Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:22
Bij ziggo kreeg ik na 4 jaar een brief dat ik snel moest zijn met aanmelden,anders had ik geen tv meer. Wisten zij veel dat we schotel keken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
En bij KPN heeft kruisdraden verwijderen ook niet bepaald hoge prioriteit. Zeker niet met de capaciteit monteurs die er is. Dus dat wordt vooral gecombineerd met andere werkzaamheden aan een kast of centrale.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

ktkaas schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:42:
Ja er zal geen spanning meer op de lijn zitten. In de centrale worden de kruisdraden dan verwijderd.
Het verwijderen van oude kruisdraden word nog al eens nagelaten, dit word meestal opgeschoond bij grotere werkzaamheden.

Edit: Zoals Barre dus ook al terecht aangeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door SECURITEH op 27-08-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Ik zit hier in een klein dorpje in Drenthe aan de Duitse grens.
Mijn ma is een jaar geleden overgestapt naar Telfort VDSL, en de coax lijn is nog steeds actief.
Toen er een poos geleden een monteur kwam, zei die dat er zelfs een oude ISDN lijn actief was (pand was 5+ jaar geleden een bedrijfspand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|true

Vraag, waarom is mijn attainable throughput lager dan de current throughput?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nUgh7UCjduTOiWqixZbfT6J6/full.png
Ik kom van Ziggo af en ben dus niet geheel bekend met de waardes. :+

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Ankh schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:23:
Vraag, waarom is mijn attainable throughput lager dan de current throughput?
[afbeelding]
Ik kom van Ziggo af en ben dus niet geheel bekend met de waardes. :+
Dat is een bug van de Fritzbox 7369.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|true

timmie1 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Dat is een bug van de Fritzbox 7369.
Ah handig! 8)7

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Fourstack geeft het volgende bij mij aan :

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Gv-Vb, Vb-ADK
Internet Snelheid
100 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
-

Afstand tot de wijkkast is 443 meter. Betekent dit dat ik theoretisch de 100/30 zal halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:06:
Fourstack geeft het volgende bij mij aan :

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Gv-Vb, Vb-ADK
Internet Snelheid
100 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
-

Afstand tot de wijkkast is 443 meter. Betekent dit dat ik theoretisch de 100/30 zal halen?
Lees voortaan even terug, die vraag is hier al heel erg vaak gesteld. Het antwoord is ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Nou nou, niet zo bot doen :P

In het algemeen haal je de snelheid dan wel inderdaad. Meestal traint een 100Mb DSL lijn in op 110Mb, waarna je na het weglaten van de overhead rond de 100 uitkomt. Die 30Mb upload haal je dan vaak ook wel.

Wat je ook kan doen, is eerst een goedkoper 50Mb pakket nemen, dan heb je vaak die 30Mb upload ook al. Daarna gaan kijken of die lijn die 100Mb aankan (door naar de attainable rate te kijken, die hangt van meestal rond de 110Mb). Als dat nog kan, dan kun je ook die hogere snelheid afnemen.

[ Voor 46% gewijzigd door krakendmodem op 30-08-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
HvanderT schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:02:
Nou nou, niet zo bot doen :P

In het algemeen haal je de snelheid dan wel inderdaad. Meestal traint een 100Mb DSL lijn in op 110Mb, waarna je na het weglaten van de overhead rond de 100 uitkomt. Die 30Mb upload haal je dan vaak ook wel.

Wat je ook kan doen, is eerst een goedkoper 50Mb pakket nemen, dan heb je vaak die 30Mb upload ook al. Daarna gaan kijken of die lijn die 100Mb aankan (door naar de attainable rate te kijken, die hangt van meestal rond de 110Mb). Als dat nog kan, dan kun je ook die hogere snelheid afnemen.
Dat lijkt me een uitstekende tip, dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Toch nog even jullie hulp/advies nodig, excuses voor mijn onwetendheid. En ik heb terug gelezen :)

Providers zoals Fiber en Online bieden 30Mbit/s upload aan(bron Breedbandwinkel.nl). De KPN biedt 10Mbit/s upload aan. Ik heb contact gezocht met KPN webcare en die beweren dat er absoluut niet boven de 10Mbit/s upload geleverd kan worden. Heeft iemand hier KPN en klopt wat ze zeggen? de uploadsnelheid is namelijk wel van belang voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Pierre_nr1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:22:
Toch nog even jullie hulp/advies nodig, excuses voor mijn onwetendheid. En ik heb terug gelezen :)

Providers zoals Fiber en Online bieden 30Mbit/s upload aan(bron Breedbandwinkel.nl). De KPN biedt 10Mbit/s upload aan. Ik heb contact gezocht met KPN webcare en die beweren dat er absoluut niet boven de 10Mbit/s upload geleverd kan worden. Heeft iemand hier KPN en klopt wat ze zeggen? de uploadsnelheid is namelijk wel van belang voor mij.
Dat hangt van meerdere dingen af. Op bepaalde adressen kan er inderdaad maximaal 10Mbit upload geleverd worden, zoals het huidige adres waar ik nu woon. Dat komt omdat dit adres nog niet is aangesloten op een straatkast.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5594046986.png

Als er bij breedbandwinkel staat dat je afstand tot de straatkast xxx meter is, dan kun je er vanuit gaan dan ook bij KPN je gewoon die 30Mb upload krijgt. Die andere providers maken namelijk gewoon gebruik van het KPN netwerk :P.

Dit was mijn verbinding voordat ik ging verhuizen:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5246990539.png

En dat was met een 60/6 pakket.

KPN heeft dus gedeeltelijk gelijk. Sommige adressen kunnen niet sneller dan 10Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
HvanderT schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Dat hangt van meerdere dingen af. Op bepaalde adressen kan er inderdaad maximaal 10Mbit upload geleverd worden, zoals het huidige adres waar ik nu woon. Dat komt omdat dit adres nog niet is aangesloten op een straatkast.

Als er bij breedbandwinkel staat dat je afstand tot de straatkast xxx meter is, dan kun je er vanuit gaan dan ook bij KPN je gewoon die 30Mb upload krijgt. Die andere providers maken namelijk gewoon gebruik van het KPN netwerk :P.

KPN heeft dus gedeeltelijk gelijk. Sommige adressen kunnen niet sneller dan 10Mb/s.
Ik begrijp de terughoudendheid van de KPN. Mocht ik voor KPN kiezen dan is het verstandig om eerst 60/6 te nemen, zoals je in een vorig bericht al adviseerde? Op basis daarvan zou ik kunnen zien of de 30 haalbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Pierre_nr1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:22:

Het antwoord van HvanderT is al duidelijk maar ik voeg er nog aan toe dat KPN het dan altijd zal hebben over de abonnementssnelheden. En dan is er op VDSL2 inderdaad hooguit 10 Mbit mogelijk (een 100/10 abonnement).

Maar zoals gezegd: adressen die direct op de kast aangesloten zijn halen wel meer dan die 10 Mbit. En bijvoorbeeld Fiber biedt dat ook werkelijk aan in het abonnement. Probleem is alleen dat Fiber de upload niet vooraf aan je doorgeeft voordat je een abonnement afsluit. Dat doen ze wel met de download (na een postcodecheck) maar dat halen ze direct uit de Fourstack tool, dus dat kan je zelf ook wel.
Daarnaast is Fibers snelheidsgarantie niet voor de upload, alleen voor de download.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Pierre_nr1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:42:
[...]

Ik begrijp de terughoudendheid van de KPN. Mocht ik voor KPN kiezen dan is het verstandig om eerst 60/6 te nemen, zoals je in een vorig bericht al adviseerde? Op basis daarvan zou ik kunnen zien of de 30 haalbaar is?
Ik zou zelfs 20/2 nemen als de rest van dat pakket je ook past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Meer klanten van KPN waarvan het internet niet meer werkt? Ik lees dat het landelijk voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:18
Is het normaal dat Fourstack vreemd verspringt?

Er staat al heel lang een upgrade gepland voor VVDSL.
Deze versprong het afgelopen 1,5 jaar steeds met een kwartaal naar achteren.
Toen stond hij een half jaar stil op Q3 2016
Sinds 2 weken staat er Sep 2016

Prima! :D voorspelling is van 19Mbit/s naar 70Mbit/s!
1327 meter naar 491 meter afstand.

Er heeft 1 keer 26 september 2016 gestaan voor een uurtje.
(Ik heb er een Visual Ping op ingesteld)

Maar sinds vandaag staat er Q4 2017!

Dus nog eens anderhalf jaar wachten :(

[ Voor 6% gewijzigd door Medic op 03-09-2016 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Niet heel vreemd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:31:
Meer klanten van KPN waarvan het internet niet meer werkt? Ik lees dat het landelijk voorkomt.
Hier ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Er is een landelijke storing vanaf 8 uur ongeveer. http://allestoringen.nl/storing/kpn

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Ik vond het al zo vreemd, want er is al een kunststof kast naast het betonnen huisje geplaatst
en een stuk straat open gehaald, een dag later stond Volker Wessels er met een ander glasvezel aanleg busje.
Ik hoor al dingen zoemen in de kast.
Dus nog een flink jaar uitstellen zou wel apart zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:55
Daar kan niemand wat over zeggen. Bij mij stond er ook al een hele tijd een nieuwe kast, maar pas een maand of 3-4 later merkte ik daar wat van in m'n verbinding. En daarna heeft het nog eens 1,5 mnd. ofzo geduurd voordat ik 100Mbit had.

Gewoon afwachten en Fourstack in de gaten is het enige wat je kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:35
@paulvdwal ik denk dat er tussen nu en een half jaar toch wel wat kan veranderen dat was i.i.g bij mij wel zo. blijf wel https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
Medic schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:22:
[...]

Ik vond het al zo vreemd, want er is al een kunststof kast naast het betonnen huisje geplaatst
en een stuk straat open gehaald, een dag later stond Volker Wessels er met een ander glasvezel aanleg busje.
Ik hoor al dingen zoemen in de kast.
Dus nog een flink jaar uitstellen zou wel apart zijn...
Ik las pas een soortgelijk verhaal op het forum van KPN. Alles leek ready, maar toen werd de upgrade een jaar opgeschoven. Kwam in dat geval door capaciteitsproblemen in de toevoer of iets dergelijks.

Nu alles ongeveer klaar staat ben je in ieder geval wel zekerder dat de upgrade vroeg of laat daadwerkelijk gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Goedenavond ik wil graag overstappen naar KPN alles in 1 maar ik ben de enige van mijn postcode, dit zijn 24 huizen die nog geen VDSL2*100 Mbit/s aansluiting heeft.

Ik heb als enige nog een ADSL2+6 Mbit/s. Ik snap hier helemaal niks van en wordt door KPN en Online waar ik nu nog internet heb, van het kastje naar de muur gestuurd.

Postcode 4006 XT 98 postcode begint op 4006XT 50 en eindigt op 4006XT 98 waar ik woon. Ik woon op een rijtje van 6 huizen, huisnummers 4006 XT 92 t/m 98 en mijn 2 andere buren hebben postcode 4006XV 100 en 102 en hebben allemaal een 100MB/s aansluiting 8)7 .

Wie kan hier antwoord op geven hoe ik dit moet aanpakken!

[ Voor 3% gewijzigd door flipje1 op 05-09-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
@flipje
Een anoloog lijntje van kpn apart aanvragen en dan leggen ze een nieuwe lijn aan voor je.

Is ergens al tip gegeven. Is de kabel geen alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
saharoen schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:04:
@flipje
Een anoloog lijntje van kpn apart aanvragen en dan leggen ze een nieuwe lijn aan voor je.

Is ergens al tip gegeven. Is de kabel geen alternatief?
Dit lijkt me niet. Er ligt al een lijn.
De oorzaak zou kunnen zijn TS zit niet opdiezelfde straatkast. Dit is volgensmij niet het geval, want z'n/haar buren zitten opdezelfde afstand tot de straatkast (dus het is waarschijnlijk dezelfde straatkast)
Het is waarschijnlijker dat de DSLAM vol zit of het een administratieve fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vandaag bij Telfort zakelijk internet besteld met een duizelingwekkende 8/1 verbinding :D. Eens kijken hoelang het duurt tot de oplevering.

En daarna meteen de fritzbox eraan knopen. Ik ben geen fan van een V8 modem en wil die eigenlijk dan ook niet gebruiken.

Er is op dat adres maximaal 34Mb beschikbaar (70 met bonding), zou die 8/1 over VDSL2 geleverd worden of good old ADSL? Is een verbinding vanuit de wijkcentrale die zo'n 1,3km verderop staat, dus kan beide nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Waarom niet voor 2 euro per maand meer een 30/3 lijn nemen? :+

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:13
flipje1 schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:36:
Goedenavond ik wil graag overstappen naar KPN alles in 1 maar ik ben de enige van mijn postcode, dit zijn 24 huizen die nog geen VDSL2*100 Mbit/s aansluiting heeft.

Ik heb als enige nog een ADSL2+6 Mbit/s. Ik snap hier helemaal niks van en wordt door KPN en Online waar ik nu nog internet heb, van het kastje naar de muur gestuurd.

Postcode 4006 XT 98 postcode begint op 4006XT 50 en eindigt op 4006XT 98 waar ik woon. Ik woon op een rijtje van 6 huizen, huisnummers 4006 XT 92 t/m 98 en mijn 2 andere buren hebben postcode 4006XV 100 en 102 en hebben allemaal een 100MB/s aansluiting 8)7 .

Wie kan hier antwoord op geven hoe ik dit moet aanpakken!
Alle bovenstaande postcodes en huisnummers lijken inderdaad van dezelfde verdeler af te komen. Is de moeite waard om eens contact op te nemen met webcare dat die het eens uitpluizen. Die Netco tool is leuk, maar absoluut niet leidend.
Als jij aangesloten zit op dezelfde straatkast als al je buren (en dat durf ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen ;) ) en je neemt al iets bij KPN (of partner) af dan zouden die snelheden ook bij jou mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Denizz schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:01:
Waarom niet voor 2 euro per maand meer een 30/3 lijn nemen? :+
Omdat het zo goedkoop mogelijk moest ( :') ), er waarschijnlijk alleen maar mailtjes vanaf verstuurd wordt, en omdat het gebouw maar een paar x per week een paar uur open is. En dan wordt er al weinig gebruik van gemaakt van internet.

Overigens heb ik haar wel aangeraden om op te schalen, mocht er toch meer snelheid nodig zijn. Het gebouw wordt wel eens verhuurd voor bijvoorbeeld een vergadering, en dan is iets sneller internet misschien wel handig.

Anders betaal ik gewoon die twee euro extra en zet ik er een nas neer :+. Heb ik er ook wat aan. :)

22-9 zal het worden opgeleverd zoals het nu lijkt. Ik ben benieuwd of ze het profiel echt op 8/1 zetten of bijvoorbeeld gewoon op 12/1 of 20/2 zoals KPN dat doet.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 06-09-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Ik heb gisteren nog een mailtje van een mede tweaker gehad, volgens hem kan het een administratieve fout bij fourstack zijn. Hij zou kijken of fourstack geüpdate moest worden, en zowaar er is iets van verbetering te zien. Heb nog steeds adsl2+ maar wel iTV-1HD en ADSL2+ is nu 11Mbit/s was 6Mbit/s en iTv was 1 SD. Nog steeds geen VDSL2-100Mbit/s zoals de rest van de buurt/buren, maar er zit beweging in.Ook heb ik nu een nieuw distributie punt erbij staan TI-AAV.

[ Voor 8% gewijzigd door flipje1 op 06-09-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Laatst online: 13-07 17:17
Ik ben mij ook maar eens gaan oriënteren in het aanbod van VDSL bij mij thuis. Momenteel betaal ik 45 euro p/m bij Ziggo voor 40/4 Mbit (incl. TV). Nu zag ik dat Tele2 op mijn locatie theoretisch 100 Mbit zou kunnen leveren voor 28 euro p/m. Een mooie upgrade natuurlijk, minder betalen, sneller internet.

Na de verhalen van vroeger over ADSL dat traag werd naarmate je verder van de centrale woont, heb ik gecontroleerd hoever ik daadwerkelijk van de wijkcentrale verwijderd ben. Op de pagina van Tele2 wholesale, kwam ik uit op de volgende afstand:

Copper exchange distance (approx.): 2644 meters.

Nu vroeg ik mij af hoe zij technisch gezien uberhaupt 100Mbit kunnen leveren met deze afstand? Voor zo ver ik weet zou ik met deze afstand niet meer dan 20Mbit binnen kunnen halen. Zou het kunnen dat er tussen de wijkcentrale en de wijkkast glas ligt, waardoor ik eigenlijk met een veel kleinere afstand over koper te maken heb?

Helaas kan ik nergens vinden waar de dichtstbijzijnde wijkkast is voor mijn woning.

1.) Klopt het dat via glas tussen de wijkkast en de centrale deze snelheid alsnog mogelijk is?
2.) Weet iemand waar ik de dichtstbijzijnde wijkkast kan vinden zonder een speurtocht te organiseren? x)

Distributiepunt(en)
Cas, Cas-AAY
Internet Snelheid
100 Mbit/s

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
17 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
1. Ja. Die 2644 meter is de afstand tot de wijkcentrale (en die boeit in dit geval niet)

[ Voor 11% gewijzigd door RobinF op 06-09-2016 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaft
Je signaal gaat inderdaad uit Distributiepunt Cas-AAY (kabelverdeler) komen en niet uit Cas (telefooncentrale). Kabelverdeler ligt significant dichterbij je woning en vanuit daar zal de aanbieder maximaal dus 100Mbit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:35

kgl

.Kaas schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:23:
...

Helaas kan ik nergens vinden waar de dichtstbijzijnde wijkkast is voor mijn woning.

1.) Klopt het dat via glas tussen de wijkkast en de centrale deze snelheid alsnog mogelijk is?
2.) Weet iemand waar ik de dichtstbijzijnde wijkkast kan vinden zonder een speurtocht te organiseren? x)

Distributiepunt(en)
Cas, Cas-AAY
Internet Snelheid
100 Mbit/s
1.) Ja
2.) CAS-AAY staat volgens mij hier:

https://www.google.nl/map...cOgU7g!2e0!7i13312!8i6656

(op google maps is het nog een leeg grasveldje, in de echte wereld staat er sinds een maand of 6 een groene kast)

Ik zit met mijn xs4all VVDSL2 lijn op dezelfde kast aangesloten. Ik zou verwachten dat jij verder van de kast zit dan ik, mijn afstand tot de wijkcentrale (die staat aan de Ruiterweg) is circa 2400 meter. Zou dus verwachten dat je nog zo'n 200 meter verderop woont). Mijn Fritz!Box traint in op zo'n 98 Mbit down / 24 Mbit up. Als dit klopt, dan zou je verwachten dat je snelheid dus iets lager uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Afstand tot wijkkast en afstand tot centrale kun je vinden als je op https://www.breedbandwinkel.nl/ je postcode en huisnummer invult en dan met je muis boven de te verwachten snelheden gaat hangen. Er verschijnt dan een popupje.

Afstand van jou tot wijkkast is wat bepalend is voor de snelheid. Afstand van jou tot centrale is niet meer relevant aangezien de wijkkast wordt gevoed met glasvezel.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 07-09-2016 07:27 ]

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:35

kgl

Ja van de ene op de andere dag was dat ding ineens groen. Zijn ze echt met en blik verf en een rollertje langs geweest? Circa 250 meter verderop staat CAS-AAA (tegen betonnen huisje aan). Dat was tot voor kort de enige VDSL kast in Castricum, en staat daar al een jaar of 5. Deze is nog steeds net zo grijs als op jouw foto.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Weet iemand of alle geplande upgrades van straatkasten in netco staan vermeld? Of is er binnen KPN nog een planning van upgrades die pas later volgen en daarom nog niet bij netco zijn terug te vinden?

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Zoals eerder genoemd kwam vandaag de monteur langs om Bonding VVDSL te leveren. Het bonding stuk is gelukt en haal nu 102 down en 60 up. Helaas bleef mijn modem in het VVDSL fallback profiel staan omdat er op de 'kaart' in de wijkkast waarschijnlijk nog modems zijn aangesloten die geen Vectoring ondersteunen.
Pas als dat duidelijk is kunnen ze vectoring activeren.

Dit zijn i.i.g. mijn waardes op 194m van de wijkkast met bonding.

Line ID Line1 Line2
Link Status Up Up
Showtime 0 h 33 min 25 s 0 h 33 min 27 s
Modulation Type VDSL VDSL
Actual Rate(Up/Down) 33151/52975 kbps 27175/49280 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 33151/53928 kbps 27175/49982 kbps
Noise Margin(Up/Down) 6/6 dB 6/6.1 dB
Line Attenuation(Up/Down) 7.9/4.9 dB 8/5 dB
Output Power(Up/Down) -18.3/11.7 dBm -17.9/11.6 dBm
Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleaved/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 4/4 4/4
Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms 0/0 ms
INP(Up/Down) 78/78 symbols 75/80 symbols
Profile 17a 17a
CRC Errors(Up/Down) 0/0 0/0
FEC Errors(Up/Down) 2/4 6/2
Bonding Total Rate(Up/Down) 60326/102255 kbps

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• Barre73
Meauses schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:03:
Zoals eerder genoemd kwam vandaag de monteur langs om Bonding VVDSL te leveren. Het bonding stuk is gelukt en haal nu 102 down en 60 up. Helaas bleef mijn modem in het VVDSL fallback profiel staan omdat er op de 'kaart' in de wijkkast waarschijnlijk nog modems zijn aangesloten die geen Vectoring ondersteunen.
Pas als dat duidelijk is kunnen ze vectoring activeren.

Dit zijn i.i.g. mijn waardes op 194m van de wijkkast met bonding.

Line ID Line1 Line2
Link Status Up Up
Showtime 0 h 33 min 25 s 0 h 33 min 27 s
Modulation Type VDSL VDSL
Actual Rate(Up/Down) 33151/52975 kbps 27175/49280 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 33151/53928 kbps 27175/49982 kbps
Noise Margin(Up/Down) 6/6 dB 6/6.1 dB
Line Attenuation(Up/Down) 7.9/4.9 dB 8/5 dB
Output Power(Up/Down) -18.3/11.7 dBm -17.9/11.6 dBm
Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleaved/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 4/4 4/4
Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms 0/0 ms
INP(Up/Down) 78/78 symbols 75/80 symbols
Profile 17a 17a
CRC Errors(Up/Down) 0/0 0/0
FEC Errors(Up/Down) 2/4 6/2
Bonding Total Rate(Up/Down) 60326/102255 kbps
Mischien heb ik eerdere berichten gemist maar waarom heb jij pairbonding nodig/gekregen? Op 194 meter van de kast haalt men op 1 paar bijna altijd wel 100 Mbit op VVDSL, Dat zie je hier ook wel aan de 50 Mbit die je op gewone VDSL haalt (per lijn).
Meer dan 100 Mbit op een abonnement is commercieel niet verkrijgbaar dus hoezo de pairbonding?

• Meauses
Barre73 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:39:
[...]

Mischien heb ik eerdere berichten gemist maar waarom heb jij pairbonding nodig/gekregen? Op 194 meter van de kast haalt men op 1 paar bijna altijd wel 100 Mbit op VVDSL, Dat zie je hier ook wel aan de 50 Mbit die je op gewone VDSL haalt (per lijn).
Meer dan 100 Mbit op een abonnement is commercieel niet verkrijgbaar dus hoezo de pairbonding?
Dat is een lang verhaal, maar in het kort;
ze gingen bij mij in de buurt een nieuwe kast plaatsen, deze werd doorgelust naar de oude kast die VVDSL had en ik 70/30 haalde. Toen werd ik op de nieuwe kast gezet, en kreeg ik 50/5, ondanks dat ik het 100mbit pakket van KPN actief had overigens.
Na een paar maanden wachten, want het duurt even voor die kast actief wordt etc etc. ben ik naar het KPN Forum gegaan en heb ik mijn probleem gemeld. De KPN medewerker in kwestie die mijn verhaal oppakte gaf aan dat hij een monteur zou sturen om BVVDSL aan te sluiten.
Commercieel leveren ze het nog niet nee, maar in de praktijk worden er al wel snelheden gehaald van boven de 100mbit , en richting de 200mbit wist de monteur mij te vertellen met BVVDSL.

En zoals ik aangaf is Vectoring bij mij dus nog niet mogelijk omdat niet iedereen die op dezelfde kaart als ik zit, een modem heeft dat vectoring ondersteunt.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

kgl schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:44:
Ja van de ene op de andere dag was dat ding ineens groen. Zijn ze echt met en blik verf en een rollertje langs geweest? Circa 250 meter verderop staat CAS-AAA (tegen betonnen huisje aan). Dat was tot voor kort de enige VDSL kast in Castricum, en staat daar al een jaar of 5. Deze is nog steeds net zo grijs als op jouw foto.
Uit de fabriek komen ze idd. als grijs en ze worden handmatig geverft door een schilder. Ze worden alleen geverft als de gemeente dit als voorwaarde stelt om de kast te mogen plaatsen.

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:45
Hallo,
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar KPN Compleet instap.
Momenteel gebruik ik XS4All internet compact + bellen in combinatie met Ziggo TV.
Ik zit vooral te kijken naar Ziggo (vertrouwd geen slechte ervaringen) en KPN omdat ik daar momenteel al een mobiel abbonement heb lopen. xs4all valt af want te duur.

Het meest geschikte product leek mij KPN Instap met de 100mbit snelheids verhoging. Deze is namelijk op mijn locatie volgens hun site beschikbaar (via firefox). Het rare is alleen dat wanneer ik de site bekijk in de edge browser, KPN mij verteld dat het niet mogelijk is om extra snelheid toetevoegen aan mijn pakket. Hierdoor heb ik enkel de keus uit de 60mbit standaard pakket.

Fourstack vertelt mij dat er bonding / 80mbit beschikbaar is op mijn locatie.
Volgens de XS4All postcode check is 80mbit haalbaar op mijn locatie.
Volgens breedbandwinkel.nl zou ik maximaal 42mbit via alle vdsl providers kunnen bereiken waardoor ik weer begin te twijfelen tussen kabel of vdsl.

Ben ik mij nu onnodig zorgen aan het maken en is dit gewoon een bug van de edge browser en/of kpn website? Ik neem aan dat de fourstack tool mij de meest betrouwbare informatie geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
KPN en (ik dacht ook) XS4all levert via Bonding op je adres dus maximaal 80Mbps.

Andere providers gebruiken geen bonding en leveren dus maximaal 42Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
kpn xs4all en tele2 leveren via bonding (tele2 alleen op verzoek en volgensmij alleen zakelijk)

andere providers leveren niet via pairbonding en dus max 42 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij de overeenkomst, die zeven jaar geldt, krijgt Tele2 toegang tot dsl van KPN met daarin recente optimalisaties als pair bonding en vectoring, waardoor de snelheden op dsl-abonnementen omhoog kunnen.
nieuws: Tele2 kan door overeenkomst KPN dsl gaan aanbieden tot 100Mbit/s

Bericht is van juli 2015. Maar ik heb het in dit topic nog niet gezien dat iemand bonding op een Tele2-lijn had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ThinkPadd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:23:
[...]

Bericht is van juli 2015. Maar ik heb het in dit topic nog niet gezien dat iemand bonding op een Tele2-lijn had.
Dat bericht gaat over max 100 Mbit. Dat is de max snelheid over een enkele VVDSL lijn. Dus bonding hoeft Tele2 ook niet in te zetten. Is ook duur voor een provider. Monteur nodig, duurdere modems, etc...
Vodafone kiest er ook voor het niet in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb onlangs Telfort zakelijk besteld en aangegeven dit zelf te willen aansluiten. Nu heeft de KPN onlangs gebeld voor een afspraak met een monteur. Ik heb aangegeven dat dit niet hoeft, maar KPN zegt dat hij alleen voor het ISRA punt komt...

De lijn waarop de verbinding opgeleverd wordt is al jarenlang niet meer actief, er was ook geen vast nummer meer. Ik neem dus aan dat de monteur in de wijkcentrale zijn kabeltjes patcht en dat het modem vanzelf online komt als ik het aansluit. Aan de aansluiting in het pand zelf is nooit wat veranderd nadat de telefoon werd afgesloten, dus ook niet bij het ISRA.

Het is trouwens een grote ISRA, zo'n doosje:

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/89_ISRA_20_lijnen_B_small_1.jpg

Probleem is namelijk dat er de komende periode niet veel mensen in het pand aanwezig zijn, en ik dus die dag vrij moet houden als de monteur wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Bij zakelijk komt er inderdaad bijna altijd een KPN monteur.
Wat overigens nog wel eens wil is dat ze het niet op het eerste aderpaar afleveren.

Ik heb bij een klant gehad dat ze het op aderpaar 7 afleveren, terwijl er niks in gebruik is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmm, dan wacht ik het af. Geen idee hoeveel aderparen daar aanwezig zijn. Zit dus wat in. Hopelijk labelt ie de boel dan ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
DiedB schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:43:
[...]

Ik las pas een soortgelijk verhaal op het forum van KPN. Alles leek ready, maar toen werd de upgrade een jaar opgeschoven. Kwam in dat geval door capaciteitsproblemen in de toevoer of iets dergelijks.

Nu alles ongeveer klaar staat ben je in ieder geval wel zekerder dat de upgrade vroeg of laat daadwerkelijk gaat komen.
Helaas, slecht nieuws (voor mij dan)

Ik had een mailtje gestuurd aan KPN met de vraag waarom de VVDSL upgrade na bijna 2 jaar verschillende data nu met nog eens 1,5 jaar wordt opgeschoven
(Q1 2015 -> Q2 2015 -Q2 2016 -> Q3 2016 -> Sept 2016 -> Q4 2017)

Ik ben gisteravond terug gebeld door een technische medewerker.
Ze krijgen op het moment erg veel "haat" e-mail omdat bij veel mensen de datum ver naar achteren is verschoven.
Er schijnt een leveringsprobleem te zijn met de apparatuur voor de straatkast.
Omdat daar geen datum voor is op het moment is de uitvoeringsdatum maximaal naar achteren gezet.
Het kan Q1 2017 worden, maar ook nog later.
En dan hebben ze liever dat ze klanten kunnen melden dat het eerder wordt dan Q4 dan dat ze Q1 vertellen en het wordt toch later dan dat...

Ik was natuurlijk een beetje teleurgesteld: bij de overstap van Ziggo naar Telfort/KPN speelde het mee dat er volgens de planning binnen een half jaar een upgrade zou komen van 19Mbit/s naar 70Mbit/s.
Al mag ik natuurlijk daar niet 100% op rekenen, zoals nu blijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Die Q4 2017 (intern, 31 december), is gewoon een placeholder voor "onbekend". Dit zie je vooral als er problemen zijn met de upgrade.

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Barre73 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:33[/message]:
Dat bericht gaat over max 100 Mbit. Dat is de max snelheid over een enkele VVDSL lijn. Dus bonding hoeft Tele2 ook niet in te zetten. Is ook duur voor een provider. Monteur nodig, duurdere modems, etc...
Vodafone kiest er ook voor het niet in te zetten.
Begin oktober gaat KPN op 7 locaties veldproeven met Single VPlus starten, dus zonder bonding.
Hierbij zij snelheden tot 200Mbit/s down mogelijk en in de toekomst met bonding tot 400Mbit/s.

Een aantal bronnen melden dat de Experia Box 10 met een software-update simpel geschikt kan worden gemaakt voor Single Vplus.

Als deze veldproeven goed uitpakken zou het mij niets verbazen als KPN abonnementen met bonding, daar waar nu al 200Mbit/s mogelijk is, nog een tijdje uitstelt en in plaats daarvan Single Vplus (200Mbit/s) introduceert. Geen monteur (nieuwe ISRA/WCD), nieuw modem, etc. nodig.

• Barre73
Welk abonnement KPN ook bedenkt, er zal nooit bonding in het abonnement zitten. Bonding is de techniek die eventueel aangewend kan worden om een bepaalde snelheid te kunnen verkopen. Als die snelheid met VPlus bereikt kan worden, prima. Zo niet, dan bonding (indien mogelijk).

• Jan-man
Dat klopt niet Barre73 ik heb vaak genoeg installatie pairbonding gedaan met klanten die gewoon het basis pakket hebben met 20/2 en gewoon pairbonding krijgen met 2 x 100 mbit vvdsl bonding.

• chenriroo
Bedankt voor de hulp. Inmiddels m'n pakket bij KPN besteld. Lees dus dat er een monteur komt voor het ISRA punt dus ben benieuwd. Mijn huidig modem geeft bij Attainable/current throughput 40/10mbit aanbij een verdubbeling zou ik hopelijk rond de 80 kunnen halen.

Ik was ook nog benieuwd naar de bekabeling in het huis. De telefoonlijn komt hier binnen in de woonkamer. Uit dit punt loopt een (verleng)kabel naar een andere wandcontact op de 2e verdieping, wss gedaan door de vorige bewoner. Hierop staat nu de fritzbox op aangesloten. Ik kan zo gouw niet zien waar deze (verleng)kabel vandaan komt maar ik neem aan dat dit geen problemen gaat opleveren bij installatie/monteur?

afbeelding isra

Router zal bij KPN gewoon beneden komen te liggen trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door chenriroo op 10-09-2016 16:35 ]

• sjaft
Neuh die zet daar gewoon een nieuw israpunt in als het goed is en gooit die kabel naar boven eraf.

• chenriroo
Top bedankt! Ik zat ff rond te kijken bij de fourstack tool en zag dat ik in mijn straat één van de enigste ben met 80mbit. De rest 90 en meerendeel 100. :'(

• RobinF
Speed61 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:25:
Een aantal bronnen melden dat de Experia Box 10 met een software-update simpel geschikt kan worden gemaakt voor Single Vplus.
Is al het geval.

• Meauses
Ik vroeg me nog wel af hoe KPN kan zien of alle modems op een kaart vectoring ready zijn, en zo niet, gaan ze dan mensen een nieuw modem leveren?
In mijn geval gaf dat dus nog vertraging voor vectoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
RobinF schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:40:
Die Q4 2017 (intern, 31 december), is gewoon een placeholder voor "onbekend". Dit zie je vooral als er problemen zijn met de upgrade.
Yup, dat is ook wat ik aangeef.
Wat alleen zorgelijker is is dat er te weinig apparatuur is en dus niet alleen voor mij de uitrol vertraagd is.
De man had het over een productie fout/leverings problemen met een onbekende duur.
Het leek mij wel interessante informatie aangezien dit heel veel mensen kan " raken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Medic schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:28:
[...]
Yup, dat is ook wat ik aangeef.
Wat alleen zorgelijker is is dat er te weinig apparatuur is en dus niet alleen voor mij de uitrol vertraagd is.
De man had het over een productie fout/leverings problemen met een onbekende duur.
Het leek mij wel interessante informatie aangezien dit heel veel mensen kan " raken".
Ja dat is zeker interessant, maar er gaan ook nog genoeg upgrades door (hier in de buurt).
Meauses schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:13:
[...]
Ik vroeg me nog wel af hoe KPN kan zien of alle modems op een kaart vectoring ready zijn, en zo niet, gaan ze dan mensen een nieuw modem leveren?
Ik zou het niet weten, maar V.Plus is praktisch gelijk aan Vectoring met een ander VDSL profiel voor zo ver ik weet.
Daarnaast, volgensmij is de V10 sinds v2.7v2 geschikt.

[ Voor 32% gewijzigd door RobinF op 11-09-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Meauses schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:13:
[...]

KPN medewerkers kunnen precies zien welk type modem aangesloten is. Zowel bij de klantenservice(waar dit onderdeel van de lijnmeting is) als de monteurs die in de centrales komen. Ook kunnen ze terugkijken wanneer dit modem aan de klant is uitgeleverd.
KPN vervangt inderdaad actief non-vectoring experiaboxen, want er werden nieuwe modems en brieven afgeleverd rond de vectoring update van desbetreffende wijkkast. De buren die al een Experiabox met vectoring ondersteuning in huis hadden, kregen niets toegestuurd.
Ik heb vernomen dat dit inderdaad zo is. Het schijnt dat dit niet zo lang geleden is meegenomen in een firmware update, en dat KPN dus in principe aan klantzijde klaar is om V.plus in te zetten.

Ik heb trouwens laatst een opstelling gezien van een KPN "huisje" met daarnaast de witte brede kast met DSLAM apparatuur. Volgens mij zitten die aansluitstroken in het huisje naast de DSLAM en de lijnen doorgelust naar de kast ernaast, heeft dat nog andere voordelen naast meer ruimte voor meer abonnees?

[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 11-09-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
timmie1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:23:
[...]

KPN medewerkers kunnen precies zien welk type modem aangesloten is. Zowel bij de klantenservice(waar dit onderdeel van de lijnmeting is) als de monteurs die in de centrales komen. Ook kunnen ze terugkijken wanneer dit modem aan de klant is uitgeleverd.
KPN vervangt inderdaad actief non-vectoring experiaboxen, want er werden nieuwe modems en brieven afgeleverd rond de vectoring update van desbetreffende wijkkast. De buren die al een Experiabox met vectoring ondersteuning in huis hadden, kregen niets toegestuurd.

[...]
En ook van de KPN Wholesale klanten? Dus Tele2, Online, Fiber etc, dat moeten die providers toch zelf regelen?
Als KPN ook op die providers moet wachten voordat ze vectoring aanzetten kan het wel tot sint juttemis duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nog meer mensen met KPN die er weer uit liggen? DSL doet niks meer.

Vreemd genoeg hebben de buren met KPN nergens last van.

Gisteravond was het ook al vrij haperende. De lijn naar de centrale is gewoon up, maar krijg geen reactie bij een traceroute/ping.

Edit 13:47: Inmiddels weer online

[ Voor 44% gewijzigd door krakendmodem op 11-09-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jan-man schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:07:
Dat klopt niet Barre73 ik heb vaak genoeg installatie pairbonding gedaan met klanten die gewoon het basis pakket hebben met 20/2 en gewoon pairbonding krijgen met 2 x 100 mbit vvdsl bonding.
Dat hoort eigenlijk niet en dat weet jij ook wel waarschijnlijk.. Maar goed, als de monteur de bon zo heeft gekregen, dan moet ie dat ook uitvoeren. Dat het zo door medewerkers in de leverstraat is gezet, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Barre73 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:40:
[...]
Dat hoort eigenlijk niet en dat weet jij ook wel waarschijnlijk.. Maar goed, als de monteur de bon zo heeft gekregen, dan moet ie dat ook uitvoeren. Dat het zo door medewerkers in de leverstraat is gezet, is een ander verhaal.
Klopt, er zijn genoeg gevallen waarbij geen bonding aangesloten wordt omdat de snelheid ongeveer gehaald kan worden met één lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:40:
[...]

Maar waarom mag dat dan niet? Lijkt mij juist dat de klanten dan voorbereid zijn op de toekomst. Of zitten de wijkkasten dan te snel vol?

Want zo kan KPN over 10 jaar weer alle aansluitingen bijlangs om alsnog pairbonding te activeren lijkt me. En mensen die sneller willen dan 100Mb kunnen dat dan niet omdat er geen bonding is ingeschakeld.

[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 12-09-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HvanderT schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:05:
[...]

Maar waarom mag dat dan niet? Lijkt mij juist dat de klanten dan voorbereid zijn op de toekomst. Of zitten de wijkkasten dan te snel vol?

Want zo kan KPN over 10 jaar weer alle aansluitingen bij langs om alsnog pairbonding te activeren lijkt me. En mensen die sneller willen dan 100Mb kunnen dat dan niet omdat er geen bonding is ingeschakeld.
10 jaar is niet de termijn waarin beursgenoteerde bedrijven denken. Eerder een paar jaar. En zeker in de telecom is 10 jaar een gigantische periode.
10 jaar geleden was FttH glasvezel in je woning echt een groot geluk en vrij uniek. Nu zijn er ver over de 2 miljoen woningen met een aansluiting in huis of een eigen kabeltje voor de deur.

Op dit moment is er geen abonnement sneller dan 100 Mbit, dus je tweede argument gaat niet helemaal op. Als dat er wel is, dan krijgt iemand dus alsnog pairbonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:08:
[...]

10 jaar is niet de termijn waarin beursgenoteerde bedrijven denken. Eerder een paar jaar. En zeker in de telecom is 10 jaar een gigantische periode.
10 jaar geleden was FttH glasvezel in je woning echt een groot geluk en vrij uniek. Nu zijn er ver over de 2 miljoen woningen met een aansluiting in huis of een eigen kabeltje voor de deur.

Op dit moment is er geen abonnement sneller dan 100 Mbit, dus je tweede argument gaat niet helemaal op. Als dat er wel is, dan krijgt iemand dus alsnog pairbonding.
Zo had ik er nog niet over nagedacht. De uitrol van glas gaat helaas niet meer zo hard nadat KPN de boel overnam.

Maar KPN heeft wel lopen verkondigen dat ook zij uiteindelijk 200Mb (of in ieder geval meer dan 100) willen gaan aanbieden, willen ze nog stevig gaan concurreren met een kabelaar. Dus zit daar ook op te wachten hoe dat gaat lopen.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe ze de wijkcentrales gaan aanpakken, die gaan niet harder dan 50Mb op een enkel aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik denk dat het harder gaat dan je zou denken, Ziggo biedt op de kabel 500 Mbit aan, KPN moet wel glasvezel verder uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Vinnienerd schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:10:
Ik denk dat het harder gaat dan je zou denken, Ziggo biedt op de kabel 500 Mbit aan, KPN moet wel glasvezel verder uitrollen.
Hoeveel procent neemt ook daadwerkelijk deze hoogste snelheid af? Uiteindelijk gaat het om UX, niet zozeer het technisch hoogst haalbare. Wat is er nodig voor 4K tv e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vinnienerd schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:10:
Vandaar dat ze dat net dit jaar helemaal terug hebben geschroefd en overal bezig zijn om wijkkasten te verglazen?

KPN heeft nou eenmaal maar een maximaal bedrag te investeren. De aandeelhouders en de beurs in het algemeen staan niet meer toe (niet letterlijk maar dat wordt afgestraft met lagere koersen).
Ziggo heeft dat probleem niet want die zijn niet beursgenoteerd meer. Bovendien hebben zij hun investeringen al wat eerder en langer gespreid gedaan.
Dus KPN kiest nu voor veel lagere kosten en op die manier toch bandbreedte kunnen aanbieden.

En zoals B2 al zei: het ruime overgrote deel van de gebruikers heeft helemaal geen 200 of 500 of iets dergelijks. Die hebben genoeg aan 50 tot 100 Mbit.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 12-09-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
per kast heb je zonuit mijn hoofd max 300 aansluitingen op de dslam daarom wordt lang niet overal pairbonding ingezet omdat 95% van de kasten meer dan 300 klanten zitten. Meer dan 300 kan wel maar dan moeten er extra dslam kaarten geplaats worden in een toch al beperkte ruimte.

Ik kom echter steeds meer en meer tegen dat klanten direct pairbonding krijgen ook al is het bij lange na niet nodig. of dit een fout bij invoeren orders is laat ik hier bij in het midden. Ook bij migraties naar een actieve buitenring worden klanten omgezet naar pairbonding zonder dat de klant er om gevraagd heeft. Zo heb ik al eens meegemaakt dat een bijna volledige buitenring alles pairbonding was.

Wat betreft die hoge snelheden heb ik zelf het idee dat 99% het geen eens afneemt of überhaupt nodig heeft. Gemiddelde HD stream van kpn ligt tussen de 9 en 12 MB dus zelfs met 5 tv's hou je ruim voldoende over bij 100 mbit. en dat terwijl je op dit moment max 3 tv's kan op koper (wordt nog verhoogt ergens de komende tijd).

[ Voor 25% gewijzigd door Jan-man op 12-09-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 13:04
ThinkPadd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:23:

Weet iemand of Tele2 (en andere aanbieders) al zijn begonnen met het migreren van klanten van eigen apparatuur naar VULA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Tele2/xs4all/telfort ed wordt al langere tijd vanuit de buitenringen geleverd dus die kunnen ook 100mbit aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij stond er op fourstack gisteren nog 100Mb/s beschikbaar, maar vanaf vandaag is dat omlaag naar 60 Mb/s.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oU7Y6zQ.png

Iemand enig idee waarom?

Ik voel me nu al opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
Staat toch 120mbit in bonding? Dus zolang je bij een provider afneemt die bonding levert zul je ~120mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaft schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:28:
Staat toch 120mbit in bonding? Dus zolang je bij een provider afneemt die bonding levert zul je ~120mbit halen.
Ik heb bij Tele2 de abonnement afgesloten. Ik weet niet of zij bonding leveren.

Toen ik gisteren nog de postcode check op de Tele2 website deed stond er 100Mb/s.
Nu staat daar ook 60 Mb/s,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
Mja kan veel dingen zijn, staan wel twee distributiepunten, maar wellicht is de datum voor actief maken van de verdeler verder naar achteren geschoven. Kan de geplande upgrades niet zien want die heb je eraf gecropped ;). Kan ook zijn dat iemand in je postcodegebied op de verdeler is aangesloten en een lagere snelheid haalt dan geprojecteerd en dat het daarom bijgesteld is etc etc.

Tele2 levert geen bonding vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eindelijk, na 3 jaar heeft KPN/fourstack toegegeven :D Ze kunnen, gaan, willen, niets meer doen, maar eindelijk de 'echte' snelheid neergezet voor mijn adres.

VDSL2*28 Mbit/s

Ben ik blij dat ik naar kabel ben overgestapt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:33:
[...]

Ik heb bij Tele2 de abonnement afgesloten. Ik weet niet of zij bonding leveren.

Toen ik gisteren nog de postcode check op de Tele2 website deed stond er 100Mb/s.
Nu staat daar ook 60 Mb/s,
Meerdere nieuwe kasten in jouw gemeente laten sinds vandaag een verlaging zien.
Die database verandert regelmatig op en neer, ik zou me nog geen zorgen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier ook verlaagde snelheden, maar dit is wel erg extreem. 7Mbit op 550 meter op ADSL2? Yeah right. Adres doet hier 20Mb op ADSL en direct ernaast waar geen DSL ligt maar 7.

Ik heb enkele adressen gecheckt, sommige kloppen wel aardig en geven dezelfde snelheid die het modem aangeeft, maar die check is wel erg negatief bij sommige snelheden.

Edit: Lol, ik voer de postcode van de wijkcentrale zelf in: 7Mbit. Wel erg negatief.

[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 13-09-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik merk hetzelfde, lijn met VDSL2 vectoring 110Mbit down en volgens Fourstack check 70Mbit. Op andere adressen in de bonding optie opeens weggevallen of alleen maar ADSL2+ beschikbaar.

Het is weer eens een zooitje bij KPN... :P

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 13-09-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Zal wel weer een glitch in de KPN matrix zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Heb er een paar gecheckt, extreem pessimistisch. Waarden kloppen van geen kant, op sommige adressen 30-40% van de echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
DiedB schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:31:
Heb er een paar gecheckt, extreem pessimistisch. Waarden kloppen van geen kant, op sommige adressen 30-40% van de echte snelheid.
Klopt. Ik heb al even aan de bel getrokken. Maar er zijn ook enkele adressen waar netco nu praktisch hetzelfde aangeeft al de huidige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Adres van mijn grootouders even gepakt. Maximaal 8Mbit over ADSL2+. Leuk, maar ze zitten dus nog op een ADSL1 kaart volgens de monteur die daar geweest is, aangezien die lijn attainable niet harder gaat dan precies 8000/960kbps. Daar traint 't modem ook op in.

VDSL is er nog niet, komt er wel in Q3 2017 met een snelheid van maximaal... 8Mb :D. Die gaan er wel op vooruit zo. :').

Afstand tot wijkcentrale is 2799 meter. Dus zou ongeveer 10Mb kunnen worden, dat halen de buren in ieder geval.

Adres van m'n kamer in Zwolle met een lijn die 110Mb aankan, maximaal 60Mb, terwijl het downloaden al met 70Mb gaat :P. Wel slordige fouten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Er zit wel een verschil in fourstack, de mensen zouden meer op deze site moeten kijken https://thd-fpi-info.fourstack.nl/.
Hier zie je wat er geleverd kan worden door de provider ipv wat haalbaar is op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 13% gewijzigd door Cosmo_nl op 13-09-2016 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
HvanderT schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:18:
Hier ook verlaagde snelheden, maar dit is wel erg extreem. 7Mbit op 550 meter op ADSL2? Yeah right. Adres doet hier 20Mb op ADSL en direct ernaast waar geen DSL ligt maar 7.

Ik heb enkele adressen gecheckt, sommige kloppen wel aardig en geven dezelfde snelheid die het modem aangeeft, maar die check is wel erg negatief bij sommige snelheden.

Edit: Lol, ik voer de postcode van de wijkcentrale zelf in: 7Mbit. Wel erg negatief.
Volgensmij is dit zojuist teruggedraaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Klopt, nu is alles weer zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:09:
Zal wel weer een glitch in de KPN matrix zijn..
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:20:
Er zit wel een verschil in fourstack, de mensen zouden meer op deze site moeten kijken https://thd-fpi-info.fourstack.nl/.
Hier zie je wat er geleverd kan worden door de provider ipv wat haalbaar is op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Blijkbaar dan toch gewoon wat er door providers met KPN apparatuur gehaald kan worden? :?
Op beide sites is 500 Mb het maximale wat in kan halen op glas, terwijl ik toch echt 1000 Mb bij Tweak heb. :)

Maar goed, voor het xDSL topic zal dat wel wat off-topic zijn. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 10:16
Na een paar maanden Ziggo, ben ik er al weer he-le-maal klaar mee.
Maarrrr, ik wil eigenlijk ook wat minder gaan betalen maar wel wat goede producten hebben.
Het liefste met 3 decoders mogelijk in 1 huis.
Welke provider biedt goede interactieve televisie met deze mogelijkheid?

Heb 100mbit mogelijk op fourstack en bonding op 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:49:
[...]
Blijkbaar dan toch gewoon wat er door providers met KPN apparatuur gehaald kan worden? :?
Op beide sites is 500 Mb het maximale wat in kan halen op glas, terwijl ik toch echt 1000 Mb bij Tweak heb. :)

Tja, glas is glas. maar in mijn geval kan ik technisch 200Mb "krijgen" met VDSL bonding, echter is er nog slechts 100Mb te bestellen, bonding is dan ook (nog) niet leverbaar bij mij. En de twee genoemde sites laten dat keurig zien.

Tweak zal her en der denk ik eigen spullen hebben staan, KPN zal je limiteren tot een ampele 500Mb over hun infra. Voor velen is dit onvoorstelbare luxe beste mensen, 4Mb met 400Kb upload komt nog vaker voor dan je denkt ... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:49:
[...]

Inderdaad OT maar je raadt precies goed. Info op Fourstack gaat altijd over KPN apparatuur, zowel op koperkasten als op glasvezel. Tweak is eigen operator met eigen apparatuur en levert zelf 1 Gbit zonder bemoeienis van KPN.

Pagina: 1 ... 24 ... 77 Laatste