XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 165.069 views
The Wizard schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:56:
Maar wat ga je dan doen bij DVB-C, je gaat weer terug naar het oude, coax, principe. Hoe lang zal dit medium nog nodig moeten zijn? IPTV is gewoon de toekomst. Over een kleine 10 jaar bestaan waarschijnlijk de zenders niet meer zoals nu, is alles dynamisch geworden en kun je zelf beslissen wat en wanneer je het kijkt, gewoon rechtstreeks een UTP kabel in de tv, en dan maar selecteren. Je hebt helemaal geen PVR meer nodig, gewoon kijken wanneer je wil :).
Kan nu al.. mijn tv heeft zowel coax als utp....

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik ben sinds vandaag online :)

Echter valt de snelheid vies tegen!

Ik meet momenteel:

40.49 mbit download
27.16 mbit upload.

Dit via speedtest.net en speedtest.nl.

Ik ben teleurgesteld in de snelheid, er wordt 50/50 beloofd!!

Ik zit direct op de modem aangesloten zonder wifi router/ andere router.

Halen anderen wel de 50/50 ??

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33
Speedtest.nl en Speedtest.net zijn niet echt duidelijke en eerlijke test gegevens.

Probeer eens een 100mb.bin of een 1000mb.bin en Upload testen door die 100mb.bin of 1000mb.bin daarheen te uploaden, uiteraard moeten de servers waar je het van download en naartoe upload wel snel zijn.

probeer http://speedtest.boekee.net eens
Deze heb ik zelf bij een colo draaien op een 100mbit verbinding. Ik kom met mijn xms bij de download altijd wel redelijk uit bij de 50 mbit. Alleen de upload blijft altijd rond de 25 tot 40 hangen. Maar ik denk dat het probleem in het script zit.
Kelfox schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:37:
Ik ben sinds vandaag online :)

Echter valt de snelheid vies tegen!

Ik meet momenteel:

40.49 mbit download
27.16 mbit upload.

Dit via speedtest.net en speedtest.nl.

Ik ben teleurgesteld in de snelheid, er wordt 50/50 beloofd!!

Ik zit direct op de modem aangesloten zonder wifi router/ andere router.

Halen anderen wel de 50/50 ??

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@kelfox

die testen zijn niet betrouwbaar.
je kan beter gewoon ergens iets gaan downloaden waar je zeker weet dat je volle snelheid kan halen en dan eens kijken.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37
The Wizard schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:56:
Maar wat ga je dan doen bij DVB-C, je gaat weer terug naar het oude, coax, principe. Hoe lang zal dit medium nog nodig moeten zijn? IPTV is gewoon de toekomst. Over een kleine 10 jaar bestaan waarschijnlijk de zenders niet meer zoals nu, is alles dynamisch geworden en kun je zelf beslissen wat en wanneer je het kijkt, gewoon rechtstreeks een UTP kabel in de tv, en dan maar selecteren. Je hebt helemaal geen PVR meer nodig, gewoon kijken wanneer je wil :).
Dat oude coax-principe is nog lang niet dood en heeft genoeg capaciteit voor 'mooie' dingen, vooral als het signaal er pas in je eigen huis op zuivere onverzwakte sterkte op komt. Bovendien ben ik het op zich wel met je eens dat IPTV de toekomst heeft, maar voordat er een keer een standaard is die by default door alle tv's ondersteund wordt zijn we nog wel een eindje verder.
Het is nu juist eindelijk dat DVB-C en DVB-T langzamerhand standaard beginnen te worden. Ik wil eigenlijk gewoon m'n dagelijkse TV kijken zonder kastje kunnen doen en pas bij opnemen of uitzending gemist wil ik dat kastje opstarten.

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik ga ook geen 30 euro meer betalen voor 50 mb meer. dan wacht ik een paar minuten wat langer. Zoveel minuten maken het ook niet uit.

Zeer zeker als je kijk naar de prijs van 200 mb dan betaal je 80 euro meer. Voor het zelfde manier zou je ziggo en xms naast elkaar kunne houden en ben je nog goedkoper uit.

De prijs valt me dus erg tegen. En ik zelf zou dus ook niet gaan upgraden.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

De prijs kan ik nog wel inkomen voor 200Mbit want ze zullen ook een veel duurdere Gbit modem op moeten hangen. Op die manier zullen ze het wel willen proberen terug te verdienen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• dewaal
psychoclown schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:39:
De prijs kan ik nog wel inkomen voor 200Mbit want ze zullen ook een veel duurdere Gbit modem op moeten hangen. Op die manier zullen ze het wel willen proberen terug te verdienen.
Maar als dit de prijs blijft voor de komende paar jaar dan zullen er weinig gebruikers overstappen naar een duurdere abbonement.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

dewaal schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:05:
[...]

Maar als dit de prijs blijft voor de komende paar jaar dan zullen er weinig gebruikers overstappen naar een duurdere abbonement.
Daar heb je zeker een punt maar daarom is een lagere upgrade prijs van het 100Mbit abbo ook beter.
Daarvoor hoeft geen nieuwe modem worden opgehangen maar met een lagere prijs zullen toch misschien wel meer mensen willen overstappen en niet alleen de powerusers.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Anoniem: 120071

eymey schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:32:
[...]

Dat oude coax-principe is nog lang niet dood en heeft genoeg capaciteit voor 'mooie' dingen, vooral als het signaal er pas in je eigen huis op zuivere onverzwakte sterkte op komt. Bovendien ben ik het op zich wel met je eens dat IPTV de toekomst heeft, maar voordat er een keer een standaard is die by default door alle tv's ondersteund wordt zijn we nog wel een eindje verder.
Het is nu juist eindelijk dat DVB-C en DVB-T langzamerhand standaard beginnen te worden. Ik wil eigenlijk gewoon m'n dagelijkse TV kijken zonder kastje kunnen doen en pas bij opnemen of uitzending gemist wil ik dat kastje opstarten.

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
Helemaal mee eens! IPTV hoeft geen enkele meerwaarde te hebben als het op kwaliteit aankomt. Er is voldoende ruimte op de coax om een hoop zenders met maximale aanvoer/bandbreedte erop te gooien (zeker als die coax alleen voor TV signalen gebruikt wordt). Ik wet dat de meeste mensen het liefst gewoon kaal DVB-C signaal willen volgens de standaard zodat het gewoon plug en play is, net als bij analoog. En dan laat al die prut zenders eruit zodat er voldoende ruimte is om alles in maximale bandbreedte door te geven en om alle Nederlandse zenders in HD door te geven op maximale bandbreedte. Combineer dat met goede EPG informatie en je hebt precies waar iedereen op zit te wachten.

Perfecte kwaliteit. Grote compatibiliteit. En het slurpt ook geen bandbreedte van je internet weg. Daarnaast hoef je niet overal UTP te trekken naar je TV's.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-02-2010 20:44 ]

• dewaal
psychoclown schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:27:
[...]

Daar heb je zeker een punt maar daarom is een lagere upgrade prijs van het 100Mbit abbo ook beter.
Daarvoor hoeft geen nieuwe modem worden opgehangen maar met een lagere prijs zullen toch misschien wel meer mensen willen overstappen en niet alleen de powerusers.
Zelf zal ik geen duurdere abbonement nemen. of ik nu 15 minuten moet wachten op 5 gigabyte om binnen te krijgen of 3.5 minuut zoveel maken die 10 minuten minder ook niet meer uit.

tenzei ik de snelheid commiercieel ga uitbuiten maar dat mag officieel niet met een consumenten aansluiting.

• eymey
Jij snapt het! :)

Juist met glasvezel heb je DE infrastructuur in huis om op het IP-netwerk mooie interactieve diensten te maken en de RF-fiber te gebruiken voor TV-signalen. Waarom al dat geworstel met traag zappende IPTV boxen? Of het nou de Amino is of (bij KPN) de Motorola 1960, geen van beiden bieden meer kwaliteit dan een gemiddelde DVB-C of DVB-S stream. In tegendeel, eerder. Juist met glasvezel heb je het hele frequentie spectrum vrij om helemaal vol te gooien met goede DVB streams omdat er geen ruimte gereserveerd hoeft te worden voor tweeweg-communicatie.

Bedenk je eens hoeveel TV's er al zijn die DVB kunnen ontvangen en hoe veel DVR's en PC-hardware er gewoon in de winkels liggen die hier direct mee om zouden kunnen gaan. Houd dan de amino lekker vrij voor de interactieve diensten, de kerktelevisie, schoolfeeds, uitzending gemist, whatever :).

Nou bestaat er voor IPTV op zich ook wel een redelijke standaard manier om streams op te pikken (IGMP domains joinen e.d.) maar het blijft nog steeds houtje touwtje werk en gedoe met de discovery van die streams e.d.

Nee, ik denk dat XMS er goed aan zou doen om te onderzoeken of ze ook, op z'n minst voor alle meest populaire zenders, er ook een DVB-C pakket aangeboden kan worden. Kon wel eens zijn dat een heleboel mensen dan al dik tevreden zouden zijn.

Misschien een idee om eens een enquete te houden onder abonnees en toekomstige abonnees in nieuwe gebieden met de vragen:

1) Heeft u een TV met ingebouwde mogelijkheid voor het ontvangen van digitale televisie?
2) Zou u willen dat XMS het mogelijk maakt digitale signalen direct op uw televisie te ontvangen zonder de noodzaak een extra kastje te moeten bedienen? (ik ken echt zoooo veel mensen die bij analoog beeld blijven hangen omdat ze al die poespas gewoon niet willen maar op zich best digitaal zouden willen als het eenvoudiger was)

etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:30
dewaal schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:35:
[...]
tenzei ik de snelheid commiercieel ga uitbuiten maar dat mag officieel niet met een consumenten aansluiting.
Want? Ik heb nergens zien staan dat het niet mag hoor!
Je krijgt alleen geen gegarandeerde snelheid of gegarandeerde 99.999% uptime.

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
@eymey, de uitkomst van de enquete kan ik zo ook wel voor een groot deel voorspellen.
1. geen idee, het is een tv
2. ja liever geen, dan wel een kastje.
(aanname, echt onderzoek kan altijd verrassende resultaten opleveren.)

• eymey
Mwa, dat puntje 1 valt denk ik wel mee :). Ik kan me bv. best voorstellen dat een gemiddelde consument in Ziggo-gebied zeker zal overwegen een CI+-gecertificeerde TV mee te nemen in een overweging voor een nieuwe aanschaf. :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb niet zo'n probleem met een los kastje. Je radio-tuner zit toch ook niet in je boxen? Maar het zou inderdaad wel gewoon met de meest gebruikte standaard mogen, zodat je zelf je set-top-box kan uitzoeken en je computer ook rechtstreeks tv kan opnemen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:00

Hi Ha Hopjesvla

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Is er hier toevallig iemand die een wireshark capture heeft van het bootproces (+starten van 1 tv kanaal) van een Animo op XMS?

Ik heb hier een Animo liggen om mee te spelen, maar heb geen XMS.. Dus krijg 'm (logischerwijs) niet correct geboot. Nu kan ik wel zelf adhv de manual het hele wiel uitvinden en zelf de dhcp opties configgen, maar een kant en klare trace met dhcp opties welke voor xms (waar mijn animo vandaankomt) zou handiger zijn ;)

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
DJSmiley schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:37:
Is er hier toevallig iemand die een wireshark capture heeft van het bootproces (+starten van 1 tv kanaal) van een Animo op XMS?
Zie http://www.lecentre.net/blog/archives/119, daar laat iemand een Amino booten via de normale ISC DHCP server.

Helaas is er weinig te vinden over de JavaScript syntax van Fresco (=de browser op de Amino).

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand meer te vertellen over het XMS glasvezelinternet in de binnenstad van Utrecht? Wat is de status ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is er ergens een lijst te vinden met de namen en adressen van de xms servers?

Bijvoorbeeld ntp, proxy, smtp, pop etc?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Sorry, ben ik weer tussendoor O-)

Wat halen jullie dan via de speedtest sites? Ook dezelfde waardes?

Ik heb nog niet kunnen testen met down/uploaden van grote files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
eymey schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:47:
1) Heeft u een TV met ingebouwde mogelijkheid voor het ontvangen van digitale televisie?
2) Zou u willen dat XMS het mogelijk maakt digitale signalen direct op uw televisie te ontvangen zonder de noodzaak een extra kastje te moeten bedienen? (ik ken echt zoooo veel mensen die bij analoog beeld blijven hangen omdat ze al die poespas gewoon niet willen maar op zich best digitaal zouden willen als het eenvoudiger was)
Hmmm .. laten we inderdaad 2 volledig gescheiden oplossingen op 1 netwerk actief maken waarvoor je 2x de hardware moet aanschaffen die er nu staat. Laat staan dat je met alle contenteigenaren weer over de distributiemethode moet gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

denan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:09:
[...]

Hmmm .. laten we inderdaad 2 volledig gescheiden oplossingen op 1 netwerk actief maken waarvoor je 2x de hardware moet aanschaffen die er nu staat. Laat staan dat je met alle contenteigenaren weer over de distributiemethode moet gaan praten.
Eigenlijk zelfs 3..... Als je analoog mee telt! Maar waarom is er dan gekozen voor de ip-tv oplossing ipv het veel meer gangbare DVB-C? Bandbreedte kan het niet zijn, ruimte genoeg op de glasvezel.... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:21:
[...]

Eigenlijk zelfs 3..... Als je analoog mee telt! Maar waarom is er dan gekozen voor de ip-tv oplossing ipv het veel meer gangbare DVB-C? Bandbreedte kan het niet zijn, ruimte genoeg op de glasvezel.... O-)
Omdat pure IPTV minder beperkingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt... IPTV heeft an sich minder beperkingen.. .in theorie.

Helaas heb ik nog geen enkele provider gezien (incl. XMS) die gewoon een fijn en vooral SOEPEL en STABIEL werkende implementatie heeft weten neer te zetten. KPN, Tele2, XMS hebben allemaal 1 ding gemeen: Slome settop boxen met (in vergelijking met zelfs de meest simpele consumenten-hdd recorder die je in de winkel koopt) beperkte mogelijkheden en extra diensten die slechts moeizaam van de grond komen.

Als je ziet wat een gemiddelde DVB-C, DVB-T of DVB-S receiver kan (denk bv. alleen al aan de Dreamboxen).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 12-02-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:31:
Klopt... IPTV heeft an sich minder beperkingen.. .in theorie.

Helaas heb ik nog geen enkele provider gezien (incl. XMS) die gewoon een fijn en vooral SOEPEL en STABIEL werkende implementatie heeft weten neer te zetten. KPN, Tele2, XMS hebben allemaal 1 ding gemeen: Slome settop boxen met (in vergelijking met zelfs de meest simpele consumenten-hdd recorder die je in de winkel koopt) beperkte mogelijkheden en extra diensten die slechts moeizaam van de grond komen.

Als je ziet wat een gemiddelde DVB-C, DVB-T of DVB-S receiver kan (denk bv. alleen al aan de Dreamboxen).
De snelheid heeft weinig met de STB te maken maar meer met de firmware die erop staat. En jouw dreambox kan alleen zo veel door de onofficiele firmware die erop staat.. de basis dreambox doet bar weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 11:25

The Wizard

Moderator Mobile
De STB van XMS is sneller dan de boxen van UPC, dus dat is geen goede reden :).

IPTV heeft gewoon de toekomst, bijna alle tv's worden tegenwoordig al voorzien van een UTP poort, dan zou in theorie met een firmware update IPTV mogelijkheden mogelijk moeten worden...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 07:23

d0s

sssst

De STB's van XMS werken sneller dan de boxen van UPC, en ook de Samsung HD Decoder van Ziggo, ik kan het weten want ik gebruik ze alle drie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:27:
[...]

Als xms me voor 10 euro meer 100 mbits aanbiedt dan doe ik het, 30 euro is idioot teveel dat hanteert niemand. En wat wordt xms er nou minder van, stel ik download 10 films a 4 gig, of ik dat nu doe op 50 mbit of 100,de hoeveelheid data blijft gelijk. Sterker, ik denk dat heel veel mensen dat tientje wel willen dokken. Wat wil xms liever, 10 mensen die voor een tientje 100 mbits nemen of 2 die er 30 voor willen betalen. Netto gezien denk ik dat de winst heel veel meer zou zijn met 10 euro voor 50 megabits meer,dan met de huidige prijs van 30 euro. In mijn geval verliezen ze zelfs ruim 40 euro omdat ik totaal overstap naar Ziggo. Maar ja... er liggen nog steeds 2 brieven aan Folkert over de kwaliteit van analoog ( ook al heb ik die niet meer) die hij gewoon weigert te beantwoorden.
Ook op verschillende vriendelijke verzoeken op GOT toen ie nog hier was,reageerde hij niet,dus ik ga echt niet bij een meeting daar zitten. Het lijkt alleen of XMS nu gewoon geen ruk naar de gebruikers wil luisteren. Ja er komt een mogelijkheid tot snelheidsverhoging alleen betaal je daar een hoge prijs voor en de tussenstap ( 100 mbits) is belachelijk duur in vergelijking tot de rest.

Sinds de laatste verhoging van 25 naar 50 mbitsver vorig jaar, is het enige gebaar dat XMS heeft gemaakt naar haar klanten,een prijsverhoging geweest.
Verder heeft iemand meer dan een jaar moeten wachten op een tuinprikkers actie prijs en hebben we maanden mogen zeuren om 2 decoders die verloot werden.
Qua houding lijkt xms ( het bedrijf dus niet de personen Yogoi of Denan) al heel erg op haar grote broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:46:
Als xms me voor 10 euro meer 100 mbits aanbiedt dan doe ik het, 30 euro is idioot teveel dat hanteert niemand. En wat wordt xms er nou minder van, stel ik download 10 films a 4 gig, of ik dat nu doe op 50 mbit of 100,de hoeveelheid data blijft gelijk. Sterker, ik denk dat heel veel mensen dat tientje wel willen dokken. Wat wil xms liever, 10 mensen die voor een tientje 100 mbits nemen of 2 die er 30 voor willen betalen.
Je kijkt er wel iets te simpel naar: XMS moet de kosten voor de hogere bandbreedtes zelf ook betalen aan de netwerkbeheerder. Waarschijnlijk willen ze heel graag 100Mbit leveren voor € 2,50 extra maar staan de inkoopprijzen dat niet toe.

Het is ook niet zo dat bandbreedte gratis is: naast de kosten voor de uplink en peering zijn er nog de kosten voor de hardware en het beheer. Ik heb genoeg businesscases gezien voor netwerken om te weten dat de prijzen die XMS nu handhaaft erg concurrerend zijn.. zoveel marge zit er echt niet op vergeleken met de kosten die ze waarschijnlijk moeten afdragen.

Wat je ook niet moet vergeten is dat een netwerk wat volledig bestaat uit 20/20 klanten een compleet andere structuur heeft dan een netwerk vol met 1000/1000 klanten. De hardware voor de backbone is direct een stuk duurder als je volledig gigabit gaat. Ook loop je qua monitoring en beheer tegen compleet andere uitdagingen aan, denk maar eens terug aan de issues die de meeste glasvezelnetwerken hadden bij de eerste uitrol: klanten die plotseling van 4mbit naar 50/50Mbit gingen en hun slecht geconfigureerde torrentclients het netwerk op gooiden.. met 90k+ connecties per klant tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Exactly, @Denan.... sommige mensen denken echt TE simpel als het op bandbreedte aan komt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
The Wizard schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:26:
De STB van XMS is sneller dan de boxen van UPC, dus dat is geen goede reden :).

IPTV heeft gewoon de toekomst, bijna alle tv's worden tegenwoordig al voorzien van een UTP poort, dan zou in theorie met een firmware update IPTV mogelijkheden mogelijk moeten worden...
Kan zijn, maar helaas is het ook nog allemaal toekomst-muziek.... Voorlopig kunnen de meeste UTP poorten in TV's alleen maar gebruikt worden voor wat simpele streaming doeleinden met slechte DLNA protocollen en zo.... En als het net zo lang duurt voor er een universlee IPTV standaard komt als dat met DVB heeft gebeurd (door allerlei verschillende beperkende beveiligings implementaties)......

En ik wil best geloven dat de settop boxen van XMS wel voorzien zijn van snelle firmware, maar daar staat dan wel weer tegenover dat ze qua diensten (nog niet up to speed zijn in vergelijking met de UPC's en de Ziggo's en de KPN's)....

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou zo een settop boxje van XMS nemen (mits er een goede uitzending gemist dienst is/komt), maar het basis TV kijken blijft nodeloos ingewikkeld voor de gemiddelde consument die wel mooi beeld wil maar geen kastje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
eymey schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:25:
Exactly, @Denan.... sommige mensen denken echt TE simpel als het op bandbreedte aan komt......
Bandbreedte is toch zo iets als water uit de kraan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:00:
[...]
Bandbreedte is toch zo iets als water uit de kraan O-)
Klopt inderdaad.. mooie vergelijking ook. Jij kunt je vast ook prima douchen onder een roestig druppelend kraantje van 50 cent.. Maar ik douche toch liever onder een stortdouche die in staat is om per seconde 10 liter warm water over mijn hoofd te storten. Maar daarvoor heb ik wel een andere CV ketel nodig.. en een monteur die hem regelmatig schoonmaakt en nakijkt. Bij dat druppellende kraantje maakt dat niet zoveel uit.

Het verkeer zelf is niet duur, de hardware en het beheer daarvan is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
Denan gewoon even een vraagje zit er dit jaar helemaal geen snelheid verhoging meer in
Als ziggo naar 80 mbit gaat zou het wel super zijn als xms ook naar 80 Mbit gaat dan zou je later nog eens een verhoging van 20Mbit zonder gelijk hardware te hoeven vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:15:
Denan gewoon even een vraagje zit er dit jaar helemaal geen snelheid verhoging meer in
Als ziggo naar 80 mbit gaat zou het wel super zijn als xms ook naar 80 Mbit gaat dan zou je later nog eens een verhoging van 20Mbit zonder gelijk hardware te hoeven vervangen
Ik werk niet bij XMS.. dus ik weet absoluut niet wat ze van plan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
denan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:17:
[...]

Ik werk niet bij XMS.. dus ik weet absoluut niet wat ze van plan zijn :)
Oke sorry ik dacht dat je wel bij XMS werkte, ik ben ik het voor een deel wel met Nick eens.
Als XMS die upgrade naar 100mbit wat goedkoper maakt laten we zeggen max 15€ duurder dan zou ik het doen
Ik bedoel we hebben hier glasvezel maar me buurman bij Ziggo download gewoon net zo snel op de upload na
50Mbit is niks bijzonders meer .
IK zeg niet dat het Langzaam is hoor en het is super stabiel en over de telefoon heb ik ook geen klachten
TV heb ik via Ziggo vind het aanbod van XMS te beperkt
Maar het gevoel dat je megasnel internet hebt heb ik niet aangezien de kabel dezelfde snelheden aanbied en die gaan binnenkort naar 80Mbit.
Iedereen zegt dat het bij Ziggo minder stabiel is nou ik heb vrienden die daar zitten en die hebben niks te klagen daar loopt het ook als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:01:
[...]

Je kijkt er wel iets te simpel naar: XMS moet de kosten voor de hogere bandbreedtes zelf ook betalen aan de netwerkbeheerder. Waarschijnlijk willen ze heel graag 100Mbit leveren voor € 2,50 extra maar staan de inkoopprijzen dat niet toe.

Het is ook niet zo dat bandbreedte gratis is: naast de kosten voor de uplink en peering zijn er nog de kosten voor de hardware en het beheer. Ik heb genoeg businesscases gezien voor netwerken om te weten dat de prijzen die XMS nu handhaaft erg concurrerend zijn.. zoveel marge zit er echt niet op vergeleken met de kosten die ze waarschijnlijk moeten afdragen.

Wat je ook niet moet vergeten is dat een netwerk wat volledig bestaat uit 20/20 klanten een compleet andere structuur heeft dan een netwerk vol met 1000/1000 klanten. De hardware voor de backbone is direct een stuk duurder als je volledig gigabit gaat. Ook loop je qua monitoring en beheer tegen compleet andere uitdagingen aan, denk maar eens terug aan de issues die de meeste glasvezelnetwerken hadden bij de eerste uitrol: klanten die plotseling van 4mbit naar 50/50Mbit gingen en hun slecht geconfigureerde torrentclients het netwerk op gooiden.. met 90k+ connecties per klant tot gevolg.
+ @eymey Heel mooi verhaal maar feit blijft dat 100 mensen voor een tientje toch meer opbrengt dan 10 voor 30, je kan een giga mooi netwerk gaan bouwen met al die genoemde kosten maar die kosten moeten wel terug betaald worden en als geen hond of een enkeling maar 30 of 80 euro opbrengt zal de 50 mbits ook weer stijgen in prijs.
Naar 200 mbit is een leuke optie maar een sigaar uit eigen doos want de betaling ervoor is fors.
Bied dan voor die 100 mbits een trouwe klantenkorting,een eenmalige actie zo van zij die nu overstappen betalen maar 10 euro,vanaf volgende maand weer de oude tarieven.
Maak eens een gebaar naar je oude klanten ipv alleen de prijzen te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:33:
[...]

Maar het gevoel dat je megasnel internet hebt heb ik niet aangezien de kabel dezelfde snelheden aanbied en die gaan binnenkort naar 80Mbit.
Iedereen zegt dat het bij Ziggo minder stabiel is nou ik heb vrienden die daar zitten en die hebben niks te klagen daar loopt het ook als een trein.
Idem dito, tv heb ik via Ziggo en internet heb ik daarnaast bij proef ook via Ziggo maar als je hier gaat zeggen dat dat als een trein loopt ( en dat doet het) ben je blijkbaar een uitzondering of loop je te vloeken in de kerk.
Als je geen waarde hecht aan upload zit xms met haar basis abonnement erg laag en scoort Ziggo hoger,vergeet niet dat de prijs van ziggo ook incl nieuws abonnement is,waar je bij xms ook 10 euro voor moet dokken want de gratis variant van xms kan je echt niet serieus nemen.
30 euro staat niet in verhouding tot wat je krijgt,maar dat krijg je toch niet voor elkaar,blijkbaar heeft Reggefiber de touwtjes stevig in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Ze hebben het bij OnsBrandNet / OnsNetEindhoven beter begrepen kwa prijs en snelheid
OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)
OnsbrabandNet €32.50 100/100
OnsNetEindhoven €39.50 100/100
Dan vind ik echt dat je bezig bent je eigen te onderscheiden met een zeer goede prijs-snelheid verhouding
Ik zit nog voor de oude prijs (deze zijn wel verhoogt) 40€ voor internet en telefonie
Maar als je nu klant word ga je 42.50 betalen voor 50/50 alleen internet
Daarom ben ik het gewoon met Nick eens ik heb een glasvezelverbinding heel mooi hoor maar ik heb ook een coax aansluiting en die staat op het punt mijn glasvezelverbinding voorbij te gaan omdat XMS maar vasthoud aan die snelheid
Ik ben nu nog tevreden maar als straks Ziggo omhoog gaat naar 80Mbit en daarna nog een verhoging naar 100mbit ( dit willen ze eind dit jaar realiseren ) en xms houd dan nog vast aan die 50 Mbit ben ik ook weg
Het zou zonde zijn en een gemiste kans !!

[ Voor 3% gewijzigd door rjn27 op 12-02-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[...]

Oke sorry ik dacht dat je wel bij XMS werkte, ik ben ik het voor een deel wel met Nick eens.
Als XMS die upgrade naar 100mbit wat goedkoper maakt laten we zeggen max 15€ duurder dan zou ik het doen
XMS kan daar waarschijnlijk weinig mee doen aangezien de inkoop dat niet toestaat.

Wat betreft onsbrabandnet: Het netwerk is wel van reggefiber maar de constructie daar is anders. Niet alleen hebben ze andere hardware (voor zowel IP als TV) staan maar ook de lokale afspraken zijn compleet anders. XMS is voor de prijzen gewoon afhankelijk van reggefiber.. en zoals ik al eerder zei: ik denk dat XMS het liefst 1000/1000 zou willen leveren voor 30 euro.. als de prijzen van de inkoop dat toe zouden laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Jeetje zit het nu eens door te lezen bij OnsBrabanNet
Pakket 1
Internet 150 / 150 Mbps
Radio en Televisie analoog/digitaal
Vaste Telefonie

€ 60,00
permaand

Pakket 4

Internet 150/150 45€ per maand 8)7

Moet je die paketten daar een zien
http://www.onsbrabantnet....subrub_2=174&module_id=17

Dus het kan wel 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door rjn27 op 12-02-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
denan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:08:
[...]

XMS kan daar waarschijnlijk weinig mee doen aangezien de inkoop dat niet toestaat.

Wat betreft onsbrabandnet: Het netwerk is wel van reggefiber maar de constructie daar is anders. Niet alleen hebben ze andere hardware (voor zowel IP als TV) staan maar ook de lokale afspraken zijn compleet anders. XMS is voor de prijzen gewoon afhankelijk van reggefiber.. en zoals ik al eerder zei: ik denk dat XMS het liefst 1000/1000 zou willen leveren voor 30 euro.. als de prijzen van de inkoop dat toe zouden laten.
Dat kan wel zo zijn Denan maar dan is het aan XMS om rond de tafel te gaan zitten en toch een te kijken wat er te doen valt want de concurentie zit niet stil
En mijn mening is als provider moet je je eigen proberen te onderscheiden en dat doet XMS niet echt (ook al is dit de schuld van reggefiber )
Nogmaals over de kwaliteit geen woord ben ik zeer tevreden over het gaat me meer om het feit dat er zoveel meer mogelijk is als ik naar andere providers kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

rjn27 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:09:
Jeetje zit het nu eens door te lezen bij OnsBrabanNet
.........
Dus het kan wel 8)7
Subsidie van de gemeente oid waarschijnlijk..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Staat wel tegenover de dat TV dienst van OBN uitgesproken slecht is, zelfs diverse malen in de krant gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nick39 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:42:
[...]

Idem dito, tv heb ik via Ziggo en internet heb ik daarnaast bij proef ook via Ziggo maar als je hier gaat zeggen dat dat als een trein loopt ( en dat doet het) ben je blijkbaar een uitzondering of loop je te vloeken in de kerk.
Als je geen waarde hecht aan upload zit xms met haar basis abonnement erg laag en scoort Ziggo hoger,vergeet niet dat de prijs van ziggo ook incl nieuws abonnement is,waar je bij xms ook 10 euro voor moet dokken want de gratis variant van xms kan je echt niet serieus nemen.
30 euro staat niet in verhouding tot wat je krijgt,maar dat krijg je toch niet voor elkaar,blijkbaar heeft Reggefiber de touwtjes stevig in handen.
Sorry, maar als ik op de website van Ziggo ff naar de alles in 1 pakketten kijk, dan zie ik zelfs bij Alles in 1 Extra (van 66 euro in de maand) ook down 'maar' 50 mbit staan. Dus die verhoging naar 80 of zelfs nog sneller zie ik nog steeds niet standaard genoemd worden. Dus ondanks de news server e.d. zie ik nog steeds niet in waarom XMS zo heel slecht zou moeten zijn.

Let wel, ik zeg ook niet dat Ziggo slecht is ofzo, maar feit is wel dat Ziggo zelf al een keer aangaf dat de reden voor het werken aanverhogingen o.a. ook de aanwezigheid is van XMS in Amersfoort. Oftewel, Ziggo handelt ook gewoon puur uit concurrentie oogpunt.

Bovendien, 50/50 is gewoon goed en hoort in de categorie van aanbieders die via Reggefiber opereren zelfs tot de top, voor de prijs die je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Loveparade schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:29:
Is er ergens een lijst te vinden met de namen en adressen van de xms servers?

Bijvoorbeeld ntp, proxy, smtp, pop etc?
Deze is een beetje ondergesneeuwd in de discussie over Zeewolde etc.

Iemand?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
[...]

Oke sorry ik dacht dat je wel bij XMS werkte,
Hahaha, idd hij werkte (voltooid verleden tijd) ooit eens bij XMS. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:41:
[...]

Deze is een beetje ondergesneeuwd in de discussie over Zeewolde etc.

Iemand?
pop.xmsnet.nl
smtp.xmsnet.nl
ftp.xmsnet.nl
ntp server: geen idee of die onder xmsnet.nl draait. Voor internlnet was dat time.inter.nl.net of ntp.inter.nl.net. En anders zijn er nog zat andere servers (chime1.surfnet.nl).

Proxy: nee

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 12-02-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
eymey schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:43:
[...]

Sorry, maar als ik op de website van Ziggo ff naar de alles in 1 pakketten kijk, dan zie ik zelfs bij Alles in 1 Extra (van 66 euro in de maand) ook down 'maar' 50 mbit staan. Dus die verhoging naar 80 of zelfs nog sneller zie ik nog steeds niet standaard genoemd worden. Dus ondanks de news server e.d. zie ik nog steeds niet in waarom XMS zo heel slecht zou moeten zijn.

Let wel, ik zeg ook niet dat Ziggo slecht is ofzo, maar feit is wel dat Ziggo zelf al een keer aangaf dat de reden voor het werken aanverhogingen o.a. ook de aanwezigheid is van XMS in Amersfoort. Oftewel, Ziggo handelt ook gewoon puur uit concurrentie oogpunt.

Bovendien, 50/50 is gewoon goed en hoort in de categorie van aanbieders die via Reggefiber opereren zelfs tot de top, voor de prijs die je betaalt.
Hier in amersfoort biedt ziggo inmiddels wel 80mb aan voor de prijs van 50 mb. De reden van hun beleid is dat ze anders veel klanten zien lopen naar de concurrent.

Nu de concurrent voor de meerprijs van 30 euro (=xms) wel 100 mb levert en ziggo voor de zelfde prijs 80 mb maakt de prijs en provider zeker wel uit.

Niemand zal snel 30 euro meer betalen voor de dubbele snelheid. Die persoon wacht dan liever een paar minuten langer voor het bestand binnen is dan dat hij iedere maand 30 euro meer gaat betalen. 30 euro meer boven op de standaard abbonement is behorlijk fors bijna het dubbele. En dan hebben we het nog niet gehad over de 200 mb abbonement.

Ook al kost het beheer bij 1 gigabit meer. Meer klanten die overstappen op xms levert uiteindelijk ook meer inkomsten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:45:
[...]

pop.xmsnet.nl
smtp.xmsnet.nl
ftp.xmsnet.nl
ntp server: geen idee of die onder xmsnet.nl draait. Voor internlnet was dat time.inter.nl.net of ntp.inter.nl.net. En anders zijn er nog zat andere servers (chime1.surfnet.nl).

Proxy: nee
thnx, ga wel ff resolven.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d0s schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:38:
Staat wel tegenover de dat TV dienst van OBN uitgesproken slecht is, zelfs diverse malen in de krant gestaan.
Inderdaad, maar ze zijn bijna klaar om een refresh uit te rollen:
Poolijs schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:07:
Afgelopen Zaterdag in het ED (pagina 18):

Glasvezelaar werkt aan oplossing digitale tv

De glasvezelaanbieders in de regio werken aan een oplossing voor de slepende problemen met digitale televisie. OnsBrabantNet, OnsNet Nuenen en OnsNet Eindhoven besloten in september de uitrol van digitale tv te staken, na maandenlange storingen in de doorgifte van de dienst Plus TV. Rond half februari verwacht de exploitant de tv-diensten weer op orde te hebben. Dat zei woordvoerder Bas van der Kolk van exploitatiemaatschappij NEM Brabant gisteren desgevraagd. Eerder liet OnsBrabantNet weten eind december weer digitale televisie te willen aanbieden. Van een hervatting van de uitrol is echter nog geen sprake. „De dienst voldoet niet aan de verwachtingen. Klanten die echter perse Plus TV willen, sluiten, we nog steeds aan. Dat zijn er maar enkelen per maand. Actief bieden we dienst niet meer aan", aldus Van der Kolk. NEM Brabant, die -de glasvezelnetwerken exploiteert, verwacht half februari nieuwe televisiediensten te kunnen aanbieden. Er komen drie varianten: analoge- en digitale tv en een vorm van IPTV (tv via internet). Van der Kolk: „In het nieuwe digitale pakket zullen iets minder televisiezenders zitten dan nu het geval is. Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken. Voor IPTV is wel een speciaal apparaat nodig." Volgens de zegsman zullen bestaande glasvezelklanten die momenteel gebruikmaken van Plus TV een goed voorstel krijgen. Zij hebben tenslotte hun nek uitgestoken."
Televisie zal straks worden aangeboden door Glashart Media, dat onder andere bestaat uit het voor een deel overgenomen bedrijf Hertzinger. Na aanhoudende klachten over dat bedrijf, nam Reggefibber Hertzinger over. Reggefiber is de moeder van de glasvezelinitiatieven in de regio.

(via OCR)
Bij OnsNet/OnsBrabantNet hebben ze nu begrepen dat mensen gewoon een kaal DVB-C signaal volgens de standaard willen, ZONDER ENCRYPTIE, wat werkt met elke ontvanger en waarbij alle zenders met maximale bandbreedte/aanvoer op de kabel kunnen. Daarnaast snappen ze ook dat er wel wat van die crap zenders uit kunnen (zodat alles wat nog overblijft in maximale kwaliteit kan). Het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is of dat ze de HD varianten van Nederlandse zenders op de kabel gaan zetten ipv de SD. Ik hoop het wel, dan is het pakket perfect!

Sinds dat Hertzinger eruit is gewerkt heb ik het idee dat ONE/OBN veel beter luistert naar de de wens van de klant. Ik heb het idee dat ze het forum goed in de gaten houden om te pijlen waar veel vraag naar is. En hier werken ze dan vervolgens naartoe. Een zeer goede houding en niet dat arrogante en koppige wat je vaak bij andere providers ziet. Op het forum wordt al heel lang gezeurd over een fatsoenlijk DVB-C signaal volgens de standaard waarbij de kwaliteit niet meer geknepen hoeft te worden zoals nu het geval is.

En zoals eymey ook al zegt: IPTV is echt nog toekomstmuziek. Als je de coax alleen gebruikt voor het TV signaal heb je echt zat ruimte om een groot zenderpakket met HD zenders te maken in maximale kwaliteit. De ruimte op de coax is dan geen probleem, hoogstens de gebruikte apparatuur (zoals bij ONE/OBN).
IPTV wordt pas interessant als er een standaard komt waardoor het op dezelfde simpele manier te ontvangen is door nieuwe TV's als met een analoog signaal.

Maar tot nu toe is het alleen maar omslachtig en bied het geen meerwaarde in kwaliteit. En oke, bij IPTV kun je 100'en/1000'en zenders in maximale kwaliteit distributeren wat via DVB-C dan niet meer kan. Maar serieus he, is er behoefte aan zo ontzettend veel zenders bij de klanten? En worden die zenderpakketten dan niet veel te duur door al die licentiekosten? Ik denk het eerlijk gezegd wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-02-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Alexander01: Preeeecies, jij snapt het :).

http://www.glasvezel.nu/n...t-eindhoven-betrokkenheid zie ook hier, over de samenwerking tussen OBN en klanten.

Verder blij toe dat Hertzinger voor een deel is over genomen want van die club heb ik sinds ik over de problemen bij OBN hoor absoluut geen hoge pet meer op. Zeker niet toen ik las dat ook XMS hier mee samen werkt. Ook omdat er ook genoeg XMS bieden zijn waar mensen klagen over het (analoge) signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De leden geven nadrukkelijk aan betrokken te willen zijn bij de ontwikkeling van nieuwe diensten. Ze zitten niet te wachten op weer een kastje van een netwerk-eigenaar die hen een product opdringt dat net niet aan hun wensen voldoet. Ze willen meedenken, mee-experimenteren, deelnemen aan testpanels.

Dat zie ik UPC nog niet zeggen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-02-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
XMS ook niet helaas. Bij XMS moet je het ook doen met het standaard kastje en kun je niet kiezen voor een beter of betaalbaarder alternatief. En beter is echt nodig. Je kunt niet eens je eigen zendervolgorde instellen, je krijgt geen surround geluid, je kunt geen ondertitel- of audiosporen kiezen, alle interactieve diensten navigeren met een lag van 2 seconden, enz.

Ik kijk alleen nog digitale TV via m'n HTPC want via het Amino kastje is gewoon niet te doen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

@Yogoi :

nog iets dat bij de Ifanzy TVgids via mijn 110 ineens niet meer goed gaat : wil ik vanuit de gids naar een programma op NGC of Discovery Channel, na een van die zenders geselecteerd te hebben en OK gedrukt, zapt ie naar de verkeerde zender, nl. een zender die compleet nieuw voor mij is : FAN (kanaal 236) :| :|

Ik ben neem ik aan ook niet de enige die dit heeft ?!

EDIT : vandaag (zondag) nog even wat met de Ifanzy geprobeerd, maar er zijn veel meer zenders die niet meer naar het juiste kanaal switchen vanuit de gids : Eurosport, Journaal24, MTV, TMF en vast nog meer (misschien wel allemaal ?).

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 295271 op 14-02-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

ari3 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:20:
[...]
XMS ook niet helaas. Bij XMS moet je het ook doen met het standaard kastje en kun je niet kiezen voor een beter of betaalbaarder alternatief. En beter is echt nodig. Je kunt niet eens je eigen zendervolgorde instellen, je krijgt geen surround geluid, je kunt geen ondertitel- of audiosporen kiezen, alle interactieve diensten navigeren met een lag van 2 seconden, enz.

Ik kijk alleen nog digitale TV via m'n HTPC want via het Amino kastje is gewoon niet te doen.
Zendervolgorde probleem heeft vrijwel iedere decoder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

d0s schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:30:
[...]

Ja, hier ook.. Je komt op die manier bij zenders waarvan je niet eens wist dat je ze kon bekijken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d0s schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:30:
[...]

Daarom is CI+ ook zo makkelijk, ik kan op mijn samsung tv iedere digitale zender gewoon een eigen nummer geven.

Leuk... iemand verstuurt spam met als afzender:
MAILER-DAEMON@storage10.mail.sp.isp-net.nl
nu lijken het foutmeldingen van XMS maar het is spam die verwijst naar een site.

X-LW-Scanned: by Locaweb Mail Filter at locaweb.com.br
X-LocaWeb-COR: locaweb_2009_x-mail
X-LW-SMTP-Limit: 20100213085621
Subject: The most reliable source for cheap and quality health products.
To: ******************
Date: Sat, 13 Feb 2010 08:49:07 -0200 (BRST)
From: MAILER-DAEMON@storage10.mail.sp.isp-net.nl
X-Antivirus: avast! (VPS 100212-2, 12-02-2010), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

You can really rock her world and it'll be easy as pie! http://bl.divide*spell.com/

Heb de link onbruikbaar gemaakt met een sterretje, komt zo te zien uit brazilie.

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 13-02-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Nick39 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:13:
[...]

Daarom is CI+ ook zo makkelijk, ik kan op mijn samsung tv iedere digitale zender gewoon een eigen nummer geven.

Leuk... iemand verstuurt spam met als afzender:
MAILER-DAEMON@storage10.mail.sp.isp-net.nl
nu lijken het foutmeldingen van XMS maar het is spam die verwijst naar een site.

X-LW-Scanned: by Locaweb Mail Filter at locaweb.com.br
X-LocaWeb-COR: locaweb_2009_x-mail
X-LW-SMTP-Limit: 20100213085621
Subject: The most reliable source for cheap and quality health products.
To: ******************
Date: Sat, 13 Feb 2010 08:49:07 -0200 (BRST)
From: MAILER-DAEMON@storage10.mail.sp.isp-net.nl
X-Antivirus: avast! (VPS 100212-2, 12-02-2010), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

You can really rock her world and it'll be easy as pie! http://bl.divide*spell.com/

Heb de link onbruikbaar gemaakt met een sterretje, komt zo te zien uit brazilie.
Dat CI+ is inderdaad ideaal, werkt nog niet op iedere tv optimaal maar als het een beetje volwassen is gaat dat veel gezeur schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

denan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:28:
[...]

Het heeft te maken met de nieuwe connectie richting KPN. Het is daar al in onderzoek.
@Yogoi, Denan,

Wanneer wordt dit nu eindelijk eens opgelost ? Heb er hier in Nijmegen nog steeds last van..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik ga binnenkort een D-link dir-655 bestellen, gisteren even snel met een oud sitecom routertje geprobeerd de verbinding te delen maar dat ging niet. Zou dat puur liggen aan het feit dat het een oud beestje is (sitecom dc-202 geloof ik, bijna 8 jaar oud)? Ik krijg een goed intern lan adres, maar aan de wan kant krijgt de router geen IP.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marko77 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:40:
Ik ga binnenkort een D-link dir-655 bestellen, gisteren even snel met een oud sitecom routertje geprobeerd de verbinding te delen maar dat ging niet. Zou dat puur liggen aan het feit dat het een oud beestje is (sitecom dc-202 geloof ik, bijna 8 jaar oud)? Ik krijg een goed intern lan adres, maar aan de wan kant krijgt de router geen IP.
Nee, je routertje heeft een ander mac adres,en pas na een uur is de lease van je oude mac adres opgeheven in de wijkrouter.
Je moet dus of een uur wachten, of het mac adres clonen van het apparaat dat eerder aangesloten was.
Als je een uur wacht bestaat de kans dat je ook een nieuw ip krijgt.
Ook als je een D-link installeert zal deze het het eerste uur niet doen,tenzij je het mac adres van je pc kloont in de router.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 14-02-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
hmm, dat is op zich logisch, echter als ik een andere desktop rechtstreeks plug doet deze het wel gelijk. Ik heb dan ook hetzelfde IP nummer.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marko77 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:05:
hmm, dat is op zich logisch, echter als ik een andere desktop rechtstreeks plug doet deze het wel gelijk. Ik heb dan ook hetzelfde IP nummer.
En dat zou dan weer niet moeten kunnen,(die andere desktop die je gelijk kan gebruiken) hetzelfde ip nummer kan nog wel,als dat nog niet opnieuw vergeven is kan je dat opnieuw krijgen,en in bepaalde gebieden krijg je geloof ik al standaard een statisch ip,heb die delen meestal overgeslagen in de discussies hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Niet online
we zijn nu 10 dagen verder en de nummerweergave werkt nog steeds niet????? :(
datum heb ik hier helaas ook niet gevonden?
wil toch nu wel weten wanneer dit opgelost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Herrinnering: Mededeling: Uitnodiging Meeting !!!

Deze uitnodiging word nog even 2e maal herplaatst voor degeen die misschien over de eerste hebben gekeken.
Kleine update erbij : zoals het er naar uit ziet zal het door gaan.
Maar meer mensen zijn welkom uiteraard.
Binnenkort zal er een exacte data bekend worden.

In overleg met Folkert (Directeur XMS) is er besloten om weer een meeting te organiseren,
wel bij voldoende animo.
Je kan op die meeting dan al je suggesties, klachten etc etc kwijt,
ook kunnen en zullen er dingen met XMS besproken worden.
De meeting zal plaatsvinden in Utrecht, en +/- medio half maart.
Verdere data zullen bekend worden en besproken worden bij voldoende animo.
Iedereen die graag hierbij aanwezig zou willen zijn,
zend mij even een PM'tje (persoonlijk berichtje).
Dus niet hier op het forum melden maar een PM'tje zenden.
Let op! Graag wel serieuze belangstellenden,
want bij de vorige meeting kwamen er teveel afmeldingen op het laatste moment.

Greetz, Famous.

PS. broodjes zullen aanwezig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Niet online
@Famous®

heel goed dat je dit hebt kunnen regelen maar voor mij heeft het weinig nut om erbij te zijn.
er is gewoon een probleem/storing die ze op moeten lossen daar kan ik lang of kort over praten maar heb liever dat ze gewoon het gaan regelen dat het opgelost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ferrarifreak schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:30:
@Famous®

heel goed dat je dit hebt kunnen regelen maar voor mij heeft het weinig nut om erbij te zijn.
er is gewoon een probleem/storing die ze op moeten lossen daar kan ik lang of kort over praten maar heb liever dat ze gewoon het gaan regelen dat het opgelost word.
Ja kijk.. ook op zo'n meeting kun je die frustraties uiten.
Ben het verder helemaal met je eens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zou er best wel heen willen maar helaas, ik kan nog geen klant van XMS zijn/worden.... of die frustratie moet je daar ook kunnen uiten? :P

Maar goed, als ik de verhalen hier zo lees.... is XMS niet meer die provider die het vroeger was... zoals in dit artikel:

http://www.glasvezel.nu/n...t-eindhoven-betrokkenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:17:
Ik zou er best wel heen willen maar helaas, ik kan nog geen klant van XMS zijn/worden.... of die frustratie moet je daar ook kunnen uiten? :P

Maar goed, als ik de verhalen hier zo lees.... is XMS niet meer die provider die het vroeger was... zoals in dit artikel:

Volgens mij spreekt het laatste XMS klantenonderzoek je conclusie tegen :)

Add: vergeet niet dat je hier op dit forum ook specifiek mensen met een klacht/probleem tegen zult komen. Dat heeft weinig inzet/motivatie of werkwijze van XMS en haar medewerkers te maken. Tijdens die meetings met Folkert kun je niet alleen klagen, maar vooral aangeven wat voor diensten je graag zou willen hebben.. en hoe XMS haar dienstverlening kan verbeteren of uitbreiden.
(Natuurlijk zonder te vergeten dat elke aanpassing en elk verzoek geld zal kosten. Jij mag dan wel als klant graag zien dat XMS DVB-T, DVB-C, IPTV, mobiele tv gaat leveren voor 9 euro per maand.. maar dat is natuurlijk onbetaalbaar)

[ Voor 36% gewijzigd door denan op 15-02-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
denan schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:58:
[...]

Add: vergeet niet dat je hier op dit forum ook specifiek mensen met een klacht/probleem tegen zult komen.
Inderdaad vaak denken mensen met het lezen van forums dat het representatief is voor een dienst of product. Dat is soms echt vervelend, dat men daar niet doorheen kijkt. (vele voorbeelden op tweakers te vinden).

Maar bij klantenonderzoeken zie je vaak ook consumenten die inderdaad alles prima vinden, en verder ook niet kijken wat er om hun heen gebeurd. Bedoel ik vind alles wat ik afneem ook prima. En als ik me verder in het onderwerp niet intresseerde had ik ook minder kirtisch geantwoord.

Dat zie je met elke bedrijf en dienst. Dus dat vind ik ook vaak beetje een vertekend beeld. Maar goed dat is dan weer mijn mening ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mau_Maus op 15-02-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Maar bij klantenonderzoeken zie je vaak ook consumenten die inderdaad alles prima vinden, en verder ook niet kijken wat er om hun heen gebeurd. Bedoel ik vind alles wat ik afneem ook prima. En als ik me verder in het onderwerp niet intresseerde had ik ook minder kirtisch geantwoord.

Dat zie je met elke bedrijf en dienst. Dus dat vind ik ook vaak beetje een vertekend beeld. Maar goed dat is dan weer mijn mening ;)
Daar staat dan weer tegenover dat juist mensen met een probleem/klacht een trigger hebben om een klantonderzoek in te vullen. Over het algemeen vallen dergelijke klantonderzoeken juist negatiever uid dan de gemiddelde klantbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:17:

Wat mij betreft zou je er ook best bij mogen wezen hoor.
Maar goed dat is natuurlijk niet alleen aan mij.
Dus ik hoor nog wel even wat je zou willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:58:
[...]

Daar staat dan weer tegenover dat juist mensen met een probleem/klacht een trigger hebben om een klantonderzoek in te vullen. Over het algemeen vallen dergelijke klantonderzoeken juist negatiever uid dan de gemiddelde klantbeleving.
Ligt er weer aan,kijk kom je van een 8 mbits adsl lijn dan zal je euforisch zijn over de glasvezel, e.e.a. zal elkaar wel in evenwicht houden,ik had zelfs bij het laatste klantonderzoek zoiets van,joh ik vul hem niet meer in,heeft toch geen zin.
En hoe beantwoord je de vragen,ik heb eerlijk ingevuld dat ik geen tv abonnement meer heb dus sloeg ik een deel over.
Ik kan het echter nog steeds kijken ( analoog ) en vergeleken bij mijn andere analoge provider is het beeld nog steeds bagger ( zal in Leiden denk ik ook wel niets aan gedaan zijn in de tijd dat men het hier kwam testen en nu ).
Ik heb dus mijn mening over analoge tv niet kunnen geven maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb.
Ook over het nieuwe digitale pakket pakket en diensten als EPG zou ik zo mijn mening kunnen geven maar dat mag ik niet als ik niet aanvink dat ik dat heb.
Het blijft dus wat raar met zo'n onderzoek.
Mijn e-mail heb ik zowieso niet ingevuld,wat moet ik met een decoder.
Ook over de administratie,juistheid van facturen en dergelijke kan je weinig zeggen.
En last but not least,wat er met de vragenlijsten gebeurt weet je ook niet.
Welk antwoord geeft welke score ? Geen kritiek op xms,dat gaat voor elke vragenlijst op.
En hoe objectief is iemand nog die bepaalde negatieve ervaringen heeft gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Nick39 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:09:
[...]

En dat zou dan weer niet moeten kunnen,(die andere desktop die je gelijk kan gebruiken) hetzelfde ip nummer kan nog wel,als dat nog niet opnieuw vergeven is kan je dat opnieuw krijgen,en in bepaalde gebieden krijg je geloof ik al standaard een statisch ip,heb die delen meestal overgeslagen in de discussies hier.
MAC adres cloning heeft idd gewerkt hier, die oude sitecom heeft wel een slechte wan/lan throughput (nog niet eens 15/15) maar dat was te verwachten :+

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:58:
[...]

Of omdat ze een dure setupbox kunnen winnen die ze bij andere vaak gratis krijgen ;) haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Mau_Maus schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:27:
[...]

Of omdat ze een dure setupbox kunnen winnen die ze bij andere vaak gratis krijgen ;) haha...
Ja ja gratis bij aankoop/afname van ..... niets in het leven is gratis!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Nu online

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Sinds een 2-tal weken werkt bij ons geen enkele extra TV dienst meer, alleen het TV signaal komt nog door. Dus de iFanzy tv-gids doet het niet meer, en -veel erger- Uitzending gemist ook niet.
Teletekst en Hyves op je TV doen het trouwens ook niet.

Wij hebben een aansluiting in Amersfoort Nieuwland.
In de meterkast een Genexis, bij de TV een Amino 130M.

De XMS Helpdesk raadde aan spanning van de Animo eraf en daarna een software upgrade te doen. Dat hielp echter niet. Daarom afgelopen zaterdag naar het XMS huis in Amersfoort geweest. Daar doet onze Amino het echter prima.
Ze hebben ter plekke een ticket aangemaakt, we zullen teruggebeld worden. Ben benieuwd...

Thuis voor de zekerheid ook nog de spanning van de Genexis afgehaald; ook dat heeft niet geholpen.

Voor de duidelijkheid - alles heeft prima gefunctioneerd.

Komt dit bekend voor bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:19:
[...]

Ja ja gratis bij aankoop/afname van ..... niets in het leven is gratis!!!! :(
sja bij xms is het afname + het betalen van een setupbox (in dit geval een bedrag van 189euro). En het ging over het invullen van het klantenonderzoek. Kan voor sommige toch een aardige stimulans zijn om in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Duhhh, wij van WC-eend adviseren WC-eend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

[...]

Nogal flauwe reactie... net als eymey wacht ik al zeer lange tijd op een teken van leven van XMS, dat teken van leven zie ik hier jammergenoeg alleen op dit forum, maar even een mailtje naar geïnteresseerde en mogelijk toekomstige klanten die nu weleens (ik wacht al ruim 3 maanden) graag willen weten of en wanneer ze ook gebruik mogen maken van de diensten van XMS: ho maar. Dat XMS hierin zelf ook afhankelijk is van andere partijen eer ze een antwoord hierop kunnen geven, praat niet goed dat ik (en wellicht anderen) al ruim 3 maanden moet wachten op een antwoord, and still counting...

Ik bemerk dus niet zo heel veel van die 'klantvriendelijkheid' van XMS en hier heb ik persoonlijk geen klantenonderzoek voor nodig om het tegendeel te bewijzen, XMS bevestigd dit mij namelijk helemaal zelf dat het niet zo goed zit...
(ik heb het inmiddels al opgegeven by the way, maar ik wilde toch nog even reageren op de kinderachtige reactie op eymey)

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 16-02-2010 06:51 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rfbroek schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 02:15:
[...]

Duhhh, wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Jammer alleen dat ik bij glorix werk.. en ik heb het onderzoek (inclusief alle getallen) ook gelezen :)
KillerBee schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 06:49:
[...]

Nogal flauwe reactie... net als eymey wacht ik al zeer lange tijd op een teken van leven van XMS, dat teken van leven zie ik hier jammergenoeg alleen op dit forum, maar even een mailtje naar geïnteresseerde en mogelijk toekomstige klanten die nu weleens (ik wacht al ruim 3 maanden) graag willen weten of en wanneer ze ook gebruik mogen maken van de diensten van XMS: ho maar. Dat XMS hierin zelf ook afhankelijk is van andere partijen eer ze een antwoord hierop kunnen geven, praat niet goed dat ik (en wellicht anderen) al ruim 3 maanden moet wachten op een antwoord, and still counting...

Ik bemerk dus niet zo heel veel van die 'klantvriendelijkheid' van XMS en hier heb ik persoonlijk geen klantenonderzoek voor nodig om het tegendeel te bewijzen, XMS bevestigd dit mij namelijk helemaal zelf dat het niet zo goed zit...
(ik heb het inmiddels al opgegeven by the way, maar ik wilde toch nog even reageren op de kinderachtige reactie op eymey)
Pardon.. kinderachtig? Ik vermoed dat dat puur in jouw perceptie van mijn antwoord ligt. Ondanks dat ik niet zelf bij XMS werk (in principe zelfs bij de concurrent) ben ik van mening dat elke discussie genuanceerd gevoerd moet worden. Zomaar op een forum roepen 'dat alles kut is want iedereen hier roept dat is a) onwaar en b) niet constructief.
Zoals ik al aangaf is de klanttevredenheid van de XMS klanten juist omhoog gegaan. Op fora zul je voornamelijk mensen tegenkomen die klachten of problemen hebben... en daardoor zal het beeld snel vertroebeld worden.

Verder bestrijd ik niet dat een bedrijf als XMS fouten maakt.. dat gebeurt in elke organisatie. Je moet echter wel vermijden dat je 'foutjes' direct ziet als bewijs dat het hele bedrijf rotte funderingen heeft.

En wat betreft je vraag: Iedere XMS helpdeskmedewerker weet dat een aanvraag buiten het gebied lang duurt.. Ook als je binnen het gebied valt en de aannemer daar al vertrokken is. Daarin is men compleet afhankelijk van de netwerkeigenaar en dat heeft men je ook aangegeven bij je vraag. Heeft men dat niet gedaan dan kun je ze iets kwalijk nemen... anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het probleem is juist dat hele groepen (om het even op mijn situatie te betrekken) Almeerders al in een gebied wonen waar de glasvezel al afgemonteerd is in hun meterkast maar dat zelfs daar XMS nog niet kan/mag/wil leveren... KPN blijft prutsen met de levering en levert nog steeds niet wat de wat enthousiastere consument wil Aangezien XMS een werkmaatschappij van Reggefiber is moet het toch niet zo moeilijk zijn om hun backbone op de overige POP's aangesloten te krijgen?

Verder ben ik me ervan bewust dat je op de fora sneller de meer kritische / klagende gebruikers tegen zal komen en je zal mij ook niet horen zeggen dat ik XMS k** vind ofzo (ik zit niet voor niets te zeuren wanneer ze nou eens de rest van Almere gaan bedienen), maar ik vind het wel jammer dat er speciale meetings voor belegd moeten worden om interactiviteit met de klanten te krijgen, terwijl 'vroegah' in dit forum ook veel constructiever over nieuwe diensten gepraat werd.

En ik vind het jammer dat er van dat laatste gevoel nu dus weinig over lijkt te zijn, blijkbaar doordat mensen teleurgesteld zijn in de snelheid/traagheid waarmee XMS 'vooruit' is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marko77 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:01:
[...]

MAC adres cloning heeft idd gewerkt hier, die oude sitecom heeft wel een slechte wan/lan throughput (nog niet eens 15/15) maar dat was te verwachten :+
Tja dat heb je met die oude beestjes... schrijf het mac adres dat in je router staat even op.
Mocht een nieuwe router niet automatisch de mac settings kunnen overnemen maar kan je wel een mac adres opgeven dan vul je het opgeschreven mac adres op en hoef je niet een uur te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Niet online
jajajaj ik heb weer nummerweergave in amersfoort met een genexis modem!!!!!!!
heeft even geduurd maar xms heeft het gelukkig wel opgelost nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 16:49
[...]
(Natuurlijk zonder te vergeten dat elke aanpassing en elk verzoek geld zal kosten. Jij mag dan wel als klant graag zien dat XMS DVB-T, DVB-C, IPTV, mobiele tv gaat leveren voor 9 euro per maand.. maar dat is natuurlijk onbetaalbaar)
Laatste nieuws dat ik gehoord heb is dat Reggefiber hun complete netwerk gaat voorzien van DVB-C signaal om zo alsnog de ziggo kasten werkend te krijgen. Voorwaarde is wel dat dit alleen voor de Basis Digitale zenders gaat gelden. Pluspakketten en HD zenders zijn niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
ferrarifreak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:14:
nog niet helemaal, ze zijn er nu nog mee aan het testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm... dat zou erg mooi zijn!

En Pluspakketten en HD... tsja... los van het feit dat HD via DVB-C technisch prima te realiseren is en het leuk zou zijn als Ned. 1, 2 en 3 (als publieken) op z'n minst beschikbaar zouden zijn in HD, zou dit al een hele goede service zijn! Day to day TV kijken in fatsoenlijke kwaliteit en voor extra zenders of diensten de STB opstarten: Prima :).

Nu alleen nog XMS bij mij thuis... helaas heeft KPN de doorgifte van alle RF signalen voor glasvezel stop gezet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Niet online
@Yogoi

het is te merken want nu werkt de nummerweergave niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:17:
[...]
Pardon.. kinderachtig? Ik vermoed dat dat puur in jouw perceptie van mijn antwoord ligt. Ondanks dat ik niet zelf bij XMS werk (in principe zelfs bij de concurrent) ben ik van mening dat elke discussie genuanceerd gevoerd moet worden. Zomaar op een forum roepen 'dat alles kut is want iedereen hier roept dat is a) onwaar en b) niet constructief.
Zoals ik al aangaf is de klanttevredenheid van de XMS klanten juist omhoog gegaan. Op fora zul je voornamelijk mensen tegenkomen die klachten of problemen hebben... en daardoor zal het beeld snel vertroebeld worden.

Verder bestrijd ik niet dat een bedrijf als XMS fouten maakt.. dat gebeurt in elke organisatie. Je moet echter wel vermijden dat je 'foutjes' direct ziet als bewijs dat het hele bedrijf rotte funderingen heeft.

En wat betreft je vraag: Iedere XMS helpdeskmedewerker weet dat een aanvraag buiten het gebied lang duurt.. Ook als je binnen het gebied valt en de aannemer daar al vertrokken is. Daarin is men compleet afhankelijk van de netwerkeigenaar en dat heeft men je ook aangegeven bij je vraag. Heeft men dat niet gedaan dan kun je ze iets kwalijk nemen... anders niet.
Goed te zien dat die good old Denan niet van stuk te krijgen is. De geschiedenis blijft zich herhalen.

Over herhalen gesproken, wie verzorgt er tegenwoordig voor dat er weer eens een nieuwe topic wordt gestart. Even voor de hardcore users onder ons, de eerste posting dateert alweer van 12 januari 2004. Dus gemiddeld genomen ieder jaar één deel. Alhoewel het eerste deel maar 49 pagina's telde, zitten we nu alweer op 100. Mss tijd voor een opfrisbeurt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

debom schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25:
[...]

Laatste nieuws dat ik gehoord heb is dat Reggefiber hun complete netwerk gaat voorzien van DVB-C signaal om zo alsnog de ziggo kasten werkend te krijgen. Voorwaarde is wel dat dit alleen voor de Basis Digitale zenders gaat gelden. Pluspakketten en HD zenders zijn niet mogelijk.
BRON?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een niet kloppende, Ziggo gebruikt het eigen gepatenteerde irdeto systeem,het is onmogelijk dat het XMS tv signaal gaat werken op de irdeto kasten van Ziggo want Ziggo geeft die licentie's niet uit handen.
Daarnaast zou het digitale dvb-c dignaal dus op de tweede vezel moeten komen en zou de softcell smartcard reader van nieuwe software moeten worden voorzien hetgeen remote niet kan.
En dat op kasten die door Ziggo met subsidie zijn verstrekt.
Het zou hetzelfde zijn als dat KPN alle simlocks van Vodafone toestellen gaat halen zodat hun simkaarten gaan werken.
Broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

debom schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25:
[...]

Volgens mij is dat alleen bij OnsNet/OnsBrabantNet hoor :)
Zoiezo zou het goed zijn als ze nu gaan doorpakken en meteen ook de basis zenders (Nederland 1,2,3, RTL, ,SBS6, NET5, Veronica) in HD doorgegeven. Desnoods schrappen ze dan nog wat van die bagger zenders om het allemaal binnen de limieten van de door OBN/ONE gebruikte tv-apparatuur te houden (anders gaat het weer haperen). Gewoon een pakket met DVB-C signaal volgens de standaard, zonder encryptie, met een handvol veel bekeken basiszenders, met maximale bandbreedte/aanvoer, en waarbij de Nederlandse zenders in HD worden doorgegeven. Dat is precies wat de meeste mensen willen :)

Bij OBN Deurne/Son en Breugel is er ook zo'n standaardpakket, alleen daar ontbreken ook de Nederlandse basis HD zenders in. Door nog wat crap zenders te schrappen kun je het allemaal perfect passend maken binnen de grenzen van de gebruikte apparatuur (zie hier).

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-02-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837

denan schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:17:
Ik ben wel benieuwd hoeveel % van de klanten deze onderzoeken invult.
Ik ontvang namelijk al enige tijd geen nieuwsbrieven en deze onderzoeken meer.
Ik heb deze dus ook niet ingevuld, maar hoeveel mensen dan wel en wat zijn de percentages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
Ook bij mij in Amersfoort sinds een paar weken problemen met digitale tv. Ik heb een Amino130. Ifanzy werkte niet toen ik het probeerde (maar zo vaak probeer ik het niet), teletekst doet het vaak niet, het zappen wordt trager, en zojuist is voor de tweede keer in een week tijd het geluid weggevallen. Als ik dan de Amino 15 minuten van de stroom haal en dan weer aan zet, duurt het langer dan 3 kwartier voordat de Amino weer 'up' is en alles het weer doet. Voordat hij weer 'up' is brandt de led continue en zie ik een wit scherm op mijn tv. Zijn er meer mensen die dit herkennen? En is het normaal dat de Amino er zo lang over doet om op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nick39 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:14:
[...]

Een niet kloppende, Ziggo gebruikt het eigen gepatenteerde irdeto systeem,het is onmogelijk dat het XMS tv signaal gaat werken op de irdeto kasten van Ziggo want Ziggo geeft die licentie's niet uit handen.
Daarnaast zou het digitale dvb-c dignaal dus op de tweede vezel moeten komen en zou de softcell smartcard reader van nieuwe software moeten worden voorzien hetgeen remote niet kan.
En dat op kasten die door Ziggo met subsidie zijn verstrekt.
Het zou hetzelfde zijn als dat KPN alle simlocks van Vodafone toestellen gaat halen zodat hun simkaarten gaan werken.
Broodje aap.
Eeeeeehm, als die Ziggo kasten ook gewoon Free To Air kunnen scannen en decoderen, dan zouden ze in theorie best op een FttH dvb-c signaal te gebruiken zijn hoor, mits die FTA zijn natuurlijk. En dvb-c kan gewoon over dezelfde vezel waar ook het analoge RF signaal op zit, dat is juist het mooie ervan.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je je Ziggo box weer moet inleveren als je Ziggo opzegt. Maar zelfs dan bestaan er in de handel inmiddels genoeg dvb-c compatible PVR's. Samsung bouwt zelfs al TV's met PVR ingebouwd.

En oh ja: Het irdeto systeem is niet per se van Ziggo (iig niet gepatenteerd door hen). Het is een standaard die wereldwijd bekend is, al is het van naam.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 16-02-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:42
eymey schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:46:
Het probleem is juist dat hele groepen (om het even op mijn situatie te betrekken) Almeerders al in een gebied wonen waar de glasvezel al afgemonteerd is in hun meterkast maar dat zelfs daar XMS nog niet kan/mag/wil leveren... KPN blijft prutsen met de levering en levert nog steeds niet wat de wat enthousiastere consument wil Aangezien XMS een werkmaatschappij van Reggefiber is moet het toch niet zo moeilijk zijn om hun backbone op de overige POP's aangesloten te krijgen?
...
Ik kan me hier helemaal in vinden, ik heb ook een glasvezel aansluiting die sinds juli 2009 in de meterkast afgemonteerd is (en waar KPN tot de annulering vorige maand geen enkel zicht op activering kon bieden). Inmiddels ben ik op het punt ben aangeland om desnoods UPC te nemen op het moment dat ik meer snelheid nodig heb, maar dan mag de glasvezel van reggefiber wat mij betreft ook verder wegrotten in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesTrekhaak
  • Laatst online: 26-04-2023
ferrarifreak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:14:
Ja, in Nijmegen werkt nummerweergave sinds vanavond ook weer! _/-\o_
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.