Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Speed61 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:07:Heb verder uit betrouwbare bron vernomen dat de verdere technische uitrol weer op een laag pitje is gezet.
Iemand die dit kan bevestigen?
Dat zou mij niets verbazen omdat VDSL helaas om redenen op een laag pitje is gezet.
TommyboyNL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:52:
Binnenkort ga ik verhuizen, en twee weken terug heb ik dan ook uitgezocht wat er op mijn nieuwe adres mogelijk is kwa snelheden. Alle postcodechecks (inclusief fourstack) gaven toen aan dat er 100Mbit VDSL beschikbaar was. Inmiddels is dit helaas niet meer het geval; alle postcodechecks geven nu maximaal 9Mbit aan...
Waarschijnlijk zit de nieuwe DSLAM vol en kunnen er dus geen nieuwe klanten meer worden geupgrade naar VDSL.

[ Voor 44% gewijzigd door SECURITEH op 04-08-2016 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Wat waardeloos eigenlijk. En dan willen ze met pairbonding nog sneller internet aanbieden terwijl er niet eens de capaciteit voor is.

Jammer dat de uitrol stagneert. Nog een hoop gebieden hier waar maar rond 2 - 10Mb te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik dacht juist dat KPN van plan was om volop in te zetten op VVDSL en toekomstige upgrades zoals Vplus en mogelijk zelfs G.fast.

Valt me ook wel tegen van KPN dat er nog altijd geen snelheden van boven de 100Mb aanbied over VVDSL, er is dus nog geen Pairbonding + VVDSL (BVVDSL) propositie. Nu schijnt XS4ALL daar wel 'binnenkort' mee te komen, maar dat wordt ook al tijdje gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
Prolution schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:42:
Ik dacht juist dat KPN van plan was om volop in te zetten op VVDSL en toekomstige upgrades zoals Vplus en mogelijk zelfs G.fast.

Valt me ook wel tegen van KPN dat er nog altijd geen snelheden van boven de 100Mb aanbied over VVDSL, er is dus nog geen Pairbonding + VVDSL (BVVDSL) propositie. Nu schijnt XS4ALL daar wel 'binnenkort' mee te komen, maar dat wordt ook al tijdje gezegd :P
Ik zie berichten in het topic over een mogelijke stagnatie van de uitrol, maar zijn er ook verifieerbare bronnen hiervoor, dat dit ook daadwerkelijk zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:32:
Wat waardeloos eigenlijk. En dan willen ze met pairbonding nog sneller internet aanbieden terwijl er niet eens de capaciteit voor is.

Jammer dat de uitrol stagneert. Nog een hoop gebieden hier waar maar rond 2 - 10Mb te krijgen is.
Gelukkig zijn er initiatieven zoals BreedBand Noord Veluwe. Met een beetje geluk hebben we hier op de Noord Veluwe in het buitengebied met een jaar of 2 glasvezel.
Kan KPN mooi ergens in een hoekje gaan zitten huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Prolution schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:42:
KPN start in oktober in Haarlem en Rotterdam met praktijkproeven voor de Vplus-technologie die downloadsnelheden van 400 mbps over koper mogelijk maken.

Misschien is of wordt de uitrol van VDSL op een laag pitje gezet omdat de doelstelling bijna gehaald is?
Dat zou op zich kunnen betekenen dat er snellere abonnementen aan zitten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Speed61 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

KPN start in oktober in Haarlem en Rotterdam met praktijkproeven voor de Vplus-technologie die downloadsnelheden van 400 mbps over koper mogelijk maken.

Misschien is of wordt de uitrol van VDSL op eeen laag pitje gezet omdat de doelstelling bijna gehaald is?
Dat zou op zich kunnen betekenen dat er snellere abonnementen aan zitten te komen.
Doelstelling was geloof ik om 85% op 100Mbit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Eiríkr schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:08:
Ik heb van mijn contactpersoon bij XS4ALL begrepen dat ze gaan beginnen met pair bonding. Dit zal per regio worden geïntroduceerd. Er wordt gestart in Den Haag.

Iemand anders wellicht ook al vernomen/meer informatie?

Interessant artikel over pair bonding en KPN. Zal hier wellicht weleens genoemd zijn.
Voor zover ik heb vernomen zal dit voorlopig alleen zijn voor de klanten die met een enkel aderpaar hun abonnementssnelheid niet kunnen halen. Een abonnement van meer dan 100Mbit down laat helaas erg lang op zich wachten... :(
Speed61 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:07:
[...]
Heb verder uit betrouwbare bron vernomen dat de verdere technische uitrol weer op een laag pitje is gezet.
Iemand die dit kan bevestigen?
Technische uitrol waarvan? actieve VVDSL2-kasten in plaats van de oude kabelverdeelkasten zonder apparatuur? Uitrol van vectoring bij bestaande kasten? optimalisering en vectoring vanuit de Central Office? BVVDSL2 vanuit de actieve VVDSL2-kasten in de wijk?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

timmie1 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:23:
[...]
optimalisering en vectoring vanuit de Central Office?
Daar ben ik wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
B2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Doelstelling was geloof ik om 85% op 100Mbit te krijgen.
Volgens mij was het 85% >40Mb. Wat overigens nog lang niet gehaald wordt, zelfs niet als je alleen stedelijk gebied meepakt.

Vraag me af wat het plan dan is, als de uitrol van VVDSL op een laag pitje is gezet. Hoe langer het duurt, hoe sneller mensen gaan overstappen op een netwerk dat wel snelheid kan bieden.

In Gouda zit het percentage >40Mb denk ik op 60%, ruwe schatting. Ik reken pair bonding niet mee. want dat is alleen bij KPN beschikbaar. Een aantal wijken hebben nog helemaal geen VVDSL en daar zit ieder adres tussen de 15Mb en de 40Mb, andere wijken zijn weer 90% VVDSL 100Mb. Lokale kabelprovider is druk bezig alles te vervangen door FttH en heeft een open netwerk. Nieuwbouwprojecten krijgen Reggefiber, wordt een soort van mini-PoP voor geplaatst.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een kaartje (soort van heatmap) waarop haalbare snelheid inzichtelijk wordt gemaakt. Is er ergens een open API die een postcode/huisnummer naar lat/long kan omzetten? Dan is het in twee uurtjes geprogrammeerd namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door DiedB op 04-08-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DiedB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Volgens mij was het 85% >40Mb. Wat overigens nog lang niet gehaald wordt, zelfs niet als je alleen stedelijk gebied meepakt.
Volgens dit bericht uit 2015 was het in 2015 inderdaad 85% op 40Mbit, maar eind 2016 85% op 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
B2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Volgens dit bericht uit 2015 was het in 2015 inderdaad 85% op 40Mbit, maar eind 2016 85% op 100Mbit.
85% op 100Mb gaat nog wel even duren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 13:04
DiedB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

85% op 100Mb gaat nog wel even duren 8)7
Aan het eind van het eerste kwartaal 2016 zaten ze op 70% van de huishoudens toegang tot 100Mbit (bron). Aan het eind van het tweede kwartaal op 72% (bron). Lijkt me inderdaad knap als ze dat in de laatste 2 kwartalen op 85% kunnen krijgen, maar ze hebben het zelf aangekondigd dus misschien gebeurt er nog een wonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
esky schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Aan het eind van het eerste kwartaal 2016 zaten ze op 70% van de huishoudens toegang tot 100Mbit (bron). Aan het eind van het tweede kwartaal op 72% (bron). Lijkt me inderdaad knap als ze dat in de laatste 2 kwartalen op 85% kunnen krijgen, maar ze hebben het zelf aangekondigd dus misschien gebeurt er nog een wonder :)
Dat valt me oprecht mee dan, zat ik er toch 20-25% naast. Ik neem aan dat glasvezel wordt meegenomen in de berekening.

Binnen Gouda staan nog ongeveer 15 KVD-upgrades op de planning voor Q4 2016 en Q1 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een kaartje (soort van heatmap) waarop haalbare snelheid inzichtelijk wordt gemaakt. Is er ergens een open API die een postcode/huisnummer naar lat/long kan omzetten? Dan is het in twee uurtjes geprogrammeerd namelijk.
Dat zou zeker interessant zijn!

De postcode data is tegenwoordig gratis. Zo is er op bijvoorbeeld postcodeapi.nu info te vinden over gratis toegang, maar dat is maximaal 500 calls per dag en om de ongeveer 475.000 postcodes daar doorheen te trekken ben je dus wel even bezig. Je kunt op bijvoorbeeld gpscoordinaat.nl ook een database met coördinaten van alle postcodes (6pp) of zelfs per huisnummer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
[...]

Het is 85% > 100Mbit/s eind 2016.
Vraag me af wat het plan dan is, als de uitrol van VVDSL op een laag pitje is gezet. Hoe langer het duurt, hoe sneller mensen gaan overstappen op een netwerk dat wel snelheid kan bieden.
Wie weet hoe KPN denkt mag het mij zeggen.
Ik weet wel dat KPN nog wel eens van strategie wisselt.
In Gouda zit het percentage >40Mb denk ik op 60%, ruwe schatting. Ik reken pair bonding niet mee. want dat is alleen bij KPN beschikbaar.
Pair bonding is bij KPN beschikbaar tot 100Mbit/s.
Een aantal wijken hebben nog helemaal geen VVDSL en daar zit ieder adres tussen de 15Mb en de 40Mb, andere wijken zijn weer 90% VVDSL 100Mb. Lokale kabelprovider is druk bezig alles te vervangen door FttH en heeft een open netwerk.
Lokale kabelprovider (REKAM) maakt zeker geen haast of ik moet iets gemist hebben.
Nieuwbouwprojecten krijgen Reggefiber, wordt een soort van mini-PoP voor geplaatst.
Dit betreft de nieuwe wijk Westergouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
B2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Gelukkig zijn er initiatieven zoals BreedBand Noord Veluwe. Met een beetje geluk hebben we hier op de Noord Veluwe in het buitengebied met een jaar of 2 glasvezel.
KPN kennende kunnen die dat ook wel eens dwarsbomen. http://www.rtvdrenthe.nl/...ude-wijn-in-nieuwe-zakken

(RTV Gelderland had een soortgelijk bericht.)

Oké, veel mensen in het buitengebied die altijd al traag internet hebben gehad krijgen nu beschikking over sneller DSL, maar daar gaan ze dus niet meer akkoord en moet er maar direct 1Gbit neergelegd worden. Beetje dubbel.

Aan de andere kant juich ik de uitrol van glasvezel toe om sneller internet te krijgen, maar nogmaals, KPN kan wel eens dwars gaan doen.

Jammer. Hier max. 50Mbps en geen zicht van op verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Speed61 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:54:
Pair bonding is bij KPN beschikbaar tot 100Mbit/s.
Maar dat haal je niet op veel plekken. Binnen 400 meter van de wijkcentrale misschien. De bekabeling ligt vaak ook raar, heb plekken gezien waar je net 30Mb haalt (zonder pair bonding) terwijl je de centrale aan de overkant ziet.
Lokale kabelprovider (REKAM) maakt zeker geen haast of ik moet iets gemist hebben.
Behoorlijk, in de kernen rondom Gouda hebben ze het meestal richting 100% verglaasd, in Gouda zelf zitten ze ergens tussen de 30 en 50% schat ik zo. Wordt nog steeds geleidelijk uitgerold, ze zijn nu onder andere in het centrum bezig zag ik.
Dit betreft de nieuwe wijk Westergouwe.
En Middenwillens, en Oost (gedeelte dat nieuw gebouwd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DiedB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:55:
Enige wat me te binnenschiet is dat de buitenring waar je toekomstige huis op aangesloten is, geen capaciteit meer heeft (dacht ergens gelezen te hebben dat dat wel eens voor kwam). Wat staat er bij distributiepunten?
TommyboyNL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:08:
Buren links en rechts: Dt-ABE, Dt-Vhf
"Mijn" huis: Dt-Vhf
Net weer een chat gehad met KPN. Men kon mij net vertellen waarom tot twee weken terug nog wel VDSL beschikbaar was, en nu niet meer. Ik heb ze nog expliciet gevraagd of de DSLAM wellicht vol zat, maar daar kwam geen antwoord op. Wel gaven ze aan voorlopig geen verandering te verwachten. Hoe ze dat met zo veel zekerheid konden zeggen terwijl er toch iets raars aan de hand lijkt te zijn, weet ik ook niet.
Zijn er nog methoden om KPN te motiveren om dit uit te zoeken, of ben ik aangewezen op Ziggo voor een internetverbinding die sneller is dan wat ik rond de eeuwwisseling al had liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
TommyboyNL schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

[...]

Net weer een chat gehad met KPN. Men kon mij net vertellen waarom tot twee weken terug nog wel VDSL beschikbaar was, en nu niet meer. Ik heb ze nog expliciet gevraagd of de DSLAM wellicht vol zat, maar daar kwam geen antwoord op. Wel gaven ze aan voorlopig geen verandering te verwachten. Hoe ze dat met zo veel zekerheid konden zeggen terwijl er toch iets raars aan de hand lijkt te zijn, weet ik ook niet.
Zijn er nog methoden om KPN te motiveren om dit uit te zoeken, of ben ik aangewezen op Ziggo voor een internetverbinding die sneller is dan wat ik rond de eeuwwisseling al had liggen?
Het lijkt me vrij duidelijk dat de DSLAM vol zit, maar het miepje achter de chat snapt al die termen niet. Die zien enkel dat er geen upgrades beschikbaar zijn en dan is het antwoord dat er voorlopig geen verandering komt.

Ik zou het even voorleggen op het forum van KPN. Daar zitten mensen die het uitzoeken en bij het juiste team kunnen neerleggen. Zou zomaar kunnen dat je ze zover krijgt om een nieuwe DSLAM te plaatsen of een uitzondering te maken via die weg. Dat die buitenring aan zijn capaciteit zit, is voor KPN ook geen wenselijke situatie, wellicht heeft netwerkbeheer al iets op de planning staan.

[ Voor 10% gewijzigd door DiedB op 04-08-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
Behoorlijk, in de kernen rondom Gouda hebben ze het meestal richting 100% verglaasd, in Gouda zelf zitten ze ergens tussen de 30 en 50% schat ik zo. Wordt nog steeds geleidelijk uitgerold, ze zijn nu onder andere in het centrum bezig zag ik.
We gaan wel wat off-topic, maar waar haal je deze info vandaan?

Zelf schat ik de geactiveerde verglazing door REKAM in Gouda in op rond 5%.
De rest zal dan dark fiber zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
B2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Daar heb jij dan niks aan in de stad. Daarnaast is dat dan wel glasvezel van CIF. En mocht KPN tot een ODF overeenkomst komen met CIF dan kan je gewoon KPN en alle andere providers kiezen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:51:
[...]

Daar heb jij dan niks aan in de stad. Daarnaast is dat dan wel glasvezel van CIF. En mocht KPN tot een ODF overeenkomst komen met CIF dan kan je gewoon KPN en alle andere providers kiezen.
Woon ik in de stad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
In mijn herinnering niet in het buitengebied maar in een wijk. Dat heb ik dan wellicht verkeerd onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Speed61 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

We gaan wel wat off-topic, maar waar haal je deze info vandaan?

Zelf schat ik de geactiveerde verglazing door REKAM in Gouda in op rond 5%.
De rest zal dan dark fiber zijn?
Dat was meer anekdotisch, bronnen van het daadwerkelijke percentage zijn verouderd. Ik zit vaak in meterkasten te knutselen door mijn bijbaan en ik zie verbazingwekkend vaak een glasaansluiting van REKAM, door heel Gouda verspreid. Flats hebben ze vaak voorrang gegeven en in één keer gedaan, voor de rest wordt de boel verglaasd zodra de straat wordt opgehoogd.

Bericht van half 2015 ongeveer:
http://www.glasvezelinreeuwijk.nl/nieuws/
Daar staat 20%, maar dat is een aantal maanden oud.

Van een andere bron hoorde ik 12000/57000 homes passed, maar dat is van horen zeggen en ook al een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
Technische uitrol waarvan? actieve VVDSL2-kasten in plaats van de oude kabelverdeelkasten zonder apparatuur? Uitrol van vectoring bij bestaande kasten? optimalisering en vectoring vanuit de Central Office? BVVDSL2 vanuit de actieve VVDSL2-kasten in de wijk?
Details heb ik helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Omdat ik benieuwd was hoe KPN op schema zit met de claim: "Eind 2016 moet 85 procent van de huishoudens 100Mbit/s of sneller kunnen krijgen" heb ik de percentages van de afgelopen 5 kwartalen in een chart gezet aangevuld met een voorspelling voor de komende 6 kwartalen uitgaande van de gemiddelde groei die afgelopen 5 kwartalen gehaald is (4,7%).
Zoals je ziet is er dan eind Q2 2017 87%.

Percentage 100Mbit

Als de groei in Q3 en Q4 van dit jaar 8,5% is wordt 85% eind dit jaar wel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
esky schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:02:
Omdat ik benieuwd was hoe KPN op schema zit met de claim: "Eind 2016 moet 85 procent van de huishoudens 100Mbit/s of sneller kunnen krijgen" heb ik de percentages van de afgelopen 5 kwartalen in een chart gezet aangevuld met een voorspelling voor de komende 6 kwartalen uitgaande van de gemiddelde groei die afgelopen 5 kwartalen gehaald is (4,7%).
Zoals je ziet is er dan eind Q2 2017 87%.

Als de groei in Q3 en Q4 van dit jaar 8,5% is wordt 85% eind dit jaar wel gehaald.
Uitgaande van jouw schema kom ik eind 2016 op ongeveer 75% dekking uit en alleen als men in hetzelfde tempo doorgaat.

Die 85% gaat KPN alleen halen als er meer personeel wordt ingezet en dat is voor zover ik weet niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sowieso is dit schema niet bruikbaar omdat het uitgaat van een gelijkmatige toename. En bij dit soort projecten zie je vaak (bijna altijd) een ongelijkmatig verloop. In het derde en vierde kwartaal kan de toename heel anders zijn dan in voorgaande kwartalen. Zowel meer als minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Ik kan bevestigen dat de uitrol met pieken en dalen gaat, en op het moment zitten we in een dal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36
SECURITEH schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 01:54:
Ik kan bevestigen dat de uitrol met pieken en dalen gaat, en op het moment zitten we in een dal.
Bij mijn ouders en zus is de uitrol ook met 1 jaar opgeschoven van Q3 2016 naar Q3 2017.

Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
SECURITEH schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 02:41:
Dat zou mij niets verbazen omdat VDSL helaas om redenen op een laag pitje is gezet.
SECURITEH schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 01:54:
Is de uitrol van VDSL tijdelijk op een laag pitje gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Misschien vakantietijd? dan lijkt me dat de uitrol sowieso minder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
Speed61 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

[...]

Is de uitrol van VDSL tijdelijk op een laag pitje gezet?
Klopt, helaas kan ik niet in de details treden over het hoe en wat -- maar over het algemeen kloppen de data op Fourstack op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sindskort weer terug bij Tele2, omdat ik bij Ziggo heel vaak last had van uitval en packet loss.

Nu heb ik bij Tele2 ook last van packet loss :(

Tussen de periode van 2012-2015 zat ik ook bij Tele2 en had ik hier niet last van.

Iemand enig idee wat er gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Kijk ook eens naar de netwerkverbinding tot aan je router/modem.
Ik neem aan dat je die niet vervangen hebt bij je overstap.

En hoe detecteer je (jouw methode dus) dat je last hebt van packet loss?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:41:
Hallo,

Ik ben sindskort weer terug bij Tele2, omdat ik bij Ziggo heel vaak last had van uitval en packet loss.

Nu heb ik bij Tele2 ook last van packet loss :(

Tussen de periode van 2012-2015 zat ik ook bij Tele2 en had ik hier niet last van.

Iemand enig idee wat er gaande is?
Als je bij zowel kabelinternet en DSL internet hetzelfde probleem ervaart moet het in je thuisapparatuur zitten. Dus die zou je stap voor stap moeten elimineren.

Gebruik je een eigen router voor bijvoorbeeld een betere WiFi?

Gebruik je powerline adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Als je bij zowel kabelinternet en DSL internet hetzelfde probleem ervaart moet het in je thuisapparatuur zitten. Dus die zou je stap voor stap moeten elimineren.

Gebruik je een eigen router voor bijvoorbeeld een betere WiFi?

Gebruik je powerline adapters?
Ik gebruik alleen bekabeld internet.

Ik heb een kabel van de modem (in de meterkast) naar een switch toe.
Op de switch heb ik 2 computers aangesloten.

Kan ik het beste alle kabels vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zou de switch er tijdelijk tussenuit halen en dan 1 of 2 computers even met een directe UTP kabel op de router van Tele2 aansluiten. Liefst met de kabels die je nu ook gebruikt vanaf de switch. Als dat hetzelfde oplevert zou je de kabels moeten vervangen. Als het probleem wel is opgelost zal het de switch zijn en dan een nieuwe switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Blijft dus staan de vraag hoe jij weet/meet dat er packet loss optreed?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:03:
Blijft dus staan de vraag hoe jij weet/meet dat er packet loss optreed?
Ik heb pingplotter de hele tijd aanstaan, sinds ik mijn computer opstart.

Dit sinds ik bij Ziggo zoveel haperingen had met het internet dat ik het bij normaal gebruik merkte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/23Ckv5o.png

Bij Tele2 zijn de haperingen niet zo heftig, maar de grafiek laat wel zien dat er soms packet loss optreedt.
De ping stijgt dan soms naar de 500 of hoger.

Is dit normaal voor DSL?

Ik zal binnenkort even nieuwe kabels bestellen, want deze zijn te kort als ik de switch weg zou halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ping, als in ICMP pakketjes, is niet heel erg geschikt om te kijken of je packet-loss hebt, danwel wat de max responsetijd is.
Als een server het druk heeft, mag deze namelijk ping-pakketjes weigeren te beantwoorden.

Kortom, zelfs op superstabiele en snelle lijnen kan een ping-tijd van 500+ msec voorkomen.
Neemt niet weg dat wanneer er met spellen een merkbare onderbreking is, dat er misschien wel wat aan de hand is.
En als je switch al wat ouder is, zou ik die sowieso wel willen vervangen, aangezien zelfs de huidige el-cheapo switches al een stuk minder verbruiken dan de switches van een aantal jaren geleden.
Dat is wellicht handiger dan netwerkkabels gaan vervangen.
Voor 15 euro heb je al een 5-poort Gbit switch.
En als je een tientje meer uitgeeft, heb je er zelfs een die semi-manageble is: pricewatch: TP-Link TL-SG105E
Daarmee kun je op de switch ook uitlezen hoeveel problemen er optreden, hoe lang de kabels zijn, etc.

Edit:
Voor het idee even een screenshot gemaakt van de 8-poorts versie van die TP-link switch.
Dan zie je gelijk dat ik hier kennelijk een paar bad packets heb gehad, maar qua aantallen niets om me zorgen over te maken.
TP-link Easy Smart Configuration Utility - Port Statistics
Enige nadeel is dat dit niet via een web-interface gaat, maar met een Windows tooltje van TP-link zelf.
Schijnt dat 'ie ook prima onder Linux te draaien is via Wine, of via andere methoden, omdat het een Java applicatie is.

[ Voor 38% gewijzigd door TD-er op 10-08-2016 22:08 ]

• krakendmodem
Ik was vanavond bij iemand over de vloer met een heel oud tele2 abonnement. Maar liefst 4Mbit down:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5546039797.png

Hij betaald ook maar 12 euro per maand voor deze verbinding. Voor iemand die alleen maar mailtjes stuurt via e-mail en whatsapp is het natuurlijk ook wel voldoende.

Ik vond het wel grappig, hij kan gewoon 100Mb krijgen over vdsl, de wijkcentrale staat 3km verderop.

Zijn er eigenlijk nog goedkope DSL abonnementen te krijgen van onder de 20 euro? Meeste beginnen boven de 20 euro.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Heeft hij geen familie die Ziggo heeft en waarvan hij de wifispots code mag gebruiken? M'n zusje gebruikt in haar studentenkamertje de wifispots code van m'n ouders en heeft op die manier een 10/1 verbinding voor noppes.

En hij moet buren hebben die Ziggo hebben natuurlijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 11-08-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:17
Enige nadeel is dat dit niet via een web-interface gaat, maar met een Windows tooltje van TP-link zelf.
Schijnt dat 'ie ook prima onder Linux te draaien is via Wine, of via andere methoden, omdat het een Java applicatie is.
Deze switches heb ik ook staan, initieel heb ik het tooltje van TP-Link gebruikt. Met wat firmware upgrades kan ik ze nu ook via een browser benaderen op hun vaste interne IP adres.
Zijn er eigenlijk nog goedkope DSL abonnementen te krijgen van onder de 20 euro? Meeste beginnen boven de 20 euro.
Niet zonder jaarcontracten met de kortingen helaas... Tussen de 20-25 is wel mogelijk.
Mocht er Ziggo kabel tv aanwezig zijn: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/10-euro/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
ThinkPadd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:42:
Heeft hij geen familie die Ziggo heeft en waarvan hij de wifispots code mag gebruiken? M'n zusje gebruikt in haar studentenkamertje de wifispots code van m'n ouders en heeft op die manier een 10/1 verbinding voor noppes.

En hij moet buren hebben die Ziggo hebben natuurlijk :P
Ja, er is een ziggo Wi-Fispot. Mijn telefoon zat daar namelijk op verbonden. Maar het werkte niet heel stabiel naar mijn mening. Eerste halfuur werkte het wel redelijk, maar daarna haperde de verbinding wat en ging whatsappen niet heel lekker.

Daarnaast mailen die mensen nog met een @zonnet.nl adres, dat gaat niet werken als je via een ziggo netwerk naar de SMTP van Versatel wilt mailen.

Ik zoek zelf namelijk nog een goedkoop DSL lijntje voor weinig. Zo goedkoop mogelijk :P. Er ligt wel CAI en telefoonlijn, maar zijn niet meer actief. Als er een Ziggo hotspot in de buurt zou zijn, dan hadden we ook geen DSL meer nodig daar.

[ Voor 36% gewijzigd door krakendmodem op 12-08-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
SooK schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:47:
[...]
Niet zonder jaarcontracten met de kortingen helaas... Tussen de 20-25 is wel mogelijk.
Mocht er Ziggo kabel tv aanwezig zijn: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/10-euro/
Daarvoor moet je wel al Ziggo TV afnemen, goedkoopste abonnement is €18,70 per maand. Samen met jouw linkje kom je dan op €28,70 per maand. Nog steeds voordelig, maar minder voordelig dan alleen een losse DSL-lijn ;)

Zie ook: [Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb gisteren ook bij iemand met Ziggo dit pakket aangesloten. Was inderdaad 28.70, alleen had ze de optie onbeperkt bellen er nog bij waardoor het bedrag rond de 40 euro komt te zitten.

Goedkoopste DSL lijn die ik nu tegen ben gekomen is van Telfort zakelijk. 8/1 voor 16.50 . Voor een simpele hotspot snel genoeg. Er gaat alleen e-mail en wat Facebook overheen.

[ Voor 31% gewijzigd door krakendmodem op 12-08-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
SooK schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:47:
[...]

Deze switches heb ik ook staan, initieel heb ik het tooltje van TP-Link gebruikt. Met wat firmware upgrades kan ik ze nu ook via een browser benaderen op hun vaste interne IP adres.

[...]
Volgens mij heb ik de laatste versie van die firmware (revisie 1.0, zoals in de screenshot te zien is)
Ik zal eens kijken als ik weer thuis ben of 'ie nu inderdaad een webinterface heeft of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed61
Naast de 3 locaties in Rotterdam en 1 in Haarlem gaan er begin oktober ook op 3 locaties in Hillegom veldproeven met Single VPlus starten:

Uitbreiding veldproef WBA

[ Voor 34% gewijzigd door Speed61 op 12-08-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Speed61 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:18:
Naast de 3 locaties in Rotterdam en 1 in Haarlem gaan er begin oktober ook op 3 locaties in Hillegom veldproeven met Single VPlus starten:

Uitbreiding veldproef WBA
Dat is goed nieuws. Ben wel benieuwd wat de proeven in Rotterdam en Haarlem dan hebben opgeleverd. Lijkt erop dat het positief is als ze gaan uitbreiden.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DiedB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Het lijkt me vrij duidelijk dat de DSLAM vol zit, maar het miepje achter de chat snapt al die termen niet. Die zien enkel dat er geen upgrades beschikbaar zijn en dan is het antwoord dat er voorlopig geen verandering komt.

Ik zou het even voorleggen op het forum van KPN. Daar zitten mensen die het uitzoeken en bij het juiste team kunnen neerleggen. Zou zomaar kunnen dat je ze zover krijgt om een nieuwe DSLAM te plaatsen of een uitzondering te maken via die weg. Dat die buitenring aan zijn capaciteit zit, is voor KPN ook geen wenselijke situatie, wellicht heeft netwerkbeheer al iets op de planning staan.
Ik heb jouw advies gevolgd, en het KPN forum geraadpleegd. De conclusie:
Het adres is tijdelijk geblokkeerd vanwege werkzaamheden in de centrale. Daar zijn ze ook nu mee bezig. Vandaar dat de huidige bewoners (zoals je in privébericht aangaf) wat verstoring in hun signaal hebben. Als de werkzaamheden zijn afgerond wordt de VDSL optie weer vrijgegeven. Je kunt dan ook met een gerust hart bestellen. Als VDSL nog niet is vrijgegeven op het moment van aansluiten wordt je eerst op ADSL gezet. Maar ik kan je dan, nadat VDSL weer beschikbaar is, zo laten omzetten daar naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn 100/10 lijntje is opgeleverd maar er gaat iets niet goed.
Fourstack en provider geven aan dat 100/10 mogelijk is op adres.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c6e27uZ.jpg

Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
XS4ALL levert sinds een paar dagen VDSL2 met bonding én vectoring voor klanten die hun abonnementssnelheid niet over één enker alderpaar kunnen halen. Dit wordt nu per gebied uitgerold.

XS4ALL levert dit momenteel in :
  • Rotterdam (postcodes 30xy)
  • Den Haag (postcodes 25xy)
  • Leiden (postcodes 23xy)
  • Amersfoort (postcodes 38xy)
  • Eindhoven (postcodes 56xy)
  • Den Bosch (postcodes 52xy)
  • Enschede/Hengelo (postcodes 75xy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Opvallend, allemaal in VWT gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

SECURITEH schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:40:
Waar staat VWT voor?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Volker Wessels Telecom.
KPN heeft twee aannemers. Noord Nederland is voor de meeste zaken het werkgebied van Schuuring, Zuid Nederland van VWT.
Geldt niet helemaal voor alle netwerkzaken maar zeker wel voor XDSL werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SECURITEH schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:40:
Bijna allemaal. Enschede, Hengelo en Amersfoort is Schuuring gebied.
Maar los daarvan: ik zie de relatie niet helemaal tussen de gebiedsaannemer en de provider.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 13-08-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Barre73 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:46:
[...]

Bijna allemaal. Enschede, Hengelo en Amersfoort is Schuuring gebied.
Maar los daarvan: ik zie de relatie niet helemaal tussen de gebiedsaannemer en de provider.
Amf is niet (volledig) Schuuring gebied en Enschede/Hengelo ligt ook op de grens.
Simpel gezecht is namelijk de schijding: Boven A1 is van Schuuring, onder A1 is VTW.

[ Voor 30% gewijzigd door SECURITEH op 14-08-2016 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

timmie1 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:40:
XS4ALL levert sinds een paar dagen VDSL2 met bonding én vectoring voor klanten die hun abonnementssnelheid niet over één enker alderpaar kunnen halen. Dit wordt nu per gebied uitgerold.

XS4ALL levert dit momenteel in :
  • Rotterdam (postcodes 30xy)
  • Den Haag (postcodes 25xy)
  • Leiden (postcodes 23xy)
  • Amersfoort (postcodes 38xy)
  • Eindhoven (postcodes 56xy)
  • Den Bosch (postcodes 52xy)
  • Enschede/Hengelo (postcodes 75xy)
Exclusief de adressen waar FttH beschikbaar is, zoals in bijna heel Enschede. Tevens draait de pilot ook in Almelo.
SECURITEH schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:07:
[...]

Amf is niet (volledig) Schuuring gebied en Enschede/Hengelo ligt ook op de grens.
Simpel gezecht gezegd is namelijk de schijding scheiding: Boven A1 is van Schuuring, onder A1 is VTW.
Bovengronds is Schuuring en ondergronds is VWT, ongeacht locatie. Deze samenstelling geldt enkel voor dit traject.

Parallel aan dit traject is er nog een pilot voor het buitengebied waarbij een VDSL2 kast middels twin-microwave links wordt gevoed. De eerste locatie wordt in week 41 opgeleverd, waarna de tweede locatie volgt in week 44/45.

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 14-08-2016 12:37 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Huh, hier in Friesland zie ik vaak dat VWT zich met DSL bezighoudt. Schuuring zie ik hier nooit. Of is dat ook ondergronds alleen?

Laatste keer heb ik ze zien graven in de grond om een kabelprobleem te repareren.

Ik mertkte wel dat de communicatie tussen VWT en KPN zelf soms best moeizaam gaat. Daar klaagden de monteurs zelf ook over. Ze willen dolgraag wel een probleem oplossen, maar zien dat de lijn nog werkt en dan is het: "sorry, we mogen niks aangezien de lijn stabiel is." Ook al haal je 10Mbit van de 60..

Op de vraag waarom het niet mag: "kost geld"

[ Voor 51% gewijzigd door krakendmodem op 14-08-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er een Vodafone abonnee die mij kan vertellen of het mogelijk is een eigen modem+router te gebruiken bij Vodafone Thuis VDSL2 Internet en Internet+TV ?
Dus geen telefonie.

Ik heb deze vraag al hier gesteld : NxCPU in "Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)" (Mijn vraag over vaste/statische IP nummers is al beantwoord.)
Maar bij Vodafone zijn de meningen verdeeld over het eigen modem en er is natuurlijk ook nog zoiets als instellingen.
Ik heb nu een KPN VDSL2 abonnement en kan, als eerste aanzet, screenshots maken van de instellingen bij de EBv10.

Maar ik wil dus eerst weten of een eigen VDSL2 modem wel mogelijk is bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:13
dolby schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:18:
Mijn 100/10 lijntje is opgeleverd maar er gaat iets niet goed.
Fourstack en provider geven aan dat 100/10 mogelijk is op adres.
[afbeelding]

Hebben jullie een idee?
G.Vector functionaliteit op je straatkast staat nog uitgeschakeld, duurt maximaal een dag of 30 meen ik ;)

• dolby
  • Niet online
sjaft schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:45:
[...]

G.Vector functionaliteit op je straatkast staat nog uitgeschakeld, duurt maximaal een dag of 30 meen ik ;)
Ok, ben benieuwd :)

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Ik heb mij gister gemeld op het KPN Forum met mijn probleem van een snelheid van 50/5 terwijl de kast al in principe (B)VVDSL kan. Ben geholpen en er komt op 8 september een monteur om mij over te zetten op BVVDSL2. Uiteraard erg blij mee!
Zodra de monteur geweest is deel ik de (hopelijk) positieve resultaten.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Lekker joh, een bonded vvdsl lijntje, zal je ook wel dubbele upload krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NxCPU schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:38:
Is er een Vodafone abonnee die mij kan vertellen of het mogelijk is een eigen modem+router te gebruiken bij Vodafone Thuis VDSL2 Internet en Internet+TV ?
Dus geen telefonie.

Ik heb deze vraag al hier gesteld : NxCPU in "Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)" (Mijn vraag over vaste/statische IP nummers is al beantwoord.)
Maar bij Vodafone zijn de meningen verdeeld over het eigen modem en er is natuurlijk ook nog zoiets als instellingen.
Ik heb nu een KPN VDSL2 abonnement en kan, als eerste aanzet, screenshots maken van de instellingen bij de EBv10.

Maar ik wil dus eerst weten of een eigen VDSL2 modem wel mogelijk is bij Vodafone?
Ik heb mijn antwoord al gevonden langs een andere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
NxCPU schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

En kan je een eigen modem gebruiken bij Vodafone, met een VDSL lijntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
NxCPU schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

Prolution schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:21:
[...]

En kan je een eigen modem gebruiken bij Vodafone, met een VDSL lijntje?
Dat zou ik ook wel graag willen weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:06
dolby schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:49:
Lekker joh, een bonded vvdsl lijntje, zal je ook wel dubbele upload krijgen
Afgelopen week is bij mij bonded vectoring opgeleverd. Upload is idd verdubbeld nu, wordt niks aan geknepen. Modem staat ingetraind op 19.5 mbit up, 96 mbit down op een kleine 900 meter afstand. Ik ben tevreden ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik ben wel benieuwd naar je lijnwaarden. Bijna 100Mb op 900 meter is wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
HvanderT schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:04:
Ik ben wel benieuwd naar je lijnwaarden. Bijna 100Mb op 900 meter is wel lekker :P
Bij bonding is dat 48 Mbps per lijn, zeker niet onmogelijk op 900 meter, maar inderdaad heel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
http://m.imgur.com/HrVrFKC

Btw, ik zie nu pas dat de upload een attainable rate heeft van 28 mbit.. er zit nog rek in dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door WeViE op 20-08-2016 18:35 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

WeViE schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:22:
[...]

Afgelopen week is bij mij bonded vectoring opgeleverd. Upload is idd verdubbeld nu, wordt niks aan geknepen. Modem staat ingetraind op 19.5 mbit up, 96 mbit down op een kleine 900 meter afstand. Ik ben tevreden ! :*)
HvanderT schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:04:
Vind het eerlijk gezegd nog tegenvallen. Ik haal ook zonder vectoring met bonding 93 Mbit op 811 meter.
Is dit wel vectoring? Geen gewoon bonded vdsl?

Bijzonder is trouwens wel je upload. Ik heb een gecombineerde attainable rate van 30Mbit, maar krijg maar 5Mbit per lijn toebedeeld. Misschien dat je dan toch vectoring hebt. Voor de download maakt het dan niet zoveel uit, maar je upload wordt wel vrijgegeven.

[ Voor 67% gewijzigd door B2 op 20-08-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
De straatkast heeft gewoon vectoring actief, zover ik weet. Bovendien hebben ze de V9 door een V10 vervangen. Lijkt me dan niet reguliere bonding(?).

De afstand is ooit een keer tijdens onderhoud opgemeten, wat uitkwam op 870 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
WeViE schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:26:
De straatkast heeft gewoon vectoring actief, zover ik weet. Bovendien hebben ze de V9 door een V10 vervangen. Lijkt me dan niet reguliere bonding(?).

De afstand is ooit een keer tijdens onderhoud opgemeten, wat uitkwam op 870 meter.
Wel apart. Op 870 meter verwacht ik meer dan 50Mbit over Vectoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
RobinF schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:36:
[...]

Wel apart. Op 870 meter verwacht ik meer dan 50Mbit over Vectoring.
Ik ga ervanuit dat de leeftijd van de kabels ook nog wel aardig meespeelt hier. (huis van ongeveer 50 jaar oud)

Hoe dan ook, ik ben allang blij. 4 jaar terug zaten we op 5mbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
B2 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

[...]

Vind het eerlijk gezegd nog tegenvallen. Ik haal ook zonder vectoring met bonding 93 Mbit op 811 meter.

Bijzonder is trouwens wel je upload. Ik heb een gecombineerde attainable rate van 30Mbit, maar krijg maar 5Mbit per lijn toebedeeld. Misschien dat je dan toch vectoring hebt. Voor de download maakt het dan niet zoveel uit, maar je upload wordt wel vrijgegeven.
Ik vind het juist vreemd dat je maar 5Mbit per lijn krijgt. Ik zit hier op 10Mb zonder bonding.

Voor bonded VVDSL vind ik het nog wel netjes, aangezien vectoring op zulke afstanden vaak al niet meer lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
B2 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

[...]

Vectoring maakt toch niet zo'n groot verschil meer op grotere afstanden? Bij een maat van me die op 850m van de actieve kast zat is het verschil tussen G.Vector on en off 5Mbit. Bij iemand anders op 1050m was het verschil 2Mbit erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
oeps, foutje :P

[ Voor 92% gewijzigd door krakendmodem op 22-08-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
Ik ga per volgende week verhuizen en moet dus een nieuwe internet aansluiting hebben. Op dit moment geeft https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ 17 Mbit aan. Dit is voor mij niet genoeg en zal dan dus (helaas) naar Ziggo moeten.

Echter staat het volgende aangegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g0hQbTd82Pfmb6AjyhVMWHEE/full.png

In hoeverre kan ik ervan uit gaan dat dit ten eerste klopt qua datum en ten tweede of de behaalde snelheid ook daadwerkelijk gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
pelt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:53:
Ik ga per volgende week verhuizen en moet dus een nieuwe internet aansluiting hebben. Op dit moment geeft https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ 17 Mbit aan. Dit is voor mij niet genoeg en zal dan dus (helaas) naar Ziggo moeten.

Echter staat het volgende aangegeven:

[afbeelding]

In hoeverre kan ik ervan uit gaan dat dit ten eerste klopt qua datum en ten tweede of de behaalde snelheid ook daadwerkelijk gehaald gaat worden.
Die upgradedatum kan nog eventjes verschuiven, maar als er al een datum staat, zijn ze al heel veel in het upgradestadium.
Die 100Mbit is wel redelijk betrouwbaar die daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x77HsVU.png
Hier is ook wat gebeurd.
En ik maar denken dat een brakke kabel de maximum haalbare snelheid ernstig hinderde, net zoals Telfort dacht.
Hopelijk haalt dlm de snelheid niet omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
RobinF schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:57:
[...]

Die upgradedatum kan nog eventjes verschuiven, maar als er al een datum staat, zijn ze al heel veel in het upgradestadium.
Die 100Mbit is wel redelijk betrouwbaar die daar staat.
Thanks! Misschien de gok wel waard dan... Hoewel je bij Ziggo nu de eerste drie maanden 37,50 betaald en je een MediaMarkt cadeaubon van 200,- krijgt, is Telfort uiteindelijk stuk voordeliger (en je zit niet aan de Horizon box vast...)

Kan Telfort tegelijkertijd van de 'snelheidsupgrade' gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
pelt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Thanks! Misschien de gok wel waard dan... Hoewel je bij Ziggo nu de eerste drie maanden 37,50 betaald en je een MediaMarkt cadeaubon van 200,- krijgt, is Telfort uiteindelijk stuk voordeliger (en je zit niet aan de Horizon box vast...)

Kan Telfort tegelijkertijd van de 'snelheidsupgrade' gebruik maken?
Ja de snelheidsupgrades verdwijnt straks van de site, dan zie je een paar dagen later de verhoogde snelheid bij VDSL en daarna kan een provider je lijn omzetten naar VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Met behulp van die 'Wholesale' tool zijn er eindelijk wat veranderingen waar te nemen als het om m'n lijntje gaat.
Oude situatie:
<Cgb Name="Kh" LengthLastDistributor="1383" NetNumber="0416" LengthMdf="4003"/>
Nieuwe situatie:
<Cgb Name="Kh" LengthLastDistributor="961" NetNumber="0416" LengthMdf="5304"/>
De waardes bij 'DeliverableProduct' zijn nog hetzelfde en ook op fourstack zijn nog geen veranderingen waar te nemen.

Ik weet niet hoe ik die waardes moet interpreteren? Is die nieuwe kast nu al actief of..? Ik zit nu al een maand of 7 met een verbinding die flink is ingekakt, dus je kunt begrijpen dat ik wat tijd probeer te winnen waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de TP-Link SG108E gekocht, en volgens de monitoring pagina zijn er geen fouten m.b.t. de packets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C7rstPX.png

Maar ik ervaar nog steeds af en toe dat pagina's langzaam of niet goed laden, en dat games haperen.

Ik heb de kabels nog niet vervangen, maar de cable tester onderdeel van het programma zei dat de kabels goed waren.

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat je allicht ook zou kunnen proberen is om de DNS-server uit te sluiten en bijvoorbeeld de DNS-servers van Google instellen.
Het langzaam laden van sites kan hierdoor komen. Of binnen games veel problemen ontstaan door traag reagerende DNS-servers durf ik niet te zeggen.
DNS-servers van Google zijn 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Gezien de metingen van je switch, hoef je de kabels niet te vervangen. Dat scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:13
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:18:
[afbeelding]
Hier is ook wat gebeurd.
En ik maar denken dat een brakke kabel de maximum haalbare snelheid ernstig hinderde, net zoals Telfort dacht.
Hopelijk haalt dlm de snelheid niet omlaag.
Gelukkig voor jou kent VVDSL geen DLM, maar SRA. Simpel gezegd een soort on-the-fly DLM. Je noise margin op de downstream is wat aan de hoge kant en die uncorrected DTU counters lopen flink op. Lijkt inderdaad een probleem met je lijn, maar kan ook het modem zijn. Ervaar je ook daadwerkelijk problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaft schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:47:
[...]

Gelukkig voor jou kent VVDSL geen DLM, maar SRA. Simpel gezegd een soort on-the-fly DLM. Je noise margin op de downstream is wat aan de hoge kant en die uncorrected DTU counters lopen flink op. Lijkt inderdaad een probleem met je lijn, maar kan ook het modem zijn. Ervaar je ook daadwerkelijk problemen?
Soms wel. Dan is het internet een paar minuten weg. En soms gaan pagina's wat langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
timmie1 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:32:
[...]

Staat er bij de fourstack postcodecheck ook nog steeds één distributiepunt?
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:15:
[...]

Kan best zijn dat je al wel op de KVD zit, maar dat G.Vector nog niet is ingeschakeld.
KPN monitort de kast namelijk eerst, en als alles stabiel draait, zullen ze G.Vector geleidelijk inschakelen, zo ging het althans bij mij in de buurt.
Hoppakee, sinds 18 uur geleden is de nieuwe straatkast blijkbaar geactiveerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hmphOz25ZEnb19J2cboDWdJg/full.png

Een attainable van maar liefst 111Mbit :9 8) Afstand tot de kast is 446 meter volgens Breedbandwinkel.
Situatie drie weken geleden (toen was ik al overgezet op de wijkkast, maar nog geen vectoring actief): ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"

Een hele verbetering sinds november vorig jaar, toen ik net VDSL had: ThinkPadd in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" waar ik nog met 1014m aan de centrale zat en niet verder dan zo'n 33Mbit kwam.

Ben echt super tevreden over VDSL. Morgen even bellen met Telfort, dat raadden ze mij aan omdat m'n contract in november verloopt. Eens kijken wat we kunnen lospeuteren aan korting ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
ThinkPadd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

[...]

[afbeelding]

Een attainable van maar liefst 111Mbit :9 8) Afstand tot de kast is 446 meter volgens Breedbandwinkel.
Situatie drie weken geleden (toen was ik al overgezet op de wijkkast, maar nog geen vectoring actief): ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"

Een hele verbetering sinds november vorig jaar, toen ik net VDSL had: ThinkPadd in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" waar ik nog met 1014m aan de centrale zat en niet verder dan zo'n 33Mbit kwam.

Ben echt super tevreden over VDSL. Morgen even bellen met Telfort, dat raadden ze mij aan omdat m'n contract in november verloopt. Eens kijken wat we kunnen lospeuteren aan korting ;)
Maar snel 100 Mb aanvragen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
ThinkPadd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

[...]

[afbeelding]

Mooie linestats, prima snelheid. Is er nog merkbaar verschil wat betreft je ping? Haal je nu al de volledige 10Mbit upload of is dat nog begrensd op 5Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jeffrey87NL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Maar snel 100 Mb aanvragen dan ;)
Haha ik weet het niet, ligt eraan wat Telfort gaat doen qua aanbod bij verlengen. Opzich is 50Mbit ook al snel zat voor mij, dan kun je ook al downloaden met 4,5MB/s ongeveer. Echt intensieve downloaders zijn we niet.
timmie1 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Mooie linestats, prima snelheid. Is er nog merkbaar verschil wat betreft je ping? Haal je nu al de volledige 10Mbit upload of is dat nog begrensd op 5Mbit?
Nee niet echt verschil qua ping eerlijk gezegd. Het zit op zo'n 14ms.
Net even een Speedtest gedraaid:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5581238012.png
Een ping naar 8.8.8.8 doet ook zo'n 14 - 15 ms.
Een ping naar google.nl doet 8ms

Traceroute naar OpenDNS:
>tracert 208.67.220.220

Tracing route to resolver2.opendns.com [208.67.220.220]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.4.1]
  2    13 ms     5 ms     5 ms  static.kpn.net [195.190.228.12]
  3     9 ms    10 ms    10 ms  nl-asd-dc2-git-cr04.kpn.net [213.75.1.83]
  4    10 ms    10 ms    10 ms  nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net [213.75.1.82]
  5     7 ms     8 ms     8 ms  asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.93.138]
  6     8 ms     8 ms     8 ms  asd2-rou-1043.NL.eurorings.net [134.222.48.223]
  7     8 ms     8 ms     8 ms  ae9.edge3.Amsterdam1.level3.net [213.244.164.205]
  8     8 ms     8 ms     8 ms  ae-128-3514.edge6.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.230]
  9     8 ms     9 ms     9 ms  OPEN-DNS-IN.edge6.Amsterdam1.Level3.net [212.72.47.62]
 10     9 ms     8 ms     9 ms  resolver2.opendns.com [208.67.220.220]

Trace complete.

Traceroute naar Google DNS:
>tracert 8.8.8.8

Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

2     5 ms     4 ms    14 ms  static.kpn.net [195.190.228.12]
  3     9 ms    10 ms    11 ms  nl-zl-dc2-git-cr01.kpn.net [213.75.64.235]
  4    13 ms    10 ms    10 ms  nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net [213.75.64.234]
  5    11 ms    11 ms    11 ms  72.14.198.161
  6    11 ms    10 ms    10 ms  108.170.241.226
  7    12 ms    12 ms    12 ms  209.85.240.225
  8    14 ms    13 ms    13 ms  216.239.49.35
  9    15 ms    15 ms    15 ms  216.239.49.30
 10     *        *        *     Request timed out.
 11    15 ms    14 ms    15 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Trace complete.

De upload was in het begin gecapt op 5Mbit (november vorig jaar, op centrale)
Toen ging het naar 10Mbit (begin dit jaar, op centrale)
Toen weer naar 5Mbit (maand of twee geleden, op wijkkast)
En nu dus weer naar 10Mbit (op wijkkast, vectoring actief).

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2016 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
ThinkPadd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Haha ik weet het niet, ligt eraan wat Telfort gaat doen qua aanbod bij verlengen. Opzich is 50Mbit ook al snel zat voor mij, dan kun je ook al downloaden met 4,5MB/s ongeveer. Echt intensieve downloaders zijn we niet.

[...]

Nee niet echt verschil qua ping eerlijk gezegd. Het zit op zo'n 14ms.
Net even een Speedtest gedraaid:
[afbeelding]
Een ping naar 8.8.8.8 doet ook zo'n 14 - 15 ms.
Een ping naar google.nl doet 8ms

Traceroute naar OpenDNS:
>tracert 208.67.220.220

8     8 ms     8 ms     8 ms  ae-128-3514.edge6.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.230]
  9     8 ms     9 ms     9 ms  OPEN-DNS-IN.edge6.Amsterdam1.Level3.net [212.72.47.62]

Trace complete.

>tracert 8.8.8.8

Trace complete.

De upload was in het begin gecapt op 5Mbit (november vorig jaar, op centrale)
Toen ging het naar 10Mbit (begin dit jaar, op centrale)
Toen weer naar 5Mbit (maand of twee geleden, op wijkkast)
En nu dus weer naar 10Mbit (op wijkkast, vectoring actief).
Met 50Mb/s zit je rond de 6MB/s. Is namelijk gewoon 50/8 = rond de 6. En dat haal ik namelijk wel op m'n 50MB verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
ThinkPadd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:49:
Traceroute naar OpenDNS:
>tracert 208.67.220.220

Trace complete.

>tracert 8.8.8.8

Trace complete.
Dat ziet er heel netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Misschien een domme vraag: sinds 2012 is m'n pa van een bagger ADSL lijntje naar Ziggo gegaan.
Is de oude telefoon lijn nog "actief" (dus als er stroom op zit)?

Als je bv Ziggo opzegt, moet de fysieke kabel ontkoppeld worden bij de eindversterker. Zitten de telefoonlijnen ook zo in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Ja er zal geen spanning meer op de lijn zitten. In de centrale worden de kruisdraden dan verwijderd.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:22
Soms worden ze softwarematig afgeschakeld.dan staat er nog steeds spanning op de lijn,maar geen telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij Ziggo kan dat ontkoppelen nog best een tijdje op zich laten wachten trouwens. Ben november vorig jaar overgestapt van Ziggo naar VDSL en heb nog zeker 3 maanden signaal gehad op de coax. Ik merkte ineens dat m'n radio geen zenders meer ontving, toen werd het tijd om even een sprietje te knutselen ;)
Pagina: 1 ... 23 ... 77 Laatste