Dat is heel goed mogelijkVerwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:20:
Volgens mij is dat info kanaal "al wat ik melde" in alle regio's gereserveerd,
alleen nogmaals nooit wat mee gedaan!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Dat is heel goed mogelijkVerwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:20:
Volgens mij is dat info kanaal "al wat ik melde" in alle regio's gereserveerd,
alleen nogmaals nooit wat mee gedaan!
Ken iemand nog iemand die misschien iemand kent die erheen gaat?Informatieavond
Op 18 november is er in het gemeentehuis van Veenendaal een informatiebijeenkomst. Van 19.30 tot 21.00 wordt er meer uitleg gegeven over de mogelijkheden van een glasvezelnetwerk voor de bewoners van Veenendaal. Ook worden de actietarieven en het eenvoudig overstappen naar XMS uitgelegd. Bewoners krijgen natuurlijk de gelegenheid alle mogelijke vragen te stellen. Dus heeft u vragen, twijfelt u nog of u wilt overstappen, kom langs op deze informatieavond.
Verwijderd
Ow ik bedoelde het ook niet als opmerking hoor, dat jou en mijn berichtje zelfde praktische inhoud hebbenVerwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:00:
[...]
Dat is heel goed mogelijk, maar ik kon mijn bericht maar niet gepost krijgen
, dus ik had jouw berichtje toen nog niet gezien.
Ach, zolang de storingen binnen de marge vallen, mag het geen probleem zijn lijkt mijdenan schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:56:
Ook pak je met dat infokanaal een waardevol analoog kanaal weg en die bandbreedte is al beperkt.
Verwijderd
Op pagina 1 staat die er nog steeds tussen namelijk. Ondanks dat ik idd ook een vreemde weergave krijg als ik die link gebruik, wat betekent dat het forum weggehaald is.denan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:12:
XMS - Handige links
http://dtvuitrol.xmsnet.nl (forum ter ondersteuning van de uitrol van digitale televisie)
http://www.xmsforum.nl (onafhankelijk XMS forum)
http://www.smalnetbuilder.com (Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372 Waar moet ik op letten als ik de snelheid niet haal?
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/dtvnhd.pdf Digitale televisie & HDTV artikel
Handleidingen
XMS installatiehandleidingen
XMS installatiehandleiding digitale televisie
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij had je nog wel even tijd....wiebo66 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:49:
..........
Toen maar de helpdesk gebeld maar na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het maar opgegeven. Het was al bijna 20.00 uur en Nickelodeon zou binnen een paar minuten toch stoppen.
..........
http://www.xmsnet.nl/78_Contact.htmlU kunt onze telefonische servicedesk bereiken via het gratis nummer 0800 555 2 555.
Openingstijden telefonisch servicedesk:
werkdagen van 8.00 - 22.00 uur
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb hem wel op de digitale tv, maar dan gedeeld met Comedy Central.wiebo66 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:49:
Thuisgekomen nog eens gekeken en ook op het digitale net maar daar komt de zender helemaal niet op voor.
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Ik heb ook al een tijd een onafhankelijk forum draaien, via http://www.glasvezel.nu/forum/providers/xms . Maar ook daar is het nog geen topdrukte. Het meeste algemene XMS forum werk gebeurt hier op Tweakers en lokale initiatief websites.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:52:
@ Chock > je hebt gelijk wel mijn sugestie bevestigd!
Xmsforum is dus niet van XMS maar een onafhankelijk forum.
Maar goed echt veel leven was en zat er toch niet in het forum!
Ik denk btw dat het niet echt een goeie plaatst daarvoor is op dtvuitrol, want dit forum is uiteraard alleen voor dtv.
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
@Jurjen,Jurjen de Vries schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:46:
[...]
Ik heb hem wel op de digitale tv, maar dan gedeeld met Comedy Central.
Yep.. En we zijn inmiddels alweer een jaar of langer bezig over de kwaliteit, maar er gebeurd helemaal nada. Sterker nog ik had het vorige week weer 'ns aangemeld maar wordt er ook niet meer over teruggebeldNick39 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:39:
Zerveza in "Ons Net Eindhoven (Deel 1)"
Dit stukje gaat over OnsBrabantnet.
Daar wordt zowel analoog als digitaal het signaal verzorgd door Hertzinger.
Guess what ?
Ook daar klaagt men over de analoge kwaliteit.
Hoe Hertzinger aan het predicaat kabel leverancier is gekomen wordt me steeds minder duidelijk.
Ik hoop dat XMS in de toekomst volker/wessels (Lijbrandt) gaat gebruiken als leverancier.
Die levert ook aan het bejaardentehuis waar mijn zoon en vriendin werken en de kwaliteit is werkelijk subliem,beter als het Ziggo waar ik nu noodgedwongen naar ben overgestapt.
Het ligt dus wel degelijk aan de gebruikte apparatuur van Hertzinger nu ook bij andere initiatieven waar deze "kabel leverancier" haar diensten aanbied men klaagt over de kwaliteit.
Het hele topic is trouwens wel leuk..
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Bewijst alleen maar dat de apparatuur van Hertzinger structureel niet in orde is,alleen hoe kom je af van deze lui..ze hebben de kopstations nu eenmaal gebouwd en ik denk niet dat ze nieuwe gaan plaatsen,het enige dat ik kan adviseren is blijven klagen en bv ook XMS noemen,omdat die ook met Hertzinger in zee is gegaan,hieruit blijkt wel dat het niet aan jullie of aan ons ligt maar aan Hertzinger.Wilde schreef op woensdag 19 november 2008 @ 07:40:
[...]
Yep.. En we zijn inmiddels alweer een jaar of langer bezig over de kwaliteit, maar er gebeurd helemaal nada. Sterker nog ik had het vorige week weer 'ns aangemeld maar wordt er ook niet meer over teruggebeld
[ Voor 9% gewijzigd door pieter01 op 19-11-2008 16:56 ]
Welk newsserver pakket neem je van XMS af? Met de gratis probeerversie kom je niet verpieter01 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:43:
Best xms gebruikers ik heb 2 vragen .
1 e vraag heeft niets met xms te maken maar wie o wie kan ons helpen?
-1 Hoe komt het dat mijn nieuwe laptop steeds vast loopt als hij draadloos is.Ik heb hem aan een Linksys wrt160N router gekoppeld mijn laptop is draadloos G heb alles goed ingesteld via de cd tijdens internetten loopt hij helemaal vast moet hem dan uitdoen en opnieuw opstarten(gebruik hem alleen voor internet staan geen programaas op alleen alleen Windows Vista home premium).De desktop boven doet het wel goed hoge snelheid +/- 60mb beneden laptop +/- 20 mb maar dit is redelijk voor draadloos.
-2 Hoe krijg ik de snelheid van mijn newsserver omhoog gebruik Grabbit mijn download snelheid komt niet hoger als 60 kb/sec heb wel 5 threads ?
Verder werkt alles redelijk goed van xms geen klachten.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
1:gebruik je wel de wireless zero van microsoft,niet de bij de kaart geleverde tools ?pieter01 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:43:
Best xms gebruikers ik heb 2 vragen .
1 e vraag heeft niets met xms te maken maar wie o wie kan ons helpen?
-1 Hoe komt het dat mijn nieuwe laptop steeds vast loopt als hij draadloos is.Ik heb hem aan een Linksys wrt160N router gekoppeld mijn laptop is draadloos G heb alles goed ingesteld via de cd tijdens internetten loopt hij helemaal vast moet hem dan uitdoen en opnieuw opstarten(gebruik hem alleen voor internet staan geen programaas op alleen alleen Windows Vista home premium).De desktop boven doet het wel goed hoge snelheid +/- 60mb beneden laptop +/- 20 mb maar dit is redelijk voor draadloos.
-2 Hoe krijg ik de snelheid van mijn newsserver omhoog gebruik Grabbit mijn download snelheid komt niet hoger als 60 kb/sec heb wel 5 threads ?
Verder werkt alles redelijk goed van xms geen klachten.
[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 19-11-2008 17:27 . Reden: nogal wat schrijf foutjes,slordig ]
Verwijderd
Ach, dat valt wel mee want wij zijn al de teksten van Nick gewend. Dus zoveel korter zal het niet wezen.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:52:
Het wordt een hele lap tekst dus als je geen zin meer hebt om te lezen dan neem ik je dat niet kwalijk...;
Verwijderd
XMS maakt gebruik van de infrastructuur van Reggefiber, niets meer, niets minder. Of het nu Reggefiber is of KPN, dat maakt voor jou als klant niets uit.chocka schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:16:
@Folkert
In hoeverre moeten wij als consument ons bang gaan maken dat KPN dadelijk mogelijk het glasvezelnetwerk zal gaan beheren, nadat KPN (nu) een minderheidsbelang heeft genomen in reggefiber, de toch enigszins te zeggen initiator van het glasvezelnetwerk is in Nederland.
Hoe groot is KPN nog om mogelijk straks een meerderheidsbelang te krijgen en wederom (na la die jaren) weer een monopolie in Nederland te verkrijgen door de overname van Reggefiber en het beheren van het huidige glasvezelnetwerk.
Of zijn dit zaken waarover de OPTA zich nu al buigt, om te voorkomen dat er ooit nog een monopolie stelsel ontstaat waarbij de consument afhankelijk gaat worden van één aanbieder cq beheerder?
In welke mate valt ervoor XMS daar mogelijk tegen op te boksen. We hebben door jaren heen geleerd hoe UPC bijvoorbeeld is ontstaan en na de opstart problemen en verliezen. Wat voor toekomst heeft XMS dan nog te bieden.
Of is dit teveel koffiedik kijken en zullen we moeten afwachten wat de toekomst brengt???
GerkeP
Het zit je echt dwars he dat ik lange berichten maak,vooruit,lekker kort speciaal voor jou..pas alleen op,ik ben de verslaggever niet maar tis een lang stuk..chocka schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:16:
@Folkert
In hoeverre moeten wij als consument ons bang gaan maken dat KPN dadelijk mogelijk het glasvezelnetwerk zal gaan beheren, nadat KPN (nu) een minderheidsbelang heeft genomen in reggefiber, de toch enigszins te zeggen initiator van het glasvezelnetwerk is in Nederland.
[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 21-11-2008 10:59 ]
[ Voor 11% gewijzigd door milenko79 op 21-11-2008 13:42 ]
Leuk stukje Nick. Vooral deze zin:Nick39 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:08:
[...]
Het zit je echt dwars he dat ik lange berichten maak,vooruit,lekker kort speciaal voor jou..pas alleen op,ik ben de verslaggever niet maar tis een lang stuk..
Spannende tijden voor KPN's glasvezelnet:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=94803&mxp=221
Daar sluit ik mij geheel bij aan!Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:15:
@ Folkert > thnks dat jij actief meedoet aan dit topic, dit waardeer ik ook enorm.
Een landelijke uitrol zal echt wel een aantal jaar gaan duren en dan nog is dat landelijk nog heel betrekkelijk,want anno 2008 is ook een landelijke adsl dekking niet mogelijk.chocka schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:15:
[...]
Leuk stukje Nick. Vooral deze zin:
"KPN wil zeker weten of het wel genoeg gaat verdienen aan het nieuwe netwerk."
Ik denk dat Glasvezel wel de toekomst is, dus al wordt het in eerste instantie een UPC syndroom met veel verliezen, op termijn gaan die euro'tjes echt wel vallen. Maar ja, het zal idd lange termijn werk worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 22-11-2008 15:47 ]
Dat wist ik nietNick39 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:44:
Niet helemaal mee eens, van de grotere providers zoals KPN ( internetplusbellen) en Casema of Tele 2 krijg je ook de sip gegevens niet.
Bij deze aanbieders wordt een smartcard gebruikt en kan je in veel gevallen een kaartje voor je computer kopen waar de smartcard in moet, maar ze maken tenminste gebruik van een standaard systeem in plaats van een geheel gesloten systeem. Er zijn inmiddels ook hier een op uitzondering op, zoals interactieve tv van KPN en Tele2. Maar ik vind het alleen jammer dat XMS hier ook in mee gaat. De analoge telivisie was immers ook gewoon open.En de tvkastjes van Ziggo of UPC doen het ook niet elders, en die van UPC moet je ook nog bij hun bestellen en kan je niet zo maar in een winkel halen.
Op de digitenne kastjes zit ook een lock en zonder Canal digitaal gecertificeerde bak heb je geen EPG en nu ze over gaan naar de nieuwe seca 3 zijn er al heel wat gecertificeerde seca 2 bakken uitgevallen en zullen er ook nog heel wat gaan.
Nadat de decoder aan is geweest blijft het signaal voor een bepaalde tijd op de poorten staan en je moet inderdaad een werkend digitale tv abbo hebben, maar dat heb ik ook nergens ontkent. Ik zelf heb overigens geen decoderJe zegt: zodra de decoder aan staat zijn alle poorten open,maar je moet dan dus wel een decoder hebben en zonder werkend abbo krijgt je decoder straks geen ip en doet ie niets.
Dat kan nu ook met de analoge tv (daarom houden ze die kwaliteit dus zo laagMet de hoge uplink doelt men meer op via de pc gedownload materiaal weer in hoge resolutie verspreiden naar torrent sites en zo.
Ik kan me voorstellen dat bij teveel uitgelekt materiaal de content verspreider wel eens moeilijk wil gaan doen.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Geen tv probleem hier, Amersfoort, analoog en digitaal doen het beide prima. Radio weet ik niet.bartware schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:50:
Hmm, zojuist viel mijn TV uit: sprong op standby wegens geen signaal. Een paar zenders doen het nog (TV Amersfoort, Comedy Central), zij het met blokkerige stukjes beeld.
Meeste zenders echter weg, radio zenders doen het ook niet zo. KinkFM niet, 3FM met een hoop ruis.
Meerdere mensen last van?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zware sneeuwbui ? als er een donkere lucht hangt komen de zenders niet door,nog een nadeel van lokale ontvangststations t.o.v. een NOB landlijn.bartware schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:50:
Hmm, zojuist viel mijn TV uit: sprong op standby wegens geen signaal. Een paar zenders doen het nog (TV Amersfoort, Comedy Central), zij het met blokkerige stukjes beeld.
Meeste zenders echter weg, radio zenders doen het ook niet zo. KinkFM niet, 3FM met een hoop ruis.
[ Voor 49% gewijzigd door Nick39 op 23-11-2008 12:22 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
De projectleider zal op de eerstvolgende factuur een maand crediteren.Wilde schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:50:
Even een vraagje aan Denan, misschien kan jij me verder helpen.
Nu de XMS news pilot is afgelopen hebben de pilot deelnemers bij afname van de newsdienst een maand gratis toegang tot de newsserver.. Ik heb daarvoor een mailtje met klantnr gestuurd aan het news-mailadres van XMS. Echter deze maand is er anderhalve maand 17-11 tm 31-12 gefactureerd. Ik neem aan dat ik de helpdesk hier niet voor kan bellen, omdat zij de pilot niet ondersteunden. Het news pilot forum is echter ook verdwenen.. Weet nu niet precies waar ik zijn moet om dit recht te laten trekken ?
Verwijderd
Tjah uiteindelijk draaid het toch allemaal om de centjes!"KPN wil zeker weten of het wel genoeg gaat verdienen aan het nieuwe netwerk."
Verwijderd
Idd wat denan zegt, heb hiervan een mail gehad dat het bij de volgende factuur verrekend wordt.Wilde schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:50:
Nu de XMS news pilot is afgelopen hebben de pilot deelnemers bij afname van de newsdienst een maand gratis toegang tot de newsserver. Het news pilot forum is echter ook verdwenen.
Hier heb ik dit ook gehad, welliswaar zit ik bij OnsBrabantNet maar ook daar verzorgt Hertzinger de tv.bartware schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:50:
Nee,maar dat heeft alles te maken met de sneeuw en zo, zodra de signaal rate onder de 40 % zakt stopt de hertzinger apparatuur,mijn eigen schotels houden het vol tot 25 % maar hadden het tijdens de sneeuw ook moeilijk,ik hield wel beeld maar ook af en toe blokjes.ik222 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:14:
[...]
Hier heb ik dit ook gehad, welliswaar zit ik bij OnsBrabantNet maar ook daar verzorgt Hertzinger de tv.
Is dit toeval???
Interessant! Hoe bekijk je de digitale zenders op de PC? Wat voor software gebruik je? Ik heb gelezen dat er een Amino 1xx emulator is, maar daarvoor moet de Amino SDK aangeschaft worden.irtimmer schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:45:
ik kan al maanden lang digitale tv van xms op m'n pc bekijken, zodra je settopbox aanstaat staan op alle poorten multicast gewoon open en aangezien de multicast addressen voor een groot aantal zenders gewoon gelijk zijn aan die op de Universiteit Twente waren die niet zo moeilijk te vinden.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
Nog niet,men is er wel mee bezig maar digitale tv biedt (nog) geen EPG.Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:46:
Hoi mensen, even een vraagje:
Ik woon in Amersfoort (Nieuwland) en ik kan kiezen of ik me wil laten aansluiten op het glasvezelnetwerk van XMS of niet.
Maar ik wil graag even weten of je dan via XMS ook nog gewoon een TVgids hebt. Nu heb ik Ziggo en met die afstandbediening kan ik gewoon onder in beeld een complete TVgids tevoorschijn halen, wat ik dus wel erg handig vind.
Heb ik dat ook als ik over ga op dit glasvezelnetwerk?
Alvast bedankt voor de reactie.
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 24-11-2008 15:02 ]
En mocht je geen gebruik maken van analoog beeld en alleen digitaal willen kijken, ook daarvoor kan je goed terecht bij XMS. Bovendien heeft XMS sinds kort een eigen usenet newsserver abonnement voor gebruik bij glasvezel die ook de nodige voordelen heeft.En je kan mss proberen met XMS om telefonie uit te proberen, maar wees daarvan gewaarschuwd dat je er vanaf kan als je niet tevreden bent anders geeft het je hoop narigheid. Maar al met al zijn genoeg reden om het mogelijk wel te doen dan alleen internet.Nick39 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:54:
Zeker het internet deel van XMS kan ik je zonder meer aanbevelen.
Verwijderd
chocka schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:27:
[...]
PS nee, ik heb geen aandelen bij XMS en ben er ook niet werkzaam. En voor Nick![]()
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 25-11-2008 12:17 ]
Ik denkt het wel, kpn vraagt namelijk absurde prijzen voor hun diensten. Zeker als je ze vergelijkt met de tarieven van bijvoorbeeld XMS en Edutel (Onsnet, OnsBrabantNet etc.).Nick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:38:
[...]
Over Glasvezel:
Opta gaat KPN en Reggefiber aan banden leggen:
http://www.bnr.nl/artikel...el-winst-boeken-glasvezel
Of dit nu zo'n goede ontwikkeling is voor de consument vraag ik me af.
[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 25-11-2008 17:38 ]
Misschien is de ruis van je analoge signaal overgesprongen naar je usenet gebruik. (hahahaha)Nick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:22:
Nieuwsgroepen abbo aangevraagd via mijn xms pagina.
Na 10 minuten was de acount opgezet.
Stabiel met 50 mbits p/sec,het was voor mij een gokje van,eens kijken hoe dat nou gaat maar dat gaat dus vrij snel
/edit: de snelheid na een half uur kijken is niet zo stabiel als ik dacht,soms zakt hij in tot 20 mbits om dan weer terug te gaan naar 50 mbits.
In afwachting op reactie van Folkert, want ik denk dat deze netelige kwestie van een heel andere niveau plaats vindt dan wij als consumenten zullen meekrijgen. Althans als Folkert hiervoor iets kan of mag zeggen?Nick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:17:
Ik bedoel meer, als ze bij voorbaat KPN al zo aan banden gaat leggen dan kan KPN besluiten om die hele vezel niet aan te gaan leggen,of slechts alleen weer op die plaatsen waar het gegarandeerd winstgevend zal zijn.
Laten ze eerst wat wachten tot KPN dat net heeft liggen en dan ingrijpen op de prijzen, als je dat al bij voorbaat gaat doen zal een groot deel van Nederland waar het wat minder makkelijk is om een glasvezel te krijgen,misschien niet aangelegd gaan worden ?
Wellicht is dat je proc/hd die het unrarren niet kan bijhouden? dat gebeurde bij mij namelijk ook af en toeNick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:22:
Nieuwsgroepen abbo aangevraagd via mijn xms pagina.
Na 10 minuten was de acount opgezet.
Stabiel met 50 mbits p/sec,het was voor mij een gokje van,eens kijken hoe dat nou gaat maar dat gaat dus vrij snel
/edit: de snelheid na een half uur kijken is niet zo stabiel als ik dacht,soms zakt hij in tot 20 mbits om dan weer terug te gaan naar 50 mbits.
Verwijderd
superB
Die netgear komt niet boven de 40-45Mbit uit... en stort in met UDP verkeer. Je kunt beter deze nemen:inXs schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:07:
Even nog een algemene vraag, via de site wordt de: Netgear WGR614 aanbevolen als wifi router...... dat ding is ook "maar" 32 euro bij de mycom en 29euro via andere internetwinkels... Is dit nou echt wat? Kan het me namelijk niet voorstellen voor dat geld. Hier wordt op dit moment het glasvezel doorgeblazen, dus wil ook even een fatsoenlijke router kopen.. Aan deze router komt een netwerkschijf te hangen, een PS3 en 2 laptops. En ja ik wil de nieuwsgroepen ook volop gaan gebruiken. Iemand een goede suggestie?
Verder vroeg ik mij af wat de retentietijd is van de nieuwsgroepen.
Alles werkt gewoon, wellicht is het bellimiet bereikt?Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:49:
**STORING BELLEN NAAR BUITENLAND ??***
Zijn er meer mensen hier die niet meer naar het buitenland kunnen bellen ?
mijn vriendin kan mij vannuit huis niet meer bereiken (london), ze krijgt voor alle buitenlandse nummers een ingesprek toon, en dit geld zowel naar vast en mobiel !
dit is al sinds gisteren
een modem reset, en een andere telefoon aansluiten heeft niets gedaan.
Neuh.. Amd Phenon quad processor,HD Western Digital Caviar Black (WD5001AALS) 500GB SATAII 7200RPM 32MB Cache, bovendien doet ie het unrarren manual ( pas als ik alle downloads heb) .denan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:30:
[...]
Wellicht is dat je proc/hd die het unrarren niet kan bijhouden? dat gebeurde bij mij namelijk ook af en toe
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2008 10:27 ]
Verwijderd
yep, bellimiet was bereikt, ik had er nog niet van gehoord !Alles werkt gewoon, wellicht is het bellimiet bereikt?
[ Voor 11% gewijzigd door inXs op 26-11-2008 10:50 ]
superB
Ah kijk vandaar, naja Ik heb gewoon nog Ziggo uiteraard met TV, Telefoon en internet. Dus de analoge verbinding heb ik vooralsnog niet nodig, ik wil graag digitaal dus moet dat sowieso aanvragen bij XMS. naja vanavond maar eens de boel inpluggen dan en even kijken of ik kan genieten van de 50mbit.schaduw schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:02:
Je kunt vaak (soms?) het internet een half jaar gratis en vrijblijvend uitproberen (en ik zal vast verklappen, dat de analoge TV-aansluiting het gewoon doet. Je hebt dan alleen geen telefonie). In mijn welkomsmap van een Portaal woning, zat daarvoor een foldertje met aanmeldformulier. Ik weet niet of deze folder standaard is oid.
superB
Het staat groot in de welkomsbrief bij afsluiten van een abonnement en staat duidelijk op de website van XMS. http://www.xmsnet.nl/108_Meer_informatie_Telefoon.htmlVerwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:27:
[...]
yep, bellimiet was bereikt, ik had er nog niet van gehoord !
is het niet mogelijk om een bericht te krijgen als dit gebeurd ?, nu hebben we 2 dagen met een duur mobieltje gebeld.
Ik vind het een handige feature.. er duiken overal berichten op van een "spookbeller" waarbij je een muziekje hoort, een vrouwen stem in het engels die vertelt dat je een reis naar de Carribean Islands hebt gewonnen en dat je op de 9 moet drukken "om je prijs te claimen".denan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:14:
[...]
Het staat groot in de welkomsbrief bij afsluiten van een abonnement en staat duidelijk op de website van XMS. http://www.xmsnet.nl/108_Meer_informatie_Telefoon.html
Als je contact op had genomen met de helpdesk hadden ze je trouwens ook direct kunnen vertellen dat het bellimiet bereikt is, dat staat in grote rode letters op hun scherm zodra ze je contractgevens erbij pakken.
Verwijderd
Verwijderd
Dit gebeurt overigens bij de meeste programma's hoor Nick (en idd door hetgeen wat Denan zei), ik vind zelf persoonlijk Newsreactor het lekkerst lopen./edit: de snelheid na een half uur kijken is niet zo stabiel als ik dacht,soms zakt hij in tot 20 mbits om dan weer terug te gaan naar 50 mbits.
Dat kan maar hier dus niet, tijdens de pilot was de verbinding wel stabiel,nu niet.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:50:
[...]
Dit gebeurt overigens bij de meeste programma's hoor Nick (en idd door hetgeen wat Denan zei), ik vind zelf persoonlijk Newsreactor het lekkerst lopen.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 18:59 ]
Verwijderd
De newsserver werkt niet met Eweka,maar elk news programma werkt wel met Eweka,de verbinding is 50 mbits dus als Eweka goed werkt dan moet je de 40 mbits gewoon halen mits je vriend niet gelijktijdig inlogt want Eweka zal het wel niet grappig vinden als er 2x een ander ip inlogt op dezelfde inlognaam maar de newsserver van xms heeft niets met Eweka te maken.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:02:
Hallo mensen,
Ik heb een vraag over XMS Newsserver;
Hoe werkt de newsserver met Eweka.
Eweka kan tot 40mbit/s,maar haalt hij dat ook.
(deel Eweka met een vriend,dus vandaar)
Alvast bedankt.
Verwijderd
Stom!!Nick39 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:48:
[...]
De newsserver werkt niet met Eweka,maar elk news programma werkt wel met Eweka,de verbinding is 50 mbits dus als Eweka goed werkt dan moet je de 40 mbits gewoon halen mits je vriend niet gelijktijdig inlogt want Eweka zal het wel niet grappig vinden als er 2x een ander ip inlogt op dezelfde inlognaam maar de newsserver van xms heeft niets met Eweka te maken.
En waarom Eweka gebruiken als je XMS aansluiting hebt?Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:14:
[...]
Stom!!
Ik bedoelde ook de internet verbinding van XMS. Maar oke, bedankt voor je snelle reactie.
Dit kwam ik tegen op de site van eweka bij vraag&antwoord:
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen?
Ja, dat kan. Zolang u de aantal maximale connecties van 8 maar niet overschrijdt.
superB
Dan kun je die dus zonder problemen delen,dat gaat prima.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:14:
[...]
Stom!!
Ik bedoelde ook de internet verbinding van XMS. Maar oke, bedankt voor je snelle reactie.
Dit kwam ik tegen op de site van eweka bij vraag&antwoord:
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen?
Ja, dat kan. Zolang u de aantal maximale connecties van 8 maar niet overschrijdt.
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2008 22:07 ]
Nog een keer inloggen op je "mijn XMS pagina", daar staan als het abbo goed verwerkt is nu je login gegevens bij het newsserverdeel,die kun je dan vergelijken, is het niet goed gegaan dan krijg je de pagina waarin je een abonnement kan nemen.wiebo66 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:13:
Ik heb gisteren een 50mb abo genomen op de newsserver maar krijg in newsleecher een foutmelding:
Connect Error: "502 Authentication error - check newsreader settings, then account status{B}"
If the connection error massage states your account is "locked" or "disabled" You should contact your usenet provider , not Newsleecher support , for the reason why.
Als ik alleen het adres news.xmsnet.nl gebruik zijn er geen problemen maar dan heb ik de gratis verbinding 512Kb.
De poort staat op 119 en qua login gebruik in de combi die ik bij mijn abo heb opgegeven voorafgaand door xms.
Blijkbaar doe ik toch nog iets fout maar wat????
[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2008 10:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
Maar goed.. zo zal een ieder zn eigen voorkeurtjes hebben iddMet 14934 stemmen toch goed als vergelijking. Ik gebruik al ruim drie jaar Newsleecher. En met veel tevredenheid.
Het zegt niet enorm veel zo'n poll,omdat er heel vaak mensen zijn die een programma uitproberen en er dan aan blijven hangen.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:26:
[...]
Maar goed.. zo zal een ieder zn eigen voorkeurtjes hebben idd
Doel je hiermee op dat je een online PVR functie wil gaan toevoegen aan de STB? Of bedoel je iets anders, want wat er nu staat klinkt mij enigzins vaag. Je eigen video's bekijken, zoals zelf opgenomen filmpjes met een camcoder? Alvorens mogelijk verkeerd te reageren, wacht ik je uitleg af.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:21:Wij willen graag een applicatie maken voor online storage waarvan het account gekoppeld kan worden aan je DTV setopbox. Het wordt dan mogelijk je eigen video's etc op je TV te bekijken en eventueel te delen met vrienden en bekenden.
Het beste programma bestaat niet. Dat heet marktwerking. Een ieder zal altijd zijn eigen voorkeur hebben om iets te gebruiken, afhankelijk van de historie hoe lang iets al bestaat. Dat grabit bovenaan staat heeft alleen maar te doen dat het al heel lang bestaat en gratis is, waardoor vele het zijn gaan gebruiken. AltBinz was een nieuwkomer, een nederlands project wat alweer beëindigd is. Maar daardoor niets minder. Toen ik Newsleecher begon te gebruiken bestond AltBinz niet eens. En zo zal het zijn en blijven voor nu en in de toekomst met alle software.Nick39 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:30:
Dat wil dus niet gelijk zeggen dat dat programma het beste is.
Verwijderd
Klopt !!!Het beste programma bestaat niet.
Verwijderd
Zoals Folkert het nu omschrijft is het mij heel duidelijk hoor.chocka schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:59:
[...]
Doel je hiermee op dat je een online PVR functie wil gaan toevoegen aan de STB? Of bedoel je iets anders, want wat er nu staat klinkt mij enigzins vaag. Je eigen video's bekijken, zoals zelf opgenomen filmpjes met een camcoder? Alvorens mogelijk verkeerd te reageren, wacht ik je uitleg af.
Stap 1. Download VLCari3 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:39:
Interessant! Hoe bekijk je de digitale zenders op de PC? Wat voor software gebruik je? Ik heb gelezen dat er een Amino 1xx emulator is, maar daarvoor moet de Amino SDK aangeschaft worden.
Zou geweldig zijn als je kunt beschrijven hoe je dit werkend hebt gekregen.
In ieder geval niet een mogelijkheid waarvan ik zeg, wow nu kan ik niet meer zonder DTV,als ik mijn leukste films wil bekijken stream ik het wel via het netwerk en als iemand het al zou willen zien staat het open via mijn NAS of via mijn multimedia pc met server,of ik zet het even op een dvd.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:39:
[...]
Zoals Folkert het nu omschrijft is het mij heel duidelijk hoor.
Hij doeld niet op een PVR, maar wat hij alzelf omschreef "Online Storage".
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2008 20:54 ]
superB
Schijnbaar heb jij dus al een hele lijst met alle ip adressen van alle zenders, mogelijk wil je mij die PM-en?irtimmer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:47:
[...]
Stap 1. Download VLC
Stap 2. Zet uw settopbox aan
Stap 3. Start VLC en ga naar Media/Open Network
Stap 4. Vul hier vervolgens het adres in van de zender die u wilt bekijken.
P.S Het adres van Ned1 is udp://@233.81.233.161:10294
[ Voor 27% gewijzigd door chocka op 27-11-2008 21:44 ]
Nu weten wij dat jij huisvader bent, dus zal je mogelijk dit leuk overdag kunnen doen terwijl het gezin de deur uit is natuurlijk. Maar nee, ik begrijp volledig wat je bedoeld. Mijn voorgevoel van hetgeen Folkert schrijft, sluit aan bij jou idee-en. Ik heb ook een volledig goed bekabeld netwerk met alles er op er aan. En mocht iemand wat willen hebben, is een kopie zo gemaakt op DVD of USB stick. Dus nee, ook ik zit niet wachten op een dergelijke "service". Dan liever iets waarmee de STB niet nodig is en DTV direct kan aansluiten op mijn HTPC.Nick39 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:53:
Voor mij is nog steeds een leuk aanbod aan populaire tvzenders de reden om digitale tv te nemen, als ik al ga zitten hyven of iets anders op de tv dan wordt dit door mijn huisgenoten als bijzonder storend ervaren,die willen gewoon tv kijken,ik zit hier dan ook niet op te wachten en mijn gezin ook niet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq