Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
AW_Bos schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:29:
[...]

Dat heb ik al begrepen. Maar de echte DSLAM's voor vectoring, die zitten toch alleen in de grotere kasten met twee deurtjes? Dan vind ik het vreemd dat de website de planning aangeeft voor de kleinere kast verderop.
Bekijk de streetview-foto's maar.
Er zitten net zo goed DSLAM's in die kleine kast. De kast zal wel wat minder capaciteit hebben en bovendien wordt het iets meer knoeien voor de monteur.

Ga maar naar die kleine kast toe, zoemt waarschijnlijk net zo hard (mits de upgrade al voltooid is, verwacht ik wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
supayoshi schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:06:
Ik heb bvvdsl hier, [afbeelding]

Nog steeds meer 102 Mbps, ;) geen 220 of zoiets... wachten maar?
Tja, 220mbps totaal opgeteld bij beide lijnen. Wachten totdat de kraan vol open gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

DiedB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:55:
[...]

Er zitten net zo goed DSLAM's in die kleine kast. De kast zal wel wat minder capaciteit hebben en bovendien wordt het iets meer knoeien voor de monteur.

Ga maar naar die kleine kast toe, zoemt waarschijnlijk net zo hard (mits de upgrade al voltooid is, verwacht ik wel).
Zodra ik de vectoring actief is binnen enkele weken, dan ga ik even luisteren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Speed61 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:31:
Gezien het feit dat volgens Netco op mijn adres ineens technisch 222Mbit/s haalbaar is (dat was 200Mbit/s) en dat de maximum snelheid (volgens een bron) bij Vplus verbindingen 222Mbit/s zou zijn, vermoed ik dat (daar waar mogelijk) hogere snelheden dan 100Mbit/s aangeboden worden, dit op basis van Vplus zal zijn.
Dit is voor provider KPN en andere providers de meest goedkope oplossing. Er hoeft geen monteur langs te komen. Geen y-kabel benodigd en geen andere IsRa of WCD.
Wat je nu ziet is dat ze de officiële profielsnelheden zijn gaan gebruiken in de FPI tool. Het profiel is officieel 111/33. Met bonded VVDSL kom je dus op 222 Mbit down.

Vplus is nog echt niet commercieel maar zit nog steeds in de pilotfase.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
supayoshi schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:06:
Ik heb bvvdsl hier, [afbeelding]

Nog steeds meer 102 Mbps, ;) geen 220 of zoiets... wachten maar?
Euh... als ik de actual rate bij beide lijnen optel kom ik toch echt op 110 + 110 = 220 Mbit/s.

Dus je hebt het technisch al. Je wordt alleen ergens geknepen omdat je abonnement niet hoger gaat dan 100.
Waarom zou je 220 verwachten? KPN heeft toch nog helemaal geen abonnement boven 100?

OT: XS4all begint vanaf 1 juli met 160/16 via bvvdsl. Dus dat kan je ook proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
DiedB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:33:
[...]

Zit je op profiel 17a? Een jaar geleden heeft KPN een update uitgevoerd waardoor lijnen rond die afstand allemaal naar profiel 17a gingen, maar dat is voor de snelheid niet gunstig. Ik zat ook jarenlang op 37Mb, nu 29Mb.

Later nog een keer een DLM-reset aangevraagd en toen kwam ik terug op profiel 8b met 33Mb, attainable 35Mb. Halve week later was het weer raak.

Daarentegen is de upload wel flink omhoog gegaan, van 3 naar 7.
Ik zit op profiel 8b. Dat is het ook niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

AW_Bos schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:29:
[...]

Dat heb ik al begrepen. Maar de echte DSLAM's voor vectoring, die zitten toch alleen in de grotere kasten met twee deurtjes? Dan vind ik het vreemd dat de website de planning aangeeft voor de kleinere kast verderop.
Bekijk de streetview-foto's maar.
Kleine kasten kunnen worden omgebouwd naar groter. :)

En in kleine kasten zit vaak bovenin een DSLAM. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 20-04-2017 17:59 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
In principe worden tegenwoordig alleen bestaande kasten omgebouwd want dat is goedkoper dan nieuwe kasten bijplaatsen op plekken waar geen kast is.

[ Voor 197% gewijzigd door Barre73 op 21-04-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Barre73 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:25:
[...]
In principe worden tegenwoordig alleen bestaande kasten omgebouwd want dat is goedkoper dan nieuwe kasten bijplaatsen op plekken waar geen kast is.
Andere vraag: worden er nog steeds nieuwe kasten geplaatst of zijn het op dit moment alleen de al eerder geplaatste kasten die een upgrade krijgen?

Verwacht je dat de uitrol op termijn weer met de oude snelheid wordt voortgezet? In Gouda is KPN lekker bezig met het upgraden van kasten die al een jaar of 8 vervangen waren, maar er zijn nog steeds hele wijken waar je geen 40Mb haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:54
Hoi, ik weet niet wat er gebeurd is maar sinds ik met telfort gebeld heb en het een en ander heb uitgezocht met de medewerker van de technische dienst is mijn verbinding waardeloos. itv loopt constant vast. Eerst was de upload nog wel goed maar liepen de fec errors binnen no time op in de miljoenen. Daarna modem gerestart en upload zakt in naar 1mbit en data path naar Fast.

Iemand enig idee?? Alvast bedankt.

Zie hier:
Link Status Up
Showtime 0 h 9 min 11 s
Modulation Type VDSL
Actual Rate(Up/Down) 1470/51998 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 1001/61957 kbps
Noise Margin(Up/Down) 12.8/9.3 dB
Line Attenuation(Up/Down) 14.2/8.6 dB
Output Power(Up/Down) -11.2/13.9 dBm
Data Path(Up/Down) Fast/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 1/8
Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms
INP(Up/Down) 53/55 symbols
Profile 17a
CRC Errors(Up/Down) 0/1512
FEC Errors(Up/Down) 0/339214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DiedB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:59:
[...]

Andere vraag: worden er nog steeds nieuwe kasten geplaatst of zijn het op dit moment alleen de al eerder geplaatste kasten die een upgrade krijgen?

Verwacht je dat de uitrol op termijn weer met de oude snelheid wordt voortgezet? In Gouda is KPN lekker bezig met het upgraden van kasten die al een jaar of 8 vervangen waren, maar er zijn nog steeds hele wijken waar je geen 40Mb haalt.
Ik weet niet wat je bedoelt met eerder geplaatste kasten en een upgrade?
Het gaat om bestaande oude kabelverdeelkasten die dus alleen dienen als verdeelpunt voor de koperkabels en die worden vervangen voor actieve kasten.

Volledig nieuwe kasten op een plek waar geen kast stond zal niet veel gebeuren gezien de prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 21-04-2017 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

niels288 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:53:
Hoi, ik weet niet wat er gebeurd is maar sinds ik met telfort gebeld heb en het een en ander heb uitgezocht met de medewerker van de technische dienst is mijn verbinding waardeloos. itv loopt constant vast. Eerst was de upload nog wel goed maar liepen de fec errors binnen no time op in de miljoenen. Daarna modem gerestart en upload zakt in naar 1mbit en data path naar Fast.

Iemand enig idee?? Alvast bedankt.

Zie hier:
Link Status Up
Showtime 0 h 9 min 11 s
Modulation Type VDSL
Actual Rate(Up/Down) 1470/51998 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 1001/61957 kbps
Noise Margin(Up/Down) 12.8/9.3 dB
Line Attenuation(Up/Down) 14.2/8.6 dB
Output Power(Up/Down) -11.2/13.9 dBm
Data Path(Up/Down) Fast/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 1/8
Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms
INP(Up/Down) 53/55 symbols
Profile 17a
CRC Errors(Up/Down) 0/1512
FEC Errors(Up/Down) 0/339214
Da's overduidelijk een erg slechte lijn.... KPN hanteert bv. zelf als limiet maximaal 1 CRC-fout per kwartier. Jij hebt er ruim 165 per minuut...

Hier moet echt een monteur naar komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
Wildfire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:23:
[...]

Da's overduidelijk een erg slechte lijn.... KPN hanteert bv. zelf als limiet maximaal 1 CRC-fout per kwartier. Jij hebt er ruim 165 per minuut...

Hier moet echt een monteur naar komen kijken.
Er zou sowieso al naar gekeken worden dus die monteur komt er hopelijk wel. De attainable rate is nu bij upload exact 0kbps :) het werkt echter nog wel (een beetje).
De errors zijn inmiddels al verviervoudigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Barre73 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:04:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met eerder geplaatste kasten en een upgrade?
Het gaat om bestaande oude kabelverdeelkasten die dus alleen dienen als verdeelpunt voor de koperkabels en die worden vervangen voor actieve kasten.

Volledig nieuwe kasten op een plek waar geen kast stond zal niet veel gebeuren gezien de prijs.
In Gouda waren er nog een tiental kasten die (rond 2008-2009) al vernieuwd waren, maar waarschijnlijk was dat enkel de overstolping, aangezien de kasten nog niet actief waren. Pas nu hebben ze er DSLAM's in gehangen en de upgrade doorgevoerd.

Er waren een tijdje geleden problemen met de levering van die kasten, zijn die opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
Dat is al meer dan 2 jaar terug dat de kasten op backorder stonden.

Op dit moment is er een flinke rem op de uitvoer van nieuwe kasten gezet ivm finaciele redenen en het jaar plan.

Zal in het loop van het jaar wel weer wat opgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Vplus is nog echt niet commercieel maar zit nog steeds in de pilotfase.
Was KPN dit enige tijd geleden niet aan het afronden (single Vplus) ?
En een aantal klanten in een deel van het testgebied zou reeds een abbo af kunnen nemen?

Eind van dit jaar zou een veldproef met bonded Vplus volgen (400Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 22:08
Hoe betrouwbaar is de vernieuwde versie van Fourstack eigenlijk?

Ik zie nu 62 Mbit staan, maar dat sluit niet helemaal aan bij mijn beleving:
Mijn lijn levert met speedtest ~46/10 Mbps, modem staat op 49/10 Mbps ingetraint. In de oude Fourstack stond ik voor begin abonnement op 50, na begin abonnement op 44.

Tweakers-bril afzetten en provider bellen? Vragen waarom een kwart van mijn lijn ontbreekt? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door mar-10 op 21-04-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Dag,
zo'n twee weken geleden hebben we hier pairbonding gekregen. Volgens fourstack zouden we met pairbonding er flink op vooruit moeten gaan qua snelheid (van ongeveer 30 Mbit naar 48Mbit) , maar dat voelt totaal niet zo. Youtube die constant moet bufferen, lag in games etc. Speedtest geeft aan dat we ongeveer 30Mbit halen (qua snelheid even 'laag' als eerst dus, behalve dat het allemaal nog een stuk minder soepel aanvoelt) Nu zie ik in het modem dat beide lijnen een verschillend profiel hebben. Klopt dit wel? Ook lijkt de Noise margin ontzettend te verschillen per lijn. Ook is de actual rate van Lijn 1 wel erg laag in vergelijking met attainable. Ik heb al een aantal keren gereset, en hem weer een paar dagen bezig laten gaan, maar er verandert niks:

http://imgur.com/a/Bplb5

Iemand een mening over deze cijfers? Ik heb al even contact gehad met een kpn helpdeskmedewerker, maar die zei dat twee verschillende profielen wel kan omdat het twee verschillende lijnen zijn. Ik ben zelf niet volledig zeker of dat wel opgaat als het gaat om pairbonding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Twee verschillende profielen klopt naar mijn idee niet.
De afstand is het zelfde en met pair bonding zouden beide DSL verbindingen hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
mar-10 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:42:
Hoe betrouwbaar is de vernieuwde versie van Fourstack eigenlijk?

Ik zie nu 62 Mbit staan, maar dat sluit niet helemaal aan bij mijn beleving:
Mijn lijn levert met speedtest ~46/10 Mbps, modem staat op 49/10 Mbps ingetraint. In de oude Fourstack stond ik voor begin abonnement op 50, na begin abonnement op 44.

Tweakers-bril afzetten en provider bellen? Vragen waarom een kwart van mijn lijn ontbreekt? O-)
Wat is je attainable? Waar betaal je voor (bandbreedte)? Zit je op een wijkcentrale of straatkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
Ik zit op een straatkast aangesloten op 850m afstand volgens breedbandwinkel. Abonnement is 80/8 van T-mobile thuis (eerdere post)

Dit zijn de waardes vers uit het modem
Upstream line rate (kbit/s):10315
Downstream line rate (kbit/s):49923
Maximum upstream rate (kbit/s):13258
Maximum downstream rate (kbit/s):49384

Ik weet dat de lijn technisch op zijn max zal zitten, maar meer benieuwd naar de voorspellende waarde van de nieuwe netco-cijfers.

[ Voor 13% gewijzigd door mar-10 op 21-04-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
mar-10 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:33:
Ik zit op een straatkast aangesloten op 850m afstand volgens breedbandwinkel. Abonnement is 80/8 van T-mobile thuis (eerdere post)

Dit zijn de waardes vers uit het modem
Upstream line rate (kbit/s):10315
Downstream line rate (kbit/s):49923
Maximum upstream rate (kbit/s):13258
Maximum downstream rate (kbit/s):49384

Ik weet dat de lijn technisch op zijn max zal zitten, maar meer benieuwd naar de voorspellende waarde van de nieuwe netco-cijfers.
Heb je het modem rechtstreeks op je ISRA aangesloten, of zit er nog een koppeling tussenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
@Jeffrey87NL Rechtstreekse aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
mar-10 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:38:
@Jeffrey87NL Rechtstreekse aansluiting
Ik ben bang dat je het met deze snelheid moet doen.
Het is sowieso wel een mooie snelheid voor zo'n lange afstand.

Het kan overigens zo zijn dat de kast waar je op zit nog geen vectoring ingeschakeld heeft.
Dit is met name van toepassing op kasten die recentelijk zijn omgebouwd.

Na een aantal weken/maanden zal KPN vectoring inschakelen, waardoor de snelheid uiteindelijk omhoog gaat, maar op +/- 850 meter moet je geen wonderen verwachten.

Vectoring werkt het beste tot ongeveer 300-400 meter.

[ Voor 42% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-04-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
tlpeter schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:48:
Twee verschillende profielen klopt naar mijn idee niet.
De afstand is het zelfde en met pair bonding zouden beide DSL verbindingen hetzelfde moeten zijn.
Dat dacht ik dus ook. Ik denk dat ik nog maar eens ga bellen, omdat nu dus ook de actual rate de helft lager is dan attainable op een lijn. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Garwinski schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:46:
Dag,
zo'n twee weken geleden hebben we hier pairbonding gekregen. Volgens fourstack zouden we met pairbonding er flink op vooruit moeten gaan qua snelheid (van ongeveer 30 Mbit naar 48Mbit) , maar dat voelt totaal niet zo. Youtube die constant moet bufferen, lag in games etc. Speedtest geeft aan dat we ongeveer 30Mbit halen (qua snelheid even 'laag' als eerst dus, behalve dat het allemaal nog een stuk minder soepel aanvoelt) Nu zie ik in het modem dat beide lijnen een verschillend profiel hebben. Klopt dit wel? Ook lijkt de Noise margin ontzettend te verschillen per lijn. Ook is de actual rate van Lijn 1 wel erg laag in vergelijking met attainable. Ik heb al een aantal keren gereset, en hem weer een paar dagen bezig laten gaan, maar er verandert niks:

http://imgur.com/a/Bplb5

Iemand een mening over deze cijfers? Ik heb al even contact gehad met een kpn helpdeskmedewerker, maar die zei dat twee verschillende profielen wel kan omdat het twee verschillende lijnen zijn. Ik ben zelf niet volledig zeker of dat wel opgaat als het gaat om pairbonding :p
2 profielen maakt niks uit werkt gewoon prima.

De noisemargin op lijn 1 wijkt wel heel erg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speed61 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:21:
[...]

Was KPN dit enige tijd geleden niet aan het afronden (single Vplus) ?
En een aantal klanten in een deel van het testgebied zou reeds een abbo af kunnen nemen?

Eind van dit jaar zou een veldproef met bonded Vplus volgen (400Mbit).
Van een kleine 2 maanden geleden:
nieuws: KPN levert eerste aansluitingen met techniek voor 400Mbit/s-dsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Jan-man schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:13:
[...]

2 profielen maakt niks uit werkt gewoon prima.

De noisemargin op lijn 1 wijkt wel heel erg af.
Mmm, ik herstartte het modem ook even, had al 900 CRC errors in 1 minuut op die lijn, en als ik het bericht ergens hierboven mag geloven dat kpn één crc error per kwartier aanhoudt, dan lijkt me dat niet echt goed :p Al lopen de CRC errors niet op: het blijft bij die 900 CRC errors. Ik zal binnenkort maar even bellen denk ik als de ervaring ook zo slecht blijft en die actual bitrate dus weer inkakt. Die staat na de herstart ook weer goed.

EDIT: De FEC errors, de erros die gecorrigeerd zijn zegmaar, staan op die ene lijn wel erg hoog, en blijft ook maar oplopen. Al 186596 in 10 minuten, terwijl de andere lijn 'maar' 664 heeft.

Bedankt voor de input, ik moet maar gewoon bellen denk ik en even doorzetten bij de klantenservice, want er lijkt me wel echt iets mis.

[ Voor 20% gewijzigd door Garwinski op 21-04-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
Garwinski schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:43:
[...]

Mmm, ik herstartte het modem ook even, had al 900 CRC errors in 1 minuut op die lijn, en als ik het bericht ergens hierboven mag geloven dat kpn één crc error per kwartier aanhoudt, dan lijkt me dat niet echt goed :p Al lopen de CRC errors niet op: het blijft bij die 900 CRC errors. Ik zal binnenkort maar even bellen denk ik als de ervaring ook zo slecht blijft en die actual bitrate dus weer inkakt. Die staat na de herstart ook weer goed.

EDIT: De FEC errors, de erros die gecorrigeerd zijn zegmaar, staan op die ene lijn wel erg hoog, en blijft ook maar oplopen. Al 186596 in 10 minuten, terwijl de andere lijn 'maar' 664 heeft.

Bedankt voor de input, ik moet maar gewoon bellen denk ik en even doorzetten bij de klantenservice, want er lijkt me wel echt iets mis.
Ja exact dit heb ik dus ook (zonder pairbonding), maar Telfort doet er maar niks aan.
Misschien toch maar KPN o.i.d. overwegen hopen dat die wel bereid ertoe zijn het te fixen.

[ Voor 4% gewijzigd door niels288 op 21-04-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:14
krakendmodem schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:14:
Hoeft niet binnenshuis een slecht contact te zijn, kan ook onderweg wat fout gaan.

FEC fouten zijn fouten die door het modem zelf worden opgelost. Niet heel spannend als het niet met duizenden fouten per minuut oploopt. Elke DSL lijn heeft fouten.

CRC fouten zijn fouten die niet door het modem worden opgelost. Hoeft geen ramp te zijn, als het er maar een paar zijn, dan merk je het niet.

Voor beide fouten geldt eigenlijk dat als het er maar een paar zijn, je eigenlijk niks ervan merkt. Pas bij veel fouten per uur (duizenden) kun je hiccups in de verbinding gaan merken; loopt de teller vervolgens nog sneller op, dan knalt je verbinding er op den duur uit. Dat heb ik namelijk al eens gehad, toen was de kabel gewoon kapot en werd ik omgezet naar het tweede aderpaar en was alles weer stabiel.

Vaak merk je het niet aangezien er in het TCP protocol ook een fout correctie zit. Ontvang je een pakketje niet, dan vraagt ie daar opnieuw om en krijg je je pakketje alsnog. Een modem doet dit eigenlijk ook op de fysieke verbinding.

Komt je aansluiting in de meterkast binnen of echt in de kamer uit dat wcd? Aangezien er ook aansluitingen van de meterkast naar de woonkamer lopen, als daar een kabeltje brak van is kan dat al deels de storingen veroorzaken.
Modem zit nu 30cm van isra af dit zijn de waarden nu.(modem staat +/- 5minuten aan)
en het gekke is dat de wifi van de v8 het beter doet dan bekabeld.........
@bovenstaand bij mijn pa ook steeds wegvallende verbinding (telfort)
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58fb65b994d32/58fb65b9905d8-Naamloos.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan1986 op 22-04-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

krakendmodem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:05:
[...]

Had liever de namen erbij gehad. Het is wel een stuk "simpeler" geworden zo.
Inderdaad, voor mij is dit in ieder geval geen stap vooruit. :(
RobinF schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:08:
[...]

Ja de maximale snelheid is bijna overal ietsje omhoog gegaan. Mijne is naar 111 gegaan
524 hier, maar volgens mij kan ik "maar" tot 500 afnemen.
DiedB schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:49:
[...]

Bedoel je deze? Dat is een actieve straatkast, maar dan een klein formaat. Is goedkoper uit te rollen. Wellicht heeft deze kast ook minder aansluitingen nodig.

Ga maar terug naar de beelden van 2009, dan zie je het verschil.
Die kleine kast kan inderdaad minder aansluitingen aan als de grote kast.
AW_Bos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:12:
Waarom richt die upgrade zich dan op de kleinere kast?
Omdat de grotere kast al actief is en dus al de upgrade heeft gehad.
AW_Bos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:20:
Is het niet zo dat er één grote kast is met enkele DSLAM's en dat die andere kleinere een simpele straat-verdelers is waarop die DSLAM's zijn aangesloten? Of worden bij vectoring alle KPN-straatverdelers voorzien van DSLAM's?
Iedere geactiveerde kast heeft 1 of meerdere DSLAM's (ik meen tot een stuk of 4 voor een SAD kast met extensie). Maar er zit ook een verschil in capaciteit tussen de DSLAM in een kleine kast (deze krijgt een mini-DSLAM ontwikkeld om in deze kast te passen) tegen over de grote kast.
Barre73 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:25:
Niet helemaal, grote bestaande kasten worden vaak opgedeeld in meerdere nieuwe kasten omdat de lentes naar de klant anders te lang zijn.
DiedB schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:48:
[...]

In Gouda waren er nog een tiental kasten die (rond 2008-2009) al vernieuwd waren, maar waarschijnlijk was dat enkel de overstolping, aangezien de kasten nog niet actief waren. Pas nu hebben ze er DSLAM's in gehangen en de upgrade doorgevoerd.
Dat is op het einde van de All-IP periode geweest, destijds is het upgrade process volledig stil gelegd en nu pas word het af gemaakt.
DiedB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:59:
Als dit financieel een goed besluit is dan zeker, maar er word kritisch naar gekeken.

[ Voor 125% gewijzigd door SECURITEH op 23-04-2017 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wááát? Op Fourstack wordt nu opeens gemeld dat er 'geen geplande upgrades' zijn gevonden, terwijl er vrolijk stond dat deze rond 24 april zou plaatsvinden. Wel staat er nu MDF én SDF bij de verdeellocaties.

Ook de snelheid maximaal is met bonding te halen op max. 56 mbit. Geen woord meer over Vvdsl of vectoring.

WTF...?
De KPN stopt voorlopig met de plannen :( :( :( ??????
Niet te hopen toch?

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 23-04-2017 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar-10
AW_Bos schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:37:
Op Fourstack wordt nu opeens gemeld dat er 'geen geplande upgrades' zijn gevonden, terwijl er vrolijk stond dat deze rond 24 april zou plaatsvinden.
Andere theorie: Misschien zijn de werkzaamheden afgemeld omdat ze afgerond zijn. Wat ik uit dit topic begreep kan het daarna nog meerdere weken/enkele maanden duren voordat de snelheid omhoog gaat, omdat providers de modems bij de klanten moeten kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Daar ga ik ook maar vanuit, en hopen dat ze deze week de knop om gaan zetten om vectoring aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ben er toch over na aan het denken om bonding bij XS4ALL aan te vragen en mijn DrayTek Vigor130 te vervangen door een Zyxel SBG3500-N. Ondanks de hoge aanschafprijs. Dan kan ik mijn EdgeRouter Lite gewoon behouden. Nog meer mensen die deze route gaan bewandelen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
Eiríkr schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:07:
Ben er toch over na aan het denken om bonding bij XS4ALL aan te vragen en mijn DrayTek Vigor130 te vervangen door een Zyxel SBG3500-N. Ondanks de hoge aanschafprijs. Dan kan ik mijn EdgeRouter Lite gewoon behouden. Nog meer mensen die deze route gaan bewandelen?
Er was iets met de sbg3500, weet niet zeker of deze in bridge mode kan. De 3600 kan het zeker.
Ik ga op termijn naar de sbg3600 icm edgerouter.

[ Voor 5% gewijzigd door akatar op 23-04-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Dien ik iets te wijzigen aan de configuratie van de EdgeRouter wanneer ik overstap op bonding of gebeurd alle bonding intelligentie in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Je router doet verder niets, het modem handelt dit verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
akatar schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:57:
Je router doet verder niets, het modem handelt dit verder af.
OK. Check. Ik zal eens onderzoeken of de 3500 wellicht een issue heeft met bridge. Is dat jij het nu zegt want had het nog niet gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Ik had een keer informatie ingewonnen over beide modems en kwam toen bij de 3600 uit, weet alleen niet meer exact waarom.
De 3600 kost rond de 350 euro en vind dat toch redelijk prijzig om hem dan alleen als bridge te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja, dat is echt too much. De 3500 lijkt het echter ook gewoon te kunnen. Ook nog altijd prijzig puur voor een bridge, daar niet van.

pricewatch: ZyXEL SBG3500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
mar-10 schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:24:
[...]

Andere theorie: Misschien zijn de werkzaamheden afgemeld omdat ze afgerond zijn. Wat ik uit dit topic begreep kan het daarna nog meerdere weken/enkele maanden duren voordat de snelheid omhoog gaat, omdat providers de modems bij de klanten moeten kunnen wisselen.
Dit is standaard. Enkele dagen voor de datum die er stond, verdwijnt de datum bij "geplande upgrades".
25 april zou je om moeten zijn naar de nieuwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Barre73 schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:35:
[...]

Dit is standaard. Enkele dagen voor de datum die er stond, verdwijnt de datum bij "geplande upgrades".
25 april zou je om moeten zijn naar de nieuwe kast.
Waar baseer je die datum op? Op een interne planning of gewoon op mijn gegeven datum? Want ik had zelf "24 april plus/minus één week" genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2017 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
AW_Bos schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:26:
[...]

Waar baseer je die datum op? Op een interne planning of gewoon op mijn gegeven datum? Want ik had zelf "24 april plus/minus één week" genoemd.
Op die 24 april. Die datum verdwijnt op het moment dat de kast open wordt gezet, meestal op vrijdag. En op de maandag erna is de leverstraat ook open en dan zou een dag later je nieuwe mogelijke snelheid in de fourstacktool moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:58:
Daar ga ik ook maar vanuit, en hopen dat ze deze week de knop om gaan zetten om vectoring aan te zetten.
En zo geschiedde, volgens Fourstack :D

Koper/DSL 103 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 206 Mbit/s

Mijn Fritzbox traint nog steeds zonder vectoring in.
Hoelang kan het dan gaan duren voordat ik op vectoring zit? :) Enig idee?
Uren dagen, een paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:11
AW_Bos schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:01:
[...]

En zo geschiedde, volgens Fourstack :D

Koper/DSL 103 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 206 Mbit/s

Mijn Fritzbox traint nog steeds zonder vectoring in.
Hoelang kan het dan gaan duren voordat ik op vectoring zit? :) Enig idee?
Uren dagen, een paar weken?
Zodra het live staat op de DSLAM en het op je lijn gezet wordt door een provisioning.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik vermoed dus dat het niet lang zal duren ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Geef dat ding eens een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
Vaak moet je zelf aangeven via de klantenservice dat je over wilt op vectoring. Eerst zul je dan +/- 50mb halen en dan na een aantal weken zal vectoring actief worden en haal je +/- 100mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
Vandaag heeft XS4all mijn compact abo (zoals vorige week aangekondigd) verdubbeld in snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6244550734.png

Nu nog een goede update voor de 7581....

[ Voor 8% gewijzigd door guido66 op 24-04-2017 20:03 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Al lang gedaan vanmiddag, maar helaas zat ik nog niet op vectoring. Ik wacht nog even enkele dagen en anders vraag ik er wel eventjes naar ;).

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Vandaag de knoop doorgehakt en bonding bij XS4ALL aangevraagd. Ik haal nu 100/30. Heb de bevestiging inmiddels ook ontvangen. Deze bevat oa. de volgende tekst:
Onze partner Guidion Telecom Support belt u voor het maken van de
installatieafspraak.

Voor de levering van onze diensten moet KPN het aansluitpunt op uw adres
aanpassen. Zij bellen u binnen enkele dagen om een passende afspraak te
maken. KPN belt zonder nummerherkenning.
De XS4ALL medewerker wist me nog te vertellen:
Het kan zijn dat je in eerste instantie de 100 Mbit/s nog ontvangt het verhogen van de snelheden van de bestaande abonnementen gaat gefaseerd.
Dat had ik uiteraard al verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
AW_Bos schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:54:
[...]

Al lang gedaan vanmiddag, maar helaas zat ik nog niet op vectoring. Ik wacht nog even enkele dagen en anders vraag ik er wel eventjes naar ;).
Heb je geen reboot voor nodig om vectoring te activeren gaat vanzelf want je verbinding zal er een paar minuten uit liggen hierna traint hij in op vectoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Volgens de kwartaalcijfers van KPN heeft nu 75% van de huishoudens toegang tot een snelheid van minimaal 100Mbit, precies hetzelfde percentage als vorig kwartaal. De groei is wel erg afgevlakt :(

Q1 2017: 75%
Q4 2016: 75%
Q3 2016: 74%
Q2 2016: 72%
Q1 2016: 70%
Q4 2015: 68%
Q3 2015: 61%
Q2 2015: 60%
Q1 2015: 57%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:54:
Volgens de kwartaalcijfers van KPN heeft nu 75% van de huishoudens toegang tot een snelheid van minimaal 100Mbit, precies hetzelfde percentage als vorig kwartaal. De groei is wel erg afgevlakt :(

De eerste maanden van 2017 zijn er ook relatief weinig kasten opengesteld maar dat is normaal. Die maanden worden gebruikt om alle kasten van het nieuwe jaar te ontwerpen bij zowel KPN als de aannemer, en om al het werk over het jaar weg te plannen.
Er zijn wel veel nieuwbouw woningen voorzien van VDSL of glasvezel maar dat zie je in die cijfers niet terug. Dat zijn nieuwe adressen die meteen op VDSL/FttH worden aangesloten dus het percentage blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
esky schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:54:

En wie zegt dat dit klopt?
Volgens fourstack is er 108 Mbit haalbaar, ik haal "slechts" 70 Mbit.
De monteur wil hier niets aan doen: "het is wat het is"
waarschijnlijk telt mijn adres wel mee bij het percentage van 100Mbit+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
akatar schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:20:
[...]

En wie zegt dat dit klopt?
Volgens fourstack is er 108 Mbit haalbaar, ik haal "slechts" 70 Mbit.
De monteur wil hier niets aan doen: "het is wat het is"
waarschijnlijk telt mijn adres wel mee bij het percentage van 100Mbit+
De kwartaalcijfers. KPN dus.

Als dit KPN + EB V9 is moet je even een topic op het KPN Forum aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Ik heb KPN met V10 (ligt in de kast) en gebruik een fritzbox 7581, beide halen 70 Mbit.
Het is al aangekaart bij KPN, die hebben ook een multiskill monteur ingezet. Helaas heeft deze op de dag van de afspraak afgebeld. Sterker nog, deze man had ook geen plannen om hier iets aan te gaan doen. Meer als wat ik nu haal zou niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Eiríkr schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:07:
Heb je dit nog getest/geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
akatar schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:39:
[...]

Heb je dit nog getest/geprobeerd?
Ik heb bonding alvast aangevraagd. Werd ook door KPN gebeld, op 19 mei komen ze in de meterkast de aansluiting controleren/aanpassen. Ik test drive dan even met de draak van AVM en vervolgens een 3500. Die zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:33
De laatste keer dat ik in Fourstack keek zag ik nog geen bonding bij mij staan. Is dit iets dat ik dan tóch kan aanvragen bij Xs4all? Mijn ISRA bevat wel twee aansluitingen, dus theoretisch zou het moeten kunnen.

Of ben ik dan verplicht om bij KPN eerst de 2e lijn aan te vragen als Bel Budget o.id. zodat het geheel in de straatkast aangesloten word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Xudonax schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:10:
Mijn ISRA bevat wel twee aansluitingen, dus theoretisch zou het moeten kunnen.
Dat is dus niet zo. Extra aderparen zijn niet per definitie ondergronds ingelast helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Wildfire schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:57:
[...]

Dat is dus niet zo. Extra aderparen zijn niet per definitie ondergronds ingelast helaas...
Hmm, is er een manier om daar met zekerheid achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
Xudonax schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:50:
[...]

Hmm, is er een manier om daar met zekerheid achter te komen?
Ja: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Daar je postcode + huisnr invullen. Is bonding dan niet mogelijk, dan staat er een streepje achter "bonded". Anders staat daar een hogere snelheid

Bijvoorbeeld:

Technologie: Koper/DSL
Internet Snelheid: 55 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -

Dan is een oplossing inderdaad een analoge lijn aanvragen. Maarja, dan ben je zo een paar maanden verder :+

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 29-04-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Inderdaad. Hoeveel aderparen er per adres (of beter gezegd, ISRA) zijn ingelast staat gewoon in een database waar fourstack uit put.

Enige mogelijkheid is dan een 2e lijn aan te vragen... maar dat kost tijd... èn geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Fourstack geeft een streepje bij bonding helaas. En de kosten zijn sowieso niet leuk aangezien de kabel door het hele appartementengebouw getrokken zou moeten worden dan :') Dat is die 60Mbps extra me toch niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Xudonax schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:29:
Fourstack geeft een streepje bij bonding helaas. En de kosten zijn sowieso niet leuk aangezien de kabel door het hele appartementengebouw getrokken zou moeten worden dan :') Dat is die 60Mbps extra me toch niet waard.
Jammer maar helaas dus... wachten op nieuwere DSL technieken dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

En de kosten zijn sowieso niet leuk aangezien de kabel door het hele appartementengebouw getrokken zou moeten worden dan
Als je nu in je appartement een kabel hebt met 4 aders (rood blauw wit oranje) dan hoeft er waarschijnlijk geen nieuwe kabel door het hele gebouw getrokken te worden. Vanaf welk punt men wel veranderingen moet aanbrengen is niet zomaar te zeggen, dat hangt van de situatie ter plaatse af.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een aderpaar van de buren 'geleend' werd. Die moesten daar dan wel toestemming voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:23
Mijn schoonouders wonen op ruim 3 kilometer van de wijkcentrale, waar zij helaas op aangesloten zijn en maximaal dus zo'n 12Mbit/s kunnen halen. Er liggen behoorlijk wat straatkasten in de buurt, maar toch zijn zij niet op 1 van deze kasten aangesloten. Vanaf 9 huizen verder (in dezelfde straat) zijn de huizen wél aangesloten op een straatkast die ruim 500 meter verder ligt, waardoor 93Mbit/s mogelijk is, en met bonding het dubbele. Tussen hun huis en die van het laatst op de straatkast aangesloten huis zit zo'n 80 meter. Zeer jammer dat zij dus net buiten de boot vallen.

Is het mogelijk dat KPN hen op de een of andere manier ook aansluit op die straatkast? Of moet dit aangevraagd worden met eventueel bijkomende kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tommert38 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:56:
Mijn schoonouders wonen op ruim 3 kilometer van de wijkcentrale, waar zij helaas op aangesloten zijn en maximaal dus zo'n 12Mbit/s kunnen halen. Er liggen behoorlijk wat straatkasten in de buurt, maar toch zijn zij niet op 1 van deze kasten aangesloten. Vanaf 9 huizen verder (in dezelfde straat) zijn de huizen wél aangesloten op een straatkast die ruim 500 meter verder ligt, waardoor 93Mbit/s mogelijk is, en met bonding het dubbele. Tussen hun huis en die van het laatst op de straatkast aangesloten huis zit zo'n 80 meter. Zeer jammer dat zij dus net buiten de boot vallen.

Is het mogelijk dat KPN hen op de een of andere manier ook aansluit op die straatkast? Of moet dit aangevraagd worden met eventueel bijkomende kosten?
Dat gaat 'm niet worden, zij zitten ondergronds op een heel andere hoofdkabel aangesloten. Ze zullen dan vanaf een andere hoofdkabel een compleet nieuwe verbinding moeten aanleggen.

Kan wel natuurlijk, maar gaat erg prijzig worden. Denk maar aan bedragen over de 1000 euro, als het al niet veel meer is.

Ik wil zeggen, een nieuwe invoerkabel aanbrengen kost al 350 euro ex BTW en dat is dan nog maar het kleine stukje vanaf de kabel in de straat tot in de woning...

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:23
Dat wordt inderdaad wel prijzig. Het is al zuur genoeg dat er zo'n beetje overal rondom hen wel mooie snelheden te behalen zijn, zeker omdat ze toch wel vrij centraal wonen. Misschien moeten ze toch maar over naar de kabel dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:35

kgl

Wat zegt XS4ALL? Ik kan het 160/16 abonnement aanvragen (met de expliciete opmerking dat er naar BVDSL moet worden overgestapt), echter fourstack geeft voor mijn adres aan dat bonding niet mogelijk is... Wie heeft er nu gelijk? Zou bijna upgrade inkoppen om te zien wat er gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
kgl schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:43:
[...]

Wat zegt XS4ALL? Ik kan het 160/16 abonnement aanvragen (met de expliciete opmerking dat er naar BVDSL moet worden overgestapt), echter fourstack geeft voor mijn adres aan dat bonding niet mogelijk is... Wie heeft er nu gelijk? Zou bijna upgrade inkoppen om te zien wat er gebeurt...
Dat kan ik je exact vertellen. Hun vragen sip24 op en zien er is maar 1 ader ingelast. Je krijgt dan een mailtje terug dat het gevraagde product technisch niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Jan-man schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:18:
[...]

Dat kan ik je exact vertellen. Hun vragen sip24 op en zien er is maar 1 ader ingelast. Je krijgt dan een mailtje terug dat het gevraagde product technisch niet leverbaar is.
Ja zoiets verwacht ik, maar het is wel vreemd dat ze expliciet aangeven dat BVDSL beschikbaar is op mijn adres... je zou zeggen dat hun ordersysteem dezelfde informatie als fourstack heeft. Of XS4ALL laat extra aderpaar inlassen, maar die kans acht ik klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je belt met x4all weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Als je ze belt dan controleren ze het meteen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Xudonax schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:10:
De laatste keer dat ik in Fourstack keek zag ik nog geen bonding bij mij staan. Is dit iets dat ik dan tóch kan aanvragen bij Xs4all? Mijn ISRA bevat wel twee aansluitingen, dus theoretisch zou het moeten kunnen.

Of ben ik dan verplicht om bij KPN eerst de 2e lijn aan te vragen als Bel Budget o.id. zodat het geheel in de straatkast aangesloten word?
Laatst sprak ik de klantenservice van Xs4all aangezien hun postcodetool op mijn adres 100 mbit aangeeft, terwijl er geen bonding beschikbaar is en ook geen VVDSL, De medewerker gaf aan, dat zij eventueel een extra lijn kunnen laten lassen (op kosten van Xs4all), maar zelfs die optie was op mijn adres niet beschikbaar.
Kortom de postcodetool was niet correct mbt mijn adres, maar wel goed om te weten dat Xs4all kosteloos een extra lijn zou kunnen laten lassen (indien dat mogelijk is).

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Ik heb een upgrade aangevraagd, ben al omgezet naar 100 mbit, morgen even bellen om te horen of ze inderdaad tweede aderpaar inlassen. Anders heeft het niet zoveel zin tov Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
KPN gaat dus geen Bonded Vectored VDSL2 abonnement met 200Mbit aanbieden, als ik frontpage artikel mag geloven?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Zullen ze wachten op V.Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Leuk die snelheidsverhogingen bij Xs4all en KPN, maar ik zie dat ze nog steeds geen oplossing hebben om VVDSL uit te rollen in de wijkcentrales.. Door het ontbreken van VVDSL, bonding en glasvezel blijf ik dus op 50 mbit steken.
Kan Vplus wel uitgerold worden in de wijkcentrales of verstoort dat net als VVDSL het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die oplossing is er wel degelijk en heet VULA. In de komende maanden komt daar zeker een doorbraak in waardoor ook vanuit de centrale VVDSL kan worden uitgerold.

NB: ook VPlus heeft die beperking maar die zou dus niet meer moeten gelden tegen de tijd dat het uitgerold wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
timmie1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:08:
KPN gaat dus geen Bonded Vectored VDSL2 abonnement met 200Mbit aanbieden, als ik frontpage artikel mag geloven?
Net nagevraagd: 100Mbit/s maximaal helaas en snelheden gaan dus per 1 juli niet omhoog volgens medewerker KPN :/ :-(

[ Voor 51% gewijzigd door Speed61 op 01-05-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Barre73 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:55:
Die oplossing is er wel degelijk en heet VULA. In de komende maanden komt daar zeker een doorbraak in waardoor ook vanuit de centrale VVDSL kan worden uitgerold.

NB: ook VPlus heeft die beperking maar die zou dus niet meer moeten gelden tegen de tijd dat het uitgerold wordt.
Dat zou erg mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Barre73 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:55:

Welke doorbraak is er precies nodig? Van wat ik ervan kan vinden komen de plannen voor het uitfaseren van MDF Access uit Q3 2015, zijn er nog partijen die niet ingestemd hebben met de plannen of ligt er ergens anders een roadblock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

timmie1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:08:
Daar lijkt het op. Ze willen je denk ik zo pushen naar hun "premium" brand XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DiedB schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:42:
[...]

Welke doorbraak is er precies nodig? Van wat ik ervan kan vinden komen de plannen voor het uitfaseren van MDF Access uit Q3 2015, zijn er nog partijen die niet ingestemd hebben met de plannen of ligt er ergens anders een roadblock?
Die plannen wel. De uitwerking middels VULA is in 2016 geactiveerd. En pas nu hebben de laatste operators ingestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18
Dat VULA, wil dat zeggen dat er geen apparatuur meer van derden in de nummercentrales staat, zodat ze eindelijk VVDSL kunnen doen?
Of is er een andere constructie waardoor de up- en download omhoog zou kunnen gaan bij de nummercentrales?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
TD-er schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:03:
Dat VULA, wil dat zeggen dat er geen apparatuur meer van derden in de nummercentrales staat, zodat ze eindelijk VVDSL kunnen doen?
Of is er een andere constructie waardoor de up- en download omhoog zou kunnen gaan bij de nummercentrales?
Voor zover ik weet is het een afspraak tussen providers dat ze dezelfde types DSLAMs, lijnkaarten en modems(m.a.w. geschikt voor vectoring en evt. Vplus) gaan gebruiken. Waarschijnlijk dus via KPN apparatuur.

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 01-05-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Wat gaat dat de klanten die nu op (bonded) MDF zitten opleveren? Meer snelheid? Minder latency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
B2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:42:
Wat gaat dat de klanten die nu op (bonded) MDF zitten opleveren? Meer snelheid? Minder latency?
Dezelfde voordelen als klanten op buitenring met vectoring, dus maximaal 110Mbit down/33Mbit up per lijn en lage latency van rond de 10ms. Tenminste, dat communiceert KPN wholesale naar haar klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
TD-er schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:03:
Ik heb net even op Google gekeken en daar vond ik een aankondigingsbrief richting wholesale-klanten van twee jaar geleden. MDF Access (dus apparatuur van externe partijen in wijkcentrales) wordt gelimiteerd tot 2MHz (ADSL2+) zodat VDSL-lijnen niet gestoord worden. Daarbuiten op VULA (wat vergelijkbaar zou zijn met WBA, wat nu binnen straatkasten gebruikt wordt.
timmie1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:01:
[...]

Dezelfde voordelen als klanten op buitenring met vectoring, dus maximaal 110Mbit down/33Mbit up per lijn en lage latency van rond de 10ms. Tenminste, dat communiceert KPN wholesale naar haar klanten toe.
Gegeven het feit dat de meeste klanten die op centrales zitten een veel langere lijn hebben dan de klanten die op een straatkast zitten. Procentueel zal het aantal verbindingen dat 100Mb kan dus minder stijgen, maar de investering is kleiner. Hier moeten immers enkel DSLAMs worden vervangen (als de huidige DSLAMs het al niet kunnen), terwijl bij straatkasten veel meer komt kijken (netaansluiting, glas, vergunningen, behuizing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DiedB schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:05:
[...]

Gegeven het feit dat de meeste klanten die op centrales zitten een veel langere lijn hebben dan de klanten die op een straatkast zitten. Procentueel zal het aantal verbindingen dat 100Mb kan dus minder stijgen, maar de investering is kleiner. Hier moeten immers enkel DSLAMs worden vervangen (als de huidige DSLAMs het al niet kunnen), terwijl bij straatkasten veel meer komt kijken (netaansluiting, glas, vergunningen, behuizing).
Ben wel benieuwd naar een grafiekje oid wat vvdsl doet tov vdsl. Ik zit nu op 800meter vanaf de wijkcentrale en heb een attainable van 58/18 (bonding geeft effectief 85Mbit). Maar met name een lagere latency zou fijn zijn. Bij bonding zit je al snel op 25-30ms waar dit voorheen met een enkele vdsl lijn onder de 10ms was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

-

[ Voor 99% gewijzigd door B2 op 01-05-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
B2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:12:
[...]

Ben wel benieuwd naar een grafiekje oid wat vvdsl doet tov vdsl. Ik zit nu op 800meter vanaf de wijkcentrale en heb een attainable van 58/18 (bonding geeft effectief 85Mbit). Maar met name een lagere latency zou fijn zijn. Bij bonding zit je al snel op 25-30ms waar dit voorheen met een enkele vdsl lijn onder de 10ms was
Afbeeldingslocatie: https://insight.nokia.com/sites/default/files/wp-content/uploads/2012/10/Boosting%20VDSL2%20Bit%20Rates%20with%20Vectoring/TZ-Typical-vectoring-gains-Fig-1.jpg

Rode lijn is VDSL (je huidige situatie), blauwe lijn is VDSL met vectoring. De rode lijn is erg pessimistisch overigens.

Groene lijn kun je negeren, dat is een losse VDSL-lijn zonder crosstalk (komt niet voor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
DiedB schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:28:
[...]
Groene lijn kun je negeren, dat is een losse VDSL-lijn zonder crosstalk (komt niet voor).
Tijdens een grote stroomstoring trainde mijn modem, met accu opeens in op 46Mbit. Zodra de stroomvoorziening weer was hersteld, kakte hij weer in tot ~26Mbit. Bijna 20Mbit kwijt aan alien-crosstalk.
Kun je nagaan hoeveel troep er doorgaans over de lijn gaat :/.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DiedB schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:05:
[...]

Ik heb net even op Google gekeken en daar vond ik een aankondigingsbrief richting wholesale-klanten van twee jaar geleden. MDF Access (dus apparatuur van externe partijen in wijkcentrales) wordt gelimiteerd tot 2MHz (ADSL2+) zodat VDSL-lijnen niet gestoord worden. Daarbuiten op VULA (wat vergelijkbaar zou zijn met WBA, wat nu binnen straatkasten gebruikt wordt.

[...]

Even een oud bericht van mezelf:

Barre73 in "Het grote xDSL-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Puch-Maxi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Tijdens een grote stroomstoring trainde mijn modem, met accu opeens in op 46Mbit. Zodra de stroomvoorziening weer was hersteld, kakte hij weer in tot ~26Mbit. Bijna 20Mbit kwijt aan alien-crosstalk.
Kun je nagaan hoeveel troep er doorgaans over de lijn gaat :/.
Dat heb ik ook wel eens en meestal na een modem reboot. Dan kan ik ipv 15mbit opeens 26mbit halen. Echter na een paar minuten reset de verbinding zich en weer naar 15mbit :(. Als ik dan kijk in de spectrum van de Fritzbox zie ik ook een veel sterker signaal in de 0 tot 1100khz regio (van 30db naar 45db signaalsterkte)

Maar met dat Vula, hoeveel invloed heeft dat op snelheid bij een afstand van +- 2.2km? Momenteel zijn dit mijn modemwaarden (pair bonding nog niet aangevraagd).

Overigens, weet iemand waar je bij KPN moet zijn om een onderzoek te laten aanvragen of je naar een andere centrale gezet kan worden? Ik zit nu op een hoofdcentrale op 2.2km en ik zit ver in het buitengebied. Echter de kabelbundel die bij ons komt loopt nog 1km door (over ons terrein en door een bos) naar een (klein) ziekenhuis. Deze hebben afgelopen jaren uitgebreid en hebben nu glasvezel vanuit het dorp en er staat een wijkkast bij de ingang van het terrein (volgens fourstack heeft een adres daar aansluiting op een SDF, MDF distributiepunt). Die kast zit dus op 1km van mij af en voor 99% van de afstand ligt de oude kabelbundel nog tussen hun en ons huis. Dit zou een mooie optie zijn om veel sneller internet te krijgen :)

[ Voor 27% gewijzigd door wontcachme op 02-05-2017 10:19 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Bij een adres dat ik via fourstack in de gaten hou is de bonded koper optie ineens verdwenen. Bij een groot deel van de wijk ook, maar bij bijvoorbeeld de (niet actieve) straatkast is het nog wel mogelijk. Betekent dit dat er tussen die straatkast en de aansluitingen ergens een verdeelpunt vol zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt bij meer mensen voor dat ineens Fourstack anders is. Ik had tot vorige maand staan dat er een upgrade gepland stond maar die schijnt ook op wonderbaarlijke wijze verdwenen te zijn.
Pagina: 1 ... 41 ... 77 Laatste