volgens breedbandwinkel.nl 378 meter, volgens mij klopt dat welJan-man schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:45:
Je modem traind maar in op 60mb wat zegt de kpn fourstack site ? *edit stond er al bij 😁. Wat is je daadwerkelijke afstand tot de kvd ?
Staat Vectoring wel aan op je/die kast?
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 16-04-2017 19:14 ]
Sinds wanneer hebben ia er 20Mb up bij Bonded VDSL ? Dacht dat dat op 10 zat.Jan-man schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:29:
[...]
Wat zijn je intrain waardes van je modem dan ?
In de praktijk is het bijnkpn het volgende
20/10 = 50/30
60/10 = 70/30
100/10 = 96/30
Bij bonding wordt de upload 60.
Dat is bij vvdsl buitenring verbindingen.
Heb je vdsl buitenring of zit je op de hvd is het afhankelijk wat je binnenkrijgt maar max 10 upload of bij bonding 20 upload.
Idd. Op een enkele vdsl lijn had ik 10, bij bonding werd dat 2x5. (Terwijl ik 18 attainable op beiden heb).krakendmodem schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:12:
[...]
Sinds wanneer hebben ia er 20Mb up bij Bonded VDSL ? Dacht dat dat op 10 zat.
Klopt. Ik heb in mijn monteurstool de SIP24 gegevens aangevraagd en die geven 378 meter aan tussen ISRA en KVD.niels288 schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:52:
[...]
volgens breedbandwinkel.nl 378 meter, volgens mij klopt dat wel
Helaas vermeldt SIP24 in dit geval alleen dat het type KVD een 'ONDERKOMEN' is. Geeft me geen zekerheid of het een buitenring is, maar onderkomens bevatten wel vaak DSLAMs dus zeer waarschijnlijk wel een buitenring KVD dus.
Vectoring staat wel aan aangezien je 30mb upload hebt. Het zou kunnen zijn dat je op een verlaagd profiel staat ingesteld maar dat kan alleen je provider nazien en veranderen.niels288 schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:52:
[...]
volgens breedbandwinkel.nl 378 meter, volgens mij klopt dat wel
378 meter moet je makkelijk richting de 100mb kunnen gaan. Behalve als je op een stap58 netwerk zit dan is die 60mb heel netjes.
Foutje van mijn kantkrakendmodem schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:12:
[...]
Sinds wanneer hebben ia er 20Mb up bij Bonded VDSL ? Dacht dat dat op 10 zat.
Was er niet een verschil tussen upload vanaf een nummercentrale of een wijkkast?
Sowieso zit ik nu met 2x5 up (attainable van 21 + 11) terwijl het eerst 1x 10 up was voor de bonded verbinding. Hier alles via een nummercentrale in 't centrum.
Sowieso zit ik nu met 2x5 up (attainable van 21 + 11) terwijl het eerst 1x 10 up was voor de bonded verbinding. Hier alles via een nummercentrale in 't centrum.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zoals Jan-man zegt, vectoring zal wel aan staan omdat ik al 30mb up heb. stap58 zegt mij niet zoveel maar ik denk het niet dat ik daarop zit aan google afbeeldingen te zien. Maar waarom ik die 100down nou niet haal blijft mij een raadselJan-man schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:46:
[...]
Vectoring staat wel aan aangezien je 30mb upload hebt. Het zou kunnen zijn dat je op een verlaagd profiel staat ingesteld maar dat kan alleen je provider nazien en veranderen.
378 meter moet je makkelijk richting de 100mb kunnen gaan. Behalve als je op een stap58 netwerk zit dan is die 60mb heel netjes.
Aan de info die ik hier heb gelezen gok ik erop dat je profiel gewoonweg niet op het 111mb profiel staat maar eerder op een lager profiel oid. Dat zal telfort zelf moeten fixen met wba een monteur kan daar niks mee aangezien dat een administratieve wijziging is.
Bedankt voor het meedenken, ik zal het ze met deze informatie nog een keer duidelijk maken en hoop ik dat die mensen van de klantenservice er iets mee kunnen en het direct aanpakken ipv het nog een aantal weken door te spelen aan een andere afdelingJan-man schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:30:
Aan de info die ik hier heb gelezen gok ik erop dat je profiel gewoonweg niet op het 111mb profiel staat maar eerder op een lager profiel oid. Dat zal telfort zelf moeten fixen met wba een monteur kan daar niks mee aangezien dat een administratieve wijziging is.

Heb een print-screen bij mijn vader gemaakt van zijn modem lijnwaardes via vnc wat ik gebruik om hem op afstand te helpen.
Hij klaagt al wat langer over dat zijn verbinding bij telfort niet erg stabiel is en dat zijn modem om de haverklap vastloopt waardoor er niets anders opzit dan het ding (experiabox v8) van de stroom te gooien en opnieuw te starten.
Heb in het modem al de dns van google gezet en Qos uitgezet maar dat maakt ook geen verschil.
Zijn de onderstaande waardes in onderstaande afbeeldingen normaal?

Hij klaagt al wat langer over dat zijn verbinding bij telfort niet erg stabiel is en dat zijn modem om de haverklap vastloopt waardoor er niets anders opzit dan het ding (experiabox v8) van de stroom te gooien en opnieuw te starten.
Heb in het modem al de dns van google gezet en Qos uitgezet maar dat maakt ook geen verschil.

Ik denk een slecht contact of een splitter ergens waar deze niet hoortArjan1986 schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:32:
Heb een print-screen bij mijn vader gemaakt van zijn modem lijnwaardes via vnc wat ik gebruik om hem op afstand te helpen.
(...)
Splitter is daar niet van toepassing aangezien er geen analoge telefonie is modem zit rechtstreeks op de lange isra doos telefoon wcd met ptt logo in de woonkamer.
Waaraan maak jij op dat het een slecht contact is? (ga het vanmiddag even na lopen of alles wel vast zit)
Verders wil ik graag weten waar de onderste 3 waarden voor staan:
FEC
CRC
DTU
corrected en uncorrected is mij wel duidelijk? --> hersteld en niet hersteld.
Waaraan maak jij op dat het een slecht contact is? (ga het vanmiddag even na lopen of alles wel vast zit)
Verders wil ik graag weten waar de onderste 3 waarden voor staan:
FEC
CRC
DTU
corrected en uncorrected is mij wel duidelijk? --> hersteld en niet hersteld.
[ Voor 12% gewijzigd door Arjan1986 op 17-04-2017 19:40 ]
Hoeft niet binnenshuis een slecht contact te zijn, kan ook onderweg wat fout gaan.
FEC fouten zijn fouten die door het modem zelf worden opgelost. Niet heel spannend als het niet met duizenden fouten per minuut oploopt. Elke DSL lijn heeft fouten.
CRC fouten zijn fouten die niet door het modem worden opgelost. Hoeft geen ramp te zijn, als het er maar een paar zijn, dan merk je het niet.
Voor beide fouten geldt eigenlijk dat als het er maar een paar zijn, je eigenlijk niks ervan merkt. Pas bij veel fouten per uur (duizenden) kun je hiccups in de verbinding gaan merken; loopt de teller vervolgens nog sneller op, dan knalt je verbinding er op den duur uit. Dat heb ik namelijk al eens gehad, toen was de kabel gewoon kapot en werd ik omgezet naar het tweede aderpaar en was alles weer stabiel.
Vaak merk je het niet aangezien er in het TCP protocol ook een fout correctie zit. Ontvang je een pakketje niet, dan vraagt ie daar opnieuw om en krijg je je pakketje alsnog. Een modem doet dit eigenlijk ook op de fysieke verbinding.
Komt je aansluiting in de meterkast binnen of echt in de kamer uit dat wcd? Aangezien er ook aansluitingen van de meterkast naar de woonkamer lopen, als daar een kabeltje brak van is kan dat al deels de storingen veroorzaken.
FEC fouten zijn fouten die door het modem zelf worden opgelost. Niet heel spannend als het niet met duizenden fouten per minuut oploopt. Elke DSL lijn heeft fouten.
CRC fouten zijn fouten die niet door het modem worden opgelost. Hoeft geen ramp te zijn, als het er maar een paar zijn, dan merk je het niet.
Voor beide fouten geldt eigenlijk dat als het er maar een paar zijn, je eigenlijk niks ervan merkt. Pas bij veel fouten per uur (duizenden) kun je hiccups in de verbinding gaan merken; loopt de teller vervolgens nog sneller op, dan knalt je verbinding er op den duur uit. Dat heb ik namelijk al eens gehad, toen was de kabel gewoon kapot en werd ik omgezet naar het tweede aderpaar en was alles weer stabiel.
Vaak merk je het niet aangezien er in het TCP protocol ook een fout correctie zit. Ontvang je een pakketje niet, dan vraagt ie daar opnieuw om en krijg je je pakketje alsnog. Een modem doet dit eigenlijk ook op de fysieke verbinding.
Komt je aansluiting in de meterkast binnen of echt in de kamer uit dat wcd? Aangezien er ook aansluitingen van de meterkast naar de woonkamer lopen, als daar een kabeltje brak van is kan dat al deels de storingen veroorzaken.
[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 17-04-2017 22:16 ]
Domme vraag, is het niet raar dat z'n verbinding upstream heel veel FEC errors heeft, maar downstream schoon is ? Ik weet niet of er upstream andere modulatie bij VDSL gebruikt wordt, die gevoeliger is voor fouten.
Volgens mij is de noise margin wat te laag, moet min. 6 dB zijn. Maakt voor up of down niet uit.
Volgens mij is de noise margin wat te laag, moet min. 6 dB zijn. Maakt voor up of down niet uit.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Aansluiting komt bij de meterkast binnen israpunt met 5 schroeven (bovenste klepje voorzichtig los gedrukt) die ik gisteren voor de zekerheid heb aangedraaid met een schroevendraaier te samen met de aansluiting van het wcd in de woonkamer.krakendmodem schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:14:
Die FEC had ik al na een paar minuten, nadat ik het modem voledig had gereset met een harde reset die ik met het verzonken knopje had gedaan.loekf2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:59:
Domme vraag, is het niet raar dat z'n verbinding upstream heel veel FEC errors heeft, maar downstream schoon is ? Ik weet niet of er upstream andere modulatie bij VDSL gebruikt wordt, die gevoeliger is voor fouten.
Zal vanavond nog een screenshot plaatsen van het modem.
Het lijkt er op dat de snellere pakketten er nu aan komen. Bij XS4all is het aanbod inmiddels aangepast naar 160/16 of 80/8.
FEC aantallen zijn veel te hoog. Bij mij was last een monteur over de vloer ivm FRITZ!Box 7581 issues bij XS4ALL. FEC fouten mag je zien, maar geen duizenden. Weet niet of een FEC echt een fout is of een recoverable fout, dus correctie moest gebruikt worden om packet goed te ontvangen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Sluit het modem eens in de meterkast aan, zo kun je testen of het niet aan de bekabeling in huis ligt. Als je nu een monteur laat komen, en die ziet dit ook, dan zal hij waarschijnlijk zeggen dat een bekabeling niet in orde is.Arjan1986 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:08:
[...]
Aansluiting komt bij de meterkast binnen israpunt met 5 schroeven (bovenste klepje voorzichtig los gedrukt) die ik gisteren voor de zekerheid heb aangedraaid met een schroevendraaier te samen met de aansluiting van het wcd in de woonkamer.
[...]
Die FEC had ik al na een paar minuten, nadat ik het modem voledig had gereset met een harde reset die ik met het verzonken knopje had gedaan.
Zal vanavond nog een screenshot plaatsen van het modem.
In de meterkast ook problemen: bellen en monteur laten komen.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 18-04-2017 09:25 ]
FEC fouten zijn te herstellen, alleen moet het modem niet een dagtaak krijgen om al die fouten op te lossen.loekf2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:22:
FEC aantallen zijn veel te hoog. Bij mij was last een monteur over de vloer ivm FRITZ!Box 7581 issues bij XS4ALL. FEC fouten mag je zien, maar geen duizenden. Weet niet of een FEC echt een fout is of een recoverable fout, dus correctie moest gebruikt worden om packet goed te ontvangen.
Stond ik mij idd te bedenken toen ik er gisteren was om dat te doen en dan ook weer gebruik maken van de oude leiding om daar 2 utp kabels door te trekken ofzo.krakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:23:
[...]
Sluit het modem eens in de meterkast aan, zo kun je testen of het niet aan de bekabeling in huis ligt. Als je nu een monteur laat komen, en die ziet dit ook, dan zal hij waarschijnlijk zeggen dat een bekabeling niet in orde is.
Tevens is het zo dat er over een paar weken daar een upgrade staat voor de wijkkast dus als het zover is mss een overstap naar andere provider hoop dan dat de meterkast isra vervangen wordt voor isra type2
[ Voor 17% gewijzigd door Arjan1986 op 18-04-2017 09:29 ]
Check. Eerste wat een monteur roept is max. 1.5 meter van de ISRA tot het modem.krakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:23:
[...]
Sluit het modem eens in de meterkast aan, zo kun je testen of het niet aan de bekabeling in huis ligt. Als je nu een monteur laat komen, en die ziet dit ook, dan zal hij waarschijnlijk zeggen dat een bekabeling niet in orde is.
Modem zou ik altijd in de meterkast zetten, daarna met WIFI, ethernet, MOCA of PowerLAN de rest van je huis in.
Nu snap ik de uitspraken van de Gideon monteur laatst. Nieuwe pakketten dus (denk overal bij KPN):B2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:22:
Het lijkt er op dat de snellere pakketten er nu aan komen. Bij XS4all is het aanbod inmiddels aangepast naar 160/16 of 80/8.
Compact: koper 40/4, glas 40/40
Smart: koper 80/8 glas 80/80
Plus: koper 160/16, glas 160/160
Pro: glas 500/500
Nou nog een werkend DSL modem... (7581 = bagger)
Iemand een idee of ze nou ook pair bonding gaan aanbieden mocht je lijn >> 80 Mbps enkele ader halen ?
(denk het niet...)
Dus XS4ALL neemt van KPN een 200/60 pakket af en verkoopt dat als 160/16? Zouden ze dat dan afknijpen of de rest als extra geven?B2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:22:
Lijkt mij dat ze inderdaad enige reserve aanhouden.esky schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:02:
[...]
Dus XS4ALL neemt van KPN een 200/60 pakket af en verkoopt dat als 160/16? Zouden ze dat dan afknijpen of de rest als extra geven?
Abbonementen zijn inderdaad aangepast maar ik hen nog niet de nieuwe snelheid.B2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:22:
Reset van het modem gedaan maar ook dan nog niet.
Ik zal het eens een aantal dagen aankijken en daarna eens bellen.
Hopelijk blijft mijn Fritzbox 7581 wel stabiel. Deze had nu een uptime van meer dan een week na allerlei herstart en opnieuw verbinden. Dit was ineens over gek genoeg.
Ik zie nu op kpn fourstack dat het distributiepunt gewijzigd is van Dn-C naar MDF. Wat moet ik me hier bij voorstellen? Ik heb geen onderbreking in het vvdsl gehad.
Dat is overal gewijzigd. Simpel gezegd is Dn-C de wijkcentrale en MDF is ook de wijkcentralefmrama schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:19:
Ik zie nu op kpn fourstack dat het distributiepunt gewijzigd is van Dn-C naar MDF. Wat moet ik me hier bij voorstellen? Ik heb geen onderbreking in het vvdsl gehad.
Ze hebben de namen van de distributiepunten vervangen door algemene afkortingenfmrama schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:19:
Ik zie nu op kpn fourstack dat het distributiepunt gewijzigd is van Dn-C naar MDF.
MDF = centrale
SDF = actieve straatkast
Ook is het verschil tussen adsl en vdsl niet meer te zien.
[ Voor 34% gewijzigd door esky op 18-04-2017 10:24 ]
Ik heb SDF, MDF staan nu.
Ook is ADSL weg en is VDSL nu veranderd naar Koper/DSL en Bonded/DSL
Ook is ADSL weg en is VDSL nu veranderd naar Koper/DSL en Bonded/DSL
Had liever de namen erbij gehad. Het is wel een stuk "simpeler" geworden zo.RobinF schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:23:
[...]
Dat is overal gewijzigd. Simpel gezegd is Dn-C de wijkcentrale en MDF is ook de wijkcentrale
Bij mij staat er Maximale Snelheid 55Mbit. Haal echter maar 50Mb
[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 18-04-2017 11:08 ]
Ja de maximale snelheid is bijna overal ietsje omhoog gegaan. Mijne is naar 111 gegaankrakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:05:
[...]
Had liever de namen erbij gehad. Het is wel een stuk "simpeler" geworden zo.
Bij mij staat er Maximale Snelheid 55Mbit. Haal echter maar 50Mb. Niet echt een handige keuze.
Wat ik wel vreemd vind: Op een adres waar VVDSL bonding mogelijk was, komt nu in de hele straat de snelheid niet hoger dan 100Mb uit. Voorheen was dat 200Mb, nu dus max. 100.
Bij mij is sinds een week of 2 de snelheid van 65mbit naar 37mbit gegaan, en een instabiele lijn 
Afgelopen week heeft een monteur me op het 2de aderpaar gezet, nu weer 53Mbit.. en redelijk stabiel.
Sinds een dag of 2 is de snelheid bij netco van 60 naar 87mbit gegaan...
Afgelopen week heeft een monteur me op het 2de aderpaar gezet, nu weer 53Mbit.. en redelijk stabiel.
Sinds een dag of 2 is de snelheid bij netco van 60 naar 87mbit gegaan...
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Bijzonder is wel dat de snelheidscheck van T-mobile bij het bestellen van een pakket nog de oude snelheden aangeeft maar de checker bij het bestellen van een KPN pakket de 'nieuwe' zoals ook op fourstack aangegeven.
Edit: Telfort en Tele2 geven ook nog de oude snelheden aan.
[ Voor 12% gewijzigd door BAJansen op 18-04-2017 12:36 ]
Ik denk dat de provider KPN wel de "dure" live koppeling heeft met de Fourstack database en de andere genoemde operators ervoor hebben gekozen om een iets goedkopere manier te gebruiken met updates die om de zoveel dagen worden ingelezen.BAJansen schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:12:
Bijzonder is wel dat de snelheidscheck van T-mobile bij het bestellen van een pakket nog de oude snelheden aangeeft maar de checker bij het bestellen van een KPN pakket de 'nieuwe' zoals ook op fourstack aangegeven.
Alle providers krijgen precies dezelfde opties, mogelijkheden en informatie (non-discriminatie principe) Het is aan hen zelf om ermee te doen wat ze willen en op welke manier.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Is er iets bij kpn gebeurt? Netco zegt dat ik van (vroeger) 180 mbit naar (nu) 200 mbit. naast de SDF (Straatkast) en MDF(Centrale) veranderd is.
(trouwens, in mijn modem is er helaas niks veranderd, wat me ook logisch lijkt omdat de abonnementen er nog niet zijn... maar technisch gezien
)
Ik kijk bij andere huisnummers bij mijn adres en ik zie zelf 208 mbit/s. (heeft de centrale een vplus upgrade gekregen?
Wat
Koper
Beschikbaar
Distributiepunt(en)
SDF, MDF
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
108 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
208 Mbit/s
(trouwens, in mijn modem is er helaas niks veranderd, wat me ook logisch lijkt omdat de abonnementen er nog niet zijn... maar technisch gezien
Ik kijk bij andere huisnummers bij mijn adres en ik zie zelf 208 mbit/s. (heeft de centrale een vplus upgrade gekregen?
Wat
Koper
Beschikbaar
Distributiepunt(en)
SDF, MDF
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
108 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
208 Mbit/s
[ Voor 15% gewijzigd door Indodraakje op 18-04-2017 16:54 ]
Ik heb nu een 100/30 abonnement bij KPN, bevalt wel goed. Was vandaag aan het kijken op de website van XS4All en daar kan men op mijn adres (2728GS, acht) 160 Mbit/sec down krijgen. Ehh, ik dacht toch wat snelheid betreft de pakketten van KPN en XS4ALL onderling uitwisselbaar zijn. Iemand hier een verklaring voor? (Ik kan binnenkort weer verlengen en ik had gehoord dat KPN geen korting meer geeft als je weer een jaar verlengd, vandaar).
[ Voor 0% gewijzigd door Ynnoz op 18-04-2017 17:09 . Reden: Verbetering ]
XS4all heeft zijn eigen verbindingen. TV komt wel bij KPN vandaan.
Nog even terugkomend hierop, Ik heb met de 'technische' dienst gebeld en kreeg een dame aan de lijn, verteld mij dat de 62mbit die er nu binnenkomt het maximaal haalbare zijnniels288 schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:38:
[...]
Bedankt voor het meedenken, ik zal het ze met deze informatie nog een keer duidelijk maken en hoop ik dat die mensen van de klantenservice er iets mee kunnen en het direct aanpakken ipv het nog een aantal weken door te spelen aan een andere afdeling
*Wel geinig trouwens die update van fourstack
Zou even bellen omdat dat recht te laten zettenniels288 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:36:
[...]
Nog even terugkomend hierop, Ik heb met de 'technische' dienst gebeld en kreeg een dame aan de lijn, verteld mij dat de 62mbit die er nu binnenkomt het maximaal haalbare zijnkan er toch wel erg kwaad om worden. Als fourstack 102mbit over Koper/DSL aangeeft dan moet ik daar toch wel in de buurt van kunnen komen?
Ik vind de update maar niks. Nu is niet meer te zien wat je kan verwachten op adsl/vdsl
Nee geen vplus. Is gewoon de totale snelheid bij elkaar opgeteld. Ze verwachten dus dat je tweede lijn ook iets van 100Mb doet. Waarschijnlijk traint je modem nu op 108Mb in.Indodraakje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:52:
Is er iets bij kpn gebeurt? Netco zegt dat ik van (vroeger) 180 mbit naar (nu) 200 mbit. naast de SDF (Straatkast) en MDF(Centrale) veranderd is.
(trouwens, in mijn modem is er helaas niks veranderd, wat me ook logisch lijkt omdat de abonnementen er nog niet zijn... maar technisch gezien)
Ik kijk bij andere huisnummers bij mijn adres en ik zie zelf 208 mbit/s. (heeft de centrale een vplus upgrade gekregen?![]()
Wat
Koper
Beschikbaar
Distributiepunt(en)
SDF, MDF
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
108 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
208 Mbit/s
Hier traint m'n modem in op 55Mbit, en dat staat dus nu ook bij netco. Was eerst 50Mb.
Dat is dus juist wat ik gedaan hadkrakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:10:
[...]
Zou even bellen omdat dat recht te laten zetten
Ik vind de update maar niks. Nu is niet meer te zien wat je kan verwachten op adsl/vdsl
Hier netzoniels288 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:36:
[...]
Nog even terugkomend hierop, Ik heb met de 'technische' dienst gebeld en kreeg een dame aan de lijn, verteld mij dat de 62mbit die er nu binnenkomt het maximaal haalbare zijnkan er toch wel erg kwaad om worden. Als fourstack 102mbit over Koper/DSL aangeeft dan moet ik daar toch wel in de buurt van kunnen komen?
108 Mbit volgens fourstack, in werkelijkheid 70 Mbit.
Nee,Ynnoz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:08:
Ik heb nu een 100/30 abonnement bij KPN, bevalt wel goed. Was vandaag aan het kijken op de website van XS4All en daar kan men op mijn adres (2728GS, acht) 160 Mbit/sec down krijgen. Ehh, ik dacht toch wat snelheid betreft de pakketten van KPN en XS4ALL onderling uitwisselbaar zijn. Iemand hier een verklaring voor? (Ik kan binnenkort weer verlengen en ik had gehoord dat KPN geen korting meer geeft als je weer een jaar verlengd, vandaar).
XS4all bied dus als eerste VDSL provider een +100mbit pakket aan! (ze kopen dat dus in bij kpn wholesale)
Als er bonding vectoring mogelijk is dan kan je dus 160 mbit afnemen. Erg netjes als je het mij vraagt
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Exact, mijn tracker is stukkrakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:10:
[...]
Zou even bellen omdat dat recht te laten zetten
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx
Hier kun je e.e.a. nog wel inzien, maar minder overzichtelijk helaas.
Dat had ik wel gelezen, maar ik kon niet opmaken of er naar gekeken ging worden.
Mja, dat is het lastige. Sites zoals breedbandwinkel laten het nog wel zien.DiedB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:13:
[...]
Exact, mijn tracker is stukAch ja, de data die is gescraped blijft gewoon bestaan.
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx
Hier kun je e.e.a. nog wel inzien, maar minder overzichtelijk helaas.
Of je moet wat verzinnen om uit die XML bestanden de gegevens te halen. Met mijn programmeerkennis is dat binnen 10 jaar wel te doen.
Vraag me af waarom KPN/Fourstack hiervoor gekozen heeft. Half Nederland kent die site inmiddels en je kon mooi zien op welk medium welke snelheden verkrijgbaar waren.
[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 18-04-2017 19:34 ]
was het maar zo'n feest.krakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:12:
[...]
Nee geen vplus. Is gewoon de totale snelheid bij elkaar opgeteld. Ze verwachten dus dat je tweede lijn ook iets van 100Mb doet. Waarschijnlijk traint je modem nu op 108Mb in.

Ruilen?

Volgens mij zitten wij ongeveer even ver van de DSLAM af.
[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 18-04-2017 19:53 ]
heb je toevallig glas in het assortiment? dan doe ik het wel!
Maximaal 55Mbit DSL.Indodraakje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:53:
[...]
heb je toevallig glas in het assortiment? dan doe ik het wel!
1 deur verderop (dorpshuis) ligt glasvezel van een stichting. Duur geintje. 10/10 kost al 89euro ex per maand.
Klopt en het fijne is dat huidige klanten geen contractverlenging hoeven te doen voordat ze deze snelheid kunnen afnemen. Je moet wel even (overdag) met de klantenservice bellen om de bonding order aan te maken en een afspraak te maken wanneer de (gratis) monteur langskomt.White_Collar schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:11:
[...]
Nee,
XS4all bied dus als eerste VDSL provider een +100mbit pakket aan! (ze kopen dat dus in bij kpn wholesale)
Als er bonding vectoring mogelijk is dan kan je dus 160 mbit afnemen. Erg netjes als je het mij vraagt
Het minder fijne is dat ze per juli ook nog een prijsverhoging introduceren.
Aangezien de DSL-lijnen momenteel niet gecapt worden, krijg je dus effectief een ~200Mbit down en 60Mbit up lijnbinnen. Onze regionale kabelaar biedt maar 1/4 van die uploadsnelheid aan, dus wel erg fijn dat er nu zo'n mogelijkheid is.
Dat is nog goedkoop als het echt zakelijk glas is. Als ik dat hier zou aanvragen, dan zou het zeker paar honderd extra kosten. En dat nog zonder de aanlegkosten erbij.krakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:58:
[...]
Maximaal 55Mbit DSL.
1 deur verderop (dorpshuis) ligt glasvezel van een stichting. Duur geintje. 10/10 kost al 89euro ex per maand.
[ Voor 24% gewijzigd door timmie1 op 18-04-2017 22:50 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Werd eens tijd! Zou me niet verbazen als er weer geen cap op zit, waardoor je in de praktijk 200/60 binnen krijgt. Wie doet een speedtest?White_Collar schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:11:
[...]
Nee,
Dat wordt dus XS4ALL bellen om bonding aan te vragen! Ik maak nu echter gebruik van een DrayTek Vigor130 met een Ubiquiti EdgeRouter Lite. Is er al een alternatief voor de Vigor130 met bonding support? Kan 'm (nog) niet vinden namelijk.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Nee, helaas nog niet. Een tijdje geleden hebben we wat posts gehad van een bonding modem van Draytek maar die scheen volgens de poster geen bridging in bonding te ondersteunen. Ook gaf Draytek aan dat ze nog niet zeker wisten of ze dat zouden toevoegen als optie.
Linkje naar documentatie
Linkje naar documentatie
[ Voor 36% gewijzigd door luxan op 19-04-2017 01:03 ]
Dat is jammer! Die FRITZ!Box 7581 blijft in de kast. Brrr!
Is er al iemand bij XS4all die de nieuwe snelheden ervaart op z'n bestaande verbinding?
Hier nog steeds 50/11 (nummercentrale, 94/32 attainable met BVDSL)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb uit Twitter begrepen dat dit gefaseerd gaat in batches, en dat dit enkele weken kan duren.TD-er schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:03:
Is er al iemand bij XS4all die de nieuwe snelheden ervaart op z'n bestaande verbinding?
Een kwestie van geduld hebben. Ik ben benieuwd wat mij eerder gaat gebeuren: Vectoring of de profiel-aanpassing naar 80 Mbit op koper.
Op Fourstack staat dit:
Waar staat die afkorting voor, en welke zijn er nog meer? In ieder geval niet de woonplaats, want dat is hier zvd.Distributiepunt(en): MDF
Gevonden
MDF = centrale
SDF = actieve straatkast
lame afkortingen....

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 19-04-2017 00:21 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Medium-density fibreboard
Grapje, Main Distribution Frame oftewel de HVD 
Het lijkt er op dat ze de benamingen hebben aangepast.
Het lijkt er op dat ze de benamingen hebben aangepast.
My favorite programming language is solder.
Gevonden, en dan wordt het dus:
MDF = Main Distribution Frame = Hoofd-verdeler
SDF = Street Distribution Frame = Actieve straatkast
En nee, ik vind die update ook maar niks.
Wel leuk dat ze die Fritzbox repeater 1750e erbij gaan geven wanneer je overstapt op het 80/8 abonnement. https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2017.htm
Dat waarschijnlijk als "goedmakertje" voor de WiFi in de Fritzbox 7581.
Dat waarschijnlijk als "goedmakertje" voor de WiFi in de Fritzbox 7581.
Klopt als een bus, kwam zojuist deze nog tegen: https://forum.kpn.com/int...t-mdf--432138/index1.htmlAW_Bos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:22:
Gevonden, en dan wordt het dus:
Je kunt nu niet meer zien op welke hvd/kvd je zit. En hoeveel iTV ontvangers je kan aanvragen zie je ook niet meer (nog wel bij THD). https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ vs https://thd-fpi-info.fourstack.nl/
[ Voor 14% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-04-2017 00:36 ]
My favorite programming language is solder.
Wat mij opvalt op de website van Robin Flikkema: Ik zie dat deze kast een upgrade krijgt. Echter is dit een klein kastje zonder blazende en dubbelde deurtjes etc. Zo'n 80 meter verderop staat een grotere kast met twee deurtjes, fans en een hoop geblaas wat eruit komt, en die is een klein jaartje geleden in dit formaat geplaatst.
Waarom staat de upgrade volgens de site ingesteld op de kleinere straatkast? Ik zou toch eerder de grotere verwachten die als upgrade genoemd wordt?
Waarom staat de upgrade volgens de site ingesteld op de kleinere straatkast? Ik zou toch eerder de grotere verwachten die als upgrade genoemd wordt?
Bedoel je deze? Dat is een actieve straatkast, maar dan een klein formaat. Is goedkoper uit te rollen. Wellicht heeft deze kast ook minder aansluitingen nodig.AW_Bos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:38:
Wat mij opvalt op de website van Robin Flikkema: Ik zie dat deze kast een upgrade krijgt. Echter is dit een klein kastje zonder blazende en dubbelde deurtjes etc. Zo'n 80 meter verderop staat een grotere kast met twee deurtjes, fans en een hoop geblaas wat eruit komt, en die is een klein jaartje geleden in dit formaat geplaatst.
Ga maar terug naar de beelden van 2009, dan zie je het verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door DiedB op 19-04-2017 00:50 ]
En verderop staat deze:
https://goo.gl/maps/ncLURkNMBN82
Naast dat er een ander gebouw staat, is er ook een nieuwe kast geplaatst. Maar ik weet inmiddels dat deze groter is, ventilatoren heeft, en dus bedoeld is voor DSLAM's en dus vectoring.
Waarom richt die upgrade zich dan op de kleinere kast?
Naast dat er een ander gebouw staat, is er ook een nieuwe kast geplaatst. Maar ik weet inmiddels dat deze groter is, ventilatoren heeft, en dus bedoeld is voor DSLAM's en dus vectoring.
De grotere heeft zijn upgrade al gehad, ongeveer een jaar geleden. De kleinere wordt binnen nu en een week van een upgrade voorzien.AW_Bos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:12:
En verderop staat deze:
De kleine kast bevat ook DSLAM's, heeft ook ventilatoren en doet dan ook vectoring
Is het niet zo dat er één grote kast is met enkele DSLAM's en dat die andere kleinere een simpele straat-verdelers is waarop die DSLAM's zijn aangesloten? Of worden bij vectoring alle KPN-straatverdelers voorzien van DSLAM's?
Verder ben ik benieuwd naar de downtime voor zo'n omzetting van ouderwets koper met VDSL naar Vectoring VDSL
.
Verder ben ik benieuwd naar de downtime voor zo'n omzetting van ouderwets koper met VDSL naar Vectoring VDSL
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 19-04-2017 01:21 ]
Negotiated Connection PropertiesAW_Bos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:20:
Is het niet zo dat er één grote kast is met enkele DSLAM's en dat die andere kleinere een simpele straat-verdelers is waarop die DSLAM's zijn aangesloten? Of worden bij vectoring alle KPN-straatverdelers voorzien van DSLAM's?
Verder ben ik benieuwd naar de downtime voor zo'n omzetting van ouderwets koper met VDSL naar Vectoring VDSL.
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 111216 33032
Min. DSLAM throughput kbit/s 784 0
Attainable throughput kbit/s 96120 32578
Current throughput kbit/s 96744 30680
Seamless rate adaptation off off
Latency fast fast
Impulse Noise Protection (INP) 74.3 74.6
G.INP on on
Signal-to-noise ratio dB 5 5
Bitswap on on
Line attenuation dB 2 0
Profile 17a
G.Vector full full
Carrier record A43 A43
0.0 aan downtime .....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
luxan schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:38:
Nee, helaas nog niet. Een tijdje geleden hebben we wat posts gehad van een bonding modem van Draytek maar die scheen volgens de poster geen bridging in bonding te ondersteunen. Ook gaf Draytek aan dat ze nog niet zeker wisten of ze dat zouden toevoegen als optie.
Linkje naar documentatie

Ik heb de Draytek 2860 op het moment en die krijgt dus een minimale revisie straks alleen vanwege Bonding zo te zien. Fijn... heb hem amper een jaartje
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De bedoeling is dat alle hoofdverdelers uiteindelijk opgedoekt kunnen worden zodat er alleen nog kabelverdelers zijn. Dat houdt dus in dat ja, de DSLAM's in kabelverdelers zijn volwaardige DSLAM's.AW_Bos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:20:
Ik heb een 50/5 abbo en ik zie in de fb7581 197/65 binnenkomen. Snelheid blijft hangen op 48/60 ongeveerDiedB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:50:
[...]
Werd eens tijd! Zou me niet verbazen als er weer geen cap op zit, waardoor je in de praktijk 200/60 binnen krijgt. Wie doet een speedtest?
Oh, ik zal de prijzen nog eens opzoeken. Kijk eens op assendorp.tv wat voor snelheden die kabelaar aanbiedt. Lach je je helemaal slap.timmie1 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:11:
[...]
Klopt en het fijne is dat huidige klanten geen contractverlenging hoeven te doen voordat ze deze snelheid kunnen afnemen. Je moet wel even (overdag) met de klantenservice bellen om de bonding order aan te maken en een afspraak te maken wanneer de (gratis) monteur langskomt.
Het minder fijne is dat ze per juli ook nog een prijsverhoging introduceren.
Aangezien de DSL-lijnen momenteel niet gecapt worden, krijg je dus effectief een ~200Mbit down en 60Mbit up lijnbinnen. Onze regionale kabelaar biedt maar 1/4 van die uploadsnelheid aan, dus wel erg fijn dat er nu zo'n mogelijkheid is.
[...]
Dat is nog goedkoop als het echt zakelijk glas is. Als ik dat hier zou aanvragen, dan zou het zeker paar honderd extra kosten. En dat nog zonder de aanlegkosten erbij.
Maar die 10/10 was dacht ik 89 euro. En de kosten van het aanleggen zullen er ook nog wel bij komen.
Zo jammer. Vanaf de wijkcentrale (glasverdeler staat ernaast) van KPN lopen glasvezels door het hele dorp naar alleen de bedrijven.
Woningen zouden daarna verglaasd gaan worden. Blijkbaar was dit dorp een van de weinigen waar glasvezel ook daadwerkelijk uit kon... Maargoed, die bedrijven hebben 6/1 DSL, dus voor hun alleen maar mooi natuurlijk dat ze nu 100/100 hebben voor een redelijke prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 19-04-2017 07:59 ]
Kan iemand mij vertellen welke providers naast Xs4all en KPN Pair bonding aanbieden? Aangezien ik denk dat ik maar verkas naar een andere provider. Telfort heeft er geen zin meer in.
Geenniels288 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:34:
Kan iemand mij vertellen welke providers naast Xs4all en KPN Pair bonding aanbieden? Aangezien ik denk dat ik maar verkas naar een andere provider. Telfort heeft er geen zin meer in.
Waarschijnlijk komt Telfort ook wel met bonding...gewoon geduld hebben.niels288 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:34:
Nou dat denk ik niet, wacht al jaren daarop maar het is veel te duur voor ze.jan groen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:58:
[...]
Waarschijnlijk komt Telfort ook wel met bonding...gewoon geduld hebben.
Hebben jullie goede ervaringen met providers? Ik sta uiteraard voor een groot aanbod met aantrekkelijke prijzen maar dan moeten ze ook wel goede kwaliteit kunnen leveren
[ Voor 44% gewijzigd door niels288 op 19-04-2017 16:10 ]
Wat is de verhouding down en up bij vdsl2? 52 tegen 5 toch?
Als ik een aantal speedtests doe krijg ik als resultaat 17.5 down en 6.5 up.
Maar 6.5 up is toch behoorlijk goed lijkt mij?
Kan ik hier uit op maken dat er iets niet goed is met de lijn aangezien de download behoorlijk laag is?
Kan ik hier uit op maken dat er iets niet goed is met de lijn aangezien de download behoorlijk laag is?
[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 19-04-2017 20:14 ]
Hangt van heel veel factoren af, waaronder mogelijk ook je abonnement.baronruud schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:12:
Wat is de verhouding down en up bij vdsl2? 52 tegen 5 toch?
Kijk eens in je modem wat de DSL-waarden zijn. Bij voorkeur de waarden van de "attainable" (ook wel "att")
en de SNR-waarden.
Vlak bij de attainable waarden staat vaak ook de echte waarde. Als die veel lager is dan de attainable, zou het ook kunnen dat het abonnement veel lager is, of dat de verbinding naar het modem (bijv. WiFi) heel slecht is.
Vaak is je modem niet begrensd op de upload, tenzij je op een oude nummercentrale zit, dan staat er "MDF" op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ bij je postcode/huisnummer.
Via een "MDF" centrale zit je op max. 50/10 met een enkele lijn.
Zover ik weet is alleen de Zyxel een optie.Eiríkr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:29:
Dat wordt dus XS4ALL bellen om bonding aan te vragen! Ik maak nu echter gebruik van een DrayTek Vigor130 met een Ubiquiti EdgeRouter Lite. Is er al een alternatief voor de Vigor130 met bonding support? Kan 'm (nog) niet vinden namelijk.
https://www.routershop.nl...-vdsl-lte-modem/pid=44281
Nog niet getest i.v.m. prijs....
Wij hebben 50Mbit van Telfort. Alleen sinds januari is die traag. Eerder (jaren lang) haalden we bijna 40Mbps.TD-er schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:19:
[...]
Hangt van heel veel factoren af, waaronder mogelijk ook je abonnement.
Kijk eens in je modem wat de DSL-waarden zijn. Bij voorkeur de waarden van de "attainable" (ook wel "att")
en de SNR-waarden.
Vlak bij de attainable waarden staat vaak ook de echte waarde. Als die veel lager is dan de attainable, zou het ook kunnen dat het abonnement veel lager is, of dat de verbinding naar het modem (bijv. WiFi) heel slecht is.
Vaak is je modem niet begrensd op de upload, tenzij je op een oude nummercentrale zit, dan staat er "MDF" op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ bij je postcode/huisnummer.
Via een "MDF" centrale zit je op max. 50/10 met een enkele lijn.
Genoeg monteurs geweest sindsdien. Die kunnen het niet vinden, de laatste zei dat we nooit 40Mbps hebben gehaald. Maar iig, hier ook al gepost en kreeg onder meer te horen dat de lijn waarschijnlijk rot moet zijn. Dus moeten ze graven, wat ze volgens mij vermijden en daarom verzamel ik zoveel mogelijk info.
Als ik modem check zijn dit momenteel de waarden:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 7503 (Kbps.) 26909 (Kbps.)
Attainable Rate 9211 (Kbps.) 26074 (Kbps.)
Als ik fourstack check is dit de info op mijn adres:
Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Lr
Internet Snelheid:80 Mbit/s
iTV: 2 HD
Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 40 Mbit/s
Bonding* 80 Mbit/s
Is inderdaad MDF trouwens.
Heb nog als bewijs een oud DM van een Telfort webcare (2012) :
Beste Ruud,
Bedankt. het modem traint op dit moment in met:
33.024 3.432, dit is het startprofiel van uw verbinding.
Hieronder ziet u de maximaal haalbare snelheid, die ligt al een stuk hoger, ik adviseer u om het modem nu zo veel mogelijk met rust te laten om te kijken wat de maximale snelheid zal worden. Deze ligt waarschijnlijk iets hoger dan 41.
41.644 11.564 (maximaal haalbaar)
Mvg ****
[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 19-04-2017 20:34 ]
Beetje vreemd dat de attainable lager is dan de actual data rate, maar zo heel veel scheelt het niet, dus misschien is die attainable een dynamisch veranderende waarde in jouw modem?
Met de schatting van 11 Mbps voor ADSL2+ zou je al verwachten dat je een behoorlijk eind van de centrale zit.
Niet het meest accurate plaatje, maar gaat om het idee:

Dan zou je dus op tussen de 1.5 en 2 km van de centrale zitten en dan is het maar net wat je allemaal aan externe factoren tegenkomt, maar op afstanden > 1 km is de snelheid van VDSL erg lastig te voorspellen.
Puur en alleen gelet op de attainable upload schat ik dat je ongeveer op 1 km van de centrale zit. (ik had met het vorige modem ongeveer 12 Mbps upload op 700 meter)
Met de schatting van 11 Mbps voor ADSL2+ zou je al verwachten dat je een behoorlijk eind van de centrale zit.

Dan zou je dus op tussen de 1.5 en 2 km van de centrale zitten en dan is het maar net wat je allemaal aan externe factoren tegenkomt, maar op afstanden > 1 km is de snelheid van VDSL erg lastig te voorspellen.
Puur en alleen gelet op de attainable upload schat ik dat je ongeveer op 1 km van de centrale zit. (ik had met het vorige modem ongeveer 12 Mbps upload op 700 meter)
[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 19-04-2017 20:43 ]
Ik zit op bijna 900m van de centrale. Maar dan zou ik veel meer moeten halen dan 26Mbps down?.TD-er schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:39:
Beetje vreemd dat de attainable lager is dan de actual data rate, maar zo heel veel scheelt het niet, dus misschien is die attainable een dynamisch veranderende waarde in jouw modem?
[afbeelding]
Vooral omdat we jaren tegen de 40Mbps hebben gehad. Het ging mij ook vooral om, omdat de up nog redelijk goed is, dat er wat mis moet zijn ivm in verhouding lage down.
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 19-04-2017 20:48 ]
Als er niets tegen zit...akatar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:55:
900 meter is 40+ Mbit
Ok, maar 26Mbps is wel heel weinig toch?
En vooral omdat we al 5jaar lang minimaal 38Mbps hebben gehaald....
Heb nog even gezocht maar vind verder ook geen alternatief voor de Vigor130 die wel pair bonding support. Dan hoeft het voor mij voorlopig dus even niet. Die AVM plaats ik echt niet terug.akatar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:22:
[...]
Zover ik weet is alleen de Zyxel een optie.
https://www.routershop.nl...-vdsl-lte-modem/pid=44281
Nog niet getest i.v.m. prijs....
Ik heb ook de 7581 maar deze is sinds 9 april gewoon stabiel.
Waarschijnlijk is er toch iets opgelost ergens (ik heb geen update ontvangen)
Het enige probleem wat ik nog heb is dat de 5Ghz af en toe wegvalt.
Waarschijnlijk is er toch iets opgelost ergens (ik heb geen update ontvangen)
Het enige probleem wat ik nog heb is dat de 5Ghz af en toe wegvalt.
Zit je op profiel 17a? Een jaar geleden heeft KPN een update uitgevoerd waardoor lijnen rond die afstand allemaal naar profiel 17a gingen, maar dat is voor de snelheid niet gunstig. Ik zat ook jarenlang op 37Mb, nu 29Mb.baronruud schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:37:
[...]
Ok, maar 26Mbps is wel heel weinig toch?
En vooral omdat we al 5jaar lang minimaal 38Mbps hebben gehaald....
Later nog een keer een DLM-reset aangevraagd en toen kwam ik terug op profiel 8b met 33Mb, attainable 35Mb. Halve week later was het weer raak.
Daarentegen is de upload wel flink omhoog gegaan, van 3 naar 7.
Ok, geen idee welk profiel ik op zit. Waar kun je dat terugvinden?DiedB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:33:
[...]
Zit je op profiel 17a? Een jaar geleden heeft KPN een update uitgevoerd waardoor lijnen rond die afstand allemaal naar profiel 17a gingen, maar dat is voor de snelheid niet gunstig. Ik zat ook jarenlang op 37Mb, nu 29Mb.
Later nog een keer een DLM-reset aangevraagd en toen kwam ik terug op profiel 8b met 33Mb, attainable 35Mb. Halve week later was het weer raak.
Daarentegen is de upload wel flink omhoog gegaan, van 3 naar 7.
Ze hebben de lijn hier ook is een reset gedaan. Begon met 32Mb in te trainen, alleen dag later was die alweer 26Mb....
In je modem, als het goed is. Experiaboxen en FRITZ!Boxen geven het weer bij de DSL status. Er zijn ook modems die het nergens weergeven.baronruud schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:56:
[...]
Ok, geen idee welk profiel ik op zit. Waar kun je dat terugvinden?
Ze hebben de lijn hier ook is een reset gedaan. Begon met 32Mb in te trainen, alleen dag later was die alweer 26Mb....
Maar zo te horen heb je precies dezelfde situatie. Ik heb rond die tijd e.e.a. rondgezocht op fora van providers en het lijkt structureel te zijn geweest, die wijziging. Ik kan verder ook niet klagen hoor, het is erg stabiel.
Gezien het feit dat volgens Netco op mijn adres ineens technisch 222Mbit/s haalbaar is (dat was 200Mbit/s) en dat de maximum snelheid (volgens een bron) bij Vplus verbindingen 222Mbit/s zou zijn, vermoed ik dat (daar waar mogelijk) hogere snelheden dan 100Mbit/s aangeboden worden, dit op basis van Vplus zal zijn.
Dit is voor provider KPN en andere providers de meest goedkope oplossing. Er hoeft geen monteur langs te komen. Geen y-kabel benodigd en geen andere IsRa of WCD.
Dit is voor provider KPN en andere providers de meest goedkope oplossing. Er hoeft geen monteur langs te komen. Geen y-kabel benodigd en geen andere IsRa of WCD.
Ik vrees dat de geboden snelheid toch echt op dit moment alleen behaald kan worden met bvvdsl.Speed61 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:31:
Gezien het feit dat volgens Netco op mijn adres ineens technisch 222Mbit/s haalbaar is (dat was 200Mbit/s) en dat de maximum snelheid bij Vplus verbindingen 222Mbit/s zou zijn, vermoed ik dat (daar waar mogelijk) hogere snelheden dan 100Mbit/s aangeboden worden, dit op basis van Vplus zal zijn.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Waar maak je dit uit op (betrouwbare bron) of is dit een aanname van je?Ik vrees dat de geboden snelheid toch echt op dit moment alleen behaald kan worden met bvvdsl.
Vplus wordt op dit moment nog druk getest en 4 regios en is alleen op verzoek kpn aan te zetten dmv een test traject. Zijn totaal 4 kasten in nl die het hebben dacht ik.
200+ mb wordt nu alleen via bvvdsl aangeboden!
200+ mb wordt nu alleen via bvvdsl aangeboden!
Ik heb bvvdsl hier, 
Nog steeds meer 102 Mbps,
geen 220 of zoiets... wachten maar?

Nog steeds meer 102 Mbps,
Monteur laten langskomen, ik zit op 950 meter en volgens fourstack zou ik 54Mbit per lijn moeten kunnen halen. Ik haal bijna 40Mbit per lijn (bonded 72 Mbit)esky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:20:
Een kennis zit op 690 meter van de centrale en kan volgens fourstack 47Mbit halen. Zijn modem geeft aan 39Mbit attainable en 29Mbit actual (zie plaatje). De provider heeft al twee keer KPN aangestuurd maar die doen steeds een dlm reset en dat helpt niks. Wat zou hier mis kunnen zijn?
[afbeelding]
edit:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
54 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
108 Mbit/s
Kpn had al een monteur op pad gestuurd om mijn snelheid hoger te krijgen, zit hier 40 Mbit onder, maar volgens de monteur is de lijn gewoon niet beter dan dit.
[ Voor 17% gewijzigd door akatar op 20-04-2017 13:33 ]
Dat heb ik al begrepen. Maar de echte DSLAM's voor vectoring, die zitten toch alleen in de grotere kasten met twee deurtjes? Dan vind ik het vreemd dat de website de planning aangeeft voor de kleinere kast verderop.Wildfire schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:09:
[...]
De bedoeling is dat alle hoofdverdelers uiteindelijk opgedoekt kunnen worden zodat er alleen nog kabelverdelers zijn. Dat houdt dus in dat ja, de DSLAM's in kabelverdelers zijn volwaardige DSLAM's.
Bekijk de streetview-foto's maar.
Je hebt ook kleinere kasten met vvdsl hoor zit gewoon een kleinere dslam in.
Dat de hvds weggaan zal nog wel een tiental jaren project worden.
Dat de hvds weggaan zal nog wel een tiental jaren project worden.
Let op:
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.