XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:20:
Volgens mij is dat info kanaal "al wat ik melde" in alle regio's gereserveerd,
alleen nogmaals nooit wat mee gedaan!
Dat is heel goed mogelijk :), maar ik kon mijn bericht maar niet gepost krijgen :X , dus ik had jouw berichtje toen nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
Van http://veenendaal.opglasvezel.nl/infolog.php
Informatieavond
Op 18 november is er in het gemeentehuis van Veenendaal een informatiebijeenkomst. Van 19.30 tot 21.00 wordt er meer uitleg gegeven over de mogelijkheden van een glasvezelnetwerk voor de bewoners van Veenendaal. Ook worden de actietarieven en het eenvoudig overstappen naar XMS uitgelegd. Bewoners krijgen natuurlijk de gelegenheid alle mogelijke vragen te stellen. Dus heeft u vragen, twijfelt u nog of u wilt overstappen, kom langs op deze informatieavond.
Ken iemand nog iemand die misschien iemand kent die erheen gaat?
Ik hoop niet dat dit de laatste stuiptrekking van XMS wordt wat betreft het over grote deel van Veenendaal.

Hopelijk gaan ze bekent maken dat de 40% eis naar beneden gaat. Dat is IMHO de enige oplossing.
40% is in mij ogen niet reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Nu opeens de grens verlagen is ook niet eerlijk,het is bij anderen ook op een paar % afgeketst,dat zou echt heel vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:00:
[...]

Dat is heel goed mogelijk :), maar ik kon mijn bericht maar niet gepost krijgen :X , dus ik had jouw berichtje toen nog niet gezien.
Ow ik bedoelde het ook niet als opmerking hoor, dat jou en mijn berichtje zelfde praktische inhoud hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Goed idee van Folkert (als directeur van XMS) deze topic met enige regelmaat te lezen. Alhoewel het toch ook bijzonder te noemen is dat hij daarvoor kiest en dat niet delegeert aan medewerkers van bijvoorbeeld de helpdesk. Niet dat daarmee deze topic dadelijk een verlengde van de helpdesk gaat worden, want dat zal de insteek van TweakersNet niet de bedoeling zijn. Daarvoor kunnen ze misschien hun eigen http://www.xmsforum.nl/ weer nieuw leven inblazen.

Toch lijkt het mij wel een goed idee om Folkert dan een XMS logo/banner te geven, zodat goed zichtbaar wordt wie van XMS is en wie niet. Zoals Denan nu een logo van InterNLnet BV heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:56:
Ook pak je met dat infokanaal een waardevol analoog kanaal weg en die bandbreedte is al beperkt.
Ach, zolang de storingen binnen de marge vallen, mag het geen probleem zijn lijkt mij

En voor diegene met een slecht analoog signaal, kan het er alleen maar beter op worden. Dan zijn ze in ieder geval voorzien van informatie over eventuele storingen.

(hahaha) ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Chocka > zodat ik weet (en dat weet ik praktisch zeker) is www.xmsforum.nl helemaal niet van XMS hoor!!!

En idd wel erg vreemd, want het forum ligt er al wel geruime tijd uit, dus ik ben niet de enigste ? vond het al zo'n vreemde melding die je krijgt te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:12:

XMS - Handige links

http://dtvuitrol.xmsnet.nl (forum ter ondersteuning van de uitrol van digitale televisie)
http://www.xmsforum.nl (onafhankelijk XMS forum)
http://www.smalnetbuilder.com (Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372 Waar moet ik op letten als ik de snelheid niet haal?
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/dtvnhd.pdf Digitale televisie & HDTV artikel

Handleidingen
XMS installatiehandleidingen
XMS installatiehandleiding digitale televisie

Op pagina 1 staat die er nog steeds tussen namelijk. Ondanks dat ik idd ook een vreemde weergave krijg als ik die link gebruik, wat betekent dat het forum weggehaald is.
Notice: Undefined variable: sourcedir in /var/www/web11/web/index.php on line 49

Warning: main(/QueryString.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/web11/web/index.php on line 49

Fatal error: main() [function.require]: Failed opening required '/QueryString.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/web11/web/index.php on line 49
Anders kan er mss ruimte worden gemaakt op dtvuitrol.xmsnet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Heb ook het tevredenheids onderzoek ingevuld. Weet niet wie die gemaakt heeft, maar die moet nog een en ander leren wat betreft het maken van enquetes/onderzoeken.
Nu moest ik verplicht aanduiden hoe tevreden ik was met zaken waar ik helemaal geen gebruik van maak:
- spamfilter
- antivirus
- Gebruiksgemak webmail
- Aantal e-mailboxen / aliassen
- Opslagcapaciteit e-mailboxen

Nu heb ik overal "matig" geantwoord, want negatief wil ik er ook niet over doen. Maar "n.v.t. / geen ervaring mee" levert betrouwbaarder resultaten.
Matig vindt ik ook al een negatieve klank hebben voor de middelste van 5 opties. Zet dan "neutraal" neer.

Bij de telefoondiensten kon je het wel leeglaten als je er geen gebruik van maakt.

Nu ja, hopelijk leren ze iets voor de volgende keer.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Chock > je hebt gelijk wel mijn sugestie bevestigd!
Xmsforum is dus niet van XMS maar een onafhankelijk forum.

Maar goed echt veel leven was en zat er toch niet in het forum!

Ik denk btw dat het niet echt een goeie plaatst daarvoor is op dtvuitrol, want dit forum is uiteraard alleen voor dtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Vamiddag belde mijn dochter me, Nickelodeon doet het niet.
Thuisgekomen nog eens gekeken en ook op het digitale net maar daar komt de zender helemaal niet op voor.
Toen maar de helpdesk gebeld maar na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het maar opgegeven. Het was al bijna 20.00 uur en Nickelodeon zou binnen een paar minuten toch stoppen.
Of heleboel XMS ers misten nickelodeon of er zaten weinig mensen aan de helpdesk of er is sprake van een grote storing waarvan ik de gevolgen (nog) niet (volledig) heb gemerkt.
Kan iemand mij bijpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet weten Wiebo!
Wel kan ik idd ook bevestigen dat voordat je iemand aan de lijn krijgt langer duurd dan voorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

wiebo66 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:49:
..........
Toen maar de helpdesk gebeld maar na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het maar opgegeven. Het was al bijna 20.00 uur en Nickelodeon zou binnen een paar minuten toch stoppen.
..........
Volgens mij had je nog wel even tijd.... :z
U kunt onze telefonische servicedesk bereiken via het gratis nummer 0800 555 2 555.
Openingstijden telefonisch servicedesk:
werkdagen van 8.00 - 22.00 uur
http://www.xmsnet.nl/78_Contact.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
wiebo66 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:49:
Thuisgekomen nog eens gekeken en ook op het digitale net maar daar komt de zender helemaal niet op voor.
Ik heb hem wel op de digitale tv, maar dan gedeeld met Comedy Central.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:52:
@ Chock > je hebt gelijk wel mijn sugestie bevestigd!
Xmsforum is dus niet van XMS maar een onafhankelijk forum.

Maar goed echt veel leven was en zat er toch niet in het forum!

Ik denk btw dat het niet echt een goeie plaatst daarvoor is op dtvuitrol, want dit forum is uiteraard alleen voor dtv.
Ik heb ook al een tijd een onafhankelijk forum draaien, via http://www.glasvezel.nu/forum/providers/xms . Maar ook daar is het nog geen topdrukte. Het meeste algemene XMS forum werk gebeurt hier op Tweakers en lokale initiatief websites.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik vind het toch een beetje raar van de helpdesk. Ik woon in Arnhem in het dekkings gebied, maar kan geen XML aanvragen. Helpdesk zegt dat er dan misschien al teveel mensen zijn aangesloten en dat ze voor een extra persoon een heel nieuw project moeten opstarten. Dus het gaat sowieso niet binnen een jaar lukken. Ik kan wel een burentraject starten, maar dan duurt het ook minimaal een jaar. Dus het duurt altijd minimaal een jaar, ...
Achja, misschien moet ik daar maar van leren en iets anders gaan zoek... Ik had zo gehoopt op snel internet :(

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zerveza in "Ons Net Eindhoven (Deel 1)"

Dit stukje gaat over OnsBrabantnet.
Daar wordt zowel analoog als digitaal het signaal verzorgd door Hertzinger.
Guess what ?
Ook daar klaagt men over de analoge kwaliteit.
Hoe Hertzinger aan het predicaat kabel leverancier is gekomen wordt me steeds minder duidelijk.
Ik hoop dat XMS in de toekomst volker/wessels (Lijbrandt) gaat gebruiken als leverancier.
Die levert ook aan het bejaardentehuis waar mijn zoon en vriendin werken en de kwaliteit is werkelijk subliem,beter als het Ziggo waar ik nu noodgedwongen naar ben overgestapt.

Het ligt dus wel degelijk aan de gebruikte apparatuur van Hertzinger nu ook bij andere initiatieven waar deze "kabel leverancier" haar diensten aanbied men klaagt over de kwaliteit.
Het hele topic is trouwens wel leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:46:
[...]

Ik heb hem wel op de digitale tv, maar dan gedeeld met Comedy Central.
@Jurjen,
Ik keek in commercialtijd naar Comedy Central en dan zie je niet dat het Nickelodeon is, dus ik heb Nickelodeon ook op digitaal. Aan het begin van de avond had ik de zender nog niet analoog en dus XMS gebeld, binnen 5 minuten werd ik geholpen. De storing was bekend maar men wist niet waar het fout zat en dus ook niet wanneer het opgelost werd. Hier werd ik ook geattendeerd op het digitale kannal. Dus een goede beurt van de helpdesk en na 15 minuten was Nickelodeon ook analoog weer te bekijken ?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:39:
Zerveza in "Ons Net Eindhoven (Deel 1)"

Dit stukje gaat over OnsBrabantnet.
Daar wordt zowel analoog als digitaal het signaal verzorgd door Hertzinger.
Guess what ?
Ook daar klaagt men over de analoge kwaliteit.
Hoe Hertzinger aan het predicaat kabel leverancier is gekomen wordt me steeds minder duidelijk.
Ik hoop dat XMS in de toekomst volker/wessels (Lijbrandt) gaat gebruiken als leverancier.
Die levert ook aan het bejaardentehuis waar mijn zoon en vriendin werken en de kwaliteit is werkelijk subliem,beter als het Ziggo waar ik nu noodgedwongen naar ben overgestapt.

Het ligt dus wel degelijk aan de gebruikte apparatuur van Hertzinger nu ook bij andere initiatieven waar deze "kabel leverancier" haar diensten aanbied men klaagt over de kwaliteit.
Het hele topic is trouwens wel leuk..
Yep.. En we zijn inmiddels alweer een jaar of langer bezig over de kwaliteit, maar er gebeurd helemaal nada. Sterker nog ik had het vorige week weer 'ns aangemeld maar wordt er ook niet meer over teruggebeld

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Wilde schreef op woensdag 19 november 2008 @ 07:40:
[...]

Yep.. En we zijn inmiddels alweer een jaar of langer bezig over de kwaliteit, maar er gebeurd helemaal nada. Sterker nog ik had het vorige week weer 'ns aangemeld maar wordt er ook niet meer over teruggebeld
Bewijst alleen maar dat de apparatuur van Hertzinger structureel niet in orde is,alleen hoe kom je af van deze lui..ze hebben de kopstations nu eenmaal gebouwd en ik denk niet dat ze nieuwe gaan plaatsen,het enige dat ik kan adviseren is blijven klagen en bv ook XMS noemen,omdat die ook met Hertzinger in zee is gegaan,hieruit blijkt wel dat het niet aan jullie of aan ons ligt maar aan Hertzinger.
Ik hoop dat de XMS directie die nu mee zou lezen hier eens aandacht aan wil besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Best xms gebruikers ik heb 2 vragen .
1 e vraag heeft niets met xms te maken maar wie o wie kan ons helpen?
-1 Hoe komt het dat mijn nieuwe laptop steeds vast loopt als hij draadloos is.Ik heb hem aan een Linksys wrt160N router gekoppeld mijn laptop is draadloos G heb alles goed ingesteld via de cd tijdens internetten loopt hij helemaal vast moet hem dan uitdoen en opnieuw opstarten(gebruik hem alleen voor internet staan geen programaas op alleen alleen Windows Vista home premium).De desktop boven doet het wel goed hoge snelheid +/- 60mb beneden laptop +/- 20 mb maar dit is redelijk voor draadloos.

-2 Hoe krijg ik de snelheid van mijn newsserver omhoog gebruik Grabbit mijn download snelheid komt niet hoger als 60 kb/sec heb wel 5 threads ?

Verder werkt alles redelijk goed van xms geen klachten.

[ Voor 9% gewijzigd door pieter01 op 19-11-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

pieter01 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:43:
-1 Hoe komt het dat mijn nieuwe laptop steeds vast loopt als hij draadloos is.Ik heb hem aan een Linksys wrt160N router gekoppeld mijn laptop is draadloos G heb alles goed ingesteld via de cd tijdens internetten loopt hij helemaal vast moet hem dan uitdoen en opnieuw opstarten(gebruik hem alleen voor internet staan geen programaas op alleen alleen Windows Vista home premium).De desktop boven doet het wel goed hoge snelheid +/- 60mb beneden laptop +/- 20 mb maar dit is redelijk voor draadloos.

-2 Hoe krijg ik de snelheid van mijn newsserver omhoog gebruik Grabbit mijn download snelheid komt niet hoger als 60 kb/sec heb wel 5 threads ?

Welk newsserver pakket neem je van XMS af? Met de gratis probeerversie kom je niet ver :)
Is dit altijd zo laag of..?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
pieter01 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:43:

1:gebruik je wel de wireless zero van microsoft,niet de bij de kaart geleverde tools ?
In veel laptops zit een broadcom kaartje,hiervan moet je wel de drivers gebruiken maar niet de "verbind"tool, dit moet je dus door wireless zero laten doen van microsoft zelf,gebruik je de diagnostics en verbind tools die bijgeleverd zijn dan crasht de boel meestal,Google of search hier op tweakers eens hoe je e.e.a. instelt met wireless zero,dan zal het vermoedelijk wel gaan.

2:Aangezien je zegt dat de tweede vraag met XMS te maken heeft,de gratis dienst is 512 kBITS per seconde en dat is omgezet naar kiloBYTES delen door iets meer dan 8 in totaal 64 kiloBYTES per seconde.
Er gaat nog wat vanaf aan overhead zeker als je meerdere threads gebruikt waardoor 60 kiloBYTES dus een gewone snelheid is zoals psychoclown al zegt.

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 19-11-2008 17:27 . Reden: nogal wat schrijf foutjes,slordig ]

Verwijderd

Ik heb de topics sinds mijn laatste post doorgenomen en wil graag reageren op de rode draad van de discussies. Het wordt een hele lap tekst dus als je geen zin meer hebt om te lezen dan neem ik je dat niet kwalijk...;

Eerste punt is de vraag waarom ik meedoe met de discussie en niet een medewerker van de servicedesk. De reden is eenvoudig. Jullie hebben het vaak over zaken die structureel zouden kunnen verbeteren. Dit soort aanpassingen beginnen in principe bij de directie aangezien veel andere mensen binnen XMS het druk genoeg hebben met hun dagelijkse werk. Verder zijn hier vaak investeringen mee gemoeid dus dan komt het uiteindelijk toch op mijn bordje.

Wat ik ook veel tegenkom is de kwaliteit van het analoge signaal. Sommige denken dat de keuze van de leverancier van het TV signaal misschien niet de juiste was, maar dat wil ik tegenspreken. Het is meer een keuze voor de technologie dit ingezet is. Nu wordt het signaal middels een head end van schotels omgezet naar een analoog signaal. Deze technologische keuze is een paar jaar geleden genomen toen er nog geen serieus digitaal alternatief beschikbaar was. Sinds dit jaar loopt er echter een multicast IP stream door ons netwerk voor IPTV afkomstig van de mediagateway in Hilversum. De kanalen op dit signaal zijn (over het algemeen) 8Mb Mpeg2 en dus beter van kwaliteit dan het signaal dat je van de schotel kan ‘plukken’. Ik geloof (maar weet niet helemaal zeker) dat je hiermee iets van 3Mb bronsignaal krijgt. Wanneer we de IP multicast als bronsignaal zouden gebruiken voor analoge distributie dan krijg je dus in theorie een kwalitatief beter beeld in het head end (hou ook rekening met distributie tot de huizen, die heeft ook invloed). Alle netwerken die Glashart/Reggefiber nu neerzet worden voorzien van een head end dat het IP Multicast signaal omzet naar een analoog raster maar omdat het grootste deel van het netwerk waar XMS diensten op levert al enige tijd draait is het dus de vraag wat je kan doen met de huidige schotel head ends. Ik denk dat jullie best kunnen begrijpen dat je investeringen niet zomaar af kan schrijven dus hier dienen (kapitaal intensieve) keuzes gemaakt te worden. Deze gesprekken/discussies lopen nu binnen het netwerk en ik heb goede hoop dat we volgend jaar hier positief nieuws kunnen melden.

Communicatie bij storingen is een andere hekel punt. Ik ben het helemaal eens met jullie dat dit beter kan. Nu was er in het verleden een antwoordapparaat functie beschikbaar waarbij er een alarmfunctie in werking treed als er intensief berichten worden ingesproken (kan aangeven dat er een grote storing is). Met de overgang naar een nieuwe telefooncentrale is deze functie (tijdelijk) verdwenen. Ik heb begrepen dat er nu weer aan gewerkt wordt om dit weer in dienst te stellen.
Het betreft hier echter re actief beheer en jullie hebben een punt als je van mening bent dat wij het incident zelf zouden moeten opmerken. Dit kunnen wij nu ook voor veel diensten maar we hebben geen goed systeem voor een end-to-end monitoring van de telefoondienst. Ik ga dit intern bespreken. Tenslotte de informatievoorziening naar klanten. We hebben een storingspagina op onze website, maar als je verbinding eruit ligt dan heb je hier niet zoveel aan. Ons klantensysteem (CRM) heeft de mogelijkheid tot een SMPP verbinding naar een GSM gateway. We gaan kijken of het haalbaar is om SMS berichten te versturen als er problemen zijn op het netwerk. Begrijp aub wel dat dit niet van de een op de andere dag geregeld is….

Laatste punt is de verplichte vragen in de enquête. Ik heb degene die verantwoordelijk is voor de vragen binnen dit onderzoek gevraagd de vragenlijst aan te passen voor het volgende klantonderzoek.
Tot zover ! Groet,Folkert

• Nick39
  • Niet online
Ok, misschien niet een antwoord dat ik had willen horen (wat analoog betreft) maar wel een eerlijk antwoord.
Uiteraard wordt die apparatuur niet zo maar vervangen,een erkenning dat het "minder" is, is al fijn.
Alleen jammer dat niets van mijn brieven hierover,duidelijk gericht aan de directie,blijkbaar is aangekomen.
Ik ben nu over naar Ziggo hetgeen voor mij betekende,weer nieuwe decoders aanschaffen.
Nu verwacht ik niet dat XMS hier even gaat dokken,maar leuk is het ook niet.
Alles uit de kast betekent voor mij namelijk niet zozeer een leuke korting maar meer een totaal factuur en nu loopt het weer via 2 providers.
Bij Ziggo is het heel vaak handjes gevouwen,oogjes dicht en maar hopen dat het administratief goed komt.

Toch vind ik wel dat je als XMS als het ware garantie moet hebben op wat je koopt of afneemt.
Bij Hertzinger zou nu duidelijk moeten zijn dat er iets mis is met de huidige apparatuur in de huidige hoofdstations die geen glaslink hebben naar het NOB.
Ik heb zelf 3 schotels,en ja de bitrate is natuurlijk veel lager,dat merk je aan alles... bij een snelle race zie je de auto best wel goed maar het publiek op de achtergrond komt schokkerig voorbij.
Alleen,ruis is er niet.
Toch,en dat is uw pakkie aan niet,gebruiken ze diezelfde apparatuur net zo vrolijk weer bij andere projecten.
Het jammere is,dat je bij XMS geen proefabonnement kan nemen.
Ik kan dus niet controleren of de kwaliteit verbeterd is anders dan door weer een abonnement te nemen,met als het toch niet bevalt,weer de nodige briefwisselingen en boos telefoonverkeer om er weer vanaf te komen.
Het zou veel beter zijn als je de eerste maand dingen op proef kan nemen,met indien er geen bericht komt een jaar abbo automatisch er aan vast met daarna de opzegtermijn weer van een maand.

Ik hoop dat inderdaad volgend jaar analoog verbetert,zeker nu Ziggo in Leiden de prijzen gaat verhogen van 8,45 naar ruim 15 euro komt XMS in een bijzondere concurrentie positie,maar dan moet het beeld wel goed zijn !
Dank u voor uw eerlijke reactie,en nu is het dus ook voor mij tijd om te _/-\o_
Ik ben kritisch,maar wel eerlijk.

• chocka
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:52:
Het wordt een hele lap tekst dus als je geen zin meer hebt om te lezen dan neem ik je dat niet kwalijk...;
Ach, dat valt wel mee want wij zijn al de teksten van Nick gewend. Dus zoveel korter zal het niet wezen.

Maar ach ja, toen las ik weer een prettig lange tekst van Nick eronder. En toen was het weer oude jongens krentenbrood.

Dus al met al, mogen wij als XMS gebruikers alleen maar blij zijn dat iemand zoals jij (Folkert) hier wil reageren, want van geen enkele andere provider heb ik dit ooit mee mogen maken. Dus daarin kan ik alleen maar positief wezen..

En nee Nick, dit was was negatief bedoeld. Ga zo door kerel. O-)

Verwijderd

Hm ik waardeer het heel erg van Folkert dat hij direct reageert. Ik wacht met spanning af of er volgend jaar goed nieuws te melden is. Ik hoop hierbij wel dat dit dan meer in de eerste helft van het jaar ligt en niet pas december volgend jaar. Time will tell denk ik.

• chocka
@Folkert

In hoeverre moeten wij als consument ons bang gaan maken dat KPN dadelijk mogelijk het glasvezelnetwerk zal gaan beheren, nadat KPN (nu) een minderheidsbelang heeft genomen in reggefiber, de toch enigszins te zeggen initiator van het glasvezelnetwerk is in Nederland.

Hoe groot is KPN nog om mogelijk straks een meerderheidsbelang te krijgen en wederom (na la die jaren) weer een monopolie in Nederland te verkrijgen door de overname van Reggefiber en het beheren van het huidige glasvezelnetwerk.

Of zijn dit zaken waarover de OPTA zich nu al buigt, om te voorkomen dat er ooit nog een monopolie stelsel ontstaat waarbij de consument afhankelijk gaat worden van één aanbieder cq beheerder?

In welke mate valt ervoor XMS daar mogelijk tegen op te boksen. We hebben door jaren heen geleerd hoe UPC bijvoorbeeld is ontstaan en na de opstart problemen en verliezen. Wat voor toekomst heeft XMS dan nog te bieden.

Of is dit teveel koffiedik kijken en zullen we moeten afwachten wat de toekomst brengt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

chocka schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:16:
@Folkert

In hoeverre moeten wij als consument ons bang gaan maken dat KPN dadelijk mogelijk het glasvezelnetwerk zal gaan beheren, nadat KPN (nu) een minderheidsbelang heeft genomen in reggefiber, de toch enigszins te zeggen initiator van het glasvezelnetwerk is in Nederland.

Hoe groot is KPN nog om mogelijk straks een meerderheidsbelang te krijgen en wederom (na la die jaren) weer een monopolie in Nederland te verkrijgen door de overname van Reggefiber en het beheren van het huidige glasvezelnetwerk.

Of zijn dit zaken waarover de OPTA zich nu al buigt, om te voorkomen dat er ooit nog een monopolie stelsel ontstaat waarbij de consument afhankelijk gaat worden van één aanbieder cq beheerder?

In welke mate valt ervoor XMS daar mogelijk tegen op te boksen. We hebben door jaren heen geleerd hoe UPC bijvoorbeeld is ontstaan en na de opstart problemen en verliezen. Wat voor toekomst heeft XMS dan nog te bieden.

Of is dit teveel koffiedik kijken en zullen we moeten afwachten wat de toekomst brengt???
XMS maakt gebruik van de infrastructuur van Reggefiber, niets meer, niets minder. Of het nu Reggefiber is of KPN, dat maakt voor jou als klant niets uit.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:16:
@Folkert

Het zit je echt dwars he dat ik lange berichten maak,vooruit,lekker kort speciaal voor jou..pas alleen op,ik ben de verslaggever niet maar tis een lang stuk..
Spannende tijden voor KPN's glasvezelnet:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=94803&mxp=221

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 21-11-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Mijn verbinding knalde er net een paar seconden uit om Fri Nov 21 12:54:38 2008.

Volgens de logging in de router was de ethernet kabel disconnected, 5 tellen later was de verbinding weer up. Maar er zat dus even een paar tellen geen enkele verbinding op de lijn en dat is volgens de logging nog niet eerder gebeurd.

Het kan geen stroomonderbreking geweest zijn want mijn pc en router zijn vrolijk door blijven werken.

Hebben meer (leidse) tweakers hier last van gehad, of moet ik evne in mijn eigen infrastructuur gaan zoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door milenko79 op 21-11-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Had helaas geen log aan.. nu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:08:
[...]

Het zit je echt dwars he dat ik lange berichten maak,vooruit,lekker kort speciaal voor jou..pas alleen op,ik ben de verslaggever niet maar tis een lang stuk..
Spannende tijden voor KPN's glasvezelnet:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=94803&mxp=221
Leuk stukje Nick. Vooral deze zin:

"KPN wil zeker weten of het wel genoeg gaat verdienen aan het nieuwe netwerk."

Ik denk dat Glasvezel wel de toekomst is, dus al wordt het in eerste instantie een UPC syndroom met veel verliezen, op termijn gaan die euro'tjes echt wel vallen. Maar ja, het zal idd lange termijn werk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Folkert > thnks dat jij actief meedoet aan dit topic, dit waardeer ik ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:15:
@ Folkert > thnks dat jij actief meedoet aan dit topic, dit waardeer ik ook enorm.
Daar sluit ik mij geheel bij aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:15:
[...]

Leuk stukje Nick. Vooral deze zin:

Ik denk dat Glasvezel wel de toekomst is, dus al wordt het in eerste instantie een UPC syndroom met veel verliezen, op termijn gaan die euro'tjes echt wel vallen. Maar ja, het zal idd lange termijn werk worden.
Een landelijke uitrol zal echt wel een aantal jaar gaan duren en dan nog is dat landelijk nog heel betrekkelijk,want anno 2008 is ook een landelijke adsl dekking niet mogelijk.
Voordeel is dat voor eigen gebruik natuurlijk al wel veel verglaasd is en de joint venture met reggefiber levert veel praktijkkennis op.
Maar voor fiber to the home zal KPN wel met belangrijke lokkertjes moeten komen,want in tegenstelling tot een huisbaas die min of meer kan verplichten dat zijn woningen aangesloten dienen te worden heeft KPN geen enkele dwang methode.
Wil je echt landelijk fiber to the home willen aanleggen dan zal je dus met een goedkoop aanbod moeten komen waardoor het aantrekkelijk wordt om bij de mensen binnen te mogen komen.
Het merendeel wil toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,heeft een hekel aan nieuwe kastjes en hak en breekwerk en ervaart de brakke verbinding die ie nu heeft als "redelijk snel ".
"waarom zou ik sneller willen,ik surf alleen en haal wat mail op".. dat soort klanten daar heeft KPN dus niet veel aan.
De oude technieken vereisten niet dat KPN de woning in kwam,als je eenmaal telefoon had kon alles van buitenaf.
Nee ik denk dat 50% fiber to the home in 5 jaar tijd niet eens gerealiseerd kan worden,tenzij KPN met geld gaat smijten zo van,laat glas aanleggen,krijg 50 euro op uw rekening ongeacht of u het gaat gebruiken... anders laat moeders de man met de boor en het gruis echt niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Wat mij opvalt is dat de diensten van XMS een stuk geslotenner zijn dan bij de andere aanbieders. Zo worden wij verplicht om bepaalde kastjes te gebruiken voor telefonie en digitale tv. Op verschillende fora zie je dan ook weleens vragen tekenkomen als: wat zijn de sipaccountgegevens van de telefoniedienst? en hoe sluit ik digitale tv aan op mijn mediacenter? Volgens Denan is dat zo doordat je met de sipaccounts een heel callcenter zou kunnen opzetten en dat je door de hoge uplink een behoorlijk aantal digitale tv kanalen zou kunnen doorgeven. Dat vind ik best vreemd wat er zijn genoeg aanbieders die wel gewoon sip-accounts verstrekken en de digitale tv op Universiteit Twente is zelfs alleen op de computer te bekijken en daar hebben de studenten ook gewoon een uplink van 100mbit.

Niet dat ik het een heel groot probleem vindt, want in een eerdere post had ik al de sipaccountgegevens gevonden van de telefoniedienst en ik kan al maanden lang digitale tv van xms op m'n pc bekijken, zodra je settopbox aanstaat staan op alle poorten multicast gewoon open en aangezien de multicast addressen voor een groot aantal zenders gewoon gelijk zijn aan die op de Universiteit Twente waren die niet zo moeilijk te vinden.

@XMS Hopelijk zijn de betaalde tvpakketten wat beter afgeschermt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Niet helemaal mee eens, van de grotere providers zoals KPN ( internetplusbellen) en Casema of Tele 2 krijg je ook de sip gegevens niet.
En de tvkastjes van Ziggo of UPC doen het ook niet elders, en die van UPC moet je ook nog bij hun bestellen en kan je niet zo maar in een winkel halen.
Op de digitenne kastjes zit ook een lock en zonder Canal digitaal gecertificeerde bak heb je geen EPG en nu ze over gaan naar de nieuwe seca 3 zijn er al heel wat gecertificeerde seca 2 bakken uitgevallen en zullen er ook nog heel wat gaan.

Je zegt: zodra de decoder aan staat zijn alle poorten open,maar je moet dan dus wel een decoder hebben en zonder werkend abbo krijgt je decoder straks geen ip en doet ie niets.
Elk systeem is te kraken,het nagravision systeem van UPC is al open, het irdeto 2 voor de satelliet is al gekraakt,seca 2 is al open,viaccess is al jaren gekraakt,er is maar 1 goed codeer systeem en dat is een systeem dat niet te decoderen is,alleen heb je er niets aan dan,maar dat hou je altijd.

Met de hoge uplink doelt men meer op via de pc gedownload materiaal weer in hoge resolutie verspreiden naar torrent sites en zo.
Ik kan me voorstellen dat bij teveel uitgelekt materiaal de content verspreider wel eens moeilijk wil gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 22-11-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Bij deze wil ik Nick 39 bedanken voor het antwoord op mijn vraag de laptop loopt niet meer vast. :) We hadden het aan iedereen gevraagt en niemand wist het toppie bedankt.

Wie heeft de code van de afstands bediening van de set top box (animo 110) We hebben een univisele afstands bediening voor alle apparaten kan dit upberhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:44:
Niet helemaal mee eens, van de grotere providers zoals KPN ( internetplusbellen) en Casema of Tele 2 krijg je ook de sip gegevens niet.
Dat wist ik niet :D
En de tvkastjes van Ziggo of UPC doen het ook niet elders, en die van UPC moet je ook nog bij hun bestellen en kan je niet zo maar in een winkel halen.
Op de digitenne kastjes zit ook een lock en zonder Canal digitaal gecertificeerde bak heb je geen EPG en nu ze over gaan naar de nieuwe seca 3 zijn er al heel wat gecertificeerde seca 2 bakken uitgevallen en zullen er ook nog heel wat gaan.
Bij deze aanbieders wordt een smartcard gebruikt en kan je in veel gevallen een kaartje voor je computer kopen waar de smartcard in moet, maar ze maken tenminste gebruik van een standaard systeem in plaats van een geheel gesloten systeem. Er zijn inmiddels ook hier een op uitzondering op, zoals interactieve tv van KPN en Tele2. Maar ik vind het alleen jammer dat XMS hier ook in mee gaat. De analoge telivisie was immers ook gewoon open.
Je zegt: zodra de decoder aan staat zijn alle poorten open,maar je moet dan dus wel een decoder hebben en zonder werkend abbo krijgt je decoder straks geen ip en doet ie niets.
Nadat de decoder aan is geweest blijft het signaal voor een bepaalde tijd op de poorten staan en je moet inderdaad een werkend digitale tv abbo hebben, maar dat heb ik ook nergens ontkent. Ik zelf heb overigens geen decoder ;)
Met de hoge uplink doelt men meer op via de pc gedownload materiaal weer in hoge resolutie verspreiden naar torrent sites en zo.
Ik kan me voorstellen dat bij teveel uitgelekt materiaal de content verspreider wel eens moeilijk wil gaan doen.
Dat kan nu ook met de analoge tv (daarom houden ze die kwaliteit dus zo laag :P) en bij andere systemen met dezelfde content is dat in sommige gevallen ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Hmm, zojuist viel mijn TV uit: sprong op standby wegens geen signaal. Een paar zenders doen het nog (TV Amersfoort, Comedy Central), zij het met blokkerige stukjes beeld.
Meeste zenders echter weg, radio zenders doen het ook niet zo. KinkFM niet, 3FM met een hoop ruis.

Meerdere mensen last van?

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

bartware schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:50:
Hmm, zojuist viel mijn TV uit: sprong op standby wegens geen signaal. Een paar zenders doen het nog (TV Amersfoort, Comedy Central), zij het met blokkerige stukjes beeld.
Meeste zenders echter weg, radio zenders doen het ook niet zo. KinkFM niet, 3FM met een hoop ruis.

Geen tv probleem hier, Amersfoort, analoog en digitaal doen het beide prima. Radio weet ik niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online

Zware sneeuwbui ? als er een donkere lucht hangt komen de zenders niet door,nog een nadeel van lokale ontvangststations t.o.v. een NOB landlijn.
@IRTIMMER
De standaard van Ziggo/UPC etc wordt aardig aangetast omdat ze een afwijkende irdeto/nagravision vorm gebruiken.
Daarom moet je werken met een alphacrypt cam,anders werkt een gewone smartcard ook niet.
De decodeer sleutel op de kaart is niet volledig,er ontbreekt een stukje code,die code komt uit de "goedgekeurde" ontvanger,met een gewone kaartlezer doet het beeld het niet.
Je moet dus in de decoder een alphacrypt classic doen (duurdere) die emuleert de ontbrekende ontvanger sleutel waardoor het geheel compleet wordt maar de ontvanger heeft meerdere sleutels.
Als Ziggo van sleutel verandert moet de alphacrypt geupgraded worden.
Ziggo haalt nu bv flauwe grapjes uit door de streams niet netjes om de 8 mhz te zetten maar er net naast waardoor niet goedgekeurde tv's zoals de sony's het op bepaalde streams niet doen omdat die niet standaard de hele band doorzoeken maar alleen op de officiele rasters,zo standaard is het allemaal nog niet.
Alleen digitenne heeft standaard een pc usb decoder maar werkt dan dus ook alleen met die conax variant.

[ Voor 49% gewijzigd door Nick39 op 23-11-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even een vraagje aan Denan, misschien kan jij me verder helpen.

Nu de XMS news pilot is afgelopen hebben de pilot deelnemers bij afname van de newsdienst een maand gratis toegang tot de newsserver.. Ik heb daarvoor een mailtje met klantnr gestuurd aan het news-mailadres van XMS. Echter deze maand is er anderhalve maand 17-11 tm 31-12 gefactureerd. Ik neem aan dat ik de helpdesk hier niet voor kan bellen, omdat zij de pilot niet ondersteunden. Het news pilot forum is echter ook verdwenen.. Weet nu niet precies waar ik zijn moet om dit recht te laten trekken ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Wilde schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:50:
Even een vraagje aan Denan, misschien kan jij me verder helpen.

Nu de XMS news pilot is afgelopen hebben de pilot deelnemers bij afname van de newsdienst een maand gratis toegang tot de newsserver.. Ik heb daarvoor een mailtje met klantnr gestuurd aan het news-mailadres van XMS. Echter deze maand is er anderhalve maand 17-11 tm 31-12 gefactureerd. Ik neem aan dat ik de helpdesk hier niet voor kan bellen, omdat zij de pilot niet ondersteunden. Het news pilot forum is echter ook verdwenen.. Weet nu niet precies waar ik zijn moet om dit recht te laten trekken ?
De projectleider zal op de eerstvolgende factuur een maand crediteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah uiteindelijk draaid het toch allemaal om de centjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:50:
Nu de XMS news pilot is afgelopen hebben de pilot deelnemers bij afname van de newsdienst een maand gratis toegang tot de newsserver. Het news pilot forum is echter ook verdwenen.
Idd wat denan zegt, heb hiervan een mail gehad dat het bij de volgende factuur verrekend wordt.
Het news pilot forum is ook weg, dat is wel jammer.
Retentie is soms nog niet geweldig, film van 96 dagen komt niet compleet binnen, staat op de index als compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wellicht leuk voor de prijsbewuste XMS klant:

pricewatch: Sitecom WL-312 Wireless Router 300N

Deze router heeft geen moeite met 80-90Mbit WAN-LAN throughput (UDP en TCP/IP) en is niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Hier heb ik dit ook gehad, welliswaar zit ik bij OnsBrabantNet maar ook daar verzorgt Hertzinger de tv.

Is dit toeval???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:14:
[...]

Hier heb ik dit ook gehad, welliswaar zit ik bij OnsBrabantNet maar ook daar verzorgt Hertzinger de tv.

Is dit toeval???
Nee,maar dat heeft alles te maken met de sneeuw en zo, zodra de signaal rate onder de 40 % zakt stopt de hertzinger apparatuur,mijn eigen schotels houden het vol tot 25 % maar hadden het tijdens de sneeuw ook moeilijk,ik hield wel beeld maar ook af en toe blokjes.
Ik vind wel dat de Hertzinger apparatuur het snel laat afweten,MTV zit ook op een wat "moeilijke" transponder en die was bij Hertzinger al lang weg terwijl ik nog gewoon storingsvrij beeld had.
Ofwel de diameter is te klein,de schotels staan niet goed uitgericht of de LNB hangt niet goed gecentreerd waardoor het bij minder signaal gewoon weghangt of de treshold van de ontvangers is te hoog waardoor bij regen,sneeuw of een echt zware bui die boven het kopstation hangt de ontvangst onder de grens zakt,ook dit zou verholpen zijn als de ontvangststations op de NOB feeds waren aangesloten,zeker omdat met de klimaatverschuivingen zwaardere buien meer regel dan uitzondering worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
irtimmer schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:45:
ik kan al maanden lang digitale tv van xms op m'n pc bekijken, zodra je settopbox aanstaat staan op alle poorten multicast gewoon open en aangezien de multicast addressen voor een groot aantal zenders gewoon gelijk zijn aan die op de Universiteit Twente waren die niet zo moeilijk te vinden.
Interessant! Hoe bekijk je de digitale zenders op de PC? Wat voor software gebruik je? Ik heb gelezen dat er een Amino 1xx emulator is, maar daarvoor moet de Amino SDK aangeschaft worden.

Zou geweldig zijn als je kunt beschrijven hoe je dit werkend hebt gekregen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, even een vraagje:

Ik woon in Amersfoort (Nieuwland) en ik kan kiezen of ik me wil laten aansluiten op het glasvezelnetwerk van XMS of niet.
Maar ik wil graag even weten of je dan via XMS ook nog gewoon een TVgids hebt. Nu heb ik Ziggo en met die afstandbediening kan ik gewoon onder in beeld een complete TVgids tevoorschijn halen, wat ik dus wel erg handig vind.

Heb ik dat ook als ik over ga op dit glasvezelnetwerk?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:46:
Hoi mensen, even een vraagje:

Ik woon in Amersfoort (Nieuwland) en ik kan kiezen of ik me wil laten aansluiten op het glasvezelnetwerk van XMS of niet.
Maar ik wil graag even weten of je dan via XMS ook nog gewoon een TVgids hebt. Nu heb ik Ziggo en met die afstandbediening kan ik gewoon onder in beeld een complete TVgids tevoorschijn halen, wat ik dus wel erg handig vind.

Heb ik dat ook als ik over ga op dit glasvezelnetwerk?

Alvast bedankt voor de reactie.
Nog niet,men is er wel mee bezig maar digitale tv biedt (nog) geen EPG.
Wat je wel kan doen is bv alleen een internet abonnement nemen en Ziggo aanhouden voor tv,dat heb ik ook.
Zodra men bij XMS ook een tvgids gaat gebruiken zou je kunnen overstappen.
Zeker het internet deel van XMS kan ik je zonder meer aanbevelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 24-11-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:54:
Zeker het internet deel van XMS kan ik je zonder meer aanbevelen.
En mocht je geen gebruik maken van analoog beeld en alleen digitaal willen kijken, ook daarvoor kan je goed terecht bij XMS. Bovendien heeft XMS sinds kort een eigen usenet newsserver abonnement voor gebruik bij glasvezel die ook de nodige voordelen heeft.En je kan mss proberen met XMS om telefonie uit te proberen, maar wees daarvan gewaarschuwd dat je er vanaf kan als je niet tevreden bent anders geeft het je hoop narigheid. Maar al met al zijn genoeg reden om het mogelijk wel te doen dan alleen internet.

PS nee, ik heb geen aandelen bij XMS en ben er ook niet werkzaam. En voor Nick ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd.. zoals al hier geschreven!
Internet is zeer aan te bevelen, je kan er ook vanuit dat je de max aan snelheid zal behalen,
in tegenstelling tot ADSL en kabel.
Ook dig. tv is zeer aan te bevelen.
Aan de telefonie problemen die "zijn" geweest word op dit moment hard met de leverancier gepraat zodat dit niet meer kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

In omgeving utrecht heeft XMS zo beetje overal galsvezel aangelegd, en men is ook erg dichtbij bij het aanleggen van glasvezel in Vleuterweide. Nu mijn vraag waarom XMS in Vleuten niet aanwezig is? Weet iemand daar iets over? En hoe kan ik achter komen of XMS dat van plan is?

Anders ga ik misschien zelf net als de Bewoners initatief misschien zelf actie ondernemen.

Graag jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:27:
[...]

PS nee, ik heb geen aandelen bij XMS en ben er ook niet werkzaam. En voor Nick ;) _/-\o_
_/-\o_
De newsserver was ik nog vergeten ja,maar die kost wel extra als je er full speed gebruik van wil maken. (in tegenstelling tot andere providers)

Over Glasvezel:
Opta gaat KPN en Reggefiber aan banden leggen:
http://www.bnr.nl/artikel...el-winst-boeken-glasvezel
Of dit nu zo'n goede ontwikkeling is voor de consument vraag ik me af.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 25-11-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:38:
[...]

Over Glasvezel:
Opta gaat KPN en Reggefiber aan banden leggen:
http://www.bnr.nl/artikel...el-winst-boeken-glasvezel
Of dit nu zo'n goede ontwikkeling is voor de consument vraag ik me af.
Ik denkt het wel, kpn vraagt namelijk absurde prijzen voor hun diensten. Zeker als je ze vergelijkt met de tarieven van bijvoorbeeld XMS en Edutel (Onsnet, OnsBrabantNet etc.).

Daarnaast weigert KPN in tegenstelling to bovenstaande aanbieders om glasvezel te gebruiken waar het voor bedoeld is: symetrische verbindingen. Zo'n 60/6 verbinding (zit in het duurste pakket wat 110 euro kost) kun je bij UPC/Ziggo etc. ook krijgen en het totaalpakket (internet + digitale tv + telefoon) is dan nog goedkoper ook.

Verder gaat KPN zoder ingrijpen van de Opta natuurlijk enorme bedragen voor netwerkgebruik door concurrenten vragen waardoor ze een monopolie houden en ze hun belachelijke tarieven kunnen blijven hanteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik bedoel meer, als ze bij voorbaat KPN al zo aan banden gaat leggen dan kan KPN besluiten om die hele vezel niet aan te gaan leggen,of slechts alleen weer op die plaatsen waar het gegarandeerd winstgevend zal zijn.
Laten ze eerst wat wachten tot KPN dat net heeft liggen en dan ingrijpen op de prijzen, als je dat al bij voorbaat gaat doen zal een groot deel van Nederland waar het wat minder makkelijk is om een glasvezel te krijgen,misschien niet aangelegd gaan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nieuwsgroepen abbo aangevraagd via mijn xms pagina.
Na 10 minuten was de acount opgezet.
Stabiel met 50 mbits p/sec,het was voor mij een gokje van,eens kijken hoe dat nou gaat maar dat gaat dus vrij snel :)

/edit: de snelheid na een half uur kijken is niet zo stabiel als ik dacht,soms zakt hij in tot 20 mbits om dan weer terug te gaan naar 50 mbits.

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 25-11-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:22:
Stabiel met 50 mbits p/sec,het was voor mij een gokje van,eens kijken hoe dat nou gaat maar dat gaat dus vrij snel :)

/edit: de snelheid na een half uur kijken is niet zo stabiel als ik dacht,soms zakt hij in tot 20 mbits om dan weer terug te gaan naar 50 mbits.
Misschien is de ruis van je analoge signaal overgesprongen naar je usenet gebruik. (hahahaha) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:17:
Ik bedoel meer, als ze bij voorbaat KPN al zo aan banden gaat leggen dan kan KPN besluiten om die hele vezel niet aan te gaan leggen,of slechts alleen weer op die plaatsen waar het gegarandeerd winstgevend zal zijn.
Laten ze eerst wat wachten tot KPN dat net heeft liggen en dan ingrijpen op de prijzen, als je dat al bij voorbaat gaat doen zal een groot deel van Nederland waar het wat minder makkelijk is om een glasvezel te krijgen,misschien niet aangelegd gaan worden ?
In afwachting op reactie van Folkert, want ik denk dat deze netelige kwestie van een heel andere niveau plaats vindt dan wij als consumenten zullen meekrijgen. Althans als Folkert hiervoor iets kan of mag zeggen?

Er komt nu wel een hoop meer bij kijken, want de OPTA legt KPN nu aan banden. Maar wat heeft dit voor betekenis voor Reggfiber? Want KPN heeft tenslotte 41% van Reggfiber. Zoals al eerder gemeld, ben en blijf ik van mening dat dit muisje nog wel een staartje zal krijgen. Al zal KPN er niet voor kiezen om vezel aan te leggen, gaat dit indirect toch gebeuren via Reggfiber. En in het verhaal van de OPTA lees ik vooralsnog niets terug over Reggfiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:22:

Wellicht is dat je proc/hd die het unrarren niet kan bijhouden? dat gebeurde bij mij namelijk ook af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**STORING BELLEN NAAR BUITENLAND ??***

Zijn er meer mensen hier die niet meer naar het buitenland kunnen bellen ?
mijn vriendin kan mij vannuit huis niet meer bereiken (london), ze krijgt voor alle buitenlandse nummers een ingesprek toon, en dit geld zowel naar vast en mobiel !

dit is al sinds gisteren

een modem reset, en een andere telefoon aansluiten heeft niets gedaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19

inXs

known as inXs

Even nog een algemene vraag, via de site wordt de: Netgear WGR614 aanbevolen als wifi router...... dat ding is ook "maar" 32 euro bij de mycom en 29euro via andere internetwinkels... Is dit nou echt wat? Kan het me namelijk niet voorstellen voor dat geld. Hier wordt op dit moment het glasvezel doorgeblazen, dus wil ook even een fatsoenlijke router kopen.. Aan deze router komt een netwerkschijf te hangen, een PS3 en 2 laptops. En ja ik wil de nieuwsgroepen ook volop gaan gebruiken. Iemand een goede suggestie?

Verder vroeg ik mij af wat de retentietijd is van de nieuwsgroepen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
inXs schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:07:
Even nog een algemene vraag, via de site wordt de: Netgear WGR614 aanbevolen als wifi router...... dat ding is ook "maar" 32 euro bij de mycom en 29euro via andere internetwinkels... Is dit nou echt wat? Kan het me namelijk niet voorstellen voor dat geld. Hier wordt op dit moment het glasvezel doorgeblazen, dus wil ook even een fatsoenlijke router kopen.. Aan deze router komt een netwerkschijf te hangen, een PS3 en 2 laptops. En ja ik wil de nieuwsgroepen ook volop gaan gebruiken. Iemand een goede suggestie?

Verder vroeg ik mij af wat de retentietijd is van de nieuwsgroepen.
Die netgear komt niet boven de 40-45Mbit uit... en stort in met UDP verkeer. Je kunt beter deze nemen:
pricewatch: Sitecom WL-312 Wireless Router 300N
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:49:
**STORING BELLEN NAAR BUITENLAND ??***

Zijn er meer mensen hier die niet meer naar het buitenland kunnen bellen ?
mijn vriendin kan mij vannuit huis niet meer bereiken (london), ze krijgt voor alle buitenlandse nummers een ingesprek toon, en dit geld zowel naar vast en mobiel !

dit is al sinds gisteren

een modem reset, en een andere telefoon aansluiten heeft niets gedaan.
Alles werkt gewoon, wellicht is het bellimiet bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:30:
[...]

Wellicht is dat je proc/hd die het unrarren niet kan bijhouden? dat gebeurde bij mij namelijk ook af en toe :)
Neuh.. Amd Phenon quad processor,HD Western Digital Caviar Black (WD5001AALS) 500GB SATAII 7200RPM 32MB Cache, bovendien doet ie het unrarren manual ( pas als ik alle downloads heb) .

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt gewoon, wellicht is het bellimiet bereikt?
yep, bellimiet was bereikt, ik had er nog niet van gehoord !
is het niet mogelijk om een bericht te krijgen als dit gebeurd ?, nu hebben we 2 dagen met een duur mobieltje gebeld :(.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Kreeg net een belletje van mijn vriendin dat het glas er doorheen ligt, het kastje hangt en de modem ook aangesloten zit en dat het nu werken volgens de monteur (mijn vriendin is een leek dus testen zit er niet in).. Ik vroeg me alleen af, ik heb verder nog helemaal niets van een abonnement ofzo :P Mijn rek. nummer is ook niet bekend bij XMS en een inlognaam heb ik ook nog niet? Moet maar eens gaan bellen vanavond dan over het hoe en wat. Ik wil natuurlijk Ziggo opzeggen (lang leven het maandabbo) en dan over op XMS.

[ Voor 11% gewijzigd door inXs op 26-11-2008 10:50 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je kunt vaak (soms?) het internet een half jaar gratis en vrijblijvend uitproberen (en ik zal vast verklappen, dat de analoge TV-aansluiting het gewoon doet. Je hebt dan alleen geen telefonie). In mijn welkomsmap van een Portaal woning, zat daarvoor een foldertje met aanmeldformulier. Ik weet niet of deze folder standaard is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

schaduw schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:02:
Je kunt vaak (soms?) het internet een half jaar gratis en vrijblijvend uitproberen (en ik zal vast verklappen, dat de analoge TV-aansluiting het gewoon doet. Je hebt dan alleen geen telefonie). In mijn welkomsmap van een Portaal woning, zat daarvoor een foldertje met aanmeldformulier. Ik weet niet of deze folder standaard is oid.
Ah kijk vandaar, naja Ik heb gewoon nog Ziggo uiteraard met TV, Telefoon en internet. Dus de analoge verbinding heb ik vooralsnog niet nodig, ik wil graag digitaal dus moet dat sowieso aanvragen bij XMS. naja vanavond maar eens de boel inpluggen dan en even kijken of ik kan genieten van de 50mbit.

Qua kosten maakt het overigens niet uit of ik nu het totaal pakket afneem van Ziggo of van XMS.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Jammer dat ze niet bij mij in de wijk te krijgen zijn. Nog steeds niet. Zodra het hier beschikbaar wordt ben ik de eerste die over is op hun netwerk. Niet dat ik constant 50 up 50 down gebruik maar die optie is gewoon goed om zo snel mogelijk af te zijn van ene download.

Weet iemand van XMS hier toevallig wannee rhet in Utrecht op de Dichtershof beshcikbaar is. Dat is het nieuwe blok aan de vleutenseweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:27:
[...]

yep, bellimiet was bereikt, ik had er nog niet van gehoord !
is het niet mogelijk om een bericht te krijgen als dit gebeurd ?, nu hebben we 2 dagen met een duur mobieltje gebeld :(.
Het staat groot in de welkomsbrief bij afsluiten van een abonnement en staat duidelijk op de website van XMS. http://www.xmsnet.nl/108_Meer_informatie_Telefoon.html
Als je contact op had genomen met de helpdesk hadden ze je trouwens ook direct kunnen vertellen dat het bellimiet bereikt is, dat staat in grote rode letters op hun scherm zodra ze je contractgevens erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:14:
[...]

Het staat groot in de welkomsbrief bij afsluiten van een abonnement en staat duidelijk op de website van XMS. http://www.xmsnet.nl/108_Meer_informatie_Telefoon.html
Als je contact op had genomen met de helpdesk hadden ze je trouwens ook direct kunnen vertellen dat het bellimiet bereikt is, dat staat in grote rode letters op hun scherm zodra ze je contractgevens erbij pakken.
Ik vind het een handige feature.. er duiken overal berichten op van een "spookbeller" waarbij je een muziekje hoort, een vrouwen stem in het engels die vertelt dat je een reis naar de Carribean Islands hebt gewonnen en dat je op de 9 moet drukken "om je prijs te claimen".
Vanaf dat moment lopen de kosten via jou,tientallen mensen zijn al gedupeerd.
Deze maatregel zorgt er voor dat een argeloos slachtoffer in elk geval niet teveel kwijt is en ook als de kids vriendjes en vriendinnetjes gaan bellen ben je in elk geval geen vermogen kwijt.

Technisch zou het wel beter zijn als je een bandje te horen kon krijgen met "uw bel limiet is bereikt,neemt u kontakt op met de klantenservice " o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed om even te weten, is dat als je je bellimiet bereikt het huidige gesprek niet wordt afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gebeurt overigens bij de meeste programma's hoor Nick (en idd door hetgeen wat Denan zei), ik vind zelf persoonlijk Newsreactor het lekkerst lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:50:
[...]

Dit gebeurt overigens bij de meeste programma's hoor Nick (en idd door hetgeen wat Denan zei), ik vind zelf persoonlijk Newsreactor het lekkerst lopen.
Dat kan maar hier dus niet, tijdens de pilot was de verbinding wel stabiel,nu niet.
Het ligt niet aan het programma want die gaat als gezegd dus pas aan het einde unrarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb daar dus andere ervaringen mee, ondanks dat het unrarren zo ingesteld staat pas na afloop downloaden.
Alleen met Newsreactor blijft het bij mij constant stabiel lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een vraag over XMS Newsserver;
Hoe werkt de newsserver met Eweka.
Eweka kan tot 40mbit/s,maar haalt hij dat ook.
(deel Eweka met een vriend,dus vandaar)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:02:
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over XMS Newsserver;
Hoe werkt de newsserver met Eweka.
Eweka kan tot 40mbit/s,maar haalt hij dat ook.
(deel Eweka met een vriend,dus vandaar)

Alvast bedankt.
De newsserver werkt niet met Eweka,maar elk news programma werkt wel met Eweka,de verbinding is 50 mbits dus als Eweka goed werkt dan moet je de 40 mbits gewoon halen mits je vriend niet gelijktijdig inlogt want Eweka zal het wel niet grappig vinden als er 2x een ander ip inlogt op dezelfde inlognaam maar de newsserver van xms heeft niets met Eweka te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/POLLnewsreader.png

Met 14934 stemmen toch goed als vergelijking. Ik gebruik al ruim drie jaar Newsleecher. En met veel tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:48:
[...]

De newsserver werkt niet met Eweka,maar elk news programma werkt wel met Eweka,de verbinding is 50 mbits dus als Eweka goed werkt dan moet je de 40 mbits gewoon halen mits je vriend niet gelijktijdig inlogt want Eweka zal het wel niet grappig vinden als er 2x een ander ip inlogt op dezelfde inlognaam maar de newsserver van xms heeft niets met Eweka te maken.
Stom!!
Ik bedoelde ook de internet verbinding van XMS. Maar oke, bedankt voor je snelle reactie.

Dit kwam ik tegen op de site van eweka bij vraag&antwoord:
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen?
Ja, dat kan. Zolang u de aantal maximale connecties van 8 maar niet overschrijdt
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:14:
[...]

Stom!!
Ik bedoelde ook de internet verbinding van XMS. Maar oke, bedankt voor je snelle reactie.

Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen?
Ja, dat kan. Zolang u de aantal maximale connecties van 8 maar niet overschrijdt
.
En waarom Eweka gebruiken als je XMS aansluiting hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Ah getest onze glasvezel, tv werkt inderdaad, verder nog geen internet enzo :P klopt het dat in de kast 4 ethernet aansluitingen zitten en dat uiteindelijk in 1 van die de router gaat komen? Morgen maar eens bellen en snel die boel aansluiten!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:14:
[...]

Stom!!

.
Dan kun je die dus zonder problemen delen,dat gaat prima.
@inXs
Poort 1 voor digitale tv ( kun je poort 3 en 4 ook voor gebruiken), poort 2 voor internet.
Nadat je je hebt aangemeld en je kontrakt hebt getekent ben je meestal de volgende dag aangesloten en kun je surfen.
Username en password voor mail en zo ontvang je meestal een paar dagen later.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2008 22:07 ]

• wiebo66
Ik heb gisteren een 50mb abo genomen op de newsserver maar krijg in newsleecher een foutmelding:

Connect Error: "502 Authentication error - check newsreader settings, then account status{B}"
If the connection error massage states your account is "locked" or "disabled" You should contact your usenet provider , not Newsleecher support , for the reason why.

Als ik alleen het adres news.xmsnet.nl gebruik zijn er geen problemen maar dan heb ik de gratis verbinding 512Kb.
De poort staat op 119 en qua login gebruik in de combi die ik bij mijn abo heb opgegeven voorafgaand door xms.
Blijkbaar doe ik toch nog iets fout maar wat????

• Nick39
  • Niet online
wiebo66 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:13:
Ik heb gisteren een 50mb abo genomen op de newsserver maar krijg in newsleecher een foutmelding:

Connect Error: "502 Authentication error - check newsreader settings, then account status{B}"
If the connection error massage states your account is "locked" or "disabled" You should contact your usenet provider , not Newsleecher support , for the reason why.

Als ik alleen het adres news.xmsnet.nl gebruik zijn er geen problemen maar dan heb ik de gratis verbinding 512Kb.
De poort staat op 119 en qua login gebruik in de combi die ik bij mijn abo heb opgegeven voorafgaand door xms.
Blijkbaar doe ik toch nog iets fout maar wat????
Nog een keer inloggen op je "mijn XMS pagina", daar staan als het abbo goed verwerkt is nu je login gegevens bij het newsserverdeel,die kun je dan vergelijken, is het niet goed gegaan dan krijg je de pagina waarin je een abonnement kan nemen.
Het werkt niet gelijk,het duurt een minuut of 10 tot een kwartier voordat de account actief is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2008 10:59 ]

Verwijderd

Ik zal deze week nog even reageren op de discussies rond KPN en glasvezel, de verplichte kastjes van ons en de suggestie om het bellimiet via een soort meldbericht te vermelden. Eerst heb ik een vraag aan jullie. Wij willen graag een applicatie maken voor online storage waarvan het account gekoppeld kan worden aan je DTV setopbox. Het wordt dan mogelijk je eigen video's etc op je TV te bekijken en eventueel te delen met vrienden en bekenden.
Nu kwam ik op het idee om jullie eens te vragen of we dit niet kunnen opzetten als een soort "open source" initiatief. De applicatie wordt dan door en voor XMS klanten ontwikkeld. Zijn er forumgebruikers die kennis (en tijd/zin) hebben om zo'n applicatie gezamenlijk in elkaar te zetten? Hoe we het precies moeten doen kunnen we dan bespreken want uiteindelijk moet het wel te beheren zijn maar er kan natuurlijk wel iets moois uitkomen. Als we het samen in elkaar zetten dan betekent dit dat de kosten beperkt kunnen zijn en we precies kunnen bouwen wat mensen willen hebben. Het is maar een idee, maar graag hoor ik van jullie wat jullie ervan denken en ook of er mensen zijn met programmeer kennis van PHP en MySQL. Groet, Folkert

Verwijderd

Met 14934 stemmen toch goed als vergelijking. Ik gebruik al ruim drie jaar Newsleecher. En met veel tevredenheid.
Maar goed.. zo zal een ieder zn eigen voorkeurtjes hebben idd :)

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:26:
[...]

Maar goed.. zo zal een ieder zn eigen voorkeurtjes hebben idd :)
Het zegt niet enorm veel zo'n poll,omdat er heel vaak mensen zijn die een programma uitproberen en er dan aan blijven hangen.
Dat wil dus niet gelijk zeggen dat dat programma het beste is.
Programma's die het meest besproken worden,worden ook vaak het eerst gekozen,maar dat wil niet zeggen dat andere programma's minder zijn.
Neem altbinz,ik heb dat programma geprobeerd na aanraden van Denan,het voldoet prima dus waarom zou ik newsleecher proberen ?
Dat maakt altbinz niet beter,maar omdat het voldoet ga ik niet op zoek naar een beter/ander programma.
Dus is het programma dat op 1 staat in zo'n poll dus niet automatisch het beste,maar slechts het meest gebruikte.
Maar misschien hebben van de 10 gebruikers wel 9 nooit de moeite genomen om een ander programma te proberen dat misschien wel veel beter is :)
Bovendien is altbinz gratis t.o.v. newsleecher.

• chocka
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:21:Wij willen graag een applicatie maken voor online storage waarvan het account gekoppeld kan worden aan je DTV setopbox. Het wordt dan mogelijk je eigen video's etc op je TV te bekijken en eventueel te delen met vrienden en bekenden.
Doel je hiermee op dat je een online PVR functie wil gaan toevoegen aan de STB? Of bedoel je iets anders, want wat er nu staat klinkt mij enigzins vaag. Je eigen video's bekijken, zoals zelf opgenomen filmpjes met een camcoder? Alvorens mogelijk verkeerd te reageren, wacht ik je uitleg af.

• chocka
Hierbij wil ik de mensen in de volgend steden feliciteren, want zij worden proefkonijn van het nieuwe KPN project. Zonder dat de 40% regeling van toepassing is voordat er mogelijk iets zal worden aangelegd. Waarbij van de laatste vijf steden de pech hebben dat KPN niet verder zal komen dan VDSL2, waarbij het snelste FttC-abonnement van KPN een downloadsnelheid levert van 30 Mpbs. Wauw.

Uden, Veghel, Son en Breugel, Almere, Haaksbergen, Apeldoorn, Hengelo, Oosterhout, Roosendaal en Zoeterwoude.

Alhoewel ik lees in het bericht:
Alvorens een beslissing te nemen over de uitrol van glasvezel tot in de woning (fiber to the home, FttH), wilde KPN eerst weten welke tarieven het maximaal aan andere providers mag vragen voor toegang tot het netwerk. Opta heeft die tarieven maandag gepubliceerd. Marktpartijen kunnen er nog tot en met 8 december op reageren.
Heeft iemand al weet hoe deze tarieven zullen wezen?

• chocka
Nick39 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:30:
Dat wil dus niet gelijk zeggen dat dat programma het beste is.
Het beste programma bestaat niet. Dat heet marktwerking. Een ieder zal altijd zijn eigen voorkeur hebben om iets te gebruiken, afhankelijk van de historie hoe lang iets al bestaat. Dat grabit bovenaan staat heeft alleen maar te doen dat het al heel lang bestaat en gratis is, waardoor vele het zijn gaan gebruiken. AltBinz was een nieuwkomer, een nederlands project wat alweer beëindigd is. Maar daardoor niets minder. Toen ik Newsleecher begon te gebruiken bestond AltBinz niet eens. En zo zal het zijn en blijven voor nu en in de toekomst met alle software. ;)

Verwijderd

Het beste programma bestaat niet.
Klopt !!!
En ik moet zeggen dat ik veel "heel" veel van die proggies heb getest.
En jah daar kwam gewoon Newsreactor het stabielst uit.

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:59:
[...]

Doel je hiermee op dat je een online PVR functie wil gaan toevoegen aan de STB? Of bedoel je iets anders, want wat er nu staat klinkt mij enigzins vaag. Je eigen video's bekijken, zoals zelf opgenomen filmpjes met een camcoder? Alvorens mogelijk verkeerd te reageren, wacht ik je uitleg af.
Zoals Folkert het nu omschrijft is het mij heel duidelijk hoor.
Hij doeld niet (direct) op een PVR, maar wat hij alzelf omschreef "Online Storage".
Dus je zet vanaf je computertje je leukste filmpjes, foto's ed. in je Online Storage box op internet
(wat bv Hotmail/msn ook heeft),
alleen gaat dit dan een stapje verder.
Je kan deze online storage box aanspreken met je stb,
en dan bekijken wat jij erin hebt staan op je TV, en dus bekijken, video afspelen etc etc.

• irtimmer
  • Niet online
ari3 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:39:
Interessant! Hoe bekijk je de digitale zenders op de PC? Wat voor software gebruik je? Ik heb gelezen dat er een Amino 1xx emulator is, maar daarvoor moet de Amino SDK aangeschaft worden.

Zou geweldig zijn als je kunt beschrijven hoe je dit werkend hebt gekregen.
Stap 1. Download VLC
Stap 2. Zet uw settopbox aan
Stap 3. Start VLC en ga naar Media/Open Network
Stap 4. Vul hier vervolgens het adres in van de zender die u wilt bekijken.

P.S Het adres van Ned1 is udp://@233.81.233.161:10294

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:39:
[...]

Zoals Folkert het nu omschrijft is het mij heel duidelijk hoor.
Hij doeld niet op een PVR, maar wat hij alzelf omschreef "Online Storage".
In ieder geval niet een mogelijkheid waarvan ik zeg, wow nu kan ik niet meer zonder DTV,als ik mijn leukste films wil bekijken stream ik het wel via het netwerk en als iemand het al zou willen zien staat het open via mijn NAS of via mijn multimedia pc met server,of ik zet het even op een dvd.
Hoeveel mensen gaan er Hyven via hun tv ? een crime met een afstandsbediening een wachtwoord intikken,of een bericht.. probeer eens een krabbel te plaatsen,je bent zo een half uur verder.
Ik vertaal dit meer als: we kunnen het zenderaanbod ( primair voor digitale tv) niet zoveel verder uitbreiden dus gaan we maar exotische dingen aanbieden.
Terwijl de mensen die hun leukste filmpje al op een pc hebben staan toch ook 9 van de 10 keer wel een mogelijkheid hebben om dit zelf te streamen of een HTPC hebben.

Voor mij is nog steeds een leuk aanbod aan populaire tvzenders de reden om digitale tv te nemen, als ik al ga zitten hyven of iets anders op de tv dan wordt dit door mijn huisgenoten als bijzonder storend ervaren,die willen gewoon tv kijken,ik zit hier dan ook niet op te wachten en mijn gezin ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2008 20:54 ]

• inXs

inXs

known as inXs

Ha internet werkt ! Had wel even ip en gateway instellingen nodig van de beste XMS meneer, maar erg snel en goed geholpen gelukkig! Ik had/heb een belkin F5D7231-4 router.... Maar met Ziggo ging het nog redelijk, maar nu moet ie echt weg.. Als ik mijn laptop rechtstreeks aan de XMS modem koppel haal ik zelfs 65mbit down en 50mbit up.. Als ik de router ertussen zet, hem instel en mijn modem met draad zelfs aankoppel dan haal ik "maar" 12mbit.. Draadloos ook overigens. Ofwel hij kan de doorvoer snelheid echt niet aan.. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar helaas. Toch maar snel die andere router kopen.

superB

• chocka
irtimmer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:47:
[...]

Stap 1. Download VLC
Stap 2. Zet uw settopbox aan
Stap 3. Start VLC en ga naar Media/Open Network
Stap 4. Vul hier vervolgens het adres in van de zender die u wilt bekijken.

P.S Het adres van Ned1 is udp://@233.81.233.161:10294
Schijnbaar heb jij dus al een hele lijst met alle ip adressen van alle zenders, mogelijk wil je mij die PM-en?

Stomme vraag, hoe ziet je PC dan je STB, want die gebruikt een andere poort dan waarop je netwerk met de DRG is verbonden.

Het werkt geweldig. Super beeldje, ziet er grandioos uit op mijn Plasma. Dus alleen dat lijstje nog....!!!!?

Heb zojuist een testje gedaan met wmrecorder en kon daarmee gewoon de uitzending opnemen op mijn PC. Dus JA, XMS DTV kan ook via je HTPC. IRtimmer O-) _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door chocka op 27-11-2008 21:44 ]

• chocka
Nick39 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:53:
Voor mij is nog steeds een leuk aanbod aan populaire tvzenders de reden om digitale tv te nemen, als ik al ga zitten hyven of iets anders op de tv dan wordt dit door mijn huisgenoten als bijzonder storend ervaren,die willen gewoon tv kijken,ik zit hier dan ook niet op te wachten en mijn gezin ook niet.
Nu weten wij dat jij huisvader bent, dus zal je mogelijk dit leuk overdag kunnen doen terwijl het gezin de deur uit is natuurlijk. Maar nee, ik begrijp volledig wat je bedoeld. Mijn voorgevoel van hetgeen Folkert schrijft, sluit aan bij jou idee-en. Ik heb ook een volledig goed bekabeld netwerk met alles er op er aan. En mocht iemand wat willen hebben, is een kopie zo gemaakt op DVD of USB stick. Dus nee, ook ik zit niet wachten op een dergelijke "service". Dan liever iets waarmee de STB niet nodig is en DTV direct kan aansluiten op mijn HTPC.
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!