Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
iBurger schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:35:
Pairbonding is niet mogelijk bij mij. We hebben namelijk 2 adsl abbo's op 1 isra punt (2 x online.nl abbo) in ons studentenhuis. Nu wil ik overstappen naar Vodafone, Fiber of KPN voor de VDSL2 techniek. Het liefst goedkoop, maar mogelijk KPN als het beter is.

Fiber belooft mij 100 megabit. Ik heb ze uitdrukkelijk verteld dat pairbonding niet mogelijk is, maar toch zeggen dat 100 megabit kan. Ik geloof hun niet.

Ga ik die 100 megabit ooit halen?

[afbeelding]
Je post onderaan zelf een screenshot van de FPI postcodetool waarin staat dat 100 Mbit mogelijk is via VDSL2 (enkele lijn). Waarom blijf je dan volhouden dat je Fiber niet gelooft?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Woowwwowo! Fantastisch nieuws. >:) >:)

Heb uiteraard ook de verkoop lijn van KPN gebeld, en de KPN technische dienst. En zij zeiden: "max 60 megabit, en geen 100, met 1 ader-paar. Ik ging er vanuit dat de jongens van KPN weten waar ze het over hebben. Uiteindelijk had Fiber toch gelijk.

Iedereen hartelijk bedankt. :) :) :) :)
Balance schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Het VDSL netwerk van KPN kan per aderpaar 100Mb/s down en 30Mb/s upload aan. :)

Ik heb heel recent een abonnement bij Tele2 afgesloten, voor €28 heb je 100Mb/s down en 30Mb/s up (en ja die snelheden haal je echt!).
Dit ga ik ook dan maar doen. Echt zeer happy dat ik het even hier heb nagevraagd. De experts zitten toch echt op tweakers.

[ Voor 66% gewijzigd door iBurger op 13-06-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
iBurger schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:08:
Dit ga ik ook dan maar doen. Echt zeer happy dat ik het even hier heb nagevraagd. De experts zitten toch echt op tweakers.
Hmm, op het KPN Forum was je hier waarschijnlijk ook wel uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

Man man man... al 110 dagen dat mijn order 'vast' zit in het bestel systeem.. Zelfs de analoge lijn afsluiten lijkt niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Is er hier ondertussen iemand die VDSL2 met vectoring heeft via DDS?
Zo ja, kan diegene dan eens aangeven of hun 80/8 abonnement ook zonder begrenzing werkt?
Daarmee bedoel ik snelheden van maximaal 110Mbit/33Mbit?
Zou wel fijn zijn, met hun €24,00 / maand zijn ze dan de goedkoopste met die snelheid. :)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
timmie1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:35:
Is er hier ondertussen iemand die VDSL2 met vectoring heeft via DDS?
Zo ja, kan diegene dan eens aangeven of hun 80/8 abonnement ook zonder begrenzing werkt?
Daarmee bedoel ik snelheden van maximaal 110Mbit/33Mbit?
Zou wel fijn zijn, met hun €24,00 / maand zijn ze dan de goedkoopste met die snelheid. :)
Indien je geen vaste KPN lijn hebt (analoog), dan komt er nog wel een toeslag van €9,- p/maand bij. Dus dan is het totaal €33,- p/maand bij DDS, en is Telfort of Tele2 nog wel een stukje goedkoper met hun €28,- p/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Prolution schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:40:
[...]

Indien je geen vaste KPN lijn hebt (analoog), dan komt er nog wel een toeslag van €9,- p/maand bij. Dus dan is het totaal €33,- p/maand bij DDS, en is Telfort of Tele2 nog wel een stukje goedkoper met hun €28,- p/maand.
Wat is het nut precies van die KPN lijn? Of heeft dat met aansluitkosten te maken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
RobinF schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:46:
[...]

Wat is het nut precies van die KPN lijn? Of heeft dat met aansluitkosten te maken ofzo?
Voorheen vraagde providers vaak een "kaal-koper" toeslag indien je geen vaste lijn bij KPN had, meestal rond de €10,- p/maand. Tegenwoordig hebben nagenoeg alle xDSL providers dit inbegrepen bij hun pakket prijs. DDS doet dat niet, en rekent gewoon direct de kosten door van KPN, indien een lijn dus alleen gebruikt wordt voor xDSL is het dus wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Voorheen vraagde providers vaak een "kaal-koper" toeslag indien je geen vaste lijn bij KPN had, meestal rond de €10,- p/maand. Tegenwoordig hebben nagenoeg alle xDSL providers dit inbegrepen bij hun pakket prijs. DDS doet dat niet, en rekent gewoon direct de kosten door van KPN, indien een lijn dus alleen gebruikt wordt voor xDSL is het dus wat duurder.
Maar zijn deze kosten niet al een jaar geleden vervallen, toen KPN de leverstraat voor nieuwe linesharing aansluitingen dichtgooide?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Maar zijn deze kosten niet al een jaar geleden vervallen, toen KPN de leverstraat voor nieuwe linesharing aansluitingen dichtgooide?!
Je zou het ff kunnen navragen bij DDS, misschien dat nieuwe linesharing lijnen niet meer aangevraagd kunnen worden?

Als ik echter kijk naar de actuele KPN WBA tarieven, dan is er wel te zien dan een 'shared' lijn (met dus analoge telefonie) circa 9 euro goedkoper is p/maand in vergelijking met een 'non-shared' (kale) lijn. Dit komt dus wel overeen met wat DDS extra vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Deze link is wat duidelijker denk ik:
https://www.dds.nl/adsl/eenmaligekosten.php

Heb je nog een analoge lijn bij KPN voor je telefoon, dan betaal je de lijnhuur aan KPN uiteraard (DSL diensten apart aan DDS).
Gebruik je telefonie via je internetprovider (VoIP) dan betaal je de lijnhuur aan die provider in je totaalbedrag. In dit geval DDS dus. En dat bedrag is 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het wordt inderdaad ook duidelijk aangegeven wanneer je bij DDS een VDSL lijn wilt bestellen, indien je daar aangeeft 'Nee (non-linesharing)' op de vraag 'Heb je vaste telefonie van KPN?'
Verschijnt de volgende info: 'DDS brengt in dit geval extra kosten (€ 9.00 per maand) in rekening voor een dedicated ADSL-verbinding.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Het heeft 4 maanden geduurd, maar eindelijk heeft KPN zich eens duidelijk uitgesproken waarom pairbonding maar niet geactiveerd werd op mijn adres. Technisch is het mogelijk, ook de fourstack database geeft het aan.

Blijkt het een administratief probleem te zijn :
Er is geconstateerd dat de storing in de orderverwerking waar jouw bestelling last van heeft, heel specifiek is. Details heb ik niet, dit is te technisch (ook voor mij). Het slechte nieuws is dat er vanuit de afdeling procescontrol/-ontwikkeling nog geen oplossing is gegeven om deze storing te verhelpen. Enerzijds zijn ze natuurlijk druk bezig om te zorgen dat de oorzaak van deze storing wordt gevonden en opgelost, dat is een lang proces. In veel gevallen komen ze echter snel met een tussentijdse noodoplossing in de vorm van een workaround. Voor dit probleem is er helaas nog geen werkende workaround gevonden. Wat betekent dit voor de order en de leverdatum? Dat er op dit moment niets aan gedaan kan worden, en er dus ook geen verwachte levertijd te geven.
Het meest gefrustreerd ben ik nog over hoe KPN mij 4 maanden aan het (niet werkende) lijntje heeft gehouden en de muren waar ik telkens tegen aan liep. Totaal geen klantvriendelijkheid, en dit antwoord geeft het ook maar weer eens aan. :( :( :(

De lijnen zijn gewoon aangesloten, ook al in de centrale.. kan er dan niet gewoon een vdsl signaal op worden gezet :?

edit:

Ik zie opeens dat het niet meer mogelijk is voor al mijn buren, en het lijkt zelfs wel alle aansluitingen op de wijkcentrale, om 'extra snelheid' lees bonding aan te vragen waar dit voorheen wel mogelijk was..
Zo specifiek is mijn geval dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 16-06-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier een zelfde situatie. We zijn inmiddels 5 maanden verder en in de laatste maand leek het einde in zicht te komen, maar inmiddels is de streefdatum overschreden en is er weer totaal geen duidelijkheid bij KPN.

Klantenservice levert natuurlijk niks op, want je komt nooit in contact met de persoon die toegang heeft tot relevante informatie.
Vervolgens ben je weer aangewezen op webcare en nu wacht ik al weer drie weken op een update omtrent de huidige stand van zaken. Alles verloopt via e-mail en dan ook nog over verschillende schijven. Duurt eerst al een week voordat er een persoon gevonden is die 'wellicht' de juiste informatie heeft, vervolgens blijkt dat er weer een ander persoon over gaat... Ik kan dat als buitenstaander echt niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Webcare contact vind ik echt tenenkrommend. Telkens wordt geprobeerd je klacht te downplayen en tijd te rekken. In contact brengen met de betreffende afdeling weigeren ze.

Argh nog erger. Nu weigeren ze zelfs mijn tweede analoge lijn af te sluiten...

[ Voor 19% gewijzigd door B2 op 16-06-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
AVM is bezig met het uitrollen van een nieuwe versie van Fritz!OS(06.32/06.50). Momenteel kunnen alleen de Duitse versies van de VDSL Fritzbox de .50 update binnenhalen, maar komende maand komt het ook beschikbaar voor de internationale editie.

Ondertussen heb ik dus ook mijn Fritz!Box laten updaten van versie 06.31 naar 06.32. Zoals ik hier al eerder schreef, heb ik sinds kort een 7369(bonding+vectoring versie) in huis die niet de volledige mogelijke snelheid binnenkrijgt. Met de 7360 was dit de snelheid:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5b2555d57f9ed80d89a32b7de2c546d0.png
Nu met de 7369 haal ik met moeite de 24Mbit aan upload en de ping is nu opeens 15+ms.
Helaas heeft de update niks veranderd, alhoewel de updatelog wel het een en ander beloofde. :+

Ik zie nu ook dat verschillende functies niet meer werken zoals het hoort. De grafiek met bandbreedtegebruik en de datateller zijn nu stuk... :9

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 17-06-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Over Fritz!box gesproken, ik heb op mijn 7360 de Telfort DNS als primary ingesteld en Google DNS (8.8.8.8) als tweede, om zo een backup optie te hebben. Heb het ingesteld via Internet > Account information > DNS server

Nu staat er echter:
213.75.63.75
8.8.8.8 (currently used for standard queries)
Waarom pakt hij Google DNS, terwijl die van Telfort als primary staat ingesteld en gewoon up is? Ik heb liever dat hij Telfort altijd gebruikt, tenzij die plat ligt.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:29
Sinds 15:00 vanmiddag is FritzOS 6.52 uit voor de 7360V2. Die van mij inmiddels geupdated. Heel fijn die nieuwe interface. Tevens trainde me lijn 3Mbit hoger in. De update is ook beschikbaar vanuit de webinterface van de Fritzbox. Vanuit daar kun je hem gelijk updaten.

ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...7360_v2/firmware/english/

[ Voor 3% gewijzigd door WouTer14 op 21-06-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
WouTer14 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:57:
Sinds 15:00 vanmiddag is FritzOS 6.52 uit voor de 7360V2. Die van mij inmiddels geupdated. Heel fijn die nieuwe interface. Tevens trainde me lijn 3Mbit hoger in. De update is ook beschikbaar vanuit de webinterface van de Fritzbox. Vanuit daar kun je hem gelijk updaten.

En de V1 :-( ? Pech gehad?

Voor degene die afvragen welke versie zij hebben, hier staat een lijstje met typenummers en het bijbehorende versienummer: http://www.ip-phone-forum...07&viewfull=1#post1972007

[ Voor 107% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:09:
[...]

En de V1 :-( ? Pech gehad?

Voor degene die afvragen welke versie zij hebben, hier staat een lijstje met typenummers en het bijbehorende versienummer: http://www.ip-phone-forum...07&viewfull=1#post1972007
Volgens de duitste site van AVM komt er geen update naar de V1 helaas.. :-(

https://avm.de/service/fr...er-die-FRITZ-Box-7360-v1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
WouTer14 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:14:
[...]

Volgens de duitste site van AVM komt er geen update naar de V1 helaas.. :-(

https://avm.de/service/fr...er-die-FRITZ-Box-7360-v1/
Jammer. Zal waarschijnlijk komen omdat de features in de nieuwe firmware gewoon niet passen. De V1 heeft 16MB flash, de V2 heeft 32MB, een keer zoveel dus.

Achja de 7360 doet het hier nog uitstekend. Heb wel de wifi uitgezet en er een los accespoint aangehangen: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 voor 5 tientjes een AC-wifi accespoint, niet verkeerd :) Goedkoper dan een 7490 of 3490 kopen (die hebben ook AC-wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
WouTer14 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:57:

Ziet er inderdaad een stuk beter uit. Ik draai het al een tijdje, heb twee maanden terug mijn 7360v2 omgeflashed naar de Duitse versie en voor die taal was 06.50 al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Dat zal dan vast ook niet komen voor de 7340. Die is standaard al niet eens op de AVM-site te vinden.
En de Fritz Repeater 1750e heeft (vooralsnog?) ook nog geen update naar de nieuwe FritzOS versie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
kardox schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:33:
[...]

M01 ken ik niet en heb niks van genomen van KPN.

K1000 wordt vervangen met A1350/7.

K2000, K24000/85, K2400/92 worden vervangen met A4000/7.

Het verschil tussen die A4000 en A1350 is dat in die A1350 worden de draden met schroeven vastgemaakt en die A4000 zijn LSA-PLUS NT.
De A1350 is dan de kleine/halve versie, toch?

Als ik het goed heb is dit een K1000/K1200 (zo'n waaierkast), te zien aan het slot?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bp7UGcr.png

En die worden dan overstolpt met een A1350/A1550/A2000 (wat volgens mij bedoeld werd met M01)?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d3VVSWp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Ik zit volgens postcode check 1374m van een verbindingspunt.

Ik heb tele2 100mb genomen. Ik krijg maximaal 85mb binnen.

Het plaatje mbt afstand en snelheid verlies in de topic starter is dus eigenlijk gewoon 100% accuraat.

Wisten ze dat maar bij tele2 want die vertellen je aan de lijn dat je 100% 100mb haalt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je kunt aan het slot niet zien welke kast er in zit. bij een kleine buitenring kunnen 3 verschillende types er in zitten, schroef, lsa of steekhulzen (waaierkast) Dit is ook voor de grote buitenringen zo. Alleen zijn deze meestal van 2 kanten K2000 en of k2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
lf2 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:55:
Ik zit volgens postcode check 1374m van een verbindingspunt.

Ik heb tele2 100mb genomen. Ik krijg maximaal 85mb binnen.

Het plaatje mbt afstand en snelheid verlies in de topic starter is dus eigenlijk gewoon 100% accuraat.

Wisten ze dat maar bij tele2 want die vertellen je aan de lijn dat je 100% 100mb haalt. :F
Het is technisch gezien onmogelijk om op 1300m een snelheid van 85Mbit te behalen met een enkele VVDSL2 lijn. Dan moet er nog een wijkkast met actieve apparatuur ertussen staan. Mocht je uitsluitsel willen hebben en per PM postcode huisnummer willen toesturen, dan kan ik wel even nakijken of die afstand overeenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:07
Gister nog contact gehad met KPN Webcare over waarom mijn lijnlengte met de nieuwe wijkkast langer is geworden ipv korter (oud: 427 (fysiek 350m, nieuw:452 en fysieke afstand ong 150/200m). Helaas konden ze mij niet verder helpen, maar zag ik wel toevallig gister 2 mannen bezig van een glasvezelbedrijf bij de nieuwe wijkkast. Ze gaven aan dat ze bezig waren met het overzetten van de aansluitingen en dat de kast morgen ( vandaag dus) geactiveerd zou moeten worden.

Dus ook al staat in netco dat je op de nieuwe kast zit, betekent dus niet dat deze al actief is. Het overzetten gebeurde trouwens per 180 aansluitingen gaven ze aan, dus het gebeurt in fases. Ik hoop dat ik dus ergens in de komende weken positief nieuws kan melden ;)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Van welk bedrijf waren die?

Het lukt KPN schijnbaar (al weken) niet om iemand te vinden die iets over de planning van de KVD hier in de straat kan zeggen.

Ongeveer een maand geleden heb ik iemand van Volker Wessels aan de lijn gehad, die gaf toen aan dat het ondergrondse werk gereed is en het nu wachten is op de bovengrondse partij (Schuuring).

Dus nu heb ik zelf maar even contact opgenomen met de betreffende partij via info@... :+ en zowaar binnen een dag reactie.... 8)7
We hebben op dit moment een kast met postcode X in de planning staan om week 28 vanuit B&S op te leveren aan KPN.
Er kunnen dan nog een aantal weken overheen gaan voordat KPN de kast vanuit het interne proces vrij geeft voor klantleveringen.
Dit vond ik trouwens ook wel opvallend, via webcare:
Ik weet wel dat er sprake is van een landelijke vertraging mede veroorzaakt door een "windstilte" periode.
Dit betekend dat er tijdens de EK en Olympische spelen geen werkzaamheden plaats mogen vinden in het network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

timmie1 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:05:
[...]

Het is technisch gezien onmogelijk om op 1300m een snelheid van 85Mbit te behalen met een enkele VVDSL2 lijn. Dan moet er nog een wijkkast met actieve apparatuur ertussen staan. Mocht je uitsluitsel willen hebben en per PM postcode huisnummer willen toesturen, dan kan ik wel even nakijken of die afstand overeenkomt...
Thanks maar ik vindt het wel goed zo alleen nu komt iets grappigs aan bod.

Ik kan dus 85mbit halen met tele2. Als je voor een 50mbit gaat. Kan je OPEENS niet meer 50mbit halen maar max 35/40. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
lf2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Ik kan dus 85mbit halen met tele2. Als je voor een 50mbit gaat. Kan je OPEENS niet meer 50mbit halen maar max 35/40. 8)7 8)7
Waarschijnlijk levert Tele2 het 50 Mb abonnement vanuit de nummercentrale, en alles daar boven vanuit de kabelverdeler via VVDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Jeffrey87NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Waarschijnlijk levert Tele2 het 50 Mb abonnement vanuit de nummercentrale, en alles daar boven vanuit de kabelverdeler via VVDSL.
Ze hebben de mogelijkheid om een hogere snelheid te cappen toch ? m.a.w ze verkopen iets wat ze je sowieso niet geven maar wel KUNNEN geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
lf2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Misschien gevalletje pairbonding, wat ze bij de lagere abonnementen niet aan beginnen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
HammerNL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:12:
Van welk bedrijf waren die?

Het lukt KPN schijnbaar (al weken) niet om iemand te vinden die iets over de planning van de KVD hier in de straat kan zeggen.

Ongeveer een maand geleden heb ik iemand van Volker Wessels aan de lijn gehad, die gaf toen aan dat het ondergrondse werk gereed is en het nu wachten is op de bovengrondse partij (Schuuring).

[...]
Kan ik me niet zou goed meer herinneren. Volgens mij geen volkers of Schuuring. Wit busje met grijze letter opdruk iig.
Volkers heeft een blauwe streep met grijs dacht ik.

Ik heb overigens ook nog geen bericht gehad van een upgrade. Gister zag ik ze wel nog bezig iig.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Gisteren een brief gelezen van een klant van Online. Op 11 juli worden ze omgezet naar een nieuw netwerk waarna er een snelheid tot 100Mb/s mogelijk zou zijn. Kijk ik op fourstack, zie ik dat er maximaal 50Mb/s leverbaar is en geen upgrade.

Betekent dit dat online gewoon de apparatuur en infra van KPN gaat gebruiken?

Overigens komt er het modem maar 46Mb binnen, omdat er vanaf Isra naar het modem 20 meter aan platte telefoonkabel wordt gebruikt. Niet de meest optimale aansluiting en omdat de kabel door de muur loopt kan die ook niet zo snel vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

TD-er schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:02:
[...]

Misschien gevalletje pairbonding, wat ze bij de lagere abonnementen niet aan beginnen?
Kan zijn maar daar heeft de consument totaal geen weet van. Die leest 50mb en wilt 50mb. Als een bedrijf dat niet kan leveren omdat er dus nog wel wat bij komt kijken zoals bijvoorbeeld het aantal meters tot de centrale daar kan ik nog in mee. Maar nu blijkt dat ze het WEL kunnen leveren alleen niet willen doen.

Dan moet je op z'n minst je advertenties aanpassen als je al van tevoren weet dat je dat niet zult doen toch ? of denk ik wereldvreemd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
lf2 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Dan moet je op z'n minst je advertenties aanpassen als je al van tevoren weet dat je dat niet zult doen toch ? of denk ik wereldvreemd ?
Als je alle mitsen en maren moet gaan afdekken in de advertenties, dan schrikt dat alleen maar af.
Waarschijnlijk weet niet iedereen wat pairbonding betekent en het verschil tussen VDSL en VVDSL zal sommigen ook ontgaan zijn, maar het maakt wel degelijk uit voor de uiteindelijke snelheid.
Echter kun je dat in diverse combinaties hebben, die voor iedereen weer anders kan zijn en dan krijg je wel heel veel permutaties en dus verwarring bij de potentiele klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen van kabel naar adsl. Ik heb eigenlijk geen klachten over ziggo behalve dan dat ik niet tevreden ben met het kaartjes systeem om televisie te kijken. En natuurlijk de prijs. Overstappen was eigenlijk nooit een optie omdat ik max 36mbit kon halen op mijn adres middels adsl sinds kort is dat 100mbit. Hebben meer mensen de stap gemaakt en wat zijn de ervaringen? Verbinding stabiel, haal je de aangeboden snelheid, is het mogelijk om je eigen router achter het modem te plaatsen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
KraveN schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:44:
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen van kabel naar adsl. Ik heb eigenlijk geen klachten over ziggo behalve dan dat ik niet tevreden ben met het kaartjes systeem om televisie te kijken. En natuurlijk de prijs. Overstappen was eigenlijk nooit een optie omdat ik max 36mbit kon halen op mijn adres middels adsl sinds kort is dat 100mbit. Hebben meer mensen de stap gemaakt en wat zijn de ervaringen? Verbinding stabiel, haal je de aangeboden snelheid, is het mogelijk om je eigen router achter het modem te plaatsen, etc.
Als KPN zegt dat 100Mbit haalbaar is op je adres. Dan is het ook zo.Upload is meestal hoger dan sommige providers adverteren, 30Mbit namelijk. Eigen modem is mogelijk, dus geen eigen router achter provider modem gedoe. De meeste tweakers gebruiken Fritzbox als VDSL modem. Mocht je een andere modem gebruiken dan die Vector VDSL en eventueel bonding ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:20

Speedmaster

Make my day...

Enige beperking is vast bellen, er zijn en komen steeds meer providers die de gegevens voor vast bellen niet meer vrij geven, hierdoor kan je deze gegevens dus niet inkloppen in je eigen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Speedmaster schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:59:
Enige beperking is vast bellen, er zijn en komen steeds meer providers die de gegevens voor vast bellen niet meer vrij geven, hierdoor kan je deze gegevens dus niet inkloppen in je eigen modem.
Wel kan je je nummer porteren naar een aanbieder die dit wel vrij geeft (o.a. Cheapconnect )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Allen bedankt voor de antwoorden, het ging om de router en niet om het modem. Althans het bereik was voorheen altijd beter met mijn asus tov de standaard modem/router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

DiedB schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:49:
[...]

De A1350 is dan de kleine/halve versie, toch?

Als ik het goed heb is dit een K1000/K1200 (zo'n waaierkast), te zien aan het slot?
[afbeelding]

En die worden dan overstolpt met een A1350/A1550/A2000 (wat volgens mij bedoeld werd met M01)?
[afbeelding]
SCM-M01 (en 02 en 03) zijn een nieuw type kast(en) ook wel bekend als de A1492.
kardox schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:33:
[...]

M01 ken ik niet en heb niks van genomen van KPN.

K1000 wordt vervangen met A1350/7.

K2000, K24000/85, K2400/92 worden vervangen met A4000/7.

Het verschil tussen die A4000 en A1350 is dat in die A1350 worden de draden met schroeven vastgemaakt en die A4000 zijn LSA-PLUS NT.
De A2000 en A4000 kasten zijn nieuwe kasten die geplaatst worden in de bestaande koper voeding, de K2000 word een A2700 en de K2400 word een A3100 wanneer deze vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Er is vast wel iemand die het, net als ik, leuk vind om dit soort grafiekjes uit z'n Fritz!box te pulken: ThinkPad's Tweakblog: Coole grafiekjes van Fritz!box maken met InfluxDB & Gra...

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik zit met een vraag, KPN kan er geen antwoord op geven.

Wij wonen in een rijtjeshuis, op nummer 1 dus een hoekwoning. Als ik mijn postcode check op fourstack komt er dit uit;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oWte9u7.jpg

Maximaal 40mbit en geen pairbonding. Mijn directe buren, huisnummer 3 ( dus letterlijk 4 meter verderop ) komt er dit uit ;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8MxjcCN.jpg

pairbonding beschikbaar, ik heb eens de hele straat gecontroleerd, en wat blijkt, heel de straat kan pairbonding tot 100mbit, behalve ons huisnummer. KPN begrijpt het niet, en zeg dat ik maar een abbonnement moet afsluiten bij hun, dan sturen ze een monteur langs om te kijken wat er mis is.

Momenteel zit ik nog bij ziggo met een 150/15 abbo, en wil eigenlijk overstappen. Enkel durf ik de gok niet te nemen omdat 40/4 te weinig is.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

*aanvullende info
Afstand tot wijkcentrale 831 Meter
Afstand tot wijkkast 460 Meter

[ Voor 4% gewijzigd door Galaxis op 04-07-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Blijkbaar is Pair Bonding niet mogelijk. Danwel door een stuk aderpaar, danwel door een niet aangesloten aderpaar whatever. Qua snelheid zie ik niets verkeerd, je zit precies op de scheiding waar fourstack een iets lagere snelheid noemt. Eventueel hebben je buren al KPN en is die snelheid bijgewerkt.

Ik zou wachten op de Vectoring VDSL upgrade en daarna weer kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Een tijd geleden stond de datum van vandaag als upgrade op netco. Maar verbinding is vannacht/vandaag niet uitgevallen en ook na zelf m'n Fritzbox al een aantal keer geherstart te hebben vandaag is er nog 0,0 gewijzigd aan de intrainwaardes. Ik hobbel nog steeds op mijn oude 30 / 6 waardes met mijn 1014m kabellengte naar de centrale. De max. DSLAM staat nog steeds op 50/10 :-(

Gewoon geduld hebben? Of zou ik Telfort moeten bellen en vragen om een upgrade? Volgens Netco zou de upgrade mij naar 80Mbit brengen, maar inmiddels geeft Netco 100Mbit VDSL2 aan (al sinds vorige week vrijdag ofzo).

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

RobinF schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:44:
Blijkbaar is Pair Bonding niet mogelijk. Danwel door een stuk aderpaar, danwel door een niet aangesloten aderpaar whatever. Qua snelheid zie ik niets verkeerd, je zit precies op de scheiding waar fourstack een iets lagere snelheid noemt. Eventueel hebben je buren al KPN en is die snelheid bijgewerkt.

Ik zou wachten op de Vectoring VDSL upgrade en daarna weer kijken
Of los het bonding probleem op door een tweede analoge lijn aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 21:04
Je wordt niet automatisch omgezet en aangezien ze de oude kast er omheen zetten, zie je ook niet direct downtime verschijnen. Je moet dus gewoon wachten tot Netco een hogere snelheid laat zien en dan Telfort bellen dat je gemigreerd wil worden naar de straatkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
HvanderT schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:06:
Gisteren een brief gelezen van een klant van Online. Op 11 juli worden ze omgezet naar een nieuw netwerk waarna er een snelheid tot 100Mb/s mogelijk zou zijn. Kijk ik op fourstack, zie ik dat er maximaal 50Mb/s leverbaar is en geen upgrade.

Betekent dit dat online gewoon de apparatuur en infra van KPN gaat gebruiken?

Overigens komt er het modem maar 46Mb binnen, omdat er vanaf Isra naar het modem 20 meter aan platte telefoonkabel wordt gebruikt. Niet de meest optimale aansluiting en omdat de kabel door de muur loopt kan die ook niet zo snel vervangen worden.
Weet je toevallig of dit voor alle Online klanten gaat gelden? Zit momenteel bij online met een 14mbit lijntje, al zou ik met VVDSL+bonding naar 180mbits moeten kunnen volgens fourstack. Het 14mbit lijntje is alleen niet zo je van het wat betreft stabiliteit en zou juist daarom over gaan stappen richting Ziggo... Als deze upgrade naar iedereen komt zou ik die eerst nog even kunnen proberen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
RadioAir schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:29:
Je wordt niet automatisch omgezet en aangezien ze de oude kast er omheen zetten, zie je ook niet direct downtime verschijnen. Je moet dus gewoon wachten tot Netco een hogere snelheid laat zien en dan Telfort bellen dat je gemigreerd wil worden naar de straatkast :)
De snelheid van 100Mbit stond al sinds afgelopen vrijdag op Netco. Heb Telfort zonet een Tweetje gestuurd met het verzoek om mij van centrale (1014m) over te zette naar de straatkast (<500m), ben benieuwd.

M'n abonnement loopt tot november, de komende tijd maar eens kijken waar de lijn op intraint als ik ben omgezet. Als dat erg gunstig is dan rond november Telfort maar eens bellen om te kijken of ze een goed aanbod kunnen doen als ik wil verlengen en evt. wil upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ThinkPadd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:18:
[...]

De snelheid van 100Mbit stond al sinds afgelopen vrijdag op Netco. Heb Telfort zonet een Tweetje gestuurd met het verzoek om mij van centrale (1014m) over te zette naar de straatkast (<500m), ben benieuwd.

M'n abonnement loopt tot november, de komende tijd maar eens kijken waar de lijn op intraint als ik ben omgezet. Als dat erg gunstig is dan rond november Telfort maar eens bellen om te kijken of ze een goed aanbod kunnen doen als ik wil verlengen en evt. wil upgraden.
Als je een 30 Mbit abonnement hebt is er nu geen reden voor ze om je versneld over te zetten. Als je eigenlijke abonnement een hogere snelheid inhoudt dan kan je er wel aanspraak op maken. Of je moet ter plaatse upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Barre73 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:35:
[...]

Als je een 30 Mbit abonnement hebt is er nu geen reden voor ze om je versneld over te zetten. Als je eigenlijke abonnement een hogere snelheid inhoudt dan kan je er wel aanspraak op maken. Of je moet ter plaatse upgraden...
Ik betaal voor het 'Internet Standaard' pakket, dat is 40Mbit volgens Telfort.

In het modem zie ik echter een max. DSLAM down van 50Mbit, dus als ik dichter bij de centrale zou wonen dan lukt 50 Mbit denk ik ook nog wel? 'Internet Standaard' is dus feitelijk 50 Mbit denk ik, anders zou m'n modem wel een cap van 40 aangeven.

Upgraden wil ik opzich wel, maar dat ligt een beetje aan het aanbod wat ze kunnen doen ;) Tele2 is namelijk ook voordelig, daar zou ik voor een 100Mbit + TV pakket minder betalen dan ik nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
thof schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:36:
[...]

Weet je toevallig of dit voor alle Online klanten gaat gelden? Zit momenteel bij online met een 14mbit lijntje, al zou ik met VVDSL+bonding naar 180mbits moeten kunnen volgens fourstack. Het 14mbit lijntje is alleen niet zo je van het wat betreft stabiliteit en zou juist daarom over gaan stappen richting Ziggo... Als deze upgrade naar iedereen komt zou ik die eerst nog even kunnen proberen.
Weet niet of dat voor alle klanten geldt. Er is hier ergens wel een online internet topic. Misschien kun je het daar vragen.

Gevonden: [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 05-07-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Na vele jaren trouwe ziggo klant heb ik van het weekend mijzelf aangemeld bij KPN. Was ik ontevreden over ziggo? Nee, maar het KPN pakket sluit beter aan en is uiteindelijk voordeliger icm twee mobiele abonnementen.

Nu had ik meteen na de aanmelding al een probleem. In de eerste bevestigingsmail stond netjes mijn bestelling voor alles in 1 icm 100/10 mbit. De verwachte snelheid in een andere mail stond op 20/2. Meteen hierover gebeld en er bleek wel meer niet goed in het systeem te staan. Bestelling geannuleerd en een nieuwe aangemaakt. Het staat er nu goed in, dus ik ben benieuwd volgende maand :)

Middels de telefoon is meerdere malen gegarandeerd dat ik de 100/10mbit zou halen en waarschijnlijk zelfs iets meer. Ziggo heeft altijd de snelheden waargemaakt maar heb ik het recht om mijn contract te ontbinden als de snelheden niet worden waargemaakt ? Als het 90/9 is zal ik niet klagen, maar als het 30/2 wordt natuurlijk wel.

Ik zit volgens de links op het volgende :

Fourstack

Gp, Gp-AAS
Internet Snelheid 100 Mbit/s

Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding*

TELE2

Copper exchange distance (approx.): 1447 meters.

Breedbandwinkel

Afstand wijkcentrale : 1447
Afstand straatkast : 798

Iemand die hier iets over kan en wil roepen of is dit echt per situatie verschillend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Goed nieuws! Ben benieuwd of we ons kunnen aanmelden voor de pilot :D

nieuws: KPN houdt praktijkproef met vdsl2-opvolger voor 400Mbit/s over koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Leuk al die vectoring achtige dingen, maar als je rechtstreeks op de wijkcentrale zit aangesloten in plaats van een tussenliggende straatkast blijft de maximale snelheid 50Mbit per ader.

Laat KPN daar eens wat aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
B2 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Leuk al die vectoring achtige dingen, maar als je rechtstreeks op de wijkcentrale zit aangesloten in plaats van een tussenliggende straatkast blijft de maximale snelheid 50Mbit per ader.

Mee eens, maar als het goed is gaan ze mensen vanzelf overzetten naar wijkkasten, maar ook op een gegeven moment vectoring introduceren op centrales. En bonding is er al wel voor centrales en weer niet voor wijkkasten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Meauses schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Mee eens, maar als het goed is gaan ze mensen vanzelf overzetten naar wijkkasten, maar ook op een gegeven moment vectoring introduceren op centrales. En bonding is er al wel voor centrales en weer niet voor wijkkasten....
Dan moet die straatkast er wel zijn. Volgens mij zit ik niet op een passieve straatkast omdat ik binnen de kilometer van de centrale val. Wat ik altijd begrepen heb kan vectoring dan niet omdat ze dan de signalen van derden als een Tele2 of Vodafone wegdrukken.

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 05-07-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
B2 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Dan moet die straatkast er wel zijn. Volgens mij zit ik niet op een passieve straatkast omdat ik binnen de kilometer van de centrale val. Wat ik altijd begrepen heb kan vectoring dan niet omdat ze dan de signalen van derden als een Tele2 of Vodafone wegdrukken.
Ja en dit gingen ze oplossen door alleen nog KPN apparatuur toe te laten/te plaatsen in de centrale.Dat nieuwsbericht staat ook hier ergens in het topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Meauses op 05-07-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

B2 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:47:
[...]

KPN is ook constant bezig om het rechtstreeks net te upgraden, alleen is dit een stuk duurder omdat je een nieuwe straatkast moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SECURITEH schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:43:
[...]

KPN is ook constant bezig om het rechtstreeks net te upgraden, alleen is dit een stuk duurder omdat je een nieuwe straatkast moet plaatsen.
Maar waarom moet er een nieuwe straatkast voor komen als je al binnen een paar 100 meter van een centrale zit? Die nieuwere apparatuur kan toch ook in de centrale zelf staan? Of stoort dat teveel en moeten eerst alle isdn/pstn/sdsl apparatuur eruit? Ik zie het nut van een kast op 100 meter van een wijkcentrale niet echt :P.

Maar dat is mijn ingeving, misschien wel leuk als iemand dat uitgebreid kan toelichten waarom wijkcentrale maar tot 50Mb kunnen gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 06-07-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Laatst online: 18:22
HvanderT schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:58:
[...]

Maar waarom moet er een nieuwe straatkast voor komen als je al binnen een paar 100 meter van een centrale zit? Die nieuwere apparatuur kan toch ook in de centrale zelf staan? Of stoort dat teveel en moeten eerst alle isdn/pstn/sdsl apparatuur eruit? Ik zie het nut van een kast op 100 meter van een wijkcentrale niet echt :P.

Maar dat is mijn ingeving, misschien wel leuk als iemand dat uitgebreid kan toelichten waarom wijkcentrale maar tot 50Mb kunnen gaan.
KPN wil in de toekomst van de meeste nummercentrales af.er blijven er misschien 200 in nederland over, met daarboven 4 centrales: Rotterdam, Zwolle en Amsterdam en Arnhem.de rest van de nummercentrales word verkocht. Dit stond in een plan van jaren geleden en ik denk dat ze hier naar toe gaan werken. Zoek maar op KPN All ip netwerk.

[ Voor 2% gewijzigd door vincedd op 08-07-2016 11:12 . Reden: Nog wat dingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
vincedd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:56:
[...]

KPN wil in de toekomst van de meeste nummercentrales af.er blijven er misschien 50 in nederland over, met daarboven 3 centrales: Rotterdam, Zwolle en Amsterdam.de rest van de nummercentrales word verkocht. Dit stond in een plan van jaren geleden en ik denk dat ze hier naar toe gaan werken
En hoe korter het koper, hoe hoger de snelheid :)
En dat bereiken ze waarschijnlijk grotendeels met alleen wijkkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Leuk, maar laat KPN eerst eens beginnen met eerlijk zijn tegen lokale overheden. KPN heeft een wethouder van de gemeente waar ik woon verteld dat 85% van de huizen in onze gemeente voor het eind van het jaar VVDSL heeft. Nu staat een deel van de gemeente inderdaad in fourstack of is al voorzien, maar een groot deel (zeker meer dan 25%) niet. Dus of binnenkort verschijnen er een boel extra straatkasten in fourstack of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Leuk, maar laat KPN eerst eens beginnen met eerlijk zijn tegen lokale overheden. KPN heeft een wethouder van de gemeente waar ik woon verteld dat 85% van de huizen in onze gemeente voor het eind van het jaar VVDSL heeft. Nu staat een deel van de gemeente inderdaad in fourstack of is al voorzien, maar een groot deel (zeker meer dan 25%) niet. Dus of binnenkort verschijnen er een boel extra straatkasten in fourstack of...
Welke gemeente betreft dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

[...]

Oh datzelfde geintje heb ik in Apeldoorn meegemaakt. Wethouder in z'n nopjes want KPN ging ter compensatie van het stoppen met glasvezel het buitengebied van snel internet voorzien. Haha wat een grap, dat je je zo beet kunt laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
KraveN schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:26:
Na vele jaren trouwe ziggo klant heb ik van het weekend mijzelf aangemeld bij KPN. Was ik ontevreden over ziggo? Nee, maar het KPN pakket sluit beter aan en is uiteindelijk voordeliger icm twee mobiele abonnementen.

Nu had ik meteen na de aanmelding al een probleem. In de eerste bevestigingsmail stond netjes mijn bestelling voor alles in 1 icm 100/10 mbit. De verwachte snelheid in een andere mail stond op 20/2. Meteen hierover gebeld en er bleek wel meer niet goed in het systeem te staan. Bestelling geannuleerd en een nieuwe aangemaakt. Het staat er nu goed in, dus ik ben benieuwd volgende maand :)

Middels de telefoon is meerdere malen gegarandeerd dat ik de 100/10mbit zou halen en waarschijnlijk zelfs iets meer. Ziggo heeft altijd de snelheden waargemaakt maar heb ik het recht om mijn contract te ontbinden als de snelheden niet worden waargemaakt ? Als het 90/9 is zal ik niet klagen, maar als het 30/2 wordt natuurlijk wel.

Ik zit volgens de links op het volgende :

Fourstack

Gp, Gp-AAS
Internet Snelheid 100 Mbit/s

Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding*

TELE2

Copper exchange distance (approx.): 1447 meters.

Breedbandwinkel

Afstand wijkcentrale : 1447
Afstand straatkast : 798

Iemand die hier iets over kan en wil roepen of is dit echt per situatie verschillend ?
Lijkt me dat de 90 zeker haalbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Bah :-(. Vast zo'n definitie spelletje!

85% van de huizen in de gemeente waar een xDSL abonnement afgenomen wordt heeft aan het eind van het jaar VVDSL.

Bij zo'n definitie spelletje zouden niet klanten, gebieden waar DSL niet leverbaar is en appartementen niet mee tellen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
RadioAir schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:29:
Vandaag teruggebeld door Telfort (2e lijn meen ik), nadat ik de webcare via Twitter een berichtje had gestuurd hoe en wat.

Ik wordt niet automatisch overgezet naar de nieuwe straatkast. Dit doen ze pas als ik besluit te verlengen of te upgraden, oftewel als er voor hun een financieel gewin in het spel is. Dat ik nu maar 30Mbit van het 40Mbit pakket haal en dit met overzetten naar de nieuwe straatkast wel ten volle benut kan worden deed daar niks aan af, max. 30 Mbit attainable was de situatie ten tijde dat ik klant werd. Pas bij upgraden of verlengen beoordelen ze dus of er verbeteringsmogelijkheden zijn door je over te prikken.

Mijn contract loopt tot november, dus er werd mij aangeraden om eind augustus/begin september te bellen hierover. Dat ga ik dan ook doen, eens kijken wat ze voor voorstel kunnen doen.

Verder nog wat gevraagd of hij ook kon zien wat de afstand tussen mij en de nieuwe straatkast was, maar daar kreeg ik alleen de 1014m terug die ik al wist (dat is mijn afstand tussen huis en de centrale).

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Maar dan kun je bij bijvoorbeeld breedbandwinkel.nl zien wat de afstand kan zijn? Of hier: https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx

Geen idee of er in in één van de twee de correcte gegevens staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 23:11
ThinkPadd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:22:
[...]

Vandaag teruggebeld door Telfort (2e lijn meen ik), nadat ik de webcare via Twitter een berichtje had gestuurd hoe en wat.

Ik wordt niet automatisch overgezet naar de nieuwe straatkast. Dit doen ze pas als ik besluit te verlengen of te upgraden, oftewel als er voor hun een financieel gewin in het spel is. Dat ik nu maar 30Mbit van het 40Mbit pakket haal en dit met overzetten naar de nieuwe straatkast wel ten volle benut kan worden deed daar niks aan af, max. 30 Mbit attainable was de situatie ten tijde dat ik klant werd. Pas bij upgraden of verlengen beoordelen ze dus of er verbeteringsmogelijkheden zijn door je over te prikken
Volgens mij heb ik gelezen dat in de voorwaarden staat:
Wij verbeteren ons netwerk doorlopend. Is er een hogere snelheid mogelijk binnen uw abonnement? Dan krijgt u die automatisch.

Dus zou je zonder upgrade of verlenging recht hebben op die hogere snelheid omdat je een 40mbit pakket hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
HvanderT schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:50:
Maar dan kun je bij bijvoorbeeld breedbandwinkel.nl zien wat de afstand kan zijn? Of hier: https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx

Geen idee of er in in één van de twee de correcte gegevens staan.
Op Breedbandwinkel staat nog steeds de 1014m, omdat ik nog gewoon op de centrale ben aangesloten en niet op de straatkast. Dat XML-ding had de 2e lijn van Telfort er waarschijnlijk ook bij, ik hoorde hem ook 'Lengte laatste verdeler' zeggen. Maar ook hier weer de 1014m, maar het nieuwe verdeelpunt staat er wel in met VVDSL2.
Gerard v.d. Horst schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 01:14:
[...]

Volgens mij heb ik gelezen dat in de voorwaarden staat:
Wij verbeteren ons netwerk doorlopend. Is er een hogere snelheid mogelijk binnen uw abonnement? Dan krijgt u die automatisch.

Dus zou je zonder upgrade of verlenging recht hebben op die hogere snelheid omdat je een 40mbit pakket hebt.
Helemaal top voor het wijzen hierop! Er staat inderdaad een passage hierover in mijn contract:

Uw abonnement heeft een downloadsnelheid tot 40 Mb/s en een uploadsnelheid tot 4 Mb/s. De maximale downloadsnelheid op uw adres is: 29 Mb/s. Deze snelheid is een schatting waaraan u geen rechten kunt ontlenen.

De regel die ik dikgedrukt heb gemaakt is dus precies wat ik nodig heb.

Ik zal die passage even voorleggen aan de Webcare. Dit werkt zeker in mijn voordeel. Als ik nu wordt overgezet naar de nieuwe straatkast dan kan ik immers zien op wat voor snelheid de lijn intraint en aan de hand daarvan besluiten om wel/niet te upgraden.

Bedankt! Ik laat wel even weten wat Telfort Webcare gezegd heeft. Reactie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wazig verhaal... Nu zou ik ineens wel automatisch omgezet gaan worden? En die laatste zin kan ik al helemaal geen touw aan vast knopen, hoezo 'boven de 40 Mbit en dan een nieuw abonnement moeten nemen' ? Een hogere snelheid is toch alleen maar mogelijk met een ander abonnement? Met mijn 40 Mbit abo ga ik niet ineens 100 Mbit halen, dan moet eerst de virtuele cap eraf door een ander abo te nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
Hoe telfort het allemaal regelt weet ik niet. KPN doet er volgens mij niet zo moeilijk over.
Ik kan wel adhv je postcode de afstand van de KVD achterhalen. Als je wil moet je maar even DMen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
Meauses schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:17:
[...]

En hoe korter het koper, hoe hoger de snelheid :)
En dat bereiken ze waarschijnlijk grotendeels met alleen wijkkasten.
Idd.en voorlopig kunnnen ze met het aanpassen van de apparatuur in de wijkkast voorlopig het telefoonnet in bedrijf houden.als dat niet meer lukt, dan gaan ze over op glasvezel vanuit de straatkast.maar dat zal nog wel een 30 jaar duren aangezien KPN voorlopig inzet op xdsl techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Weet iemand of dat het bij KPN VDSL mogelijk is om een eigen modem te gebruiken in plaats van de meegeleverde Experiabox?

Daarmee doel ik op het gebruik van een Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Kan weg

[ Voor 96% gewijzigd door vincedd op 08-07-2016 16:28 . Reden: Kan weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jeffrey87NL schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:37:
Weet iemand of dat het bij KPN VDSL mogelijk is om een eigen modem te gebruiken in plaats van de meegeleverde Experiabox?

Daarmee doel ik op het gebruik van een Fritzbox.
Als je er niet mee hoeft te bellen dan kan dat ja. KPN geeft namelijk de SIP gegevens niet vrij dus die kan je niet zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
t mac schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:35:
Hoe telfort het allemaal regelt weet ik niet. KPN doet er volgens mij niet zo moeilijk over.
Ik kan wel adhv je postcode de afstand van de KVD achterhalen. Als je wil moet je maar even DMen.
Heb nog even wat extra uitleg gevraagd:
quote: ThinkPad
Dus dat betekend dat, in tegenstelling tot wat bij mijn eerdere contact met Telfort werd gezegd, ik wel over gezet ga worden naar de nieuwe straatkast en daarmee 40 Mbit kan halen? Op wat voor termijn zou dat dan gaan gebeuren? Het 'boven de snelheid komen van 40 Mbit en dan een nieuw abonnement moeten nemen' snap ik niet helemaal. Als ik hoger wil dan 40 Mbit dan moet ik toch sowieso een ander abonnement, omdat de snelheid met mijn huidige abo begrensd wordt op 40?
Kreeg daarop dit antworod:
quote: Telfort Webcare
Ah, ik snap dat je het niet snapt zoals ik het uitlegde. Wat ik bedoelde is dat wanneer er een snelheid boven de 40MB beschikbaar is en je hier gebruik van wilt maken, er een ander abonnement voor afgesloten moet worden. Wil je niet boven de 40MB dan kun je het huidige abonnement behouden. De verhoging van de snelheid zal in verschillende groepen gaan. Het is niet duidelijk welke klant dit op welk moment krijgt. Zodra het zover is krijg je hier bericht over. Nog vragen, stel ze gerust!
Afwachten dus... Ik zal je even een DM sturen, ben wel benieuwd of je meer boven water kunt halen dan wat ik al weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
Nu een tijdje een Fritzbox draaien i.p.v. de Experiabox V8 op een telfort lijn. Het is mij opgevallen dat de line attenuation (Send) best wel aan de hoge kant is in vergelijking met de (recieve) direction. Dit is hetzelfde wanneer ik de Experiabox aansluit.

De centrale zit volgens de tele2 tool op 812 meter. Er is nog geen wijkkast bij mij in de buurt. Tussen het ISRA en modem zit +- 40CM kabel. Betreft de originele grijze DSL kabel uit het telfort pakket. Daartussen het meegeleverde doosje. Opstelling is ISRA kabel naar aansluitdoosje telfort (25cm) vanaf daar grijze DSL kabel naar modem)

Ben wel eens benieuwd naar een vergelijking qua waardes van andere mensen welke ongeveer op dezelfde afstand van de centrale zitten. Mijn lijn is verder rocksolid en ervaar verder geen issues. Het is meer uit nieuwsgierigheid :)

Plaatjes met VDSL waardes uit de Fritzbox. Deze draait de nieuwste firmware.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jfx0gammqyw6r.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/oktfpndrphl6u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zat net even te kijken op Fourstack en mijn postcode geeft aan dat er geen upgrade gepland staat met betrekking tot VVDSL.
De postcode van een kennis van me hier in de buurt ingevuld en daar staat wel dat er een upgrade gepland staat.
Nieuwsgierig geworden een kaartje gemaakt met de uitkomsten op fourstack.
De wijkcentrale (Eindhoven-Strijp) is rood gemarkeerd en adressen die Q1 2017 VVDSL krijgen zijn blauw, adressen zonder upgrade plannen zijn zwart.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SXvuKEn.png
Er zijn adressen bij die een upgrade krijgen en momenteel rechtstreeks verbonden zijn, net zoals mijn eigen verbinding, naar de wijkcentrale toe.
Zou het kunnen dat KPN de adressen zonder upgradeplannen rechtstreeks blijft verbinden met de centrale en zodoende geen VVDSL kan aanbieden, ivm wegdrukken signaal etc?

[ Voor 5% gewijzigd door slaay op 11-07-2016 12:39 . Reden: Andere picture hoster ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Het plaatje kan ik niet echt zien, is erg klein.

Ik weet wel dat het bij mij ook zo was, adressen rondom allemaal al geupgrade of upgrade zat eraan te komen, maar ik nog niet. Uiteindelijk een half jaar verder en toen kwam er op mijn adres ook de upgrade tevoorschijn.

Sinds 4 juli staat er bij mij op Netco: VDSL2: 100 Mbit en zie ik ook een tweede distributiepunt erbij staan.
Het is bij mij nu even afwachten tot ik overgezet ga worden. En eind augustus ga ik sowieso bellen om te kijken wat ze voor aanbod kunnen doen qua verlengen, dus wellicht dat ik het proces dan wat kan versnellen door te upgraden.

Als je meer wilt meten zul je al een KPN-monteur die je in zo'n straatkast bezig ziet moeten aanspreken ofzo. Wellicht dat hij het weet. De webcare zal ook gewoon op Netco Fourstack kijken en je niks nieuws kunnen vertellen vermoed ik.

Je kunt alleen maar geduld, geduld en nog eens geduld hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

ThinkPadd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:31:

Ik weet wel dat het bij mij ook zo was, adressen rondom allemaal al geupgrade of upgrade zat eraan te komen, maar ik nog niet. Uiteindelijk een half jaar verder en toen kwam er op mijn adres ook de upgrade tevoorschijn.

Sinds 4 juli staat er bij mij op Netco: VDSL2: 100 Mbit en zie ik ook een tweede distributiepunt erbij staan.
Het is bij mij nu even afwachten tot ik overgezet ga worden. En eind augustus ga ik sowieso bellen om te kijken wat ze voor aanbod kunnen doen qua verlengen, dus wellicht dat ik het proces dan wat kan versnellen door te upgraden.

Als je meer wilt meten zul je al een KPN-monteur die je in zo'n straatkast bezig ziet moeten aanspreken ofzo. Wellicht dat hij het weet. De webcare zal ook gewoon op Netco Fourstack kijken en je niks nieuws kunnen vertellen vermoed ik.

Linkje naar groter plaatje was niet correct, werkt nu wel.
Maar zal inderdaad geduld moeten hebben, net zoals heel Eindhoven voorzien zou zijn van glasvezel eind 2016. Gemeente en reggefiber en andere partijen hebben daar een intentieverklaring over afgesproken.
Maar zo'n verklaring betekent niets, klinkt leuk, maar juridisch is het niets waard. Dus de gemeente kan reggefiber/kpn ook nergens op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Heel grof gezien lijkt de verdeling wel upgrade/geen upgrade in het plaatje ongeveer 50/50.

Het zou dus best kunnen dat voor de blauwe stippen alles al rond is qua:
- bepaling locatie nieuwe kast
- regelen vergunning met gemeente
- stroomvoorziening nieuwe kast regelen
- toestemming graafwerkzaamheden etc.

en dat ze dat voor de zwarte stippen nog moeten regelen en er daardoor nog geen upgradedatum bekend is.

Daarom zei ik, als je het echt wilt weten wat de plannen zijn voor die adressen, dan moet je een monteur vragen die in zo'n nieuwe kast bezig is. Hij/zij weet wellicht ook wel wat de planning is voor de andere adressen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
ThinkPadd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:46:

Daarom zei ik, als je het echt wilt weten wat de plannen zijn voor die adressen, dan moet je een monteur vragen die in zo'n nieuwe kast bezig is. Hij/zij weet wellicht ook wel wat de planning is voor de andere adressen.
En dan niet de mensen die die glaskabels graven, want die weten niet heel veel. Die hebben alleen een opdracht gekregen om daar en daar glasvezelkabels te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik fietste net naar huis en kwam toen langs een wijkkast waar een mannetje van 'Schuuring' bezig was. Heb hem gevraagd of hij wist of ik op die kast zat aangesloten en wanneer ik dan 100Mbit attainable zou kunnen halen. Dat wist hij niet/geen verstand van (hij was bezig om een storing op te lossen), maar hij kon wel even in z'n laptop kijken (Excel-bestand). Mijn adres zat er niet tussen, ik zag wel allerlei andere adressen de andere kant op.

Ik weet nu dus in ieder geval op welke kast ik niet zit :p Denk dat ik nu wel weet welke kast het nieuwe distributiepunt is wat ik op netco zie. Ik zie KPN ook wel eens bezig bij die kasten, zal dan nog eens vragen.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Vandaag eindelijk de bevestiging binnen gekregen dat Pair bonding bij mij geactiveerd zal gaan worden. 2 augustus is het zo ver. Heeft gelukkig maar 5,5 maand geduurd na aanvraag...

Vanaf het ISRA punt heb ik het zelf al met 2 paren aangesloten op het modem, dus ik ben benieuwd wanneer ik het ga zien. Het tweede aderpaar is al aangesloten in de centrale, dus volgens mij is het een kwestie van VDSL signaal er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
B2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:10:
Vandaag eindelijk de bevestiging binnen gekregen dat Pair bonding bij mij geactiveerd zal gaan worden. 2 augustus is het zo ver. Heeft gelukkig maar 5,5 maand geduurd na aanvraag...

Vanaf het ISRA punt heb ik het zelf al met 2 paren aangesloten op het modem, dus ik ben benieuwd wanneer ik het ga zien. Het tweede aderpaar is al aangesloten in de centrale, dus volgens mij is het een kwestie van VDSL signaal er op zetten.
Das goed nieuws, jammer dat het zo lang duurde. Maar dan zit je denk ik direct op de centrale aangesloten?

Toevallig zag ik vandaag op fourstack staan dat mijn bonding snelheid 180Mbit/s zou moeten zijn. Zou betekenen dat ze recent in de wijkkast mijn 2e aderpaar hebben aangesloten.
Maar vectoring is er sindsdien wel afgehaald want ik haal nu nog maar 50/5 ipv 75/30. Het is nu wachten tot ze me weer op vectoring aansluiten, en dan zou ik 100/30 moeten halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Meauses op 11-07-2016 15:41 . Reden: 75/5 > 75/30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Meauses schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Das goed nieuws, jammer dat het zo lang duurde. Maar dan zit je denk ik direct op de centrale aangesloten?

Toevallig zag ik vandaag op fourstack staan dat mijn bonding snelheid 180Mbit/s zou moeten zijn. Zou betekenen dat ze recent in de wijkkast mijn 2e aderpaar hebben aangesloten.
Maar vectoring is er sindsdien wel afgehaald want ik haal nu nog maar 50/5 ipv 75/5. Het is nu wachten tot ze me weer op vectoring aansluiten, en dan zou ik 100/30 moeten halen.
Klopt, direct op de centrale. Volgens mij hebben we in het dorp hier nog geen actieve straatkasten. En mijn lijn zit denk ik helemaal geen straatkast tussen.
Ik zie op fourstack ook helemaal geen upgrades staan. En jammer genoeg komt/werkt vectoring vanuit de wijkcentrale niet.

[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 11-07-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
ThinkPadd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:40:
Ik fietste net naar huis en kwam toen langs een wijkkast waar een mannetje van 'Schuuring' bezig was. Heb hem gevraagd of hij wist of ik op die kast zat aangesloten en wanneer ik dan 100Mbit attainable zou kunnen halen. Dat wist hij niet/geen verstand van (hij was bezig om een storing op te lossen), maar hij kon wel even in z'n laptop kijken (Excel-bestand). Mijn adres zat er niet tussen, ik zag wel allerlei andere adressen de andere kant op.

Ik weet nu dus in ieder geval op welke kast ik niet zit :p Denk dat ik nu wel weet welke kast het nieuwe distributiepunt is wat ik op netco zie. Ik zie KPN ook wel eens bezig bij die kasten, zal dan nog eens vragen.
Haha altijd leuk om dat soort dingen uit te zoeken. Toevallig laatst ook zo'n monteur gesproken van een bedrijf, maar zij hadden een andere naam voor de kast dan op fourstack stond. Dus daar kan nog verschil in zitten blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Ben hier ook benieuwd, Schuuring heeft aangeven dat in deze week de KVD opgeleverd gaat worden. Hoop eigenlijk ook z'n 'mannetje' tegen te komen, heb nog wel wat vragen namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ThinkPadd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:31:

Een kennis van me is ongeveer drie weken terug naar een straatkast overgezet. Automatisch. De snelheid die ze nu heeft is eigenlijk niet veel veranderd toen ze nog signaal uit de wijkcentrale kreeg :P. 30/8, nu dus 30/10 uit de kast. Natuurlijk is de attainable snelheid wel omhoog gegaan, rond de 120Mb down, die was eerst 38Mb down.

Vandaag kregen ze brief waarin staat dat KPN het netwerk heeft verbeterd en dat ze automatisch daarop werden aangesloten. Qua snelheid gaan ze met dit pakket er nog niet op voor uit, maar als ze een duurder pakket afnemen uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Is er toevallig hier iemand aanwezig die eens een technisch verhaaltje kan geven waarom Vectoring nog niet bij VDSL-CO (dus direct aangelosten op de wijkcentrale) wordt aangeboden?

Ik meen mij te kunnen herinneren dat dit met het signaal te maken had, dat de ruis onderdrukking van vectoring andere providers dan weg drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
B2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:24:
Is er toevallig hier iemand aanwezig die eens een technisch verhaaltje kan geven waarom Vectoring nog niet bij VDSL-CO (dus direct aangelosten op de wijkcentrale) wordt aangeboden?

Ik meen mij te kunnen herinneren dat dit met het signaal te maken had, dat de ruis onderdrukking van vectoring andere providers dan weg drukte.
In de centrale staan nog andere operators met eigen apparatuur. Als KPN vectoring zou aanbieden vanuit de centrale moeten anderen dat ook kunnen doen. Maar dat kan technisch niet. Er kan maar 1 vectoring signaal over een hoofdkabel heen. KPN als enige mag niet van de ACM dus wordt het nog niet aangeboden. Dat probleem is al opgelost bij straatkasten omdat andere operators daar geen apparatuur in hebben zitten maar alles virtueel bij KPN inkopen (VULA). Dat moet dus ook nog gaan gebeuren bij de klanten die direct in de centrale aangesloten zijn. Het is dus een kwestie van wachten tot operators (tele2, Online, Vodafone) hun apparatuur daar weg hebben gehaald en ook die aansluitingen via VULA bedienen. Dan is het speelveld weer gelijk. Dit wordt bij KPN migratie genoemd en daar is men behoorlijk druk mee.

Dit document licht het wel aardig toe:
https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=14545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
B2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:24:

Je zit in de buurt, volgens mij gaat het erom dat uit een Central Office verschillende diensten(ADSL1, ADSL2, ADSL2+, VDSL2, Ethernet over copper, ISDN, POTS etc) worden aangeboden die "cross talk" geven, ruis zeg maar. Vectoring is een mechanisme wat ruis onderdrukt, dit gebeurt op alle aangesloten telefoonlijnen tegelijk met een daarvoor geschikte DSLAM. Die VDSL2-vectoring DSLAMs zijn allemaal van KPN. In de Central Office staat vaak echter ook apparatuur(DSLAMs) van andere providers, denk aan DSLAMs voor oude ADSL netwerk van BBNED(huidige Tele2). Deze DSLAMs zijn veelal niet geschikt voor vectoring, maar de daarop aangesloten lijnen geven wel ruis en doen dus het effect van vectoring teniet.

In een straatkast heb je dat probleem niet, want er is maar 1 type DSLAM aanwezig(VDSL2-vectoring) die KPN Wholesale beheert. In plaats van dat elke provider zijn eigen (verouderde) apparatuur erin hangt, huurt de provider gewoon "een stukje DSLAM" van KPN Wholesale, om vanaf daar naar het eigen netwerk te routeren.

Sorry voor de kromme uitleg en correct me if i am wrong :*) :+

Oeps, iemand was me al voor.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Vectoring zal niet zo snel andere providers wegdrukken, het grootste probleem is dat Vectoring alleen (goed) werkt wanneer alle lijnen van een kabelbundel daar gebruik van maken, en op dezelfde apparatuur zijn aangesloten. Anders heeft Vectoring geen effect en zijn de hogere snelheden niet te behalen.

Daarnaast kunnen de huidige DSLAM's met Vectoring maar een beperkt aantal lijnen aan, het aantal lijnen bij een CO/telefooncentrale kan dus te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Prolution schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:24:
Vectoring zal niet zo snel andere providers wegdrukken, het grootste probleem is dat Vectoring alleen (goed) werkt wanneer alle lijnen van een kabelbundel daar gebruik van maken, en op dezelfde apparatuur zijn aangesloten. Anders heeft Vectoring geen effect en zijn de hogere snelheden niet te behalen.

Daarnaast kunnen de huidige DSLAM's met Vectoring maar een beperkt aantal lijnen aan, het aantal lijnen bij een CO/telefooncentrale kan dus te groot zijn.
Maar zolang er dus nog ADSL, ADSL2 etc gebruikt wordt in een centrale is vectoring niet mogelijk als ik het goed begrijp?
Was het vroeger een voordeel dat je zo dicht mogelijk bij een wijkcentrale woonde, is het nu met vectoring dus een nadeel. Want de rechtstreekse lijnen op de wijkcentrale krijgen niet of pas veel later vectoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

slaay schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:30:
[...]
Was het vroeger een voordeel dat je zo dicht mogelijk bij een wijkcentrale woonde, is het nu met vectoring dus een nadeel. Want de rechtstreekse lijnen op de wijkcentrale krijgen niet of pas veel later vectoring.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Zou jammer zijn. Ik zit 811 meter aan dezelfde straat van de centrale af, dus ik zie KPN daar tussen ook geen straatkast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Je zit in de buurt, volgens mij gaat het erom dat uit een Central Office verschillende diensten(ADSL1, ADSL2, ADSL2+, VDSL2, Ethernet over copper, ISDN, POTS etc) worden aangeboden die "cross talk" geven, ruis zeg maar. Vectoring is een mechanisme wat ruis onderdrukt, dit gebeurt op alle aangesloten telefoonlijnen tegelijk met een daarvoor geschikte DSLAM. Die VDSL2-vectoring DSLAMs zijn allemaal van KPN. In de Central Office staat vaak echter ook apparatuur(DSLAMs) van andere providers, denk aan DSLAMs voor oude ADSL netwerk van BBNED(huidige Tele2). Deze DSLAMs zijn veelal niet geschikt voor vectoring, maar de daarop aangesloten lijnen geven wel ruis en doen dus het effect van vectoring teniet.

In een straatkast heb je dat probleem niet, want er is maar 1 type DSLAM aanwezig(VDSL2-vectoring) die KPN Wholesale beheert. In plaats van dat elke provider zijn eigen (verouderde) apparatuur erin hangt, huurt de provider gewoon "een stukje DSLAM" van KPN Wholesale, om vanaf daar naar het eigen netwerk te routeren.

Sorry voor de kromme uitleg en correct me if i am wrong :*) :+

Oeps, iemand was me al voor.... 8)7
Hmm. Nu het volgende.

KPN heeft hier een wijkcentrale staan en ongeveer 1km verder een straatkastje. Vanuit die straatkast wordt VVDSL (duh) geleverd. In de straat waar die kast staat heb ik twee klanten naast elkaar wonen. Eentje heeft dus VVDSL, de ander heeft adsl2+ van online.no waarvan de volle 20Mb vanuit de wijkcentrale komt.

Die 20Mb zal ook door die vectoring kast lopen (zonder aangesloten te zijn op die apparatuur). Dus vanaf daar zou je dus ook ruis moeten hebben vanaf verbindingen vanuit de wijkcentrale.

Beetje scheef voorbeeld, of ik zie ik dat verkeerd?

Daarnaast ga ik binnenkort Tele2 aansluiten bij iemand, ben benieuwd of die verbinding vanuit de wijkcentrale of straatkast gaat komen. Die 20Mb kan nu namelijk ook prima geleverd worden vanuit de wijkcentrale, en elke aansluiting die niet via zo'n KPN kast gaat zal tele2 dan meer opleveren aan het eind, aangezien ze hier waarschijnlijk hun oude DSLAM nog wel even laten draaien. Aan de andere kant kan tele2 ook gewoon een paar miljoen betaald hebben en die nieuwe aansluiting ook meteen in de straatkast hangen, als die nog niet vol zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:29:
[...]

Hmm. Nu het volgende.

KPN heeft hier een wijkcentrale staan en ongeveer 1km verder een straatkastje. Vanuit die straatkast wordt VVDSL (duh) geleverd. In de straat waar die kast staat heb ik twee klanten naast elkaar wonen. Eentje heeft dus VVDSL, de ander heeft adsl2+ van online.no waarvan de volle 20Mb vanuit de wijkcentrale komt.

Die 20Mb zal ook door die vectoring kast lopen (zonder aangesloten te zijn op die apparatuur). Dus vanaf daar zou je dus ook ruis moeten hebben vanaf verbindingen vanuit de wijkcentrale.

Beetje scheef voorbeeld, of ik zie ik dat verkeerd?
Klopt, er bestaan inderdaad nog aansluitingen die zijn doorgelust naar de nummercentrale en dus niet aan de DSLAM in de street cabinet hangen. Ik neem aan dat de ruis afkomstig van die ADSL2+-CO klanten een weinig uitwerking heeft op de VVDSL-klanten t.o.v. dezelfde situatie in de Central Office, aangezien het aantal binnenkomende lijnen in een Central Office meestal veel groter is dan bij de Street Cabinet. Zeker weet ik het niet, ik zal het binnenkort eens voorleggen aan onze grote vriend de monteur. :+

Pagina: 1 ... 21 ... 77 Laatste