Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Speed61 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:26:
[...]

Wat is de reden hiervan? Verdere bezuinigingen(oude voorraad opmaken)?
Mij is een jaar geleden door KPN verzekerd dat alleen nog maar V10's uitgeleverd zouden worden.

KPN is overigens ook gestopt met de aanleg van VDSL.
Voor zover ik weet gaat KPN op de reeds bestaande VDSL infrastructuur wel door met Bonded VVDSL en Vplus (veldproeven begin oktober). Helaas alleen nog steeds geen abonnementsvormen beschikbaar voor snelheden boven 100Mbit/s.
En dan? Toch glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
HvanderT schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 06:26:
Dat kan wel, maar wat levert het je op? Je verbinding zal er niet direct sneller door worden.

Het staat wel netjes natuurlijk.
RobinF schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:22:
[...]

Hooguit een hek klein beetje. Of als het aansluitdoosje niet te best aangesloten zit iets meer.

Maar het staat wel netter
Vooral dat het netter staat inderdaad, en misschien nog een beetje meer snelheid :)

[ Voor 27% gewijzigd door Meauses op 27-09-2016 14:35 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
UIt die wereld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
[...]

Wat is de reden hiervan? Verdere bezuinigingen(oude voorraad opmaken)?
Mij is een jaar geleden door KPN verzekerd dat alleen nog maar V10's uitgeleverd zouden worden.

Voor zover ik weet gaat KPN op de reeds bestaande VDSL infrastructuur wel door met Bonded VVDSL en Vplus (veldproeven begin oktober). Helaas alleen nog steeds geen abonnementsvormen beschikbaar voor snelheden boven 100Mbit/s.
Het is juist andersom! Glas ligt op een laag vuurtje en Buitenringen liggen op een brander! Er is nu alleen een tekort aan dslams waardoor het ietswat vertraagd uitgerold wordt.

Voor de V10 discussie zie enkele pagina's terug!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:07
Jan-man schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:25:
[...]

Het is juist andersom! Glas ligt op een laag vuurtje en Buitenringen liggen op een brander! Er is nu alleen een tekort aan dslams waardoor het ietswat vertraagd uitgerold wordt.

Voor de V10 discussie zie enkele pagina's terug!.
Wat betekent "buitenringen liggen op een brander"?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Jan-man schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:59:

Modems worden NIET meer omgeruild voor v10. Alleen als modem echt defect is en ook dan is de kans nog heel groot dat je v8 of v9 krijgt.
Onzin ik krijg mijn V10 vrijdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Barre73 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:50:
[...]
Wat betekent "buitenringen liggen op een brander"?
Dat ze er vaart achter zetten om dit voorelkaar te krijgen.

@Cosmo eerst maar eens afwachten wat je morgen binnenkrijgt. Volgens de procedure mogen er geen modems meer omgewisseld worden voor een V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jan-man schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:51:
[...]

@Cosmo eerst maar eens afwachten wat je morgen binnenkrijgt. Volgens de procedure mogen er geen modems meer omgewisseld worden voor een V10.
De V8/V9 haalde toch geen 100 mbit zonder bonding?
Is het dan niet logisch dat de provider een modem levert dat de abonnementssnelheid aan kan? In dit geval dus een v10, maar in principe maak het niet uit, zolang het maar een product conform specificaties oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Dan heb jij blijkbaar connecties met een ander KPN dan ik......

Wat de V10 betreft heb je volkomen gelijk. Richtlijnen zijn heel helder. Geen omwisseling tenzij de bestaande EB kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
V8 haalde prima 100 mbit op vvdsl zonder bonding. V9 haalt zonder bonding geen 100mbit omdat die gelockt is op 77 mbit ivm storing op itv signaal boven die 77 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44
Barre73 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:13:
[...]

Wat de V10 betreft heb je volkomen gelijk. Richtlijnen zijn heel helder. Geen omwisseling tenzij de bestaande EB kapot is.
Even 380 op het modem zetten. Is hier al eens gebeurd. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Morgen komt er een monteur een isra labelen, waarop ik zelf vervolgens de hele zwik ga aansluiten. Heb net het isra open gehad, maar zie niets bijzonders. Er is namelijk op het eerste aderpaar al netjes een kabel gepatcht. Dat was van vroeger uit een normale telefoonlijn die al jaren niet meer in gebruik is.

Heeft het labelen dan wel zin? Modem direct aangesloten, maar nog geen sync. Signaal komt er morgen op.

Isra punt is een isra20 met zo te zien 10 binnenkomende lijnen.

Edit: Voorbeeldplaatje hier onder is exact hetzelfde als bij ons.
https://ic.tweakimg.net/c...2F09%2Fisra_rsa_strip.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 27-09-2016 21:53 ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

darthaxx schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:37:
[...]

Ping is best wel laag met uitzondering van vanavond. Ik haal maar 800 kb/s en de ping ligt wat hoger.
Ik zie trouwens in de router log dat ik 1.3 biljoen FEC errors hebt gekregen in de laatste 3 minuten.

Ik weet niet of dit Online aan te rekenen valt. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde probleem hebben met Telfort of Tele2 sinds ze allemaal het KPN netwerk gebruiken.

Maar goed ik geef ze 2 weken de tijd om dit op te lossen en anders ga ik het contract ontbinden en overstappen naar Ziggo.
Hier ook maar 6Mbit 's avonds bij Online, grrr. :( Ping is vaak een stuk hoger, was eerst vrij constant 28ms, na overzetten op nieuw netwerk vorige week schiet het vaak naar 80-90ms, dagdag online actiespelletjes :|

Ik heb 'n 30/3-abo, wat ze opeens aanboden. Eerst was 't snelste 8/1 (of 10/1). Na overstappen op nieuw abo was het maar 12/1. Ik bellen: "ja meneer, stond in uw bevestigingsmail dat het in de praktijk geen 30Mbit wordt, maar eerder 14Mbit." Nou, vooruit, het zou sneller worden bij overschakelen op nieuw netwerk. Nu dus in de praktijk de helft van de snelheid van voorheen en heel instabiel. De helpdesk is overbelast zeggen ze, en mail duurt nu minstens 5 werkdagen ipv 2 om te beantwoorden. Ik sta niet alleen dus.

Kun je om redenen van verslechterde dienstverlening het contract ontbinden?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Daar gaan ze zeker wel mee door in de toekomst, maar helaas op dit moment lijkt het inderdaad stil te liggen.
Jan-man schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:25:
Er is nu alleen een tekort aan dslams waardoor het ietswat vertraagd uitgerold wordt.
Was het maar zo simpel...

[ Voor 29% gewijzigd door SECURITEH op 28-09-2016 01:39 ]

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
SECURITEH schreef op woensdag 28 september 2016 @ 01:35:
[...]

Daar gaan ze zeker wel mee door in de toekomst, maar helaas op dit moment lijkt het inderdaad stil te liggen.

[...]

Was het maar zo simpel...
Wat gebeurt er dan met de upgrades die volgens de planning wel gewoon uitgevoerd gaan worden (in de komende maanden, hier staan zelfs nog upgrades voor begin oktober)? Een deel van de upgrades is verplaatst naar Q4 2017, maar dat geldt lang niet voor alle upgrades.

Wat is precies het probleem?

• Barre73
DiedB schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:09:
[...]

Wat gebeurt er dan met de upgrades die volgens de planning wel gewoon uitgevoerd gaan worden (in de komende maanden, hier staan zelfs nog upgrades voor begin oktober)? Een deel van de upgrades is verplaatst naar Q4 2017, maar dat geldt lang niet voor alle upgrades.

Wat is precies het probleem?
Datums en maanden die je in Fourstack ziet zouden moeten kloppen en doorgaan. Fourstack is correct zeg maar.

• DiedB
Barre73 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:23:
[...]

Datums en maanden die je in Fourstack ziet zouden moeten kloppen en doorgaan. Fourstack is correct zeg maar.
In dat geval klopt dit statement niet helemaal:
SECURITEH schreef op woensdag 28 september 2016 @ 01:35:
Of gaat het om nieuwe geplande upgrades?

[ Voor 10% gewijzigd door DiedB op 28-09-2016 11:28 ]

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

[...]

Mijn v8 had kuren en ik heb vervolgens ook gewoon een v10 gekregen?

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

• Speed61
Barre73 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:13:
[...]
Daar sluit ik mij bij aan...

KPN is landelijk met de aanleg (engineering) van VDSL gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
Dan gaan er dus blijkbaar 2 verhalen rond ;). Mij is verteld dat het vertraging oploopt omdat de leverancier van de dslams/kaarten vertraging met levering hebben omdat bepaalde chips die hun gebruiken niet leverbaar zijn op dit moment.

En dat juist vvdsl/Vplus voorrang heeft op glas omdat het vele malen goedkoper in aanleg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Vanochtend Telfort zakelijk 8/1 aangesloten. En nu willen jullie natuurlijk weten wat de snelheid is :+

http://www.speedtest.net/my-result/5669184015

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoYjLW8.png

Gaat dus een stukkie sneller dan die 8/1Mb :)
Even wachten tot de DLM klaar is, want ik heb het vermoeden dat de snelheid nog hoger komt te liggen :9

Gesprek met de monteur die de boel kwam labelen: "Oh, ik zie dat je de boel al aangesloten hebt." Ik hoef dan niet zoveel meer te doen aangezien de lijn al werkt."

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Net dit topic ontdekt en erachter gekomen dat er een vdsl update gepland staat voor q4 2017. Opzich super blij mee! Zit nu bij ziggo 40/4 maar zou al te graag over willen stappen naar dsl van kpn of vodafone. Nu 22/2 haalbaar hier maar ben bang dat dat niet genoeg is als daar 16mb vanaf gaat voor tv kijken.

:)

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Speed61 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:59:
[...]

Daar sluit ik mij bij aan...

KPN is landelijk met de aanleg (engineering) van VDSL gestopt.
Dat is raar. Ze moeten nog een aanzienlijk tot best wel groot deel van Rotterdam doen. Lijkt me sterk dat ze Ziggo daar het alleenrecht willen geven daar? Zou toch graag willen hebben dat KPN de 17 mbit hier upgrade naar VVDSL, al is het alleen maar zodat ik kan 'dreigen' bij Ziggo en een voordelig nieuw jaarcontract kan afsluiten.

De upgrade voor mijn huis staat nog steeds op Q4, voor de zomer werden blauwe kabels de grond in gepropt wat volgens mij glasvezel voor de straatkasten was?

[ Voor 14% gewijzigd door Denizz op 29-09-2016 09:53 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Denizz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:52:
[...]

Dat is raar. Ze moeten nog een aanzienlijk tot best wel groot deel van Rotterdam doen. Lijkt me sterk dat ze Ziggo daar het alleenrecht willen geven daar? Zou toch graag willen hebben dat KPN de 17 mbit hier upgrade naar VVDSL, al is het alleen maar zodat ik kan 'dreigen' bij Ziggo en een voordelig nieuw jaarcontract kan afsluiten.

De upgrade voor mijn huis staat nog steeds op Q4, voor de zomer werden blauwe kabels de grond in gepropt wat volgens mij glasvezel voor de straatkasten was?
Die kabels hebben zie hier ook in de grond 'gepropt'. Uit nieuwsgierigheid heb ik gevraagd wat het was, en het was inderdaad glasvezel voor de straatkasten.

Lijkt mij dat het bij jou hetzelfde geval is.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

• DiedB
Denizz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:52:
[...]

Ik vermoed dan ook dat het om nieuwe plannen gaat. De al bestaande upgrade-plannen lijken namelijk gewoon door te gaan. Ik zie upgrades tot Q1 2018 gepland staan in het systeem.

Desalniettemin is het vreemd, want die doelstelling (85% van de huishoudens >100Mb in 2016) is echt nog niet gehaald. Misschien net aan met de geplande upgrades maar dat blijft schatten.

• krakendmodem
Ik ben benieuwd of ze die doelstelling gaan halen. Er zijn namelijk ook zat huishoudens die nog gewoon aan een "oude" wijkcentrale hangen, en die blijven op maximaal 50Mb hangen indien er geen bonding mogelijk is. En die wijkcentrales zullen waarschijnlijk niet zo snel geüpgraded worden als de buitenringen.

85% is ook makkelijk praten: Het is namelijk inclusief glasvezelverbindingen. Haal glasvezel eraf en het aantal huishoudens met toegang met 100Mb/s DSL zal een heel stuk lager zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 29-09-2016 12:03 ]

• Speed61
DiedB schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:29:
Ik vermoed dan ook dat het om nieuwe plannen gaat. De al bestaande upgrade-plannen lijken namelijk gewoon door te gaan. Ik zie upgrades tot Q1 2018 gepland staan in het systeem.
Database misschien nog niet bijgewerkt?

Ik neem aan dat bestaande opdrachten nog uitgevoerd zullen worden, maar dan denk ik meer aan enkele maanden werk.

Als KPN op de aanleg wil bezuinigen, zou een financieel conflict wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Het draait ten slotte altijd om de centen.

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
TerraGuy schreef op woensdag 28 september 2016 @ 00:21:
[...]

Hier ook maar 6Mbit 's avonds bij Online, grrr. :( Ping is vaak een stuk hoger, was eerst vrij constant 28ms, na overzetten op nieuw netwerk vorige week schiet het vaak naar 80-90ms, dagdag online actiespelletjes :|

Ik heb 'n 30/3-abo, wat ze opeens aanboden. Eerst was 't snelste 8/1 (of 10/1). Na overstappen op nieuw abo was het maar 12/1. Ik bellen: "ja meneer, stond in uw bevestigingsmail dat het in de praktijk geen 30Mbit wordt, maar eerder 14Mbit." Nou, vooruit, het zou sneller worden bij overschakelen op nieuw netwerk. Nu dus in de praktijk de helft van de snelheid van voorheen en heel instabiel. De helpdesk is overbelast zeggen ze, en mail duurt nu minstens 5 werkdagen ipv 2 om te beantwoorden. Ik sta niet alleen dus.

Kun je om redenen van verslechterde dienstverlening het contract ontbinden?
Je kan de contract ontbinden als je geklaagd hebt en een brief hebt gestuurd waarin je ze een bepaalde tijd geeft om het probleem op te lossen.

De Online monteur heeft vandaag bij mijn interne netwerkje geen problemen gevonden Nu even afwachten wat Online gaat doen met KPN. :)

• krakendmodem
Speelt dit bij alle online klanten? Of bij sommige locaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

TheUninvited schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:04:
Bij mij in de straat gaan ze als het meezit ook nog dit jaar upgraden naar VVDSL, alleen staat bij mijn adres en die van m'n buren aan het einde van onze straat niets gepland. Vanaf de huizen die voorbij de bocht liggen komt een VVDSL (BR) upgrade. Bovendien hebben ze laatst nog graafwerkzaamheden verricht voor de straatkast, welke letterlijk 30 meter hiervandaan ligt, maar dat zou betekenen dat ze alleen één kant opgaan. Iemand enig idee/ervaring waarom niet de hele straat een upgrade krijgt of zou de planning verkeerd zijn? Nu is het hoogst haalbare nog maar 42Mbit met VDSL2, dus voor mij niet de moeite om over te stappen vanaf Ziggo.
Dat is hier (Eindhoven-Stijp) ook het geval! Rest van de buurt krijgt Q2-2017 VVDSL, maar mijn aansluiting en van enkele straten hier in de buurt staan niet op de planning.

Rode vlak is de centrale, zwart is geen upgrade bekend, blauw is upgrade Q2-2017.

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/kzqj137ob/eindhoven_strijp.jpg

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
slaay schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:51:
[...]
Dat is hier (Eindhoven-Stijp) ook het geval! Rest van de buurt krijgt Q2-2017 VVDSL, maar mijn aansluiting en van enkele straten hier in de buurt staan niet op de planning.

Rode vlak is de centrale, zwart is geen upgrade bekend, blauw is upgrade Q2-2017.

[afbeelding]
Ligt er in dat gebied glasvezel daar was Eindhoven toch er in? Als er glasvezel ligt dan snap ik dat er geen VVDSL upgrade aan komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
slaay schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:51:
[...]

[afbeelding]
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat je nog net te dicht op je centrale zit. Maar het lijkt mij erg arbitrair. Zal dus betekenen dat de snelheid voorlopig niet omhoog gaat indien je op de centrale blijft aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

darthaxx schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:26:
[...]

Je kan de contract ontbinden als je geklaagd hebt en een brief hebt gestuurd waarin je ze een bepaalde tijd geeft om het probleem op te lossen.

De Online monteur heeft vandaag bij mijn interne netwerkje geen problemen gevonden Nu even afwachten wat Online gaat doen met KPN. :)
Dat is niet eens nodig meestal, Online klanten die van FT overgaan naar KPN netwerk mogen per direct opzeggen wegens wijzigende voorwaarden, als de migratie niet goed gaat mag dat ook bijna altijd direct omdat de oplossing lang duurt en sowieso hebben de meeste FT klanten geen lopende contracten meer en mag er sowieso opgezegd worden met een termijn van één maand. Na die maand even terug bellen voor coulance dat het niet werkt mits je aangegeven hebt dat er een probleem was. Dan krijg je die maand ook terug.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

ANdrode schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:06:
[...]

Ligt er in dat gebied glasvezel daar was Eindhoven toch er in? Als er glasvezel ligt dan snap ik dat er geen VVDSL upgrade aan komt…
Nee, hier ligt geen glasvezel! Sinds overname van Reggefiber door KPN is de aanleg in Eindhoven geheel stil komen te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Wat houd dat bonding nu precies in ? Begrijp ik het goed dat KPN de enige is die dit levert en dus een snellere verbinding kan leveren dan bv Vodafone ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

HvanderT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:05:
Speelt dit bij alle online klanten? Of bij sommige locaties?
Ik hoor in Groningen in ieder geval meerdere klachten over Online gehoord. Op AlleStoringen.nl zie ik veel klachten voorbij komen over geen of traag internet sinds de update, over heel Nederland verspreid. Geen idee hoeveel procent dat in de praktijk betekent. Het is nu 7 werkdagen geleden dat ik een (heel beleefde) vraag heb gestuurd over de problemen met internet, ze hebben het óf erg druk of ze durven geen antwoord te geven.
darthaxx schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:26:
[...]

Ah, bedankt voor je antwoord :) Als ik na 2 weken nog niets gehoord heb, ga ik in de pen klimmen dan. Heb nu eindelijk wel eens zin in vlot internet. Zitten ze me eerst maandenlang lekker te maken, om daarna een lagere snelheid en instabiele verbinding door te geven. Dat is nogal onhandig qua verwachtingsmanagement :P
True schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:47:
[...]

Dat is niet eens nodig meestal, Online klanten die van FT overgaan naar KPN netwerk mogen per direct opzeggen wegens wijzigende voorwaarden, als de migratie niet goed gaat mag dat ook bijna altijd direct omdat de oplossing lang duurt en sowieso hebben de meeste FT klanten geen lopende contracten meer en mag er sowieso opgezegd worden met een termijn van één maand. Na die maand even terug bellen voor coulance dat het niet werkt mits je aangegeven hebt dat er een probleem was. Dan krijg je die maand ook terug.
Wat bedoel je precies met 'omdat de oplossing lang duurt', is dat een gegeven dat het lang gaat duren? Gaan (veel) klanten bij Online.nl nu langdurig met traag internet zitten?

Wat mij het meeste stoort is de communicatie, ofwel: géén communicatie. Geen reactie op een vraag/klacht binnen afzienbare tijd, geen algemene mailing van: sorry voor het ongemak, er zijn technische problemen waar we tegenaan zijn gelopen maar we werken er hard aan' met eventueel een 'binnen x weken verwachten we alle problemen opgelost' mochten ze daar zicht op hebben. Hierdoor ben ik geneigd er sneller weg te gaan, aangezien ik nu niet weet waar ik aan toe ben: gaat dit nog maanden duren of is het in een week opgelost, who knows...

[ Voor 32% gewijzigd door TerraGuy op 30-09-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TerraGuy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:38:
[...]

Ik hoor in Groningen in ieder geval meerdere klachten over Online gehoord. Op AlleStoringen.nl zie ik veel klachten voorbij komen over geen of traag internet sinds de update, over heel Nederland verspreid. Geen idee hoeveel procent dat in de praktijk betekent. Het is nu 7 werkdagen geleden dat ik een (heel beleefde) vraag heb gestuurd over de problemen met internet, ze hebben het óf erg druk of ze durven geen antwoord te geven.
Oei.. Ik kom wel eens bij een studentenhuis in Groningen die internet via Online. Nu klagen ze dat de wifi momenteel een drama is (was het altijd al), maar als de provider vervolgens ook nog gaat kloten, dan mag die huurbaas wel eens zijn zaakjes op orde stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Net 20 minuten aan de lijn gehangen met de helpdesk van Online. Een heel vriendelijke medewerker aan de lijn, die wilde even een lijntest gaan uitvoeren. Het bleek dat hij dat niet kon doen, omdat mijn recente modemwissel (van witte Huawei naar zwarte Zyxel) niet was doorgevoerd in hun administratie. Hij is 5 minuten bezig geweest om vanalles te proberen om de modem aan te melden, en gaf toen aan dat hij het door moest geven aan de tweedelijn-helpdesk, zijn mogelijkheden hielden op. Binnen 3 werkdagen zou het opgelost moeten worden, volgens de beste man lag het domweg aan de (administratief gezien) verkeerde modem dat mijn verbinding zo instabiel en traag was geworden.

Iemand een idee of het verhaal kan kloppen? Ben benieuwd of het volgende week dan inderdaad van (momenteel) 4Mbit naar 20-30Mbit gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tony schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:33:
Wat houd dat bonding nu precies in ? Begrijp ik het goed dat KPN de enige is die dit levert en dus een snellere verbinding kan leveren dan bv Vodafone ?
Veel woningen in Nederland hebben een kabel naar binnen toe met 4 aders. Daarvan worden er maar 2 gebruikt. Als je de andere twee ook inzet voor diensten, dan heb je in principe een dubbele verbinding en dus dubbele snelheid. Bij je thuis worden de 2 aderparen gecombineerd in de Experiabox en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

TerraGuy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:25:
Net 20 minuten aan de lijn gehangen met de helpdesk van Online. Een heel vriendelijke medewerker aan de lijn, die wilde even een lijntest gaan uitvoeren. Het bleek dat hij dat niet kon doen, omdat mijn recente modemwissel (van witte Huawei naar zwarte Zyxel) niet was doorgevoerd in hun administratie. Hij is 5 minuten bezig geweest om vanalles te proberen om de modem aan te melden, en gaf toen aan dat hij het door moest geven aan de tweedelijn-helpdesk, zijn mogelijkheden hielden op. Binnen 3 werkdagen zou het opgelost moeten worden, volgens de beste man lag het domweg aan de (administratief gezien) verkeerde modem dat mijn verbinding zo instabiel en traag was geworden.

Iemand een idee of het verhaal kan kloppen? Ben benieuwd of het volgende week dan inderdaad van (momenteel) 4Mbit naar 20-30Mbit gaat. :)
Ze gaan nu waarschijnlijk KPN verzoeken om je poort te resetten, daardoor gaat je modem opnieuw intrainen. En zou binnen een week de hoogst haalbare stabiele snelheid moeten halen.
Zover ik weet staat het los van hun administratie en welk modem je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TerraGuy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:38:
Wat bedoel je precies met 'omdat de oplossing lang duurt', is dat een gegeven dat het lang gaat duren? Gaan (veel) klanten bij Online.nl nu langdurig met traag internet zitten?
Plat gezegd, Online.nl is kut, Online.nl weet dat ze kut zijn en worden gepusht door ACM om te verbeteren(denk aan het feit dat ze tot aan augustus geen reclame mochten maken zo kut waren ze) en dan beginnen ze weer met reclame dan is het met gratis HBO wat in december stopt... Hierdoor zegt Online.nl aan klanten met langdurige problemen hebben wij niets en deze kosten te veel om dit op te lossen. Kunnen we geen oplossing bieden of enigszins naar een oplossing werken binnen twee weken, mag je opzeggen. Want op het moment liever een klant minder dan een ontevreden klant.
Overigens is het probleem waar jij het over hebt niet iets wat volgens mij meer klanten direct treft.
Wat mij het meeste stoort is de communicatie, ofwel: géén communicatie. Geen reactie op een vraag/klacht binnen afzienbare tijd, geen algemene mailing van: sorry voor het ongemak, er zijn technische problemen waar we tegenaan zijn gelopen maar we werken er hard aan' met eventueel een 'binnen x weken verwachten we alle problemen opgelost' mochten ze daar zicht op hebben. Hierdoor ben ik geneigd er sneller weg te gaan, aangezien ik nu niet weet waar ik aan toe ben: gaat dit nog maanden duren of is het in een week opgelost, who knows...
Ja dat is Online.nl wel zo'n beetje. Online.nl heeft volgens mij niet eens een eigen gebouw of een gebouw in huur. Ze zitten met twintig managers gewoon bij M7 in een hoekje en al het andere besteden ze uit, echt letterlijk al het andere los van die paar directieleden en hogere managers.
Communicatie tussen dus die afdelingen gaat moeizaam, erg moeizaam. Daarom bijvoorbeeld staat er nog steeds Barclays Premier League onder 1. terwijl dit volgens mij al sinds januari bekend is en er ongetwijfeld al wel 100 mensen geklaagd hebben over het ontbreken hiervan terwijl het wel op de site staat.
TerraGuy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:25:

Ja kan enigszins kloppen. Je gaat van oud Wannadoo (je W-klantnummer) via het FT-netwerk(France Telecom) naar de KPN infrastructuur(je krijgt of hebt nu een 8-klantnummer). Dit is een andere leverstraat met andere voorwaarden en andere contracten. Je bent nu waarschijnlijk al gemigreerd, maar inderdaad in het systeem is de administratieve swap van je Huawei naar Zyxel niet goed gedaan(in een Online.nl systeem). Dit zou de eerstelijns medewerker ook moeten kunnen, maar nu is er dus een ticket gemaakt voor de back-office die dit let op binnen drie werkdagen moet gaan oppakken(en dus niet oplossen, verteld de medewerker je helaas ook verkeerd). Maar door o.a. vele migraties de afgelopen tijd is de backlog nogal wat groter en kan het ook wel wat langer gaan duren.
Op zich moet de DSLAM zelf al lager gaan intrainen bij verbrekingen, ik heb je posts hierboven niet allemaal gelezen dus weet niet wat er precies speelt. Dit heeft niet te maken met de administratieve systemen bij Online.nl.
slaay schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:44:
Ze gaan nu waarschijnlijk KPN verzoeken om je poort te resetten, daardoor gaat je modem opnieuw intrainen. En zou binnen een week de hoogst haalbare stabiele snelheid moeten halen.
Zover ik weet staat het los van hun administratie en welk modem je hebt.
Nee hoor dat gaat hier niet gebeuren. Het ligt compleet aan het ticket wat aangemaakt is wat er gaat gebeuren, maar als ik dat zo hierboven lees zal er alleen administratief bij Online.nl wat gewijzigd worden waarna dit probleem gewoon weer eerstelijnswerk wordt. De DSLAM gaat tegenwoordig ook net zo hard omhoog als omlaag bij een goede verbinding. Een DSLAM reset is daar niet echt voor nodig. En dat is zeker niet iets wat snel wordt aangevraagd bij KPN door Online.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

True schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:31:
[...]

Plat gezegd, Online.nl is kut, Online.nl weet dat ze kut zijn en worden gepusht door ACM om te verbeteren(denk aan het feit dat ze tot aan augustus geen reclame mochten maken zo kut waren ze) en dan beginnen ze weer met reclame dan is het met gratis HBO wat in december stopt... Hierdoor zegt Online.nl aan klanten met langdurige problemen hebben wij niets en deze kosten te veel om dit op te lossen. Kunnen we geen oplossing bieden of enigszins naar een oplossing werken binnen twee weken, mag je opzeggen. Want op het moment liever een klant minder dan een ontevreden klant.
Overigens is het probleem waar jij het over hebt niet iets wat volgens mij meer klanten direct treft.

[...]

Ja dat is Online.nl wel zo'n beetje. Online.nl heeft volgens mij niet eens een eigen gebouw of een gebouw in huur. Ze zitten met twintig managers gewoon bij M7 in een hoekje en al het andere besteden ze uit, echt letterlijk al het andere los van die paar directieleden en hogere managers.
Communicatie tussen dus die afdelingen gaat moeizaam, erg moeizaam. Daarom bijvoorbeeld staat er nog steeds Barclays Premier League onder 1. terwijl dit volgens mij al sinds januari bekend is en er ongetwijfeld al wel 100 mensen geklaagd hebben over het ontbreken hiervan terwijl het wel op de site staat.

[...]

Ja kan enigszins kloppen. Je gaat van oud Wannadoo (je W-klantnummer) via het FT-netwerk(France Telecom) naar de KPN infrastructuur(je krijgt of hebt nu een 8-klantnummer). Dit is een andere leverstraat met andere voorwaarden en andere contracten. Je bent nu waarschijnlijk al gemigreerd, maar inderdaad in het systeem is de administratieve swap van je Huawei naar Zyxel niet goed gedaan(in een Online.nl systeem). Dit zou de eerstelijns medewerker ook moeten kunnen, maar nu is er dus een ticket gemaakt voor de back-office die dit let op binnen drie werkdagen moet gaan oppakken(en dus niet oplossen, verteld de medewerker je helaas ook verkeerd). Maar door o.a. vele migraties de afgelopen tijd is de backlog nogal wat groter en kan het ook wel wat langer gaan duren.
Op zich moet de DSLAM zelf al lager gaan intrainen bij verbrekingen, ik heb je posts hierboven niet allemaal gelezen dus weet niet wat er precies speelt. Dit heeft niet te maken met de administratieve systemen bij Online.nl.

[...]

Nee hoor dat gaat hier niet gebeuren. Het ligt compleet aan het ticket wat aangemaakt is wat er gaat gebeuren, maar als ik dat zo hierboven lees zal er alleen administratief bij Online.nl wat gewijzigd worden waarna dit probleem gewoon weer eerstelijnswerk wordt. De DSLAM gaat tegenwoordig ook net zo hard omhoog als omlaag bij een goede verbinding. Een DSLAM reset is daar niet echt voor nodig. En dat is zeker niet iets wat snel wordt aangevraagd bij KPN door Online.nl.
Interessant uitleg, thanks!

Ik krijg net een smsje binnen trouwens: "Beste klant, goed dat u contact heeft opgenomen. Uw probleem hebben we helaas nog niet kunnen oplossen. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact op. Groet, Online.nl". Dat klinkt anders dan 'woensdagavond moet alles opgelost zijn', wat de helpdesk vertelde (wat ik overigens ook opgenomen heb). Nou ja, het klonk niet wereldschokkend wat er zou moeten gebeuren, dus met een beetje geluk is het goed mogelijk. We shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TerraGuy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:03:
[...]

Ik krijg net een smsje binnen trouwens: "Beste klant, goed dat u contact heeft opgenomen. Uw probleem hebben we helaas nog niet kunnen oplossen. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact op. Groet, Online.nl". Dat klinkt anders dan 'woensdagavond moet alles opgelost zijn', wat de helpdesk vertelde (wat ik overigens ook opgenomen heb). Nou ja, het klonk niet wereldschokkend wat er zou moeten gebeuren, dus met een beetje geluk is het goed mogelijk. We shall see :)
offtopic:
Ik weet niet of je in Nederland een gesprek mag opnemen zonder de andere daarvan in kennis te stellen en daarnaast staat volgens mij in de algemene voorwaarden dat er geen rechten kunnen worden verleend aan de telefonische gesprekken(volgens mij is dit ook bij alle providers zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

True schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:08:
[...]

offtopic:
Ik weet niet of je in Nederland een gesprek mag opnemen zonder de andere daarvan in kennis te stellen en daarnaast staat volgens mij in de algemene voorwaarden dat er geen rechten kunnen worden verleend aan de telefonische gesprekken(volgens mij is dit ook bij alle providers zo).
offtopic:
Wat ik zo snel online lees is dat je wel gesprekken mag opnemen maar ze niet zomaar mag publiceren of gebruiken voor chantage.

Verder is de rechtsgeldigheid van algemene voorwaarden in het verleden op het Europese niveau in twijfel getrokken. Zo kan een bedrijf in ieder geval geen afstand doen van wettelijke verantwoordelijkheden ook al gaat de gebruiker akkoord via de "algemene voorwaarden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Mooi moment om op te stappen en naar Telfort oid te gaan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ach, online. Ik heb daar ook ontelbaar vaak aan de telefoon gehangen, omdat migratie ADSL naar VDSL niet goed was gegaan. Ik kreeg het ze niet aan het verstand dat het probleem niet bij ons lag en ze in de wijkcentrale even moesten kijken of de kabel überhaupt wel gepatched was. Dat was die natuurlijk niet, zat nog vrolijk op de oude ADSL poort.

Een maand heeft ze zonder internet gezeten, omdat de tickets constant werden gesloten. Pas na het aanmaken van een klachten op klachtenkompas werd er contact opgenomen voor een monteur.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 01-10-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 19:18
Heb hetzelfde probleem als Terraguy. Van 50mb verbinding van online.nl blijft sinds migratie naar KPN netwerk (1-8) van 17:30-00:00 nog maar 2-6Mb over. Online spel spelen of iets streamen kan ik vergeten.
2 monteurs langs gehad, eerst online toen van KPN, en hebben alles doorgemeten, terwijl het super duidelijk is dat het niet aan mijn kant zit.
Zit nu in de "binnen 3 werkdagen lossen we het op"-periode.

Na maand irritatie en bellen helemaal klaar mee, tijd om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik vraag me af waar dat dan kan zitten. Te weinig bandbreedte gehuurd op het KPN netwerk? Op hun "eigen" netwerk hadden ze er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Zo, ik ben weg bij Ziggo (JEEEJ!) en naar Tele2 over gegaan. Was A het snelst en B het goedkoopst. 100/30 lijntje heb ik nu. En met 96/97 om 30 maakt dat het helemaal waar. Ping (waar ik mij het meeste zorgen om maakte) is iets van 12 en in game 25-30 ms.

Zijn alleen twee dingetjes die niet lekker zitten. Torrents gaan laaaaaaaaangzaaaaaaaaam. Bleek dat UPnP in modem uitgeschakeld stond (waarom?!). Met dat aan is het een heel stuk verbeterd. Alleen naar de max snelheid gaan duurt ff.Nu ben ik uiteraard afhankelijk van de upload van anderen, alleen als je minuten lang op 500KB/s blijft hangen gaat er toch iets niet goed. Overigens zet ik over algemeen de download aan en kijk ik verder niet meer naar om. Het is alleen omdat het kan dat je het dan ook wilt.

Tweede is dat mijn laptop op netwerkkabel kieskeurig lijkt te zijn met verbinding maken. wat hier de oorzaak is, geen idee. aan kabel ligt het niet. andere kabel zelfde verhaal. andere port op router, zelfde verhaal. ff terug op de ziggo modem. geen problemen....

Als er verbinding is. dan is er ook verbinding. alleen om nou elke keer kabel uit en in te pluggen... Ook is er dan geen Wi-Fi verbinding dus ik vermoed dat daar iets mis gaat. dat ie twee verbindingen niet kan verwerken ofzo en dan maar niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als je alleen internet afneemt bij Tele2 dan zou je het modem nog kunnen vervangen door een Fritz!box, wellicht brengt dat verbetering. TV en telefonie is helaas (nog?) niet mogelijk via een Fritz!box, daarvoor zul je het door Tele2 geleverde modem moeten blijven gebruiken.

Tele2 gebruikers met een Fritz!box:
Mumsel in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7"
dirkie in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7"
stat in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7"

Heeft iemand wellicht antwoord op mijn vraag hier: Vraag over routed IPTV en IGMP e.d. ?

[ Voor 98% gewijzigd door ThinkPad op 02-10-2016 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Lednov schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:45:
Bleek dat UPnP in modem uitgeschakeld stond (waarom?!).
Veiligheid.

Voordeel van upnp is dat je pc/router automatisch poorten kan openen voor de applicatie die dat verlangt. Nadeel is dat je pc dus ook poorten opengooit die je liever niet altijd open wil hebben.

Beter is dus om bepaalde poorten te openen en die in te stellen voor je torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Met UPnP is dat toch afgevangen? gaat alleen openen als een pc in netwerk vraagt om een port open te zetten of ben ik verkeerd voorgelicht...?
indien ja, dan ga ik wel ff stoeien met portforwarding (bah bah bah bah)

sowieso zijn de opties in de modem/router wel erg beperkt. zou bijna een eigen router er aan willen knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Lednov schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:31:
Met UPnP is dat toch afgevangen? gaat alleen openen als een pc in netwerk vraagt om een port open te zetten of ben ik verkeerd voorgelicht...?

sowieso zijn de opties in de modem/router wel erg beperkt. zou bijna een eigen router er aan willen knopen.
Klopt, en daar schuilt nu ook het gevaar. Want als een game/programma/server die poorten kan openen, dan kan een malware/worm/virus dat ook.

Als je daarnaast een NAS, telefoon, netwerprinter, etc hebt draaien die vervolgens ook de boel opengooit, dan is je interne netwerk vaak van buitenaf zo te bereiken. Lijkt me niet de bedoeling. Er is al eens een docu op tv geweest van een NAS die via upnp zo te bereiken was, terwijl de mensen dat niet eens door hadden. Gevolg: alles lag op straat.

Misschien leuk om te lezen: nieuws: 'Fouten in upnp-standaard maken netwerkapparatuur kwetsbaar'

Zo extreem zal het direct niet gaan, maar hou er wel rekening mee.

[ Voor 85% gewijzigd door krakendmodem op 02-10-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Het staat alweer uit, sterker nog, het is 'vanzelf' uitgezet. Zal wel komen doordat het nieuw is en modem nog moest worden ingewerkt ofzo...

maar goed portforwarding dan maar, ik heb daar zo een bloedhekel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Valt wel mee. :P. Ik heb op 1 poort na alles dicht staan.

Je kan ook proberen een andere torrent te pakken? Heeft dat geen effect? Als ik een torrent downloadt, zit ik zo tegen de 6MB/s aan. En ik heb alles dicht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Ik gebruik Deluge en daar heb ik nu ingesteld welke port er gebruikt moet worden.

Normaal gezien is port forwarden een eitje, alleen geven ISPs altijd routers mee die nét niet optimaal werken. timmeren de boel dusdanig dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Lednov schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:31:
Soms zitten er bugjes in. Bijvoorbeeld: de router zet een poort open als het internet er om vraagt >:). Meestal is het gelukkig minder treurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
En dan gaat het mis ja. HvanderT ( wat ik toch elke keer lees als Hans van der Tocht 8)7 )haalt een valide punt aan, malware kan dan in het netwerk dan ook gebruik maken van UPnP.

Eens zien wat de boel nu brengt, tot nu toe is het in orde.

Overigens, Wi-Fi van het apparaat is dik in orde. Veel beter signaal dan ik voorheen had met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Lednov schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:56:
En dan gaat het mis ja. HvanderT ( wat ik toch elke keer lees als Hans van der Tocht 8)7 )
:D

Misschien toch eens een namechange aanvragen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Zo, de Fritzbox 7340 die ik enkele dagen geleden heb aangesloten als vervanging van een V8 draait als een zonnetje. Het Telfort 8/1 "ADSL" lijntje is 20/2 in de praktijk. Alleen jammer dat ze geen G.INP aan hebben staan in de wijkcentrale. Even aanzien of de latency nog gaat dalen.

Met de V8 kwamen er toch nog vrij veel CRC fouten voor, maar met dit modem tot nu toe nog steeds 0. Lijn is stabieler en "voelt" sneller aan.

Enige nadeel is dat de attainable data rate iets lager ligt dan bij een V8. De v8 zat op 40Mb. Aan de andere kant, de lijnsnelheid met de FB is precies zoals Netco aangaf, 34Mb. Nu is dat geen ramp aangezien het profiel op 22/2 staat.

Funny note: Ik heb vanaf het ISRA een UTP kabel van 5 meter gebruikt om het modem op een betere plaats op te kunnen hangen, en de attainable snelheid is hoger dan met het standaard 30cm kabeltje uit het installatiepakket :+.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/33rTnZtl.png

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 03-10-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:40
Speed61 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:18:
Naast de 3 locaties in Rotterdam en 1 in Haarlem gaan er begin oktober ook op 3 locaties in Hillegom veldproeven met Single VPlus starten:

Uitbreiding veldproef WBA
Hoe werkt dit? Kan je je daarvoor aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

tiguan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

Hoe werkt dit? Kan je je daarvoor aanmelden?
Staat in de link:
Wilt u deelnemen aan de veldproef?

Als u als afnemer van WBA nadere informatie wenst of wilt deelnemen aan de veldproef dan kunt u een e-mail sturen aan bob.hoefnagel@kpn.com. Voor deelname aan de veldproef dient u in ieder geval over Vplus-modems te beschikken.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Als consument kun je je niet aanmelden, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
DiedB schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Als consument kun je je niet aanmelden, dus.
Daar was ik al een beetje bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zijn ze al bezig met die veldproef? Ben benieuwd of ze de resultaten ook gaan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Grappig, de Arcadyan HMB2260 draait een webinterface en een SSH daemon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
domotica@domotica-vm:~$ sudo nmap -sV 192.168.4.24

Starting Nmap 7.01 ( https://nmap.org ) at 2016-10-03 20:44 CEST
Nmap scan report for 192.168.4.24
Host is up (0.00018s latency).
Not shown: 996 closed ports
PORT      STATE SERVICE    VERSION
80/tcp    open  tcpwrapped
9011/tcp  open  ssh        Dropbear sshd 2014.63 (protocol 2.0)
49152/tcp open  upnp       Portable SDK for UPnP devices 1.6.18 (Linux 3.3.8-3.3; UPnP 1.0)
49153/tcp open  upnp       Portable SDK for UPnP devices 1.6.18 (Linux 3.3.8-3.3; UPnP 1.0)
MAC Address: C:E:N:S:O:R:E:D (Arcadyan Technology)
Service Info: OS: Linux; CPE: cpe:/o:linux:linux_kernel, cpe:/o:linux:linux_kernel:3.3.8-3.3

Service detection performed. Please report any incorrect results at https://nmap.org/submit/ .
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 14.17 seconds

Op poort 80 zie ik ook daadwerkelijk output:
Error 404: Not Found
Not Found
En op 9011 draait inderdaad een SSH-server:
login as:
Maar omdat ik geen user/pass heb kom ik daar niet in. Heb ook geen idee wat ik er mee zou moeten :)

Die andere twee poorten weet ik niet wat die doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

HvanderT schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:26:
Zijn ze al bezig met die veldproef?
Naast de 3 locaties in Rotterdam en 1 in Haarlem
Volgens mij is dat een ja. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SECURITEH op 04-10-2016 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SECURITEH schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 02:04:
[...]

[...]

Volgens mij is dat een ja. ;)
Je leest het verkeerd. De gehele veldproef start in oktober. Dat bericht gaf aan dat er nog een plaats extra was geselecteerd bovenop de al eerder gecommuniceerde plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Wat is die Experiabox V10 een lekker beestje zeg.

Wat mij als eerst op viel, was dat de tv iets scherper was.
Even een klein testje gedaan (naja meermaals), zonder tv aan
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161005-182507.png
Met tv aan
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161005-183226.png
Bitrate is dus ook wat hoger op de V10

Binnenkort komen ze hier ook nog pair bonding maken, tot hoever word de 100 mb afgeknepen eigenlijk?
Heb momenteel
Actual rate (Up/Down) 31461/111214 kbps
Attainable rate (Up/Down) 49193/112396 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Cosmo_nl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:42:
Wat is die Experiabox V10 een lekker beestje zeg.

Wat mij als eerst op viel, was dat de tv iets scherper was.
Even een klein testje gedaan (naja meermaals), zonder tv aan
[afbeelding]
Met tv aan
[afbeelding]
Bitrate is dus ook wat hoger op de V10

Binnenkort komen ze hier ook nog pair bonding maken, tot hoever word de 100 mb afgeknepen eigenlijk?
Heb momenteel
Actual rate (Up/Down) 31461/111214 kbps
Attainable rate (Up/Down) 49193/112396 kbps
Downstream wordt momenteel afgeknepen op 100Mbit. Dit omdat er nog geen abonnementen voor snelheden boven 100Mbit worden aangeboden. Zelfs met pair bonding blijf je dus voorlopig 100Mbit houden. Wel gaat in jouw geval met bonding je tv-stream niet meer van je internetsnelheid af, dus die 101Mbit zal je dan altijd moeten halen. De upload wordt niet afgeknepen, in theorie zul je dus een upload van 60Mbit moeten kunnen halen zodra bonding geactiveerd is. :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
timmie1 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:09:
[...]

Downstream wordt momenteel afgeknepen op 100Mbit. Dit omdat er nog geen abonnementen voor snelheden boven 100Mbit worden aangeboden. Zelfs met pair bonding blijf je dus voorlopig 100Mbit houden. Wel gaat in jouw geval met bonding je tv-stream niet meer van je internetsnelheid af, dus die 101Mbit zal je dan altijd moeten halen. De upload wordt niet afgeknepen, in theorie zul je dus een upload van 60Mbit moeten kunnen halen zodra bonding geactiveerd is. :P
Van die 60 was ik wel van op de hoogte, vroeg me af hoe het met de 100 zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Pff Online heeft nog steeds geen oplossing voor mijn trage internet in de avonduren. Nu willen ze ook nog dat ik €30 ga betalen voor de monteursbezoek terwijl ik bij voorbaat al wist dat er hier thuis geen problemen waren en de monteur dit bevestigd heeft.

10 oktober wordt het contract door mij eenzijdig ontbonden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Port forwarden is vrij goed gelukt. Heb via Deluge afgedwongen welke port er gebruikt moet worden en het gaat als een tierelier. Beetje goede torrent gaat met vrijwel volle snelheid, erg tevreden over.

Waar ik niet tevreden over ben is als ik op mijn laptop de LAN kabel er in doe. Dan blijft ie vrolijk op Wi-Fi. En als ik Wi-Fi uitzet, dan is er helemaal geen internet mogelijk... kabel eruit en erin. en doet het weer wel...
waarom dit zo vaag gaat heb ik geen flauw idee van. Op de ziggo router was dit nooit een probleem.
andere kabel en/of port maakt geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:08
zo KPN monteur geweest om pairbonding aan te sluiten ;)
En werkt als een trein, zal sta

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/a31a708873bf485bb548b59399164820.png

Nu nog even wachten tot die limitering eraf gaat en dan knallen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
supayoshi schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:59:
zo KPN monteur geweest om pairbonding aan te sluiten ;)
En werkt als een trein, zal sta

[afbeelding]

Nu nog even wachten tot die limitering eraf gaat en dan knallen! :D
Je hebt nu ook een upload van ~60Mbit?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Yes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Attainable rate betekent wat technisch maximaal haalbaar is? Dus een upload van ongeveer 100MBit is ook mogelijk? Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

TerraGuy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:03:
[...]

We zijn een week later. Ondanks 'binnen 3 werkdagen' niks gehoord of gemerkt. ADSL is ietsje beter geworden, iets minder instabiel, maar nog steeds 6 a 7 Mbit/s, 8Mbit/s 's nachts. Vandaag maar weer even gebeld. Ze gaven inderdaad toe dat zij ook niet verder dan 9Mbit/s kwamen nu met hun test. Ik zei dat dat toch wel weinig is voor een 30Mbit abonnement. Kreeg ik als antwoord: maar meneer, u heeft een 20Mbit abonnement. Verrek, hebben ze het naar beneden bijgesteld, zonder dat er een mail over gestuurd is! Jawel, u heeft een brief gehad. Ik brief opsnorren, staat er dat ik van 'Supersnel Internet' naar 'ADSL Extra' ben gegaan, maar daar staan geen snelheden bij vermeld.. dat had ik blijkbaar online moeten opzoeken dat het dus van 30 naar 20Mbit zou gaan. Heeeeel sneaky :(

Afijn, zei hij, uw snelheid is inderdaad lager dan eerst, u bent overgezet naar een netwerk van KPN die voor u blijkbaar een negatief effect heeft, daar valt weinig aan te doen door ons. Waarom stapt u niet over naar VDSL, dat is mogelijk sinds u overgezet bent op het nieuwe netwerk en is veel sneller voor dezelfde (zelfs iets lagere, van 24,95 naar 24e/mnd) prijs. Ik: goh, waarom krijg ik daar dan geen aanbieding voor?? Zit ik te mailen en te bellen om te klagen over traag internet, kan het dus sneller én goedkoper.. 8)7

Nou, ik ga zo een overzetting naar VDSL aanvragen (nieuw abo dus), hopelijk gaat het dan ook echt beter worden. Wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
TerraGuy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

We zijn een week later. Ondanks 'binnen 3 werkdagen' niks gehoord of gemerkt. ADSL is ietsje beter geworden, iets minder instabiel, maar nog steeds 6 a 7 Mbit/s, 8Mbit/s 's nachts. Vandaag maar weer even gebeld. Ze gaven inderdaad toe dat zij ook niet verder dan 9Mbit/s kwamen nu met hun test. Ik zei dat dat toch wel weinig is voor een 30Mbit abonnement. Kreeg ik als antwoord: maar meneer, u heeft een 20Mbit abonnement. Verrek, hebben ze het naar beneden bijgesteld, zonder dat er een mail over gestuurd is! Jawel, u heeft een brief gehad. Ik brief opsnorren, staat er dat ik van 'Supersnel Internet' naar 'ADSL Extra' ben gegaan, maar daar staan geen snelheden bij vermeld.. dat had ik blijkbaar online moeten opzoeken dat het dus van 30 naar 20Mbit zou gaan. Heeeeel sneaky :(

Afijn, zei hij, uw snelheid is inderdaad lager dan eerst, u bent overgezet naar een netwerk van KPN die voor u blijkbaar een negatief effect heeft, daar valt weinig aan te doen door ons. Waarom stapt u niet over naar VDSL, dat is mogelijk sinds u overgezet bent op het nieuwe netwerk en is veel sneller voor dezelfde (zelfs iets lagere, van 24,95 naar 24e/mnd) prijs. Ik: goh, waarom krijg ik daar dan geen aanbieding voor?? Zit ik te mailen en te bellen om te klagen over traag internet, kan het dus sneller én goedkoper.. 8)7

Nou, ik ga zo een overzetting naar VDSL aanvragen (nieuw abo dus), hopelijk gaat het dan ook echt beter worden. Wordt vervolgd :)
Doe voor mij eens een test met netco, postcode huisnr, en laat is zien waar je dan op uitkomt?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

supayoshi schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:35:
[...]

Doe voor mij eens een test met netco, postcode huisnr, en laat is zien waar je dan op uitkomt?

Gedaan :)
Wat: Koper
Beschikbaar
Distributiepunt(en): Gn-ABK2, Gn-Sw
Internet Snelheid: 200 Mbit/s
iTV: 2 HD

Wat: FttH
Beschikbaar: Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid -
iTV -

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 15 Mbit/s
VDSL2*: 100 Mbit/s
Bonding*: 200 Mbit/s

* ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan gaat het met de overzetting naar VDSL waarschijnlijk helemaal goed komen, gezien je daar 100 Mbit/s kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

ThinkPadd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:15:
Dan gaat het met de overzetting naar VDSL waarschijnlijk helemaal goed komen, gezien je daar 100 Mbit/s kan halen.
Dat is goed nieuws :) Hoe reëel is die 100Mbit/s? Kom je daar dan over 't algemeen in de buurt of is dat alleen als je in je 'uppie' op het netwerk zit om 4 uur 's nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij mij staat er ook 100Mbit/s en volgens mij modem kan ik 114 Mbit/s halen over de lijn (446m van de wijkkast, zie breedbandwinkel.nl even hoveren over de 'te verwachten snelheid' voor jouw afstand).
M'n pakket wordt over een week geupgrade (een mooie verlenging incl. upgrade kunnen onderhandelen bij Telfort) dus of ik 100Mbit/s of meer ga halen weet ik nog niet.Maar tot nu toe haal ik wel altijd in de buurt van m'n abbosnelheid, 47Mbit, van de 50Mbit die m'n abbo zou moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TerraGuy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:30:
[...]

Dat is goed nieuws :) Hoe reëel is die 100Mbit/s? Kom je daar dan over 't algemeen in de buurt of is dat alleen als je in je 'uppie' op het netwerk zit om 4 uur 's nachts?
Je lijn doet gewoon 100Mb/s dan, zoals Thinkpad ook heeft. De capaciteit van je huis naar de centrale is er dus wel. Hangt dus af hoe je provider ermee omgaat.

Online heeft gewoon een dik probleem met hun netwerk. Je lijntje naar de wijkcentrale kan prima 100Mb trekken, maar Online heeft het netwerk zo "verstopt" zitten dat je er niet veel meer binnenkomt.

Andere providers hebben hier minder (of geen) problemen mee en zou je dus zo de 100Mb makkelijk moeten kunnen aantikken.

Scheve vergelijking: Een rioolbuis (100Mb) waar vervolgens niet meer water doorgaat dan uit een tuinslang (je 8Mb of lager).
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:34:
Bij mij staat er ook 100Mbit/s en volgens mij modem kan ik 114 Mbit/s halen over de lijn (446m van de wijkkast, zie breedbandwinkel.nl even hoveren over de 'te verwachten snelheid' voor jouw afstand).
M'n pakket wordt over een week geupgrade (een mooie verlenging incl. upgrade kunnen onderhandelen bij Telfort) dus of ik 100Mbit/s of meer ga halen weet ik nog niet.Maar tot nu toe haal ik wel altijd in de buurt van m'n abbosnelheid, 47Mbit, van de 50Mbit die m'n abbo zou moeten zijn.
Op welk profiel zit je dan? 47/48Mbit doet me denken aan een profiel van 52000Kbps. Ik zit op een profiel van 55000Kbps en haal dus rond de 51Mb down.

Geen geplande upgrade gevonden ;w

Max. 50Mb de komende jaren dus ;(

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 07-10-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
supayoshi schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:35:
[...]

Op die site krijg ik sinds vandaag hele andere gegevens terug. Er staat nu geplande upgrade in november voor VVDSL met een snelheid van 90MBit/s. Dat klinkt goed , toch?

Als ik andere postcodes invul die dichter bij de centrale zitten staat er geen geplande upgrade bij. Vaag.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 08-10-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

HvanderT schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:18:
[...]

Je lijn doet gewoon 100Mb/s dan, zoals Thinkpad ook heeft. De capaciteit van je huis naar de centrale is er dus wel. Hangt dus af hoe je provider ermee omgaat.

Online heeft gewoon een dik probleem met hun netwerk. Je lijntje naar de wijkcentrale kan prima 100Mb trekken, maar Online heeft het netwerk zo "verstopt" zitten dat je er niet veel meer binnenkomt.

Andere providers hebben hier minder (of geen) problemen mee en zou je dus zo de 100Mb makkelijk moeten kunnen aantikken.

Scheve vergelijking: Een rioolbuis (100Mb) waar vervolgens niet meer water doorgaat dan uit een tuinslang (je 8Mb of lager).
Hmmm, ze zitten op het KPN-netwerk, wat maakt dat bijv KPN of Tele2 niet verstopt zou zitten? Ingekochte bandbreedte?

Ik ben voor 50/5 gegaan nu, is al 8x sneller dan wat ik had en meer kans om dat in de praktijk ook te halen gok ik. Overstappen naar 100/30Mbit kan altijd nog, valt er tenminste nog wat te dromen he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TerraGuy schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:12:
[...]

Hmmm, ze zitten op het KPN-netwerk, wat maakt dat bijv KPN of Tele2 niet verstopt zou zitten? Ingekochte bandbreedte?

Ik ben voor 50/5 gegaan nu, is al 8x sneller dan wat ik had en meer kans om dat in de praktijk ook te halen gok ik. Overstappen naar 100/30Mbit kan altijd nog, valt er tenminste nog wat te dromen he O-)
50/5 ga je prima halen bij Online.nl(op VDSL in ieder geval) let op dat ze QoS niet bepaald kennen, vol je lijn leeg trekken zorgt dus voor slechte IPTV als je dat hebt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Afstand van de wijkcentrale of straatkast is een best groot verschil hé.
Ik zit 1698 meter van de wijkcentrale af en ontvang ook 112mb over 1 paar.
Die wijkcentrale moet je niet meer naar kijken, maar naar je straatkast, deze staat vaak binnen een paar honderd meter.

(Misschien een kleine tip voor de kpn gebruikers, je kan de 100mb upgrade nu krijgen voor 2,50 extra per maand zolang je abonnement loopt(krijg je ook de V10+pair binding mits mogelijk)

[ Voor 26% gewijzigd door Cosmo_nl op 08-10-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TerraGuy schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:12:
[...]

Kan van alles zijn. Ingekochte bandbreedte, of de routering naar eigen netwerk (lijkt me sterk dat ze alles via KPN laten lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
HvanderT schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Op welk profiel zit je dan? 47/48Mbit doet me denken aan een profiel van 52000Kbps.
[...]
'17a', plaatje.
Over een week gaat m'n Telfort upgrade in, hopelijk dan naar 100/45 :9 ?

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 08-10-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
52000kbps dus :p

Edit: ninja.

Denk dat ie begrenst is op 30Mb up. En ik denk ook dat je attainable van 45Mb iets lager gaat liggen als je eenmaal op 100Mb zit.

Dat was bij mij wel zo toen ik nog op vectoring zat. Had daarvoor 20Mb upload en ook dus 114/45 attainable.

[ Voor 122% gewijzigd door krakendmodem op 08-10-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
Hou dit topic en de site Netco in de gaten ivm geplande upgrade naar VVDSL. De upgrade zou eerst op 26 sept. plaatsvinden en is toen gewijzigd naar 3 oktober (steeds met een marge van een week). Nu komt het, ik zie net dat de hele wijk is geüpgrade, echter op mijn huisadres (en paar andere) staat ie nog op 7 Mbit staan en zonder verder geplande upgrades ;(

Slaan ze een paar random over (lijkt me niet) of moet ik gewoon nog even geduld hebben?

[ Voor 2% gewijzigd door MintyDoerak op 08-10-2016 10:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

MintyDoerak schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:31:
Hou dit topic en de site Netco in de gaten ivm geplande upgrade naar VVDSL. De upgrade zou eerst op 26 sept. plaatsvinden en is toen gewijzigd naar 3 oktober (steeds met een marge van een week). Nu komt het, ik zie net dat de hele wijk is geüpgrade, echter op mijn huisadres (en paar andere) staat ie nog op 7 Mbit staan en zonder verder geplande upgrades ;(

Slaan ze een paar random over (lijkt me niet) of moet ik gewoon nog even geduld hebben?
Dat sluit precies aan op mijn vraag die ik hier wilde plaatsen.

Is er iemand die informatie heeft over aansluitingen die niet naar een wijkkast verplaatst worden? Heeft KPN daar al een oplossing voor? Want kan me herinneren dat KPN geen VVDSL vanuit de wijkcentrale kan leveren, zolang daar dslams van andere ISP's actief zijn. Dat zou namelijk het signaal wegdrukken?!

Hebben deze aansluitingen pech of gaat KPN deze alsnog naar een wijkkast verplaatsen (al is het maar buiten de wijkcentrale >:) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Kan zijn dat de database van netco niet up to date is. Je kan het bij KPN gaan vragen via de chat op KPN.com of via hun forum. Die kunnen meer zien dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
slaay schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:42:
[...]

Dat sluit precies aan op mijn vraag die ik hier wilde plaatsen.

Is er iemand die informatie heeft over aansluitingen die niet naar een wijkkast verplaatst worden? Heeft KPN daar al een oplossing voor? Want kan me herinneren dat KPN geen VVDSL vanuit de wijkcentrale kan leveren, zolang daar dslams van andere ISP's actief zijn. Dat zou namelijk het signaal wegdrukken?!

Hebben deze aansluitingen pech of gaat KPN deze alsnog naar een wijkkast verplaatsen (al is het maar buiten de wijkcentrale >:) )?
Ze willen er mee bezig, maar wanneer, geen idee. Dat heet trouwens VDSL binnenring, voor aansluitingen binnen 1500 meter van de wijkcentrale.

Ik zit nu op een wijkcentrale, dus heb ook de pech dat er niet sneller mogelijk is dan 50Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Gebruikt er hier iemand voor Online.nl een eigen modem voor VDSL2? Zo ja welk type en welk vlan id gebruik je dan voor internet?

Ik heb nu een sitecom(AC1600) VDSL2 modem tweedehands kunnen kopen maar ik krijg het met vlan 1001 en een PTM interface niet aan de gang. Het VDSL ledje brand constant groen dus hij heeft een uplink g993(staat ook in de log) en ik zie ook de intrain waardes die overeenkomen met mijn Zyxel, echter de PTM interface in combinatie met de vlan 1001 levert geen internetverbinding op.

Het internet ledje knippert af en toe als hij weer eens zoekt maar blijft uiteindelijk telkens uit. Het modem krijgt dus ook geen wan ip-adres. Ik heb bij de wan settings gekozen voor IPoE en alle settings zo veel mogelijk 1 op 1 overgenomen uit de Zyxel van Online.nl

EDIT: heb het inmiddels werkende, alle bovenstaande instellingen zijn goed echter moet je het nieuwe modem een nacht met deze instellingen aan laten staan op je dsl lijn, in de nacht wordt het mac adres gevalideerd waardoor het daarna wel werkt, het oude modem (dat van Online) werkt nu ook niet meer op het oude mac adres.

[ Voor 42% gewijzigd door Mediacj op 09-10-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Was er geen mogelijkheid om het WAN adres te klonen?

Het hoeft nu niet meer natuurlijk, maar misschien handig voor de volgende keer.
Ik vind het zelf wel een beetje apart, als je een nieuw modem ontvangt van Online, dan neem ik aan dat je daarna toch automatisch direct weer internetverbinding hebt.

Bij KPN/Telfort maakt het niet uit wat ik aansluit, zolang alles goed staat kan ik per minuut een modem verwisselen als ik dat wil.

Is het trouwens een verbinding vanuit een straatkastje of nog gewoon vanuit de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
HvanderT schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:33:
Was er geen mogelijkheid om het WAN adres te klonen?

Het hoeft nu niet meer natuurlijk, maar misschien handig voor de volgende keer.
Ik vind het zelf wel een beetje apart, als je een nieuw modem ontvangt van Online, dan neem ik aan dat je daarna toch automatisch direct weer internetverbinding hebt.

Bij KPN/Telfort maakt het niet uit wat ik aansluit, zolang alles goed staat kan ik per minuut een modem verwisselen als ik dat wil.

Is het trouwens een verbinding vanuit een straatkastje of nog gewoon vanuit de wijkcentrale?
Ja ik had het wan adres ook al een keer direct ingegeven maar dan krijg je de dhcp niet aan de gang want die ziet dat blijkbaar niet. Ook statische ip adressen werken dan niet.

Dit was geen modem van Online maar een eigen modem, als je het van Online krijgt zullen ze het mac adres wellicht van te voren al wel valideren.

Dat is bij KPN dan beter geregeld het oude modem krijgt geen ip meer. Het signaal komt uit een straatkast lekker dichtbij.

[ Voor 5% gewijzigd door Mediacj op 09-10-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04
Mediacj schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:35:
EDIT: heb het inmiddels werkende, alle bovenstaande instellingen zijn goed echter moet je het nieuwe modem een nacht met deze instellingen aan laten staan op je dsl lijn, in de nacht wordt het mac adres gevalideerd waardoor het daarna wel werkt, het oude modem (dat van Online) werkt nu ook niet meer op het oude mac adres.
Bedankt voor de tip, had het zelfde probleem met een nieuw modem van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54

Update:
Heb contact gehad met KPN en met Telfort. Ik word eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurd, waar ik dus al bang voor was :X
KPN geeft aan dat ik abonnee ben van Telfort en dat ik daarom contact met hen moet leggen. In het systeem kunnen ze niet meer zien dan dat er geen geplande upgrades zijn en dat er nu alleen ADSL beschikbaar.
Telfort heeft op mijn aandringen een mini onderzoek uitgevoerd, maar conclusie blijft hetzelfde. Als mogelijk oorzaak geven ze aan dat de upgrade alleen op de hoofdaansluitingen is doorgevoerd. Mijn verbinding is volgens de medewerker dan kennelijk geen hoofdaansluiting. Dit is volgens mij niet waar; ik heb gewoon een cilindervormig ISRA punt in de meterkast.

Al met al ben ik geen mm opgeschoten ;w
Pagina: 1 ... 26 ... 77 Laatste