Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-12-2023
Jeffrey87NL schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Met zulke snelheden zit je geen 500 meter van de straatkast vandaan.
Hmm gek, volgens www.breedbandwinkel.nl zit ik op 470 meter afstand.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SyFrfgd.png

Speedtest:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6309717980.png

[ Voor 13% gewijzigd door shicl op 24-05-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Dat kunnen ze ook niet meten, pas zodra je er een dienst op neemt (en je lijn aansluiten in de wijkkast) kunnen ze dat. Daarom kunnen ze het ook niet zien en krijg heb geen antwoord op je vraag.

Hier liggen ook kabels van 50 jaar oud, daar komt ook gewoon 100Mbit over heen. Het kan dus wel.
klinkt bemoedigend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een aanvullende vraag: welke provider zouden jullie adviseren? NLE, KPN of Telfort? Mobiele abo via telfort

NLE komt wel héél goedkoop uit de bus. Zelfs bij Telfort ga ik na 6 mnd weer richting de €40,-

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:30:
Nog een aanvullende vraag: welke provider zouden jullie adviseren? NLE, KPN of Telfort? Mobiele abo via telfort

NLE komt wel héél goedkoop uit de bus. Zelfs bij Telfort ga ik na 6 mnd weer richting de €40,-
Wat betreft de andere vraag kan niemand je daar een garantie op geven. Dus het is afwachten. Het voordeel wat je hebt is dat de afstand tot de straatkast minimaal is en je sowieso 100Mbit haalt op het ISRA punt.

Wat betreft de tweede is NLE goedkoper. Echter krijg je bij Telfort wel de mogelijkheid om voor extra's te kiezen omdat je ook mobiel hebt van Telfort. Je kunt dan kiezen uit:

5 euro korting
Dubbele data
Zenderpakket gratis

Verschil in kwaliteit tussen de drie zijn er niet qua apparatuur. Qua service wel, zoals gratis 24/7 klantenservice bij KPN.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Vanochtend KPN op bezoek gehad om XS4ALL BVVDSL op te leveren. Ik maakte gebruik van een DrayTek Vigor 130 in bridge en daarachter een Ubiquiti EdgeRouter Lite. Die Vigor doet zoals bekend geen bonding dus ik moet overstappen op een pricewatch: ZyXEL SBG3500. Blijft toch voorlopig een prijzige grap.....

Voor nu maar even de FRITZ!Box 7581 in gebruik en de EdgeRouter uit. Ik train trouwens op 200/60 (zelfs iets meer) in. Very nice!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Eiríkr schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:54:
Vanochtend KPN op bezoek gehad om XS4ALL BVVDSL op te leveren. Ik maakte gebruik van een DrayTek Vigor 130 in bridge en daarachter een Ubiquiti EdgeRouter Lite. Die Vigor doet zoals bekend geen bonding dus ik moet overstappen op een pricewatch: ZyXEL SBG3500. Blijft toch voorlopig een prijzige grap.....

Voor nu maar even de FRITZ!Box 7581 in gebruik en de EdgeRouter uit. Ik train trouwens op 200/60 (zelfs iets meer) in. Very nice!
Die 60 mbit upload is echt interessant.
Via Ziggo haal ik 538/43mbit (nacht/overdag) middag/avond 200-400/43mbit meestal.
DSL wil maar 100/30mbit ongeveer.

Via netco geen bonding mogelijk. Wel een zeer verse DSL aansluting sinds 2008 ergens en bandbreedte zat op de straatkast. Enig idee waarom er maar 1 aderpaar is aangesloten?

Of is dat wederom weer het falen van het management en hebben ze weer niet naar de toekomst gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28

Haal jij ook daadwerkelijk de 200Mbit down of blijf jij ook rond de 160Mbit steken bij een Speed test?
neeecht schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:34:
[...]

Via Ziggo haal ik 538/43mbit (nacht/overdag) middag/avond 200-400/43mbit meestal.

Via netco geen bonding mogelijk. Wel een zeer verse DSL aansluting sinds 2008 ergens en bandbreedte zat op de straatkast. Enig idee waarom er maar 1 aderpaar is aangesloten?

Of is dat wederom weer het falen van het management en hebben ze weer niet naar de toekomst gekeken?
Waarschijnlijk KPN die weer zo goedkoop mogelijk wilde aansluiten. Als je perse een tweede aderpaar wilt en je wilt er iets voor neerleggen, dan zou je een analoge telefoon aansluiting kunnen nemen naast je dsl lijn, dan komen ze de tweede lijn(mits technisch mogelijk) aansluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door timmie1 op 19-05-2017 17:43 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
timmie1 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:40:
[...]

Haal jij ook daadwerkelijk de 200Mbit down of blijf jij ook rond de 160Mbit steken bij een Speed test?

[...]

Waarschijnlijk KPN die weer zo goedkoop mogelijk wilde aansluiten. Als je perse een tweede aderpaar wilt en je wilt er iets voor neerleggen, dan zou je een analoge telefoon aansluiting kunnen nemen naast je dsl lijn, dan komen ze de tweede lijn(mits technisch mogelijk) aansluiten.
Volgens mij komer er gewoon 2 aderparen uit de zwarte slang/aansluiting.
Maar daarna in het KPN kastje gaat er maar 1 lijn uit. En netco zegt dat dus ook.
Maar inderdaad, zal misschien in de toekomst eens vragen. Heb straks NLE, dus dan gaat dat sowieso niet.
NLE gewoon ff jaartje mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 10:21
Ik heb vandaag mijn KPN installatiepakket ontvangen en kreeg daarnaast later vanmiddag ook een berichtje dat de verbinding gereed zou zijn en dat ik de boel kon gaan aansluiten. Nu heb ik dat natuurlijk meteen gedaan, maar ik heb nog altijd geen DSL-verbinding.

Duurt het gewoon even voor de boel allemaal daadwerkelijk actief is, heeft de modem (Experia Box V10) lang werk met een verbinding opzetten of heeft KPN te vroeg bericht gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
timmie1 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:40:
[...]

[...]

Mijn profiel wordt als het goed is in juli omgezet dus ik haal die 200 Mbit/s nog niet. De 60 Mbit/s upload haal ik wel _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
neeecht schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:34:
[...]

Vroeger werd je meestal met dubbel aderpaar aangesloten zodat je later eventueel een extra telefoonlijn kon aanvragen voor een extra telefoon/fax. Dit was nog van voor het internettijdperk. Als je in 2008 werd aangesloten, dan had KPN echt wel door dat er via DSL ook prima kon bellen met meerdere lijnen.

Wat dat betreft snap ik KPN wel. Goedkoper om aan te leggen en in beheer/gebruik. Nu is het jammer dat je dan binding niet kan aanvragen, maar je kan voor een kleine 150 euro een extra lijn laten aanleggen, en die dan inzetten voor bonding.

Falend management zou ik het dan niet noemen. Hoevaak kwam het voor dat men daadwerkelijk een tweede lijn afnam.

En daarbij, ook bij DSL is de rek er nog niet uit en zal er waarschijnlijk vplus oid uitgerold worden waardoor de snelheden op een enkel aderpaar weer sneller worden.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 19-05-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
BAJansen schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:31:
Ik heb vandaag mijn KPN installatiepakket ontvangen en kreeg daarnaast later vanmiddag ook een berichtje dat de verbinding gereed zou zijn en dat ik de boel kon gaan aansluiten. Nu heb ik dat natuurlijk meteen gedaan, maar ik heb nog altijd geen DSL-verbinding.

Duurt het gewoon even voor de boel allemaal daadwerkelijk actief is, heeft de modem (Experia Box V10) lang werk met een verbinding opzetten of heeft KPN te vroeg bericht gestuurd?
Verbinding opzetten is 30 seconden werk, en gaat vrij snel met de v10. Kan zijn dat kpn te vroeg was of dat er iets nog in orde moet worden gemaakt.

Anders even berichtje doen of bellen met KPN. Soms krijg je dezelfde middag nog een monteur die het voor je in orde maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 19-05-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Op een gegeven moment werd bij nieuwbouw overal nog maar 1 aderpaar ingelast en in 2008 was dat ook het geval. Dat was inderdaad om kosten te besparen.
Als er dus ergens een voedingskabel vol is, kan men geen 2e aderpaar doorlassen.
Even een nieuwe voedingskabel leggen is vanwege de hoge kosten waarschijnlijk geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Laatst online: 14-09 10:21
krakendmodem schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:33:
[...]

Verbinding opzetten is 30 seconden werk, en gaat vrij snel met de v10. Kan zijn dat kpn te vroeg was of dat er iets nog in orde moet worden gemaakt.

Anders even berichtje doen of bellen met KPN. Soms krijg je dezelfde middag nog een monteur die het voor je in orde maakt.
Ze hadden prematuur bericht. De verbinding wordt woensdag pas opgeleverd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:44
Ik vraag me af, kun je wel van fourtstack op aan. Ik heb nu nog een abo bij xs4all van max 50 mbits, wordt 80. Heb pairbonding. Het modem trainde in op 64. Twee weken geleden zag ik op fourtstack dat ik 51 en 103 mbits kon halen, resp enkel en bonding. Bij xs4all stond dat ze technisch 100 mbits konden leveren. Vorige week zakte ineens mijn snelheid. Van 64 mbits naar 50 mbits. Nog zonder de snelheidsverhoging van xs4all. Kijk ik vandaag op fourstack, is ineens niet meer 50 en 103 mogelijk , maar 39 en 79 mbits. Vreemde zaak. Het lijkt erop dat fourstack niet leidend is, maar de snelheid die thuis gehaald wordt, en daarop fourstack weer aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
De snelheid wordt bepaald door wat je huidige snelheid is icm wat je buren halen en je afstand volgens canvas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Advies gevraagd. Ik heb een fritzbox 7581 met pairbonding. Ik noem het effe lijn A en lijn B. Nu heb ik de laatste dagen dat de snr op lijn B onder de 6 duikt (5, 4). Nu heb ik de stekkertjes op het isra eens omgedraaid. Ik zou verwachten dat dan lijn A een lagere snr zou hebben. Echter het blijft dan B. Het gaat dus niet mee met de stekkerwisseling. Als het aan één lijn zou liggen verwachte ik dat het dan van A naar B zou wisselen. Nu mijn punt, zit de fout in de snr in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18
Of in de kabel naar de modem.
Die zou geknikt kunnen zijn, of deels in een lus liggen waardoor 'ie meer storing oppikt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
Bij Vectoring maakt 5db ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
t mac schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:26:
Bij Vectoring maakt 5db ook niet zoveel uit.
Hij haalt bij de ene lijn kennelijk een SNR van 5 dB en bij de andere 4 dB.
Dat is nogal wat minder dan de 6dB die ik hier haal op beide lijnen.
1 dB lager is nogal een toename in de ruis, aangezien het een logaritmische schaal is.
Bij 6 dB SNR heb je het over een factor 3.9 tussen signaal en ruis,
Bij 5 dB een factor 3.2
Bij 4 dB een factor 2.5

De verhouding bandbreedte tegenover SNR is geen rechtsevenredige relatie, maar er zit zeker wel een verband tussen.

Nu zal het verschil waarschijnlijk niet zo groot zijn bij beide lijnen, aangezien het nogal in discrete stappen gaat van 1 dB, dus het zou bij wijze van spreken ook 4.4 om 4.5 dB kunnen gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Niet op beide lijnen, op 1 lijn blijft het op 6. Overigens heb ik geen vectoring. De lijn die eerst onder de 6 dook, staat nu al de hele nacht op 8. Ik zie nu ook dat ik voor het eerst een central exchange error geregistreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13

Je kan misschien de 7581 als een soort van bridge inzetten las ik hier.
http://www.pe1pzu.nl/fb7581bridge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Ga hier ook maar om een soort van advies vragen na een heel stuk van dit topic hebben doorgelezen.
Ik kreeg gisteren een brief van xs4all voor sneller internet en een nieuw modem. Dit heb ik aangevraagd en nu vermoed ik dat ik automatisch van ADSL naar VDSL wordt overgezet. Volgens de nieuwsgroep zelfs VVDSL maar als ik op fourstack kijk krijg ik het vanuit de centrale. En die heeft dat niet. Het hele gedoe met bonding vind ik nog niet zo interessant, want volgens xs4all kan dat niet omdat ik nog analoge telefoon op de lijn heb.
Mijn modem nu is een Draytek 2850n maar wat ik een groter probleempje vind is dat het ISRA-punt in de meterkast zit en daarvandaan 2 telefoonkabels naar mijn appartement gaan, wat 28 meter verderop is. Deze kabels lijken niet plat. De kabels die wel plat zijn is vanaf dat ding waar je een telefoonstekker instopt, vervolgens een splitter op aansluit en dan naar je telefoon en modem gaan. Deze moeten zeker ook rond worden.
Gaat dit in eerste instantie allemaal problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Johandmc schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:37:
Ga hier ook maar om een soort van advies vragen na een heel stuk van dit topic hebben doorgelezen.
Ik kreeg gisteren een brief van xs4all voor sneller internet en een nieuw modem. Dit heb ik aangevraagd en nu vermoed ik dat ik automatisch van ADSL naar VDSL wordt overgezet. Volgens de nieuwsgroep zelfs VVDSL maar als ik op fourstack kijk krijg ik het vanuit de centrale. En die heeft dat niet. Het hele gedoe met bonding vind ik nog niet zo interessant, want volgens xs4all kan dat niet omdat ik nog analoge telefoon op de lijn heb.
Mijn modem nu is een Draytek 2850n maar wat ik een groter probleempje vind is dat het ISRA-punt in de meterkast zit en daarvandaan 2 telefoonkabels naar mijn appartement gaan, wat 28 meter verderop is. Deze kabels lijken niet plat. De kabels die wel plat zijn is vanaf dat ding waar je een telefoonstekker instopt, vervolgens een splitter op aansluit en dan naar je telefoon en modem gaan. Deze moeten zeker ook rond worden.
Ja, want met VDSL en zeker met VVDSL wil je je modem echt zo dicht mogelijk bij je ISRA hebben. Als ik als monteur je modem 28m verderop zou installeren gaat KPN niet blij zijn. Sowieso geeft platte kabel nog meer storing dan ronde...

Kortom, kijk of je UTP kunt trekken.

Als je me per DM postcode/huisnummer stuurt kan ik kijken hoe jouw verbinding loopt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

Johandmc schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:37:
Een gemakkelijke optie is afwachten tot de wijziging is doorgevoerd en het nieuwe modem aansluiten op de bestaande telefoonlijn van 28m. Als test kun je vervolgens je modem rechtstreeks op het ISRA punt aansluiten en kijken wat het verschil is.

Verschil te groot? Leg dan een CAT5e aan om het verlies te beperken.

Nu zullen velen mij afschieten omdat ik CAT5e roep. CAT6(A) is onzin voor dat soort afstanden en zal zijn verlies niet verminderen ten opzichte van CAT5e.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Het probleem met dat hele appartement is dat het zo goedkoop mogelijk is gebouwd, (voordat snel internet echt heel belangrijk werd) waardoor ik mijn meterkast dus 28 meter daarvan heb. Ik zal Wildfire even een DM sturen.
Sowieso geeft die constructie voor mij problemen zowel nu met dat VDSL als met glasvezel-gedoe.
Even 1 foto toegevoegd:
https://tweakers.net/ext/...xPYY9EV1OKyVhj/medium.jpg

Als ik het modem in de meterkast zou zetten met een CAT5e kabel dan kan ik geen Wifi meer gebruiken en bovendien hoe zit het dan met de analoge lijn? Die kan ik dan wel omzetten naar bijvoorbeeld telefoon van XS4all maar dan hoe krijg je de aansluiting van het modem voor de telefoon helemaal naar mijn flat?
Een gemakkelijke optie is afwachten tot de wijziging is doorgevoerd en het nieuwe modem aansluiten op de bestaande telefoonlijn van 28m. Als test kun je vervolgens je modem rechtstreeks op het ISRA punt aansluiten en kijken wat het verschil is.
Dit is wat ook iemand in de nieuwsgroep zei, zolang het geen platte kabels waren zou die 28 meter niet zo erg zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Johandmc op 24-05-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Johandmc schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:39:
Het probleem met dat hele appartement is dat het zo goedkoop mogelijk is gebouwd, (voordat snel internet echt heel belangrijk werd) waardoor ik mijn meterkast dus 28 meter daarvan heb. Ik zal Wildfire even een DM sturen.
Sowieso geeft die constructie voor mij problemen zowel nu met dat VDSL als met glasvezel-gedoe.
Even 1 foto toegevoegd:
https://tweakers.net/ext/...xPYY9EV1OKyVhj/medium.jpg

Als ik het modem in de meterkast zou zetten met een CAT5e kabel dan kan ik geen Wifi meer gebruiken en bovendien hoe zit het dan met de analoge lijn? Die kan ik dan wel omzetten naar bijvoorbeeld telefoon van XS4all maar dan hoe krijg je de aansluiting van het modem voor de telefoon helemaal naar mijn flat?

[...]

Dit is wat ook iemand in de nieuwsgroep zei, zolang het geen platte kabels waren zou die 28 meter niet zo erg zijn
Jouw verbinding loopt inderdaad rechtstreeks naar de hoofdverdeler (centrale). Lijnlengte ca. 625 meter.

Vectoring zal het dus niet worden, voor zover ik weet is er nog geen enkele centrale die vectoring levert. Dus je zult VDSL2 krijgen waarschijnlijk.

Onder goede omstandigheden zou ik ca. 40mbit/sec verwachten, Fourstack vermeldt verwachtte snelheid 43mbit/sec.

Je kunt wel WiFi doen, je zou dan een access point op je UTP verderop in huis kunnen aansluiten.

En ja, 28 meter met telefoonkabel kan zeer zeker wel een probleem zijn. Ik heb het vaker gezien, tot zelfs meer dan een halvering van de snelheid t.o.v. aansluiten rechtstreeks op het ISRA zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Dat laatste geloof ik inderdaad gelijk, want zelfs wat ik nu heb met ADSL is als ik http://speedtest.xs4all.net/ moet geloven 3 of 6 Mbps haal. terwijl als ik bij xs4all het opvraag het theoretisch 11 zou kunnen zijn.
Als ik daar mijn abonnement zou wijzigen in VDSL2 zegt die inderdaad dat ik 43mbit/sec kan halen maar dat ga ik niet halen, want ik heb Internet Compact (Straks heet het basic) van XS4all en dat is 20/2 voor VDSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@ Johandmc,
Kun je de telefoonkabel niet vervangen voor een (liever 2) cat5e kabels ??
Dan aan beide kanten een rj45 doosje , dan ben je flexibel.

Ik zou dan in eerste instantie het xDSL signaal doorzetten (1 aderpaar), levert dat problemen op dan kun je simpel het modem naar de meterkast verplaatsen .
Met 2 kabels kun je dan 1Gbit + telefoon doorzetten naar je appartement.
Met 1 kabel kun je 100Mbit en 2 telefoon lijnen doorzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door theuser op 25-05-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Wildfire schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:53:
[...]

Vectoring zal het dus niet worden, voor zover ik weet is er nog geen enkele centrale die vectoring levert. Dus je zult VDSL2 krijgen waarschijnlijk.
Vanaf 1 september 2015 zou KPN hier toch al mee begonnen zijn?
https://www.kpn-wholesale...ol-vdsl-binnenringen.aspx

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

slaay schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:52:
[...]

Vanaf 1 september 2015 zou KPN hier toch al mee begonnen zijn?
https://www.kpn-wholesale...ol-vdsl-binnenringen.aspx
Het zullen er dan tot nu toe maar weinig zijn. In mijn regio ben ik ze tot nu toe niet tegen gekomen voor zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
tubejack schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:36:
[...]

Briljant! Ik ga dat snel eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
Laat even weten of het gelukt is, hier niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Johandmc schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:28:
Dat laatste geloof ik inderdaad gelijk, want zelfs wat ik nu heb met ADSL is als ik http://speedtest.xs4all.net/ moet geloven 3 of 6 Mbps haal. terwijl als ik bij xs4all het opvraag het theoretisch 11 zou kunnen zijn.
Als ik daar mijn abonnement zou wijzigen in VDSL2 zegt die inderdaad dat ik 43mbit/sec kan halen maar dat ga ik niet halen, want ik heb Internet Compact (Straks heet het basic) van XS4all en dat is 20/2 voor VDSL2.
Alle 20/2 lijnen hebben toch 50/30 op het moment via VDSL2 :?

Gewoon doen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
nero355 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 02:01:
[...]

Alle 20/2 lijnen hebben toch 50/30 op het moment via VDSL2 :?

Gewoon doen! :)
Nope, niet allemaal :P

Hier een 8Mb lijntje die 20/2 doet. En nog een lijntje die 50/10 doet. Meer dan 10 up is hier niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

krakendmodem schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:04:
Nope, niet allemaal :P

Hier een 8Mb lijntje die 20/2 doet. En nog een lijntje die 50/10 doet. Meer dan 10 up is hier niet te krijgen.
OK, maar komt dat door de afstand/kwaliteit van de lijn of het abonnement :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
nero355 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:58:
[...]

OK, maar komt dat door de afstand/kwaliteit van de lijn of het abonnement :?
Op wat voor soort centrale je bent aangesloten en het abonnement. KPN zou gek zijn om een 8/1 verbinding naar 50/10 te gooien. Ze matsen me dus al dat ik op 20/2 zit.

De wijkcentrale hiero kan maximaal 50Mb down en 10Mb up leveren. Die hebben nog geen Vectoring en dus langzamere verbindingen

Een straatkast kan 100/30 op een enkele lijn leveren. Nieuwe abonnementen krijgen vaak ook minimaal die 50/30 snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

krakendmodem schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:02:
Op wat voor soort centrale je bent aangesloten en het abonnement. KPN zou gek zijn om een 8/1 verbinding naar 50/10 te gooien. Ze matsen me dus al dat ik op 20/2 zit.

De wijkcentrale hiero kan maximaal 50Mb down en 10Mb up leveren. Die hebben nog geen Vectoring en dus langzamere verbindingen

Een straatkast kan 100/30 op een enkele lijn leveren. Nieuwe abonnementen krijgen vaak ook minimaal die 50/30 snelheden.
Nog steeds veel beter dan zijn 20/2 lijntje dan lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te denken om bij mijn nieuw appartement VDSL te nemen. Volgens fourstack is dit mogelijk:

code:
1
2
3
4
Koper/DSL
    98 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
    196 Mbit/s

Is er een aanbieder die bonded VDSL levert met een modem die in bridge-mode kan (dus geen dubbel NAT met eigen router)? Bellen en TV boeien me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:54:
Zit te denken om bij mijn nieuw appartement VDSL te nemen. Volgens fourstack is dit mogelijk:

code:
1
2
3
4
Koper/DSL
    98 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
    196 Mbit/s

Is er een aanbieder die bonded VDSL levert met een modem die in bridge-mode kan (dus geen dubbel NAT met eigen router)? Bellen en TV boeien me niet.
Uh, alleen KPN en XS4All leveren BVVDSL en volgensmij kunnen beide niet in bridgemodus, maar je kan toch gewoon je eigen modem gebruiken als je toch niets met TV en Telefonie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinF schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:58:
Uh, alleen KPN en XS4All leveren BVVDSL en volgensmij kunnen beide niet in bridgemodus, maar je kan toch gewoon je eigen modem gebruiken als je toch niets met TV en Telefonie doet.
Goed om te weten. Dank! Modem moet ik dan zelf betalen. Wat is de goedkoopste modem die bonded VDSL aankan en ook in bridge-mode kan? Ik begrijp dat de Drayteks geen bonding ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:02:
[...]
Goed om te weten. Dank! Modem moet ik dan zelf betalen. Wat is de goedkoopste modem die bonded VDSL aankan en ook in bridge-mode kan? Ik begrijp dat de Drayteks geen bonding ondersteunen.
Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet. Wel moet je er om denken dat hij Bonding en Vectoring tegelijk kan. Er zijn namelijk ook modems die het een of het ander doen.

Wel is hier boven genoemd dat de Fritzbox7581 ook in bridge kan. Die kan wel Bonding, of die ook Vectoring doet weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-er
RobinF schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:39:
[...]

Wel is hier boven genoemd dat de Fritzbox7581 ook in bridge kan. Die kan wel Bonding, of die ook Vectoring doet weet ik niet.
Technisch kan die 7581 vrijwel alles wat er op DSL gebied te krijgen is en meer. Zie de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinF schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:39:
[...]
Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet. Wel moet je er om denken dat hij Bonding en Vectoring tegelijk kan. Er zijn namelijk ook modems die het een of het ander doen.

Als dit met de 7581 lukt is het een reden om XS4ALL te nemen. Of KPN nemen en zelf een Fritzbox kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Als dit met de 7581 lukt is het een reden om XS4ALL te nemen. Of KPN nemen en zelf een Fritzbox kopen...
Ja, alhoewel er geen garantie bij XS4All is dat je die Fritzbox krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:35

kgl

tubejack schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:36:
[...]

Dit kan ook met een Fritz 7360. Zolang je maar een recente FritzOS firmware hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

RobinF schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:03:
[...]

Als je pairbonding krijgt bij XS4ALL zal je ook de 7581 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinF schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:03:
[...]

Dat is onzin. Alle nieuwe klanten krijgen dat modem al maanden standaard. Ongeacht de techniek waarop je zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Dat is onzin. Alle nieuwe klanten krijgen dat modem al maanden standaard. Ongeacht de techniek waarop je zit.
Nee hoor. Heel veel glasvezelklanten niet omdat de 7581 geen SFP module heeft. En bij nieuwe glasaansluitingen (nieuwe FTU's bedoel ik dan) gebruikt Xs4all tegenwoordig een patchkabeltje vanuit de FTU direct in de router. Om zo geen mediaconverter te plaatsen zoals KPN en Telfort nog wel doen.Die XS4all klanten krijgen een FB 5490

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:35

kgl

Ook voor de 5490 is FritzOS 6.83 beschikbaar, als het goed is heeft deze ook ondersteuning voor PPPoE passthrough, zelfde als 7360 en 7581. Dus zou daarop ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:21:
[...]

Nee hoor. Heel veel glasvezelklanten niet omdat de 7581 geen SFP module heeft. En bij nieuwe glasaansluitingen (nieuwe FTU's bedoel ik dan) gebruikt Xs4all tegenwoordig een patchkabeltje vanuit de FTU direct in de router. Om zo geen mediaconverter te plaatsen zoals KPN en Telfort nog wel doen.Die XS4all klanten krijgen een FB 5490
Het gaat in deze thread over DSL-technieken niet glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:04:
[...]

Het gaat in deze thread over DSL-technieken niet glasvezel.
Dat weet ik wel, maar als je dit schrijft:
"Dat is onzin. Alle nieuwe klanten krijgen dat modem al maanden standaard. Ongeacht de techniek waarop je zit.", dan geeft dat onnodige verwarring voor anderen die het lezen (vooral de technische wat minder onderlegde lezers die hier ook steeds meer komen). Vandaar mijn aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Dat weet ik wel, maar als je dit schrijft:
"Dat is onzin. Alle nieuwe klanten krijgen dat modem al maanden standaard. Ongeacht de techniek waarop je zit.", dan geeft dat onnodige verwarring voor anderen die het lezen (vooral de technische wat minder onderlegde lezers die hier ook steeds meer komen). Vandaar mijn aanvulling.
Het leek me vrij logisch in een thread die als onderwerp DSL heeft en niet glasvezel, coax, satelliet, 4G, etc. Daarnaast reageerde RobinF op iemand die overweegt DSL aan te vragen bij XS4ALL omwille van dat modem. Het ging dus aan alle kanten over DSL.

Anyway, als je DSL aanvraagt bij XS4ALL - ongeacht welk soort - krijg je op dit moment standaard de FRITZ!Box 7581 van ze.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Laatst online: 15-09 22:08
Ik had eergisteren en gisteren last van een wegvallende DSL-verbinding. Zaterdag van ca. 13-22 uur, zondag van ca. 15-19 uur. De verbinding viel op het hoogtepunt om de vijf minuten weg, maar in de avonduren eerder om het kwartier.

Mijn vraag: Kan de apparatuur ook last hebben van de warmte? En dan bedoel ik de straatkast, mijn meterkast had ik gecheckt ;)

Ik heb T-Online Thuis, zaterdag gemeld, zal vandaag door de tweedelijn opgepakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
mar-10 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:39:
Ik had eergisteren en gisteren last van een wegvallende DSL-verbinding. Zaterdag van ca. 13-22 uur, zondag van ca. 15-19 uur. De verbinding viel op het hoogtepunt om de vijf minuten weg, maar in de avonduren eerder om het kwartier.

Mijn vraag: Kan de apparatuur ook last hebben van de warmte? En dan bedoel ik de straatkast, mijn meterkast had ik gecheckt ;)

Ik heb T-Online Thuis, zaterdag gemeld, zal vandaag door de tweedelijn opgepakt worden
het kan, maar die straatkasten hebben allemaal ventilatoren voor zo ver ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Laatst online: 15-09 22:08
Als dit hem is: dit grijze huisje lijkt tamelijk ventilatorloos. (De witte kast er voor is van Enexis, het adres is Damsterdiep 146 in Groningen, het adres van een rioolgemaal van het waterschap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09
mar-10 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:03:
Als dit hem is: dit grijze huisje lijkt tamelijk ventilatorloos. (De witte kast er voor is van Enexis, het adres is Damsterdiep 146 in Groningen, het adres van een rioolgemaal van het waterschap)
Dat is wel de kast inderdaad, en ik kan het niet goed zien, maar de witte/grijze kast ervoor zou er zomaar bij kunnen horen. Hier komt namelijk de glasvezel binnen als het een buitenring is. En hier zit wel degelijk de koeling/ventilatie. In de grote kast hoeft geen actieve koeling te zitten(zitten wel ventilatie roosters uiteraard), omdat hier alleen de verdeler zit (dus alleen draden om de ene kant met de andere kant te verbinden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wiley02 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:26:
[...]

Dat is wel de kast inderdaad, en ik kan het niet goed zien, maar de witte/grijze kast ervoor zou er zomaar bij kunnen horen. Hier komt namelijk de glasvezel binnen als het een buitenring is. En hier zit wel degelijk de koeling/ventilatie. In de grote kast hoeft geen actieve koeling te zitten(zitten wel ventilatie roosters uiteraard), omdat hier alleen de verdeler zit (dus alleen draden om de ene kant met de andere kant te verbinden :) )
Dit is wel wat er gebruikelijkerwijs wordt gedaan. Die B-kasten (betonnen huisjes) zijn zo vol gestopt met kabelverdeelstroken dat er geen ruimte is om actieve apparatuur in te plaatsen. Daarom wordt er een standaard straatkast naast geplaatst waarin zich alleen de actieve apparatuur bevindt en een aantal stijlen voor de koperverbindingen naar de betonnen kast. Tussen de twee is dan een buis ingegraven (of meerdere) zodat ze met elkaar verbonden kunnen zijn.
In die nieuwe grijze kast zit dus actieve apparatuur met ventilatoren en een warmtewisselaar om de temperatuur niet te ver op te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Ik heb bij XS4ALL een VVDSL-aansluiting met 100/27 Mbps down/upload volgens speedtest, 138 meter van ASN-ACN wijkkast. Prima verbinding, modem traint op 111/29.5, monteur zei dat er enige instabiliteit was op de upload. Volgens Fourstack-Netco site is pair-bonding niet mogelijk.

Van XS4ALL heb ik bericht ontvangen dat ik per 4 juli op 160 Mbps downloadsnelheid wordt gezet; ook de adres-check op XS4ALL geeft aan dat 160 Mbps op mijn adres mogelijk is (niet "tot" 160 Mbps). Helpdesk zegt dat dit klopt.

Nu vraag ik me af of XS4ALL meer weet dan Fourstack-Netco... toch pair-bonding op ASN-ACN? VPlus met voorrang beschikbaar op wijkkast zonder pair-bonding? FttH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
hkoster1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:30:
Ik heb bij XS4ALL een VVDSL-aansluiting met 100/27 Mbps down/upload volgens speedtest, 138 meter van ASN-ACN wijkkast. Prima verbinding, modem traint op 111/29.5, monteur zei dat er enige instabiliteit was op de upload. Volgens Fourstack-Netco site is pair-bonding niet mogelijk.

Van XS4ALL heb ik bericht ontvangen dat ik per 4 juli op 160 Mbps downloadsnelheid wordt gezet; ook de adres-check op XS4ALL geeft aan dat 160 Mbps op mijn adres mogelijk is (niet "tot" 160 Mbps). Helpdesk zegt dat dit klopt.

Nu vraag ik me af of XS4ALL meer weet dan Fourstack-Netco... toch pair-bonding op ASN-ACN? VPlus met voorrang beschikbaar op wijkkast zonder pair-bonding? FttH?
Die site van xs4all klopt niet, hier geeft die 100Mbs aan, terwijl er maar 50 op mijn adres mogelijk is. Ook geen pairbonding volgens netco.

Ik denk dat het een standaard mailtje is met de snelheidsverhoging, die heb ik van KPN ook gehad dat mijn maximale snelheid naar 80/8 gaat, wat technisch nog niet mogelijk is op deze lijn zonder Vectoring

Ik gok dat er voor jou eerst niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
M.a.w. een dooie mus... dat vrees ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Als het ineens wel mogelijk zou zijn, dan stapte ik nu over en mogen zij die 2e ader wel inlassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Tja, 100/27 is geen slechte snelheid en XS4ALL geeft vaste Dual Stack IPv4/IPv6 adressen - mijn hoofdreden om Ziggo vaarwel te zeggen.

Als er aan die 110/27 verder niets veranderd, dan zou ik alleen terugkeren naar Ziggo als ik voor hetzelfde geld minstens 200 Mbps download zou krijgen en een vaste DS-Lite aansluiting (dus geen veranderlijk DHCPv6 adres). Ik denk dat ik nog lang bij XS4ALL moet blijven... het leven is hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Heb een mail van Tele2 gekregen dat het abonnement met 1 euro wordt verhoogd. Als ik wil opzeggen is nu dus het moment.

Heeft iemand al XS4ALL met bonding? Welke snelheid haal je daar nu daadwerkelijk mee? XS4ALL zegt op mijn adres tot 160mbit down, tot 30 up. Fourstack zegt met bonding 210 mbit.
Op dit moment haal ik met Tele2 ongeveer 96 down, 26 up. XS4ALL zou voor mij eigenlijk alleen interessant zijn als mijn upload met bonding zou verdubbelen, dus rond de 50 up. Kan ik dit verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Ik heb xs4all met bonding en ik heb 60 up.
Abbo is een 80/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

tlpeter schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:52:
Ik heb xs4all met bonding en ik heb 60 up.
Abbo is een 80/8
Goed om te horen! Is het dan zo dat ze iedereen bonding geven, ook met het lagere abo? (ik neem aan dat je het Smart abo bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Ik heb inderdaad smart.
Mijn wijkkast is een tijd terug geupgrade en toe heb ik gebeld naar xs4all.
Daarna is er bonding in gang gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik heb XS4ALL "Internet Plus" met bonding.

FRITZ!Box: ↓ 214,9 Mbit/s ↑ 66,0 Mbit/s

In de praktijk haal ik die 60 Mbit/s upload zonder problemen. De download lijkt te zijn gecapped op 160 Mbit/s.

@abaart ik vergat je te quoten.

[ Voor 8% gewijzigd door ericafterdark op 29-05-2017 19:33 . Reden: Als reactie op abaart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb xs smart bonding. Zit nu op 50/11. Wacht op de snelheidsverhoging. Kan max 75 halen. Zonder bonding 35 . Op Dn-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

mar-10 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:03:
Het huisje is ventilatorloos omdat er alleen maar passieve apparatuur in zit, die witte "Enexis" kast is 100% de kast waar de actieve KPN apparatuur in zit (en dus niet van Enexis), hier zit ook actieve koeling in (je zou hem moeten kunnen horen zoemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zie dat Tele2 nu ook bonded internet aanbied op 100Mb/10Mb.
Voor een aantrekkelijkere prijs dan bij KPN.

Zijn er nog andere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
NIMIC schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:06:
Ik zie dat Tele2 nu ook bonded internet aanbied op 100Mb/10Mb.
Voor een aantrekkelijkere prijs dan bij KPN.

Zijn er nog andere aanbieders?
Hoe weet jij dat het bonded is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Barre73 Doordat fourstack dit aangeeft:

Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 55 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 104 Mbit/s

En tele2 vanaf nu blijkbaar wel 100Mbit aanbied op mijn adres.
Of zouden ze een fout maken?
Wel eerder van 2 mensen gehoord dat ze een abonnement hadden afgesloten en daarna hoorden dat Tele2 helemaal niet kon leveren op hen adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 levert geen bonded. Fourstack laat zien wat er mogelijk is op je adres en maar laat niet zien bij welke provider dat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:41:
Tele2 levert geen bonded. Fourstack laat zien wat er mogelijk is op je adres en maar laat niet zien bij welke provider dat is.
Als je de twee met elkaar combineert klopt het wel. Tele 2 geeft bij dit adres aan tot 100 mbit te kunnen leveren. Fourstack zegt dat dit alleen kan middels bonding. Dus zou de conclusie zijn dat ze toch via bonding willen leveren.

Ik vroeg het omdat ik weet dat VULA eindelijk uitgerold wordt omdat Tele 2 nu mee werkt. Dat betekent dat KPN druk bezig is om Vectoring vanuit de centrale mogelijk te maken. Als NIMIC tot nu toe max 55 kan krijgen omdat hij op de centrale is aangesloten dan zou dat naar 100 gaan (singlepair). En dan klopt het verhaal van Tele2.

Manco in deze theorie is dat Fourstack dan ook zou moeten laten zien dat 100 Mbit mogelijk is zonder bonding. En dat doet het nu niet.

Ik denk in deze case dan ook dat Tele2 misschien wel een TOT 100 Mbit abonnement levert maar dat dit in de praktijk max 55 zal opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 31-05-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal dan inderdaad tot 100mbit gaan.

Maar nu vind ik Fourstack de laatste tijd wel vaker wat vaag. Snelheden wisselen nogal op bijvoorbeeld mijn eigen adres, de geplande upgrades zijn verdwenen, distributiepunt wisselt nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:44:
[...]
Ik vroeg het omdat ik weet dat VULA eindelijk uitgerold wordt omdat Tele 2 nu mee werkt. Dat betekent dat KPN druk bezig is om Vectoring vanuit de centrale mogelijk te maken.
Enig idee wanneer dit gaat worden? Nog in 2017? En gefaseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
B2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Enig idee wanneer dit gaat worden? Nog in 2017? En gefaseerd?
Zeker in 2017. Maar geen idee van de fasering of snelheid. Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Barre73 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:57:
[...]

Ik vroeg me af, zijn de DSLAM's die in de centrales hangen al geschikt voor vectoring? Wat komt erbij kijken om een centrale om te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
DiedB schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:33:
[...]

Ik vroeg me af, zijn de DSLAM's die in de centrales hangen al geschikt voor vectoring? Wat komt erbij kijken om een centrale om te schakelen?
Die in onze centrale zijn waarschijnlijk geschikt. Broadcom 177.173 chips geeft mijn VDSL overzicht aan.
Wellicht nog een software update.

Link heb ik even geleend van een ander forum
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xpMTmwg.png

het zal me niets verbazen als e.e.a. uitgerold gaat voorden na/op 1juli wanneer KPN ook 4K televisie aanbied.
http://www.totaaltv.nl/ni...ieuwe-vaste-abonnementen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tubejack schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:19:
[...]
het zal me niets verbazen als e.e.a. uitgerold gaat voorden na/op 1juli wanneer KPN ook 4K televisie aanbied.
http://www.totaaltv.nl/ni...ieuwe-vaste-abonnementen/
Daarin hebben ze het nog steeds over een 100/10 als max. abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Hier ook inderdaad (centrale Gd-Bmd).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QeCmjek.png

1 juli zou erg snel zijn, maar wie weet... Deze verbinding zou waarschijnlijk 40Mb gaan doen. Toch mooi meegenomen.

Edit: bij nader inzien lijkt 1 juli me onmogelijk, dat geeft providers niet de tijd om nieuwe modems naar klanten uit te rollen waar nodig. Het is voor mij al een positieve verassing dat het in 2017 nog gaat gebeuren.

[ Voor 38% gewijzigd door DiedB op 01-06-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Die providers hebben toch tijd zat gehad :F Met 10Mb upload totaal, over de pair-bonder VDSL lijn zal ik al heel blij zijn 8) Downloaden doen we haast niet, maar daar is wat meer snelheid meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Barre73 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:57:
[...]

Wel toevallig dat sinds deze week de storingspagina vol staat met onderhoud. Soms entries van 200 gebieden tegelijk en toevallig allemaal(?) namen van steden waar een wijkcentrale staat...

Link: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm <- even internet en gepland aanklikken

[ Voor 11% gewijzigd door RobinF op 01-06-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
RobinF schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Wel toevallig dat sinds deze week de storingspagina vol staat met onderhoud. Soms entries van 200 gebieden tegelijk en toevallig allemaal(?) namen van steden waar een wijkcentrale staat...
Welke storingspagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Deze:
https://www.kpn.com/servi...roblemenstoringenalgemeen

(even klikken op "bekijk alle storingen in nederland")

Zit wel een vreemde typefout in maar ik neem aan dat bedoelt wordt "van 21 juni 2:00 tot 21 juni 7:00"

[ Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 01-06-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Barre73 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:48:
[...]

Zit wel een vreemde typefout in maar ik neem aan dat bedoelt wordt "van 21 juni 2:00 tot 21 juni 7:00"
Nee joh, dat zijn geplande storingen ;)
"7 juli 2017 05:00 uur - 7 juli 2017 07:00 uur"

Maar goed, "Ten Boer" staat voor de 20e gepland zo te zien.
Dus we zullen zien wat er nadien veranderd is.
Internet De Wippert, Scheerwolde, Schiermonnikoog, Schoonebeek, Schoonoord, Schuilenburg, Sleen, Slochteren, Sloten (Fr), Smilde, Sneek, Spijk Gn, Stadskanaal, Staphorst, Stavoren, Stedum, Steenderen, Steenwetering, Steenwijk, Stiens, Taarlo, Ten Boer, Ter Wisch, Terhorne, Termunten, Terwolde, Teuge, Tietjerk, Tijnje, Tilligte, Tjalleberd, Tollebeek, Tubbergen, Twello, Tzum, Tzummarum, Uffelte, Uithuizen, Uithuizermeeden, Ulrum, Ulsda, Ureterp, Urk, Vaassen, Valthermond, Vasse, Veendam, Veeningen, Veenwouden, Veessen, Vierhouten, Vlagtwedde, Vlieland, Vollenhove, Voorst, Voorstonden, Vorden, Vries, Vriescheloo, Vriezenveen, Vroomshoop, Wanneperveen, Wapse, Wapserveen, Warffum, Warga, Wedde, Weerselo, Wenum, Wesepe, West Terschelling, Westerbork, Westerbroek, Wierden, Wijhe, Wijnjewoude, Wijster, Wijthmen, Wilp, Windesheim, Winschoten, Winsum (Fr), Winsum (Gn), Winterswijk, Witharen, Witmarsum, Wommels, Workum, Woudsend 20 juni 2017
02:00 uur 20 juni 2017
07:00 uur
Wij werken voortdurend aan het verbeteren van ons netwerk. Tijdens deze werkzaamheden kun je mogelijk niet internetten, bellen of tv-kijken op je vaste aansluiting. Onze excuses hiervoor. Wij stellen alles in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Werkt de dienst niet goed na het onderhoud?
Schakel dan je modem uit en weer aan. Schakel na 10 minuten ook je tv-ontvanger uit en weer aan. Binnen 15 minuten werken de diensten weer. Kijk anders op kpn.com/storing voor oplossingen.

Starttijd: 2017-06-20 02:00 Eindtijd: 20-06-2017 07:00

[ Voor 72% gewijzigd door TD-er op 01-06-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
TD-er schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:00:
[...]
Maar goed, "Ten Boer" staat voor de 20e gepland zo te zien.
Dus we zullen zien wat er nadien veranderd is.
[...]
Meer dan een software-update kan het niet zijn. Wellicht ophogen van profielen zodat VDSL dichtbij centrales harder kan dan 50Mb?

Vectoring zal wel niet zijn, bij straatkasten duurt dat proces veel langer (worden eerst een tijdje in een beperkte modus gezet om te testen of alles goed werkt).

[ Voor 9% gewijzigd door DiedB op 02-06-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Of misschien wel het doorvoeren van de nieuwe snelheden voor 80/8 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mijn centrale is ook op de lijst voor de 20e. Ben benieuwd, misschien G.INP eindelijk geactiveerd, maar Vectoring mag natuurlijk ook. ;)

DSL link informatie
Link status Up
Showtime 1478 h 54 min 43 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 10220/55016 kbps
Attainable rate (Up/Down) 13824/82679 kbps
Noise margin (Up/Down) 9.3/9.6 dB
Line attenuation (Up/Down) 3/10.7 dB
Output power (Up/Down) -5.2/14.5 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 373/1167
Interleave delay (Up/Down) 4/8 ms
INP (Up/Down) 1/3.5 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 275/1
FEC errors (Up/Down) 103262/648000

Moet zeggen dat deze lijn echt superstabiel draait, het aantal errors valt mij aardig mee voor een lijntje die al +60 dagen draait.

[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 02-06-2017 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 08:29
Ben dan wel benieuwd waarom mijn centrale er ook op staat (Groningen) voor de 22e terwijl ik al netjes op ~100/30 zit? Volgens fourstack uiteraard niets gepland en staat mijn snelheid op 110.

Ben benieuwd

[ Voor 27% gewijzigd door Gadgeteer op 02-06-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gadgeteer schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:21:
Ben dan wel benieuwd waarom mijn centrale er ook op staat (Groningen) voor de 22e terwijl ik al netjes op 100/30 zit?
Omdat jij niet direct op die centrale zit aangesloten neem ik aan....

Of simpeler: deze werkzaamheden hebben niks met Vectoring te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Gadgeteer schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:21:
Ben dan wel benieuwd waarom mijn centrale er ook op staat (Groningen) voor de 22e terwijl ik al netjes op 100/30 zit?
Omdat er in Groningen ook genoeg straatkasten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 08:29
Oh sorry, alleen voor wie direct op die centrale zit aangesloten? Dan had ik denk ik iets gemist.
Vergeet mijn vorige post :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Misschien verandert er iets in de routering en moet de boel even herstart worden,

Zoveel mogelijkheden :)

We wachten het af. Ik denk dat ik voor die tijd een Pi inricht met Smokeping, kijken of er iets leuks te zien is voor en na de werkzaamheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
We hebben een ander huis gekocht en verhuizen daarmee helaas van een Reggefiber gebied naar een gebied met Cogas Glasvezel (Waar we geen gebruik van gaan maken). Terug naar xDSL dus!

Volgens Fourstack is de snelheid 55Mb en dat rechtstreeks uit de centrale. Echter zie ik dat Pairbonding niet mogelijk is. Het huis is van 2004. Een straatkast verwacht ik in deze kleine gemeenschap (1200 inwoners) niet direct.

Ik ben op de site van KPN gaan neuzen maar ik kan niet vinden wat een extra aderpaar in huis kost om zo de snelheid op te voeren. Is dit iets wat naderhand nog kan worden aangelegd voor een schappelijk bedrag?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Waarschijnlijk hang je direct aan een wijkcentrale en krijg je dus niet meer dan 50Mb.

Ik weet niet of deze truc nog werkt, maar misschien kun je een extra analoge lijn aanvragen via kpn na het bestellen van een belbudget analoge telefoonlijn van +- 15 euro per maand naast je bestaande DSL lijn. Hopelijk trekken ze dan een nieuwe kabel vanaf de straat naar je woning en heb je dan twee aderparen. Vervolgens belbudget beëindigen en met KPN gaan uitvogelen hoe bonding actief kan worden gemaakt.

Of kpn hieraan gaat meewerken weet ik niet

Of via huisaansluitingen.nl een extra lijn regelen. En dat kan wat duurder uitvallen gok ik.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 02-06-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Die truc werkt nog, @krakendmodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
Werkt dat ook als je nu DSL met VOIP hebt, of sturen ze je dan gewoon een splitter op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
esky schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Werkt dat ook als je nu DSL met VOIP hebt, of sturen ze je dan gewoon een splitter op?
Nee als je een PSTN dienst afneemt dan wordt standaard een extra lijn gebruikt ipv een splitter. Daarna zullen ze kijken naar de mogelijkheden vwb de extra lijn aansluiten
Pagina: 1 ... 43 ... 77 Laatste