Toon posts:

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 159.560 views
Thread nummer 6 alweer van het grote XMS - glasvezelinternet topic.

Glasvezelinternet voor particulieren
Dit is een vervolg thread van de threads:
[Portaal] 10 Mb/s internet?
XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel IV
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel V

Over XMS
Een aantal jaren geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.

Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet, voip-telefonie en Digitale Televisie.
Ook is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten in een groot aantal pilotprojecten.
Kan iedereen zomaar een glasvezelaansluiting krijgen?

Nee, aangezien de aanleg van een glasvezelnetwerk een zeer kostbaar traject is levert XMS alleen glasvezeldiensten in vooraf afgebakende gebieden. In de meeste gevallen zijn dit Portaal/Dudok/Alliantie woningen, maar vaak starten mensen ook eigen vraagbundelingstrajecten op. Is er voldoende vraag in een stad dan zal XMS, tezamen met de GNEM/Reggefiber, een project opstarten en de stad/wijk van glasvezel voorzien.

Voorbeelden van dergelijke trajecten zijn:
http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
http://www.glasvezelwijchen.nl/
http://www.glazenkamp.nl/
(en nog vele anderen)

De aansluiting van een woning kost XMS tussen de 1200 en 1500 euro per woning. Een groot deel hiervan komt op rekening van de GNEM, maar per woning zijn er uiteindelijk 150,- euro aansluitkosten voor de bewoner. Hiervoor krijgt men op een centrale locatie in de woning (bvb in de meterkast) een glasvezelaansluitpunt afgemonteerd waarop men de computer/televisie of telefoon kan aansluiten.

In veel gevallen zal de aansluitprijs per woning onder de 150,- euro liggen. Recente projecten hebben vaak een speciale 'burenactie' waarbij de aansluitkosten lager worden naarmate meer mensen in een straat/wijk zich aanmelden. Het uiteindelijke bedrag komt dan vaak op 75,- uit.. en vaak is de aanleg zelfs helemaal gratis!

Belangrijk: Met Portaal/SCW/Dudok zijn er afspraken gemaakt waardoor de huurders geenkosten berekend krijgen voor de glasvezelaansluiting dus in dit geval zal de verhuurder de kosten op zich nemen. De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting. Neem dus niet de hardware mee mocht je verhuizen!
Contact

Website: www.xmsnet.nl
Email: support@xmsnet.nl
Helpdesk: 0800 555 2 555
Planningsvragen

In de meeste nieuwe trajecten zijn speciale voorzieningen getroffen om nieuwe klanten te voorzien van een correcte planning. Per regio stelt XMS een bouwmanager aan die de oplevering van glasvezel in een gebied zal coordineren. In de meeste gevallen zijn deze mensen gewoon telefonisch bereikbaar en zal het nummer via de helpdesk gecommuniceerd worden.

Maar: Houd aub wel rekening met het feit dat de aanleg van een glasvezelnetwerk een project is dat niet makkelijk in te plannen is. Vaak heeft een aannemer te maken met onverwachte vertragende factoren en is niet duidelijk te zeggen wanneer een specifieke woning aangesloten zal worden.(In ieder geval niet ruim vooraf). De reden dat de aanleg van het netwerk zo complex is heeft vooral te maken met het feit dat het netwerk nog gebouwd moet worden. ADSL (koper) of Coax-netwerken zijn natuurlijk al lang aanwezig in de meeste gemeenten/woningen, dus een abonnement aanvragen op één van deze netwerken is een kwestie van een dienst activeren. Voor het opleveren van een glasvezelnetwerk zal het complete netwerk eerst aangelegd moeten worden.

De aanleg hiervan bestaat per wijkdeel/stad uit een aantal fasen:
In de eerste fase worden de centrales geplaatst en legt men het 'core netwerk' aan.
In de tweede fase begint men met het legggen van de glasvezel naar de straten/woningen.
In de derde (en laatste) fase sluit men de woningen aan op de glasvezel en worden de diensten geactiveerd.
Vragen over configureren van diensten via het klantenportal
Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakelen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het in dit forum te vragen.

Telefoon: 0800 555 2 555 (servicedesk) 08:00-22:00
Fax: 024-3592550
E-mail: support@xtramediaservices.nl

XMS - Diensten

Ik zal mijn best doen om het dienstenoverzicht bij te houden, maar kijk voor het actuele overzicht altijd op www.xmsnet.nl.

XMS - Internet

XMS levert standaard een symmetrische glasvezelverbinding van 50/50Mbit voor 32.95 per maand. Optioneel is tegen een meerprijs een 100/100Mbit abonnement af te nemen. Dankzij de koppeling die XMS heeft op de AMS-IX (via het netwerk van InterNLnet) halen in alle gevallen klanten ook daadwerkelijk deze snelheid. Dit in schril contrast met bvb bestaande DSL/Coax netwerken waar de snelheden vaak lager uitvallen dan geadverteerd.

Bij het internet abonnement zitten natuurlijk email faciliteiten (10Gb mailbox) en persoonlijke hosting (100Mbyte). Ook zitten een spamfilter en een email-virusscanner in het abonnement.

Neemt men XMS af dan krijgt men op een centrale locatie een glasvezelaansluitpunt aangesloten waarop men de computer aan kan sluiten. Belangrijk hierbij is wel dat het aansluitpunt wel voorzien is van 4 (of 8 ) UTP-poorten, maar in de praktijk zal slechts één van deze poorten voorzien zijn van een internet verbinding. Wil je meerdere computers aansluiten dan zul je dus een router moeten plaatsen.

Belangrijk:Let bij de aanschaf wel op of de router echt in staat is om 50/50Mbit verkeer te routeren, in de praktijk blijkt dat veel modellen dit niet kunnen.. en dus ergens op de 20-30Mbit blijven steken. Dit ondanks het feit dat men de routers verkoopt als 100Mbit router. Of een router de doorvoersnelheid (throughput) van 50Mbit of 100Mbit ook werkelijk aankan is terug te vinden op www.smallnetbuilder.com. Let hierbij vooral op de LAN/WAN throughput.

Poortverdelingen XMS glasvezelaansluitpunten

Packetfront 8 poorts CPS
Poort 1: DRG-22 (telefonie)
Poort 2: IPTV
Poort 8: Internet

DRG 4 poorts CPS
Poort 1: IPTV
Poort 2: Internet

Genexis CPS
Poort 1:Internet
Poort 2:IPTV
(in sommige gevallen kan het voorkomen dat deze poorten omgedraaid zijn)

XMS - Telefonie

De telefoniedienst van XMS is gebasseerd op het platform dat ook voor Optibel gebruikt is (www.optibel.nl). Deze dienst is meerdere keren als een kwalitatief uitstekende dienst getest in bvb Computer Totaal. In de praktijk zullen er dus geen verschillen zijn tussen het vertrouwde analoge telefonienetwerk en XMS telefonie. In tegenstelling tot veel andere VoIP diensten heeft XMS het volledige netwerk qua QoS onder controle dus van standaard VoIP problemen (jitter/echo/etc) is er geen sprake.

Elke telefoonlijn heeft een eigen gereserveerd gebied binnen het netwerk en is dus onafhankelijk van up/download gedrag van XMS klanten.

Op het XMS aansluitpunt zijn 2 telefoonlijnen aan te sluiten (de 2e is voor een meerprijs/maand af te nemen via het klantenportal), maar dit zijn wel analoge telefoonlijnen. ISDN telefoons zullen dus niet werken.

De XMS telefoniedienst bied ondersteuning voor alle gangbare STS-functionaliteiten, bvb wisselgesprek, 3-way calling, callfwd, etc. Een overzicht hiervan is te vinden op www.xmsnet.nl.

XMS - Analoge televisie

Op het glasvezelaansluitpunt zit ook een aansluiting voor analoge televisie. Doormiddel van een F-connector is een traditionele coax-kabel aan te sluiten op deze aansluiting en kun je je bestaande coax-installatie aansluiten op het analoge signaal van XMS.

In de huidige vorm geeft XMS via het analoge signaal 40Televisie, en 35-40 radiozenders door (note: Dit kan wel per regio verschillen, kijk voor het actuele overzicht op www.xmsnet.nl) die zonder settop-box te bekijken zijn. Het signaal komt binnen via een 2e glasvezel en is dus niet van invloed op de snelheid van het XMS internetverkeer.

XMS - Digitale televisie

Het is ook mogelijk om bij XMS gebruik te maken van interactieve digitale televisie. Voor het gebruik hiervan is echter wel een zogeheten Settop-box nodig die men los moet kopen. Een voorwaarde voor het afnemen van digitale televisie is echter wel dat men een abonnement heeft op XMS-analoge televisie. Voor het ontvangen van digitale televisie zullen dan geen extra kosten in rekening worden gebracht.

VideoOnDemand diensten
Met XMS digitale televisie is het ook mogelijk om gebruik te maken van een aantal VoD diensten. Dit zijn interactieve diensten zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist of RTL+. Een verschil met de websites van deze diensten is natuurlijk de beeldkwaliteit, in de meeste gevallen zal dit bij de VoD-diensten van XMS een stuk hoger zijn dan bij de webbased-varianten (4Mbit versus 0.5Mbit).
Naast de huidige VoD diensten zijn er natuurlijk nog een groot aantal in ontwikkeling, maar hierover kan ik nu nog weinig vertellen.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.

HDTV
Sinds 18 juni 2009 is het ook mogelijk om bij XMS HDTV te bestellen. Meer informatie hierover is terug te vinden op www.xmsnet.nl!

Verbruikte bandbreedte
Net zoals bij analoge tv is het digitale televisie-signaal onafhankelijk van de internetverbinding. De huidige capaciteit per woning is 100/100Mbit, dus als je een 50/50Mbit internetabonnement gebruikt zal IPTV de overige bandbreedte verbruiken.

[Voor 103% gewijzigd door denan op 25-06-2009 16:34. Reden: IPTV teksten aangepast]

XMS - Handige links

http://www.smalnetbuilder.com (Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372 Waar moet ik op letten als ik de snelheid niet haal?
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/dtvnhd.pdf Digitale televisie & HDTV artikel

Handleidingen
XMS installatiehandleidingen

[Voor 111% gewijzigd door denan op 25-06-2009 16:29]

Disclaimer
Ik ben bij de beginperiode van XMS direct betrokken geweest bij de techniek en support, maar houd me momenteel alleen op projectbasis met XMS bezig. Alles wat ik hier post is dus iets wat ik op persoonlijke titel doe en heeft geen (directe) banden met XMS. Heb je vragen/opmerkingen voor XMS dan raad ik je aan om dit via de normale ingangen te laten verlopen. Stuur mij dus geen persoonlijke messages of emails, meestal heb ik het te druk om daar op te reageren. Tevens post ik hier als hobby en het moet dus 'wel leuk blijven'! Zodra dit topic verzand in een flamewar trek ik me terug..

Maar: verwacht van mij ook geen 'de klant heeft altijd gelijk' houding... als ik vind dat ik gelijk heb, zal ik dat te vuur en te zwaard verdedigen ;) Met 'normale' discussies heb ik dus ook geen enkel probleem!

Verder zijn er geen rechten te ontlenen aan iets wat ik op tweakers post ten opzichte van XMS, InterNLnet of Alice. Ondanks de vrijwillige natuur van mijn posts op GoT werk ik wel regelmatig voor bovenstaande bedrijven en alles wat ik post zullen mensen toch zien als een uiting van dat bedrijf. Dit zijn zaken waar je voorzichtig mee moet omspringen.. en dat is de reden van deze disclaimer.

Ik zou natuurlijk ook onder een andere naam kunnen posten en/of het feit dat ik voor een bepaald bedrijf werk geheim kunnen houden, maar dat zou in mijn ogen oneerlijk zijn en waarschijnlijk kunnen leiden tot "gekleurde" posts. Dan kies ik er liever voor om er eerlijk voor uit te komen waar ik werk en wat ik doe. Zo kunnen mensen zelf bepalen wat voor waarde ze hechten aan mijn posts.

Mijn streven is om dit een constructief forum te houden en mijzelf wat betreft glasvezeldiensten zo neutraal mogelijk op te stellen.

[Voor 99% gewijzigd door denan op 25-06-2009 16:28]

reserved 4
Ik was de eerste :)

Even de laatste post hierheen gehaald:
Anoniem: 245454 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:10:
[...]

Dank Denan.

Ik had op de 20ste al een opmerking hierover gemaakt en omdat niemand reageerde ben ik er niet op teruggekomen.
De analoge BBC1 & 2 hadden trouwens al jaren maar een beperkte ceefax, maar in ieder geval nog wel 888 ondertiteling. Die is nu dus alleen nog op BBC2 aanwezig.
Programmering op 601 & 602.
Via Ziggo wordt een soort van doven en slechthorende ondertiteling meegezonden,die zit niet in TT maar die wordt via de ontvanger er uitgehaald.
Er is dus wel ondertiteling op BBC 1 tm 4 maar blijkbaar wordt dit op een andere manier aangeboden/meegezonden.

@Alexander01 Wat de keuze van decoders betreft bij Ziggo zit je voor iptv ook vast aan de Cisco decoder.
Bij Ziggo is alleen Nederland 1 onversleuteld,de rest is wel gratis in het basispakket maar vereist wel een werkende kaart.
De CI+ techniek is nieuw, Ziggo komt nu met een 2tal gecertificeerde cams uit,maar er zijn maar heel weinig tv's nog in de huiskamer die ook CI+ ondersteunen.
Heb je alleen dvb-c dan blijf je verplicht de alphacrypt cam te gebruiken want daar werkt de CI+ niet in.
En de JVC's met ingebouwde decoder hebben alleen een SD decoder er in zitten,beetje dom in een HD ready TV.

Het grote voordeel bij Ziggo is natuurlijk een groot aantal aansluitingen,zij kunnen gemakkelijker tegen een content aanbieder een vuist maken..
Ze maken ook gebruik van dat monopoly, FAN TV, oh geen vergoeding, hup er af.
Action Now, oh jullie betalen niet, morgen er af.
Zegt XMS dat,dan ligt de content provider er niet wakker van.

En om het nog gezelliger te maken is canal Digitaal samen met orange gaan werken en biedt nu een triple play pakket aan.
Decoder,schotel,montage,het zit nu allemaal in je maandbedrag.
Bellen en internetten er bij, korting !
Maar hiermee bespeelt canal Digitaal wel diverse markten,ze huren complete satellieten af,bieden transponders aan voor bv ned 1,2 en 3 maar leveren dat gelijk ook weer aan partikulieren die nu niet eens meer de schotel hoeven te kopen...

[Voor 98% gewijzigd door Nick39 op 25-06-2009 18:00. Reden: typo]

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 11:16
BUMP :9

Anoniem: 207306

Vandaag met XMS gebeld, zoals hier en bij XMS al een paar keer eerder gedaan.

Simpele vraag: komen de extra Discovery channels etc in het digitale pakket.

Zelfde antwoord, we zijn bezig, bla bla, geen inzicht etc.

Denan, je zit dichter bij het vuur, is er binnen afzienbare tijd zicht op?

Zoniet zeg (geen idee hoe, niet te doen via "mijn XMS") ik toch echt XMS tv op, internet en telefoon niet, en moet ik helaas terug naar Ziggo, die heeft de extra Discoveries wel, en ook ++++ SciFi channel.
Sci-Fi kan je vergeten,die komt volgens Sci-Fi zelf niet in het pakket van XMS.
Ik heb dat zelf onlangs nagevraagd,reden voor mij om naar Ziggo terug te gaan.

De rest geloof ik eerlijk gezegd ook niet omdat discovery zelf heeft aangekondigd alleen de wholesale pakketten aan gaan bieden.
Dus een verplichte afname van: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Discovery World.
Je kan het zelf op je gemak even navragen op: 0411 617 860 het nummer van Discovery Nederland.

Opzeggen van je tv kontrakt kan na afloop van de eerste periode per maand.
Dit moet schriftelijk via: http://www.xtramediaservices.nl/78_Contact.html
Heb je dus een jaarkontrakt afgesloten dan dien je dat jaarkontakt dus eerst uit te zitten en kan je daarna per maand opzeggen.
Deel VI staat nog niet in de topic start van deel V :O
Nick39 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:09:
Deel VI staat nog niet in de topic start van deel V :O
Dus? ik ga echt niet alle oude threads bijwerken :) Deel v zakt vast snel weg in de tweak providers/hosting thread en dan neemt VI het vanzelf over.

[Voor 18% gewijzigd door denan op 26-06-2009 14:34]

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Denan heb je nog info over Eindhoven of daar nog wat gaat gebeuren de komende dagen? Op die mail aan ONE lijk ik niks terug te krijgen.

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
Weet iemand (Martijn?) of het IR keyboard van Amino ergens te koop is ? Kun je daarmee een willekeurig (multicast) adres invullen en dat gaan streamen ?

Anoniem: 269348

Ik vraag mij even af, want had dat al eerder gevraagd.
Maar maby weet Denan er nog wat meer vanaf.
Wanneer is het mogelijk om in "mijn xms" hdtv aan te zetten zonder dat je een stb hebt ?,
of blijft het voor de huidige hdtv klanten gewoon geactiveerd.
Kan me nog herrinneren dat met de introductie van dtv,
dat alle pilot klanten zich moesten registreren weer.
Ze waren er wel mee bezig voor zover ik weet,
maar duurt allemaal zo lang.

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 27-06-2009 12:35]

Dus niets, het was een domme opmerking.. dacht dat in de start topics ook verwijzingen stonden naar nieuwere.

[Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 27-06-2009 11:48]

Anoniem: 279067

Had net zo'n 10 minuten geen internetverbinding (vanaf opstarten pc). Heb dat paar weken geleden (dacht ook op zaterdagmiddag) ook gehad. Zit in Leiden (Portaal). Telefoon, radio deden het wel. Zou dat intern hier zijn, of heeft iemand nog andere info hierover?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:25
da's gek, ik heb in leiden sinds vorige week nu ook al 2 keer gehad dat ik geen ip adres kreeg. volgens xms had ik gewoon ene lease, maar mijn router wist van niets. Na 10 minuten was de lease dan inmiddels wel bij mijn router bekend en had ik weer internet.
voor die tijd heb ik hier nooit last van gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb gisteren net een vast ip adres aan, alleen maar gezeik.

de router pikt het gewoon niet, en direct op mijn laptop zegt ie dubbel ip adres. maar ik heb het 6 x gecontroleert. ik denk dus dat iemand al eerder mijn ip adres heeft aangenomen :( typfout of niet

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 49445

er worden wat vreemde mailtjes rond gestuurd alsof ze van xms zijn, wellicht is een waarschuwing op zijn plek :
----- Original Message ----- From: "WEBMAIL ADMINSTRATOR" <upgrade_department@inMail24.com>
Sent: Sunday, June 28, 2009 8:22 AM
Subject: CONFIRM YOUR EMAIL IDENTITY

Dit bericht is afkomstig van XMSNET messaging centrum voor alle XMSNET webmail gebruikers. We zijn momenteel geïntegreerd onze databank en e-mail centrum. We zijn
het verwijderen van alle ongebruikte XMSNET webmail-account. U bent verplicht te controleren en uw e-mail met de bevestiging van uw e-identiteit. Dit zal voorkomen dat uw e-mail van zijn gesloten tijdens deze oefening. Om te bevestigen dat uw e-identiteit, wordt u om de volgende gegevens;

CONFIRM YOUR EMAIL IDENTITY BELOW
Voornaam :____________________
Achternaam :____________________
Gebruikersnaam E-mail :____________________
E-mailadres Wachtwoord :____________________
Waarschuwing! XMSNET Webmail Gebruiker die weigert te controleren en vervolgens update zijn of haar e-mail binnen zeven dagen na ontvangst van deze waarschuwing verliest zijn of haar e-mail permanent.
Dank u voor het gebruik van XMSNET Webmail!
Waarschuwing Code: ASDF2G99AAJ

Met vriendelijke groet,
De XMSNET Team Management.
De XMSNET Team.R Geregistreerd handelsmerk van DNG Corporation Limited.
ABN 33
Alle rechten voorbehouden.
Ikzelf heb hem niet gehad, maar ik kreeg deze van mijn tante die ook een XMS verbinding heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43

psychoclown

Back in black

Anoniem: 49445 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:57:
er worden wat vreemde mailtjes rond gestuurd alsof ze van xms zijn, wellicht is een waarschuwing op zijn plek :

[...]

Ikzelf heb hem niet gehad, maar ik kreeg deze van mijn tante die ook een XMS verbinding heeft.
Ook geen last van gehad, wel heb ik net even online de webmail bekeken (laat het normaal doorsturen naar mijn mail) en toen zag ik meteen dat er een officiele waarschuwingsmail op 6 jan 2009 is verstuurd door XMS omtrent dit soort mailtjes :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0Henk 'm!
milenko79 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:17:
da's gek, ik heb in leiden sinds vorige week nu ook al 2 keer gehad dat ik geen ip adres kreeg. volgens xms had ik gewoon ene lease, maar mijn router wist van niets. Na 10 minuten was de lease dan inmiddels wel bij mijn router bekend en had ik weer internet.
voor die tijd heb ik hier nooit last van gehad.
Doe de volgende keer eens een traceroute richting 217.149.196.6 en sla die op voor de helpdesk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 245454

Anoniem: 49445 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:57:

Ik heb dezelfde gekregen, zowel in mijn spambox van Thunderbird als Gmail [doorgestuurd van xmsnet]

Er is hier al eerder tegen dit soort mailtjes gewaarschuwd. Hopelijk trapt niemand er in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• milenko79
denan schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:16:
[...]

Doe de volgende keer eens een traceroute richting 217.149.196.6 en sla die op voor de helpdesk.
Ga ik doen. Het is nu sinds ik terug ben van vakantee 2 keer gebeurd, daarvoor had ik nooit last. De router heeft tijdens de vakantie 2 weken uit gestaan. ik dacht eerst dat het daar door kwam, maar een week later gebeurde hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 295271

Anoniem: 279067 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:20:
Had net zo'n 10 minuten geen internetverbinding (vanaf opstarten pc). Heb dat paar weken geleden (dacht ook op zaterdagmiddag) ook gehad. Zit in Leiden (Portaal). Telefoon, radio deden het wel. Zou dat intern hier zijn, of heeft iemand nog andere info hierover?
Heb ik ook de laatste tijd regelmatig.

Even naar een dosprompt gaan en dan ipconfig /renew lost het meestal op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 260647

Sinds zaterdag storing op bellen naar mobiel. Na bellen blijft het lang stil waarna ingesprektoon volgt. :?
Probleem naar meerdere mobiele aanbieders. (T Mobile, Kpn, Telfort) Meer mensen met problemen? :|
(Amersfoort)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38
denan schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:16:
[...]

Ik heb dit weekend er ook 2x last van gehad. Zaterdag en zondag. Toen ik een handmatige DHCP release en renew deedt, werkte het weer.

In de logs bleek dat de router een paar maal achter elkaar een dhcp refresh heeft gehad, misschien dat de lease extreem kort stond ingesteld?

Ik heb het gelaten voor wat het was, gezien ik liever tijd aan een lekker ontbijtje besteede.

• majetta
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 14:51
Het begint goed, ongeveer 3 weken een aanveraag gedaan voor internet op de xms website, kreeg vervolgens geen bevestiging, schriftelijk of per email, alleen kon ik niet meer een aanvraag doen op de website.

dus vorige week woensdag kreeg ik een telefoontje om een afspraak te maken voor de monteur, die zou dan de vrijdag daarop om 9 uur komen, dus ik blijf thuis en de hele dag niks gehoord, dan om 12 uur gebeld waar blijft de monteur, ja wij weten niet waar hij is, wij gaan het uitzoeken en dan hoort u het vans ons in een half uurtje, na 4 uurtjes geen antwoord, dus ik bel weer, ja wij hebben het aan de hoofdmonteur doorgegeven,wij bellen u zodra wij iets weten, en tot nu toe niks.

• Darkangle
majetta schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:55:
Het begint goed, ongeveer 3 weken een aanveraag gedaan voor internet op de xms website, kreeg vervolgens geen bevestiging, schriftelijk of per email, alleen kon ik niet meer een aanvraag doen op de website.

dus vorige week woensdag kreeg ik een telefoontje om een afspraak te maken voor de monteur, die zou dan de vrijdag daarop om 9 uur komen, dus ik blijf thuis en de hele dag niks gehoord, dan om 12 uur gebeld waar blijft de monteur, ja wij weten niet waar hij is, wij gaan het uitzoeken en dan hoort u het vans ons in een half uurtje, na 4 uurtjes geen antwoord, dus ik bel weer, ja wij hebben het aan de hoofdmonteur doorgegeven,wij bellen u zodra wij iets weten, en tot nu toe niks.
Al positief nieuws?

• chocka
[Sorry, maar even off topic]

Misschien kunnen jullie mij helpen? Ik kom medio half juli in Almere te wonen. Vooralsnog heb ik een pakketje bij UPC afgesloten, alwaar ik dan nog een week bedenktijd voor krijg. En begin nu al gewetensproblemen te krijgen met UPC.

Weet iemand een ADSL aanbieder waarbij ik niet aan jaarcontract vast kom te zitten??? Want ik krijg lichtelijk het vermoeden dat het aanbod van Online heel goed kan wezen, maar nog wel even op zich laat wachten. En aangezien het toch komkommertijd is op TV, vind ik dat even niet zo belangrijk. Daarnaast zijn er genoeg internet TV zenders en uitzendinggemist sites.

Zodat ik daarmee de tijd kan overbruggen tot ik die glasvezel zal kunnen gaan gebruiken en nog niet via UPC/KPN iets zal aangaan. Nee, helaas opereert XMS niet in dit gebied, anders was het een kwestie van verhuizen geweest. :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Het Net en Alice, verder ken ik er geen die per maand opzegbaar zijn.

• barryl
Is er een firmware update geweest voor de 130m? Opeens werkt het doorzappen weer net zo snel als met de 110...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
mensen in leiden die problemen hebben met hun up en downloadsnelheid? mijn down is ingekakt naar 26 mbit en up nog maar 2 mbit.. ben al aan het mailen met xms maar verder dan een: het zal wel aan uw eigen installatie liggen komt het niet van die knuppels.

heb echt alles getest, andere router, zonder router, andere kabels noem maar op. het werkt niet, blijft traag.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

nedernakker schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:41:
mensen in leiden die problemen hebben met hun up en downloadsnelheid? mijn down is ingekakt naar 26 mbit en up nog maar 2 mbit.. ben al aan het mailen met xms maar verder dan een: het zal wel aan uw eigen installatie liggen komt het niet van die knuppels.

heb echt alles getest, andere router, zonder router, andere kabels noem maar op. het werkt niet, blijft traag.
Ze kunnen een monteur langs sturen maar als het aan je eigen installatie ligt krijg je voorrijkosten + uurloon van die monteur op je maandfactuur. En deze monteur zal alleen problemen binnen het XMS netwerk kunnen detecteren. Als het aan je eigen setup ligt zal hij dat dus niet oplossen. En "die knuppels" hebben in 99.9999% van de gevallen gelijk:

Het ligt aan de setup van de klant Het ligt bij XMS
1300+ cases 11 cases

Als je deze threads doorleest zie je ook overal staan "ik heb een snelheidsprobleem" en een stuk verder "ow ik heb patch/tweak X gedraait en nu is het goed".

[Voor 7% gewijzigd door denan op 01-07-2009 09:17]

• milenko79

Ik heb even getest, down 50 mbit, up 48 mbit.

Dit heb ik getest met mijn ftp. Speedtests geven meestel de meest vreemde resultaten. Dit zijn sustained snelhedne die ik haal in Leiden, dus er lijks niets mis met het netwerk.

• Darkangle

Als elektrotechnisch installateur zou je moeten weten dat het nagenoeg nooit aan de provider te verwijten valt...

"echt alles getest"

Errm, waarom zie ik het belangrijkste dan niet terug in je lijstje, Je pc/laptop?
Afzeiken kunnen we allemaal, maar zoals mijn oma altijd zij: Eerst kijken, dan zijken... (knuppels opmerking)

Leen anders even een laptop van een vriend, reset je glasmodem eens, hang zijn laptop direct aan je glas modem, en daarna in je eigen netwerk.

Wedden dat het je pc is?
(en hoe meet je? de meeste snelheids websites zijn nou niet bepaald ingesteld op de snelheden die wij hebben, dus gebruik svp iets betrouwbaars om mee te meten)

[Voor 7% gewijzigd door Darkangle op 01-07-2009 11:25]

Anoniem: 213435

denan schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:44:
[...]

Ze kunnen een monteur langs sturen maar als het aan je eigen installatie ligt krijg je voorrijkosten + uurloon van die monteur op je maandfactuur. En deze monteur zal alleen problemen binnen het XMS netwerk kunnen detecteren. Als het aan je eigen setup ligt zal hij dat dus niet oplossen. En "die knuppels" hebben in 99.9999% van de gevallen gelijk:

Het ligt aan de setup van de klant Het ligt bij XMS
1300+ cases 11 cases
Dat tabelletje klopt ongetwijfeld (ik vermoed dat mijn radio-ontvangstprobleem 1 van de 11 was, want het was op een gegeven moment opgelost zonder dat ik er iets voor hoefde te doen - behalve meermalen 'zeuren'), maar rekenen is niet je sterkste punt :) . Laten we uitgaan van 2200 meldingen/cases (rekent makkelijk en is >1300)). Dan ligt het in 11/2200=0,5% van de gevallen aan XMS. Dan hebben "die knuppels" (niet mijn woorden!) in 99,5% van de gevallen gelijk, niet in 99,9999% van de gevallen :) . Daarvoor heb je bij 11 gegronde klachten in totaal 11.000.000 klachten nodig. Ik geloof best dat sommige mensen vaker dan eens klagen, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat XMS zoveel klachten heeft gekregen ;)

Jasper

Bij nader inzien mijn vorige bericht gewijzigd.

[Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 213435 op 01-07-2009 12:22]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 213435 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Dat tabelletje klopt ongetwijfeld (ik vermoed dat mijn radio-ontvangstprobleem 1 van de 11 was, want het was op een gegeven moment opgelost zonder dat ik er iets voor hoefde te doen - behalve meermalen 'zeuren'), maar rekenen is niet je sterkste punt :) . Laten we uitgaan van 2200 meldingen/cases (rekent makkelijk en is >1300)). Dan ligt het in 11/2200=0,5% van de gevallen aan XMS. Dan hebben "die knuppels" (niet mijn woorden!) in 99,5% van de gevallen gelijk, niet in 99,9999% van de gevallen :) . Daarvoor heb je bij 11 gegronde klachten in totaal 11.000.000 klachten nodig. Ik geloof best dat sommige mensen vaker dan eens klagen, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat XMS zoveel klachten heeft gekregen ;)

Jasper
Overdrijven is natuurlijk ook een vak. ;) Je snapt hopelijk ook wel dat het niet serieus uitgerekend is... :')

[Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 01-07-2009 12:40]

Goedkoop bellen via VoIP

MensionXL schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Overdrijven is natuurlijk ook een vak. ;) Je snapt hopelijk ook wel dat het niet serieus uitgerekend is... :')
'Tuurlijk wel. Maar als je er 99% van zou maken, komt de boodschap volgens mij ook goed genoeg over. En die wil ik best onderschrijven :)
Anoniem: 213435 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:16:
[...]

'Tuurlijk wel. Maar als je er 99% van zou maken, komt de boodschap volgens mij ook goed genoeg over. En die wil ik best onderschrijven :)
99.99999% is toch net iets sterker. Van die 11 cases die werkelijk in het netwerk lagen was een groot aantal door de klant veroorzaakt ("hoezo mag ik die fiberkabel niet netjes om het hoekje heen buigen?" ) :)
Anyway.. het gaat om het achterliggende idee en niet om de cijfertjes.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vandaag de nieuwsbrief binnen gekregen en daarin word gezocht naar testers voor het nieuwe netwerk. Dat moet 100Mb gaan worden. Was het niet makkelijk geweest om de users die nu al 100Mb hadden daarvoor te gebruiken? Die hebben veelal de apparatuur al om 100Mb goed te laten lopen.

Anywayz, ik heb me aangemeld als tester omdat ik dus al een 100Mb verbinding heb van XMS dus ik ben benieuwd.

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 20:54
daar zou ik ook wel aan mee willen doen :)

heb me niet maar even snel op de website aangemeld, maar ik heb geen nieuws brief gezien. kreeg je die bij de post of via je mail?

[Voor 61% gewijzigd door aegis op 01-07-2009 16:24]

https://bettyskitchen.nl

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mail.

• aegis
hmmm die gebruik ik nooit ik laat ze doorsturen naar mijn gmail.

denan, weet jij wanneer je te horen krijgt of je aan deze pilot mag mee doen?

[Voor 38% gewijzigd door aegis op 01-07-2009 16:44]

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 21:57
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:06:
Vandaag de nieuwsbrief binnen gekregen en daarin word gezocht naar testers voor het nieuwe netwerk. Dat moet 100Mb gaan worden. Was het niet makkelijk geweest om de users die nu al 100Mb hadden daarvoor te gebruiken? Die hebben veelal de apparatuur al om 100Mb goed te laten lopen.

Anywayz, ik heb me aangemeld als tester omdat ik dus al een 100Mb verbinding heb van XMS dus ik ben benieuwd.
Ben ik het wel mee eens, ik heb mezelf net ook maar even via xmsnet aangemeld, maar op dit moment heeft mijn apparatuur (vooral de router) het al moeilijk met 50mbit. Ook maar gelijk even de enquete klanttevredenheid ingevuld.

Enig idee hoe snel deze pilot kan beginnen aangezien ik per 1 september ga verhuizen. (kan nog steeds naar ander xms gebied zijn. kan je de pilot dan ook meenemen?) (misschien moet ik dit niet vertellen eigenlijk, lijkt me namelijk een goede rede om mij niet mee te nemen in de pilot)

• aegis
ericjanvanputten schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:52:
[...]

Ben ik het wel mee eens, ik heb mezelf net ook maar even via xmsnet aangemeld, maar op dit moment heeft mijn apparatuur (vooral de router) het al moeilijk met 50mbit. Ook maar gelijk even de enquete klanttevredenheid ingevuld.

Enig idee hoe snel deze pilot kan beginnen aangezien ik per 1 september ga verhuizen. (kan nog steeds naar ander xms gebied zijn. kan je de pilot dan ook meenemen?) (misschien moet ik dit niet vertellen eigenlijk, lijkt me namelijk een goede rede om mij niet mee te nemen in de pilot)
ik blijf gewoon nog in mijn woning wonen dus voor mij geen reden om uit gesloten te worden >:)

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 21:57
aegis schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:25:
[...]

ik blijf gewoon nog in mijn woning wonen dus voor mij geen reden om uit gesloten te worden >:)
Oh, jij bent evil ! ;)

• nedernakker
DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Als elektrotechnisch installateur zou je moeten weten dat het nagenoeg nooit aan de provider te verwijten valt...

"echt alles getest"

Errm, waarom zie ik het belangrijkste dan niet terug in je lijstje, Je pc/laptop?
Afzeiken kunnen we allemaal, maar zoals mijn oma altijd zij: Eerst kijken, dan zijken... (knuppels opmerking)

Leen anders even een laptop van een vriend, reset je glasmodem eens, hang zijn laptop direct aan je glas modem, en daarna in je eigen netwerk.

Wedden dat het je pc is?
(en hoe meet je? de meeste snelheids websites zijn nou niet bepaald ingesteld op de snelheden die wij hebben, dus gebruik svp iets betrouwbaars om mee te meten)
wat dacht je van nettop direct op het modem, en 2 andere bedraadde pc's direct op het modem? mijn broer is hier een halve dag wezen stoeien en die is al zo een 15 jaar bedreven in het vak van netwerkbeheer e.d. die weet echt wel waar hij het over heeft.

alles wat jij zegt is dus al in veelvoud geprobeerd.. dus....

overigens haal ik dezelfde up en down snelheden via: speedtest.net. bbned, kpn, en direct via ftp.. lijkt me dan niet aan de test te liggen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• majetta
  • Laatst online: 23-03 14:51
nog geen bericht ontvangen. ;(

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 09:05
ik heb mij inmiddels ook aangemeld voor de pilot. Ben benieuwd of ik ook mee kan doen met het testen van het nieuwe netwerk.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
jeeej een algehele storing in hilversum door stroomuitval in een centrale... gelukkig nog een digitenne zetje en internet met mobiel...

*Update
Hmm ze zeiden dat verwachting 20:30 was voor het weer werkte, maar werkt nu al gelukkig weer :)

[Voor 29% gewijzigd door Mau_Maus op 01-07-2009 20:03]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Leuk een pilot waar ik wat aan kan bijdragen vraag me af in hoeverre me modem dat gaat trekken ;)
Heb me dan ook maar eens even aangemeld.
Gelijk maar de kto ingevuld, positieve berichten van deze kant want ik ben wel tevreden over XMS :)

[Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 01-07-2009 19:44]

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:06:
Vandaag de nieuwsbrief binnen gekregen en daarin word gezocht naar testers voor het nieuwe netwerk. Dat moet 100Mb gaan worden.
Zal wel weer een nieuwsbrief aan een bepaald clubje zijn geweest, want ik heb niks ontvangen en de kans dat het in een spambox is terechtgekomen is nada of misschien weten ze dat ik toch niet geïnteresseerd ben.

• ArjenB64
  • Laatst online: 12-05 12:58
Anoniem: 245454 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:38:
[...]
Zal wel weer een nieuwsbrief aan een bepaald clubje zijn geweest,
Volgens mij valt dat wel mee, ik krijg de nieuwsbrief in mijn beide xms-mailboxen, waar ik ook de factuur krijg. Voor zover ik me herinner heb ik me nooit aangemeld voor de nieuwsbrief (ook niet voor de factuur trouwens).

edit: ik weet nu ook waarom ik de nieuwsbrief in mijn beide xms-mailboxen krijg: ik laat de mail van mijn "hoofd-mailbox" automatisch doorsturen naar mijn mailbox voor dagelijks gebruik. En dan krijg je dubbele mails...

[Voor 22% gewijzigd door ArjenB64 op 01-07-2009 21:54]

ArjenB64 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:58:
[...]
Volgens mij valt dat wel mee, ik krijg de nieuwsbrief in mijn beide xms-mailboxen, waar ik ook de factuur krijg. Voor zover ik me herinner heb ik me nooit aangemeld voor de nieuwsbrief (ook niet voor de factuur trouwens).
De gewone nieuwsbrief hoef je je ook niet voor aan te melden, die krijg je automatisch.
Er zijn ook wel eens nieuwsbrieven voor deelnemers aan bepaalde pilots e.d.

Ik krijg trouwens maar één factuur, vind ik ook genoeg en dat alleen op mijn hoofd email-adres, niet in de aliassen.

• ArjenB64
  • Laatst online: 12-05 12:58
Anoniem: 245454 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:03:
[...]
De gewone nieuwsbrief hoef je je ook niet voor aan te melden, die krijg je automatisch.
De melding over de 100Mb-test staat in die gewone nieuwsbrief. Samen met o.a. wat info over nieuwe beltarieven, een nieuw telefoonnummer voor de servicedesk en een oproep mee te doen aan het klanttevredenheidsonderzoek.

ArjenB64 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:22:
[...]
De melding over de 100Mb-test staat in die gewone nieuwsbrief. Samen met o.a. wat info over nieuwe beltarieven, een nieuw telefoonnummer voor de servicedesk en een oproep mee te doen aan het klanttevredenheidsonderzoek.
Ik zal eens zoeken of die ergens op xmsnet staat of misschien krijg ik hem morgen wel met de nabestelling :)
Overigens de eerste keer dat ik hem niet hem gekregen.

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 22:08

bartware

@jabber.org

ArjenB64 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:22:
En melding dat XMS nu ook HDTV (4 zenders) doorgeeft.

Een nieuw nummer, althans alleen kengetal, en een nieuw tarief!
Gratis als je vanaf een XMS lijn belt (logisch, intern netwerk) maar betaald ("interlokaal tarief" dus niet lokaal) van andere lijnen.
Dus als je wilt bellen dat je telefoonverbinding het niet doet kun je dus betalen. :|

Misschien een idee: een gratis storingsnummer.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22
bartware schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:06:
[...]
En melding dat XMS nu ook HDTV (4 zenders) doorgeeft.
Ned 1 2 3 en Brava HD, hopelijk worden dit binnenkort ook national geographic, discorvery.. Ga zo maar door.. kan iemand van xms informatie geven over het verloop hiervan?

bartware schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:06:
[...]
Een nieuw nummer, althans alleen kengetal, en een nieuw tarief!
Gratis als je vanaf een XMS lijn belt (logisch, intern netwerk) maar betaald ("interlokaal tarief" dus niet lokaal) van andere lijnen.
Dus als je wilt bellen dat je telefoonverbinding het niet doet kun je dus betalen. :|

Misschien een idee: een gratis storingsnummer.
Daarnaast stelt XMS zich anders dan anderen op. Als enige provider in Nederland heeft XMS een gratis telefoonnummer 0800 555 2 555. Tevens zijn wij met onze XMS huizen bij u in de buurt te vinden. Natuurlijk zijn al onze medewerkers deskundig, vriendelijk en behulpzaam.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

Er zijn ook wel eens nieuwsbrieven voor deelnemers aan bepaalde pilots e.d.

Ik krijg trouwens maar één factuur, vind ik ook genoeg en dat alleen op mijn hoofd email-adres, niet in de aliassen.
Same here, die facturen mogen mooi op het hoofdadres blijven maar de nieuwsbrieven van XMS lees ik altijd wel even :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

.....
.....
Ik krijg nooit nieuwsbrieven helaas. Wel eens over gemaild met XMS, ik zou ze wel moeten krijgen zeggen ze, want ze gaan naar dezelfde adressen als de facturen. Maar bij mij toch niet, ik krijg wel facturen, gewoon correct, maar geen nieuwsbrieven. Nou ja, ik blijf hier wel op de hoogte.... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fiber

Fiber

Na de zomer ook HDTV van RTL en waarschijnlijk ook SBS..... Komt dit ook bij XMS? :)
http://www.spitsnieuws.nl...tl_en_sbs_snel_in_hd.html
http://www.broadcastmagaz...tart-met-vier-hd-kanalen/

[Voor 6% gewijzigd door Fiber op 02-07-2009 00:54]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 12-01 23:00
Vorig jaar zijn ze van xmsnet gestart met het werven van klanten voor glasvezel in Veenendaal.
Ik woon in de vogelbuurt in Veenendaal west en tot voor kort bleven het aantal aanvragen steken op 32% terwijl er minimaal 40% behaald moest worden om een aansluiting te kunnen krijgen.
Nu alles rond is krijg ik opeens aan aanbieding binnen van Solcon voor een glasvezel aansluiting wat ik op dit moment best vreemd vind.
Zijn Solcon en Xmsnet 1 bedrijf of zit Solcon onder de duiven van Xmsnet te schieten?
Ik vind het een vreemde gang van zaken dat ik ook nog niets van Xmsnet heb gehoord.

Kan iemand mij mischien iets meer vertellen hoe dit nu in elkaar steekt?

computertje voor alle werkzaamheden

Edwin van Cleef schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:13:
Vorig jaar zijn ze van xmsnet gestart met het werven van klanten voor glasvezel in Veenendaal.
Ik woon in de vogelbuurt in Veenendaal west en tot voor kort bleven het aantal aanvragen steken op 32% terwijl er minimaal 40% behaald moest worden om een aansluiting te kunnen krijgen.
Nu alles rond is krijg ik opeens aan aanbieding binnen van Solcon voor een glasvezel aansluiting wat ik op dit moment best vreemd vind.
Zijn Solcon en Xmsnet 1 bedrijf of zit Solcon onder de duiven van Xmsnet te schieten?
Ik vind het een vreemde gang van zaken dat ik ook nog niets van Xmsnet heb gehoord.

Kan iemand mij mischien iets meer vertellen hoe dit nu in elkaar steekt?
Solcon en XMS zijn twee verschillende ISP's. Het kan goed zijn dat ze in veenendaal op hetzelfde netwerk actief zijn.

Nieuwsbrief (voor diegenen waarbij hij in de spamfilter terecht is gekomen)
Kijk de Tour in HD!

Beste XMS gebruiker,

Eindelijk is het zover, u kunt nu ook HDTV bij ons bestellen. Extra goed nieuws voor de sportliefhebbers, de Tour de France wordt dit jaar namelijk voor het eerst geheel in HD uitgezonden! Bestel nu snel en u geniet van een echt haarscherp verslag van alle etappes.

XMS bouwt ook op het gebied van Internet verder aan de toekomst. De afgelopen maanden hebben wij een nieuw Internet netwerk gebouwd om voorbereid te zijn op de snelle groei van Internetverkeer. Het nieuwe netwerk willen wij intensief testen voordat we het in gaan zetten voor alle XMS klanten. Daarom zoeken we 100 testgebruikers die gedurende het derde kwartaal met maximale snelheid gaan testen op ons nieuwe netwerk.

Ook houden we ons halfjaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek weer, laat ons weten hoe u de diensten en dienstverlening waardeert.

In deze nieuwsbrief verder meer informatie over onze beltarieven. Op 3 augustus a.s. gaan er enkele veranderingen in deze tarieven plaatsvinden. Per 1 september 2009 gaan wij, helaas, afscheid nemen van ons gratis 0800 servicedesk nummer. Ons nieuwe nummer wordt 088 555 2 555. Met een XMS telefoon abonnement blijft dit nummer gratis bereikbaar, belt u niet via een XMS verbinding, dan betaalt u een interlokaal tarief. Het nieuwe nummer is vanaf 1 augustus 2009 te bereiken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wil u alvast een hele prettige (en hopelijk zonnige) zomer toewensen!

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

HDTV
XMS biedt nu ook High Definition (HD) televisie aan voor al haar (televisie)abonnees. Het HD basis zenderpakket is vooralsnog beperkt tot Nederland 1, 2 en 3 en de culturele zender Brava. Brava brengt 24 uur per etmaal klassieke concerten, ballet en opera en is vrij van reclame.
XMS is in onderhandeling met diverse aanbieders om ook een (betaald) Extra HD zenderpakket te gaan aanbieden Om van HD televisie te kunnen genieten, dienen de XMS abonnees een AmiNET130M HDTV settop box aan te schaffen. Deze kost € 199,- en blijft eigendom van de klant. Het basispakket HD-zenders is gratis. Abonnees die al een 'gewone' digitale settop box hebben, kunnen deze naast de HDTV settopbox blijven gebruiken. Bestellen van de settopbox kan eenvoudig via Mijn XMS.

Gezocht: testusers
XMS zal vanaf januari 2010 haar nieuwe Internet netwerk in gebruik gaan nemen. Dit netwerk is gebouwd en ontworpen om de komende tijd de snelle groei van XMS gebruikers te kunnen opvangen en hogere snelheden te kunnen gaan bieden. Voordat wij het netwerk in gebruik gaan nemen, willen we de nieuwe infrastructuur intensief testen. Wij zijn dus op zoek naar ongeveer 100 testgebruikers die in het derde en vierde kwartaal als eerste gebruikers op dit netwerk worden aangesloten. Alle testgebruikers krijgen gedurende de testperiode een snelheid van 100Mb (tegen het tarief van de 50Mb snelheid).

Wanneer u deel wilt uitmaken van deze testgroep, schrijf u dan in via deze link.

Hoe tevreden bent u over XMS?
Elk halfjaar meet XMS de klanttevredenheid. Hoe tevreden bent u over onze diensten en service? Waar kunnen we onszelf als organisatie verbeteren? Zou u XMS aanbevelen aan vrienden of bekenden? Wij zijn erg benieuw naar uw mening. Onder de deelnemers aan het klanttevredenheidsonderzoek worden een tweetal HD settopbox verloot.
Doe mee aan ons klanttevredenheidsonderzoek.
Wijziging beltarieven
De beltarieven van XMS gaan per 3 augustus 2009 wijzigen. Het bellen naar vaste nummer zowel binnen als buiten de regio wordt 2 cent per minuut. De vaste lijn bel tarieven naar België, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Belgie en Frankrijk worden verlaagd van 3,5 cent naar 3 cent per minuut. Klik hier voor meer informatie over de nieuwe tarieven.

Nieuw nummer klantenservice
Vanaf 1 september a.s. gaat het nummer van de servicedesk van XMS wijzigen. Het nieuwe nummer wordt 088 555 2 555. Bellen naar dit nummer is gratis met een XMS Telefoon abonnement. Belt u niet via een XMS telefoonverbinding, dan betaalt u het lage interlokale tarief. Het 088 nummer is al vanaf 1 augustus 2009 te bereiken.

@nedernakker: Zoals ik in de vorige post al zei->XMS kan best een monteur sturen maar als blijkt dat er op je glasvezelaansluitpunt gewoon 50/50Mbit staat zal de monteur weggaan en je computer/netwerk niet nakijken. Ook zijn de voorrijkosten + uurloon dan voor jouw rekening (€ 100-125). De servicedesk heeft vast al een lijnmeting aangevraagd bij de netwerkbeheerder en als die 50/50Mbit actief zien is de kans minimaal dat er een probleem in het netwerk of de aansluiting zit.

[Voor 74% gewijzigd door denan op 02-07-2009 09:06]

denan schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:00:
[...]

Nieuwsbrief (voor diegenen waarbij hij in de spamfilter terecht is gekomen)
Dank voor het op deze manier publiek maken van de nieuwsbrief.

Bovenstaande quote bevat een zeer vreemde opmerking:

De tientallen spams met penis enlargements, viagrapillen, casinoclubs en de emails waar abonnees worden gevraagd hun gegevens van xmsnet door te geven, komen gewoon door op de webmail, maar een eigen nieuwsbrief verdwijnt door het spamfilter???

Ik ben gestopt met het klagen over het nauwelijks werkende filter van xmsnet, maar dit is natuurlijk hoogst merkwaardig.

Ik laat de emails van xmsnet doorsturen naar mijn Gmail-account en daar wordt op een uitzondering na, alles goed verwerkt. Zeer zelden verdwijnt een bericht in de spambox, terwijl het daar niet in hoort en omgekeerd belandt af en toe een spam in de inbox. Bij de spams die van xmsnet worden doorgestuurd heb ik nog nooit een verkeerde inschatting kunnen bemerken; keurig alles in de spambox.

Meestal haal ik alles van xmsnet één maal per dag met Mozilla Thunderbird op. Dit programma heeft wat meer moeite right en wrong te scheiden, maar heeft een zelflerend filter, waardoor het meeste goed terecht komt. Even op ongewenst klikken en de volgende keer komt een dergelijke email niet meer door in je inbox.
Net weer even gedaan na gisterenavond voor het laatst te hebben opgehaald. Twintig berichten, waarvan er maar één iets met mij te maken heeft, de overige 19 zijn van Viagra Inc., Casino Club e.d.

Wanneer ik direct op de webmail van xmsnet inlog, word ik echt heel treurig.
Toon alles, maar geen nieuwsbrief en dus ook geen nieuwsbrief van xmsnet in mijn Gmail-spambox, of Thunderbird spambox!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:27:
[...]

Ik krijg nooit nieuwsbrieven helaas. Wel eens over gemaild met XMS, ik zou ze wel moeten krijgen zeggen ze, want ze gaan naar dezelfde adressen als de facturen. Maar bij mij toch niet, ik krijg wel facturen, gewoon correct, maar geen nieuwsbrieven. Nou ja, ik blijf hier wel op de hoogte.... ;)
Ik krrijg hem ook nooit en wel facturen. Jammer dat er geen link bekend is om toch aan te kunnen vragen om mee te doen met de test. (zal wel voor elke nieuwsbrief een persoonlijke link zijn?)

Weet iemand of er nog een andere manier is om aan te melden voor de test?

• Fiber

Fiber

Anoniem: 245454 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:06:
.........
De tientallen spams met penis enlargements, viagrapillen, casinoclubs en de emails waar abonnees worden gevraagd hun gegevens van xmsnet door te geven, komen gewoon door op de webmail, maar een eigen nieuwsbrief verdwijnt door het spamfilter???

Ik ben gestopt met het klagen over het nauwelijks werkende filter van xmsnet, maar dit is natuurlijk hoogst merkwaardig.
.........
Ik ontvang ook geen spam op m'n XMS mail, echt nul comma nul, spamfilter op low, maar ik moet zeggen dat ik de XMS mail verder ook nauwelijks gebruik, behalve voor de facturen. Ik geloof ook niet dat de nieuwsbrief in het spamfilter blijft hangen. Volgens mij zit er gewoon ergens een foutje in de mailing-list-administratie van de nieuwsbrief. ;)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:03
Wanneer u deel wilt uitmaken van deze testgroep, schrijf u dan in via deze link.
Waar gaat die link naar toe?
Ik wil me graag aanmelden

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

pieterbas12 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:58:
[...]

Waar gaat die link naar toe?
Ik wil me graag aanmelden
http://www.xmsnet.nl/81_Nieuws.html

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:03
Dankjewel!.

heeft het overigens nog zin om je aan te melden?
Of zit het al vol?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

pieterbas12 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:10:
Dankjewel!.

heeft het overigens nog zin om je aan te melden?
Of zit het al vol?
Geen idee.. maar ik neem aan dat ze pas een selectie gaan maken zodra ze met de pilots gaan starten.

• Darkangle
Bedankt voor de link.

Ik heb net 4 nieuwe workstations binnen om eens flink mee te testen ;).

@nedernakker:Ik weet niet of een nettop nu wel in staat is de volledige bandbreedte of zelfs een fractie daarvan te gebruiken.
PC's (meerdere) is wel een betere manier inderdaad. Echter, alles op dezelfde poort getest op de glasmodem of ook op andere poorten?

Enfin, ik heb zelf bij een NOC gewerkt van een provider voor een paar jaartjes en het argument "Hij weet waar hij het over heeft" is vaak de ergste dood doener die er is (iemand die MCSA o.i.d. is kan nog echt niet een server/AD probleem trouble shooten bv, hij kent alleen de theorie hoe het zou moeten werken). Als je echt uitsluitsel wilt, is een monteur een handige (maar dure) definitieve zekerheid.

Ik hoop wat het ook mag zijn dat het snel opgelost is voor je. Succes ermee.

@majetta: Jammer om te horen.

• chocka
Doordat ik middenin de verhuizing zit en zowel de 130 als 110 aan het verkopen ben. Kijk ik sinds gisteren weer eens als van ouds analoog. Maar ik moet zeggen dat het beeldje er hier in Arnhem super uit ziet. Natuurlijk vergeleken met de STB 130 en analoog, is er verschil zichtbaar, maar vrijwel minimaal te noemen. Ook kan dit liggen aan de goeie bekabeling en het hebben van een Plasma. Maar ondanks alle horror verhalen door het land van het beroerde analoog signaal, kan ik alleen maar positief zijn.

Dan mag het natuurlijk de vraag zijn waarom het elders dan zo beroerd is met het analoog signaal.

• nedernakker
DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:49:
;).

@nedernakker:Ik weet niet of een nettop nu wel in staat is de volledige bandbreedte of zelfs een fractie daarvan te gebruiken.
PC's (meerdere) is wel een betere manier inderdaad. Echter, alles op dezelfde poort getest op de glasmodem of ook op andere poorten?

Enfin, ik heb zelf bij een NOC gewerkt van een provider voor een paar jaartjes en het argument "Hij weet waar hij het over heeft" is vaak de ergste dood doener die er is (iemand die MCSA o.i.d. is kan nog echt niet een server/AD probleem trouble shooten bv, hij kent alleen de theorie hoe het zou moeten werken). Als je echt uitsluitsel wilt, is een monteur een handige (maar dure) definitieve zekerheid.

Ik hoop wat het ook mag zijn dat het snel opgelost is voor je. Succes ermee.
ik heb 3 verschillende pc's gebruikt op alle 4 de poorten van mijn modem met 3 verschillende kabels over alle 3 de pc's getest. direct aangesloten en met alle pc's haal ik dezelfde resultaten 46 down en 16 a 17 up. met mijn router ertussen (bij de buren doet hij wel 50 down en 50 up) stort het nog verder in naar 22 down en 2 up

omdat ik het zat was afgescheept te worden via de mail (ja, dat werd ik echt iedere keer met een standaard knip en plak stukje tekst uit de faq) heb ik vandaag telefonisch contact gezocht.

nu werd ik wel vriendelijk te woord gestaan en heb ik een plan van aanpak besproken met de medewerker, zojuist weer wat tests gedaan nadat vanmiddag door xms mijn verbinding opnieuw is toegewezen en ik bij thuiskomst uit mijn werk mijn modem op hun advies even 10 min. ontkoppelt heb van de netstroom en vervolgens weer ingeplugd. helaas, nog steeds dezelfde resultaten. ik heb een screenshot van de test meegestuurd in de opvolgende mail.

nee, ik ben niet de zoveelste gebruiker die roept dat het aan hun ligt en het ligt aan mij, er is hier echt iets mis, hoop dat we daar een oplossing voor vinden.

over de vakkundigheid van mijn broer als systeembeheerder hoef je je niet druk te maken, hij loopt al 15 jaar in het veld en heeft een zeer bijzondere staat van dienst, ja, hij weet echt waar hij het over heeft en is niet de zoveelste huis tuin en keuken prutser.

overigens, waarom zou een nettop geen 50 mbit up en down kunnen verwerken? er zit een gigabit lan aansluiting op en direct verbonden via mijn router (100 mbit) gaat hij ruim over de 50 mbit heen. ik haal er dezelfde testresultaten mee als met de andere 2 pc's

@denan

zoals je hierboven leest is het binnennetwerk beperkt tot een kabel van 2 meter. 3 verschillende zelfs..
een lijnmeting op een glasvezellijn is niet mogelijk werd mij verteld door xms.

[Voor 3% gewijzigd door nedernakker op 02-07-2009 20:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!
nedernakker schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:32:
overigens, waarom zou een nettop geen 50 mbit up en down kunnen verwerken? er zit een gigabit lan aansluiting op en direct verbonden via mijn router (100 mbit) gaat hij ruim over de 50 mbit heen. ik haal er dezelfde testresultaten mee als met de andere 2 pc's
Omdat de HD's en processors van de meeste nettops hier niet voor geschikt zijn. Een gigabit poort wil ook niet zeggen dat je daarmee een gigabit kunt verstoken.. anders zou je 100Mbit router ook meer dan 22Mbit moeten halen :)
@denan
een lijnmeting op een glasvezellijn is niet mogelijk werd mij verteld door xms.
De helpdesk zelf kan geen lijnmeting uitvoeren maar de netwerkbeheerder kan gewoon op poortniveau kijken wat jij kunt verstoken. Glasvezel is iets anders dan DSL, het is meer te vergelijken met een heel groot LAN. Als de beheerders de capaciteit checken en de profielen controleren op jouw poort weten ze genoeg.

Btw: je hebt asynchrone snelheden en dat kan niet bij je XMS glasvezelprofiel. Als er iets met het glasvezelaansluitpunt mis zou zijn zou je downspeed ook veel lager moeten zijn. Aangezien je up speed zoveel afwijkt vermoed ik eigenlijk ook een configuratiefout op je computers (tcp/ip optimizer al gechecked of de MTU's aangepast?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Fiber schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:58:
[...]
Ik ontvang ook geen spam op m'n XMS mail, echt nul comma nul, spamfilter op low, maar ik moet zeggen dat ik de XMS mail verder ook nauwelijks gebruik, behalve voor de facturen. Ik geloof ook niet dat de nieuwsbrief in het spamfilter blijft hangen. Volgens mij zit er gewoon ergens een foutje in de mailing-list-administratie van de nieuwsbrief. ;)
De nabestelling van de nieuwsbrief is nog steeds niet aangekomen.

Wel vanmorgen weer zo'n emailje of ik mijn gegevens door wil geven. Begin nu te twijfelen :)
Zouden ze bij xmsnet echt m'n gegevens wel hebben? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aegis
ik heb ook nog steeds niet die nieuwsbrief gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 245454 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:58:
[...]
O, o, o, blijkbaar veel te ongeduldig

Heden 14 uur 14 heb ik de nieuwsbrief ontvangen.

Stond geen nieuws meer in, jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 245454 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:58:
[...]

Wel vanmorgen weer zo'n emailje of ik mijn gegevens door wil geven. Begin nu te twijfelen :)
Zouden ze bij xmsnet echt m'n gegevens wel hebben? :?
Zo te zien gaat er maandag ook nog een deel uit. Ik kreeg net een emailtje dat de nieuwsbrief niet naar alle klanten is verzonden en dat Maandag/Dinsdag een extra batch verzonden zal worden.

Is er vertraging opgelopen bij het leveren van de HD settop boxen ? Ik zit inmiddels al op een dag of 16, maar er is nog steeds niks bezorgt, en ik heb ook nog niets gehoord.
Anoniem: 49445 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:38:
Is er vertraging opgelopen bij het leveren van de HD settop boxen ? Ik zit inmiddels al op een dag of 16, maar er is nog steeds niks bezorgt, en ik heb ook nog niets gehoord.
Nee die zijn direct verzonden. Bel anders de helpdesk even om te vragen of ze je order kunnen checken. Hij had er al lang moeten zijn.

ga ik doen

dank je !

edit : was niks besteld !?, ik word terug gebeld door de afdeling die daar over gaat. :/

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 49445 op 04-07-2009 12:03. Reden: aanvullende info]

Anoniem: 207306

Nick39 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:03:
Sci-Fi kan je vergeten,die komt volgens Sci-Fi zelf niet in het pakket van XMS.
Ik heb dat zelf onlangs nagevraagd,reden voor mij om naar Ziggo terug te gaan.
Heb je dus een jaarkontrakt afgesloten dan dien je dat jaarkontakt dus eerst uit te zitten en kan je daarna per maand opzeggen.
Dank, goede tip. Heb net de brief gepost voor opzegging XMS televisie, en Ziggo tv afgesloten. Jammer dat dit "moet"..... Maar ik ben al 2 jaar aan het vragen naar de extra discovery channels. Al die "shoarma" zenders en sexzenders mag iedereen (ook Ziggo) van me houden. In deze tijd zou het toch wel mogelijk moeten zijn dat je zelf je zenderpakket samen kan stellen. (ja ja contracten met aanbieders, als alle kabelaars gezamelijk een vuist maken, vast wel te regelen)

Maar over uiterlijk 14 dagen lekker genieten van de extra zenders + SciFi channel, en gelukkig kan je nu (ben al langer dan 1 jaar bij XMS) van een gedeelte van het contract af. Internet wil ik absoluut niet kwijt, glas ROCKS!!!!

• Mau_Maus
  • Niet online
Voor degene met HD:

Hoe vinden jullie de Tour? Op zich mooi. Maar ik zie toch veel meer artefacts dan vorig jaar...

• ari3
  • Niet online
Ja, ook hier regelmatig artifacts. Wel is het beeld veel scherper. Je kunt de live-beelden vergelijken met de SD-uitzending van het Belgische één. De HD-variant is duidelijk scherper, vooral met de helicopter shots vanuit de lucht, gewoon veel meer detail in het beeld.

"The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money." -- Margaret Thatcher

• Mau_Maus
  • Niet online
ari3 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:45:
Ja, ook hier regelmatig artifacts. Wel is het beeld veel scherper. Je kunt de live-beelden vergelijken met de SD-uitzending van het Belgische één. De HD-variant is duidelijk scherper, vooral met de helicopter shots vanuit de lucht, gewoon veel meer detail in het beeld.
Klopt. Maar dat zijn de wat stilstaande/rustige beelden. Als je er van vanaf zit zie je het ook niet en is de beleving zeker scherp. Maar merk gewoon bij de bewegende beelden dat er veel meer artefacts zijn dan vorig jaar. Lijkt minder bitrate doorgegeven te worden. Als je dan van dichtbij kijkt lijkt het zelfs alsof het beeld met allerlei filters ook nog is scherp geprobeerd te maken. Maar zoals ik zeg van afstand merk je er weinig van, maa rheb het idee dat het vorig jaar met de pilot veeeel minder was.

Maar goed. Ik blijf nu maar gewoon kijken :)

Ohja Ik heb ook het idee dat 888 veel langzamer gaat en sommige regels mist. Had even als test vergeleken met analoog.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mau_Maus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:48:
[...]

Klopt. Maar dat zijn de wat stilstaande/rustige beelden. Als je er van vanaf zit zie je het ook niet en is de beleving zeker scherp. Maar merk gewoon bij de bewegende beelden dat er veel meer artefacts zijn dan vorig jaar. Lijkt minder bitrate doorgegeven te worden. Als je dan van dichtbij kijkt lijkt het zelfs alsof het beeld met allerlei filters ook nog is scherp geprobeerd te maken. Maar zoals ik zeg van afstand merk je er weinig van, maa rheb het idee dat het vorig jaar met de pilot veeeel minder was.
Dat zit dan in het bronsignaal. XMS geeft het beeld 1 op 1 door vanuit de NOB mediagateway (voldoende bandbreedte in het netwerk :)) en transcode niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 11:21
Wat maakt een switch "een glasvezelgoedgekeurde switch ", zoals XMS doet geloven?
Ik kan me voorstellen dat een switch een minimale gegarandeerde interne snelheid moet hebben, maar verder... De switch die ze via http://www.glasvezelwinkel.nu/netwerk/switches aanbieden, een AT-FS705L 5 port 10 100TX switch, lijkt me qua specs nou niet echt een hardloper...

Zelf heb ik een 1Gb netwerk door mijn huis lopen met een 16 poorts 1Gbs switch (DGS-1016D). Alleen heb ik begrepen dat het TV signaal en het Internet signaal niet over dezelfde switch mag lopen (wat ik eigenlijk nog niet getest heb). Dit snap ik eigenlijk niet, omdat als je een 100Mb I-net verbinding hebt, je TV bandbreedte hier van af gaat... Dan gaat het I-net en TV signaal over dezelfde verbinding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 39403

Paris schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:27:
Wat maakt een switch "een glasvezelgoedgekeurde switch ", zoals XMS doet geloven?
Ik kan me voorstellen dat een switch een minimale gegarandeerde interne snelheid moet hebben, maar verder... De switch die ze via http://www.glasvezelwinkel.nu/netwerk/switches aanbieden, een AT-FS705L 5 port 10 100TX switch, lijkt me qua specs nou niet echt een hardloper...

Zelf heb ik een 1Gb netwerk door mijn huis lopen met een 16 poorts 1Gbs switch (DGS-1016D). Alleen heb ik begrepen dat het TV signaal en het Internet signaal niet over dezelfde switch mag lopen (wat ik eigenlijk nog niet getest heb). Dit snap ik eigenlijk niet, omdat als je een 100Mb I-net verbinding hebt, je TV bandbreedte hier van af gaat... Dan gaat het I-net en TV signaal over dezelfde verbinding?
Als je het in verschillende vlan's doet kan het wel ;) Maar het netwerk accepteerd niet dat de broadcast paketten die op het internet netwerk verzonden worden naar jouw aansluiting, terug binnenkomen via de TV link, en andersom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Volgende Telefonie probleem doet zich voor :

Ik heb nou de afgelopen dagen al een aantal malen meegemaakt dat ik niet bereikbaar ben voor andere.
Als men mij belt krijgen zij ingesprek toon, terwijl ik toch echt niet aan het bellen was.

Meer mensen last van dit verschijnsel ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik heb vandaag een nieuwe HD TV gekocht en nu wil ik digitale tv afsluiten.
Heb mn huidige analoge tv bij XMS net en ben daar niet geheel tevreden over, zeker niet als ik het vergelijk met analoge tv van ziggo. Nu wil ik jullie vragen wat jullie ervaring is met digitale (HD)tv van XMS net. Is de beeldkwaliteit daarvan wel goed in vergelijking met andere digitale tv aanbieders? Het gaat mij dus niet om het zenderpakket maar puur om de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Scarm schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:27:
Heb mn huidige analoge tv bij XMS net en ben daar niet geheel tevreden over, zeker niet als ik het vergelijk met analoge tv van ziggo. Nu wil ik jullie vragen wat jullie ervaring is met digitale (HD)tv van XMS net. Is de beeldkwaliteit daarvan wel goed in vergelijking met andere digitale tv aanbieders? Het gaat mij dus niet om het zenderpakket maar puur om de beeldkwaliteit.
Beter :) (geen compressie en maximale bitrate)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Scarm schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:27:
Ik kan daar maar één ding op zeggen! DOEN!!! Beeld kwaliteit vind ik persoonlijk TOPPIE!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barryl
Beeldkwaliteit is erg goed, uitzendinggemist en rtl-gemist zijn erg handig. Aantal HD zenders is nog beperkt, hopelijk komt hier snel verandering in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 223352

ik heb sinds 2 weken de amino 130m en heb nu eindelijk digitale tv op mijn plasma.
waarom ze die kast nooit verkochten en je alleen voor de amino 110 kon gaan snap ik nog steeds niet maar dat even ter zijde.
ik moet zeggen vergeleken met toen nog casema is het stukken beter bij xms.
geen vastlopers
geen blokking
snelle zender wisseling
zeer mooi beeld (zie trouwens weinig verschil met die eene HD zender die ze hebben dus snap niet zo goed dat HD nodig is maar kan ook komen dat het een waardeloze zender is met alleen maar muziek waar niemand van houd).
afstandbediening werkt goed maar moet wel gericht zenden maar dat gaan we hier oplossen hoop ik met een universeel ding.

tevens wil ik ook nog even vermelden dat xms newsserver om wat voor reden dan ook nog steeds trager is dan eweka? daar snap ik dus helemaal niets van maar zal met de tijd wel opgelost worden.

internet werkt altijd goed en de dow en upload is geweldig te noemen via FTP.

telefoon ja daar zeg je me wat....
ik vind dat je in deze tijd nooit zonder mag zitten en vooral als je te maken heb met ergen zieken in je familie
en daar is dus vaak problemen mee, als het nu een maal per half jaar is dan kan ik er nog mee leven maar zo vaak dat het is bij xms dat is niet normaal en dan praten we nog alleen over de keren dat je het in de gaten heb omdat je zelf wil bellen en dat het dus niet gaat.
maar eerlijk is eerlijk de laaste paar maanden valt het mee dus misschien hebben ze dat nu ook beter onder controle.

voor de rest nog even dat ik een zeer tevreden gebruiker ben van xms en dat de helpdesk altijd vriendelijk en behulpzaam is en dat met een gratis nr ik denk als enige in nederland... _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 11:21
Anoniem: 39403 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:49:
[...]

Als je het in verschillende vlan's doet kan het wel ;) Maar het netwerk accepteerd niet dat de broadcast paketten die op het internet netwerk verzonden worden naar jouw aansluiting, terug binnenkomen via de TV link, en andersom.
Dat is toch alleen het geval van bij een hub, een switch schakeld toch tussen de poorten? Voor VLAN's heb je toch managed switches of een domain server nodig?
Maar dan heb ik nog een vraag open staan... Wat maakt een switch "glasvezelgeschikt"...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Paris schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:07:
[...]

Dat is toch alleen het geval van bij een hub, een switch schakeld toch tussen de poorten? Voor VLAN's heb je toch managed switches of een domain server nodig?
Maar dan heb ik nog een vraag open staan... Wat maakt een switch "glasvezelgeschikt"...
Als het een 100+mbit switch is.. maar persoonlijk vind ik die term ook een beetje "te". Zie het meer als een term die in het leven geroepen is om mensen een beeld te geven dat niet elke router voldoet. Tweakers kijken toch vaak naar de wan-lan throughput (is die hoger dan 50Mbit dan is het voldoende) maar dat krijg je aan "normale" gebruikers niet uitgelegd (er staat toch 100Mbit op de doos van deze sweex router????).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ga gelijk voor gigabit switches..deze zijn niet zo duur meer en je bent op de toekomst voorbereid en je interne netwerk,mits overal voorzien van gigabit kaartjes wordt er stukken sneller van.
Wat routers betreft is het misschien goed om een lijstje in de topic start te maken want smallnetbuilder heeft niet elke router staan.

Mijn ervaringen met routers:
Linksys wrt54G NIET GESCHIKT (haalt de 50 mbits niet)
De Linksys 150N prima haalt ruim de 100 mbits
De linksys 160N prima haalt ruim de 100 mbits
De Sitecom WL-306 prima haalt ruim de 100 mbits (doet wat raar met full speed downloaden en tegelijk wireless is mijn ervaring)
De Sitecom WL-308 haalt de 100 mbits zonder problemen (doet wat raar met full speed downloaden en tegelijk wireless is mijn ervaring) werkt nu hier als gigabit accesspoint.
De Linksys WRT-610N haalt de 100 mbits zonder problemen (huidige router)
Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee