XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:26:
[...]

Klopt. Internet werkt prima. Gamen gaat erg goed met veel lagere pingtijden dan daarvoor. Andere diensten dan Internet heb ik niet. Mijn HetNet abo heb ik al opgezegd (maar wordt pas over 1 1/2 maand ontbonden. Hoezo abo wordt aan het eind van de maand automatisch met een maand verlengd... Helpdesk bellen kost me waarschijnlijk meer dan de 9,95 die ik ervoor betaal dus ik misbruik hun newsserver nog maar een maandje extra aangezien die wel binaries heeft). Ik heb dus eigenlijk niets meer te klagen. Ik had nog een proefballonnetje opgelaten of we als Jan Luykenlaan bewoners vanwege de ruim een jaar ellende niet een gratis vast IP adres konden krijgen, maar daarvoor moet ik een officiele klachtenbrief sturen hoorde ik. Nog niet gedaan, maar mijn dynamische IP adres is ook nog steeds niet gewijzigd en lijkt dus redelijk stabiel.
Ik heb "het" nu een half jaar en in dat half jaar is mijn ip 1 keer veranderd en dat deed ik zelf.
In praktijk,als je verbinding blijft houden (bv via een router) zal je ip niet snel veranderen.
Internet en telefonie is gewoon goed.
Veel mensen zullen er geen gebruik van maken,maar neem mijn fax, na iedere verzonden of ontvangen fax via casema kon ik mijn fax en modem rebooten.
2 pagina's ontvangen of verzenden was er niet bij.
Met xms gaat het vlekkeloos.
En van internet had ik altijd gedacht,je went zo weer aan die hoge snelheid en dan ga je in gedachten weer zitten pushen,sneller sneller,maar ik blijf me steeds verbazen dat het zo stabiel en zo hard gaat.

Wat Hertzinger betreft,er is via Volkers weer een nieuwe afspraak gepland volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
..knip..
En van internet had ik altijd gedacht,je went zo weer aan die hoge snelheid en dan ga je in gedachten weer zitten pushen,sneller sneller,maar ik blijf me steeds verbazen dat het zo stabiel en zo hard gaat.

Wat Hertzinger betreft,er is via Volkers weer een nieuwe afspraak gepland volgende week.
Ja dit vind ik nou ook, de verbinding is gewoon retestabiel en dat merk je aan alles.
Ben trouwens wel benieuwd naar wat er uit dat onderzoek komt, succes ermee!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Zijn er hier gebruikers van usenet binarys?
Ik gebruik Eweka, die boden in het verleden 50Mbit max, met mijn 48Mbit lijn haalde ik dat ook netjes, sinds kort heb ik een andere server van hun toegewezen gekregen en zijn ze in hun aanbod terug gezakt naar 20Mbit maar haal ik nog maar zo'n 10 tot 15Mbit.

Voor mij een reden om een gratis elite proef account te nemen bij XSNews. Dit heb ik eergister ook gedaan, maar daar haal ik ook niet sneller dan 8 tot 17Mbit. Ook hun 100Mb.bin bestand kom ik niet hoger uit dan 17Mbit.
Vanaf enkele andere netwerken haal ik wel mijn 48Mbit met het ophalen van een 48Mbit bestand.

Xsnews technische mensen staan open om te kijken waar het mis gaat en hebben van alles met me geprobeerd t/m SSL via een andere IP range, ook dat mocht niet baten. Zelf geven ze aan dat hun netwerk geschikt voor is om zelfs met 100Mbit glasvezel volle snelheid te kunnen behalen en hebben ze diverse klanten (niet XMS gebruikers) die ook hun volle snelheid behalen.

Tevens heb ik gebeld naar de XMS Helpdesk om te vragen of ze toevallig NTP / bepaalde IP ranges verkeer filteren. Dit zou niet het geval zijn.
Ik heb de XMS helpdesk aangegeven dat Xsnews het probleem graag wil oplossen en er samen naar wil kijken. Ik ga dit proberen in gang te laten zetten maar ben ondertussen ook benieuwd naar bevindingen van andere gebruikers.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:15:
Zijn er hier gebruikers van usenet binarys?
Ik gebruik Eweka, die boden in het verleden 50Mbit max, met mijn 48Mbit lijn haalde ik dat ook netjes, sinds kort heb ik een andere server van hun toegewezen gekregen en zijn ze in hun aanbod terug gezakt naar 20Mbit maar haal ik nog maar zo'n 10 tot 15Mbit.
Ik gebruik ook Eweka met XMS en haal nooit de beloofde 20Mbit, gemiddeld zit ik rond dit 9Mbit. Eweka ontkent natuurlijk maar men ik geloof dat ze de a) verbinding knijpen voor snelle verbindingen of b) onvoldoende netwerkcapaciteit hebben om de geadverteerde snelheid waar te maken. Het ligt niet aan mijn verbinding want met Giganews (is wel aanzienlijk duurder) trek ik wel de verbinding helemaal dicht.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las laatst dat eweka inderdaad de kraan had dichtgedraaid maar volgens hun beperkt.
Ze hebben de snelheid per verbinding verlaagd maar daarentegen kun je wel meer verbindingen openen waardoor in theorie nog steeds de beloofde snelheid gehaald kan worden.
Je kan maximaal 8 verbindingen open hebben.
Alleen het geschilpunt is de beloofde snelheid.
Eweka zegt dat altijd maar 20 mbit is beloofd,mensen die meer haalden "hadden mazzel" .

vanaf hun site: (bij forum)
De nieuwsgroepen
- Retentie: 70 dagen. Bestanden ouder dan 10 dagen kan je downloaden via een NZB bestand, Newsleecher Supersearch of GrabIt Search)
- Downloadsnelheid: tot 20 Mbit/sec
- Aantal verbindingen: 8
- Compleetheid: 99,5%
- Upload: respect voor uw privacy.
- Account sharing: toegestaan
- Geen datalimiet, dus onbeperkt downloaden
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen.

Bij kleinere bestanden haal je dus niet echt de volle snelheid.
Er was al een tijd een discussie over snelheidsverlagingen.
Eweka zegt zelf nooit gegarandeerd te hebben dat 40 mbits kon.
Echter zakelijke klanten halen die verbindingssnelheid nog steeds.
In praktijk komt het er op neer dat zakelijke klanten op de oude servers zijn gebleven en die halen nog steeds de oude snelheden,maar die betalen veel meer en daar werd over geklaagd.
(zakelijk meer betalen,maar net zo snel als een partikulier kon niet volgens een hoop zakelijke klagers)
Gewone klanten staan op de nieuwe servers en die halen maximaal 20 mbit.

[ Voor 83% gewijzigd door Nick39 op 25-10-2007 14:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zit ook bij xsnews voor nieuwsgroepen heb er ook het onbeperkte snelheid abbo.

En haal het maximale van 24 Mbit van xms wat ik momenteel heb afgenomen bij XMS.

Ik zit in amersfoort - soesterkwartier voor het geval het lokaal mocht optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

Ik heb DE brief :)

Samengevat:

Hoewel er net niet genoeg aanvragen zijn in "De Laar" (Arnhem) is toch besloten om definitief door te gaan.

Men hoop dat de rest van de aanvragen alsnog volgt (voor de mensen die eerst willen zien en dan geloven).

De aansluitingen worden binnen enkele maanden van nu en september 2008 gerealiseerd (zo is de planning althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 08:39
Ik had zelf een paar weken terug ook problemen met Eweka daar de snelheden niet boven de 18 Mbit uit kwamen. Inmiddels zijn er een aantal wijzigingen geweest op het platvorm waarna ik weer lekker loop met 2.5 tot 2.6MB/ps.

Ik zou zeggen: Laat je abo eens verlopen en vervolgens weer een nieuwe aanvragen zodat je op een andere reader komt. Dit heeft bij mij in het verleden ook wel eens geholpen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN heeft Fiberworld (ook een glasvezelnet) abonnees afgesloten van telefoon.
Omdat KPN eigenaar is geworden van Enertel en eerdere afspraken over betalingen door DIS telecom,Fiberworld en Enertel niet respecteert hebben ze alle verbindingen afgesloten.
Dat krijg je dus als grootmachten de touwtjes weer in handen krijgen.

Direct heeft dat niets met "ons" te maken,hoewel een deel van de telefoon verbindingen van XMS volgens mij ook via enertel lopen.
"lachen" ook omdat enertel toen een initiatief was van energiebedrijven die zoiets hadden van,wij gaan over ons eigen netwerk telefonie realiseren dan hebben we niets meer met KPN te maken.
En wie is er nu eigenaar van Enertel: datzelfde KPN.

DIS (fiberworld) migreert nu snel de meeste telefoon abonnees naar BBNED met wie ze ook een overeenkomst hebben.
KPN wil de mensen gelijk weer aansluiten als ze een abonnement bij KPN willen afsluiten.

""DIS-Telecom had een schuld uitstaan bij Enertel. Hierover waren voorlopige afspraken gemaakt met Enertel, vastgelegd in een conceptovereenkomst.

In de tussentijd werd Enertel echter overgenomen door KPN. De nieuwe eigenaar (KPN dus) weigerde mee te werken aan de conceptafspraak met DIS-Telecom en heeft nu letterlijk de stekker eruit getrokken, waardoor drieduizend klanten zijn gedupeerd.""

Beware of the big green monster....
Bron: http://www.webwereld.nl/ref/rss/48401

Ik hoop dat xms haar rekeningen betaalt :o

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 26-10-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
Anoniem: 154981 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:22:
Ik heb DE brief :)

Samengevat:
Hoewel er net niet genoeg aanvragen zijn in "De Laar" (Arnhem) is toch besloten om defintief door te gaan.
Men hoop dat de rest van de aanvragen alsnog volgt (voor de mensen die eerst willen zien en dan geloven).
De aansluitingen worden binnen enkele maanden van nu en september 2008 gerealiseerd (zo is de planning althans).
Ik ook :)
Jammer dat (in tegenstelling tot wat er in de brief staat) de XMS-site nog steeds geen actuele info weergeeft :z ... "Als 40% van de wijkbewoners JA zegt tegen XMS Stadsglas ...." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robocom schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:17:
[...]

Ik ook :)
Jammer dat (in tegenstelling tot wat er in de brief staat) de XMS-site nog steeds geen actuele info weergeeft :z ... "Als 40% van de wijkbewoners JA zegt tegen XMS Stadsglas ...." 8)7
Zo'n brief lijkt me een keiharde bevestiging,daar zou ik meer waarde aan hechten dan info op een site.
Mooi dat het gelukt is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nog over de binaries/Eweka;
Ik heb nu 1,5 maand Eweka (heb ook net 1,5 maand XMS) en ik heb een stabiele verbinding van 2400-2500 kilobyte/sec, oftewel bijna 20Mbps. Dat is ook het maximale wat Eweka aanbiedt. Mijn locatie is Utrecht Kanaleneiland (Portaal) en ik heb van Eweka newsreader43 als server toegewezen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Mijn XsNews problemen zijn opgelost.
Vreemd genoeg lag het aan mijn router m0n0wall. XsNews had ik nooit gebruikt maar vreemd genoeg toch lage snelheden. Ik heb mijn m0n0wall states gereset nadat ik hier en elders las dat andere XMS gebruikers wel de volle snelheid haalde. Sinds dien slurp ik met volle 48Mbit naar binnen.

Bedankt voor jullie input en tevens support van XsNews welke zeer goed was!

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:42
Wat ik nou niet begrijp is dat XMSnet niet mee gaat op het gebied van prijs wat betreft het aanbod. Volgens mij is het altijd al 33 euro/maand geweest voor het basis internetabonnement. Terwijl ik nu net zo goed een Telfort 20MB ADSL aansluiting kan nemen voor 20 euro/maand, waarbij ik min of meer dezelfde snelheden heb downstream en upstream ook voldoende ruimte om een keertje een bestandje over en weer te gooien..

Ik denk toch dat ik na deze gratis 6 maanden naar zo'n abonnement overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:25:
Wat ik nou niet begrijp is dat XMSnet niet mee gaat op het gebied van prijs wat betreft het aanbod. Volgens mij is het altijd al 33 euro/maand geweest voor het basis internetabonnement. Terwijl ik nu net zo goed een Telfort 20MB ADSL aansluiting kan nemen voor 20 euro/maand, waarbij ik min of meer dezelfde snelheden heb downstream en upstream ook voldoende ruimte om een keertje een bestandje over en weer te gooien..

Als de uploadsnelheid (en misschien ook de lage ping) voor jou niet echt belangrijk is moet je dat zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Een uploadsnelheid van +/- 120 KB/s is prima voor alles behalve een serverpark thuis en de ping is bij mij nu 2 ms naar bijv. nu.nl, waar hij via een normale adsl verbinding 8-10ms is, snel genoeg voor alles wat ik maar bedenken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 17:48
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:25:

Die 20 Mbit ga je niet halen met ADSL. Hoe verder van de wijkcentrale hoe lager de snelheid.
Telfort is een prijsvechter met een kaal internetabonnement zonder email antivirus, spamfilter en webspace.
Voor een 24 Mbit download / upload internetabonnement is het een hele scherpe prijs, ook in vergelijking met andere ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:45:
Een uploadsnelheid van +/- 120 KB/s is prima voor alles behalve een serverpark thuis en de ping is bij mij nu 2 ms naar bijv. nu.nl, waar hij via een normale adsl verbinding 8-10ms is, snel genoeg voor alles wat ik maar bedenken kan.
Het is maar net wat je wilt. Die 20 Mb/s max download werd in mijn geval vertaald naar max 10 Mbit/s wegens brakke verbindingen naar mijn appartement, terwijl ik nu netjes 24 Mbit/s haal. De ping van ADSL2 was zo'n 30ms hoger dan bij glasvezel en vooral ook variabel. Als ik druk aan het downloaden was, hoefde ik geen online spelletjes Call of Duty te spelen, want dan werd ik door te hoge pings gewoon afgemaakt. Met de glasvezel is ie altijd laag, ongeacht wat ik verder op mijn verbinding doe. Daarnaast is de upstream voor mij wel belangrijk om mensen met een redelijke snelheid zaken van mijn server te kunnen laten downloaden (filmpjes van mijn zoontje bijvoorbeeld voor zijn opa en oma in Zuid Afrika). Ik heb er het geld dus wel voor over, maar dat moet je uiteraard voor jezelf uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Zit je me weer lekker te maken buurman. ;)

Ik heb trouwens niets meer vernomen van xms of de aanleggers. het is weer totale radiostilte en ik verdom het om er zelf nog achteraan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed,men is geweest van Hertzinger en Volkers.
Aardige mensen.
Hier spelen dus 2 problemen,met het glas is in elk geval niets mis.
Ook niet met mijn interne bekabeling.
De signaal/ruisverhouding klopt in elk geval niet.
Daarnaast stonden een aantal zenders (Ard,West,MTV) ook niet goed,daar is dus iets mee mis in het headend.
De Hertzinger meneer is nu naar het headend om aan die zenders het een en ander te doen.
Wat ze met het totale probleem, de signaal ruisverhouding op alle netten,gaan doen is me niet duidelijk geworden.

Wel weer het zelfde euvel, iedereen in Leiden moet dus storing hebben op bv de ARD maar niemand belt.
Het DVD spelertje op de reserve kanalen is kapot (dat testbeeld) met als gevolg dat als mensen hun tv gaan inregelen deze kanalen worden overgeslagen.
Daar zou een ander testbeeld op gezet worden zodat ze er in een zenderscan wel weer bij staan.

Kortom,de extra ruis op een aantal zenders kan hij (de meneer van Hertzinger) aanpakken.
Wat er met het totale signaal gedaan kan worden is niet duidelijk geworden behalve dan dat het niet aan de vezel ligt.
Dat betekent dus uiteindelijk dat ik waarschijnlijk een keuze zal moeten maken,gebeurt er met de totale kwaliteit niets dan zal ik met de tv terug moeten naar Casema.

uitgesloten is nu:
-storing veroorzaakt door digitenne,het signaal is duidelijk meetbaar maar veroorzaakt bij mij geen storing door de bekabeling en pluggen.
-Storing in het glas.
-Storing in de tv zelf.
-Storing door de bekabeling.

Aangetoond is:
-Zichtbaar slechter beeld t.o.v. Casema (vermoedelijk signaal ruisverhouding)
-Extra storing op de ARD, RTL7, MTV, TRT en West.

Ik hoop dat ik nog gebeld wordt door XMS/Volkers/Hertzinger over het totale plaatje.
Kan men daar iets aan doen,dan hang ik qua tv er gewoon nog ff bij.
Kan men er niets aan doen,tja dan wordt het Casema.
Zelfs op de testbak,een schermpje van 14X7 of zo met de ingebouwde spectrum analiser was te zien dat het beeld beduidend minder was.. vlak,geen contrast,korrelig.

Gelukkig geen,zoals ik dat bij Casema mee gemaakt heb,discussie over kwaliteit en zo,maar eigenlijk dus ook geen uitsluitsel over het totale probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Weer helemaal geweldig, net 2 monteurs aan de deur, of het gelegen komt dat ze het modem ophangen (ik werk niet op maandag, dus ben gewoon thuis). Dus ik zeg tegen die mensen, is goed, maar er ligt nog geen vezel hoor, want er is nog niks geboord.

Toen gingen ze dus weer weg, zonder te melden wanneer ze dan wel komen of wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Nick39 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:54:
Wel weer het zelfde euvel, iedereen in Leiden moet dus storing hebben op bv de ARD maar niemand belt.
Ik heb persoonlijk ARD niet eens geprogrammeerd staan op mijn tv. Ik hou niet zo van Duits nagsynchroniseerde films en ik zal vast niet de enige zijn. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen dat er niet gebeld wordt voor storing op de ARD...
Weer helemaal geweldig, net 2 monteurs aan de deur, of het gelegen komt dat ze het modem ophangen (ik werk niet op maandag, dus ben gewoon thuis). Dus ik zeg tegen die mensen, is goed, maar er ligt nog geen vezel hoor, want er is nog niks geboord.

Toen gingen ze dus weer weg, zonder te melden wanneer ze dan wel komen of wat ze gaan doen.
Da's weer vrij triest idd. Nu heb ik ze uberhaupt nog niet horen boren, dus ik denk dat ze de woningen waar nog geboord moet worden maar voor zich uit schuiven. Dat zullen wel de na-aansluitingen van de na-aanslutingen worden.

[ Voor 39% gewijzigd door martdj op 29-10-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
update:

De "slecht" beeld zenders zijn weer beter, wel grappig om te zien dat opeens het beeld verdwijnt.
Ze zijn nu op het zelfde nivo als de andere zenders.
De 2 "testbeelden" zijn nu de bekende zwart witte balken met onderaan een "haper" een stukje versprongen balk.
Mijn videorecorder van vroeger kon dat ook,dan kon je het uitgangskanaal makkelijker vinden.
Overigens keek ik de ard ook weinig,en via de schotel is het beeld op de ard subliem (zenden ook met 8 mbit uit via de sat) het was me gewoon tijdens het zappen opgevallen dat deze slechter was dan de rest.

Blijft dat het beeld gewoon slechter is dan via Casema (slechter als in, als ik mag kiezen dan...) en ik hoop dat ze daar nog wat aan gaan doen.
Mocht ik hier meer over horen dan vermeld ik dat nog.
Ze maakten er wel echt werk van,verzwakken van het lichtsignaal,versterken, enz.. om te zien of dat iets deed met de signaal ruisverhouding.
Zie je ook dat je kennis maakt met 2 disciplines, het bekijken en vergelijken van elkaars meetapparatuur,wel grappig,kan die van jou dit aan, en tot hoe ver gaat dat,met ondertussen door de katten die zoiets hadden van,hee aai eens,daar ben je toch voor ?
Nog wat interessante nieuwtjes gehoord ook mbt internet... laat ik ff aan xms zelf over om daarmee te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nick39 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:06:
update:
Nog wat interessante nieuwtjes gehoord ook mbt internet... laat ik ff aan xms zelf over om daarmee te komen ;)
Zoals? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Wij zijn ook wel benieuwd.... _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door AB-Systems op 29-10-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Hoe staat het met de aanleg van andere wijken in amersfoort ik hoor hier heel weinig over verder ook weinig info op de site van xms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ze hebben bij ons (woon in Vathorst) de hele boel opengegraven(leuk om weer met een plank je eigen huis te moeten betreden :P). Ik heb al 1,5 jaar XMS dus ik neem aan dat het nu open ligt om een aansluiting voor andere delen van vathorst of zelfs amersfoort te maken ?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
een "Zoals?" van Denan in dit forum lijkt me een open invitatie om je kennis ook met ons te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

martdj schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

een "Zoals?" van Denan in dit forum lijkt me een open invitatie om je kennis ook met ons te delen :)
Ja top idee, ben wel nieuwsgierig namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
psychoclown schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:42:
[...]

Ja top idee, ben wel nieuwsgierig namelijk :)
Helaas.. iets met "geruchten over een snelheidsverhoging"... Er is in ieder geval geen plan/opdracht vanuit XMS om dit door te voeren.. dus ik ben bang dat het momenteel bij 'geruchten' blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Ik wilde het eerst even met Denan kortsluiten voordat iedereen in een jubelstemming komt :9~ , er had iemand iets verkeerd opgevat blijkbaar.
Een monteur had van iemand dat de snelheid naar 40 mbit omhoog zou gaan en dat verteld.
Hoewel te goeder trouw was het dus verkeerde info.
Jammer,hoewel de 24 het ook best doen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 30-10-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

dewaal schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:40:
Hoe staat het met de aanleg van andere wijken in amersfoort ik hoor hier heel weinig over verder ook weinig info op de site van xms
Nieuwland-op-glasvezel heeft inmiddels 1858 aanmeldingen zag ik net. 93% van de 50% dekking die nodig is. Dat gaat waarschijnlijk wel lukken dus.
Voordat het er dan daadwerkelijk ligt is vers twee natuurlijk.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartware schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:05:
[...]

Nieuwland-op-glasvezel heeft inmiddels 1858 aanmeldingen zag ik net. 93% van de 50% dekking die nodig is. Dat gaat waarschijnlijk wel lukken dus.
Voordat het er dan daadwerkelijk ligt is vers twee natuurlijk.
Het jammere is gewoon dat de ene dienst niet bij de andere mag,bij ons huis lopen 4 buizen vanuit de meterkast naar buiten zo naar 80 cm onder de grond, in een zit Casema,in de ander zit KPN, die 2 konden al gemakkelijk samen in een buis maar goed,je hebt nog 2 buizen over die leeg zijn maar nee, de glasvezel mag daar niet doorheen,er moet een 5e gat gemaakt worden.
Een halve meter verderop zitten weer 3 buizen, door een gaat de waterleiding,door een ander de gasleiding.
Op een halve meter van elkaar af lopen 3 ongebruikte buizen.
Met als gevolg dat mensen die niet mee doen dus een uit de grond stekende kabel hebben.
maar nutsbedrijf a heeft ooit die buis neergelegen en daar blijf je maar gewoon af.
Wat klinkt nou beter,mevrouw we kunnen het kabeltje zo van buiten naar binnen steken,u hoeft niet thuis te zijn,we hoeven niet te boren en we hoeven niet binnen te zijn,maar het mag niet en nu trekken de kids de vezels er zo uit buiten.
Echt zonde !
Wij moesten eens in Zoeterwoude een netwerk kabel van de ene kant van de weg waar het kantoor zat naar de andere kant van de weg waar een veevoerbedrijf zat.
Er liepen 3 buizen,leeg,onder die weg door maar die waren van rijkswaterstaat.
Dan heb je het dus over buizen ter dikte van een regenpijp en die zijn gewoon leeg.
Maar nee, er moest een totale nieuwe buis geboord worden.
Aangezien die weg (Hoge rijndijk voor de kenners) dus ook een dijk functie heeft moest er dus toestemming komen van rijkswaterstaat,de gemeente en de provincie.
Na 1 jaar was dat nog niet rond.
Uiteindelijk was isdn dus via een betaalde telefoonlijn dus gewoon goedkoper en nog later kwam bij nieuwbouw de boel bij elkaar en werd het overbodig maar de keren dat ik dacht,ik pak een trekveer en ik rag die leiding er door,wie komt daar ooit achter zijn meer dan eens door me heen geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 20:28
denan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:52:
[...]

Helaas.. iets met "geruchten over een snelheidsverhoging"... Er is in ieder geval geen plan/opdracht vanuit XMS om dit door te voeren.. dus ik ben bang dat het momenteel bij 'geruchten' blijft.
waar rook is , is vuur .

zeg ik altijd maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
het is altijd leuk een verhoging maar met de 24 Mbit die xms nu levert is al snel ik heb niet eens alle tijd om alles te bekijken wat ik heb gedownload.

Ik download veel via xsnews (newsserver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 16-06 14:29
Zal sport1 via XMS te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 14:42
dewaal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:59:
het is altijd leuk een verhoging maar met de 24 Mbit die xms nu levert is al snel ik heb niet eens alle tijd om alles te bekijken wat ik heb gedownload.

Ik download veel via xsnews (newsserver)
oei oei oei, upgrade naar 40mbit zou heeeeel fijn zijn, maar zoals je zegt; de huidige 24mbit voldoet voorlopig nog wel even :+

(God, wie had dat 5 jaar geleden gedacht, toen zat ik al te kwijlen over 2mbit via chello)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Prosje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 01:31:
[...]

oei oei oei, upgrade naar 40mbit zou heeeeel fijn zijn, maar zoals je zegt; de huidige 24mbit voldoet voorlopig nog wel even :+

(God, wie had dat 5 jaar geleden gedacht, toen zat ik al te kwijlen over 2mbit via chello)
Vroger waren we natuurlijk blij met de eerste adsl lijn , die 50 kb/s haalde.

tegenwoordig breken we de download dan af, omdat het anders te lang duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
michelc85 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:22:
[...]

Vroger waren we natuurlijk blij met de eerste adsl lijn , die 50 kb/s haalde.

tegenwoordig breken we de download dan af, omdat het anders te lang duurt
dat klopt dan was dat al erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Sinds ongeveer een maand ben ik ook aangesloten op het XMS-net. Nu wilde ik ook mijn laptop draadloos aansluiten en nog een andere pc bekabeld en was het mooi dat ik van mijn schoonvader een Linksys WRT54G (v.7.0) had gekregen.

We zijn er al een paar dagen mee bezig, maar krijgen maar geen verbinding tot stand. Kan wel in de router zelf komen, maar er komt maar geen internet verbinding.

Nou lees ik in dit Portaal/XMS topic dat er meerdere mensen dit wel werkend hebben gekregen met de Linksys WRT54G. Ook heb ik iemand gevonden die precies hetzelfde probleem heeft en daardoor maar een andere router heeft gekocht. Nou vraag ik me af of dit misschien aan versie 7.0 ligt van die router? Misschien iets anders wat ik over het hoofd zie?

Er is mij wel verteld dat elke keer als je een andere pc (of router) aansluit, dat je dan een half uur moet wachten totdat het IP adres vernieuwd is. Dit heb ik meerdere malen gedaan, zonder enig resultaat. Ik baal er wel flink van, aangezien ik gewoon gebruik wil kunnen maken van meerdere pc's.

Dus kan iemand mij hier meer uitsluitsel over geven? Mocht het advies zijn een andere router te kopen, welke dan?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
speedyjules07 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:06:
Sinds ongeveer een maand ben ik ook aangesloten op het XMS-net. Nu wilde ik ook mijn laptop draadloos aansluiten en nog een andere pc bekabeld en was het mooi dat ik van mijn schoonvader een Linksys WRT54G (v.7.0) had gekregen.

We zijn er al een paar dagen mee bezig, maar krijgen maar geen verbinding tot stand. Kan wel in de router zelf komen, maar er komt maar geen internet verbinding.

Nou lees ik in dit Portaal/XMS topic dat er meerdere mensen dit wel werkend hebben gekregen met de Linksys WRT54G. Ook heb ik iemand gevonden die precies hetzelfde probleem heeft en daardoor maar een andere router heeft gekocht. Nou vraag ik me af of dit misschien aan versie 7.0 ligt van die router? Misschien iets anders wat ik over het hoofd zie?

Er is mij wel verteld dat elke keer als je een andere pc (of router) aansluit, dat je dan een half uur moet wachten totdat het IP adres vernieuwd is. Dit heb ik meerdere malen gedaan, zonder enig resultaat. Ik baal er wel flink van, aangezien ik gewoon gebruik wil kunnen maken van meerdere pc's.

Dus kan iemand mij hier meer uitsluitsel over geven? Mocht het advies zijn een andere router te kopen, welke dan?
Trek je nieuwe router even een uur los en sluit hem dan aan, waarschijnlijk staat je oude mac-lease nog op de wijkrouter vast. Werkt dat niet, laat dan de nieuwe aangesloten zitten en bel even de servicedesk om de 'static arp entry' te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai in elk geval goed met de Linksys wrt 54G zowel draadloos als bedraad.
Versie 5, software 1.02.2 niet boven kanaal 11 zetten,sommige laptops/draadloze kaartjes willen dan niet.
Het meest makkelijk gaat het als je de router het mac adres laat klonen van de aangesloten pc,dan hoeft er niet steeds een nieuwe release geregeld te worden.
Op de pc zelf zet je alles automatisch,dus op de pc geen DNS servers toewijzen.
De router zelf zet je op automatic configuration,DHCP.
Op de laptop even de netwerk wizzard volgen.

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 03-11-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Concepts ICT heeft goed nieuws! Per 1 november 2007 worden alle internet bandbreedtes voor het Concepts ICT TRIPLE glasvezelpakket automatisch verhoogd, zonder extra kosten voor u.

Meer snelheid voor hetzelfde geld!

* 10Mbps wordt 20Mbps;
* 20Mbps wordt 35 Mbps;
* 35Mbps wordt 50Mbps.
Zal XMS volgen? :9~

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

Reken er maar niet op. Denan heeft laatst al te kennen gegeven dat er geen plannen zijn voor hogere snelheden en bovendien zit de minimumsnelheid al boven de 20 mbit/s.

Ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn 24mbit/s en zou liever uitbreiding zien in de vorm van multiple IP adressen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Anoniem: 22438 schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:21:
[...]

Reken er maar niet op. Denan heeft laatst al te kennen gegeven dat er geen plannen zijn voor hogere snelheden en bovendien zit de minimumsnelheid al boven de 20 mbit/s.

Ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn 24mbit/s en zou liever uitbreiding zien in de vorm van multiple IP adressen of zo.
Denk niet dat zoiets gebeurd, er is al bijna een tekort aan IP adressen. Misschien als IPv6 ingevoerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XMS was ze al voorgegaan... 10 werd 24 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31
Ik ben ook wellicht geintresseerd in dit pakket. Nou dat ik de nieuwsberichten over Chello heb gelezen worden we daar niet vrolijk van. Woon zelf in Nijmegen, Lankforst. Hier staat bij dat het niet zeker is dat hij in de lijst voorkomt van aangesloten netwerken.

Ik heb al wat ervaringen gelezen m.b.t. het aanleggen van XMSNET glasvezel. Zijn nogal wat problemen hiermee... of valt het allemaal wel mee? Ik neem aan dat de aansluit periode binnen een maand plaatsvind?

/edit

Werkt dus niet, jammer. Wel slecht gecoverd zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 05-11-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43
Hoeven ze niet. Ze concurreren namelijk niet, je hebt niet de mogelijkheid over te stappen (of je moet ervoor willen verhuizen).

Ze concurreren wel met ADSL (vandaar dat ze boven de 20Mbit moesten) en kabel, maar onderling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STIMPPYYY schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:57:
Ik ben ook wellicht geintresseerd in dit pakket. Nou dat ik de nieuwsberichten over Chello heb gelezen worden we daar niet vrolijk van. Woon zelf in Nijmegen, Lankforst. Hier staat bij dat het niet zeker is dat hij in de lijst voorkomt van aangesloten netwerken.

Ik heb al wat ervaringen gelezen m.b.t. het aanleggen van XMSNET glasvezel. Zijn nogal wat problemen hiermee... of valt het allemaal wel mee? Ik neem aan dat de aansluit periode binnen een maand plaatsvind?

/edit

Werkt dus niet, jammer. Wel slecht gecoverd zeg.
Het merendeel van de problemen zijn meer organisatorisch,moet de stoep open en zo ?
Tussen aankondiging en oplevering zat hier 2 jaar.
Tussen feitelijk graven en opleveren 3 a 4 maanden,maar er moest een apart wijkcentrum gebouwd worden,vergunningen aanvragen en zo.
Wat bedoel je met: binnen een maand ?
Toen ze hier huis aan huis de glasvezel kastjes gingen ophangen was het de andere dag actief.
Maar voordat overal glas lag,vanaf 0, niks naar een werkende aansluiting duurt wat langer...
Loopt het glas voorbij je wijk dan zal het sneller kunnen maar Leiden heeft er een behoorlijke tijd op moeten wachten en klaar is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even de uitslag van het Hertzinger/Casema onderzoek.
Casema heeft me,omdat ik problemen had met digitale tv,op een aparte aansluiting gezet.
Hier is het netwerk redundant uitgevoerd en in mijn aansluitkast is nog een tweede aansluiting aanwezig waar verder niets op staat, voor het geval dat er een kabelbreuk optreedt.
Daar hebben ze mij in het verleden op neer geplant.
Met Coax zit je dus in een soort van zijtak waarop straatkasten staan (in lange straten wel meer dan een) waarop je dan aangesloten zit.
Pal bij die kast heb je een hard signaal,zit je aan het eind van de string dan zit je gewoon een aantal db lager.
Het voordeel van glas is dat de kwaliteit konstant is,of je nu voor of achter aan zit.
Mijn "geluk" is dus dat ik EN vlakbij de straatkast zit EN dat ik op een aansluiting zit die verder niet gedeeld wordt hetgeen de goede kwaliteit,in mijn geval de betere kwaliteit,verklaart.

Hertzinger gebruikt de Astra als bron voor haar signaal,via Canal Digitaal.
Vanwege capaciteits problemen heeft Canal Digitaal het een en ander gerommeld.
Zo komt bv het signaal van Nederland 1,2 en 3 via de mediagateway binnen bij Casema met zo'n 8 mb per stream.
Via de transponder van Canal Digitaal komt het signaal binnen met een kleine 2,3 MB maar ook dat halen ze nu niet meer want Canal Digitaal is blijkbaar van mening dat na 11 uur of zo de mensen toch niet meer zoveel tv kijken en heeft in de marginale restcapaciteit van de bewuste transponder op 19,2 graden oost ook nog eens een pornozender gezet.
Recente metingen lieten op nederland 1 's nachts nog een rate zien van een bedroevende 1,7 MB.
Casema heeft miljoenen abonnees en centjes genoeg om te zeggen: ok zet mij maar op de mediastream van het NOB.
Hertzinger kan dat niet,het is gewoon te kostbaar.
En als Canal Digitaal dan ook nog eens van die geintjes gaat uithalen.

Uiteindelijk zou het "beter" moeten gaan als de Nederlandse hotspot op 23 graden oost helemaal benut gaat worden.
Tot nu toe stuurt Astra helaas alleen maar oude satellieten naar die plek,de oude vervangen astra 1D van 19 graden oost hangt nu voor Nederland op 23 graden samen met ook al een oude,eigenlijk afgedankte Sirius satelliet.
Als het een en ander aan zenders van 19 graden naar 23 is verwisseld en er een nieuwe satelliet op 23 graden komt zal het beeld beter gaan worden.
Tenzij Canal Digitaal weer gaat stunten,het gaat tenslotte om de centjes.

En als XMS naar digitaal gaat vervalt het verschil helemaal.
Kortom,99 van de 100 hebben analoog een gelijk zo niet beter beeld via XMS,zeker met een gewone resolutie breedbeeld tv.
Uitzonderingen zoals ik met een HD ready LCD op een losse kabel hebben dat bij Casema.
En toevallig is dat dan vanwege een oude afspraak met Casema iets goedkoper maar in alle andere gevallen is XMS goedkoper.
En als je de prijs voor 24 mb internet tegenover Casema zet (maximaal 20 MB) is xms natuurlijk helemaal goedkoop.
Het wachten is dan ook op digitale tv,en dat is bij Casema met geen enkele helemaal foutloos werkende decoder dus ook een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238539

ik zit al 3 jaar bij xms heb geen probremen alles werkt correct het enigste wat je moet doen als een lcd of plasma heb is goede kabels en connectors niet die goed kope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ook gehoord dat digitale tv eind dit jaar komt ze zijn nu een proef aan het doen de vorige pilot voldeedt niet goed genoeg aan de wensen van xms er komt waarschijnlijk ook bin voor nieuwsgroepen maar daar moeten jullie me niet aan vast houden de techniek gaat veel te snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Geen problemen? Volgens mij geeft jouw internetverbinding geen leestekens en hoofdletters door! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry daar voor . Maar ik wil nog even wat kwijt .Iedereen loopt maar te zeuren over van alles .Iedereen moet moet begrijpen dat xms de enigste is die dit allemaal aan bied voor 50,00 .Ik persoonlijk voel me jaren genaaid door Casema en KPN . Ze moeten ook begrijpen dat het een pilot is voor Nederland waar in Nederland wordt glasvezel gelegt tot in het woonhuis (nergengs dus) als er glas ligt ligt het tot het verdeel punt en niet verder .Dus diegene die zeurt moet maar ens tevrede de zijn met wat ze hebben en wat ze nog allemaal krijgen want zoals ik zei zit er nog veel meer in het verschiet bij xms.Als iedereeen positief blijft wordt het allemaal nog leuker voor de xms klanten laten we met zijn alle werken aan dit mooie product .Laten we ze helpen om het te verbeteren .Zo sorry voor evt schrijf fouten typen is niet mijn beste kant.
Veel plezier een tevreden xms klant uit Soest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik vind nick39 toch altijd wel iemand die met xms meedenkt.
Punt is dat er gewoon een zodanig groot verschil in qualiteit van beeld tussen (in dit geval) xms en casema dat dat zeker een punt van verbetering is. Het probleem is alleen dat 1 - nick heeft al hele goede kabels liggen 2 - het euvel ligt niet bij xms zelf maar bij hertzinger.

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 06-11-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837

Anoniem: 238539 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:50:
Sorry daar voor . Maar ik wil nog even wat kwijt .Iedereen loopt maar te zeuren over van alles .Iedereen moet moet begrijpen dat xms de enigste is die dit allemaal aan bied voor 50,00 . knip
Het grote voordeel van xms is het internet vanwege de snelheid, de prijs van het alles uit de kast is exclusief het bellen naar vaste nummers.
Neem je dat er bij ben je € 60,- kwijt, komen alleen de kosten van bellen naar een mobiel en betaalde nummers erbij.
Als je alleen internet bij xms neemt en telefoon en tv bij een andere provider ben je goedkoper uit.

Ik heb nu xms 9 maanden en ben er wel redelijk tevreden over, support vind ik matig, waren in het begin problemen en heeft erg lang geduurd voor een oplossing en de afhandeling.
Internet is goed, nog geen downtime gehad, telefoon is ook goed, televisie is matig/voldoende, sommige zenders zijn niet scherp en ontbreken er soms letters/cijfers bij teletekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik heb gedaan bij sommige zenders is met de fijn afstemming daarna perfect beeld bij is Casema slechter van beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 16-06 17:48
Nick39 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:16:
..............

Kortom,99 van de 100 hebben analoog een gelijk zo niet beter beeld via XMS,zeker met een gewone resolutie breedbeeld tv.
Uitzonderingen zoals ik met een HD ready LCD op een losse kabel hebben dat bij Casema.
En toevallig is dat dan vanwege een oude afspraak met Casema iets goedkoper maar in alle andere gevallen is XMS goedkoper.
En als je de prijs voor 24 mb internet tegenover Casema zet (maximaal 20 MB) is xms natuurlijk helemaal goedkoop.
Het wachten is dan ook op digitale tv,en dat is bij Casema met geen enkele helemaal foutloos werkende decoder dus ook een ramp.
Gelukkig is het nu duidelijk waar het aan ligt. In ieder geval bedankt voor je inzet. _/-\o_
Bij mij is de kwaliteit van de TV van XMS vergelijkbaar en bij sommige zenders beter dan bij Casema.
Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid komt over digitale TV. Ik had gehoopt dat het dit jaar nog klaar zou zijn. Hopelijk is het er dan toch binnen 6 maanden. Dan kunnen we op een mooi beeld genieten van het EK voetbal en de Olympische Spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238539 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:31:
wat ik heb gedaan bij sommige zenders is met de fijn afstemming daarna perfect beeld bij is Casema slechter van beeld
Op jouw aansluiting.
De slechtere kwaliteit hier is technisch aangetoond door XMS zelf.
Waar het mij om ging was niet XMS in een slecht daglicht te stellen maar om aan te tonen dat er verschil was en indien mogelijk hier iets aan te doen.
Aan geruchten als "xms krijgt ook bin nieuwsgroepen" verspreiden en zo heb je zonder bron niets.
Om diezelfde reden heb ik het gerucht over een snelheidsverhoging eerst even met Martijn kortgesloten voordat ik er hier over sprak.

Een discussie over kwaliteit voeren is zinloos als je deze niet kan onderbouwen,de een ziet meer dan de ander.
In mijn geval is er dus technisch onderbouwd dat er een verschil was en is aangetoond waar dat vandaan kwam.
Door XMS, Volkers en Hertzinger zelf,niet door mij al heb ik uiteraard wel actief meegedacht.
Ik heb helemaal niets tegen XMS,heb op alle fronten meegewerkt met XMS,toen de monteur niet kwam opdagen netjes opnieuw een afspraak gemaakt.
Het ging mij er om om er samen met XMS omdat er soortgelijke klachten kwamen,op een technische manier achter te komen waar dat verschil was of vandaan kwam,niet om XMS af te zeiken.
Dat kon omdat er hier 2 werkende aansluitingen waren.
Het was dus geen eigenbelang.
Zelfs nog even doorgegeven dat ze hier de airco op het dak hadden bekogeld en dat er mogelijk schade kon zijn of kon optreden als de temperatuur buiten zou oplopen.

Als je met je fijnregeling spelend beter beeld krijgt is er iets aan de hand met je tv die niet intuned op de beste frequentie.

Als je puur product gericht gaat vergelijken is het aanbod van XMS alles uit de kast,zeker niet goedkoop.
Je hebt al tv bij digitenne voor 6,95, voor 19,95 heb je bij casema al bellen en internetten in een pakket (basis internet zit er gratis bij) en in het pakket van analoge tv zit gratis digitale tv (excl het pluspakket)
Onbeperkt bellen is 9,95 bij Casema.
Bekijk je het inhoudelijk dan is het plaatje anders.
Digitenne beeld is echt slecht,zelfs de reclame is misleidend,je ziet al die mensen met een tv boven hun hoofd,geen aangesloten 220 volt stekkers (draadloze stroom soms) en geen kabels naar de tuner,de tuner zelf niet en de antenne van de tuner niet (draadloze tv waarschijnlijk _/-\o_ ) en toch gebben ze perfect beeld op al die tv's.
Je krijgt nergens een synchrone,gegarandeerde up en download van 24 Mbit voor die prijs.
Onbeperkt bellen naar vaste nummers is bij xms dan opeens ook onbeperkt terwijl onbeperkt bij Casema (lees de kleine lettertjes) begrensd is door een limiet van 2000 minuten (elke dag een uur bellen en je bent er overheen) mede daarom wilde ik een technisch onderbouwde meetbare vergelijking.

Sorry dat ik een boek schrijf,ik voelde me even aangevallen.
Martijn en ik kunnen prima door een deur,ik heb hem netjes op de hoogte gesteld van mijn reacties steeds omdat hij niet alles kan lezen en daarnaast gezellig gemaild over de goede oude tijd waar we als medewerker bij een concurrerende firma werkzaam waren en heerlijk zitten discussieren over de oude spectrum versus de commodore 64.
Martijn zal dit bevestigen.
Nogmaals sorry voor de lange reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry Nick 39 het is ook niet speciaal voor jouw bedoeld ik bedoel het in het algemeen ik hoor en lees zoveel klachten over XMS dat het mij stoorde en dit is een goed forum waar we kunnen praten en problemen op te lossen . Even over mij tv heb net een nieuwe lcd heb er een na aansluiting van mij oude kabels echt een slechter beeld heb voor een vermogen aan nieuwe kabels en connectors aan gezet en het is nu een genot om naar te kijken echt stukken beter dan Casema die bij ons ook gewoon draaid dus ik kan het verschil ook echt zien . Laten we geen ruzie maken laten we genieten van dit mooie project en elkaar helpen en steunen .Tevens mijn internet verbinding is wel continu boven de 24 mb/sec . Heb tune up 2007 software en internet optimalisatie gedaan en draai gemiddeld 27-30 mb/sec volgens diverse testen .Misschien een aanrader voor die genen die het niet halen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837

@ Nick 39 weet niet waarom je je aangevallen voelt, volgens mij post iedereen gewoon zijn bevindingen en de een is daarin wat beter dan een ander.

Over de tv kwaliteit, wat ik heb geconstateerd is dat ik hiervoor upc had en mijn beeld beter was, kijk niet veel tv maar betaal er wel voor dus mag je verwachten dat het goed is.
Telefoon had ik hiervoor ook bij upc en was 14,95 incl. bellen naar vaste nummers, nooit problemen gehad met '' kleine lettertjes '' of bijkomende kosten.

Ik heb ook niks tegen xms maar ben wel kritisch, tenslotte betaal je voor diensten die dan ook goed geleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Kort vraagje die misschien al in 1 van de 3 topics is beantwoord...

Ik lees een hoop over huren, verhuurders en woningcorporaties, maar wat nou als je in een koophuis woont? Ik woon in een afbetaald huis in Hilversum (met het kantoor van Dudok Wonen regelrecht aan de overkant :)) dus kom ik eigenlijk wel in aanmerking voor een glasvezel aansluiting. En zo ja, moet ik dan de volledige 1500 euro dokken die het schijnt te kosten in plaats van Dudok/Portaal/Whatever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
De vraag is inderdaad al meerdere keren naar voren gekomen, Je zal contact op moeten nemen met XMS om deze vraag na te kijken (zij kunnen je exact vertellen of je aangesloten kan worden) de kosten zullen waarschijnlijk 150 euro zijn voor het aanleggen (maar dat is weer afhankelijk hoe de glasvezel 'hoofdkabel' ligt in jou straat / wijk...
meer info kan je bekijken op http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=9360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
TigerXtrm schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:29:
Kort vraagje die misschien al in 1 van de 3 topics is beantwoord...

Ik lees een hoop over huren, verhuurders en woningcorporaties, maar wat nou als je in een koophuis woont? Ik woon in een afbetaald huis in Hilversum (met het kantoor van Dudok Wonen regelrecht aan de overkant :)) dus kom ik eigenlijk wel in aanmerking voor een glasvezel aansluiting. En zo ja, moet ik dan de volledige 1500 euro dokken die het schijnt te kosten in plaats van Dudok/Portaal/Whatever?
De vraag was inderdaad al eerder gesteld ;) Anyway...
Het hangt van meerdere factoren af, niet alleen of de kabel door je straat loopt. Zover mij bekend krijgen huurhuizen voorrang, als bepaalde apparatuur op een centrale daardoor qua capaciteit zo goed als volzit, kun je er niet bij, ook als de straat enkel voor jou naar de overkant opengebroken moet worden is er een grote kans dat het niet doorgaat. En zo zijn er nog meer van dergelijke factoren welke ook nog eens per buurt verschillend zijn.

Op www.xmsnet.nl kun je een postcode check doen en krijg je resultaat wat er op het moment mogelijk is, als daar staat dat het nog niet mogelijk is, kun je je adres wel doorgeven en neemt XMS contact op als het ooit wel mogelijk is. Als je directe buren (jouw kant van de straat, koophuizen etc) ook kunt over halen om XMS te nemen en al vast vooraf aan te melden wordt de kans wat groter.

De aansluitkosten voor een koophuis zijn 150 euro.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kwaliteitsklachten TV op een aantal locaties
Vanuit verschillende XMS regio's kregen wij de laatste maanden uiteenlopende klachten over de kwaliteit van een aantal zenders op onze TV-dienst. Het ging hier over het algemeen over 2-3 zenders per regio en de klachten bestonden uit een waas/onscherp beeld of ruis. In het netwerk zelf was niets te vinden en ook in de bron bestond het probleem niet. Aangezien het wel bij zeer veel klanten voorkwam was in eerste instantie een lokaal probleem uitgesloten. Uit metingen van technici van XMS, Hertzinger en een externe firma blijkt echter dat het probleem wel een "lokale" oorzaak heeft.
In elke regio staan op een aantal locaties DVB-T zendmasten (KPN digitenne), en er komen er steeds meer bij. Ook de outputs die deze zendmasten generen worden steeds groter. Op zich zou dit geen probleem mogen opleveren, maar indien mensen slechte kabels/slechte connectoren of onafgeschermde verdeeldozen gebruiken kan het voorkomen dat de DVB-T zenders instralen op de kabels. Het gaat om de volgende DVB-T frequenties op de onderstaande locaties:
Omgeving Amersfoort / Soest:
• Kanaal 50 / Discovery Travel & Living
• Kanaal 57 / TV Oranje
• Kanaal 24 / ZDF
Omgeving Utrecht / Maarssen / Bunnik:
• Kanaal 24 / TRT International
Omgeving Hilversum / Bussum:
• Kanaal 57 / NDR
Omgeving Leiden:
• Kanaal 52 / BBC World
• Kanaal 57 / NDR
Omgeving Arnhem:
• Kanaal 42 / SAT 1
Omgeving Nijmegen:
• Kanaal 42 / Nickelodeon – Comedy Central
• Kanaal 56 / Arte
Om dit probleem te voorkomen/verhelpen is het belangrijk dat op elke locatie goed afgeschermde apparatuur gebruikt is bij de aanleg van het caox-netwerk.
Een goede CAI verdeelinstallatie bestaat uit:
• Dubbel afgeschermde coaxkabel,
• IEC connectoren in een metalen behuizing,
• Splitters en multitaps in een metalen behuizing,
• CAI signaalversterker van goede kwaliteit in een metalen behuizing,
• R-TV aansluitdozen van een goede kwaliteit in een metalen behuizing.
Indien een lokale installatie last heeft van dit soort 'signaalruis' is het wel verstandig om dit door middel van een goede afscherming te verhelpen. Momenteel is het zenderaanbod van digitenne beperkt, maar als men in de toekomst gaat uitbreiden zullen meer zenders last krijgen van ruis.
XXL kwaliteitsklachten
Uit een aantal locaties ontvingen wij ook klachten over de beeldkwaliteit van XXL, in alle gevallen ging het hier om beeldruis & sneeuw. Aangezien deze klachten niet voor het hele netwerk golden gingen wij hier uit van een lokaal probleem.. en dat bleek ook het geval.
XXL zit aan de ondergrens van het gebruikte frequentiespectrum zodat wij de zender kunnen filteren met een high-pass filter (deze filtert alles onder een bepaalde frequency uit het beeldsignaal). XXL moet namelijk "filterbaar" zijn voor abonnees die deze zender niet op prijs stellen.
Aangezien XXL aan de ondergrens zit is dat meestal ook de zender die als eerste last heeft van slechte afscherming of een gebrek aan randaarde. Uit eigen ervaring weet ik dat het niet goed aarden van de COAX kabel tot gevolg kan hebben dat alle zenders goed zijn, op XXL na (ooit een keer met een slaperige kop de randaarde vergeten aan te brengen ;)). Op de locaties waar onze monteurs langsgingen om de storing te onderzoeken bleek dit ook het geval te zijn (geen/slechte randaarde, plastic connectoren.. etcetcetc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
Oh nog een vraagje die Denan misschien kan beantwoorden. Is er ergens een pagina of iets dergelijks waar je kan zien welke straten in welke steden al zijn aangesloten en welke nog in de planning staan? Ik woon dus in Hilversum en ik wil graag weten of mijn straat op de planning staat aangezien hij ergens volgend jaar weer helemaal wordt opengebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even off topic:
Zesco (casema) is begonnen met testen van digitale tv met de qam 256 modulatie ipv qam 64.
Hiermee kan 33% meer bandbreedte gerealiseert worden.
Daarna kan dit ook doorgetrokken worden voor internet.
UPC test al de qam 256 techniek voor internet waardoor in theorie snelheden tot 100mb bereikt kunnen worden.
(downstream) upstream wordt qam16 gebruikt.

Ook voor adsl is er hoop, door een zweedse vinding kan op adsl 2 (maximaal 20 Mb) een factor 5 in snelheidsverhoging gerealiseerd worden zonder dat er overspraak optreedt.
Ook op deze manier kan dus een snelheid van 100Mb worden bereikt.

Beide methodes brengen daarbij koper weer heel dicht bij glas.
Qam 256 is ook een standaard onderdeel van het eurodocsis protocol waarmee de meeste kabelaars werken,dit betekent dat de klant voor de hogere snelheden geen andere apparatuur hoeft aan te schaffen.
Het verschil zal in de toekomst meer naar de prijs dan naar de snelheden gericht zijn.
Glas kan natuurlijk hoger,maar of dat commercieel aantrekkelijk is....

Wat betreft de opmerking van Denan voor Leiden over digitenne:
Misschien mag ik hier iets op aanvullen ?
Deze storingen zijn hier niet meetbaar door Hertzinger ( in de zeeheldenbuurt) en veroorzaken hier dus geen klachten.
De zender van Digitenne staat in Oegstgeest (naast zwembad poelmeer) hoe dichter je daar naartoe woont hoe groter de kans dus wordt dat deze wel kan optreden.
Bv de hoge flats in de Paramaribostraat kunnen deze storingen wel opvangen bij een slechte isolatie.

Je kan gemakkelijk zien waar de storingen vandaan komen op:
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html hier kan je zien welke kanalen en frequenties in je regio door digitenne gebruikt worden.
Vergelijk die met je eigen kanalen lijst van XMS voor jouw regio.
De kanalen die overeenkomen zijn dus "verdachte" kanalen.
Je kan dus gemakkelijk uitsluiten of je last hebt van een digitenne zender,bekijk in het xms overzicht wat de frequentie is van het kanaal met storing.
Kijk dan op de genoemde site of op dat kanaal ook een digitenne signaal staat.
(Hertzinger gebruikt dezelfde site) 9 van de 10 keer is het dan zeker dat dit de storing veroorzaakt.
Omdat zoals Denan al zegt, digitenne aan het uitbreiden is, is het handig die site in de gaten te houden,waar vandaag nog niets zit,kan morgen opeens storing komen omdat er een digitenne zender wordt aangezet,op die site kan je dat volgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 08-11-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog meer kansen op storing:
De E.U. wil mobiele telefoons toestaan die in het frequentiegebied van tv zenders werken.
Of je eigen mobieltje,of die van je buren rondom kunnen dan je tv storen.
De zenders zelf protesteren hard maar als de E.U. haar zin krijgt kan je straks naast storing van digitenne ook storing van de telefoon van je buren krijgen.
http://www.nu.nl/news/130...andel_in_frequenties.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:19
Ook aangemeld om te kijken of ik een aansluiting kon krijgen op het glas.
Helaas omdat het een koop woning is nog geen mogelijkheid voor een verbinding :'(

Zijn er mensen in de wijk Pijlsweerd (Utrecht) of op de Bethlehmweg die dit forum lezen en mogelijk ook geintresseerd zijn? Wil echt zo graag een aansluiting! :9
Hebben andere mensen trouwens al succesvol een actie in de wijk/straat opgezet om aansluiting te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

Tijmen schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:05:
Ook aangemeld om te kijken of ik een aansluiting kon krijgen op het glas.
Helaas omdat het een koop woning is nog geen mogelijkheid voor een verbinding :'(

Zijn er mensen in de wijk Pijlsweerd (Utrecht) of op de Bethlehmweg die dit forum lezen en mogelijk ook geintresseerd zijn? Wil echt zo graag een aansluiting! :9
Hebben andere mensen trouwens al succesvol een actie in de wijk/straat opgezet om aansluiting te realiseren?
je zou ff kunnen kijken op www.uglas.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijmen schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:05:
Arnhem de Laar,Amersfoort Hooglanderveen en Vathorst hebben dit naar mijn weten succesvol gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Nick39 schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:51:
[...]

Arnhem de Laar,Amersfoort Hooglanderveen en Vathorst hebben dit naar mijn weten succesvol gedaan.
Ik heb inmiddels een bericht geplaatst op het XMSforum, tevens zal ik eens kijken of ik een leuke brief kan maken om XMS te promoten bij ons in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijmen schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:20:
[...]

[...]

Ik heb inmiddels een bericht geplaatst op het XMSforum, tevens zal ik eens kijken of ik een leuke brief kan maken om XMS te promoten bij ons in de straat.
Je hebt wel iets meer mensen nodig dan alleen een straat,de andere initiatieven gingen over 40% van een totale wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 09:40
Nick39 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:27:
[...]

knip..

Er liepen 3 buizen,leeg,onder die weg door maar die waren van rijkswaterstaat.
Dan heb je het dus over buizen ter dikte van een regenpijp en die zijn gewoon leeg.
Maar nee, er moest een totale nieuwe buis geboord worden.
Aangezien die weg (Hoge rijndijk voor de kenners) dus ook een dijk functie heeft moest er dus toestemming komen van rijkswaterstaat,de gemeente en de provincie.
Na 1 jaar was dat nog niet rond.
Uiteindelijk was isdn dus via een betaalde telefoonlijn dus gewoon goedkoper en nog later kwam bij nieuwbouw de boel bij elkaar en werd het overbodig maar de keren dat ik dacht,ik pak een trekveer en ik rag die leiding er door,wie komt daar ooit achter zijn meer dan eens door me heen geschoten.
bij ons in het bedrijf ook, zonder vergunning een kabel onder doorgaande weg door getrokken. Gemeente boos, gemeente geeft boete, die nemen we voor lief. Die boete is goedkoper als wat het gekost had om alle vergunningen en poeha te regelen met aannemers, gemeente etc :+. Volgende keer maar is advies over in winnen, typisch nederlands dit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:57
Door een aansluiting op het glasvezelnetwerk betaalt u eenmalig € 150, -. Een slimme investering, want met een glasvezelaansluiting vergroot u de waarde van uw huis.
Dus ik, in Groningen, kan voor 150 euro een glasvezelnetwerk aansluiting krijgen? Of snap ik dat niet helemaal goed? Ik bedoel er ligt hier geen glasvezel, dat weet ik zeker.
Dan zou het wel heel erg goedkoop zijn! Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
Die uitspraak is eigenlijk alleen van toepassing als er een mogelijkheid bestaat om aangesloten te worden. Als je dus geen glasvezel in je straat hebt liggen heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Nick39 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:29:
[...]

Je hebt wel iets meer mensen nodig dan alleen een straat,de andere initiatieven gingen over 40% van een totale wijk.
barzi schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:56:
[...]

Dus ik, in Groningen, kan voor 150 euro een glasvezelnetwerk aansluiting krijgen? Of snap ik dat niet helemaal goed? Ik bedoel er ligt hier geen glasvezel, dat weet ik zeker.
Dan zou het wel heel erg goedkoop zijn! Kan iemand dit bevestigen?
XMS bied geen glasvezel aan in Groningen.

Hmm, waarschijnlijk wordt het dan een hele opgave om in de wijk glasvezel er door heen te krijgen... :/ Vind het wel jammer dat het niet globaler wordt uitgerold. Is XMS dit later nog wel van plan?

[ Voor 35% gewijzigd door Tijmen op 12-11-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Tijmen schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:59:
[...]

[...]

XMS bied geen glasvezel aan in Groningen.

Hmm, waarschijnlijk wordt het dan een hele opgave om in de wijk glasvezel er door heen te krijgen... :/ Vind het wel jammer dat het niet globaler wordt uitgerold. Is XMS dit later nog wel van plan?
We zijn momenteel in Arnhem bezig met 'stadsverglazing'. 'De Laar' is de eerste wijk. Gaat dat voorspoedig dan gaan we 1 voor 1 de andere wijken in de stad af. Voor andere steden/dorpen blijven we toch echt afhankelijk van bewonersinitiatieven (zoals nieuwlandopglasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
denan schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:19:
[...]

We zijn momenteel in Arnhem bezig met 'stadsverglazing'. 'De Laar' is de eerste wijk. Gaat dat voorspoedig dan gaan we 1 voor 1 de andere wijken in de stad af. Voor andere steden/dorpen blijven we toch echt afhankelijk van bewonersinitiatieven (zoals nieuwlandopglasvezel).
Is er al een overzicht lijst van de volgorde in wijken..? (in Arnhem...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
bobje1986 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:25:
[...]

Is er al een overzicht lijst van de volgorde in wijken..? (in Arnhem...)
Ja daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 16-06 10:45

GekkeR

key = key

jan groen schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:07:
[...]

Ja daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar :*)
Amen to that :p

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hmmm er is wel een semi-volgorde maar die kan ik jullie niet geven :) Wat ik eerder zei gaat nog steeds op: Als er in bepaalde wijken in arnhem bewonersinitiatieven starten zoals nieuwlandopglasvezel/vathorst/etcetc zullen die wijken natuurlijk het eerst aangesloten worden. Je moet dan wel ongeveer 40% van de wijk mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 16-06 10:45

GekkeR

key = key

denan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:55:
[...]

Hmmm er is wel een semi-volgorde maar die kan ik jullie niet geven :) Wat ik eerder zei gaat nog steeds op: Als er in bepaalde wijken in arnhem bewonersinitiatieven starten zoals nieuwlandopglasvezel/vathorst/etcetc zullen die wijken natuurlijk het eerst aangesloten worden. Je moet dan wel ongeveer 40% van de wijk mee krijgen.
Dat zal flyers printen worden , shit :p

Gelukkig hebben we een wijkblad en centrale buurt super.
Wat informatie plaatsen op die 2 plekken zal al helpen.

Mocht iemand dit lezen en ook in de buurt Cranevelt/Alteveer (aka : Wijk 4) wonen , pm me voor een eventuele gezamelijke actie (website opzetten , craneveertje informeren etc).

Overzicht wijken

[ Voor 5% gewijzigd door GekkeR op 13-11-2007 10:48 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wellicht wel boeiend:

Broadbandcities congres live te volgen: http://www.evenementgemist.nl/bbc/.. alleen vandaag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien niet in het goede topic maar mijn vraag gaat ook over glasvezel.
In rijssen krijgen we nu ook de mogelijkheid om ftth te nemen.
Dit wordt ook verzorgd door reggefiber onder de naam twennet.
Nu lijken ze hier ook digitale tv via "streaming IP" te geaan gebruiken.
D.m.v. een decoder kan dit op 1 tv gebruikt worden.

Zijn deze streams ook met de pc op te pikken?
Dit ivm een MCE2005 pc die ik toch wel houden.

Zijn er al wel decoders die dit type ondersteunen of zit ik vast aan het standaard ding wat ze voor 89€ proberen te verkopen?

[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 14-11-2007 13:43 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
arjants schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:37:
Misschien niet in het goede topic maar mijn vraag gaat ook over glasvezel.
In rijssen krijgen we nu ook de mogelijkheid om ftth te nemen.
Dit wordt ook verzorgd door reggefiber onder de naam twennet.
Nu lijken ze hier ook digitale tv via "streaming IP" te geaan gebruiken.
D.m.v. een decoder kan dit op 1 tv gebruikt worden.

Zijn deze streams ook met de pc op te pikken?
Dit ivm een MCE2005 pc die ik toch wel houden.

Zijn er al wel decoders die dit type ondersteunen of zit ik vast aan het standaard ding wat ze voor 89€ proberen te verkopen?
Wrong topic.. ik weet niets van twennet dus dat zul je bij hen moeten navragen.. Wel zie ik dat ze ook de amino 110 gebruiken.. dus de streams zijn niet op je computer op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze claimen dat de streams meer dan 12Mbit zullen zijn en ik kom in de specs van de amino tegen dat deze tot 10Mbit gaat, lijkt me ook niet echt super.

Is de kwaliteit van deze decoders nog een beetje goed?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
arjants schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:51:
Ze claimen dat de streams meer dan 12Mbit zullen zijn en ik kom in de specs van de amino tegen dat deze tot 10Mbit gaat, lijkt me ook niet echt super.

Is de kwaliteit van deze decoders nog een beetje goed?
Volgens mij zijn de streams gewoon 5-8Mbit hoor, 10mbit en hoger gaat al richting HDtv (12Mbit->20Mbit.) Feit blijft dat je dit gewoon bij twennet moet vragen.
De amino's doen in principe prima wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 09:37
Ik weet dat hun lijntjes hier in Utrecht liggen, mijn buurjongen van 1 straat verder heeft via Portaal 100mbit binnen liggen, maar dit zijn huurhuizen.. Ik woon om de hoek in eenkoophuis en heb dus de mogelijkheid officieel nog niet :( Huren was zo slecht nog niet... :(
Ik heb een verzoek ingediend of er plannen zijn om de draadjes om te leggen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Supersnel internet via het glasvezelnetwerk is de meerkosten nog niet waard. Zonder nieuwe, unieke diensten is het tot tien maal snellere glasvezelnetwerk niet interessant voor consumenten, vergeleken met de huidige standaard voor internet en televisie, kabel en ADSL.... "
zie:
http://spitsnet.nl/nieuws.php/1/7827/online
Het meeste lachen is dat die Karianne Vermaas dus aan de mensen van @home/essent en casema heeft geinterviewd door middel van vragenlijsten.
(ook mij)
Ze heeft dus niet echt de mensen zelf hun verhaal laten vertellen maar meer vragen gesteld als: hoeveel zou je meer willen betalen: a, b of c maar die vragen dus wel gesteld aan mensen die allemaal zo rond de 4MB snelheid zaten dus geen vergelijking konden maken.
Zo van,zou je meer willen betalen voor meer snelheid: ja/nee natuurlijk wil men dat niet.
Maar om dan als conclusie te trekken dat glasvezel niet interessant is voor consumenten... ik heb haar hier nog niet gezien..anders had ze geweten dat die hogere prijs niet klopte.
Wat een promovendus :( jammer want een hoop mensen lezen de spits (is gratis) en zeker als je net probeeert je wijkje te laten voorzien van glas.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 14-11-2007 22:48 ]

• denan
Nick39 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:47:
"Supersnel internet via het glasvezelnetwerk is de meerkosten nog niet waard. Zonder nieuwe, unieke diensten is het tot tien maal snellere glasvezelnetwerk niet interessant voor consumenten, vergeleken met de huidige standaard voor internet en televisie, kabel en ADSL.... "
zie:
http://spitsnet.nl/nieuws.php/1/7827/online
Het meeste lachen is dat die Karianne Vermaas dus aan de mensen van @home/essent en casema heeft geinterviewd door middel van vragenlijsten.
(ook mij)
Ze heeft dus niet echt de mensen zelf hun verhaal laten vertellen maar meer vragen gesteld als: hoeveel zou je meer willen betalen: a, b of c maar die vragen dus wel gesteld aan mensen die allemaal zo rond de 4MB snelheid zaten dus geen vergelijking konden maken.
Zo van,zou je meer willen betalen voor meer snelheid: ja/nee natuurlijk wil men dat niet.
Maar om dan als conclusie te trekken dat glasvezel niet interessant is voor consumenten... ik heb haar hier nog niet gezien..anders had ze geweten dat die hogere prijs niet klopte.
Wat een promovendus :( jammer want een hoop mensen lezen de spits (is gratis) en zeker als je net probeeert je wijkje te laten voorzien van glas.
Don't spread the word.. maar de kabelaars zijn toch echt heel erg bang voor de nieuwe glasvezelnetwerken :) Dit soort nieuwsberichten bevestigen dat in mijn ogen ook :)

computer idee van 2 weken geleden dacht er heel anders over leuk stukje over internl en xms wat ik al schreef enigte die glasvezel tot in het woonhuis .Wij worden bijna iedere week gebeld door KPN en Casema en iedere keer zeggen we dat we bij XMS zitten en ik zeg dan kom maar met zo aanbod maar dat kunnen ze niet laat mij maar lekker zitten werkt perfect voor weinig geld verglijk maar met KPN en Casema met de zelfde bandbreedte als ze dat leveren ha ha

• denan
Anoniem: 238539 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:56:
computer idee van 2 weken geleden dacht er heel anders over leuk stukje over internl en xms wat ik al schreef enigte die glasvezel tot in het woonhuis .Wij worden bijna iedere week gebeld door KPN en Casema en iedere keer zeggen we dat we bij XMS zitten en ik zeg dan kom maar met zo aanbod maar dat kunnen ze niet laat mij maar lekker zitten werkt perfect voor weinig geld verglijk maar met KPN en Casema met de zelfde bandbreedte als ze dat leveren ha ha
Die heb ik niet langs zien komen.. heb je een link/scan?

• flipjevandejam
Ik heb zojuist met de helpdesk gesproken over snelheidsproblemen, namelijk dat sinds een paar weken de snelheid erg "spiked", zoals je kunt zien in deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/heins.tk/xmsnetspikes.jpg

Ik heb hiervoor dus de testpagina van Leaseweb genomen. Aan de telefoon werd mij aangeraden de homepageruimte te gebruiken als test, maar ik kan maar geen toegang krijgen tot die ruimte via FTP. Ik heb het wachtwoord via mijn.xmsnet.nl veranderd, maar het inlognummer, inlognaam, oude wachtwoord, nieuwe wachtwoord; alles heb ik geprobeerd, maar inloggen ho maar.

Op de pagina van Leaseweb heb ik in IE7 (en ook firefox) op Windows XP, direct met goede CAT6 UTP kabel aangesloten op modem deze tests uitgevoerd. Voorheen kwam de snelheid met een dergelijke test meteen constant op precies 24Mbit / 3MB te liggen, nu spiked hij er af en toe naar toe, maar meer ook niet. Ik woon overigens in Soest.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Zijn er mensen met internetverbinding van xms en connectie problemen met je PS3.

Hij connect wel maar , verbreekt meestal na een aantal minuten.

wat heb allemaal geprobeerd:

- ps3 wireless aangesloten
- ps3 met draad aangesloten
- ps3 sommige poorten geforward
- ps3 in dmz gezet
- internetverbinding zonder router op de ps3 aangesloten.

Dit heeft allemaal niet geholpen

de PS3 komt steeds met de foutmelding 8002a535

weet niet of XMS hier iets mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.computeridee.nl/blad.jsp?nr=23&jaar=2007

SUPERSNEL INTERNET

Edwin Ammerlaan,
hoofdredacteur
Kan niet zonder het dagelijkse nieuws. Natuurlijk via nu.nl en als Parool-lezer zelfs via telegraaf.nl, maar uiteraard ook bij Computeridee.nl en PCMweb.nl. Bezoekt met regelmaat favoriete sites over onder andere sport, games en muziek, maar laat zich ook graag verrassen door sprankelende weblogs en uurtjes vrij surfen langs alle uithoeken van het net. Heeft een waslijst aan nieuwe programma's, gadgets en toepassingen die nog moeten worden gekocht en getest, maar u weet hoe dat gaat bij hoofdredacteuren: druk, druk, druk.....

Binnenkort kunt u in Computer Idee alles lezen over supersnel internet. Wat zijn de snelste verbindingen en abonnementen en hoe zullen de up- en downloadsnelheden zich in de toekomst verder ontwikkelen?

Dankzij dit artikel kwam ik er achter dat er op het Amsterdamse KNSM-eiland al een 100 megabit/seconde internetaansluiting voor particulieren beschikbaar is. Daar werd ik niet vrolijk van. Met deze snelheden kunnen mijn stadgenoten een complete film van 4 GB in zes minuten downloaden, terwijl ik er ruim anderhalf uur voor nodig heb. Helaas ligt er in mijn wijk (Amsterdam West) geen glasvezel, dus zal ik geduldig moeten wachten. Even was er goede hoop, want mijn straat is op dit moment opengebroken voor vervanging van de waterleidingen en riolering. Dan zou je denken dat er meteen een glasvezelkabeltje neergelegd kan worden, maar zo efficiënt zijn onze vrienden bij de gemeente en KPN natuurlijk niet. Wat mij pas echt pissig maakt, is dat ik bij mijn Planet-abonnement 52 euro per maand betaal voor een downloadsnelheid van 6 Mb/s. Voor 28 euro (!) meer mag ik upgraden naar adsl ‘advanced', waarna ik op 20 Mb/s mag rekenen. Kortom, voor 80 euro per maand krijg ik 20 Mb/s bij Planet, terwijl mijn stadsgenoten voor zich minder dan 100 euro per maand bij InterNLnet kunnen abonneren op 100 Mb/s. Wordt het niet eens tijd dat de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) eens in de absurde prijsstellingen van de internetproviders duikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry is niet het hele artikel staat nog niet op de site van Computer idee het ids het blad nr 23 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 238539 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:54:
Sorry is niet het hele artikel staat nog niet op de site van Computer idee het ids het blad nr 23 .
Yup, had al een pdf gevonden waarin ie stond.. thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

wat is uberhaupt het nut van een 100/100mbits? leuk om thuis te hosten maar de meeste servers staan een 100mbits download niet toe.
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste