is hier deels de aannemer ook niet verantwoordelijk?joop99 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:49:
[...]
Ik kan me hier helemaal in vinden, ik heb ook een glasvezel aansluiting die sinds juli 2009 in de meterkast afgemonteerd is (en waar KPN tot de annulering vorige maand geen enkel zicht op activering kon bieden). Inmiddels ben ik op het punt ben aangeland om desnoods UPC te nemen op het moment dat ik meer snelheid nodig heb, maar dan mag de glasvezel van reggefiber wat mij betreft ook verder wegrotten in de grond.
Bij de eerste keer zou dat wel normaal moeten zijn, Maar bij een tweede keer niet. Heb hier vaker last van? Anders moet je even bij mij langs komen op het Xms huis in Vathorst. Dan kijk we even naar je AminoKrizna schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:31:
Ook bij mij in Amersfoort sinds een paar weken problemen met digitale tv. Ik heb een Amino130. Ifanzy werkte niet toen ik het probeerde (maar zo vaak probeer ik het niet), teletekst doet het vaak niet, het zappen wordt trager, en zojuist is voor de tweede keer in een week tijd het geluid weggevallen. Als ik dan de Amino 15 minuten van de stroom haal en dan weer aan zet, duurt het langer dan 3 kwartier voordat de Amino weer 'up' is en alles het weer doet. Voordat hij weer 'up' is brandt de led continue en zie ik een wit scherm op mijn tv. Zijn er meer mensen die dit herkennen? En is het normaal dat de Amino er zo lang over doet om op te starten?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Het trage zappen herken ik ook. Soms heb je met zappen wel 4 tot 6 seconden zwart beeld voordat de zender in beeld komt. Natuurlijk ligt dit deels in de stream (te weining I-frames), maar ook aan de Amino software. De Amino 130 kan immers twee streams tegelijk decoderen. Zit je op zender 1 dan moet de software alvast zender 2 gaan gaan streamen zodat je meteen beeld hebt als je daar heen zapt.Krizna schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:31:
... het zappen wordt trager ... Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ook meen ik hier eens gelezen te hebben dat XMS het beeld een paar seconden unicast naar een STB zodat je meteen beeld krijgt bij zappen. Het lijkt er op dat deze functionaliteit nu verdwenen is. Voorheen had ik het idee dat de Amino sneller was bij het wisselen van zenders dan VLC maar nu zijn ze beiden net zo langzaam.
Ook heb ik meerdere keren op een avond een happering in de stream, komt eigenlijk op alle zenders voor zowel op de Amino als in VLC.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De BRON is van het bewonersinitiatief Soest(erberg) op Glasvezel. Zij stonden afgelopen zaterdag bij de lokale supermarkt en verkondigde dat de Ziggo kasten gaan werken op glasvezel. Folkert zou hun een hele brief hebben gestuurd met daarin de aankondiging van DVB-C over glasvezel. Beperking was wel dat alleen de zenders in het basispakket digitaal te ontvangen zijn. Daarbij werd er gezegd dat er binnenkort op de site van xmsnet.nl een lijst met geteste decoders wordt gepubliceerd.
Het irdeto systeem is gepatenteerd door irdeto bv te hoofddorp en is een holding van Ziggo.eymey schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:46:
[...]
En oh ja: Het irdeto systeem is niet per se van Ziggo (iig niet gepatenteerd door hen). Het is een standaard die wereldwijd bekend is, al is het van naam.
De kasten kunnen niet FTA decoderen omdat ze een cam key hebben.
De decoders huur je niet,die koop je en zijn je eigendom.
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2010 12:43 ]
Aannemer? NEEN.dewaal schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:30:
[...]
is hier deels de aannemer ook niet verantwoordelijk?
In het grootste deel van Almere zijn overal de glasvezel aansluitingen prima werkbaar in de meterkast afgemonteerd en zijn bij oplevering per woning ook de vezels getest op hun goede werking.
Het is hier puur KPN die de boel verstiert doordat ze zo lang enige aanbieder waren (feitelijk zijn ze het nog steeds, op die paar XMS wijken na). Het enige wat nog hoeft te gebeuren is een Genexis module in te prikken ipv de dummy-kast die er nu zit, maar KPN is gewoon ontzettend traag met leveren (of dit nu door apparatuur te kort komt of door hun eigen logge logistiek, weet het niet).
Maar met de vezels zelf en de POP's is niets mis.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 245454
Dit is de laatste tijd al een paar maal aan Yogoi gevraagd; misschien dat hij zich niet aangesproken voelt of andere redenen heeft het niet te doen!?chocka schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:06:
Over herhalen gesproken, wie verzorgt er tegenwoordig voor dat er weer eens een nieuwe topic wordt gestart.
Zoals ik al eerder gepost heb:Anoniem: 245454 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:20:
[...]
Dit is de laatste tijd al een paar maal aan Yogoi gevraagd; misschien dat hij zich niet aangesproken voelt of andere redenen heeft het niet te doen!?
Ga ik doen, heb het momenteel alleen even te druk om hier de tijd voor vrij te kunnen maken
Hier is Ziggo op dit moment met een pilot test bezig voor de 120 mbit,deze situatie is dus tijdelijk maar toont wel aan dat ook de kabel nog best potentieel heeft.

Ok, upload blijft natuurlijk crappy,maar dit krijg je in alles in een bij Ziggo voor 66,50 euro.
Da's toch aanmerkelijk goedkoper als XMS alles in een (54,95) + upgrade naar 100 mbits voor 30 euro. ( samen 84,95)
Kun je natuurlijk wel roepen, met 200/200 is xms de snelste,maar in de andere topics noemt men daar gelijk bij, en de duurste.
Met het basis pakket en de upgrade naar 100 mbits is XMS ( op de upload na) ruim 18 euro duurder.

Ok, upload blijft natuurlijk crappy,maar dit krijg je in alles in een bij Ziggo voor 66,50 euro.
Da's toch aanmerkelijk goedkoper als XMS alles in een (54,95) + upgrade naar 100 mbits voor 30 euro. ( samen 84,95)
Kun je natuurlijk wel roepen, met 200/200 is xms de snelste,maar in de andere topics noemt men daar gelijk bij, en de duurste.
Met het basis pakket en de upgrade naar 100 mbits is XMS ( op de upload na) ruim 18 euro duurder.
[ Voor 45% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2010 14:59 ]
Mwa, voor een upload van 10 mbit zou ik het al doen hoor. Als er ook maar 1 glasvezel- of kabelaanbieder is die dat hier kan bieden voor een euro of 50 in de maand all in (en dan hoeft download van mij echt geen 120 mbit te zijn, 20 is zat), dan zou ik direct tekenen.
edit: En ik blijf erbij. Als jij toevallig met nog met enkele tientallen heavy upload gebruikers meer de headend moet delen waar je coax'je op uit komt, dan zal die snelheid behoorlijk kunnen inzakken. Hoeveel gebruikers kunnen er theoretisch met docsis 3.0 eigenlijk een headend tegelijk helemaal vullen?
edit: En ik blijf erbij. Als jij toevallig met nog met enkele tientallen heavy upload gebruikers meer de headend moet delen waar je coax'je op uit komt, dan zal die snelheid behoorlijk kunnen inzakken. Hoeveel gebruikers kunnen er theoretisch met docsis 3.0 eigenlijk een headend tegelijk helemaal vullen?
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 17-02-2010 15:06 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
XMSnet in Leiden down at the moment? Router geeft geen problemen aan maar kan geen internet verbinding maken..
Hier in Amersfoort werkt het allemaal prima. Misschien even snel nog naar de helpdesk bellen voor een storing's melding?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
hier in het soesterkwartier (amersfoort) werkt ook alles prima.
Anoniem: 245454
Sorry, ik wist niet dat het zoveel tijd kost.Yogoi schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:23:
[...]
Zoals ik al eerder gepost heb:
Ga ik doen, heb het momenteel alleen even te druk om hier de tijd voor vrij te kunnen maken
Werkt blijkbaar niet zoals bij andere fora topics.
Elk headend is van vezel voorzien,het is al lang niet meer zo dat je met het aantal gebruikers de wijkkabel deelt,een misverstand wat nog steeds hardnekkig heerst. In theorie is er een max aan het download verkeer,maar als alle xms gebruikers opeens gaan downloaden heb je precies dezelfde situatie,niemand heeft,ook bij XMS niet, een 1 op 1 verbinding. Hoeveel overhead en welke capaciteit iedere provider ook heeft,men gaat er vanuit dat niet alle users op het zelfde moment gaan downloaden,gebeurt dat bij XMS dan gaat die ook plat. Het is echt een fabeltje dat ik nu nog als ik met 10 buren op die maximale snelheid zou gaan downloaden de rest plat gaat,dat is echt nog het vroegere princiepe maar dat is allang achterhaald. Verder verscheen vandaag van Motorola het volgende bericht:eymey schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:03:
Mwa, voor een upload van 10 mbit zou ik het al doen hoor. Als er ook maar 1 glasvezel- of kabelaanbieder is die dat hier kan bieden voor een euro of 50 in de maand all in (en dan hoeft download van mij echt geen 120 mbit te zijn, 20 is zat), dan zou ik direct tekenen.
Motorola laat weten een aantal tests gestart te zijn van S-CDMA technologie. Hiermee kunnen kabeloperators de upstream bandbreedte verhogen, zowel in Docsis 2 als in Docsis 3 netwerken. Vooral in het lage deel (5 to 16 MHz) van het upstreamspectrum leidt S-CDMA tot winst, naar het schijnt van 30 tot 50 procent. Volgens Floyd Wagoner, directeur global product marketing bij Motorola, lopen er nu tests bij Cox in de VS en verder bij operators in Latijns Amerika (1), Europa (2) en Azie (1).
Ik ben niet pro Ziggo of pro xms, of contra ziggo of contra xms,maar het lijkt er op dat met nieuwe technieken zoals recent eurodocsis 3 en de S-CDMA techniek de rek nog niet uit dat oude coax kabeltje is. De enige die eigenlijk het nakijken heeft is KPN op haar oude koperlijnen met adsl en vdsl,die komen niet meer in de buurt van wat kabel en glas kunnen. En als het analoge kabeltv wordt afgebouwd dan kan men ook 4 uploadkanalen bundelen in een upgrade van het eurodocsis protocol zodat ook daar up en down met dezelfde snelheid kan,uiteindelijk wint glas dat gevecht heus wel,maar dan hebben we het over veel hogere snelheden dan die nu geboden worden.
Ik snap ook wel dat XMS ook problemen zou hebben als iedereen downloadt, maar je haalt nu twee dingen door elkaar.
Ik heb het over abonnee<->headend (of "pop" zo je wilt).
Bij glasvezel is deze verbinding voor iedere abonnee 100 of 1000 mbit dedicated tot aan de switch in de POP en pas vanaf daar speelt de backbone (die schaalbaar en upgrade-baar is zonder dat er bij de klanten apparatuur hoeft te worden vervangen of op de switch) een rol.
Bij kabel is de verbinding tot aan de headend dan wel leuk vezel, maar vanaf daar deel jij nog steeds het RF domein met meerdere gebruikers/buurtgenoten. Je kan mij namelijk niet wijs maken dat je nu bij CAI al vanaf jouw aansluiting een dedicated coax naar de docsis headend hebt.
Ik ben dus ook niet glasvezel-fanboy of anti kabel maar strikt naar de feiten kijkend is en blijft kabel het laatste stukje nog steeds een shared medium, hoe insignificant dat met nieuwe technieken ook mag lijken: Uiteindelijk zul je bv. nooit gigabit dedicated tot aan de backbone hebben (los van hoe groot de overboeking op die backbone is).
Verder: God forbid dat analoog wordt afgeschaft. Ja: Ziggo heeft het leuk voor elkaar, dat ben ik helemaal met je eens. Maar bij UPC is er nog steeds niet de mogelijkheid om digitale TV met de ingebouwde tuner van je TV te ontvangen en kost een digitaal signaal inclusief het verplichte analoge abonnement al 20,60 per maand. Dus tot UPC het in hun botte hersens hebben toegelaten dat klanten graag zonder kastjes meerdere TV's willen aansluiten en digitaal in het basispakket opnemen laten ze analoog er maar lekker op.....
Ik heb het over abonnee<->headend (of "pop" zo je wilt).
Bij glasvezel is deze verbinding voor iedere abonnee 100 of 1000 mbit dedicated tot aan de switch in de POP en pas vanaf daar speelt de backbone (die schaalbaar en upgrade-baar is zonder dat er bij de klanten apparatuur hoeft te worden vervangen of op de switch) een rol.
Bij kabel is de verbinding tot aan de headend dan wel leuk vezel, maar vanaf daar deel jij nog steeds het RF domein met meerdere gebruikers/buurtgenoten. Je kan mij namelijk niet wijs maken dat je nu bij CAI al vanaf jouw aansluiting een dedicated coax naar de docsis headend hebt.
Ik ben dus ook niet glasvezel-fanboy of anti kabel maar strikt naar de feiten kijkend is en blijft kabel het laatste stukje nog steeds een shared medium, hoe insignificant dat met nieuwe technieken ook mag lijken: Uiteindelijk zul je bv. nooit gigabit dedicated tot aan de backbone hebben (los van hoe groot de overboeking op die backbone is).
Verder: God forbid dat analoog wordt afgeschaft. Ja: Ziggo heeft het leuk voor elkaar, dat ben ik helemaal met je eens. Maar bij UPC is er nog steeds niet de mogelijkheid om digitale TV met de ingebouwde tuner van je TV te ontvangen en kost een digitaal signaal inclusief het verplichte analoge abonnement al 20,60 per maand. Dus tot UPC het in hun botte hersens hebben toegelaten dat klanten graag zonder kastjes meerdere TV's willen aansluiten en digitaal in het basispakket opnemen laten ze analoog er maar lekker op.....
Om eerlijk te zijn, ik weet niet of het daadwerkelijk zoveel tijd kost.Anoniem: 245454 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:32:
[...]
Sorry, ik wist niet dat het zoveel tijd kost.
Werkt blijkbaar niet zoals bij andere fora topics.
Ik heb echter gewoon heel erg weinig tijd momenteel.
(zoals ook wel te merken is in mijn lage aantal posts op tweakers)
Hooguit een minuut of 5 om alles nat te lopen en op te zetten. Als je vragen hebt weet je me te vindenYogoi schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:42:
[...]
Om eerlijk te zijn, ik weet niet of het daadwerkelijk zoveel tijd kost.
Ik heb echter gewoon heel erg weinig tijd momenteel.
(zoals ook wel te merken is in mijn lage aantal posts op tweakers)
En eventueel zouden er ook mede-auteurs toegevoegd kunnen worden.
Die kunnen de startpost dan ook editen.
Precies en je kunt ook op een later tijdstip de TS helemaal bijwerkenLizard schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:44:
En eventueel zouden er ook mede-auteurs toegevoegd kunnen worden.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Deel 7 is er.
En wel hier
En wel hier
Zoals aangegeven, XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII.
Dit topic is gesloten.