Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dat beweer ik ook nergens, maar we discussieren hier over bepaalde zaken die men belangrijk vindt en waarom men weg wil bij Telfort. Dus die zaken interesseren jou kennelijk niet, maar de rest waarschijnlijk wel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:40
Wat Jeltel volgens mij probeert te zeggen is dat, alhoewel hij een bezoeker/reageerder is van Tweakers (en ook al vrij lang zie ik) met enige computerervaring zo te zien, hij geen behoefte heeft aan de zaken die XS4all biedt voor dat extra geld per maand. Dus zijn aanname is dat mensen die niet op Tweakers zitten dat waarschijnlijk al helemaal niet nodig hebben.

Maar het is een aanname. Eentje die niet gestaafd kan worden zonder dat aan al die Tweakers of andere mensen te vragen. Dus laten we vaststellen dat hij het niet nodig heeft en er niet voor wil betalen maar waarschijnlijk ruim voldoende andere mensen wel, gezien het feit dat XS4All nog altijd zeer levend is en tevens 1 van de oudste providers van Nederland. Dan voorzie je blijkbaar in een behoefte. Niet in die van Jeltel, maar dat hoeft ook niet.

Back on topic a.u.b....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
GerkeP schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Jazeker, xs4all doet dat gewoon nog en daar staat 25 ook gewoon open.
KPN levert wel vast ip, maar de rest niet
Jawel hoor... ook Solcon bied gewoon een vast IP en geen geblokkeerde services.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:00:
[...]

Niet helemaal. Solcon biedt een Semi-vast ip adres, geen gegarandeerd vast ip adres ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thasaidon schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:00:
[...]

Helden van NU biedt ook een vast IP adres. En nog een zooi andere dingen (IPV6 /64 bijvoorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Barre73 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Helden van NU biedt ook een vast IP adres. En nog een zooi andere dingen (IPV6 /64 bijvoorbeeld)
/64 maar?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Niet helemaal. Solcon biedt een Semi-vast ip adres, geen gegarandeerd vast ip adres ;)
Mij is verteld dat ik een vast IP heb*. Daarnaast maakt het niet uit wat ik aan de FTU hang, ik krijg ook idd altijd hetzelfde IP.

*wijzigingen binnen DHCP scopes uitgezonderd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Die is wel een enorm stuk durder dan xs4all ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05
Al die extra reut die Xs4all bied gebruik ik niet. Zelfs DNS server draai ik thuis zelf. Voip doe ik via breezz/ziggozakelijk TV blijft bij Ziggo.

Ik ben dus puur op zoek naar alleen een redelijke provider tenminste 1 vast IP en evt rDNS

Ik merk tegen die tijd wel wat er geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Met die wensen kom je al snel op Solcon en Xs4all over, de vraag is of solcon mag gaan leveren.
Hoop dat Solcon ook beschikbaar komt maar ik ben bang dat we straks alleen kunnen "kiezen" uit een paar KPN smaakjes.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fast-server schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:17:
Met die wensen kom je al snel op Solcon en Xs4all over, de vraag is of solcon mag gaan leveren.
Hoop dat Solcon ook beschikbaar komt maar ik ben bang dat we straks alleen kunnen "kiezen" uit een paar KPN smaakjes.
Alle providers mogen leveren als ze dat via WBA willen doen. KPN kan en mag niet alleen maar eigen dochters laten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
In 2008 dealer geweest voor Solcon, maar ook dat is niet meer wat het geweest is. Maar voor wat ik wil denk ik dat het prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
die gaan maar tot 100 mbit als ik het goed zag als dat genoeg is prima toch. Zelf ga ik puzzelen voor internet en tv.
boekee schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:04:
In 2008 dealer geweest voor Solcon, maar ook dat is niet meer wat het geweest is. Maar voor wat ik wil denk ik dat het prima is.

[ Voor 6% gewijzigd door MJLJO op 13-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Geplande upgrades
Wat
FttH
Planning
Juni 2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Q2 heeft dus nu een datum gekregen ... Juni 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

En voor 3564 is het van GEEN ftth nu aangepast naar:

FttH
Planning
30-10-2015
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Als het goed is zou ik nu dus moeten kunnen overstappen naar een andere glasaanbieder toch? (Xs4all dus niet..) Of zou het jaartal niet kloppen?

[ Voor 30% gewijzigd door Moraxv op 13-03-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Apart

eerst van geen naar vorig jaar oktober ;)
Ik zou denk en dat het een foutje in het jaartal is. Maar je kan eens proberen een postcode in te voeren van een andere wijk in jou gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Moraxv schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:22:
En voor 3564 is het van GEEN ftth nu aangepast naar:

FttH
Planning
30-10-2015
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Als het goed is zou ik nu dus moeten kunnen overstappen naar een andere glasaanbieder toch? (Xs4all dus niet..) Of zou het jaartal niet kloppen?
Dat is een foutje ja. Als het echt beschikbaar is staat het namelijk niet bij planning maar rechtsboven in de uitslag van de checker. Zoals hieronder te zien:

Wat
FttH
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Drn-AAB/1
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
In Arnhem is Q2 veranderd naar: Planning Juni 2016

Begint nu echt dichtbij te komen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 11:03
Hier ook Juni.... Nog maar enkele maandjes.....

Ga ik me meteen ook weer zorgen maken... Er zijn al genoeg horror verhalen van overstappen van glas op glas, vraag me af hoe dat hier gaat lopen. Downtime van meer dan een dag is eigenlijk gewoon al te veel...

Vraag me ook af of de analoge zooi blijft werken, niet dat ik tv kijk en daar voor betaal, maar er zit nog signaal op die kabel en af en toe komt er hier iemand logeren die wel tv kijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door terror538 op 29-03-2016 01:44 ]

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Vraag me af wat er gaat gebeuren, zullen ze het modem al gaan vervangen of pas bij een nieuwe aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:15:
Vraag me af wat er gaat gebeuren, zullen ze het modem al gaan vervangen of pas bij een nieuwe aanvraag.
Pas bij een nieuwe aanvraag. Dan komt er een FTU vervangingsopdracht automatisch mee richting Reggefiber. Indien je nu een Packetfront hebt bedoel ik dan. Nieuwere FTU's behoeven geen vervanging.

De oude apparatuur blijft ook staan dus huidige klanten behouden alles wat ze hebben. Pas als je overgaat wordt je FTU en modem vervangen en heb je ook geen analoog signaal meer en trouwens ook geen coaxuitgang om het op te testen..

Ik zie geen reden waarom downtime meer dan een paar uur zou moeten zijn. Meer komt bijna niet meer voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 29-03-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb een beetje pakketten zitten neuzen maar Xs4all gaat het denk niet worden. het is 20/2 50/5 100/10 of 500/500

Voor mij is 50/50 al genoeg, maar liever 100/100 maar 500/500 heb ik echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
telfort een optie heb het zelf een jaartje gehad na xms nooit problemen gehad of downtime
boekee schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:26:
Ik heb een beetje pakketten zitten neuzen maar Xs4all gaat het denk niet worden. het is 20/2 50/5 100/10 of 500/500

Voor mij is 50/50 al genoeg, maar liever 100/100 maar 500/500 heb ik echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
boekee schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:26:

Dan klopt het bij jouw postcode nog niet helemaal. Bij mij (geen Portaal gebied) krijg ik na invoer van postcode en huisnr te zien: 20/20, 50/50 of 100/100 voor resp. 55 euro, 63,50 euro en 73,50 euro.
500 is bij mij niet beschikbaar.
Maar wel alles symmetrisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Lekker slim.... ik heb paketten bekeken bij xs4all zonder postcode...... dus dan kan het wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
heb even een postcode gepakt in leiden nieuwbouw maar die laat zien 20/20, 50/50, 100/100, 500/500 prijzen zoals hierboven beschreven alleen de 500 is 83.50
boekee schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:18:
Lekker slim.... ik heb paketten bekeken bij xs4all zonder postcode...... dus dan kan het wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Topicstarter
Volgens mij maakt het niks uit of je op postcode zoekt of niet bij een ISP.
Ik zit in een WGDO gebied bij Solcon met een 50/50, maar als ik mijn postcode invoer bij Solcon zie ik enkel 30/3, 50/5 en 100/10.
Volgens mij komt dat omdat KPN dat nu eenmaal doorgevoerd heeft...

Vreemd genoeg kan ik op eindelijkglasvezel.nl weer wel voor Solcon 100/100 kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Is het niet bij bepaalde providers dat je standaard bijvoorbeeld 50/5 krijgt zoals bij xDSL en dan kan upgraden naar 50/50 als je glas hebt...?

Hoe dan ook, het gaat gelukkig eindelijk de goede kant op met de 'achtergebleven gebieden', lijkt mij...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Topicstarter
Nee, want in dit geval kijk ik bij Solcon al expliciet naar de glasvezel abonnementen.
Maargoed, ik blijf voorlopig toch waar ik zit, want ik zit prima.

En idd, mooi om te horen dat de oude gebieden nu ook meer opties krijgen!

--edit--
hier het artikel over de abo's

nieuws: Nieuwe KPN-klanten krijgen standaard glasvezel
Wie vanaf 1 juli een abonnement neemt en glasvezel kan krijgen, krijgt een halfjaar lang een pakket met een download- en uploadsnelheid van 100Mbit/s; daarna kost dat 7,50 euro extra per maand. Een pakket met een upload- en downloadsnelheid van 500Mbit/s kost 17,50 euro extra per maand. Wie er niet voor kiest om te upgraden, krijgt over glasvezel na het halfjaar dezelfde internetsnelheid als dsl-gebruikers,
Kortom, extra betalen anders krijg je een a-synchrone snelheid. Ook op Glasvezel.

[ Voor 105% gewijzigd door Thasaidon op 30-03-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:06:
[...]

--edit--
hier het artikel over de abo's

nieuws: Nieuwe KPN-klanten krijgen standaard glasvezel

[...]

Kortom, extra betalen anders krijg je een a-synchrone snelheid. Ook op Glasvezel.
Dat bedoelde ik. Te belachelijk voor woorden en gelukkig doen niet alle providers aan dat soort onzin mee.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thasaidon schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:59:
Volgens mij maakt het niks uit of je op postcode zoekt of niet bij een ISP.
Ik zit in een WGDO gebied bij Solcon met een 50/50, maar als ik mijn postcode invoer bij Solcon zie ik enkel 30/3, 50/5 en 100/10.
Volgens mij komt dat omdat KPN dat nu eenmaal doorgevoerd heeft...

Vreemd genoeg kan ik op eindelijkglasvezel.nl weer wel voor Solcon 100/100 kiezen...
Is niks raars aan. Omdat je in WGDO gebied zit ziet de Solcon pc checker jou als " geen glasvezel" en laat jou de DSL pakketten zien. Kijk maar eens met een postcode in KPN WBA gebied.
8121AN 58 (niet mijn eigen) geeft gewoon normale glasvezel pakketten.
Eindelijk glasvezel houdt geen rekening met de gestopte WGDO leverstraat vermoed ik.

Alleen KPN heeft van die rare snelheden in haar pakketten en dan een upgrade naar symmetrisch. Op zich snap ik het wel en gelukkig blijkt de upload in de praktijk gewoon redelijk normaal (ik heb 100/10 abo en 100/70 in de praktijk). Maar het blijft een beetje raar ja.

En trouwens: KPN Wholesale heeft die snelheden niet in het portfolio zitten hoor. Die bieden gewoon 50, 60, 100, 200 en 500. Allemaal symmetrisch.
Het is KPN de provider die dit zelf heeft bedacht. Andere providers hoeven dat niet te volgen zoals jij suggereert.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 30-03-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Topicstarter
Barre73 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:57:
[...]
Is niks raars aan. Omdat je in WGDO gebied zit ziet de Solcon pc checker jou als " geen glasvezel" en laat jou de DSL pakketten zien.
Jawel, want met de checker kwam ik gewoon uit bij de Glasvezel abo's...
En die lieten dus die a-synchrone snelheden zien.

Ik denk dat Solcon dus gewoon mee gaat in het KPN verhaal "standaard a-synchroon, en voor synchroon extra betalen!"
De infra van Solcon word immers ook geleverd door KPN ITNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
dat heb ik ook een tijdje gehad bij een postcode check, maar dat is allemaal weer verdwenen gewoon een blanco pagina
Thasaidon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:49:
[...]

Ik denk dat Solcon dus gewoon mee gaat in het KPN verhaal "standaard a-synchroon, en voor synchroon extra betalen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thasaidon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:49:
[...]

Weet je dat wel heel zeker dat je uitkwam bij glasvezelabbo's? Na invoeren van een postcode krijg je de pakketten te zien en rechts op de pagina een schuifknop DSL-Glasvezel. Die is niet zo slim gekleurd want het lijkt alsof die op Glasvezel staat terwijl het in werkelijkheid DSL is.Dus wat gebeurt er als je op die schuifknop klikt?

Ter info: Solcon maakt geen gebruik meer van ITNS diensten, maar voor nieuwe klanten alleen nog van WBA diensten (en lokaal eigen apparatuur uiteraard).
Dat asynchrone verhaal komt niet van de operator af maar van de provider KPN. Dat zijn echt twee gescheiden bedrijven (Chinese Wall). En dat bewijst zich ook want KPN krijgt het nog steeds niet voor elkaar om die uploadsnelheid met software in de Experiabox te beperken :-)
Mijn vriendin heeft een 20-2 abonnement op glasvezel en krijgt in werkelijkheid 28-25. Ik heb een 100-10 abonnement en krijg 96-70.
Als het werkelijk vanuit de operator kwam was het veel beter gelimiteerd want dan gebeurt dat hogerop in het netwerk.

En tot slot: Elk WGDO gebied is ook WBA gebied. Behalve Portaal gebieden maar dat komt er ook langzaam aan merken we hier op Tweakers.
Ik heb net een postcode in Zeewolde gecheckt (ook voormalig WGDO): Glasvezelpakket: 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Topicstarter
Je hebt gelijk... bij de glasvezel abo's staat grayed out "niet beschikbaar".
Helemaal overheen gekeken.
Volgens Solcon heb ik dus geen glasvezel :)

Maar de huidige abo's die te krijgen zijn, zijn dus wel a-synchroon.

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 01-04-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thasaidon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:02:
Je hebt gelijk... bij de glasvezel abo's staat grayed out "niet beschikbaar".
Helemaal overheen gekeken.
Volgens Solcon heb ik dus geen glasvezel :)

Maar de huidige abo's die te krijgen zijn, zijn dus wel a-synchroon.
Ik geef het op...die abo's zijn DSL pakketten. Solcon doet niet aan asynchrone glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 10:10

Sagat

Is pappa x2!

Net gekeken bij kpn. Is idd asynchroon. Ik ben hier ook een keer over gebeld. Of ik niet wilde downgraden. Ik heb toen een paar keer gevraagd of ik dan naar dsl zou gaan, want ik had en heb geen zin in andere apparatuur. Het zou me destijds 7,50 schelen. En dan naar 50/5 wat nu dus 60/6 geworden lijkt te zijn. Naar 100/10 is + 5 euro en naar synchroon 100/100 +7,50. Klopt dus wel met het gesprek. Ik doe weinig tot niets met de upload maar van 100 naar 5 vind ik wel een heel grote stap. Als het synchroon was, had ik het denk ik wel geprobeerd. Misschien wel alsnog als ze het dus 'in de praktijk' nog niet echt afdwingen.

Ik ga binnenkort bellen met ze, want niet happy met wifi van mijn experiabox. Zal is kijken wat ze er over zeggen. Al hoewel ik verwacht dat ze puur vergelijkbaar willen zijn met kabelaars.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die upload is alleen op papier zo laag. In werkelijkheid zijn dit de snelheden die je in huis krijgt (even gekopieerd uit een andere reactie):

Je haalt met het 100/100 abonnement geen 100/100, maar 95/115. Krom afgesteld dus.

Is een bekende issue en zo te zien doet KPN Wholesale daar niets aan.

20/2 = 33/35
100/10 = 115/33
100/100 = 95/115
500/500 = 511/513

60/6 is iets van 65/70 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 31-05 10:10

Sagat

Is pappa x2!

Nou vandaag 2x gebeld met kpn, 1e keer geklaag over experia box en wifi...ik heb versie 8, ik kreeg echter te horen dat 10 in principe ongeveer dezelfde kwaliteit wifi heeft, wel hebben we een ander kanaal ingesteld, echter dit heb ik al eens eerder gedaan, hielp weinig. Verder HBO aangezet.

En net teruggebeld voor het terugzetten van de snelheid. net een testje gedaan en ik kwam uit op 66 down en 31 up ( en dat dus via mijn desktop die met een lange kabel verboden is naar een old ass sitecom routertje, dus helemaal niet verkeerd idd) mijn contract loopt not tot aug, miss tegen die tijd nog is providers vergelijken en wie weet is kabelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vandaag door Xs4all gebeld dat er glasvezel op mijn adres beschikbaar is (had me een tijd gelede op de pre list gezet)

Postcode check xs4all geeft aan het nog niet op mijn postcode aan te bieden..... gaat snel dus.

Ook even Solcon gebeld, en die zeggen ook te gaan leveren, alleen dat gaan ze nog even definitief checken.

[ Voor 20% gewijzigd door boswandeling op 06-04-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
boekee schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:28:
Vandaag door Xs4all gebeld dat er glasvezel op mijn adres beschikbaar is (had me een tijd gelede op de pre list gezet)

Postcode check xs4all geeft aan het nog niet op mijn postcode aan te bieden..... gaat snel dus.

Ook even Solcon gebeld, en die zeggen ook te gaan leveren, alleen dat gaan ze nog even definitief checken.
Fourstack postcode checker geeft dat nu ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nope dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is heel apart als XS4All meldt dat het al wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Xs4all is natuurlijk 100% dochter van KPN.... en krijgen vast (niet eerlijk) sneller de info dan overige providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
boekee schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:09:
Xs4all is natuurlijk 100% dochter van KPN.... en krijgen vast (niet eerlijk) sneller de info dan overige providers.
Dat is streng verboden! En daar wordt bij KPN ook wel heel strikt op gelet. Chinese Wall tussen providers en Wholesale.

Ik denk dat het simpeler is. KPN Wholesale meldt netjes vooraf aan alle providers tegelijk wanneer de PoP open gaat voor levering. Pas als die werkelijk open gaat zie je dat in de Fourstack tool.
Als een provider ervoor kiest om klanten vooraf te benaderen in de verwachting dat die openstelling op tijd gehaald wordt is dat hun verantwoordelijkheid.
Vandaar dat Solcon voorzichtiger was in hun reactie
Na openstelling passen alle providers hun postcodecheckers aan en dan kan je het gewoon op de websites zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Barre73 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:35:
Na openstelling passen alle providers hun postcodecheckers aan en dan kan je het gewoon op de websites zien.
Ik neem aan dat de postcode-checkers allemaal dezelfde bron gebruiken en automatisch geüpdate worden als de bron wordt geüpdate? Zo zou ik het zelf bouwen namelijk ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Luuk1983 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:47:
[...]

Ik neem aan dat de postcode-checkers allemaal dezelfde bron gebruiken en automatisch geüpdate worden als de bron wordt geüpdate? Zo zou ik het zelf bouwen namelijk ;)
Dat zou je denken maar blijkt niet te kloppen. Daarvoor moet je namelijk een B2B koppeling bouwen en dat kost geld.
Vooral kleinere providers kiezen er daarom voor om met een wekelijkse updatelijst van KPN Wholesale te werken. Die lopen dus bijna altijd een paar dagen achter op de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Barre73 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:48:
[...]

Dat zou je denken maar blijkt niet te kloppen. Daarvoor moet je namelijk een B2B koppeling bouwen en dat kost geld.
Vooral kleinere providers kiezen er daarom voor om met een wekelijkse updatelijst van KPN Wholesale te werken. Die lopen dus bijna altijd een paar dagen achter op de feiten.
Pff dat bijna net zo erg als op de ICT-afdeling van een fabriek waar ik gewerkt heb: het hele productieproces draaide op één Excelbestand dat precies in het goede format uit een EPR-systeem geexporteerd moest worden en op een bepaalde plek in een folder geplaatst werd. Er waren gelukkig maar liefst 2 personen in het hele bedrijf die dit konden.

Maar goed, het zal inderdaad om het geld gaan. Op zich, als het werkt dan werkt het, maar mooi is het niet...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Mielmania schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:39:

FttH
Planning
Q2 2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Als dit zou betekenen dat het inderdaad van de zomer beschikbaar komt, dan blijf ik nog wel even mopperend bij Ziggo.
Inmiddels is mijn datum heel concreet geworden: 11-05-2016

Ben benieuwd wanneer ik er iets over hoor of er zelf ook weer achteraan moet.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mielmania schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:12:
[...]

Inmiddels is mijn datum heel concreet geworden: 11-05-2016

Ben benieuwd wanneer ik er iets over hoor of er zelf ook weer achteraan moet.
Van wie denk je iets te moeten horen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Barre73 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:27:
[...]

Van wie denk je iets te moeten horen dan?
Nou KPN legt het hele zooitje niet aan omdat ze een dagbesteding runnen.
Lijkt mij dus logisch dat ik een "interessant" aanbod krijg omdat ze nu weer de boel hebben aangesloten.
Of is dat te commercieel gedacht?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
leiden stevenshof veranderd van juni 2016 naar een datum

Wat
FttH
Planning
01-06-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jups hier Leiden Zuidwest ook.

Ik weet iig dat KPN/XS4ALL/SOLCON/FIBER.NL gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
zodra de PoP echt WBA open is kunnen en gaan praktisch alle providers leveren. Dus ook Telfort, Vodafone etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 18:01
Fourstack geeft sinds een paar dagen aan:

Wat: FttH
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Mas-AAE/1
Internet Snelheid: 500 Mbit/s
iTV: 2 HD

Dit is oud-Portaalgebied in Maarssenbroek.

Alleen als ik vervolgens via eindelijkglasvezel.nl een postcode check doe geeft ie aan "gefeliciteerd, dit adres beschikt over glasvezel" (wist ik al, gebruik ik zelfs al, was voorheen XMS, dit is tegenwoordig Telfort), maar vervolgens geen enkele aanbieder (?).

Enig idee hoelang het duurt voordat aanbieders zich melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De database van eindelijk glasvezel zal nog niet bijgewerkt zijn.
Heb je al sites van providers zelf geprobeerd?
KPN, Vodafone, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

benjenkins schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:52:

Enig idee hoelang het duurt voordat aanbieders zich melden?
Wat Barre73 zegt.

https://www.glasvezel-vergelijken.nl al geprobeerd...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Hmm Juni is voor mijn adres veranderd naar: Juli 2016 op netco-fpi-info.fourstack.nl

Hopelijk gaat dit niet verder doorschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hier is het nog niet verschoven, hier nog steeds Juni (2324)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
2331 ook nog steeds 01-06-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 18:43
3564 vanaf vorige week glasvezel beschikbaar er stond steeds vanaf 25-05 , dus gebeld met kpn en mijn abo om laten zetten naar glasl 21 juni komt er een monteur, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Arjan Verhoef schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:03:
3564 vanaf vorige week glasvezel beschikbaar er stond steeds vanaf 25-05 , dus gebeld met kpn en mijn abo om laten zetten naar glasl 21 juni komt er een monteur, dus ben benieuwd.
Merkwaardig. Ik zit ook in 3564 maar dan in XMS-gebied dus heb al glas. Bij mij staat dat de upgrade pas in juli 2016 gaat plaatsvinden. Kan nu ook nog niets anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 18:43
Moraxv schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:04:
[...]

Merkwaardig. Ik zit ook in 3564 maar dan in XMS-gebied dus heb al glas. Bij mij staat dat de upgrade pas in juli 2016 gaat plaatsvinden. Kan nu ook nog niets anders bestellen.
ik zit ook in XMS gebied (woning van Portaal) en bij mij stond er eerst 19-05 daarna werd het 25-05 en nu is het al mogelijk, had voor de zekerheid KPN gebeld en hebben het bevestigd dat het mogelijk is, zelfs op de site van KPN staat het nu dat glasvezel mogelijk is op mijn adres, dus ben benieuwd 21 juni ga ik over. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Laatst online: 26-09-2024
Heeft iemand anders in postcode gebied 3962 ook last van een storing? Router lijkt geen IP via dhcp aan de WAN kant te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Romulus schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:44:
Heeft iemand anders in postcode gebied 3962 ook last van een storing? Router lijkt geen IP via dhcp aan de WAN kant te krijgen.
Wij hebben wel last van storing met TV. Hij geeft daar aan "Waiting for Network" postcode gebied 3751

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
nou 2331 is veranderd van 01-06-2016 naar schik

Wat
FttH
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
2324 precies hetzelfde. jammer

FttH
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
En vandaag een mail van Xs4all.
Reggefiber (de partij die het netwerk aanlegt) heeft ons laten weten dat de planning veranderd is. Volgens de nieuwe planning is de verwachte leverdatum van uw glasvezelaansluiting op 7 september 2016. U hoeft zelf geen actie te ondernemen. Wij zullen u benaderen om een afspraak te maken, zodra de aanleg van uw glasvezelverbinding mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
nou nog even wachten dan maar
boekee schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:00:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Toch eens checken waarom Reggefiber hier in genoemd wordt. Dit is een mail die xs4all normaal stuurt aan klanten die nog een aansluiting in huis moeten krijgen. Dus tijdens uitrol zeg maar.
Daar is hier geen sprake van en bij Reggefiber staan al deze adressen gewoon als aangesloten in de database.
En het is KPN Wholesale (Fiberoperator) die voor de Dslams etc moet zorgen.
Dus raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
En er is weer een update voor 2324 LEIDEN

Wat
FttH
Planning
07-09-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

7 September....... ben benieuwd maar zie het somber in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
hier ook 2331, ga maar is naar kpn.com en vol je postcode in daar wordt het ook bevestigd (je kan ook pakket afnemen met 500Mbit) andere providers nog niet.
boekee schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:34:
En er is weer een update voor 2324 LEIDEN

Wat
FttH
Planning
07-09-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

7 September....... ben benieuwd maar zie het somber in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Bij XS4all (KPN dochter) kan ik ook al aanvragen ;)

Overigens is er in huis nog niets veranderd, ik vermoed dat er een monteur aangestuurd wordt om het e.e.a. om te bouwen.

Zit te twijfelen tussen KPN en Xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
weet je het zeker xs4all geeft bij mij nog steeds geen glasvezel aan, ik heb kpn aangevraagd, ivm kpn compleet en iets goedkoper dan xs4all succes met kiezen. monteur komt de boel ombouwen zodra er een aanvraag is komt vanzelf goed.
boekee schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:19:

Overigens is er in huis nog niets veranderd, ik vermoed dat er een monteur aangestuurd wordt om het e.e.a. om te bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door MJLJO op 03-08-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Xs4all heeft telefonisch contact opgenomen een maandje geleden.

Ik wil ook wel KPN, maar ook een vast IP.... Heeft KPN dat?

Postcode check bij KPN geeft aan dat er op mijn Postcode 2324 bijna glasvezel beschikbaar is. Als ik dus nu aanvraag krijg ik DSL voor overbruggen.

[ Voor 37% gewijzigd door boswandeling op 04-08-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
boekee schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:19:

Pas als je een aanvraag doet wordt er een monteur aangestuurd vanuit Reggefiber om je gehele aansluiting om te bouwen. Daarna komt er een monteur van KPN/XS4all om de binnenhuisinstallatie te doen.
De ene monteur mag het andere niet doen en vice versa.

Overigens zou je normaliter wel de nieuwe FTU moeten krijgen vanuit Reggefiber. En die is erop gebouwd om zelf de NTU op te klikken. DHZ installatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wilde bijna overstappen naar Vodafone, maar moest zelf het telfort/XMS account opzeggen. En daar had ik niet echt zin in. Dus even bellen met Telfort en heel makkelijk twee maanden kado gekregen. Alsnog goedkoper dan Vodafone dus :) En met het feit dat Vodafone wil fuseren met Ziggo en daardoor Vodafone Thuis (waar glasvezel ondervalt) moet afstoten, kies ik liever voor zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
volgens mij is het semi vast, en op dsl hoeft niet je kan aangeven tijdens je aanvraag of je dat wil of niet ik heb gekozen voor niet. en ik werk met dyndns dus vast ip is niet noodzakelijk in mijn geval.
boekee schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:06:
Xs4all heeft telefonisch contact opgenomen een maandje geleden.

Ik wil ook wel KPN, maar ook een vast IP.... Heeft KPN dat?

Postcode check bij KPN geeft aan dat er op mijn Postcode 2324 bijna glasvezel beschikbaar is. Als ik dus nu aanvraag krijg ik DSL voor overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-04 02:25
boekee schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:00:

[...]
Postcode 2332, begin september denkt XS4ALL glasvezel te kunnen bieden. Echter is deze datum al eerder verhuist..

Kom net van 'jullie oude' topic, leuk lees voer ;-)

Ik ben benieuwd, echt behoefte aan een hogere uploud snelheid.

Maffe vraag misschien.. maar waarom hier niet iedereen XS4ALL, ze zijn duurder en naar mijn idee wat te veel bezig met design enz maar.. blijven voor mijn gevoel, de vriendelijkste en meest prettige om mee te werken. Liever mijn centen naar een dergelijke club dan (*grommel grommel over hapsnurkers enz*) Ziggo en KPN.
Ik ken iemand die monteurs aanstuurt voor een paar van de eerder gemelde clubs.., het verschil tussen deze clubs en de aansturing van de monteurs..., DIEP triest.

Bij Ziggo kan je haast zeggen dat de monteurs gebruikt worden als schandpaal voor de klantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
XS4ALL is voor wat ik wil 10 a 15 euro per maand duurder. Dat is per jaar serieus geld waar ik te weinig verschil voor terug krijg.

En Xs4all is niet zo goed meer als de dial up en begin dsl tijd :)
RDNS en echt vast IP is mij het verschil niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Topicstarter
Peran schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
...
Maffe vraag misschien.. maar waarom hier niet iedereen XS4ALL, ze zijn duurder en naar mijn idee wat te veel bezig met design enz maar.. blijven voor mijn gevoel, de vriendelijkste en meest prettige om mee te werken. Liever mijn centen naar een dergelijke club dan (*grommel grommel over hapsnurkers enz*) Ziggo en KPN.
Ik ken iemand die monteurs aanstuurt voor een paar van de eerder gemelde clubs.., het verschil tussen deze clubs en de aansturing van de monteurs..., DIEP triest.

Bij Ziggo kan je haast zeggen dat de monteurs gebruikt worden als schandpaal voor de klantjes.
Gelukkig had ik wel genoeg keuze uit providers.

Ik ben toen van XMS over gegaan naar Solcon, omdat Solcon mij precies hetzelfde kon leveren als wat XMS ook kon (in het begin).
Dus vast IP, zelfde Amino STB's, etc...
Alleen telefonie werkt anders omdat het VoIP is en via een door hun geleverde Fritzbox loopt.
(maar die hangt bij mij gewoon achter de Mikrotik ;))

Netto ben ik net zo veel kwijt als wat ik bij XMS kwijt was, dus voor mij geen verschil.
Behalve dat Solcon wel een goede helpdesk heeft en niet zoals XMS op het laatst.

• MJLJO
nou stevenshof weer opgeschoven van 07-09-2016 naar

FttH
Planning
28-09-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
MJLJO schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:49:
nou stevenshof weer opgeschoven van 07-09-2016 naar

FttH
Planning
28-09-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD
Same here, ondertussen heeft Telfort ook de DHCP lease tijd gigantisch verkort wat me dus al uren werk heeft gekost....

godverdomme, had ik toendertijd maar meer opgelet bij die overname door BUDfort, dan had ik mijn vaste IP nog gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Bericht van XS4ALL,

Reggefiber heeft de planning veranderd naar 28 september.

Postcode 2332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
alle oud xms gebieden in leiden zijn doorgeschoven, dit keer maar 3 weken ipv 3 maanden
Peran schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:19:
Bericht van XS4ALL,

Reggefiber heeft de planning veranderd naar 28 september.

Postcode 2332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik blijf het bijzonder vinden dat XS4all de naam Reggefiber gebruikt bij dit soort communicatie. Die hebben er namelijk niets mee te maken. De aansluitingen staan bij Reggefiber gewoon in de database als kant en klaar.
Het is KPN WBA die de boel moet installeren en opleveren. Maar dat durven/mogen ze blijkbaar niet zeggen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
MJLJO schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:32:
alle oud xms gebieden in leiden zijn doorgeschoven, dit keer maar 3 weken ipv 3 maanden
[...]
Dank je voor je samenvatting, ik heb nog wat te leren _/-\o_

• MJLJO
Reggefiber heeft een hekel aan Leiden denk ik verplaatsing nr 4

Wat
FttH
Planning
19-10-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

• Barre73
MJLJO schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:03:
Reggefiber heeft een hekel aan Leiden denk ik verplaatsing nr 4

Wat
FttH
Planning
19-10-2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD
Nog maar eens een keertje dan... Reggefiber heeft hier niks mee te maken

Dit betreft werkzaamheden van een actieve partij. In dit geval KPN Wholesale. Het had ook Vodafone/Glasoperator of Tweak kunnen zijn die haar apparatuur in wilde bouwen en daarmee Gbit abonnementen had willen leveren.
Reggefiber werkt alleen aan de passieve kant en die is al jaren klaar.

• MJLJO
mijn excuses kpn in dit geval brrrrr
Barre73 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:34:
[...]

Nog maar eens een keertje dan... Reggefiber heeft hier niks mee te maken

Dit betreft werkzaamheden van een actieve partij. In dit geval KPN Wholesale. Het had ook Vodafone/Glasoperator of Tweak kunnen zijn die haar apparatuur in wilde bouwen en daarmee Gbit abonnementen had willen leveren.
Reggefiber werkt alleen aan de passieve kant en die is al jaren klaar.

• boswandeling
Jups hier 2324 ook :)

• terror538
verdomme.... hier 2321 dus ook al weer.... Dit begint heel vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
De vraag is waarom iedere keer iemand antwoord hier op?

was ooit 1 juni duurt het nu echt zo lang om een pop te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het upgraden van de PoP zal het probleem niet zijn. Het graven van een tracé om glasvezel te leggen en in te blazen ook niet eens echt (al aanwezige glasvezel was van Eurofiber, niet van KPN).

Ik vermoed dat het in de hogere capaciteit zit. Dus waar de backbones van meerdere PoP's bij elkaar komen qua capaciteit, namelijk in de telefooncentrale. Omdat ik nu zie dat het schijnbaar om meer gebieden gaat zou ik durven stellen dat daar de uitdaging zit, niet in de PoPs zelf maar veel verder in de backbone-route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
2332
[20160926 15:22]
Gebeld door XS4ALL om een dossier te starten voor glasvezel. Het voelde wat vaag en het was onduidelijk wat er nu wel gebeurd is ten opzichte van een maand eerder. Er wordt geen enkele garantie geboden wanneer de glasvezel verbinding kan worden aangesloten op een nog door mij te ontvangen FritzBox (router).

Eind oktober was een nieuwe indicatie.

500Mbit zal iets van ¿~63 EUR kosten (zo even snel uit mijn hoofd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJLJO
en daar gaan we weer goed bezig zeg ik prutsers 2331

Wat
FttH
Planning
Nov 2016
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

[ Voor 5% gewijzigd door MJLJO op 29-09-2016 09:38 ]

• boswandeling
Jups hier ook.... loopt dus bijna een jaar uit :)

• MJLJO
Vraag me echt af waar de problemen of niet liggen een jaar zowat uitstellen , en in dat jaar iedere keer datums. echt niemand die dat is kan nakijken, zo benieuwd waarom het iedere keer verschuift en de datums niet behaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
MJLJO schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:01:
Vraag me echt af waar de problemen of niet liggen een jaar zowat uitstellen , en in dat jaar iedere keer datums. echt niemand die dat is kan nakijken, zo benieuwd waarom het iedere keer verschuift en de datums niet behaald worden
Ik gok dat we onderaan het prioriteiten lijstje staan.... Stelletje rukkers daaro. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Voor zover ik weet zijn de pops al aangepast qua ruimte dus dan gaat het voornamelijk alleen om extra backbone en de backoffice software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
the soap gaat verder we hebben weer een datum. 2331

Wat
FttH
Planning
23-11-2016
Betrouwbaarheid