denan schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:29:
Dat zou zeker niet mogen gebeuren.. naast het feit dat iemand niet zomaar aan onze hardware mag komen is het natuurlijk wel erg slordig dat ze alles lostrekken en er pas een uur of 2 later achterkomen wat ze gedaan hebben. Morgen heb ik iets meer tijd en dan zal ik eens met onze netwerkbeheerders overleggen wat er exact gebeurt is en wat de consequenties hiervan zijn.
Ik begrijp van zo'n netwerk centre dat het zo'n beetje een Fort Knox zou moeten zijn waar je met geen mogelijkheid in kan komen laat staan de kabels van een ander er uit plukken.
The Pirate Bay is hier gewoon bereikbaar net als elke torrent site (hoewel sommigen bezwijken onder hun populairiteit) en de torrents lopen allen goed,dus dat gaat prima,ook the piratebay trackers
Er zijn wel recent bij the Piratebay een aantal neptorrents weggehaald waardoor bepaalde trackers in andere searchengines niet meer bestaan,mininova controleert zelden en verwijst heel regelmatig naar torrents die in werkelijkheid niet meer bestaan.
Ik geloof niet in een blokkade,en ik geloof zeker niet dat Internlnet zoiets zou doen zonder dat de rechter dit bevolen heeft.
Verder weet ik niet hoe het in dit specifieke geval is,maar bij "ons" is er een jaar later met graven begonnen dan dat eerst werd aangekondigd,daarna kwam er een tweede opleveringsdatum ergens juni 2007 (of was het nou 2006,sorry dat weet ik niet meer) en toen was alles maart 2007 operatief.
(ruim 3 maanden voor de 2e oplever datum).
Ik heb uitgebreid gesproken met alle operators en bv foto's genomen voor Volkers, een aannemer geeft wel een streefdatum maar kan hij ergens een gaatje vinden dan gebeurt het eerder maar komt er een spoedklus (lees beter betaald) tussendoor dan gebeurt het weer later.
Andere wijken zijn veel later aangesloten omdat de aannemer van de graafwerkzaamheden ( GUL ) overleed,bedoel ik heb best regelmatig kritiek op XMS maar hier kan ze gewoon niets aan doen.
Aannemers nemen een zekere zelfstandigheid om af te wijken,hier werd het huisje bv ook een paar dagen later geplaatst omdat de gehuurde kraan eerst niet op tijd terug kwam en toen kapot bleek.
Leiden zelf vond het nodig om vergunningen ruim een half jaar te laat af te geven en begon toen te zeiken over precariorechten,je transporteert iets door gemeentegrond en daar moet je dan voor betalen.... de bouwkeet moest weer weg want die zou boven hoogspanningskabels staan ( ook onzin want juist op de plek waar ie neergezet moest worden lagen die kabels,die had de Nuon namelijk verlegd) er zijn gewoon zoveel factoren waar XMS geen,of niet direct,iets op kan uitoefenen.
Ik vind deze kritiek dus niet terecht.
[
Voor 48% gewijzigd door
Nick39 op 09-12-2008 10:16
]