XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 129.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132

Anoniem: 269348 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:54:
Dat zal helaas niet mogen U4me2.
Alle HDTV Pilot gebruikers hebben de 130 in bruikleen gekregen,
dat houd in dat deze geen eigendom is van de Pilot tester,
en dus niet verkocht mag worden door iemand die Pilot tester is.
(deze is en blijft eigendom van XMS, tot XMS anders aangeeft).
Wel kun je aan Denan vragen of hij jou op de reserve lijst van pilot testers wil zetten,
(als deze al geen lange lijst is).
Als iemand die aan de pilot meedoet ermee wilt stoppen,
dan gaat het kastje in de meeste gevallen naar een ander iemand die aan de pilot wilt meedoen.
Oke ik heb het dan over dat apparaatje van 89 euro die geen HD ondersteund, maar als ik in aanmerking kan komen voor hdtv pilot vind ik dat ook geen probleem. Graag zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Nick39 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:52:
Leverancier XMS mogelijk in de verkoop.
Moederbedrijf Telecom Italia wil af van BBned, mogelijke kopers zijn:
Tele2 en T-Mobile.
De Nederlandse tak van Telecom Italia heet BBned en levert dsl- en glasvezeldiensten aan de serviceproviders BBeyond (zakelijk), Alice en InterNLnet (particulier).
http://www.computable.nl/...source=rss&utm_medium=rss

Xms betrekt (op analoge tv na) haar diensten van internlnet.

In juni werd een ontslagronde van vijfduizend banen aangekondigd. In het businessplan van 3 december 2008 valt te lezen dat daar nog eens vierduizend ontslagen bij komen.

Valt onze geliefde Denan ook in deze ontslagronde? En wat heeft Folkert hierover te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Anoniem: 111132 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:47:
[...]

Oke ik heb het dan over dat apparaatje van 89 euro die geen HD ondersteund, maar als ik in aanmerking kan komen voor hdtv pilot vind ik dat ook geen probleem. Graag zelfs!
ahh okey..
ik ging er even vanuit omdat het in hetzelfde berichtje stond dat je de HD stb bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nick39 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:52:
Leverancier XMS mogelijk in de verkoop.
Moederbedrijf Telecom Italia wil af van BBned, mogelijke kopers zijn:
Tele2 en T-Mobile.
De Nederlandse tak van Telecom Italia heet BBned en levert dsl- en glasvezeldiensten aan de serviceproviders BBeyond (zakelijk), Alice en InterNLnet (particulier).
http://www.computable.nl/...source=rss&utm_medium=rss

Xms betrekt (op analoge tv na) haar diensten van internlnet.
Het bericht van telecompaper slaat als een tang op een varken.. de eerste 4 regels kloppen (half).. de overige regels zijn voornamelijk speculaties (veel "kan".. "wellicht".. "waarschijnlijk" .. een vleugje google.. en je hebt al een artikel). Feit is dat iedereen moet bezuinigen in deze tijden maar om dan meteen van een verkoop te spreken gaat me wel heel ver. :)
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:59:
Maar even..XMS is toch niet van InterNL?
Er werkt toch alleen personeel van InterNL ?
Gedeeltelijk wel, maar het het feit dat men bij TelecomItalia wil bezuinigen zal geen effect hebben op XMS.
chocka schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 06:10:
[...]

In juni werd een ontslagronde van vijfduizend banen aangekondigd. In het businessplan van 3 december 2008 valt te lezen dat daar nog eens vierduizend ontslagen bij komen.

Valt onze geliefde Denan ook in deze ontslagronde? En wat heeft Folkert hierover te melden?
Weinig, want Folkert heeft niets met TelecomItalia te maken. Verder gaat het bovenstaande bericht over de italiaanse tak waar ze ongeveer 45.000 medewerkers in dienst hebben, niet over Alice duitsland, Alice nederland.. laat staan InterNLnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Het gaat over de italiaanse tak,die de Nederlandse tak van BBned (waaronder internlnet valt) zou willen verkopen,maar goed,ik neem aan dat jij weet hoe of wat.
Het bericht verscheen klakkeloos in diverse media,niet alleen telecompaper en computable maar ook in medianews enz.
En geloof me, Tele2 of T-mobile zijn wel de laatste bij wie ik zou willen horen :(
Emerce meldt het nu ook.
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2797451
Het financiele dagblad ook:
http://www.fd.nl/artikel/...-nederlands-bbned-etalage
Mediamagazine ook:
http://www.mediamagazine.nl/
(stukje bij 4-12)
Telecom update:
http://www.telecom-update...ogelijk_in_de_verkoop.htm

Hebben ze het allemaal mis,of is het personeel verkeerd ingelicht,ik hoop het eerste.
Tele-2 kennende is het eerste wat ze invoeren een datalimiet :'(
Nadeel van weinig slapen is dat je veel leest,en niet altijd wat je zou willen lezen.

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:15:
Het gaat over de italiaanse tak,die de Nederlandse tak van BBned (waaronder internlnet valt) zou willen verkopen,maar goed,ik neem aan dat jij weet hoe of wat.
Het bericht verscheen klakkeloos in diverse media,niet alleen telecompaper en computable maar ook in medianews enz.
En geloof me, Tele2 of T-mobile zijn wel de laatste bij wie ik zou willen horen :(
Mooi om te zien dat ze ook allemaal exact de woorden van het eerste artikel overnemen (mogelijk.. kan.. wellicht). Een ander puntje wat iedereen over het hoofd ziet is dat Tele2 ook al anderhalf jaar te koop staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Tja,Versatel (tele 2) heeft het ook niet makkelijk.. wie wel... en met de huidige malaise zullen investeerders ook zich wel achter de oren krabbelen.
Feit is wel dat BBned veel verlies gedraaid heeft.
"Internetprovider BBned heeft over het eerste half jaar van 2008 een netto verlies geboekt van zeven miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van moederbedrijf Telecom Italia. BBned, dat voorheen vooral bandbreedte verkocht aan isp’s, probeert met de oprichting van het eigen consumentenmerk Alice het tij te keren."

http://www.computable.nl/...kt-7-miljoen-verlies.html

Dat iets misschien in de verkoop gaat betekent niet dat er ook kopers zijn,en banken zijn ook weinig scheutig met leningen.
Blijft natuurlijk minder om via allemaal berichten iets te moeten horen terwijl je zelf misschien van niets weet,waar rook is is vaak vuur,of dat nu ook zo is zal de toekomst moeten uitwijzen.

Tele2 wil natuurlijk haar eigen netwerken uitbreiden,dus die naam zal snel genoemd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:25:
Tja,Versatel (tele 2) heeft het ook niet makkelijk.. wie wel... en met de huidige malaise zullen investeerders ook zich wel achter de oren krabbelen.
Feit is wel dat BBned veel verlies gedraaid heeft.
"Internetprovider BBned heeft over het eerste half jaar van 2008 een netto verlies geboekt van zeven miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van moederbedrijf Telecom Italia. BBned, dat voorheen vooral bandbreedte verkocht aan isp’s, probeert met de oprichting van het eigen consumentenmerk Alice het tij te keren."
Dat had voornamelijk te maken met reorganisaties en afschrijvingen. De dochterbedrijven zijn volgens mij allemaal aardig 'stabiel' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:48:
[...]

Dat had voornamelijk te maken met reorganisaties en afschrijvingen. De dochterbedrijven zijn volgens mij allemaal aardig 'stabiel' :)
Ik denk dat je waar nu BBned staat je ook wel elke willekeurige andere provider kunt invullen,het is alleen lullig dat iedereen het overneemt,je kan ook een provider de afgrond in praten,maar als dit allemaal dikke duim werk is,kan daar dan niemand op aangesproken worden,als er maar genoeg gepraat wordt zullen vast wel mensen hun,al dan niet onterecht,conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:32:
In omgeving utrecht heeft XMS zo beetje overal galsvezel aangelegd, en men is ook erg dichtbij bij het aanleggen van glasvezel in Vleuterweide. Nu mijn vraag waarom XMS in Vleuten niet aanwezig is? Weet iemand daar iets over? En hoe kan ik achter komen of XMS dat van plan is?

Anders ga ik misschien zelf net als de Bewoners initatief misschien zelf actie ondernemen.

Graag jullie reacties :)
Schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Misschien eens bellen ? dat kan zelfs gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:27

Nyana

Who?!

Vandaag bericht gehad van Glashart. Dat ze begin 2009 gaan starten bij mij in de straat (Veenendaal). Exacte datum moet nog worden bevestigd. Maargoed, we horen weer is wat van ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Nyana op 05-12-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nyana schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:04:
Vandaag bericht gehad van Glashart. Dat ze begin 2009 gaan starten bij mij in de straat (Veenendaal). Exacte datum moet nog worden bevestigd. Maargoed, we horen weer is wat van ze.
Gelukkig zijn de kansen op bevroren grond en dergelijke tegenwoordig minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

JME

zeg maar Jamie

Nyana schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:04:
Hier ook bericht, maar bij ons staat er dat ze gaan beginnen "in de loop van 2009". Dat kan volgend jaar Kerst worden dus. Zo lust ik er nog wel eentje. Wordt eens concreet, XMS! En als er niks te vertellen is, vertel dát dan, maar kom bij mij niet aanzetten met dit soort nietszeggende brievenbusvervuiling. Folkert, lees je nog mee? Ik wil graag eindelijk eens weten waar ik aan toe ben en wat ik wanneer mag verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:03
Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:05:
Nou, ik heb idd ook mijn firewall even uitgezet, de software matige van Eset.
En jah hoor toen werkte het...
ik heb verders niets geen instellingen in de router anders hoeven te zetten,
alleen heb ik multicast aan moeten zetten.

Nu wel nog even het volgende geval.
Ik zit gewoon wired via mijn router,
maar het beeld haperd enorm veel, hoe kan dit ???
en hoe is dit te verhelpen ???

edit: soms hapert hij ook niet, maar dan kapt ie er gewoon mee na ongeveer 3 min (dit gebeurt eig. continu na 3 min), en dan moet je de stream weer opnieuw starten. hoe kan dat dan ? :P
Dat haperen heb ik ook. Heb jij hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281860

Hallo,

Een vraagje,wat is het voordeel van een vast ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Anoniem: 281860 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:37:
Hallo,

Een vraagje,wat is het voordeel van een vast ip adres?
Als je het voordeel van een vast IP-adres niet inziet, dan heb je hoogstwaarschijnlijk niets aan een vast IP-adres. ;)

Ik vind een vast IP-adres erg prettig omdat ik thuis enkele servers draai en omdat mijn IP-adres op enkele access-lists staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

JME schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:49:
[...]

Hier ook bericht, maar bij ons staat er dat ze gaan beginnen "in de loop van 2009". Dat kan volgend jaar Kerst worden dus. Zo lust ik er nog wel eentje. Wordt eens concreet, XMS! En als er niks te vertellen is, vertel dát dan, maar kom bij mij niet aanzetten met dit soort nietszeggende brievenbusvervuiling. Folkert, lees je nog mee? Ik wil graag eindelijk eens weten waar ik aan toe ben en wat ik wanneer mag verwachten...
Je bent niet de enige. De oorspronkelijke belofte die vanuit XMS gedaan is om in augustus 2008 te beginnen is volledig doodgezwegen. Inmiddels heb ik van verschillende kanten al gehoord dat door de noncommunicatie vanuit XMS een hele hoop mensen inmiddels al helemaal geen behoefte meer hebben aan XMS. Stel je die vraag bij XMS hoe je er af kunt komen van je inschrijving? Zelfs dan blijft het akelig stil.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit alles te maken heeft met het 40% belang wat KPN in Reggefiber heeft genomen.

Op een enkele enthousiasteling (=Denan) na denk ik dat XMS nu niet bepaald een betrouwbare partij is voor de bevolking hier in Veenendaal. Er zijn een hoop loze beloftes gemaakt en verder is het gewoon stil.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JME schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:49:
[...]

"in de loop van 2009". Dat kan volgend jaar Kerst worden dus.
Dat is dus niet correct.
In de loop vn 2009, dat betekend ook in de loop..
dus niet eind 2009, maar begin 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BoardCrusher schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:26:
[...]

Dat haperen heb ik ook. Heb jij hier al een oplossing voor gevonden?
Nee ik heb er eig. nog niet zo veel mee gedaan.
Was ziek enzo, en jarig.
Maar ik ga er nog wel na kijken deze tijd.
word.vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Loveparade schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:43:
[...]

Op een enkele enthousiasteling (=Denan) na denk ik dat XMS nu niet bepaald een betrouwbare partij is voor de bevolking hier in Veenendaal. Er zijn een hoop loze beloftes gemaakt en verder is het gewoon stil.
Hier duurde het een jaar langer dan beloofd,het is helaas niet zo dat een partij die dat wil zo maar even de grond mag gaan open halen,overal heb je een vergunning nodig en soms van meerdere partijen,bepaalde grond is bv van rijkswaterstaat,andere weer van de gemeente.
Je kan wel een planning maken maar dat is altijd onder voorbehoud.
Hoewel ik om andere reden het totale gebrek van communicatie van XMS ondersteun en Folkert zelfs niet op persoonlijke berichten reageert denk ik wel dat er hierdoor gemakkelijk vertraging kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:42:
Dat is dus niet correct.
In de loop vn 2009, dat betekend ook in de loop..
dus niet eind 2009, maar begin 2009.
Ga nou niet proberen mij op m'n woorden te vangen. En dan zeker niet als je ongelijk hebt :P
Volgens Van Dale betekent "in de loop van": voortgang in de tijd, duur. Oftewel, "in de loop van 2009" slaat op de voortgang van 2009, het betekent voor de duur van 2009. En 2009 loopt van 1-1 tot en met 31-12. De loop van 2009 duurt al die 365 dagen, niet alleen het begin.
Dat we het liever anders zouden zien in dit geval, tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:27

Nyana

Who?!

In de wijken Schepen- en Dichtersbuurt wordt er in week 50 gestart met het schouwen van de aan te sluiten woningen. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te bepalen waar de glasvezelaansluiting in de woning zal komen. De aannemer zal zich presenteren als Glashart Veenendaal. Planning welke straten wanneer worden bezocht volgt binnenkort.

Paralel aan het schouwen van de woningen zal er gestart worden met de noodzakelijke graafwerkzaamheden om het netwerk aan te leggen. De voorbereidingen voor de graafwerkzaamheden en detail engineering (bepalen hoe het netwerk gaat lopen) zijn nagenoegd afgerond. In week 2 zullen de eerste "echte" graafwerkzaamheden gaan plaatsvinden. Planning in welke straat wanneer gaat worden gegraven volgt in week 1 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dat schouwen zou ik niet te letterlijk nemen, hier zijn ze alleen in het begin van de straat geweest.
Dom,want aan het eind van de straat,in elk blok,staan grotere eengezinswoningen.
De kleinere,waar geschouwd is,heeft geen echte meterkast,gewoon onder de vensterbank een houten kastje.
Daarna is een andere vent met een pot verf een klodder op de buitenkant van het huis komen smeren waar dan een gat moest worden geboord en waar onder de grond de kabel moest komen.
Jammer maar helaas hebben onze huizen dus wel een meterkast en wel ruim 4 meter verder dan waar de klodder op de muur zit.
Ik heb met een slijptol de klodder weer weggehaald en een nieuwe gezet overal waar hier meterkasten zijn want niemand wilde dat ding,zeker als je hem niet gebruikt,in de kamer hebben.
De aannemer heeft gewoon de kabel doorgelegd tot aan de originele plek en mocht vervolgens nergens boren.
Gek he ?
Nou heeft elke kabel een flinke lus voor het geval er wat met de vezel gebeurt.
Uiteindelijk moest de aannemer kiezen, ofwel de straat weer open en de kabel op de juiste plek naar binnen,of het laatste stuk niet aansluiten.
Dat werd nog een heel probleem want van de 15 huizen die anders aangesloten moesten worden,had er maar 1 interesse: ik.
Uiteindelijk moest Portaal er aan te pas komen en die heeft besloten toen toch dat deel te betalen op de gok dat er wel meer mensen over de streef gingen,en ik heb dan een nieuwe buurman weten te interesseren die het dan ook genomen heeft.
De kosten van dat schouw foutje kan ik alleen maar schatten maar goedkoop zal het niet geweest zijn.
Neem dan iemand mee die in de buurt woont als je gaat schouwen,die kan je vertellen dat de huizen aan het eind van de straat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JME schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:15:
[...]

Ga nou niet proberen mij op m'n woorden te vangen. En dan zeker niet als je ongelijk hebt :P
Ik had idd mn woordenboek er niet bijgepakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132

Denan,

Ik zou graag in aanmerking willen komen voor de HDTV pilot. Waar en hoe moet ik me hiervoor aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:44

inXs

known as inXs

glasvezel werkt hier nog steeds prima, mijn download is ook echt 50mbit, alleen mijn upload komt niet boven de 16mbit uit, is dit "normaal"? 3825 (Amersfoort - Vathorst) is het gebied. Niet dat ik veel tegen die snelheid upload, maar ik vroeg het me gewoon af.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
inXs schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:00:
glasvezel werkt hier nog steeds prima, mijn download is ook echt 50mbit, alleen mijn upload komt niet boven de 16mbit uit, is dit "normaal"? 3825 (Amersfoort - Vathorst) is het gebied. Niet dat ik veel tegen die snelheid upload, maar ik vroeg het me gewoon af.
Ik haal gewoon 50/50 maar mijn vorige router ( linksys 54GL) haalde het niet.
De 150 en 160 N halen het wel,misschien is het dus een kwestie van dat je router het niet kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Die linksys heb ik dan ook net :P Dan ligt het denk ik daaraan? Ik had hiervoor een Belkin, maar die haalde de 50mbit down niet eens. Naja eens over denken wat ik ga doen dan.
Nick39 schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:04:
[...]

Ik haal gewoon 50/50 maar mijn vorige router ( linksys 54GL) haalde het niet.
De 150 en 160 N halen het wel,misschien is het dus een kwestie van dat je router het niet kan bijhouden.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens nu dat we het even over de ups en downs hebben.
Ik zelf gebruik de WRT300N.
Dat deze router de snelheden MAX. niet haald dat weet ik,
maar als ik wireless zit dan zijn het toch maar simpele dingetjes die ik doe.
Maar als ik wired (bedraad) zit (ook via de router) dan haal ik de Max ook NIET.
Download is wel ok, upload komt ie maar tot aan de 8mbit.
Kan dit ook aan de router liggen of..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 269348 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:24:
Trouwens nu dat we het even over de ups en downs hebben.
Ik zelf gebruik de WRT300N.
Dat deze router de snelheden MAX. niet haald dat weet ik,
maar als ik wireless zit dan zijn het toch maar simpele dingetjes die ik doe.
Maar als ik wired (bedraad) zit (ook via de router) dan haal ik de Max ook NIET.
Download is wel ok, upload komt ie maar tot aan de 8mbit.
Kan dit ook aan de router liggen of..... ?
Dat had ik op mijn belkin ook, dus ik denk dat het aan de router ligt ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ inXs > en zat je dan dus ook wired (bedraad) op de router, en met een lagere upload waarde daardoor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Mja over het niet halen van de max upload hebben we het al meerdere malen gehad.
Zelf haal ik de max ook niet en dat bedraad aan een DGL 4100 die het zou moeten kunnen trekken.
Max haalt die makkelijk de 51Mbit down en up ~25Mbit, niet een heel grote ramp maar met geen elke setting krijg ik het de max eruit.. Beetje jammer opzich maarja het is maar zo :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 269348 schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:56:
@ inXs > en zat je dan dus ook wired (bedraad) op de router, en met een lagere upload waarde daardoor ???
Op mijn linksys 54G die ik nu heb haal ik draadloos 30down en 15 up ong, bedraad haal ik 50down en 15 up ong.. Toen ik met die Belkin aangesloten zat, haalde ik bedraad ook maar 25/15 ofzo. Dus de upload is altijd wel gelijk gebleven, maar de download was bij lange na niet haalbaar met de Belkin.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 111132 schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:13:
Denan,

Ik zou graag in aanmerking willen komen voor de HDTV pilot. Waar en hoe moet ik me hiervoor aanmelden?
Niet, want de HDTV pilot zit al vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
inXs schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:00:
Ik heb nog niemand gesproken uit Vathorst die de beloofde uploadsnelheid haalt. Ik ben er een halfjaar terug ofzo eens met XMS en Denan in discussie geweest, maar feit is is dat het nog steeds niet gehaald wordt. eea wordt meestal afgedaan aan een incapabele router. (en dat zal vaak ook echt de oorzaak zijn, daar niet van :o )

Ikzelf haal ongeveer 30Mbit op een goede dag.. Heb me er inmidels bij neergelegd en vind 't wel prima zo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Wilde op 08-12-2008 09:12 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:10:
[...]

Ik heb nog niemand gesproken uit Vathorst die de beloofde uploadsnelheid haalt. Ik ben er een halfjaar terug ofzo eens met XMS en Denan in discussie geweest, maar feit is is dat het nog steeds niet gehaald wordt. eea wordt meestal afgedaan aan een incapabele router. (en dat zal vaak ook echt de oorzaak zijn, daar niet van :o )
Klopt, in een van de nieuwe projecten (de nijmeegse wijk Hazenkamp) heeft men een eigen taskforce opgericht vanuit de stichting die daar actief is. Deze taskforce heeft zich de afgelopen maanden bezig gehouden met het testen van alle 'consumenten' routers en slechts een klein percentage haalde de beloofde doorvoersnelheid. Toevallig kregen wij een aantal sitecom's binnen voor een promotieactie en deze heb ik aan de taskforce gegeven. Zonder uitzondering haalden deze routers een doorvoorsnelheid van 80-95Mbit (up/down & tcpip/udp) en waren daarbij een stuk sneller dan de duurdere routers (43 euro voor de wl-306). Aanraders dus als je gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36712

Waar kun je die wl-306 vinden voor dat bedrag? Woon zelf in het dekkingsgebied van het glazenkamp project, dus binnenkort eens op zoek naar die router, maar zie ze nergens onder de 75,-.
Is al bekend wanneer hdtv beschikbaar gaat zijn?

edit- Let niet op mijn onderschrift, account al een aantal jaartjes niet gebruikt...

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 36712 op 08-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36712 schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:51:
Vermoedelijk eerste helft van 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Anoniem: 36712 schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:51:
Waar kun je die wl-306 vinden voor dat bedrag? Woon zelf in het dekkingsgebied van het glazenkamp project, dus binnenkort eens op zoek naar die router, maar zie ze nergens onder de 75,-.

edit- Let niet op mijn onderschrift, account al een aantal jaartjes niet gebruikt...
Inderdaad, kan deze ook nergens lager dan 75 vinden. Misschien is 43 euro inkoopprijs:P

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:00
Mijn XMS internetverbinding is op dit moment erg traag (1e keer dat ik dat meemaak in 2 jaar tijd).. Tracert gedaan naar o.a. www.tweakers.net (welke normaal gesproken 1ms is), probleem doet zich voor tussen deze 2 hops: vlan51.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.207.2] en 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Zelfde verhaal hier Amersfoort zit ik. Gaat nu wel iets beter weer maar 5min geleden kon ik niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:00
www.google.nl ligt er hier nu helemaal uit, kom er niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Hier is het ook weer retetraag. Gekke is dat ftp uploads wel goed lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 19:38
Ik vond mijn server al traag worden (Zit op mijn werk). Zo te zien werkt het nu weer beter, maar de DNS servers zijn foetsie. Google kan ik via VNC niet inladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 14:42
Ik had hetzelfde probleem. Inmiddels is het voor mij weer opgelost en haal ik de normale 4 ms naar tweakers weer, zonder packetloss.

Waarschijnlijk een kleine hickup ergens en heeft xms het snel opgelost...

edit:

Correctie, het is nog helemaal niet opgelost want 3/4 van de sites die ik probeer te benaderen zijn onbereikbaar...

[ Voor 23% gewijzigd door Prosje op 08-12-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13

TGEN

Hmmmx_

Alles lijkt over de Cogent transit te lopen; er is iig iets goed mis met de routes van XMS. Andere InterNLnet klanten hebben echter nergens last van.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 15:54
Google en haar services zoals GMail werken inderdaad niet, terwijl mensen bij andere providers er geen last van schijnen te hebben.

Edit 16:48: Alles lijkt weer te werken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mmore op 08-12-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hiero (NIjmegen) hetzelfde probleem - google.com helemaal niet bereikbaar en de verbinding naar andere sites veel traager dan normaal (subjectief gevoel maar).

EDIT: As I speak (toets) is weer alles terug naar normaal zo ver ik het kan zien ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door swima op 08-12-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Overigens werkt het nu weer; het lijkt erop dat de AMS-IX verbinding voor XMSnet klanten van InterNLnet eruit lag.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TGEN schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:51:
Overigens werkt het nu weer; het lijkt erop dat de AMS-IX verbinding voor XMSnet klanten van InterNLnet eruit lag.
Het schijnt dat een andere partij werkzaamheden aan het uitvoeren was op de AMS-IX en per abuis de glasvezels uit onze hardware had gehaald ipv uit de eigen hardware. Zojuist zijn ze wakker geworden en hebben ze onze hardware weer aangesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205768

Afgelopen woensdag (3-12) ben ik gebeld door XMS. Er was op zeer korte termijn, 1 januari 2009 was haalbaar, glasvezel voor mij beschikbaar zijn. Ik heb met mevrouw afgesproken dat ik eerst contact op zou nemen met mijn huidige leverancier (UPC), om te kijken per wanneer ik van mijn contract af kan (wat 1 januari blijkt te zijn). Ze zou mij vrijdag (5-12) terugbellen.

Vrijdag geen telefoon gehad, dus ben ik zaterdag naar het XMS-huis hier in Nijmegen gegaan, waar ik tegenover woon. Zij konden mij niet verder helpen, omdat ik niet als klant in het systeem sta. Verder vertelde de XMS-medewerker mij dat voor het telefonisch afsluiten van een abonnement een door een extern bedrijf wordt gedaan en dat hij daarom ook niet die gegevens kon bekijken. Ik heb mijn gegevens bij hem achtergelaten en hij zou ervoor zorgen dat ik sowieso maandag (vandaag, 08-12) iets zou horen.

Toen er in de loop van de middag nog niet gebeld werd, heb ik gebeld met XMS. Daar werd mij verteld dat er nog niets zeker is voor mij, dat er misschien komende zomer glasvezel beschikbaar is. Op mijn vraag wie, of welke afdeling mij benaderd had, kon meneer mij niet vertellen. Hij heeft dat nog bij collega’s nagevraagd, maar blijkbaar weet niemand wie of welke afdeling de telefonische contracten regelt. Hij kon mij niet doorverbinden of een telefoonnummer geven.

Hij raadde mij aan om ervoor te zorgen dat ik vanaf nu een halfjaar- of een jaarcontract afsluit, zodat, wanneer er glasvezel bij mij beschikbaar is, ik zo snel mogelijk kan overstappen.

Wat ik heel vreemd vind is dat ik door iemand van XMS (of in opdracht van) word gebeld met de mededeling dat XMS voor mij beschikbaar is op zeer korte termijn, dat ik vervolgens niet volgens afspraak word teruggebeld en dat niemand mij kan vertellen wie of welke afdeling mij vorige week heeft benaderd.
En mocht het niet mogelijk zijn om mij (op korte termijn) aan te sluiten, dan heb ik natuurlijk pech, daar is dan niets aan te veranderen, maar dan ben ik wel benieuwd hoe het kan dat ik gebeld ben met de mededeling dat het wel kan.

Zijn er misschien meer mensen die dit hebben meegemaakt en hebben jullie misschien tips voor mij? Kan Denan mij misschien helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

denan schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:02:
[...]

Het schijnt dat een andere partij werkzaamheden aan het uitvoeren was op de AMS-IX en per abuis de glasvezels uit onze hardware had gehaald ipv uit de eigen hardware. Zojuist zijn ze wakker geworden en hebben ze onze hardware weer aangesloten :P
Hehe, alweer een argument tegen NIKHEF/SARA als AMS-IX POP? :P

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Was zeker een maandagmorgen partij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik vond het al vreemd dat ik lokaal niet fatsoenlijk kon internetten terwijl het via Citrix (ik had al een paar Citrix-applicaties open staan) vlekkeloos ging. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
[...]

Dat zou toch niet mogen zeg !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 205768 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:14:
Zijn er misschien meer mensen die dit hebben meegemaakt en hebben jullie misschien tips voor mij? Kan Denan mij misschien helpen?

Alvast bedankt!
Stuur je contactgegevens + adres even naar denan@inter.nl.net dan zal ik kijken wat er exact aan de hand is.
Nick39 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:49:
[...]

Dat zou toch niet mogen zeg !!
Dat zou zeker niet mogen gebeuren.. naast het feit dat iemand niet zomaar aan onze hardware mag komen is het natuurlijk wel erg slordig dat ze alles lostrekken en er pas een uur of 2 later achterkomen wat ze gedaan hebben. Morgen heb ik iets meer tijd en dan zal ik eens met onze netwerkbeheerders overleggen wat er exact gebeurt is en wat de consequenties hiervan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quux
  • Laatst online: 22-09-2023
Is er een (nieuwe) policy bij XMS waarbij actief het (al dan niet legale) gebruik van bittorrent wordt tegengewerkt door bijvoorbeeld het blokkeren van bekende tracker sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205768

denan schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:29:
[...]

Stuur je contactgegevens + adres even naar denan@inter.nl.net dan zal ik kijken wat er exact aan de hand is.
Gestuurd, bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Quux schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:32:
Is er een (nieuwe) policy bij XMS waarbij actief het (al dan niet legale) gebruik van bittorrent wordt tegengewerkt door bijvoorbeeld het blokkeren van bekende tracker sites?
Waartoe deze vraag? Tweakersnet blijft tweakersnet, dus lege ballontjes opwerpen zonder inhoud zijn hier niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:35:
[...]

Waartoe deze vraag? Tweakersnet blijft tweakersnet, dus lege ballontjes opwerpen zonder inhoud zijn hier niet toegestaan.
Om het ballonnetje maar door te prikken: Nee. Wij filteren niets en blokkeren niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

denan schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:00:
[...]
Wij filteren niets en blokkeren niets.
Geef maar door dan die info over wanneer die aansluitingen in Veenendaal daadwerkelijk worden aangelegd en geactiveerd ;)
Maar nu serieus. Ik zal vast wel zeuren, maar ik krijg de indruk dat vragen over dit onderwerp stelselmatig worden genegeerd. Kan Folkert daar niet eens iets over zeggen? Bij voorkeur iets concreets? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JME schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:25:
[...]

Geef maar door dan die info over wanneer die aansluitingen in Veenendaal daadwerkelijk worden aangelegd en geactiveerd ;)
Maar nu serieus. Ik zal vast wel zeuren, maar ik krijg de indruk dat vragen over dit onderwerp stelselmatig worden genegeerd. Kan Folkert daar niet eens iets over zeggen? Bij voorkeur iets concreets? :X
De helpdesk heeft daar gewoon geen info over (en ik eerlijk gezegd ook niet). Folkert is de enige die dit kan beantwoorden, maar als in de brief staat dat het in 2009 zal gebeuren dan zal dat ook al in de planning staan. De reden waarom ze geen vaste planning noemen is omdat dan de planning met de aannemers en het aanvragen van vergunningen bij de gemeente nog loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quux
denan schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:00:
[...]

Om het ballonnetje maar door te prikken: Nee. Wij filteren niets en blokkeren niets.
De vraag komt natuurlijk voort uit ervaring. Voorheen inderdaad nooit problemen gehad, maar recentelijk aardig wat "problemen" ondervonden bij het bereiken van verschillende trackers, waardoor download van een aantal (nieuwe) tv-series zo goed als onmogelijk is geworden (via bittorrent).

Daaraan gekoppeld even een vraagje over de nieuwe news-server. Deze levert ook binaries? En als abonnee van XMS kan ik daar gewoon toegang krijgen (filtering op IP adres of moet ik een bepaalde naam en wachtwoord ingeven)?

Alvast bedankt voor je antwoord,

Quux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[quote]Quux schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:05:
[...]

De vraag komt natuurlijk voort uit ervaring. Voorheen inderdaad nooit problemen gehad, maar recentelijk aardig wat "problemen" ondervonden bij het bereiken van verschillende trackers, waardoor download van een aantal (nieuwe) tv-series zo goed als onmogelijk is geworden (via bittorrent).
[quote]

Andere trackers gebruiken? Ik heb nooit problemen :)
Daaraan gekoppeld even een vraagje over de nieuwe news-server. Deze levert ook binaries? En als abonnee van XMS kan ik daar gewoon toegang krijgen (filtering op IP adres of moet ik een bepaalde naam en wachtwoord ingeven)?
Er is gratis en betaalde acces: http://www.xmsnet.nl/145_Newsserver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quux
Quux schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:05:
[...]

Andere trackers gebruiken? Ik heb nooit problemen :)

[...]

Er is gratis en betaalde acces: http://www.xmsnet.nl/145_Newsserver.html
Ik zal eens gaan lezen... De trackers die problemen geven zijn trouwens die van thepiratebay. Enig idee of daar verderop in de link iets mee gebeurt?

Quux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Quux schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:19:
[...]
Ik zal eens gaan lezen... De trackers die problemen geven zijn trouwens die van thepiratebay. Enig idee of daar verderop in de link iets mee gebeurt?
Quux.
Nope.. wellicht sta je ergens op een blacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

denan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:32:
[...]
De helpdesk heeft daar gewoon geen info over (en ik eerlijk gezegd ook niet). Folkert is de enige die dit kan beantwoorden, maar als in de brief staat dat het in 2009 zal gebeuren dan zal dat ook al in de planning staan. De reden waarom ze geen vaste planning noemen is omdat dan de planning met de aannemers en het aanvragen van vergunningen bij de gemeente nog loopt.
Waar ik me zo aan erger, is dat die enkele keer dat je eens iets hoort van XMS, de inhoudelijke nieuwswaarde nog steeds nul komma niks is. "In de loop van 2009" gaan we aansluiten, daar héb ik als consument toch niets aan? Wannéér in 2009, dát wil ik weten!
Natuurlijk snap ik dat er een hoop geregeld moet worden, maar vertel dan gewoon eerlijk dat je als XMS zelf zijnde ook geen flauw benul hebt wanneer je kan gaan aansluiten. Nu wordt er een bak drukwerk verspreid met installatie-info waar niemand op dit moment iets aan heeft, en tegen de tijd dat je die info wel nodig hebt ben je het toch al lang weer vergeten. Zinloze actie, kost alleen maar geld en bomen...
Verder mag ik toch hopen dat XMS vaker met dit bijltje heeft gehakt en het vergunningentraject had kunnen incalculeren. Het komt zo verrekkte amateuristisch over op deze manier. Consumenten zijn niet gek, die hebben het heus wel door als ze aan het lijntje worden gehouden. En als je nu al wazig communiceert, hoe moet dat dan straks als je er ook nog eens diensten bij moet gaan verlenen? Nee, dit is echt een brevet van onvermogen van XMS in Veenendaal.

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel met deze toko in zee wil. Bovendien is Ziggo hier de laatste tijd steeds stabieler. Wanneer verloopt mijn XMS-voorinschrijving eigenlijk...? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:29:

Dat zou zeker niet mogen gebeuren.. naast het feit dat iemand niet zomaar aan onze hardware mag komen is het natuurlijk wel erg slordig dat ze alles lostrekken en er pas een uur of 2 later achterkomen wat ze gedaan hebben. Morgen heb ik iets meer tijd en dan zal ik eens met onze netwerkbeheerders overleggen wat er exact gebeurt is en wat de consequenties hiervan zijn.
Ik begrijp van zo'n netwerk centre dat het zo'n beetje een Fort Knox zou moeten zijn waar je met geen mogelijkheid in kan komen laat staan de kabels van een ander er uit plukken.
The Pirate Bay is hier gewoon bereikbaar net als elke torrent site (hoewel sommigen bezwijken onder hun populairiteit) en de torrents lopen allen goed,dus dat gaat prima,ook the piratebay trackers
Er zijn wel recent bij the Piratebay een aantal neptorrents weggehaald waardoor bepaalde trackers in andere searchengines niet meer bestaan,mininova controleert zelden en verwijst heel regelmatig naar torrents die in werkelijkheid niet meer bestaan.
Ik geloof niet in een blokkade,en ik geloof zeker niet dat Internlnet zoiets zou doen zonder dat de rechter dit bevolen heeft.

Verder weet ik niet hoe het in dit specifieke geval is,maar bij "ons" is er een jaar later met graven begonnen dan dat eerst werd aangekondigd,daarna kwam er een tweede opleveringsdatum ergens juni 2007 (of was het nou 2006,sorry dat weet ik niet meer) en toen was alles maart 2007 operatief.
(ruim 3 maanden voor de 2e oplever datum).
Ik heb uitgebreid gesproken met alle operators en bv foto's genomen voor Volkers, een aannemer geeft wel een streefdatum maar kan hij ergens een gaatje vinden dan gebeurt het eerder maar komt er een spoedklus (lees beter betaald) tussendoor dan gebeurt het weer later.
Andere wijken zijn veel later aangesloten omdat de aannemer van de graafwerkzaamheden ( GUL ) overleed,bedoel ik heb best regelmatig kritiek op XMS maar hier kan ze gewoon niets aan doen.
Aannemers nemen een zekere zelfstandigheid om af te wijken,hier werd het huisje bv ook een paar dagen later geplaatst omdat de gehuurde kraan eerst niet op tijd terug kwam en toen kapot bleek.
Leiden zelf vond het nodig om vergunningen ruim een half jaar te laat af te geven en begon toen te zeiken over precariorechten,je transporteert iets door gemeentegrond en daar moet je dan voor betalen.... de bouwkeet moest weer weg want die zou boven hoogspanningskabels staan ( ook onzin want juist op de plek waar ie neergezet moest worden lagen die kabels,die had de Nuon namelijk verlegd) er zijn gewoon zoveel factoren waar XMS geen,of niet direct,iets op kan uitoefenen.
Ik vind deze kritiek dus niet terecht.

[ Voor 48% gewijzigd door Nick39 op 09-12-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nick39 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:00:
[...]
Ik vind deze kritiek dus niet terecht.
Dat is je goed recht. Mijn kritiek heeft echter geen betrekking op de vertraging op zich, maar op het complete negeren van die vertraging in alle officiële communicatie. En ik vind dat ik dat XMS best mag aanrekenen. Wees gewoon open en eerlijk over wat tegenzit en vertel op welke termijn je dat denkt te hebben opgelost. Behandel je klanten volwassen, that’s all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
JME schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:34:
[...]

Dat is je goed recht. Mijn kritiek heeft echter geen betrekking op de vertraging op zich, maar op het complete negeren van die vertraging in alle officiële communicatie. En ik vind dat ik dat XMS best mag aanrekenen. Wees gewoon open en eerlijk over wat tegenzit en vertel op welke termijn je dat denkt te hebben opgelost. Behandel je klanten volwassen, that’s all.
Mee eens, als die terugkoppeling ook daadwerkelijk plaatsvindt en die info bekend is bij XMS dan moet je dat gewoon delen,alleen is dat vaak niet zo en weet partij A niet waar partij B mee bezig is.
Hier kwamen ze dus die verkeerd gelegde glazvezel weer opgraven terwijl de aansluiting al gebeurd was,iemand had niet doorgegeven dat de kabels al verlegd waren,gelukkig kon ik ze op tijd inlichten anders waren ze op zoek gegaan naar een kabel die dus al verplaatst was,ze waren vrolijk aan het graven bij de verkeerd geplaatste witte stippen op de gevel in het volste vertrouwen dat de kabel daar zou moeten liggen en 5 weken na de plaatsing en oplevering kwam een electrotechnisch buro stopkontakten in de meterkasten ophangen,men was uitgegaan van het oude type DRG waar 2 stopkontakten voor nodig zijn,hier hangt echter een nieuwe type waar de voeding is doorgelust en 1 stopkontakt volstaat,en die zat er nog.
Een maand later moesten alle DRG's er weer af,die waren op een plankje gemonteerd schuin over de gasleiding heen wat weer niet mocht van de Nuon.
De 4e partij heeft nog steeds de uit de straat stekende glasvezels niet ingegraven,terwijl ik een jaar geleden hiervan al foto's heb gemaakt en die aan Martijn heb gegeven die er van uit ging dat dat allang gedaan was, nou een jaar later dus nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 16-03 15:30
Zijn hier meer mensen die weleens "abuse" mails van XMS krijgen? Ik kreeg er laatst eentje, waarbij werd aangegeven dat ik een specifiek bestand deelde en iemand daar niet zo blij mee was (was voor mij een goede reminder dat ik PeerGuardian in de startup folder moest zetten voor mijn downloadpc). Toch werken die dingen wel als schrikmiddel moet ik zeggen. Ik vraag me nu af wat XMS's procedure is voor dit soort dingen. Sturen zij gewoon elke klacht door, maar that's it (geen bericht naar de klager dus) of gaan ze na een aantal klachten over een gebruiker andere dingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:14:
Zijn hier meer mensen die weleens "abuse" mails van XMS krijgen? Ik kreeg er laatst eentje, waarbij werd aangegeven dat ik een specifiek bestand deelde en iemand daar niet zo blij mee was (was voor mij een goede reminder dat ik PeerGuardian in de startup folder moest zetten voor mijn downloadpc). Toch werken die dingen wel als schrikmiddel moet ik zeggen. Ik vraag me nu af wat XMS's procedure is voor dit soort dingen. Sturen zij gewoon elke klacht door, maar that's it (geen bericht naar de klager dus) of gaan ze na een aantal klachten over een gebruiker andere dingen doen?
We sturen alle klachten 1 op 1 door. Pas als justitie bij ons aanklopt gaan we andere dingen doen (zoals ook in de wet voorgeschreven staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nick39 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:03:
[...]
Mee eens, als die terugkoppeling ook daadwerkelijk plaatsvindt en die info bekend is bij XMS dan moet je dat gewoon delen,alleen is dat vaak niet zo en weet partij A niet waar partij B mee bezig is.
We komen dichter bij elkaar, maar dit is nog steeds niet helemaal wat ik probeer te zeggen.
Ik begrijp dat partij B niet altijd aan partij A vertelt wat ze aan het doen zijn. Ik vind het echter kwalijk dat partij A vervolgens een bericht naar zijn klanten stuurt met de strekking "we doen net alsof we u een update geven maar eigenlijk weet u na het lezen van dit bericht nog steeds geen ene moer". Wees dan ook volwassen en stuur het echte bericht, namelijk "wij weten het ook niet en we vinden dit net zo vervelend als u".
Ik hoor steeds meer in de buurt dat mensen het vertrouwen beginnen te verliezen dat XMS hier ooit nog operationeel wordt.
Tegelijk zie ik ook nog steeds plenty tuinprikkers staan terwijl die actie al lang voorbij is, dus hoe serieus de buurt met XMS bezig is vraag ik me dan ook wel weer af... ;)

Verder blijf ik hopen dat Folkert op dit onderwerp wil reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
martdj schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:14:
Ik heb er ook 1 keer 1 gehad, die dingen worden 9 van de 10 keer door een robot verzonden.
Peerguardian is meestal afdoende of anders de nieuwsgroepen gebruiken,maar ik schrok er ook aardig van toen.
From: abuse@xtramediaservices.nl
Reply-To: abuse@xtramediaservices.nl
Subject: Mogelijke copyright-schending (ip: xx.xxx.xx.xx)
X-Abuse-Case: IAID0473800480311FE (100315)

Geachte heer/mevrouw XXXXXXX
Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.

In deze mail gaan wij in op de volgende zaken:
De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
De (mogelijke) oorzaak
Wat moet u doen?
waarom u actie moet ondernemen
Meer achtergrond informatie en technische details

1. De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
Wij ontvingen een klacht over verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal, namelijk:
FILENAME : The.Bank.Job[2008]DvDrip[Eng]-aXXo
FILESIZE : 735828090
FIRST_DATE : 12 Apr 2008 14:15:46 GMT
IP_ADDRESS : xx.xxx.xx.xx
LAST_DATE : 12 Apr 2008 14:15:46 GMT
P2PNETWORK : BitTorrent
P2PPROTOCOL : BitTorrent
TITLE : THE BANK JOB (2008)

Enz enz..

@JME:
Ik had dat gevoel op een gegeven moment ook hoor,dat het wel niets meer zou worden.
Vooral toen het eerst breeduit op de page van Portaal stond en opeens weg was.
Ik heb nu al ruim 1,5 jaar XMS en pas afgelopen maand hebben ze een wijk 500 meter verderop aangesloten.
Blijft ook dat Portaal en XMS er niets aan doen het te promoten,hier in Leiden gaan 4 hele wijken plat, dat zijn duizend woningen,die mensen moeten allemaal elders ondergebracht worden,dus komen er niet Portaal mensen opeens in Portaal huizen wonen.
Je zou denken,mooie kans voor Portaal/XMS om de mensen er op te wijzen dat er glasvezel ligt.
Maar dat doet men niet,dus neemt men weer Ziggo want dat kennen ze.
Hebben ze eenmaal dat kontrakt getekend dan is dat een gemiste kans voor XMS.
Ik heb hier al een jaar geen folder gezien.
En ja,dan is inderdaad misschien een brief handig om "het vuur warm te houden" vanuit ons gezien makkelijk maar ik begrijp ook dat het voor een bedrijf moeilijk is om een brief te sturen met "we zijn er mee bezig maar we hebben nog geen idee wanneer" dat komt je geloofwaardigheid ook weer niet ten goede...

[ Voor 61% gewijzigd door Nick39 op 09-12-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:02:
Denan, even wat anders: Wordt het misschien niet weer eens tijd voor een nieuw deel van XMS glasvezelinternet voor particulieren, bijvoorbeeld deel V. Of wacht je daarmee tot HD en usenet ook operationeel zijn geworden? Want dit deel begint toch aardig te verzadigen....
denan schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:07:
Als we rond de 81 komen ga ik een nieuw topic starten. :)
Weet niet hoe ver rond de 81 jij nog wilt komen, maar we zitten intussen alweer op 82. Of komt de nieuwe topic ook in de loop van 2009...... 8)7 O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 16-03 15:30
Nick39 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:53:
[...]

Ik heb er ook 1 keer 1 gehad, die dingen worden 9 van de 10 keer door een robot verzonden.
Peerguardian is meestal afdoende of anders de nieuwsgroepen gebruiken,maar ik schrok er ook aardig van toen.
[small]From: abuse@xtramediaservices.nl
Reply-To: abuse@xtramediaservices.nl
Subject: Mogelijke copyright-schending (ip: xx.xxx.xx.xx)
X-Abuse-Case: IAID0473800480311FE (100315)

Geachte heer/mevrouw XXXXXXX
Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.
[..]
Yup, zo een had ik er ook. Goed om te weten dat ik niet een uitzondering ben. PeerGuardian staat nu gewoon in de startup en ik heb de upload snelheden wat terug geschroefd dus hopelijk zit ik voorlopig weer veilig.
Mijn probleem met nieuwsgroepen is meestal dat voor ik bedacht heb dat ik een bepaalde film wil downloaden hij meestal alweer ruim een jaar oud is en dan staat ie vaak niet meer in de nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
martdj schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:04:
[...]

Yup, zo een had ik er ook. Goed om te weten dat ik niet een uitzondering ben. PeerGuardian staat nu gewoon in de startup en ik heb de upload snelheden wat terug geschroefd dus hopelijk zit ik voorlopig weer veilig.
Mijn probleem met nieuwsgroepen is meestal dat voor ik bedacht heb dat ik een bepaalde film wil downloaden hij meestal alweer ruim een jaar oud is en dan staat ie vaak niet meer in de nieuwsgroepen.
Ik heb er sinds april nooit meer een gehad,heb er ook sinds april nooit meer iets van gehoord.
Ik gebruik nu bitthief (kun je niet mee uploaden) en peerguardian,vaak gebruik ik de torrents ook voor films die niet op de nieuwsgroepen staan,nadeel van de nieuwsgroepen vind ik ook dat heel veel releases gewoon avi's zijn die al zijn omgezet naar DVD formaat,dan download je 4 gig voor een avi die is omgezet met een hinderlijke slecht vertaalde fearless teq underground ondertitel die je niet meer kan editen omdat ze er een DVD formaat van hebben gemaakt.
En dat noemen ze dan een dvdrip,ja ammehoela meestal is het een goede dvdrip van axxo van zo'n 800 MB waar ze weer een DVD van hebben gemaakt van 4 gig,het wordt er niet beter van.
Laat het dan echt bij een dvd rip,of post de avi,nu haal je heel vaak een dvd rip van de nieuwsgroepen van 4 gig om er achter te komen dat het gewoon een cam of screener is die met avi2dvd of zo is omgezet,het blijft puin.
Met een avi torrent weet je bij axxo of claxxon dat ie goed is,en als het een fake is staat dat er bij,bij die "dvdrips" moet je het maar afwachten.
Vaak zie ik bij een tvzender een goede film en mis ik een deel,dan haal ik um op,kijk er alsnog naar en dan verdwijnt ie op een removable HD om er nooit meer af te komen ;)
Nu ook weer heroes 3 dvd 1,2 en 3 dat zijn 3 dvd's, in totaal 12 gig.
Wat staat er op per dvd van 4 gig: 3 afleveringen HDTV LOL van elk 396 MB, bij elkaar nog geen 1,2 gig in het originele avi formaat opgeblazen naar 4 gig... 12 gig aan dvd's terwijl ze in origineel formaat makkelijk op 1 dvd kunnen,zonde van de bandbreedte en elke speler kan tegenwoordig divx aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2008 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Aangezien de website die de Aminet laadt ook al ergens anders op GoT is geplaatst dacht ik dat hem ook wel hier kon plaatsen. Op http://tv.lijbrandt.net/tvmenu/index.xhtml.gz staan de addressen van alle zenders. (ook die van de HDTV pilot en Eredivisie Live).

Aangezien de Aminet gebaseert is op linux kan je met een simpel scriptje je computer voor laten doen als aminet. Je komt dan in een subnet terecht waar vanuit je alleen verbinding kan maken met een aantal lijbrandt servers die nodig zijn voor digitale tv.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/bash

MAC=00:00:00:00:00:00
ETH=eth0

sudo /sbin/ifconfig $ETH down
sudo /sbin/ifconfig $ETH hw ether $MAC
sudo /sbin/ifconfig $ETH up
sudo /sbin/dhclient $ETH -H aminet11 -V Aminoaminet110fisys -T 15

Het mac adress moet je even veranderen in het mac address van je setopbox. En mocht je geen setopbox hebben dan een aantal mac-addressen te verkrijgen dtvuitrol.xmsnet.nl. Bedenk wel dat dit alleen werkt als je digitale tv hebt geactiveert op mijn.xmsnet.nl.

Kijk ook eens op http://www.mythtv.org/wiki/index.php/FreeBox. Hiermee kan je de iptv zenders gebruiken in MythTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb iets raars op mijn (4 poorts) DRG, naast het wereldbol lampje van internet brandt opeens een lampje met een slotje.
Ik heb dit nog nooit gezien,normaal brandt alleen het telefoonlampje,poort 2 van de pc en de wereldbol.
Iemand een idee wat het slotje is ??
Denan ???

@irtimmer,jammer dat het volgens mij alleen via linux werkt ?

@ Denan > had jij al met de netwerkbeheerders gesproken wat er nou afgelopen maandag exact gebeurt was?

• denan
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:27:
@ Denan > had jij al met de netwerkbeheerders gesproken wat er nou afgelopen maandag exact gebeurt was?
Men was op de nikhef bezig met wat onderhoud voor een andere partij en had per abuis onze glasvezels losgetrokken. Dat hebben ze redelijk snel gemerkt maar bij het herstellen hebben ze de poorten per ongeluk gewisseld. Daardoor ging uiteindelijk al het XMS verkeer over een 100Mbit interface en dat werkt natuurlijk niet. Toevallig is een dag later die interface naar 10Gb geupgrade, als ze het toen hadden gedaan had niemand er iets van gemerkt.

@nick: geen idee.. waarschijnlijk heeft ie een secure connection naar de sip-server?

• irtimmer
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:30:
@irtimmer,jammer dat het volgens mij alleen via linux werkt ?
Door met Wireshark de DHCP discover en request packetten die worden verstuurt allebij in een apart .pcap bestand te zetten kun je met Bittwist deze packetten versturen onder windows en dan werkt het ook.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren de sleutel gekregen van mijn appartement in Arnhem Schuytgraaf en daarbij werd er uitgelegd dat er al een glasvezel voorbereiding aanwezig was. Aangezien ik nog moet gaan kijken wat ik doe met mijn internet/tv/bellen vond ik het wel handig om te weten of deze glasvezel voorbereiding gebruikt zou kunnen worden.

Zover ik weet was er geen glasvezel netwerk aangelegd op schuytgraaf.

Misschien dat iemand hier iets meer weet ?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Viper® schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:30:
Ik heb gisteren de sleutel gekregen van mijn appartement in Arnhem Schuytgraaf en daarbij werd er uitgelegd dat er al een glasvezel voorbereiding aanwezig was. Aangezien ik nog moet gaan kijken wat ik doe met mijn internet/tv/bellen vond ik het wel handig om te weten of deze glasvezel voorbereiding gebruikt zou kunnen worden.

Zover ik weet was er geen glasvezel netwerk aangelegd op schuytgraaf.

Misschien dat iemand hier iets meer weet ?
Probeer gewoon eens op XMSNet.nl de postcode check.. wat geeft die aan?
Met een beetje geluk mag ik aankomende maand een flat in Maarssen betrekken, en daar is XMS direct beschikbaar (volgens de postcode check)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Robinski schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:12:
[...]

Probeer gewoon eens op XMSNet.nl de postcode check.. wat geeft die aan?
Met een beetje geluk mag ik aankomende maand een flat in Maarssen betrekken, en daar is XMS direct beschikbaar (volgens de postcode check)
Gekeken op de XMSnet.nl website. Er zou een keer een pilot starten in Arnhem Zuid, maar die was afgezegd ivm te weinig aanmeldingen. Ik had nog gebeld maar schijnbaar is Schuytgraaf niet aangesloten.

Postcode check geeft aan dat er niks beschikbaar is, maar dat zegt die ook bij Tweakdsl, Cadaster registratie duurt eventjes namelijk. Raar weer dat stedeninformatie > Arnhem het weer niet doet.

Anoniem: 213435

Is er iets bekend van een rare telefoonstoring in Nijmegen? Ik werd zonet 3x achter elkaar gebeld door iemand die een heel ander nummer (ook in Nijmegen) moest hebben, en bij mij uitkwam. Het lijkt eehn gevalletje 'ouderwets écht verkeerd verbonden'. Heeft iemand dit eerder meegemakt of hier een verklaring voor? Uitgaand bellen naar een mobiel nummer gaat wel goed, naar andere vaste nummers heb ik nog niet geprobeerd.

• swima
irtimmer schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:29:
Aangezien de website die de Aminet laadt ook al ergens anders op GoT is geplaatst dacht ik dat hem ook wel hier kon plaatsen. Op http://tv.lijbrandt.net/tvmenu/index.xhtml.gz staan de addressen van alle zenders. (ook die van de HDTV pilot en Eredivisie Live).

Aangezien de Aminet gebaseert is op linux kan je met een simpel scriptje je computer voor laten doen als aminet. Je komt dan in een subnet terecht waar vanuit je alleen verbinding kan maken met een aantal lijbrandt servers die nodig zijn voor digitale tv.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/bash

MAC=00:00:00:00:00:00
ETH=eth0

sudo /sbin/ifconfig $ETH down
sudo /sbin/ifconfig $ETH hw ether $MAC
sudo /sbin/ifconfig $ETH up
sudo /sbin/dhclient $ETH -H aminet11 -V Aminoaminet110fisys -T 15

Het mac adress moet je even veranderen in het mac address van je setopbox. En mocht je geen setopbox hebben dan een aantal mac-addressen te verkrijgen dtvuitrol.xmsnet.nl. Bedenk wel dat dit alleen werkt als je digitale tv hebt geactiveert op mijn.xmsnet.nl.

Kijk ook eens op http://www.mythtv.org/wiki/index.php/FreeBox. Hiermee kan je de iptv zenders gebruiken in MythTV.
Ik geef het op - het wil me maar niet lukken :-(

Wellicht dat het aan de router ligt of aan de DRG (4-poort met TV in poort 1 & router in poort 2) ... ik krijg het iig niet gebakken :-/

swima schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:24:
[...]

Wellicht dat het aan de router ligt of aan de DRG (4-poort met TV in poort 1 & router in poort 2) ... ik krijg het iig niet gebakken :-/
Ik ben er ook nog niet aan toe gekomen.
Maar was tot op heden ook nog niet goed gekomen hier zonder haperingen!

• irtimmer
  • Niet online
swima schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:24:

Het scriptje kan ook niet werken als je achter een router zit. Ook moet je zeker niet vergeten om de firewall instellingen te wijzigen of de firewall (tijdelijk) helemaal uittezetten.

• swima
irtimmer schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:45:
[...]
Het scriptje kan ook niet werken als je achter een router zit. Ook moet je zeker niet vergeten om de firewall instellingen te wijzigen of de firewall (tijdelijk) helemaal uittezetten.
Kijk dit noem ik nou een verrassende wending ;-)

Eerst was er nog sprake van dat je enkel "Multicast streaming" op jouw router toe moet staan & nu gaat het al helemaal niet meer als er een router tussen zit ... ik heb al eerder aangegeven dat nog mijn software-firewall (shorewall) nog de firewall op de router iets ervan te kennen geeft dat iets geblokkeerd wordt. Nu ben ik wel even in de war :-/

swima schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:04:
[...]

Kijk dit noem ik nou een verrassende wending ;-)

Eerst was er nog sprake van dat je enkel "Multicast streaming" op jouw router toe moet staan & nu gaat het al helemaal niet meer als er een router tussen zit ... ik heb al eerder aangegeven dat nog mijn software-firewall (shorewall) nog de firewall op de router iets ervan te kennen geeft dat iets geblokkeerd wordt. Nu ben ik wel even in de war :-/
Hij bedoeld alleen geen router ertussen als je het scripje gebruikt.
Niet voor de eerste manier hoor :9

• denan
Anoniem: 213435 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:39:
Is er iets bekend van een rare telefoonstoring in Nijmegen? Ik werd zonet 3x achter elkaar gebeld door iemand die een heel ander nummer (ook in Nijmegen) moest hebben, en bij mij uitkwam. Het lijkt eehn gevalletje 'ouderwets écht verkeerd verbonden'. Heeft iemand dit eerder meegemakt of hier een verklaring voor? Uitgaand bellen naar een mobiel nummer gaat wel goed, naar andere vaste nummers heb ik nog niet geprobeerd.
Niets bekend.. kan ook eigenlijk niet gezien de manier waarop het verkeer route. Als het drie keer dezelfde persoon is gok ik op een gevalletje 'dikke vingers' ;)

• swima
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:38:
[...]
Hij bedoeld alleen geen router ertussen als je het scripje gebruikt.
Niet voor de eerste manier hoor :9
Hmm - ik had al zo een vermoeden ;-)

Maar werken doet het op geen enkele manier ...

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 18:48
Anoniem: 213435 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:39:
Vast toeval, maar vanmiddag heeft iemand rond 15.00 uur mijn XMS-voicemail ingesproken. Hij doet alsof-ie mij kent, maar dat is niet het geval. Omdat ik ook dacht "verkeerd verbonden zeker" heb ik de voicemail al weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Is Folkert op vakantie of zo ?
Alle concrete vragen die er waren zijn al ondergesneeuwd door andere zaken maar reacties op mijn punten en prive berichten en brieven,mails en faxen blijven uit.
Ook op die van anderen.
Zometeen gaat dit topic dicht omdat het zo groot is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:13:
Is Folkert op vakantie of zo ?
Alle concrete vragen die er waren zijn al ondergesneeuwd door andere zaken maar reacties op mijn punten en prive berichten en brieven,mails en faxen blijven uit.
Ook op die van anderen.
Zometeen gaat dit topic dicht omdat het zo groot is geworden.
Goed punt: XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V

Aub geen posts meer plaatsen in deze thread dus.. op naar de volgende :)

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 12-12-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

foutje, ik had een filter op mijn zoek query!

[ Voor 86% gewijzigd door swtimmer op 15-12-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
denan schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:21:
[...]

Goed punt: XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V

Aub geen posts meer plaatsen in deze thread dus.. op naar de volgende :)
Super!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!