XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 129.142 views

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]Anoniem: 280137 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:21:
Wij willen graag een applicatie maken voor online storage waarvan het account gekoppeld kan worden aan je DTV setopbox. Het wordt dan mogelijk je eigen video's etc op je TV te bekijken en eventueel te delen met vrienden en bekenden.

Folkert legde het onlangs bij de klankbordbijeenkomst Soest(erberg) als volgt uit;

Een vituele harde schijf waar je bestanden op kunt zetten die je vervolgens met andere kunt delen maar die je ook via de setopbox naar de tv kunt sturen. Nu moet je al je materiaal eerst omzetten en branden om vervolgens op de televisie te kunnen tonen en dan is dat niet meer nodig mits de setopbox overweg kan met veel bestandstypen.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:58:
[...]

Nog een keer inloggen op je "mijn XMS pagina", daar staan als het abbo goed verwerkt is nu je login gegevens bij het newsserverdeel,die kun je dan vergelijken, is het niet goed gegaan dan krijg je de pagina waarin je een abonnement kan nemen.
Het werkt niet gelijk,het duurt een minuut of 10 tot een kwartier voordat de account actief is.
De aanhouder wint, eergister eenmaal geprobeert aan te melden en gisteren tweemaal. Maar net toen ik het nogmaals probeerde kreeg ik meldingen over waaraan de login en het wachtwoord moet voldoen.
En daarna lukte het en kreeg ik de melding dat het account binnen een aantal minuten actief zou zijn.
Bedankt voor de info. :)

Anoniem: 269348

chocka schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:19:
[...]Stomme vraag, hoe ziet je PC dan je STB, want die gebruikt een andere poort dan waarop je netwerk met de DRG is verbonden.
haha nu ben ik toch wel even benieuwd over wat jij later had doorgestreept.
Want hier heb ik dus weer niet zoveel brood van gegeten en wil toch even weten hoe dat zit.
Want idd.. nu ziet je pc niet je stb.
Dus hoe doen jullie dat, cq hoe moet je je aansluitingen hebben zitten ???

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 28-11-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:32

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 280137 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:21:
...........
Wij willen graag een applicatie maken voor online storage waarvan het account gekoppeld kan worden aan je DTV setopbox. Het wordt dan mogelijk je eigen video's etc op je TV te bekijken en eventueel te delen met vrienden en bekenden.
..........
Dit kan in principe al...... Via Hyves. Filmpjes en Foto's op je Hyves zetten, en via de Hyves applicatie op de DTV afspelen. Maar inderdaad, zoals Nick al zegt, het werkt niet echt prettig met die AB. Eigenlijk moet je dan ook een toetsenbord en muis oid aansluiten.

Ik snap het idee wel, maar het wordt pas leuk als je het ook bij je vrienden en familie kan terugkijken.

YouTube en Flickr net als Hyves op de DTV dat zou ook leuk zijn. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 18:09
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:29:Dus hoe doen jullie dat, cq hoe moet je je aansluitingen hebben zitten ???
Men heeft mij ooit vertelt dat juist niet de vraag is die je op Tweakers stelt, daarom ben je een tweaker of niet. Maar als het antwoord van IRtimmer eens goed leest en uitvoert, zal je zien wat er gebeurd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
wiebo66 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:14:
Nu moet je al je materiaal eerst omzetten en branden om vervolgens op de televisie te kunnen tonen en dan is dat niet meer nodig mits de setopbox overweg kan met veel bestandstypen.
Ik weet niet hoe jouw HTPC werkt, maar die van mij zet niets om en brand niets. Gewoon downloaden en afspelen, zelfs iso's en bepaalde zipbestanden pak ik al niet meer uit, die worden direct afgespeeld. Dus daar heb ik geen online storage voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:29:
[...]

haha nu ben ik toch wel even benieuwd over wat jij later had doorgestreept.
Want hier heb ik dus weer niet zoveel brood van gegeten en wil toch even weten hoe dat zit.
Want idd.. nu ziet je pc niet je stb.
Dus hoe doen jullie dat, cq hoe moet je je aansluitingen hebben zitten ???
Je pc hoeft je STB niet te zien.
De multicast adressen worden normaal niet doorgegeven, dus ook al heb je de adressen van de streams achterhaald dan doen ze niets.
Heb je echter je STB aan dan geeft de DRG alle streams door zodat als je de stream adressen hebt je ze allemaal kunt bekijken.
Het is dus een kwestie van achterhalen wat de stream adressen zijn,maar die schijnen gelijk te zijn aan die van de universiteit van Twente.
Als je die dus googled dan is het een kwestie van ze aan je favorieten toevoegen en af spelen via VLC ( soort van windows player maar dan tig keer beter )
Je hebt je STB alleen maar nodig als "toegang", als sleutel,als keycard om de multicast poorten te openen maar een verbinding tussen PC en STB hoeft niet.
Door de STB aan te zetten open je als het ware de toegang voor de PC.
@Wiebo.
Mijn HTPC is met hdmi gewoon rechtstreeks verbonden met de TV.
Ik hoef dus niets te branden,maar kan gewoon gelijk kijken.
Daarnaast heb ik een portable multiplayer dus als ik mijn film ergens anders wil laten zien neem ik die gewoon mee.
De kans dat mijn kennissen die de film willen zien ook een STB hebben van XMS is 0,0
Niemand van mijn familie heeft XMS.
Wil ik dat ze een filmpje zien dan hoef ik ook niets om te zetten,ik zet mijn servertje open op poort 80 en ze kunnen downloaden of kijken.
Daarnaast kan ik via mijn twonky server ook rechtstreeks een tunnel openen waardoor ze gewoon kunnen kijken,daarbij is een snelheid van 8 mbits meer dan voldoende.
Bovendien,hoe groot is die online storage, een HD filmpje heeft al snel een gig nodig wil je een beetje behoorlijke kwaliteit overhouden.

Ik vind het onzin,steek de energie in een behoorlijk zender pakket,ik ga geen films die ik zo kan bekijken eerst uploaden,en niemand met XMS in mijn familiekring en kennissenkring ( zelfs al zouden ze willen dan kunnen ze het niet krijgen ) Lijbrandt heeft dezelfde mogelijkheid en hoeveel filmpjes staan daar online: NUL !
En wat dacht je van het volgende, ik zet quantum of solace (james bond) op mijn online storage,geef het wachtwoord door en iedereen kan een copyright film kijken,moet je zien hoe snel XMS de knop omdraait.

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 28-11-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:36
Nick-> welk portable multiplayer heb je? ben er ook naar op zoek.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Nick > nou dan ben ik toch niet helemaal crazy..
maar ik heb exact gedaan wat er beschreven werd, maar vlc doet dan echt helemaal niets hoor.
Stb aan, vlc opgestart, adres geplakt (udp) en daarna afspelen en niets gebeurt.
ook als dat van toepassing mocht wezen ik heb dan zowel de stb als het adres van Ned 1 gebruik ik wat hier beschreven stond.

enne hoe PM je hier, want dat staat niet echt makkelijk hier beschreven.
Of ik kijk er gigantisch overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:58:
@ Nick > nou dan ben ik toch niet helemaal crazy..
maar ik heb exact gedaan wat er beschreven werd, maar vlc doet dan echt helemaal niets hoor.
Stb aan, vlc opgestart, adres geplakt (udp) en daarna afspelen en niets gebeurt.
ook als dat van toepassing mocht wezen ik heb dan zowel de stb als het adres van Ned 1 gebruik ik wat hier beschreven stond.

enne hoe PM je hier, want dat staat niet echt makkelijk hier beschreven.
Of ik kijk er gigantisch overheen.
Om te pm'en staats gewoon by MyReact > Voorkeuren, ff aanvinken.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om te pm'en staats gewoon by MyReact > Voorkeuren, ff aanvinken.
Daar had ik nog nooit gekeken tussen die instellingen, soms ga je er te makkelijk vanuit dat dat wel standaard aan zal staan. thnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 19:32
Houd je firewall niet de poort tegen ?

Maar kan die lijst niet gewoon ergens even gedumpt worden? Want ik ben er ook wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:56:
Nick-> welk portable multiplayer heb je? ben er ook naar op zoek.
Heb er 4, 2 van conceptronics Grab and Go maar het nadeel daarvan is dat als de resolutie van de film niet deelbaar is als 16:9 hij het formaat niet beeldvullend doet, voordeel is dat er een usb host op zit en je elke losse harddisk er extra op kan aansluiten,de interne harddisk zelf is vast.
Ik heb er ook 2 van Freecom ( m35 ) en die zijn uitmuntend,leest alles van iso tot divx,harddisk eenvoudig uit te breiden,lan aansluiting dus werkt stand alone,streamt via lan bv naar de playstation 3 of van de ene beneden naar de ander boven,s/pdif uit.
Ze hebben ook een losse player van ff 80 euro waar je een externe harddisk op aansluit,die werkt perfect.
Daarnaast heb ik de linksys nas 200 met 2 samsung terrabite harddisks er in,met ingebouwde twonky player welke ook extern kan streamen via lan/wan,kan zelfs in het bad liggen en via de laptop een film kijken :)
@Famous:
Doe je stap 3 wel ?
irtimmer in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
En wel in je router instellen dat ie multicast niet mag filteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 28-11-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Bij mij gebeurt hetzelfde met vlc: nix ;-)

En in de logfiles van de firewall zie je niets terug.

Enkel een foutmelding van vlc zelf: "[00000319] main stream error: cannot pre fill buffer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
swima schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:52:
Bij mij gebeurt hetzelfde met vlc: nix ;-)

En in de logfiles van de firewall zie je niets terug.

Enkel een foutmelding van vlc zelf: "\[00000319] main stream error: cannot pre fill buffer"
In je router instellen dat multicast enabled moet zijn, anders even Googlen welke poorten er voor multicast gebruikt worden en de desbetreffende poort in het adres forwarden.
In het voorbeeld van IRTIMMER moet je dus bij nederland 1 deze poort forwarden: 10294

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 28-11-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Multicast streams is aangevinkt en zoals gezegd komt er niets in de logfiles van mijn router (D-Link DIR-655) langs dat op geblokkeerde poorts wijst ... mplayer is trouwens ietsje luidruchtiger ;-)

code:
1
2
3
4
5
Playing udp://@233.81.233.161:10294.
STREAM_UDP, URL: udp://@233.81.233.161:10294
Timeout! No data from host 233.81.233.161
udp_streaming_start failed
No stream found to handle url udp://@233.81.233.161:10294

Het zou ook kunnen zijn dat deze URL gewoonweg niet klopt ... wellicht toch maar een lijstje hiervan doorgeven? ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door swima op 28-11-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een tijd geleden werd ik gebeld door een mevrouw van XMS dat glasvezel nu ook bij mij in de straat (Utrecht, 3582 CC) beschikbaar was. Ik zat alleen nog vast aan een ADSL abonnement dus moest even overleggen met mijn huisgenoten. "Geen probleem", zei de mevrouw aan de lijn, "Ik bel u over een week wel terug om te kijken of u overstapt naar XMS".

Dat telefoontje is uiteraard nooit gekomen..

Nu nam ik onlangs contact op met XMS om te informeren naar de oplevertermijn van glasvezel in mijn straat en is dit de reactie:
Dat moet geweest zijn tijdens de periode dat de overige woningen van Portaal aangesloten werden.
Dit is momenteel helaas dus niet meer van toepassing. Alleen als er voldoende aanmeldingen binnenkomen zal het overwogen worden.
Momenteel zijn er verder geen aanmeldingen binnen vanaf die postcode.

Dank u voor uw interesse in XMS.
Met andere woorden: dit was een eenmalig aanbod. You snooze, you loose! Geen XMS aansluiting voor jou maar bedankt voor de interesse.

Maar die XMS mevrouw heeft mij nooit verteld dat dit een eenmalig aanbod was! Anders had ik er namelijk wel drie keer over nagedacht om met het aanvragen te wachten. Ik ben niet meer teruggebeld, geen emailtje meer gehad, geen foldertje in de bus... niks!

Ik volg dit topic al een hele tijd en kan (kon) niet wachten totdat ik glasvezel heb. Jammer dat doordat je tijdens één telefoongesprek de knoop niet meteen doorhakt die snelle verbinding aan je neus voorbij gaat. Ik had verwacht dat een opkomend bedrijf zoals XMS wat zorgvuldiger met zijn potentiële klanten om zou gaan.

Moraal van dit verhaal: Als een mevrouw je opbelt met het heugelijke nieuws dat vanaf nu ook XMS in je straat mogelijk is, twijfel dan niet maar plaats meteen je bestelling! Het is namelijk een 'offer you cannot refuse'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Nick > ik heb je even een pm gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Ik heb de zenderlijst van de Universiteit Twente even gekopiert en hier neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:04:
@ Nick > ik heb je even een pm gestuurd.
PM terug,maar ik kan hier weinig meer controleren,ik heb geen DTV Box meer.
Neem anders ff kontakt op met irtimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:02:
[...]

PM terug,maar ik kan hier weinig meer controleren,ik heb geen DTV Box meer.
Neem anders ff kontakt op met irtimmer
Maar die heeft PM uit staan :9

en welke poort moet je in VLC ingeven? dit kan een max 4 cijfers bevatten.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 28-11-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:37:
Maar die heeft PM uit staan :9

en welke poort moet je in VLC ingeven? dit kan een max 4 cijfers bevatten.
K wist niet dat ik dat uit had staan (inmiddels maar weer aangezet)

Dat poortnummer is trouwens niet belangrijk, want die staat al in de url die ik gegeven heb (dat getal achter de dubbele punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

irtimmer schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:13:
[...]Dat poortnummer is trouwens niet belangrijk, want die staat al in de url die ik gegeven heb (dat getal achter de dubbele punt)
ja maar die is 5 cijfers, en in VLC kan dat maar 4 cijfers wezen.
Maar goed als ik daar niets aan verander dan nog krijg ik het niet werkend.
Multicast staat gewoon aan in de router,
alleen dat forwarden staat niet zo simple in mn router instellingen.

ps.ik heb je even geadd in een persoonlijke message!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Hmm - het wil maar niet lukken hier :-(

Ik heb inmiddels Multicast & Portforwarding (UDP 11000-13000) aanstaan op de router en een nieuwe kernel gebakken met CONFIG_IP_MULTICAST=y maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding :-/

Verder nog iets wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Als het goed is hoef je in de router alleen Multicast aantezetten en is portforwarding niet nodig. Heb je in linux de firewall wel uitgezet? Stel anders nog even de IGMP versie in op 2 zoals hier beschreven.

Voor de mensen die windows gebruiken. Hier staat beschreven hoe je in Windows de IGMP versie aanpast (zou mss kunnen helpen bij de mensen die achter een router zitten).

[ Voor 27% gewijzigd door irtimmer op 29-11-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Ik heb de firewall wel even uitgezet maar het heeft hetzelfde resultaat opgeleverd :(
IGMP is al versie 2 bij Gentoo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb idd ook mijn firewall even uitgezet, de software matige van Eset.
En jah hoor toen werkte het...
ik heb verders niets geen instellingen in de router anders hoeven te zetten,
alleen heb ik multicast aan moeten zetten.

Nu wel nog even het volgende geval.
Ik zit gewoon wired via mijn router,
maar het beeld haperd enorm veel, hoe kan dit ???
en hoe is dit te verhelpen ???

edit: soms hapert hij ook niet, maar dan kapt ie er gewoon mee na ongeveer 3 min (dit gebeurt eig. continu na 3 min), en dan moet je de stream weer opnieuw starten. hoe kan dat dan ? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 29-11-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282056

Alhoewel ik dit forum al heel lang volg, hier mijn eerste post.

Voor diegene die nog geinteresseerd zijn in het voorstel van de Opta en de daarbij behorende tariefen:

http://opta.nl/download/202710+ontwerp+beleidsregels+tariefregulering+glastoegang.pdf

en een toepasselijk artikel:

http://webwereld.nl/articles/53765/-kabelaars-krijgen-hoofdpijn-van-landelijk-glasnetwerk-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Met veel plezier deel ik hier een reactie van Nick van een ander forum, waarbij ik van mening ben dat hij wederom de spijker knoerhard op zijn kop raakt, nadat er onlangs een update is geweest voor DTV kijkers van XMS waarbij RaboTV is toegevoegd aan het DTV pakket. Ondanks dat zijn reactie gerelateerd is aan de HDTV pilot van XMS, zegt het ook veel over het huidige DTV aanbod van XMS.
Nick schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:25:
Het gaat niet zo zeer om de pilot,je test altijd de decoder en als die met SD goed om kan gaan kan dat met HD ook dus dat is niet zo'n ramp maar waar het wel om gaat is dat ook de SD gebruikers al maandenlang zenders beloofd worden die er gewoon niet komen,in plaats daarvan wordt slechts pulp toegevoegd want de rabo tv is ook te bekijken voor de 110 mensen en die zitten niet meer in een pilot.
Het gaat dus om het reguliere aanbod,wat gewoon zo mager is.
Dan kun je (terecht) roepen dat het nog gratis is maar het is nu zo mager dat als het melk zou zijn het meer leek op water.
Het gaat niet om die 2 HD netten,om te testen is het weinig,misschien niet interessant,maar wel voldoende.
Rabo TV is ook niet toegevoegd om de pilot,maar als regulier aanbod en is niets meer of minder dan een reclamenet voor de diensten van de Rabobank.
Het is dus niet voor 60 pilotters toegevoegd maar ook voor al die SD mensen met een 110 decoder.
Net als volkskrant tv die zo goed als nooit iets toevoegen maar al sinds het begin zo'n beetje dezelfde content laten zien.
Er zijn zoveel leuke SD zenders voor iedereen, 130 en 110 bezitters.
Uiteindelijk is het aanbod hetgene waar je de decoders op gaat verkopen en dat de dienst rendabel moet gaan maken.
De 110, oftewel de SD dienst,is niet meer pilot maar een gewone dienst.
Je kan geen enkele filmzender afnemen bij XMS,je hebt de diverse discovery netten niet ( en dan heb ik het dus niet over HD ) geen zone reality,geen Hallmark,geen Film of Sport1,geen misdaadnet,geen 13th street,geen sci-fi channel, alleen de themazenders van de publieke omroepen waar er maar liefst 6 van op de nominatie staan om te verdwijnen, er zijn zoveel leuke netten en wat wordt er toegevoegd: een hyves die bijna niet gebruikt wordt (probeer maar eens met 4 familieleden te hyven zonder dat de remote door de kamer wordt gegooid) een zoover waar geen hond naar kijkt.
Het is meer een duur betaalde speeltuin dan dat je van serieuze diensten kan spreken,of wil iedereen zeggen dat ze een heerlijk gezellig avondje gaan hyven of rabotv gaan kijken ?
Daar heb ik een PC voor,als ik tv wil kijken wil ik programma's zien en geen continue reclamespot over een hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb vandaag ontdekt dat, de gratis UTP kabel welke je aangeboden krijgt van XMS bij DTV, scheuren gaat vertonen. Het omhulsel begint bij mij op sommige plaatsen poreus te worden, waardoor deze openbreekt cq scheurt en de acht inwendige kabels bloot komen te liggen. Zelf heb ik dit nog nooit mogen ervaren met mijn eigen kabels.

Mijn vraag is of meerdere mensen dit ook al hebben, die mogelijk deze kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Enige uitzondering op mijn verhaal is uitzending gemist,dat is een handige dienst,maar kijk welke zenders Ziggo en Mine bieden en gratis EPG.
De beeldkwaliteit van XMS digitaal is mijns inziens beter,maar Ziggo maakt dat met een enorm aanbod meer dan goed en daarbij,een van mijn grootste Ziggo bezwaren vervalt per 1 januari,dan kun je zonder bijkomende kosten tot 5 smartcards nemen op 1 abonnement.
Het is geen kritiek bedoeld om XMS af te "zeiken" maar de grootste op Nederland gerichte zenders missen ze gewoon,misschien ook moeilijker om daar een kontrakt voor te kunnen krijgen dat kan zijn maar feit blijft dat het aanbod digitaal niks is en daar tot nu toe geen verandering in komt ondanks beloftes en een aantal mensen alleen digitaal heeft genomen omdat het beeld analoog niet om aan te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar goed wel even een aanvulling.
Niet om het verhaal daarmee ongedaan te maken hoor,
want ook vind ik dat het aanbod magertjes is.

Maar XMS heeft wel aangegevn dat het gewoon veel tijd in beslag neemt om de contracten rond te krijgen.

Dus tjah.. kijk ik klaag dus niet omdat het nog steeds gratis is het extra plus pakket,
maar anders was ik er inderdaad ook ontevree over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:59:
Maar goed wel even een aanvulling.
Niet om het verhaal daarmee ongedaan te maken hoor,
want ook vind ik dat het aanbod magertjes is.

Maar XMS heeft wel aangegevn dat het gewoon veel tijd in beslag neemt om de contracten rond te krijgen.

Dus tjah.. kijk ik klaag dus niet omdat het nog steeds gratis is het extra plus pakket,
maar anders was ik er inderdaad ook ontevree over.
Even niet onaardig bedoeld,maar zou je ook zo reageren als je 9 tientjes had moeten betalen voor de decoder zoals de doorsnee kijker die denkend dat het aanbod volgens de belofte snel zou worden uitgebreid heeft betaald,want gratis kan ik dat toch niet noemen... en het is wel heel naief van XMS dan om een digitale dienst te starten zonder vooraf te bekijken of je wel zenders en kontrakten rond kan krijgen.. zoiets controleer je toch voordat je zoiets gaat opzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 30-11-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:02:
[...]

Even niet onaardig bedoeld,maar zou je ook zo reageren als je 9 tientjes had moeten betalen voor de decoder zoals de doorsnee kijker die denkend dat het aanbod volgens de belofte snel zou worden uitgebreid heeft betaald,want gratis kan ik dat toch niet noemen...
Idd.. Nick daar heb je ook wel weer een punt!
Dat was ik even vergeten die 9 tientjes.
Maar goed ik ben wel eerlijk, ik had dat er zelf denk ik zo en zo wel voor over gehad, ondanks als ik bovenstaande had geweten.
Maar goed je hebt gelijk, en niet alle mensen denken hetzelfde.

enne Nick.. ik weet dat jij niet onaardig bent, hahaha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37

inXs

known as inXs

Gelukkig maakt die 50mbit veel goed :P Bij Ziggo hadden we overigens ook geen aanvullende zenders bij digitale TV, dus ga ik nog niet missen. Ik zou wel graag ooit de extra discovery zenders en dergelijke willen, dus ik hoop dat die er nog bij komen.

We wachten het af..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ziggo is ook niet zaligmakend,toen ik er weg ging waren er veel problemen,daar ben ik heel eerlijk in.
Een week nadat ik terug was haalden ze zonder enige aankondiging een zender weg,maar het overgebleven pakket is mij nog steeds 9,95 waard,bij XMS deden ze niet moeilijk over meerdere decoders en dat was een grote plus,maar dat kan nu per 1 januari bij ziggo ook.
Alleen blijft XMS gewoon zwaar achter bij ziggo/upc/mine wat zenderaanbod betreft terwijl er begin van het jaar al beloftes waren gedaan over uitbreiding,en wat krijg je dan uiteindelijk,een reclame net van de Rabo.
Dat er geen HD zenders zijn is logisch en daar ben ik ook eerlijk in,dat zit in de pilotfase,de quote van chocka was ook bestemd voor een ander forum,maar nu ook met een eventuele online storage zeg ik wel,ze halen het ene spelerijtje na het andere tevoorschijn,maar een fatsoenlijk pakket met een broodnodige EPG is er nog niet,zorg eerst dat je dat voor elkaar hebt en kom dan pas met spelerij aanzetten,er zal vast wel een markt voor zijn maar ze bouwen nu een race auto terwijl er nog geen cirquit ligt.

Daarnaast blijft dat ik een aantal brieven heb gestuurd o.a. aan Folkert en ook prive berichten hier over heb gestuurd met klachten over o.a. de telefoon en televisiedienst die gewoon niet beantwoord worden hetgeen ik gewoon onfatsoenlijk vind.
Omdat de druk in dit forum blijkbaar hoog wordt komt er dan wel een verklaring en dat vind ik mooi,maar heb dan ook het fatsoen om de brieven te beantwoorden.
Ik ben zeer blij met Denan,maar over de service van XMS ben ik in het geheel niet te spreken.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 01-12-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de EPG staat buiten de zenders..
maar omdat de firmware nog niet okey is,
gaat dit inhouden dan dat EPG ook pas komt als dat okey is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Alles komt pas als het OK is. Maar voor alsnog is het allemaal niet OK, dus zal het afwachten worden. En aangezien Folkert afgelopen week weinig tot niets van zich heeft laten horen, dan alleen maar idee over virtuele ruimte op XMS, zal dat ook afwachten worden. Hij zal het ermee druk krijgen deze week te reageren op alles waarin hij nu achterstand heeft opgelopen.

Voor de juiste klank voeg ik een happy smiley toe! ;) Anders komt het mss negatief over, sorry!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Iemand nog niets van Denan vernomen of is tie weer met vakantie (hahaha) :z O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:57:
Iemand nog niets van Denan vernomen of is tie weer met vakantie (hahaha) :z O-)
Misschien naar die multimedia beurs of zoiets,in Utrecht dacht ik ?
Maar goed, EPG is niet alleen een kwestie van integreren in firmware,het vereist ook een leverancier,en het lijkt me geen goedkoop grapje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nope.. Denan zit gewoon achter zijn buro (vakanties zijn voor mietjes ;)). Maar aangezien ik het druk heb reageer ik alleen op zaken waarvan ik het idee heb dat ik zou moeten reageren.

@epg:
Dit staat zo'n beetje op de 1e plek in de wishlist maar over de exacte status kan ik weinig zeggen. De EPG maakt deel uit van het reguliere XMS IPTV product en is geen project van mij. Ik hou me voornamelijk bezig met de HDTV pilot voor XMS.

[ Voor 40% gewijzigd door denan op 02-12-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Lijkt me zowieso bijna een mission impossible.. accurate EPG... gisteren ook weer,veel last minute changes.. EPG geeft aan NCIS,bepaalde aflevering,zenden ze een hele andere uit.
RTL 5 klopte ook geen ene moer van... een aantal zenders stuurt zelf EPG mee dat zie je op de satelliet ook,maar dat is dan weer wel in het duits.
Veronica is zo'n beetje een ster in het niet uitzenden wat ze in haar eigen gids zet en door alle herhalingen tussen nieuwe zenders door weet je niet meer wat nu actueel is of niet.
De microsoft gids zegt bv wel dat iets een herhaling is,en zet er dan bij,voor het eerst uitgezonden op: maar dat kan bv op een engelse zender zijn die niet in je pakket zit.
Bijna nergens staan titels van afleveringen zodat je zou kunnen nazoeken,heb ik dit of dat al gezien.
Guide Plus zit er ook best vaak naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach.. ik heb er vertrouwen in "nog steeds" dat het helemaal goed gaat komen met HDTV en de extra diensten cq pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:39:
Nope.. Denan zit gewoon achter zijn buro (vakanties zijn voor mietjes ;)).
Poewa, wat een grote mannenpraat. Dat wordt minimaal de komende 10 jaar geen vakantie meer, mietje!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nog even wat over de newsserver.
Draait niet echt helemaal lekker, ik was met wat csi miami delen bezig die volgens de index 100% aanwezig waren,maar bij downloaden krijg je continue de melding:
[2-12-2008 20:05:49] [Dec] File csi.miami.s06e06.dvdrip.xvid-saints.vol29+20.par2 is missing part 16
enz, enz..
Volgens de index zijn de files 40 dagen oud,ruim binnen de retentietijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik zit zelf bij xsnews rechtstreeks. En de laatste weken zijn er lijkt het problemen met 1. Snelheid 2. Compleetheid.

Echter bij hun support geven ze aan dat er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
De snelheid had ik al eerder ervaren,gisteren was die wel goed dus als het aan mijn programma/instellingen zou liggen dan zou dat niet goed blijven,duidelijk dat dit aan de servers ligt.
Als ik de indexen ophaal wordt er 100% aangegeven,haal ik de boel op dan is het foutmelding: no such article.
De retentie klopt dus niet, ik moet dus maar weer uitwijken naar de torrents.

Een woordje optimistisch: met de telefoonstoringen valt het mee, de laatste tijd ervaar ik geen problemen met bellen,alleen de ruisgenerator staat blijkbaar nu uit,waardoor ik geregeld moet roepen "ben je er nog " ik heb ook een nieuwe dect gekocht dus ik weet niet of het daar in zit,misschien weet Denan meer over de ruisgenerator in de DRG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:48:
De snelheid had ik al eerder ervaren,gisteren was die wel goed dus als het aan mijn programma/instellingen zou liggen dan zou dat niet goed blijven,duidelijk dat dit aan de servers ligt.
Als ik de indexen ophaal wordt er 100% aangegeven,haal ik de boel op dan is het foutmelding: no such article.
De retentie klopt dus niet, ik moet dus maar weer uitwijken naar de torrents.

Een woordje optimistisch: met de telefoonstoringen valt het mee, de laatste tijd ervaar ik geen problemen met bellen,alleen de ruisgenerator staat blijkbaar nu uit,waardoor ik geregeld moet roepen "ben je er nog " ik heb ook een nieuwe dect gekocht dus ik weet niet of het daar in zit,misschien weet Denan meer over de ruisgenerator in de DRG ?
Kunnen jullie bestanden doorgeven waarbij je duidelijk ziet dat de retentie niet goed ziet (aub voorbeelden tussen de 0-50 dagen.. niet 99.9 dagen)? Dan kan ik dat zelf testen via mijn testaccounts (.nzb files aub naar denan@inter.nl.net) en, indien nodig, aan laten kaarten bij XSNews.

Wat betreft die ruisgenerator: Met de meest recente firmware upgrade is je DRG terug gegaan naar de default instellingen. (ruisgenerator:on) Wellicht heeft je telefoon een ruisonderdrukker? Je kunt natuurlijk met een naald gaatjes prikken in de speaker van je telefoon.. dan hoor je 100% van de tijd ruis ;)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 03-12-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gaat XMS ook TV streamen via internet zoals Ziggo ook doet? Lijkt me een mooie aanvulling op het dienstenpakket en kan XMS bovendien concurrerend blijven t.o.v. Ziggo.

Hoewel het nog beter zou zijn als er een IPTV-client voor de PC zou komen waarop je alle digitale TV zenders kunt bekijken en opnemen is dit ook een oplossing voor de HTPC. Met MythTV kun je dan virtuele TV tuners aanmaken. Hoop dat XMS hier eens naar kijkt, want op dit moment ontbreekt de mogelijkheid om de digitale zenders op te nemen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:01:
[...]

Kunnen jullie bestanden doorgeven waarbij je duidelijk ziet dat de retentie niet goed ziet (aub voorbeelden tussen de 0-50 dagen.. niet 99.9 dagen)? Dan kan ik dat zelf testen via mijn testaccounts (.nzb files aub naar denan@inter.nl.net) en, indien nodig, aan laten kaarten bij XSNews.

Wat betreft die ruisgenerator: Met de meest recente firmware upgrade is je DRG terug gegaan naar de default instellingen. (ruisgenerator:on) Wellicht heeft je telefoon een ruisonderdrukker? Je kunt natuurlijk met een naald gaatjes prikken in de speaker van je telefoon.. dan hoor je 100% van de tijd ruis ;)
Wat is de gegarandeerde retentie ?? op de csi miami files na heb ik nl nog niet echt veel ouder gezocht.
Of mijn telefoon een ruisonderdrukker heeft weet ik niet,tis een nieuwe philips 4 in 1 dect,ben er niet blij mee dan maar goed het is dan duidelijk dat dit aan de telefoon moet liggen,ik kan niet in de DRG kijken of ie daar aan of uit staat :'( .
Dat van die gaatjes prikken is misschien een handige feature..maar doe ik toch maar niet,ik denk niet dat dat onder garantie valt :+
Die Denan.. altijd bereid om met je mee te denken _/-\o_
@ari3 er is wel degelijk de mogelijkheid om op te nemen,als je de 130 hebt kun je via de bijgeleverde "din" kabel opnemen of via de hdmi, bij de 110 gewoon via de scart.
Als je een dvd recorder gebruikt of video in van je HTPC en geen compressie gebruikt zijn de opnames subliem !

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 03-12-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:22:
[...]@ari3 er is wel degelijk de mogelijkheid om op te nemen,als je de 130 hebt kun je via de bijgeleverde "din" kabel opnemen of via de hdmi, bij de 110 gewoon via de scart.
Als je een dvd recorder gebruikt of video in van je HTPC en geen compressie gebruikt zijn de opnames subliem !
Analoog opnemen via de video uit van de STB is niet werkbaar want dan kun je geen andere zenders kijken terwijl je opneemt. Bovendien kun je dan maar één zender tegelijk opnemen terwijl je vaak meerdere zenders gelijktijdig wil opnemen. Iets wat met Ziggo en meerdere virtuele tuners in MythTV wél kan.

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 03-12-2008 14:03 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ari3 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:56:
[...]
Analoog opnemen via de video uit van de STB is niet werkbaar want dan kun je geen andere zenders kijken terwijl je opneemt. Bovendien kun je dan ook niet meerdere zenders tegelijk opnemen wat met Ziggo en meerdere virtuele tuners in MythTV wél kan.
Met ziggo kan dat ook alleen maar met een decoder/pvr met 2 tuners.
De online streams van Ziggo zijn alleen te bekijken als je ook een ziggo ip hebt,en lang niet alle streams zijn daar te bekijken,national geographic bv ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132

Misschien dat deze vraag al eens langs gekomen is..

Maar wij hebben dus dat Animo apparaatje om digitale tv te kijken beneden staan voor de tv beneden.

Nu wil ik boven ook graag digitale tv kijken op me nieuwe LCD 40" die deze maand arriveerd.

Is het mogelijk om met één zo'n animo kastje 2 tv's van digitale tv te voorzien?
Want ik wil geen nieuwe aanschaffen, omdat dat ding geen HD ondersteunt, dus (moet ik) wacht(en) op dat nieuwe apparaatje van dacht ik 199 euro..

Maar aangezien het HD steeds uitgesteld wordt.. moet ik maar blijven wachten dus. Of kan ik tijdelijk ook digitale tv ontvangen met dat kastje van beneden? (die dan ook nog uiteraard voor beneden gebruikt kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Anoniem: 111132 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:49:

Maar wij hebben dus dat Animo apparaatje om digitale tv te kijken beneden staan voor de tv beneden.

Nu wil ik boven ook graag digitale tv kijken op me nieuwe LCD 40" die deze maand arriveerd.

Is het mogelijk om met één zo'n animo kastje 2 tv's van digitale tv te voorzien?
Want ik wil geen nieuwe aanschaffen, omdat dat ding geen HD ondersteunt, dus (moet ik) wacht(en) op dat nieuwe apparaatje van dacht ik 199 euro..

Maar aangezien het HD steeds uitgesteld wordt.. moet ik maar blijven wachten dus. Of kan ik tijdelijk ook digitale tv ontvangen met dat kastje van beneden? (die dan ook nog uiteraard voor beneden gebruikt kan worden)
Naar mijn weten is dit niet mogelijk. Voor elke TV waar je digitale TV op wilt ontvangen heeft zo een Amino nodig. Wat je wel zou kunnen doen is kijken of je de mogelijkheid hebt zoals hierboven beschreven is: digitale TV kijken via de PC met behulp van VLC player en streams.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022

Is het niet zo dat sommige en vooral de nieuwe tv's digitaal tv decoder automatisch hebben ingebouwd?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxtz0r schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:30:
[...]

Is het niet zo dat sommige en vooral de nieuwe tv's digitaal tv decoder automatisch hebben ingebouwd?
Klopt idd, sommige tv's hebben dat.
Maar word vrijwel nog door geen enkele aanbieder van dig. tv ondersteund.
Zo en zo gaat dit niet werken met XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Anoniem: 269348 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:05:
[...]

Klopt idd, sommige tv's hebben dat.
Maar word vrijwel nog door geen enkele aanbieder van dig. tv ondersteund.
Zo en zo gaat dit niet werken met XMS.
Tevens is het zo dat de meeste TV's die een digitale decoder ingebouwd hebben DVB-T en/of C ondersteunen dus nog lang geen IPTV als die van XMS.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online

Ja dat kan.
Je moet dan een coax kabel aansluiten op het kastje en de tv boven op kanaal 37 of 39 zetten.
Je hebt wel een extender nodig voor de remote codes ( bv de powermid).
Een extender stuurt draadloos het signaal van de afstandsbediening naar beneden waardoor je de decoder kan bedienen.
Dit geeft een goed beeld.

Je kan ook van die elro video zendertjes gebruiken,het geeft geen grandioos beeld maar het werkt wel.
Ook marmitek heeft diverse videozendertjes die het mogelijk maken dat je boven kan zappen,uiteraard verandert dan beneden ook het kanaal.
Ik gebruik zelf een video zender van philips en deze heeft een groot,goed bereik.
http://www.pixmania.nl/nl...loze-audio-video-tra.html
Hier zit een infra rood verlenger/zender ingebouwd.

Er is ook een goedkopere versie:
http://www.pixmania-pro.n...slv3100/548108/print.html
Ook deze heeft een ingebouwde infra rood verlenger.

Je hebt ook Elro zendertjes in de vorm van een grote scart plug, ook deze werken goed als je niet door 6 lagen beton hoeft.
http://www.voordeelmuis.nl/img/gif300/191/191318.jpg

Heb je al een coax lopen dan zou ik methode 1 gebruiken en bij de handyman een extendertje halen:
http://www.marmitek.com/nl/catalogus/ir_verlenging_NL.htm

Voor videozendertjes:
http://www.marmitek.com/nl/catalogus/AV_zenders_NL.htm

Alle marmitek apparatuur is bij div winkels te halen/bestellen,o.a. de Handyman.

Er zijn tv's met een ingebouwde decoder maar die moet je in 2 groepen indelen.
Met een embedded decoder, daar past zo een smartcard in, o.a. JVC heeft deze.
Het nadeel is dat die dus SD decoders in een HD ready tv hebben gestopt.
Er zijn ook tv's met een open decoder systeem waar je een cam module in moet stoppen.
De cam module is de eigenlijke decoder,en daar gaat dan weer de smartcard in.
Beide systemen werken niet met IP tv,dus voor XMS heb je daar niets aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 04-12-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Nick39 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:24:
[...]

Ja dat kan.
Je moet dan een coax kabel aansluiten op het kastje en de tv boven op kanaal 37 of 39 zetten.
Je hebt wel een extender nodig voor de remote codes ( bv de powermid).
Een extender stuurt draadloos het signaal van de afstandsbediening naar beneden waardoor je de decoder kan bedienen.
Dit geeft een goed beeld.

Je kan ook van die elro video zendertjes gebruiken,het geeft geen grandioos beeld maar het werkt wel.
Ook marmitek heeft diverse videozendertjes die het mogelijk maken dat je boven kan zappen,uiteraard verandert dan beneden ook het kanaal.
Ik gebruik zelf een video zender van philips en deze heeft een groot,goed bereik.
Je hebt ook Elro zendertjes in de vorm van een grote scart plug, ook deze werken goed als je niet door 6 lagen beton hoeft.
Heb je al een coax lopen dan zou ik methode 1 gebruiken en bij de handyman een extendertje halen:
http://www.marmitek.com/nl/catalogus/ir_verlenging_NL.htm

Er zijn tv's met een ingebouwde decoder maar die moet je in 2 groepen indelen.
Met een embedded decoder, daar past zo een smartcard in, o.a. JVC heeft deze.
Het nadeel is dat die dus SD decoders in een HD ready tv hebben gestopt.
Er zijn ook tv's met een open decoder systeem waar je een cam module in moet stoppen.
De cam module is de eigenlijke decoder,en daar gaat dan weer de smartcard in.
Beide systemen werken niet met IP tv,dus voor XMS heb je daar niets aan.
Ok, op deze manier kun je het signaal verplaatsen. Echter heb ik dergelijke opstellingen gezien en dat is toch beduidend minder kwaliteit dan een tweede Amino. Maar wellicht dat dit in dit geval voldoende is om als tijdelijke oplossing te fungeren.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Alle waar is naar zijn geld.
De elro zender is slecht,maar het goedkope videozendertje van Philips is stukken beter en ook voor rond de 39 euro te koop.
(deze gebruik ik zelf als ik iets met de satelliet schotels moet veranderen icm een monitortje)

De coax verbinding met alleen de powermid om van zenders te wisselen levert een goed beeld op en is het goedkoopst.
Je hebt al remote extenders voor even 20 euro.
De amino 110/130 zendt op kanaal 37 of 39 exact hetzelfde signaal als via de scart uit.
Wat je dus doet is de tv kabel naar boven in de RF uitgang van de amino stoppen.
Boven stem je de tv dan af op kanaal 37 of 39 en je hebt 100 % beeld.
Je kan 2 dingen doen, of je zet beneden de amino op het kanaal waar je wilt kijken, of je gebruikt het extendertje zoals de powermid om te zappen.
Dit werkt uitstekend en is low cost.
Absoluut geen storingen,gegarandeerd beeld.

De duurdere philips werkt echt perfect (ik kan hem met een gerust hart aanbevelen) en hiermee kan je bv boven naar je dvd recorder beneden kijken,deze bedienen,je satellietontvanger bedienen en bekijken,digitale tv, noem maar op.
Dit is een uitmuntend apparaat maar kost ook het meest, 140 euro,dus geen alternatief voor de vragensteller.
Alleen heb je daar dus ook wat aan als je later een HD decoder koopt terwijl het videozendertje/powermid dan eigenlijk overbodig wordt.

Wil je goed en goedkoop,haal dan op internet ergens een remote extender zoals de powermid,sluit de coax aan en zonder veel geklooi heb je gegarandeerd goed beeld voor 20-30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke bedankt voor de reacties!

Ik zal dan maar (even als tussen oplossing) de extender gebruiken. Snap alleen nog niet helemaal hoe je dat aansluit.. (had je reply ff snel doorgelezen) Maar ik lees wel ff goed je reply door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27

JME

zeg maar Jamie

Goed nieuws voor iedere Veenendaler die niet in het blauwe gebiedje woont: dikke kans dat ook jullie die 40% alsnog met gemak gaan halen... _O-

Van veenendaal.opglasvezel.nl:
Via diverse bewoners heeft XMS de vraag gekregen of het mogelijk is ook kerkradio via glasvezel aan te bieden. XMS gaat uitzoeken of en in welke vorm dit mogelijk is. De verwachting is dat hier in de loop van december meer duidelijkheid over zal zijn.

Kom, 't is maar humor... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 15:46

Nyana

Who?!

JME schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:13:
Goed nieuws voor iedere Veenendaler die niet in het blauwe gebiedje woont: dikke kans dat ook jullie die 40% alsnog met gemak gaan halen... _O-

Van veenendaal.opglasvezel.nl:
Via diverse bewoners heeft XMS de vraag gekregen of het mogelijk is ook kerkradio via glasvezel aan te bieden. XMS gaat uitzoeken of en in welke vorm dit mogelijk is. De verwachting is dat hier in de loop van december meer duidelijkheid over zal zijn.

Kom, 't is maar humor... :X
Dit staat al een maandje op de website. Vooralsnog blijft het angstvallig stil omtrent glasvezel in Veenendaal. Ook in de wijk waar al gestart zou zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 111132 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:04:
Oke bedankt voor de reacties!

Ik zal dan maar (even als tussen oplossing) de extender gebruiken. Snap alleen nog niet helemaal hoe je dat aansluit.. (had je reply ff snel doorgelezen) Maar ik lees wel ff goed je reply door.
Een extender sluit je niet aan,het bestaat uit een zendertje die je op de slaapkamer neerzet.
Beneden zet je een ontvangertje,in dat ontvangertje zit een infra rood oog.
Als je boven dus zapt stuurt het zendertje de zapcommando's naar het ontvangertje beneden,welke met het infra rood oogje de signalen naar de decoder stuurt.
De decoder weet niet beter of het is de eigen remote,en gaat dus zappen,of om het even welk commando je stuurt uitvoeren.
Via de coax die op de decoder aangesloten zit wordt het beeld naar boven gestuurd,je maakt dus tussen de tv boven en de decoder beneden een coax, sluit je de coax ingang ook aan dan zal via die coax dus alle analoge tv naar boven worden gestuurd,en op kanaal 37 of 39 wordt het digitale beeld naar boven gestuurd,op de tv boven neem je bv voorkeurzender 50, programmeert die op kanaal 37 of 39 en dan zie je dus op voorkeur kanaal 50 het beeld waar de digitale ontvanger op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Betreft het verhaal over de video zendertjes.
Marmitek raad ik echt af.
Ikzelf heb deze gehad, en bij het minste geringste "shit" beeld.
Overigens kreeg ik het beeld nooit storingsvrij met deze.

Wel een aanvulling, was wel een ouder type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 18:33
Nyana schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:15:
[...]

Dit staat al een maandje op de website. Vooralsnog blijft het angstvallig stil omtrent glasvezel in Veenendaal. Ook in de wijk waar al gestart zou zijn......
Zijn ze nog ergens aan het graven dan? Ik zie ze namelijk nergens meer...

@ de digtale pc discusie. Wat ik wil is gewoon digitale TV straks van XMS op mijn Windows Vista media pc =) Maar goed ik droom rustig verder :P

[ Voor 17% gewijzigd door Riddler85 op 04-12-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Leverancier XMS mogelijk in de verkoop.
Moederbedrijf Telecom Italia wil af van BBned, mogelijke kopers zijn:
Tele2 en T-Mobile.
De Nederlandse tak van Telecom Italia heet BBned en levert dsl- en glasvezeldiensten aan de serviceproviders BBeyond (zakelijk), Alice en InterNLnet (particulier).
http://www.computable.nl/...source=rss&utm_medium=rss

Xms betrekt (op analoge tv na) haar diensten van internlnet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 04-12-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
krijgen we binnenkort weer een snelheids verhoging naar 100 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar even..XMS is toch niet van InterNL?
Er werkt toch alleen personeel van InterNL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even nog een reactie betreft digitale tv, had net ff oude nieuwbrief van XMS November 2008 herlezen en HDTV willen ze pas eerste helft 2009 introduceren. Nou dat zal wel ruim gerekend worden tot eind helf 2009.

Dit is aardig lang wachten voor mij, iermand die zijn animo digi-tv apparaatje wilt verkopen aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zal helaas niet mogen U4me2.
Alle HDTV Pilot gebruikers hebben de 130 in bruikleen gekregen,
dat houd in dat deze geen eigendom is van de Pilot tester,
en dus niet verkocht mag worden door iemand die Pilot tester is.
(deze is en blijft eigendom van XMS, tot XMS anders aangeeft).
Wel kun je aan Denan vragen of hij jou op de reserve lijst van pilot testers wil zetten,
(als deze al geen lange lijst is).
Als iemand die aan de pilot meedoet ermee wilt stoppen,
dan gaat het kastje in de meeste gevallen naar een ander iemand die aan de pilot wilt meedoen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 04-12-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:54:
Dat zal helaas niet mogen U4me2.
Alle HDTV Pilot gebruikers hebben de 130 in bruikleen gekregen,
dat houd in dat deze geen eigendom is van de Pilot tester,
en dus niet verkocht mag worden door iemand die Pilot tester is.
(deze is en blijft eigendom van XMS, tot XMS anders aangeeft).
Wel kun je aan Denan vragen of hij jou op de reserve lijst van pilot testers wil zetten,
(als deze al geen lange lijst is).
Als iemand die aan de pilot meedoet ermee wilt stoppen,
dan gaat het kastje in de meeste gevallen naar een ander iemand die aan de pilot wilt meedoen.
Oke ik heb het dan over dat apparaatje van 89 euro die geen HD ondersteund, maar als ik in aanmerking kan komen voor hdtv pilot vind ik dat ook geen probleem. Graag zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:52:
Tele2 en T-Mobile.
De Nederlandse tak van Telecom Italia heet BBned en levert dsl- en glasvezeldiensten aan de serviceproviders BBeyond (zakelijk), Alice en InterNLnet (particulier).

In juni werd een ontslagronde van vijfduizend banen aangekondigd. In het businessplan van 3 december 2008 valt te lezen dat daar nog eens vierduizend ontslagen bij komen.

Valt onze geliefde Denan ook in deze ontslagronde? En wat heeft Folkert hierover te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:47:
[...]

Oke ik heb het dan over dat apparaatje van 89 euro die geen HD ondersteund, maar als ik in aanmerking kan komen voor hdtv pilot vind ik dat ook geen probleem. Graag zelfs!
ahh okey..
ik ging er even vanuit omdat het in hetzelfde berichtje stond dat je de HD stb bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:52:
Tele2 en T-Mobile.

Het bericht van telecompaper slaat als een tang op een varken.. de eerste 4 regels kloppen (half).. de overige regels zijn voornamelijk speculaties (veel "kan".. "wellicht".. "waarschijnlijk" .. een vleugje google.. en je hebt al een artikel). Feit is dat iedereen moet bezuinigen in deze tijden maar om dan meteen van een verkoop te spreken gaat me wel heel ver. :)
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:59:
Maar even..XMS is toch niet van InterNL?
Er werkt toch alleen personeel van InterNL ?
Gedeeltelijk wel, maar het het feit dat men bij TelecomItalia wil bezuinigen zal geen effect hebben op XMS.
chocka schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 06:10:
[...]

In juni werd een ontslagronde van vijfduizend banen aangekondigd. In het businessplan van 3 december 2008 valt te lezen dat daar nog eens vierduizend ontslagen bij komen.

Valt onze geliefde Denan ook in deze ontslagronde? En wat heeft Folkert hierover te melden?
Weinig, want Folkert heeft niets met TelecomItalia te maken. Verder gaat het bovenstaande bericht over de italiaanse tak waar ze ongeveer 45.000 medewerkers in dienst hebben, niet over Alice duitsland, Alice nederland.. laat staan InterNLnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het gaat over de italiaanse tak,die de Nederlandse tak van BBned (waaronder internlnet valt) zou willen verkopen,maar goed,ik neem aan dat jij weet hoe of wat.
Het bericht verscheen klakkeloos in diverse media,niet alleen telecompaper en computable maar ook in medianews enz.
En geloof me, Tele2 of T-mobile zijn wel de laatste bij wie ik zou willen horen :(
Emerce meldt het nu ook.
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2797451
Het financiele dagblad ook:
http://www.fd.nl/artikel/...-nederlands-bbned-etalage
Mediamagazine ook:
http://www.mediamagazine.nl/
(stukje bij 4-12)
Telecom update:
http://www.telecom-update...ogelijk_in_de_verkoop.htm

Hebben ze het allemaal mis,of is het personeel verkeerd ingelicht,ik hoop het eerste.
Tele-2 kennende is het eerste wat ze invoeren een datalimiet :'(
Nadeel van weinig slapen is dat je veel leest,en niet altijd wat je zou willen lezen.

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:15:
Het gaat over de italiaanse tak,die de Nederlandse tak van BBned (waaronder internlnet valt) zou willen verkopen,maar goed,ik neem aan dat jij weet hoe of wat.
Het bericht verscheen klakkeloos in diverse media,niet alleen telecompaper en computable maar ook in medianews enz.
En geloof me, Tele2 of T-mobile zijn wel de laatste bij wie ik zou willen horen :(
Mooi om te zien dat ze ook allemaal exact de woorden van het eerste artikel overnemen (mogelijk.. kan.. wellicht). Een ander puntje wat iedereen over het hoofd ziet is dat Tele2 ook al anderhalf jaar te koop staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Tja,Versatel (tele 2) heeft het ook niet makkelijk.. wie wel... en met de huidige malaise zullen investeerders ook zich wel achter de oren krabbelen.
Feit is wel dat BBned veel verlies gedraaid heeft.
"Internetprovider BBned heeft over het eerste half jaar van 2008 een netto verlies geboekt van zeven miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van moederbedrijf Telecom Italia. BBned, dat voorheen vooral bandbreedte verkocht aan isp’s, probeert met de oprichting van het eigen consumentenmerk Alice het tij te keren."

http://www.computable.nl/...kt-7-miljoen-verlies.html

Dat iets misschien in de verkoop gaat betekent niet dat er ook kopers zijn,en banken zijn ook weinig scheutig met leningen.
Blijft natuurlijk minder om via allemaal berichten iets te moeten horen terwijl je zelf misschien van niets weet,waar rook is is vaak vuur,of dat nu ook zo is zal de toekomst moeten uitwijzen.

Tele2 wil natuurlijk haar eigen netwerken uitbreiden,dus die naam zal snel genoemd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:25:
Tja,Versatel (tele 2) heeft het ook niet makkelijk.. wie wel... en met de huidige malaise zullen investeerders ook zich wel achter de oren krabbelen.
Feit is wel dat BBned veel verlies gedraaid heeft.
"Internetprovider BBned heeft over het eerste half jaar van 2008 een netto verlies geboekt van zeven miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van moederbedrijf Telecom Italia. BBned, dat voorheen vooral bandbreedte verkocht aan isp’s, probeert met de oprichting van het eigen consumentenmerk Alice het tij te keren."
Dat had voornamelijk te maken met reorganisaties en afschrijvingen. De dochterbedrijven zijn volgens mij allemaal aardig 'stabiel' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:48:
[...]

Dat had voornamelijk te maken met reorganisaties en afschrijvingen. De dochterbedrijven zijn volgens mij allemaal aardig 'stabiel' :)
Ik denk dat je waar nu BBned staat je ook wel elke willekeurige andere provider kunt invullen,het is alleen lullig dat iedereen het overneemt,je kan ook een provider de afgrond in praten,maar als dit allemaal dikke duim werk is,kan daar dan niemand op aangesproken worden,als er maar genoeg gepraat wordt zullen vast wel mensen hun,al dan niet onterecht,conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:32:
In omgeving utrecht heeft XMS zo beetje overal galsvezel aangelegd, en men is ook erg dichtbij bij het aanleggen van glasvezel in Vleuterweide. Nu mijn vraag waarom XMS in Vleuten niet aanwezig is? Weet iemand daar iets over? En hoe kan ik achter komen of XMS dat van plan is?

Anders ga ik misschien zelf net als de Bewoners initatief misschien zelf actie ondernemen.

Graag jullie reacties :)
Schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Misschien eens bellen ? dat kan zelfs gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Vandaag bericht gehad van Glashart. Dat ze begin 2009 gaan starten bij mij in de straat (Veenendaal). Exacte datum moet nog worden bevestigd. Maargoed, we horen weer is wat van ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Nyana op 05-12-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nyana schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:04:
Vandaag bericht gehad van Glashart. Dat ze begin 2009 gaan starten bij mij in de straat (Veenendaal). Exacte datum moet nog worden bevestigd. Maargoed, we horen weer is wat van ze.
Gelukkig zijn de kansen op bevroren grond en dergelijke tegenwoordig minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nyana schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:04:
Hier ook bericht, maar bij ons staat er dat ze gaan beginnen "in de loop van 2009". Dat kan volgend jaar Kerst worden dus. Zo lust ik er nog wel eentje. Wordt eens concreet, XMS! En als er niks te vertellen is, vertel dát dan, maar kom bij mij niet aanzetten met dit soort nietszeggende brievenbusvervuiling. Folkert, lees je nog mee? Ik wil graag eindelijk eens weten waar ik aan toe ben en wat ik wanneer mag verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:28
Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:05:
Nou, ik heb idd ook mijn firewall even uitgezet, de software matige van Eset.
En jah hoor toen werkte het...
ik heb verders niets geen instellingen in de router anders hoeven te zetten,
alleen heb ik multicast aan moeten zetten.

Nu wel nog even het volgende geval.
Ik zit gewoon wired via mijn router,
maar het beeld haperd enorm veel, hoe kan dit ???
en hoe is dit te verhelpen ???

edit: soms hapert hij ook niet, maar dan kapt ie er gewoon mee na ongeveer 3 min (dit gebeurt eig. continu na 3 min), en dan moet je de stream weer opnieuw starten. hoe kan dat dan ? :P
Dat haperen heb ik ook. Heb jij hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281860

Hallo,

Een vraagje,wat is het voordeel van een vast ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Anoniem: 281860 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:37:
Hallo,

Een vraagje,wat is het voordeel van een vast ip adres?
Als je het voordeel van een vast IP-adres niet inziet, dan heb je hoogstwaarschijnlijk niets aan een vast IP-adres. ;)

Ik vind een vast IP-adres erg prettig omdat ik thuis enkele servers draai en omdat mijn IP-adres op enkele access-lists staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 08-05 19:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

JME schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:49:
[...]

Hier ook bericht, maar bij ons staat er dat ze gaan beginnen "in de loop van 2009". Dat kan volgend jaar Kerst worden dus. Zo lust ik er nog wel eentje. Wordt eens concreet, XMS! En als er niks te vertellen is, vertel dát dan, maar kom bij mij niet aanzetten met dit soort nietszeggende brievenbusvervuiling. Folkert, lees je nog mee? Ik wil graag eindelijk eens weten waar ik aan toe ben en wat ik wanneer mag verwachten...
Je bent niet de enige. De oorspronkelijke belofte die vanuit XMS gedaan is om in augustus 2008 te beginnen is volledig doodgezwegen. Inmiddels heb ik van verschillende kanten al gehoord dat door de noncommunicatie vanuit XMS een hele hoop mensen inmiddels al helemaal geen behoefte meer hebben aan XMS. Stel je die vraag bij XMS hoe je er af kunt komen van je inschrijving? Zelfs dan blijft het akelig stil.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit alles te maken heeft met het 40% belang wat KPN in Reggefiber heeft genomen.

Op een enkele enthousiasteling (=Denan) na denk ik dat XMS nu niet bepaald een betrouwbare partij is voor de bevolking hier in Veenendaal. Er zijn een hoop loze beloftes gemaakt en verder is het gewoon stil.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JME schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:49:
[...]

"in de loop van 2009". Dat kan volgend jaar Kerst worden dus.
Dat is dus niet correct.
In de loop vn 2009, dat betekend ook in de loop..
dus niet eind 2009, maar begin 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BoardCrusher schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:26:
[...]

Dat haperen heb ik ook. Heb jij hier al een oplossing voor gevonden?
Nee ik heb er eig. nog niet zo veel mee gedaan.
Was ziek enzo, en jarig.
Maar ik ga er nog wel na kijken deze tijd.
word.vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Loveparade schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:43:
[...]

Op een enkele enthousiasteling (=Denan) na denk ik dat XMS nu niet bepaald een betrouwbare partij is voor de bevolking hier in Veenendaal. Er zijn een hoop loze beloftes gemaakt en verder is het gewoon stil.
Hier duurde het een jaar langer dan beloofd,het is helaas niet zo dat een partij die dat wil zo maar even de grond mag gaan open halen,overal heb je een vergunning nodig en soms van meerdere partijen,bepaalde grond is bv van rijkswaterstaat,andere weer van de gemeente.
Je kan wel een planning maken maar dat is altijd onder voorbehoud.
Hoewel ik om andere reden het totale gebrek van communicatie van XMS ondersteun en Folkert zelfs niet op persoonlijke berichten reageert denk ik wel dat er hierdoor gemakkelijk vertraging kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:42:
Dat is dus niet correct.
In de loop vn 2009, dat betekend ook in de loop..
dus niet eind 2009, maar begin 2009.
Ga nou niet proberen mij op m'n woorden te vangen. En dan zeker niet als je ongelijk hebt :P
Volgens Van Dale betekent "in de loop van": voortgang in de tijd, duur. Oftewel, "in de loop van 2009" slaat op de voortgang van 2009, het betekent voor de duur van 2009. En 2009 loopt van 1-1 tot en met 31-12. De loop van 2009 duurt al die 365 dagen, niet alleen het begin.
Dat we het liever anders zouden zien in dit geval, tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

In de wijken Schepen- en Dichtersbuurt wordt er in week 50 gestart met het schouwen van de aan te sluiten woningen. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te bepalen waar de glasvezelaansluiting in de woning zal komen. De aannemer zal zich presenteren als Glashart Veenendaal. Planning welke straten wanneer worden bezocht volgt binnenkort.

Paralel aan het schouwen van de woningen zal er gestart worden met de noodzakelijke graafwerkzaamheden om het netwerk aan te leggen. De voorbereidingen voor de graafwerkzaamheden en detail engineering (bepalen hoe het netwerk gaat lopen) zijn nagenoegd afgerond. In week 2 zullen de eerste "echte" graafwerkzaamheden gaan plaatsvinden. Planning in welke straat wanneer gaat worden gegraven volgt in week 1 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dat schouwen zou ik niet te letterlijk nemen, hier zijn ze alleen in het begin van de straat geweest.
Dom,want aan het eind van de straat,in elk blok,staan grotere eengezinswoningen.
De kleinere,waar geschouwd is,heeft geen echte meterkast,gewoon onder de vensterbank een houten kastje.
Daarna is een andere vent met een pot verf een klodder op de buitenkant van het huis komen smeren waar dan een gat moest worden geboord en waar onder de grond de kabel moest komen.
Jammer maar helaas hebben onze huizen dus wel een meterkast en wel ruim 4 meter verder dan waar de klodder op de muur zit.
Ik heb met een slijptol de klodder weer weggehaald en een nieuwe gezet overal waar hier meterkasten zijn want niemand wilde dat ding,zeker als je hem niet gebruikt,in de kamer hebben.
De aannemer heeft gewoon de kabel doorgelegd tot aan de originele plek en mocht vervolgens nergens boren.
Gek he ?
Nou heeft elke kabel een flinke lus voor het geval er wat met de vezel gebeurt.
Uiteindelijk moest de aannemer kiezen, ofwel de straat weer open en de kabel op de juiste plek naar binnen,of het laatste stuk niet aansluiten.
Dat werd nog een heel probleem want van de 15 huizen die anders aangesloten moesten worden,had er maar 1 interesse: ik.
Uiteindelijk moest Portaal er aan te pas komen en die heeft besloten toen toch dat deel te betalen op de gok dat er wel meer mensen over de streef gingen,en ik heb dan een nieuwe buurman weten te interesseren die het dan ook genomen heeft.
De kosten van dat schouw foutje kan ik alleen maar schatten maar goedkoop zal het niet geweest zijn.
Neem dan iemand mee die in de buurt woont als je gaat schouwen,die kan je vertellen dat de huizen aan het eind van de straat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JME schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:15:
[...]

Ga nou niet proberen mij op m'n woorden te vangen. En dan zeker niet als je ongelijk hebt :P
Ik had idd mn woordenboek er niet bijgepakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denan,

Ik zou graag in aanmerking willen komen voor de HDTV pilot. Waar en hoe moet ik me hiervoor aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37

inXs

known as inXs

glasvezel werkt hier nog steeds prima, mijn download is ook echt 50mbit, alleen mijn upload komt niet boven de 16mbit uit, is dit "normaal"? 3825 (Amersfoort - Vathorst) is het gebied. Niet dat ik veel tegen die snelheid upload, maar ik vroeg het me gewoon af.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
inXs schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:00:
glasvezel werkt hier nog steeds prima, mijn download is ook echt 50mbit, alleen mijn upload komt niet boven de 16mbit uit, is dit "normaal"? 3825 (Amersfoort - Vathorst) is het gebied. Niet dat ik veel tegen die snelheid upload, maar ik vroeg het me gewoon af.
Ik haal gewoon 50/50 maar mijn vorige router ( linksys 54GL) haalde het niet.
De 150 en 160 N halen het wel,misschien is het dus een kwestie van dat je router het niet kan bijhouden.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!