Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44
Gewoon nog een keer bellen en kijken wat ze dan zeggen. Nu had je blijkbaar een dom schaap aan de telefoon die niet weet waar je het over had.

Probeer eens op het KPN forum te vragen naar die snelheid. De webcaremedewerkers weten meer dan zo'n belmiep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
HvanderT schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:49:
52000kbps dus :p

Edit: ninja.

Denk dat ie begrenst is op 30Mb up. En ik denk ook dat je attainable van 45Mb iets lager gaat liggen als je eenmaal op 100Mb zit.

Dat was bij mij wel zo toen ik nog op vectoring zat. Had daarvoor 20Mb upload en ook dus 114/45 attainable.
Upgrade day today :9 :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QNexbgSLvvGrgxnyAGlt5Tbg/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FnIgzetmDqjb5t5e87XjPgTB/full.png
Niet slecht voor een lijntje wat op papier 80/8 zou moeten zijn (Telfort "Internet Extra").

De DSLAM kapt hem inderdaad af op 30Mbit zoals je zei.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2016 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:25
ThinkPadd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:38:
[...]

Upgrade day today :9 :
[afbeelding]

[afbeelding]
Niet slecht voor een lijntje wat op papier 80/8 zou moeten zijn (Telfort "Internet Extra").

De DSLAM kapt hem inderdaad af op 30Mbit zoals je zei.
En ik weet ook waarom. Zie de snelheden die een provider kan bestellen bij KPN. Als je 80/8 wil leveren moet je bij KPN een 100/30 inkopen.

https://tweakimg.net/g/fo...i.imgur.com%2FGte9QB6.png

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Doet de inkopende provider dit er dan bij als "service"? Ik neem aan dat telfort de verbinding kan afknijpen naar 80/8, maar dat ze daar geen cent extra aan verdienen.

11 euro voor een pairbonding aansluiting.. Ik snap wel waarom veel providers daar geen zin in hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 14-10-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:37
Dus er is geen belemmering voor bijvoorbeeld tele2 om een 200/60 pakket te gaan verkopen? Waarom zouden ze dat dan niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
esky schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Dus er is geen belemmering voor bijvoorbeeld tele2 om een 200/60 pakket te gaan verkopen? Waarom zouden ze dat dan niet doen?
Waarschijnlijk omdat het drie keer zo duur is (al kunnen ze dat doorberekenen naar de klant) en omdat ze dan nieuwe, dure modems moeten gaan uitleveren.

Waarom KPN het niet doet is mij wel een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DiedB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Waarschijnlijk omdat het drie keer zo duur is (al kunnen ze dat doorberekenen naar de klant) en omdat ze dan nieuwe, dure modems moeten gaan uitleveren.

Waarom KPN het niet doet is mij wel een raadsel.
200/60 is afhankelijk van pairbonding (op dit moment nog) en 1 aderpaar dat in de buurt komt van 100 Mbit. Die combinatie is blijkbaar nog niet voldoende aanwezig in Nederland om de KPN commerciële kant zover te krijgen dat ze het gaan aanbieden.

En wat bijv. Tele2 betreft: Nieuwe modems, monteurs sturen om pairbonding aan te sluiten bij de klant, en de extra kosten per maand richting KPN WBA. Dat past allemaal niet in het low-budget profiel van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HvanderT schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:29:
Doet de inkopende provider dit er dan bij als "service"? Ik neem aan dat telfort de verbinding kan afknijpen naar 80/8, maar dat ze daar geen cent extra aan verdienen.

11 euro voor een pairbonding aansluiting.. Ik snap wel waarom veel providers daar geen zin in hebben.
Dan zou je em dus moeten afknijpen in het modem. Dit kost Telfort niks extra maar levert wel een mond-tot-mond reclame op.
KPN doet het anders. Die verkopen een 60/6 abonnement, met optioneel extra snelheid naar 100/10.
En bij de klant thuis is dat uiteindelijk dan 100/30 (met een beetje geluk).
Hoe zij die 60/6 afknijpen vanuit een 100/30 snelheidsprofiel is me dan weer een raadsel eigenlijk. In de Experiabox is dat niet waterdicht te doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

Dan zou je em dus moeten afknijpen in het modem. Dit kost Telfort niks extra maar levert wel een mond-tot-mond reclame op.
KPN doet het anders. Die verkopen een 60/6 abonnement, met optioneel extra snelheid naar 100/10.
Hoe zij die 60/6 afknijpen vanuit een 100/30 snelheidsprofiel is me dan weer een raadsel eigenlijk. In de Experiabox is dat niet waterdicht te doen volgens mij.
Ik moest ineens denken aan die Com21 modems waarvan je die chip kon herprogrammeren waardoor je ineens de volle snelheid van destijds kon halen (10Mbit dacht ik :P )

Chello kwam daar dan wel snel achter helaas.

Een 60/6 abo wordt/werd afgeknepen op 70/30 op een buitenring, terwijl de lijn in feite gewoon 100Mb+ intrainde. Ik dacht dat je op een VLAN ook wel een snelheid kon instellen. (bij cisco dingen wel)

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 14-10-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Barre73 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

De te behalen maximale upload-snelheid bij KPN is in de praktijk 30Mbit/s in ieder geval op de buitenringen.
Dat wordt ongeveer op die waarde geknepen.

[ Voor 10% gewijzigd door Speed61 op 14-10-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Barre73 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:43:
200/60 is afhankelijk van pairbonding (op dit moment nog) en 1 aderpaar dat in de buurt komt van 100 Mbit. Die combinatie is blijkbaar nog niet voldoende aanwezig in Nederland om de KPN commerciële kant zover te krijgen dat ze het gaan aanbieden.

En wat bijv. Tele2 betreft: Nieuwe modems, monteurs sturen om pairbonding aan te sluiten bij de klant, en de extra kosten per maand richting KPN WBA. Dat past allemaal niet in het low-budget profiel van Tele2.
Op veel plaatsen is die 200Mbit/s (Bonding op VVDSL) al technisch mogelijk dus lijkt het probleem niet te zitten.

Een persoonlijke gedachte:
KPN is bezig met flinke veldproeven bezig om single Vplus te testen en daar kan zonder bonding ook die snelheid mee behaald worden, bovendien volstaat hiervoor een simpele software-update en de experiabox 10 is daar reeds geschikt voor. Dit is dus voor KPN een goedkope manier om die 200Mbit, daar waar haalbaar, aan te gaan bieden.

Bonding op VVDSL is voor KPN duur:
Er moet voor de 200Mbit abonnementen een monteur langskomen om een geschikte ISRA en/of WCD te plaatsen. Dit kost veel tijd en geld. Als abonnementen te duur worden worden ze minder afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Speed61 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:02:
[...]

Op veel plaatsen is die 200Mbit/s (Bonding op VVDSL) al technisch mogelijk dus lijkt het probleem niet te zitten.

Een persoonlijke gedachte:
KPN is bezig met flinke veldproeven bezig om single Vplus te testen en daar kan zonder bonding ook die snelheid mee behaald worden, bovendien volstaat hiervoor een simpele software-update en de experiabox 10 is daar reeds geschikt voor. Dit is dus voor KPN een goedkope manier om die 200Mbit, daar waar haalbaar, aan te gaan bieden.

Bonding op VVDSL is voor KPN duur:
Er moet voor de 200Mbit abonnementen een monteur langskomen om een geschikte ISRA en/of WCD te plaatsen. Dit kost veel tijd en geld. Als abonnementen te duur worden worden ze minder afgenomen.
Maar uiteindelijk wil KPN toch ook Bonded Vplus uitrollen? Op die manier kunnen ze 400Mbit down aanbieden.
Aangezien Ziggo ook al 500 aanbiedt.

Ik gok dat ze vooral inzetten op Vplus en Vectoring zelf laten zitten. Dan kunnen ze op kortere termijn een hogere snelheid halen en hoeven ze niet eerst vectoring aan te zetten. Is een iets grotere stap, maar beter resultaat lijkt mij.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Meauses schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:05:
[...]

Maar uiteindelijk wil KPN toch ook Bonded Vplus uitrollen? Op die manier kunnen ze 400Mbit down aanbieden.
Aangezien Ziggo ook al 500 aanbiedt.

Ik gok dat ze vooral inzetten op Vplus en Vectoring zelf laten zitten. Dan kunnen ze op kortere termijn een hogere snelheid halen en hoeven ze niet eerst vectoring aan te zetten. Is een iets grotere stap, maar beter resultaat lijkt mij.
Maar is V.Plus niet gewoon "VDSL" op 35Mhz wat compatibele is met VDSL 17a en 8b?

Volgensmij kan je op deze manier namelijk hogere snelheden bieden door een deel van de 17a aansluitingen naar V.Plus te zetten. En eventueel een deel van de V.Plus naar G.Fast in de toekomst

[ Voor 14% gewijzigd door RobinF op 14-10-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
RobinF schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:12:
[...]

Maar is V.Plus niet gewoon "VDSL" op 35Mhz wat compatibele is met VDSL 17a en 8b?

Volgensmij kan je op deze manier namelijk hogere snelheden bieden door een deel van de 17a aansluitingen naar V.Plus te zetten. En eventueel een deel van de V.Plus naar G.Fast in de toekomst
VPlus biedt meer bandbreedte dan VVDSL, en zal dan dus wel op een bredere frequentieband werken.
Maar gewoon vectoring is naar wat ik weet wel anders dan VPlus (Vectoring Plus). Dus is het slimmer om daar gelijk mee verder te gaan als dat succesvol is.

G.Fast vraag ik mij af of KPN daar voor gaat, dat is al snel te kostbaar. Ik denk en hoop dat ze dan voor GPON gaan. Ik heb in de OP volgens mij een plaatje gezet waarin staat wat ong. de (investerings)kosten zijn per technologie en daar staat bij dat GFast wel in de hogere categorie valt. Tevens vereist het een nog kortere kabellengte, en ik denk dat dat ook een uitdaging gaat zijn voor het grootste deel van de klanten.

En ik zie GFast ook niet op de roadmap staan van KPN (zie plaatje in OP). Daar gaan ze na VPlus over naar GPON. Voor GPON moet men ook dichter bij de huizen, net als bij GFast, maar is de bandbreedte winst wel een stuk hoger.

[ Voor 9% gewijzigd door Meauses op 14-10-2016 18:40 . Reden: roadmap toevoeging ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Meauses schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:36:
[...]
G.Fast vraag ik mij af of KPN daar voor gaat, dat is al snel te kostbaar. Ik denk en hoop dat ze dan voor GPON gaan. Ik heb in de OP volgens mij een plaatje gezet waarin staat wat ong. de (investerings)kosten zijn per technologie en daar staat bij dat GFast wel in de hogere categorie valt. Tevens vereist het een nog kortere kabellengte, en ik denk dat dat ook een uitdaging gaat zijn voor het grootste deel van de klanten.
Dan is G.Fast misschien de goede aanpak om te kiezen in gebieden waar nu nog binnenring aansluitingen zijn (denk aan Amsterdam binnen de ring). Daar heb je een hoge dichtheid van aansluitingen (etagewoningen) en is in oude bebouwing glasvezel trekken lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
ANdrode schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:04:
[...]

Dan is G.Fast misschien de goede aanpak om te kiezen in gebieden waar nu nog binnenring aansluitingen zijn (denk aan Amsterdam binnen de ring). Daar heb je een hoge dichtheid van aansluitingen (etagewoningen) en is in oude bebouwing glasvezel trekken lastig.
Mee eens en dat zou zeker mooi zijn, alleen vraag ik mij af hoe ze dichterbij gaan komen dan met de wijkkast. Dat is in binnenringen weer lastiger. Vaak drukke centra die al aardig vol staan en is een hoop werk, aangezien je in zo'n geval (volgens het plaatje) zestien huishoudens kunt aansluiten per "kast".
Maargoed, we zijn er nog niet ;) Het gaat met / op het KPN netwerk in ieder geval de goede kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Meauses schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:32:
[...]
Mee eens en dat zou zeker mooi zijn, alleen vraag ik mij af hoe ze dichterbij gaan komen dan met de wijkkast. Dat is in binnenringen weer lastiger. Vaak drukke centra die al aardig vol staan en is een hoop werk, aangezien je in zo'n geval (volgens het plaatje) zestien huishoudens kunt aansluiten per "kast".
Maargoed, we zijn er nog niet ;) Het gaat met / op het KPN netwerk in ieder geval de goede kant uit.
Waarschijnlijk heb ik de verkeerde term gebruikt. Ik dacht als eerste stap aan de aansluitingen direct op de telefooncentrale (waar geen vectored vdsl is). Als je daar actieve apparatuur in de straatkast plaatst dan gaat de snelheid erg omhoog. Dan zit je binnen 200 (?) meter van de meeste woningen.

In de woningen die ik ken gaan de telefoon/TV kabels per portiek omhoog. In principe zou je dan in de straat per portiek een kast neer kunnen leggen zonder wijzigingen in de woningen te doen. Maar dat is natuurlijk erg duur, zeker in een gebied waar KPN weinig klanten heeft omdat fUPC als enige hogere snelheden kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ANdrode schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Waarschijnlijk heb ik de verkeerde term gebruikt. Ik dacht als eerste stap aan de aansluitingen direct op de telefooncentrale (waar geen vectored vdsl is). Als je daar actieve apparatuur in de straatkast plaatst dan gaat de snelheid erg omhoog. Dan zit je binnen 200 (?) meter van de meeste woningen.

In de woningen die ik ken gaan de telefoon/TV kabels per portiek omhoog. In principe zou je dan in de straat per portiek een kast neer kunnen leggen zonder wijzigingen in de woningen te doen. Maar dat is natuurlijk erg duur, zeker in een gebied waar KPN weinig klanten heeft omdat fUPC als enige hogere snelheden kan leveren.
Als je overal kasten neerzet moet je die kasten ook aansluiten op glasvezel. Dus alsnog alle stoepen open gaan graven (of in ieder geval heel veel stoepen)

Uiteindelijk zal KPN toch een keer over moeten op FttH. Daarom is het ook zo jammer dat ze zo'n strak georganiseerde productieclub als Reggefiber volledig overnamen en vervolgens stopten met de aanleg van glasvezel. Die kennis krijg je niet snel meer terug ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Barre73 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Als je overal kasten neerzet moet je die kasten ook aansluiten op glasvezel. Dus alsnog alle stoepen open gaan graven (of in ieder geval heel veel stoepen)

Uiteindelijk zal KPN toch een keer over moeten op FttH. Daarom is het ook zo jammer dat ze zo'n strak georganiseerde productieclub als Reggefiber volledig overnamen en vervolgens stopten met de aanleg van glasvezel. Die kennis krijg je niet snel meer terug ben ik bang.
Inderdaad. Zeker nu/toen ze de fiber meer aan de oppervlakte konden leggen scheelde dat een hoop tijd/graafwerk.
Helaas zijn we daardoor weer een paar jaar teruggegaan in de tijd... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
[...]

Tenzij ze Deutsche Telekom volgen en later glasvezel vanuit de straatkast willen uitrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Ik heb graafwerk gezien naar de hoek van straten. Dan zijn de afstanden een paar honderd meter. Misschien is dat al genoeg om een stap te maken met VPlus? Het is in ieder geval beter dan bonding vanuit de centrale, wat ophoudt bij 100/10.
FTTH is in mijn ogen superieur. Echt zonde dat de uitrol daarvan nu zo'n laag tempo heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RobinF schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:32:
[...]

Tenzij ze Deutsche Telekom volgen en later glasvezel vanuit de straatkast willen uitrollen
Dan is nog steeds FttH hoor. En dan moeten nog steeds alle stoepen open om van kast naar woning te komen. Je hebt dan alleen geen PoP meer met ODF-open netwerk maar op laag 2, net als nu op koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Meauses schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

Adam is een goed voorbeeld van een stad waar het zeker lastig is om nieuwe kasten te plaatsen, als er al bovengronds ruimte is loop je er meestal tegen aan dat er onder de grond zoveel ligt dat je de kast als nog niet kan plaatsen, ook omdat je bijvoorbeeld een x hoeveelheid meter uit gasleidingen moet blijven (ipv. mogelijke ophoping van gas in de kast als er een lek zou zijn).
[...]

Die kennis is niet verdwenen, die is nog steeds aanwezig binnen KPN en haar partners, ze doen nu alleen ander werk.

[ Voor 26% gewijzigd door SECURITEH op 15-10-2016 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SECURITEH schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:29:
[...]

Adam is een goed voorbeeld van een stad waar het zeker lastig is om nieuwe kasten te plaatsen, als er al bovengronds ruimte is loop je er meestal tegen aan dat er onder de grond zoveel ligt dat je de kast als nog niet kan plaatsen, ook omdat je bijvoorbeeld een x hoeveelheid meter uit gasleidingen moet blijven (ipv. mogelijke ophoping van gas in de kast als er een lek zou zijn).

[...]

Die kennis is niet verdwenen, die is nog steeds aanwezig binnen KPN en haar partners, ze doen nu alleen ander werk.
-edit- laat maar. Wat ik wil zeggen hoort niet thuis in dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 15-10-2016 02:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:37
Meauses schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:36:
[...]
En ik zie GFast ook niet op de roadmap staan van KPN (zie plaatje in OP). Daar gaan ze na VPlus over naar GPON. Voor GPON moet men ook dichter bij de huizen, net als bij GFast, maar is de bandbreedte winst wel een stuk hoger.
Voor GPON kan KPN in de verdeelkasten op straat de VVDSL/VPlus apparatuur vervangen door een passieve glasvezel splitter. Deze hoeven niet heel dicht bij de huizen te staan, of het nu 100 meter of 10 kilometer is maakt weinig uit. Ze moeten dan natuurlijk wel glasvezel naar alle meterkasten trekken wat behoorlijk prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Whoppa zelf maar aan geslotenAfbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161015-212943.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
Weet iemand wat ongeveer de FUP is bij Telfort? Staat niet veel informatie over op de telfort site. Alleen dat je niet meer dan 5 keer het gemiddelde verbruik van consumenten mag gebruiken. Maar hoeveel is een gemiddelde consumentengebruik ? Vind het beetje vreemd dat ze hier zo onduidelijk over zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 11:39
Nette waardes zeg! Maar, waarom heb je bonding? Met 1 aderpaar haal je de 100/30 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:10:
[...]

Nette waardes zeg! Maar, waarom heb je bonding? Met 1 aderpaar haal je de 100/30 ook al.
Dat zei ik ook al tegen de KPN, maar zei sturen standaard een monteur naar je toe als je upgrade naar 100mb. Ik wou geen monteur maar toch hadden ze hem gestuurd en stond hij voor een dichte deur(ook al had ik hem afgebeld) sinds die tijd brande het service lampje op rood van de modem. Dus ik besloot de modem maar te resetten, maar hij bleef rood branden. Ik heb ergens vanuit de bouw een isra2 over gehouden . Deze vandaag aangesloten en het roode lampje was weg :)

Kort gezegd, ik wou het roode lampje weg hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Je hebt nu wel een stevige uploadsnelheid gok ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
HvanderT schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:45:
Je hebt nu wel een stevige uploadsnelheid gok ik? :P
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161016-085306.png
Opzich wel lekker jâh :9
(Met 30 was ik ook al dik te vreden hor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nou, je kan sneller uploaden dan mensen met Ziggo :P. Lekker pesten >:)

Denk dat die op een pc met kabel wel tegen de 60Mb aanzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Cosmo_nl schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]
Opzich wel lekker jâh :9
(Met 30 was ik ook al dik te vreden hor)
The way to go...
Wie had er ooit gedacht dat we via het telefoonlijntje waar vroeger met ADSL2+ maximaal 850kbit up overheen kon, tegenwoordig een upload van 60Mbit konden bereiken? :9

KPN sluit bij nieuwe klanten met 100Mbit upgrade standaard pair bonding aan, lijkt het. Jammer dat de andere providers nog steeds niet meegaan daarin, met zulke snelheden zouden ze heel wat kabelklanten van Ziggo en Caiway kunnen afsnoepen. ;)
De enige die tot nu toe meedoet is XS4ALL, maar die passen het momenteel alleen toe bij klanten die hun abonnementssnelheid niet kunnen behalen vanwege de lijnlengte.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

The way to go...
Wie had er ooit gedacht dat we via het telefoonlijntje waar vroeger met ADSL2+ maximaal 850kbit up overheen kon, tegenwoordig een upload van 60Mbit konden bereiken? :9

KPN sluit bij nieuwe klanten met 100Mbit upgrade standaard pair bonding aan, lijkt het. Jammer dat de andere providers nog steeds niet meegaan daarin, met zulke snelheden zouden ze heel wat kabelklanten van Ziggo en Caiway kunnen afsnoepen. ;)
De enige die tot nu toe meedoet is XS4ALL, maar die passen het momenteel alleen toe bij klanten die hun abonnementssnelheid niet kunnen behalen vanwege de lijnlengte.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4NDauMc.png

:+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1XV7H7Il.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 16-10-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
That's different koek, zou LvG zeggen....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Cosmo_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:21:
[...]

Dat zei ik ook al tegen de KPN, maar zei sturen standaard een monteur naar je toe als je upgrade naar 100mb. Ik wou geen monteur maar toch hadden ze hem gestuurd en stond hij voor een dichte deur(ook al had ik hem afgebeld) sinds die tijd brande het service lampje op rood van de modem. Dus ik besloot de modem maar te resetten, maar hij bleef rood branden. Ik heb ergens vanuit de bouw een isra2 over gehouden . Deze vandaag aangesloten en het roode lampje was weg :)

Heb je dus zelf de verschillende aderparen aan elkaar vastgeknoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Pierre_nr1 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:03:
[...]

Is alleen maar een kwestie van een isra2 aansluiten, bij geleverde y-kabel van de modem erin stoppen en klaar is kees.

[ Voor 10% gewijzigd door Cosmo_nl op 16-10-2016 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

Pierre_nr1 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:03:
[...]

Bij pairbonding worden er twee lijnen opgeleverd. Het isra2 heeft heeft 2 rj11 aansluitingen. Op beide staat op de middenste twee aders een vdsl signaal (pin 3 & 4). Om pair bonding te gebruiken heb je een y-kabel nodig. Die kabel zorgt er voor dat het signaal van lijn 1 op pin 3 en 4 op het modem binnenkomt, en het tweede signaal op pin 2 en 5 op het modem binnen komt (de binnenste 4 aders).

Plaatje (is een plaatje van een andere standaard, maar illustreert het idee):
Afbeeldingslocatie: https://www.cisco.com/c/dam/en/us/products/collateral/interfaces-modules/1800-2800-3800-8-wire-symmetric-high-speed-dsl-g-shdsl-high-speed-wan-interface-card/prod_qas0900aecd80591ff1.doc/_jcr_content/renditions/prod_qas0900aecd80591ff1-2.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door job op 16-10-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Cosmo_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:21:
[...]

Ah daarom brandt het lampje bij mij misschien dus ook oranje...
Afgelopen donderdag bij ons KPN aangesloten, er scheen iets fout te zijn gegaan en hierdoor heb ik niet de 100mb upgrade gelijk meegekregen. Monteur veranderde de varkenssnuit naar isra2, maar had er dus maar 1 telefoonkabel op aangesloten... Vrijdag in mijnKPN de 100mb upgrade aangezet, en sindskort brand het lampje oranje.. begint lekker zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
chenriroo schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:39:
[...]

Ah daarom brandt het lampje bij mij misschien dus ook oranje...
Afgelopen donderdag bij ons KPN aangesloten, er scheen iets fout te zijn gegaan en hierdoor heb ik niet de 100mb upgrade gelijk meegekregen. Monteur veranderde de varkenssnuit naar isra2, maar had er dus maar 1 telefoonkabel op aangesloten... Vrijdag in mijnKPN de 100mb upgrade aangezet, en sindskort brand het lampje oranje.. begint lekker zo :X
Oow was het lampje oranje, leek net rood bij in de meterkast. Kan ook zijn omdat ik een beetje kleurenblind ben _O-
Heb je zelf niet de y-kabel in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenriroo
  • Nu online
Cosmo_nl schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:08:
[...]

Oow was het lampje oranje, leek net rood bij in de meterkast. Kan ook zijn omdat ik een beetje kleurenblind ben _O-
Heb je zelf niet de y-kabel in bezit?
Rood kan ook dan is herstel niet mogelijk en moet je kpn contacteren las ik op hun website :P

Ik had instap met 100mb upgrade besteld. In het pakket zat geen y-kabel,monteur installeerde geen y-kabel (ik was helaas niet aanwezig) Snelheid was ook gelimiteerd tot 30down en 3up. Bestelling was blijkbaar niet goed verwerkt door kpn. Ik zat ook op vdsl profiel 8b, dit is nadat ik de upgrade vrijdag aanzette veranderd naar 17a en de attainable/current is verhoogd. Maar nog geen verandering in speedtest.

[ Voor 6% gewijzigd door chenriroo op 16-10-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
30/3 is de snelheid van het instap pakket. Vind het ook vreemd dat je op profiel 8b zat, dat gebruiken ze meestal alleen als je op lange afstand van de wijkkast zit. Of er is ergens een DLM actief die je verbinding nog aan het finetunen is. Maar dan heb je een verbinding uit de wijkcentrale gekregen ipv via een straatkast.

Ben benieuwd wat er uit komt na een paar dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
job schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

Bij pairbonding worden er twee lijnen opgeleverd. Het isra2 heeft heeft 2 rj11 aansluitingen. Op beide staat op de middenste twee aders een vdsl signaal (pin 3 & 4). Om pair bonding te gebruiken heb je een y-kabel nodig. Die kabel zorgt er voor dat het signaal van lijn 1 op pin 3 en 4 op het modem binnenkomt, en het tweede signaal op pin 2 en 5 op het modem binnen komt (de binnenste 4 aders).

Plaatje (is een plaatje van een andere standaard, maar illustreert het idee):
[afbeelding]
Dank voor de verduidelijking.

Als ik het zo zie, dan is het toch ook onder te brengen in 1 RJ-11 aansluiting binnen de ISRA? Aders 1(rood) en 2(blauw) op positie 3 en 4. En aders 3(oranje) en 4(wit) op positie 2 en 5. Dan is een Y-splitter overbodig en kan je het met 1 RJ-11 kabeltje aansluiten.Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-10-2016 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
HvanderT schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:08:
Nou, je kan sneller uploaden dan mensen met Ziggo :P. Lekker pesten >:)
De enige reden dat ik een 300/30 abbonement bij Ziggo heb is voor de 30 mbit upload. Ik heb aan 100 mbit meer dan genoeg voorlopig en zou meteen overstappen wanneer KPN eindelijk de boel hier eens afmaakt qua upgrade (of gewoon glasvezel naar mn huis trekt :( ). Kan ik eindelijk mijn nutteloze TV abbonement opzeggen ook.

Fijn om dus bevestigd te zien dat je ook daadwerkelijk 60 mbit aan upload krijgt.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Denizz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

De enige reden dat ik een 300/30 abbonement bij Ziggo heb is voor de 30 mbit upload. Ik heb aan 100 mbit meer dan genoeg voorlopig en zou meteen overstappen wanneer KPN eindelijk de boel hier eens afmaakt qua upgrade (of gewoon glasvezel naar mn huis trekt :( ). Kan ik eindelijk mijn nutteloze TV abbonement opzeggen ook.

Fijn om dus bevestigd te zien dat je ook daadwerkelijk 60 mbit aan upload krijgt.
Precies, aan de 85Mbit die ik nu haal heb ik voorlopig ook voldoende. Alleen die idiote 5Mbps upload die ik per lijn binnen krijg (waar ik eerder via een enkele lijn ook 10 had) zou KPN wat moeten doen. Heerlijk dat versnipperde KPN landschap (VDSL-CO, VVDSL, BVVDSL etc) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:16
Hier geen glasvezel. ADSL / VDSL begin ik niet aan, teveel ellende mee gehad met slechte snelheden e.d. Ik zit dus min of meer verplicht aan Ziggo als ik stabiel en snel wil internetten. De upload zou van mij wel hoger mogen, de download van 150Mbit/s is wel lekker en hoeft van mij niet hoger.

Nadeel van glasvezel vind ik wel dat er toch wat vertraging in de lijn lijkt te zitten, is maar een paar ms, maar toch. Heb het al een aantal keer gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door No_Identity op 17-10-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
B2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Precies, aan de 85Mbit die ik nu haal heb ik voorlopig ook voldoende. Alleen die idiote 5Mbps upload die ik per lijn binnen krijg (waar ik eerder via een enkele lijn ook 10 had) zou KPN wat moeten doen. Heerlijk dat versnipperde KPN landschap (VDSL-CO, VVDSL, BVVDSL etc) :(
Maar is kpn prijstechnisch ook goedkoper dan? Zit als ik zo zie weinig verschil in de prijzen.

Want KPN helaas wel prijzig. Helaas hebben m'n ouders veel bij KPN in gebruik (fon wifi, mail van HetNet tijdperk, etc). Dat maakt de overstap naar bijv. Telfort een stuk lastiger. De snelheid is hier max. 50/10, kan ook makkelijk via telfort dan :P. Bonding is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Maar is kpn prijstechnisch ook goedkoper dan? Zit als ik zo zie weinig verschil in de prijzen.

Want KPN helaas wel prijzig. Helaas hebben m'n ouders veel bij KPN in gebruik (fon wifi, mail van HetNet tijdperk, etc). Dat maakt de overstap naar bijv. Telfort een stuk lastiger. De snelheid is hier max. 50/10, kan ook makkelijk via telfort dan :P. Bonding is niet mogelijk.
Bonding is het enige waarom ik niet naar een andere provider kan overstappen (alle KPN compleet voordelen ook, maar daar kom ik wel overheen). Een enkele lijn is hier 46/10, bonding maakt daar 85/10 van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blijkbaar heeft Fourstack z'n data weer terug gezet, kreeg zaterdag telefoontje van KPN, ik kon nu 'opeens' wel 60mbit halen. Heb ze even gewezen op de snelheid van onze overburen (3 huizen naast ons), die is ook niet sneller geworden en krap de helft haalt (ik haal nog minder), dus 99% zeker ook de mijne niet. Even snel op fourstack gekeken, inderdaad sta ik weer op 60mbit.

Heb ze vriendelijk, nouja.. redelijk vriendelijk, verzocht mij pas weer te bellen als de wijk kast naast m'n huis wordt geactiveerd en ik hierop wordt aangesloten, dat ding staat nu bijna jaar al stof te happen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:54
Bij mij is de upgrade naar VDSL verplaatst naar januari :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

tiguan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:08:
Ik ken het gevoel :(
Bij mij was de upgrade een kwartaal verplaatst vorig jaar. Flink balen.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Oliwier30 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Jullie krijgen tenminste nog een upgrade naar VVDSL... ik heb het idee dat het vanuit de wijkcentrale voorlopig gewoon VDSL blijft. (en uiteindelijk dus ook geen Vplus e.d.)

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 17-10-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nUkC4Tsl.jpg

Nou alsof het niet slechter kon.. zijn we sinds vanmorgen opeens weer gehalveerd.

Niemand weet iets, elke keer moet je je verhaal van voor af aan weer vertellen. En dan lijkt de oplevering van de KVD opeens nabij, wordt deze datum toch weer overschreden en bel je voor een status, weet niemand meer van iets... En begint de carrousel weer van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
HammerNL schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:03:
[afbeelding]

Nou alsof het niet slechter kon.. zijn we sinds vanmorgen opeens weer gehalveerd.

Niemand weet iets, elke keer moet je je verhaal van voor af aan weer vertellen. En dan lijkt de oplevering van de KVD opeens nabij, wordt deze datum toch weer overschreden en bel je voor een status, weet niemand meer van iets... En begint de carrousel weer van voor af aan.
Even bellen om een DLM reset, je lijn is behoorlijk instabiel. Misschien schopt die reset de lijn weer omhoog.

Wel een erg langzame verbinding, zit je ver van de wijkcentrale?
tiguan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:08:

Q3 2017 voor een aansluiting waar momenteel niet meer dan 8Mb binnenkomt :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
HvanderT schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Even bellen om een DLM reset, je lijn is behoorlijk instabiel. Misschien schopt die reset de lijn weer omhoog.

[...]

Q3 2017 voor een aansluiting waar momenteel niet meer dan 8Mb binnenkomt :'(.
Lol, bij mij is momenteel 7Mb max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:05
[...]

Dat is een tijdelijke oplossing van de snelheid maar geen oplossing van het probleem. er is een reden dat de dlm terugschakeld. 80% van die gevallen is slechte inhome bekabeling.

Dus modem rechtstreeks op Isra? zoja dan vragen om een service monteur die de lijn kan doormeten op lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
[...]

Ze hebben het inmiddels weer gefixed: 8/2Mbit.

Ik zit/zat op de buitenring op +/- 1km (45Mbit), sinds een kabelbreuk in februari zijn we omgelast en loopt de lijn over twee kasten. De lengte is nu tussen de 2/3km. De tweede nieuwe kast staat nu bij ons in de straat, maar is nog niet gevoed met glas. Het ligt er wel en volgens Volkers hangt er apparatuur aan om het glas te monitoren oid.

Maar goed dit verhaal hoor ik al maanden, maar niemand kan mij vertellen in welk kantoortje de persoon zit die hier over gaat. Ik hoef hem niet zelf te spreken, begrijp dat dat teveel gevraagd is, maar een indicatie m.b.t. een opleverdatum van de kast zou ik op prijs stellen. Gaat hier naar mijn mening om een 'storing' en niet om een standaard uitrol van een buitenringkast, al zullen die figuren dat anders zien natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
Bij een klant van mij Pair Bonding aangevraagd (stond als mogelijkheid in Netco), maar in praktijk bleek er maar één aderpaar onder de tuin door te lopen.

Sportief van KPN dat ze gewoon de tuin open hebben gegraven om het alsnog te realiseren. Snelheid is verdubbeld van 17Mb naar 34Mb.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t7IlEWI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
KPN zelf zal vast balen om al die moeite te doen voor 34Mb... Hoop voor je klant dat er binnenkort een leuke vectoringkast in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:28:
KPN zelf zal vast balen om al die moeite te doen voor 34Mb... Hoop voor je klant dat er binnenkort een leuke vectoringkast in de buurt komt.
Helaas, dit is Gouda-Bloemendaal en de wijk heeft voor het grootste deel pech. In een straal van 500 meter rond de centrale haal je de 60-100Mb wel, maar daarbuiten wordt het al snel rampzalig (een groot deel kan niet verder dan 25Mb met bonding). Kabel maakt wat teveel afstand naar een aantal wijken denk ik.

Heb het eens in kaart gebracht. Groen is wijkkast, rood is wijkkast op de planning, grijs is centrale. Alles binnen de rode lijnen krijgt geen upgrade.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OfBccSk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002

job

Pierre_nr1 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:54:
[...]

Dank voor de verduidelijking.

Als ik het zo zie, dan is het toch ook onder te brengen in 1 RJ-11 aansluiting binnen de ISRA? Aders 1(rood) en 2(blauw) op positie 3 en 4. En aders 3(oranje) en 4(wit) op positie 2 en 5. Dan is een Y-splitter overbodig en kan je het met 1 RJ-11 kabeltje aansluiten.Of zie ik dat verkeerd?
Het kan, maar het mag niet.
Het isra is van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
job schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:55:
[...]

Het kan, maar het mag niet.
Het isra is van KPN.
Dat is zo, het was ook maar theoretisch bedoeld.Een KPN monteur komt het eerdaags bij me aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Laatst online: 15-09 22:08
Je kan dat wel leuk doen zo, maar als je overstapt naar een provider zonder pairbonding of de nieuwe bewoner krijg je storing op de lijn, want geen signaal op tweede aderpaar, daarom wordt het met Y kabel opgeleverd. ;)

Verder straks met VPLUS maar even kijken wat er gaat gebeuren, eerst alleen VPLUS single en later VPLUS pairbonding alzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 15-09 22:04
Oliwier30 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Het blijft een onduidelijk verhaal.
Hier zou men de lijnen upgraden 2de kwartaal 2016 nu staat het op december.
Het vervelde wat ik persoonlijk wat vervelend aan vind is dat je geen duidelijkheid hebt, maar goed ze kunnen ook niet alle kasten in een meer upgraden en andere locaties zijn belangrijker, maar als je wilt kiezen tussen een jaarcontract van ziggo of een jaarcontract van KPN dan blijft het lastig ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Lekker vaag. Nu is de upgrade weg en kan ik 50MBit via VDSL2 krijgen. De 90MBit die bij de geplande upgrade stond is bij deze vervallen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

MdO82 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:45:
[...]

Het blijft een onduidelijk verhaal.
Hier zou men de lijnen upgraden 2de kwartaal 2016 nu staat het op december.
Het vervelde wat ik persoonlijk wat vervelend aan vind is dat je geen duidelijkheid hebt, maar goed ze kunnen ook niet alle kasten in een meer upgraden en andere locaties zijn belangrijker, maar als je wilt kiezen tussen een jaarcontract van ziggo of een jaarcontract van KPN dan blijft het lastig ;)
Wat op fourstack staat is een verwachting, die upgrades staan niet vast.

Voor mij nooit meer Ziggo |:( Een groot drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Oliwier30 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Wat op fourstack staat is een verwachting, die upgrades staan niet vast.

Voor mij nooit meer Ziggo |:( Een groot drama
Je moet geluk hebben :X
maar is dat niet bij alle providers ?

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 20-10-2016 15:49 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

Het is het wachten wel waard! Heb 6 maanden gewacht om mijn 25/5 verbinding te upgraden naar 100/30. Heerlijk als het er eindelijk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Oliwier30 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:49:
[...]

Het is het wachten wel waard! Heb 6 maanden gewacht om mijn 25/5 verbinding te upgraden naar 100/30. Heerlijk als het er eindelijk is. :P
Het enige waar je nog een oplossing voor moet vinden is het emailadres van de provider ;)
ik heb mijn mail nu eindelijk allemaal naar een outlook adres gezet kost even wat tijd, maar zit je niet gebonden.
Voor mijn vrouw moet ik dat nog gaan regelen :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

Zal dan eens mijn lijntje posten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w7S6f5x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Kreeg vandaag een appje van iemand die problemen had met haar Vodafone verbinding. Er was ook al een monteur ingepland. Toevallig was ik in de buurt en ging ik even kijken. Eenmaal daar de monteur afgewacht (er was geen verbinding en ik wilde eens kijken wat de monteur ging zeggen).

Nu bleek het modem niet lekker te zijn, en heeft hij deze verwisseld. Nadat hij nog een verhaaltje had verteld ging hij weer weg. De gideon monteur was duidelijk nog niet van alle DSL technieken op de hoogte. 100Mb vdsl "haal je bijna niet". Hij deed namelijk een speedtest op een oude tablet met waardeloze Wi-Fi. Zo kan ik ook wel zeggen dat DSL traag is :+.

Ook had hij even verder moeten kijken, er was nog platte kabel in gebruik en het ISRA lag er zo kapot bij dat ik het niet vreemd vind dat alles stoorde:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t357MHT.jpg

Na het opnieuw aansluiten van het ISRA komt er netjes meer dan 100/33 binnen op het modem, met platte kabel. Lekker die kabel laten zitten, was anders een hels karwei om dat te vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:49
Zoals boven zag er bij mij ook uit. Heb netjes een nieuw isra gekregen.
Ik wacht op pair bonding van xs4 all. Is m.i. Nog steeds niks van bekend. Terwijl op de postkode check wel de dubbel mogelijke snelheid staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Volgens mij mag een Guidion monteur geen nieuw isra plaatsen. Dus heb ik dat maar gedaan :+

Lag nog een wandcontactdoosje tussen de rommel daar, heb het eerst maar daar in afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
tiguan schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:46:
Lekker vaag. Nu is de upgrade weg en kan ik 50MBit via VDSL2 krijgen. De 90MBit die bij de geplande upgrade stond is bij deze vervallen? :/
Waarschijnlijk niet. Vectoring staat nog niet aan. Zal binnen een paar maanden gebeuren en dan ga je richting 90Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Zijn er xDSL gebruikers van XS4ALL in de zaal? XS4ALL beweert dat zij wel afknijpen. Bij een 50/5 abonnement krijg je ook echt maar maximaal 5Mbps upload, ook al kan de lijn meer aan. Idem dito bij 100/10. Terwijl KNP en andere providers afknijpen tot 30Mbps upload.

Iemand ervaring? En met 50/5 abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

rud schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:55:
Zijn er xDSL gebruikers van XS4ALL in de zaal? XS4ALL beweert dat zij wel afknijpen. Bij een 50/5 abonnement krijg je ook echt maar maximaal 5Mbps upload, ook al kan de lijn meer aan. Idem dito bij 100/10. Terwijl KNP en andere providers afknijpen tot 30Mbps upload.

Hier 50/5 abo. Praktijk is 65/14 in mijn geval. Wel aangesloten op buitenring.

Uit mijn modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Attainable Rate:        69504 kbits/s            14823 kbits/s
Actual Power:            13.0 dBm                 8.9 dBm
Per Band Status:        D1      D2      D3      U0      U1      U2      U3
Line Attenuation(dB):   14.5    37.6    61.0    5.1     29.0    47.7    N/A
Signal Attenuation(dB): 20.4    37.3    61.1    5.1     28.3    46.2    N/A
Noise Margin(dB):       5.1     5.1     5.1     5.6     5.2     5.0     N/A
Total FECC:             26655089                         34372
Total ES:               106                      7
Total SES:              11                       0
Total LOSS:             2                        0
Total UAS:              674                      674
Total LPRS:             0                        0
Total LOFS:             5                        0
Total LOLS:             0                        0

DS Channel1     DS Channel0   US Channel1       US Channel0
Speed (kbps):             0         65082                0             14251

[ Voor 54% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-10-2016 21:08 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02

Hiero! 107,5 Mbit/s / 33,0 Mbit/s

Wordt niet afgeknepen :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik denk dat het verschilt op wat voor centrale je bent aangesloten en op wat voor profiel je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 08:31
Bij een een familielid laatst nog Telfort Internet+TV verlengd, ging van 30/3 abo naar 40/4. In de praktijk haal je snelheden van 50/30 over dat VVDSL lijntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:10:
[...]
In de praktijk haal je snelheden van 50/30 over dat VVDSL lijntje :)
You sure? Ik zat tot vorige week nog op m'n 40/4 abonnement, waarmee ik 50/10 haalde. Die 10Mbit upload haalde ik op de wijkcentrale al, maar na overzetten op de straatkast is dit geen 30 geworden.

Nu ik heb geupgrade/verlengd is het 100/30 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 08:31
ThinkPadd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:02:
[...]

You sure? Ik zat tot vorige week nog op m'n 40/4 abonnement, waarmee ik 50/10 haalde. Die 10Mbit upload haalde ik op de wijkcentrale al, maar na overzetten op de straatkast is dit geen 30 geworden.

Nu ik heb geupgrade/verlengd is het 100/30 geworden.
Ja zelf aantal maal gecheckt en het modem ook herstart om te checken of de snelheid hetzelfde bleef.

Het 30/3 abo werd ook geleverd over VVDSL, maar werd er een oude profiel gebruikt waarbij het modem ook intrainde op 30/3.

Na de overstap naar 40/4 is het modem op 110/30 gaan intrainen met een effectieve snelheid van 50/30, zelfs ook wanneer er naar een HD stream gekeken wordt via de IPTV Box van Telfort.

In de Mijn Telfort omgeving geven ze trouwens aan dat het een 50Mbit pakket betreft. En dat er ook een upgrade naar 100Mbit te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Apart, dus als ik zou downgraden van '80/8' naar '40/4' dan zou ik 30Mbit up houden?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

DiedB schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:29:
[...]

Helaas, dit is Gouda-Bloemendaal en de wijk heeft voor het grootste deel pech. In een straal van 500 meter rond de centrale haal je de 60-100Mb wel, maar daarbuiten wordt het al snel rampzalig (een groot deel kan niet verder dan 25Mb met bonding). Kabel maakt wat teveel afstand naar een aantal wijken denk ik.

Heb het eens in kaart gebracht. Groen is wijkkast, rood is wijkkast op de planning, grijs is centrale. Alles binnen de rode lijnen krijgt geen upgrade.
[afbeelding]
Hier precies hetzelfde verhaal in Eindhoven-Strijp. Jammer dat KPN geen oplossing heeft/toepast voor de rechtstreekse aansluitingen op de wijkcentrale.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

HvanderT schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:36:
Kreeg vandaag een appje van iemand die problemen had met haar Vodafone verbinding. Er was ook al een monteur ingepland. Toevallig was ik in de buurt en ging ik even kijken. Eenmaal daar de monteur afgewacht (er was geen verbinding en ik wilde eens kijken wat de monteur ging zeggen).

Nu bleek het modem niet lekker te zijn, en heeft hij deze verwisseld. Nadat hij nog een verhaaltje had verteld ging hij weer weg. De gideon monteur was duidelijk nog niet van alle DSL technieken op de hoogte. 100Mb vdsl "haal je bijna niet". Hij deed namelijk een speedtest op een oude tablet met waardeloze Wi-Fi. Zo kan ik ook wel zeggen dat DSL traag is :+.

Ook had hij even verder moeten kijken, er was nog platte kabel in gebruik en het ISRA lag er zo kapot bij dat ik het niet vreemd vind dat alles stoorde:

[afbeelding]

Na het opnieuw aansluiten van het ISRA komt er netjes meer dan 100/33 binnen op het modem, met platte kabel. Lekker die kabel laten zitten, was anders een hels karwei om dat te vervangen :+
Damn dat laat je zo toch niet zitten? :/
Wat een kneus van een monteur, ik zou dit als klant niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SECURITEH schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:43:
[...]

Dit was een monteur van Guidion, die mogen volgens mij niet aan een isra knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Maar dan koppel je toch gewoon terug dat de isra niet op orde is en er iemand moet komen die hier wel aan mag zitten? Als die de MI belt moet die nieuwe afspraak zo staan zou ik verwachten. Dit soort dingen zijn nu juist hoe je een verschil kan maken in klantenservice.

[ Voor 17% gewijzigd door SECURITEH op 23-10-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Misschien een beetje bot:

Ze waren al blij dat er überhaupt na vier dagen internet was. Er liep een kabel naar boven waar het modem op zat. monteur heeft Nieuw modem opgehangen, monteur ziet dat er verbinding is en gaat weer weg. Klant was immers tevreden. Hij heeft het Isra dus ook niet aangeraakt. Dat boeide niemand daar ook vreemd genoeg. Het is een studentenhuis, die gaan niet zeiken dat een aansluiting verrot is. Ik vroeg waar de aansluiting zat, maar die heb ik zelf moeten opzoeken.

Netjes is het niet. Maar verder was het ook "afblijven, het werkt". Ik heb het restant van de Isra netjes afgewerkt en nu werkt het ook prima.

Het was dat ik in de buurt was, anders was het waarschijnlijk nog steeds knudde.

Ik heb overigens vermeld dat als er weer storing optreed, ze eerst het isra maar laten fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 23-10-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:49

Ik had problemen met de lijn. Heb een 50 mb abo bij xs4 all. Eerst haalde ik 42. Na weken zakte de lijn naar 32. Na verschillende acties is de lijn op de 2de gezet en een nieuw isra punt. Ineens weer 43 mb. Duurde weer een paar weken en weer terug naar 35. Na bezoek van gidion , ander draadje en nu enkele weke stabiel op 38. Of er toch niet geknepen wordt , ....? Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 21:51

Wildfire

Joy to the world!

SECURITEH schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:43:
[...]

Daar hoort nog een lasdop omheen te zitten. Zo hoort het idd niet.

Ik als KPN-monteur ben trouwens praktisch verplicht elke oude ISRA die ik tegenkom te vervangen door een nieuwe moderne variant. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb ook wel eens een monteur gehad en destijds ook gevraagd of die lasdop vervangen kon worden. Hoefde toen niet van die monteur. Was niet nodig aangezien bekabeling goed was.

Volgens hem was een lasdop in natte ruimtes ook beter dan een modern plastic ISRA, omdat die oude lasdoppen veel beter vocht buitenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 21:51

Wildfire

Joy to the world!

HvanderT schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:51:
Ik heb ook wel eens een monteur gehad en destijds ook gevraagd of die lasdop vervangen kon worden. Hoefde toen niet van die monteur. Was niet nodig aangezien bekabeling goed was.

Volgens hem was een lasdop in natte ruimtes ook beter dan een modern plastic ISRA, omdat die oude lasdoppen veel beter vocht buitenhouden?
Tegenwoordig is het beleid dat oude ISRA's in principe vervangen moeten worden. In vochtige ruimtes is het idd vaak beter de oude lasdop te laten zitten, als de sluitring nog goed werkt is die redelijk goed vochtdicht.

In het geval dat in een vochtige ruimte zo'n lasdop toch echt vervangen dient te worden, dan worden geldoosjes gebruikt om de verbinding door te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 23-10-2016 21:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:05
Is voornamelijk vanwege het dhz zodat klanten het makkelijker zelf kunnen aansluiten en pairbonding.

in vochtige ruimtes gebruikt kpn of een lasdop als de rubberen ring nog goed is of het wordt 1 op 1 doorlast en waterdicht gemaakt met een speciale lasmof en dan in een droge ruimte wordt een opbouw Isra geplaatst.

(zijn wel kosten aan gebonden indien er nog kabels vanuit de natte ruimte naar de droge ruimte getrokken moeten worden).

Overigens is die foto hierboven van het Isra niet veel mis. je mist alleen de twee isolatie kousen en de lasdop zelf. De 1x4 die eraan zit zou ik laten zitten daar de twist in die kabel beter is dan UTP omdat die twist hetzelfde is als de grondkabel.

[ Voor 33% gewijzigd door Jan-man op 23-10-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nou, onze lasdop ziet er nog keurig uit dus die blijft nog wel even zitten :+.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3saLiVn.jpg//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53

vr6-only

Blub Blub

Indien je momenteel nog schommelingen hebt in je verbinding zou je kunnen overwegen om je aansluitdoos ertussen uit te halen. De kabel uit de lasdop verlengen en rechtstreeks op je V10 aan te sluiten. Hoe minder lassen/connectoren des te beter natuurlijk.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Deze verbinding is helemaal stabiel. Dus zie die noodzaak niet. En ik mag er eigenlijk niet aanzitten he :+. En het verschil zal verwaarloosbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Laatst online: 15-09 22:08
Ik heb een klantje met een V8, glasvezel KPN. Deze wil graag een V10. Kan iemand hiermee helpen? WiFi van de V8 is echt bagger daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Bellen met KPN. Die wisselt die dan om. Als je geluk hebt krijg je dan een v10.

Of je haalt zelf een AccessPoint en schakelt de Wi-Fi van de Experiabox uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden met een V10: firmwareupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Weet iemand of XS4ALL inmiddels pair bonding aanbied? Iemand van KPN belde vanochtend dat ze een monteur wilden langs sturen met een ander modem zodat onze snelheid van 7 naar 26mbit zou gaan. Hij zou later terugbellen (omdat ik niet thuis was), maar een paar dingen vallen mij al gelijk op

1. XS4ALL had geen pair bonding vorig jaar
2. KPN doet dat voor XS4ALL?
3. Wij hebben geen 7 maar 14 mbit en 26mbit zou volgens netco wel de snelheid zijn bij pairbonding.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
1: Ja, ze hebben inmiddels ook bonding. (ik zoek even naar de bron)
2: Ja, KPN is eigenaar van het kopernetwerk en de aansluiting die in je huis zit. (ISRA)
3: Dan kun je er vanuit gaan dat je ook 26Mb binnen krijgt via pairbonding.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 25-10-2016 10:15 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 77 Laatste