De afstand van speedtest verschilt enorm dan breedbandwinkel. Via Speedtest.nl 1413 en breedbandwinkel 2411.EWK schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:21:
[...]
Deze vond ik via google:
http://www.speedtest.nl/adsl/
Speedtest is hemelsbreed, dus daar heb je alvast niets aan. De afstanden van breedbandwinkel zijn een goede schatting over het algemeen.plizz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:30:
[...]
De afstand van speedtest verschilt enorm dan breedbandwinkel. Via Speedtest.nl 1413 en breedbandwinkel 2411.
Je zou me even een bericht kunnen sturen met je postcode + huisnr en dan kan ik dit nakijken. Maar wat wil je precies met deze afstand?darkdesign schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:18:
Is er een manier om erachter te komen hoe ver de afstand is tussen de centrale en het huis?
Ik kwam op het Telfort forum deze link tegen:darkdesign schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:18:
Is er een manier om erachter te komen hoe ver de afstand is tussen de centrale en het huis?
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx
Vul je je gegevens in, dan wordt er een xml bestand gegenereerd met veel info. Waaronder de afstand naar de centrale en de afstand naar de staatkast. Zie onderstaande voorbeeld:
<Cgb Name="xxx" LengthLastDistributor="104" NetNumber="03xx" LengthMdf="1471" />
Even gebeld met XS4ALL en zou aderpaar 7 moeten zijn. Erg onlogisch aangezien de rest niet in gebruik is, maar aangesloten en er is signaal. Modem is goed online en de verbinding is stabiel.Ruffzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:06:
[...]
Klopt, bovenaan beginnen met tellenKabeltje strippen, 1cm isolatie strippen op allebei de aders en schroeven maar. Let wel op dat de schroef die het meest naar je toe staat voor aarde staat. Dus enkel de 2 meest diep liggende schroeven gebruiken, dit zie je overigens ook terug met de huidige bedrading.
Mocht de lijn niet aankomen, ook even de 2e ader proberen, soms heb je geluk en is ie "per ongeluk" op de 2e aderpaar gezet.
Maandag niet vergeten de monteur af te bellen
De KPN monteur heeft vanochtend de boel aangesloten op VDSL 100Mbit incl. 2 tv's. Via de Powerline adapters werkt dat erg goed overigens. Alleen qua internet snelheid kom ik niet hoger dan zo'n 78 Mbit, bedraad of draadloos maakt niet uit. Volgens de monteur zou dat te maken hebben met de reservering van bandbreedte voor de 2 tv kastjes. Het modem is de Experiabox V10. Klopt dat wat de monteur zegt en dat door deze reservering de snelheid nooit aan de 100Mbit zal komen? Ik zit 138 meter van de wijkkast af dus verlies door afstand zou volgens de monteur niet kunnen.
NB. Ik zie in de status van het modem Attainable rate (Up/Down) 32773/111052 kbps staan en bij Actual rate (Up/Down) 32385/109203 kbps staan. Dan zou het verhaal dus moeten kloppen over de reservering van de 2 tv kastjes.
NB. Ik zie in de status van het modem Attainable rate (Up/Down) 32773/111052 kbps staan en bij Actual rate (Up/Down) 32385/109203 kbps staan. Dan zou het verhaal dus moeten kloppen over de reservering van de 2 tv kastjes.
[ Voor 16% gewijzigd door regmaster op 13-04-2016 10:58 ]
Als die ontvangers uit zijn moet je gewoon meer kunnen halen. Al moet je deze snelheid niet via die powerline adapters meten. Die kunnen best aan hun max zitten op ~80Mbitregmaster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:49:
De KPN monteur heeft vanochtend de boel aangesloten op VDSL 100Mbit incl. 2 tv's. Via de Powerline adapters werkt dat erg goed overigens. Alleen qua internet snelheid kom ik niet hoger dan zo'n 78 Mbit, bedraad of draadloos maakt niet uit. Volgens de monteur zou dat te maken hebben met de reservering van bandbreedte voor de 2 tv kastjes. Het modem is de Experiabox V10. Klopt dat wat de monteur zegt en dat door deze reservering de snelheid nooit aan de 100Mbit zal komen? Ik zit 138 meter van de wijkkast af dus verlies door afstand zou volgens de monteur niet kunnen.
Nee, ik meet bedraad direct vanaf de Experiabox. Die Powerline 650 adapters laat ik verder met rust, daar tap ik geen verkeer vanaf.RobinF schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:06:
[...]
Als die ontvangers uit zijn moet je gewoon meer kunnen halen. Al moet je deze snelheid niet via die powerline adapters meten. Die kunnen best aan hun max zitten op ~80Mbit
Dan klopt zijn verhaal niet. Je profiel is 100 Mbit (abonnement). Met de 2 TV decoders uit zou je daar ook aan moeten komen.
Als je ze allebei aanzet op een HD zender zou je circa 15 Mbit (2 x 7,5) minder moeten krijgen. Dat is nog altijd 85 en geen 78.
Wat meet je als je ze allebei aanzet op kanaal 701?
Als je ze allebei aanzet op een HD zender zou je circa 15 Mbit (2 x 7,5) minder moeten krijgen. Dat is nog altijd 85 en geen 78.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Nog steeds 78 Mbit, ongeacht of ik dit nu bedraad of draadloos meet.Barre73 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:42:
Dan klopt zijn verhaal niet. Je profiel is 100 Mbit (abonnement). Met de 2 TV decoders uit zou je daar ook aan moeten komen.
Ik zal er eens technisch induiken bij KPN. Er moeten toch mensen zijn die weten hoe dat ingesteld staat.
Ik ben benieuwd wat je vindt want anders ga ik toch een call uit zetten.Barre73 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:59:
Ik zal er eens technisch induiken bij KPN. Er moeten toch mensen zijn die weten hoe dat ingesteld staat.
Nog een vraag wat betreft het gebruik van de Powerline adapters, ik heb nu een netwerkje van 3 x Devolo Powerline 650+ adapters. Deze worden gebruikt om vanaf de modem/router de tv kastjes aan te sturen. Nu heb ik nog een 4e Powerline 650+ adapter over en wil deze in de bestaande configuratie opnemen en aan mijn pc hangen voor een bedrade verbinding. Ik heb al even getest om te zien wat de impact is op het netwerk maar dat lijkt mee te vallen. Via de Devolo Cockpit zie ik dat er tussen alle 4 de adapters zo'n 315 Mbit bandbreedte beschikbaar is. Nu trek ik daar voor de zekerheid zo'n 10% vanaf en dan nog lijkt me dat voldoende bandbreedte. Ik heb allebei de tv's aangezet op een hd kanaal en ik heb een groot file gedownload, maar die 315 Mbit blijft gehandhaafd. De tv's vertoonden geen storingen en de download kwam met 70Mbs binnen (Altbinz).
Kan ik nu zonder meer die 4e adapter in het bestaande netwerk inzetten of gaat dat toch problemen opleveren?
Ik zou het proberen, waarschijnlijk gaat er nog wel wat snelheid af maar is dat geen groot probleem.
Zijn er nu al meer bevestigingen dat de upload van vdsl aansluitingen die rechtstreeks op de wijkcentrale zitten (vdsl-co) naar 10mbit/s zijn gegaan? Ik zit hier nog steeds op 5 met een attainable van 19 namelijk.
Ik probeerde pas een 4e adapter in te zetten in een netwerk, en dat ging niet goed (detecteert de rest niet). Er zit een cap op van 3 adapters (staat ook in de handleiding). Zodra ik in een andere ruimte een powerline-adapter verwijderde, deed de nieuwe het wel, dus het lag niet aan afstand of signaal.regmaster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:04:
[...]
Ik ben benieuwd wat je vindt want anders ga ik toch een call uit zetten.
Nog een vraag wat betreft het gebruik van de Powerline adapters, ik heb nu een netwerkje van 3 x Devolo Powerline 650+ adapters. Deze worden gebruikt om vanaf de modem/router de tv kastjes aan te sturen. Nu heb ik nog een 4e Powerline 650+ adapter over en wil deze in de bestaande configuratie opnemen en aan mijn pc hangen voor een bedrade verbinding. Ik heb al even getest om te zien wat de impact is op het netwerk maar dat lijkt mee te vallen. Via de Devolo Cockpit zie ik dat er tussen alle 4 de adapters zo'n 315 Mbit bandbreedte beschikbaar is. Nu trek ik daar voor de zekerheid zo'n 10% vanaf en dan nog lijkt me dat voldoende bandbreedte. Ik heb allebei de tv's aangezet op een hd kanaal en ik heb een groot file gedownload, maar die 315 Mbit blijft gehandhaafd. De tv's vertoonden geen storingen en de download kwam met 70Mbs binnen (Altbinz).
Kan ik nu zonder meer die 4e adapter in het bestaande netwerk inzetten of gaat dat toch problemen opleveren?
Vreemd wat dat staat niet in de handleiding van Devolo, sterker nog, Devolo geeft aan dat het aantal Powerline adapters in een stroomnetwerk in een woning ongelimiteerd is. Nu zal dat vast wel onder de meest ideale omstandigheden zijn met superbekabeling maar meer dan 4 is toch echt mogelijk. Ik heb er nu ook 4 aangesloten staan en alle 4 verwerken signaal, 2 tv's, de modem/router en mijn pc. In de devolo cockpit zie ik ze alle vier en kan ze ook alle 4 beheren. Dat je er maar 3 kan aansluiten zal vast aan het merk liggen of de adapter heeft geen netwerksignaal te verwerken waardoor deze direct op standby gaat. Ik had dat gisteren ook toen ik de adapters ging testen, degene met een netwerk signaal (pc, laptop of router) deden het gewoon terwijl degene zonder signaal niet te vinden was in de software en het dus ook gewoon niet deed. Pas toen ik er een werkend netwerk apparaat op aansloot kwam de powerline adapter 'in de lucht'.DiedB schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:38:
[...]
Ik probeerde pas een 4e adapter in te zetten in een netwerk, en dat ging niet goed (detecteert de rest niet). Er zit een cap op van 3 adapters (staat ook in de handleiding). Zodra ik in een andere ruimte een powerline-adapter verwijderde, deed de nieuwe het wel, dus het lag niet aan afstand of signaal.
Probeer anders eens met iperf te kijken wat je echt over die powerline adapters kunt halen.
Grote kans dat dat in 1 thread niet echt veel is.
En zeker als je over het stroom-medium meerdere threads tussen meerdere adapters trekt, zou de netto bandbreedte per verbinding wel eens een stukje minder kunnen worden.
Grote kans dat dat in 1 thread niet echt veel is.
En zeker als je over het stroom-medium meerdere threads tussen meerdere adapters trekt, zou de netto bandbreedte per verbinding wel eens een stukje minder kunnen worden.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Toch maar eens hier stellen de vraag,
ik ben eens aan het rondkijken voor een nieuwe provider maar KPN levert op mijn adres maar 28Mb/s
net te weinig (kom van 150 maar dat heb ik nou ook weer niet direct nodig) 7 deuren verder leveren ze 55Mb/s en dat zou toch meer dan voldoende moeten zijn
hoe is de ervaring hier is dat een belletje waard of ze toch stiekem niet die 55 kunnen aanbieden?
ik ben eens aan het rondkijken voor een nieuwe provider maar KPN levert op mijn adres maar 28Mb/s
net te weinig (kom van 150 maar dat heb ik nou ook weer niet direct nodig) 7 deuren verder leveren ze 55Mb/s en dat zou toch meer dan voldoende moeten zijn
hoe is de ervaring hier is dat een belletje waard of ze toch stiekem niet die 55 kunnen aanbieden?
Mijn buren links en rechts halen volgens de site ook maar 30 Mbps, terwijl ik 55 Mbps haal in de praktijk.
De afstand tot de centrale verschilt hooguit 10 meter, want de hele kabel-bundel van de telefonie gaat door mijn kruipruimte
De afstand tot de centrale verschilt hooguit 10 meter, want de hele kabel-bundel van de telefonie gaat door mijn kruipruimte
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De KPN-handleiding van de DVS650 geeft aan:regmaster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:05:
[...]
Vreemd wat dat staat niet in de handleiding van Devolo, sterker nog, Devolo geeft aan dat het aantal Powerline adapters in een stroomnetwerk in een woning ongelimiteerd is.
Let op! Koppel nooit meer dan drie adapters aan elkaar.
Ik heb net de dslorder link toegevoegd aan de OP. Levert erg nuttige informatie op!
En vwb mijn lijnlengte, kreeg vandaag weer een mail dat KPN onderhoud gaat uitvoeren in mijn buurt. Er staat op de fourstack site alleen niets vermeld, maar we gaan het zien.
En vwb mijn lijnlengte, kreeg vandaag weer een mail dat KPN onderhoud gaat uitvoeren in mijn buurt. Er staat op de fourstack site alleen niets vermeld, maar we gaan het zien.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Het was toch zo dat als de stb's aangemeld staan op abbo + pincode dat ze dan er vanaf gaan. Mogelijk is zijn max 93Mb, 2x7,5 = 93 - 15 = 78. Dan klopt het wel aardig.Barre73 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:59:
Ik ken mensen met 5+ adapters en alles werkt nog altijd probleemloos. Ik ken ook gevallen waar 2 adapters al hopeloos zijn, niks over te zeggen en geheel afhankelijk van de situatie.DiedB schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:38:
[...]
Ik probeerde pas een 4e adapter in te zetten in een netwerk, en dat ging niet goed (detecteert de rest niet). Er zit een cap op van 3 adapters (staat ook in de handleiding). Zodra ik in een andere ruimte een powerline-adapter verwijderde, deed de nieuwe het wel, dus het lag niet aan afstand of signaal.
Zijn modem geeft een actual rate van 109 Mbit aan (en attainable rate van 111)rolandos582 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:36:
[...]
Het was toch zo dat als de stb's aangemeld staan op abbo + pincode dat ze dan er vanaf gaan. Mogelijk is zijn max 93Mb, 2x7,5 = 93 - 15 = 78. Dan klopt het wel aardig.
[...]
Dat komt dus binnen op het modem. Jouw som klopt misschien wel maar dan raakt hij flink wat kwijt tussen modem en computer. Veel te veel eigenlijk.
En ik ben nog niet overtuigd van het reserveren van bandbreedte, ook zonder dat de decoders aanstaan.
Naja dat is wat ik vaak meemaak. Maar dat schijnt ook te varieren. Staat op netco de 100 max? opzich raakt hij dan wel veel kwijt, maar dat zou een cap/storing/blokkade kunnen zijn ergens.Barre73 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:15:
[...]
Zijn modem geeft een actual rate van 109 Mbit aan (en attainable rate van 111)
Dat komt dus binnen op het modem. Jouw som klopt misschien wel maar dan raakt hij flink wat kwijt tussen modem en computer. Veel te veel eigenlijk.
En ik ben nog niet overtuigd van het reserveren van bandbreedte, ook zonder dat de decoders aanstaan.
Je begrijpt me niet helemaal denk ik.
Hij krijgt werkelijk 109 binnen. Na het Israpunt en op de Experiabox in de lijngegevens. Ook al heeft hij een 100 abo.
Er zit dus nergens cap, of blocking of wat dan ook. Technisch gezien zou hij zelfs 111 kunnen krijgen.
Maar bij speedtesten op de computer komt hij maar tot 78. Dus de verbinding tussen EB en computer neemt heel wat weg. Volgens mij 31 Mbit en als jij gelijk hebt qua reservering bandbreedte decoders ook nog altijd 16 Mbit.
Hij krijgt werkelijk 109 binnen. Na het Israpunt en op de Experiabox in de lijngegevens. Ook al heeft hij een 100 abo.
Er zit dus nergens cap, of blocking of wat dan ook. Technisch gezien zou hij zelfs 111 kunnen krijgen.
Maar bij speedtesten op de computer komt hij maar tot 78. Dus de verbinding tussen EB en computer neemt heel wat weg. Volgens mij 31 Mbit en als jij gelijk hebt qua reservering bandbreedte decoders ook nog altijd 16 Mbit.
Hee eindelijk hier een datum van juni 2016, alleen heeft het met 90mbit/s max dus geen nut voor mij om overtestappen, had wel bonding verwacht maar volgens netco dus maar max 90mbit/s, heb nu namelijk 200 van ziggo wat net zo duur is als kpn, ok kpn heeft wel iets meer zenders die ik graag zou willen maar om daar nu 110mbit/s voor inteleveren, lastig lastig.
Heb iig wel 2 aparte lijnen(vroeger namelijk 2 aparte lijnen 1 voor fax en en voor bellen) dus bonding zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me.
Heb iig wel 2 aparte lijnen(vroeger namelijk 2 aparte lijnen 1 voor fax en en voor bellen) dus bonding zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me.
[ Voor 21% gewijzigd door devil-strike op 14-04-2016 20:48 ]
Ook als ik de kabel rechtstreeks in de Experiabox prik? Ik zal van de week, als mijn vrouw niet internet of tv kijkt, even de tv kastjes afkoppelen om te zien wat er dan aan snelheid gehaald wordt. Ik vind het verlies tussen 109 en 78 best wel fors want die kastjes doen samen 15 of 16 Mbit? Ik betaal tenslotte wel voor 100Mbit internet, zo staat het ook in de gegevens. Ik heb nergens gelezen dat iTV van de internet verbinding afgetrokken wordt. Op zich kan ik wel leven met 78 Mbit maar dat is alleen niet wat er in de overeenkomst staat. Wel vaag dat de KPN hier niet duidelijk over is.Barre73 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:46:
Je begrijpt me niet helemaal denk ik.
Volgens mij houdt fourstack bij 'geplande upgrades' geen rekening met de mogelijkheid tot bonding. Dus als alles eenmaal is opgeleverd, heb je best kans dat de actuele beschikbaarheid alsnog naar 180Mbit verspringt. Al zullen daar wel eerst abonnementen voor moeten komen.devil-strike schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:47:
Hee eindelijk hier een datum van juni 2016, alleen heeft het met 90mbit/s max dus geen nut voor mij om overtestappen, had wel bonding verwacht maar volgens netco dus maar max 90mbit/s, heb nu namelijk 200 van ziggo wat net zo duur is als kpn, ok kpn heeft wel iets meer zenders die ik graag zou willen maar om daar nu 110mbit/s voor inteleveren, lastig lastig.
Naja het zou kunnen dat je hd glas kanalen hebt op 661 etc maar dit lijkt me sterk. Dan gaat er namelijk 2x12,5 vanaf. En met 109 - 25 kom je al aardig in de richting. Maar dit lijkt me bijna niet mogelijk.regmaster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:10:
[...]
Ook als ik de kabel rechtstreeks in de Experiabox prik? Ik zal van de week, als mijn vrouw niet internet of tv kijkt, even de tv kastjes afkoppelen om te zien wat er dan aan snelheid gehaald wordt. Ik vind het verlies tussen 109 en 78 best wel fors want die kastjes doen samen 15 of 16 Mbit? Ik betaal tenslotte wel voor 100Mbit internet, zo staat het ook in de gegevens. Ik heb nergens gelezen dat iTV van de internet verbinding afgetrokken wordt. Op zich kan ik wel leven met 78 Mbit maar dat is alleen niet wat er in de overeenkomst staat. Wel vaag dat de KPN hier niet duidelijk over is.
Waarschijnlijk moeten de kastjes helemaal van je abbonement worden afgekoppeld en dat kan puur en alleen door KPN zelf. Mocht je dit geregeld willen hebben, laat me dit even weten. Dan kunnen we dat wel even regelen.
Hoe bedoel je de kabel in de EB prikken? Waar zit ie nu in dan?regmaster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:10:
[...]
Ook als ik de kabel rechtstreeks in de Experiabox prik? Ik zal van de week, als mijn vrouw niet internet of tv kijkt, even de tv kastjes afkoppelen om te zien wat er dan aan snelheid gehaald wordt. Ik vind het verlies tussen 109 en 78 best wel fors want die kastjes doen samen 15 of 16 Mbit? Ik betaal tenslotte wel voor 100Mbit internet, zo staat het ook in de gegevens. Ik heb nergens gelezen dat iTV van de internet verbinding afgetrokken wordt. Op zich kan ik wel leven met 78 Mbit maar dat is alleen niet wat er in de overeenkomst staat. Wel vaag dat de KPN hier niet duidelijk over is.
Ze heten niet voor niets Glaskanalen.. Ze worden niet op DSL verbindingen geleverd. nog niet tenminste dat ik weet.rolandos582 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:21:
[...]
Naja het zou kunnen dat je hd glas kanalen hebt op 661 etc maar dit lijkt me sterk. Dan gaat er namelijk 2x12,5 vanaf. En met 109 - 25 kom je al aardig in de richting. Maar dit lijkt me bijna niet mogelijk.
Waarschijnlijk moeten de kastjes helemaal van je abbonement worden afgekoppeld en dat kan puur en alleen door KPN zelf. Mocht je dit geregeld willen hebben, laat me dit even weten. Dan kunnen we dat wel even regelen.
Laat hem eerst eens proberen met een goede UTP kabel en met de decoders afgekoppeld van de EB, direct met een goede laptop een speedtest te doen.
Meerdere testen eigenlijk liever, op verschillende sites.
Naja voor zover ik weet ook niet, maar het zou het verhaal wel kunnen bevestigen. En imo mag het tegenwoordig ook wel op 100Mb verbindingen maar dat ter zijde.Barre73 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:26:
[...]
Ze heten niet voor niets Glaskanalen.. Ze worden niet op DSL verbindingen geleverd. nog niet tenminste dat ik weet.
Laat hem eerst eens proberen met een goede UTP kabel en met de decoders afgekoppeld van de EB, direct met een goede laptop een speedtest te doen.
Meerdere testen eigenlijk liever, op verschillende sites.
isra (1 meter kabel) > eb > eb poort 1 > goede cat5e kabel naar laptop. En dan via speedtest.net & http://speedtest.operator.nl/kpn/ kijken welke snelheid je precies haalt. Normaal zou dit dan 109 - 2x7,5 = 94 moeten zijn. Maar minimaal 100-2x7,5=85.
Ik heb zowel met een Cat6 kabel met koperen kern van 5 meter lang getest als met een zeer korte variant daarvan, 1.5 m. Dus verleizen door kwaliteit van de kabel lijkt me hier geen rol in spelen. Verliezen treden bij dergelijke kwaliteitskabels pas vanaf zo'n 25 meter op en dan zijn ze nog verwaarloosbaar. Die goedkope rommel die ze in supermarkten verkopen geven zelfs bij 5 meter al weinig tot geen verliezen.rolandos582 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:30:
[...]
Naja voor zover ik weet ook niet, maar het zou het verhaal wel kunnen bevestigen. En imo mag het tegenwoordig ook wel op 100Mb verbindingen maar dat ter zijde.
isra (1 meter kabel) > eb > eb poort 1 > goede cat5e kabel naar laptop. En dan via speedtest.net & http://speedtest.operator.nl/kpn/ kijken welke snelheid je precies haalt. Normaal zou dit dan 109 - 2x7,5 = 94 moeten zijn. Maar minimaal 100-2x7,5=85.
Kabel is direct op poort 1 geprikt maar hoger dat 78 Mbit gaat het niet komen. Wat ik al eerder schreef, ik kan ermee leven maar het verbaast me een beetje dat dit door KPN niet wordt vermeld. Als ik die 100Mbit uitbreiding niet had genomen zou ik op 60Mbit zijn aangesloten en zou ik waarschijnlijk 70 Mbit kunnen halen. Dit neem ik alleen maar aan hoor, want ik las ergens dat bij lagere Internetsnelheden de iTV bandbreedte niet van de totale internet snelheid wordt afgehaald. Als dat werkelijk zo is verwijder ik die 100Mbit optie wel want dat scheelt weer een paar euro.
Voor zover ik het ben tegengekomen, zie ik verbindingen die nog een monteur nodig hebben volgens het systeem, dat deze op Fourstack geen bonding optie krijgen. Dat wil dus niet per se zeggen dat je het dus niet kan krijgen. Volgens mij is de link van pqcc hier voorbij gekomen. Daarop kan je zien ofdat er fysiek bonding mogelijk is, en of er een monteur aangestuurd dient te worden.HammerNL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:15:
[...]
Volgens mij houdt fourstack bij 'geplande upgrades' geen rekening met de mogelijkheid tot bonding. Dus als alles eenmaal is opgeleverd, heb je best kans dat de actuele beschikbaarheid alsnog naar 180Mbit verspringt. Al zullen daar wel eerst abonnementen voor moeten komen.
Welk type modem heb je? Misschien heb ik dat gemist, maar de v9 ging maar tot 80mbit volgens mij.regmaster schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:11:
[...]
Ik heb zowel met een Cat6 kabel met koperen kern van 5 meter lang getest als met een zeer korte variant daarvan, 1.5 m. Dus verleizen door kwaliteit van de kabel lijkt me hier geen rol in spelen. Verliezen treden bij dergelijke kwaliteitskabels pas vanaf zo'n 25 meter op en dan zijn ze nog verwaarloosbaar. Die goedkope rommel die ze in supermarkten verkopen geven zelfs bij 5 meter al weinig tot geen verliezen.
Kabel is direct op poort 1 geprikt maar hoger dat 78 Mbit gaat het niet komen. Wat ik al eerder schreef, ik kan ermee leven maar het verbaast me een beetje dat dit door KPN niet wordt vermeld. Als ik die 100Mbit uitbreiding niet had genomen zou ik op 60Mbit zijn aangesloten en zou ik waarschijnlijk 70 Mbit kunnen halen. Dit neem ik alleen maar aan hoor, want ik las ergens dat bij lagere Internetsnelheden de iTV bandbreedte niet van de totale internet snelheid wordt afgehaald. Als dat werkelijk zo is verwijder ik die 100Mbit optie wel want dat scheelt weer een paar euro.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
De V9 wordt ook zeer frequent gebruikt bij glas verbindingen van 500 Mbit dus die bewering lijkt mij zeer sterk.Meauses schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:25:
[...]
Welk type modem heb je? Misschien heb ik dat gemist, maar de v9 ging maar tot 80mbit volgens mij.
Zelfs de V8 werkt al met 500 Mbit.
Meauses heeft wel een punt. De v9's konden door een firmware update inderdaad niet harder meer dan 79,9Mbit/sec. De V10 en V8 wel. Let wel: Aan de xDSL zijde. WAN-LAN throughput is een andere discussie ;-)
Toevallig hier iemand die (na postcode in DM) kan kijken wat er nou precies met mijn aansluiting is? Na de kabelvervanging heb ik 3 doorgelaste aderparen. Hierbij was aderpaar 1 in gebruik voor VDSL en aderpaar 2 voor analoge telefonie.
Na opzegging analoge telefonie is bonding mogelijk. KPN geeft dit ook in fourstack aan.
Het per 1 april aangevraagd, maar de oorspronkelijke installatie is afgezegd door drukte. Na een week zou ik gebeld worden. Mevrouw aan de telefoon gaf toen aan dat er een storing was waardoor het nog niet geleverd kon worden. Vandaag werd ik (na een week) opnieuw gebeld. Nog steeds kan het niet geleverd worden omdat er een probleem is met krijgen van het signaal naar de wijkcentrale. (Tenminste, ze zei dat ze ook niet begreep wat er stond, maar dat ik er dat maar van maken moest).
Twitter web care geeft aan dat de order uitgevallen is op ISRA waardoor de IB van de SNI aangepast moest worden, en dat dat inmiddels gedaan zou moeten zijn (Whatever that may be). Maar blijkbaar is er dus nog steeds een probleem.
Na opzegging analoge telefonie is bonding mogelijk. KPN geeft dit ook in fourstack aan.
Het per 1 april aangevraagd, maar de oorspronkelijke installatie is afgezegd door drukte. Na een week zou ik gebeld worden. Mevrouw aan de telefoon gaf toen aan dat er een storing was waardoor het nog niet geleverd kon worden. Vandaag werd ik (na een week) opnieuw gebeld. Nog steeds kan het niet geleverd worden omdat er een probleem is met krijgen van het signaal naar de wijkcentrale. (Tenminste, ze zei dat ze ook niet begreep wat er stond, maar dat ik er dat maar van maken moest).
Twitter web care geeft aan dat de order uitgevallen is op ISRA waardoor de IB van de SNI aangepast moest worden, en dat dat inmiddels gedaan zou moeten zijn (Whatever that may be). Maar blijkbaar is er dus nog steeds een probleem.
Aha.. dat verandert de zaak aangezien de XDSL poort helemaal niet gebruikt wordt bij glasvezel.RadioAir schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:56:
Meauses heeft wel een punt. De v9's konden door een firmware update inderdaad niet harder meer dan 79,9Mbit/sec. De V10 en V8 wel. Let wel: Aan de xDSL zijde. WAN-LAN throughput is een andere discussie ;-)
Maar ik keek even terug en hij heeft een V10..
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 15-04-2016 15:06 ]
Als ik het PQCC script doorloop, zie ik dit staan:
RemarkCode="9054" RemarkTextEng="Free copper pares exist besides one active service"
Als ik het goed heb, betekent dit dus dat er een tweede aderpaar aanwezig is.
Alleen geeft fourstack geen bonding optie aan op mijn adres.
Dan hoeft alleen dat tweede aderpaar aangesloten te worden in de straatkast?
RemarkCode="9054" RemarkTextEng="Free copper pares exist besides one active service"
Nee. Dit betekent dat de straatkast/wijkcentrale niet geschikt is voor Bonding. Zodra die geschikt is EN er meerdere aderparen zijn zal fourstack een Bonding optie laten ziencornfed99111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:59:
Order is stuck in SNI, dus moet opnieuw worden aangeboden want hij valt dan automatisch uit. Als ze hem opnieuw aanbieden is het doorgaands wel weer in orde.B2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:02:
Toevallig hier iemand die (na postcode in DM) kan kijken wat er nou precies met mijn aansluiting is? Na de kabelvervanging heb ik 3 doorgelaste aderparen. Hierbij was aderpaar 1 in gebruik voor VDSL en aderpaar 2 voor analoge telefonie.
Bonding zal sowieso niet zomaar in fourstack komen, netco moet dat namelijk aanpassen en hun moeten vaststellen dat je ook het kan krijgen. Maar je hebt het natuurlijk niet via de reguliere wijze gedaan dus zal het wel langer duren. Is er iemand in de omgeving met bonding?cornfed99111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:59:
SNI is één van de vele programma's in de leverstraat van KPN.B2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:02:
Kennelijk is de installed base (IB) niet gelijk aan de werkelijkheid met als gevolg dat de order niet kan doorlopen.
Mogelijk weet SNi nog niet dat jij een tweede aderpaar hebt.
Niet helemaal, meestal moet er wel degelijk iets gerepareerd worden voordat een resubmit kan plaats vindenrolandos582 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:54:
[...]
Order is stuck in SNI, dus moet opnieuw worden aangeboden want hij valt dan automatisch uit. Als ze hem opnieuw aanbieden is het doorgaands wel weer in orde.
[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 16-04-2016 22:31 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik weet wel zeker dat ze dat niet weten, aangezien het niet via het reguliere process verkregen is maar via een omweg. Het system doet zijn checks en ziet dat het normaal niet mogelijk is.White_Collar schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:28:
[...]
SNI is één van de vele programma's in de leverstraat van KPN.![]()
Kennelijk is de installed base (IB) niet gelijk aan de werkelijkheid met als gevolg dat de order niet kan doorlopen.
Mogelijk weet SNi nog niet dat jij een tweede aderpaar hebt.
Uiteraard, eerst komt de behandelaar erbij. Die kijkt wat er mis is, stuurt de juiste mensen aan en vervolgens komt de resubmit.Niet helemaal, meestal moet er wel degelijk iets gerepareerd worden voordat een resubmit kan plaats vinden
RobinF schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:05:
[...]
Nee. Dit betekent dat de straatkast/wijkcentrale niet geschikt is voor Bonding. Zodra die geschikt is EN er meerdere aderparen zijn zal fourstack een Bonding optie laten zien
Vele buren naast mij hebben wel bonding staan in fourstack.rolandos582 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:54:
[...]
Bonding zal sowieso niet zomaar in fourstack komen, netco moet dat namelijk aanpassen en hun moeten vaststellen dat je ook het kan krijgen. Maar je hebt het natuurlijk niet via de reguliere wijze gedaan dus zal het wel langer duren. Is er iemand in de omgeving met bonding?
Maar niet allemaal. Lijkt een beetje random verdeelt.
Dus daarom dacht ik dat er wel een tweede lijn ligt, maar zonder verdere aansluiting.
Klanten kunnen tegenwoordig een ADSL of VDSL aansluiting hebben via KPN WBA A, E en SNI-F. Heeft dat SNI-F ook te maken met die SNI in de leverstraat van KPN of is dat weer iets anders?White_Collar schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:28:
[...]
SNI is één van de vele programma's in de leverstraat van KPN.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Wat ik begrepen heb, via een andere erg aardige en behulpzame tweaker, is dat mijn analoge lijn (welke op het tweede aderpaar heeft gezeten) in sommige systemen binnen KPN nog actief is. Deze had al afgesloten moeten zijn.rolandos582 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:35:
[...]
Ik weet wel zeker dat ze dat niet weten, aangezien het niet via het reguliere process verkregen is maar via een omweg. Het system doet zijn checks en ziet dat het normaal niet mogelijk is.
[...]
Uiteraard, eerst komt de behandelaar erbij. Die kijkt wat er mis is, stuurt de juiste mensen aan en vervolgens komt de resubmit.
Bij een kennis zit de tele2 vdsl-co lijn al jaren op 10Mbit upload, dat zal dan wel via hun eigen apparatuur gaan. Is ergens te vinden wanneer Tele2 klanten over gaat zetten naar VULA?B2 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:37:
Zijn er nu al meer bevestigingen dat de upload van vdsl aansluitingen die rechtstreeks op de wijkcentrale zitten (vdsl-co) naar 10mbit/s zijn gegaan? Ik zit hier nog steeds op 5 met een attainable van 19 namelijk.
Nu je het zegt.. Ik ken gevallen waar mensen met 60Mb konden downloaden en 25Mb konden uploaden. Dat was in het begin toen tele2 vdsl introduceerde. "Fiberspeed".esky schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:54:
[...]
Bij een kennis zit de tele2 vdsl-co lijn al jaren op 10Mbit upload, dat zal dan wel via hun eigen apparatuur gaan. Is ergens te vinden wanneer Tele2 klanten over gaat zetten naar VULA?
Helaas werd dat hier niet uitgerold. Max. 12/1 op een centrale die aan de overkant van de weg staat
Sinds afgelopen vrijdag is hier VDSL via Fiber opgeleverd (met een Fritzbox 7360), afstand tot de straatkast is ong. 500 meter. De snelheid synchroniseert binnen een minuut of twee naar de huidige snelheid van 78/20Mb, als ik echter in het modem kijk zie ik dat de attainable upload 32Mb is. Zou dit de komende dagen/weken nog op kunnen lopen, of blijft dit zoals het is?
https://www.dropbox.com/s...04-18%2012.03.28.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...04-18%2012.03.28.png?dl=0
[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 18-04-2016 12:09 ]
Ga daar maar niet vanuit het is een VVDSL verbinding in die filtert direct de ruis zelf weg ipv vdsl die dat niet doet en daarom in stapjes omhoog gaat tot ie gaat klapperen.
waarschijnlijk zit je nu ook al boven je abonnement upload.
Nee dat niet, abo zou tot 100/30Mb zijn volgens Fiber.Jan-man schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:18:
Ga daar maar niet vanuit het is een VVDSL verbinding in die filtert direct de ruis zelf weg ipv vdsl die dat niet doet en daarom in stapjes omhoog gaat tot ie gaat klapperen.
ai, en toen kreeg je bij een nieuw internet only abbo met een upgrade naar 100mbit een V8 modem. Dat is wel even balen als je in Amsterdam woont en de V10 met 5GHZ wel erg hard nodig is.
De 2.4 ghz zit hier zo vol (ongeveer 30 ssids) dat ik volledig wilde overstappen naar 5ghz omdat het anders gewoon niet meer bruikbaar is.
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen?
De 2.4 ghz zit hier zo vol (ongeveer 30 ssids) dat ik volledig wilde overstappen naar 5ghz omdat het anders gewoon niet meer bruikbaar is.
[ Voor 38% gewijzigd door White_Collar op 21-04-2016 10:42 ]
V8 in bridge en eigen router erachter? Of die KPN accesspoint zoals hierboven staatWhite_Collar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:35:
ai, en toen kreeg je bij een nieuw internet only abbo met een upgrade naar 100mbit een V8 modem. Dat is wel even balen als je in Amsterdam woont en de V10 met 5GHZ wel erg hard nodig is.
Werkt die workaround nog steeds?HvanderT schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:30:
[...]
V8 in bridge en eigen router erachter? Of die KPN accesspoint zoals hierboven staat
Gewoon een eigen AP kopen en ergens centraal in huis ophangen. WiFi van de Experiabox helemaal uit.
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
Dit.DiedB schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:01:
[...]
Gewoon een eigen AP kopen en ergens centraal in huis ophangen. WiFi van de Experiabox helemaal uit.
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
www.google.nl
Kan je niet gewoon KPN bellen en zeggen dat je een V10 nodig hebt? Desnoots zeg je dat je huidige V10 het niet meer doet.White_Collar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:35:
Ze kunnen zien welk modem de klant toch in gebruik heeft?SECURITEH schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:53:
[...]
Kan je niet gewoon KPN bellen en zeggen dat je een V10 nodig hebt? Desnoots zeg je dat je huidige V10 het niet meer doet.
Gisteren kreeg ik bij de KPN winkel zo een nieuwe TV ontvanger mee. Ik vroeg alleen maar of het mogelijk was om de oude ontvanger om te wisselen. (Ik had de oude niet bij me op dat moment). Er werd zo een in mijn handen gedrukt. "Succes ermee".
Ze konden de oude ontvanger niet uit het systeem verwijderen helaas. Storing.. Overigens stond er wel op het scherm dat het een fiber abonnement is. (Leverstraat 3...).
[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 22-04-2016 09:29 ]
Ik heb sinds twee weken ook een VDSL2 verbinding via Fiber. Upload zit op 33Mb. Afstand straatkast is 171m (via breedbandwinkel).P.K. schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:42:
[...]
Nee dat niet, abo zou tot 100/30Mb zijn volgens Fiber.
[small] Negotiated Connection Properties Receive direction Send direction Max. DSLAM throughput kbit/s 111216 33032 Min. DSLAM throughput kbit/s 784 0 Attainable throughput kbit/s 100566 50994 Current throughput kbit/s 99228 33093 Seamless rate adaptation on on Latency fast fast Impulse noise protection 72 71 G.INP on on Signal-to-noise ratio dB 5 6 Bitswap on on Line attenuation dB 13 15 Profile 17a G.Vector full full Carrier record A43c A43c [/small]
Alleen als die aangesloten isHvanderT schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:26:
[...]
Ze kunnen zien welk modem de klant toch in gebruik heeft?. Maar ik denk dat ze die zo omwisselen.
Geen idee, bij mij deden ze nooit moeilijk om te wisselen voor een nieuwere versie en na de verhuizing kreeg ik vanzelf een V10.HvanderT schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:26:
[...]
Ze kunnen zien welk modem de klant toch in gebruik heeft?. Maar ik denk dat ze die zo omwisselen.
Ik heb zelfs nooit het oude model terug hoeven te sturen en heb daarom nu ook 2 kastjes voor de TV ook al is het abbo voor 1.
Dat is ook mijn ervaring in het algemeen.[b]HvanderT schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:26:Er werd zo een in mijn handen gedrukt. "Succes ermee".
[ Voor 32% gewijzigd door SECURITEH op 24-04-2016 23:57 ]
Op de netco website stond al maandenlang een upgrade gepland voor Q2 2016 bij een familielid.
Afgelopen maand stond er 25 april 2016 (+ of - een week).
Kijk ik nu, dan staat er:
Status Geen geplande upgrades gevonden
Jammer, hier is de upgrade een maand opgeschoven. Zou eerst in mei naar 80Mbit gaan (komende van 28Mbit), nu wordt het juni.
Nouja nog maar even voortkabbelen met m'n huidige snelheid dan maar. Idee was om bij Telfort te verlengen als de nieuwe snelheid beschikbaar is, met de gedachte om er dan een mooie deal van te kunnen maken. Zij kunnen mij een hogere snelheid aansmeren, ik kan er wellicht een aantal maanden gratis internet uit halen
Maar m'n abonnement loopt pas af in november, dus ik heb nog even tijd qua upgrade.
Nouja nog maar even voortkabbelen met m'n huidige snelheid dan maar. Idee was om bij Telfort te verlengen als de nieuwe snelheid beschikbaar is, met de gedachte om er dan een mooie deal van te kunnen maken. Zij kunnen mij een hogere snelheid aansmeren, ik kan er wellicht een aantal maanden gratis internet uit halen
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 25-04-2016 03:17 ]
Dat is normaal en heb ik hier vaker gezien. Rond de datum van de upgrade verdwijnt de plandatum. Dat betekent niet dat er niks is gedaan!Shmoopy schreef op maandag 25 april 2016 @ 02:55:
Op de netco website stond al maandenlang een upgrade gepland voor Q2 2016 bij een familielid.
Als het goed is zou je dan binnen enkele dagen bovenin (bij haalbare snelheden) de nieuwe snelheden moet zien.
Inmiddels hier ook van 5 naar 10Mbit upload gegaan. De Noise margin is wel veranderd van 18.6/6 dB naar 13.1/6.8 dB, en Data Path is ook van Interleaved/Interleaved naar Fast/Interleaved gegaan.
Oud :

Nieuw :
Oud :

Nieuw :

Hier is de Delay ook veranderd. Van 2/8 naar 4/8. 
Niks Fastpath.
Niks Fastpath.

[ Voor 27% gewijzigd door krakendmodem op 25-04-2016 09:30 ]
En hier is voorlopig nog niks aan te doen? Ik vrees dat op mijn adres hetzelfde gaande is; bij vrijwel alle buren is bonding beschikbaar behalve op mijn adres. Op mijn andere lijn zijn vroeger ook andere diensten geleverdB2 schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:40:
[...]
Wat ik begrepen heb, via een andere erg aardige en behulpzame tweaker, is dat mijn analoge lijn (welke op het tweede aderpaar heeft gezeten) in sommige systemen binnen KPN nog actief is. Deze had al afgesloten moeten zijn.
Gus heb t volgende probleempje;
Ik Ben laatst verhuist , maar me meterkast is buiten . In die meterkast zit me lasdop waar de kabel van KPN binnen komt en een kabel naar een wandcontactdoos naar de woonkamer gaat.
In het geval van pair bonding , denk je dat het mogelijk is om dat in de woonkamer toe te passen?
Ik Ben laatst verhuist , maar me meterkast is buiten . In die meterkast zit me lasdop waar de kabel van KPN binnen komt en een kabel naar een wandcontactdoos naar de woonkamer gaat.
In het geval van pair bonding , denk je dat het mogelijk is om dat in de woonkamer toe te passen?
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Of het kan? Ja. Maar persoonlijk zou ik Pair Bonding (waar je waarschijnlijk een nieuw IS/RA voor krijgt) zou ik in de meterkast toepassen en dan ook daar de Experiabox op hangen. Vervolgens met bijvoorbeeld de KPN WiFi "Versterker" het signaal verdelen in je appartement (?)RDKN-Steven schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:39:
Gus heb t volgende probleempje;
Het gaat om een eengezinswoning (niet de nieuwste) dus staat de meterkast buiten. Ik ga er vanuit dat je het modem niet in een vochtige ruimte buiten hangt?
En dan zit je nog met de telefoonkabel (K ga ook vaste telefonie afnemen namelijk..)
En dan zit je nog met de telefoonkabel (K ga ook vaste telefonie afnemen namelijk..)
[ Voor 22% gewijzigd door RSB op 27-04-2016 18:50 ]
Vervang die telefoonkabel door UTP, en leg er een tweede UTP bij, gebruik die tweede UTP voor telefoon, en later eventueel als tweede LAN kabel vanuit de meterkast buiten.
Op die manier ben je beter bezig dan met een los telefoondraadje, dat is niet echt verstandig op toekomst.
Op die manier ben je beter bezig dan met een los telefoondraadje, dat is niet echt verstandig op toekomst.
Dan zou ik gewoon 1 UTP kabel leggen.supayoshi schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:47:
Vervang die telefoonkabel door UTP, en leg er een tweede UTP bij, gebruik die tweede UTP voor telefoon, en later eventueel als tweede LAN kabel vanuit de meterkast buiten.
Dan weet je zeker dat die kabel naar buiten ofwel ethernet is, of DSL.
Als je 2 kabels legt, ga je hoe dan ook een keer de mist in en dan ben je verder van huis.
Over UTP kabel kun je ook prima een DSL signaal sturen.
Je kan toch gewoon labellen, en als je er twee neer legt, kan je de Experiabox nog steeds bij de ISRA aansluiten, en hoef je niet de Experiabox in huis te plaatsen, maar kan die in de meterkast blijven...
En heeft hij een aparte lijn voor telefoon liggen.
Desnoods een andere kleur UTP voor de telefoonlijn en labels erop klaar
En heeft hij een aparte lijn voor telefoon liggen.
Desnoods een andere kleur UTP voor de telefoonlijn en labels erop klaar
Kan het pair bonding signaal ook over een UTP kabel heen?TD-er schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:52:
[...]
Dan zou ik gewoon 1 UTP kabel leggen.
Dan weet je zeker dat die kabel naar buiten ofwel ethernet is, of DSL.
Als je 2 kabels legt, ga je hoe dan ook een keer de mist in en dan ben je verder van huis.
Over UTP kabel kun je ook prima een DSL signaal sturen.
En in het geval van een UTP kabel, Legt KPN dit aan of ik zelf? En moet (Als ik 'm moet aanleggen) het een CAT 5e of cat6e kabel zijn?
Een Pairbonding signaal kan prima over een CAT5 of CAT6 kabel, je moet dan alleen wel 2 aderparen (is 4 aders) doorverbinden ipv 1 aderpaar. Een normale (Gigabit) UTP kabel heeft 4 aderparen.
Maak wel gebruik van een getwist paar van je UTP kabel. Dus aderpaar 1 verbind je bijv. met blauw/blauw-wit, en het 2e aderpaar op oranje/oranje-wit.
Maak wel gebruik van een getwist paar van je UTP kabel. Dus aderpaar 1 verbind je bijv. met blauw/blauw-wit, en het 2e aderpaar op oranje/oranje-wit.
Beste Tweakers,
Afgelopen februari kwam er een brief binnen van Online, met de mededeling dat onze internetverbinding in de week van woensdag 23 februari 2016, omgezet zou worden naar een nieuwe netwerk van Online.
Hiermee is tegelijkertijd met de door Online genoemde 'verbeteringen' aan het netwerk, een vernieuwing/wijziging doorgevoerd van de abonnementen.
Het huidige abonnement is volgens Online met een snelheid van: 10 Mb/s is overgegaan naar 12 Mb/s. Dit betreft een ADSL2+ verbinding. En dat voor 35,00 euro per maand. Alles-in-1 Basis. (TV, Telefonie, Internet).
Internet zou op zichzelf alleen al met een tot 30/3 Mb/s verbinding € 24 per maand kosten volgens Online...
Nadat de internetverbinding was omgezet heb ik middels verschillende speedtest sites (waaronder speedtest.net) meerdere malen verspreid over de weken erna kunnen verifiëren dat de verbinding hogere snelheden haalde dan voorheen. Namelijk een gemiddelde van 4 Mbps en net geen 5 Mbps. Maar sinds de afgelopen twee weken heb ik nu het volgende probleem. De snelheid is zo bedroevend laag geworden dat het simpelweg niet acceptabel is voor de tijden waarin we leven.
Tevens heb ik kunnen meten/verifiëren dat de huidig internetsnelheid afgezakt is naar een magere 1 Mbps en het blijft steken onder de 2 Mbps. Soms heb ik momenten dat het dan weer boven de 3 Mbps haalt. Maar ronduit gezien is dat meer een uitzondering op de regel.
Als ik ping vanaf mijn laptop over de Wi-Fi dan zie je dat er een constante fluctuatie is:
Pinging www.google.nl [194.134.26.24] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 194.134.26.24:
Packets: Sent = 177, Received = 174, Lost = 3 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 33ms, Maximum = 1597ms, Average = 937ms
Ping statistics for 194.134.26.46:
Packets: Sent = 200, Received = 199, Lost = 1 (0% loss),
Minimum = 32ms, Maximum = 1321ms, Average = 595ms
Ping statistics for 194.134.26.38:
Packets: Sent = 200, Received = 200, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 32ms, Maximum = 1321ms, Average = 623ms
Ping statistics for 93.191.168.52:
Packets: Sent = 200, Received = 197, Lost = 3 (1% loss),
Minimum = 39ms, Maximum = 3350ms, Average = 869ms
Pingen vanaf de laptop rechtstreeks aangesloten met een ethernetkabel op de modem:
Packets: Sent = 200, Received = 195, Lost = 5 (2% loss),
Minimum = 37ms, Maximum = 1688ms, Average = 671ms
Minimum = 37ms, Maximum = 1735ms, Average = 692ms
Modeminfo geeft het volgende weer:
Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 776
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 4574
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.9
Downstream SNR (dB) 6.8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 0
Upstream CRC fouten 9
Downstream CRC fouten 153115
Upstream FEC errors 333137
Downstream FEC errors 307531
Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 21.8
Downstream demping (dB) 48.5
Nu dit probleem zich voordoet zie ik het ook gelijk als een kans om toch eens te gaan kijken naar alternatieven voor ADSL (12 jaar na dato), namelijk VDSL. Ik heb de ontwikkelingen gevolgd de afgelopen jaren. En zou graag jullie ervaring willen vragen om wat zaken te bevestigen voordat ik Online vraag om mijn lijn om te zetten van ADSL naar VDSL.

Ik heb gelijk een nieuwe aanbieding kunnen vinden die voor mij optioneel zou kunnen zijn om bij Online als klant aan te blijven: https://www.breedbandwink...ment/online-internet-30mb
Het betreft namelijk VDSL via de vaste KPN telefonie-aansluiting.
Wat zijn nu mijn opties betreffende het aangaan van een VDSL-aansluiting, afgaande op alle informatie tot nu toe? Ik zit namelijk niet te wachten op een fata morgana. Ik wil gewoon zekerheid wat betreft de VDSL-aansluiting en de best mogelijke configuratie hiervoor afdwingen zodat vanaf de wijk(straat)kast een gedegen internetsnelheid wordt behaald.
ADSL aanhouden en het probleem laten onderzoeken, of toch naar VDSL overstappen (eventueel bij een andere ISP?)
Mocht iemand het idee hebben dat het ergens aan mijn modem/router en/of laptop/computer ligt betreffende de problemen met mijn internetsnelheid. Gelieve hier niet op in te gaan, aangezien ik dit als oorzaak van het probleem al heb kunnen uitsluiten.
Afgelopen februari kwam er een brief binnen van Online, met de mededeling dat onze internetverbinding in de week van woensdag 23 februari 2016, omgezet zou worden naar een nieuwe netwerk van Online.
Hiermee is tegelijkertijd met de door Online genoemde 'verbeteringen' aan het netwerk, een vernieuwing/wijziging doorgevoerd van de abonnementen.
Het huidige abonnement is volgens Online met een snelheid van: 10 Mb/s is overgegaan naar 12 Mb/s. Dit betreft een ADSL2+ verbinding. En dat voor 35,00 euro per maand. Alles-in-1 Basis. (TV, Telefonie, Internet).
Internet zou op zichzelf alleen al met een tot 30/3 Mb/s verbinding € 24 per maand kosten volgens Online...
Nadat de internetverbinding was omgezet heb ik middels verschillende speedtest sites (waaronder speedtest.net) meerdere malen verspreid over de weken erna kunnen verifiëren dat de verbinding hogere snelheden haalde dan voorheen. Namelijk een gemiddelde van 4 Mbps en net geen 5 Mbps. Maar sinds de afgelopen twee weken heb ik nu het volgende probleem. De snelheid is zo bedroevend laag geworden dat het simpelweg niet acceptabel is voor de tijden waarin we leven.
Tevens heb ik kunnen meten/verifiëren dat de huidig internetsnelheid afgezakt is naar een magere 1 Mbps en het blijft steken onder de 2 Mbps. Soms heb ik momenten dat het dan weer boven de 3 Mbps haalt. Maar ronduit gezien is dat meer een uitzondering op de regel.
Als ik ping vanaf mijn laptop over de Wi-Fi dan zie je dat er een constante fluctuatie is:
Pinging www.google.nl [194.134.26.24] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 194.134.26.24:
Packets: Sent = 177, Received = 174, Lost = 3 (1% loss),
Minimum = 33ms, Maximum = 1597ms, Average = 937ms
Ping statistics for 194.134.26.46:
Packets: Sent = 200, Received = 199, Lost = 1 (0% loss),
Minimum = 32ms, Maximum = 1321ms, Average = 595ms
Ping statistics for 194.134.26.38:
Minimum = 32ms, Maximum = 1321ms, Average = 623ms
Packets: Sent = 200, Received = 197, Lost = 3 (1% loss),
Minimum = 39ms, Maximum = 3350ms, Average = 869ms
Pingen vanaf de laptop rechtstreeks aangesloten met een ethernetkabel op de modem:
Packets: Sent = 200, Received = 195, Lost = 5 (2% loss),
Minimum = 37ms, Maximum = 1688ms, Average = 671ms
Minimum = 37ms, Maximum = 1735ms, Average = 692ms
Modeminfo geeft het volgende weer:
Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 776
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 4574
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.9
Downstream SNR (dB) 6.8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 0
Upstream CRC fouten 9
Downstream CRC fouten 153115
Upstream FEC errors 333137
Downstream FEC errors 307531
Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 21.8
Downstream demping (dB) 48.5
Nu dit probleem zich voordoet zie ik het ook gelijk als een kans om toch eens te gaan kijken naar alternatieven voor ADSL (12 jaar na dato), namelijk VDSL. Ik heb de ontwikkelingen gevolgd de afgelopen jaren. En zou graag jullie ervaring willen vragen om wat zaken te bevestigen voordat ik Online vraag om mijn lijn om te zetten van ADSL naar VDSL.
- De afstand vanaf de noordelijke telefooncentrale bedraagt in een rechte lijn tot aan de wijk(straat)kast in mijn wijk 2,87 km.
- De afstand vanaf de zuidelijke telefooncentrale bedraagt in een rechte lijn tot aan de wijk(straat)kast in mijn wijk 3,26 km.
- De afstand vanaf de wijk(straat)kast tot aan mijn huis bedraagt in een rechte lijn 47 meter.
- Wat is mijn lijnlengte c.q. afstand tot de centrale: Noordelijke telefooncentrale 4432 meter / Copper exchange distance (approx.): 4459 meters.
- Wat is mijn lijnlengte c.q. afstand tot de straatkast: 57 meter

Ik heb gelijk een nieuwe aanbieding kunnen vinden die voor mij optioneel zou kunnen zijn om bij Online als klant aan te blijven: https://www.breedbandwink...ment/online-internet-30mb
Het betreft namelijk VDSL via de vaste KPN telefonie-aansluiting.
Wat zijn nu mijn opties betreffende het aangaan van een VDSL-aansluiting, afgaande op alle informatie tot nu toe? Ik zit namelijk niet te wachten op een fata morgana. Ik wil gewoon zekerheid wat betreft de VDSL-aansluiting en de best mogelijke configuratie hiervoor afdwingen zodat vanaf de wijk(straat)kast een gedegen internetsnelheid wordt behaald.
ADSL aanhouden en het probleem laten onderzoeken, of toch naar VDSL overstappen (eventueel bij een andere ISP?)
Mocht iemand het idee hebben dat het ergens aan mijn modem/router en/of laptop/computer ligt betreffende de problemen met mijn internetsnelheid. Gelieve hier niet op in te gaan, aangezien ik dit als oorzaak van het probleem al heb kunnen uitsluiten.
Hoi,Indir schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:07:
Beste Tweakers,
Wat zijn nu mijn opties betreffende het aangaan van een VDSL aansluiting, afgaande op alle informatie tot nu toe? Ik zit namelijk niet te wachten op een fata morgana. Ik wil gewoon zekerheid wat betreft de VDSL aansluiting en de beste mogelijke configuratie hiervoor zodat vanaf de wijk(straat)kast een gedegen snelheid wordt behaald.
Prima onderzoekje heb je gepleegd!
Persoonlijk kan ik telfort aanbevelen, deze heeft een goede prijs-prestatie verhouding. Hierbij is het max abbo 80/8, hoewel je in de praktijk hoogstwaarschijnlijk hoger zult halen. Kosten p/m: €28,-
Aan de andere kant, bel online en laat je lijn omzetten naar vdsl, dan haal je 100/30 en heb je wat minder rompslomp. Online zal je aansluiting misschien nog wel even door moeten lichten want de huidige prestaties zijn erbarmelijk... Kosten p/m: €30,-
[ Voor 18% gewijzigd door Tele op 28-04-2016 19:29 ]
De ping is extreem hoog, dat klopt niet. Ook heb je veel CRC errors, het lijkt alsof er iets met je aansluiting mis is.
Waarom trouwens bij Online blijven? Je zou ook naar Telfort kunnen. Dan zou je evt. nog een eigen modem kunnen gebruiken als je wilt.
Waarom trouwens bij Online blijven? Je zou ook naar Telfort kunnen. Dan zou je evt. nog een eigen modem kunnen gebruiken als je wilt.
Hmm, volgens je Fourstack screenshot zou je 100 Mbps moeten kunnen halen, dus zit je relatief dichtbij de wijkkast.
Dat zou dus een recente upgrade moeten zijn, dus zou je zeker een aanzienlijk betere verbinding moeten kunnen krijgen dan wat je nu beschrijft.
Ik zou het aan je provider voorleggen.
35 euro per maand voor zo'n pakket wat je nu hebt is echt te duur. (of er moet meer in zitten dan alleen internet, wat ook niet bruikbaar is met zo'n snelheid en stabiliteit als je beschrijft)
Zelfs bij een van de duurdere providers, zoals XS4all, krijg je al meer voor minder geld.
Dat zou dus een recente upgrade moeten zijn, dus zou je zeker een aanzienlijk betere verbinding moeten kunnen krijgen dan wat je nu beschrijft.
Ik zou het aan je provider voorleggen.
35 euro per maand voor zo'n pakket wat je nu hebt is echt te duur. (of er moet meer in zitten dan alleen internet, wat ook niet bruikbaar is met zo'n snelheid en stabiliteit als je beschrijft)
Zelfs bij een van de duurdere providers, zoals XS4all, krijg je al meer voor minder geld.
Is men in duitsland ook net als bij ons bezig dsl klanten om te zetten naar vdsl?
Kan iemand verifiëren of Online via de wijk(straat)kast VDSL levert of nog steeds de oude werkwijze hanteert door alles via de telefooncentrale af te handelen? Indien Online niet in staat is/wil om VDSL te leveren via de wijk(straat)kast van KPN dan rest mij geen andere keus en is overstappen een wijs besluit.
Àls ze op jouw locatie VDSL zeggen te kunnen leveren, zal dat via de straatkast zijn.Indir schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:58:
Kan iemand verifiëren of Online via de wijk(straat)kast VDSL levert of nog steeds de oude werkwijze hanteert door alles via de telefooncentrale af te handelen? Indien Online niet in staat is/wil om VDSL te leveren via de wijk(straat)kast van KPN dan rest mij geen andere keus en is overstappen een wijs besluit.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Ja, op vrijwel dezelfde manieren als hier in Nederland. Gewoon vanuit de centrale of wijkkast.Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:47:
Is men in duitsland ook net als bij ons bezig dsl klanten om te zetten naar vdsl?
Zoek maar eens naar Telekom VDSL 50 of Telecom 100 op youtube.
Omzetten naar VDSL was op mijn adres niet mogelijk volgens Online.Indir schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:58:
Wou mijn contract namelijk verlengen.
Info op fourstacks gaf aan dat VDSL op mijn adres wel leverbaar is tot 100m/bit.
Ben nu overgestapt op Tele2.
Zij leveren wel VDSL op mijn adres.
Rare gang van zaken bij Online vind ik dus.
Apart, ze maken namelijk net als Tele2 gebruik van KPN kasten. De werkwijze van Tele2 is namelijk hetzelfde als die van Online. Gaat allemaal via KPN.
Maar Online heeft wel vaker geen zin in om dit soort dingen te regelen. Heeft hier een maand geduurd voordat Online een keer een storing kwam oplossen.
Maar Online heeft wel vaker geen zin in om dit soort dingen te regelen. Heeft hier een maand geduurd voordat Online een keer een storing kwam oplossen.
Ik snap niet dat men dan nog zo loyaal is aan hun provider eerlijk gezegd.
Stemmen met de portemonnee is dan een beter idee, wegwezen naar een partij die wel moeite wil doen voor zijn/haar klanten.
Stemmen met de portemonnee is dan een beter idee, wegwezen naar een partij die wel moeite wil doen voor zijn/haar klanten.
Voor velen is het ook een verandering van email adres.
Klopt, daarom adviseer ik mensen ook altijd om een Gmail / Outlook.com adres te nemen.TD-er schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:56:
Voor velen is het ook een verandering van email adres.
Heb ik zelf ook al jaren, vergemakkelijkt het overstappen van provider enorm. Als het aanbod van een provider mij niet meer bevalt stap ik gewoon over. Ander modem aansluiten, TV-kastje aansluiten en klaar, geen centje pijn, het is voor mij immers niet meer dan een pijp om data doorheen te stouwen en qua TV-kijken heb ik ook geen speciale wensen en voldoet het basispakket.
Het op diverse plekken wijzigen van je e-mailadres is eventjes door de zure appel heen bijten, maar uiteindelijk heb je er profijt van.
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2016 22:10 ]
Achja heel mensen mensen hebben daar geen zin in, en waarom zou je het doen. Loyaliteit is ook wat waard, en voor de korting hoef je het ook niet te doen. Want je krijgt meer korting als je lang klant bent (mits je moeite ervoor doet) dan constant overstappen naar andere provider.ThinkPadd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:02:
[...]
Klopt, daarom adviseer ik mensen ook altijd om een Gmail / Outlook.com adres te nemen.
Heb ik zelf ook al jaren, vergemakkelijkt het overstappen van provider enorm. Als het aanbod van een provider mij niet meer bevalt stap ik gewoon over. Ander modem aansluiten, TV-kastje aansluiten en klaar, geen centje pijn, het is voor mij immers niet meer dan een pijp om data doorheen te stouwen en qua TV-kijken heb ik ook geen speciale wensen en voldoet het basispakket.
Het op diverse plekken wijzigen van je e-mailadres is eventjes door de zure appel heen bijten, maar uiteindelijk heb je er profijt van.
Bovendien zit er zeker wel verschil in, maar dat laat ik maar even in het midden

Familie van mij die nieuwe klanten werden bij online die werden wel direct op vdsl aangesloten.HvanderT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:22:
Apart, ze maken namelijk net als Tele2 gebruik van KPN kasten. De werkwijze van Tele2 is namelijk hetzelfde als die van Online. Gaat allemaal via KPN.
Wellicht dat ze voor bestaande klanten minder moeite doen.
Jij krijgt elk jaar bijna 100 euro korting? Want bij Ziggo kon ik kletsen wat ik wilde, maar korting was alleen voor nieuwe klanten. En als je korting krijgt is het een paar euro per maand.rolandos582 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:31:
[...]
Achja heel mensen mensen hebben daar geen zin in, en waarom zou je het doen. Loyaliteit is ook wat waard, en voor de korting hoef je het ook niet te doen. Want je krijgt meer korting als je lang klant bent (mits je moeite ervoor doet) dan constant overstappen naar andere provider.
Met overstappen krijg je toch vaak de eerste 3 tot 6 maanden een hap meer korting, plus via cashback kan je soms behoorlijk substantiële bedragen terugkrijgen.
Zelf ga ik ook weer overstappen. Misschien zelfs zonder TV. Enkel gebruik maken van NLZiet bevalt hier prima. Geen reclame en geen onzin tv. En als Vodafone nog steeds ongeveer even duur is als de concurrentie zeg ik op, en vraag ik het aan op de naam van mijn vriendin.
"Loyaal aan een bedrijf" is zeker tegenwoordig synoniem voor "dief van je eigen portomonnee".
Je betaald inderdaad maar voor 2 dingen:
Data (die overal gelijk is)
Service.
Die laatste kan belangrijk zijn, maar ik kan ook wel een paar dagen zonder internet, zeker icm een mobiele data pakket.
Bij KPN kan je ieder half jaar ook weer die 6 maanden €10 per maand korting krijgen, je hoeft alleen even te bellen en je te laten doorverbinden met de retentie afdeling, daar doen ze niet moeilijk over het geven van korting. Ik weet niet of dit ook werkt als je nog een contract hebt dat je niet zo kan opzeggen (dus een lopen jaar contract bijvoorbeeld).
Dat is toch weer €120 in een jaar en je hoeft maar 2 telefoontjes te plegen, overstappen is meer werk.
Dat is toch weer €120 in een jaar en je hoeft maar 2 telefoontjes te plegen, overstappen is meer werk.
[ Voor 13% gewijzigd door SECURITEH op 30-04-2016 22:35 ]
Dan klopt je redenering ook niet. Als je zou kunnen opzeggen en de afdeling retentie biedt je 6 maanden korting aan dan staat daar wel een nieuw jaarcontract tegenover. Dus na nog een half jaar opnieuw bellen heeft dan ook geen zin aangezien je niet kan opzeggen.
Elk jaar korting krijgen door te dreigen met opzeggen lukt vaak wel maar ook niet altijd. Er zit zeker geen garantie in. Ook niet via de afdeling retentie.
Elk jaar korting krijgen door te dreigen met opzeggen lukt vaak wel maar ook niet altijd. Er zit zeker geen garantie in. Ook niet via de afdeling retentie.
De laatste paar dagen hebben wij bizar traag internet. Wij hebben een Tele2 50mbit DSL verbinding. Allemaal prima, todat het me opviel dat filmpjes voor geen meter meer laden en de downloadsnelheid vaak maar rond de 300kb p/s ligt.
Router al opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Als ik in de router kijk zie ik zelfs dat de aangegeven waardes veeeel hoger zijn dan mijn abonnement. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om weer normale snelheden te krijgen?

Zie ook de speedtest resultaten:

Router al opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Als ik in de router kijk zie ik zelfs dat de aangegeven waardes veeeel hoger zijn dan mijn abonnement. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om weer normale snelheden te krijgen?

Zie ook de speedtest resultaten:

[ Voor 14% gewijzigd door Reb87 op 05-05-2016 14:26 ]
Hier hetzelfde (Groningen) sinds gisteren. Ik zie ook dat veel anderen er last van hebben op de tele2 forums https://forum.tele2.nl/vast-internet-188. Zal wel een storing zijn..
Ik was even aan het vergelijken op de bekende internet vergelijkingssites, ik vond de uitkomst wat vreemd;
bijna geen aanbiedingen of alleen maar Ziggo.
Nou blijkt dat de snelheid op mijn adres totaal verprutst is: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Kan maar 6 mbit halen volgens die site, terwijl ik nu vdsl heb met 80/16 of zo.
Zelfs de sites van providers zelf maken hier ook gebruik van, daar kom ik ook niet verder.
Handig!
bijna geen aanbiedingen of alleen maar Ziggo.
Nou blijkt dat de snelheid op mijn adres totaal verprutst is: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Kan maar 6 mbit halen volgens die site, terwijl ik nu vdsl heb met 80/16 of zo.
Zelfs de sites van providers zelf maken hier ook gebruik van, daar kom ik ook niet verder.
Handig!
Hier hetzelfde, volgens netco kan ik maximaal 8mbit adsl2+ halen terwijl ik nu al 50/10 vectored vdsl heb.
Door die onjuiste gegevens in netco kan je dus ook niets meer, niet upgraden maar ook niet overstappen op een andere provider b.v.
Bij mij is dat al sinds eind februari dat die gegevens onjuist zijn, de hele wijkkast komt niet meer in voor in de route. Het gaat hier om een wijkkast in Haarlem-Oost, de KVD in de Hugo de Grootstraat (2037RA 30 KVD)
Dit was vlak nadat de kast was geupgrade met vectoring VDSL
Door die onjuiste gegevens in netco kan je dus ook niets meer, niet upgraden maar ook niet overstappen op een andere provider b.v.
Bij mij is dat al sinds eind februari dat die gegevens onjuist zijn, de hele wijkkast komt niet meer in voor in de route. Het gaat hier om een wijkkast in Haarlem-Oost, de KVD in de Hugo de Grootstraat (2037RA 30 KVD)
Dit was vlak nadat de kast was geupgrade met vectoring VDSL
Let op:
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.