XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 09:52

XMS - XtraMediaServices

Dit is een vervolg thread van de thread XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)

Deel 1: [Portaal] 10 Mb/s internet?
Deel 2: XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
Over XMS
Een aantal jaar geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.
Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet en voip-telefonie en is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten zoals digitale tv, IPTV, zorg&alarmeringsdiensten/etcetc.
Op dit moment ontsluit XMS voornamelijk huurwoningen van de woningcorporaties waarmee wij afspraken hebben. Dit zijn Portaal, Dudok en SCW/Alliantie.

Het is ook voor niet portaal/scw/dudok huurders mogelijk om een aansluiting te krijgen. Indien mensen interesse hebben kunnen ze zich vrijblijvend aanmelden via de website www.xmsnet.nl.
Indien het mogelijk is om de woning aan te sluiten zal de aannemer contact opnemen om een afspraak te maken.

De aansluiting van een woning kost XMS tussen de 1200 en 1500 euro per woning. Een groot deel hiervan komt op rekening van de GNEM, maar per woning zijn er uiteindelijk 150,- euro aansluitkosten voor de aanstaande klant. Hiervoor krijgt men in de meterkast een CPS gemonteerd waarop men een computer kan aansluiten (netwerkaansluiting) en een DRG-22 VoIP-adapter waarop men analoge telefoons kan aansluiten.

Belangrijk: Met Portaal/SCW/Dudok zijn er afspraken gemaakt waardoor de huurders GEEN kosten berekend krijgen voor de glasvezelaansluiting dus in dit geval zal de verhuurder de kosten op zich nemen. De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting.
Support
In het vorige topic heeft denan veel vragen beantwoord vanuit een officiele positie binnen XMS. Hij heeft inmiddels ander werk waardoor hij helaas geen support meer zal leveren vanuit dit topic, je zal dus gewoon contact op moeten nemen met de supportdesk.

Telefoonnummer: 0800 555 2 555
E-mail: [url="mailto:"]support@xtramediaservices.nl[/url]
Website: www.xmsnet.nl
Handleiding: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3400

Abonnementen

Alle abonnementen worden geleverd via het glasvezel netwerk welke in een aantal steden is aangelegd. Je kan je aanmelden voor een aansluiting op de website van XMS. Het is echter zeer goed mogelijk dat er geen aansluiting mogelijk is.

Er worden verschillende abonnementen aangeboden waarin een aantal diensten (Internet, TV & radio en telefonie) met elkaar worden gecombineerd. Zodoende hoeft je niet alle diensten bij XMS af te nemen maar kan je bijvoorbeeld TV blijven kijken via de schotel maar bellen en internetten via XMS.
Internet

Voor de meeste tweakers zal de internetverbinding wellicht het meest interessant zijn daar er sprake is van een symmetrisch verbinding. Je download snelheid is dus gelijk aan je uploadsnelheid. Het standaard abonnement bied je een verbinding van 24Mbit waarmee je met ongeveer 2.6 tot 2.8 MB/ps kan up en downloaden. Uiteraard zijn er legio mogelijkheden om deze snelheden te benutten.

Wie gebruik wil maken van een vast IP adres kan dit instellen via het control panel op http://mijn.xmsnet.nl tegen een eenmalig bedrag van € 24.95

Het is tevens mogelijk om een verbinding van 48 of 100 Mbit af te nemen tegen een maandelijkse meerprijs van repectievelijk € 37,95 en € 59,95.
TV & Radio
Op dit moment wordt er enkel een analoog signaal geleverd. Op dit moment is er wel een pilot gaande met digitale televisie maar hierover is erg weinig informatie beschikbaar. Zodoende is het ook onduidelijk wanneer deze dienst geintroduceerd zal worden.

Het zenderpakket van XMS bestaat uit 40 TV zenders en 30 radiozenders voor een overzicht van deze zender kan je terecht op de website van XMS: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8088
Telefonie
Het telefonie netwerk van XMS maakt gebruik van VOIP (Voice-over-IP) waarop je een een doorsnee analoge telefoon op kan aansluiten welke gebruik maakt van tonen in plaats van pulsen. Een ouderwetse telefoon met een draaischijf zal dus niet werken.

Klankbordgroepen

In diverse plaatsen waar XMS haar dienstverlening aanbiedt zijn klankbordgroepen actief. Doel hiervan is om XMS glasvezel gebruikers plaatselijke actief te betrekken in het XMS/Glasvezel gebeuren.
Tevens zal dit een podium zijn om ideeen aan te dragen of problemen te bespreken en centraal door te geven aan de XMS medewerkers. Dit gebeurt tijdens een overleg dat eens per kwartaal plaatsvindt.

De agenda van zo'n overleg ziet er (ongeveer) als volgt uit:

- Bespreking bestaande producten/problemen;
- Nieuwe technieken/demo's/pilots waar we mogelijk als klankbordgroep leden aan mee mogen doen;
- Vragen/opmerkingen over XMS.

In de volgende plaatsen zijn reeds klankbordgroepen actief of in oprichting:
Hoogland
Nijmegen
Soest / Soesterberg
Utrecht UGlas
Vathorst
Initiatiefgroepen

In enkele plaatsen is de wens onder bepaald soort bewoners groot, in eerste
instantie lijken zij buiten de doelgroep te vallen welke op XMS ontsloten
gaan worden.
Lokale initiatieven zijn opgericht om voldoende bewoners te vinden zodat
het voor XMS interessant is om een gebiedt te gaan ontsluiten.

In de volgende plaatsen zijn dergelijke initiatiefgroepen actief:
Nieuwland (Amersfoort)
Forum
Naast dit topic op het Tweakers forum staan er ook diverse onderwerpen op
het onofficiële XMS Forum op http://www.xmsforum.nl.

FAQ

Hieronder zal ik proberen een aantal veelgestelde vragen met antwoorden proberen te verzamelen. Mocht je nog een aanvulling hebben dan kan je uiteraard contact met me opnemen per DM.
Internet
Q: Welke pingtijden en downloadsnelheden haal je met een XMS verbinding?
A: Met een abonnement van 24Mbit haal je tussen de 2.6 en 2.8MB/ps met zowel up als downloaden. Ten alle tijden blijft de ping zo rond de 4 ms.

Q: Biedt XMS ook nieuwsgroepen aan?
A: XMS biedt enkel de tekstgroepen aan via hun nieuwsserver textnews.xmsnet.nl. Voor de binaire groepen zou je gebruik kunnen maken van andere aanbieders.
TV & Radio
Q: Wanneer wordt er digitale TV aangeboden?
A: Het enige wat bekend is is dat er momenteel een pilot gaande is. Waneer andere klanten hier gebruik van kunnen maken is helaas niet bekend.
Telefonie
Q: Ik probeer te bellen naar een extern nummer maar krijg een in-gesprek toon bij alle nummers?
A: Er zit standaard een limiet op de telefonie kosten, wanneer je boven dit limiet uit komt kan je dus niet meer bellen. Je kan dit limiet laten aanpassen via de klantenservice.

Ik zal uiteraard mijn best doen de topicstart bij te houden, mocht je echter nog ideeën hebben over de inhoud dan kan je me per DM bereiken.

[ Voor 13% gewijzigd door sPENKMAN op 28-09-2007 08:18 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sPENKMAN dank je voor je reactie,ik hou ze er gewoon even bij.
Hertzinger,Volkers en een derde partij komen nu meten wat er mis is met het signaal,en hoe meer mensen zich er over melden des te sneller zal men er iets aan willen doen want zoals de netbeheerder al zei,het is geen reclame voor XMS als haar televisiedienst niet goed is.

Overigens het knipperende screensavertje van een goedkoop dvd spelertje op de lokale kanalen is nu ook weg.
In plaats daarvan (en in plaats van de originele testbeelden die dus van een dvd speler kwamen) is er nu niets meer.

Wat het geluid op NGC betreft,dat probleem speelt hier niet,er is hier in Leiden geen NGC.

Over de in de pilot voor digitale tv gesproken "decoder" http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf nog even het volgende: ik lees in de specs dat het ding ook nog over macrovision protection beschikt.. kan je er niet van opnemen,iemand die hier iets over weet ?
En blijft Lijbrandt de leverancier ?
Deze heeft namelijk al diverse boetes gehad omdat ze zich niet houden aan de adviezen van programmaraden en gewoon vandaag besluiten zender x niet meer door te geven...
Zender aanbod ziet er redelijk uit,ik had echter gehoopt dat er ook iets van scifi channel en zo bij zat,ook geen Film1 of Sport1,geen Hallmark of welk film kanaal dan ook... jammer weer...

Aanbod digitale tv: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php

Wat ik me wel afvraag bij IP tv: gaat dit van de internet bandbreedte af of wordt het tv glasvezeltje gebruikt ?

[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 24-09-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Nick39 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:15:
Over de in de pilot voor digitale tv gesproken "decoder" http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf nog even het volgende: ik lees in de specs dat het ding ook nog over macrovision protection beschikt.. kan je er niet van opnemen,iemand die hier iets over weet ?
En blijft Lijbrandt de leverancier ?
Deze heeft namelijk al diverse boetes gehad omdat ze zich niet houden aan de adviezen van programmaraden en gewoon vandaag besluiten zender x niet meer door te geven...
Zender aanbod ziet er redelijk uit,ik had echter gehoopt dat er ook iets van scifi channel en zo bij zat,ook geen Film1 of Sport1,geen Hallmark of welk film kanaal dan ook... jammer weer...

Aanbod digitale tv: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php

Wat ik me wel afvraag bij IP tv: gaat dit van de internet bandbreedte af of wordt het tv glasvezeltje gebruikt ?
Volgens mij krijgen we helemaal niets te maken met de AmiNET110. Let op, XMS heeft nog niets officieel vrijgegeven. Zover ik uit diverse bronnen heb kunnen opmaken is de AmiNET110 al een tijdje in Soest in pilot fase, maar gaan ze daar volgende maand over op IPTV.
Op de InterNLNet site staat ook een vacature voor Philips I-TV projectmanager. Ik heb het idee dat er meer proeven in die richting gedaan worden.

Ook welke vezels voor wat actief gaan worden is nog onbekend. Ik hoop alles via 1 ethernet uitgang, en dat ze met bepaalde techniek wel de bandbreedte verdeling doen in het modem. Zo kan ik makkelijker van 1 switch en bestaande UTP bekabeling gebruik maken. Spannend dus nog...

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22
Je download snelheid is dus gelijk aan je downloadsnelheid.
Typo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143924

sPENKMAN schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:38:
Belangrijk: ....
De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting.....
Mmm, ik denk dat de netwerkbeheerder de eigenaar is van de hardware en de glasvezelaansluiting in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Bij deze aangepast, bedankt voor het attenderen. Voor typo's/aanvullingen etc kan je het beste even contact opnemen via DM, dat houdt het topic net even iets schoner ;)
Anoniem: 143924 schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:31:Mmm, ik denk dat de netwerkbeheerder de eigenaar is van de hardware en de glasvezelaansluiting in de meterkast.
Dat deel van de topicstart heb ik 1 op 1 overgenomen van Denan. Ik mag toch aannemen dat die informatie correct is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:55
Ik woon in Soest en heb een XMSnet verbinding en zou wel mee willen doen aan zo'n pilot voor iptv. Dus als Denan dit leest, dan mag je me mailen op xmsnet (at) heins.tk.

Ik zou trouwens zo goed mogelijk het KPN ITV proberen te kopieren, dat werkt namelijk erg gelikt als ik het goed heb gezien.

[ Voor 27% gewijzigd door flipjevandejam op 25-09-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
flipjevandejam schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:46:
Ik woon in Soest en heb een XMSnet verbinding en zou wel mee willen doen aan zo'n pilot voor iptv. Dus als Denan dit leest, dan mag je me mailen op xmsnet (at) heins.tk.

Ik zou trouwens zo goed mogelijk het KPN ITV proberen te kopieren, dat werkt namelijk erg gelikt als ik het goed heb gezien.
Denan is vanwege een andere job minder actief op dit forum geworden, dus ik ben even zo vrij om te reageren.

Klankbordgroepen (zie ook bovenaan bij de topic start) worden ingezet voor pilots, zo ook voor het IPTV gebeuren. In dit geval is dat de klankbordgroep van Soest/Soesterberg.
Je zou hun kunnen benaderen of er nog ruimte is voor nieuwe klankbordgroep leden, dit durf ik niet te zeggen gezien ik zelf voor de klankbordgroep Utrecht actief ben.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Hoe staat het tegenwoordig met hoe vaak het IP adres wijzigt als je geen vast IP adres hebt? Is dat nog steeds maandelijks of is de frequentie wat afgenomen?

[ Voor 3% gewijzigd door martdj op 25-09-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:56:
Hoe staat het tegenwoordig met hoe vaak het IP adres wijzigt als je geen vast IP adres hebt? Is dat nog steeds maandelijks of is de frequentie wat afgenomen?
Ik heb tot nu toe nog geen ander ip gehad (vanzelf,vanwege een ban van mijn zoon ergens heb ik zelf een ander ip genomen) had al 2,5 maand dezelfde..

@Raceman:
In het stukje van Berend Botje uit het andere forum staat:

"Tijdens de laatste klankbordgroep bijeenkomst is de DigiTV dienst besproken. En omdat, volgens XMS, de mogelijkheden van glas groter zijn dan alleen een digitale dienst is door XMS besloten over te gaan op het meer interactieve IPTV. Als STB zal de AmiNET110 blijven. De keuze van leverancier was ook al bekend en afgelopen zomer is de dienst in het lab bij XMS getest. Voor de daadwerkelijke uitrol landelijk, wil XMS de nieuwe dienst eerst in een proeftuin proberen en omdat de infrastructuur bij de testgroep er al ligt zal de nieuwe IPTV dienst hier als eerste een maand getest worden. Dit zou eind september, begin oktober plaats moeten vinden. Hierna zou de dienst stad voor stad uitgerolt worden. "

Ik heb even een stukje dikker gemaakt waaruit ik begrijp dat ze de AmiNET110 blijven gebruiken.
Lees ik verkeerd ?

[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 25-09-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Nick39 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:03:
[...]
@Raceman:
In het stukje van Berend Botje uit het andere forum staat:
..
Ik heb even een stukje dikker gemaakt waaruit ik begrijp dat ze de AmiNET110 blijven gebruiken.
Lees ik verkeerd ?
Nee, ik heb het blijkbaar verkeerd gelezen, en ook verward door de Philips ITV.
Volgens mij als ik de site van Amino bekijk kun je wel hun andere devices gebruiken. Maargoed, zonder HD content heb je daar ook weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raceman schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:06:
[...]

Volgens mij als ik de site van Amino bekijk kun je wel hun andere devices gebruiken. Maargoed, zonder HD content heb je daar ook weinig aan.
We zullen het toch af moeten wachten,zodra Casema met the sci-fi channel komt ben ik om ;)
Ik lees trouwens steeds over xms krantjes of xmsnieuws of zo ?
Is dat iets plaatselijks,want ik heb nog nooit iets van xms in de bus gehad.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nick39 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:15:
IPTV krijgt een eigen poort op het CPS, dus het zal niet van je beschikbare internet-bandbreedte af gaan. Wel is het zo dat de maximale capaciteit van het huidige CPS 100Mbit is. Mensen met een 100/100Mbit verbinding zullen dus wel 4-6Mbit missen voor normale digitale kanalen, en 10-18Mbit voor HD uitzendingen.
Anoniem: 143924 schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:31:
[...]

Mmm, ik denk dat de netwerkbeheerder de eigenaar is van de hardware en de glasvezelaansluiting in de meterkast.
Wettelijk zou dit niet mogen, bij de Portaal/dudok/scw woningen is de verhuurder eigenaar van alles wat op het erf ligt (glasvezel vanaf de erfscheiding). Ook de hardware is van hen, al blijft XMS natuurlijk wel verantwoordelijk voor storingen e.d.
flipjevandejam schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:46:

Helaas, de eerste pilotgroep bestaat uit klankbordgroep-leden. Zij hebben nu sinds ongeveer april versie 1 van de DTV dienst thuis draaien. Binnenkort (nee ik noem geen datum ;)) zal versie 2 hier uitgerold worden. De voorbereidingen hiervoor zijn al van start gegaan.
Raceman schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:06:
[...]

De opzet van de DTV dienst is redelijk stb onafhankelijk. Het inzetten van de HD versie van de amino zal geen enkel probleem zijn. Lijbrandt heeft zelf al een HD testkanaal draaien (volgens mij wel 720p, niet full HD) waarbij ze eigen content uitzenden (aka: lokaal nieuws).
Nick39 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:16:
[...]
Ik lees trouwens steeds over xms krantjes of xmsnieuws of zo ?
Is dat iets plaatselijks,want ik heb nog nooit iets van xms in de bus gehad.
De krantjes zijn regionaal/actiegebonden... momenteel is het meer een reclame-krantje (met hier en daar wat nieuwtjes) maar ik verwacht dat het in de toekomst meer uit productinfo/nieuws zal bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 27-09-2007 08:47 ]

• martdj
Bij de Jan Luykenlaan zijn ze momenteel actief bezig met aansluiten. Ze lopen echter tegen problemen aan met de handel die de vorige aannemer heeft geinstalleerd. Slecht gedocumenteerd en vaak niet aangesloten. Bij mij hangt inmiddels wel een modem, maar de vezel hebben ze nog niet kunnen blazen, omdat ze het uiteinde van mijn buis nog niet op hebben kunnen sporen. Niettemin heb ik goede hoop dat er binnenkort bij mij eindelijk een vezeltje ligt.

• flipjevandejam
  • Laatst online: 18:55
Ik heb geprobeerd de klankbordgroep Soest te mailen op soest@xsmnet.nl, zoals op hun site staat, maar dat mailadres is afgesloten :?.

• denan
flipjevandejam schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:34:
Ik heb geprobeerd de klankbordgroep Soest te mailen op soest@xsmnet.nl, zoals op hun site staat, maar dat mailadres is afgesloten :?.
Dat kan ook naar info@xmsnet.nl. Soest@xmsnet.nl verwijst sinds vanmorgen toch naar dat emailadres. De pilotgroep is echter al gekozen, dus nu lid worden van de klankbordgroep om aan de pilot mee te kunnen doen zal niet veel nut hebben ;)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil niet al te veel gaan speculeren, maar als fase 2 van de digitale tv test nu nog van start gaat betekend dat vrijwel zeker dat we als "normale" klant de komende 6 maanden niks hoeven te verwachten ;( Ik bedoel je test het een paar maanden, je evalueert, test wellicht nog een keer etc etc. Allemaal volkomen logisch hoor maar ik weet "officieel" nog steeds niet beter dan dat er in de zomer van 2006 digitale tv zou komen en op basis daarvan had ik uberhaubt glasvezel genomen.. Dit is al eerder ter sprake gekomen en ik wil die discussie niet weer opnieuw beginnen, maar het is wel weird

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• martdj
Tsja, communicatie blijft de grote achilleshiel van XMS. De mensen in de Jan Luykenlaan te Leiden hadden te horen gekregen dat ze januari 2007 aangesloten gingen worden. Op de dag van aansluiting riep er iemand via de telecom bij de bel dat het die dag niet meer ging lukken en ze de volgende week terug zouden komen. Daarna "officieel" nooit meer iets gehoord van XMS tot ergens afgelopen augustus er een brief in de brievenbus lag dat we die week ook niet aangesloten gingen worden. Geen verdere communicatie tot er deze week plotseling mensen op de stoep stonden om te gaan aansluiten. Is dus ook een mooi voorbeeld van mislopende communicatie.

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
hmmm...ja, in hoeverre je de blaam daarvoor bij xms neer kan leggen vraag ik me af. Ik neem toch aan dat zij nietiedere dag een telefoontje ontvangen van de aannemer (die niet voor hun werkt maar voor de eigenaar van het netwerk...)

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
martdj schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:06:
Tsja, communicatie blijft de grote achilleshiel van XMS. De mensen in de Jan Luykenlaan te Leiden hadden te horen gekregen dat ze januari 2007 aangesloten gingen worden. Op de dag van aansluiting riep er iemand via de telecom bij de bel dat het die dag niet meer ging lukken en ze de volgende week terug zouden komen. Daarna "officieel" nooit meer iets gehoord van XMS tot ergens afgelopen augustus er een brief in de brievenbus lag dat we die week ook niet aangesloten gingen worden. Geen verdere communicatie tot er deze week plotseling mensen op de stoep stonden om te gaan aansluiten. Is dus ook een mooi voorbeeld van mislopende communicatie.
Dus jij bent eindelijk aangesloten buurman? (ik heb nog niemand gezien hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel "leuk" om nieuws van de Jan Luykenlaan te horen,ik heb er jaren gewoond.
Jammer dat het zo loopt.

Ik ben blij dat de digitale tv niets van de bandbreedte afpakt,gewoon meer omdat ik bang ben dat als de kids flink aan het downloaden zijn ik dan geen tv zal overhouden.
Als die metingen tenminste iets opleveren.
Wat ik me wel afvraag @Denan: moet dat dan op een andere poort worden aangesloten op het modem (dus nieuwe kabels trekken ? )

Ook ?
Al die uit de grond stekende kabeltjes, loopt daar geen water in dat op den duur de hoofdvezel in kan ?
Komt er uiteindelijk geen ploeg die die kabeltjes onder de grond stopt danwel er een rubber kapje overheen duwt ?

Duiden het verdwijnen van de testbeelden op het info kanaal en het lokale kanaal er op dat er iets op gaat komen ?

Wat ik zelf erg jammer vind :
Portaal heeft jaren geleden dat glasvezelproject aangekondigd en er is jaren niets gebeurd. (niets zichtbaar voor de huurder)
Nu ligt het er maar in het 3 maandelijkse krantje van Portaal wordt er met geen woord over gerept.
Buitenlandse buren snappen er geen sikkepit van,we hebben toch kabel (casema).
Je zou denken dat dit project Portaal bakken met geld heeft gekost.
Maar ze promoten het totaal niet !
Op de Portaalpage zelf,niets te vinden over glasvezel.
Zoekoptie: 0 resultaten op glasvezel.
Geen krantjes,geen brieven,geen folders,niets op de site,helemaal niets.
Terwijl de concurrent weer de prijzen heeft verlaagd en weer 4 kanalen heeft toegevoegd aan digitale tv met nu al ruim 100 zenders.

Maar al zou je alleen al dat sublieme internet promoten,of gratis bellen onder Portaal abonnees,maar nee,niets !
Sterft het zo niet een langzame dood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:42:

Wat ik me wel afvraag @Denan: moet dat dan op een andere poort worden aangesloten op het modem (dus nieuwe kabels trekken ? )

Ook ?
Al die uit de grond stekende kabeltjes, loopt daar geen water in dat op den duur de hoofdvezel in kan ?
Komt er uiteindelijk geen ploeg die die kabeltjes onder de grond stopt danwel er een rubber kapje overheen duwt ?

Duiden het verdwijnen van de testbeelden op het info kanaal en het lokale kanaal er op dat er iets op gaat komen ?

(znip)

Maar al zou je alleen al dat sublieme internet promoten,of gratis bellen onder Portaal abonnees,maar nee,niets !
Sterft het zo niet een langzame dood ?
1) Je zult inderdaad een extra UTP kabel moeten trekken, waarschijnlijk zal dit op poort 6 aangesloten moeten worden.
2) Deze kabels zouden eigen 'afgedopt' moeten worden. Niet dat het kwaad kan als er geen dop op zit, maar het is wel netter en kan problemen (bvb zand) voorkomen. Het kan ook zijn dat er nog geen vezel in de kabel zit, dus dat alleen de huls uit de grond steekt. In dat geval zal de aannemer nog een keer langskomen om de vezels te blazen en alles netjes af te doppen.
3) Nog niet. Lokale kanalen zijn leuk, maar er moet natuurlijk wel content zijn en een partij die het kan/wil beheren. Hier lopen wel gesprekken voor.
4) Portaal heeft het project/traject wel gestart voor alle Portaal-woningen maar men heeft een jaar of twee terug besloten om alle communicatie vanuit XMS te laten verlopen. Men had eerst een website (portaalnet) opgericht waarop veel informatie over het glasvezelproject te vinden was. Aangezien op den duur alle links vervangen werden door 'kijk maar op www.xmsnet.nl' vermoed ik dat ze die site weggehaald hebben. Wel heeft Portaal al haar huurders een brief gestuurd met informatie over het glasvezelnetwerk met daarin de mededeling dat XMS de nieuwe partij zal zijn van waaruit de communicatie zal lopen. Er komen in ieder geval buitenlandse folders/infokrantes uit die wij in bepaalde doelgroepgebieden zullen gaan verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:27:
[...]
Nee joh, zo snel gaat het niet. Dat weet je toch? ;)
Maar even serieus, ze zijn momenteel bij mijn gebouw (Vak E & F) druk bezig en vandaag zijn we telefonisch gebeld door XMS (dat is de eerste keer dat dat gebeurt) en is er een afspraak gemaakt om morgen de boel aan te komen sluiten. Vorige week hebben ze ook een poging gedaan toen ik langsliep, ze bezig zag en vroeg wanneer ze me aan dachten te gaan sluiten. Ze hebben toen wel een modem geplaatst, maar er zat "geen lucht op de buis" (met andere woorden, ze konden het andere uiteinde van mijn buis niet vinden wegens gebrekkige documentatie). Wellicht morgen dus een aansluiting. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:27
Nou, het is 1 oktober, de deadline van het project in De Laar (Arnhem).

Ben benieuwd of de 40% behaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Hertog_Martin schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:19:
Nou, het is 1 oktober, de deadline van het project in De Laar (Arnhem).

Ben benieuwd of de 40% behaald is.
ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar de support helpdesk dus ben ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik ga binnenkort verhuizen binnenn Utrecht en was ook op de site van XMS terecht gekomen. Maar op die site melden ze totaal niet dat je een Portaal woning moet hebben wil je aangesloten worden. Ook een voorbeeld van goede communicatie. ;)

Mijn woning is van de Mitros, is er dan echt géén mogelijkheid om glasvezel te krijgen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Nick39 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:03:
[...]

Ik heb tot nu toe nog geen ander ip gehad (vanzelf,vanwege een ban van mijn zoon ergens heb ik zelf een ander ip genomen) had al 2,5 maand dezelfde..
Ik kom hier toch nog even op terug, want dit is eigenlijk niet echt geruststellend. Hoe heb je zelf een ander IP genomen? Door de stekker van je modem even eruit te trekken en er weer in te doen of moest je daar toch wel de servicedesk voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan,
Poort 6 heb ik volgens mij niet maar ik snap het princiepe.
De glasvezels zitten in de tule die uit de straat steekt.
Her en der hebben kids er al een flinke ruk aan gegeven en steekt er een behoorlijk stuk gelig vezel uit waar de 2 glasvezels in zitten,ik neem aan dat die dus gewoon kapot getrokken zijn.
Een aantal niet deelnemers heeft zelf de,niet afgedopte,kabel onder de tegel gestopt hetgeen me ook niet echt bevorderlijk lijkt voor het geheel.
Bij sommige vezels zit er een plastic zakje met elastiekje of plakband voorzien van het huisnummer op maar bij de meesten dus helemaal niet.
Ook daar zit de vezel in,bij sommige zit er ook een soort van parapluutje op.
Dat steekt dus her en der uit de grond en ik ken dus verschillende mensen die de tegel dus opgelicht hebben en de niet afgedopte vezel er onder hebben geduwd maar ook bij diversen ligt zelfs de tegel er los tegen de muur aan.

Bij mij heeft het gasbedrijf overigens het modem van de muur afgehaald.
De installateurs van xms hadden een plankje tegen de muur in de meterkast vastgeboord over de binnenkomende gaspijp heen en op dat plankje het modem bevestigd.
Dat plankje stak dus scheef tussen 2 muren in met de gaspijp er achter,ook bij de buren is het zo gedaan..
Helaas moest bij mij de gasmeter vernieuwd worden maar het plankje met modem zat voor de koppeling van de gasmeter.
Monteur rukte plankje weg met een zijn ze nou helemaal belazerd.....
Alles werkt gelukkig nog maar was niet echt blij met die actie van meneer Nuon...

@martdj
Als je de stekker er uit haalt en er weer in doet hou je het zelfde ip (of je moet hem de hele dag er uit laten dat weet ik niet of je dan ook een ander ip krijgt)
Wat ik doe is het volgende:
Mijn router cloont mijn computers mac adres.
Als je dat clonen uit zet en je drukt op release komt er dus opeens een ander mac adres online die netjes een ander ip krijgt.
Zet je vervolgens clonen weer aan in de router zonder release dan hou je het nieuwe ip.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 01-10-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
denan schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:41:
[...]
[1) Je zult inderdaad een extra UTP kabel moeten trekken, waarschijnlijk zal dit op poort 6 aangesloten moeten worden.
Dat zou ik jammer vinden als er een extra kabel vanaf de hoofdaansluiting (PacketFront) moet komen. Hoe doe je dat overigens met meerdere setup boxen? Dien je dan ook meerdere switches te gebruiken? 1 Voor het computer netwerk, en 1 voor TV netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Ramon schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:50:
Ik ga binnenkort verhuizen binnenn Utrecht en was ook op de site van XMS terecht gekomen. Maar op die site melden ze totaal niet dat je een Portaal woning moet hebben wil je aangesloten worden. Ook een voorbeeld van goede communicatie. ;)

Mijn woning is van de Mitros, is er dan echt géén mogelijkheid om glasvezel te krijgen?
Niet bij XMS nee. Zie www.uglas.nl waar ik een overzicht van Utrechtse glas aanbieders heb of je toevallig bij een andere terecht kunt, dit verschilt per wijk/straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

bobje1986 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:34:
[...]

ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar de support helpdesk dus ben ook benieuwd
Laat het ff weten hier als je reactie hebt. Zo hoeft niet iedereen te bellen / mailen.
Zeggen ze niks of niks concreets, dan denk ik dat het niet gehaald is en moeten ze met de investeerders overleggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
denan schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:47:
[...]
De krantjes zijn regionaal/actiegebonden... momenteel is het meer een reclame-krantje (met hier en daar wat nieuwtjes) maar ik verwacht dat het in de toekomst meer uit productinfo/nieuws zal bestaan.
Ik heb in dat krantje gestaan met www.uglas.nl , ik zou een kopie toegestuurd krijgen, maar helaas niet gehad. Zou je me deze (evt in PDF) kunnen nasturen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:27:
[...]
Ze zijn vandaag bij mij komen aansluiten. Het lassen van de glasvezeltjes moest een paar keer opnieuw omdat er teveel demping op zat, maar daarna kon de boel erin en kon er gemeten worden. De TV bleek 75 dB te zijn ipv de minimale 76 dB, maar de monteur vond het wel goed zo en mij boeide het niet aangezien ik toch niet van plan ben om tv te nemen. Mijn (20 meter) ethernetkabel van de meterkast naar de huiskamer (waar al een kabel lag die van de studeerkamer naar de xbox ging) had ik van het weekend al gelegd. Nu zit ik dus te wachten tot mijn router een IP adres uitgedeeld krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:13:
[...]

Ze zijn vandaag bij mij komen aansluiten. Het lassen van de glasvezeltjes moest een paar keer opnieuw omdat er teveel demping op zat, maar daarna kon de boel erin en kon er gemeten worden. De TV bleek 75 dB te zijn ipv de minimale 76 dB, maar de monteur vond het wel goed zo en mij boeide het niet aangezien ik toch niet van plan ben om tv te nemen. Mijn (20 meter) ethernetkabel van de meterkast naar de huiskamer (waar al een kabel lag die van de studeerkamer naar de xbox ging) had ik van het weekend al gelegd. Nu zit ik dus te wachten tot mijn router een IP adres uitgedeeld krijgt...
Was bij mij de dag er na,hou je wel in de gaten of de stekker er in zit want hier trokken ze vrolijk de 230 volt stekker er uit toen men weg ging ;)
Loopt alles nu via de meterkast of via de balkons ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Nick39 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:07:
[...]
Was bij mij de dag er na,hou je wel in de gaten of de stekker er in zit want hier trokken ze vrolijk de 230 volt stekker er uit toen men weg ging ;)
Loopt alles nu via de meterkast of via de balkons ?
Het loopt via de meterkast. Het probleem van de niet meewerkende bewoners is opgelost via dreigbrieven van Portaal dat ze 300 euro moeten betalen als ze de monteur niet toelaten.
Het verhaal dat mijn onderburen thuis moesten zijn om mij aan te kunnen sluiten, ook al lag er al buis, bleek trouwens een fabeltje. Het uiteinde van mijn buis was gewoon beschikbaar buiten het gebouw en ze hadden ons dus een jaar geleden al kunnen aansluiten.
Ik heb de hele installatie van dichtbij gevolgd en het was dus voor de monteur ook wel duidelijk dat ie mijn stroom maar niet van het kastje af moest halen. We hebben het er wel over gehad of ik de helft eraf kan halen. Het stroomblokje splitst in twee kabeltjes waarvan er 1 naar het modem gaat en 1 in het blokje waar de tv uit moet komen (Ik heb zo'n Networks44 geval). Aangezien ik toch geen tv neem, kan die tweede er volgens mij uit en kan ik op die manier weer een paar watt besparen. Maar eens proberen als het Internet deel gewoon werkt.

Edit: Sinds ±12 uur vanmiddag heb ik een IP adres en dus Internet. Joehoe! tussen oplevering en een werkende aansluiting zat bij mij dus ±25 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 03-10-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:37:
@Denan,
Poort 6 heb ik volgens mij niet maar ik snap het princiepe.
De glasvezels zitten in de tule die uit de straat steekt.
Her en der hebben kids er al een flinke ruk aan gegeven en steekt er een behoorlijk stuk gelig vezel uit <snip>
1) In dat geval zal het poort 2,3 of 4 worden :)
2) Hmmm dat is niet de bedoeling, welke regio was het ook al weer? Dan zal ik dat doorgeven aan de projectleider van die regio. (ja ik weet het.. ik zou het ook in mijn mailarchief kunnen zoeken.. maar dan ben ik weer een uur bezig :)
Raceman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:57:
[...]
Dat zou ik jammer vinden als er een extra kabel vanaf de hoofdaansluiting (PacketFront) moet komen. Hoe doe je dat overigens met meerdere setup boxen? Dien je dan ook meerdere switches te gebruiken? 1 Voor het computer netwerk, en 1 voor TV netwerk?
Het zal toch moeten, je krijgt namelijk maar 1 ip adres op de poort waarop internet geprovisioned is. Voor IPTV zal er dus een andere poort geprovisioned moeten worden. Voor het aansluiten van meerdere STB's zul je inderdaad meer kabels moeten trekken naar de hoofdaansluiting, maar wellicht zijn er inderdaad constructies met switches e.d. mogelijk. Hoe dat gaat lopen zal ik nog moeten uitzoeken. To be continued dus.
martdj schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:13:
[...]
Ze zijn vandaag bij mij komen aansluiten. Het lassen van de glasvezeltjes moest een paar keer .
Gefeliciteerd! Volgens mij staat jouw locatie ergens in de top5 van "probleemgevallen".. Ik ben blij dat je eindelijk na al dat wachten een aansluiting hebt :)
De Laar (arnhem)
De aanmeldingen zijn geteld en in overleg met de investeerder is besloten dat er voldoende aanmeldingen waren. Het project krijgt dus een 'go' en de laar zal voorzien worden van glasvezel. Wel is het zo dat hier en daar nog straten zijn waar slechts één aanmelding van binnen is gekomen. Ook bleek uit een paar gesprekken met woningcorporaties uit die wijk dat zij geen toestemming geven om hun woningen te ontsluiten. Deze klanten zullen uiteindelijk dus geen aansluiting krijgen. Alle bewoners zullen deze/volgende week een brief in de bus krijgen met de bevestiging (of afmelding) voor een aansluiting op het glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 24-04 16:14

GekkeR

key = key

Zal dat ook betekenen dat in de andere wijken in Arnhem (zoals bijv wijk4 :p) een start zal worden gemaakt (al is het reclame) ?
Of iig een wat duidelijkere planning ?

Wacht nog steeds met smacht :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
denan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:55:

De Laar (arnhem)

De aanmeldingen zijn geteld en in overleg met de investeerder is besloten dat er voldoende aanmeldingen waren. Het project krijgt dus een 'go' en de laar zal voorzien worden van glasvezel. Wel is het zo dat hier en daar nog straten zijn waar slechts één aanmelding van binnen is gekomen. Ook bleek uit een paar gesprekken met woningcorporaties uit die wijk dat zij geen toestemming geven om hun woningen te ontsluiten. Deze klanten zullen uiteindelijk dus geen aansluiting krijgen. Alle bewoners zullen deze/volgende week een brief in de bus krijgen met de bevestiging (of afmelding) voor een aansluiting op het glasvezelnetwerk.
Woei, goed nieuws! Ik zal de brief even afwachten en ik hoop dat Vivare niet moeilijk heeft gedaan en ik volgend jaar dus kan genieten van glasvezel (wat nog te bezien valt uiteraard, ben nu tevreden over m'n 20mbps upc pakket waar niks mis mee is, echter zie ik gewoon meer toekomst in glasvezel, vandaar mijn overstap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Denan, klopt het dat de hoogkamp-burgemeestersijk aan de beurt is na de Laar? Zal hier ook weer een bepaald percentage moeten instemmen, en wanneer beginnen jullie daar hier dan mee?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
denan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:55:
Het zal toch moeten, je krijgt namelijk maar 1 ip adres op de poort waarop internet geprovisioned is. Voor IPTV zal er dus een andere poort geprovisioned moeten worden. Voor het aansluiten van meerdere STB's zul je inderdaad meer kabels moeten trekken naar de hoofdaansluiting, maar wellicht zijn er inderdaad constructies met switches e.d. mogelijk. Hoe dat gaat lopen zal ik nog moeten uitzoeken. To be continued dus.
Kun je in plaats van een STB ook gewoon een extra netwerkkaart in je PC zetten en zo de stream afspelen (en opnemen)? Zou voor mij veel toegevoegde waarde hebben als XMS dat mogelijk maakt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
fijn om te horen dat het eindelijk werkt buurman.

Nu maar afwachten waneer ze ene keer bij ons komen (hal c/d) hier is nog niemand geweest, en als ze komen zijn er (in ieder geval in mijn flat) nog geen gaten geboord en dergelijken. kijken hoe bang de buren zijn voor die 300 euro boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik ben gistermiddag gebeld door iemand van XMS met de vraag of ik mijn abonnement wil verlengen. Mijn proefabonnement loopt namelijk over een paar dagen af (ik zit dus alweer bijna zo'n 6 maanden bij XMS :o ).

Nogal vreemd, want ik afgelopen dinsdag mijn abonnement - online - verlengd, dit is diezelfde dag ook per e-mail bevestigd. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had stond dit nog niet in zijn systeem. :/ Hij heeft het alsnog verwerkt in het systeem...

Nu maar hopen dat alles goed gaat, want ik heb geen zin om 'n Static IP te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120741

Zijn ze bij het Amersfoortse berg kwartier ookal geteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

sylvesterrr schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:47:
Ik ben gistermiddag gebeld door iemand van XMS met de vraag of ik mijn abonnement wil verlengen. Mijn proefabonnement loopt namelijk over een paar dagen af (ik zit dus alweer bijna zo'n 6 maanden bij XMS :o ).

Nogal vreemd, want ik afgelopen dinsdag mijn abonnement - online - verlengd, dit is diezelfde dag ook per e-mail bevestigd. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had stond dit nog niet in zijn systeem. :/ Hij heeft het alsnog verwerkt in het systeem...

Nu maar hopen dat alles goed gaat, want ik heb geen zin om 'n Static IP te verliezen.
Dat gaat wel goed, er wordt gebeld op basis van excel-uitdraaien en die worden niet automatisch geupdate.

* PeaceNlove werkt in het XMS-huis in Leiden. Ik ga denan niet vervangen, ik ga ook geen mededelingen doen vanuit XMS, maar als er hier vragen zijn die ook in het XMS-huis beantwoord kunnen worden en niet van persoonlijke aard zijn, dan kan ik daar op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 20:09
Ik heb net even met XMS gebeld. Deze maand zou op de 25e mijn Alles-uit-de-kast actief worden. Ik heb ondertussen mijn ADSL, KPN-telefonie en TV van UPC opgezegd. Volgens XMS zou ik bericht krijgen wanneer ze de apparatuur in de meterkast wilden gaan plaatsen.

Nu vond ik het na 2 maanden wachten toch wel lang duren, de 25e oktober is al in zicht. Dus ik besloot te bellen en te vragen of al bekend is wanneer de apparatuur komt: (Glas is al geblazen)

"Meneer, het is helaas niet bekend wanneer u aangesloten gaat worden. Dit geldt voor iedereen in Arnhem."

Op de vraag of het voor de 25e gaat lukken kreeg ik een ontwijkend antwoord en advies kon hij me niet geven. Vorig jaar heb ik uit pure wanhoop maar ADSL genomen omdat XMS elke keer een maand bij mijn aanvraag optelde. Nu heb ik dus einde van deze maand geen TV/Radio, internet en TV meer. Ik zit hevig te overwegen om het toch maar weer af te blazen en terug te gaan naar UPC, KPN en een ADSL internet provider.

Ik vind het zo jammer. Was zo blij dat ik eindelijk glasvezel ging krijgen, gaat het hoogstwaarschijnlijk toch niet door. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
trolleystad schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:03:
...Ik zit hevig te overwegen om het toch maar weer af te blazen en terug te gaan naar UPC, KPN en een ADSL internet provider.
Echt balen voor je ja.
Misschien een tip, tegenwoordig zijn er ook wat ADSL providers met maand abonnementen.
- http://producten.hetnet.nl/adslinstapsurfen.htm (1,5Mbit 9,95 p/m)
- http://www.alice.nl/ (20Mbit, telefonie, 29,95 p/m)
Ik weet het niet zeker, maar misschien biedt XMS dat ook aan.

Wat je ook kan doen is KPN vragen of ze het ADSL abonnement voor onbepaalde tijd willen door laten lopen met een opzegtermijn van 1 maand en de opzegging dan voorlopig terugdraaien. Sommige providers staan daar ook open voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zoals dus al aangegeven, er zijn ADSL providers die je per maand kan opzeggen (zoals Alice)
Alice bied ook telefonie, dus zou je in princiepen zo Internet en Telefonie "tijdelijk" kunnen regelen.

Ook zo je een proefabonnement bij Digitenne (KPN) kunnen nemen.
Je kunt (weet niet zeker of dit nog is) gratis twee maanden dit proberen, inclusief de decoder.

Zo kun je ook twee maanden TV regelen.

Kan je XMS toch nog twee maanden extra de tijd geven om alles in orde te brengen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Tja, eigenlijk had ik bijna 2 jaar geleden me al aangemeld. Ik vind het nu eigenlijk wel een beetje teveel worden. (Moet hier ook nog aan m'n vriendin uitleggen waarom ik alles nu weer opgezegd heb en waarom glasvezel beter is enzo, alles was toch goed blablabla :z , jij altijd met je internet en alles, weet het altijd beter, maar nu gaat het dus fout, zal wel geen echtscheiding worden hoor :+ )

[ Voor 19% gewijzigd door Dolan op 07-10-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Tja, ik wil niet vervelend zijn, maar waarom zou je in hemelsnaam iets opzeggen voordat het nieuwe gegarandeerd aanwezig gaat zijn? Helemaal als je zegt dat het al vaker is gezegd dat je op een bepaald moment aangesloten zou worden, en dat gebeurde telkens niet.... wil niet veel zeggen, maar de meeste mensen denken dan wel, "goh, laat ik even wachten of het er dan wel echt is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Nou, deze keer had ik er meer vertrouwen in omdat het glasvezel al in mijn meterkast ligt. Toen ik 2 maanden geleden belde werdt gezegd dat alleen de apparatuur nog geïnstalleerd diende te worden. Ook hier op GOT zag ik dat al een aantal mensen gebruik maakten van XMS dus ik dacht dat ze nu eindelijk klaar waren. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Raceman schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:21:
[...]

Echt balen voor je ja.
Misschien een tip, tegenwoordig zijn er ook wat ADSL providers met maand abonnementen.
- http://producten.hetnet.nl/adslinstapsurfen.htm (1,5Mbit 9,95 p/m)
- http://www.alice.nl/ (20Mbit, telefonie, 29,95 p/m)
Ik weet het niet zeker, maar misschien biedt XMS dat ook aan.
Ik had nog nooit van Alice gehoord. Effe hun algemene voorwaarden bekeken en daar zit toch wel een potentiele adder:
Artikel 23. Gevolgen van beëindiging

* 23.1 In geval van beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
o a. zal de Eindgebruiker het gebruik van de Dienst(en) en Voorzieningen op het moment van beëindiging van de Overeenkomst onmiddellijk beëindigen;
o b. zal Alice direct na beëindiging van de Overeenkomst de door haar verstrekte codes en passwords die in het kader van Overeenkomst zijn verstrekt, innemen en/of blokkeren tenzij anders is overeengekomen;
o c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beëindigingkosten in rekening te brengen;
o d. zullen alle verplichtingen die ofwel expliciet ofwel krachtens hun aard van kracht dienen te blijven, onverkort van kracht blijven.

Alice maakt gebruik van het BBNed netwerk en als ik me niet vergis moet daar voor het beeindigen een x bedrag (ik heb 80 euro in mijn hoofd, maar kan ook het dubbele of de helft zijn) worden betaald. Alice zou het dus best als "redelijk" kunnen beschouwen dat jij die kosten betaalt...

Wel typisch dat er een heel topic over Alice is, maar niemand het daar over deze voorwaarde heeft. Denan heeft volgens mij Alice als provider.

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 08-10-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
martdj schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:02:
Alice maakt gebruik van het BBNed netwerk en als ik me niet vergis moet daar voor het beeindigen een x bedrag (ik heb 80 euro in mijn hoofd, maar kan ook het dubbele of de helft zijn) worden betaald. Alice zou het dus best als "redelijk" kunnen beschouwen dat jij die kosten betaalt...
Juist. Daarom begin ik liever niet aan die dingen. Ik heb een e-mailtje gestuurd naar XMS en ondertussen ook antwoord gehad:
Geachte heer/mevrouw,

Ik kan hier helaas niet veel zinnigs aan toe voegen.

Wij hebben geen indicatie van wanneer de apparatuur geplaatst wordt waardoor uw account geactiveerd kan worden.

Ik raad u aan om de opzegging bij uw huidige provider ongedaan te maken en pas weer op te zeggen (indien van toepassing is) als u zeker weet dat de verbinding naar uw woning gerealiseerd is.

Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

**************, Servicedeskmedewerker
Zijn er hier überhaupt mensen in Arnhem die al een werkende XMS verbinding hebben? Misschien kan Denan me enige duidelijkheid geven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:02:
[...]

Ik had nog nooit van Alice gehoord. Effe hun algemene voorwaarden bekeken en daar zit toch wel een potentiele adder:
Artikel 23. Gevolgen van beëindiging

* 23.1 In geval van beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
o a. zal de Eindgebruiker het gebruik van de Dienst(en) en Voorzieningen op het moment van beëindiging van de Overeenkomst onmiddellijk beëindigen;
o b. zal Alice direct na beëindiging van de Overeenkomst de door haar verstrekte codes en passwords die in het kader van Overeenkomst zijn verstrekt, innemen en/of blokkeren tenzij anders is overeengekomen;
o c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beëindigingkosten in rekening te brengen;
o d. zullen alle verplichtingen die ofwel expliciet ofwel krachtens hun aard van kracht dienen te blijven, onverkort van kracht blijven.

Wel typisch dat er een heel topic over Alice is, maar niemand het daar over deze voorwaarde heeft. Denan heeft volgens mij Alice als provider.
Alice is van BBNED,ze maken niet gebruik van het netwerk,het is gewoon een maatschappij van bbned.
Zoals hetnet en kpn ook bij elkaar horen.
Sterker,als je de KVK gegevens en de site registrar gegevens opvraagt van Alice dan zijn beiden van BBNED welke ook weer eigenaar is van de provider van XMS.

Domeinnaam alice.nl
Status actief
Houder BBN000063-BBYOD
BBned N.V.
Planeetbaan 4
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon ZWA005574-BBYOD
S Zwart
+31 (0)235659999
info@bbned.nl
Deelnemer BBeyond BV
Planeetbaan 4 44
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Technische contactpersonen SCH037968-BBYOD
R.M. van schie
+31 (0)9002239663
rik.vanschie@bbned.nl
Domeinnaamservers ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11
ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40
Datum registratie 29-05-1995
Datum laatste wijziging 13-07-2007
Administratie door NL Domain Registry

@denan, Zeeheldenbuurt in Leiden, ik ben eens gaan tellen in de straten rond mijn blok en daar steken alleen al 15 onbeschermde kabels inclusief glasvezel uit de grond.
Ik heb overigens van het hele project foto's genomen,zelfs de aanvoer van het wijkhuisje en het plaatsen ervan met een enorme kraan heb ik op foto.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 08-10-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Nick39 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:10:
[...]

Alice is van BBNED,ze maken niet gebruik van het netwerk,het is gewoon een maatschappij van bbned.
Zoals hetnet en kpn ook bij elkaar horen.
Sterker,als je de KVK gegevens en de site registrar gegevens opvraagt van Alice dan zijn beiden van BBNED welke ook weer eigenaar is van de provider van XMS.

Domeinnaam alice.nl
Status actief
Houder BBN000063-BBYOD
BBned N.V.
Planeetbaan 4
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon ZWA005574-BBYOD
S Zwart
+31 (0)235659999
info@bbned.nl
Deelnemer BBeyond BV
Planeetbaan 4 44
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Technische contactpersonen SCH037968-BBYOD
R.M. van schie
+31 (0)9002239663
rik.vanschie@bbned.nl
Domeinnaamservers ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11
ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40
Datum registratie 29-05-1995
Datum laatste wijziging 13-07-2007
Administratie door NL Domain Registry

@denan, Zeeheldenbuurt in Leiden, ik ben eens gaan tellen in de straten rond mijn blok en daar steken alleen al 15 onbeschermde kabels inclusief glasvezel uit de grond.
Ik heb overigens van het hele project foto's genomen,zelfs de aanvoer van het wijkhuisje en het plaatsen ervan met een enorme kraan heb ik op foto.
Bij mijn weten is XMS nog gewoon van Reggefiber. Er gaan geruchten dat Regge er vanaf wil en mogelijke kopers zijn KPN (vanwege Almere) en inderdaad BBned.
Bron: http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2160226

edit:
bronnetje erbij

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 08-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:24
Zijn er hier überhaupt mensen in Arnhem die al een werkende XMS verbinding hebben? Misschien kan Denan me enige duidelijkheid geven? O-)
Yep, al bijna een jaar een zeer tevreden gebruiker van XMS met weinig tot geen problemen.
Wel laatst met de packetfront (ivm met bellen (telefoon bleef over gaan zonder dat er iemand aan het bellen was)), maar dit werd zeer snel en professioneel opgelost.

Jammer dat het bij anderen wat moeizamer gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-10-2007 08:11 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:10:
[...]

Yep, al bijna een jaar een zeer tevreden gebruiker van XMS met weinig tot geen problemen.
Wel laatst met de packetfront (ivm met bellen (telefoon bleef over gaan zonder dat er iemand aan het bellen was)), maar dit werd zeer snel en professioneel opgelost.

Jammer dat het bij anderen wat moeizamer gaat.
Welke wijk woon je? (ik in monnikenhuizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

trolleystad schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:30:
[...]

Welke wijk woon je? (ik in monnikenhuizen)
Hmm, je zit in een woning van portaal?
Want wij hebben alweer 2 maand XMS en zijn meer dan tevreden (konden wel eerder maar wilden eerst dat ADSL afliep). Ook monnikenhuizen btw.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Jep, een portaal woning. Kijk, dat verbaast mij dus. In principe hoeft bij mij alleen de apparatuur nog geplaatst te worden toch? Ik snap niet waarom dit ineens niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:24
Nee, particulier, maar tegelijkertijd met de rest van de straat/wijk aangesloten. Spijkerkwartier omg. Boulevard Heuvelink

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:09
Is er nog nieuws over de mogelijke overname van XMS door KPN waarover een paar dagen geleden was te lezen op planet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaag
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09-2023
Weet iemand of er ook ipv6 initiatieven zijn binnen xms/internlnet die via de glasvezel te gebruiken zijn?

Groet,

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mediabeast schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:19:
[...]

Bij mijn weten is XMS nog gewoon van Reggefiber. Er gaan geruchten dat Regge er vanaf wil en mogelijke kopers zijn KPN (vanwege Almere) en inderdaad BBned.
Bron: http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2160226

edit:
bronnetje erbij
Internlnet, de internet provider van xms,is overgenomen door BBNED,al weer een tijdje hoor.
Zie:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=864798/sc=9d6581
En het berichtje van Denan in het vorige topic:
Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 13:02

--------------------------------------------------------------------------------
Door: denan
Verder:
BBNED neemt InterNLnet over

Voor InterNLnet zelf zal er zeer weinig veranderen, wij blijven een losstaand bedrijf. Voor XMS zal er niets veranderen, de banden tussen XMS en InterNLnet blijven gewoon bestaan.
/end

Alice is dus gewoon een dochteronderneming van BBNED net als InterNLnet dat is.

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 09-10-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:42:

Alice is dus gewoon een dochteronderneming van BBNED net als InterNLnet dat is.
Nick: lees je hotmail eens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Denan, weet jij toevallig waarom mijn glasvezelapparatuur niet geplaatst kan worden? Postcode 6823BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Mijn xms aansluiting loopt weer helemaal geweldig. Ik had maandag een afspraak gemaakt en men zou vandaag tussen 13.00 en 16.00 komen om mij eindelijk aan te sluiten. Inmiddels is het inderdaad 16.00, men heeft niets latne horen en is niet geweest.

Ik heb dus zelf maar weer gebeld naar het contactnummer dat ik op een kaartje had gehad. Nu is het verhaal weer dat men er net achter komt dat er bij mijn nog geen vezel ligt (lekker logisch want er is nog nooit iemand komen opdagen op een afspraak, dus ze hebben ook nog niets kunnen doen).

Ondertussen zit mijn vriendin weer de hele dag thuis voor niets te wachten. Wat een asociaal K*@^#$@$ bedrijf is het toch.

Aan de ene kant dreigen met boetes als je niet thuisblijft om voor ze open te doen, maar als je dan een afspraak hebt komen ze niet opdagen.

Ik vraag me echt af of ik niet de vrije dag van mijn vriendin kan declareren bij XMS. Belachelijke idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Reggefiber ontkent dat in de onderhendelingen ook de overname door KPN van XMS Services een rol speelt. Deze provider biedt vaak de diensten aan op het glas van Reggefiber. Regge-groep in Rijssen (Twente) is ook grootaandeelhouder van XMS en heeft te kennen gegeven dat ze wel van de provider af wil, om zich te concentreren op glasaanleg.
BBned, concurrent van KPN en partner van Reggefiber in onder meer Rotterdam, was ook in de markt voor overname van XMS services.
bron (ik kreeg alleen met de cache het artikel te zien vreemd genoeg)

XMS is dus niet van BBned.

Onduidelijk is uit dit artikel of er nu, onafhankelijk van de samenwerking tussen Reggefiber en kpn in Almere, sprake is van verkoop van XMS aan kpn.
Ik bid op mijn blote knieen van niet.
De kans dat XMS net zo vrij blijft als xs4all onder kpn-paraplu schat ik niet hoog in. En dus vallen we dan weer in handen van de groene moloch :(
/doemdenk

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartware schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:44:
[...]

[...]

bron (ik kreeg alleen met de cache het artikel te zien vreemd genoeg)

XMS is dus niet van BBned.
Dat heb ik nergens gezegd.
De internet provider van xms (interNLnet) is van BBNED,niet XMS zelf.
Ik lees niet echt dat KPN XMS zou gaan overnemen of zo,maar als het wel gaat gebeuren dan ben ik weg,ik ben het internetPLUSbellen debacle nog bij lange na niet vergeten.

@Denan,je zat in de ongewenste post,je hebt antwoord.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 10-10-2007 23:32 . Reden: /typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:10:
[...]

hmmm.. zou je die foto's kunnen emailen? *liefst recent*.. dan kan ik dat doorgeven aan de hoofdaannemer. You know the adress :)
Vandaag schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:57:
Weet iemand of er ook ipv6 initiatieven zijn binnen xms/internlnet die via de glasvezel te gebruiken zijn?
Er is geen ipv6 support. Wel staat dit op de wish-list, maar aangezien 99% van de wereld nog niet met IPv6 werkt zou het weinig nut hebben (iets met kip-ei). Voor de toekomst staat dit natuurlijk wel al op de agenda.
trolleystad schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:29:
Denan, weet jij toevallig waarom mijn glasvezelapparatuur niet geplaatst kan worden? Postcode 6823BE.
Nope.. supportzaken moet je tegenwoordig bij support@xmsnet.nl aankaarten. Ik gok wel dat het een na-aansluiting betreft waarvoor nog niet alle afspraken met de aannemer rond zijn.. dat kan per stad/aannemer verschillen, maar de servicedesk kan je hier meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
denan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:56:
Nope.. supportzaken moet je tegenwoordig bij support@xmsnet.nl aankaarten. Ik gok wel dat het een na-aansluiting betreft waarvoor nog niet alle afspraken met de aannemer rond zijn.. dat kan per stad/aannemer verschillen, maar de servicedesk kan je hier meer over vertellen.
Helaas, ze willen mij er niks over vertellen. Ik krijg alleen te horen "We weten niet wanneer we u kunnen aansluiten". :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan,ik heb wat foto's gemaakt daarnet en aan je gestuurd,verser kan niet.
Ik kan echter nu niet het hele blok gaan doen,zit op een schuur te wachten,dus de foto's zijn alleen van mijn blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

Oooh ik heb weer eens neurotisch naar de helpdesk gebeld vandaag.. en toen kreeg ik te horen dat het de planning is om eind december dit jaar digitale televisie uit te rollen.

Als dat waar is... dan wacht ik nog even met het afsluiten van een digitenne abonnement :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 22438 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:06:
Oooh ik heb weer eens neurotisch naar de helpdesk gebeld vandaag.. en toen kreeg ik te horen dat het de planning is om eind december dit jaar digitale televisie uit te rollen.

Als dat waar is... dan wacht ik nog even met het afsluiten van een digitenne abonnement :-)
hmm.. aangezien ik ze nog geen planning heb gegeven kunnen ze die ook niet communiceren. Zeer binnenkort start fase 2 van de pilot, daarna zullen wij aan de commerciele uitrol gaan werken. Tot die tijd dus geen planning/data voor de uitrol van digitale tv. (Om blizzard te quoten "its done when its done").
Zodra er iets van concrete info te geven is zal ik dat ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

Hm, dan ben ik dus blij voor niets. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
blij gemaakt met een grote dode mus dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdArnhem
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 13:44
Hertog_Martin schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Woei, goed nieuws! Ik zal de brief even afwachten en ik hoop dat Vivare niet moeilijk heeft gedaan en ik volgend jaar dus kan genieten van glasvezel (wat nog te bezien valt uiteraard, ben nu tevreden over m'n 20mbps upc pakket waar niks mis mee is, echter zie ik gewoon meer toekomst in glasvezel, vandaar mijn overstap)
Iemand al de beloofde brief gehad? Ik niet. (Re: xms in De Laar-Oost/Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
EdArnhem schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:08:
[...]

Iemand al de beloofde brief gehad? Ik niet. (Re: xms in De Laar-Oost/Arnhem)
Ik ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag zou de beruchte meting plaatsvinden met Volkers en Hertzinger om aan te tonen dat er met het signaal iets mis is.
(Hertzinger levert het signaal aan xms,Volkers onderhoudt de glasvezel).
Afspraak om half 10.
Om half 9 was de meneer van Volkers Telecom er al.
9 uur belt netwerkbeheer,de monteur van Hertzinger is ziek en komt niet.
Man van Volkers heeft een dik uur gereden,kan ook een dik uur terug rijden.
Hertzinger neemt de moeite niet eens om mij af te bellen terwijl ik er een vrije dag voor heb genomen.
Een reserve monteur hebben ze niet.
(en wat nu bij een netwerk storing, sorry mensen geen tv,de monteur is ziek)
Meneer van Volkers nijdig, ik nijdig.
Meneer van Casema,waar ik officieel al van ben afgesloten,heeft speciaal voor de vergelijking het signaal er op laten staan nog.
Het enige dat men kon doen was mijn eigen bekabeling meten en die was pico bello.
De verbinding naar het XMS netwerk was ook uitstekend.

Alleen signaal ruis verhouding is veel te hoog (veel meer ruis dan er hoort te zijn in het signaal en ook heel onstabiel.
Conclusie,in het headend van Hertzinger is het goed mis.
Maar die monteur is dus toevallig ziek,en niemand kan hem vervangen.
Monteur van Volkers heeft 2 printouts gemaakt waaruit duidelijk blijkt dat de waardes niet in orde zijn.
Waaruit ook blijkt dat het niet aan mijn bekabeling ligt want dat houdt Hertzinger vol.
Hertzinger: gooit er maar een versterker voor.
Ja, dat vertienvoudigt ook de ruis,dus dat helpt niet.
Hertzinger: verzwak het signaal dan,dan is er ook minder ruis.
Ja.. en minder beeld.
Hertzinger: gooi er een galvanische scheiding tussen.
Hing er al.
Hertzinger: haal die scheiding dan weg.
Goed, helpt niet.
Hertzinger: is de tv wel goed ?
Ja,want op Casema is het beeld wel goed en er zijn 5 tv's in huis, zijn die allemaal wel bij Casema en niet bij Hertzinger goed ?
Hertzinger: vervang de einddoos.
Zinloos want de metingen zijn gedaan voor de einddoos.

Volkers netwerkbeheer baalt ook,dit is namelijk niet de eerste keer.
De meneer heeft een bakkie koffie gedronken,merkte nog op dat het een duur bakkie koffie was geworden.
Volkers moet nu Hertzinger gaan overtuigen dat het niet aan mijn bekabeling ligt en niet aan hun glasvezel maar aan hun headend.
Dan moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden om hier te meten.
Een tweede vrije dag opnemen (die ik zelf moet betalen want ik heb geen vrije dagen meer open).
Kortom,het kost mij 150 euro (2 dagen) alleen om mee te werken aan een test waarna er dus nog iemand van Hertzinger in het headend de boel gaat veranderen,en ik moet heraansluitkosten betalen aan Casema.
XMS kan er strikt genomen,niets aan doen.
Er is aangetoond dat er iets mis is aan het signaal.
Maar geen idee hoe het nu verder moet.

Het is allemaal geen reclame voor XMS.
Casema komt morgen terug en sluit me af. (terecht).
Bij XMS heb ik een alles uit de kast abonnement waarvan ik hoop dat dat kan worden open gebroken want ik betaal niet voor tv als dat niet goed is.
Daarna moet ik 45 euro (her) aansluitkosten voor Casema betalen.
Tesamen met wat die 2 vrije dagen me kosten kan ik voor de 8,50 die Casema hier kost dus voor dit geintje 2 jaar kijken bij Casema.
En daarnaast heb ik er weinig vertrouwen zo meer in. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 17-10-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Neuj, lijkt wel alsof niets bij xms van een leien dakje gaat. Bij mij kwamen ze vorige week niet opdagen bij de installatie. Zonder iets te laten weten. Vervolgens heb ik er achteraan gebeld, voor een nieuwe afspraak. Kreeg ik het verzoek om met mijn buren een afspraak te maken wanneer die ervoor thuis willen blijven. Nou, mooi niet dus, dat mogen ze lekker zelf regelen. (gaat om de onderburen, die aan het verhuizen zijn, we hebben een gesloten gallerij, dus ik heb heel die mensen nog nooit gezien en ga ze waarschijnlijk ook nooit zien ).
Vervolgens heb ik natuurlijk niemand meer gezien of gehoord een week lang, dus ik heb geen idee of ik uberhaupt nog aangesloten ga worden en eerlijk gezegd wil ik er zelf niet meer achteraan bellen (want alles wat ze zeggen of beloven komen ze toch niet na).

De gang van zaken blijft hoe dan ook belachelijk. Ik hoop dat als ze het ooit aan komen leggen het internet zelf wel goed werkt, anders ben ik snel weer weg bij die bende.

Ik heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door milenko79 op 17-10-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste Iedereen,

Ik zie via dit medium van alles over het glasvezelproduct van XMS.

Ik zit in de klankbordgroep van Soest(erberg) en ben sinds juni 2005 in het bezit van de glasvezelaansluiting.
Het was toen maar is nu nog steeds een relatief nieuw product was zo zijn kinderziektes heeft gehad. Ik ben destijds in de klankbordgroep gegaan omdat ik het belangerijk vindt de de gebruikers een stem hebben. En ik kan zeggen dat er door XMS altijd goed naar ons geluisterd is.
Maar goed elke nieuw product kent aanloopproblemen maar de meeste zijn nu wel achter de rug.

De reden van mijn bericht hier is dat er veel wordt gemopperd over het uitstellen van de digitale tv of te wel IP TV. Sinds februari van dit jaar test de klankbordgroep van Soest(erberg) deze dienst en ook hier zijn de nodige probleempjes geweest. Om er zeker van te zijn dat er een goed product geleverd wordt moet deze goed uitgetest zijn, vandaar dat het allemaal wat langer duurt. Op zeer korte termijn gaat de klankbordgroep de tweede fase van IP TV testen. En ook voor mij is dat nog allemaal nieuw en weet ik niet wat ik kan, moet en mag verwachten. Ik kan wel zeggen dat de huidige digitale TV er perfect uit ziet. Uitzending gemist ontvangen we gewoon via de tv, programma's kunnen we tot een week terug vinden op dag, zender of thema. De programma's zijn haarscherp van kwaliteit en de uitzendingen kunnen vooruit en achteruit gespoeld worden en gepauzeerd worden. Uitzending gemist werkt alleen nog voor Nederland 1, 2 en 3 maar in de toekomst wordt dit waarschijnlijk verder uitgebreid. Via het Internet www.nederland4.nl zijn een groot aantal themakanalen te bekijken en deze kunnen wij ook via de digitale tv gewoon op de beeldbuis te zien krijgen. verdere toepassingen als film bestellen etc. is slechte een kwestie van tijd er is bandbreedte genoeg. Iedereen die twijfelt vraag ik om geduld te hebben er komt echt iets heel moois aan!

Wiebo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Nick39 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:20:
...
9 uur belt netwerkbeheer,de monteur van Hertzinger is ziek en komt niet.
...
Kortom,het kost mij 150 euro (2 dagen) alleen om mee te werken aan een test waarna er dus nog iemand van Hertzinger in het headend de boel gaat veranderen,en ik moet heraansluitkosten betalen aan Casema.
XMS kan er strikt genomen,niets aan doen.
...
Volgens mij kun je de schade van de vrije dag gewoon gaan verhalen. Net zoals er kosten in rekening worden gebracht als jij niet thuis bent. Er zijn al eerder voorbeeld cases bij andere providers/dienstverleners geweest. Ik zou dat dan ook gewoon lekker doen zodat je weer een 2de vrije dag kunt opnemen.

Het is wel een vervelend probleem aan het worden zo. Wat XMS betreft, waarom kunnen ze er niets aan doen? XMS is toch jouw leverancier? Zij hebben Hertzinger als tussen leverancier gekozen en zijn dus ook verantwoordelijk. Zij kunnen Hertzinger er dus ook op aanspreken dat afspraken niet nagekomen worden en daar de schade weer gaan verhalen en druk uitoefenen.

Sterkte met de vele ellende en bedankt voor je inzet die hopelijk resultaat gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:10
wiebo66 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:05:
Beste Iedereen,

Ik zie via dit medium van alles over het glasvezelproduct van XMS.

Ik zit in de klankbordgroep van Soest(erberg) en ben sinds juni 2005 in het bezit van de glasvezelaansluiting.
Het was toen maar is nu nog steeds een relatief nieuw product was zo zijn kinderziektes heeft gehad. Ik ben destijds in de klankbordgroep gegaan omdat ik het belangerijk vindt de de gebruikers een stem hebben. En ik kan zeggen dat er door XMS altijd goed naar ons geluisterd is.
Maar goed elke nieuw product kent aanloopproblemen maar de meeste zijn nu wel achter de rug.
.........
Bedankt voor je bijdrage! Ik denk ook wel dat de meeste mensen tevreden zijn over XMS. Daar zie je echter nooit iets van op dit forum.
Ik ben blij om nu iets te horen van een tester van digitale TV. Hopelijk wordt het snel leverbaar. Het klinkt in ieder geval allemaal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Digitale TV update:
Zojuist is de software omgezet naar versie 2 van de digitale dienst. De pilotgroep zal deze (als alles goed gaat) vanavond al kunnen testen na de vergadering. Het grootste verschil met versie 1 van de software is dat het nieuwe platform veel dynamischer is. De interface ziet er anders uit en tevens is het nieuwe platform makkelijker uit te breiden met nieuwe/extra diensten.
Tevens zal de pilot uitgebreid worden naar 2 gebieden waar al enkele tijd klankbordgroepen actief zijn. De deelnemers zijn al voorgeselecteerd dus je kunt je nu niet alsnog aanmelden.
@ nick: hmmmm ik had eigenlijk gehoopt dat er duidelijkheid zou komen over de aard/oorzaak van je kwaliteitsklachten. Ik zal dit meenemen in het overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 23:38
denan schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:37:
@ nick: hmmmm ik had eigenlijk gehoopt dat er duidelijkheid zou komen over de aard/oorzaak van je kwaliteitsklachten. Ik zal dit meenemen in het overleg.
Het lijkt me dat die duidelijkheid er inmiddels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
4nGeLuS schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:40:
[...]

Het lijkt me dat die duidelijkheid er inmiddels is.
Niet echt, daar was die meting voor. Het enige wat we weten is dat er een klacht is, niet wat de oorzaak is of wat het domein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik uberhaupt wel abbonnee van XMS wil worden als ik dit allemaal zo lees :{

Jullie hebben in theorie een prima produkt en voldoende belangstelling. Dan is het dus een kwestie van beleid. En dat lijkt zo te lezen nergens op. Verbeter dat en je hebt een goede business....

Dit klinkt nog erger als UPC in '99/2000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hertog_Martin schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:01:
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik uberhaupt wel abbonnee van XMS wil worden als ik dit allemaal zo lees :{

Jullie hebben in theorie een prima produkt en voldoende belangstelling. Dan is het dus een kwestie van beleid. En dat lijkt zo te lezen nergens op. Verbeter dat en je hebt een goede business....

Dit klinkt nog erger als UPC in '99/2000...
De meeste problemen/klachten ontstaan in de aanlegfase, dus als klanten/bewoners direct met de aannemer te maken hebben. Aangezien de aanleg van het glasvezelnetwerk een enorm project is moeten wij met verschillende onderaannemers werken, helaas vallen er hier en daar wel wat steken omdat een aannemer nou eenmaal een andere klantinstelling heeft dan een dienstverlener. Het enige dat wij vanuit XMS kunnen doen is de aannemer hierop aanspreken en hopen dat het beter gaat.. gaat het te lang slecht dan moeten wij op zoek naar een andere aannemer.
Denk dus niet dat de klachten van Milenko en Martdj klachten zijn over XMS zelf (al is XMS natuurlijk wel indirect verantwoordelijk voor de mensen die in haar naam werkzaamheden uitvoeren), het zijn meer klachten over de dienstverlening/gebrek aan communicatie van de aannemer die bij hen bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
@denan:

Ik heb een week geleden weer gemaild naar xms maar deze keer geen antwoord teruggehad. Ik krijg maar niet uit ze waarom ik niet aangesloten kan worden en andere mensen in mijn buurt wel. Ik heb een portaal woning in Arnhem, Monnikenhuizen. Ik heb nu maar ADSL aangevraagd, maar kan dit nu nog annuleren. Weet jij wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-04 19:47

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Denan, ik woon in een wijk in Hilversum waar glasvezel niet is aangelegd. Ik heb dus een aanvraag gedaan, en netjes een brief ontvangen dat ze pas komen aansluiten als er genoeg belangstelling is in deze straat/wijk. Maar hoeveel buren moet ik gaan overhalen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Niet echt, daar was die meting voor. Het enige wat we weten is dat er een klacht is, niet wat de oorzaak is of wat het domein is.
De oorzaak is dat de signaal ruis verhouding veel te hoog is en daarnaast nog eens reuze instabiel.
Met andere woorden,in elk beeld zit ruis, dat is altijd zo.
Het moet alleen een bepaalde verhouding hebben,als de ruis zeg maar op de achtergrond is en onder een bepaald nivo dan heb je er geen last van.
Ook Casema heeft ruis in haar beeld.
Voor een gewone tv maakt dat niet uit,daar valt de ruis reuze mee omdat de resolutie maar iets van 640X480 is of zo.
Voor een LCD tv met een veel hogere resolutie ligt dit anders.
Er worden wiskundige bewerkingen uitgevoerd op de achtergrond om het beeld dat aangeboden wordt en geen HD is, om te zetten.
Je kan niet simpelweg de pixels verdubbelen,want dan krijg je echt een blokjesbeeld.
meestal zit er voor de upscaler een ruisfilter dat het merendeel van de ruis wegfiltert zodat er met een zo'n schoon mogelijk beeld die bewerkingen uitgevoerd kunnen worden.
(@denan ik quote jou nu even maar dit weet je uiteraard).
Als echter de ruis te hoog is,dan wordt deze in het beeld meegefilterd,meeverwerkt om dat betere plaatje te maken.
En dat zie je.

Wat de metingen van Volkers telecom hebben uitgewezen is simpel: de signaal ruis verhouding is veel te hoog.
Wat de metingen ook uitgewezen hebben,is dat het niet in het netwerk zit van Volkers.
Wat de metingen ook hebben uitgewezen is dat het niet in mijn bekabeling zit.

Wat blijft dan over: Hertzinger.
De signaal ruisverhouding is te hoog op de plek waar het de glasvezel in gaat: het headend.
En voor alle duidelijkheid,er is niet EEN klacht,er zijn tientallen klachten.

Het enige wat volgens Volkers helpt is: de druk op de ketel houden.
Maar ook hier is weer een probleem:
Volkers mag niet in de headends komen,en heeft er ook geen sleutels van.
Andersom mag Hertzinger ook niet in de wijkkasten van Volkers komen.

Waarom zijn er niet meer klachten ?
Allereerst,het is niet bekend of dit landelijk is of plaatselijk,er zijn wel klachten binnengekomen volgens Volkers uit andere regio's dan alleen de mijne.
Een hoop mensen kijken gewoon nog met een gewone tv,die merken er dus nauwelijks iets van.
De ene LCD tv upscaled nu eenmaal beter als de ander en de grens van ergernis ligt bij de een ook hoger dan de ander.
Het was mijn eerste LCD en ik had het beeld geaccepteerd,vond het minder dan ik verwacht had maar goed, ik nam aan dat het nu eenmaal zo hoorde/was, je bekijkt nu eenmaal een beeld waar wat mee gedaan wordt,alsof je een lage bitrate divx fullscreen bekijkt.
Totdat ik op het idee kwam,hee zou er nog signaal op mijn casema kabeltje staan.
Pas toen zag ik de wereld van verschil.

Het probleem is nu dat dus XMS en Volkers de druk op de ketel moeten houden.
Ik heb 2 keer gebeld met XMS,ene Jeroen zou vragen of Denan terug zou bellen want ik zit nu in de shit,hoge kosten voor vrije dagen,een abonnement waar ik even niets aan heb ( het XMS televisie deel) een afgesloten Casema.
Helaas echter belt XMS niet terug.

Horrorstorie:
Nee, internet is uitstekend,telefonie ook.
Alleen Hertzinger maakt zich er met een fluitje van een cent vanaf,en dat is niet alleen mijn mening.
Volkers heeft 3 keer gebeld of ze toch geen andere monteur wilden sturen,desnoods later op de dag.
Ik heb zelf ook geprobeerd ze te bereiken,tenslotte is het Volkers onderzoek afgerond en hoeven zij alleen nog actie te ondernemen.
Geen reactie.
Er liggen nu 3 printouts met een volledige test van alle kanalen kompleet met signaal ruisverhouding en signaal sterkte bij Volkers en "zij hopen dat Hertzinger er iets mee wil doen"

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-10-2007 12:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213435

Nick39 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:34:
[...]

De oorzaak is dat de signaal ruis verhouding veel te hoog is en daarnaast nog eens reuze instabiel.
Dan is de S/R-verhouding te LAAG. Een verhouding is teller/noemer, en er is te veel ruis. Bij gelijkblijvende signaalsterkte wordt de breuk dan kleiner. Verder geloof ik dat ik het wel met Nicks conclusie eens ben.
Ik heb maar een gewone breedbeeld-tv, maar ik merk wel op een aantal zenders gestoord geluid, alsof het overstuurd is. Soms gebeurt dit ook op de radio, maar bij het tv-signaal (vooral bij programma's met een grote dynamiek) valt dit het meest op. Ik heb het nog niet naar XMS gemeld omdat ik ook een wat lage internet-bandbreedte heb en er vaak vertraging op de telefoonlijn zit, en ik mij afvraag of het aan mijn systeem ligt. Aangezien ik in een rostoel zit en alleen woon, kan ik niet zo makkelijk zelf allerlei testjes uitvoeren zoals de helpdesk wil bij klachtmeldingen.

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Precies Denan,

Over XMS zelf kan ik nog geen klacht hebben want daar heb ik nog niets mee te maken gehad. Toch heb ik deze week een klachtenbrief naar xms gestuurd omdat ik het een beetje zat ben en portaal neemt mijn klacht niet aan omdat ze er niets mee te maken hebben zeggen ze. Het stomme is dat Portaal bewoners wel verplicht mee te werken aan het project (op straffe van een boete), maar dat als ik ze bel om te klagen ze weigeren die klacht aan te nemen.

Hopelijk wordt mijn klacht door xms netjes afgehandeld en komt er vooral duidelijkheid (en misschien een duidelijke afspraak die voor de eerste keer wel nagekomen gaat worden, dus bijvoorbeeld we komen maandag om 9.17 en niet we komen maandag als we zin hebben).

Want anders werk ik dus gewoon echt niet meer mee. Dan mag de woningbouw komen met boetes wat ze willen.

Vrij nemen voor de aanleg kunnen ze sowieso vergeten, dat gaat niet (meer) gebeuren.

Bij buurman martdj is alles inmiddels wel aangesloten, dus die zal waarschijnlijk niets meer te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 23:38
@Nick39: Lijkt mij een vrij helder verhaal. Ik begrijp niet waarom Denan zegt dat er alleen een klacht is en nog geen bekende oorzaak. Alleen omdat de persoon van Hertzinger niet is komen opdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213435

milenko79 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:05:
Precies Denan,

Over XMS zelf kan ik nog geen klacht hebben want daar heb ik nog niets mee te maken gehad.
Dat is natuurlijk helemaal waar. XMS biedt het totaalpakket, Volker Stevin (of hoe ze ook precies heten) het glas, de lokale aannemers zorgen voor de aansluiting van individuele klanten, en Hertzinger, de telecom- en internetprovider leveren de diensten. Punt is dat wij als eindgebruikers een overeenkomst met XMS hebben en zij dus ons aanspreekpunt zijn. En zoals eerder opgemerkt: XMS is verantwoordelijk voor de bedrijven die zij in de arm nemen. Maar ondanks alle probleempjes ben ik best tevreden over het totaalplaatje (pun not intended), ik denk alleen dat het op punten beter zou kunnen.

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Anoniem: 213435 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

Dat is natuurlijk helemaal waar. XMS biedt het totaalpakket, Volker Stevin (of hoe ze ook precies heten) het glas, de lokale aannemers zorgen voor de aansluiting van individuele klanten, en Hertzinger, de telecom- en internetprovider leveren de diensten. Punt is dat wij als eindgebruikers een overeenkomst met XMS hebben en zij dus ons aanspreekpunt zijn. En zoals eerder opgemerkt: XMS is verantwoordelijk voor de bedrijven die zij in de arm nemen. Maar ondanks alle probleempjes ben ik best tevreden over het totaalplaatje (pun not intended), ik denk alleen dat het op punten beter zou kunnen.

Jasper
Tja, ook al zou ik eigenlijk heel graag genieten van glasvezel snelheden strikt genomen heb ik niets te maken met XMS. Portaal is degene die mij oplegt als huurder van 1 van hun woningen om mee te werken met de aanleg van de glasvezel. En de aannemer komt zijn afspraken niet na. Of ik nou wel of niet een abonnement wil/neem bij XMS, portaal verplicht mij toch om het aan te laten leggen.
Dus ik klaag nu bij xms terwijl ik strikt genomen direct met XMS nog niks te maken heb (behalve dat zij dan weer de aannemer huren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:02
hier wat screenshots van de nieuwe digitale tv techniek van XMS
http://www.xmsforum.nl/in...309/topicseen.html#msg309

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UTRECHT - Het lukt Mitros maar niet de schotelantennes uit het straatbeeld te verbannen. De corporatie dacht bij een renovatie van drie dreven in de wijk Overvecht, door middel van een contract, de bewoners te dwingen de schotels weg te halen. Maar dat lukte slechts ten dele.

Ook woningcorporatie Portaal bindt de strijd met de schotels aan. Maar wel op een andere manier dan Mitros, meldt woordvoerster Van Veen. ,,Zoiets werkt alleen als we de bewoners een goed alternatief kunnen bieden. Dat werken we nu uit. Daar kan ik nu nog weinig over zeggen. Digitale televisie via de glasvezel. In het alternatief moeten de zenders zitten die de bewoners nu met de schotel ontvangen. Tegen hetzelfde tarief. Als het kan, zelfs nog goedkoper.’’

Mitros en Portaal steken de komende jaren honderden miljoenen euro’s in renovatie en nieuwbouw in Overvecht. Daarbij willen ze af van de schotelantennes. Ze zijn lelijk en, belangrijker nog, veroorzaken schade aan de buitenkant van de woningen, menen de corporaties.

etc... Portaal "adverteert" dus ook met digitale tv.. maar als ik het zo lees kan het nog wel ff duren..
Hele artikel:
http://www.ad.nl/utrecht/article1759330.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Dat ziet er goed uit!

Daar lijkt mijn CanaalDigitaal beeld analoog bij (zelfde bron als Hertzinger)
Canaldigitaal is op dit moment alleen nog redelijk van beeld op een oude CRT TV.
Op mijn plasma en LCD ziet het er niet uit, ik kan me wel voorstellen waarom mensen op analoog helemaal een slecht beeld hebben via Hertzinger op plasma/lcd.
Het al voor plasma/lcd tv slechte digitale signaal wordt dan ook nog eens omgezet naar analoog.

Waarom Hertzinger the feed niet van de media gateway afhaalt snap ik al helemaal niet.
Je slaat dan tenslotte 2 vliegen in één klap.
Goed bron signaal om om te zetten naar analoog en 8Mbit voor DIGI-TV

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:05:
Bij buurman martdj is alles inmiddels wel aangesloten, dus die zal waarschijnlijk niets meer te klagen hebben.
Klopt. Internet werkt prima. Gamen gaat erg goed met veel lagere pingtijden dan daarvoor. Andere diensten dan Internet heb ik niet. Mijn HetNet abo heb ik al opgezegd (maar wordt pas over 1 1/2 maand ontbonden. Hoezo abo wordt aan het eind van de maand automatisch met een maand verlengd... Helpdesk bellen kost me waarschijnlijk meer dan de 9,95 die ik ervoor betaal dus ik misbruik hun newsserver nog maar een maandje extra aangezien die wel binaries heeft). Ik heb dus eigenlijk niets meer te klagen. Ik had nog een proefballonnetje opgelaten of we als Jan Luykenlaan bewoners vanwege de ruim een jaar ellende niet een gratis vast IP adres konden krijgen, maar daarvoor moet ik een officiele klachtenbrief sturen hoorde ik. Nog niet gedaan, maar mijn dynamische IP adres is ook nog steeds niet gewijzigd en lijkt dus redelijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 14:56
Hertog_Martin schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:45:
[...]
(Re: xms in De Laar-Oost/Arnhem)
Ik ook niet :/
Ik ook (nog) niet, maar ik lees net in 'De Gelderlander': "De Laar toch eerste glasvezelwijk"
zie http://www.gelderlander.nl/arnhem/article2051371.ece

[ Voor 5% gewijzigd door Robocom op 23-10-2007 13:18 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste