had. :)
Dan hebben ze 1 'gewone' lijn behoorlijk wat duurder gemaakt.

Edit: Mmm...Kan ik zo gauw niet terug vinden. Maar ik zie wel in de pdf via hier te lezen dat er voor bonded koper lijnen nog wel een eenmalige vergoeding van € 149,45 geld maar voor 1 (DSL) lijn niet.
(Zelfs voor een FttH aansluiting niet eens) Zo waren er volgens mij nog wel wat meer haken en ogen in de kosten....

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
nero355 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:11:
[...]

Dat is leuk voor ze, maar sinds KPN van de Speedtouch 510 is afgestapt is het allemaal rommel geworden dus sindsdien heb ik een DrayTek 2820 gebruikt en sinds ik VDSL heb een 2860 en dat werkt allemaal prima op één lijn :)

Moet er ook niet aan denken om iets anders te hebben wat dat betreft dus zolang eigen apparatuur een optie is blijft het lekker zo!
Sterker nog, Draytek heeft de firmware download van hun website voor de 2862 verwijderd. Er is op dit moment geen firmware meer te downloaden voor dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:33:
[...]
:? Zo weinig verschil nog maar?
Poe, nou dat moet ik weer eens bekijken dan. :D Eerder was 1 (DSL) lijn zo'n 4 euro nog wat per maand.
En bonding DSL (2 gebundelde lijnen dus) was wel ergens rond die 12 euro.

Maar het was alweer een tijdje geleden dat ik me er in verdiept had. :)
Dan hebben ze 1 'gewone' lijn behoorlijk wat duurder gemaakt.

Edit: Mmm...Kan ik zo gauw niet terug vinden. Maar ik zie wel in de pdf via hier te lezen dat er voor bonded koper lijnen nog wel een eenmalige vergoeding van € 149,45 geld maar voor 1 (DSL) lijn niet.
(Zelfs voor een FttH aansluiting niet eens) Zo waren er volgens mij nog wel wat meer haken en ogen in de kosten....
Dat zal dan ook de reden zijn dat alle dsl providers die prijzen omhoog gooien. Tot voor kort had Telfort hier 20Mb liggen voor 19,95 (zakelijk pakket, 16,50 ex btw). Dat was echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
underdog007007 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

De helpdesk heeft me eerst gevraagd een speedtest via de kabel te doen en vervolgens om mijn gegevens om verder te kijken wat ze voor me kunnen doen, echter treed ze niet in details wat er mis zou kunnen zijn. Zelf heb ik wel gelezen dat wat FEC errors niet veel uitmaken, maar mochten het er ontiegelijk veel zijn dat er dan wel iets loos kan zijn met de verbinding tussen centrale en ISRA punt. En de noise waardes zouden eigenlijk rond de 6 of hoger moeten zitten.

[afbeelding]

[afbeelding] (Reden waarom de uptime maar zo laag is, is omdat ik gisteren een dsl kabeltje heb vervangen om te kijken of dat hielp met de noise margin, maar hij bleef gelijk; dit zijn de foto's die ik naar de helpdesk heb gestuurd)
Indien mogelijk een monteur laten sturen en kijken of een ander aderpaartje vrij is om te kijken wat daar de snelheid is.

Onlangs in een studentenhuis ook Tele2 aangesloten. Was een 20Mb pakket op een plek waar ook 100Mb/s beschikbaar was.

De domper was dat de straatkast vol zat en dus het signaal uit de wijkcentrale 1600 meter verderop moest komen. “Gelukkig” komt er nog steeds 18Mbit binnen, maar dan over ADSL2+. 18/1 effectief, lijntje traint wel op 20Mbit in.

Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft Tele2 wel netjes geleverd waarvoor wordt betaald. En niet mijn aansluiting; studentenhuis is tevreden (Netflix werkt prima op 20Mbit).

Misschien zit jij dan ook net op de wijkcentrale die verderop staat. Zou zomaar kunnen. Een monteur ziet dat heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:33:
[...]
De pdf barst uit zijn voegen van de tarieven. Onder kop 1 staat dat zonded bonded €25 eenmalig kost en onder kop 3 staat dat dat ook €0 kan zijn, volgens mij hoort er een bijsluiter bij dit document :)
Als je "NLS1 DHZ kruisdraden" vergelijkt zonder bonded (€28,37) en met bonded (€41,10) zitten de prijzen alweer wat dichter bij elkaar.

Ik zou best bereid zijn eenmalig en maandelijks meer te betalen voor dubbele snelheid, maar helaas is de bonded optie bij mijn postcode verdwenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 20:39
Ik sta op het punt om over te stappen naar KPN of XS4all, met een bonded verbinding van 80/8Mbit/s.
Is er nog een snelheidsverschil / verschil in stabiliteit tussen de Experiabox v10 en de Fritz!box 7581?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik zit op bonding bij xs4all. Volgens fourstack en xs zou ik 79 mbits mogelijk zijn met het 80 abo. Echter haal ik maar 51 mbits. Op 970 mtr vd centrale. Verder kijk eens op het xs4all forum mbt de fritzbox 7581. Gebruik je dect dan kun je problemen verwachten. Gebruik je geen bijzondere zaken dan is de fb 7581 stabiel. Bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
krakendmodem schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Indien mogelijk een monteur laten sturen en kijken of een ander aderpaartje vrij is om te kijken wat daar de snelheid is.

Onlangs in een studentenhuis ook Tele2 aangesloten. Was een 20Mb pakket op een plek waar ook 100Mb/s beschikbaar was.

De domper was dat de straatkast vol zat en dus het signaal uit de wijkcentrale 1600 meter verderop moest komen. “Gelukkig” komt er nog steeds 18Mbit binnen, maar dan over ADSL2+. 18/1 effectief, lijntje traint wel op 20Mbit in.

Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft Tele2 wel netjes geleverd waarvoor wordt betaald. En niet mijn aansluiting; studentenhuis is tevreden (Netflix werkt prima op 20Mbit).

Misschien zit jij dan ook net op de wijkcentrale die verderop staat. Zou zomaar kunnen. Een monteur ziet dat heel snel.
Ik wacht nu nog af op een medewerker van NLE die mijn lijn zou doormeten. In de tussentijd heb ik 2 draadjes die niet gebruikt werden voor de verbinding, maar wel aangesloten bij het isra punt, verwijderd en de download snelheid is nu nog wat hetzelfde. De upload is wel vrijwel direct van 9.nogwat naar 12Mbit omhoog geschoten. Leuk om te zien, maar wil natuurlijk ook dat de download omhoog gaat; Ik wacht het nog even af.

DSL line attenuation (download) is wel van 21.8 naar 20.4 gegaan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Undie op 26-10-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
slaay schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:52:
Ik lees zojuist dat KPN specifiek een nieuwsbericht heeft geschreven over VVDSL in een aantal stadsdelen van Eindhoven op https://www.kpnnetwerk.nl...erk-in-eindhoven-centrum/

Jammer genoeg blijken niet alle aansluitingen voorzien te worden van VVDSL, want net als mijn aansluiting die rechtstreeks naar de wijkcentrale loopt staat niet op de planning om VVDSL te krijgen.
Bedankt, interessante link :) Ik hoop dat ze de streefdatum die voor mij op Fourstack staat gaan halen. Waar kun je zien of het VVDSL wordt? Ik kan alleen die postcode check doen op die kpnnetwerk site en daar staat alleen "bezig met werkzaamheden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Hijdaar95 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:23:
Ik sta op het punt om over te stappen naar KPN of XS4all, met een bonded verbinding van 80/8Mbit/s.
Is er nog een snelheidsverschil / verschil in stabiliteit tussen de Experiabox v10 en de Fritz!box 7581?
Heb sinds kort bij XS4All de genoemde Fritz!box en had hiervoor via KPN de Experiabox v10.
Beide zijn bij mij zeer stabiel (bekabeld), maar de WiFi verbinding was bij de Experiabox veel beter. Het signaal draagt verder en de behaalde snelheden zijn naarmate de afstand toeneemt veel hoger. Bij KPN had ik 100/30Mbit en haalde dat via WiFi op de verste plek in de woning (appartement) bijna ook (98/31Mbit).

Met de Fritz!box haal ik op die plek zeer wisselende snelheden. Ik meet tot nu op die plek snelheden tussen 12Mbit tot 66Mbit down, terwijl mijn bekabelde verbinding strak 160Mbit/s is (bonding). Helaas biedt provider KPN geen hogere download dan 100Mbit/s aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
W00fer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Bedankt, interessante link :) Ik hoop dat ze de streefdatum die voor mij op Fourstack staat gaan halen. Waar kun je zien of het VVDSL wordt? Ik kan alleen die postcode check doen op die kpnnetwerk site en daar staat alleen "bezig met werkzaamheden".
De werkzaamheden op deze website gaan altijd over straatkasten dus dan gaat het over VVDSL.

Wat die wijkcentrale betreft: Daar zijn geen werkzaamheden nodig om VVDSL te krijgen. Eerst moet de apparatuur van andere operators daar uitgeschakeld worden en hun klanten over op KPN WBA (of eigenlijk het het VULA)) Dan pas kan elke klant die direct op die wijkcentrale zit, van elke provider VVDSL krijgen.
Zolang dat nog niet afgerond is kan niemand het krijgen omdat er dan teveel storing binnen de hoofdkabel plaatsvindt.
Beetje versimpeld weergegeven maar de essentie klopt zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 20:39
Speed61 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Heb sinds kort bij XS4All de genoemde Fritz!box en had hiervoor via KPN de Experiabox v10.
Beide zijn bij mij zeer stabiel (bekabeld), maar de WiFi verbinding was bij de Experiabox veel beter. Het signaal draagt verder en de behaalde snelheden zijn naarmate de afstand toeneemt veel hoger. Bij KPN had ik 100/30Mbit en haalde dat via WiFi op de verste plek in de woning (appartement) bijna ook (98/31Mbit).

Met de Fritz!box haal ik op die plek zeer wisselende snelheden. Ik meet tot nu op die plek snelheden tussen 12Mbit tot 66Mbit down, terwijl mijn bekabelde verbinding strak 160Mbit/s is (bonding). Helaas biedt provider KPN geen hogere download dan 100Mbit/s aan.
Bedankt voor je reactie.
Op mijn adres is de limiet volgens fourstack bonded toch 109/19Mbit/s. Dus de optie om 160Mbit via XS4all te doen vervalt. Ik heb laatst een FritZ!box bij iemand geplaatst, maar dat was niet het model wat XS4all nu levert (Duits adres). Dat model werkte prima en de configuratie een eitje. Wat ik nu begrijp is dat niet alle Fritz!boxen zo goed zijn.
Ik ga voor KPN en mocht de wifi toch tegenvallen heb ik het AP nog dat ik nu met mijn Ziggo modem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Vandaag een ticket aangemeld bij KPN.
Er is een DLM storing op de volgende locatie:

Gd-AAB, Gd-C
Type Street Cabinet (DSL)
Location 52.010885, 4.710999

Bonded DSL zou max 94 Mbit/s moeten halen, echter ik krijg de helft.
a.s. dinsdag komt een KPN monteur om de storing te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
Hijdaar95 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:21:
[...]
Ik ga voor KPN en mocht de wifi toch tegenvallen heb ik het AP nog dat ik nu met mijn Ziggo modem gebruik.
De Experiabox heeft wat minder mogelijkheden als de Fritz!box, maar heeft een heel goed WiFi signaal.

Bij KPN krijg je netto maximaal 100Mbit down en 33Mbit up, ook als je modem een hogere snelheid aangeeft.

Ik heb lang getwijfeld tussen overstappen naar NLE of XS4all.
XS4all vanwege de hogere snelheid, maar vrij duur (net als KPN) of naar NLE met dezelfde verbinding, maar dan veel goedkoper.

Ben voor de snelheid gegaan en over een jaar kijk ik wel weer.

Wat mij bij XS4All opvalt is dat de snelheid 2x gecapped lijkt te worden.
De maximaal haalbare snelheid is bij mij: 222/87Mbit/s.
Huidige doorvoersnelheid : 201/66Mbit/s. (KPN profiel?)
Ik haal echter voor het oog exact 160/66Mbit/s. (door XS4All ingesteld?)
Volgens een grafiek in de Fritz!box fluctueert de snelheid echter heel snel tussen 201 en 120MBit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:45
Misschien moet je eerst het topic eens doorlezen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
Speed61 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:27:
[...]
Ik haal echter voor het oog exact 160/66Mbit/s. (door XS4All ingesteld?)
1) Als je een XS4ALL Plus abonnement hebt, is download snelheid afgekapt op 160Mb. = precies wat het abonnement inhoud. Ook al komt er 300Mb binnen. ;) Upload wordt niet afgekapt.

2) XS4ALL lijkt in verhouding duur, alleen bij een ander, krijg je minder. Er is meer dan snelheid alleen.

[ Voor 12% gewijzigd door tubejack op 29-10-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08
Kan iemand mij vertellen wat ik van deze upgrade mag verwachten? Ik kan niets zien in de VVDSL-trackers van Robin of Diederik voor mijn straatkast Gn-AAX.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RuERXiW.png

(de internetsnelheid is trouwens ca. 39 mbit omdat mijn lijn te vaak onderuit ging. T-Mobile vertelt niet wat ze nu gedaan hebben, maar had ooit ca. 50 mbit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Vraagje:
Is het (nog) mogelijk om tegen (goedkoop/) standaardprijsje een lijn aan te vragen bij kpn?

Huidige situatie 12Mbit/s , waarschijnlijk jaren60 of eerder type lijntje.. zou graag snellere VDSL willen (geen cai/coax in huis).

Het liefst wil ik 100+ abonnement afsluiten, maar 60Mbit is toch wel minumum wat ik nodig ga hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar-10
^^ de leeftijd van een lijn is niet de belangrijkste factor in jouw internetsnelheid. Het gaat om afstand en apparatuur/technologie. Een nieuwe lijn betekent niet een upgrade.

In de openingspost staan verschillende sites vermeld waar jij informatie kunt vinden. Bij KPN kun je een XML met informatie over jouw centrale (en eventueel straatkast) en de afstand tot deze(n) opvragen. Die informatie kun in de VVDSL trackers van Diederik of Robin gebruiken om te zien óf er een upgrade-planning bekend is voor jouw centrale/kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mar-10 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:50:
^^ de leeftijd van een lijn is niet de belangrijkste factor in jouw internetsnelheid. Het gaat om afstand en apparatuur/technologie. Een nieuwe lijn betekent niet een upgrade.

In de openingspost staan verschillende sites vermeld waar jij informatie kunt vinden. Bij KPN kun je een XML met informatie over jouw centrale (en eventueel straatkast) en de afstand tot deze(n) opvragen. Die informatie kun in de VVDSL trackers van Diederik of Robin gebruiken om te zien óf er een upgrade-planning bekend is voor jouw centrale/kast.
Beetje omslachtig. Die trackers gebruiken de informatie uit de postcodechecker van KPN Netwerk (Netco), de eerste link in de startpost van dit topic (Fourstack tool)
Beter meteen je postcode en huisnummer daar invoeren om te zien wat er nu haalbaar is en wat er eventueel aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

@Barre73 @mar-10 Ja sorry, ik had dus 12 op foursquare gevonden juist.. vergeten te melden.
Maar de vraag is of ik een soort van upgrade vd lijn kan krijgen/bestellen?

Thd had wel pairbonding maar de gewone niet, screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/io9uwohpVsZS2B42IvgOPGtG/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eRIylQu0feoEhSoKKK9n7lDB/full.png

[ Voor 32% gewijzigd door KDL op 29-10-2017 19:23 . Reden: screens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
Barre73 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:41:
Beetje omslachtig. Die trackers gebruiken de informatie uit de postcodechecker van KPN Netwerk (Netco).
Nee, helaas niet. Ik weet niet wat Netco precies weergeeft tegenwoordig. Voor mij geldt: Netco: 57; xml: 42; praktijk 39.

@KDL Wat bedoel jij met Thd? Anyways: het schijnt mogelijk te zijn om een tweede telefoonlijn te krijgen, dat kost ca. 200E, en de snelheid wordt dan hooguit verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
KDL schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:10:
Vraagje:
Is het (nog) mogelijk om tegen (goedkoop/) standaardprijsje een lijn aan te vragen bij kpn?
KPN belbudget: Eenmalig €35 + €12,50 per maand = €185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
tubejack schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

1) Als je een XS4ALL Plus abonnement hebt, is download snelheid afgekapt op 160Mb. = precies wat het abonnement inhoud. Ook al komt er 300Mb binnen. ;) Upload wordt niet afgekapt.

2) XS4ALL lijkt in verhouding duur, alleen bij een ander, krijg je minder. Er is meer dan snelheid alleen.
1) Nogmaals: de technisch haalbare snelheid op mijn verbinding bedraagt 222/86Mbit/s en wordt via een door KPN ingesteld profiel ingesteld op 201/66Mbit/s, dus zowel down-als uploadsnelheid wordt door KPN geknepen. Dit geeft de modem aan. Wat XS4All hierna voor kunstje uithaalt om op voor het oog 160Mbit down uit te komen is mij niet geheel duidelijk. Ik zei niet dat een hogere snelheid verwachte.

2) XS4All en KPN zijn duur. Bij bijvoorbeeld NLE krijg je dezelfde kwaliteitsverbinding als bij XS4All, maar dan veel goedkoper. Helpdesk heb je eigenlijk nooit nodig. Nooit problemen gehad en altijd een stabiele snelheid. De gratis virusscanner die je bij KPN en XS4All krijgt is wel een pluspunt.

@Barre73 Zal thuis een screenshot van mijn verbinding plaatsen.

[ Voor 29% gewijzigd door Speed61 op 31-10-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

esky schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Ja thanks dit neem ik mee in de berekening.

Dit geldt ook als je ergens een nieuwe woning neerzet neem ik aan?

[ Voor 13% gewijzigd door KDL op 30-10-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Speed61 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:21:
[...]
XS4All en KPN zijn duur. Bij bijvoorbeeld NLE krijg je dezelfde kwaliteitsverbinding als bij XS4All, maar dan veel goedkoper. Helpdesk heb je eigenlijk nooit nodig. Nooit problemen gehad en altijd een stabiele snelheid. De gratis virusscanner die je bij KPN en XS4All krijgt is wel een pluspunt.
Providers al NLE, Tele2. On-line etc maken tegenwoordig gebruik van hetzelfde KPN netwerk, maar hebben b.v. geen pair-bonding Als je alles vergelijkt, zijn er heel wat meer verschillen, dan een virusscanner of helpdesk alleen.

Maar als je dat allemaal niet nodig vind, kun je ook voor een prijsvechter gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speed61 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

1) Nogmaals: de technisch haalbare snelheid op mijn verbinding bedraagt 222/86Mbit/s en wordt via een door KPN ingesteld profiel ingesteld op 201/66Mbit/s, dus zowel down-als uploadsnelheid wordt door KPN geknepen. Dit geeft de modem aan. Wat XS4All hierna voor kunstje uithaalt om op voor het oog 160Mbit down uit te komen is mij niet geheel duidelijk. Ik zei niet dat een hogere snelheid verwachte.
Je hebt ook gelijk. Al wil ik het geen knijpen noemen maar een snelheidsprofiel.
KPN Wholesale kent een aantal snelheidsprofielen op DSL die providers kunnen afnemen. De twee hoogste daarvan zijn 100/30 en 200/60.
De technische snelheid van een VVDSL lijn ligt bij ideale omstandigheden rond de 111 Mbit. Dus 222 bij pairbonding. Er zit dus gewoon marge tussen die twee. Bedoeld voor overhead e.d. En 200 bekt beter dan 222...

Bij een glaslijn ligt de theoretische snelheid op 1000 Mbit (meestal) maar neemt een provider een profiel af van 50/50, 100/100 etc...
Dat noemen we ook geen knijpen.

Als een provider zelf een pakket bedenkt met een snelheid waarvoor geen standaard profiel is, zoals 80/8 of de 160/16, dan zal deze zelf een hoger profiel moeten inkopen en zelf moeten knijpen op het modem. Dat doet XS4all dus. 200/60 kopen en proberen af te knijpen. Blijkbaar gaat dat goed...
En inderdaad vindt er buiten het snelheidsprofiel geen beperking van de upload plaats. Het is voor mij volledig nieuwe dat een upload van 86 mogelijk is. Dat is 44 per lijn. Meer dan waar ik tot nu toe weet van had.

@Speed61 : Ik bedenk met net nog iets: De marge tussen de technische snelheid (222 in jouw geval) en je abonnementssnelheid wordt ook nog gebruikt om de TV streams mee te leveren. Om op die manier te kunnen zorgen voor een download van 200 Mbit terwijl je ook nog TV zit te kijken. Nou is er nu nog geen abonnement van 200 Mbit maar dat zal vast wel komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 31-10-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
tubejack schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Providers al NLE, Tele2. On-line etc maken tegenwoordig gebruik van hetzelfde KPN netwerk, maar hebben b.v. geen pair-bonding Als je alles vergelijkt, zijn er heel wat meer verschillen, dan een virusscanner of helpdesk alleen.
Dat is alleen van toepassing als pairbonding daadwerkelijk mogelijk is op je adres.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jamy015 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Dat is alleen van toepassing als pairbonding daadwerkelijk mogelijk is op je adres.
Het was ook maar 1 voorbeeld om aan te geven dat er wel verschillen zijn tussen de budget aanbieders en een KPN of XS4all. Of al die verschillen het waard zijn om meer te betalen mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

Maar simpelweg stellen dat je hetzelfde product krijgt bij NLE als bij KPN of XS4all is te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Is er inmiddels al meer nieuws over de 2862b en volledige transparent bridge mode?

Niet veel updates meer gezien hierover sinds ongeveer een maand. Ik heb nu een paar weken een vigor 130 draaien met eigen router. Dat werkt als een zonnetje. TV heb ik in bridge draaien en werkt ook super.

Enige is dat ik natuurlijk de snelheid wel een beetje begin te missen. Dus ik ben benieuwd of er inmiddels als positieve ervaringen zijn met de 2862b.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:02
esky schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Bij Telfort kan je een Internet abonnement bestellen en dan aangeven dat de lijn al gebruikt wordt. In de info staat dat dat bijv. kan zijn als een huisgenoot de lijn in gebruik heeft. Het suggereert dat je hiermee een tweede lijn kan aanvragen. Dan zou je door later weer op te zeggen ook pairbonding kunnen krijgen.
Ik ga het niet uitproberen, maar ben wel benieuwd of het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Barre73 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Het was ook maar 1 voorbeeld om aan te geven dat er wel verschillen zijn tussen de budget aanbieders en een KPN of XS4all. Of al die verschillen het waard zijn om meer te betalen mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

Maar simpelweg stellen dat je hetzelfde product krijgt bij NLE als bij KPN of XS4all is te kort door de bocht.
Klopt, veel mensen kijken logischerwijs al gauw, alleen naar de prijs of de "snelheid". De functionaliteit die ik bij XS4ALL krijg kan ik nergens goedkoper krijgen of al helemaal niet. Zoals een vast IP-adres. voor mijn webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Alleen kan je bij Telfort geen pairbonding krijgen.

Dit heeft alleen zin als er momenteel geen 2e lijn is ingelast op het ISRA. Door die 2e lijn aan te vragen kan het zijn dat ze die ook gaan inlassen (weet niet of ze dit nog doen kan sowieso weken duren als het niet maanden is).

Als je dit zou willen doen adviseer ik je bij KPN een ouderwetse telefoonlijn aan te vragen. Telfort staat bij de monteurs dienst van KPN op de allerlaagste prio als het op dit soort dingen aankomt is mijn ervaring (van het werken op de 2e lijn Telfort helpdesk). Maar waarom? Je kan vervolgens bij Telfort geen bonding krijgen dus dan zou je weer moeten overstappen naar Xs4all of KPN.
JanR1969 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

Bij Telfort kan je een Internet abonnement bestellen en dan aangeven dat de lijn al gebruikt wordt. In de info staat dat dat bijv. kan zijn als een huisgenoot de lijn in gebruik heeft. Het suggereert dat je hiermee een tweede lijn kan aanvragen. Dan zou je door later weer op te zeggen ook pairbonding kunnen krijgen.
Ik ga het niet uitproberen, maar ben wel benieuwd of het zo werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Kasper1985 op 31-10-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Kasper1985 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:06:
Is er inmiddels al meer nieuws over de 2862b en volledige transparent bridge mode?

Niet veel updates meer gezien hierover sinds ongeveer een maand. Ik heb nu een paar weken een vigor 130 draaien met eigen router. Dat werkt als een zonnetje. TV heb ik in bridge draaien en werkt ook super.

Enige is dat ik natuurlijk de snelheid wel een beetje begin te missen. Dus ik ben benieuwd of er inmiddels als positieve ervaringen zijn met de 2862b.

Kasper
Aantal posts geleden heb ik er iets over geschreven.
Op dit moment moet je dit modem niet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
@akatar precies dat wilde ik weten!

Dankjewel. Jammer dat die issues nog steeds niet zijn opgelost. Die Zyxel spreekt me ook niet zo aan gezien m'n ervaringen met Zyxel toen dat bij Telfort de standaard modems waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:02
Kasper1985 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:52:
Alleen kan je bij Telfort geen pairbonding krijgen.

Dit heeft alleen zin als er momenteel geen 2e lijn is ingelast op het ISRA. Door die 2e lijn aan te vragen kan het zijn dat ze die ook gaan inlassen (weet niet of ze dit nog doen kan sowieso weken duren als het niet maanden is).

Als je dit zou willen doen adviseer ik je bij KPN een ouderwetse telefoonlijn aan te vragen. Telfort staat bij de monteurs dienst van KPN op de allerlaagste prio als het op dit soort dingen aankomt is mijn ervaring (van het werken op de 2e lijn Telfort helpdesk). Maar waarom? Je kan vervolgens bij Telfort geen bonding krijgen dus dan zou je weer moeten overstappen naar Xs4all of KPN.

[...]
Ja, zou wel een dure optie zijn om zo uiteindelijk pairbonding te krijgen. Ik ga het ook niet aanvragen, was meer nieuwsgierig hoe het in zijn werk gaat.
Vind het wel jammer dat er geen normale procedure is waarmee je pairbonding kan aanvragen. Heb nu 57/12 Mbit/s bij KPN over een enkele lijn. Ik zou best bereid zijn om eenmalig een bedrag te betalen voor het inlassen van het tweede aderpaar. Denk dat dat wel voor meer mensen geldt.
Ook het aanvragen van een belbudget abonnement is nog geen garantie dat je later pairbonding kunt nemen. Er wordt erg moeilijk over gedaan. Kreeg het bij XS4ALL en KPN niet voor elkaar.
Misschien ga ik volgend jaar toch weer terug naar Ziggo. Internet Only abonnement met 200 Mbit/s kost me dan ongeveer net zoveel als mijn Alles-In-1 bij KPN. En kijk toch weinig tv en bel altijd mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Het hangt er ook echt vanaf wat de situatie is. Bij mij waren 2 aderparen ingelast ik kreeg ongevraagd pair bonding ging vanzelf.

Bij mijn moeder is maar 1 aderpaar gelast. Heb eigenlijk nooit gekeken of daar 2 van te maken zijn. Als het nog niet in de grond ligt zullen ze het waarschijnlijk niet doen nee. Als het wel in de grond ligt maar het is een kwestie van naar het ISRA brengen misschien wel.

Maar er moet ook maar net ruimte zijn in de kast. Als je wijkkast propje vol zit zullen ze geen bonding aanbieden je hebt (volgens mij) 2 poorten nodig ook.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Kasper1985 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:39:
@akatar precies dat wilde ik weten!

Dankjewel. Jammer dat die issues nog steeds niet zijn opgelost. Die Zyxel spreekt me ook niet zo aan gezien m'n ervaringen met Zyxel toen dat bij Telfort de standaard modems waren.
Op dit moment werkt het hele pairbonding gebeuren niet, Draytek claimt dat er eerst een update in de dslam gedaan moet worden.

Kortom op (kort) termijn hoef je van draytek niets te verwachten, mocht je wel dit type kopen/hebben, heb ik voor jou de laatste beta wel incl full bridge modus, alleen je kan maar 1 lijn aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mooie ontwikkeling voor de mensen met een hele lage snelheid op een DSL lijn (en zonder kabelverbinding). Het grote verschil met het huidige 4G buitengebied-aanbod is de TV. In onderstaand geval worden de 2 netwerken bij elkaar gebracht in 1 modem/router en vanaf daar is het zoals altijd. Dus TV, telefonie en internet. Bij het huidige 4G buitengebied kan je geen TV van KPN gebruiken maar alleen Digitenne of schotel.

"De komende maanden gaat KPN de vast- en mobiele technologie voor sneller internet in buitengebieden op grotere schaal testen.
Hiermee krijgt de internetbandbreedte een flinke boost voor inwoners in de buitengebieden van Nederland. In de komende maanden worden zo’n 2500 klanten in het buitengebied door KPN benaderd om deze innovatieve techniek in de praktijk te ervaren. De vast/mobiele breedbandverbinding gebruikt als basis het vaste netwerk (DSL), maar met een slimme techniek wordt het 4G-netwerk bijgeschakeld.

De afgelopen maanden is de vast/mobiele technologie al onder bijna 200 klanten getest in Nijkerk. De eerste resultaten van deze proef zijn positief. Uit onderzoek onder deze klanten blijkt dat 87% van de deelnemers tevreden is met de geboden internetsnelheid. De klanten worden voor de testfase rechtstreeks benaderd. Vervolgens wordt de test geëvalueerd om oplossingen op korte termijn op grotere schaal aan te kunnen bieden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
Barre73 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:44:
[...]
Het is voor mij volledig nieuwe dat een upload van 86 mogelijk is. Dat is 44 per lijn. Meer dan waar ik tot nu toe weet van had.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gWCksb/Fritz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
@akatar Ik heb een mail gehad van Draytek waarin ze aangeven dat er met ongeveer 5% van de DSLAMs een probleem is.

Dat is mij een te grote gok. Voorlopig hou ik het toch maar op 1 lijn met de vigor 130 dan. Alleen zonde van die 60mbit down en die 30mbit up die ik nou misloop.

Wellicht dat er op een gegeven moment een techniek komt voor 200mbit over 1 lijn. Volgens mij liepen daar in 2016 al experimenten voor.

Ik hoor het graag wanneer je ervaart dat de problemen zijn opgelost dan toch maar eens heroverwegen om dat modem aan te schaffen.

Kasper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Kasper1985 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:50:
@akatar

Wellicht dat er op een gegeven moment een techniek komt voor 200mbit over 1 lijn. Volgens mij liepen daar in 2016 al experimenten voor.

Kasper
Dat heet VPlus en die veldtesten waren succesvol en de eerste plaats is inmiddels uitgerold. Ik hoop dat volgend jaar daar meer van wordt uitgerold. vergt wel 1 of meer nieuwe kaarten in de kast, maar toch.. stuk makkelijker dan hele kasten vervangen.
Let wel: Vplus is tot 400/500 meter van de kast op maximale snelheid. Daarboven gaat het heel hard omlaag met de snelheid.

Nieuwsbericht: https://www.providers.nl/...-verbinding-tot-200mbits/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:40
Grappig, ik woon in Hillegom maar ik heb niks van die test gehoord. Dat doet KPN zeker alleen bij KPN klanten. Ik zit zelf bij NLE.

Wel jammer dat upload niet hoger wordt bij vplus.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 03-11-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@akatar Ik heb een mail gehad van Draytek waarin ze aangeven dat er met ongeveer 5% van de DSLAMs een probleem is.

Dat is mij een te grote gok. Voorlopig hou ik het toch maar op 1 lijn met de vigor 130 dan. Alleen zonde van die 60mbit down en die 30mbit up die ik nou misloop.

Ik hoor het graag wanneer je ervaart dat de problemen zijn opgelost dan toch maar eens heroverwegen om dat modem aan te schaffen.

Kasper
Ik heb ook geen idee hoe je kan zien dat de dslam geupdate is, had nog gehoopt op een reactie van de KPN experts/monteurs.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
Het is weer eens tijd voor wat grafiekjes :9

Opmerkelijk hoe goed de ping tijden zijn op vectored VDSL, als je dat vergelijkt met mijn Ziggo aansluiting qua "smoke" gehalte. Waar je vroeger het beste kabelinternet kon nemen voor de lage ping tijden, heeft de kopertechniek van KPN niet stil gestaan.

Telfort
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I0l305x.png

Ziggo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cPcvsmq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar

Kasper
Als het inderdaad slechts om 5 % gaat, zou je het modem kunnen aanschaffen en indien het niet werkt, deze retourzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:53

gws24

Thinking is hard!

Ben aan het onderzoeken of een overstap van ziggo naar vvdsl voor mij gunstig is (vind Ziggo veel te duur worden) en ik heb een vraag over de maximale snelheden die de site netco-fpi aangeeft. Situatie is namelijk zo dat per 1/8 de straatkast van SDF/MDF omgezet is naar SDF maar netco geeft voor de huizen in mijn straat compleet andere snelheden aan. Als je mij en mijn buren op een rijtje zet krijg je dit:

100/200 - 100/200 - 47/94 (ik) - 47/0 - 93/186.

en bij 2 overburen die ik gecontroleerd heb is het 100/0

Mag toch aannemen dat ik ook gewoon op 100/200 uitkom?

Misschien nog relevant om te noemen dat ik vanwege een renovatie van mijn huis de aansluiting van kpn (isra etc) begin dit jaar compleet is vernieuwd.

EDIT:
Heb een aantal links uit de startpost geprobeerd en de lengte naar de straatkast lijkt 410 meter te zijn maar een aantal providers geeft nog een lengte van ~2600m aan.

Straatkast is als het goed is deze: https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=7318

[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 04-11-2017 12:28 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Waarschijnlijk hebben jou buren 2 aders ingelast, en jij maar 1 ader ? En als jij een nieuwe aansluiting hebt gekregen is de vraag op welke kabel deze is ingelast. of het dezelfde is als de buren of een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:53

gws24

Thinking is hard!

Lijkt me dat ik wel 2 ader paren heb (had ik vroeger wel) anders zou er geen bonded snelheid gegeven worden. Kan het zo veel verschillen als je op een andere kabel wordt ingelast?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
De kwaliteit van de kabel kan enorm verschillen. Toen mijn bonden lijn opgeleverd werd is volker wessels komen graven en hebben ze me uiteindelijk op een andere kabel gezet omdat die waar ik op zat te slechte waardes gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Het kan ook zijn dat die kabel via een andere route loopt. Wat neer komt op meer afstand en dit is weer een lagere snelheid.
Pagina: 1 ... 49 ... 77 Laatste