[EX-XMS Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:05
Wat is jullie overweging om naar XS4ALL te gaan en niet naar KPN of Vodafone thuis? Vooral om dat statische IP adres?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
ik zou kpn nemen vooral om dat we daar zitten met mobiels, daaren tegen biedt xs4all dezelfde mogelijkheden als kpn maar direct 6 euro duurder. en een beter modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 21:42
MJLJO schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:26:
ik zou kpn nemen vooral om dat we daar zitten met mobiels, daaren tegen biedt xs4all dezelfde mogelijkheden als kpn maar direct 6 euro duurder. en een beter modem
Sinds een paar weken krijg je bij XS4all dezelfde "compleet" voordelen als bij KPN zelf. Indien je een KPN mobiel abonnement hebt uiteraard.
Dus dat argument voor KPN vervalt :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Naast het betere modem/router bij XS4all kun je ook nog je DECT toestellen aanmelden op de FRITZ!Box.
Je kunt ook tegelijk bellen en gebeld worden met meerdere toestellen op de zelfde lijn en je kun het als een centrale gebruiken (intern bellen)

Als je meer wilt en doet als een standaard gebruiker dan zit je al snel een stuk beter bij XS4all.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:22
Wow ik krijg nu nog steeds spam van de Hema/Loterij via mijn XMS mail adres :)
dat is lang geleden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
dat zei ik al toch dat xs4all dat heeft, alleen is xs4all op alles in 1 pro niet 6 maar 11 euro duurder helaas kpn 75 xs4all 86 is zelf beslissen of dat die 11 euro waardt is.
Barre73 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:35:
[...]

Sinds een paar weken krijg je bij XS4all dezelfde "compleet" voordelen als bij KPN zelf. Indien je een KPN mobiel abonnement hebt uiteraard.
Dus dat argument voor KPN vervalt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 21:09
Hammetje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:54:
Wat is jullie overweging om naar XS4ALL te gaan en niet naar KPN of Vodafone thuis? Vooral om dat statische IP adres?
vast ip adres, mogelijkheid 8 extra af te nemen voor een tientje per maand, native IPv6 en een 'iets' kundigere servicedesk

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:31

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vergeet niet dat je heel veel extra krijgt bij xs4all en ook dingen niet ;)
KPN heeft experiabox een groot drama.

Xs4all heeft:

Shelltoegang
RDNS
Native IPV6
Fixed IPV4 *(en niet zoals bij KPN een ip wat zelden verandert, in de praktijk kan het dan een half jaar goed gaan, maar ook best in 6 weken tijd bij elke herstart een ander ipadres)
Newszilla
Vrije SIP gegevens
Voor de liefhebbers F-secure
Geen poortblokkades bij xs4all als je dat niet wilt, bij KPN verplicht
en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel een en ander

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
wel grappig dit 2331 laatste gedeelte stevenshof mag niet op glas terwijl ze 700 m terug in de stevenshof wel actief zijn gezet treurig dit maar het zijt zo.dag 14-12-2016

Welkom 2017

Wat
FttH
Planning
18-01-2017
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58
Hmmmzzz klote zeg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
mijn vraag is nu, wat is er aan de hand zo goed als alle oud wgdo gebieden zijn om en actief en dit laatste stukje niet. Echt heel raar maar helaas kan niemand antwoord geven.

Wat wel heel raar is dat gister om 23.58 er nog stond 14-12 en om 00.05 18-01-2017 automatisch scriptje wat loopt.?

[ Voor 16% gewijzigd door MJLJO op 08-12-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
MJLJO schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:33:
mijn vraag is nu, wat is er aan de hand zo goed als alle oud wgdo gebieden zijn om en actief en dit laatste stukje niet. Echt heel raar maar helaas kan niemand antwoord geven.

Wat wel heel raar is dat gister om 23.58 er nog stond 14-12 en om 00.05 18-01-2017 automatisch scriptje wat loopt.?

[...]
Toch niet helemaal een automatisch scriptje denk ik. Bij mij (postcode 2312) was de oude datum 14-12, maar is opgeschoven naar 28-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
frennek schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:41:
[...]

Toch niet helemaal een automatisch scriptje denk ik. Bij mij (postcode 2312) was de oude datum 14-12, maar is opgeschoven naar 28-12.
Bij mij ook (2315) :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
in ieder geval 2 weken maar zoals eerder al gebleken is zijn deze datums niet relevant het kan zo maar zijn dat over een uur een pop op actief gaat, of pas over 6 maanden want dit loopt al sinds maart 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
voorlopige opleverdatum van Xs4All: 5 januari :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
1 van de geluks vogels lekker hoop dat het draait als een zonnetje maar dat komt vast goed.
terror538 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:53:
voorlopige opleverdatum van Xs4All: 5 januari :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Nou, ik vraag me af waarom ze hier (2315) de datum hadden verschoven van 14-12 naar 28-12, want ik check net voor de vorm even, en ik zie tot mijn grote verrassing dat het sinds vandaag op actief staat! Morgen dus maar eens gaan kijken om wat te bestellen... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
MJLJO schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:21:
1 van de geluks vogels lekker hoop dat het draait als een zonnetje maar dat komt vast goed.

[...]
Ik hoop het ook, ik maak me eerlijk gezegd het meeste druk over de omschakeling, migraties binnen glas schijnen al wel eens dramatisch te zijn en dan een migratie van oude propositie naar nieuwe doet mij mijn hart meer vastklampen. Meer dan 3 dagen downtime gaat namelijk niet erg prettig zijn voor mijn mailservert ;)

We gaan het zien, alea iacta est!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
kijk is aan lekekr hoor, hier nog niets op 2331 laatste gedeelte van de stevenshof begin stuk wel al.
juupke schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:22:
Nou, ik vraag me af waarom ze hier (2315) de datum hadden verschoven van 14-12 naar 28-12, want ik check net voor de vorm even, en ik zie tot mijn grote verrassing dat het sinds vandaag op actief staat! Morgen dus maar eens gaan kijken om wat te bestellen... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
juupke schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:22:
Yep, hier ook geactiveerd sinds vandaag (2312). Morgen eens bellen of de transitie van koper naar glas in gang gezet kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
terror538 schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:24:
[...]

Ik hoop het ook, ik maak me eerlijk gezegd het meeste druk over de omschakeling, migraties binnen glas schijnen al wel eens dramatisch te zijn en dan een migratie van oude propositie naar nieuwe doet mij mijn hart meer vastklampen. Meer dan 3 dagen downtime gaat namelijk niet erg prettig zijn voor mijn mailservert ;)

We gaan het zien, alea iacta est!
Blijf je bij Telfort dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Nee, gelukkig niet ;) Met propositie bedoelde ik dat er een nieuwe NTU geplaatst moet worden etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
terror538 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 04:42:
[...]

Nee, gelukkig niet ;) Met propositie bedoelde ik dat er een nieuwe NTU geplaatst moet worden etc. ;)
Dan is de kans echt heel klein dat het fout kan gaan hoor. Als je maar niet zelf opzegt. Gewoon je nieuwe abonnement afsluiten en afwachten...
Als het goed is ontvang je van telfort een brief dat ze een migratieverzoel hebben gehad en dat beschouwen als opzegging.
En dan ga je naadloos over, ook qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Barre73 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 06:51:
[...]

Dan is de kans echt heel klein dat het fout kan gaan hoor. Als je maar niet zelf opzegt. Gewoon je nieuwe abonnement afsluiten en afwachten...
Als het goed is ontvang je van telfort een brief dat ze een migratieverzoel hebben gehad en dat beschouwen als opzegging.
En dan ga je naadloos over, ook qua kosten.
Ik gok dat bij Xs4All aangeven dat zij het mogen regelen met Telfort hierop neer komt? (dat is wat ik gedaan heb uiteraard, ik ga zelf niet opzeggen tot ik een opleverdatum in steen gebeiteld heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-04 02:25
update postcode 2332
Vanochtend gebeld door VolkerWessels Telecom om de al aanwezig glasvezel '¿router/modem' te vervangen. (Het gebouw waar ik mijn appartementje heb heeft al glasvezel maar dit is naar mijn weten niet in gebruik. Het gaat om een oude flat.)
Gevolg door een mail van XS4ALL dat de opleverdatum nu 16 januari is..
Behoorlijk nare toestand vind ik dit..

[ Voor 22% gewijzigd door Peran op 13-12-2016 14:03 . Reden: Poging tot verduidelijking van de al aanwezig glasvezel installatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Peran schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:02:
update postcode 2332
Vanochtend gebeld door VolkerWessels Telecom om de al aanwezig glasvezel '¿router/modem' te vervangen.
Gevolg door een mail van XS4ALL dat de opleverdatum nu 16 januari is..
Behoorlijk nare toestand vind ik dit..
Je maakte nog gebruik van de glasvezel en bent nu offline?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
terror538 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:42:
[...]

Je maakte nog gebruik van de glasvezel en bent nu offline?!?
Nop.. er was/is al het in en ander aanwezig, maar naar mijn weten hoofdzakelijk buiten gebruik. Ik heb een VDSL verbinding van XS4ALL.

[ Voor 2% gewijzigd door Peran op 13-12-2016 18:14 . Reden: nuance toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Peran schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:04:
[...]

Nop.. er was/is al het in en ander aanwezig, maar naar mijn weten buiten gebruik. Ik heb een VDSL verbinding van XS4ALL.
Als jij gebeld bent door Volker Wessels dan staat jouw adres in de Reggefiber database als aangesloten met een oud type FTU (grondplaat), net als al die andere oud-Portaal woningen (dus niet buiten gebruik gesteld maar gewoon niet in gebruik door jou).
Die FTU moet worden vervangen omdat deze niets anders aan kan dan het oude XMS/Telfort signaal. Nu jullie een upgrade van de PoP hebben gekregen en KPN Wholesale diensten beschikbaar zijn moet er ook een nieuwe FTU gemonteerd worden. Dat doet Volker Wessels.
Die datum van XS4all zegt alleen wanneer je een monteur kan krijgen. Als VWT bij jou is geweest dan doen ze dezelfde dag in de PoP de patchverbinding en dan heb je licht op de vezels. Probleem is alleen dat je een nieuwe FTU zal krijgen waarbij XS4all een glasvezelkabeltje direct op die FTU klikt en die verbindt naar de nieuwe Fritzbox (die dus een glasvezelingang heeft).

Ik weet niet zeker of in je installatiepakket wat je gaat ontvangen alles zit wat je daarvoor nodig hebt, zoals die glasvezelkabel en een opschuifkap voor de FTU. Als dat zo is, dan kan je het zelf proberen. Zo niet, dan helaas op de monteur wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
XS4ALL vertelde mij bij de aanvraag dat dit om de zelfde dag zou gebeuren.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fast-server schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:56:
XS4ALL vertelde mij bij de aanvraag dat dit om de zelfde dag zou gebeuren.
Dat wat dezelfde dag zou gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
FTU vervangen en de aansluiting in bedrijf stellen.

[ Voor 22% gewijzigd door fast-server op 13-12-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Barre73 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:27:
[...]

Als jij gebeld bent door Volker Wessels dan staat jouw adres in de Reggefiber database als aangesloten met een oud type FTU (grondplaat), net als al die andere oud-Portaal woningen (dus niet buiten gebruik gesteld maar gewoon niet in gebruik door jou).
Die FTU moet worden vervangen omdat deze niets anders aan kan dan het oude XMS/Telfort signaal. Nu jullie een upgrade van de PoP hebben gekregen en KPN Wholesale diensten beschikbaar zijn moet er ook een nieuwe FTU gemonteerd worden. Dat doet Volker Wessels.
Die datum van XS4all zegt alleen wanneer je een monteur kan krijgen. Als VWT bij jou is geweest dan doen ze dezelfde dag in de PoP de patchverbinding en dan heb je licht op de vezels. Probleem is alleen dat je een nieuwe FTU zal krijgen waarbij XS4all een glasvezelkabeltje direct op die FTU klikt en die verbindt naar de nieuwe Fritzbox (die dus een glasvezelingang heeft).

Ik weet niet zeker of in je installatiepakket wat je gaat ontvangen alles zit wat je daarvoor nodig hebt, zoals die glasvezelkabel en een opschuifkap voor de FTU. Als dat zo is, dan kan je het zelf proberen. Zo niet, dan helaas op de monteur wachten...
_/-\o_ Dank je wel, helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Dus als ik het goed begrijp is dat oude packetforce module de FTU en moet vervangen worden om gebruik te maken van de glasvezel verbinding?

Ik had namelijk vanochtend met KPN gebeld om mijn koperverbinding om te zetten in glas. Hiervoor moest een monteur aanwezig zijn volgens de telefoniste, maar ze wist niet zeker of de packetforce module vervangen moest worden. Gaat dit dus via een andere partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fast-server schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:48:
FTU vervangen en de aansluiting in bedrijf stellen.
Dan zal jij overstappen van Telfort neem ik aan en dat is een migratie. Dan moet alles natuurlijk wel in 1 dag.
De vraagsteller zit nu op VDSL dus dan gebeurt het niet in 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
frennek schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:09:
Dus als ik het goed begrijp is dat oude packetforce module de FTU en moet vervangen worden om gebruik te maken van de glasvezel verbinding?

Ik had namelijk vanochtend met KPN gebeld om mijn koperverbinding om te zetten in glas. Hiervoor moest een monteur aanwezig zijn volgens de telefoniste, maar ze wist niet zeker of de packetforce module vervangen moest worden. Gaat dit dus via een andere partij?
Als jij ook een oude PF hebt vanuit de XMS tijd dan wordt inderdaad de FTU vervangen. Dat gebeurt door de Reggefiber aannemer. Alhoewel Reggefiber van KPN is, zijn dat soort dingen wel gescheiden. KPN huismonteurs hebben niet de kennis om de glasvezel opnieuw af te lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb inderdaad nog 1 van de eerste (wit met rode 42 Networks DRG's) en Xs4all gaf al aan dat de FTU vervangen moest worden en dat ik dat ik een Fritz!Box 5490 (fiber) kreeg.

Zal van te voren nog wel ff contact met ze opnemen zodat de Xs4all gerelateerde hardware voor de FTU swap binnen zijn zodat ik zelf meteen kan inpluggen als de FTU swap heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Barre73 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:02:
[...]

Als jij ook een oude PF hebt vanuit de XMS tijd dan wordt inderdaad de FTU vervangen. Dat gebeurt door de Reggefiber aannemer. Alhoewel Reggefiber van KPN is, zijn dat soort dingen wel gescheiden. KPN huismonteurs hebben niet de kennis om de glasvezel opnieuw af te lassen.
Bedankt voor de informatie, ik zal dan inderdaad nog even informeren bij KPN of er dan nog afzonderlijk een afspraak gemaakt gaat worden over het vervangen van de FTU. Zou een beetje jammer zijn als straks de monteur van KPN op de stoep staat en de FTU is nog niet vervangen. Het vreemde was dus dat het vanuit KPN wel verplicht was dat er een monteur van KPN aanwezig moest zijn bij de transitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ze hebben nu een aanbieding van 6 maanden als je telefonisch besteld (is alleen telefonisch!)
Internet Pro (inclusief draadloos bruikleenmodem) € 63,50 /mnd
De maximaal haalbare downloadsnelheid op uw locatie is 524 mbit/s en de maximale uploadsnelheid is 524 mbit/s*
Nu de eerste 6 maanden 37.01% korting (t.w.v. € 141,01)

Televisie
TV van XS4ALL kunt u ná het eerste jaar per maand opzeggen.
Televisie van XS4ALL (inclusief 1 TV-ontvanger) € 15,00 /mnd
Nu de eerste 6 maanden gratis (t.w.v. € 90,00)
1 extra TV-ontvanger à € 2,50 p/mnd € 2,50 /mnd
Nu de eerste 6 maanden gratis (t.w.v. € 15,00)

Extra Zenderpakketten
De extra zenderpakketten kunt u ná de eerste maand per dag opzeggen.
Pluspakket € 10,00 /mnd
Nu de eerste 3 maanden 50% korting (t.w.v. € 15,00)
Ik heb mijn bestelling van vorige week laten annuleren en per direct deze aangevraagd, oplevering is nu wel iets later maar het scheelt erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vandaag is reggefiber geweest om mijn fiber te testen en mijn packetfront te vervangen.

Dit is het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oJQt1arYbOPEWCmEMXVHQv9Q/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mooie nieuwe kleine FTU!!

Geeft je wel een kleine uitdaging.... Tweak gebruikt bij deze FTU een glasvezelpatchkabeltje naar een Fritzbox met glasvezelingang omdat deze FTU zich daar goed voor leent. De Fritzbox 5490 zeg ik uit mijn hoofd.
En jij wilde graag je eigen Fritzbox gebruiken...maar die heeft geen SFP module bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Klopt maar qua performance komt de 5490 overheen met de 7490 Volgens mij redelijk identiek, met als verschil dat de 5490 alleen voor Fiber is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
boekee schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:40:
Klopt maar qua performance komt de 5490 overheen met de 7490 Volgens mij redelijk identiek, met als verschil dat de 5490 alleen voor Fiber is.
Mooi. Ook geregeld dan.

Plaats je straks ngo een foto van hoe het eruit komt te zien met de patchkap en het kabeltje naar de FB? Mij lijkt dat namelijk niet de mooiste oplossing maar dat kan verschillen per woning natuurlijk.

NB: Die glasvezelkabel uit de muur is wel briljant... Dat heeft bij eigen netwerken van Reggefiber nog nooit zo gemogen. Ziet er ook niet echt strak uit moet ik zeggen.. Maar goed, daar kan jij niks aan doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Tja had liever een FTU gehad, maar ik heb 2x UTP en een 12v aansluiting naast het glasvezel kastje liggen wat vroeger in het packetfront modem was aangesloten (alles loopt direct in buis onder de vloer naar de meterkast. 12v is een 10 ampere voeding voor al die modems/routers etc)

Ik kan die 5490 netjes maken aan de muur op de plaats waar het packetfrond modem zat. De fritz 7490 in de meterkast zal dan alleen Wifi gaan doen.

Komt wel goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ik heb ondertussen een actieve glasvezel verbinding via KPN. Reggefiber was vorige week langsgekomen om de FTU te vervangen en de verbinding was direct actief toen ik de experiabox van ADSL overzette naar de glasverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
frennek schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:24:
Ik heb ondertussen een actieve glasvezel verbinding via KPN. Reggefiber was vorige week langsgekomen om de FTU te vervangen en de verbinding was direct actief toen ik de experiabox van ADSL overzette naar de glasverbinding.
Nice :)
Ik ga volgende week over, 5 januari komt volkerwessels langs. Ik heb alles al klaar liggen, brief van XS4All met mijn nieuwe IP-Adres, fritzbox die ik niet ga gebruiken behalve 1maal testen of de lijn actief is, en een media converter zodat ik mijn eigen apparatuur kan blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
Klinkt goed boy`s

12 januari wordt ik opgeleverd bij Tweak.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
dit topic begint weer als een feestje te voelen, net als vroeger toen XMS nog echte diensten verleende ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
De verbinding lijkt ook gewoon goed te werken tot nu toe. Ik heb het 100/100 pakket voor glas en haal dat met gemak!

Het enige vreemde is dat bij aanvraag van de transitie KPN het verplichte dat er een monteur langs kwam van KPN zelf, ik dacht voor vervaning van de FTU. Kort daarna belde Volker-Wessels om een afspraak te maken voor vervanging van de FTU, wat inmiddels gebeurd is. Volgende week maar even bellen wat de rede is waarom KPN nog langs moet komen (over 3 weken pas ingepland), want alles lijkt het naar behoren te doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
frennek schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:07:
De verbinding lijkt ook gewoon goed te werken tot nu toe. Ik heb het 100/100 pakket voor glas en haal dat met gemak!

Het enige vreemde is dat bij aanvraag van de transitie KPN het verplichte dat er een monteur langs kwam van KPN zelf, ik dacht voor vervaning van de FTU. Kort daarna belde Volker-Wessels om een afspraak te maken voor vervanging van de FTU, wat inmiddels gebeurd is. Volgende week maar even bellen wat de rede is waarom KPN nog langs moet komen (over 3 weken pas ingepland), want alles lijkt het naar behoren te doen nu.
Als je een NTU hebt die direct in een vezeltje eindigt met bv een fritzbox 5490 dan willen ze liever niet dat je zelf het glas aansluit ;) (gaat via een glas patchkabeltje naar je router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
voor mij nog geen feest ik moet nog ff wachten 18-01-2017 zou het moeten zijn, de voorkant vqan de stevenshof was al op actief gezet de onze helaas niet.

voor iedereen die wel lin krijg knallen met de glaspijp mannen.

fijn uit einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
terror538 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:49:
dit topic begint weer als een feestje te voelen, net als vroeger toen XMS nog echte diensten verleende ;) :P
Echt he :)

Het komt ook als geroepen, ben mijn 40/4 van ziggo meer dan zat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Laatst online: 14:45

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Bij deze wil ik iedereen hier de allerbeste wensen voor 2017 toewensen!
Dat het maar een mooi glasvezel jaar mag worden :)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Eindelijk is stevenshof laatste gedeelte op actief gezet , nu eens een provider uitzoeken

Kpn gekozen 15 Feb is het in orde

[ Voor 17% gewijzigd door MJLJO op 11-01-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ben jij nou echt de laatste? Of wachten er nog meer...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
laatste gedeelte van stevenshof, zover ik weet was 2332 ook pas aangesloten. Denk dat Leiden oud portaal klaar is nu.
Fiber schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:08:
Ben jij nou echt de laatste? Of wachten er nog meer...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
En we zijn online!

Tweak heeft vandaag een Fritz 5490 geplaatst dat is een Fritzbox 7490 maar dan de fiber versie, dus geen NTU er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Gratz zou zeggen geniet ervan niet te veel lurken aan de lijn he.
boekee schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:21:
En we zijn online!

Tweak heeft vandaag een Fritz 5490 geplaatst dat is een Fritzbox 7490 maar dan de fiber versie, dus geen NTU er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
23 januari komt reggefiber de boel vervangen.ben benieuwd wat ze plaatsen.

voor de liefhebbers
vraag is gaat dit wel passen op een TK-01?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h49M724.jpg?1

[ Voor 101% gewijzigd door MJLJO op 16-01-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
ook een V10 gekregen bijna vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:32:

voor de liefhebbers
[afbeelding]
Nope....dat gaat zeker niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
dan a.s maandag maar is met reggefiber monteur overleggen,
Barre73 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:57:
[...]

Nope....dat gaat zeker niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Vandaag is de FTU vervangen en heb ik de boel in bedrijf gesteld, hoeft de "Expert" van Guidion morgen alleen maar ff koffie te drinken...

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5971752487.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
dat zijn fijne snelheden njoy it
fast-server schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:53:
Vandaag is de FTU vervangen en heb ik de boel in bedrijf gesteld, hoeft de "Expert" van Guidion morgen alleen maar ff koffie te drinken...

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
MJLJO schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:32:

voor de liefhebbers
[afbeelding]
Deze had ik ook toegestuurd gekregen, maar toen de monteur van Reggefiber langs kwam melde die mij meteen dat dat een oud/verkeerd type is. Hij had gelukkig zelf een juiste NTU bij zich en heeft die erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:16:
dan a.s maandag maar is met reggefiber monteur overleggen,
[...]
KPN monteur zou normaliter ook de goede NT wel op de auto moeten hebben. Reggefiber monteur waarschijnlijk niet maar dan nog: Die heeft misschien geen opdracht om de NT te plaatsen.

Hoe dan ook, 1 van de twee zal de goede NT wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
gelukkig zal volgende week wel even overleggen met hem voordat ie begint.
frennek schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:47:
[...]

Deze had ik ook toegestuurd gekregen, maar toen de monteur van Reggefiber langs kwam melde die mij meteen dat dat een oud/verkeerd type is. Hij had gelukkig zelf een juiste NTU bij zich en heeft die erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb de linker gekregen. Is gewoon een plaat waar je vezel in zit. Wordt geschoven op de grondplaat.
Dit is bij Tweak het geval. Ik weet niet wat andere providers doen.

Ik heb het geluk dat ik nog een loze rechte 19mm hostaliet buis in de vloer heb gestort tijdens de verbouwing. Deze loopt van punt in huis waar glasvezel binnekomt naar de meterkast. Dus heb 15 meter SC-PC - SC-APC fiber patchkabel gekocht.

Wil niets in de woonkamer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/phaI29ofZjuyYicMosErlxsd/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door boswandeling op 16-01-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
boekee schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:18:
Ik heb de linker gekregen. Is gewoon een plaat waar je vezel in zit. Wordt geschoven op de grondplaat.
Dit is bij Tweak het geval. Ik weet niet wat andere providers doen.

Ik heb het geluk dat ik nog een loze rechte 19mm hostaliet buis in de vloer heb gestort tijdens de verbouwing. Deze loopt van punt in huis waar glasvezel binnekomt naar de meterkast. Dus heb 15 meter SC-PC - SC-APC fiber patchkabel gekocht.

Wil niets in de woonkamer :)

[afbeelding]
Die linker wordt een patchkap genoemd maar die zal MJLJO niet krijgen. KPN werkt normaliter niet op die manier en de Experiabox kent ook geen SFP module.
Xs4all en Tweak doen dat nu wel allebei. En met dezelfde Fritzbox 5490.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Monteur heeft hier net en snel werk geleverd, kreeg zelfs 2 bevestiging bandjes om de fiber aansluitkabel netjes aan te sluiten en weg te werken. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/jtq7cuvh7/aansluiting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik heb hier nog een 42Networks unit hangen, volgens mij zijn dat later de Packetfront DRGs geworden. Werkt prima, nog steeds; en ben met het verdwijnen van XMS naar OBN gegaan. Best wel oude meuk dus. An sich geen issue, echter...

De laatste tijd heb ik het gevoel dat de internet verbinding problemen geeft. De bandbreedte is er, maar ik krijgt best vaak laadfouten op webpagina's, waarbij het herhaaldelijk moet verversen om de hele pagina te zien; dynamische content die niet goed werkt, enzovoorts.Eea doet zich voor op alle devices, bedraad of niet. Herkent iemand deze symptomen?

(heb ooit wel eens eerder wazige klachten gehad, iets anders dan deze, en dat duurde maanden voordat men duurhad dat er een link in de glasvezel infra kuren had...)

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 22-01-2017 17:47 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
reggefiber heeft vandaag een TK-01 ftu geplaats met een ntu erbij gelukkig.

glas lampje brandt nog niet, reden daarvoor was zei monteur dat kpn nog iets moest doen.
Fiber heeft ie wel nagekeken met een retour licht op de ftu naar de pop en die is goed en goed gepatch.

nu maar hopen dat het ook zo is wat ie zegt voordat het 15 feb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:46:
reggefiber heeft vandaag een TK-01 ftu geplaats met een ntu erbij gelukkig.

glas lampje brandt nog niet, reden daarvoor was zei monteur dat kpn nog iets moest doen.
Fiber heeft ie wel nagekeken met een retour licht op de ftu naar de pop en die is goed en goed gepatch.

nu maar hopen dat het ook zo is wat ie zegt voordat het 15 feb is.
Dat klinkt niet goed. De opdracht voor het ombouwen van de FTU ging samen met een patchopdracht in de PoP. Als je glaslampje niet brandt dan is de patch niet of niet goed gezet. Dat had diezelfde monteur moeten checken of melden. Ik kan niks bedenken dat KPN nog zou moeten doen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
wat zal ik doen reggefiber bellen of afwachten?
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Dat klinkt niet goed. De opdracht voor het ombouwen van de FTU ging samen met een patchopdracht in de PoP. Als je glaslampje niet brandt dan is de patch niet of niet goed gezet. Dat had diezelfde monteur moeten checken of melden. Ik kan niks bedenken dat KPN nog zou moeten doen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:35:
wat zal ik doen reggefiber bellen of afwachten?

[...]
DM me eerst even je PC en huisnr. Kijk ik eerst even naar de status van de patchorder.

Laat maar... die had ik nog bewaard :-)

Antwoord: KPN bellen. Alle orders staan bij Reggefiber als uitgevoerd en afgemeld. Je hebt kans dat KPN zegt dat ze willen wachten op de monteur op 15 februari. Maar als dan het glaslampje nog niet brandt dan is de kans groot dat de KPN monteur het ook niet in de PoP kan oplossen en Reggefiber alsnog langs moet komen.

Maar wacht nog een dagje. Het kan inderdaad een paar uur duren voordat de gereedmelding vanuit Reggefiber terug rolt in de orderstraten van KPN.

Maar dan nog.... het glaslampje zou meteen moeten gaan branden, ook al zouden er softwarematig nog geen diensten op staan.
NT al een keer opnieuw uit en aangezet?

[ Voor 59% gewijzigd door Barre73 op 23-01-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
reggefiber zegt lijn staat signaal op in mijnkpn staat installatie greed die gaan het ook nakijken nu
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:58:
[...]

DM me eerst even je PC en huisnr. Kijk ik eerst even naar de status van de patchorder.

Laat maar... die had ik nog bewaard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:02:
reggefiber zegt lijn staat signaal op in mijnkpn staat installatie greed die gaan het ook nakijken nu

[...]
Reggefiber KS kijkt in exact hetzelfde systeem als ik :-) En daar staat de patch op gereed. Dus zou er signaal op moeten staan.
Staat dat er niet op dan is de patch niet gezet (ondanks gereedmelding) of verkeerd gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
kpn medewerker zegt nu livechat dat de verbindg 15feb staat dat is dan ook de reden dat glas lampje niet brandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
ze vertouwd het toch niet moet ff ntu uitzetten standaard procedure volgen denk dat reggefiber terug kan komen deze week
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Reggefiber KS kijkt in exact hetzelfde systeem als ik :-) En daar staat de patch op gereed. Dus zou er signaal op moeten staan.
Staat dat er niet op dan is de patch niet gezet (ondanks gereedmelding) of verkeerd gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:08:
kpn medewerker zegt nu livechat dat de verbindg 15feb staat dat is dan ook de reden dat glas lampje niet brandt?
Pffff... dan ben ik bang dat je er niet doorheen gaat komen. Dan wordt het wachten tot 15 februari en ik hoop van harte dat het dan wel snel opgelost wordt.

Achtergrond: Als er een patchorder naar Reggefiber is gegaan staat daarin op welke poort van de KPN Dslam het signaal staat en waar jij dus op moet worden gepatcht. Dus zonder patchorder kan er geen signaal zijn maar ook andersom niet.
Het glaslampje op de NT geeft aan dat er licht binnenkomt op je NT. Dat licht komt uit de poort van de Dslam. Als jij goed gepatcht bent zit jij dus nu op de goede poort van de Dslam. Die kan niet donker zijn omdat het doorsturen van de patchorder naar Reggefiber 1 onderdeel is van de leverstraat. Een ander essentieel onderdeel is dat er licht op de poort komt te staan. Die twee zaken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en daarom zeg ik dus dat het niet goed is. Maar probeer dat de KPN KS maar eens te laten begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
het begon al niet goed toen die terug kam van de pop op zijn tablet stond dat ie op dslam 1 zat in de linkerkast dat was al niet goed zat in de andere kast en ook nog op een verkeerde poort crosspatched weet ik veel allemaal
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Pffff... dan ben ik bang dat je er niet doorheen gaat komen. Dan wordt het wachten tot 15 februari en ik hoop van harte dat het dan wel snel opgelost wordt.

Achtergrond: Als er een patchorder naar Reggefiber is gegaan staat daarin op welke poort van de KPN Dslam het signaal staat en waar jij dus op moet worden gepatcht. Dus zonder patchorder kan er geen signaal zijn maar ook andersom niet.
Het glaslampje op de NT geeft aan dat er licht binnenkomt op je NT. Dat licht komt uit de poort van de Dslam. Als jij goed gepatcht bent zit jij dus nu op de goede poort van de Dslam. Die kan niet donker zijn omdat het doorsturen van de patchorder naar Reggefiber 1 onderdeel is van de leverstraat. Een ander essentieel onderdeel is dat er licht op de poort komt te staan. Die twee zaken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en daarom zeg ik dus dat het niet goed is. Maar probeer dat de KPN KS maar eens te laten begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
nou kpn heeft het nagevraagd etc etc het zou volgenskpn moeten kloppen dat er nog geen licht op staat en dat dat pas rond de 15 gebeurd, Zelf heb ik hier een hard hoofd in.hoop maar dat ik niet zonder komt te zitten want ziggo gaat de 17 eruit

[ Voor 19% gewijzigd door MJLJO op 23-01-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
*knip*. Crosspost met: Thasaidon in "Solcon Glasvezel".

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 29-03-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Volgens mij is vrijwel iedereen nu gelukkig en wel overgestapt :)

Inmiddels al weer een aantal maanden trotse bezitter van 100/100 van TweakFiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dat mag ik toch hopen van wel ja ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 06-04-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:52
Nu ik me net een nieuwe OLED 4K TV cadeau heb gedaan stoor ik me aan de lage kwaliteit van de TV kanalen van mijn HTPC (IPTV in oude XMS gebied, nu Telfort). Alleen NPO 1-3 in HD en nog een handje vol in SD.

Ik overweeg toch over te stappen en gelijk naar 500/500 te gaan.

Mijn vragen:
  • Ik neem aan dat er geen enkele kans is dat ik na een upgrade nog ik in WGDO blijf maar per definitie naar WGA ga en dus geen toegang meer heb tot mijn IPTV op de HTPC?
  • Ik altijd een nieuw glasvezel modem krijg? Levert dit mogelijke issues op (bv reggefiber die iets moet doen en ik dan opeens dagen geen internet heb?)
  • Wat is op dit moment de beste optie om naar over te stappen (kosten is niet het belangrijkste criteria) naar jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:28
tyfoon_2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:46:
Nu ik me net een nieuwe OLED 4K TV cadeau heb gedaan stoor ik me aan de lage kwaliteit van de TV kanalen van mijn HTPC (IPTV in oude XMS gebied, nu Telfort). Alleen NPO 1-3 in HD en nog een handje vol in SD.

Mijn vragen:
  • Ik neem aan dat er geen enkele kans is dat ik na een upgrade nog ik in WGDO blijf maar per definitie naar WGA ga en dus geen toegang meer heb tot mijn IPTV op de HTPC?
  • Ik altijd een nieuw glasvezel modem krijg? Levert dit mogelijke issues op (bv reggefiber die iets moet doen en ik dan opeens dagen geen internet heb?)
  • Wat is op dit moment de beste optie om naar over te stappen (kosten is niet het belangrijkste criteria) naar jullie mening?
Als je toch een 4K TV hebt, overstappen op het KPN pakket met 4K ontvanger. Heb je weliswaar nog maar 1 4K zender een handje vol on-demand content maar dan ben je wel voorbereid op de toekomst.

https://bestellen.kpn.com/internet-tv/internet-tv-4k/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
tyfoon_2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:46:

Mijn vragen:
1) Inderdaad. Geen enkele kans.
2) In principe geen issues. Ja, je krijgt zelfs een nieuwe grondplaat maar downtime verwacht ik niet behalve een uurtje op de dag zelf.
3) XS4All (tenzij die 4K decoder van KPN erg belangrijk voor je is. Maar die komt bij XS4all ook vast snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

https://gotcha.pw/search/xmsnet.nl

Ja, juist, maar hun servers waren niet gehacked hoor :+

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
j1nx schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:39:
https://gotcha.pw/search/xmsnet.nl

Ja, juist, maar hun servers waren niet gehacked hoor :+
Sorry maar dat zegt helemaal niks.

Ik heb een aantal providers even door die zelfde test gehaald die de zelfde uitkomsten hebben,

telfort.nl
kpn.nl
xs4all.nl
ziggo.nl
tele2.nl

of wil jij zeggen dat zij allen gehacked zijn 8)7

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Euhm, je hebt gelijk.... Ik las de site verkeerd.

Het verhaal met XMSnet was, dat als je via de website van hun toen der tijd een nieuw email adres aanmaakte (zelfs als je dat deed in een volledig dicht getimmerde omgeving), met de meeste rare namen. (Soms zelfs een SHA/MD5 achtige string als adres), zonder hem ooit te gebruiken.

Dat je dan na enkele dagen/weken al spam in de inbox zag staan.

Vandaar mijn sarcastische mode hier boven, maar inderdaad. Je hebt gelijk.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:29:
Euhm, je hebt gelijk.... Ik las de site verkeerd.

Het verhaal met XMSnet was, dat als je via de website van hun toen der tijd een nieuw email adres aanmaakte (zelfs als je dat deed in een volledig dicht getimmerde omgeving), met de meeste rare namen. (Soms zelfs een SHA/MD5 achtige string als adres), zonder hem ooit te gebruiken.

Dat je dan na enkele dagen/weken al spam in de inbox zag staan.

Vandaar mijn sarcastische mode hier boven, maar inderdaad. Je hebt gelijk.
Inderdaad, wat je ook aanmaakte, na verloop van tijd had je gewoon spam in je mailbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:30
Leven hier nog mensen? :O

We zouden eigenlijk een keertje een xms Tweakers meeting organiseren ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 23:14
Denk dat echt iedereen nu over is naar Telfort of iets anders :P.

Een vriend van me in Best (had OnsBrabantNet) heeft laatst een aanbod van KPN zelf ontvangen.

Overigens is er in mijn plaats (Almere) wel weer een partij die DVB-C biedt actief: Jonaz :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:20
Ik kan niet inloggen op webmail.xmsnet.nl in verschillende browsers. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

EricJH schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:33:
Ik kan niet inloggen op webmail.xmsnet.nl in verschillende browsers. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Oud en vergeten topic :P
Ik heb ook geen toegang meer en een melding dat de user gewijzigd kan zijn (zoals bij Telfort?).
Bij Telfort stond de Xms mail nog bij contact en blijkbaar kwam daar een overstap aanbieding terecht.
Omdat ik die email niet meer lees heb ik blijkbaar pech, maar Telfort belde me pas nog over de migratie.
Dat zou dan €7,50 korting worden voor de 100/100, 6 maanden gratis 2e tvbox en een jaar gratis opnemen.
Maar ja, ik zat niet voor niks bij Xms en wil geen Experia ellende, echter moet ik behoorlijk gaan klussen met routers om het zonder dat brol aan het werkt te krijgen.
Het kan met mijn Asus rt-ac87u en een Gigaset C470ip (N300a), alleen zal ik de sip gegevens moeten opzoeken met een oude V8 of Zyxel 2812 die ik beide niet heb :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Idd, vergeten topic ;)

Maar ipv Experia ellende of klooien met routers en SIP, kun je misschien ook overstappen naar een provider zonder die ellende?

Ik ben van XMS bijna 1op1 over gegaan naar Solcon. Nog steeds eigen router en vast IP, dezelfde amino´s etc...
Binnenkort verhuis ik naar een ander huis en Solcon gaat gewoon mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Dat ga je niet redden, ook Solcon levert al enige tijd een soortgelijk systeem als KPN. Dus een media converter > router waar je al je stb’s op aansluit(welke je moet huren). Dus geen analoog, geen eigen amino’s, wel een FritzBox. Bij een verhuizing, aanpassing oid kun je het oude systeem niet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Solcon levert in mijn nieuwe huis gewoon een Genexis FTU en hun standaard FritzBox router met Amino stb's.
Daarnaast heb ik expliciet gevraagd of ik daarna mijn eigen router weer gewoon kon plaatsen en dat is door Solcon bevestigd, sterker nog, ze willen gewoon de vlan info leveren welke ik dan nodig heb voor Internet, VoiP en IPTV.
Ook de huidige Amino stb's kon ik gewoon blijven gebruiken, aldus Solcon.

En ja, in mijn geval zou het een verhuizing zijn, maar dat is het niet helemaal omdat mijn huidige dienst niet meer te provisionen zou zijn op de nieuwe locatie. Dus feitelijk is mijn oude abbo opgezegd en krijg ik op het nieuwe adres een nieuw abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphawerewolf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-12-2020
Hi beste mensen,

Ik zit met een probleem. Ik heb een glasvezel tube in mijn meterkast hangen die ergens moet uitkomen, maar helaas kon ik en de monteur de ingang ervan niet vinden. Ik hoop met de hulp van de forum ergens uit te komen.

De tube is aangelegd door XMS & GNEM.

Meer informatie is hier te vinden https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1984600/0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44IXH8gYjqClC-jvKLy779qgHeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asVHJdkq0xfEBxTDS3DBuQPy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ooit gebruik makende van XMSnet en later Telfort glasvezel, had ik nog een Amino M540 liggen met daarop opnames die ik graag wilde bewaren.

Hier mijn uitwerking hoe ik uiteindelijk de opnames van de Amino M540 af heb kunnen halen, zonder nog een actieve XMS/Telfort (Glashart) aansluiting te hebben.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste