Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Xesxen schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:55:
Even een situatieschets: wij hebben thuis nu VDSL2 via KPN met 55/5.5 Mb. Aangezien ik thuis wel sneller internet zou willen, ben ik aan het kijken of het mogelijk is om 100/10 te krijgen over dit koperpaar.

Wij hebben in het huis nog een ouderwetse lasdop met daarin 2 koperparen binnenkomend. De buren zouden, aldus netco, prima 100Mbit moeten kunnen halen, maar ik kan tot maximaal 50Mbit halen.

Is het mogelijk om ook 100Mbit te krijgen via deze twee koperparen, of is dat toch (helaas) niet mogelijk?

(Helaas zijn er geen plannen lopend voor glasvezel voor zover bekend bij mij. Ze vinden hier het buitengebied enigsinds belangrijker ofzo (loopt een project om glasvezel daar aan te leggen) :P )

(Overigens zouden onze wijkkasten een upgrade moeten hebben gehad enkele weken terug aangezien er een bijeenkomst over was)
Buren hebben BVDSL en jij kunt max VDSL? Neverlucky dan, dan liggen er waarschijnlijk geen extra draden naar je huis toe en kun je dus maximaal VDSL2 gebruiken. De buren hebben die kabels wel en kunnen BVDSL ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:11
Het stomme is dan ook dat dit een twee-onder-een-kap woning betreft. Achja, dan heb ik gewoon heel slecht geluk :/

Rare vogel in spe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
De lijn traint nu al een maand in op 10Mbit ADSL2+ en op fourstack staat nogsteeds dat er maar 4Mbit mogelijk is:

Fourstack

Met de 10Mbit ben ik redelijk tevreden, maar ik vraag me af hoe het kan als de lijnlengte volgens breedbandwinkel ruim 3400meter is. Op 1200meter staat een straatkast, maar in fourstack wordt maar 1 distributiepunt genoemd (de centrale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

esky schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:40:
[...]

De lijn traint nu al een maand in op 10Mbit ADSL2+ en op fourstack staat nogsteeds dat er maar 4Mbit mogelijk is:

[afbeelding]

Met de 10Mbit ben ik redelijk tevreden, maar ik vraag me af hoe het kan als de lijnlengte volgens breedbandwinkel ruim 3400meter is. Op 1200meter staat een straatkast, maar in fourstack wordt maar 1 distributiepunt genoemd (de centrale).
Dan is dit nog een passieve straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 07:26
rolandos582 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 01:11:
[...]

Buren hebben BVDSL en jij kunt max VDSL? Neverlucky dan, dan liggen er waarschijnlijk geen extra draden naar je huis toe en kun je dus maximaal VDSL2 gebruiken. De buren hebben die kabels wel en kunnen BVDSL ontvangen.
Maar hij heeft wel 2 aderparen binnenkomen. Dan is het toch logischer als die niet zijn aangesloten en netco daarom zegt dat het niet kan?
Lijkt mij toch een kwestie van die aangesloten krijgen?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
B2 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:42:
[...]
Dan is dit nog een passieve straatkast.
Als ik naar afstands/snelheids grafieken van ADSL kijk zoals degene hieronder dan lijkt 10Mbit op ruim 3400 meter niet mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.increasebroadbandspeed.co.uk/wp-content/uploads/2012/01/ADSL-adsl2-speed-against-distance.png
Vandaar mijn vraag: is 10Mbit op 3400meter mogelijk of is de straatkast stiekem toch actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:00
Meauses schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Maar hij heeft wel 2 aderparen binnenkomen. Dan is het toch logischer als die niet zijn aangesloten en netco daarom zegt dat het niet kan?
Lijkt mij toch een kwestie van die aangesloten krijgen?
Kan wel, alleen gaat KPN dat niet gratis doen. Als je met een zak geld aankomt willen ze dat wel voor je inlassen.

Mijn ouders hebben ook 50/5, maar 1 paar beschikbaar. Willen we 100/10, dan mogen we dokken om die kabel daarvoor aan te laten passen. Ach, KPN kon 60 jaar geleden ook niet weten wat er nu is.

Bij een kennis van me is pairbonding mogelijk, alleen jammer genoeg hebben ze het 20Mb pakket afgenomen (effectief 30Mb) waardoor bonding niet nodig is. Die lijn doet iets van 37Mb.

Jammer, aangezien er 150m verderop een vvdsl kast wordt opgeleverd. Dan hadden ze dmv bonding een stevige upload gehad.

[ Voor 36% gewijzigd door krakendmodem op 21-03-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
HvanderT schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Kan wel, alleen gaat KPN dat niet gratis doen. Als je met een zak geld aankomt willen ze dat wel voor je inlassen.

Mijn ouders hebben ook 50/5, maar 1 paar beschikbaar. Willen we 100/10, dan mogen we dokken om die kabel daarvoor aan te laten passen. Ach, KPN kon 60 jaar geleden ook niet weten wat er nu is.

Bij een kennis van me is pairbonding mogelijk, alleen jammer genoeg hebben ze het 20Mb pakket afgenomen (effectief 30Mb) waardoor bonding niet nodig is. Die lijn doet iets van 37Mb.

Jammer, aangezien er 150m verderop een vvdsl kast wordt opgeleverd. Dan hadden ze dmv bonding een stevige upload gehad.
Mag toch hopen dat ze met de strijd om de klant en de richting (200/60) die ze opgaan dit wel zullen gaan doen. En bedoel je met inlassen dan gewoon het aansluiten in de straatkast of ook nog andere dingen?
Is dat daadwerkelijk zoveel werk om een 2e paar aan te sluiten wat in principe al in de straatkast moet uitkomen?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meauses schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:50:

Mag toch hopen dat ze met de strijd om de klant en de richting (200/60) die ze opgaan dit wel zullen gaan doen. En bedoel je met inlassen dan gewoon het aansluiten in de straatkast of ook nog andere dingen?
Is dat daadwerkelijk zoveel werk om een 2e paar aan te sluiten wat in principe al in de straatkast moet uitkomen?
In principe wel, praktijk kan het best dat deze niet is aangesloten maar er bv ook geen ruimte meer is, of kabels opnieuw gelast moeten worden, mijn geval moet er zelfs compleet nieuwe kabel worden gelegd vanaf het huis omdat ze bij de originele locatie niet meer kunnen komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Wat vaak te zien is (wellicht ook hier) is dat er wel een standaard 4-aderige kabel vanaf de straat naar de woning is gelegd, maar dat slechts 1 paar van 2 aders op de hoofdkabel in de stoep is ingelast. Die andere twee zie je dan als bewoner wel in je ISRA punt maar KPN ziet ze niet omdat ze niet geregistreerd zijn en niet aangesloten op iets. Het is dus ook niet zo dat een tweede paar in principe al in de straatkast zou moeten uitkomen. Er loopt tenslotte geen 4-aderige klantkabel van woning naar straatkast.

In deze gevallen moet er dus in de stoep worden gegraven om de lasmof te vinden, het tweede paar te lassen op 2 vrije aders in de hoofdkabel (als die er uberhaupt nog zijn), dat eventueel ook aan te sluiten in de straatkast en uiteindelijk de boel opnieuw te registreren.

Dat is dus een boel werk en brengt een hoop kosten met zich mee.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Een tweaker hier in het topic kon mij in ieder geval vertellen dat hij in de systemen kon zien dat er een 2e koperlijn beschikbaar is bij mij. Alleen was het niet duidelijk of deze is aangesloten in de informatie die hij deelde.
Als het goed is wordt morgenochtend de straatkast geactiveerd tussen 05.00 en 07.00, en dan zal ik het wel gaan zien na een paar dagen op de netco site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kan iemand bevestigen of een Cisco EHWIC-VA-DSL-M gaat werken met provider KPN VVDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

plizz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:00:
Kan iemand bevestigen of een Cisco EHWIC-VA-DSL-M gaat werken met provider KPN VVDSL?
Yeap, werkt gewoon VDSL over POTS.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:10:
[...]

Yeap, werkt gewoon VDSL over POTS.
Moet je ook een bin bestand inladen voor vectoring vdsl net als die Cisco 887va?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

plizz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:51:
[...]

Moet je ook een bin bestand inladen voor vectoring vdsl net als die Cisco 887va?
Yeap, zie http://www.cisco.com/c/en...ers-isr/qa_c67-644632.pdf

Eerste vraag op P2.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Vandaag een bericht in de mail dat KPN deze week in de nacht onderhoud gaat uitvoeren. Misschien gaat de centrale naar VVDSL, of wordt dat nog niet geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wat stond er in die mail dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Onderhoud
In de nacht van donderdag 24 maart op vrijdag 25 maart 2016 tussen 02:00 en 07:00 werken we in uw buurt aan het netwerk. Tijdens deze werkzaamheden kan het zijn dat uw televisie, telefoon of internet tijdelijk niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die mail heb ik ook gehad maar dan voor aanstaande nacht. En niet voor koper maar glasvezel. Dus ik gok dat het in het hogere netvlak zit waar koper of glasvezel niet meer uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Barre73 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:21:
Wat vaak te zien is (wellicht ook hier) is dat er wel een standaard 4-aderige kabel vanaf de straat naar de woning is gelegd, maar dat slechts 1 paar van 2 aders op de hoofdkabel in de stoep is ingelast. Die andere twee zie je dan als bewoner wel in je ISRA punt maar KPN ziet ze niet omdat ze niet geregistreerd zijn en niet aangesloten op iets.
KPN weet wel hoeveel aders de AK heeft en ook dat deze niet zijn doorgelast, dat alles word in meerdere systemen geregistreerd. :P
Alleen de voorkant zal inderdaad alleen maar zien dat er 1 paar beschikbaar is voor de klant omdat er maar 1 paar voeding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:01
Iemand helpen met Routed IPTV icm V8 bridge mode? Het schijnt goed te kunnen met Mikrotek, maar moet even wat hulp voor het schrijven van handleiding. Iemand goed met OpenWRT en deze materie?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien kan je hier wat mee? Of contact zoeken met de Tweakers die er mee bezig zijn? Dit stond onlangs in het KPN glasvezel topic.
joep1222 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:47:
[...]

Als je zoekt in dit forum op OpenWRT, krijg je verschillende berichten waaruit blijkt dat het werkt.
sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Nog een link die mij goed geholpen heeft:
https://github.com/machuidel/openwrt-sparql
De bestanden van deze link zijn alleen niet gebaseerd op KPN dus sommige instellingen kunnen afwijkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Wisten jullie trouwens dat je met de Fritz!box super eenvoudig netwerkverkeer kan capturen om met Wireshark te analyseren?

Ga naar http://fritz.box/html/capture.html je zal eerst moeten inloggen, klik daarna bij de interface die je wilt monitoren op 'Start', sla het bestand op. Als je genoeg materiaal verzameld hebt klik je op 'Stop' en kun je het bestand met Wireshark openen.

Werkt hartstikke goed, gisteren gebruikt om even uit te pluizen hoe een WiFi LED-dimmer werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 22-03-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Dat is cool :)
Werkt ook met de FB 7340 (althans ik zie de overzichtspagina)
En ik maar speciaal daarvoor een switch aanschaffen die data kan mirroren op een bepaalde poort, om te kunnen wiresharken ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:12
supayoshi schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:44:
Iemand helpen met Routed IPTV icm V8 bridge mode? Het schijnt goed te kunnen met Mikrotek, maar moet even wat hulp voor het schrijven van handleiding. Iemand goed met OpenWRT en deze materie?

Thanks!
Ik ben benieuwd hoe je zowel het Internet VLAN als het ITV VLAN uit een Experiabox V8 wil krijgen die in bridge modus staat, dat lijkt me het eerste obstakel, daarna zou ik pas gaan kijken naar welk type router je wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:01
Prolution schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:18:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je zowel het Internet VLAN als het ITV VLAN uit een Experiabox V8 wil krijgen die in bridge modus staat, dat lijkt me het eerste obstakel, daarna zou ik pas gaan kijken naar welk type router je wilt gaan gebruiken.
Is niet zo lastig, met 2 lan kabels blijkbaar ;) 1tje op de WAN en 1tje op een andere poort, die dan een DHCP lease krijgt van de Experiabox

Dat samenvoegen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Vraagje, hopelijk kan iemand mij hier mee helpen. Ik zit er over te denken over te stappen van ziggo naar XS4All. Het maximale pakket verkrijgbaar op mijn adres is 100Mbit aangezien er geen glasvezel ligt. Ik ga er van uit dat dit een VDSL lijn is en ik geloof ook dat de afstand tot de ADSL wijkcentrale dan niets zegt (in mijn geval 1500m). Hoe kan ik zien hoe ver ik ongeveer in de buurt van die 100Mbit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HKS-Skyline schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:14:
Vraagje, hopelijk kan iemand mij hier mee helpen. Ik zit er over te denken over te stappen van ziggo naar XS4All. Het maximale pakket verkrijgbaar op mijn adres is 100Mbit aangezien er geen glasvezel ligt. Ik ga er van uit dat dit een VDSL lijn is en ik geloof ook dat de afstand tot de ADSL wijkcentrale dan niets zegt (in mijn geval 1500m). Hoe kan ik zien hoe ver ik ongeveer in de buurt van die 100Mbit kan komen?
Check het hier:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Bedankt voor de link, maar helaas kan ik er niet aan af zien wat mijn afstand tot het distributiepunt is en of de daar beloofde 100Mbit ook echt gehaald kan worden. Is er een plattegrond met de distributiepunten? Ik heb al gezocht maar kon dit niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Er was een plattegrond met de kasten, alleen die is nu alleen nog bij KPN te zien.

Voor een afstand van je straatkast kun je kijken op breedbandwinkel.nl. als je daar je adres invult zie je je afstand tot de straatkast. Moet je even met je muis ovr de snelheid heen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dit is ook vreemd, ik heb VDSL-CO, nu bij KPN met maximale snelheid wat volgens mij daarbij leverbaar is (50mb down, 5 up, attainable op 55mb down en 20 up) maar als ik op breedbandwinkel.nl kijk beweerd Fiber hoger te kunnen dan deze 5.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pyRtAtEoCl2tUuiCYELUJIbH/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Zk9M70ozSJXXXrWLsAf8Y2kI/medium.png

[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 22-03-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
HKS-Skyline schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:22:
Bedankt voor de link, maar helaas kan ik er niet aan af zien wat mijn afstand tot het distributiepunt is en of de daar beloofde 100Mbit ook echt gehaald kan worden. Is er een plattegrond met de distributiepunten? Ik heb al gezocht maar kon dit niet vinden.
Wat geeft netco aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Hoppa er is nu hier ook eindelijk 200Mbit verkrijgbaar via BVVDSL, ik had wel gezien dat 1 straatkast in m'n omgeving geupdate was om 200Mbit te leveren maar de rest nog niet. Nu ben ik wel benieuwd naar wanneer het door KPN ook (commercieel) aangeboden gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HKS-Skyline schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:22:
Deze checker vertelt je ook niet wat de afstand is maar hier staat juist letterlijk welke snelheden je kan halen.
Als daar ook 100 Mbit staat als max (bijv bij VDSL2 of bij bonding) dan is dat werkelijke snelheid. Jouw afstand is daar al in meegenomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
B2 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:43:
Dit is ook vreemd, ik heb VDSL-CO, nu bij KPN met maximale snelheid wat volgens mij daarbij leverbaar is (50mb down, 5 up, attainable op 55mb down en 20 up) maar als ik op breedbandwinkel.nl kijk beweerd Fiber hoger te kunnen dan deze 5.

[afbeelding]

[afbeelding]
En als je bij Fiber zelf op hun site de PC checker doet? Ik heb onlangs ontdekt dat de snelheden die ze daar in terug rapporteren direct uit de Fourstack tool komen.

Laat maar, je bedoelde de upload. Die staat natuurlijk niet in de Fourstack tool.
Trouwens apart want bij mij staat precies hetzelfde. 46 Mb down (excat gelijk aan Fourstack trouwens) en 14 up. Overige providers houden het op max 5 Mb up.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 22-03-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
HvanderT schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:33:
Er was een plattegrond met de kasten, alleen die is nu alleen nog bij KPN te zien.

Voor een afstand van je straatkast kun je kijken op breedbandwinkel.nl. als je daar je adres invult zie je je afstand tot de straatkast. Moet je even met je muis ovr de snelheid heen bewegen.
De afstand die breedbandwinkel aangeeft klopt niet.
(eigen constatering)

Wat op fourstack staat is meestal juist en daar kun je dus vanuit gaan..

[ Voor 3% gewijzigd door Speed61 op 22-03-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ghehe

Wij zijn graag eerlijk over de snelheid. Wij hebben gemeten dat via (V)DSL de downloadsnelheid op uw adres maximaal 50 Mb/s is. Met onze snelheidsgarantie kunt u ervan uit gaan dat we dit ook leveren.

Zal ik dit pakket eens afsluiten voor mijn buren? Die halen echt maar 18Mb, en als je de voorwaarden leest krijg je dus ook korting als die beloofde snelheid niet waargemaakt wordt. Lekkere korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Speed61 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:30:
[...]

Die klopt niet.
(eigen constatering)

Wat op fourstack staat is meestal juist en daar kun je dus vanuit gaan..
Mja, het is een zetje in de richting. Beter iets dan niets.. Ik vind het wel handig en sommige afstanden klopten hier wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
HvanderT schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Mja, het is een zetje in de richting. Beter iets dan niets.. Ik vind het wel handig en sommige afstanden klopten hier wel aardig.
Afstand naar centrale is ook helemaal niet interessant.

Alleen de kwaliteit en de lengte van het koper gedeelte bepaalt de te behalen snelheden.

Dat is het gedeelte tussen de straatkast en de isra (aansluiting in huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Speed61 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:40:
[...]

Afstand naar centrale is ook helemaal niet interessant.

Alleen de kwaliteit en de lengte van het koper gedeelte bepaalt de te behalen snelheden.

Dat is het gedeelte tussen de straatkast en de isra (aansluiting in huis).
HvanderT had het toch ook over de afstand tot de straatkast?

Kreeg toevallig net nog een mailtje van webcare, omtrent m'n trage DSL lijn:
Het betreft een ongelukkige incident. De meeste klanten die tijdelijk op een zelfde manier
in het net ‘gelast’ worden merken daar weinig of niets van.
Er is inmiddels een oplossing door de specialisten van Volker Wessels Telecom bedacht

Volker Wessels gaat de oplevering van de nieuwe Kastverdeler vervroegen
Daarna moet Schuuring echter nog de nieuwe apparatuur er in plaatsen en de verbindingen migreren
Al met al nog niet zo maar voor elkaar
Om de klant enigszins tegemoet te komen wil Volker Wessels een omlassing doen
waarmee een kleine snelheidsverhoging te halen moet zijn

Pas na de migratie naar de nieuwe Dslam zal de klant over de maximale snelheid kunnen beschikken
Het zal dus nog wel even duren voordat ik m'n oude snelheid terug heb. Nu maar even afwachten wat die 'kleine' snelheidswinst inhoudt, daarover wordt nog contact opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 14:47
Misschien een beetje offtopic, maar het huis waar ik in woon is met de telefoon bekabeling helemaal ruk. Alles zit achter de muren (kan het niet loshalen zonder allles opnieuw te doen) en het enige wat ik heb is een kabeltje die uit de muur komt. ADSL werkt maar ik haal niet de volledige snelheid die ik zou moeten kunnen halen.

Ik kan het ISRA punt niet vinden. Zijn er ergens gegevens op te vragen waar vroeger de kabel het huis binnen is gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
HvanderT had het toch ook over de afstand tot de straatkast?
Hij heeft het over de bij breedbandwinkel genoemde afstanden.

Breedbandwinkel noemt ook de afstand naar centrale.

Vermeldingen van de genoemde afstanden lijken een beetje een lokkertje naar deze site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
De afstanden die Breedbandwinkel vermeld komen rechtstreeks vanuit KPN, er zullen vast locaties zijn waarbij dit minder accuraat is. Daarnaast is de afstand vanaf een straatkast ook niet heel erg interessant, uiteindelijk wil je weten welke snelheid er te behalen valt en dan kan je beter de Netco check gebruiken.

Ik vraag me wel af in hoeverre deze afstand waardes up-to-date worden gehouden, bijv. in het geval dat er een geheel nieuwe straatkast geplaatst wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Prolution op 23-03-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
papmetklonten schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:32:
Misschien een beetje offtopic, maar het huis waar ik in woon is met de telefoon bekabeling helemaal ruk. Alles zit achter de muren (kan het niet loshalen zonder allles opnieuw te doen) en het enige wat ik heb is een kabeltje die uit de muur komt. ADSL werkt maar ik haal niet de volledige snelheid die ik zou moeten kunnen halen.

Ik kan het ISRA punt niet vinden. Zijn er ergens gegevens op te vragen waar vroeger de kabel het huis binnen is gebracht?
Ik geloof van wel. Dat zal dan op de bouwtekeningen zijn aangegeven. KPN weet meestal ook wel waar de aansluiting zit. Je kan dus contact opnemen met KPN en met de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Speed61 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Hij heeft het over de bij breedbandwinkel genoemde afstanden.

Breedbandwinkel noemt ook de afstand naar centrale.

Vermeldingen van de genoemde afstanden lijken een beetje een lokkertje naar deze site.
Klopt, maar dan tot aan de straatkast.
Overigens kan afstand tot de centrale ook handig zijn, aangezien niet alle verbindingen altijd uit de straatkasten komen. Hier in Zwolle zit ik nu op 100Mbit, maar twee huizen verderop een ADSL lijn met 6Mbit die vanuit de wijkcentrale komt die natuurlijk veel verder weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 12:56
supayoshi schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:48:
[...]

Ik denk dat ik hier niet zoveel aan heb, omdat de V8 niets kan instellen behalve die bridge mode, waardoor je alleen het VLAN voor internet kunt gebruiken.

VLAN4 is niet te benaderen meer hierna, achter de PPPoE tunnel...
Dus.. ik denk dat het toch met een ander modem moet, en niet met de Experiabox dan.

Zat zelf te denken om de Draytek 130 aan te schaffen, maar een paar vraagjes.
pricewatch: DrayTek Vigor 130

- Is de Draytek 130 geschikt voor VPLUS? Of alleen VDSL2? Iemand een idee?
- Als je die Draytek hebt, kun je daarin dan configureren dat VLAN 4 en VLAN 6 beide bij de achterliggende router terecht komen, omdat het puur een modem is, en geen routing doet? Kan iemand mij dit duidelijk maken?
- Hoe bouw je uiteindelijk de uplink op? Ook weer gewoon met PPPoE voor VLAN 6 (internet) en IPTV anders?

Kan iemand hier meer mee?
ik weet niet wat je met vplus bedoeld?
maar hier werkt de 130 goed met vectoring vdsl
kijk wel even naar de juiste modemcode
ftp://ftp.draytek.com/Vigor130/Firmware/v3.7.8.3/
met standaard code 32 Mbit, fritzbox 35 Mbit draytek 130 met modemcode 6 (dacht ik) 41 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
akatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:31:
[...]

ik weet niet wat je met vplus bedoeld?
maar hier werkt de 130 goed met vectoring vdsl
kijk wel even naar de juiste modemcode
ftp://ftp.draytek.com/Vigor130/Firmware/v3.7.8.3/
met standaard code 32 Mbit, fritzbox 35 Mbit draytek 130 met modemcode 6 (dacht ik) 41 Mbit
VPlus is de merknaam van Alcatel-Lucent (Nokia) voor het 35b profiel voor (V)VDSL.
Zie: https://techzine.alcatel-...-more-out-vdsl2-vectoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 12:56
volgens draytek.nl
wordt alleen: VDSL2 Profile: 8a, 8b, 8c, 8d, 12a, 12b, 17a, 30a ondersteumnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 08:15

Meestal zit het ISRA punt in de meterkast, ergens in de muur of aan de straatkant van de woning op de muur.
Als je een kruipruimte hebt kan je daar ook even kijken.

En als je in een rijtjeshuis woont kan je ook even bij de buren kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
HvanderT schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Ik geloof van wel. Dat zal dan op de bouwtekeningen zijn aangegeven. KPN weet meestal ook wel waar de aansluiting zit. Je kan dus contact opnemen met KPN en met de gemeente.
Ik zal eens contact opnemen met KPN. Weet de gemeente het ook van een koophuis? En bij welke afdeling moet je dan zijn?
skoolhaas schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:10:
[...]

Meestal zit het ISRA punt in de meterkast, ergens in de muur of aan de straatkant van de woning op de muur.
Als je een kruipruimte hebt kan je daar ook even kijken.

En als je in een rijtjeshuis woont kan je ook even bij de buren kijken.
Vrijstaand huis, kruipruimte heb ik gekeken, kon zo niets vinden (ik kan er niet onder het is er erg smal). Straatkant zit aan 2 kanten maar ik kon niets zien. Meterkast zit niets en aan de muren kon ik ook al niets vinden. 1 muur is bedekt met houten planken, ik heb het vermoeden dat het daar ergens achter zit. Maar ik zou hem graag in de meterkast willen hebben. Zou het 1 en ander makkelijker maken. Toch KPN maar eens bellen.

[ Voor 20% gewijzigd door papmetklonten op 24-03-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ben je net een week online op je spiksplinternieuwe Telfort lijn met prima waardes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8pLU3Rt.png

En sinds vandaag dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mux3vqa.png

Reboot al gedaan, maar dat bracht geen veranderingen. :(
Tja, :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Even wachten en aanzien wat er gebeurt. Welk pakket heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
papmetklonten schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:55:
[...]

Ik zal eens contact opnemen met KPN. Weet de gemeente het ook van een koophuis? En bij welke afdeling moet je dan zijn?

[...]

Vrijstaand huis, kruipruimte heb ik gekeken, kon zo niets vinden (ik kan er niet onder het is er erg smal). Straatkant zit aan 2 kanten maar ik kon niets zien. Meterkast zit niets en aan de muren kon ik ook al niets vinden. 1 muur is bedekt met houten planken, ik heb het vermoeden dat het daar ergens achter zit. Maar ik zou hem graag in de meterkast willen hebben. Zou het 1 en ander makkelijker maken. Toch KPN maar eens bellen.
Gemeente zou zoiets wel hebben geloof ik. Dat huis is ooit gebouwd, en ik geloof dat ze daar dan tekeningen van hebben.

Wat voor aansluiting heb je in je muur?

Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/isra_punten.png

Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/8427i87140824E1989815?v=mpbl-1

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 24-03-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
papmetklonten schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:55:
Als KPN je niet verder kan helpen kan je bij het kadaster een oriëntatieverzoek doen. Kost je €21,50 en vergeet niet aan te vinken dat je ook de huisaansluitingen wilt hebben en je krijgt per mail alle info van alle leidingen (gas, water, stroom, riool, kpn, glasvezel,....) rond je huis zodat je weer aan welke kant KPN je huis binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
HvanderT schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:40:
[...]

Gemeente zou zoiets wel hebben geloof ik. Dat huis is ooit gebouwd, en ik geloof dat ze daar dan tekeningen van hebben.

Wat voor aansluiting heb je in je muur?

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar ligt het probleem, geen van deze. Er komt een draad uit de muur. Meer niet. Geen kastje/doosje/wandcontactdoos niets. Ik heb dus ook geen idee wat er nog meer aan hangt en hoeveel aftakkingen er zijn. Of er een splitter tussen zit of dat er wat anders mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
papmetklonten schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:18:
[...]
Daar ligt het probleem, geen van deze. Er komt een draad uit de muur. Meer niet. Geen kastje/doosje/wandcontactdoos niets. Ik heb dus ook geen idee wat er nog meer aan hangt en hoeveel aftakkingen er zijn. Of er een splitter tussen zit of dat er wat anders mee is.
Ligt er wel een blauwe telefoonkabel met daarin de aders die erbij horen? Het is namelijk mogelijk dat de vorige eigenaar alle kastjes heeft verwijderd maar nog wel de blauwe telefoonkabel intact heeft gehouden.

Ik wil het ook wel nakijken voor je in de systemen van KPN. Mogelijk kan ik het aansluitpunt achterhalen, maar dan moet je even je postcode + huisnummer naar me toe DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Je beste gok is KPN, met wat geluk hebben ze een schets of een beschrijving in Kanvas over de locatie van de ISRA.
[b][message=46275241,noline]Ik vraag me wel af in hoeverre deze afstand waardes up-to-date worden gehouden, bijv. in het geval dat er een geheel nieuwe straatkast geplaatst wordt.
Dit word up to date gehouden.
esky schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:13:
[...]

Als KPN je niet verder kan helpen kan je bij het kadaster een oriëntatieverzoek doen. Kost je €21,50 en vergeet niet aan te vinken dat je ook de huisaansluitingen wilt hebben en je krijgt per mail alle info van alle leidingen (gas, water, stroom, riool, kpn, glasvezel,....) rond je huis zodat je weer aan welke kant KPN je huis binnenkomt.
Die Klic gegevens komen direct van de profiders vandaan en er is geen leverplicht voor de huisaansluitingen... Als ze je bij KPN niet kunnen helpen zal je niet in eens meer informatie krijgen. :P

[ Voor 63% gewijzigd door SECURITEH op 24-03-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
HvanderT schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:31:
Even wachten en aanzien wat er gebeurt. Welk pakket heb je?
Telfort Internet Extra.
En ik behaalde ook de correcte snelheden in de speedtests.
Dus alles was precies zo zoals je het zou verwachten.

DLM die misschien ingrijpt?
Als dit morgen ook zo blijft, zal ik toch aan de bel moeten trekken bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DLM zou niet meer actief zijn op vectored verbindingen. Dus even zien wat er gebeurt, anders telfort even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Laatst online: 14-09 13:35
Allo! Ik woon op een studentenkamer waar geen glazvezel ligt (in de woonwijk 100m verderop wel) en ik heb en tijdje terug het lopende abbo van de vorige bewonder met veel korting overgenomen. Hij betaalt gewoon de rest van de looptijd zijn normale maandbedrag en ik betaalde vooraf een deel daarvan vooruit aan hem. Zo heb ik goedkoper internet dan als ik zelf een abbonement zou afsluiten en tegelijkertijd hoeft hij zijn looptijd niet af te kopen. Win-win :) Dit was adsl2+ 20/1 ofzo maar in januari werd dit ineens vdsl2 30/3. Dus ik kreeg er een gratis snelheids-upgrade bij ook :)

Over grofweg een maand verloopt zijn abbo, en als dat gebeurt wil ik natuurlijk een abbo op mijn eigen naam. Ook wil ik de beste bang-for-buck die er in dsl-land te krijgen is. Liefst een hoge uploadsnelheid. 30/30 would be nice.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q8Xl7Ei.png
Dit is wat mijn modem nu tegen me zegt. Als ik het goed begrijp is hier technisch gezien 110 down en 48 up haalbaar. Alleen is er geen enkele provider die dit aanbiedt. Je wordt gepropt in een hokje met lage upload speeds. Telfort heeft bijvoorbeeld 80/8 maar ik hoef geen 80 down, en 8 up is te weinig. Andere providers hebben vergelijkbare onzin.

Is het ergens mogelijk om een zinniger aanbod te vinden? Iets dat meer aansluit bij de technische mogelijkheden die mijn modem rapporteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 03:36:
Allo! Ik woon op een studentenkamer waar geen glazvezel ligt (in de woonwijk 100m verderop wel) en ik heb en tijdje terug het lopende abbo van de vorige bewonder met veel korting overgenomen. Hij betaalt gewoon de rest van de looptijd zijn normale maandbedrag en ik betaalde vooraf een deel daarvan vooruit aan hem. Zo heb ik goedkoper internet dan als ik zelf een abbonement zou afsluiten en tegelijkertijd hoeft hij zijn looptijd niet af te kopen. Win-win :) Dit was adsl2+ 20/1 ofzo maar in januari werd dit ineens vdsl2 30/3. Dus ik kreeg er een gratis snelheids-upgrade bij ook :)

Over grofweg een maand verloopt zijn abbo, en als dat gebeurt wil ik natuurlijk een abbo op mijn eigen naam. Ook wil ik de beste bang-for-buck die er in dsl-land te krijgen is. Liefst een hoge uploadsnelheid. 30/30 would be nice.

[afbeelding]
Dit is wat mijn modem nu tegen me zegt. Als ik het goed begrijp is hier technisch gezien 110 down en 48 up haalbaar. Alleen is er geen enkele provider die dit aanbiedt. Je wordt gepropt in een hokje met lage upload speeds. Telfort heeft bijvoorbeeld 80/8 maar ik hoef geen 80 down, en 8 up is te weinig. Andere providers hebben vergelijkbare onzin.

Is het ergens mogelijk om een zinniger aanbod te vinden? Iets dat meer aansluit bij de technische mogelijkheden die mijn modem rapporteert?
Welke provider heb je momenteel? Het betreft wel een VVDSL lijntje, de goedkoopste opties voor een 100/30 snelheid is Telfort 80Mbit pakket of het Tele2 100Mbit pakket. In de praktijk hebben beide pakketten een snelheid van 100Mbit down & 30Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ik heb op dit moment Telfort inderdaad.

Maar op hun site vind ik enkel 40/4 en 80/8, niks over 100/30. Als ik mijn postcode invul staat er zelfs letterlijk "Max upload snelheid: 8 Mb/s"

Is er iemand met bovenstaand telfort pakket die kan bevestigen wat Prolution zegt? Screenshots van modemstatuspagina's worden gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Van wat ik lees en hoor krijg je bij het snelst beschikbare abonnement in de praktijk meestal iets sneller, afhankelijk van je afstand tot straatkast en kwaliteit bekabeling. Ik heb een KPN 100/10 abo, zit 200m van de straatkast maar haal 110/30 in de praktijk.

Er is lijkt me een kans dat KPN dit een keer gaat aanpassen als ze eenmaal met snellere abo's komen maar tot die tijd is het erg mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Vanmorgen het modem een uurtje spanningsloos gemaakt en de DSL kabel nog eens nagelopen cq opnieuw aangesloten op het ISRA punt en nu is alles weer terug naar de correcte snelheid. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fzus8EK.png

Speedtesten variëren van 10-13 ms ping en 92-94 down- en 22-24 Mbit/s upload, al naar gelang de testserver.

Als extra heb ik iets gezien wat verklaart waarom ik geen bonding krijg volgens fourstack en de buren wel.
Toen ik overging van provider vorige week, heb ik enkele uren geen aansluiting gehad.
En toen viel op dat op het normale werkende aderpaar het modem ging zoeken naar een ander modem (lampje flashing), maar als je het alternatieve aderpaar aansloot, het lampje helemaal niets deed.
Dat betekent dus volgens mij dat er inderdaad geen tweede aderpaar aangesloten is in de straatkast.
Waarom dan de meeste buren dat wel hebben en wij dan niet? Geen idee.
Helaas zijn wij niet de eerste bewoners van dit pand.
Ik kan me niet voorstellen dat ze vroeger allemaal een tweede telefoonlijn hebben aangevraagd aan PTT/KPN.
Dus het is te hopen dat alleen een aansluiting gemaakt moet worden in de straatkast en niet dat er bedrading gelast moet worden onder de stoep.
Want dan zal bonding voor ons voorlopig er niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
cornfed99111 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:52:
Vanmorgen het modem een uurtje spanningsloos gemaakt en de DSL kabel nog eens nagelopen cq opnieuw aangesloten op het ISRA punt en nu is alles weer terug naar de correcte snelheid. :)

[afbeelding]

Speedtesten variëren van 10-13 ms ping en 92-94 down- en 22-24 Mbit/s upload, al naar gelang de testserver.

[...]
Dus jij haalt 100/26? Welk pakket is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Ik zit ook bij telfort en heb het extra abbo.
Dat is 80/8 geloof ik.
En net als iedereen met dit abbo heb ik ook gewoon 110/30 ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Zoals je enkele posts naar boven scrollend kan lezen: Telfort Extra. ;)

Het is ook al vaker aangegeven hier in dit topic door anderen met Telfort Extra wat de snelheden zijn.
Gewoon even zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 25-03-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
cornfed99111 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:17:
[...]

Zoals je enkele posts naar boven scrollend kan lezen: Telfort Extra. ;)

Het is ook al vaker aangegeven hier in dit topic door anderen. Gewoon even zoeken.
Sorry, had niet door dat die post ook van jou was. Goed om te weten in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Sorry, had niet door dat die post ook van jou was. Goed om te weten in ieder geval :)
Ja, je hoeft je geen zorgen te maken.
Zolang het technisch mogelijk is, krijg je meer dan waar je eigenlijk recht op hebt.
Maar ik vermoed dat binnenkort de snelheden op papier bij Telfort omhoog gaan naar 100 Mbit.
Tele2 zit daar al op en dat is de aartsvijand van KPN.
Men zal dit niet zomaar laten passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Mn vriendin heeft een 30 mbit abo adsl bij Online en dr wordt meen ik 16 gehaald,ik ben de downloader van ons 2 als ik bij haar ben, en dus neem ik aan dat ze op de stadskast Boz-Centrum zit ipv in de wijk Boz-AAT want die afstand is 2,3 km tegenover 200m vd andere?

Heb vd week gevraagd aan Online voor omzetten naar VDSL,maar mn vriendin heeft in Januari verlengd voor 2 jaar, maar toen ik later vroeg op Facebook of t zo moeilijk was om om te zetten werd me gemeld dat ze al bezig zijn kleine groepjes zo om te zetten. De max snelheid wordt dadelijk wel gehaald lijkt me gezien bonding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De snelheden die er nu zijn, wijzen wel op een aansluiting op een nummercentrale.
Maar je kan dat ook gemakkelijk zien aan het modem.
Als je een Huawei/Thomson modem hebt, zit je altijd op de nummercentrale aangesloten (Boz-Centrum)
Pas bij een ZyXEL kan dat anders zijn. Dan moet je kijken welke WAN interface actief is in het modem plus de intrainwaardes.

Voor 30 Mbit op een straatkast (Boz-AAT) van 200 meter hoef je geen bonding te hebben.
Dat kan een enkel aderpaar alleen al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
cornfed99111 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:31:
[...]

De snelheden die er nu zijn, wijzen wel op een aansluiting op een nummercentrale.
Maar je kan dat ook gemakkelijk zien aan het modem.
Als je een Huawei/Thomson modem hebt, zit je altijd op de nummercentrale aangesloten (Boz-Centrum)
Pas bij een ZyXEL kan dat anders zijn. Dan moet je kijken welke WAN interface actief is in het modem plus de intrainwaardes.

Voor 30 Mbit op een straatkast (Boz-AAT) van 200 meter hoef je geen bonding te hebben.
Dat kan een enkel aderpaar alleen al prima.
Ze heeft een Huawei dus dan op het centrum en als ze wordt omgezet dan krijgt ze een Zyxel dus dan zal t wel op de andere worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:30:
[...]
Ze heeft een Huawei dus dan op het centrum en als ze wordt omgezet dan krijgt ze een Zyxel dus dan zal t wel op de andere worden.
Inderdaad.
De ZyXEL is net als de Huawei een multi-modem. Is dus geschikt voor alle aansluitingen.
Maar alleen de ZyXEL is ook geschikt voor aansluitingen op de straatkasten (buitenring).
De Huawei is al wat ouder en daarvoor niet meer geschikt.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 25-03-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
De netco fourstack website laat weer eens wat anders zien. Bij mijn zus was er een upgrade gepland op 29 maart 2016. Er stond al een hele lange tijd Q1 2016 voordat er een dag aangegeven werd.

Nu staat er 25 april 2016 (plus of min een week)....

Een knap staaltje aan het lijntje houden, noemen ze dit...
Het zal me niets verbazen als het nog langer duurt. (Ik gok nu zelf op mei of juni 2016).

Op een ander adres staat de upgrade gepland op Q2 2017. Ik denk zelf dat dat richting 2018/2019 gaat worden. Dan ben ik weer een stuk grijzer en rimpeliger... Geduld is een schone zaak, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 14-09 09:57
Dat gebeurt standaard, de datums worden meestal een paar keer met een maand/2 weken/week opgeschoven maar zodra er datums bekend worden weet je dat het in ieder geval geen jaren meer gaat duren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
RadioAir schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:19:
Dat gebeurt standaard, de datums worden meestal een paar keer met een maand/2 weken/week opgeschoven maar zodra er datums bekend worden weet je dat het in ieder geval geen jaren meer gaat duren! :)
Dat hoeft natuurlijk niet, die datums die er staat zijn datums die zij hebben gepland. Maar mijn upgrade heeft al anderhalf jaar lang op verschillende datums gestaan maar is nog steeds er niet door.
In April wordt nu waarschijnlijk een capaciteitsupgrade gerealiseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas weer de klassieke fout:
Adsl = Asymmetric digital subscriber line Niet: Asynchronous (up- en download is asymmetrisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:04:
Helaas weer de klassieke fout:
Adsl = Asymmetric digital subscriber line Niet: Asynchronous (up- en download is asymmetrisch)
Bijgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Er start blijkbaar vanaf mei 2016 een Vplus (veld)test met klanten van KPN Wholesale.
Iemand die hier toevallig meer van af weet? Lijkt me reuze interessant!

Nog een leuk weetje: De binnenringkasten( -> 1500m van de CO) worden nu ook allemaal meegenomen in de (upgrade)planning.

[ Voor 27% gewijzigd door timmie1 op 28-03-2016 20:09 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
timmie1 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:57:
Er start blijkbaar vanaf mei 2016 een Vplus (veld)test met klanten van KPN Wholesale.
Iemand die hier toevallig meer van af weet? Lijkt me reuze interessant!

Nog een leuk weetje: De binnenringkasten( -> 1500m van de CO) worden nu ook allemaal meegenomen in de planning.
Ik weet niets over de planning van deze nieuwe veldtest. Maar bij mijn weten waren ze al op kleine schaal bezig met testen van VPlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Micco90 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:04:
[...]

Ik weet niets over de planning van deze nieuwe veldtest. Maar bij mijn weten waren ze al op kleine schaal bezig met testen van VPlus.
Klopt, ze waren tot nu toe vooral aan het testen in labopstellingen volgens de info die naar buiten komt, maar als ik het goed begrijp gaan ze nu met klantaansluitingen testen of niet? Zo ja, dan zou ik heeeel graag meedoen :P :9

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 28-03-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik kwam er zojuist achter (met tip vanuit Telfort topic) dat de uploadsnelheden van verbindingen vanuit de wijkcentrale naar 10Mbit zijn gegaan :D. We zaten eerst op 5Mbit up.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aO6Sgig.png

Dit is wel een fijne toevoeging. De downloadsnelheid van 50Mb is prima, maar die upload naar 10Mb is erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:14:
Ik kwam er zojuist achter (met tip vanuit Telfort topic) dat de uploadsnelheden van verbindingen vanuit de wijkcentrale naar 10Mbit zijn gegaan :D. We zaten eerst op 5Mbit up.

[afbeelding]

Dit is wel een fijne toevoeging. De downloadsnelheid van 50Mb is prima, maar die upload naar 10Mb is erg welkom.
Is de download ook verhoogd? Of alleen de upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Alleen de upload. Download is altijd al 50 geweest (60/6Mb abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Inderdaad, mijn XS4all met oude nummercentrale is ook hogere upload:
DSL connected, 53,6 Mbit/s 10,2 Mbit/s
:)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5205121192.png

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Werd mij in het verleden verteld dat dit niet mogelijk was. Blijkbaar wel dus. Of ze hebben iets aangepast waardoor het nu wel mogelijk is. (qua upload dan). De attainable speed is bij mij namelijk ook gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De attainable is hier nagenoeg gelijk gebleven (13 Mbps up nu, was 12 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hm, hier nog niet..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4DKxxqUn8EhmYcRcLLmaPdgh/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Ook hier nog geen verhoging (Telfort). Vraag me ook af wanneer G.INP eens wordt aangezet, zou wel eens wat kunnen helpen.

Zou alleen het 17a-profiel verhoogd zijn naar 52/10? Op 8b is het standaardprofiel 40/4, en hier is dat dus nog steeds zo.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q7y53eZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DiedB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:47:
Ook hier nog geen verhoging (Telfort). Vraag me ook af wanneer G.INP eens wordt aangezet, zou wel eens wat kunnen helpen.

Zou alleen het 17a-profiel verhoogd zijn naar 52/10? Op 8b is het standaardprofiel 40/4, en hier is dat dus nog steeds zo.

[afbeelding]
Ik heb het 17a profiel met, zoals het er nu uit ziet, betere waardes dan op lijnen die al wel 10 Mbit upload hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TD-er schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:14:
De attainable is hier nagenoeg gelijk gebleven (13 Mbps up nu, was 12 volgens mij)
Was bij mij 12, nu rond de 15 Mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DiedB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:47:

[afbeelding]
Valt me op dat wanneer je een nieuwe verbinding opgeleverd krijgt uit de nummercentrale G.INP wel direct actief is. Zodoende heeft iemand op ongeveer 1km afstand een lagere latency dan ik.

Die lijnwaarden van jou komen aardig dicht in de buurt als de lijnwaarden van mijn kennis. Alleen zit die wel op 17a geloof ik. Dus die zullen nu rond de 7Mbit up hebben. Toch nog voordeel dat ze bij Ziggo opgestapt zijn

[ Voor 28% gewijzigd door krakendmodem op 29-03-2016 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Na de netwerk aanpassing van afgelopen week ben ik wel van een interleave depth van 2/4 naar 2/8 gegaan. Kan nog niet zo concreet vinden wat dit te betekenen heeft.

Komende vrijdag komt er een mannetje van KPN om bonding actief te maken, zal hem eens vragen hoe het met G.inp staat gesteld in mijn centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:01:
[...]
Valt me op dat wanneer je een nieuwe verbinding opgeleverd krijgt uit de nummercentrale G.INP wel direct actief is. Zodoende heeft iemand op ongeveer 1km afstand een lagere latency dan ik.
Inderdaad, maar dat geldt alleen voor echt nieuwe verbindingen of overstap ADSL naar VDSL. Ouders zijn pas overgestapt van provider maar er is in de centrale niets gebeurd, lijnwaarden exact hetzelfde bij Telfort en Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DiedB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:15:
[...]

Inderdaad, maar dat geldt alleen voor echt nieuwe verbindingen of overstap ADSL naar VDSL. Ouders zijn pas overgestapt van provider maar er is in de centrale niets gebeurd, lijnwaarden exact hetzelfde bij Telfort en Solcon.
Dat is dan recent? Mijn lijn is afgelopen december volgens mij overgezet. De vorige (oudere) bewoner had nog geen VDSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
B2 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Dat is dan recent? Mijn lijn is afgelopen december volgens mij overgezet. De vorige (oudere) bewoner had nog geen VDSL lijn.
Precies, en op jouw screenshot staat INP aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Net gebeld door de projectleider van Volkers die hier bezig is. Morgen gaan ze de werkzaamheden verrichten die mijn snelheid tot de daadwerkelijke oplevering moet verbeteren.

Mijn afstand tot de straatkast wordt iets van 500m en zij verwacht een snelheid van rond de 70Mbit met een optie tot bonding. Uiteindelijk dus nog positief nieuws en netjes te woord gestaan, alleen jammer dat daar zoveel tijd overheen moet gaan.

En voor alle webcare haters: knap als je dit voor elkaar had gekregen via de klantenservice >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DiedB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Precies, en op jouw screenshot staat INP aan.
Precies, maar vanuit de wijkcentrale wordt nog steeds geen Vectoring aangeboden, dus waar g.inp eigenlijk voor bedoeld is (> 50mbit stabiel krijgen volgens mij) wordt niet gebruikt..

(behalve de lagere latency dan)

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 29-03-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
HammerNL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:47:
Net gebeld door de projectleider van Volkers die hier bezig zijn. Morgen gaan ze de werkzaamheden verrichten die mijn snelheid tot de daadwerkelijke oplevering moeten verbeteren.

Mijn afstand tot de straatkast wordt iets van 500m en zij verwacht een snelheid van rond de 70Mbit met een optie tot bonding. Uiteindelijk dus nog positief nieuws en netjes te woord gestaan, alleen jammer dat daar zoveel tijd overheen moet gaan.

En voor alle webcare haters: knap als je dit voor elkaar had gekregen via de klantenservice >:)
Ik heb via "webcare" ( :P ) meer kunnen regelen dan via de telefoon. Dus ik snap je wel. Alleen neemt het iets meer tijd in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:16:
[...]

Ik heb via "webcare" ( :P ) meer kunnen regelen dan via de telefoon. Dus ik snap je wel. Alleen neemt het iets meer tijd in beslag.
Klopt, hier hetzelfde. En door een paar welwillende jongens van Visser uit Hattem die de kabel kwamen leggen. (koffie en gevulde koeken doen wonderen :*) )
Pagina: 1 ... 17 ... 77 Laatste