Toon posts:

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 125.870 views

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 16:54
Thread nummer 4 alweer van het grote XMS - glasvezelinternet topic.

http://www.xmsnet.nl/images/logo.png
Glasvezelinternet voor particulieren
Dit is een vervolg thread van de threads:
[Portaal] 10 Mb/s internet?
XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Over XMS
Een aantal jaren geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.

Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet, voip-telefonie en Digitale Televisie.
Ook is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten in een groot aantal pilotprojecten.
Kan iedereen zomaar een glasvezelaansluiting krijgen?

Nee, aangezien de aanleg van een glasvezelnetwerk een zeer kostbaar traject is levert XMS alleen glasvezeldiensten in vooraf afgebakende gebieden. In de meeste gevallen zijn dit Portaal/Dudok/Alliantie woningen, maar vaak starten mensen ook eigen vraagbundelingstrajecten op. Is er voldoende vraag in een stad dan zal XMS, tezamen met de GNEM/Reggefiber, een project opstarten en de stad/wijk van glasvezel voorzien.

Voorbeelden van dergelijke trajecten zijn:
http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
http://www.glasvezelwijchen.nl/
http://www.glazenkamp.nl/
(en nog vele anderen)

De aansluiting van een woning kost XMS tussen de 1200 en 1500 euro per woning. Een groot deel hiervan komt op rekening van de GNEM, maar per woning zijn er uiteindelijk 150,- euro aansluitkosten voor de bewoner. Hiervoor krijgt men op een centrale locatie in de woning (bvb in de meterkast) een glasvezelaansluitpunt afgemonteerd waarop men de computer/televisie of telefoon kan aansluiten.

In veel gevallen zal de aansluitprijs per woning onder de 150,- euro liggen. Recente projecten hebben vaak een speciale 'burenactie' waarbij de aansluitkosten lager worden naarmate meer mensen in een straat/wijk zich aanmelden. Het uiteindelijke bedrag komt dan vaak op 75,- uit.. en vaak is de aanleg zelfs helemaal gratis!

Belangrijk: Met Portaal/SCW/Dudok zijn er afspraken gemaakt waardoor de huurders geenkosten berekend krijgen voor de glasvezelaansluiting dus in dit geval zal de verhuurder de kosten op zich nemen. De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting. Neem dus niet de hardware mee mocht je verhuizen!
Contact

Website: www.xmsnet.nl
Email: support@xmsnet.nl
Helpdesk: 0800 555 2 555
Planningsvragen

In de meeste nieuwe trajecten zijn speciale voorzieningen getroffen om nieuwe klanten te voorzien van een correcte planning. Per regio stelt XMS een bouwmanager aan die de oplevering van glasvezel in een gebied zal coordineren. In de meeste gevallen zijn deze mensen gewoon telefonisch bereikbaar en zal het nummer via de helpdesk gecommuniceerd worden.

Maar: Houd aub wel rekening met het feit dat de aanleg van een glasvezelnetwerk een project is dat niet makkelijk in te plannen is. Vaak heeft een aannemer te maken met onverwachte vertragende factoren en is niet duidelijk te zeggen wanneer een specifieke woning aangesloten zal worden.(In ieder geval niet ruim vooraf). De reden dat de aanleg van het netwerk zo complex is heeft vooral te maken met het feit dat het netwerk nog gebouwd moet worden. ADSL (koper) of Coax-netwerken zijn natuurlijk al lang aanwezig in de meeste gemeenten/woningen, dus een abonnement aanvragen op één van deze netwerken is een kwestie van een dienst activeren. Voor het opleveren van een glasvezelnetwerk zal het complete netwerk eerst aangelegd moeten worden.

De aanleg hiervan bestaat per wijkdeel/stad uit een aantal fasen:
In de eerste fase worden de centrales geplaatst en legt men het 'core netwerk' aan.
In de tweede fase begint men met het legggen van de glasvezel naar de straten/woningen.
In de derde (en laatste) fase sluit men de woningen aan op de glasvezel en worden de diensten geactiveerd.
Vragen over configureren van diensten via het klantenportal
Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakellen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het in dit forum te vragen.

Telefoon: 0800 555 2 555 (servicedesk) 08:00-22:00
Fax: 024-3592550
E-mail: support@xtramediaservices.nl

[Voor 51% gewijzigd door denan op 15-08-2008 14:28]

• denan

XMS - Diensten

Ik zal mijn best doen om het dienstenoverzicht bij te houden, maar kijk voor het actuele overzicht altijd op www.xmsnet.nl.

XMS - Internet

XMS levert standaard een symmetrische glasvezelverbinding van 50/50Mbit voor 32.95 per maand. Optioneel is tegen een meerprijs een 100/100Mbit abonnement af te nemen. Dankzij de koppeling die XMS heeft op de AMS-IX (via het netwerk van InterNLnet) halen in alle gevallen klanten ook daadwerkelijk deze snelheid. Dit in schril contrast met bvb bestaande DSL/Coax netwerken waar de snelheden vaak lager uitvallen dan geadverteerd.

Bij het internet abonnement zitten natuurlijk email faciliteiten (10Gb mailbox) en persoonlijke hosting (100Mbyte). Ook zitten een spamfilter en een email-virusscanner in het abonnement.

Neemt men XMS af dan krijgt men op een centrale locatie een glasvezelaansluitpunt aangesloten waarop men de computer aan kan sluiten. Belangrijk hierbij is wel dat het aansluitpunt wel voorzien is van 4 (of 8 ) UTP-poorten, maar in de praktijk zal slechts één van deze poorten voorzien zijn van een internet verbinding. Wil je meerdere computers aansluiten dan zul je dus een router moeten plaatsen.

Belangrijk:Let bij de aanschaf wel op of de router echt in staat is om 50/50Mbit verkeer te routeren, in de praktijk blijkt dat veel modellen dit niet kunnen.. en dus ergens op de 20-30Mbit blijven steken. Dit ondanks het feit dat men de routers verkoopt als 100Mbit router. Of een router de doorvoersnelheid (throughput) van 50Mbit of 100Mbit ook werkelijk aankan is terug te vinden op www.smallnetbuilder.com. Let hierbij vooral op de LAN/WAN throughput.

XMS - Telefonie

De telefoniedienst van XMS is gebasseerd op het platform dat ook voor Optibel gebruikt is (www.optibel.nl). Deze dienst is meerdere keren als een kwalitatief uitstekende dienst getest in bvb Computer Totaal. In de praktijk zullen er dus geen verschillen zijn tussen het vertrouwde analoge telefonienetwerk en XMS telefonie. In tegenstelling tot veel andere VoIP diensten heeft XMS het volledige netwerk qua QoS onder controle dus van standaard VoIP problemen (jitter/echo/etc) is er geen sprake.

Elke telefoonlijn heeft een eigen gereserveerd gebied binnen het netwerk en is dus onafhankelijk van up/download gedrag van XMS klanten.

Op het XMS aansluitpunt zijn 2 telefoonlijnen aan te sluiten (de 2e is voor een meerprijs/maand af te nemen via het klantenportal), maar dit zijn wel analoge telefoonlijnen. ISDN telefoons zullen dus niet werken.

De XMS telefoniedienst bied ondersteuning voor alle gangbare STS-functionaliteiten, bvb wisselgesprek, 3-way calling, callfwd, etc. Een overzicht hiervan is te vinden op www.xmsnet.nl.

XMS - Analoge televisie

Op het glasvezelaansluitpunt zit ook een aansluiting voor analoge televisie. Doormiddel van een F-connector is een traditionele coax-kabel aan te sluiten op deze aansluiting en kun je je bestaande coax-installatie aansluiten op het analoge signaal van XMS.

In de huidige vorm geeft XMS via het analoge signaal 40Televisie, en 35-40 radiozenders door (note: Dit kan wel per regio verschillen, kijk voor het actuele overzicht op www.xmsnet.nl) die zonder settop-box te bekijken zijn. Het signaal komt binnen via een 2e glasvezel en is dus niet van invloed op de snelheid van het XMS internetverkeer.

XMS - Digitale televisie

Sinds kort is het ook mogelijk om bij XMS gebruik te maken van interactieve digitale televisie. Voor het gebruik hiervan is echter wel een zogeheten Settop-box nodig die men los moet kopen. Een voorwaarde voor het afnemen van digitale televisie is echter wel dat men een abonnement heeft op XMS-analoge televisie. Voor het ontvangen van digitale televisie zullen dan geen extra kosten in rekening worden gebracht.

VideoOnDemand diensten
Met XMS digitale televisie is het ook mogelijk om gebruik te maken van een aantal VoD diensten. Dit zijn interactieve diensten zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist of RTL+. Een verschil met de websites van deze diensten is natuurlijk de beeldkwaliteit, in de meeste gevallen zal dit bij de VoD-diensten van XMS een stuk hoger zijn dan bij de webbased-varianten (4Mbit versus 0.5Mbit).
Naast de huidige VoD diensten zijn er natuurlijk nog een groot aantal in ontwikkeling, maar hierover kan ik nu nog weinig vertellen.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.

HDTV
Naast standaard televisie (SD/PAL) is XMS ook druk bezig met de introductie van een eigen HD-pakket. Juni/Juli 2008 zullen hiervoor de eerste pilots starten en de verwachting is dat er dan binnen een redelijk korte tijd een af te nemen dienst zal komen. De reden dat XMS niet eerder is begonnen met een HD-dienst had vooral te maken met het feit dat er nog bijna geen zenders waren die uitzonden in HD. Met de recente verschuivingen in de TV markt is er echter een duidelijk groeiend aanbod in HD uitzendingen.

Verbruikte bandbreedte
Net zoals bij analoge tv is het digitale televisie-signaal onafhankelijk van de internetverbinding. De huidige capaciteit per woning is 100/100Mbit, dus als je een 50/50Mbit internetabonnement gebruikt zal IPTV de overige bandbreedte verbruiken.

[Voor 235% gewijzigd door denan op 13-06-2008 10:02]

• denan

XMS - Handige links

http://dtvuitrol.xmsnet.nl (forum ter ondersteuning van de uitrol van digitale televisie)
http://www.smalnetbuilder.com (Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372 Waar moet ik op letten als ik de snelheid niet haal?
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/dtvnhd.pdf Digitale televisie & HDTV artikel

Handleidingen
XMS installatiehandleidingen
XMS installatiehandleiding digitale televisie

[Voor 115% gewijzigd door denan op 24-11-2008 09:41]

• denan
Disclaimer
Ik ben bij de beginperiode van XMS direct betrokken geweest bij de techniek en support, maar houd me momenteel alleen op projectbasis met XMS bezig. Alles wat ik hier post is dus iets wat ik op persoonlijke titel doe en heeft geen (directe) banden met XMS. Heb je vragen/opmerkingen voor XMS dan raad ik je aan om dit via de normale ingangen te laten verlopen. Stuur mij dus geen persoonlijke messages of emails, meestal heb ik het te druk om daar op te reageren. Tevens post ik hier als hobby en het moet dus 'wel leuk blijven'! Zodra dit topic verzand in een flamewar trek ik me terug..

Maar: verwacht van mij ook geen 'de klant heeft altijd gelijk' houding... als ik vind dat ik gelijk heb, zal ik dat te vuur en te zwaard verdedigen ;) Met 'normale' discussies heb ik dus ook geen enkel probleem!

Verder zijn er geen rechten te ontlenen aan iets wat ik op tweakers post ten opzichte van XMS, InterNLnet of Alice. Ondanks de vrijwillige natuur van mijn posts op GoT werk ik wel regelmatig voor bovenstaande bedrijven en alles wat ik post zullen mensen toch zien als een uiting van dat bedrijf. Dit zijn zaken waar je voorzichtig mee moet omspringen.. en dat is de reden van deze disclaimer.

Ik zou natuurlijk ook onder een andere naam kunnen posten en/of het feit dat ik voor een bepaald bedrijf werk geheim kunnen houden, maar dat zou in mijn ogen oneerlijk zijn en waarschijnlijk kunnen leiden tot "gekleurde" posts. Dan kies ik er liever voor om er eerlijk voor uit te komen waar ik werk en wat ik doe. Zo kunnen mensen zelf bepalen wat voor waarde ze hechten aan mijn posts.

Mijn streven is om dit een constructief forum te houden en mijzelf wat betreft glasvezeldiensten zo neutraal mogelijk op te stellen.

[Voor 130% gewijzigd door denan op 15-08-2008 14:34]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24

The Wizard

Moderator Mobile
Toppie, een nieuw topic :).

Vraag: Bij meerdere DTV STB's, moet er dan een switch gebruikt worden? En kunnen meerdere (toekomstige) HD STB's gebruikt worden of is het max. 1x SD en 1x HD?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• denan
The Wizard schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:40:
Toppie, een nieuw topic :).

Vraag: Bij meerdere DTV STB's, moet er dan een switch gebruikt worden? En kunnen meerdere (toekomstige) HD STB's gebruikt worden of is het max. 1x SD en 1x HD?
Is in onderzoek.. de komende weken kan ik hier meer over vertellen.
Houd aub wel rekening met het feit dat een HD stream tussen de 16/24Mbit verstookt.. dus met 2 HD boxen ben je al 50Mbit kwijt.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Vermeld ff het digitale tv forum :)

• denan
Nick39 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:08:
Vermeld ff het digitale tv forum :)
Ik ben nog bezig nick.. rustig :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:44:
[...]

Is in onderzoek.. de komende weken kan ik hier meer over vertellen.
Houd aub wel rekening met het feit dat een HD stream tussen de 16/24Mbit verstookt.. dus met 2 HD boxen ben je al 50Mbit kwijt.
Als de poort 100 Mbit is, hou je dus 50 Mbit over voor het internet, of gaat het van je internet bandbreedte af?

• denan
Dan heb je inderdaad nog 50Mbit vrij voor je internet verbinding.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10
Ik heb op het moment TV via XMS, als ik XMS - Digitale televisie zou nemen, kan deze dan al de omschakelijk van Net 1 naar HD aan, of word dit kanaal nog op SD verwerkt?

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:18:
Ik heb op het moment TV via XMS, als ik XMS - Digitale televisie zou nemen, kan deze dan al de omschakelijk van Net 1 naar HD aan, of word dit kanaal nog op SD verwerkt?
Lang leve de startpost!
--
HDTV
Naast standaard televisie (SD/PAL) is XMS ook druk bezig met de introductie van een eigen HD-pakket. Juni/Juli 2008 zullen hiervoor de eerste pilots starten en de verwachting is dat er dan binnen een redelijk korte tijd een af te nemen dienst zal komen. De reden dat XMS niet eerder is begonnen met een HD-dienst had vooral te maken met het feit dat er nog bijna geen zenders waren die uitzonden in HD. Met de recente verschuivingen in de TV markt is er echter een duidelijk groeiend aanbod in HD uitzendingen.
--

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
SD, zie ook het bovenstaande topic start item bij HD TV.
Add: Oeps tegelijk gereageerd met Denan :9

[Voor 6% gewijzigd door Jurjen de Vries op 05-06-2008 15:31]

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:14:
[...]

Ik ben nog bezig nick.. rustig :)
Sjeemig man.. schiet dan eens een keer op,doe eens wat voor de kost >:)

• Nick39
  • Niet online
Er komt geen omschakeling,er komt een bijschakeling.
Het is dus niet zo dat als Nederland met de HD zenders in de lucht komt,de "gewone" zenders zullen stoppen ( op termijn uiteindelijk wel maar dan heb je het over jaren) dus wat er op HD gebied gebeurt staat los van het SD gebeuren.
Het is dus niet zo dat als de HD zenders van de publieke omroepen in de lucht komen je opeens niets meer aan je digitale SD tv kastje zou hebben,je blijft gewoon hetzelfde zien maar dan in SD.
Het zelfde gaat op voor de analoge zenders,deze verdwijnen niet opeens als HD er bij gaat komen.

[Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 05-06-2008 15:38]

• denan
Nick39 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:30:
[...]

Sjeemig man.. schiet dan eens een keer op,doe eens wat voor de kost >:)
tsk.. toen jij dit postte stonden de links er al ! :)

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:18
Beetje jammer eigenlijk dat het van je internetbandbreedte afgaat :) Ik heb thuis 2 hd tv's staan en heb een 100/100MBit internetverbinding.

Het komt er eigenlijk dus op neer dat als ik zo die 2tv's op een Hd box aansluit dat ik extra betaal voor mijn internet om nog een beetje bandbreedte over te houden als ik tv aan het kijken ben, want als ik het standaard 50MBit pakket heb mijn lijn helemaal wordt leeggetrokken door de 2 HD boxen(er vanuitgaand dat de 2tv's ook echt een HD kanaal bekijken).

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:01
@denan klopt het dat ze al aan het graven zijn in West?

Er is namelijk een graafploeg bezig een blauwe buis in de grond te leggen =)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Riddler85 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:05:
@denan klopt het dat ze al aan het graven zijn in West?

Er is namelijk een graafploeg bezig een blauwe buis in de grond te leggen =)
Sebas wordt (is) ongeduldig? :-)

• denan
Kabbie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:52:
Beetje jammer eigenlijk dat het van je internetbandbreedte afgaat :) Ik heb thuis 2 hd tv's staan en heb een 100/100MBit internetverbinding.

Het komt er eigenlijk dus op neer dat als ik zo die 2tv's op een Hd box aansluit dat ik extra betaal voor mijn internet om nog een beetje bandbreedte over te houden als ik tv aan het kijken ben, want als ik het standaard 50MBit pakket heb mijn lijn helemaal wordt leeggetrokken door de 2 HD boxen(er vanuitgaand dat de 2tv's ook echt een HD kanaal bekijken).
Als je met dat verhaal je van je 100/100Mbit maar 50/50Mbit voor internet overhoud als je 2 HD feeds bekijkt.. dan klopt dat. Heb je 50/50Mbit en kijk je naar 2 feeds dan merk je er niets van.
In de praktijk zullen er echter maar weinig situaties zijn waarin een klant op beide STB's een HD feed aan het kijken is, en dan nog zit er verschil in de bandbreedte per zender. De 18-24Mbit die ik aangegeven heb zijn de maxima, in de praktijk zullen HD zenders lager uitvallen.

@riddler:
West.. ?

• Darkangle
Bedankt voor het antwoord. Ik ben de taal nog niet helemaal machtig, dus rustig aan :D

Wat ik bedoelde is, ik heb nu geen Settop-box. Mocht ik overgaan naar digitale TV, en deze Settop-box bestellen, kan het dan zo zijn dat dit ding na een paar weken de prullenbak ik kan omdat er weer extra hardware nodig is om over te kunnen stappen daarna naar HD?

Sorry als de vraag te kort was, het kost veel moeite om deze normaal te formuleren.

[Voor 4% gewijzigd door Darkangle op 05-06-2008 16:30]

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:29:
Bedankt voor het antwoord. Ik ben de taal nog niet helemaal machtig, dus rustig aan :D

Wat ik bedoelde is, ik heb nu geen Settop-box. Mocht ik overgaan naar digitale TV, en deze Settop-box bestellen, kan het dan zo zijn dat dit ding na een paar weken de prullenbak ik kan omdat er weer extra hardware nodig is om over te kunnen stappen daarna naar HD?

Sorry als de vraag te kort was, het kost veel moeite om deze normaal te formuleren.
Geen probleem, maar dit hierboven is weer een andere vraag :)

We rollen nu uit met de aminet 110 en dat is een SD box. Met de Aminet 130 (HD) start over een paar weken de pilot, maar dan is het nog geen definitief product. Over het tijdstip waarop we een HD dienst gaan leveren kan ik nog weinig zeggen, dat kan een maand zijn, maar ook 4 maanden. Daarvoor zitten we nu nog in een te vroeg stadium.

• Darkangle
Kan ik mij aanmelden bij deze pilot om deze te testen? Ik ben namelijk zeer geinterreseert in deze dienst.

• Nick39
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:29:

Geen probleem,nog even aanvullend op wat Denan zegt,je kan dan bv de SD settopbox in de slaapkamer of ergens anders gebruiken, je hebt dus 2 keuzes als het ware:
Nu al digitale tv nemen met de 110 ( SD ) en later als het beschikbaar komt er een HD box bij kopen,de SD box kan je dan als tweede box aansluiten/gebruiken.
Of je wacht tot de HD dienst beschikbaar is en koopt de HD box en wacht nog even met digitale tv.

Anoniem: 262393

Ik denk dat hij Veenendaal West bedoelt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
Nick39 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:53:
[...]

Geen probleem,nog even aanvullend op wat Denan zegt,je kan dan bv de SD settopbox in de slaapkamer of ergens anders gebruiken, je hebt dus 2 keuzes als het ware:
Nu al digitale tv nemen met de 110 ( SD ) en later als het beschikbaar komt er een HD box bij kopen,de SD box kan je dan als tweede box aansluiten/gebruiken.
Of je wacht tot de HD dienst beschikbaar is en koopt de HD box en wacht nog even met digitale tv.
ATM neem ik televisie af bij XMS, maar heb nog geen bekabeling gelegd. Gezien ik either van de week of volgende week kabels ga trekken, leek het mij handig om te kijken. Ik neem aan dat DTV over CAT5 gaat ipv de COAX die nodig is voor SD(a)TV (en ik weet dat ik COAX en CAT5 tegelijk zou kunnen trekken, maar doe dit liever niet als dit niet noodzakelijk is).

De settop box voor in de slaapkamer is ook wel een goed idee denk ik, maar is het niet zo dat de analoge dienst gewoon doorgegeven word ook al schaf ik eventueel een abonnement aan voor HD?
Dan lijkt mij dat een goedkopere manier.

Als ik mag testen, dan weet ik wat ik dit weekend mag gaan doen :D (Ben geen fan van dubbel dingen doen als dit niet hoeft)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:18:
[...]

ATM neem ik televisie af bij XMS, maar heb nog geen bekabeling gelegd. Gezien ik either van de week of volgende week kabels ga trekken, leek het mij handig om te kijken. Ik neem aan dat DTV over CAT5 gaat ipv de COAX die nodig is voor SD(a)TV (en ik weet dat ik COAX en CAT5 tegelijk zou kunnen trekken, maar doe dit liever niet als dit niet noodzakelijk is).

De settop box voor in de slaapkamer is ook wel een goed idee denk ik, maar is het niet zo dat de analoge dienst gewoon doorgegeven word ook al schaf ik eventueel een abonnement aan voor HD?
Dan lijkt mij dat een goedkopere manier.

Als ik mag testen, dan weet ik wat ik dit weekend mag gaan doen :D (Ben geen fan van dubbel dingen doen als dit niet hoeft)
Dtv gaat inderdaad over ethernet ( cat 5) en analoog gaat over coax maar als de coax in de meterkast binnenkomt kun je hem daar aan koppelen.
Je krijgt in je meterkast een kastje waaruit een aantal ethernet poorten komen voor internet en digitale tv en analoge tv.
De analoge tv wordt aangesloten via een f connector, digitale tv via een ethernet kabel.
Er is een vaste ploeg van testers voor digitale tv en veel testboxen voor hdtv zijn er niet dus of de pilot uitgebreid kan worden weet ik niet.
Je kan voor digitale tv ook beter terecht in dit forum: http://dtvuitrol.xmsnet.nl/
SD en HD gaan gewoon over dezelfde kabel.
Als het je zoveel moeite kost kun je best daar op dat andere forum je vraag in het engels stellen,desnoods vertalen we het dan even voor de mensen die het niet snappen.

Wat ik gedaan heb is de kabel van mijn vorige tv aanbieder los gemaakt ( mag officieel eigenlijk niet) en voorzien van een F connector.
Deze kan je dan zo aan de tv aansluiting van XMS koppelen en hoef je alleen je tv in te stellen,maar geen coax kabel te trekken.
Voor digitale tv is een gewone straight ( sorry maar daar weet ik geen nederlands woord voor) UTP kabel nodig.
Maar stel gerust je vragen in het andere forum en als engels voor jou makkelijker is weet ik zeker dat daar even een uitzondering voor gemaakt kan worden.

De HD structuur is nog niet klaar en volop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 18:28
Nick39 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Wat ik gedaan heb is de kabel van mijn vorige tv aanbieder los gemaakt ( mag officieel eigenlijk niet) en voorzien van een F connector.
Deze kan je dan zo aan de tv aansluiting van XMS koppelen en hoef je alleen je tv in te stellen,maar geen coax kabel te trekken.
Dat heb ik ook gedaan, gewoon de groene (ex-UPC) coaxkabel doorgeknipt in de meterkast en het stuk wat naar mijn woonkamer loopt vervolgens met een F-connector aangesloten op de glasvezel kast. Het zal best dat het officieel niet mag, maar ik ga dus echt geen nieuwe aparte coaxkabel trekken naar het TV/Radio aansluitpunt in de woonkamer..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:58

cjdijk

Hans favoriete radiostation

@Denan: Is er een manier om te zien hoeveel mensen in mijn postcodegebied (Veenendaal) zich aangemeld hebben? Ik ben wel benieuwd of mijn folderaktie iets oplevert. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Riddler85
Anoniem: 262393 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:22:
[...]

Ik denk dat hij Veenendaal West bedoelt :)
Jup, mijn excuses O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Inflatable schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, gewoon de groene (ex-UPC) coaxkabel doorgeknipt in de meterkast en het stuk wat naar mijn woonkamer loopt vervolgens met een F-connector aangesloten op de glasvezel kast. Het zal best dat het officieel niet mag, maar ik ga dus echt geen nieuwe aparte coaxkabel trekken naar het TV/Radio aansluitpunt in de woonkamer..
Exact.. bovendien als er een breuk in de kabel zit repareren ze die binnenshuis ook zo.
Dus in mijn meterkast zat al een breuk O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 245454

Nick39 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:35:
[...]
Exact.. bovendien als er een breuk in de kabel zit repareren ze die binnenshuis ook zo.
Dus in mijn meterkast zat al een breuk O-)
Niks knippen. Die twee prachtige kastjes van upc en xmsnet zitten in mijn woonkamer. De upc-kabel komt keurig voorzien van een f-connector met een kabeltje van ca. 30 cm binnen. Enige wat ik heb hoeven doen is f-connector van upc aansluiting los te maken en op de xmskast aan te sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 245454 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:57:
[...]

Niks knippen. Die twee prachtige kastjes van upc en xmsnet zitten in mijn woonkamer. De upc-kabel komt keurig voorzien van een f-connector met een kabeltje van ca. 30 cm binnen. Enige wat ik heb hoeven doen is f-connector van upc aansluiting los te maken en op de xmskast aan te sluiten.
Dat is nog mooier,maar hier heeft casema buiten alles netjes in een ijzeren goot gestopt,onder de grond de kruipruimte in geboord,en vanuit de kruipruimte de boel in een pijp gestopt die in de muur loopt naar het CAI.
En dat kruipruimte moet je met een korrel zout nemen,alleen een muis met annorexia kan daar doorheen,dus die optie was er niet.

[Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 06-06-2008 12:35. Reden: de korrel zout was foutief een korrel zand..]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
Bedankt Nick39,

Ik heb mijn XMS net echter al een tijdje (lees een jaar of iets van dien aard), en de rede dat ik deze vragen stelde was omdat "het kastje" van XMS in mijn meterkast zit welke compleet onbereikbaar is van huis uit (niets waar ik in kan "piggybacken"). Ik heb toendertijd een cat5 kabel aangelegd door een net aan ruim genoeg gaatje door de 25cm beton (ja, ik was zeer verbaast, boortje kwam niet eens zo ver, een ijzerstaaf+hamer wel) geboord. Het scheelt even of ik deze moet vergroten voor COAX of niet (dan bouw ik daar namelijk een patchkast in, geen COAX = ook geen groter gaatje nodig = geen patchkast).

Ik wist al voor 99% zeker dat dit over CAT5 zou gaan, maar wou dit wel even bevestigd zien. Dat heb ik nu dus, dank u.

Ik ga zeker je advies opvolgen en kijken bij de link. Vriendelijk bedankt. Ik meen hier al eens gekeken te hebben, maar zoals een mooie uitspraak gaat: "Ik zag door de bomen het bos niet meer". Kost veel moeite om dat alles te vertalen en te lezen en te filteren ;).

Misschien moet ik niet zo terug houdend zijn en een groot gat maken en een mooie patchkast installeren daar, en gewoon COAX overslaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Riddler85
Hoe gaat het verder met glasvezel in Veenendaal?
Op 19 mei is bekend gemaakt dat er gestart gaat worden met de aanleg van een glasvezelnetwerk in Veenendaal (gebied ten westen van Rondweg west, onder de spoorlijn gebied 1). Dit netwerk zal worden aangelegd onder de naam Glashart Veenendaal. Na de zomervakantie zal er gestart worden met de aanleg van het netwerk.

In hetzelfde persbericht is ook aangekondigd dat inmiddels iedereen in Veenendaal zich kan inschrijven. Uitbreiding van het Veenendaalse glasvezelnetwerk vindt gefaseerd plaats en is dus afhankelijk van de belangstelling. Via de website veenendaal.opglasvezel.nl kunnen Veenendalers zich aanmelden en de belangstelling in hun buurt volgen. In onderstaand artikel staan de verschillende deelgebieden onderscheiden.
Vraag beantwoord dus.

Wat er ook op het infolog is verschenen:
Gebieden Veenendaal
XMS heeft Veenendaal opgedeeld in een tiental deelgebieden. Per deelgebied geldt dat minimaal 40% van de huishoudens zich aan moet melden alvorens de aanleg in een bepaald gebied van start gaat. De letters behorende bij de verschillende gebieden zijn willekeurig gekozen. Er wordt weliswaar gestart in gebied A, echter het volgende aan te sluiten gebied kan net zo goed F, I als B zijn. Voorwaardelijk is wel dat de noodzakelijke 40% wordt behaald.

Wanneer er in september gestart wordt met de aanleg van gebied A zal worden bepaald welk(e) deelgebied(en) het meeste potentie hebben (oftewel het hoogste percentage inschrijvingen). In dat betreffende gebied zal XMS verder gaan met vraagbundeling. De bewoners in Veenendaal kunnen dus zelf bepalen of en waar de uitbreiding(en) van het Veenendaalse glasvezelnetwerk gaat plaatsvinden.

De verschillende deelgebieden die worden onderscheiden zijn respectievelijk:
Gebied A: Dichtersbuurt en Schepenbuurt (hier gaat worden aangelegd)
Gebied B: Componistenbuurt, Oudeveen en Vogelenbuurt (momenteel op 29%)
Gebied C: Molenbrug en Duivenweide
Gebied D: ’t Hoorntje, Gelderse Blom en De Pol
Gebied E: Dragonder Noord, Dragonder Oost en Dragonder Zuid
Gebied F: Centrum en Schrijverswijk
Gebied G: Stationswijk en Engelenburg
Gebied H: Patrimonium, Salamander, Franse Gat en De Geer (momenteel 18%)
Gebied I: Boslaan en het Ambacht
Gebied J: Petenbos, Petenbos Oost en Stad in de Stad

De scores voor de andere gebieden volgen binnenkort.
http://veenendaal.opglasvezel.nl/uploads/8/74_veenendaal0606.gif

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
cjdijk schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:09:
@Denan: Is er een manier om te zien hoeveel mensen in mijn postcodegebied (Veenendaal) zich aangemeld hebben? Ik ben wel benieuwd of mijn folderaktie iets oplevert. :)
Hmmm met een beetje graafwerk kan ik wel zien of er een verandering is in aantallen. Email even je postcodegebied naar dtvpilot@xmsnet.nl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:19:
Bedankt Nick39,

Misschien moet ik niet zo terug houdend zijn en een groot gat maken en een mooie patchkast installeren daar, en gewoon COAX overslaan.
Voordeel is als je al een gat hebt dit makkelijker groter is te maken,maar een cat5 kan er meestal wel bij,verder graag gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 238539

Bij deze wil ik Denan even bedanken voor wat hij allemaal doet voor ons .Dit mag wel eens gezegt worden .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anoniem: 238539 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:34:
Bij deze wil ik Denan even bedanken voor wat hij allemaal doet voor ons .Dit mag wel eens gezegt worden .
Sluit ik mij helemaal bij aan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 22438

Ik was tot nu toe erg tevreden over XMSnet. Begin nu echter een beetje de balen te krijgen omtrent mijn telefoniegebeuren.

Ik heb op 13 mei een bevestiging per mail ontvangen dat mijn nummer van optibel naar XMSNET geporteerd zou worden. Ik zou niet mijn telefoon abonnement bij optibel op moeten zeggen want dan liep ik het risico dat ik het nummer kwijt zou raken. XMSNET zou mijn abonnement voor mij opzeggen. Nou dat blijkt dus al niet te kloppen. Ik moet het zelf opzeggen bij Optibel. (optibel is net als XMSNET van InterNLnet)

Ik zou een brief ontvangen van mijn huidige provider met een bevestiging en een porteringsdatum. Nooit ontvangen. Op een dag werkt gewoon mijn XMS nummer niet meer. Ik dus bellen naar de helpdesk. Oh er is iets mis gegaan met de portering.. Er zou een syncpuls gegeven worden zodat mijn xmsnummer weer werkt. Dat klopt, dat was ook zo. Wat er echter fout gegaan is, werd me niet verteld en wat ik verder moest doen wist men ook niet te vertellen. Ik zou gebeld worden. Niet dus, ik werd niet teruggebeld.

Ik ben weer zelf gaan bellen naar XMSnet.. ik zou zelf maar weer een nieuwe opdracht tot porteren moeten geven. Ik heb aangegeven dat ik dit wel wilde doen, maar als ik niet weet wat er fout ging, heb ik geen reden om aan te nemen dat het nu wel goed gaat. Bovendien vind ik dat als een opdracht tot porteren mislukt, dat XMSNET zelf dit op moet pakken en het niet bij de klant terug moet leggen.

Ik ben uiteindelijk maar radeloos naar optibel gaan bellen. Er zouden mailtjes naar Noorwegen gestuurd worden. Het zou waarschijnlijk vandaag of morgen wel in orde zijn. Ruim een week later, nog steeds geen portering. Ik weer gaan bellen, weer een mail naar Noorwegen. Geen portering.

Ik was inmiddels wanhopig en heb maar zoals door XMSnet voorgesteld werd, een nieuw verzoek tot porteren ingediend via de website.

Opeens is de dag erna mijn optibel aansluiting weg. Ik was "geporteerd" en inderdaad ik kon via XMSnet uitbellen met mijn oude vertrouwde nummer, maar niet meer gebeld worden. En dat is al sinds dinsdag zo.

Bellen naar XMSnet levert steeds het verhaal op dat ze bezig zijn en dat ze niet kunnen zeggen hoe lang het duurt en ook niet weten waar het probleem ligt. Tjah als XMSNET het niet weet, weet ik het zeker niet.

Oh ja meneer uw nummer wordt 12 juni geporteerd... Nee meneer die IS reeds geporteerd. Wilt u zo vriendelijk zijn om dit in uw systeem aan te passen? Ja hoor ik laat het uit het systeem verwijderen.

Oh ja hoe zit het met het opzeggen van mijn vorige provider zoals jullie beloofd hebben op de website.... ooh ja dat zoeken eeh we uit... daar krijgt u nog van te horen.

Nee hoor, ik hoor niets!

Ik weer bellen vandaag. Ja ik zie dat uw portering op 12 juni gaat gebeuren.... zucht nee dat is al gebeurd! Ik ben alleen niet bereikbaar. Ooh... ja nou er is wel een mailtje over verstuurd... ja en wat wordt er mee gedaan.. ja ze zijn ermee bezig. Ik kan u helaas niet vertellen wat er mis gaat en wanneer het wordt opgelost.

Het is nu vrijdagavond.. ik ben niet bereikbaar en verwacht zeker in het weekend niet dat er iets gebeurd. Er kan door xms geen termijn opgegeven worden waarop de storing zal zijn verholpen. (hint iets met routering????)

Nou vind ik XMS een heel fijn bedrijf. Mijn internet is geweldig.. en mijn digitale tv is ook fantastisch. Er is eigenlijk nooit storing. Maar ik vind dat er in deze zaak wel heel veel misloopt aan afspraken en procedures. Ja meneer we hebben nog nooit meegemaakt dat mensen van optibel naar XMSnet over willen... ja wat gaat mij dat nou aan?

Ik wou dat ik nooit mijn opdracht tot porteren had gestuurd. Als er eenmaal iets mis gaat op telefoniegebied, dan weet men bij de helpdesk blijkbaar niet hoe je daarmee om moet gaan. Althans zo komt het bij mij over.

Ik ben een momenteel gefrustreerde, maar normaal gesproken erg tevreden klant van XMSNET. En moest het even ergens ventileren.

Zo weekend!!! (zonder telefoon)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Schrale troost: Mijn vriendin zit bij Tele 2, ze heeft haar nummer al 7 jaar en het was toendertijd van Libertel,porteringen naar verschillende providers verlopen goed,tot Tele2.
Tot tele2 opeens pre payd gaat invoeren met 2 systemen,abonnees en pre pay,het nummer van mijn vriendin wordt per ongeluk in beide systemen gezet.
Vanaf het moment dat ze per ongeluk in beide systemen terecht komt kan ze niet meer bellen of gebeld worden terwijl ze stervensbegeleiding doet bij terminale patienten.
Ook kan ze niet meer tele bankieren,de sms-jes met een overboek code gaan naar haar mobiel,maar die doet het niet, Tele 2 krijgt het nummer niet meer er uit ( net als bij 15 andere mensen ) en nu al 3 weken werkt het niet meer.
Bij Simyo een nieuw nummer aangevraagd en flink gedreigd bij Tele 2 die uiteindelijk het abonnement maar heeft stopgezet ipv de storing op te lossen.
De nummer portering naar Simyo lukt niet,Tele2 geeft steeds: kontrakt loopt tot 2 februari 2009.
Terwijl het dus is stopgezet,uiteindelijk is ze nu haar nummer dat ze 7 jaar lang heeft en gelijk is (op het eerste cijfer na) aan haar vaste nummer kwijt.
Gevraagd of tele 2 in elk geval de voicemail kan activeren zodat het nieuwe nummer kan worden ingesproken,kan niet omdat het nummer niet meer bestaat.
Maar als je het belt,krijg je wel degelijk een voicemail,ze kan hem alleen niet beluisteren,omdat het nummer niet meer bestaat accepteert ie de pincode voor bellen van buitenaf niet.
Situatie nu: Nummer kwijt,beller hoort voicemail,kan inspreken,maar niemand kan het afluisteren.
Het nummer kan,ondanks dat het niet meer bestaat,niet op de informatie toon gezet worden.
Voicemail kan niet beluisterd worden of er kan geen melding ingesproken worden dat er een ander nummer is,visite kaartjes zijn waardeloos geworden en portering is niet meer mogelijk.

Nog zo'n leuke: ik heb een abonnement bij XMS waarmee ik voor 9,95 onbeperkt bel in nederland.
De Tele2 en Simyo helpdesk zijn 0900 nummers maar tegen lokaal tarief.
Dus denk je,lokaal tarief,valt onder die 9,95 van XMS.
Nee, als ik lokaal bel,of interlokaal,kost het niets. ( dus met een netnummer).
Bel ik een 0900 nummer met lokaal tarief ( dus net zo duur) dan betaal je die dus wel en vallen niet onder het onbeperkt bellen abonnement.
Terwijl steeds meer bedrijven makkelijke 0900 nummers gaan nemen tegen lokaal tarief,die dus niets meer kosten dan lokaal,moeten ze wel betaald worden,omdat het systeem van Telio het niet kan.
Kromme redenering allemaal.. ik zet mijn telefoon maar eens uit vandaag !

[Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 06-06-2008 19:16. Reden: spelfouten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Nick39 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:50:
... een hele boel telefoonleed....
Oh hou op dat doet me denken aan debitel waar ik 1,5 half jaar gezeik mee heb gehad om smsjes te kunnen ontvangen. Pff Uiteindelijk loste het probleem zich op omdat ik een advertentie zag voor nieuw personeel daar. Ik heb toen een brief naar P&O gestuurd om aan te geven dat ze iemand in dienst moeten nemen die WEL naar de klant luistert en zaken probeert op te lossen. Uiteindelijk kreeg ik de directeur van de afdeling persoonlijk aan de lijn, en die heeft uiteindelijk alles in een maand tijd opgelost door mij te porteren van vodafone naar kpn. Dat was de enige oplossing.... pffff

Wat betreft de 0900nummers... dat is geen fout van Telio, dat kost overal geld. Ik vind dan ook de term lokaal tarief onjuist. Ze zouden gewoon het bedrag per minuut moeten noemen, maar lokaal tarief moet de indruk geven dat het goedkoop is. Dit is zelfs bij KPN zo en daar doe je niks tegen. Waarschijnlijk hanteren ze gewoon het tarief dat KPN standaard hanteert als lokaal tarief.

Die stomme 0900nummers mogen van mij afgeschaft worden. Vaak zijn er gewone nummers die je kunt bellen voor als je in het buitenland bent.... dan kun je dus toch binnen de 9,95 bellen :-)

Dank voor het delen van mijn leed

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 214837

@ benbi

In mijn XMS kan je telefooninstellingen nazien en wijzigen.
Misschien kan je jou telefoon doorschakelen naar je mobiel?
Ben je in ieder geval bereikbaar.

Ik weet niet of je dit wilt lezen maar mijn portering naar xms duurde 4 maanden......
Dit is echter een jaar geleden en ik heb daarna maar 1 kleine storing gehad.
Succes en prettig weekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
@benbi:

Ik heb nog wel toegang tot een paar systemen bij XMS en Optibel dus mocht het maandag nog niet gefixxed zijn dan kan ik er wel even naar kijken. Het vreemde is dat zowel het Optibel abonnement als het XMS abonnement in dezelfde Telio server geregistreerd zijn. Omzetten is dus )in theorie) een kwestie van een paar minuten.

Wat betreft het opzeggen van je bestaande abonnement: Op alle websites en uitingen van XMS staat (mits het een KPN verbinding betreft). . (zie bvb http://www.xmsnet.nl/84_Opzeghulp.html' Alle andere abonnementen lopen gewoon door tot je ze zelf stopzet. Wel pas na het porteren doen, anders kan XMS het nummer niet uitporteren.

Wat betreft de telefoonoutages van de laatste tijd: Die liggen niet aan Telio. Telio maakt gebruik van 2 "routers" voor het doorzetten van de telefoongesprekken bij twee verschillende partijen.Een van die gateways is recentelijk (zonder melding) vervangen door een nieuw stuk hardware dat zich niet aan bepaalde sip-standaarden houd. Een deel van de klanten loopt over die gateway en ondervind af en toe outages, het andere deel loopt via de gateway van de andere leverancier en dat loopt prima. Helaas zit die tweede gateway aardig vol en hij is niet als fallback voor de eerste te gebruiken dus Telio is afhankelijk van de fixes van de partij die de gateway onder beheer heeft. En daar is men nu dus druk mee bezig.

*#(*)*)(@#*$()*@#)$10 minuten om iets in te typen omdat je hand steeds de touchpad van je laptop raakt en hele blokken tekst verplaatst.. #@*#)*)#()*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:44:
[...]

Wat betreft de 0900nummers... dat is geen fout van Telio, dat kost overal geld. Ik vind dan ook de term lokaal tarief onjuist. Ze zouden gewoon het bedrag per minuut moeten noemen,
Dat is bij tele2 toch echt lokaal..tientallen keren gebeld voor zeker tussen de 10 minuten en een half uur en totaal nog geen 2 euro.
Maar in het geval van Casema is het wel weer duurder... er is nog veel te doen voor de opta.
Overigens wilde Casema me ook niet porteren naar XMS terwijl de termijn toen voorbij was.. het gaat nergens geloof ik makkelijk in telefoonland sinds de markt per-se open moest.

Anoniem: 214837 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:19:
@ benbi

In mijn XMS kan je telefooninstellingen nazien en wijzigen.
Misschien kan je jou telefoon doorschakelen naar je mobiel?
Ben je in ieder geval bereikbaar.
Dank voor de tip, ik had al geprobeerd naar zowel mijn mobiel als de voicemail door te schakelen.. maar ook dat werkt niet. Die 4 maanden negeer ik voor mijn gemoedstoestand maar even :-)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 22438 op 07-06-2008 02:50]

denan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:06:
@benbi:

Ik heb... tot en met... iets met vloeken over touchpads :-)
Ten eerste... dank dat je ernaar wilt kijken. Ik hoop dat jij er wel wat mee kunt.

Wat betreft die melding... ik heb niet op de algemene site gekeken van XMSnet want daar staat het inderdaad. Op de site die je krijgt bij MIJNXMSNET als je kiest voor nummerportering staat toch echt alleen:
Zodra uw glasvezelaansluiting werkend bij u thuis is opgeleverd, kan uw huidige telefoonnummer worden omgezet naar uw nieuwe abonnement. Uw huidige abonnement voor vaste telefonie wordt hierbij automatisch opgezegd.
https://mijn.xtramediaser...en.php?wat=nummerporteren

Ik heb eigenlijk alleen maar daarnaar gekeken.... Misschien handig om het daar ook te vermelden om verwarring in de toekomst te voorkomen. Anyway, het nummer is reeds geporteerd dus dat opzeggen heb ik inmiddels al gedaan dus dat is niet zo belangrijk meer...

Oh ja en touchpads zijn afschuwelijk. Ik snap niet wie dat ooit bedacht heeft :-) Vaak zit er een knopje waarmee je snel even de touchpad uit kunt schakelen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22438 op 07-06-2008 02:46]

• Nick39
  • Niet online
Totaal offtopic maar toch ook hier herkenning... mijn eigen touchpad valt mee ( helaas geen uit knopje ) maar mijn zoon heeft een acer..als je daar naar kijkt,of een zweterige vinger hebt.. in het eerste geval activeer je 20 vensters of zo,in het tweede geval doet ie niets meer maar komt de muis terug waar die zweterige vinger stond... maar er bestaat iets ergers.. op mijn windows bord zit een pookje (net als op die oude toshiba laptops) waarmee je de muis kan bewegen... volgens mij moet je daar een volleerd straaljager piloot voor zijn...
Ik hoop dat ik nooit meer iets hoef te porteren,ik ben een ramp met nummers... maar ook bij mij zijn de laatste 6 cyfers van mijn mobiel exact gelijk aan mijn vaste nummer en dat wil ik zo houden... zo en nu mijn tickets op halen want volgende week laat ik jullie heerlijk 15 dagen met rust..

[Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 07-06-2008 10:16]

Nick39 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:12:
maar ook bij mij zijn de laatste 6 cyfers van mijn mobiel exact gelijk aan mijn vaste nummer en dat wil ik zo houden... zo en nu mijn tickets op halen want volgende week laat ik jullie heerlijk 15 dagen met rust..
Hm hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen dan met die nummers?

Oh waar gaat de reis naartoe?

Fijne vakantie alvast

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:28:
[...]

Hm hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen dan met die nummers?
Gewoon de klantenservice van mijn mobiele provider gemaild en gevraagd of er een nummer vrij was dat leek op mijn vaste nummer,vanwege mijn dyslexie onthou ik het anders niet,en ze kwamen op de proppen met een identiek nummer en 500 visite kaartjes :) ( en voor de nummer logen,beide nummers beginnen ook nog eens met mijn huisnummer)
Ik vertrek de 15e naar Rhodos naar een appartementencomplex waar ik al jaren kom,all in,gastvrije mensen ( sturen me zelfs een verjaardagskaart ) gereserveerde strandbedjes..nederlandse netten op de tv in je appartement... en nu ik niet meer afhankelijk ben van schoolvakanties ga ik wat eerder,minder heet (vorig jaar 45 graden,het ligt in een baai waar het niet waait) en zeker niet zo onbelangrijk omdat ik niet in de schoolvakantie ga kan ik nu 2 weken met vriendin en de jongste voor de prijs van 1 in het vakantie seizoen... er is internet in de lounge en de appartementen maar ik hoop me in te kunnen houden en mijn laptop blijft thuis,ik hang wel wat over de UTP aansluiting naast de tv zodat ik die niet steeds zie 8)7 en de jongste ( bijna 18 ) huurt de hele dag zo'n water ski jet dus die vermaakt zich ook wel..

[Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 07-06-2008 10:51]

Anoniem: 22438 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 02:39:
[...]
Oh ja en touchpads zijn afschuwelijk. Ik snap niet wie dat ooit bedacht heeft :-) Vaak zit er een knopje waarmee je snel even de touchpad uit kunt schakelen.
Ach ja, de vooruitgang he! Volgens mij hebben de meeste merken wel een programmaatje waarmee je de gevoeligheid e.d. in kunt stellen van die touchpads en er zal ook wel een slimmerik zijn geweest die een freeware progje heeft gemaakt.
Vaak zie je die laptops toch veranderen in desktops: hangt een router aan, printer, externe hd, externe muis, 2de beeldscherm enz.
Als je er een jaar of vijf ervaring mee hebt zijn die pookjes best wel handig; vroeger zat er zo'n soort condoompje overheen, dat vrij snel versleet, omdat je muis niet vooruit te branden was en je maar zat te duwen en een halve minuut bezig was om van linksonder naar rechtsboven te komen, maar tegenwoordig zit de snelheid er goed in en werken ze redelijk.
Op mijn werk heb ik dankzij een fantastisch inkoopbeleid ;) te maken met ongeveer tien verschillende soorten computers en het is echt een kwestie van wennen.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 18:45
denan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:12:
XMS - Handige links

(Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
@Denan. Leuk dat die erbij zet. Want na wat speurwerk, zit ik nu even zonder router (en netwerk) met de PC direct op de 42 Networks DRG. Zo als in deel III al besproken blijft mijn lijntje nog wat achter in snelheid.

Ik had een Draytek Vigor 2910V router en bij navraag aan de fabrikant, blijkt deze een maximale doorvoersnelheid te hebben van 35~39Mbit/s. Terwijl er een 100Mbit/s WAN poort op zit.

Dit probleem heb voorgelegd aan routershop.nl, waar ik die router juni 2007 had gekocht en zij reageerde als volgt:

Het klopt inderdaad dat de doorvoersnelheid van de WAN poort zelden of nooit gehaald zal worden met consumenten routers, maar dit betekend niet dat de WAN poort niet aan de opgegeven specificaties voldoet. De WAN poort zelf is 100Mbps. Als we alles achter de WAN poort zouden uitschakelen gaat er gewoon 100Mbit doorheen. Echter, het is zo dat de firewall en de andere beveiligings en hardware opties de datastroom altijd vertragen. Bij elk merk router treed dit op. Er zijn wel routers beschikbaar die de door u gewenste snelheden behalen, echter, deze zijn semi professioneel en zijn ook duurder dan de producten op de consumentenmarkt.
Ondanks hun antwoord, is routershop.nl toch in gegaan om tot oplossing te komen voor mijn probleem. Ik heb die Draytek mogen terugsturen en na ontvangst sturen zij mij een nieuwe D-Link DIR-655 toe. Geweldige service.

Dus zogezegd zit ik nu even zonder router met de PC direct op de 42 Networks DRG. Mooi tijd om weer eens die snelheid te testen. Ik heb een Asus P4P800 mobo met een P4 en 2Gb Ram en gebruik de onboard 3com 3C940 Gigabit LOM Ethernet Adapter, welke voorzien is van de laatste dirivers (Marvell Yukon versie 10.60.6.3) Netjes aangesloten met een cat.5e kabel. En als software gebruik ik Comodo firewall 3.0.24.368 en Avira Antivir Premium 8.1.0.344. Meer info kan ik niet bedenken welke mogelijk van invloed is op mijn internetsnelheid. Dus heb zojuist weer eens speedtest gedaan. Maar helaas, zelfs zonder router (na een paar dagen) blijft de snelheid ongewijzigd achter dan die 40% van de XMS gebruikers die wel 50/50 halen.

http://www.speedtest.net/result/281086281.png

Wat moet of kan ik (of XMS) nog doen om dit te verbeteren? (TCPoptimizer heb ik al gebruikt)

PS. Mocht iemand overigens ideeën hebben welke niet geschikt zijn om in deze topic te plaatsen, kan je mij mailen jackyjoy@hotmail.com _/-\o_

• chocka
Even wat vragen over DTV. Ondanks alles nieuw is en nog niet helemaal bekend, ben ik benieuwd naar de volgende zaken:

- Kan de Aminet 110 tzt omgewisseld worden voor de Aminet 130 met eventueel bijbetalen?
Ik vind het erg zonde van mijn geld om nu SD DTV (Aminet 110) te nemen voor een kastje van 90 euro en dadelijk weer een nieuwe te moeten kopen van XMS voor HD DTV (Aminet 130)

- Blijft het "oude" signaal via coax actief als je DTV neemt?
Want zo kan ik TV blijven kijken via coax in de slaapkamer en DTV in de woonkamer. Bovendien kan ik de coax nog aansluiten op mijn HTPC om zo en af toe wat op te nemen en toch (via) DTV iets kijken.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
chocka schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:37:
Even wat vragen over DTV. Ondanks alles nieuw is en nog niet helemaal bekend, ben ik benieuwd naar de volgende zaken:

- Kan de Aminet 110 tzt omgewisseld worden voor de Aminet 130 met eventueel bijbetalen?
Ik vind het erg zonde van mijn geld om nu SD DTV (Aminet 110) te nemen voor een kastje van 90 euro en dadelijk weer een nieuwe te moeten kopen van XMS voor HD DTV (Aminet 130)

- Blijft het "oude" signaal via coax actief als je DTV neemt?
Want zo kan ik TV blijven kijken via coax in de slaapkamer en DTV in de woonkamer. Bovendien kan ik de coax nog aansluiten op mijn HTPC om zo en af toe wat op te nemen en toch (via) DTV iets kijken.
- Nee, want je koopt de SD decoder, staat ook op de XMS site.
- Ja, want DTV gaat via het internetvezeltje, en de analoge via een andere, dus totaal onafhankelijk van elkaar.

• chocka
The Wizard schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:03:
- Nee, want je koopt de SD decoder, staat ook op de XMS site.
Lucratieve business voor XMS. Stel dat ze over 4-5 maanden met HD DTV komen, kan iedereen weer een nieuwe Aminet gaan kopen.
Ik zal wel weer de zeikerd zijn, die vind dat hier niet acht sprake is van klantvriendelijkheid. Zakkenvullen heet dat. Dus dan wachten we wel tot XMS HD DTV gaat aanbieden, scheelt 90 euro. Geef dat dan ding in bruikleen met borg, ben je van hele probleem af.
UPC was mij ook niet altijd even plezierig, maar kreeg na zeven jaar wel netjes mij borg terug van apparatuur die ik in bruikleen had.

chocka schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:56:
[...]
Ik zal wel weer de zeikerd zijn, die vind dat hier niet acht sprake is van klantvriendelijkheid. Zakkenvullen heet dat.
Je bent niet verplicht om een gratis basispakket DTV te nemen.!
En ik denk niet dat XMS erg veel aan die Aminets verdient.

chocka schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:02:
[...]

Wat moet of kan ik (of XMS) nog doen om dit te verbeteren? (TCPoptimizer heb ik al gebruikt)
Welke windowsversie heb je? Ik haal de snelheid ook niet en heb al alles geprobeerd. Haal binnen Nijmegen wel de upload maar daarbuiten niet.

Ik heb twee computers met de 64bits versie van vista ultimate en daarmee haal ik maximaal 20Mbit.

Uiteindelijk heb ik ook op een partitie windows XP op een van de computers gezet.. ik haal daarbij 30Mbit. Dat is nog steeds geen 50 Mbit, maar al weer een groot verschil. Het verklaart echter nog steeds niet waarom ik binnen Nijmegen WEL de upload haal.

• chocka
Anoniem: 22438 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:03:
[...]

Welke windowsversie heb je? Ik haal de snelheid ook niet en heb al alles geprobeerd. Haal binnen Nijmegen wel de upload maar daarbuiten niet.

Ik heb twee computers met de 64bits versie van vista ultimate en daarmee haal ik maximaal 20Mbit.

Uiteindelijk heb ik ook op een partitie windows XP op een van de computers gezet.. ik haal daarbij 30Mbit. Dat is nog steeds geen 50 Mbit, maar al weer een groot verschil. Het verklaart echter nog steeds niet waarom ik binnen Nijmegen WEL de upload haal.
Ik gebruik XP Pro SP3 x86 in Arnhem (centrum)
Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:34:Je bent niet verplicht om een gratis basispakket DTV te nemen.!
En ik denk niet dat XMS erg veel aan die Aminets verdient.
Keep it simple. Hoeveel aansluitingen heeft XMS intussen (?), laten er 50.000 nemen. Laat zijn dat er 20~25.000 DTV nemen. Kosten 90€ -/- BTW = 75€ netto verkoop. Netto inkoop bij 20~25.000 stuks +/- 50€. Reken uit de winst. Al zal het 10€ zijn, dan zit XMS nog op ruim 200.000 opbrengsten. Dus laat dat gratis er maar af, wij betalen heus wel mee. Laat ze dan met een ludieke actie komen.

[Voor 32% gewijzigd door chocka op 07-06-2008 20:44]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]
Lucratieve business voor XMS. Stel dat ze over 4-5 maanden met HD DTV komen, kan iedereen weer een nieuwe Aminet gaan kopen.
Ik zal wel weer de zeikerd zijn, die vind dat hier niet acht sprake is van klantvriendelijkheid. Zakkenvullen heet dat. Dus dan wachten we wel tot XMS HD DTV gaat aanbieden, scheelt 90 euro. Geef dat dan ding in bruikleen met borg, ben je van hele probleem af.
UPC was mij ook niet altijd even plezierig, maar kreeg na zeven jaar wel netjes mij borg terug van apparatuur die ik in bruikleen had.
Lang niet iedereen wil HD. En HD DTV is ook aangekondigd, maar zonder een datum, dus wat dat betreft is XMS wel open naar de klanten.
De SD decoder kun je wel ergens anders in huis gebruiken, dat is een voordeel.

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:28:
[...]

. Dus laat dat gratis er maar af, wij betalen heus wel mee. Laat ze dan met een ludieke actie komen.
En TPG brengt het gratis rond... tuurlijk !
En jij weet ook wat de boxen inkoop kosten uiteraard... en de administratie kost ook niets...

[Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 07-06-2008 20:59]

Anoniem: 213435

The Wizard schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:39:
[...]

Lang niet iedereen wil HD. En HD DTV is ook aangekondigd, maar zonder een datum, dus wat dat betreft is XMS wel open naar de klanten.
Ik heb ook even een (voorbarige) vraag. Op dit moment heb ik nog geen DTV genomen. Stel dat 'straks' HD een feit is. Kun je dan met de nieuwe (HD-)STB ook het (dan achterhaalde) SD-signaal bekijken, of heb je daarvoor de huidige STB nodig?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 11:38

gjs

Scoobydoobydoo

Volgens mij klopt deze link niet helemaal.

[Voor 3% gewijzigd door gjs op 07-06-2008 21:06]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
gjs schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Volgens mij klopt deze link niet helemaal.
Klopt, het is http://www.smallnetbuilder.com/ met dubbel L :).
Anoniem: 213435 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:02:
[...]
Ik heb ook even een (voorbarige) vraag. Op dit moment heb ik nog geen DTV genomen. Stel dat 'straks' HD een feit is. Kun je dan met de nieuwe (HD-)STB ook het (dan achterhaalde) SD-signaal bekijken, of heb je daarvoor de huidige STB nodig?
Ja, net zoals de huidige HD decoders van de diverse kabelboeren kun je gewoon SD uitzendingen kijken.

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 213435 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:02:
[...]

De HD box is backwards compatible en kan dus SD weergeven.

Anoniem: 214837

Ik heb vandaag de settopbox binnengekregen, gaatje boren, kabeltje erbij gemaakt, tv van de muur om de scart aan te sluiten weer opgehangen alle kabels aangesloten, meubel terugplaatsen, proberen alle kabels er weer achter te proppen, utp kabel in kelder vastgeript naar aansluitpunt in meterkast.
Spanning erop en beeld.
Het lijkt wel werk! 8)7

Het aansluiten van de box en de bediening is erg simpel, de handleiding is duidelijk, je leest hem een keer door en je weet hoe het werkt.
Beeld is erg goed, na 1 1/2 jaar analoog is dit een verademing, mijn plasma komt eindelijk tot zijn recht!

Minpunt is de afstandsbediening, die met zappen regelmatig 2 zenders verder gaat ipv 1.
Ik zag op het dtv forum dat dit vaker voorkomt en als tip om de box te plaatsen dat hij niet ''spiegelt''
Als ik de ab naar achteren richt doet hij het ook, zijn er meer mensen die dit hebben of hebben gehad en daar een oplossing voor hebben?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 09:52

psychoclown

Back in black

The Wizard schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:39:
[...]

Dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op, wij zullen sowieso wachten ga niet eerst de SD decoder kopen want dan ben je (als je HD wilt) alleen maar dubbel aan het betalen.
Kan niet wachten als het zover is HD >>>> SD is mijn ervaring dus voor mij is de keuze snel gemaakt, nog even volhouden dus :D

Al is het natuurlijk wel digitaal ipv analoog dus de qualiteit zal sowieso alweer een stuk hoger liggen maar HD is echt prachtig :)

[Voor 9% gewijzigd door psychoclown op 07-06-2008 21:50]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• denan
[...]

Valt wel mee.. aangezien XMS die STB´s onder de kostprijs aanbied is het niet echt zakenvullen. :)
psychoclown schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:48:
[...]

Dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op, wij zullen sowieso wachten ga niet eerst de SD decoder kopen want dan ben je (als je HD wilt) alleen maar dubbel aan het betalen.
Kan niet wachten als het zover is HD >>>> SD is mijn ervaring dus voor mij is de keuze snel gemaakt, nog even volhouden dus :D

Al is het natuurlijk wel digitaal ipv analoog dus de qualiteit zal sowieso alweer een stuk hoger liggen maar HD is echt prachtig :)
Wat je ook tegen die tijd kunt doen is je SD STB aansluiten op je slaapkamer en je HD in de woonkamer. De meerwaarde van HD op een scherm onder de 66cm is btw nihil.. dus voor SD zal er altijd een markt blijven.

• chocka
Mss nog maar een vraagje. Het zal niet direct bekend zijn, maar kan XMS inschatten hoeveel diensten zij nog mogelijk gaan aanbieden waarvoor je mogelijk die laatste twee poorten van de 42Networks DRG zal kunnen gaan gebruiken. Het lijkt mij handig dit vast te weten, want als ik dan toch een UTP moet gaan trekken voor DTV, kan ik er mss beter meteen drie kabels trekken, zodat er alvast twee spare liggen. Anders blijf je nieuwe kabel trekken en dat is een beetje lastig als er maar een PVC pijp in het beton ligt waardoor die kabel(s) moeten lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:57

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 214837 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:43:
Ik heb vandaag de settopbox binnengekregen,
.......
Minpunt is de afstandsbediening,
.......
Ik heb hem ook vandaag ontvangen, ab is prima bij mij, geen probleem. Instaleren is simpel, en het beeld is goed, maar niet speciaal beter dan het analoge beeld dat ik heb op mijn 100hz 80 cm 4:3 glasbak.

Wel veel zenders hoor, ik had echt een beetje het gevoel van 'honderdduizend zenders, maar niets op de tv...'

Zit er ook een ECHTE video/film on demand functie aan te komen? Pay per View?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag ook de stb binnengekregen. Beeldkwaliteit is echt een verademing, heel stuk strakker dan voorheen! Ik probeer alleen nog een beetje makkelijke manier om te zappen tussen de dtv zenders en de "extra" analoge zenders(Discovery Science en Travel channel). Ik hoop dat er nog wat extra zenders bijkomen

Iemand die ervaring heeft met Live555 media server? Bij de beschrijving staat dat die software kan streamen naar oa amino stb's :)
http://www.live555.com/mediaServer/

Acties:
  • 0Henk 'm!

chocka schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:28:
[...]
Keep it simple. Hoeveel aansluitingen heeft XMS intussen (?), laten er 50.000 nemen.
KIS Neem het factuurnummer van de laatste maand en trek daar idem van de vorige maand af.
Dan krijg je een aardig idee van het aantal abonnees.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:59:
Mss nog maar een vraagje. Het zal niet direct bekend zijn, maar kan XMS inschatten hoeveel diensten zij nog mogelijk gaan aanbieden waarvoor je mogelijk die laatste twee poorten van de 42Networks DRG zal kunnen gaan gebruiken. Het lijkt mij handig dit vast te weten, want als ik dan toch een UTP moet gaan trekken voor DTV, kan ik er mss beter meteen drie kabels trekken, zodat er alvast twee spare liggen. Anders blijf je nieuwe kabel trekken en dat is een beetje lastig als er maar een PVC pijp in het beton ligt waardoor die kabel(s) moeten lopen.
Als je toch met kabels bezig bent..beter een teveel dan te weinig lijkt me !
Aangezien het netwerk open is zullen ook anderen dan XMS er diensten over mogen gaan aanbieden.
Hier moet alles via het plafond,dus liggen er gewoon een paar utp en coax kabels extra,just in case...

[Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2008 11:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op zondag 08 juni 2008 @ 08:57:

Iemand die ervaring heeft met Live555 media server? Bij de beschrijving staat dat die software kan streamen naar oa amino stb's :)
http://www.live555.com/mediaServer/
Technisch is het mogelijk maar het zit (nog) niet in de huidige firmware van onze IPTV dienst. Ben me ook aan het afvragen of je dit wel zou willen als leverancier.. zo zul je dit voor elke STB in de toekomst ook moeten inbouwen en mensen die dit gebruiken hebben vaak zelf al streaming oplossingen (XBMC.org)
Fiber schreef op zondag 08 juni 2008 @ 01:21:
[...]

Ik heb hem ook vandaag ontvangen, ab is prima bij mij, geen probleem. Instaleren is simpel, en het beeld is goed, maar niet speciaal beter dan het analoge beeld dat ik heb op mijn 100hz 80 cm 4:3 glasbak.
Bekijk het maar eens op een HDread of FullHD scherm.. dan zie je het verschil duidelijk :)
Wel veel zenders hoor, ik had echt een beetje het gevoel van 'honderdduizend zenders, maar niets op de tv...'
tja... ;)
Zit er ook een ECHTE video/film on demand functie aan te komen? Pay per View?
RTL+ heeft hier wel plannen voor (op de locatie waar je nu alleen de trailers van films ziet) maar de implementatie hiervan zal nog wel een tijdje op zich nemen. Verder is het model open voor partijen die hun diensten hierop aan willen bieden (vandaar ook het kopje 'experimentele diensten') op basis van een cHTML of avinity interface. Omdat vooral de rechten een issue zijn denk ik niet dat XMS zelf zo'n dienst gaat bouwen, maar dat dit wel past in het model van de huidige videotheken-ketens.
chocka schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:59:
Als je de mogelijkheid hebt->gewoon meetrekken. Ik zou dit niet laten afhangen van eventuele toekomstige diensten.. het is tenslotte maar de vraag of je die gaat afnemen (bvb een zorgdienst?).

Acties:
  • 0Henk 'm!

12:03 TV ligt eruit bij mij in Hatert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10-2022
Anoniem: 245454 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:09:
Radio bij mij in Nijmegen-Dukenburg ook (digitaal doet-ie het nog wel).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
IPTV of analoge tv?

add: het is trouwens dat ik bij je om de hoek woon.. maar wellicht is het wel handig om de stad erbij te vermelden ;)

[Voor 26% gewijzigd door denan op 08-06-2008 12:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Plop zee die.
Khep alleen ana die loog.

Iemand draadje doorgeknipt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Anoniem: 245454 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:25:
[...]

Plop zee die.
Khep alleen ana die loog.

Iemand draadje doorgeknipt?
in de bron zit het in ieder geval niet.. maar als het in het ontvangststation zit gaan er direct 39482903 alarmbellen rinkellen.. Met reistijd van de storingsmonteur zou een dergelijke storing binnen een paar uur opgelost moeten zijn. Tenzij het iets lokaals is..

Maar nu ga ik toch echt de zon in :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

denan schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:36:
[...]
Veel plezier.

Aan m'n tv ligt het niet, want aangesloten op dvdspeler en/of satellietontvanger doet hij het gewoon.
Ik merk het wel. Op zondag zal er wel niet erg hard gelopen worden door reparateurs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:58

cjdijk

Hans favoriete radiostation

denan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:55:
[...]

Hmmm met een beetje graafwerk kan ik wel zien of er een verandering is in aantallen. Email even je postcodegebied naar dtvpilot@xmsnet.nl.
E-mailtje dirtect dezelfde vrijdag verstuurd, maar nog geen antwoord. Heb je hem wel binnen, of ben ik gewoon te ongeduldig?:P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel_Tuijnman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06-2018
Bij mij in Nijmegen-Lindenholt ligt de TV er ook sinds die tijd uit.

Het viel me overigens op dat de site van XMS geen storingsnummer vermeldt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
via 0800 555 2 555 zijn voicemails achter te laten die de storingsdienst checked (als het er plotseling heel veel zijn). Een direct storingsnummer hebben we in de beginperiode even gehad, maar dit draaide er op uit dat dat nummer overspoeld werd met vragen over niet werkende emailclients/spywareproblemen/etcetcetc. Vandaar de voicemailbuffer.

Ik heb net trouwens een check gedaan maar ik zie nog geen storingsmeldingen. Speelt het probleem nog steeds? op alle zenders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel_Tuijnman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06-2018
denan schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:00:
via 0800 555 2 555 zijn voicemails achter te laten die de storingsdienst checked (als het er plotseling heel veel zijn). Een direct storingsnummer hebben we in de beginperiode even gehad, maar dit draaide er op uit dat dat nummer overspoeld werd met vragen over niet werkende emailclients/spywareproblemen/etcetcetc. Vandaar de voicemailbuffer.

Ik heb net trouwens een check gedaan maar ik zie nog geen storingsmeldingen. Speelt het probleem nog steeds? op alle zenders?
Het probleem is inmiddels weg (ik woon in Nijm. Lindenholt).

Bedankt voor de tip om een voicemail achter te laten. Het bandje suggereerde dat de voicemails pas maandagochtend zouden worden afgeluisterd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Daniel_Tuijnman schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Het probleem is inmiddels weg (ik woon in Nijm. Lindenholt).

Bedankt voor de tip om een voicemail achter te laten. Het bandje suggereerde dat de voicemails pas maandagochtend zouden worden afgeluisterd.
Waarschijnlijk een temperatuursprobleempje in het headend in Nijmegen.. Olddutch: jij nog problemen? (naast de herrie van de megafoon van de studentenroeivereniging die het kanaal aan het op/afroeien is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:36:
[...]

in de bron zit het in ieder geval niet.. maar als het in het ontvangststation zit gaan er direct 39482903 alarmbellen rinkellen.. Met reistijd van de storingsmonteur zou een dergelijke storing binnen een paar uur opgelost moeten zijn. Tenzij het iets lokaals is..

Jammer... mijn telefoon doet het niet :( zie andere forum..
(hoopte dat je een achterdeurtje had)

[Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2008 15:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10-2022
ArjenB64 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:22:
[...]

Radio bij mij in Nijmegen-Dukenburg ook (digitaal doet-ie het nog wel).
Radio en tv (analoog) werken weer. Bedankt voor de snelle aktie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

denan schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:22:
[...]
Waarschijnlijk een temperatuursprobleempje in het headend in Nijmegen.. Olddutch: jij nog problemen? (naast de herrie van de megafoon van de studentenroeivereniging die het kanaal aan het op/afroeien is).
Sinds circa half drie alles weer oké.
Zat ook even in de zon, maar kreeg een temperatuursprobleempje in m'n headend, dus wat late reactie.

Had e-mailtje aan support gestuurd. Weet niet of dat uitgelezen wordt op zondag, maar zal er in ieder geval nog een mailtje overheen sturren dat het weer in orde is.

Ga dan ook niet zo dicht bij de Vossendijk wonen; die jongens en meisjes moeten toch aangemoedigd worden, anders slaan ze om.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Weet niet of dit iets met de warmte te maken heeft, maar m'n verbinding slaat geregeld om van Wireless-N naar Wireless-G????
Linksys WRT-350N met WUSB-300N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
Omdat ik niet doorhad dat het vorige topic eigenlijk dicht is, een crosspost:
Jurjen de Vries schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:08:
@Allemaal
Vanavond heb ik de FTP server verder op kunnen zetten. Hiermee kun je dus je upload snelheid binnen het XMS netwerk inzien.

Een aantal kanttekeningen:
  • Gebruik op Windows de FTP cliënt ACEFTP , http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/ . Sommige FTP cliënts hebben een limiet qua snelheid.
  • Als je de snelheid niet haalt, sluit je computer dan direct aan op het modem (zonder router) en schakel zoveel mogelijk software uit (firewall, anti-virus, browsers, news cliënts, Torrents, etc.)
  • Denan geeft aan dat het testen binnen het XMS netwerk nuttig kan zijn maar dat het verkeer echter lage prioriteit heeft. Zie posting denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." . Vanavond is er een test door iemand op het XMS netwerk gedaan waarbij de volle 50Mbit upload is gehaald.
  • Dit is een prive initiatief van mij. Vragen over mijn FTP server kun je dus ook niet aan XMS stellen. Ik heb hiervoor een 100Mbit abonnement aangeschaft, het kan zijn dat ik deze volgende maand weer stopzet gezien die 59 euro extra kost.
  • Deze server is alleen bereikbaar binnen het XMS Netwerk. Oftewel IP range 85.223.0.0/17 & 82.215.0.0/18.
  • Om goed te kunnen testen mag er maximaal 1 connectie vanaf 1 XMS klant naar mij opgezet worden. Krijg je dus geen connectie, probeer het dan een paar minuten later nog eens.
  • Mede dank aan Denan en Benbi voor hulp en testen & FreeBSD + Pure-FTPD voor de open source software.
Inlog gegevens:
server = home.jurjendevries.com
login = xms
pass = welkom
Ik heb vandaag eindelijk de moeite genomen om mijn Linksys WRT54GL met Tomato v1.19 eens aan de tand te voelen.

- Zowel het downloaden van als het uploaden naar deze FTP-server gaat met ongeveer 48000 Kbit/s.
- Het downloaden van het 1000mb.bin bij Proserve gaat ook met ongeveer 48000 Kbit/s.
- Wanneer ik fullspeed (@ ~4800 Kbit/s) aan het uploaden ben naar deze FTP-server, kan ik het 1000mb.bin bestand helaas maar met een magere 8000 Kbit/s downloaden. Dit is ook het geval wanneer ik download via mijn laptop (en upload via m'n server/htpc-bak).

Het lijkt erop dat het simultaan uploaden en downloaden niet zo goed gaat. Dit ligt in ieder geval niet aan mijn laptop en/of server/htpc-bak. :P Dit ligt of aan de router, of aan de 10/100 Mbit switch van Sweex die op m'n slaapkamer staat. :X Ik zal het nog eens een keer testen zonder die switch ertussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
@Jurjen, zijn er meer gegevens bekend omtrent jouw FTP project over de snelheden? In deel III gaf je al aan dat 60% van de gebruikers hun snelheden niet haalde, hoe ziet da er in intussen uit???

@Denan, in hoeverre kunnen wij al iets met XMS ondernemen om achterblijvende snelheidsproblemen te kunnen oplossen? Want zoals ik al op pagina 3 aangaf, zit ik nu zonder router. Maar ook dit heeft geen positieve werking op de snelheid. Ik blijf zo'n beetje hangen bij 32 down en 20 up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:10:
Omdat ik niet doorhad dat het vorige topic eigenlijk dicht is, een crosspost:

[...]

- Wanneer ik fullspeed (@ ~4800 Kbit/s) aan het uploaden ben naar deze FTP-server, kan ik het 1000mb.bin bestand helaas maar met een magere 8000 Kbit/s downloaden. Dit is ook het geval wanneer ik download via mijn laptop (en upload via m'n server/htpc-bak).

Het lijkt erop dat het simultaan uploaden en downloaden niet zo goed gaat. Dit ligt in ieder geval niet aan mijn laptop en/of server/htpc-bak. :P Dit ligt of aan de router, of aan de 10/100 Mbit switch van Sweex die op m'n slaapkamer staat. :X Ik zal het nog eens een keer testen zonder die switch ertussen.
Hou wel in de gaten dat bij simultaan up en downloaden er wel tijd moet zijn om de act pakketjes te versturen ( ok ik heb het ontvangen,stuur het volgende pakketje maar) bij simultaan krijg je daar ook dubbel mee te maken,maar als je al aan je tax zit gaat dat er niet tussendoor...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 49445

@ Denan

Is er vannacht iets aan de DNS setup van XMS veranderd ?
Ik heb ineens rare problemen op mijn server omdat mijn externe IP adres niet meer naar mijn domain verwijst bij een reverse lookup ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
chocka schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:36:
@Denan, in hoeverre kunnen wij al iets met XMS ondernemen om achterblijvende snelheidsproblemen te kunnen oplossen? Want zoals ik al op pagina 3 aangaf, zit ik nu zonder router. Maar ook dit heeft geen positieve werking op de snelheid. Ik blijf zo'n beetje hangen bij 32 down en 20 up.
van die 60% die het niet haalt zal het overgrote merendeel problemen in de setup hebben. Ook was de testgroep een beetje klein (10 mensen) om hier zinnige uitspraken over te doen. Mocht ik structurele problemen zien dan kan ik het wel ergens neerleggen, maar momenteel heb ik het te druk om op eigen houtje dit soort verzoekjes op te pakken. Vooral omdat alle vorige keren dat ik dit deed er niets aan de hand bleek te zijn :)

@b4mb4m
Nope, niets gewijzigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Snelheidstesten: ( Linksys 150N )
In mijn eigen pc met uli controller on board: probleemloos 50/50 (hoger zelfs,uitschieters naar 60)
On board uitgeschakeld met winbond chipset kaartje ( volgens mij sweex ) 30/20
Realtek kaartje: 40/30

Laptop,centrino based, on board controller, bedraad: 25/20
Laptop,on board uit, linksys extern kaartje pcmia of hoe zeg je dat ? 50/50

Draadloos ( N router ) 50/50 binnen 7 meter.

Verder aan de pc's,kabels en router helemaal niets veranderd.

Iedere snelheid heb ik 3 keer gemeten,gemiddelde genomen en afgerond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 22:10

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nick39 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:11:
Snelheidstesten: ( Linksys 150N )
In mijn eigen pc met uli controller on board: probleemloos 50/50 (hoger zelfs,uitschieters naar 60)
On board uitgeschakeld met winbond chipset kaartje ( volgens mij sweex ) 30/20
Realtek kaartje: 40/30

Laptop,centrino based, on board controller, bedraad: 25/20
Laptop,on board uit, linksys extern kaartje pcmia of hoe zeg je dat ? 50/50

Draadloos ( N router ) 50/50 binnen 7 meter.

Verder aan de pc's,kabels en router helemaal niets veranderd.

Iedere snelheid heb ik 3 keer gemeten,gemiddelde genomen en afgerond.
Ook wel conclusie:
Je netwerk kaart kan ook het verschil betekenen tussen wel of niet 50/50 kunnen halen!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Robinski schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:17:
[...]

Ook wel conclusie:
Je netwerk kaart kan ook het verschil betekenen tussen wel of niet 50/50 kunnen halen!
exact.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
<--- one happy camper (already was)

http://www.speedtest.net/result/273388552.png

Dit is met een crappy hub, aan een 54g linksys router (see eerdere bekabelings issues). Prima te halen, geen problems.

[Voor 56% gewijzigd door Darkangle op 09-06-2008 16:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Even een pluimpje voor de supportafdeling.[2de lijn]
Zo even keurig emailtje ontvangen over tv-storing van gisteren en dat naar de oorzaak nog gezocht wordt.
Plus nog een bedank emailtje, omdat ik gemeld had dat de storing voorbij was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:11:In mijn eigen pc met uli controller on board: probleemloos 50/50 (hoger zelfs,uitschieters naar 60)
Wat voor Mobo gebruik jij, zodat je onboard wel die 50/50 haalt. Op mijn P4P800 mobo met 3com 3C940 Gigabit LOM Ethernet Adapter, versie 10.60.6.3, onboard kom ik er niet mee.

OK! als conclusie is dat als het zoals bij mij onboard niet werkt met die 3com 3C940 Gigabit LOM Ethernet Adapter, versie 10.60.6.3, dan moet ik een losse netwerkkaart kopen. Ik heb twee keuzes:
1. NetGear PCI Gigabit netwerkkaart
2. Intel ® PRO/1000 GT Desktop Adapter

Heeft iemand ervaring met een van deze twee kaarten en kan mij helpen mogelijk een goeie keuze te maken. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 49445

Ik heb ook een p4p800 (deluxe), en ik haal het prima....draait wel onder linux btw....dus aan de hardware ligt het niet.
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee