Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
Visser is hier ook wel eens geweest (waar ik in Zwolle woon). Leuke gasten, kun je prima mee praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik ben nu weer bij m'n ouders thuis, even een speedtestje gedaan met die 10Mbit up.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5207281584.png
KPN server in Amsterdam (die in Groningen zit 10ms hoger)

Niks te klagen hier. Nu alleen nog die G.INP aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
Is er iemand die dit herkent met z'n Fritz!box: Lampjes op switch knipperen allemaal op zelfde ritme?.
Heb het idee dat m'n netwerk een beetje raar doet.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

DiedB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:47:
Ook hier nog geen verhoging (Telfort). Vraag me ook af wanneer G.INP eens wordt aangezet, zou wel eens wat kunnen helpen.

Zou alleen het 17a-profiel verhoogd zijn naar 52/10? Op 8b is het standaardprofiel 40/4, en hier is dat dus nog steeds zo.
Hier ook profiel 8b en geen wijzigingen. Pas sinds januari 2016 over naar VDSL en geen G.INP.

Andere tweakers met 8b die wel een hogere upload nu hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wat betreft die hogere uploadsnelheid bij verbindingen vanuit de nummercentrale: Het valt me op dat KPN klanten met het goedkoopste pakket (Internet Instap / Alles in 1 instap 20/2 praktijk 30/5) de snellere upload (nog) niet hebben. Aangezien mijn ouders Internet Standaard hebben, hebben die wel de upload van 10Mbit. Misschien heeft het daar mee te maken?

Ik heb zojuist ingelogd in het modem van mijn buurman, maar die is nog gecapped op 55/5 en krijgt 30/5 binnen aangezien die het instap pakket heeft. 17a profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:11:
Wat betreft die hogere uploadsnelheid bij verbindingen vanuit de nummercentrale: Het valt me op dat KPN klanten met het goedkoopste pakket (Internet Instap / Alles in 1 instap 20/2 praktijk 30/5) de snellere upload (nog) niet hebben. Aangezien mijn ouders Internet Standaard hebben, hebben die wel de upload van 10Mbit. Misschien heeft het daar mee te maken?

Ik heb zojuist ingelogd in het modem van mijn buurman, maar die is nog gecapped op 55/5 en krijgt 30/5 binnen aangezien die het instap pakket heeft. 17a profiel
Nope, ik heb het standaard pakket ook.
Misschien regio gebonden. Ik zit op de dorpscentrale wenum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
HvanderT schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:11:
Wat betreft die hogere uploadsnelheid bij verbindingen vanuit de nummercentrale: Het valt me op dat KPN klanten met het goedkoopste pakket (Internet Instap / Alles in 1 instap 20/2 praktijk 30/5) de snellere upload (nog) niet hebben.
Goedkoopste abonnement KPN levert volgens speedtest nu 30/32 Mbit/sec.
Afgelopen zaterdag gemeten.

Best wel vreemd dat KPN met andere snelheden adverteert.

20/2 = 30/32Mbit/s max
60/6 = 70/32Mbit/s max
100/10 = 107/32Mbit/s max (bij mij)

[ Voor 14% gewijzigd door Speed61 op 30-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Waarschijnlijk omdat er ook nog mensen zijn die nog op ADSL zitten of verder van de centrales af zitten waardoor de snelheid niet gehaald wordt.

Maar die verbinding met 30Mb/s is vanaf een buitenring. Vanuit de wijkcentrales ligt de upload veel lager. Nu dus Max. 10mbps, en veel mensen zitten dus nog op 5Mb/s up.

Maar ik vind het prima zo. Beetje meer leveren is altijd goed.

[ Voor 28% gewijzigd door krakendmodem op 30-03-2016 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Konings stond hier vanmorgen vroeg met 3 bussen sterk voor de oprit. Het koper maakte een onnodig lange lus naar voren in de straat en vervolgens weer terug naar ons adres. Dit hebben ze nu een heel stuk ingekort.

Ik zit schijnbaar ook op een andere kast dan mij eerst werd verteld. (dit zal waarschijnlijk gebeurd zijn sinds de downtime van half februari) Alleen is deze kast dus nog niet geupgrade, maar zal dit ergens op korte termijn plaatsvinden. Afstand is iets van 400/450m
Al met al is m'n verbinding er nu al een stukje op vooruitgegaan, van 3.5/2Mbit naar 10/2Mbit.

Het mocht dus wat kosten, maar uiteindelijk ben ik niet de enige die er op vooruit zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaccoonNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 18:53
Kan iemand mij vertellen of de snelheid die op de website van fourstack wordt aangegeven de theoretische snelheid is of een te verwachte snelheid?

Volgens tele2 wholesale check zit ik op 2400 meter van de centrale en is 80/8 internet mogelijk.

Volgens fourstack is op mijn adres 100mb/s mogelijk met vdsl2 en geen pair bonding, terwijl de buren in de woning onder ons 200mb/s met pair bonding kunnen krijgen.

Erg verwarrend allemaal al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
RaccoonNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:05:
Kan iemand mij vertellen of de snelheid die op de website van fourstack wordt aangegeven de theoretische snelheid is of een te verwachte snelheid?

Volgens tele2 wholesale check zit ik op 2400 meter van de centrale en is 80/8 internet mogelijk.

Volgens fourstack is op mijn adres 100mb/s mogelijk met vdsl2 en geen pair bonding, terwijl de buren in de woning onder ons 200mb/s met pair bonding kunnen krijgen.

Erg verwarrend allemaal al zeg ik het zelf.
Verwarrend? 't Lijkt me best simpel. De centrale kan je op dit moment achterwege laten omdat er een straatkast vlak bij is. Deze kan jou en jouw buren 100Mbit/s leveren. Echter hebben je buren 2 aderparen waardoor dit 200 kan worden.

Je kan dus gewoon ~100Mbit/s verwachten bij het afnemen van een pakket. Hoe Tele2 dit capt zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaccoonNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 18:53
RobinF schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:51:
[...]

Verwarrend? 't Lijkt me best simpel. De centrale kan je op dit moment achterwege laten omdat er een straatkast vlak bij is. Deze kan jou en jouw buren 100Mbit/s leveren. Echter hebben je buren 2 aderparen waardoor dit 200 kan worden.

Je kan dus gewoon ~100Mbit/s verwachten bij het afnemen van een pakket. Hoe Tele2 dit capt zou ik niet weten.
Hoi RobinF, bedankt voor je berichtje.

Ik heb ondertussen met KPN gesproken en die zeiden hetzelfde als jij vertelde. Hiervoor twee medewerkers aan de lijn gehad die een beetje twijfelend zeiden dat ze niks konden garanderen en begonnen een verhaal af te steken dat alles afhing van de bekabeling in huis. En wifi is altijd langzamer... Dat wist ik natuurlijk al.
Net een medewerker aan de lijn die alles goed kon uitleggen en ook een andere nieuwe site van fourstack gaf die beter up do date is en ook de meting beter weergeeft ten opzichte van de andere/oude website. Op deze site geeft hij hetzelfde aan bij mij als bij de buren.

link naar nieuwe site van fourstack voor het geval die niet al bekend was: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
RaccoonNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:03:
[...]

Hoi RobinF, bedankt voor je berichtje.

Ik heb ondertussen met KPN gesproken en die zeiden hetzelfde als jij vertelde. Hiervoor twee medewerkers aan de lijn gehad die een beetje twijfelend zeiden dat ze niks konden garanderen en begonnen een verhaal af te steken dat alles afhing van de bekabeling in huis. En wifi is altijd langzamer... Dat wist ik natuurlijk al.
Net een medewerker aan de lijn die alles goed kon uitleggen en ook een andere nieuwe site van fourstack gaf die beter up do date is en ook de meting beter weergeeft ten opzichte van de andere/oude website. Op deze site geeft hij hetzelfde aan bij mij als bij de buren.

link naar nieuwe site van fourstack voor het geval die niet al bekend was: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Persoonlijk kende ik die site al, erg handig bij het kijken van 4G Buitengebied en de pakketten. Voor zo ver ik weet zijn de snelheden gelijk aan de andere fpi-info sites.

Overigens vraag ik me wel af waarom deze site andere gegevens bij Bonding aan geeft dan bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-09 02:11
RobinF schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:20:
[...]

Persoonlijk kende ik die site al, erg handig bij het kijken van 4G Buitengebied en de pakketten. Voor zo ver ik weet zijn de snelheden gelijk aan de andere fpi-info sites.

Overigens vraag ik me wel af waarom deze site andere gegevens bij Bonding aan geeft dan bij jou
Op die ''compleet fourstack'' staat er bij mij ook bonding 100mbit, op de netco-fpi fourstack juist 200mbit bonding. Is dit de reden waarom de kpn helpdesk mij de hele tijd vertelt dat 200mbit bonding niet bestaat :P ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
osmanov schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:37:
[...]

Op die ''compleet fourstack'' staat er bij mij ook bonding 100mbit, op de netco-fpi fourstack juist 200mbit bonding. Is dit de reden waarom de kpn helpdesk mij de hele tijd vertelt dat 200mbit bonding niet bestaat :P ?
Volgensmij gebruikt de KS deze of de THD fourstack die inderdaad (nog) geen 200Mbit Bonding kennen. Verder wordt het nog niet aangeboden dus vermoed ik dat de KS niet beter weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Staat morgen onderhoud gepland tussen 2:00 en 7:00 in een hele hoop centrales (stuk of 100), vermoed dat dat het aanpassen van de profielen is (en dus het opnieuw intrainen van de modems).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
RobinF schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:38:
[...]
Volgensmij gebruikt de KS deze of de THD fourstack die inderdaad (nog) geen 200Mbit Bonding kennen. Verder wordt het nog niet aangeboden dus vermoed ik dat de KS niet beter weet
Mehh ik gebruik beide, breedbandwinkel en uiteraard onze eigen systemen/website. 200Mb bestaat ook niet, alleen op papier op het moment. Zolang er nog geen commercieel pakket uitgebracht is, heb je er niks aan. :)

Dus je hebt :
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

maar wat is het verschil dan? Ik zie ze namelijk niet.

[ Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 31-03-2016 01:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Het verschil zit hem in twee dingen:

1. In de netco versie zie je wat er technisch leverbaar is.
In thd en kpn compleet fourstack zie je wat er commercieel leverbaar is vanuit KPN provider.
200mbit is niet leverbaar als pakket zijnde dus zie je maximaal 100mbit staan.

2. Daarnaast zie je op kpn compleet variant of internet buitengebied openstaat voor order invoer en welk "alles in pakket" maximaal leverbaar is op het adres.

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 31-03-2016 13:37 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:24
DiedB schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:33:
Staat morgen onderhoud gepland tussen 2:00 en 7:00 in een hele hoop centrales (stuk of 100), vermoed dat dat het aanpassen van de profielen is (en dus het opnieuw intrainen van de modems).
Heb je daar een link of zoiets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
vincedd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Heb je daar een link of zoiets van?
Dat zal hij waarschijnlijk van deze pagina hebben en dan even klikken op 'Toon alle storingen en onderhoud'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mijn monteur voor morgen om bonding in te schakelen is ook al gecanceld door het grote aantal onderhoudswerkzaamheden morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
DiedB schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:33:
Het gaat hier om een stabiliteitsupdate, die moet zorgen voor stabielere verbindingen en levering van services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Micco90 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Het gaat hier om een stabiliteitsupdate, die moet zorgen voor stabielere verbindingen en levering van services.
Dank voor de informatie. Weet je hier meer over? Is wellicht interessant voor dit topic.

Mijn modem is vannacht opnieuw ingetraind en draait weer op het basisprofiel (30/3), dus ik verwacht dat het morgennacht naar het hogere profiel met eventueel 40/10 gaat (was 40/4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:07
Zie per vandaag eindelijk de wijkkast op de netco site staan met een snelheid van 90Mbit op mijn adres. Ik zit nu zelf op 78, en haal ongeveer 8,5MB/s.
A.s. maandag wordt er wel weer tussen 02:00 en 07:00 onderhoud gepleegd aan het netwerk. Voordat mijn wijkkast op de site stond, werd aangegeven dat er 4-4 onderhoud zou plaatsvinden, maar toen stond ook alleen nog de centrale vermeld.
Ben benieuwd wat er gaat veranderen.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Sinds die 'stabiliteitsupdate' gisteren hier bakken met CRC-errors, lijkt me niet goed? Heel vreemd, er is niets veranderd (de meterkast is niet eens open geweest) en het draait al jaren enorm stabiel (zonder errors).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j2qLoha.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DiedB schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:27:
Sinds die 'stabiliteitsupdate' gisteren hier bakken met CRC-errors, lijkt me niet goed? Heel vreemd, er is niets veranderd (de meterkast is niet eens open geweest) en het draait al jaren enorm stabiel (zonder errors).

[afbeelding]
Modem gereboot? Of zijn die errors misschien van tijdens de wijzigingen, toen het signaal even wegviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Het profiel van mijn modem is sinds gisteren veranderd van 8b naar 17a, de upload attainable is van 9 Mbps naar ~22 Mbps gegaan, maar mijn download attainable is van 36 Mbps naar ~30 Mbps gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/7n61pd.png

Ik woon maar zo'n 620 meter van de centrale af (volgens breedbandwinkel.nl), en volgens netco hoor ik 50 Mbps te kunnen krijgen.

Er zijn verschillende monteurs geweest, en die zeggen dat het gewoon niet hoger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
ANdrode schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:41:
[...]

Modem gereboot? Of zijn die errors misschien van tijdens de wijzigingen, toen het signaal even wegviel?
Dat laatste vermoed ik, het lag een kwartier plat volgens mijn monitoring-server.

Heb 'm gereboot en nu gaat het weer goed, lijkt het!
Pilovali schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:43:
Het profiel van mijn modem is sinds gisteren veranderd van 8b naar 17a, de upload attainable is van 9 Mbps naar ~22 Mbps gegaan, maar mijn download attainable is van 36 Mbps naar ~30 Mbps gegaan.
[afbeelding]

Ik woon maar zo'n 620 meter van de centrale af (volgens breedbandwinkel.nl), en volgens netco hoor ik 50 Mbps te kunnen krijgen.

Er zijn verschillende monteurs geweest, en die zeggen dat het gewoon niet hoger kan.
Zit je volgens Netco op een straatkast? Staat die op 600 meter, of is dat de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
DiedB schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:42:
[...]

Dat laatste vermoed ik, het lag een kwartier plat volgens mijn monitoring-server.

Heb 'm gereboot en nu gaat het weer goed, lijkt het!

[...]

Zit je volgens Netco op een straatkast? Staat die op 600 meter, of is dat de wijkcentrale?
Ik zit rechtstreeks op de wijkcentrale, niet op een straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
White_Collar schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:08:
Het verschil zit hem in twee dingen:
1. In de netco versie zie je wat er technisch leverbaar is.
In thd en kpn compleet fourstack zie je wat er commercieel leverbaar is vanuit KPN provider.
200mbit is niet leverbaar als pakket zijnde dus zie je maximaal 100mbit staan.

2. Daarnaast zie je op kpn compleet variant of internet buitengebied openstaat voor order invoer en welk "alles in pakket" maximaal leverbaar is op het adres.
Hmm ja, het is maar wat je handig vind dan natuurlijk. Technisch is leuk en aardig maar als je het niet kan aanbieden is het nu nog nutteloos. Maar wel leuk om te vermelden dat het binnenkort omhoog kan.

Maar wat de optie voor internet buitengebied inhoud is me dan onduidelijk, dat is voor mensen onder de 6Mb en dat daar dan internet via 4g word aangeboden?
[afbeelding]

Tja als de monteurs zeggen dat het niet kan, dan kan het ook gewoon niet. Dan zal er een fysieke belemmering zijn. Overigens is die 50Mb puur een indicatie wat er maximaal mogelijk is. Dan zijn er nog een aantal dingen van toepassing om te kijken of dat ook gehaald kan worden. Wat is het hoogste wat je ooit gehaald hebt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
rolandos582 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:09:
[...]

Tja als de monteurs zeggen dat het niet kan, dan kan het ook gewoon niet. Dan zal er een fysieke belemmering zijn. Overigens is die 50Mb puur een indicatie wat er maximaal mogelijk is. Dan zijn er nog een aantal dingen van toepassing om te kijken of dat ook gehaald kan worden. Wat is het hoogste wat je ooit gehaald hebt? 8)7
Ik zie mensen die verder van de centrale afwonen die een veel hogere snelheid hebben, dus daarom vond ik het een beetje vreemd.
De hoogste download snelheid dat ik heb gemeten, is rond de 34/35 Mbit/s, nu rond 25-30 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Pilovali schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:13:
[...]
Ik zie mensen die verder van de centrale afwonen die een veel hogere snelheid hebben, dus daarom vond ik het een beetje vreemd.
De hoogste download snelheid dat ik heb gemeten, is rond de 34/35 Mbit/s, nu rond 25-30 Mbit/s.
Provider/pakket? Wat hebben die monteurs geconstateerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
rolandos582 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:14:
[...]

Provider/pakket? Wat hebben die monteurs geconstateerd dan?
Ik heb Telfort Alles-in-1 Basis, 40/4. De monteurs zeiden dat de verbinding gewoon goed is, weinig demping etc, hoger zal ik waarschijnlijk niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
[afbeelding]

Bij mij hetzelfde, volgens netco zou ik 26 moeten kunnen halen, maar in de praktijk is het niet meer dan 17. Het blijft een indicatie. Ik zit wel nog op het 8B profiel overigens. En er zit nog wel een stukje tussen het modem en het ISRA, bevindt zich namelijk in de meterkast van een winkel en niet bij mij in huis. Maar rechtstreeks op ISRA hetzelfde resultaat.

Pilovali, heb ik die naam ook niet voorbij zien komen op het T-Mobile forum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Pilovali schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:18:
[...]

Ik heb Telfort Alles-in-1 Basis, 40/4. De monteurs zeiden dat de verbinding gewoon goed is, weinig demping etc, hoger zal ik waarschijnlijk niet halen.
Ik heb nu al verschillende monteurs meegemaakt, maar (bijna) elke keer verbaas ik mij over het gebrekkige kennisniveau. Mijn lijn was ook prima volgens diverse monteurs, maar met een nieuwe kabel vanaf de straat ging ik opeens van 19 naar 50mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
B2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:00:
[...]
Ik heb nu al verschillende monteurs meegemaakt, maar (bijna) elke keer verbaas ik mij over het gebrekkige kennisniveau. Mijn lijn was ook prima volgens diverse monteurs, maar met een nieuwe kabel vanaf de straat ging ik opeens van 19 naar 50mbit.
Hoeft lang niet altijd het probleem te zijn, maar blijkbaar bij jou wel een oplossing geweest.
Als een monteur in de centrale op de poort meet dat er niet meer doorkomt, dan komt er ook niet meer. Ook niet met een nieuwe kabel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

rolandos582 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:34:
[...]

Hoeft lang niet altijd het probleem te zijn, maar blijkbaar bij jou wel een oplossing geweest.
Als een monteur in de centrale op de poort meet dat er niet meer doorkomt, dan komt er ook niet meer. Ook niet met een nieuwe kabel 8)7
Ik heb het over het niveau van de meeste monteurs. Meestal als ik met zo iemand in gesprek ben merk ik al dat het eerste lijns kabelknippers zijn.

Daarnaast, als je als monteur een bepaalde demping op de klantkabel meet zou je moeten kunnen uitrekenen wat ongeveer de haalbare snelheid is. Met de (behoorlijke) demping die ik had was volgens alle monteurs de maximale snelheid mogelijk. Als je de specs van VDSL weet, weet je dat dat echt niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
B2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:46:
[...]
Ik heb het over het niveau van de meeste monteurs. Meestal als ik met zo iemand in gesprek ben merk ik al dat het eerste lijns kabelknippers zijn.
Ik snap wel wat je bedoelt en dat is opzich ook wel logisch. Je kunt niet op elke positie een ingenieur neerzetten. Simpelweg omdat mensen met veel kennis een stuk duurder zijn en 9/10 een simpele storing ook door een normale monteur opgelost kan worden. Dat heb je in elk bedrijf / lagen van een bedrijf nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

rolandos582 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:50:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt en dat is opzich ook wel logisch. Je kunt niet op elke positie een ingenieur neerzetten. Simpelweg omdat mensen met veel kennis een stuk duurder zijn en 9/10 een simpele storing ook door een normale monteur opgelost kan worden. Dat heb je in elk bedrijf / lagen van een bedrijf nou eenmaal.
Nou ja.. ik weet het niet. Wat is uiteindelijk duurder, vier keer een kabelknipper laten komen en uiteindelijk een multiskilled monteur, of meteen iemand die een lijn op de juiste waardes kan beoordelen. En dat hoeft echt niet direct een multiskilled monteur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
B2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:54:
[...]
Nou ja.. ik weet het niet. Wat is uiteindelijk duurder, vier keer een kabelknipper laten komen en uiteindelijk een multiskilled monteur, of meteen iemand die een lijn op de juiste waardes kan beoordelen. En dat hoeft echt niet direct een multiskilled monteur te zijn.
Ja nee dat snap ik wel. Maar het hoeft niet iets heel moeilijks te zijn, stel je voor het was opgelost door kabel in te korten of nieuw modem te plaatsen. Als dat door een monteur van 2 tientjes kan, dan dat liever als door een dure monteur van 9 tientjes. Om maar even iets te noemen. Ik ben namelijk van mening dat de meeste storingen. +/- 80% vrij eenvoudig te verhelpen zijn door de meeste monteurs. Er zijn situaties te bedenken waar dit anders is, maar dit kan je op voorhand natuurlijk nooit zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

rolandos582 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:57:
[...]

Ja nee dat snap ik wel. Maar het hoeft niet iets heel moeilijks te zijn, stel je voor het was opgelost door kabel in te korten of nieuw modem te plaatsen. Als dat door een monteur van 2 tientjes kan, dan dat liever als door een dure monteur van 9 tientjes. Om maar even iets te noemen. Ik ben namelijk van mening dat de meeste storingen. +/- 80% vrij eenvoudig te verhelpen zijn door de meeste monteurs. Er zijn situaties te bedenken waar dit anders is, maar dit kan je op voorhand natuurlijk nooit zeggen.
Eigenlijk zit daar mijn grootste irritatie. Het meeste contact m.b.t. storingen bij KPN verloopt via Webcare. Dit omdat de telefonische helpdesk helemaal om te huilen is. Maar het enige wat webcare (kan doen) doet is het inzetten van een monteur. Het proces is er dus niet op ingericht om direct een multiskilled monteur te sturen als blijkt dat je zelf al het e.e.a. onderzocht hebt.

Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, soms zou het handiger zijn als mensen zouden luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Hugo__Boss schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:38:
[...]

Bij mij hetzelfde, volgens netco zou ik 26 moeten kunnen halen, maar in de praktijk is het niet meer dan 17. Het blijft een indicatie. Ik zit wel nog op het 8B profiel overigens. En er zit nog wel een stukje tussen het modem en het ISRA, bevindt zich namelijk in de meterkast van een winkel en niet bij mij in huis. Maar rechtstreeks op ISRA hetzelfde resultaat.

Pilovali, heb ik die naam ook niet voorbij zien komen op het T-Mobile forum? ;)
Mijn modem zit direct op de ISRA aangesloten met een 20 cm 'dsl-kabel' (hoe Telfort dat noemt, het is gewoon een telefoonkabel).

En jup, ik ben ook actief op het T-Mobile forum ;)
B2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:00:
[...]

Ik heb 2 'normale' monteurs gehad, die alleen de kabel tussen de ISRA en modem hebben vervangen, modem een harde reset gegeven en een speedtest gedaan, en ik heb één 'expert' gehad die gelukkig precies wist waar die het over had, en een hele aardige man. Die is ook naar de centrale geweest en daar één en ander gemeten. Er waren zelfs nog 2 oude ISDN lijnen actief :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 13-09 12:03
Hoe snel zijn sommige hier overgezet naar VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Hier een upgrade van het pakket gedaan naar 100mbit, voorheen het basispakket wat tot stand kwam met bonding.
De bonding hebben ze aan laten staan :D.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5219522233.png

Kan ik tenminste fatsoenlijk een VPN draaien.
Ziggo komt voor dit geld met hun gedoogde koppelverkoop-constructie niet verder dan 40/4.
Bite me Ziggo >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
B2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:04:
[...]
Eigenlijk zit daar mijn grootste irritatie. Het meeste contact m.b.t. storingen bij KPN verloopt via Webcare. Dit omdat de telefonische helpdesk helemaal om te huilen is. Maar het enige wat webcare (kan doen) doet is het inzetten van een monteur. Het proces is er dus niet op ingericht om direct een multiskilled monteur te sturen als blijkt dat je zelf al het e.e.a. onderzocht hebt.

Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, soms zou het handiger zijn als mensen zouden luisteren :)
Kijk ik heb de mogelijkheid om een multiskill aan te sturen, maar zonder dat er een normale monteur geweest is word die gelijk afgeketst. Dan mag je nog zoveel kennis hebben/onderzocht hebben, dat telt niet mee. Alleen wel voor de normale monteur, die hoeft dan minder te doen. Simpel omdat ze te duur zijn/te weinig beschikbaar zijn om het zonder juiste analyse neer te zetten. Er word wel degelijk geluisterd, alleen de richtlijn is dat een monteur het moet vaststellen. Daar kan dan op verder worden borduurt. Ik heb vaak genoeg multiskills/folkers wessels aangestuurd nadat de monteur is geweest. Maar zonder lukt dat gewoon niet.
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:42:
Hoe snel zijn sommige hier overgezet naar VDSL?
Normaal 2 weken, en soms zelfs in 3-4 dagen.
m00 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:53:
Hier een upgrade van het pakket gedaan naar 100mbit, voorheen het basispakket wat tot stand kwam met bonding.
De bonding hebben ze aan laten staan :D.
[afbeelding]

Kan ik tenminste fatsoenlijk een VPN draaien.
Ziggo komt voor dit geld met hun gedoogde koppelverkoop-constructie niet verder dan 40/4.
Bite me Ziggo >:).
Als het eenmaal aan heeft gestaan gaan ze dat niet meer uitzetten. Je kunt er alleen meer/minder gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 13-09 12:03
[...]

Normaal 2 weken, en soms zelfs in 3-4 dagen.

Bij welke provider?

Vriendin is bij Online, en via Facebook werd me gemeld voor pasen dat men al kleine groepjes aan het omzetten is dus mag enigsinds hopen dat t binnen een jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat 95% op te lossen valt door "normale" monteurs. De storing zit namelijk gigantisch vaak binnen bij de klant. Uiteraard komen er ook problemen voor vanuit het KPN netwerk / infra. Deze zijn gelukkig vaak op te lossen door om te steken naar een ander aderpaar vanuit de centrale of naar de klant. En als het het koper echt niet goed meet en er geen omsteek mogelijkheid is zal er een busje van VWT komen om de grond open te trekken.

Multiskill monteurs zijn eigenlijk alleen nuttig bij onbekende storingsbronnen die de "normale" monteur simpelweg niet kan lokaliseren. Hiervoor is bepaalde apparatuur nodig namelijk die de "normale" monteurs niet hebben. Vaak gaat het dan om interferentie vanuit een externe bron wat niet eens bij de klant binnen hoeft te zitten. Denk aan een defecte trafo die de hele straat verstoord, ja het gebeurt echt. Ik heb kort geleden zelf nog meegemaakt binnen een houtbewerkingsbedrijf waarbij de DSL iedere keer verbrak als de kolomboormachine aan ging. Voor dit soort vage storingen zijn multiskill monteurs bedoeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ruffzz schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:17:
[...]
Ik denk dat 95% op te lossen valt door "normale" monteurs. De storing zit namelijk gigantisch vaak binnen bij de klant. Uiteraard komen er ook problemen voor vanuit het KPN netwerk / infra. Deze zijn gelukkig vaak op te lossen door om te steken naar een ander aderpaar vanuit de centrale of naar de klant. En als het het koper echt niet goed meet en er geen omsteek mogelijkheid is zal er een busje van VWT komen om de grond open te trekken.

Multiskill monteurs zijn eigenlijk alleen nuttig bij onbekende storingsbronnen die de "normale" monteur simpelweg niet kan lokaliseren. Hiervoor is bepaalde apparatuur nodig namelijk die de "normale" monteurs niet hebben. Vaak gaat het dan om interferentie vanuit een externe bron wat niet eens bij de klant binnen hoeft te zitten. Denk aan een defecte trafo die de hele straat verstoord, ja het gebeurt echt. Ik heb kort geleden zelf nog meegemaakt binnen een houtbewerkingsbedrijf waarbij de DSL iedere keer verbrak als de kolomboormachine aan ging. Voor dit soort vage storingen zijn multiskill monteurs bedoeld _/-\o_
Ik denk 85% monteur, 7% RF, 5% multiskill, 3% VWT.

Maarja multiskill word inderdaad ingezet bij onbekende problemen, en hun kunnen met speciale apparatuur zo achterhalen waar de storingsbron vandaag komt. En dat is vaak inderdaad niet eens bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
rolandos582 schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:53:
[...]

Ik denk 85% monteur, 7% RF, 5% multiskill, 3% VWT.

Maarja multiskill word inderdaad ingezet bij onbekende problemen, en hun kunnen met speciale apparatuur zo achterhalen waar de storingsbron vandaag komt. En dat is vaak inderdaad niet eens bij de klant.
En toch vraag ik me af wat er precies aan de hand kan zijn bij "de buren" :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
HvanderT schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:16:
[...]
Vermoedelijk iets met kruisdraden oid vermoed ik, want zodra er meer verbinding word afgesloten gaat hij wel wat omhoog. Welliswaar nog niet die 51Mb maar toch, wss gaan ze nu een poortwissel uitvoeren om te testen of daar andere resultaten uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
HvanderT schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:16:
[...]

Ik heb eens van een KPN storingscase gelezen waarbij een hele flat last had van storingen bij iTV en internet. Diverse monteurs natuurlijk gehad tot er uiteindelijk na langdurig onderzoek bleek dat 1 van de buren in de flat een defecte stroomadapter had hangen aan z'n Ziggo modem die dus dit veroorzaakte. Voordat je daar achter bent als provider ben je wel even verder. Invloeden kunnen dus heel erg divers zijn. ;)

Edit: Eigenlijk hetzelfde als wat Ruffzz zegt dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 03-04-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk Uit nieuwsgierigheid ook eens op de fourstack site gekeken, maar ik snap het nog niet helemaal:

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Bga
Internet Snelheid
12 Mbit/s
iTV
1 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
12 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Geplande upgrades
Wat
VVDSL (BR)
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid
12 Mbit/s
iTV
1 HD

wat houdt VVDSL (BR) precies in en wordt mn snelheid nou wel hoger, of kunnen ze dat nog niet zeggen?
Ook zelf nog een check op providercheck.nl gedaan en blijk 3250 meter van de wijkcentrale af te zitten, terwijl de verdeel kast eigenlijk recht voor mn huis staat, twijfel eraan of dat eigenlijk wel echt klopt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:33
VVDSL (BR) is vector vdsl op buitenring kast. Het wordt hopelijk sneller dan 12Mbit. Als de upgrade is gerealiseerd, Dan weet je pas je echte snelheid. Ook wordt je lijn afstand kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

Speedmaster

Make my day...

plizz schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:21:
VVDSL (BR) is vector vdsl op buitenring kast. Het wordt hopelijk sneller dan 12Mbit. Als de upgrade is gerealiseerd, Dan weet je pas je echte snelheid. Ook wordt je lijn afstand kleiner.
Mits je nadat de upgrade actief is een nieuw jaarcontract afsluit. je wordt niet pro-actief over gezet naar de nieuwe snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Speedmaster schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:56:
[...]

Mits je nadat de upgrade actief is een nieuw jaarcontract afsluit. je wordt niet pro-actief over gezet naar de nieuwe snelheid
Jawel. Je kan proactief overgezet worden, maar dit duurt soms nogal lang.

Verder hoef je niet per se een nieuw jaarcontract af te sluiten maar dit is afhankelijk van "hoe nieuw" je abonnement is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:56:
[...]
Jawel. Je kan proactief overgezet worden, maar dit duurt soms nogal lang.

Verder hoef je niet per se een nieuw jaarcontract af te sluiten maar dit is afhankelijk van "hoe nieuw" je abonnement is.
Yep, meestal word je binnen 12 maanden automatisch wel een keer geupgrade door het systeem. Maar je kunt het ook gewoon aanvragen. En dan word het vaak binnen 14 dagen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Ze hebben 4 weken nadat het gepland stond en 5 weken nadat de aanpassing in fourestack al gedaan was de verhoging eindelijk doorgevoerd (wel een week op een iets lager profiel gestaan). Dus fourestack kan wel eens iets voor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:02:
[...]

Yep, meestal word je binnen 12 maanden automatisch wel een keer geupgrade door het systeem. Maar je kunt het ook gewoon aanvragen. En dan word het vaak binnen 14 dagen geleverd.
ah oke dankuwel, eerst maar even afwachten totdat de upgrade gedaan is duurt nog wel een paar maanden jammer genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Hier nu ook een verhoogde upload, in mijn geval 7Mb. Profiel is naar 17a geswitched maar dat levert wel een downloadsnelheid op die 7Mb lager is (36 > 29).

Profiel van Telfort is overigens 42/7.5, geen 10 upload dus.

[ Voor 17% gewijzigd door DiedB op 06-04-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:08
Iemand hier enige ervaring met KPN vectoring op een Cisco 887V.
Alles wat ik tegenkom spreekt over een Cisco 887VA.
Inmiddels wat testen gedraaid met een 887V en c880data-universalk9-mz.154-3.M4.bin icm met VA_A_39m_B_38h3_24h.bin zonder succes.
Is er extra hardware nodig daar een VDSL zonder Vectoring zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Wij krijgen in een bedrijfspand komende week een verbinding van XS4ALL erbij. Dit is een backup lijn naast een Ziggo Zakelijk verbinding.

Maandag wordt als het goed is de verbinding opgeleverd en voor dinsdag staat er een monteur van Guidion ingepland. Als het lukt om de verbinding zelf aan te sluiten bel ik de monteur af, vandaar dat ik even ben gaan kijken hoe dit precies zit. Nu heb ik in het verleden al vaker een dsl verbinding aangesloten, ook wel bij zakelijke panden, maar dit isra is een antieke:

Afbeeldingslocatie: http://oosterhof.frl/fotodata/isra_kpn.jpg

Er zit verder niks op dit isra aangesloten, wij bellen via voip over de ziggo verbinding.
Alarm is ook via internet, dus ook dat is geen probleem.

De kabels die er uit komen zijn van de vorige eigenaar van het pand.

In de deksel die hier op zat staat dat er 20 aderparen binnen kunnen komen, dit lijkt ook de kloppen.

Zoals ik het kan zien is het eerste aderpaar de bovenste, maar iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
miniterror schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:13:
Iemand hier enige ervaring met KPN vectoring op een Cisco 887V.
Alles wat ik tegenkom spreekt over een Cisco 887VA.
Inmiddels wat testen gedraaid met een 887V en c880data-universalk9-mz.154-3.M4.bin icm met VA_A_39m_B_38h3_24h.bin zonder succes.
Is er extra hardware nodig daar een VDSL zonder Vectoring zonder problemen werkt.
Cisco 887VA modelis geschikt voor adsl2+ of VDSL2. Cisco 887V is alleen geschikt voor VDSL2.
Ik gebruik een Cisco 887VA met VA_A_38k1_B_38h_24g1.bin firmware voor controller vdsl 0 ook provider KPN. Probeer eens die controller firmware te gebruiken met Cisco 887V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mijn upgrade naar bonding is nog weer uitgesteld doordat ik een afwijkende isra heb (zo'n kastje voor 12 aansluitingen, in januari geplaatst omdat ze vanaf de straat 3 aders hebben doorgelast).
Nu heeft Webcare het er na veel aandringen over dat de order uitgevallen is op ISRA waardoor de IB van de SNI aangepast moest worden.

Iemand enig idee wat dit betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
WeirdEye schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:41:
Wij krijgen in een bedrijfspand komende week een verbinding van XS4ALL erbij. Dit is een backup lijn naast een Ziggo Zakelijk verbinding.

Maandag wordt als het goed is de verbinding opgeleverd en voor dinsdag staat er een monteur van Guidion ingepland. Als het lukt om de verbinding zelf aan te sluiten bel ik de monteur af, vandaar dat ik even ben gaan kijken hoe dit precies zit. Nu heb ik in het verleden al vaker een dsl verbinding aangesloten, ook wel bij zakelijke panden, maar dit isra is een antieke:

[afbeelding]

Er zit verder niks op dit isra aangesloten, wij bellen via voip over de ziggo verbinding.

In de deksel die hier op zat staat dat er 20 aderparen binnen kunnen komen, dit lijkt ook de kloppen.

Zoals ik het kan zien is het eerste aderpaar de bovenste, maar iemand die dit kan bevestigen?
Het is een schroef/zoldeer verdeler.ik heb ze in panden gezien uit de jaren 80 en ook nog mee gewerkt. De bovenste aansluiting is het eerste aderpaar.daar vandaan tel je naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:07
Vorige week was er onderhoud van KPN, waarbij ik denk ik op de nieuwe wijkkast ben overgezet <stad>-AXM, <stad>-C staat nu op netco, was voorheen <stad>-AAB , <stad>-C.
De snelheid is daarna niet omhoog gegaan (80/30), en de lijnlengte lijkt zelfs langer. Volgens breedbandwinkel is die nu 452 meter, waarbij ik op de vorige wijkkast op 427 zat. En de wijkkast staat volgens google maps op 150 m lopen, dus pak hem beet zou de kabel 200 kunnen zijn.
Er staat ook geen upgrade meer vermeld op netco.
Kan het zijn dat ik nog moet wachten op een upgrade/update van de wijkkast of moet ik het hiermee doen? Vind het wel bijzonder dat mijn lijn langer is geworden.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Kan natuurlijk zijn dat die wijkkast nog niets actief doet met je lijn, maar dat de attenuation wel iets is toegenomen en daardoor de schatting van de lijnlengte iets is toegenomen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Meauses schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:51:
Vorige week was er onderhoud van KPN, waarbij ik denk ik op de nieuwe wijkkast ben overgezet <stad>-AXM, <stad>-C staat nu op netco, was voorheen <stad>-AAB , <stad>-C.
De snelheid is daarna niet omhoog gegaan (80/30), en de lijnlengte lijkt zelfs langer. Volgens breedbandwinkel is die nu 452 meter, waarbij ik op de vorige wijkkast op 427 zat. En de wijkkast staat volgens google maps op 150 m lopen, dus pak hem beet zou de kabel 200 kunnen zijn.
Er staat ook geen upgrade meer vermeld op netco.
Kan het zijn dat ik nog moet wachten op een upgrade/update van de wijkkast of moet ik het hiermee doen? Vind het wel bijzonder dat mijn lijn langer is geworden.
Bij mij staat de kast 4 verdiepingen lager .vanaf het modem gezien 25 meter.Toch geeft het modem aan dat er 97 meter tussen hem en de wijkkast zit.Kabels in de grond worden niet op de kortste weg gelegd,maar vaak met andere soorten kabels in 1 sleuf en dat kan soms iets om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
WeirdEye schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:41:

[afbeelding]

Klopt, bovenaan beginnen met tellen :) Kabeltje strippen, 1cm isolatie strippen op allebei de aders en schroeven maar. Let wel op dat de schroef die het meest naar je toe staat voor aarde staat. Dus enkel de 2 meest diep liggende schroeven gebruiken, dit zie je overigens ook terug met de huidige bedrading.
Mocht de lijn niet aankomen, ook even de 2e ader proberen, soms heb je geluk en is ie "per ongeluk" op de 2e aderpaar gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruffzz op 07-04-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ruffzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:06:
[...]

Klopt, bovenaan beginnen met tellen :) Kabeltje strippen, 1cm isolatie strippen op allebei de aders en schroeven maar. Let wel op dat de schroef die het meest naar je toe staat voor aarde staat. Dus enkel de 2 meest diep liggende schroeven gebruiken, dit zie je overigens ook terug met de huidige bedrading.
Mocht de lijn niet aankomen, ook even de 2e ader proberen, soms heb je geluk en is ie "per ongeluk" op de 2e aderpaar gezet.
Of op ader 3 t/m 20. Hangt er net vanaf hoe ie op de blokken in de wijkkast gerangeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
vincedd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:20:
[...]

Of op ader 3 t/m 20. Hangt er net vanaf hoe ie op de blokken in de wijkkast gerangeerd word.
Die kans is zeer klein, dat "rangeren" wordt overigens niet op de natte vinger gedaan, hiervoor is een systeem in het leven gebracht genaamd Kanvas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Toch heb ik wel een verbindingen binnen gekregen bij klanten die echt niet opeenvolgend waren. Zaten soms meer dan 10 aderparen tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Dat kan veel verschillende redenen hebben maar over het algemeen kan je het toewijzen aan de ouderdom van het koper netwerk en de dus vele mutaties die er over de jaren heen hebben plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Ruffzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:06:
[...]

Ik was er inmiddels inderdaad achter hoe dit zit.

Verbinding is vanaf maandag actief volgens XS4ALL dus ben benieuwd wanneer er signaal aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Al enige tijd heb ik de mogelijkheid een VDSL verbinding op mijn adres te gebruiken. Zit relatief dicht bij een kast (400 meter) en snelheid wordt geschat op 90/27.

Dit is via Fiber. Hebben mensen hier ervaring met VDSL via Fiber? Ik probeer hun technische dienst al een paar dagen te bereiken met de vraag of ik hun Fritzbox in bridge mode kan zetten. Wil namelijk een eigen router gebruiken. Maar ik kom er gewoon niet door en lees op internet ook niet al te positieve verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
GenetiX schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:06:
Al enige tijd heb ik de mogelijkheid een VDSL verbinding op mijn adres te gebruiken. Zit relatief dicht bij een kast (400 meter) en snelheid wordt geschat op 90/27.

Dit is via Fiber. Hebben mensen hier ervaring met VDSL via Fiber? Ik probeer hun technische dienst al een paar dagen te bereiken met de vraag of ik hun Fritzbox in bridge mode kan zetten. Wil namelijk een eigen router gebruiken. Maar ik kom er gewoon niet door en lees op internet ook niet al te positieve verhalen.
In dat geval: Waarom niet gewoon een andere DSL provider dan, die wel antwoord geeft?
Fiber kan echt niet meer snelheid leveren dan anderen hoor. Uiteindelijk komt het toch allemaal uit in de actieve apparatuur van KPN Wholesale.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GenetiX schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:06:

Ik heb vanmiddag de TD van Fiber te pakken gehad en die konden me alleen vertellen dat bridge mode niet mogelijk is, enige achtergrond waarom / doorverbinden met een collega die meer kan dan lezen wat er voor zijn neus staat was onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vandaag een V10 gereset bij een 'klant' (computer repareren) van me, het beheerscherm is nu ook in het Nederlands.. En valt me meteen op dat Netco niet altijd (duh) de juiste snelheden aangeeft. Modem zegt 37mb attainable (op 1200m van de nummercentrale), netco is wat minder positief en geeft 22Mb aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:13:
Vandaag een V10 gereset bij een 'klant' (computer repareren) van me, het beheerscherm is nu ook in het Nederlands.. En valt me meteen op dat Netco niet altijd (duh) de juiste snelheden aangeeft. Modem zegt 37mb attainable (op 1200m van de nummercentrale), netco is wat minder positief en geeft 22Mb aan :P
Wellicht wordt er een nieuwe firmware opgehaald bij het resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de upgrade van de centrale (sinds 3 weken) is mijn snelheid alleen maar omlaag gegaan.
Van 24/2,4 naar 18/1,3

Ik zit op ongeveer 1400 m van de centrale. Zeer karig dit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wlqHthd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
op 1400mtr zou je veel meer moeten kunnen halen op VDSL. Zit alles nog wel goed vast RJ / ISRA ed. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:02:
Na de upgrade van de centrale (sinds 3 weken) is mijn snelheid alleen maar omlaag gegaan.
Van 24/2,4 naar 18/1,3

Ik zit op ongeveer 1400 m van de centrale. Zeer karig dit.

[afbeelding]
Je downstream waardes zijn ook vrij laag cq hoog voor de attenuation.

[ Voor 3% gewijzigd door B2 op 08-04-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Donderdagochtend 02:00 is mijn verbinding er een kwartier uitgeweest. Zit nog steeds op profiel 8b maar mijn download is nu 3mb/s hoger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Barre73 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:45:
[...]

In dat geval: Waarom niet gewoon een andere DSL provider dan, die wel antwoord geeft?
Fiber kan echt niet meer snelheid leveren dan anderen hoor. Uiteindelijk komt het toch allemaal uit in de actieve apparatuur van KPN Wholesale.
Ben vooral gecharmeerd door de hoge upload die Fiber biedt. Namelijk 27mbit. Dat zie ik bij de andere providers nergens terug. Ik kan die upload goed gebruiken i.v.m. NAS synchronisatie elders.

@cold Dank voor het navragen. Kan altijd nog twee routers achter elkaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik ben zeer benieuwd of dat ook echt wordt geleverd.... Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk namelijk.
OF het klopt wel maar dan krijg je dat ook bij KPN. Alleen geeft KPN dat niet aan in het abonnement. Maar je hebt het in de praktijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
GenetiX schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:41:
[...]

Ben vooral gecharmeerd door de hoge upload die Fiber biedt. Namelijk 27mbit. Dat zie ik bij de andere providers nergens terug. Ik kan die upload goed gebruiken i.v.m. NAS synchronisatie elders.

@cold Dank voor het navragen. Kan altijd nog twee routers achter elkaar plaatsen.
KPN adverteert lage upload snelheid. In praktijk haal je ook 30Mbit bij KPN abonnement vanaf dan 60Mbit. Anders providers halen ook 30Mbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
plizz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:34:
[...]

KPN adverteert lage upload snelheid. In praktijk haal je ook 30Mbit bij KPN abonnement vanaf dan 60Mbit. Anders providers halen ook 30Mbit upload.
Hoe weet ik dat zeker? Want daar sluit je geen contract op af natuurlijk. Als ze het op een gegeven moment cappen ben je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
GenetiX schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:28:
[...]

Hoe weet ik dat zeker? Want daar sluit je geen contract op af natuurlijk. Als ze het op een gegeven moment cappen ben je nergens.
Niet, maar de kans is heel erg groot. KPN verliest zijn concurrentiepositie t.o.v. de kabelaars als ze de upload gaan cappen en gaat waarschijnlijk binnenkort op hun site adverteren met 30Mb upload.

Fiber ziet er inderdaad interessanter uit dan KPN, gezien de schappelijke prijs en het feit dat ze een fatsoenlijk router meeleveren. Heb echter geen ervaringen met hun iTV-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
GenetiX schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:28:
[...]

Dat zullen ze niet zomaar doen gok ik. Hier is de uploadsnelheid al een tijdje 30mb. Was eerst 20Mb up.

KPN is wel bezig om zijn upload omhoog te gooien. Dit later terugdraaien is niet heel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
B2 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:46:
[...]

Wellicht wordt er een nieuwe firmware opgehaald bij het resetten?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ook maar eens doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
HvanderT schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:53:
[...]

Dat zullen ze niet zomaar doen gok ik. Hier is de uploadsnelheid al een tijdje 30mb. Was eerst 20Mb up.

KPN is wel bezig om zijn upload omhoog te gooien. Dit later terugdraaien is niet heel slim.
Het ook nog zo zijn dat kpn uiteindelijk de 30mbit upload-snelheid straks gewoon als extra verkoopt zoals ze nu met de 100Mbit download indien mogelijk?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Zombymario schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:26:
[...]

Het ook nog zo zijn dat kpn uiteindelijk de 30mbit upload-snelheid straks gewoon als extra verkoopt zoals ze nu met de 100Mbit download indien mogelijk?
Ik vind het een beetje koffiedik kijken. Je neemt feitelijk een abbo op 10mbit upload oid. Het is mooi als dat effectief rond de 30mbit ligt, maar je kan nergens aanspraak op maken.

Fiber is de enige die dit biedt. Wanneer je deze provider googled lees je niet bepaald positieve verhalen. Die gaan overigens voornamelijk over administratieve zaken. Waarschijnlijk 'kopen' ze de service gewoon van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Hoe lang duurde die update daar? Hij brandt hier al een half uur 'blauw'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GenetiX schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:37:
[...]

Ik vind het een beetje koffiedik kijken. Je neemt feitelijk een abbo op 10mbit upload oid. Het is mooi als dat effectief rond de 30mbit ligt, maar je kan nergens aanspraak op maken.

Fiber is de enige die dit biedt. Wanneer je deze provider googled lees je niet bepaald positieve verhalen. Die gaan overigens voornamelijk over administratieve zaken. Waarschijnlijk 'kopen' ze de service gewoon van KPN.
Uiteraard kopen zij hun diensten in bij KPN. Ze hebben geen eigen aanvoer van signalen (voor zover dat al kan in een straatkast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
HammerNL schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:26:
[...]

Hoe lang duurde die update daar? Hij brandt hier al een half uur 'blauw'.
Nog geen minuut. Vervolgens heb ik het modem wel nogmaals moeten resetten aangezien de telefonie het niet deed. (geen registratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
HvanderT schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:28:
[...]

Nog geen minuut. Vervolgens heb ik het modem wel nogmaals moeten resetten aangezien de telefonie het niet deed. (geen registratie)
Hij lijkt hier wel gebricked, blijft blauw branden, en na een reset idem. De service desk medewerker zei dat er meer mensen hebben gebeld met hetzelfde probleem. Krijg nu een nieuwe toegestuurd... geweldig

Uiteindelijk zit er weer leven in het kastje. Geen idee wat nu precies geholpen heeft. Heb hem twee keer een uur laten draaien, zonder resultaat. Harde reset, stroom er af, opstarten zonder dsl kabel etc.

Software versie V1.01.00T02.7v2 (nederlands)

[ Voor 22% gewijzigd door HammerNL op 09-04-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racer89 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:06:
op 1400mtr zou je veel meer moeten kunnen halen op VDSL. Zit alles nog wel goed vast RJ / ISRA ed. ?
Een aantal jaar geleden is dat opnieuw aangelegd door een monteur. Zelf kijken is niet de bedoeling neem ik aan? Ik zou sowieso geen idee hebben waar ik naar moet kijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FRrDKkE.jpg
Deze heb ik.

Modem lijkt me niet aangezien ik een nieuwe heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er een manier om erachter te komen hoe ver de afstand is tussen de centrale en het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
darkdesign schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:18:
Is er een manier om erachter te komen hoe ver de afstand is tussen de centrale en het huis?
Je kunt het via breedbandwinkel zoeken. Je krijgt de afstand van centrale en straatkast indien van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

darkdesign schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:18:
Deze vond ik via google:
http://www.speedtest.nl/adsl/

[ Voor 28% gewijzigd door EWK op 09-04-2016 16:22 ]

Hoi!

Pagina: 1 ... 18 ... 77 Laatste