Volgensmij is kpn op dit moment de enige de meer dan 2 decoders aanbied op koper (max 3)itsmemax schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:21:
Na een paar maanden Ziggo, ben ik er al weer he-le-maal klaar mee.
Maarrrr, ik wil eigenlijk ook wat minder gaan betalen maar wel wat goede producten hebben.
Het liefste met 3 decoders mogelijk in 1 huis.
Welke provider biedt goede interactieve televisie met deze mogelijkheid?
Heb 100mbit mogelijk op fourstack en bonding op 200.
Ik heb laatst zitten wikken en wegen, internet van alle xDsl providers zijn prima (gaat uiteindelijk allemaal over het KPN netwerk).itsmemax schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:21:
Na een paar maanden Ziggo, ben ik er al weer he-le-maal klaar mee.
Maarrrr, ik wil eigenlijk ook wat minder gaan betalen maar wel wat goede producten hebben.
Het liefste met 3 decoders mogelijk in 1 huis.
Welke provider biedt goede interactieve televisie met deze mogelijkheid?
Heb 100mbit mogelijk op fourstack en bonding op 200.
Maar ja en maar dan de tv en gebruikersgemak, ik heb Tele2, Kpn, Telfort en Vodafone onder vonden.
Mijn mening is dat Kpn/Telfort (allebei het zelfde met uhm tv interface) het beste uit de bus komt, zappt snel en zeer gebruiksvriendelijk vind ik.
Vodafone? Snap er nog steeds niets van van en irriteer me mateloos aan het trage zappen.
Tele2 werkt prima maar zend alleen Ned 1,2,3 uit op 1080i en de rest op 720P maar met Tele2 ben je natuurlijk wel het goedkoopst en max 2 decoders(waarvan je op 1 maar kan opnemen).
Ik zat op het laatst te twijfelen tussen tv van Ziggo en Internet van Tele2 (100mb).
Uiteindelijk toch maar trouw aan Kpn gebleven, kon nauwelijks verschil zien in het tv kwaliteit van Ziggo en Kpn. Alleen zappt Kpn een stuk sneller en is gebruiksvriendelijker. Kwa prijs ontloopt het allemaal niet zo erg, alleen Tele2 is duidelijk het goedkoopst. Bij Telfort kwam ik het duurst uit met 2 decoders+opnemen+pluspakket
Heb je hier een bron van?Jan-man schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:05:
[...]
Volgensmij is kpn op dit moment de enige de meer dan 2 decoders aanbied op koper (max 3)
Mijn KPN alles-in-1 verbinding wordt komende week geactiveerd. De hardware heb ik inmiddels ontvangen. Mijn vraag is, op welke uitgang moet ik de router aansluiten? Ik heb in mijn huiskamer(appartement 2e verdieping) 2 ISRA punten naast elkaar. Zo'n varkensneus en een meer moderne langwerpig. Beide hebben onderop 2 rj-11 poorten, ik heb dus de keus uit 4. Kwestie van uitproberen zou je zeggen, maar mijn verbinding is nog niet actief en ben nieuwsgierig. Welke van de 4 zou degene zijn die ik moet gaan gebruiken?
Nou hier is vandaag ook weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan verhaal omtrent mijn ingekakte verbinding sinds februari dit jaar.
Mij is nooit verteld dat er in februari een kabelbreuk heeft plaatsgevonden, maar hierdoor moest de boel worden omgelast om überhaupt nog iets van een DSL verbinding mogelijk te maken. Hierdoor nam de lengte toe met een km en zit ik nu op iets van +2km van de straatkast.
Om deze situatie op te lossen hebben ze dus besloten om een nieuwe KVD hier in de straat te plaatsen. Aangezien dit dus niet gepland stond, verklaart dit ook waarom dit nooit op fourstack heeft gestaan en waarom dit hele gebeuren nu al zo lang duurt.
Wel wat jammer dat ik hier nu zelf achter moet komen na 8 maanden en dit is ook weer een prima voorbeeld van de gebrekkige communicatie intern/extern bij KPN en uitvoerende partijen.
Eind september met uitloop naar half oktober zou de nieuwe kast gereed moeten zijn.
Mij is nooit verteld dat er in februari een kabelbreuk heeft plaatsgevonden, maar hierdoor moest de boel worden omgelast om überhaupt nog iets van een DSL verbinding mogelijk te maken. Hierdoor nam de lengte toe met een km en zit ik nu op iets van +2km van de straatkast.
Om deze situatie op te lossen hebben ze dus besloten om een nieuwe KVD hier in de straat te plaatsen. Aangezien dit dus niet gepland stond, verklaart dit ook waarom dit nooit op fourstack heeft gestaan en waarom dit hele gebeuren nu al zo lang duurt.
Wel wat jammer dat ik hier nu zelf achter moet komen na 8 maanden en dit is ook weer een prima voorbeeld van de gebrekkige communicatie intern/extern bij KPN en uitvoerende partijen.
Eind september met uitloop naar half oktober zou de nieuwe kast gereed moeten zijn.
Ik wist niet dat het zo was, maar je hebt helemaal gelijk :-)Jan-man schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:19:
Ik werk bij kpn en in het systeem kun je 3 stbs aanmelden mits je op een buitenring zit.
Als hij aangesloten is wss de varkensneus. Heb echter het idee dat die aansluitingen naar de met kast beneden loopt waar je echt Isra zit.Pierre_nr1 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:26:
Mijn KPN alles-in-1 verbinding wordt komende week geactiveerd. De hardware heb ik inmiddels ontvangen. Mijn vraag is, op welke uitgang moet ik de router aansluiten? Ik heb in mijn huiskamer(appartement 2e verdieping) 2 ISRA punten naast elkaar. Zo'n varkensneus en een meer moderne langwerpig. Beide hebben onderop 2 rj-11 poorten, ik heb dus de keus uit 4. Kwestie van uitproberen zou je zeggen, maar mijn verbinding is nog niet actief en ben nieuwsgierig. Welke van de 4 zou degene zijn die ik moet gaan gebruiken?
Klopt. Maar vanuit ITIL gezien heb jij daar niet mee nodig. Het gaat er om of het (goed) werkt of nietHammerNL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:04:
Nou hier is vandaag ook weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan verhaal omtrent mijn ingekakte verbinding sinds februari dit jaar.
Ik woon in een appartement op de 2e verdieping. Mijn meterkast zit naast mijn voordeur maar daar lopen geen kabels. Daar zit alleen gas en licht. Mijn telefoon isra zit in de woonkamer, net als de kabelaansluiting isra.Jan-man schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:54:
[...]
Als hij aangesloten is wss de varkensneus. Heb echter het idee dat die aansluitingen naar de met kast beneden loopt waar je echt Isra zit.
De hoeveelheid max aansluitingen hangt af van het type kast, pair bonding zal weinig te maken hebben met de hoeveelheid klanten op een kast maar vooral met het aantal klanten dat een 2e vezelpaar heeft (omdat er in het verleden al bij het uitgeven van een 2e paar rekening is gehouden bij de capaciteit van de KVD).Jan-man schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:45:
per kast heb je zonuit mijn hoofd max 300 aansluitingen op de dslam daarom wordt lang niet overal pairbonding ingezet omdat 95% van de kasten meer dan 300 klanten zitten. Meer dan 300 kan wel maar dan moeten er extra dslam kaarten geplaats worden in een toch al beperkte ruimte.
[ Voor 8% gewijzigd door SECURITEH op 15-09-2016 01:37 ]
het zijn dikaders en geen vezels dat gebruik je bij glas.
Je hebt idd verschillende kasten. k1200 heeft 300 aansluitingen. k2400 heeft 600 aansluitingen. Betonkast kan wel een paar duizend bevatten. De nieuwe compacte buitenring kan tot 800 aansluitingen bevatten.
De 2e aansluiting is aangesloten voor externe diensten zoals kertelefoon en in sommige wijken voor radio diensten (stap 58). 2e aderpaar is nooit als reserveren ader bedacht. Nu gebruiken ze het als reservere ader omdat die externe diensten niet meer bestaan. Daarom zie je in sommige huizen maar 1 ader want die zijn pas aangesloten toen die diensten niet meer bestonden.
Met aansluitingen bedoel ik mogelijk ingelaste dikaders.
Je hebt idd verschillende kasten. k1200 heeft 300 aansluitingen. k2400 heeft 600 aansluitingen. Betonkast kan wel een paar duizend bevatten. De nieuwe compacte buitenring kan tot 800 aansluitingen bevatten.
De 2e aansluiting is aangesloten voor externe diensten zoals kertelefoon en in sommige wijken voor radio diensten (stap 58). 2e aderpaar is nooit als reserveren ader bedacht. Nu gebruiken ze het als reservere ader omdat die externe diensten niet meer bestaan. Daarom zie je in sommige huizen maar 1 ader want die zijn pas aangesloten toen die diensten niet meer bestonden.
Met aansluitingen bedoel ik mogelijk ingelaste dikaders.
Waar kan ik dit doen? In MijnKPN is het niet mogelijk.Micco90 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:10:
[...]
Ik wist niet dat het zo was, maar je hebt helemaal gelijk :-)
Ik denk dat de klantenservice je daar vast verder mee kan helpen. Ik kan alleen bevestigen dat er inderdaad 3 STBs mogelijk zijn op een BR aansluiting.DiedB schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:43:
[...]
Waar kan ik dit doen? In MijnKPN is het niet mogelijk.
Nou ik heb pairbonding aangevraagd even afwachten tot 8 oktober en dan haal ik ook die mooie 200 Mbps / 60 Mbps up. Kan niet wachten
Woooo
Oh en Speedtest results volgen dan z.s.m. t.z.t.
[ Voor 15% gewijzigd door supayoshi op 15-09-2016 11:31 ]
Nice! Heb je ook al VVDSL?supayoshi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:31:
Nou ik heb pairbonding aangevraagd even afwachten tot 8 oktober en dan haal ik ook die mooie 200 Mbps / 60 Mbps up. Kan niet wachtenWoooo
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
100 Mbps down en 60 Mbps up is max abonnement nu zover ik weet bij kpn. 200 bieden ze nog niet aan ookal kun je dat wel halen met vvdsl bonding.supayoshi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:31:
Nou ik heb pairbonding aangevraagd even afwachten tot 8 oktober en dan haal ik ook die mooie 200 Mbps / 60 Mbps up. Kan niet wachtenWoooo
[ Voor 5% gewijzigd door Jan-man op 15-09-2016 14:11 ]
Op fourstack staat dat bij mij in het centrum bonding beschikbaar is en dat je 200 Mb/s kunt halen. Ik moet het doen met een vectoring lijn, volgens KPN is het 100/10, maar ik haal 103/28.Jan-man schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:11:
[...]
100 Mbps down en 60 Mbps up is max abonnement nu zover ik weet bij kpn. 200 bieden ze nog niet aan ookal kun je dat wel halen met vvdsl bonding.
PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
ja dat klopt omdat de upload niet meer geknepen wordt. Hoogste abonnement dat je kan afsluiten is 100/10. Heb je bvvdsl dan zou je maximale snelheid 200 down en 60 up zijn afhankelijk waar de buitenring staat. Echter wordt je down stream geknepen op +- 100 Mbps.
KPN zet volgens de regels alleen bonding in waneer je op 1 ader de gewenste snelheid niet kan halen. In de praktijk is het vaak anders maar in jouw geval dus niet. en is het voldoende omdat je met 1 lijn die 100/10 kan halen.
KPN zet volgens de regels alleen bonding in waneer je op 1 ader de gewenste snelheid niet kan halen. In de praktijk is het vaak anders maar in jouw geval dus niet. en is het voldoende omdat je met 1 lijn die 100/10 kan halen.
[ Voor 30% gewijzigd door Jan-man op 15-09-2016 14:42 ]
Ik snap niet waarom ze dan niet die 200 mb/s aanbieden, want Ziggo kan dit wel via de kabel. Niet dat 100mb/s te weinig is, maar sommige mensen kiezen dan misschien toch voor Ziggo. Achja, ik ben KPN niet.Jan-man schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:40:
ja dat klopt omdat de upload niet meer geknepen wordt. Hoogste abonnement dat je kan afsluiten is 100/10. Heb je bvvdsl dan zou je maximale snelheid 200 down en 60 up zijn afhankelijk waar de buitenring staat. Echter wordt je down stream geknepen op +- 100 Mbps.
Ik heb het idee dat KPN op dit moment de 100mbit max per aderpaar bieden. Ik zit zelf op een 60mbit abo, maar haal met pairbonding wel 100/60 (misschien schiet ik wel in mijn eigen voet hiermeeJan-man schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:11:
[...]
100 Mbps down en 60 Mbps up is max abonnement nu zover ik weet bij kpn. 200 bieden ze nog niet aan ookal kun je dat wel halen met vvdsl bonding.
Dus het zou zomaar kunnen dat 200 wel haalbaar is met PB en VVDSL.
Bij mij in de straat gaan ze als het meezit ook nog dit jaar upgraden naar VVDSL, alleen staat bij mijn adres en die van m'n buren aan het einde van onze straat niets gepland. Vanaf de huizen die voorbij de bocht liggen komt een VVDSL (BR) upgrade. Bovendien hebben ze laatst nog graafwerkzaamheden verricht voor de straatkast, welke letterlijk 30 meter hiervandaan ligt, maar dat zou betekenen dat ze alleen één kant opgaan. Iemand enig idee/ervaring waarom niet de hele straat een upgrade krijgt of zou de planning verkeerd zijn? Nu is het hoogst haalbare nog maar 42Mbit met VDSL2, dus voor mij niet de moeite om over te stappen vanaf Ziggo.
Idd, ik kom vanuit de glas kant en doe sinds een tijd ook koper werk, uit automatisme verspreek ik mij wel eens.Jan-man schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:02:
het zijn dikaders en geen vezels dat gebruik je bij glas.
Weet iemand wat de vergoeding is die je krijgt als je 8 dagen geen internet hebt gehad, omdat ze de kabel los hebben gehaald in de wijkcentrale?
Nee, maar dat weet je provider wel. Het is dan ook het beste om die te bellen.
Anders even je contract erbij pakken.
En anders kan je altijd schriftelijk wel een klacht indienen.HvanderT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:11:
Nee, maar dat weet je provider wel. Het is dan ook het beste om die te bellen.
Om even terug te komen op de derde STB bij KPN: Ik begreep dat 3 op koper mogelijk is geweest, maar dat door het nieuwe systeem van KPN er maar 2 administratief geregeld konden worden.
KPN zou er schijnbaar mee bezig zijn om voor de snellere verbindingen er ook weer meer toe te staan. Weet iemand hier wat meer over het tijdspad? Ik zit te twijfelen of ik de moeite moet gaan doen om een Digitenne ontvanger aan mijn derde tv toe te voegen, of dat ik het nog even uitzing op de (voorlopig nog niet afgekoppelde) Ziggo aansluiting totdat ik daar aan iTV kan beginnen.
KPN zou er schijnbaar mee bezig zijn om voor de snellere verbindingen er ook weer meer toe te staan. Weet iemand hier wat meer over het tijdspad? Ik zit te twijfelen of ik de moeite moet gaan doen om een Digitenne ontvanger aan mijn derde tv toe te voegen, of dat ik het nog even uitzing op de (voorlopig nog niet afgekoppelde) Ziggo aansluiting totdat ik daar aan iTV kan beginnen.
Kpn wil het gelijktrekken met glas afhankelijk van je daadwerkelijke snelheid uiteraad. dus max 6 stbs. Wanneer ze dit willen uitrollen is mij niet bekend.
[ Voor 22% gewijzigd door Jan-man op 15-09-2016 19:35 ]
Bij Telfort heb ik eens een maand abonnementskosten teruggekregen nadat ik één maand lang echt uitermate traag internet had. Moest er wel zelf om vragen, maar via een DM op Twitter was het zo geregeld. Maar hoe het bij jou provider zit?....Z___Z schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:56:
Weet iemand wat de vergoeding is die je krijgt als je 8 dagen geen internet hebt gehad, omdat ze de kabel los hebben gehaald in de wijkcentrale?
Ik heb vanmiddag nog gebeld naar KPN daarover, en de mevrouw aan de andere kant van de lijn kon me vertellen dat het 4 euro per maand extra gaat kosten voor een derde stb als je er al 2 hebt zoals ik...Killing Time schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:21:
Om even terug te komen op de derde STB bij KPN: Ik begreep dat 3 op koper mogelijk is geweest, maar dat door het nieuwe systeem van KPN er maar 2 administratief geregeld konden worden.
Ik heb nog een losse stb liggen, zal eens kijken wat er gebeurt als ik die aansluit als er al twee aan staan. Moet ik em even opzoeken.
Gaat niks doen als hij niet gekoppeld is toch? Anders kun je ook zo een settopbox van Marktplaats plukken ipv maandelijks huur aftikken.
volgens het systeem kun je gewoon 3 aanmelden mits je dus op een buitenring zit en dan volgensmij alleen bij vvdsl. anders stuur mij een pm dan kijk ik even wat je max kunt.
Weet iemand of dit ook voor telfort geld? Ik zou graag een 3e en/of 4e ontvanger willen hebben op vdsl buitenringmarkdejong schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:59:
[...]
Ik heb vanmiddag nog gebeld naar KPN daarover, en de mevrouw aan de andere kant van de lijn kon me vertellen dat het 4 euro per maand extra gaat kosten voor een derde stb als je er al 2 hebt zoals ik...
Ook Telfort, maar ze zeggen dat ik geen recht heb op vergoeding omdat ik de 1e 6 maanden "gratis" internet heb door een actie. De storing viel in de 1e 6 maanden.ThinkPadd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:29:
[...]
Bij Telfort heb ik eens een maand abonnementskosten teruggekregen nadat ik één maand lang echt uitermate traag internet had. Moest er wel zelf om vragen, maar via een DM op Twitter was het zo geregeld. Maar hoe het bij jou provider zit?....
Verwijderd
Beste mensen,
Mijn 100Mb/s abonnement van Tele2 is geleverd, echter haal ik alleen rond de 40-50 Mb/s.
De modem laat ook als max. snelheid 52 Mb/s zien.
De klantenservice medewerker zei dat vectoring nog niet actief is op de straatkast, omdat er nog mensen met een oude modem aangesloten zijn. Ze zei dat het volgens KPN een paar maanden kon duren voordat die mensen een nieuwe modem krijgen.
Weten jullie hoe lang dit ongeveer in de praktijk duurt?
Mijn 100Mb/s abonnement van Tele2 is geleverd, echter haal ik alleen rond de 40-50 Mb/s.
De klantenservice medewerker zei dat vectoring nog niet actief is op de straatkast, omdat er nog mensen met een oude modem aangesloten zijn. Ze zei dat het volgens KPN een paar maanden kon duren voordat die mensen een nieuwe modem krijgen.
Daar hebben ze niet echt zicht op. Ik weet niet of tele2 al pairbonding levert, anders is dat een optie. Anders zou ik voorlopig downgraden naar het goedkopere pakket als dat kan.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:46:
Beste mensen,
B12 (betonkast) geloof rond de 600 maar dat zal ik nog eens moeten nazoeken.esky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:19:
Wie weet hoe dit type kast in KPN jargon heet en hoeveel aansluitingen erin zitten?
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Jan-man op 19-09-2016 22:05 ]
Volgensmij alleen tele2 zakelijk waar pairbonding mogelijk is. Heb het particulier iig nog nooit gezien zakelijke wel.Meauses schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:37:
[...]
Daar hebben ze niet echt zicht op. Ik weet niet of tele2 al pairbonding levert, anders is dat een optie. Anders zou ik voorlopig downgraden naar het goedkopere pakket als dat kan.
Zo weinig in zo'n grote kast? Dan is er vast wel ruimte om de VVDSL apparatuur erin te zetten.Jan-man schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:02:
[...]
B12 (betonkast) geloof rond de 600 maar dat zal ik nog eens moeten nazoeken.
Zoveel ruimte heb je niet, hoor. Het is tevens een hel om erin te werken indien je nog moet solderen omdat er geen LSA stroken zijn geplaatst. Hier een foto van de binnenkant van een B12 waar je moet solderen.esky schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:28:
[...]
Zo weinig in zo'n grote kast? Dan is er vast wel ruimte om de VVDSL apparatuur erin te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 20-09-2016 15:39 ]
It ain't stupid if it works!
Kun je beter een b20 hebben die is 2 bij 2 meter +- en soms ook uitgevoerd met LSA stroken. B12 tot dusver nog niet met LSA tegen gekomen. B12 is idd een drama met solderen omdat je vrijwel geen ruimte hebt.
Overigens bij beton kasten zetten ze een overstolping naast of in de buurt van de kast waar de dslam in komt.
Overigens bij beton kasten zetten ze een overstolping naast of in de buurt van de kast waar de dslam in komt.
Ze zetten idd. een nieuwe kast binnen de 60m van de beton kast, maar dit word geen overstolper genoemd.
En de soldeer stroken zijn idd. een nachtmerrie, daar is zoveel tijd voor nodig als je moet omsteken.
En de soldeer stroken zijn idd. een nachtmerrie, daar is zoveel tijd voor nodig als je moet omsteken.
Ik zag een paar dagen geleden dat een paar mensen van KPN en Schuuring bezig waren met een KVD aan het vervangen.

Zo'n oude PTT ding hebben ze vervangen voor een nieuwe voor (V)VDSL.
Máár, ik snap alleen niet waarom ze die vervangen terwijl er in dat hele dorp al glasvezel ligt
.
Paar foto's van de werkzaamheden
Foto van Netco info (adres gekozen die naast de KVD staat)
Bij mij in 't dorp is ook overal glasvezel, en als ik aan KPN vraag waarom ze daar niet upgraden naar VDSL, is omdat er al glasvezel ligt
Weet iemand dus waarom ze de boel wél upgraden in dat andere dorp?

Máár, ik snap alleen niet waarom ze die vervangen terwijl er in dat hele dorp al glasvezel ligt
Bij mij in 't dorp is ook overal glasvezel, en als ik aan KPN vraag waarom ze daar niet upgraden naar VDSL, is omdat er al glasvezel ligt

Kan zijn dat een bepaald gedeelte niet verglast kan worden icm vervuild grond. of een verzorgingshuis waar men liever niet glas wil hebben ivm geluidsoverlast enzo.
In welk dorp is dit? Dus waar zijn deze foto's gemaakt?Pilovali schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:22:
Ik zag een paar dagen geleden dat een paar mensen van KPN en Schuuring bezig waren met een KVD aan het vervangen.
[afbeelding]
Máár, ik snap alleen niet waarom ze die vervangen terwijl er in dat hele dorp al glasvezel ligt.
Bij mij in 't dorp is ook overal glasvezel, en als ik aan KPN vraag waarom ze daar niet upgraden naar VDSL, is omdat er al glasvezel ligt![]()
Aan die Netco info te zien in / bij Klazienaveen ?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Nieuw-Dordrecht, hier (https://www.google.nl/map...x2ePjg!2e0!7i13312!8i6656).Barre73 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:43:
[...]
In welk dorp is dit? Dus waar zijn deze foto's gemaakt?
Aan die Netco info te zien in / bij Klazienaveen ?
Centrale zit in Klazienaveen, zo'n 3-4 km verder.
[ Voor 12% gewijzigd door Pilovali op 22-09-2016 22:10 ]
Jan-man schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:13:
Kun je beter een b20 hebben die is 2 bij 2 meter +- en soms ook uitgevoerd met LSA stroken. B12 tot dusver nog niet met LSA tegen gekomen. B12 is idd een drama met solderen omdat je vrijwel geen ruimte hebt.
Hier in de buurt inderdaad precies hetzelfde. Betonnen kast met binnenkant zoals op de foto(alleen veel slordiger), en een wijkkast(breed model) er tegen aan gezet.SECURITEH schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:29:
Ze zetten idd. een nieuwe kast binnen de 60m van de beton kast, maar dit word geen overstolper genoemd.
Ik geloof dat de klanten vaak wat merken als er een monteur in de betonnen kast bezig is geweest, want je hoort / ziet dan dat lijnen wegvielen op de dagen dat ik een monteur aan het werk heb gezien. Waarschijnlijk stoot hij dan ergens tegenaan vanwege ruimtegebrek...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik heb 100/30 mbit bij Online.nl die 100mbit wordt alleen tot 18:00 gehaald daarna zakt het naar 3 mbit.
WiFi of Bedraad ? Meer info mag weldarthaxx schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:09:
Ik heb 100/30 mbit bij Online.nl die 100mbit wordt alleen tot 18:00 gehaald daarna zakt het naar 3 mbit.
Waarschijnlijk verandert er aan de waardes in het modem niets. Zal gewoon een gigantische ondercapaciteit zijn in het netwerk van Online. Verwacht ook niet heel veel anders van de goedkoopste provider...Jan-man schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:34:
[...]
WiFi of Bedraad ? Meer info mag wel. Waardes uit modem zodra het traag wordt ?
Tele2 en Telfort zijn goedkoper met €28 p.m. voor 100mbit t.o.v. €30 van Online.nl.DiedB schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:09:
[...]
Waarschijnlijk verandert er aan de waardes in het modem niets. Zal gewoon een gigantische ondercapaciteit zijn in het netwerk van Online. Verwacht ook niet heel veel anders van de goedkoopste provider...
Dit zijn de waardes in de Zyxel modem:

Ik heb al contact met de helpdesk en we zitten nog in de fase van modempje resetten en virusscanners draaien

[ Voor 14% gewijzigd door darthaxx op 23-09-2016 20:54 ]
Je hebt VVDSL2 annex Bdarthaxx schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:39:
[...]
Tele2 en Telfort zijn goedkoper met €28 p.m. voor 100mbit t.o.v. €30 van Online.nl.
Dit zijn de waardes in de Zyxel modem:
[afbeelding]
Ik heb al contact met de helpdesk en we zitten nog in de fase van modempje resetten en virusscanners draaien
Kom je van ISDN af?
Hoe staat het met je ping? Ook verhoogd? Heb je evt. al een traceroute uitgevoerd?
Het is vaker raak bij klanten van Online met te weinig capaciteit.
Die merken dan 's avonds dat ze ineens geen 1080p Netflix meer kunnen kijken.
Vandaar dat de meeste klanten allang vertrokken zijn.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik krijg wel eens berichten dat de Wi-Fi in een studentenhuis traag is, maar dan kan dat ook nog wel eens aan Online liggen dus..
De Annex B die getoond wordt bij ZyXEL modems zoals de door Online gebruikte ZyXEL VMG8324-B10A klopt niet, dit ben ik al vaker tegengekomen bij ZyXEL en in alle gevallen was het een gewoon analoog lijntje.
VVDSL i.c.m. ISDN wordt sowieso niet geleverd door KPN.
VVDSL i.c.m. ISDN wordt sowieso niet geleverd door KPN.
Technisch gezien klopt het wel profielen die gebruikt worden in NL voor vectoring hebben bitvulling die begint waar ISDN ophoudt. Komt omdat er stiekem nogal wat ISDN lijnen in het netwerk zitten waarvan je geen last wil hebben. Voor zover ik weet vrij normaal in Europa
.
Binnenkort krijg ik een V10 modem van KPN omdat ik 100/10 mb upgrade heb genomen, er komt zelfs een monteur mee om pair bonding te maken.
Maar ik vraag me toch echt af waar dat voor nodig is, er komt 110 mb binnen op 1 ader paar.
Of zie ik dat nou verkeerd?
Actual Rate (Up/Down) 33031/76997 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 49417/110356 kbps
Maar ik vraag me toch echt af waar dat voor nodig is, er komt 110 mb binnen op 1 ader paar.
Er kan 110Mbit over 1 aderpaar binnenkomen. Dit komt er niet.Cosmo_nl schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:28:
Binnenkort krijg ik een V10 modem van KPN omdat ik 100/10 mb upgrade heb genomen, er komt zelfs een monteur mee om pair bonding te maken.
Ping is best wel laag met uitzondering van vanavond. Ik haal maar 800 kb/s en de ping ligt wat hoger.timmie1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:20:
[...]
Je hebt VVDSL2 annex B
Kom je van ISDN af?
Hoe staat het met je ping? Ook verhoogd? Heb je evt. al een traceroute uitgevoerd?
Het is vaker raak bij klanten van Online met te weinig capaciteit.
Die merken dan 's avonds dat ze ineens geen 1080p Netflix meer kunnen kijken.
Vandaar dat de meeste klanten allang vertrokken zijn.
Ik zie trouwens in de router log dat ik 1.3 biljoen FEC errors hebt gekregen in de laatste 3 minuten.
Ik weet niet of dit Online aan te rekenen valt. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde probleem hebben met Telfort of Tele2 sinds ze allemaal het KPN netwerk gebruiken.
Maar goed ik geef ze 2 weken de tijd om dit op te lossen en anders ga ik het contract ontbinden en overstappen naar Ziggo.
Tijd om je bekabeling na te lopen en te zorgen dat alles op orde is. Het zou wel eens een slechte kabel kunnen zijn binnen of buitenshuis. Post eens wat foto's van je aansluiting. Als alles binnenshuis klopt is het een gevalletje aansturen KPN netwerkbeheer door Online.darthaxx schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:37:
Ping is best wel laag met uitzondering van vanavond. Ik haal maar 800 kb/s en de ping ligt wat hoger.
Ik zie trouwens in de router log dat ik 1.3 biljoen FEC errors hebt gekregen in de laatste 3 minuten.
Ik haal buiten de spitsuren om gewoon de volle 100/30 mbit. De snelheid van 1-3 mbit download doet zich alleen voor tussen 19:00 en 23:00. Dan kan het toch niet aan mijn bekabeling liggen?Speedmaster schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:44:
[...]
Tijd om je bekabeling na te lopen en te zorgen dat alles op orde is. Het zou wel eens een slechte kabel kunnen zijn binnen of buitenshuis. Post eens wat foto's van je aansluiting. Als alles binnenshuis klopt is het een gevalletje aansturen KPN netwerkbeheer door Online.
Ik mis 1 antwoord in je hele verhaal, is dit via een LAN kabel die lage snelheid of is dat via Wi-Fi? Ik ga uit van LAN gezien de snelheid, maar puur even voor de zekerheid.darthaxx schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:49:
[...]
Ik haal buiten de spitsuren om gewoon de volle 100/30 mbit. De snelheid van 1-3 mbit download doet zich alleen voor tussen 19:00 en 23:00. Dan kan het toch niet aan mijn bekabeling liggen?
Zou dan toch een brakke kabel zijn of een capaciteitsprobleem. Om de vragen van Online en KPN voor te zijn, maak via http://speedtest.net verdeeld over meerdere dagen EN tijdstippen snelheidsmetingen met een LAN kabel rechtstreeks op je modem. De URL's van die metingen kan je vrij simpel bewaren en direct ophoesten als ze er om gaan vragen. Daarmee voorkom je langer wachten op een oplossing.
Je lijn kan (Attainable) 110Mb download aan, maar hij is verbonden (Actual) met een snelheid van ongeveer 77Mb/s. Met een speedtest ga je waarschijnlijk rond de 70Mb/s zitten omdat er nog wat overhead afgaat. Klopt het dat je een Experiabox v9 hebt?Cosmo_nl schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:28:
Ik denk dat als de V10 aangesloten wordt, pairbonding niet eens meer nodig zal zijn. Ik zou het wel laten opleveren, je uploadsnelheid zal verdubbelen naar 60Mb/s
Ik denk dat hij nu de V9 heeft, die komt inderdaad niet verder dan 77Mbit. Als hij de v10 zou aansluiten, dan hoeft er inderdaad geen pairbonding geactiveerd te worden. Dat weet een monteur waarschijnlijk ook.RobinF schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:01:
[...]
Er kan 110Mbit over 1 aderpaar binnenkomen. Dit komt er niet.
Maar gewoon paibonding laten opleveren. Uploaden met 60Mb/s is wel fijn.
[ Voor 50% gewijzigd door krakendmodem op 25-09-2016 12:48 ]
Ja dat klopt, dat was ik even vergeten te vermeldenHvanderT schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat hij nu de V9 heeft, die komt inderdaad niet verder dan 77Mbit. Als hij de v10 zou aansluiten, dan hoeft er inderdaad geen pairbonding geactiveerd te worden. Dat weet een monteur waarschijnlijk ook.
Maar gewoon paibonding laten opleveren. Uploaden met 60Mb/s is wel fijn.
Ik probeerde ze bij de KPN ook al duidelijk te maken dat er in principe geen monteur nodig was, omdat er hier al 110 over 1 paar binnenkomt en er toch nog geen 200Mb pakketten zijn.
Ik wist niet je dan 60Mb upload kreeg, ik kan helaas alleen niet 1,2,3 even vrij nemen van me werk. Afspraak maar verzetten wanneer ik wel kan, dat snelle uploaden is idd wel fijn ja.
Weet jij misschien of die V10 wel een redelijke samba heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 25-09-2016 13:23 ]
De download is begrenst op 100Mb, maar de upload niet. Die gaat dan 33x2.
De v10 ondersteunt zover ik kan zien helaas geen samba. Nu heb ik ook een NAS staan dus gebruikte ik die sowieso al niet..
De v10 ondersteunt zover ik kan zien helaas geen samba. Nu heb ik ook een NAS staan dus gebruikte ik die sowieso al niet..
De USB poorten op de V10 kunnen ook niet werken als fileserver. Alleen voor een dongel.HvanderT schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:51:
De download is begrenst op 100Mb, maar de upload niet. Die gaat dan 33x2.
Ik zag het op een van je posts op het KPN forum.
.
Toch wel apart, zelfs op een oude Siemens SX551 Experiabox heb ik het gebruikt
. Daar zat zelfs een FTP servetje op.
Toch wel apart, zelfs op een oude Siemens SX551 Experiabox heb ik het gebruikt
Klinkt als een probleem met de overboeking van de lijn.darthaxx schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:49:
[...]
Ik haal buiten de spitsuren om gewoon de volle 100/30 mbit. De snelheid van 1-3 mbit download doet zich alleen voor tussen 19:00 en 23:00. Dan kan het toch niet aan mijn bekabeling liggen?
Oftewel teveel klanten willen veel data over de lijn sturen en dat kan de wijkkast/centrale niet aan.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Oftewel, de uplink naar online zit vol. Klanten van andere providers hebben dat probleem hopelijk niet?
Verwijderd
Klanten van Tele2 hadden/ hebben eigenlijk precies dezelfde problemen. Die moeten nu opgelost zijn
volgens Tele2, maar het schijnt dat er zeker nog wel mensen last van hebben aan hun forum te zien...
En op het Kpn forum zie ik soms ook wel mensen met datzelfde euvel.
volgens Tele2, maar het schijnt dat er zeker nog wel mensen last van hebben aan hun forum te zien...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 21:29 ]
Linkje?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:26:
Mijn KPN internet VDSL is opgeleverd in mijn huis. Ook heb ik nu de Fritz 7490 in mijn bezit en wil deze gebruiken ipv de V8. Ik neem alleen internet af van KPN, dus voorzover ik weet kan ik dan de V8 helemaal verwijderen uit mijn netwerk.
Echter probeer ik nu al een dag de Fritz aan de praat te krijgen, maar helaas zonder resultaat. Via de Wizards krijg ik het niet voorelkaar en ook met eigen instellingen lukt het me maar niet.
Het eerste waar ik tegen aan loop zijn mijn username en wachtwoord. Nu heb ik ergens in dit topipc gelezen dat ik dan kpn/kpn kan gebruiken, dit werkt niet. Ik heb wel uit de V8 mijn username (xx-xx-xx-xx-xx-xx@internet gevonden, maar het wachtwoord kan ik niet zien/lezen. Heb ik deze nodig om de Fritz alles te laten afhandelen?
Ook heb ik de VLAN op 6 gezet, passthrough PPPoE aangezet etc.
Is het überhaupt wel mogelijk om de Fritz de V8 te laten vervangen, of ben ik toch gebonden om de V8 in bridge te zetten?
Ik heb wel handleidingen gevonden om de Fritz achter de V8 te zetten, maar dat is niet helemaal de bedoeling. 2x stroom voor dezelfde functionaliteit.. Zonde geld. Verder zijn de meeste handleidingen voor glasvezel klanten....
Echter probeer ik nu al een dag de Fritz aan de praat te krijgen, maar helaas zonder resultaat. Via de Wizards krijg ik het niet voorelkaar en ook met eigen instellingen lukt het me maar niet.
Het eerste waar ik tegen aan loop zijn mijn username en wachtwoord. Nu heb ik ergens in dit topipc gelezen dat ik dan kpn/kpn kan gebruiken, dit werkt niet. Ik heb wel uit de V8 mijn username (xx-xx-xx-xx-xx-xx@internet gevonden, maar het wachtwoord kan ik niet zien/lezen. Heb ik deze nodig om de Fritz alles te laten afhandelen?
Ook heb ik de VLAN op 6 gezet, passthrough PPPoE aangezet etc.
Is het überhaupt wel mogelijk om de Fritz de V8 te laten vervangen, of ben ik toch gebonden om de V8 in bridge te zetten?
Ik heb wel handleidingen gevonden om de Fritz achter de V8 te zetten, maar dat is niet helemaal de bedoeling. 2x stroom voor dezelfde functionaliteit.. Zonde geld. Verder zijn de meeste handleidingen voor glasvezel klanten....
Op mijn Telfort lijn heb ik een 7360 in gebruik (I+TV) ipv een V8 dus dat is mogelijk. Gezien Telfort een onderdeel is van KPN zou ik verwachten dat het met KPN zelf ook moet kunnen.TokkieB schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:40:
[...]
[...]
Verschil is wel dat er in mijn geval al een kant-en-klaar profiel in de Fritz!box stond, een username/wachtwoord heb ik nooit in hoeven voeren.
Je zou eens het Telfort profiel kunnen proberen. Of misschien het XS4ALL profiel, daarmee kreeg ik op mijn Telfort lijn wel internet, geen TV.
Heb daar toen wat mee lopen stoeien met user 'Prolution' om routed IPTV aan de praat te krijgen: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2016 12:18 ]
Verwijderd
Mmm...Ik kan 'm zo gauw niet terug vinden. Vraag me nu ook af of ik geen aanbieders door elkaar haal.
Maar dat komt meer omdat ik het nu niet kan vinden. Was een dag of wat terug. Als ik het alsnog vind zal ik
een link plaatsen. En als blijkt dat ik het mis had dan zal ik dat ook zeggen.
ik had begrepen dat door KPN alleen nog maar V10's uitgeleverd worden?TokkieB schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:40:
Mijn KPN internet VDSL is opgeleverd in mijn huis. Ook heb ik nu de Fritz 7490 in mijn bezit en wil deze gebruiken ipv de V8. Ik neem alleen internet af van KPN, dus voorzover ik weet kan ik dan de V8 helemaal verwijderen uit mijn netwerk.
Nee, helaas. Ik heb mijn modem ontvangen in augustus dit jaar, een V8. Wel gebeld met het verzoek om een V10 te leveren ivm AC. Echter gaf KPN aan dat niet te doen. Als ik problemen zou hebben met de V8 krijg ik gewoon een V8 weer nieuw geleverd...Speed61 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:43:
[...]
ik had begrepen dat door KPN alleen nog maar V10's uitgeleverd worden?
Ik ben ooit met een V8 naar een KPN winkel gegaan, en daar ruilden ze hem zonder problemen om voor een V10. Ik raad je aan dat ook te proberen
Tegenwoordig doen ze dat niet zomaar meer. Dan moet je alsnog bellen naar de klantenservice. Werd mij verteld in de kpn winkel en zwolle.
Alleen als je telefonie gebruikt kun je geen ander modem gebruiken. In fritzbox staat gewoon kpn profiel voor internet dus werkt 100%.
Modems worden NIET meer omgeruild voor v10. Alleen als modem echt defect is en ook dan is de kans nog heel groot dat je v8 of v9 krijgt.
Modems worden NIET meer omgeruild voor v10. Alleen als modem echt defect is en ook dan is de kans nog heel groot dat je v8 of v9 krijgt.
De SIP gegevens kun je toch ook weer snifferen d.m.v. managed switch i.c.m. port mirroring en WireSharkJan-man schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:59:
Alleen als je telefonie gebruikt kun je geen ander modem gebruiken. In fritzbox staat gewoon kpn profiel voor internet dus werkt 100%.
www.google.nl
Volgens mij zit de voip meestal aan de WAN kant en niet het LAN, dus dan wordt sniffen moeilijk.MisteRMeesteR schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:18:
[...]
De SIP gegevens kun je toch ook weer snifferen d.m.v. managed switch i.c.m. port mirroring en WireShark
Dat is geen garantie voor succes. Bij mij bij Vodafone thuis werd er digest auth (ergens daar) gebruikt tijdens de session setup. Daardoor kon ik geen wachtwoord sniffen.MisteRMeesteR schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:18:
[...]
De SIP gegevens kun je toch ook weer snifferen d.m.v. managed switch i.c.m. port mirroring en WireShark
Met een actieve aanval kom je waarschijnlijk verder. Met een experia box kan je dit makkelijk proberen, daar is de WAN poort ethernet?
Ik heb geen KPN profiel staan tussen de providers? Ik heb alleen Telfort, XS4ALL als KPN (dochter) provider in mijn lijst staan. Of kan je die profielen ergens downloaden? Ik kan ze niet zo vinden in ieder geval.Jan-man schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:59:
....

Hmm zou kunnen zijn dat ik toen zelf een profiel heb aangemaakt. Gegevens voor de verbinding staan volgensmij ook op http://www.netwerkje.com
Toen ik een fritzbox aansloot op een VDSL2 CO lijntje werkte het xs4all profiel hier prima.
mm. Ik heb nu alle pre defined profielen wel geprobeerd. Ook met de logins van netwerkje.com, maar dat is meer voor glasvezel. Ook nog handmatig het eea aangepast mbt vlan vpi etc, maar kom daar ook niet verder mee.
Ik heb een nieuw ISRA punt waarbij ik een RJ11 heb aangesloten met een verloop naar RJ45, de RJ45 is weer aangesloten op de FRITZ op poort DSL/TEL, ook RJ45.
De V8 was aangesloten gewoon van RJ11 naar RJ11, dus zonder verloop.
Heb twee verloop stekker geprobeerd, de meegeleverde kabel van de FRITZ (zgn Y cable) en een eigen UTP cross en straight. Allemaal geen soelaas. Hardware dus ook wel uitgesloten van fouten. Je gaat het echt zoeken in vreemde dingen :-P
Ik heb een nieuw ISRA punt waarbij ik een RJ11 heb aangesloten met een verloop naar RJ45, de RJ45 is weer aangesloten op de FRITZ op poort DSL/TEL, ook RJ45.
De V8 was aangesloten gewoon van RJ11 naar RJ11, dus zonder verloop.
Heb twee verloop stekker geprobeerd, de meegeleverde kabel van de FRITZ (zgn Y cable) en een eigen UTP cross en straight. Allemaal geen soelaas. Hardware dus ook wel uitgesloten van fouten. Je gaat het echt zoeken in vreemde dingen :-P
Gouden tip dus!!!!! Thanks Had ik nou maar eerder alleen RJ11 gebruikt......job schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:36:
Probeer eerst die rj11 eens. Die past namelijk gewoon.
Profiel van XS4ALL en de login username en ww gewijzigd voor kpn / kpn. Daarna kon ik de verbinding opbouwen.
Ligt er maar net aan wat je gebruikt natuurlijk, ik kan met mijn 887VA prima het verkeer van en naar mijn router snifferen, net als FttH zeg maar. Mijn 887VA is dan ook puur modem, 2 draads koper (VVDSL) in en Ethernet uit.Soldaatje schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:42:
[...]
Volgens mij zit de voip meestal aan de WAN kant en niet het LAN, dus dan wordt sniffen moeilijk.
www.google.nl
Ja. Bij glasvezel zou het technisch gezien wel makkelijker zijn want je kan de TR-069 handshake gewoon sniffen. Maar deze is dacht ik ook encrypted.Soldaatje schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:42:
[...]
Volgens mij zit de voip meestal aan de WAN kant en niet het LAN, dus dan wordt sniffen moeilijk.
Op een locatie waar ik het netwerk beheer hebben ze zo'n grote ISRA met zo'n 50 aansluitingen. Het modem zit op de eerste aansluiting, maar loopt weer via een apart aansluitdoosje. Ik was eigenlijk van plan om de kabel van de modem direct op de ISRA aan te sluiten.
Dat moet zonder problemen kunnen lijkt mij. Wat denken jullie?
Zie hier:
Dat moet zonder problemen kunnen lijkt mij. Wat denken jullie?
Zie hier:
[ Voor 12% gewijzigd door Meauses op 27-09-2016 04:17 ]
Dat kan wel, maar wat levert het je op? Je verbinding zal er niet direct sneller door worden.
Het staat wel netjes natuurlijk.
Het staat wel netjes natuurlijk.
Hooguit een hek klein beetje. Of als het aansluitdoosje niet te best aangesloten zit iets meer.HvanderT schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 06:26:
Dat kan wel, maar wat levert het je op? Je verbinding zal er niet direct sneller door worden.
Maar het staat wel netter
Wat is de reden hiervan? Verdere bezuinigingen(oude voorraad opmaken)?Jan-man schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:59:
Mij is een jaar geleden door KPN verzekerd dat alleen nog maar V10's uitgeleverd zouden worden.
KPN is overigens ook gestopt met de aanleg van VDSL.
Voor zover ik weet gaat KPN op de reeds bestaande VDSL infrastructuur wel door met Bonded VVDSL en Vplus (veldproeven begin oktober). Helaas alleen nog steeds geen abonnementsvormen beschikbaar voor snelheden boven 100Mbit/s.
Dat vind ik eigenlijk wel zonde, je zou met BVVDSL makkelijk rond de 200 Mbit/s kunnen komen met een goed aderpaar. Ik heb er hier één liggen. Ik zou 119 Mbit/s kunnen halen met één ader, maar dit is gelimiteerd tot 100Speed61 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:26:
[...]
Wat is de reden hiervan? Verdere bezuinigingen(oude voorraad opmaken)?
Mij is een jaar geleden door KPN verzekerd dat alleen nog maar V10's uitgeleverd zouden worden.
Voor zover ik weet gaat KPN op de reeds bestaande VDSL infrastructuur wel door met Bonded VVDSL en Vplus (veldproeven begin oktober). Helaas alleen nog steeds geen abonnementsvormen beschikbaar voor snelheden boven 100Mbit/s.
Heb je hier een bron bij?Speed61 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:26:
Let op:
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.