Hier ook 23-11-2016 2324
en dan gaan we weer.... Krijg steeds meer het gevoel dat welke datum ze ook invullen, het zal toch sint juttemis zijn....
too weird to live too rare to die
dat gevoel heb ik ook, zie wel wanneer het komt maar we gaan richting 9 maanden uitstel nu.
mag eindelijk wel een goed komen nu.
mag eindelijk wel een goed komen nu.
Heb vorige week sleutel ontvangen van mijn nieuwe woning (in Leiden), dus ik kan niet wachten tot de vezel verbinding actief wordt. Bij mij staat de ingangsdatum ook op 23-11-216 (2312), maar ik begrijp uit het topic dat het al meerdere malen is uitgesteld?
dat klopt als een bus 8 maanden dus laten we hopen dat het dit keer waar is.
frennek schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:15:
Heb vorige week sleutel ontvangen van mijn nieuwe woning (in Leiden), dus ik kan niet wachten tot de vezel verbinding actief wordt. Bij mij staat de ingangsdatum ook op 23-11-216 (2312), maar ik begrijp uit het topic dat het al meerdere malen is uitgesteld?
[ Voor 3% gewijzigd door MJLJO op 31-10-2016 23:53 ]
ze blijven aan de gang die kut prutsers zeg gewoon dat het netwerk afgeschreven is klaar
Wat
FttH
Planning
14-12-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Planning
14-12-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD
Ik was hier al bang voor. Afgelopen week had ik contact met KPN over het afsluiten van een nieuw abonnement wat ik in de toekomst over kon zetten naar de glasvezel verbinding.
Vreemd genoeg kon ik via de KPN website zelf met mijn postcode alleen maar glasvezel internet bestellen, alsof het al beschikbaar was. De telefonische helpdesk kon inderdaad afgelopen dinsdag ook zien dat het toen nog op 23-11 in de planning stond, maar dat ik dat wel met een korrel zout moest nemen. Hij adviseerde mij echt om eerst een reguliere ADSL verbinding te nemen (die hij handmatig moest bestellen, omdat online dus gek genoeg alleen glasvezel mogelijk was).
Als je kijkt naar de vorige data wordt het gewoon steeds min of meer exact 3 weken vooruit geschoven (elke datum valt ook op een woensdag). Het lijkt erop dat ze totaal een strakke planning hanteren en bij een naderende einddatum stelselmatig de datum met 3 weken verschuiven.
Vreemd genoeg kon ik via de KPN website zelf met mijn postcode alleen maar glasvezel internet bestellen, alsof het al beschikbaar was. De telefonische helpdesk kon inderdaad afgelopen dinsdag ook zien dat het toen nog op 23-11 in de planning stond, maar dat ik dat wel met een korrel zout moest nemen. Hij adviseerde mij echt om eerst een reguliere ADSL verbinding te nemen (die hij handmatig moest bestellen, omdat online dus gek genoeg alleen glasvezel mogelijk was).
Als je kijkt naar de vorige data wordt het gewoon steeds min of meer exact 3 weken vooruit geschoven (elke datum valt ook op een woensdag). Het lijkt erop dat ze totaal een strakke planning hanteren en bij een naderende einddatum stelselmatig de datum met 3 weken verschuiven.
Precies hier hetzelfde, had dit ook verwacht
Hier is de laatste planning ook weer verschoven van 16-11-2016 naar 30-11-2016.
Maar we wisten een aantal jaren geleden al dat KPN niet het beste voorheeft met FttH
Maar we wisten een aantal jaren geleden al dat KPN niet het beste voorheeft met FttH

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik snap heel goed dat jullie allemaal gefrustreerd zijn maar dit heeft echt niks te maken met desinteresse of wat dan ook. KPN is er zelf helemaal niet blij mee dat deze forecasten dat steeds zo opschuiven want ook daar zijn targetafspraken over (in het kader van betrouwbaarheid en voorspelbaarheid).
Bovendien staat de apparatuur allemaal al geïnstalleerd dus als je dat weet, roep je dit niet meteen allemaal.
Er is iets anders aan de hand en zoals ik al eerder aangaf denk ik nog steeds een probleem in het hoger gelegen netwerk waarvan de interne forecast voor het oplossen steeds opschuift. Met als gevolg dat de externe forecast die jullie zien ook steeds blijft schuiven.
Geloof me echt: Dit vindt helemaal niemand op die afdeling leuk om zo te doen. Al die mensen zijn serieus bezig met hun werk aan PoPs en actieve apparatuur en willen niets liever dan de Dslams activeren.
Bovendien staat de apparatuur allemaal al geïnstalleerd dus als je dat weet, roep je dit niet meteen allemaal.
Er is iets anders aan de hand en zoals ik al eerder aangaf denk ik nog steeds een probleem in het hoger gelegen netwerk waarvan de interne forecast voor het oplossen steeds opschuift. Met als gevolg dat de externe forecast die jullie zien ook steeds blijft schuiven.
Geloof me echt: Dit vindt helemaal niemand op die afdeling leuk om zo te doen. Al die mensen zijn serieus bezig met hun werk aan PoPs en actieve apparatuur en willen niets liever dan de Dslams activeren.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik kan wel begrijpen als er iets nog niet klaar is, ik neem de mensen die aan de POP's etc werken ook echt helemaal niets kwalijk.
Probleem is een beetje dat mensen nog een nare smaak hebben van het XMS verhaal en de migratie naar KPN, het uitblijven van vernieuwingen, klantje pesten (vast IP etc).
Nu het netwerk eindelijk geüpdatet zou worden en er data aangeven worden is het niet leuk dat dit steeds aangepast wordt, mensen denken dan: daar gaan we weer.
Updates en Communicatie hierover zouden al veel helpen, ik neem aan dat KPN graag klanten op FttH wil houden en deze klanten niet wil vervreemden zodat deze overstappen naar een concurrent.
Begrijp me niet verkeerd maar de laatste jaren is alles niet zoals je zou mogen verwachten gegaan om het maar even netjes te zeggen.
Probleem is een beetje dat mensen nog een nare smaak hebben van het XMS verhaal en de migratie naar KPN, het uitblijven van vernieuwingen, klantje pesten (vast IP etc).
Nu het netwerk eindelijk geüpdatet zou worden en er data aangeven worden is het niet leuk dat dit steeds aangepast wordt, mensen denken dan: daar gaan we weer.
Updates en Communicatie hierover zouden al veel helpen, ik neem aan dat KPN graag klanten op FttH wil houden en deze klanten niet wil vervreemden zodat deze overstappen naar een concurrent.
Begrijp me niet verkeerd maar de laatste jaren is alles niet zoals je zou mogen verwachten gegaan om het maar even netjes te zeggen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Volgens mij is hier in dit topic niemand pissed op de techneuten er achterBarre73 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:32:
Ik snap heel goed dat jullie allemaal gefrustreerd zijn maar dit heeft echt niks te maken met desinteresse of wat dan ook. KPN is er zelf helemaal niet blij mee dat deze forecasten dat steeds zo opschuiven want ook daar zijn targetafspraken over (in het kader van betrouwbaarheid en voorspelbaarheid).
Ik ben wel giga pissed off op het management erboven, wat zoals hierboven al gezegd lekker bezig is klantje te pesten en het dus voor elkaar krijgt de upgrade al maanden en maanden uit te stellen. Ik wil over naar een 'echte' provider, in plaats van het continue gejank met telfort.
Vraagje aan de Game of Thrones fans hier die ook naar kpn gegaan zijn. Het is gewoon zo dat met het onbeschikbaarbaar zijn/worden van HBO we hier geen enkele (legale
) optie meer voor gaan krijgen om het te kijken?
Zat toch altijd al met de gedachte om is een keer een proef abbo ziggo te nemen
nooit kabel gehad en ook las ik vaak dat de beeldkwaliteit mooier zou zijn dan via glas (of dan iig wat xms en nu kpn aanbiedt).
Of misschien hebben ze wel een streaming only abbo o.i.d.
Zat toch altijd al met de gedachte om is een keer een proef abbo ziggo te nemen
Of misschien hebben ze wel een streaming only abbo o.i.d.
10 second ninja DONE
laat maar...
[ Voor 95% gewijzigd door Thasaidon op 23-11-2016 09:48 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Arnhem staat nog steeds op 30-11-2016, ben benieuwd of dit zo blijft.
Als de oplevertijd 3 weken is dan wacht ik mooi tot het nieuwe jaar, je weet maar nooit of het goed gaat en anders zit je de feestdagen zonder TV, Inet.
Als de oplevertijd 3 weken is dan wacht ik mooi tot het nieuwe jaar, je weet maar nooit of het goed gaat en anders zit je de feestdagen zonder TV, Inet.
over het algemeen verschoven ze het 2 weken van te voren misschien dat het bij jouw nu wel doorloopt fingers crossed
fast-server schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:07:
Arnhem staat nog steeds op 30-11-2016, ben benieuwd of dit zo blijft.
Hier oud-Portaal, oud-XMS, nu Telfort in Leiden 2321.
Bij die check van fourstack staat alles als beschikbaar nu op mijn adres:
Wat FttH
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Ledn-AKC/1
Internet Snelheid 500 Mbit/s
iTV 2 HD
VVDSL staat in de plannig voor 27-12 as.
Sites van andere providers (KPN, XS4All, Solcon, Fiber.nl) geven me glas-opties, oa 50/50, 100/100 en 500/500.
Mijn oude (antieke) Packetfront modem is sinds gisteren spontaan af en aan irritant aan het piepen, alsof er iets aanloopt. Zit er een fan achterin oid? Klinkt echt alsof er iets olie nodig heeft. Internet doet t gewoon verder.
Ik heb Telfort gebeld gisteren, maar inmiddels 3 verschillende verhalen gehoord van de helpdesk, en van Telfort-installatiepartner Guidion vanmiddag die eerst belde om een afspraak te maken voor de monteur (morgenavond), maar 2 uur later opnieuw belde omdat ze willen weten welke Packetfront ik heb (geen idee, een oude).
Morgenochtend bellen ze terug en dan moet ik modem 'omschrijven'...(was op mn werk vanmiddag) want waarschijnlijk 'ondersteunen ze die oude niet' werd me verteld, en ze willen niet voor niks een monteur sturen.
Ben benieuwd wat Telfort dan gaat doen? Misschien alleen de hoge toon proberen te repareren? Ik heb geen andere voeding/adapter om te kijken of het daaraan ligt (geluid komt wel echt uit de Packetfront zelf).
Maar nu ik vanavond ben gaan zoeken naar de status van de Portaal-upgrades, blijkt dus dat ik (waarschijnlijk ook nog maar net!) eindelijk kan overstappen, dus heb ik iets meer ammo wellicht, als ik dat nodig mocht hebben
Wat FttH
iTV 2 HD
Sites van andere providers (KPN, XS4All, Solcon, Fiber.nl) geven me glas-opties, oa 50/50, 100/100 en 500/500.
Mijn oude (antieke) Packetfront modem is sinds gisteren spontaan af en aan irritant aan het piepen, alsof er iets aanloopt. Zit er een fan achterin oid? Klinkt echt alsof er iets olie nodig heeft. Internet doet t gewoon verder.
Ik heb Telfort gebeld gisteren, maar inmiddels 3 verschillende verhalen gehoord van de helpdesk, en van Telfort-installatiepartner Guidion vanmiddag die eerst belde om een afspraak te maken voor de monteur (morgenavond), maar 2 uur later opnieuw belde omdat ze willen weten welke Packetfront ik heb (geen idee, een oude).
Morgenochtend bellen ze terug en dan moet ik modem 'omschrijven'...(was op mn werk vanmiddag) want waarschijnlijk 'ondersteunen ze die oude niet' werd me verteld, en ze willen niet voor niks een monteur sturen.
Ben benieuwd wat Telfort dan gaat doen? Misschien alleen de hoge toon proberen te repareren? Ik heb geen andere voeding/adapter om te kijken of het daaraan ligt (geluid komt wel echt uit de Packetfront zelf).
Maar nu ik vanavond ben gaan zoeken naar de status van de Portaal-upgrades, blijkt dus dat ik (waarschijnlijk ook nog maar net!) eindelijk kan overstappen, dus heb ik iets meer ammo wellicht, als ik dat nodig mocht hebben
kijk dat is in ieder geval een wijk opgeleverd gratz 2331 staat nog op 14-12 afwachten
Lunaa7 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:55:
Hier oud-Portaal, oud-XMS, nu Telfort in Leiden 2321.
Wat FttH
iTV 2 HD
Maar nu ik vanavond ben gaan zoeken naar de status van de Portaal-upgrades, blijkt dus dat ik (waarschijnlijk ook nog maar net!) eindelijk kan overstappen, dus heb ik iets meer ammo wellicht, als ik dat nodig mocht hebben![]()
Alhoewel het leuk lijkt dat iedereen zijn postcodecijfers hier neerzet moet daar niet teveel waarde aan gehecht worden. De oude PoPS van Portaal houden zich niet altijd aan postcodes (dat doet geen enkele glasnetwerk) en belangrijker: de meeste PoPs zijn te klein om een heel postcodegebied/wijk te voeden. Met andere woorden: Postcode 2321 kan heel goed wel drie kleine PoPs hebben. Of 2.
Eentje is nu blijkbaar actief geworden maar dat wil niet zeggen dat heel 2321 nu kan overstappen.
Eentje is nu blijkbaar actief geworden maar dat wil niet zeggen dat heel 2321 nu kan overstappen.
Hmmm, partypooperBarre73 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:35:
Alhoewel het leuk lijkt dat iedereen zijn postcodecijfers hier neerzet moet daar niet teveel waarde aan gehecht worden. De oude PoPS van Portaal houden zich niet altijd aan postcodes (dat doet geen enkele glasnetwerk) en belangrijker: de meeste PoPs zijn te klein om een heel postcodegebied/wijk te voeden. Met andere woorden: Postcode 2321 kan heel goed wel drie kleine PoPs hebben. Of 2.
Maar inderdaad, dat is wel handig om nog even te bedenken ja, thnx.
Sorry....Lunaa7 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:51:
[...]
Hmmm, partypooper![]()
Maar inderdaad, dat is wel handig om nog even te bedenken ja, thnx.
Maar ik kan melden dat er snel nog meer volgen!
vertel
Barre73 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:18:
[...]
Sorry....
Maar ik kan melden dat er snel nog meer volgen!
Kan me zo voorstellen dat als KPN eenmaal begint aan een gebied (Leiden nu dus in dit geval), dat ze de transitie vervolgens in een keer doorzetten wijkkast voor wijkkast.
Het zijn geen wijkkasten maar glasvezel-PoPs. Wat ik bedoelde was dat de Portaal PoPs al langer onder handen waren genomen, maar door problemen schoof de activatiedatum steeds op. Nu is er eentje geactiveerd, en de anderen zullen ongetwijfeld snel volgen.frennek schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:40:
[...]
Kan me zo voorstellen dat als KPN eenmaal begint aan een gebied (Leiden nu dus in dit geval), dat ze de transitie vervolgens in een keer doorzetten wijkkast voor wijkkast.
Ik hoop het, maar heb er niet echt vertrouwen meer in.
net ff door portaal postcodes gesnuffeld en gecheckt het is zo dat heel 2321 op actief staat
want zie nu sowieso dat de punten AKC/1 AKC/2 AKK/1 ENZ ENZ OP ACTIEF STAAN
[ Voor 30% gewijzigd door MJLJO op 27-11-2016 12:41 ]
Dat dus :-)MJLJO schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:20:
net ff door portaal postcodes gesnuffeld en gecheckt het is zo dat heel 2321 op actief staat
Onder andere...
Door het activeren van andere gebieden in Leiden heb ik nu dus juist wel vertrouwen gekregen.boekee schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:10:
Ik hoop het, maar heb er niet echt vertrouwen meer in.
zie wel op 2312 gebieden glas actief dit punt Ledn-AKE/1 aangezien jij op dat postcode zit
suces
suces
frennek schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:09:
[...]
Door het activeren van andere gebieden in Leiden heb ik nu dus juist wel vertrouwen gekregen.
Helaas nog niet in mijn wijk. Volgens fourstack zit ik op distributiepunten Ledn-AAV, Ledn-C.MJLJO schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:57:
zie wel op 2312 gebieden glas actief dit punt Ledn-AKE/1 aangezien jij op dat postcode zit
suces
[...]
Dat zijn de benamingen van de (actieve koperkast en van de telefooncentrale.frennek schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:35:
[...]
Helaas nog niet in mijn wijk. Volgens fourstack zit ik op distributiepunten Ledn-AAV, Ledn-C.
Als er FttH beschikbaar is gekomen in de Fourstack tool zie je daar ook een distributiepunt benaming en die wijkt af van de koperbenaming. Dat moet ook wel want anders krijg je actieve apparatuur (dslams) met dezelfde naam op verschillende locaties.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 28-11-2016 15:10 ]
https://netco-fpi-info.fo...ess=2324XA+25&commit=Zoek
Mijn postcode staat inmiddels actief!
In tegenstelling tot de datum in december.....
Durf niet aan te vragen
Durf niet aan te vragen
gefeliciteerd vandaag actief geworden ? stevenshof als laatste vrees ik
boekee schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:28:
Durf niet aan te vragen
[ Voor 3% gewijzigd door MJLJO op 28-11-2016 21:18 ]
Nice! Welke datum in december stond er bij jou oorspronkelijk? Ook 14-12? Dat staat er bij mij (2315) iig, maar als ik dan lees dat het wellicht hier en daar al eerder actief wordt... zou mooi zijn.boekee schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:28:
Durf niet aan te vragen
ja bij boekee stond ook 14-12 bij de meeste trouwens
juupke schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:33:
[...]
Nice! Welke datum in december stond er bij jou oorspronkelijk? Ook 14-12? Dat staat er bij mij (2315) iig, maar als ik dan lees dat het wellicht hier en daar al eerder actief wordt... zou mooi zijn.
Er was vandaag ook in 6834 iemand bezig met de POP, linker gedeelte was open waar ze maanden gelden plaats gemaakt hebben voor de KPN apparatuur.
Fourstack datum is de 30e deze maand, begin goede hoop te krijgen
Fourstack datum is de 30e deze maand, begin goede hoop te krijgen
Jups 14-12-2016
juupke schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:33:
[...]
Nice! Welke datum in december stond er bij jou oorspronkelijk? Ook 14-12? Dat staat er bij mij (2315) iig, maar als ik dan lees dat het wellicht hier en daar al eerder actief wordt... zou mooi zijn.
Ik ben vandaag uit pure nieuwsgierigheid eens gaan bellen met Tweak & Reggefiber.
Ik ben begonnen met Tweak.
Ze hebben op dit moment mijn voorkeur omdat je daar naar mijn inziens ook echt mensen aan de lijn krijgt waar je met technische vragen kan aankomen, en die ze ook direct kunnen beantwoorden in plaats van "ik moet het even navragen" of "dat durf ik je niet te zeggen" Er is mij aangegeven dat als ik expliciet aangeef tijdens de aanvraag dat ik een statisch ip wil, ik deze ook krijg. Mooi voordeeltje is dat er ook TweakNews bij zit.
Tijdens aanvraag kunnen zien ze welke hardware er nu hangt en zal reggefiber worden aangestuurd om de muurplaat te vervangen voor een compatible exemplaar. Dan komen er monteurs aangestuurd door Tweak de rest regelen.
Daarna nog even met dit verhaal naar reggefiber gebeld en daar netjes te woord gestaan. Ze bevestingen exact het verhaal van het ombouwen van de aansluiting.
Ik heb dus een aanvraag bij Tweak gedaan 100/100 glas zonder IP TV 45 euro per maand en 25 euro administratiekosten.
Ziggo blijf ik houden omdat ik daar simpelweg nooit problemen mee heb, beeld en zenderaanbod is voor mij uitstekend.
Hierdoor kan ik ook zonder al te veel poespas mijn Fritz 7490 gebruiken op Tweak (vlan 34 instellen voor internet als ik mij niet vergis) Mocht ik later toch IP TV afnemen zal ik via de bijgeleverd Zyxel modem IPTV moeten routeren omdat de Fritz 7490 geen static routes zou ondersteunen (geen ervaring of dit ook zo is)
Ik verwacht nog even helemaal niets van deze aanvraag, maar het zou een geschenk uit de hemel zijn als alles een keer zonder problemen zou verlopen
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben begonnen met Tweak.
Ze hebben op dit moment mijn voorkeur omdat je daar naar mijn inziens ook echt mensen aan de lijn krijgt waar je met technische vragen kan aankomen, en die ze ook direct kunnen beantwoorden in plaats van "ik moet het even navragen" of "dat durf ik je niet te zeggen" Er is mij aangegeven dat als ik expliciet aangeef tijdens de aanvraag dat ik een statisch ip wil, ik deze ook krijg. Mooi voordeeltje is dat er ook TweakNews bij zit.
Tijdens aanvraag kunnen zien ze welke hardware er nu hangt en zal reggefiber worden aangestuurd om de muurplaat te vervangen voor een compatible exemplaar. Dan komen er monteurs aangestuurd door Tweak de rest regelen.
Daarna nog even met dit verhaal naar reggefiber gebeld en daar netjes te woord gestaan. Ze bevestingen exact het verhaal van het ombouwen van de aansluiting.
Ik heb dus een aanvraag bij Tweak gedaan 100/100 glas zonder IP TV 45 euro per maand en 25 euro administratiekosten.
Ziggo blijf ik houden omdat ik daar simpelweg nooit problemen mee heb, beeld en zenderaanbod is voor mij uitstekend.
Hierdoor kan ik ook zonder al te veel poespas mijn Fritz 7490 gebruiken op Tweak (vlan 34 instellen voor internet als ik mij niet vergis) Mocht ik later toch IP TV afnemen zal ik via de bijgeleverd Zyxel modem IPTV moeten routeren omdat de Fritz 7490 geen static routes zou ondersteunen (geen ervaring of dit ook zo is)
Ik verwacht nog even helemaal niets van deze aanvraag, maar het zou een geschenk uit de hemel zijn als alles een keer zonder problemen zou verlopen
Ik hou jullie op de hoogte.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar op AVM staat een stukje over static routes. https://en.avm.de/service...P-route-in-the-FRITZ-Box/
Vandaag zou de upgrade plaatsvinden, status was overdag niet aangepast.
Ik keek net en er staat nu Planning 14-12-2016
Ik keek net en er staat nu Planning 14-12-2016
@Boekee en @Fast-server:
De Fritz!box 7490 ondersteunt wel static routes. Maar je kan niet specificeren over welke interface of richting welk VLAN ze moeten. In het geval van Tweak moet dat wel.
Bij KPN ITV oplossingen, die tegenwoordig ook met routed IPTV werken, worden benodigde static routes via DHCP doorgegeven.
De Fritz!box 7490 ondersteunt wel static routes. Maar je kan niet specificeren over welke interface of richting welk VLAN ze moeten. In het geval van Tweak moet dat wel.
Bij KPN ITV oplossingen, die tegenwoordig ook met routed IPTV werken, worden benodigde static routes via DHCP doorgegeven.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
@eymey
Thanks voor de info!
Ik ga geen TV diensten afnemen bij tweak, mocht ik dat wel doen, knoop ik die zyxel er wel tussen voor IPTV
Thanks voor de info!
Ik ga geen TV diensten afnemen bij tweak, mocht ik dat wel doen, knoop ik die zyxel er wel tussen voor IPTV
Als ik bij mijn schoonvader een check doe kan hij gewoon glas aanvragen.MJLJO schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:47:
pffff ze vergeten 2331 te activeren kom op knopje op groen
2331ML (Dobbedreef Stevenshof Leiden)
??
dan zal aankomende week de achterkant van stevenshof aangezet worden ik zit bij de molen 2331LS en LC ook nog niet geduld zal ik maar zeggen
boekee schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:20:
[...]
Als ik bij mijn schoonvader een check doe kan hij gewoon glas aanvragen.
2331ML (Dobbedreef Stevenshof Leiden)
??
[ Voor 6% gewijzigd door MJLJO op 03-12-2016 12:27 ]
Keek net nog even en wat ziet mijn oog
Wat FttH
Distributiepunt(en) Ah-ARS/1
iTV 2 HD
Van de week maar even gaan aanvragen
Wat FttH
Distributiepunt(en) Ah-ARS/1
iTV 2 HD
Van de week maar even gaan aanvragen
Bij wie...? XS4ALL...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ja XS4ALL 500/500, wil een vast IP en rDNS i.v.m. mijn mailserver, kan die ook weer netjes thuis draaien.
Verschil tussen 100/100 en 500/500 is maar een tientje, heb dan ook geen last dat iTV er af gaat.
Verschil tussen 100/100 en 500/500 is maar een tientje, heb dan ook geen last dat iTV er af gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door fast-server op 05-12-2016 22:14 ]
XS4All besteld
Laten we is kijken hoe het loopt
Vandaag XS4ALL besteld, plandatum is 5 januari
Wat is jullie overweging om naar XS4ALL te gaan en niet naar KPN of Vodafone thuis? Vooral om dat statische IP adres?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
ik zou kpn nemen vooral om dat we daar zitten met mobiels, daaren tegen biedt xs4all dezelfde mogelijkheden als kpn maar direct 6 euro duurder. en een beter modem
Sinds een paar weken krijg je bij XS4all dezelfde "compleet" voordelen als bij KPN zelf. Indien je een KPN mobiel abonnement hebt uiteraard.MJLJO schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:26:
ik zou kpn nemen vooral om dat we daar zitten met mobiels, daaren tegen biedt xs4all dezelfde mogelijkheden als kpn maar direct 6 euro duurder. en een beter modem
Dus dat argument voor KPN vervalt :-)
Naast het betere modem/router bij XS4all kun je ook nog je DECT toestellen aanmelden op de FRITZ!Box.
Je kunt ook tegelijk bellen en gebeld worden met meerdere toestellen op de zelfde lijn en je kun het als een centrale gebruiken (intern bellen)
Als je meer wilt en doet als een standaard gebruiker dan zit je al snel een stuk beter bij XS4all.
Je kunt ook tegelijk bellen en gebeld worden met meerdere toestellen op de zelfde lijn en je kun het als een centrale gebruiken (intern bellen)
Als je meer wilt en doet als een standaard gebruiker dan zit je al snel een stuk beter bij XS4all.
Wow ik krijg nu nog steeds spam van de Hema/Loterij via mijn XMS mail adres 
dat is lang geleden !
dat is lang geleden !
dat zei ik al toch dat xs4all dat heeft, alleen is xs4all op alles in 1 pro niet 6 maar 11 euro duurder helaas kpn 75 xs4all 86 is zelf beslissen of dat die 11 euro waardt is.
Barre73 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:35:
[...]
Sinds een paar weken krijg je bij XS4all dezelfde "compleet" voordelen als bij KPN zelf. Indien je een KPN mobiel abonnement hebt uiteraard.
Dus dat argument voor KPN vervalt :-)
vast ip adres, mogelijkheid 8 extra af te nemen voor een tientje per maand, native IPv6 en een 'iets' kundigere servicedeskHammetje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:54:
Wat is jullie overweging om naar XS4ALL te gaan en niet naar KPN of Vodafone thuis? Vooral om dat statische IP adres?
Vergeet niet dat je heel veel extra krijgt bij xs4all en ook dingen niet 
KPN heeft experiabox een groot drama.
Xs4all heeft:
Shelltoegang
RDNS
Native IPV6
Fixed IPV4 *(en niet zoals bij KPN een ip wat zelden verandert, in de praktijk kan het dan een half jaar goed gaan, maar ook best in 6 weken tijd bij elke herstart een ander ipadres)
Newszilla
Vrije SIP gegevens
Voor de liefhebbers F-secure
Geen poortblokkades bij xs4all als je dat niet wilt, bij KPN verplicht
en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel een en ander
KPN heeft experiabox een groot drama.
Xs4all heeft:
Shelltoegang
RDNS
Native IPV6
Fixed IPV4 *(en niet zoals bij KPN een ip wat zelden verandert, in de praktijk kan het dan een half jaar goed gaan, maar ook best in 6 weken tijd bij elke herstart een ander ipadres)
Newszilla
Vrije SIP gegevens
Voor de liefhebbers F-secure
Geen poortblokkades bij xs4all als je dat niet wilt, bij KPN verplicht
en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel een en ander
GerkeP
wel grappig dit 2331 laatste gedeelte stevenshof mag niet op glas terwijl ze 700 m terug in de stevenshof wel actief zijn gezet treurig dit maar het zijt zo.dag 14-12-2016
Welkom 2017
Wat
FttH
Planning
18-01-2017
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD
Welkom 2017
Wat
FttH
Planning
18-01-2017
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD
mijn vraag is nu, wat is er aan de hand zo goed als alle oud wgdo gebieden zijn om en actief en dit laatste stukje niet. Echt heel raar maar helaas kan niemand antwoord geven.
Wat wel heel raar is dat gister om 23.58 er nog stond 14-12 en om 00.05 18-01-2017 automatisch scriptje wat loopt.?
Wat wel heel raar is dat gister om 23.58 er nog stond 14-12 en om 00.05 18-01-2017 automatisch scriptje wat loopt.?
boekee schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:10:
Hmmmzzz klote zeg,
[ Voor 16% gewijzigd door MJLJO op 08-12-2016 09:37 ]
Toch niet helemaal een automatisch scriptje denk ik. Bij mij (postcode 2312) was de oude datum 14-12, maar is opgeschoven naar 28-12.MJLJO schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:33:
mijn vraag is nu, wat is er aan de hand zo goed als alle oud wgdo gebieden zijn om en actief en dit laatste stukje niet. Echt heel raar maar helaas kan niemand antwoord geven.
[...]
Bij mij ook (2315)frennek schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:41:
[...]
Toch niet helemaal een automatisch scriptje denk ik. Bij mij (postcode 2312) was de oude datum 14-12, maar is opgeschoven naar 28-12.

in ieder geval 2 weken maar zoals eerder al gebleken is zijn deze datums niet relevant het kan zo maar zijn dat over een uur een pop op actief gaat, of pas over 6 maanden want dit loopt al sinds maart 2016
voorlopige opleverdatum van Xs4All: 5 januari
1 van de geluks vogels lekker hoop dat het draait als een zonnetje maar dat komt vast goed.
terror538 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:53:
voorlopige opleverdatum van Xs4All: 5 januari
Nou, ik vraag me af waarom ze hier (2315) de datum hadden verschoven van 14-12 naar 28-12, want ik check net voor de vorm even, en ik zie tot mijn grote verrassing dat het sinds vandaag op actief staat! Morgen dus maar eens gaan kijken om wat te bestellen...

Ik hoop het ook, ik maak me eerlijk gezegd het meeste druk over de omschakeling, migraties binnen glas schijnen al wel eens dramatisch te zijn en dan een migratie van oude propositie naar nieuwe doet mij mijn hart meer vastklampen. Meer dan 3 dagen downtime gaat namelijk niet erg prettig zijn voor mijn mailservertMJLJO schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:21:
1 van de geluks vogels lekker hoop dat het draait als een zonnetje maar dat komt vast goed.
[...]
We gaan het zien, alea iacta est!
kijk is aan lekekr hoor, hier nog niets op 2331 laatste gedeelte van de stevenshof begin stuk wel al.
juupke schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:22:
Nou, ik vraag me af waarom ze hier (2315) de datum hadden verschoven van 14-12 naar 28-12, want ik check net voor de vorm even, en ik zie tot mijn grote verrassing dat het sinds vandaag op actief staat! Morgen dus maar eens gaan kijken om wat te bestellen...
Yep, hier ook geactiveerd sinds vandaag (2312). Morgen eens bellen of de transitie van koper naar glas in gang gezet kan worden!juupke schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:22:
Blijf je bij Telfort dan?terror538 schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:24:
[...]
Ik hoop het ook, ik maak me eerlijk gezegd het meeste druk over de omschakeling, migraties binnen glas schijnen al wel eens dramatisch te zijn en dan een migratie van oude propositie naar nieuwe doet mij mijn hart meer vastklampen. Meer dan 3 dagen downtime gaat namelijk niet erg prettig zijn voor mijn mailservert
We gaan het zien, alea iacta est!
Nee, gelukkig niet
Dan is de kans echt heel klein dat het fout kan gaan hoor. Als je maar niet zelf opzegt. Gewoon je nieuwe abonnement afsluiten en afwachten...terror538 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 04:42:
[...]
Nee, gelukkig nietMet propositie bedoelde ik dat er een nieuwe NTU geplaatst moet worden etc.
Als het goed is ontvang je van telfort een brief dat ze een migratieverzoel hebben gehad en dat beschouwen als opzegging.
En dan ga je naadloos over, ook qua kosten.
Ik gok dat bij Xs4All aangeven dat zij het mogen regelen met Telfort hierop neer komt? (dat is wat ik gedaan heb uiteraard, ik ga zelf niet opzeggen tot ik een opleverdatum in steen gebeiteld heb)Barre73 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 06:51:
[...]
Dan is de kans echt heel klein dat het fout kan gaan hoor. Als je maar niet zelf opzegt. Gewoon je nieuwe abonnement afsluiten en afwachten...
Als het goed is ontvang je van telfort een brief dat ze een migratieverzoel hebben gehad en dat beschouwen als opzegging.
En dan ga je naadloos over, ook qua kosten.
update postcode 2332
Vanochtend gebeld door VolkerWessels Telecom om de al aanwezig glasvezel '¿router/modem' te vervangen. (Het gebouw waar ik mijn appartementje heb heeft al glasvezel maar dit is naar mijn weten niet in gebruik. Het gaat om een oude flat.)
Gevolg door een mail van XS4ALL dat de opleverdatum nu 16 januari is..
Behoorlijk nare toestand vind ik dit..
Vanochtend gebeld door VolkerWessels Telecom om de al aanwezig glasvezel '¿router/modem' te vervangen. (Het gebouw waar ik mijn appartementje heb heeft al glasvezel maar dit is naar mijn weten niet in gebruik. Het gaat om een oude flat.)
[ Voor 22% gewijzigd door Peran op 13-12-2016 14:03 . Reden: Poging tot verduidelijking van de al aanwezig glasvezel installatie ]
Je maakte nog gebruik van de glasvezel en bent nu offline?!?Peran schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:02:
update postcode 2332
Vanochtend gebeld door VolkerWessels Telecom om de al aanwezig glasvezel '¿router/modem' te vervangen.
Nop.. er was/is al het in en ander aanwezig, maar naar mijn weten hoofdzakelijk buiten gebruik. Ik heb een VDSL verbinding van XS4ALL.terror538 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:42:
[...]
Je maakte nog gebruik van de glasvezel en bent nu offline?!?
[ Voor 2% gewijzigd door Peran op 13-12-2016 18:14 . Reden: nuance toevoeging ]
Als jij gebeld bent door Volker Wessels dan staat jouw adres in de Reggefiber database als aangesloten met een oud type FTU (grondplaat), net als al die andere oud-Portaal woningen (dus niet buiten gebruik gesteld maar gewoon niet in gebruik door jou).Peran schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:04:
[...]
Nop.. er was/is al het in en ander aanwezig, maar naar mijn weten buiten gebruik. Ik heb een VDSL verbinding van XS4ALL.
Die FTU moet worden vervangen omdat deze niets anders aan kan dan het oude XMS/Telfort signaal. Nu jullie een upgrade van de PoP hebben gekregen en KPN Wholesale diensten beschikbaar zijn moet er ook een nieuwe FTU gemonteerd worden. Dat doet Volker Wessels.
Die datum van XS4all zegt alleen wanneer je een monteur kan krijgen. Als VWT bij jou is geweest dan doen ze dezelfde dag in de PoP de patchverbinding en dan heb je licht op de vezels. Probleem is alleen dat je een nieuwe FTU zal krijgen waarbij XS4all een glasvezelkabeltje direct op die FTU klikt en die verbindt naar de nieuwe Fritzbox (die dus een glasvezelingang heeft).
Ik weet niet zeker of in je installatiepakket wat je gaat ontvangen alles zit wat je daarvoor nodig hebt, zoals die glasvezelkabel en een opschuifkap voor de FTU. Als dat zo is, dan kan je het zelf proberen. Zo niet, dan helaas op de monteur wachten...
XS4ALL vertelde mij bij de aanvraag dat dit om de zelfde dag zou gebeuren.
Dat wat dezelfde dag zou gebeuren?fast-server schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:56:
XS4ALL vertelde mij bij de aanvraag dat dit om de zelfde dag zou gebeuren.
FTU vervangen en de aansluiting in bedrijf stellen.
[ Voor 22% gewijzigd door fast-server op 13-12-2016 17:48 ]
Barre73 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:27:
[...]
Als jij gebeld bent door Volker Wessels dan staat jouw adres in de Reggefiber database als aangesloten met een oud type FTU (grondplaat), net als al die andere oud-Portaal woningen (dus niet buiten gebruik gesteld maar gewoon niet in gebruik door jou).
Die FTU moet worden vervangen omdat deze niets anders aan kan dan het oude XMS/Telfort signaal. Nu jullie een upgrade van de PoP hebben gekregen en KPN Wholesale diensten beschikbaar zijn moet er ook een nieuwe FTU gemonteerd worden. Dat doet Volker Wessels.
Die datum van XS4all zegt alleen wanneer je een monteur kan krijgen. Als VWT bij jou is geweest dan doen ze dezelfde dag in de PoP de patchverbinding en dan heb je licht op de vezels. Probleem is alleen dat je een nieuwe FTU zal krijgen waarbij XS4all een glasvezelkabeltje direct op die FTU klikt en die verbindt naar de nieuwe Fritzbox (die dus een glasvezelingang heeft).
Ik weet niet zeker of in je installatiepakket wat je gaat ontvangen alles zit wat je daarvoor nodig hebt, zoals die glasvezelkabel en een opschuifkap voor de FTU. Als dat zo is, dan kan je het zelf proberen. Zo niet, dan helaas op de monteur wachten...
Dus als ik het goed begrijp is dat oude packetforce module de FTU en moet vervangen worden om gebruik te maken van de glasvezel verbinding?
Ik had namelijk vanochtend met KPN gebeld om mijn koperverbinding om te zetten in glas. Hiervoor moest een monteur aanwezig zijn volgens de telefoniste, maar ze wist niet zeker of de packetforce module vervangen moest worden. Gaat dit dus via een andere partij?
Ik had namelijk vanochtend met KPN gebeld om mijn koperverbinding om te zetten in glas. Hiervoor moest een monteur aanwezig zijn volgens de telefoniste, maar ze wist niet zeker of de packetforce module vervangen moest worden. Gaat dit dus via een andere partij?
Dan zal jij overstappen van Telfort neem ik aan en dat is een migratie. Dan moet alles natuurlijk wel in 1 dag.fast-server schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:48:
FTU vervangen en de aansluiting in bedrijf stellen.
De vraagsteller zit nu op VDSL dus dan gebeurt het niet in 1 dag.
Als jij ook een oude PF hebt vanuit de XMS tijd dan wordt inderdaad de FTU vervangen. Dat gebeurt door de Reggefiber aannemer. Alhoewel Reggefiber van KPN is, zijn dat soort dingen wel gescheiden. KPN huismonteurs hebben niet de kennis om de glasvezel opnieuw af te lassen.frennek schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:09:
Dus als ik het goed begrijp is dat oude packetforce module de FTU en moet vervangen worden om gebruik te maken van de glasvezel verbinding?
Ik heb inderdaad nog 1 van de eerste (wit met rode 42 Networks DRG's) en Xs4all gaf al aan dat de FTU vervangen moest worden en dat ik dat ik een Fritz!Box 5490 (fiber) kreeg.
Zal van te voren nog wel ff contact met ze opnemen zodat de Xs4all gerelateerde hardware voor de FTU swap binnen zijn zodat ik zelf meteen kan inpluggen als de FTU swap heeft plaatsgevonden.
Zal van te voren nog wel ff contact met ze opnemen zodat de Xs4all gerelateerde hardware voor de FTU swap binnen zijn zodat ik zelf meteen kan inpluggen als de FTU swap heeft plaatsgevonden.
Bedankt voor de informatie, ik zal dan inderdaad nog even informeren bij KPN of er dan nog afzonderlijk een afspraak gemaakt gaat worden over het vervangen van de FTU. Zou een beetje jammer zijn als straks de monteur van KPN op de stoep staat en de FTU is nog niet vervangen. Het vreemde was dus dat het vanuit KPN wel verplicht was dat er een monteur van KPN aanwezig moest zijn bij de transitie.Barre73 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:02:
[...]
Als jij ook een oude PF hebt vanuit de XMS tijd dan wordt inderdaad de FTU vervangen. Dat gebeurt door de Reggefiber aannemer. Alhoewel Reggefiber van KPN is, zijn dat soort dingen wel gescheiden. KPN huismonteurs hebben niet de kennis om de glasvezel opnieuw af te lassen.
Ze hebben nu een aanbieding van 6 maanden als je telefonisch besteld (is alleen telefonisch!)
Ik heb mijn bestelling van vorige week laten annuleren en per direct deze aangevraagd, oplevering is nu wel iets later maar het scheelt erg veel geld.Internet Pro (inclusief draadloos bruikleenmodem) € 63,50 /mnd
De maximaal haalbare downloadsnelheid op uw locatie is 524 mbit/s en de maximale uploadsnelheid is 524 mbit/s*
Nu de eerste 6 maanden 37.01% korting (t.w.v. € 141,01)
Televisie
TV van XS4ALL kunt u ná het eerste jaar per maand opzeggen.
Televisie van XS4ALL (inclusief 1 TV-ontvanger) € 15,00 /mnd
Nu de eerste 6 maanden gratis (t.w.v. € 90,00)
1 extra TV-ontvanger à € 2,50 p/mnd € 2,50 /mnd
Nu de eerste 6 maanden gratis (t.w.v. € 15,00)
Extra Zenderpakketten
De extra zenderpakketten kunt u ná de eerste maand per dag opzeggen.
Pluspakket € 10,00 /mnd
Nu de eerste 3 maanden 50% korting (t.w.v. € 15,00)
Vandaag is reggefiber geweest om mijn fiber te testen en mijn packetfront te vervangen.
Dit is het resultaat!
Dit is het resultaat!

Mooie nieuwe kleine FTU!!
Geeft je wel een kleine uitdaging.... Tweak gebruikt bij deze FTU een glasvezelpatchkabeltje naar een Fritzbox met glasvezelingang omdat deze FTU zich daar goed voor leent. De Fritzbox 5490 zeg ik uit mijn hoofd.
En jij wilde graag je eigen Fritzbox gebruiken...maar die heeft geen SFP module bij mijn weten.
Geeft je wel een kleine uitdaging.... Tweak gebruikt bij deze FTU een glasvezelpatchkabeltje naar een Fritzbox met glasvezelingang omdat deze FTU zich daar goed voor leent. De Fritzbox 5490 zeg ik uit mijn hoofd.
En jij wilde graag je eigen Fritzbox gebruiken...maar die heeft geen SFP module bij mijn weten.
Klopt maar qua performance komt de 5490 overheen met de 7490 Volgens mij redelijk identiek, met als verschil dat de 5490 alleen voor Fiber is.
Mooi. Ook geregeld dan.boekee schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:40:
Klopt maar qua performance komt de 5490 overheen met de 7490 Volgens mij redelijk identiek, met als verschil dat de 5490 alleen voor Fiber is.
Plaats je straks ngo een foto van hoe het eruit komt te zien met de patchkap en het kabeltje naar de FB? Mij lijkt dat namelijk niet de mooiste oplossing maar dat kan verschillen per woning natuurlijk.
NB: Die glasvezelkabel uit de muur is wel briljant... Dat heeft bij eigen netwerken van Reggefiber nog nooit zo gemogen. Ziet er ook niet echt strak uit moet ik zeggen.. Maar goed, daar kan jij niks aan doen natuurlijk.
Tja had liever een FTU gehad, maar ik heb 2x UTP en een 12v aansluiting naast het glasvezel kastje liggen wat vroeger in het packetfront modem was aangesloten (alles loopt direct in buis onder de vloer naar de meterkast. 12v is een 10 ampere voeding voor al die modems/routers etc)
Ik kan die 5490 netjes maken aan de muur op de plaats waar het packetfrond modem zat. De fritz 7490 in de meterkast zal dan alleen Wifi gaan doen.
Komt wel goed,
Ik kan die 5490 netjes maken aan de muur op de plaats waar het packetfrond modem zat. De fritz 7490 in de meterkast zal dan alleen Wifi gaan doen.
Komt wel goed,
Ik heb ondertussen een actieve glasvezel verbinding via KPN. Reggefiber was vorige week langsgekomen om de FTU te vervangen en de verbinding was direct actief toen ik de experiabox van ADSL overzette naar de glasverbinding.