Ik heb nu KPN (glasvezel), Online (DSL) heb ik hiervoor gehad icm het Zyxel modem en dat beviel prima.
Het KPN modem (Box V12 als ik het goed heb, die zwarte. Heet volgens mij geen Experiabox meer) bevalt me eigenlijk minder dan het Zyxel modem van Online dat ik had. Dit was het witte Zyxel modem, ik vermoed dat deze door Online zowel voor glasvezel als voor DSL gebruikt wordt.
Er was in dat modem namelijk veel minder dicht gezet dan in het KPN modem, ik had dus meer controle over de instellingen en kon ook een backup van mijn instellingen maken en weer terugzetten. Deze basale functie heeft KPN niet eens. Dus als KPN een firmware pusht dan moet je maar hopen dat je instellingen in tact blijven. Werkt iets niet dan is de 'oplossing' van KPN je modem resetten. Terwijl je geen backup hebt van je instellingen, en dus ook niet van je met noeste arbeid aangemaakte IP-adres reserveringen voor je apparaten. Dan zit ik weer met screenshots van al mijn instellingen in elk submenu om alles per item handmatig terug te zetten. Dat voelt zó 1995. Om te huilen.
Dit was driekwart jaar geleden. Geen idee overigens of dit nog steeds van toepassing is, voor hetzelfde geld heeft Online.nl ook alles dichtgezet en kan je geen backup meer maken...
Het TV platform van Online (Canal+) beviel me ook beter dan dat van KPN. Laadt sneller, bediening prettiger (o.a. spoelen gaat veel lekkerder, gemakkelijker direct terugspoelen in een live uitzending), bij terugkijken worden reclameblokken vaak niet / korter meegenomen terwijl ik bij KPN door veel meer reclame moet spoelen, kleurstelling interface bevalt me beter. Het enige dat wat mij betreft beter is aan de KPN app is de TV gids.
Sterker nog, ik heb naast de KPN TV app (TV-box heb ik ook, maar dat vind ik helemaal niets, die heb ik op non actief gesteld) ook weer de Canal+ app geïnstalleerd (+abo genomen) en merk dat ik telkens naar die app grijp ipv KPN.
Dus zodra het kan gooi ik KPN TV er weer uit. Wellicht houd ik het KPN internet (geen zin om weer een nieuw modem te gaan installeren).
[
Voor 7% gewijzigd door
Cap op 20-11-2025 09:16
]