[EX-XMS Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:09

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://thasaidon.net/ex-xms_logo.png
Het EX-XMS glasvezel topic - deel 1
Editie: Nu XMS er niet meer is...

Vorige delen XMS glasvezel ervaring topic

Over dit topic

Dit Topic gaat niet specifiek over XMS de glasvezel provider.

XMS is (net als vele andere providers) overgenomen door KPN en alle bestaande klanten zijn gemigreerd naar Telfort of andere aan KPN gelieerde providers zoals OnsBrabantNet en XS4ALL.

Dit topic is gemaakt voor alle EX-XMS klanten welke behoefte hebben aan een speciaal plekje op Tweakers om hier verder te discussiëren over (provider-)netwerken, technieken, etc... En om ervaringen te delen zoals we ook deden in de vorige XMS topics.

Maar uiteraard is iedereen hier welkom ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

He wat leuk.
Ik ben er !

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Jeetje! JIJ ook hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:09
Iemand een idee hoe het nu verder moet gaan met de oud XMS/Portaal netwerken? Nieuwe klanten die glasvezel willen aanvragen worden momenteel van het kastje naar de muur gestuurd omdat elke provider(Telfort incl.) zegt dat er geen FttH is. Telfort-klantenservice(want XMS werd telfort) weet niks en kan niks betekenen omdat ze niet verder kunnen en mogen kijken dan hun standaard postcodecheck.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Ex-XMS nu Solcon klant die zich meld.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423201

Gezellig; lekker druk hier al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Oh mooi dat het nog door gaat! 8-)
Ex-XMS uiteindelijk toch nog overgezet naar OBN met vaste IP en alle andere pih-pah-poh ondanks het heel lang heette dat dat helemaal niet mogelijk is ... 8) >:) :9

PS: Ik kan enkel niet dienen met veel kennis zoals zoveel anderen hier ;)

[ Voor 16% gewijzigd door swima op 05-06-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
j1nx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:17:
Ex-XMS nu Solcon klant die zich meld.
He, toch maar wel Solcon? ;)

swima schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:03:
PS: Ik kan enkel niet dienen met veel kennis zoals zoveel anderen hier ;)
Joh, tis hier ook voor de gezelligheid hoor! ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Thasaidon op 06-06-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Ik kom hier ook maar eens kijken ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Thasaidon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:59:
[...]

He, toch maar wel Solcon? ;)
Ja, maar ietsje duurder als wat ik bij XMS had en wel hetzelfde pakket.

Ben alleen nog er lui met het aansluiten. Zit nog steeds achter de Fritz ipv van mijn edgemax.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
j1nx schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:49:
[...]
Ja, maar ietsje duurder als wat ik bij XMS had en wel hetzelfde pakket.

Ben alleen nog er lui met het aansluiten....
Dat had ik dus ook, vooral het laatste, "lui met aansluiten" ;)
Ik heb ondertussen de FritzBox al wel achter m'n MikroTik weten te hangen.
Ding doet nu enkel nog VOIP, maar ook daar ga ik een keer naar kijken als ik de tijd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Goed idee,

Vorige maand afrekening gehad van XMS deze maand herinnering of ik de afgelopen 2 maanden nog even wil betalen .... xms was een prima provider maar administratief .........

Ben overgegaan naar KPN zelf, eerste punt was meteen de xperia box er weer uit halen. Draait nu (sinds 8april) als een zonnetje. Alleen de volgorde van tv zenders is nogal wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
Momenteel werk ik bij kpn en zit ik met me alles-in-1 pakket bij kpn.
En ik moet eerlijk zeggen, de iptv dienst bij kpn is behoorlijk stabiel. Ik heb zelf een eigen switch en router tussen gezet om het internet verkeer af te handelen. Draait als een zonnetje en haal 500mbit down en 700mbit up

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 07-06-2015 18:57 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

If you can't beat them ... :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

Leuk dit topic :) beetje stil nog.
nu wel een mooie, ik ben na de migratie van xms van glasvezel afgestapt omdat Ziggo hier prima internet levert zonder extra kosten. nou dacht ik, laat ik eens kijken wat er veranderd is qua glas in mijn buurt.
Ik kan nieteens meer glas aanvragen! volgens de postcode check op eindelijkglasvezel.nl ben ik aangesloten en kan ik een abbo kiezen, daarna zijn er geen abbo's beschikbaar, telfort.nl heeft geen aanbiedingen behalve ADSL.
Is dit normaal?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik moet zeggen dat ik nog steeds niks te klagen heb na de overstap naar Telfort. Eigenlijk is er voor mij niks veranderd, behalve dat bellen tussen XMS-abonnees vroeger gratis was en tussen Telfort mensen niet. Ik betaal ook 2 euro minder en heb nog gewoon DVB-C en dat vind ik wel zo fijn.

Ik heb niet de illusie dat ik eeuwig op het huidige oude platform kan blijven draaien en ook verwacht ik geen snelheidsupgrades meer op dit platform. Maar voor nu is het gewoon prima. Zolang het normaal blijft werken blijf ik bij Telfort. Zodra ik over moet op het nieuwe platform zonder DVB-C ga ik wel weer verder kijken. Bijna alle glasvezelproviders zijn wat mij betreft een beetje eenheidsworst. Enige alternatief is Ziggo, maar dat is wel bijna 10 euro duurder dan dat ik nu heb voor enigszins normale internetsnelheden (120/20).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ziggo is niets voor het internet product. TV is super, maar internet is zeer afhankelijk van de wijk waar je in zit etc.

Vanwege mijn verhuizing van Leiden naar Emmen heb ik een klein jaartje Ziggo gehad. Was blij dat de glas er snel kwam en Ziggo weer eens wat veranderde waardoor ik snel kon overstappen.

Nu weer bij glas via Solcon, zelfde pakket als jij zo'n beetje op Telfort hebt, echter wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Voordeel bij Solcon is dan wel dat je gewoon weer een vast IP hebt, ongeacht wat je aan de internet poort van de Genexis hangt.
En daarbij kun je aardig wat zaken zelf regelen bij via de website en daar gaat het wél goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:40
Midas.e schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:19:
nu wel een mooie, ik ben na de migratie van xms van glasvezel afgestapt omdat Ziggo hier prima internet levert zonder extra kosten. nou dacht ik, laat ik eens kijken wat er veranderd is qua glas in mijn buurt.
Ik kan nieteens meer glas aanvragen! volgens de postcode check op eindelijkglasvezel.nl ben ik aangesloten en kan ik een abbo kiezen, daarna zijn er geen abbo's beschikbaar, telfort.nl heeft geen aanbiedingen behalve ADSL.
Is dit normaal?
Dan zal je in een oud Portaal gebied wonen. De wijkcentrales daar zijn op enkele plekken zo klein dat er geen extra apparatuur meer geplaatst kan worden. Dat heeft KPN er toe genoodzaakt om de orderstraten voor die PoP's helemaal dicht te zetten voor nieuwe klanten tot er in overleg bijvoorbeeld Reggefiber een oplossing gevonden kan worden (lees: nieuwe PoP bouwen en heel veel kabels verleggen)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Thasaidon schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:32:
Voordeel bij Solcon is dan wel dat je gewoon weer een vast IP hebt, ongeacht wat je aan de internet poort van de Genexis hangt.
En daarbij kun je aardig wat zaken zelf regelen bij via de website en daar gaat het wél goed :D
Ik moet zeggen dat in al die tijd bij XMS mijn IP misschien 2 keer veranderd is en beide keren wat het door behoorlijk ingrijpend onderhoud. Daar kan ik niet zo wakker op liggen. Natuurlijk als je echt belangrijke dingen draait is een vast IP fijn, maar bij mij hangt altijd dezelfde router achter het modem, dus ik heb nagenoeg altijd hetzelfde IP-adres. Ik zou er geen 8 euro per maand extra voor over hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 10-06-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:31:
[...]

Ik moet zeggen dat in al die tijd bij XMS mijn IP misschien 2 keer veranderd is en beide keren wat het door behoorlijk ingrijpend onderhoud. Daar kan ik niet zo wakker op liggen. Natuurlijk als je echt belangrijke dingen draait is een vast IP fijn, maar bij mij hangt altijd dezelfde router achter het modem, dus ik heb nagenoeg altijd hetzelfde IP-adres. Ik zou er geen 8 euro per maand extra voor over hebben ;)
Ik betaal nu ook die 8 euro per maand extra (eigenlijk 10), maar daarvoor heb ik dan wel een fixed ipv4 en ipv6 adres bij xs4all. Mij is het die meerwaarde dus wel degelijk waard ;)
Sterker nog, ik heb dat bij xms en telfort vaak genoeg aangegeven, hadden ze dat geregeld was ik als klant niet weggegaan

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 10-06-2015 12:51 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Vroegà, in het begin van XMS kon ik ook werkelijk alles aan het modem hangen, maar bleef mijn IP gelijk.
En aangezien ik toen nog veel aan het "prutsen" was met mijn Freesco router, was dat wel erg handig.
Tegenwoordig hangt gewoon de MikroTik eraan en veranderd dat eigenlijk niet.
Maar ivm met de mail/webservers etc is het gewoon makkelijk om een vast IP te hebben en niet iedere keer DNS aan te hoeven passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

janbrede schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:04:
Ik heb mijn XMS adres niet erg veel gebruikt, alleen als 'weggooi' adres. Toch kreeg ik op gegeven moment heel veel spam binnen (later werd het beter vermoedelijk vanwege betere filtering). Het zou dus best kunnen dat de xmsnet.nl adressen via een datalek in handen zijn gekomen van spammers.
Ach dat hebben toen der tijd al zooooo vaak gezegt tegen ze, maar dat was niet zo... (Hielden ze stellig vol)

Zelfs als mensen als test een nieuws adres aanmaakte, nooit inlogde, werd het adres niet veel later al gespammed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

na 2 uur al oid :X

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
FWIW: ik heb nooit spam ontvangen op mijn XMS adres (behalve de facturen dan). Heb dat adres ook nooit ergens voor gebruikt. Ben ook nog nooit gebeld voor vage akties die te herleiden zouden kunnen zijn naar XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ToniW schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:35:
FWIW: ik heb nooit spam ontvangen op mijn XMS adres (behalve de facturen dan). Heb dat adres ook nooit ergens voor gebruikt. Ben ook nog nooit gebeld voor vage akties die te herleiden zouden kunnen zijn naar XMS.
Same here, maar dat komt misschien ook doordat mijn XMS-mail werd doorgestuurd naar GMail die wel raad weet met spam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvbeem
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik zoek een provider met DVB-C. Dat had ik bij XMS en werkt nog steeds bij Telfort. Van Regfiber support kreeg ik het volgende antwoord:
"Goedemiddag meneer
Hartelijk dank voor uw email.
Het klopt dat alleen Stipte DVB-C kan leveren op uw adres. De rest van de providers heeft er voor gekozen om dit niet meer te doen. Wel moet ik er bij zeggen dat DVB-C er ook nog wel een keer af kan gaan bij Stipte."

Ik denk dat Telfort hier dus ook mee gaat stoppen en dat zomaar een keer gaan doen. Net zoals ze de news-server van XMS vorige maand zonder aankondiging stop hebben gezet.

DVB-C is handig overal in huis TV via de oude Coax. Geen gedoe met settopboxen. En als we meer willen zien gaat dat via Netflix. Wordt ik nu met mijn eisen gedwongen om af te zien van mijn glasvezel en over te stappen naar UPC. Het lijkt erop dat de providers bewust deze goedkopere optie niet willen aanbieden.
Wie weet hier meer over?

Kees van Beem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Midas.e schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:19:
Is dit normaal?
In sommige (oude) gebieden wel...

Je kan dan eventueel nog wel aangesloten worden via een speciaal proces rechtstreeks bij Reggefiber geloof ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

kvbeem schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:43:
Ik zoek een provider met DVB-C. Dat had ik bij XMS en werkt nog steeds bij Telfort.
Wie weet hier meer over?
[...]
Kees van Beem
Kan Solcon niet bij je leveren? Geef ze anders eens een belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
j1nx schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:19:
[...]

Kan Solcon niet bij je leveren? Geef ze anders eens een belletje.
Van Stipte (voorheen Scarlet) weten we het wel zeker. Van Solcon niet helemaal. Info is verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Ik zoek een provider met DVB-C. Dat had ik bij XMS en werkt nog steeds bij Telfort. Van Regfiber support kreeg ik het volgende antwoord:
"Goedemiddag meneer
Hartelijk dank voor uw email.
Het klopt dat alleen Stipte DVB-C kan leveren op uw adres. De rest van de providers heeft er voor gekozen om dit niet meer te doen. Wel moet ik er bij zeggen dat DVB-C er ook nog wel een keer af kan gaan bij Stipte."

Ik denk dat Telfort hier dus ook mee gaat stoppen en dat zomaar een keer gaan doen. Net zoals ze de news-server van XMS vorige maand zonder aankondiging stop hebben gezet.

DVB-C is handig overal in huis TV via de oude Coax. Geen gedoe met settopboxen. En als we meer willen zien gaat dat via Netflix. Wordt ik nu met mijn eisen gedwongen om af te zien van mijn glasvezel en over te stappen naar UPC. Het lijkt erop dat de providers bewust deze goedkopere optie niet willen aanbieden.
Wie weet hier meer over?

Kees van Beem
[ex-XMS] Wij zitten in hetzelfde schuitje, zolang het DVB-C signaal het blijft doen blijven wij nog even bij Telfort, maar hebben hier Fiber al op de reservebank staan om waarnodig over te stappen. En de kans dat wij mogelijk eerder overstappen is aanwezig, want om eea reden stoort er aantal zenders zo nu en dan. En wij zijn gestopt met bellen, want steeds ligt het aan onze kabels en apparatuur, alhoewel vreemd genoeg het euvel binnen een week vaak weer weg was als wij hadden gebeld.

En als gratis alternatief voor de news-server gebruiken wij een gratis 1GB account van XSnews, welke alleen iedere maand opnieuw moet activeren. En wij hebben een gratis lijntje van Usenetbucket. Als je interesse heb, kan ik je gegevens wel pm-en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
...
Ik zoek een provider met DVB-C.
...
Ik ben overgegaan naar Solcon omdat deze wel gewoon DVB-C leveren. Ik heb voor ik over ging Solcon nog expliciet gevraagd of zij dit ook zouden blijven leveren en zij hebben dit toen bevestigd.
Eigenlijk levert Solcon exact hetzelfde als wat XMS ook in het begin leverde.
Alleen telefonie is nu echt VOIP, vandaar dat je een FritzBox krijgt.

Maar het kan dus zijn dat Solcon niet op jou adres kan leveren, aangezien de Regefiber helpdesk aangeeft dat alleen Stipte dat zou kunnen.
Maar ik zou zeggen, check dit even op de site van Solcon zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 13-06-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Solcon kan ook nog wel DVB-c leveren. Maar meerdere mensen hebben het bij Solcon nagevraagd en de antwoorden waren niet even consequent. Ze zijn wel vrij actief bezig met een nieuw platform met Dune decoders. Maar of ze die overal gaan toepassen of alleen op DSL aansluitingen en bij eigen ODF gebieden, dat is niet helder.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ok... Ik kreeg gewoon nog een Amino bij mij abbo. En hoor nu voor het eerst dat ze met de Dune bezig zouden zijn. Misschien wellicht iid (eerst) op DSL...
We gaan het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Vreemd....Volgens de site en telefonische klantenservice (afgelopen week) van Solcon word DVB-c niet meer geleverd en is de setupbox de Dune HD TV-102.

In juli zou er ook een 50/50 abbo bij komen bij de 3 in 1 pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jammer, slechte ontwikkeling 😣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dat is wel vreemd, want op hun site staat gewoon dat ze het leveren.

[ Voor 82% gewijzigd door Thasaidon op 15-06-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
1nx schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:13
[...]

j1nx in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Het zou pas echt iets zijn Als Nick ineens gebeld werd naar aanleiding van zijn XMSNET gegevens
Zelfs al ben je niet actief,kan men je toch nog niet vergeten. >:)
Mijn adres gegevens van Xmsnet worden gebruikt.
Ik krijg al een tijdje brieven,o.a. van het NIPO dat mijn adres "random" geselecteerd is om mee te doen over enquetes over media,telefonie,glasvezel,internet technologie etc.
Of ik wordt gebeld.
Dat ik random geselecteerd wordt kan gebeuren,dat dit nu al de 4e keer is in nog geen half jaar wordt wat al te gortig dus ik heb ze gebeld en mijn beroep gedaan op het "recht van verzet" waarbij me gezegd werd dat de gegevens aangeleverd zijn door KPN en dat ik die moest benaderen.
Vorige week kreeg ik weer een brief van ze, nu met een echt briefje van 5 euro er in,met het verzoek weer een online enquete in te vullen.
Dat mogen ze dan wel dagelijks doen ;) maar goed.
Ze (Nipo) zegt dat ze adressen en telefoonnummers toch mogen gebruiken ook al staan die in de bekende registers omdat ze geen marketing doen en geen winstoogmerk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik ben al 14 maanden geen klant meer bij XMS, toch werkt de mail nog :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
GerkeP schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:54:
Ik ben al 14 maanden geen klant meer bij XMS, toch werkt de mail nog :D
Ik zou eerlijk gezegd niet weten welk mail adres ik daar had,of dat een @xmsnet.nl adres is en hoe ik zou moeten inloggen...
/edit teruggevonden maar hier werkt het niet meer.
Delivery to the following recipient failed permanently:

nick1234@xmsnet.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain xmsnet.nl by mx.xmsnet.nl. [37.251.0.130].

The error that the other server returned was:
550 5.1.1 <nick1234@xmsnet.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 17-06-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Zelfs al ben je niet actief,kan men je toch nog niet vergeten. >:)
Gaaf toch, zo'n "legacy" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
j1nx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Gaaf toch, zo'n "legacy" _/-\o_
Ik heb alleen de laatste pagina ff bekeken,dus wat ervoor gezegd is weet ik niet ;) moest met spoed terug komen uit Griekenland voor iets hier,maar duik volgende week weer terug de zon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Laatste pagina; Meer dan genoeg Nick, meer dan genoeg.

Was alleen om de grappige noot, die je heerlijk opgepakt hebt ;)

Nu gewoon weer terug naar de zon, je kwam zeker even om te pinnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fijn dat jij ook van de partij bent hier Nick! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
j1nx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:03:
Laatste pagina; Meer dan genoeg Nick, meer dan genoeg.

Was alleen om de grappige noot, die je heerlijk opgepakt hebt ;)

Nu gewoon weer terug naar de zon, je kwam zeker even om te pinnen. :D
Nee,kontrakt voor een nieuwe woning tekenen en de inrichting van de keuken,badkamer en toilet,tegeltjes en zo kiezen... het geld komt nog steeds uit de apparaten hoor.. daar denken ze daar toch wat anders over,een bankenrun is er beslist niet en als er geen geld uit die machine komt kan men het in de supermarkt ook niet uitgeven..vis kopen we zo van de visser,veiling hebben ze nog nooit van gehoord hier,en die man heeft geen pinmachine.
Die gaat elke ochtend en avond de zee op,de vangst komt aan land,je koopt het aan de "haven" en daarna gaat het zo door naar de restaurants en handje kontantje.
Het kan niet veel verser dus het belang van die cash uit de flappentapper ziet men echt wel in.. dit is geen forum voor politiek maar de doorsnee Griek is bezig met overleven en voor veel kan het niet echt nog slechter,wel een hoop Dijsselbloem en Merkel grapjes en sinds een week zijn de Griekse TV zenders ook weer terug... de krant gebruikt men voornamelijk om er dingen in te wikkelen..
Thasaidon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:14:
Fijn dat jij ook van de partij bent hier Nick! ;)
Dank je maar dat is maar even,is al een tijdje ex xms hier en in de nieuwbouw komt ook geen glasvezel.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 17-06-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nick39 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:24:
[...]
Dank je maar dat is maar even,is al een tijdje ex xms hier en in de nieuwbouw komt ook geen glasvezel.
Dit draadje is ook bedoeld voor EX-xms klanten en daar hoor jij gewoon bij hoor :D

iig suc6 met je zaken hier en daarna weer veel plezier in Griekenland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Mmm... zojuist mijn eerste storing bij Solcon...
Ontzettende haperingen op IPTV. Ook analoog hortte en stootte als een gek. En internet was niet vooruit te branden...

---edit---
lijkt alweer opgelost...

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 25-06-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik kom zojuist tot de ontdekking dat Horizon.tv van Ziggo ook gewoon werkt vanaf niet Ziggo Internetverbindingen. Moet uiteraard wel inloggen met mijn ziggo account.
Dus de laatste reden om alsnog over te gaan naar xs4all met tv is voor mij nu ook weggenomen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
Wordt hier 'straks' ook steeds aantrekkelijker om, als Telfort echt mensen actief naar de KPN-propositie gaat migreren, internet en TV dan maar los te koppelen.

Qua internet wordt het hier in Almere dan wrs. Tweak met 1 Gbps voor 40 euro in de maand. En qua tv dan mogelijk ook basis abbo Ziggo.

Alleen met onze oudere TV uit 2009 wordt het dan wel erg wennen aan geen timeshift meer en dat soort dingen.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even en crosspost. Ik ben in februari overgezet van xms naar Telfort. En heb sinds enkele weken DVB-C storingen.

Heh? Zojuist mevrouw van Telfort aan de lijn over de DVB-C storingen. Ze gaf aan dat Telfort over de coax kabel alleen analoog signaal geeft. En dat de DVB-C module dit omzet naar een digitaal signaal. Dat klinkt mij nogal verkeerd in mijn oren. Maar ze was heel stellig en al haar collega's zouden hetzelfde zeggen.

En ik zou eerst moeten uitsluiten dat de storing door mijn eigen apparatuur komt. Hoe dan? Nou als ik geen DVB-C signaal heb, moet ik controleren of ik een analoog signaal heb. Zo ja, dan ligt het aan mijn DVB-C module.

Maar als, zoals ik aanneem, DVB-C en analoog twee verschillende signalen zijn, zal het voorkomen dat DVB-C niet en analoog wel werkt. En het dus, volgens Telfort, aan mijn apparatuur liggen. Hoe k aan ik Telfort overtuigen dat het wel twee verschillende signalen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het kán aan je eigen apparatuur liggen, zeker (of je bekabeling). Maar het kan ook wel degelijk bij ITNS (Glashart Media) liggen.

De mevrouw heeft gedeeltelijk gelijk, in die zin dat DVB-C (simpel gezegd) niets meer is dan een digitale Transport Stream gemoduleerd op een analoog kanaal. Jouw TV of DVB-C ontvanger stemt af op dat kanaal, net zoals het met een analoog televisiekanaal doet en de-moduleert het signaal weer om er zo weer digitale informatie uit te halen. En het is zeker denkbaar dat er iets stuk is gegaan ergens in je installatie (bv. eensluiting tussen kern en mantel ergens, een stukkende splitter, etc. )

Maar het kan zeker ook voorkomen dat er met DVB-C echt iets mis is terwijl analoog het prima lijkt te doen. Analoog, DVB-C en FM worden in een regionaal "headend" op een voor elk andere benodigde manier gegenereerd en dan tegelijk in een CATV-feed gemultiplext en vervolgens optisch verder verspreid. In jouw meterkast gaat het van optisch naar coax. Voor DVB-C wordt dus hele andere apparatuur gebruikt dan voor analoog dus als op dat niveau wat mis is, dan krijg je op het 1 wel onderbrekingen en op het ander niet.

Maar goed, Telfort heeft dus wel in zoverre gelijk dat het noodzakelijk is om eerst jouw huisinstallatie uit te sluiten. Stel dat je nu op analoog ook erg veel ruis hebt of zelfs bijna geen beeld, dan is het ook logisch dat je DVB-C decoder daar geen chocola van kan maken.

Ook helpt het als anderen in jouw regio (als het echt aan het headend ligt) er ook melding van doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jelte schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:56:
Even en crosspost. Ik ben in februari overgezet van xms naar Telfort. En heb sinds enkele weken DVB-C storingen.

Heh? Zojuist mevrouw van Telfort aan de lijn over de DVB-C storingen. Ze gaf aan dat Telfort over de coax kabel alleen analoog signaal geeft. En dat de DVB-C module dit omzet naar een digitaal signaal. Dat klinkt mij nogal verkeerd in mijn oren. Maar ze was heel stellig en al haar collega's zouden hetzelfde zeggen.
Bottom line zijn alle singalen analoog, elektrisch zijn er verschillende spanningen mogelijk, en licht kan ook harder en zachter. deze singalen krijgen een bepaalde modulatie met zich mee zodat er nog meer op de kabel past.

Het haat om de interpertatie van het singaal. of je dat analoog wil verwerken of digitaal.
En ik zou eerst moeten uitsluiten dat de storing door mijn eigen apparatuur komt. Hoe dan? Nou als ik geen DVB-C signaal heb, moet ik controleren of ik een analoog signaal heb. Zo ja, dan ligt het aan mijn DVB-C module.
Natuurlijk moet je eerst controleren of het bij jezelf ligt. bij "de buren" checken kan ook, omgekeerde eliminatie.
dvb-c singalen zijn in praktijk gevoeliger dan analoog. analoog kan nog heel slecht beeld geven. maar wel beeld. dan heb je al een aardig idee. waar je kan gaan zoeken
Maar als, zoals ik aanneem, DVB-C en analoog twee verschillende signalen zijn, zal het voorkomen dat DVB-C niet en analoog wel werkt. En het dus, volgens Telfort, aan mijn apparatuur liggen. Hoe k aan ik Telfort overtuigen dat het wel twee verschillende signalen zijn?
ja zie boven.

Met jouw redenatie zijn nederland 1 en 2, twee verschillende singalen. wat het ook wel zijn. maar niet zoals jij bedoelt. dvbc wordt ook gewoon op de kabel gemoduleert , net als je analoge zenders

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben het er mee eens dat het thuis goed moet zitten. Goede dikke coax kabels en degelijke splitters en connectoren. Over het algemeen de laatste jaren geen problemen gehad. Tot een paar weken terug.

Volgende storing ga ik kijken of analoog werkt op dezelfde TV en anders heb ik boven nog een oude beeld buis. Mocht dat ook niet werken (of ruis) dan kan ik weer terug koppelen naar Telfort.

[ Voor 21% gewijzigd door Jelte op 14-07-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:01
Ik ben inmiddels over gestapt op XS4all FTTH, prima geregeld qua overstap (garandeert xs4all).

De overgang naar Telfort was dramatisch. Niet alleen deden ze de 'truuk' van vooraf factureren ipv achteraf (m.a.w. je moet 1 maand 2x betalen) waardoor er direct kwaad bloed werd gezet, ook heb ik in 1 week 9x een nieuwe IP DHCP lease gehad (soms zelfs terwijl ik bezig was) waardoor de verbinding constant resette. Verder een dikke anderhalve week dramatische internet kwaliteit met tcp connecties die niet goed tot stand kwamen en pagina's daardoor maar half laadden.

Na 9x van IP gewisseld te zijn was ik er klaar mee en heb ik XS4all aangevraagd. Heb nu een vast IP adres en 500/500 Mbit internet en een gloednieuwe fritzbox 7490 wireless router met 802.11ac support :-)

Totally worth it.

[ Voor 4% gewijzigd door Wunk op 03-08-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, manier van factureren is inderdaad irritant (maar niet ongewoon).

En wat betreft de instabiliteit had je denk ik gewoon net 'pech': Er zijn veel uitbreidingen en migraties geweest van het ITNS netwerk en door de manier waarop IP blokken verdeeld worden (zo ongeveer per stad/regio) kan er inderdaad wel eens een periode van verminderde connectiviteit zijn. Erg vervelend natuurlijk maar persoonlijk heb ik er bv. compleet geen last van gehad.

Laat natuurlijk onverlet dat XS4ALL top is (mag ook wel voor die prijs :P ). Wat mij echt tegen houdt om naar hen toe te gaan is dat je met hetzelfde KPN ITV product zit (dus HD glas niet op 1, etc. ).

En Tweak heeft in Almere een meer 'compelling' aanbod. Gigabit waar je bij de concurrentie maar 100 of zelfs 50 mbit krijgt, IPTV streams van zenders met blijkbaar minder stricte distributievoorwaarden ongecodeerd. En TV-dienst eindelijk wat stabieler.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 04-08-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
eymey schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:10:
Laat natuurlijk onverlet dat XS4ALL top is (mag ook wel voor die prijs :P ).
Inderdaad, ik had even gekeken, maar ze zijn meer dan 20 euro duurder dan wat ik nu bij Telfort heb. Ik denk dat ik sowieso geluk heb, ik heb bij XMS en bij Telfort eigenlijk nooit problemen gehad. Ik een paar jaar heb ik denk ik 2 keer een nieuw IP gehad en behalve de landelijke storing van een tijdje geleden werkt het eigenlijk altijd wel naar behoren. XS4ALL is een mooie partij, dat zeker, maar je betaal er wel heel erg dik voor. Alle 'extra's' zoals spotify en internet onderweg enzo zijn natuurlijk mooi meegenomen, maar die heb ik niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Hmm, ben benieuwd wat dit onder de streep gaat betekenen voor de portaal-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Moraxv schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Hmm, ben benieuwd wat dit onder de streep gaat betekenen voor de portaal-klanten.
Ik hoop eigenlijk dat ze alle actieve klanten op een paar switches gaan overpatchen en dat daarmee eindelijk de niet actieve klanten ge-depatched worden. Dat zou wellicht wat broodnodige ruimte kunnen geven voor KPN Dslams en daarmee meer provider mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ligt het aan mij of is iedereen verhuisd naar een provider zonder problemen? :9 :P ;)
Het is zooooooooooo rustig hier. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 03-09-2015 15:34 ]

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:34:
Ligt het aan mij of is iedereen verhuisd naar een provider zonder problemen? :9 :P ;)
Dat is een goed teken...

En inderdaad, xs4all, niks te melden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Luuk1983
Thasaidon schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:34:
Hehe. Ik ben toen 'gewoon' overgezet op Telfort en daar eigenlijk geen problemen mee gehad. Ik betaal een paar euro minder en in feite zijn de diensten hetzelfde. Ik kan mijn eigen gekochte amino gewoon gebruiken, dus niks geen huur of 'opname-pakket' nodig. Zolang ik DVB-C heb blijf ik voorlopig bij dit abonnement van Telfort. Krijg ik ook nog eens combivoordeel i.v.m. de mobiel van vrouwlief, dan betaal ik nog eens 5 euro minder.

Zodra Telfort mij de nieuwe propositie door de neus zou boren zou ik verder gaan kijken. Met name het gebrek aan DVB-C vind ik een gemis. Ik wil gewoon op mijn andere TV's de basiszenders bekijken. HD boeit me daar niet en ik wil niet nog meer stroomvretende kastjes hebben. De Amino is voor de 'hoofd-tv' in de woonkamer meer dan snel genoeg en werkt prettig. De Amino-afstandsbediening is geprogrammeerd op de TV, dus ik heb maar één afstandsbediening nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 03-09-2015 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ja, of iedereen is nu aan het klagen in de draadjes van de "nieuwe" providers :P

@Luuk,
Mooi dat jij geen problemen hebt.
Ik ben wel over gegaan naar een ander, want ik wilde m'n vaste IP terug en gewoon servers kunnen draaien zonder gekloot. En uiteraard gewoon DVB-C blijven houden.

[ Voor 31% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Thasaidon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:08:
@Luuk,
Mooi dat jij geen problemen hebt.
Ik ben wel over gegaan naar een ander, want ik wilde m'n vaste IP terug en gewoon servers kunnen draaien zonder gekloot. En uiteraard gewoon DVB-C blijven houden.
Ik heb in al die jaren XMS en Telfort 2 keer een ander IP-adres gehad, dus gelukkig heb ik daar helemaal niks over te klagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik heb helaas wat mindere goede ervaringen met XMS als het om IP's gaat.

Bij mijn huidige provider is het weer zoals in de begintijd bij XMS... het maakt niet uit wat ik nu aan het modem hang, ik krijg met ieder apparaat hetzelfde IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:39:
Ik heb helaas wat mindere goede ervaringen met XMS als het om IP's gaat.

Bij mijn huidige provider is het weer zoals in de begintijd bij XMS... het maakt niet uit wat ik nu aan het modem hang, ik krijg met ieder apparaat hetzelfde IP.
O ja de DNS van Telfort is dus net zo brak als die bij XMS.
Gisteren bij mijn schoonouders moest ik even wat doen, dus VPN aanzetten, melding hostname cannot be resolved #$#@#$%$#@#, dus daar gelijk OpenDNS maar er in gezet en dan werkt het gewoon (en ook veel sneller door het gemis aan Latency 8)7 )

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik gebruik de OpenDNS IP's al sinds mijn "Chello Internet" tijd.
En das al heul lang geleden :P

Ben ik nou oud? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:50:
Ik gebruik de OpenDNS IP's al sinds mijn "Chello Internet" tijd.
En das al heul lang geleden :P

Ben ik nou oud? ;)
OpenDNS is van 2005 ;)
Ik begon met Internet bij Knoware in 1992 (ja inderdaad, dat was de eerste internetprovider voor dat Hactic (xs4all) in 1993 begon)

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ja, ik begon ook al veel eerder dan het Kabel tijdperk. Maar de eerste ISP waarbij de DNS compleet ruk was, was dus Chello :P

Mijn eerste ISP was overigens nog inbel, Demon Internet.
Geweldige club en jaren plezier van gehad, totdat... jaja... ook die zijn overgenomen door KPN (2006??).

Over DNS servers...
Ik dacht ik laat een benchmark draaien en kijken welke DNS servers het "best" zijn, maar de servers van Telfort reageren niet op DNS verzoeken (ik zit niet bij Telfort)...
Zouden ze geleerd hebben van het Ziggo drama de afgelopen weken? _/-\o_ :9

Overigens komt bij mij OpenDNS er als beste uit, daarna NIT, UltraDNS en daarna Google en L3

[ Voor 66% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:44
Ook een ex-xms->telfort klant hier. Geen problemen behalve dat ik nu betaal voor telefonie aansluiting terwijl ik die niet gebruik :-/ In de XMS periode gebruikte ik soft voip en daarvoor had ik een externe voip provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Thasaidon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:45:

Over DNS servers...
Ik dacht ik laat een benchmark draaien en kijken welke DNS servers het "best" zijn, maar de servers van Telfort reageren niet op DNS verzoeken (ik zit niet bij Telfort)...
Zouden ze geleerd hebben van het Ziggo drama de afgelopen weken? _/-\o_ :9

Overigens komt bij mij OpenDNS er als beste uit, daarna NIT, UltraDNS en daarna Google en L3
De Telfort DNS zijn bij mij het snelste (zowel de oude als de nieuwe) ik heb zelf geen problemen met de DNS server van Telfort (oude pakket) met uitzondering van vorig jaar zomer.

Voor zover ik weet staan de DNS server van zowel Telfort (oude pakket voorheen Concepts) en ITNS altijd al dicht voor DNS verzoeken vanaf het internet. Maar waarom zou dat als provider willen ? Is volgens mij wel een dom om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:11:
...
Voor zover ik weet staan de DNS server van zowel Telfort (oude pakket voorheen Concepts) en ITNS altijd al dicht voor DNS verzoeken vanaf het internet. Maar waarom zou dat als provider willen ? Is volgens mij wel een dom om zoiets te doen.
Euh... nee, dat is juist NIET dom...
Zie gevalletje Ziggo een paar weken geleden?

Daar werd een ddos vanaf internet op de DNS servers uitgevoerd waardoor die voor de eigen klanten ook niet/nauwelijks bereikbaar waren en klanten dus gewoon "geen internet hadden".

Als ze de boel afgeschermd hadden hadden ze daar ook geen last van gehad, tenzij de aanval van "binnen uit" gedaan was.

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 05-09-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 19:19
Dat is wat kort door de bocht. De resolvers vsn Ziggo moeten antwoorden kunnen ontvangen op de queries die ze uitsturen. Dus helemaal dichtzetten voor verkeer van 'buiten' kan niet.
Je kunt er een stateful firewall tussenzetten, maar dan is het de vraag of die het trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Thasaidon schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:02:
[...]

Euh... nee, dat is juist NIET dom...
Zie gevalletje Ziggo een paar weken geleden?

Daar werd een ddos vanaf internet op de DNS servers uitgevoerd waardoor die voor de eigen klanten ook niet/nauwelijks bereikbaar waren en klanten dus gewoon "geen internet hadden".

Als ze de boel afgeschermd hadden hadden ze daar ook geen last van gehad, tenzij de aanval van "binnen uit" gedaan was.
Dat bedoelde ik ook dat alleen de DNS servers door eigen klanten vanaf het eigen netwerk kunnen worden gebruikt. Schijnbaar was dat bij Ziggo voor de aanval niet zo en de buitenlandse DNS servers (UPC) die Ziggo daarna gebruikte kun je wel pingen vanaf buiten maar een nslookup werkt alleen bij Ziggo /UPC klanten.

nslookup google.com 188.142.0.6
Server: ns1.ispfabriek.nl
Address: 188.142.0.6

Non-authoritative answer:
Name: google.com
Addresses: 64.233.167.101, 64.233.167.102, 64.233.167.113, 64.233.167.138
64.233.167.139, 64.233.167.100

4
5 4 ms 4 ms 4 ms ict.18.33.concepts.nl [213.197.18.33]
6 7 ms 4 ms 4 ms ae1.nikhef-ixp.openpeering.nl [80.249.208.189]
7 4 ms 7 ms 4 ms telecity-cr.openpeering.nl [217.170.0.243]
8 4 ms 4 ms 4 ms openpeering.kpn-itns.nl [82.150.153.187]
9 5 ms 5 ms 5 ms 185.2.172.9
10 6 ms 6 ms 7 ms ns1.ispfabriek.nl [188.142.0.6]

De ITNS DNS servers werken ook vanaf Telfort.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 05-09-2015 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Out.of.Control schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:36:
Dat is wat kort door de bocht. De resolvers vsn Ziggo moeten antwoorden kunnen ontvangen op de queries die ze uitsturen. Dus helemaal dichtzetten voor verkeer van 'buiten' kan niet.
Je kunt er een stateful firewall tussenzetten, maar dan is het de vraag of die het trekt.
Volgens mij gaan " standaard DNS client" queries middels UDP.

DNS servers welke "aan elkaar gekoppeld zijn" praten volgens mij met TCP.
Daarnaast zal dit verkeer (als het goed is) geauthentiseerd worden tussen de servers zelf.
Dus ik kan me zo voorstellen dat hun servers enkel mogen praten met specifieke andere servers en meer niet...

.
Ok, sorry. Dan bedoelde jij niet wat ik begreep :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

FF offtopic, ziet nu ineens duimpjes staan bij elke post, weer wat nieuws?

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ja, je kunt elkaar nu ook op de fora kudo's geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:21:
ja, je kunt elkaar nu ook op de fora kudo's geven :)
Laten we dat dan maar eens gaan doen :D

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 19:19
Thasaidon schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:50:
[...]
Volgens mij gaan " standaard DNS client" queries middels UDP.
Klopt. Als het antwoord te groot is kan het via TCP, maar vanwege de extra overhead heeft UDP de voorkeur.
DNS servers welke "aan elkaar gekoppeld zijn" praten volgens mij met TCP.
Daarnaast zal dit verkeer (als het goed is) geauthentiseerd worden tussen de servers zelf.
De queries die de DNS-servers aan andere DNS-servers stellen (om de queries van de ziggo-klanten te kunnen beantwoorden) gaan voor het overgrote deel ook gewoon over UDP en daar komt geen authenticatie bij kijken.
Dus ik kan me zo voorstellen dat hun servers enkel mogen praten met specifieke andere servers en meer niet...
Nee, zo moeten kunnen praten met ieder IP waar een andere DNS-server op kan draaien. En dat kan in principe ieder IP adres zijn. En je kunt ze dus ook bombarderen met nep-replies op niet verzonden queries. Als dat er maar genoeg zijn, heb je een DDOS.
Natuurlijk kun je er een firewall tussenzetten die alleen antwoorden doorlaat op echt verzonden queries, maar blijft die dan wel overeind? Zo nee, dan heb je wel geld uitgegeven, maar het probleem is niet opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:38:
[...]

Laten we dat dan maar eens gaan doen :D
Zou het zin hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik ben in de war met DNS zone transfers tussen DNS servers.

[ Voor 67% gewijzigd door Thasaidon op 08-09-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
Ik heb net als ex XMS klant (Leiden)in Portaal gebied een Postcode check gedaan bij Telfort. Telfort geeft aan geen glas beschikbaar te hebben op mijn postcode. Toch gek als ik ruim twee jaar via XMS diensten op deze vezel heb afgenomen.

Dat maakt dat ik een glasvezel kast in de woonkamer heb hangen waar ik voor heen "innoverend" mee was maar nu totaal niet meer mee kan doen als ik dat zou willen.

Ik ben trouwens uiterst tevreden met mijn Ziggo, al mis ik mijn snelle upload wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Dat is voor de meeste oud portaal gebieden zo, op eindelijkglasvezel krijg ik "Gefeliciteerd uw woning beschikt over glasvezel" maar er is geen enkel pakket beschikbaar.

Upgraden zal niet (snel) gaan gebeuren door de te kleine wijk POPs (nieuwe KPN apparatuur past daar niet in) en als ze een grote nieuwe POP zouden neerzetten dan moet er veel gelast worden om de oude vezels bij de nieuwe POP te krijgen.

Tot nu toe wil niemand antwoord geven over wat er gaat gebeuren...
Denk dat we over een poosje een bericht krijgen dat in die gebieden glasvezel uitgefaseerd wordt en dat we kunnen "upgraden" naar VDSL.

Voor dat dit gebeurd zullen ze eerst wel weer een demotivatie proces in gang zetten, hiermee bedoel ik het uifaseren van DVB-C etc.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je echt weer wil worden aangesloten kan dat nog steeds geloof ik. Via een speciale procedure bij Reggefiber of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Ze zeggen zo mooi heel nederland op glas maar de oude netwerken zoals hier leiden stevenshof gaat niets mee gebeuren, zo zonde maar ja kost ook een hoop geld om alles om te bouwen jammer gemiste kansen vrees ik.

ook hier op reggefiber wel glas geen providers (telfort als je ze belt sluiten ze je weer aan)

rip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:50
Vandaag is de migratie van de XMS mail. Op het moment zijn https://webmail.xmsnet.nl/src/login.php en de mail server via Outlook niet te bereiken. Zouden ze dat echt gedurende werktijd doen i.p.v. 's nachts? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De pagina https://webmail.xmsweb.nl doet het bij mij nog wel, al heb ik geen werkende login meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Fiber schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:24:
De pagina https://webmail.xmsweb.nl doet het bij mij nog wel, al heb ik geen werkende login meer...
Confirmed. Het was het deel achter https://webmail.xmsweb.nl dat de melding veroorzaakte. Nu nog wachten tot we in kunnen loggen. Ik verwacht de gebruikersinterface van Telfort webmail. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Er is op dit moment een capaciteitsprobleem in Veenendaal, iets met congestie van het netwerk.
Nu zit ik bij xs4all, maar ik vraag me af of dit alleen voor xs4all glasgebruikers een probleem is of dat dit probleem ook bij andere providers speelt.

Roept u maar ............................

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Hoe is aan de informatie gekomen dat er vandaag een migratie van XMS mail plaatsvindt? Is dat een migratie naar andere servers (=andere IP-adressen) of naar telfort-mailadressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je je xmsadres wilde houden moest je dat imho expliciet aangeven

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ben ik de enige die nog niet bij zijn email kan?
Fish schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:28:
als je je xmsadres wilde houden moest je dat imho expliciet aangeven
Ben je niet in de war met oude Telfort email adressen horende bij oude inbelverbinding en oude Tiscali emailadressen?

Ik kreeg gisteren de volgende email van Telfort met als onderwerp Vernieuwde XMS webmail:
Beste klant,

Enige tijd geleden bent u overgegaan van XMS naar Telfort. Telfort heeft in een aantal stappen uw abonnement overgezet op de Telfort systemen. Als laatste stap zal nu ook uw e mailadres worden overgezet. Met alle e mailadressen op één systeem zijn wij in staat om u nog beter van dienst te zijn.

Wanneer wordt uw e-mailadres overgezet?
Op 22 oktober wordt uw XMS e-mailadres overgezet. U kunt op deze dag uw e mails blijven ontvangen en versturen.

Wat verandert er per 22 oktober?
Bijna alle mogelijkheden die u had op het oude e-mailsysteem blijven bestaan. Daarnaast worden ook uw instellingen van het huidige e-mailsysteem automatisch meegenomen.

Wat blijft gelijk?
Uw e mailadres
Uw e mail wachtwoord
Uw gebruikersnaam
Uw contacten
Uw instellingen voor het automatisch doorsturen van uw e mail
Uw huidige e-mail handtekening
Uw huidige geblokkeerde e mailadressen
De instellingen voor uw e mailprogramma (pop en smtp)
De link naar uw webmail blijft gelijk: webmail.xmsnet.nl óf webmail.xmsweb.nl

Wat gaat veranderen?
De mogelijkheid om een automatisch bericht bij afwezigheid in te stellen vervalt. Daarnaast ziet de webmailpagina er iets anders uit dan u gewend bent.

U hoeft niets te doen
Het overzetten van uw e mailadres gaat automatisch. U hoeft hier niets voor te doen.

Heeft u nog vragen?
We hebben tijdelijk een telefoonnummer opengesteld voor vragen over de vernieuwde webmail: 088 4542541. U kunt ons op dit nummer bereiken op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Kijk op telfort.nl/mededelingen voor de laatste informatie over het overzetten van de e mailadressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee ik ben alweer een tijdje bij onsbrabant, dus ik weer het niet meer zo goed

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 22-10-2015 23:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb inmiddels weer toegang tot mijn emails.

Bij XMS was de gebruikersnaam anders dan de naam (voor het apenstaartje) in het emailadres. In de nieuwe situatie is de naam voor het apenstaartje ook de gebruikersnaam zoals bij (bijna) alle andere mailproviders.

Jammer genoeg is mijn adresboek niet meegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

EricJH schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:37:
Ik heb inmiddels weer toegang tot mijn emails.

Bij XMS was de gebruikersnaam anders dan de naam (voor het apenstaartje) in het emailadres. In de nieuwe situatie is de naam voor het apenstaartje ook de gebruikersnaam zoals bij (bijna) alle andere mailproviders.

Jammer genoeg is mijn adresboek niet meegekomen.
Inderdaad moest ik de gebruikersnaam aanpassen (=in mijn geval een punt toevoegen) bij de pop-instellingen om het weer werkend te krijgen.

Dus dat

wat blijft gelijk?
Uw gebruikersnaam

klopt niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Moraxv schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 03:48:
[...]

Inderdaad moest ik de gebruikersnaam aanpassen (=in mijn geval een punt toevoegen) bij de pop-instellingen om het weer werkend te krijgen.

Dus dat

wat blijft gelijk?
Uw gebruikersnaam

klopt niet helemaal...
Hetzelfde hier, gelukkig hebben we tweakers anders kon ik er nog steeds niet in. Misschien handig om dit voor webcare Telfort om dit op de storingspagina toe te laten voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Bij mij werkt het toevoegen van de puntjes ook. Ik zie nog wel een configuratiefout in de beveiligde verbinding op de Telfort POP server. De host pop.xmsnet.nl op poort 995 geeft een certificaat terug voor pop3.telfortglasvezel.nl! Best slordig van Telfort.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Zijn de XMS mailservers, zowel de pop als de smtp, via beveiligde verbinding te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:13:
Er is op dit moment een capaciteitsprobleem in Veenendaal, iets met congestie van het netwerk.
Nu zit ik bij xs4all, maar ik vraag me af of dit alleen voor xs4all glasgebruikers een probleem is of dat dit probleem ook bij andere providers speelt.

Roept u maar ............................
Neep, niks van gemerkt donderdag, maar ook gisteren en vandaag niet.
Van wie hoorde je dat er "capaciteitsproblemen" waren?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste